Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 106 ... 264 Laatste
Acties:

• Contrez
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-10-2024
Reis is gelukkkig doorgegaan, we zijn letterlijk met de laatste vlucht het land binnengekomen. Op het moment dat we aankwamen is er besloten om niemand meer het land binnen te laten (zonder eerst twee weken in quarantaine te gaan). Als lange Nederlanders hoorden we overal het woord corona als we ergens langs kwamen. Bij overnachtingen werd er erg op aangedrongen om het land te verlaten.

Alle toeristische plekken in Israël waren volledig uitgestorven, op je eentje aan de klaagmuur staan is echt surreël. In verband met de complete lockdowns van landen/luchtruimen en het land zelf toch maar besloten om een dag eerder te vertrekken. Transavia gaf ook aan dat men zou stoppen met vliegen op Israël op de dag dat wij zouden vertrekken. De informatievoorziening van onze luchtvaartmaatschappijen was echt waardeloos, gewoon geen reactie op WhatsApp, Twitter, Facebook en de telefoonlijn was permanent bezet. Men kon de drukte blijkbaar niet aan.

Ben Gurion (aankomsthal) ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naLftrKeGzUfI6ve1kEpMLDS5uA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/SkuCYZaniAHnQsBQa9AHJcEh.jpg?f=fotoalbum_large

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vorige maand alles rondom een conferentiebezoek geboekt. Ik zou oorspronkelijk vertrekken op de 23e. Dat gaat nu niet meer door.

Bijna alles is al geannuleerd (al dan niet door mijzelf), met twee uitzonderingen: de vlucht en het hotel. Zowel boekingen bij Air France als Marriott zouden kosteloos geannuleerd kunnen worden, maar mij lukt het maar niet.

Air France: klik hier voor annuleringsinstructies. *klik* Voordat je verder gaat, zorg eerst dat je ticket is geannuleerd. 8)7

Donderdag contact gezocht via social media. Nog geen reactie. Dan toch maar refund formulier ingevuld. Nog geen reactie (naast de automatische ontvangstbevestiging).

Marriott: annuleren is nu ook toegestaan voor prepaid boekingen die normaal gesproken nonrefundable zouden zijn. Probeer ik te annuleren, krijg ik een heel duidelijke melding te zien dat de vooruitbetaling niet terug betaald zal worden als ik daadwerkelijk annuleer.

Ook hier contact gezocht via social media. Nog geen reactie.

Ik heb (nog) geen status bij beiden, dus helaas geen platinum service lijn voor mij.

Wat kan ik nu het beste doen? :)

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@Contrez bedankt voor je update, word gewaardeerd :)
Erg jammer dat het zo'n impact had op je vakantie, hopelijk was het de moeite waard.

Zelf heb ik de vakantie geannuleerd, wellicht over een paar maand nog eens proberen, anders april 2021.

Anjunabeats

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:25:

Ik heb (nog) geen status bij beiden, dus helaas geen platinum service lijn voor mij.

Wat kan ik nu het beste doen? :)
KLM gewoon wachten. Je hebt de ontvangstbevestiging, daarmee zit je wel goed. Ik krijg ook nog een refund (geld dus, geen voucher). De Plat lijn gaf aan een doorlooptijd te hebben van 4-6 weken.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

Sorcerer8472

Mens sana?

Bigfoot schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:17:
Dus het idee is om een goedkoop business class ticket te boeken voor april. En deze dan om te boeken naar later? Maar dan moet je toch bij betalen? Omdat het goedkope fare type niet beschikbaar is later?
Ben je inmiddels te laat mee :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik had een vlucht staan voor dinsdag (lhr-cdg-bod) en donderdag terug (maar dan via ams) maar krijg net een e-mail van AF dat de heenweg geannuleerd is.
Komt eigenlijk goed uit want meeting was toch gecanceld..
Nu hoop ik wel geld terug te kunnen krijgen voor beide vluchten, maar aangezien 2e vlucht nog niet is gecanceld en technisch gesproken een andere booking is weet ik niet of dat gaat lukken...

[Edit]
Krijg net e-mail van AF ze proberen behulpzaam te zijn en hebben me nu ingeboekt op vlucht via ams IPV cdg.. goed bedoeld en creatieve oplossing, maar niet wat ik wil. Zal ze morgen eens e-mailen..

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 15-03-2020 22:39 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Inmiddels schiphol parking en terugvlucht (easyjet) geannuleerd door maatschappij, nu nog de heen vlucht (transavia) en het hotel (booking.com niet annuleerbaar).

Bij elkaar toch 700 euro die ik liever terug krijg :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 16-03-2020 03:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Iemand hier die long haul met LH vloog en nog in het buitenland zit? Ik krijg ze niet te pakken en wil graag weten of ze de kosten vergoeden voor een nieuw ticket. Alle communicatie focust op de VS maar over India reppen ze met geen woord, en sociale media daar lijkt LH niet aan mee te doen (via KLM in 2018 netjes geholpen via hun Whatsapp for business bij stroompanne op Schiphol).

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 16-03-2020 04:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 16 maart 2020 @ 03:42:
Inmiddels schiphol parking en terugvlucht (easyjet) geannuleerd door maatschappij, nu nog de heen vlucht (transavia) en het hotel (booking.com niet annuleerbaar).

Bij elkaar toch 700 euro die ik liever terug krijg :)
Netjes van easyjet, hopen dat de rest ook volgt.

Ik zou over 2 weken ook naar Spanje gaan (Mallorca), heb een vergelijkbaar bedrag uitstaan bij Ryanair, Expedia en Sunnycars.

