Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 109 ... 246 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:53:
In dat krantenartikel over de eerste 747B staat maar 7 stoelen op een rij in economy. Dat zou 2-3-2 inhouden maar kan me niet voorstellen dat klopt :)
Het was eerst 3-4-2 maar al vrij snel omgebouwd naar 3-4-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00
PWM schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:31:
Ik duw er altijd 3 slaappillen en een fles wijn in en word wakker op bestemming :+
Was laatst op een vlucht die vlak voor vertrek flink werd vertraagd. Was een dame die inderdaad ook iets geslikt had om te slapen - maar door de het wachten aan de gate (paar uur) en uiteindelijke de-boarding was die er goed ziek van. Ze leek compleet dronken/high, flink ziek en voortdurend naar de lavatory.. Maar dat was, bleek uiteindelijk, door die pilletjes en het feit dat we dus niet vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet ze ook pas nemen NADAT de vlucht is vertrokken.

Maar misschien klop ik de volgende keer eerst even op het deurtje van de cockpit, met de vraag of we op koers liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 12:08
Ik drink wel vantevoren, maar slaappil pas na take-off :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

Sorcerer8472

Mens sana?

Bigfoot schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:45:
Ik drink wel vantevoren, maar slaappil pas na take-off :)
En na de maaltijd! :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:59
Freee!! schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:24:
[...]

Dat is dus dit bericht als bijlage meesturen naar Transavia, waarbij je in het bericht zelf meedeelt, dat je niet zult aarzelen naar de Belgische rechter te stappen indien nodig.
Dat zal waarschijnlijk zeer weinig zin hebben aangezien de algemene voorwaarden bepaald zullen zijn onder Nederlands recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Hoe zit dat nou met die KLM vouchers? Ze zeggen de vouchers zijn een jaar geldig. Betekent dat dat je de vliegreis moet uitvoeren binnen dat jaar, of dat je de reis moet vastleggen/boeken binnen dat jaar. Dat laatste is natuurlijk veel gunstiger, want dan kan je een stuk later reizen.

Ik heb trouwens niets meer gehoord van de KLM. Vouchers had ik al opgevraagd, paar dagen daarna kwam in de mail bericht dat de vlucht was geannuleerd. Maar verder heb ik niets meer gehoord. Het blijft angstvallend stil in de mail.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vouchers zijn quasi equivalent aan geld; je moet ze gebruiken binnen 1 jaar om een boeking (al dan niet gedeeltelijk) te betalen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

CyBeR schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:39:
Vouchers zijn quasi equivalent aan geld; je moet ze gebruiken binnen 1 jaar om een boeking (al dan niet gedeeltelijk) te betalen.
Maar stel ik krijg de vouchers op 1 mei 2020, ze zijn dan geldig t/m 1 mei 2021.

Kan ik dan een reis boeken voor 1 juni 2021, die ik dan bijvoorbeeld boek op 1 augustus 2020?
De reis zelf valt dan niet meer binnen dat jaar, maar het boeken wel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat kan inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@CyBeR Thanks. Dat scheelt een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
psy schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:38:
Hoe zit dat nou met die KLM vouchers? Ze zeggen de vouchers zijn een jaar geldig. Betekent dat dat je de vliegreis moet uitvoeren binnen dat jaar, of dat je de reis moet vastleggen/boeken binnen dat jaar. Dat laatste is natuurlijk veel gunstiger, want dan kan je een stuk later reizen.
De vouchers lopen niet waardeloos af, je krijgt na afloop alsnog je geld terug. Dat is althans het huidige plan. Ik zou niet gek opkijken als de geldigheid van de vouchers wordt verlengd zodat het moment dat je geld terugkrijgt wordt opgeschoven. Maar je hoeft niet bang te zijn dat je je geld helemaal kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

GlowMouse schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:16:
[...]
De vouchers lopen niet waardeloos af, je krijgt na afloop alsnog je geld terug. Dat is althans het huidige plan. Ik zou niet gek opkijken als de geldigheid van de vouchers wordt verlengd zodat het moment dat je geld terugkrijgt wordt opgeschoven. Maar je hoeft niet bang te zijn dat je je geld helemaal kwijtraakt.
Voor ons geldt in ieder geval, ik hoef dat geld niet terug, als ik in de volgende meivakantie maar kan reizen. En hopelijk in goede gezondheid, en met een KLM die nog bestaat tegen die tijd :P
Het voelt alleen erg onwerkelijk om daar nu al mee bezig te zijn maar je moet wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Net refunds aangevraagd (en toegezegd gekregen) van BA en AA (en een hotelboeking bij IHG). Ben benieuwd hoe snel het geld terug is. Vouchers zijn sympathiek maar ik heb op dit moment liever geen vorderingen bij luchtvaart/reisorganisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

psy schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:20:
[...]

Voor ons geldt in ieder geval, ik hoef dat geld niet terug, als ik in de volgende meivakantie maar kan reizen. En hopelijk in goede gezondheid, en met een KLM die nog bestaat tegen die tijd :P
Het voelt alleen erg onwerkelijk om daar nu al mee bezig te zijn maar je moet wel.
Als KLM straks niet meer bestaat dan bestaat de helft van de andere maatschappijen ook niet meer. Inclusief alle budget-maatschappijen.

En als ze een doorstart maken en bijvoorbeeld al m'n miles vernietigd worden dan zie ik ook geen reden meer om trouw met Skyteam te blijven vliegen wat ik over het algemeen wel doe. Maar neem aan dat ze ook rekening houden met dit soort sentimenten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou, ik heb mijn vouchers dan nu eindelijk binnen. Ik had ze eerst aangevraagd via de link https://apps.isc.klm.com/voucher/Forms/frmMain.aspx
Maar daarna hoorde ik niets meer.
Na 2 weken de KLM dit keer via WhatsApp had benaderd. Dat hielp wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Ik had een economy Swiss boeking voor April van 200 euro, gewoon via swiss.com geboekt. Er is een 'promo' waarbij je een voucher via de website kunt aanvragen - waarbij je 50 euro extra krijgt om aan je nieuwe vlucht te besteden. Niet zo goed als normaal (boek maar om naar elke andere vlucht zonder prijsverschil) maar ok.

Nieuwe intra-europese vluchten uitgekozen online, in business dan maar om wat afstand te houden, normale kosten voor die vlucht is 360 euro. Dus dan zou je denken dat de extra kosten 360 - 200 - 50 = 110 euro zou zijn. Dus gebeld naar de CS (je kunt dit nog niet online doen), vluchten en tarief doorgegeven en de selectie van vluchten (en totale kosten van inderdaad 360 euro) was geen probleem. Echter, volgens CS een prijsverschil van 215 euro. Minus de 50 euro 'goodwill korting' dus 165 euro bijbetalen.

Uiteindelijk hebben ze een 'eenmalige uitzondering' gemaakt om inderdaad op die 110 euro uit te komen. Omdat 'computer says no' ... het systeem bleef dus met 165 euro terugkomen. Heeft wel bijna een uur geduurt en ze moest 3x met de technische dienst bellen na mijn aandringen.

Is wel iets erg geniepigs dus. Leuk om 50 euro cadeau te doen, maar als je niet oppast is dat dus een sigaar uit eigen doos.