Van Ryanair is het bekend dat ze (lege?) vluchten vliegen om geen geld terug te hoeven te betalen (kun je verwachten hé :')) dus dat is even afwachten. Ze schorten nu bepaalde vluchten op tot 19 maart (bron). Spanje staat (vreemd genoeg) bij Expedia helaas nog niet in het lijstje. Annuleren bij Sunnycars is gratis of hooguit 25 euro.

Ik kan wel gratis m'n vlucht wijzigen bij Ryanair maar dat heeft totaal geen zin omdat alle vluchten in de zomer en najaar fors duurder zijn. Het hotel (resort) lijkt ook geen aanstalten te maken om dicht te gaan. Dus theoretisch gezien zou ik gewoon nog op vakantie kunnen, dat vind ik best vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Cheesy op 16-03-2020 08:36 ]

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Air France KLM zet bijna hele vloot aan de grond
Luchtvaartmaatschappij Air France KLM zet naar verwachting 70% tot 90% van de vloot aan de grond in de komende tijd.

https://www.telegraaf.nl/...a-hele-vloot-aan-de-grond

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Tja, die kunnen dan wel wat onderhoud vooruit halen, maar dat is ook maar beperkt natuurlijk....

Sometimes you need to plan for coincidence

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-01 15:53
Het is niet dat je ineens veel meer onderhoudsmensen hebt. Misschien is de laatste vlucht met een 747 bij KLM nu al geweest.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-01 16:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
Logisch. Waar kun je nog normaal heen? Je vervoert terug nog wie al was vertrokken en dan houdt het voorlopig wel grotendeels op.

SAS schrapt ook zo ongeveer de gehele dienstregeling, 90% van het personeel naar huis.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PLAE schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:41:
Het is niet dat je ineens veel meer onderhoudsmensen hebt. Misschien is de laatste vlucht met een 747 bij KLM nu al geweest.
Zou zomaar kunnen kloppen:
https://www.ifn.news/post...last-boeing-747-in-april/

Misschien dat ze de combi nog even houden, gaan vrij vaak paarden in mee, maar dat kan wellicht ook gemakkelijk in andere modellen?

• CyBeR
  • Niet online
Dat kan alleen in de dedicated cargo kisten verder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Zou zomaar kunnen kloppen:
https://www.ifn.news/post...last-boeing-747-in-april/

Misschien dat ze de combi nog even houden, gaan vrij vaak paarden in mee, maar dat kan wellicht ook gemakkelijk in andere modellen?
Combi & Full pax gaan er beide uit.
Alleen de 100% cargo kisten blijven (voor nu).

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe zit het nu met Horeca op Schiphol. Is die ook gesloten tot 6 april? En de Crown Lounge idem?

• mrsar
  • Registratie: September 2000

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:44:
Hoe zit het nu met Horeca op Schiphol. Is die ook gesloten tot 6 april? En de Crown Lounge idem?
ik vind dit op schiphol.nl

Closed food service establishments

New measures came into effect this evening due to the corona virus. Schools, childcare organisations and food service establishments will temporarily close all over the Netherlands until 6 April. All places that serve food and drink at Schiphol have closed. However, travellers will be able to buy some food and drinks to go and the Grab&Fly kiosks on the piers, which will remain open. An empty water bottle can be brought with you when you travel, which you can fill up at one of the 90 water taps in the terminal.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
Volgens hun eigen site is alles gesloten inderdaad.

Alleen de kiosken de Grab&Fly outlets zijn nog geopend.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Alles zit dicht, lounges ook
Alleen direct meenemen kan bij grab&fly

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zit ondertussen op DEL, er doet ook al het gerucht de ronde dat QR vluchten zou schrappen of Qatar zijn luchtruim zou sluiten, dus vandaag met EY terug naar Europa.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 16-03-2020 14:46 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08
Borromini schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:43:
Ik zit ondertussen op DEL, er doet ook al het gerucht de ronde dat QR vluchten zou schrappen of Qatar zijn luchtruim zou sluiten, dus vandaag met EY terug naar Europa.
Vooralsnog alleen geen toegang tot het land.

All incoming flights to Doha will be stopped starting from Wednesday, March 18, for a period of 14 days, which will be reviewed, with the exception of air cargo and transit flights, in addition to receiving any Qatari citizens coming from any destination in the world with a 14-day quarantine.”

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 16:10
Boinkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:57:
[...]

All incoming flights to Doha will be stopped starting from Wednesday, March 18, for a period of 14 days, which will be reviewed, with the exception of air cargo and transit flights, in addition to receiving any Qatari citizens coming from any destination in the world with a 14-day quarantine.”
Dus je mag wel een overstap hebben in Doha? Wilde eigenlijk naar Bali vliegen via Qatar :?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:06
HhK1907 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Dus je mag wel een overstap hebben in Doha? Wilde eigenlijk naar Bali vliegen via Qatar :?
Website van QR:

"Passengers with onward connections through HIA will be accepted for travel and Qatar Airways’ global network will continue its operation for transit passengers as normal."

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:42
Zit even met mijn terugvlucht van Ho Chi Minh naar Amsterdam te puzzelen, hij zou eigenlijk donderdag plaatsvinden met een 2 daagse stopover in Doha. Nu dat niet meer door kan gaan zoek ik naar alternatieven, onder andere is een vlucht met Turkish Airlines mogelijk. Dus Ho Chi Minh - Istanbul - Amsterdam. Oké optie? Of zitten we vervolgens daar weer vast..

What's in the case?