Wel goed dat ze het uiteindelijk hebben kunnen regelen overigens. Mijn totale kosten van de originele boeking plus wijziging waren dus 310 euro - heel netjes voor een retour naar Griekenland in hoogseizoen in business class.

... Nu de 9 andere vluchten nog die ik al geboekt had voor April/Mei, maar ondertussen zijn gecanceled. Gros hiervan is in economy geboekt en geupgraded (A3) en KL. Maar omboeken is extreem lastig omdat sommige routes vrijwel geheel zijn gecancelled dit jaar - en een wijziging in de route betekend dat de upgrade weg is. Flink gepuzzel.

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 07-04-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

psy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:47:
Nou, ik heb mijn vouchers dan nu eindelijk binnen. Ik had ze eerst aangevraagd via de link https://apps.isc.klm.com/voucher/Forms/frmMain.aspx
Maar daarna hoorde ik niets meer.
Na 2 weken de KLM dit keer via WhatsApp had benaderd. Dat hielp wel.
Daar zeiden ze vandaag tegen mij dat het tot 4 weken kan duren en ik nog langer moet wachten. Wel zagen ze dat de aanvragen juist waren ingediend.

Vraag me af of er handmatig mensen nummertjes moeten inkloppen om vouchers uit te delen ipv dat het een geautomatiseerd proces is waar alleen iemand hoeft te accorderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
En een heads up voor iedereen die in Mei met KL zou willen vliegen.

Ontving net van ExpertFlyer een bak aan notificaties. Al mijn KL vluchten naar MUC, VIE en ATH in Mei zijn niet meer boekbaar. Of eigenlijk, de fare buckets zijn leeggemaakt - de KLM boekingen zelf laten nog niets geks zien. Maar de vluchten zijn niet meer boekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een vlucht op 12 april, die geannuleerd is door de KLM.

Moet ik vóór 12 april een nieuwe datum kiezen (of voucher) of kan ik het zo laten staan en dat uiterlijk 30 september doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
P.B. schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:54:

Moet ik vóór 12 april een nieuwe datum kiezen (of voucher) of kan ik het zo laten staan en dat uiterlijk 30 september doen?
Gewoon zo laten. Je krijgt vanzelf bericht. Tenzij je thuis probeert te komen, dan zou ik er even achteraan gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door GlowMouse op 07-04-2020 19:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
(jarig!)
Ik zit even te twijfelen om deze in dit topic of juist in het techniektopic te plaatsen, want het gaat over beide: ik kom net een filmpje uit de jaren '70 tegen over een vlucht van KLM richting JFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Geweldig, de piloot met een peuk in zijn handen in het begin van het filmpje. 0:22

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 08-04-2020 20:55 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Of die gast op 11:35 die zijn pijp aansteekt. Sowieso een leuk account om te volgen: YouTube: Joop van den Brink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:38:
[...]

Daar zeiden ze vandaag tegen mij dat het tot 4 weken kan duren en ik nog langer moet wachten. Wel zagen ze dat de aanvragen juist waren ingediend.

Vraag me af of er handmatig mensen nummertjes moeten inkloppen om vouchers uit te delen ipv dat het een geautomatiseerd proces is waar alleen iemand hoeft te accorderen...
Dat verbaast mij ook. Bij eurowings was het invullen en binnen paar seconden de voucher in de mail. Geen idee waarom het bij KLM niet automatisch gebeurd. Nadat je een voucher aanvraagt verdwijnt de vlucht wel direct uit je overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
P.B. schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:54:

Ik zou zelf even je voucher aanvragen. Dan krijg je een request ID en heb je een referentie op het moment dat je vragen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

R.van.M schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:16:
[...]

Dat verbaast mij ook. Bij eurowings was het invullen en binnen paar seconden de voucher in de mail. Geen idee waarom het bij KLM niet automatisch gebeurd. Nadat je een voucher aanvraagt verdwijnt de vlucht wel direct uit je overzicht
Bij mij verdween hij dagen later pas met een melding dat de vlucht geannuleerd was. Vluchten naar de VS en binnen Europa een paar uur na elkaar, beide in april.

Verschillende programma's hebben de geldigheid nu al met een jaar verlengd, bijv. Delta: https://news.delta.com/de...les-members-future-travel

Ik verwacht dat Flying Blue één dezer dagen ook met een update komt. Een jaar verlengen zou niet raar zijn, het zal nog een hele tijd duren voordat er weer normaal gevlogen kan worden verwacht ik. Delta heeft trouwens ook aangekondigd voorlopig de middelste stoelen overal te blokkeren, alleen als je met een gezin bent kun je aan de gate of telefonisch vragen of je er toch kunt zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-04-2020 11:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik kreeg regelmatig de vraag:

Ben je dat reizen niet helemaal zat? 60 vluchten per jaar, is dat niet heel vervelend. En die hotels en die, etc etc etc.

En ik heb het mij ook wel eens afgevraagd: Ben ik het niet zat?

Nou, daar kan ik nu wel een volmondig NEE op geven. Ik barst bijna in tranen uit als er een vliegtuig overkomt :+ Man, wat mis ik reizen, vliegvelden en hotels.

De eerste de beste vlucht die vertrekt als we met zijn allen besluiten dat het wel weer kan, zit ik er in :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:49
Op veler verzoek hier overigens de foto van @PWM 's vrouw :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJhp_Qb1-3NpvOorFq_e6scAT24=/f/image/TRNnr7SPqXqI2ceE7R7CLTLP.jpg

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 22:12
alexbl69 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:04:
Op veler verzoek hier overigens de foto van @PWM 's vrouw :)

[Afbeelding]
Ma Flodder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zijn er niet nog een paar vluchten die wel mogelijk zijn vanaf AMS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:30:

Ben je dat reizen niet helemaal zat? 60 vluchten per jaar, is dat niet heel vervelend. En die hotels en die, etc etc etc.

Nou, daar kan ik nu wel een volmondig NEE op geven. Ik barst bijna in tranen uit als er een vliegtuig overkomt :+ Man, wat mis ik reizen, vliegvelden en hotels.

De eerste de beste vlucht die vertrekt als we met zijn allen besluiten dat het wel weer kan, zit ik er in :+
Ik heb hetzelfde, zo gauw het weer kan zitten we weer in het vliegtuig :+ de zo goed als lege vlieg apps maken me depri :P haha

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:41:
Zijn er niet nog een paar vluchten die wel mogelijk zijn vanaf AMS? :+
Niet waar ik zaken heb. Maar op een gegeven moment verzin ik ze wel gewoon :p

Heb ook 16 vouchers die ik kan gebruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik heb precies het tegenovergestelde. Hoe zeer ik ook geinteresseerd ben in luchtvaart (en begaan met het lot van iedereen die het brood verdient met de luchtvaart), die streeploze blauwe luchten, die stilte door ontbrekende landende/opstijgende vliegtuigen. Ik vind het geweldig. Zolang het duurt want dit is (gelukkig) maar tijdelijk.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3q-2bkESz74bHgRpv_VfI2KyVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiPrLRQZaQhOsukgmMzoGUUp.jpg?f=fotoalbum_large

Vluchten vanaf Juni beginnen nu ook allemaal geannuleerd te worden. Beetje vroeg, zeker voor bv vluchten naar CPH en AAL maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:11:
Ik heb er ook zo eentje: AMS - HEL (KL1167) op de 23e, HEL - CDG (AY1573) op de 25e, en CDG - AMS (AF1640) op de 28e. Alles op dezelfde boeking. Die middelste vlucht is gisteren geannuleerd, de andere twee nog niet.

Restitutieverzoek bij Air France ingediend op de 13e, nog niets gehoord maar dat komt vast wel goed. Wel bijzonder dat die eerste vlucht vandaag nog niet is geannuleerd.
'Komt vast wel goed' schreef ik, maar nog steeds niets. Ik begrijp dat ze het druk hebben gehad maar dit vind ik wel erg lang duren, zeker als ik jullie hierboven het al over heuse voucherverzamelingen zie hebben.

Heb al geprobeerd navraag te doen via Twitter, maar de medewerkers daarachter en die virtual assistant die op DMs reageert (:() zijn niet bepaald behulpzaam gebleken.

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 22:12
PWM schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:01:
[Afbeelding]

Vluchten vanaf Juni beginnen nu ook allemaal geannuleerd te worden. Beetje vroeg, zeker voor bv vluchten naar CPH en AAL maar goed.
AerLingus voorlopig nog niet... Daar houden ze het nog op tot 31 mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SN voorlopig ook tot en met 15/5.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jeuj, ik heb een voucher binnen, van een lekker vaag mailadres maar het klopt wel allemaal. De tweede, tegelijkertijd aangevraagd, heb ik nog niet.

Maar wanneer ik de voucher ooit kan gebruiken, geen idee...

KLM heeft trouwens bijvoorbeeld wel vanaf begin mei weer vluchten naar Praag op de planning staan. Wel maar 1 per dag, zijn er normaal een stuk meer. Maar misschien worden die ook weer geannuleerd als de Tsjechische regering de grenzen nog wat langer dichthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Zr40 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:42:
[...]

'Komt vast wel goed' schreef ik, maar nog steeds niets. Ik begrijp dat ze het druk hebben gehad maar dit vind ik wel erg lang duren, zeker als ik jullie hierboven het al over heuse voucherverzamelingen zie hebben.

Heb al geprobeerd navraag te doen via Twitter, maar de medewerkers daarachter en die virtual assistant die op DMs reageert (:() zijn niet bepaald behulpzaam gebleken.

heb je status? ik gok dat wij voucher verzamelaars allemaal platinum zijn en die mogen ons aan de tel direct de voucher geven. als je non-status bent is het volgens mij nu iets van 3 weken ofzo,ik zou weer eens bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zr40 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:42:
[...]
<>
Bij mij werkt whatsapp het beste. Maar KLM faalt nog steeds om een mail te versturen die ze toegezegd hebben. Misschien ben ik EUR 1000 kwijt, ik zie het wel, ze hebben heel wat goed te maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijne duurde ook een paar weken. Alleen is voor mij dan een belletje naar de Plat lijn voldoende. Dan drukken ze hem er zo door. Ze stonden echter ook gewoon netjes in de queue. De lange duur is dus vervelend, maar niet verontrustend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Kregen jullie wel netjes een bevestiging van de aanvraag (per email)?

Heb gisteren een voucher aangevraagd voor een boeking (KL vluchten, 057 ticket) via de AF website. Kreeg wel een generieke bevestiging op het scherm (zonder case-id oid) maar niets in de mail ter bevestiging. Is dat de normale gang van zaken?

Andere KL tickets die ik gratis kon verplaatsen (zonder tariefverschil te betalen) kan ik nu, sinds de vluchten net zijn gecancelled, niet meer online aanpassen. Of ja, kan wel..maar incl 70 euro change fee en tariefverschil. Komt niet overeen met de rebooking policy...wel jammer dat juist op dit moment dat ze de IT niet op orde hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Je krijgt pas een mail als de voucher wordt aangemaakt (wat blijkbaar handmatig gebeurt).

De IT is al lang niet op orde. Zo nu en dan is de KLM-website één grote errorboel totdat ik m'n cookies weer wis. Dit speelt al jaren en ik weet zeker dat ze er omzet door mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:13
Vandaag een Emirates annulering binnen gekregen voor oktober! Hebben ze daar wél een glazen bol in Dubai?

EK348 SIN-PEN
EK349 PEN-SIN

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xandrios schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:42:
Kregen jullie wel netjes een bevestiging van de aanvraag (per email)?

Heb gisteren een voucher aangevraagd voor een boeking (KL vluchten, 057 ticket) via de AF website. Kreeg wel een generieke bevestiging op het scherm (zonder case-id oid) maar niets in de mail ter bevestiging. Is dat de normale gang van zaken?
Bij Eurostar net hetzelfde. Allemaal netjes professioneel... Die vouchers lopen waarschijnlijk wel binnen maar tot dan is het gewoon wachten. Er lijkt inderdaad weinig automatisch aan te zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nou, er zit beweging in. De boeking is zojuist verdwenen uit het overzicht bij Air France :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Napsju schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:10:
Vandaag een Emirates annulering binnen gekregen voor oktober! Hebben ze daar wél een glazen bol in Dubai?

EK348 SIN-PEN
EK349 PEN-SIN
Route die misschien nauwelijks rendabel is waarvan ze nu al weten dat dat niet genoeg hersteld is hoe dan ook? Is Emirates ook de uitvoerende partij?

Ben zelf meer fan van LGK trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er worden een hoop routes geschrapt voor later op het jaar, dat doet niet alleen EK. Is een manier om in de kosten te snijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:22
ik moet zeggen na nu een maandje thuis te zitten, begint het wel weer erg te kriebelen om weer eens heerlijk te reizen. Zat de afgelopen 6 maanden zo'n beetje elke week in Oslo, oh wat mis ik Oslo ook :P

Vooral de definitie studie voor mijn project was een uitdaging, nu met de implementatie fase om de hoek wordt het denk ik meer en meer Teams sessies (helaas), want ik had een paar bureaus geregeld bij de klant voor mij en mijn collegas :) .. sorry beetje off topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44

FreakNL

Well do ya punk?

12 maanden extra om je FB status te behouden dan wel te upgraden.

Ik ben vorig jaar september mijn gold verloren en had niet de illusie deze weer terug te krijgen, zonder Corona had in nu op 106 gestaan, die 180 had ik waarschijnlijk niet gered. Sta nu op 90 maar Silver behouden (100) moet lukken hopenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijne verloopt in september. Ik heb 300XP nodig, maar heb er al 600. Gaan ze die 300 nu wel of niet afschrijven.

Edit

Ah, nu ook mail binnen. Die schrijven ze dus helaas af

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 15-04-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik mis het ook al wel een beetje..
Net als motorrijden dat mis ik ook... zeker met dit mooie weer..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik kreeg net een push message dat er iets wordt gedaan voor Flying Blue leden. Druk erop, gewoon de KLM-app open, niets te zien, geen enkele manier om nieuws te lezen.

Okee, dan maar op Chrome mobile naar flyingblue.nl ... Wegverstopt in het menu zitten de nieuwsberichten. Ik zie een COVID-19 kopje! Ik tik erop, maar... op geen enkele link kan ik tikken. Hartstikke stuk (hoe dan?)