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ron!n schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:22:
Zit even met mijn terugvlucht van Ho Chi Minh naar Amsterdam te puzzelen, hij zou eigenlijk donderdag plaatsvinden met een 2 daagse stopover in Doha. Nu dat niet meer door kan gaan zoek ik naar alternatieven, onder andere is een vlucht met Turkish Airlines mogelijk. Dus Ho Chi Minh - Istanbul - Amsterdam. Oké optie? Of zitten we vervolgens daar weer vast..
Any Turkish Airlines flights departing from Germany, France, Spain, Norway, Denmark, Belgium, Sweden, Austria and Holland are suspended until April 17, 2020. From March 14, 2020 and until March 15, 2020 (included), only Turkish citizens will be allowed to board flights from these countries. Upon arrival, passengers will be quarantined for fourteen days.

https://www.turkishairlin...nts/coronavirus-outbreak/
Zoals het er staat gaat het dus vooral om passagiers van NL naar Turkije, maar het kan zijn dat er daardoor (gebrek aan passagiers) ook vluchten geannuleerd worden.

Edit: misschien kun je je bestaande boeking nog aanpassen zodat de overstap eruit is?

Hier heeft men het over aanpassen tot 3 dagen voor vertrek:
If you have already booked or planning to book for travel up to 30 June 2020, receive greater flexibility up to 3 days prior to departure by having the option to change your travel date free of charge, or exchange for a future travel voucher*. This includes award flights since we value every Qmile you have earned with us.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd1 op 16-03-2020 17:51 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ron!n schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:22:
Succes als de EU morgen beslist alle vluchten naar de EU te verbieden, tenzij essentieel..

Hoop/neem aan dat inwoners nog wel terug mogen komen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Bockelaar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:45:
Wij stonden vanmorgen op Schiphol voor de vlucht met KLM naar Bonaire. Werden niet toegelaten, alleenvoor locals. De communicatie is/as een chaos :)
Wel zojuist de tickets omgezet gekregen naar 2 vouchers, per messenger, dus dat gaat allemaal wél snel en soepel.
huh een bevriend stel is za ochtend gewoon vertrokken naar Bonaire met KLM. Neem aan dat dat die vlucht was....zijn ze door de mazen geglipt of gingen er meer vluchten?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29
Geen idee. Zijn ze door de KMAR op Bonaire niet teruggestuurd? Maar ik zei al: de grondstewards wisten niks, geen informatie online, niet in de app terwijl de bewindvoerder op Bonaire vrijdagavond al het eiland dicht heeft gedaan. Wazige boel.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Hmmbob

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
HhK1907 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Vooralsnog - maar dat kan elke dag anders zijn - vliegt QR nog gewoon, maar je kunt in Doha het vliegveld niet af. De vraag is meer hoe lang je als Nederlander nog wordt toegelaten tot Indonesië. Op dit moment zijn er geen beperkingen - alleen een temperatuurcamera en een formuliertje invullen - maar naarmate Europa meer ground zero wordt, wordt de kans groter dat landen hun grenzen sluiten voor reizigers uit die hoek.

Ik hou het nauwlettend in de gaten want ik moet over een week nog DPS-DOH-AMS doen met QR. Het zou me inmiddels lichtelijk verbazen als die vlucht volgens planning doorgaat.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:02:
[...]
Succes als de EU morgen beslist alle vluchten naar de EU te verbieden, tenzij essentieel..
Dat is nu dus gebeurd. Breder zelfs, niet alleen de EU, maar de hele Schengen-zone is nu gesloten voor vliegverkeer van buiten het gebied.

Intra-Schengen vluchten mogen nog wel (tenzij individuele landen hun eigen beperkingen hebben opgelegd uiteraard)
De buitengrenzen van het Schengengebied gaan vanaf dinsdagmiddag 12.00 uur voor zeker dertig dagen dicht, zo maakte de Franse president Emmanuel Macron maandagavond bekend. De Schengenlanden vormen samen een groot deel van de Europese Unie (EU), waaronder Nederland.

Macron meldde het nieuws maandagavond in een televisietoespraak voor de Franse natie, vergelijkbaar met die van premier Mark Rutte eerder op de avond. Het besluit om de grenzen te sluiten is maandag genomen in overleg met andere lidstaten, aldus de Franse president.

Over de binnengrenzen van de Schengenlanden zei Macron niets. Een deel van de Schengenlanden heeft echter de binnengrenzen al gesloten, zoals Tsjechië, Polen, Slowakije en delen van Duitsland.

Details van de grenssluiting heeft Macron niet bekendgemaakt, maar eerder op de dag opperde de voorzitter van de Europese Commissie al hetzelfde plan: zij wilde voor dertig dagen al het vliegverkeer verbieden dat de EU in wil komen. "Hoe minder er wordt gereisd, hoe beter we het verspreiden van het virus kunnen tegengaan", aldus Ursula von der Leyen toen.

De maatregel zou overigens niet voor de Britten gelden, die vanwege de Brexit in een transitieperiode zitten. Ook mensen die al lange tijd in de EU wonen, gezinsleden van EU-burgers en diplomaten mogen volgens het plan van Von der Leyen nog wel naar de EU vliegen. Ook voor mensen met vitale beroepen, zoals artsen die helpen bij het bestrijden van het coronavirus en mensen die voedsel en medicijnen vervoeren, gelden de regels niet.
Zie Buitengrenzen Schengengebied vanaf dinsdag voor dertig dagen dicht

@Daniel jouw vlucht zal hier dus ook onder vallen en dus niet doorgaan.

Virussen? Scan ze hier!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 05:09:
[...]
Dat is nu dus gebeurd. Breder zelfs, niet alleen de EU, maar de hele Schengen-zone is nu gesloten voor vliegverkeer van buiten het gebied.

Intra-Schengen vluchten mogen nog wel (tenzij individuele landen hun eigen beperkingen hebben opgelegd uiteraard)

[...]

Grenzen sluiten is niet hetzelfde als verbieden van vliegverkeer.
Gezien het gebrek aan details denk ik eerder dat het het voorstel van van der leyen uiteindelijk komt met alleen EU/Schengen paspoorten + familie die mogen inreizen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• wildhagen
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 06:21:
[...]

Grenzen sluiten is niet hetzelfde als verbieden van vliegverkeer.
De jure misschien niet, maar de facto natuurlijk wel. Als je niet door de paspoortcontrole komt (door gesloten grenzen) zal er ook niet gevlogen worden. Denk dat er weinig mensen zin hebben om dagen/weken op het vliegveld voor de paspoortcontrole door te brengen.... beetje weinig te doen daar ;)
Gezien het gebrek aan details denk ik eerder dat het het voorstel van van der leyen uiteindelijk komt met alleen EU/Schengen paspoorten + familie die mogen inreizen.
Denk het ook, maar dan alleen voor de noodzakelijke reizen. Het voorstel van v.d. Leyen was ook om alleen nog essentiele reizen toe te staan. Dus geen pleziervluchten (vakanties), gewone zakenvluchten etc. Alleen dingen die essentieel zijn, dus tbv medische behandelingen/transporten, eventueel repatriëring van gestrande reizigers etc etc. En diplomaten etc natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 05:09:@Daniel jouw vlucht zal hier dus ook onder vallen en dus niet doorgaan.
Dat is dus de vraag. Schiphol airside is de buitengrens van de Schengenzone. Als Nederlander mag ik nog gewoon het land in.

De kwestie is meer of Qatar er nog brood in ziet op Amsterdam te blijven vliegen zolang dit duurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 17-03-2020 07:47 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 16:21
Nee, zoals ik het begrijp is het een regel die enkel van toepassing is op silvers en hoger om hun status te behouden. Misschien dat een credit card nog uitkomst kan bieden voor je, of je FB koppelen met Accor?

• mrsar
  • Registratie: September 2000

mrsar

waar een sar is,is een wodka

weet niet of de verandering er al door is, maar ik had mijn plat al opnieuw gehaald (en eindig in mei) maar staat nog steeds gehaald (300xp) etc etc , kijk extra xp is altijd leuk :P en ik zou eind april naar ADD vliegen wat mij 90xp zou opleveren die ik nu gok ik ga missen ;)

Maar weet niet of het ook voor al gehaalde plat werkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 17-03-2020 08:58 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Leetness schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:42:
Nee, zoals ik het begrijp is het een regel die enkel van toepassing is op silvers en hoger om hun status te behouden. Misschien dat een credit card nog uitkomst kan bieden voor je, of je FB koppelen met Accor?
Als ik mijn AMEX upgrade dan haal ik het ook inderdaad. Misschien dat ik voor eind mei nog 1 europees vluchtje kan doen (afhankelijk van de situatie, dan zit ik er ook als het goed is.

Accor kende ik niet. Dat zou ook nog een optie zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 17-03-2020 09:27 ]

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hmmbob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Oh, ik had het in het verkeerde topic gepost zie ik...

[...]
In de link van inside flyer staat dus wel weer behalen.

We gaan het zien. De huidige situatie is sowieso belangrijker dan een status, naast dat KLM / Air france het behoorlijk moeilijk heeft nu.

Edit: artikel is aangepast, nu staat er ook alleen behouden.

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 17-03-2020 09:35 ]

No signature required.

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 16:10
Daniel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 03:06:
[...]

Vooralsnog - maar dat kan elke dag anders zijn - vliegt QR nog gewoon, maar je kunt in Doha het vliegveld niet af. De vraag is meer hoe lang je als Nederlander nog wordt toegelaten tot Indonesië. Op dit moment zijn er geen beperkingen - alleen een temperatuurcamera en een formuliertje invullen - maar naarmate Europa meer ground zero wordt, wordt de kans groter dat landen hun grenzen sluiten voor reizigers uit die hoek.

Ik hou het nauwlettend in de gaten want ik moet over een week nog DPS-DOH-AMS doen met QR. Het zou me inmiddels lichtelijk verbazen als die vlucht volgens planning doorgaat.
Hoe schat jij de situatie in in Indonesie? Gaat het er nog rustig aan toe? Of zie je op korte termijn nog acties ondernomen worden?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 05:09:
[...]

[...]

Ik vraag me af hoe dat zit voor de UK.. technisch gesproken zijn we nog EU, maar geen schengen.. mag ik nog naar de EU vliegen??
Mijn vluchten van vandaag en donderdag zijn iig gecancelled..

• wildhagen
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Ik vraag me af hoe dat zit voor de UK.. technisch gesproken zijn we nog EU, maar geen schengen.. mag ik nog naar de EU vliegen??
Mijn vluchten van vandaag en donderdag zijn iig gecancelled..
Staat letterlijk in het artikel:
De maatregel zou overigens niet voor de Britten gelden, die vanwege de Brexit in een transitieperiode zitten.
Dus vluchten van de UK naar buiten Schengen mogen gewoon doorgaan. Naar Schengen dus niet, als dit plan doorgaat. Dus wel van bijvoorbeeld UK naar Japan, maar niet van UK naar Nederland of Frankrijk.

Zo lees ik het iig.

Virussen? Scan ze hier!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Staat letterlijk in het artikel:

[...]

Dus vluchten van de UK naar buiten Schengen mogen gewoon doorgaan. Naar Schengen dus niet, als dit plan doorgaat. Dus wel van bijvoorbeeld UK naar Japan, maar niet van UK naar Nederland of Frankrijk.

Zo lees ik het iig.
Het is wat onduidelijk, want je zou ook kunnen interpreteren dat er een uitzondering is voor de UK en ze dus wel de EU in mogen..