Maar goed, van de bank opgestaan en op m'n laptop kan ik het lezen. Er is dus een soort-van oplossing, maar ik vind het wel een lichtelijk vreemde. Zie hier wat men doet voor bijv. FB Silver leden:

Voorbeeld bij "u bent een Silver-deelnemer met een kwalificatieperiode die eindigt in april 2020":
Indien uw kwalificatieperiode eindigt tussen maart 2020 en februari 2021, behoudt u uw huidige niveau, zelfs als u uw XP-doel niet behaalt. Enkele voorbeelden:

Als u 120 XP heeft, wordt er 100 XP van uw teller afgeschreven om Silver te behouden en blijft er 20 XP over.
Als u 65 XP heeft, worden eerst de ontbrekende 35 XP bijgeschreven. Vervolgens wordt er 100 XP afgeschreven om Silver te behouden zodat uw saldo naar 0 wordt teruggezet.
Dit houdt in dat het qua XP eigenlijk niet boeit of ik wel of niet met KLM vlieg tot m'n kwalificatiedatum als ik nu niet genoeg XP heb; het wordt immers toch naar nul teruggezet en dan een jaar verlengd. Het zou slimmer zijn om nu bij iedereen de teller al op nul te zetten (of het aantal kwalificatie-XP eraf halen), dan heb ik een extra motivatie om bijvoorbeeld met gold platinum te halen, of met silver gold.

Nu maakt het qua XP even helemaal niet uit waar ik vlieg tot in mijn geval eind dit jaar. Maar ja qua voucher dan weer wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het is een vrij vreemde, en oneerlijke, policy. De mensen die niet veel vliegen krijgen de missende XPs gratis, de mensen die wél veel vliegen en een XP buffer hebben opgebouwd zien hun XPs gewoon verdwijnen.

Daarmee bevorder je dus dat mensen met andere maatschappijen gaan vliegen dit jaar, en, de beste klanten die je hebt mogen méér XPs betalen dan diegenen die maar op het randje status behouden. Wat voor signaal is dat dan naar je absoluut beste klanten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is inderdaad wel erg vreemd dat ik straks 300XP kwijt ben en mijn collega gratis Platinum blijft. Een percentage korting oid lijkt logischer. Of push gewoon alle datums 6 maanden naar achteren.

Maar goed, dit beschouw ik maar als zijnde: least of our problems.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 15-04-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Sorcerer8472 Dank voor het opzoeken. mijn vriendin kreeg de push message maar lande op een boekingspagina :+
Ik daarna ook maar ik wam op een overbelaste webserver terecht die niets meer deed dan roken.
Ik zie het wel, dat hele FB en KLM-communicatie drame komt me zo onderhand dermate de neus uit dat het me nauwelijks meer interesseert. sKLM had meestal wel de beste slottijden binnen de EU dus dat blijft een overweging om wel met ze te vliegen. Maar ik denk niet dat er nog KLM huisjes gaan bijkomen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:19

Same, was vandaag im discussie met m'n counterpart in Zweden en bedacht me dat daar de kroegen nog open zijn... 8)7 Ik mis de Thalys naar Brussel en de vluchten. Het gedoe er omheen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02

backupdevice

Boeh!

Ik moet zeggen dat ik de 60+ vluchten en hotelovernachtingen niet mis, maar ben er aan toe om weer “normaal” aan het te gaan.

Niet missen doe ik de lange dagen, dagje LCY begint voor mij om 04.00 en ben pas om 23.00 thuis. Weekje Africa of Midden Oosten is/was vaak op zaterdag/ zondag weg . Meetings in de US was maandag weg en vrijdags terug. Drukte op vliegvelden, wachten en wachten . Nee dat mis ik niet.

Wat ik wel mis is de omgang met collega’s uit die landen, werken met verschillende klanten uit verschillende culturen enzo

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:07
De vliegtuigmaatschappijen hebben het ook moeilijk merk ik. Op 14 mei een vlucht AMS-ATL geboekt die gisteren uit het niks was verdwenen, de boeking bestond gewoon niet meer. Bijna een uur met Delta aan de lijn gehangen die maar niet begrepen dat dit toch echt iets aan hun kant was en dat wij deze niet vrijwillig geannuleerd hadden. :P

Achteraf bleek dat de vlucht geannuleerd was dus we zijn direct omgeboekt naar een vlucht later op die dag, maar je zou verwachten dat er wat automatische mails naar klanten zou gaan.

Anyway, ik ben benieuwd naar de "ervaring" tegen die tijd, zal wel wat bizar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:59
The Realone schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:08:
De vliegtuigmaatschappijen hebben het ook moeilijk merk ik. Op 14 mei een vlucht AMS-ATL geboekt die gisteren uit het niks was verdwenen, de boeking bestond gewoon niet meer. Bijna een uur met Delta aan de lijn gehangen die maar niet begrepen dat dit toch echt iets aan hun kant was en dat wij deze niet vrijwillig geannuleerd hadden. :P

Achteraf bleek dat de vlucht geannuleerd was dus we zijn direct omgeboekt naar een vlucht later op die dag, maar je zou verwachten dat er wat automatische mails naar klanten zou gaan.

Anyway, ik ben benieuwd naar de "ervaring" tegen die tijd, zal wel wat bizar zijn.
Je denkt dat je 14 mei gewoon in het vliegtuig stapt? 🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 16-07 14:47

GG85

.......

Boinkie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:19:
[...]

Ik zou zeggen, get real @The Realone ;) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Boinkie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:19:
[...]

Ik weet het vrij zeker ja, althans ik zie nu niet waarom niet. Delta vliegt gewoon (ATL en DTW), al is het zeer beperkt en een inreisverbod is voor ons niet van toepassing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-07 17:10
FreakNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:07:
12 maanden extra om je FB status te behouden dan wel te upgraden.

Ik ben vorig jaar september mijn gold verloren en had niet de illusie deze weer terug te krijgen, zonder Corona had in nu op 106 gestaan, die 180 had ik waarschijnlijk niet gered. Sta nu op 90 maar Silver behouden (100) moet lukken hopenlijk.
Ben op 5 maart gold geworden tijdens mijn laatste reis voor corona, daarna alles gecanceld... Lijkt erop dat ik dus precies buiten de coulance regeling val en denk niet dat ik in deze periode nog de 180 XP ga halen. Verwacht niet dat er überhaupt dit jaar nog veel gevlogen gaat worden.

Blijf Gold met 180 XP. Nodig voor 31 mrt. 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

je heb kans dat het later alsnog met 1 a 2 maanden verlengt wordt,afhankelijk wanneer er weer normaler gevlogen kan worden.

ben nu wel heel blij dat ik nog vakantie heb gehad in februari en flink heb kunnen vliegen :+ , maar ik zit inderdaad ook over de 300xp heen dus voor mij veranderd er niets (31 mei nieuw jaar) , maar ga nu al snel achter lopen want mis nu o.a. business naar ethipie die op de 24e gepland stond,dus gok dat ik eventueel komend jaar issues ga hebben met status behouden,maar inderdaad niet allerbelangrijkste :P

[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 16-04-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:25
Flying schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Bedankt voor deze tip. Vandaag krijg ik eindelijk nog eens reactie waar ze opnieuw kwamen aanzetten met een voucher. Gewoon dit artikeltje vernoemd en meteen reactie dat het restitutieverzoek goed werd ontvangen. Kan ik op zijn minst zelf bepalen wanneer, naar waar en met welke maatschappij ik de volgende keer wil vliegen.
Even hierop terugkomend als persoon zonder enige status bij flying blue. Vandaag alsnog mail ontvangen dat ik een voucher mag verwachten. Inmiddels is er een bericht verstuurd richting KLM met opnieuw verzoek tot restitutie. Mensen in hetzelfde schuitje kunnen dit document van de EU gebruiken (puntje 2.2). Je kunt online het EU-klachtenformulier terugvinden indien het nodig mocht zijn.