"Ook mensen die al lange tijd in de EU wonen, gezinsleden van EU-burgers en diplomaten mogen volgens het plan van Von der Leyen nog wel naar de EU vliegen"
Dat is iig goed nieuws want dat betekend dat ik in het ergste geval wel naar familie kan..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik als Brexitannia-inwoner heb een vlucht naar NL voor 7-11 April staan, maar die ga ik verplaatsen naar een plekje over een aantal maanden. Ten eerste wil ik niet het risico lopen vast te komen te zitten ivm mijn kat, en ook geen besmetting overbrengen naar mijn 80-jarige moeder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brent
gambieter schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Ik als Brexitannia-inwoner heb een vlucht naar NL voor 7-11 April staan, maar die ga ik verplaatsen naar een plekje over een aantal maanden. Ten eerste wil ik niet het risico lopen vast te komen te zitten ivm mijn kat, en ook geen besmetting overbrengen naar mijn 80-jarige moeder.
Hmm, ik heb nog geen info ontvangen over mijn KLM vlucht naar GLA volgende week. Dat gaat dus niet door? Ik kan hem verzetten, maar hoe weet ik naar wanneer dat nog zin heeft?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Brent schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Hmm, ik heb nog geen info ontvangen over mijn KLM vlucht naar GLA volgende week. Dat gaat dus niet door? Ik kan hem verzetten, maar hoe weet ik naar wanneer dat nog zin heeft?
Mijn vluchten kreeg ik ongeveer 48 uur van te voren te horen dat ze geannuleerd waren maar online kan je misschien zelf wel preventief verplaatsen..

• Brent
ToolkiT schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Mijn vluchten kreeg ik ongeveer 48 uur van te voren te horen dat ze geannuleerd waren maar online kan je misschien zelf wel preventief verplaatsen..
Mijn probleem is dat ik gok dat die 30 dagen verlengt zullen worden en ik dus voor niets aan het verplaatsen ben. Ik kan geen geld terugkrijgen geloof ik, enkel een voucher (ik reis met zwerver-klasse).

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn vlucht naar Spanje morgen vertrekt gewoon.
Wel zonder mij :P.
Tickets dus maar annuleren voor de tax.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brent schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:
Nee, formeel is er nog niets in het VK, het is alleen "advies".

Mijn vlucht is andersom, LGW>AMS retour. Easyjet, en die staan gratis veranderen toe (dwz geen boetebedrag).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fly-guy
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Mijn probleem is dat ik gok dat die 30 dagen verlengt zullen worden
Dit gaat maanden duren, geen 30 daagjes.

• Bamiblik
  • Laatst online: 11-01 19:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe handbagage koffer en heb er één gevonden met de volgende afmetingen:
55x39,5x20cm.

Nu vlieg ik vaak met KLM, Cathay en Corendon.
Daar zijn de maximale afmetingen 55x35x25cm (Cathay: 56x36x23cm). Wordt mijn handbage toegelaten bij deze maatschappijen?

(Wordt de maximale afmetingen opgeteld of zijn de gegeven hxbxl echt maximaal?).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Vaak is er een soort 'bak' waar men de koffer in zet om te kijken of het past. Onder andere bij de budgetmaatschappijen zoals Ryanair wordt hier op gecontroleerd.

Jouw koffer is volgens de regels te groot, dus de kans is zeer aanwezig dat je er problemen mee zou kunnen krijgen.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 17-03-2020 15:35 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bamiblik schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:22:
Ik ben op zoek naar een nieuwe handbagage koffer en heb er één gevonden met de volgende afmetingen:
55x39,5x20cm.

Nu vlieg ik vaak met KLM, Cathay en Corendon.
Daar zijn de maximale afmetingen 55x35x25cm (Cathay: 56x36x23cm). Wordt mijn handbage toegelaten bij deze maatschappijen?

(Wordt de maximale afmetingen opgeteld of zijn de gegeven hxbxl echt maximaal?).
Hij kan worden geweigerd omdat hij te breed is. Hieronder zie je hoe handbage in een rek past. Links is zoals het bij de meeste vliegtuigen gaat, rechts zoals het bij nieuwere vliegtuigen gaat. Links neemt jouw koffertje meer ruimte in zodat er geen vier koffers in passen; rechts past het niet eens.
Afbeeldingslocatie: https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2015/04/bins-high-1024x512.jpg

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Boinkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Da's inderdaad heel duidelijk. Ik heb onder druk van het thuisfront een EY genomen, gelukkig is de QR wel annuleerbaar aan 125 €.

• Bamiblik
GlowMouse schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Hij kan worden geweigerd omdat hij te breed is. Hieronder zie je hoe handbage in een rek past. Links is zoals het bij de meeste vliegtuigen gaat, rechts zoals het bij nieuwere vliegtuigen gaat. Links neemt jouw koffertje meer ruimte in zodat er geen vier koffers in passen; rechts past het niet eens.
[Afbeelding]
Dank voor het uitgebreide antwoord. Hebben jullie nog tips voor handbagage met 4 wielen? Hard shell met sleeve vak voorin? Wilde namelijk de Rimowa Cabin Sleeve S gaan bestellen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bamiblik schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Wilde namelijk de Rimowa Cabin Sleeve S gaan bestellen.
Kun je die goedkoop op de kop tikken? Anders is het wel een aparte keuze voor iemand die kennelijk niet zo heel vaak vliegt (ik kan er natuurlijk naast zitten). Een carry-on met vier wieltjes is makkelijker te rollen, maar biedt minder ruimte en kan minder goed tegen abuse dan eentje met twee wielen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