Nogmaals wil ik benadrukken dat de Nederlandse overheid niet zomaar kan beslissen dat een EU-regelgeving (ECB 261/2004) niet meer geldt voor Nederland en dat gedurende een beperkte periode. Als EU-onderdaan heb je gewoon recht op restitutie zoals bij wet voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Ik woon in Singapore en zit er aan te denken om terug naar Nederland te komen. Ik zal dan zelf 14 dagen thuis in quarantine gaan, mijn ouders huis is daar groot genoeg voor om voor mij afstand te houden van hun.

Ik zie dat KLM nog 3x per week vliegt naar Amsterdam en dat Singapore Airlines ook nog 3x per week vliegt naar Frankfurt.

Weet iemand of het mogelijk is voor een familielid om mij met de auto op te halen uit Frankfurt? Wat ik zover kon vinden is de grens nog open en het lijkt mij dat iemand ophalen wel iets is dat mag?

edit: waarschijnlijk neem ik gewoon de KLM vlucht. Maar wil eerst uitzoeken waar ik allemaal rekening mee moet houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn19 op 16-04-2020 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gisteren een positieve ervaring met Lufthansa met betrekking tot restitutie. Op hun website proberen ze je een voucher met vrij beperkte voorwaarden aan te bieden (voor eind augustus opnieuw boeken, voor eind april 2021 vliegen, bijbetalen als de tickets duurder zijn).

Gisteren kreeg ik een rebooking-email binnen: de oorspronkelijke vlucht gaat niet meer. En dat betekent volgens volgens EC 261/2004 recht op restitutie -- ook voor een niet-annuleerbaar ticket.

Dus: bellen met de service desk. Ik zag al gebeuren dat ik een uur in de wachtrij moest hangen en vervolgens een discussie moest gaan voeren over dat ik geen voucher wilde. Niets van dat alles: binnen 2 minuten iemand aan de lijn, "ik wil graag restitutie ipv een rebooking", "OK, ga ik regelen", drie minuten later een confirmation in mijn inbox. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooi, bij Ryanair proberen ze de rek er in te houden. Inmiddels al 2 mailtjes gehad dat ik vooral moet blijven wachten en dat ze er mee bezig zijn. Ik denk dat elke refund claim handmatig bekeken wordt, of ze zijn nog bezig met een geautomatiseerd systeem, of ze houden je gewoon aan het lijntje ;)

Van Expedia (hotel) vorige week geld terug ontvangen (zonder verdere aankondiging / mail). Sunnycars had ik al direct retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Cheesy schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:27:
Mooi, bij Ryanair proberen ze de rek er in te houden. Inmiddels al 2 mailtjes gehad dat ik vooral moet blijven wachten en dat ze er mee bezig zijn. Ik denk dat elke refund claim handmatig bekeken wordt, of ze zijn nog bezig met een geautomatiseerd systeem, of ze houden je gewoon aan het lijntje ;)

Van Expedia (hotel) vorige week geld terug ontvangen (zonder verdere aankondiging / mail). Sunnycars had ik al direct retour.
Ryanair heeft gewoon niet de reserves om alles (direct) terug te betalen en probeert het met vouchers en dergelijke te rekken in de hoop te overleven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Realone schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:36:
[...]

[...]

Ik weet het vrij zeker ja, althans ik zie nu niet waarom niet. Delta vliegt gewoon (ATL en DTW), al is het zeer beperkt en een inreisverbod is voor ons niet van toepassing. ;)
Dan ben je een stuk optimistischer dan ik..
Wij hebben voor Eind July/augustus een trip naar Australia geboekt (via SFO en SGP) en ik verwacht niet dat dat door zal gaan.. al is het maar omdat Australia de grenzen voor 6 maanden dicht gegooit heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:08
Martijn19 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:11:
Ik woon in Singapore en zit er aan te denken om terug naar Nederland te komen. Ik zal dan zelf 14 dagen thuis in quarantine gaan, mijn ouders huis is daar groot genoeg voor om voor mij afstand te houden van hun.

Ik zie dat KLM nog 3x per week vliegt naar Amsterdam en dat Singapore Airlines ook nog 3x per week vliegt naar Frankfurt.

Weet iemand of het mogelijk is voor een familielid om mij met de auto op te halen uit Frankfurt? Wat ik zover kon vinden is de grens nog open en het lijkt mij dat iemand ophalen wel iets is dat mag?

edit: waarschijnlijk neem ik gewoon de KLM vlucht. Maar wil eerst uitzoeken waar ik allemaal rekening mee moet houden.
Frankfurt flughafen heeft ook een treinstation met een rechtstreekse treinverbinding (ICE) met NL . je bent binnen 4 uur in Amsterdam.
Weet alleen niet hoe nu de dienstregeling is.

[ Voor 2% gewijzigd door peter-rm op 16-04-2020 21:40 . Reden: aanvullling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:54:
[...]

Ryanair heeft gewoon niet de reserves om alles (direct) terug te betalen en probeert het met vouchers en dergelijke te rekken in de hoop te overleven.
Ik heb nog geen aanbod voor vouchers gekregen, naar ik begrijp storten ze echt terug.

Zelf lopen ze wel stoer te doen ;) Maar kosten gaan erg hard:
Ryanair said it has one of the strongest balance sheets in the industry, with year-end cash equivalents of 3.8 billion euros and 327 aircraft, 77% of the group’s owned fleet, debt free.

That compared to 4 billion euros in Ryanair’s last update on March 16, which Goodbody analyst Mark Simpson said suggested it was burning through 100 million euros a week in its initial handling of the crisis as it grounds planes.

The cash-burn could be cut to around 135 million euros a month if the lockdown continues into the next quarter due to cost-cutting measures, Simpson said.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 19:37
Martijn19 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:11:

Dan kan die persoon die je ophaalt ook gelijk in quarantaine voor 2 weken ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
LordSinclair schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:08:
[...]

Dan kan die persoon die je ophaalt ook gelijk in quarantaine voor 2 weken ;)
Dat is geen officiële regel, volgens mij? (dan heb ik het niet over wat verstandig is, dat is het natuurlijk wel)

Maar goed, als ik vlieg, dan vlieg ik wel naar Amsterdam. Is toch makkelijker. En het lijkt mij beter dat 1 persoon mij ophaalt dan dat ik met het openbaar vervoer ga. Ik kan op de achterbank met m'n mondmasker en hoef verder niemand aan te raken.

Ik ben voor de rest al sinds begin februari hier in Singapore aan het thuiswerken en bijna niet in contact gekomen met andere personen, afgelopen twee weken al helemaal niet. Singapore heeft voor de reis vrij weinig lokale verspreiding.

Vind het een moeilijke keuze, vind het aan de ene kant "te laat" om nu nog terug te gaan, dan had ik dat een aantal weken geleden ook kunnen doen. Aan de andere kant lijkt het erop dat het leven zoals het nu is nog wel even zo aanhoudt en opgesloten blijven in mijn klein apartmentje voor 3-6 maanden in Singapore is makkelijker gezegd dan gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 16-04-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:59:
[...]

Wij hebben voor Eind July/augustus een trip naar Australia geboekt (via SFO en SGP) en ik verwacht niet dat dat door zal gaan.. al is het maar omdat Australia de grenzen voor 6 maanden dicht gegooit heeft..
Tja, als de grenzen niet open zijn en je mag er als buitenlander niet in, dan stop het nogal snel inderdaad. Maar er gaan dagelijks vluchten naar de VS, Delta zegt ook dat ze voorlopig met dit beperkte schema blijven vliegen, dus nogmaals, ik zie niet waarom ik er over een maand niet zou komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je het echt niet uithoudt daar en veel meer mensen kent in NL dan zou ik gewoon terugkomen. Als je nu al zo lang opgesloten zit dan lijkt de kans me het grootst dat je het tijdens de reis oploopt, hoewel de vliegtuigen ook niet al te vol zitten en je hopelijk iets van afstand kunt houden.

Als je in NL in quarantaine gaat en zonder symptomen er naar 14 dagen weer uit komt dan lijkt me dat gewoon hartstikke prima. Geestelijke gezondheid is ook wat waard. Houd wel rekening met mogelijke wijzigingen in beleid waarmee je misschien moeilijker weer Singapore uit gaat als je eenmaal vertrekt (afh. van je nationaliteit(en)).

Heb trouwens na het zien van Westworld seizoen 3 weer echt zin om naar Singapore te gaan :D
Zal wel even duren voordat ik er weer komen momenteel gok ik echter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:40
ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:59:
[...]

Je bent gewoon 2 geheel verschillende situaties aan het vergelijken.... Een reis naar Australie (welke inreisbeperkingen heeft) via de VS, vs een rechtstreekse reis naar de VS voor iemand die geen last heeft van inreisbeperkingen.

(en ja, ik denk ook dat jouw reis moeilijker/ingewikkelder zal zijn dan de reis van The Realone)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
@PWM @ToolkiT @backupdevice

Wat ik mij afvraag, zijn die 60+ vluchten per jaar ook echt nodig of gaat het ook prima online?

Ik snap dat je elkaar af en toe face to face wilt spreken maar om nu voor een meeting van een dag (of minder) 1 of 2 dagen reistijd kwijt te zijn lijkt me ook vaak overdreven

[ Voor 6% gewijzigd door maxoss op 16-04-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-07 03:05
Cheesy schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:27:

Zo'n mail van Ryanair kreeg ik vorige week ook. Was voordat zij hadden aangekondigd vouchers te gebruiken. Maar goed, bij mijn verzoek kreeg ik al een mail dat het ongv 25 - 30 dagen zal duren. Het is zo'n 15 dagen geleden dus ik zal pas over 2 weken zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:26
18 juni Amsterdam - Valencia vorige week al gecanceld door KLM.

22 juli Amsterdam - Palma de Mallorca met Easyjet voor 3 weken zomervakantie. (fingers crossed. Ik schat de kans dat het doorgaat momenteel op ... 10%?) Ik hou me maar vast aan de gedachte dat Spanje het hoofdseizoen eigenlijk niet kan missen en er alles aan zal doen (mits de omstandigheden het toelaten) om dit enigszins door te laten gaan, maar dat is uiteraard voor een groot deel wensdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

maxoss schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:59:

Wat ik mij afvraag, zijn die 60+ vluchten per jaar ook echt nodig of gaat het ook prima online?

Ik snap dat je elkaar af en toe face to face wilt spreken maar om nu voor een meeting van een dag (of minder) 1 of 2 dagen reistijd kwijt te zijn lijkt me ook vaak overdreven
Ik doe er geen 60+ per jaar hoor, maar toch meestal 1 of 2x per maand.
Met name bij sommige culturen is 'IRL facetime' erg belangrijk en werkt online niet lekker.. Met name in het midden oosten, maar ook in de latin landen (zuid europa) is de relatie opbouwen erg belangrijk..
Maar ook in Duitsland merk ik dat het een enorm verschil uitmaakt of je met een klant/partner een maaltijd hebt gedeelt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hmmbob schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:56:
[...]

Je bent gewoon 2 geheel verschillende situaties aan het vergelijken.... Een reis naar Australie (welke inreisbeperkingen heeft) via de VS, vs een rechtstreekse reis naar de VS voor iemand die geen last heeft van inreisbeperkingen.

(en ja, ik denk ook dat jouw reis moeilijker/ingewikkelder zal zijn dan de reis van The Realone)
Klopt een heen en weer reis is simpeler.. maar nog steeds afhankelijk van of grenzen open gaan.. en dat is op dit moment koffiedikkijken.. zeker bij de US..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Allereerst: Reizen word een stuk effectiever als je vaker gaat. Ik maak gebruik van Valet parking op Schiphol en parkeer dus voor de deur. Ik hoef nooit in een rij te staan. Mocht ik tijd over hebben, dan heb ik overal lounge toegang om gewoon te kunnen werken. Wat dat betreft is het niet te vergelijken met iemand die af en toe vliegt.

En of het nodig is is lastig te zeggen. Maar, vergeleken met onze concurrenten en "bevriende bedrijven" groeien we YoY veel sneller en onze salescycles zijn korter. Klanten geven vaak aan dat de persoonlijke benadering voor hen doorslag heeft gegeven.

Vaak (2x per week) ga ik met een klant/prospect of 1 van onze partners even uit eten of een biertje drinken. Daar komt ook enorm veel uit.

De keren dat ik iemand even een app stuurde: "He, ik ben morgen in stad X bij jou om de hoek, zullen we even een biertje drinken", waar uiteindelijk een deal uit kwam die anders nooit ter tafel was gekomen, zijn niet meer te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:09:
[...]

Klopt een heen en weer reis is simpeler.. maar nog steeds afhankelijk van of grenzen open gaan.. en dat is op dit moment koffiedikkijken.. zeker bij de US..
Goed, maar de grenzen van de VS zijn voor mij niet gesloten en dat zijn ze ook nooit geweest. Dat is nu net het punt, daarom zie ik (voor mij dus) geen reden om te denken dat ik niet op 14 mei gewoon op het vliegtuig naar Atlanta stap.

En Australië is wat dat betreft exact hetzelfde als de VS. Je komt er vanuit hier niet in tenzij je een Australisch paspoort, verblijfsvergunning of directe familie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Qua reizen is het precies wat @PWM zegt. Qua dealmaking is het belangrijk om het in het echt te doen. Je krijgt dan veel meer mee van iemands lichaamstaal en dat is echt belangrijk. Plus idd even een biertje samen kunnen doen enzo. Veel meer ongedwongen.

Wat betreft het remote werken met mensen als er al een deal ligt is het anders, daarvoor is facetime vaak niet nodig tenzij het enorm complex is allemaal. Kick-off meetings in het echt kunnen wel waardevol zijn bij een remote team, dat wel.

En om eerlijk te zijn hou ik er ook van om te reizen, op veel verschillende plekken te komen, cultuurverschillen te voelen. Echt een verrijking vind ik. Ik baal er ook van dat we nog steeds geen renewable jet oil hebben terwijl het technisch gezien gewoon mogelijk is om de hele wereld 100% renewable te draaien (neem aan dat de bezwaren daarover gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Realone schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:53:
[...]