psy

Bockelaar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:45:
Wij stonden vanmorgen op Schiphol voor de vlucht met KLM naar Bonaire. Werden niet toegelaten, alleenvoor locals. De communicatie is/as een chaos :)
Wel zojuist de tickets omgezet gekregen naar 2 vouchers, per messenger, dus dat gaat allemaal wél snel en soepel.
Dit kostte niks extra? Bij mijn ticketvoorwaarden staat 150 € bijbetalen als je wil wijzigen. Wij vliegen/vlogen ook naar Bonaire in april, en ik zie het duister in.
En hoe lang is zo'n voucher geldig? Wij kunnen eigenlijk alleen in de meivakantie eind april en boeken dus altijd 11 maanden voor vertrek, zo begin juni. Maar dan ga ik het dus niet halen met zo'n voucher ben ik bang.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

psy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Dit kostte niks extra? Bij mijn ticketvoorwaarden staat 150 € bijbetalen als je wil wijzigen. Wij vliegen/vlogen ook naar Bonaire in april, en ik zie het duister in.
En hoe lang is zo'n voucher geldig? Wij kunnen eigenlijk alleen in de meivakantie eind april en boeken dus altijd 11 maanden voor vertrek, zo begin juni. Maar dan ga ik het dus niet halen met zo'n voucher ben ik bang.
Staat heel duidelijk op de KLM-website: je kunt sowieso deze hele maand nog omzetten in vouchers zonder extra kosten! Net ook even mijn bericht opnieuw gestuurd.

Coronavirus zorgt trouwens ook voor ander opmerkelijk vliegnieuws: https://simpleflying.com/air-tahiti-nui-longest-flight/ :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-03-2020 19:11 ]

• CyBeR
  • Niet online
In challenging times like today, travelling has become more difficult due to reasons beyond your control. We believe special circumstances call for special measures.

As an immediate measure, we have put following actions in motion.

First, we have lowered the XP objective by 25% for our Silver, Gold and Platinum members to maintain their current level. At the moment, this only applies to members that have a qualification period ending in March, April or May 2020. Second, we will prevent all Miles from expiring between now and the end of 2020 for all members.

Since the situation is still evolving, we will continue to monitor it closely and take similar or further actions for the months beyond May 2020. We are committed to sharing details when available.

Yours sincerely,

Frédéric Kahane
SVP Customer Loyalty

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bamiblik
GlowMouse schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Kun je die goedkoop op de kop tikken? Anders is het wel een aparte keuze voor iemand die kennelijk niet zo heel vaak vliegt (ik kan er natuurlijk naast zitten). Een carry-on met vier wieltjes is makkelijker te rollen, maar biedt minder ruimte en kan minder goed tegen abuse dan eentje met twee wielen.
Niet heel goedkoop, wel met wat korting. Vlieg zo een 3 a 4 keer per jaar naar China en loop daar ook heel wat beurzen af (met koffertje). Tevens een paar keer per jaar een trip binnen Europa en daarnaast nog een normale vakantie.

Daarom wil ik gewoon een goede koffer waar ik komende jaren mee vooruit kan.

• Gizz
  • Laatst online: 18:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zucht.. mijn vriendin zou tot 9 april in Brazilië zijn, maar komt nu eerder terug vanwege het aangescherpte reisadvies van Buitenlandse zaken. De gezondheidszorg is daar normaliter al overbelast, laat staan als het virus daar flink gaat huishouden.

Ze kon kosteloos omboeken naar 22 maart. In alle stress (stresskip :P ) heeft ze per ongeluk 29 maart aangeklikt. Nog meer stress natuurlijk. Ik heb het omboeken even van haar overgenomen, maar ik word er zelf een beetje treurig van. Of ik haar nou probeer om te boeken naar 22 maart Economy comfort (die upgrade had ze al gekocht voor 29 maart) of de standaard economy, in het laatste scherm wordt je vriendelijk toegesproken door dit subtiele scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaXs2k_iOHKuQYaYUc8GIqmg2SY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R2CFJp7ISoqYRkI791283PEX.png?f=fotoalbum_large

En uiteraard wordt er door KLM nog niet echt gereageerd via bv. Facebook Messenger, want ze zullen wel onder de voet gelopen worden door mensen die willen omboeken n.a.v. het aangepaste reisadvies.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Cheesy
  • Niet online
De laatste dagen heb ik even de vluchten van Ryanair in de gaten gehouden.
Ik vlieg immers over 1,5 weer naar PMI en wilde weten of er kans bestaat dat m'n vlucht geannuleerd zou worden. Nou... die kans is erg klein op basis van mijn bevindingen.

- Vrijwel alle vluchten vanuit Eindhoven, Londen, Keulen, Berlijn, etc naar PMI gaan gewoon door.
- Het zijn vooral binnenlandse vluchten binnen Spanje die geannuleerd worden, bijvoorbeeld MAD-PMI of BCN-PMI, een enkele gaat wel door.
- Vluchten naar Italië worden meest wel geannuleerd.
- Geannuleerde vluchten worden pas kort vantevoren geannuleerd. Gisterenavond checkte ik voor vandaag en er stonden nog maar 2 geannuleerde vluchten. Vanmorgen staat meer dan de helft geannuleerd.

Gebruik gemaakt van website https://www.airportia.com...tures/20200318/0000/2359/ voor een overzicht per dag. (Even opnieuw op GO klikken i.v.m. token.)

Ik heb wel de mogelijkheid om de vlucht 'gratis' om te boeken. Ik heb gisterenavond even lopen grasduinen naar andere opties maar dat gaat minimaal 150 euro kosten. Ook als ik het bijvoorbeeld omzet naar een kortere route zoals EIN-STN. En het is nog maar de vraag of het hele virusgebeuren dan voorbij is. Blijkbaar had ik een actietarief te pakken van 10 euro per vlucht en dat is nu natuurlijk niet meer te vinden. Ik denk dat ik mijn verlies van 350 euro maar ga nemen...
(die 10 euro pp is overigens vertekend, voor een baby op schoot betaal je 25 euro extra, voor een zitplaats 10 euro en voor een koffertje 15 euro, etc, etc,)

Ik kan nog proberen het systeem te fucken en te wijzigen naar MAD-FCO (die vluchten worden nu immers allemaal gecanceld), maar dat kan slim genoeg pas vanaf 9 april en kost me 57 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 18-03-2020 08:21 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je voor een paar tientjes hebt geboekt dan kun je misschien beter je verlies nemen dan dat je nu op hoop van zegen nog meer geld er tegenaan gooit in de hoop van een annulering toch?