Goed, maar de grenzen van de VS zijn voor mij niet gesloten en dat zijn ze ook nooit geweest. Dat is nu net het punt, daarom zie ik (voor mij dus) geen reden om te denken dat ik niet op 14 mei gewoon op het vliegtuig naar Atlanta stap.
Dan zou ik beter mijn huiswerk doen als ik jou was:
https://www.aljazeera.com...ntry-200318091505922.html
United States
The US has banned the entry of all foreign nationals who have travelled to China, Iran, Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, the UK or Ireland 14 days before their arrival.

US citizens or permanent residents who have visited a high-risk area must fly into one of the 13 international airports with enhanced entry screening capabilities.
https://foreignpolicy.com...virus-diplomacy-patience/
In Canada, Patience Wearing Thin Over Trump’s Antics
A threat to militarize the border and attempts to hold up lifesaving medical supplies have roiled the calmest of countries.
https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/usa
As of 16 March, it will not be possible for many British nationals to enter the USA, except for in a number of specific categories. Those who are able to enter the USA from the UK by air will be required to do so through one of 13 designated USA airports and being asked to self-isolate for 14 days.
https://www.nederlandwere...amerika/reizen/reisadvies
Laatst gewijzigd op: 24-03-2020 | Nog steeds geldig op: 16-04-2020

De lokale overheid neemt maatregelen in de aanpak van de verspreiding van het coronavirus. Deze maatregelen kunnen elkaar snel opvolgen. Het kan beperkingen opleveren voor het in- en uitreizen en het dagelijkse leven. Bijgaande kaart wordt geactualiseerd, afhankelijk van de ontwikkelingen. Voor de laatste ontwikkelingen in het land: volg de aanwijzingen op van de lokale overheid en volg het nieuws. Zie voor meer informatie de rubriek Coronavirus.
Afbeeldingslocatie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/binaries/large/content/gallery/nederlandwereldwijd/content-afbeeldingen/reisadviezen/noord-amerika/verenigde-staten-van-amerika/reisadvies_verenigde-staten-van-amerika_12-03-2020.png
https://travel.state.gov/...ealth-advisory-issue.html
Global Level 4 Health Advisory – Do Not Travel
https://travel.state.gov/...lamation-Coronavirus.html
On Friday, January 31, President Trump signed a proclamation suspending entry into the United States of aliens who were physically present in the People’s Republic of China, excluding the Special Administrative Regions of Hong Kong and Macau, within the 14 days preceding entry or attempted entry into the United States.  The proclamation took effect Sunday, February 2.  This action followed the declaration of a public health emergency in the United States related to the novel coronavirus outbreak in Wuhan, China. 

On Saturday, February 29, President Trump signed a second proclamation suspending entry into the United States of aliens who were physically present in Iran within the 14 days preceding entry or attempted entry into the United States.  This proclamation took effect as of Monday, March 2. 

On Thursday, March 11, President Trump signed a third proclamation suspending entry into the United States of aliens who were physically present in any of the 26 countries that make up the Schengen Area within the 14 days preceding their entry or attempted entry into the United States. The Schengen Area consists of Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, and Switzerland. This proclamation is in effect as of 11:59 p.m., March 13, 2020.

On March 14, President Trump signed a fourth proclamation that restricts travel to the United States of foreign nationals who were physically present in the United Kingdom and Ireland within the 14 days preceding their entry or attempted entry into the United States. This proclamation is in effect as of 11:59 p.m. eastern daylight time on March 16, 2020.
https://www.whitehouse.go...g-2019-novel-coronavirus/
Section 1. Suspension and Limitation on Entry. The entry into the United States, as immigrants or nonimmigrants, of all aliens who were physically present within the Schengen Area during the 14-day period preceding their entry or attempted entry into the United States is hereby suspended and limited subject to section 2 of this proclamation.
En gezien Trump niet het toonbeeld van stabiliteit en voorspelbaar is kan alles last minute weer veranderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik neem aan dat Realone geen alien is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:08:
[...]

Dan zou ik beter mijn huiswerk doen als ik jou was:
(...)
Lees nou eens wat hij schrijft.
The Realone schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:53:
Goed, maar de grenzen van de VS zijn voor mij niet gesloten en dat zijn ze ook nooit geweest.
Met mijn visum was ik óók gewoon de VS ingekomen, als dit alles 2 jaar geleden had plaatsgevonden. Er zijn plenty uitzonderingen.

[ Voor 45% gewijzigd door Hmmbob op 16-04-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:07:
Qua reizen is het precies wat @PWM zegt. Qua dealmaking is het belangrijk om het in het echt te doen. Je krijgt dan veel meer mee van iemands lichaamstaal en dat is echt belangrijk. Plus idd even een biertje samen kunnen doen enzo. Veel meer ongedwongen.

Wat betreft het remote werken met mensen als er al een deal ligt is het anders, daarvoor is facetime vaak niet nodig tenzij het enorm complex is allemaal. Kick-off meetings in het echt kunnen wel waardevol zijn bij een remote team, dat wel.

En om eerlijk te zijn hou ik er ook van om te reizen, op veel verschillende plekken te komen, cultuurverschillen te voelen. Echt een verrijking vind ik. Ik baal er ook van dat we nog steeds geen renewable jet oil hebben terwijl het technisch gezien gewoon mogelijk is om de hele wereld 100% renewable te draaien (neem aan dat de bezwaren daarover gaan).
Aan de saleskant snap ik dit zeker. Ik zie echter ook dat sommige projectmanagers de hele wereld overvliegen. Soms moet dat maar ik denk dat we in deze tijd juist nu leren om op een andere manier te werken en ik denk dat het vaak nog effectiever en effiecienter kan uitpakken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:11:
Ik neem aan dat Realone geen alien is ;)
Hmmbob schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:12:
Met mijn visum was ik óók gewoon de VS ingekomen, als dit alles 2 jaar geleden had plaatsgevonden. Er zijn plenty uitzonderingen.
OK, als hij een US paspoort heeft dan is de grens open voor hem, maar de DoS adviseert niet te reizen..
De grenzen zijn in principe alleen open voor US citizens om thuis te komen..
The Department of State advises U.S. citizens to avoid all international travel due to the global impact of COVID-19.
At present the Department of State is making every effort to assist U.S. citizens overseas who wish to return to the United States.
U.S. citizens who live abroad should avoid all international travel.
https://travel.state.gov/...ealth-advisory-issue.html

De boodschap lijkt me duidelijk.. level 4: DO NOT TRAVEL..

van de nederlandse kant idem ditto:
https://www.nederlandwere...amerika/reizen/reisadvies
Alleen noodzakelijke reizen..

Buiten het feit of je de grens wel of niet over komt heb je nog een issue met je verzekering.. dekt die je wel als je besmet raakt in de US? De gezondheidskosten zijn daar heel hoog zoals iedereeen in dit topic wel weet..

En dan blijft mijn laatste zin nog steeds actueel.. We weten niet wat er gaat gebeuren in de US.. de ziekte verspreid zich snel en het leadership is laks en onvoorspelbaar.. al met al zou ik er op korte termijn niet vanuit gaan dat je daar makkelelijk en veilig heen kan..

Zelf heb ik er ook aan gedacht hoor.. wat nou als Australia op slot blijft in Augustus.. zullen we dan de boeg omgooien en naar de US gaan? Maar zelfs voor Augustus ben ik niet zeker dat dat een goed plan is.. laat staan voor mei..