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Gizz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:59:
Zucht.. mijn vriendin zou tot 9 april in Brazilië zijn, maar komt nu eerder terug vanwege het aangescherpte reisadvies van Buitenlandse zaken. De gezondheidszorg is daar normaliter al overbelast, laat staan als het virus daar flink gaat huishouden.

Ze kon kosteloos omboeken naar 22 maart. In alle stress (stresskip :P ) heeft ze per ongeluk 29 maart aangeklikt. Nog meer stress natuurlijk. Ik heb het omboeken even van haar overgenomen, maar ik word er zelf een beetje treurig van. Of ik haar nou probeer om te boeken naar 22 maart Economy comfort (die upgrade had ze al gekocht voor 29 maart) of de standaard economy, in het laatste scherm wordt je vriendelijk toegesproken door dit subtiele scherm:

[Afbeelding]

En uiteraard wordt er door KLM nog niet echt gereageerd via bv. Facebook Messenger, want ze zullen wel onder de voet gelopen worden door mensen die willen omboeken n.a.v. het aangepaste reisadvies.
Je mag 1x gratis omboeken volgens de regels. Zou het inderdaad even via messenger proberen. Doorlooptijd daar is 3 dagen op basis van 2 verzoeken die ik had

• Gizz
  • Laatst online: 18:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@R.van.M Dank voor je tijdsindicatie :) Ik hoop dat het binnen 3 dagen lukt, anders wordt het wel heel krap op de vlucht die ze wil nemen. Meer doen dan een vriendelijk verzoek via Messenger en dergelijke kan ik nu ook niet doen, al voelt dat wel frustrerend.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Cheesy
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:29:
Als je voor een paar tientjes hebt geboekt dan kun je misschien beter je verlies nemen dan dat je nu op hoop van zegen nog meer geld er tegenaan gooit in de hoop van een annulering toch?
350 euro is bij mij iets meer dan een paar tientjes ;)
Verlies nemen lijkt mij inderdaad het beste, maar frustrerend is het natuurlijk wel. Het geld is al afgeschreven dus dat mis ik op zich niet.
Verschillende keren heb ik gegokt en gewonnen met Ryanair (leuke goedkope tripjes kunnen maken), nu een keer verloren ;)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23
GlowMouse schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:36:
[...]
Een carry-on met vier wieltjes is makkelijker te rollen, maar biedt minder ruimte en kan minder goed tegen abuse dan eentje met twee wielen.
Ik heb al jaren een Samsonite S'Cure Spinner en die heeft de nodige abuse gehad.
Bagage gaat vrijwel altijd mee in het ruim en hij werkt nog prima.
Een Rimowa is misschien een stuk mooier om te zien maar het prijsverschil vond ik een lastige.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Cheesy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:58:
[...]

350 euro is bij mij iets meer dan een paar tientjes ;)
Verlies nemen lijkt mij inderdaad het beste, maar frustrerend is het natuurlijk wel. Het geld is al afgeschreven dus dat mis ik op zich niet.
Verschillende keren heb ik gegokt en gewonnen met Ryanair (leuke goedkope tripjes kunnen maken), nu een keer verloren ;)
Oh, ik dacht dat je een paar tientjes had betaald voor het originele ticket, iig dat maakte ik uit je post op. Da's jammer :(

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Vorig jaar via vliegtickets.nl tickets gekocht die door KLM/Delta worden uitgevoerd. Dit is nu het laatste antwoord van vliegtickets.nl:
Op dit moment heeft KLM het beleid iets aangepast.
Wij kunnen de vluchten in uw boeking annuleren. Daarbij kunt u binnen 1 jaar van vandaag contact met ons opnemen om nieuwe vluchten in de boeking te zetten.
Het bedrag dat u al heeft betaald kunnen wij opnieuw gebruiken om een nieuwe boeking te maken met KLM, ongeacht de bestemming.
Graag vernemen wij uw akkoord.
Dus geen KLM voucher. Accepteren of niet? Ik ben geneigd om te accepteren, waar je ook op gokt, beide kunnen failliet.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Ja op dit moment heb je een duidelijk nadeel als je via een derde partij geboekt hebt. Je zou nog kunnen vragen of ze de EDM voucher direct aan jou kunnen uitkeren, maar waarschijnlijk willen ze dit niet

• Ron!n
nog bedankt o.a. @Verwijderd1 en @Fly-guy , ik heb de vlucht met Qatar geannuleerd (wijzigen kon maar was ontzettend duur) en een enkeltje Ho Chi Minh - Istanbul - Amsterdam gescoord voor een OK bedrag. Dat is goed gegaan, ben nu thuis. Prachtige luchthaven trouwens, Istanbul Airport! En Turkish Airlines is ook prima.

Dan maar een andere keer de A350 vliegen en Doha verkennen :)

What's in the case?

• Fly-guy
  • Niet online
Ron!n schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:14:
nog bedankt o.a. @Verwijderd1 en @Fly-guy , ik heb de vlucht met Qatar geannuleerd (wijzigen kon maar was ontzettend duur) en een enkeltje Ho Chi Minh - Istanbul - Amsterdam gescoord voor een OK bedrag. Dat is goed gegaan, ben nu thuis. Prachtige luchthaven trouwens, Istanbul Airport! En Turkish Airlines is ook prima.