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 16-04-2020 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Wat probeer je nou duidelijk te maken, want ik snap echt niet waarom je hier zo over door blijft drammen?

Als je een visum hebt omdat je een geldige reden hebt om de US in te komen (bijvoorbeeld omdat je daar woont/werkt/gedetacheerd bent), wat is er dan verkeerd aan om met een vlucht naar de VS en (waarschijnlijk) naar huis te gaan? Wie ben jij om vast te stellen of zijn reis wel of niet essentieel is?

Kom van je vakantie-toren af en kijk even met een wat bredere blik naar de wereld.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 16-04-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
@ToolkiT Nou omdat dit toch blijkbaar een discussiepuntje is, ik ben direct family member (getrouwd) van een US citizen dus de travel ban is voor mij niet van toepassing. Het heeft ook niet mijn voorkeur om nu te reizen, maar ik heb een inreisvisum dat geldig is tot juli, dan krijg ik mijn green card en maakt het allemaal niet meer uit. Maar lukt het me om wat voor reden dan ook niet om in te reizen, dat kost me dat een enorme bak geld en maanden extra tijd voordat ik kan gaan. Ik ga emigreren, je kunt je voorstellen dat daar wat vanaf hangt.

De reden dat ik mij geen zorgen maak voor 14 mei is omdat Trump, op het moment dat het er echt om ging, de travel ban ingesteld heeft en daarbij al de uitzondering heeft gemaakt voor een aantal personen. Dat gaat echt niet zomaar veranderen. Succes om, grondwettelijk gezien, een Amerikaan toegang tot het eigen land te ontzeggen. Direct family members is dan niet direct hetzelfde, maar de impact daarvan is dermate klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Realone schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:40:
@ToolkiT Nou omdat dit toch blijkbaar een discussiepuntje is, ik ben direct family member (getrouwd) van een US citizen dus de travel ban is voor mij niet van toepassing. Het heeft ook niet mijn voorkeur om nu te reizen, maar ik heb een inreisvisum dat geldig is tot juli, dan krijg ik mijn green card en maakt het allemaal niet meer uit. Maar lukt het me om wat voor reden dan ook niet om in te reizen, dat kost me dat een enorme bak geld en maanden extra tijd voordat ik kan gaan. Ik ga emigreren, je kunt je voorstellen dat daar wat vanaf hangt.

De reden dat ik mij geen zorgen maak voor 14 mei is omdat Trump, op het moment dat het er echt om ging, de travel ban ingesteld heeft en daarbij al de uitzondering heeft gemaakt voor een aantal personen. Dat gaat echt niet zomaar veranderen. Succes om, grondwettelijk gezien, een Amerikaan toegang tot het eigen land te ontzeggen. Direct family members is dan niet direct hetzelfde, maar de impact daarvan is dermate klein.
Dus je moet voor Juli in de US zijn voor je green card?
Dan snap ik je drive idd wel ja.

Als ik jou was zou ik de US embassy eens bellen want als ik de sites zo lees dan is het me niet duidelijk of jouw inreisvisum nog wel geld..
En citizens gaan ze niet weren natuurlijk, sterker nog die gaan ze waarschijnlijk actief repatriaten..
Maar zoals jij zegt bij jij geen citizen maar aanhang en dat ligt in de US best gevoelig, dus ik zou het dubbelchecken hoe het zit..

Succes met emigratie, ik weet uit ervaring dat dat al lastig genoeg is zonder pandemic, nu is dat alleen maar erger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
karimmm schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:02:
[...]

Zo'n mail van Ryanair kreeg ik vorige week ook. Was voordat zij hadden aangekondigd vouchers te gebruiken. Maar goed, bij mijn verzoek kreeg ik al een mail dat het ongv 25 - 30 dagen zal duren. Het is zo'n 15 dagen geleden dus ik zal pas over 2 weken zeuren :P
Oh dat is nieuw voor mij. Ik kan er zo snel niets over vinden via Google. Wel klagende mensen op Twitter die een voucher ontvangen. Hoe weet jij dit?
En inderdaad, ik wil ook niet zeuren. Alles wat ik terugkrijg zie ik al een extraatje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:52:
Als ik jou was zou ik de US embassy eens bellen want als ik de sites zo lees dan is het me niet duidelijk of jouw inreisvisum nog wel geld..
En citizens gaan ze niet weren natuurlijk, sterker nog die gaan ze waarschijnlijk actief repatriaten..
Maar zoals jij zegt bij jij geen citizen maar aanhang en dat ligt in de US best gevoelig, dus ik zou het dubbelchecken hoe het zit..
Uit de door jouzelf gelinkte Proclamation van Trump:
Sec. 2. Scope of Suspension and Limitation on Entry.

(a) Section 1 of this proclamation shall not apply to:

(i) any lawful permanent resident of the United States;

(ii) any alien who is the spouse of a U.S. citizen or lawful permanent resident;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:52:
[...]

Dus je moet voor Juli in de US zijn voor je green card?
Dan snap ik je drive idd wel ja.

Succes met emigratie, ik weet uit ervaring dat dat al lastig genoeg is zonder pandemic, nu is dat alleen maar erger..
Thanks ;) Na anderhalf jaar bezig te zijn geweest met alle moeite en het wachten en eindelijk dat visum in hangen te hebben hadden we niet verwacht dan een pandemie roet in het eten zou gooien.

Mijn inreisvisum is geldig. Zoals gezegd mag ik vliegen, dat staat daar los van (want getrouwd met...) en als ik daar bij security aankom toon ik hun mijn visum en handelen ze dat verder af. Binnen een aantal weken krijg ik m'n greencard en is die deadline van juli niet meer van toepassing. Beetje vreemd, maar waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:30
maxoss schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:13:
[...]

Aan de saleskant snap ik dit zeker. Ik zie echter ook dat sommige projectmanagers de hele wereld overvliegen. Soms moet dat maar ik denk dat we in deze tijd juist nu leren om op een andere manier te werken en ik denk dat het vaak nog effectiever en effiecienter kan uitpakken ook.
Ik ben zelf al redelijk wat de wereld over gevlogen voor projecten (in het extreme zelfs long distance voor een meeting van een halve dag) en zelfs hier maakt het een enorm verschil. Bij sommige culturen krijg je gewoon niks gedaan als er geen persoonlijke band opgebouwd is. Echte connecties maak je ook vaak tussen de meetings door. Even een koffie halen, samen iets eten of gaan drinken, etc.

Natuurlijk hangt het ook af van de ROI van je project. Maar de kost die hierbij gemaakt wordt voor het reizen valt in het niets bij de productiviteit die dit oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02

backupdevice

Boeh!

Ja , die 60 vluchten per jaar zijn nodig. Ik ga zeker niet reizen voor 1 meeting. Als ik reis dan heb ik 5 a 6 afspraken op een dag. Zou er 1 van die 5/6 online kunnen? Zeker, maar de rest is echt face to face.

Alles buiten Europa is meerdere dagen en heb ik minstens hetzelfde aantal gespreken en partner/customer meetings per dag . En die regio's is het heel normaal om tegenover elkaar te zitten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Easyjet gaat alles "European Business Class" van KLM/AF etc maken als ze weer vliegen: Coronavirus: EasyJet to leave middle plane seats empty. Dat de lucht gerecirculeerd wordt lijkt me een groter probleem, al is het altijd fijn als die ^&%& middenstoel leeg is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 109 ... 246 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2