In deze tijd lijkt mij thuis zijn inderdaad belangrijker dan een a350 op je lijstje ook al heeft het je nu wat geld gekost.

Je zal toch maar ergens in een vreemd land moeten blijven voor hoe lang dit gezeik aan de gang blijft ....

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fly-guy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Je zal toch maar ergens in een vreemd land moeten blijven voor hoe lang dit gezeik aan de gang blijft ....
Hangt er een beetje vanaf, als het een land is, waarvan ik de taal goed spreek en de gezondheidszorg is beter dan in mijn thuisland, is het toch zeer zeker het overwegen waard.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Heeft iemand toevallig al wat ervaringen met de EMD Vouchers of die uitbetaald worden of langer geldig blijven ? Ik heb een setje EMD voucher van vorig jaar vanwege wat annuleringen die ik eigenlijk wilde gebruiken om in het voorjaar weg te gaan maar nu loop ik het risico dat die vouchers gaan verlopen.

Ik heb de vraag ook inmiddels uitstaan bij KLM maar ik kan mij heel goed voorstellen dat die het een "beetje" druk hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 18-03-2020 16:28 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Uberprutser
Zojuist netjes mijn flying blue miles teruggekregen van het geboekte reward ticket.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Leetness
  • Laatst online: 12-01 16:21
Uberprutser schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:58:
Zojuist netjes mijn flying blue miles teruggekregen van het geboekte reward ticket.
Hoe lang heb je hier op moeten wachten? Ik heb ruim twee weken geleden een restitutie aangevraagd van een betaald ticket, maar nog steeds geen reactie ontvangen. Informeren via Whatsapp loopt op niks dan automatische antwoorden uit.

• Uberprutser
Leetness schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Hoe lang heb je hier op moeten wachten? Ik heb ruim twee weken geleden een restitutie aangevraagd van een betaald ticket, maar nog steeds geen reactie ontvangen. Informeren via Whatsapp loopt op niks dan automatische antwoorden uit.
Gisteren via de FlyingBlue website een mail gestuurd: https://www.flyingblue.nl/nl/faq/categories/my-profile

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ron!n schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:14:

Ik heb gisteren mijn vlucht van de 24e met QR gewijzigd naar vandaag maar dat kostte niks? Of zat jij al binnen de drie dagen voor vertrek?

Vakantie was niet echt vakantie meer als je elke dag nieuwe berichten krijgt over hoe veel er op slot gaat...dan lig je niet zo lekker meer op je strandstoel. Dus de laatste 5 dagen hotel maar geskipped.

Helaas wel nu een overstap van 8 uur op DOH midden in de nacht en het - verder absurd dure - airport hotel was al vol. Dat wordt niet leuk. Schappelijk genoeg zet QR nu wel een Qsuite-773 in op een route waar dat normaal niet het geval is, dat maakt weer iets goed.

• Ron!n
Daniel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Ik heb gisteren mijn vlucht van de 24e met QR gewijzigd naar vandaag maar dat kostte niks? Of zat jij al binnen de drie dagen voor vertrek?
Ja ik heb dinsdagochtend pas dit besloten, de eerste leg van die vlucht was donderdag. Kon ook niet via de site van Qatar wijzigen, alleen annuleren. Ik zag de ticketprijzen naar €2000 pp gaan (we hadden initieel een economy ticket van €550 dus reken maar op dikke kosten). Daarnaast ook die vervelende overstap van bijna 24 uur (aankomst DOH 08:55 en vertrek de volgende dag 08:00) en het airport hotel wat €350 kost per nacht, ik had er geen zin in. Familie thuis werd ook zenuwachtig wat ook niet helpt bij rustig een beslissing nemen.

Ik zie trouwens nu dat een Transit door Turkije sinds gisteren (update 18-03-2020 staat op de site) niet meer mogelijk is:
Travel restrictions due to the novel type coronavirus (COVID-19)
entry or transit of any citizen of: Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Netherlands, Norway, Spain, Sweden or who has been to or transited through Austria, Belgium, Mainland China, Denmark, France, Germany, Iran, Iraq, Italy, Korea Republic, Netherlands, Norway, Spain or Sweden are not allowed to transit or enter Turkey. This does not apply to nationals and residents of Turkey.
wij waren vroeg in de ochtend daar in Transit dus veel geluk gehad :X

[ Voor 29% gewijzigd door Ron!n op 19-03-2020 09:17 . Reden: toevoeging Turkije ]

What's in the case?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nee ik moest ook bellen naar een duur nr in Qatar om te wijzigen. Lukte alleen via Skype 8)7 35 euro belkosten 8)7

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daniel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Vakantie was niet echt vakantie meer als je elke dag nieuwe berichten krijgt over hoe veel er op slot gaat...dan lig je niet zo lekker meer op je strandstoel. Dus de laatste 5 dagen hotel maar geskipped.
Heb ik 12-16/3 aan de hand gehad in India. Inderdaad niet alles, maar het is voor je eigen goed, om het zo maar te zeggen.

• Cheesy
  • Niet online
Wintersportvakantie net misgelopen door het Corona-virus? We kunnen al boeken voor volgend jaar :D

https://skiinformatie.nl/...ts-voor-skiseizoen-20-21/

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

F%£$£ck...
https://twitter.com/TJ__OBrien/status/1240538456545083395?r
Ik heb een vlucht staan met hele gezin voor eind July-Augustus..

En een vriendin van ons daar heeft terminaal kanker en die hadden we graag nog gezien..

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ToolkiT schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:06:
F%£$£ck...
https://twitter.com/TJ__OBrien/status/1240538456545083395?r
Ik heb een vlucht staan met hele gezin voor eind July-Augustus..

En een vriendin van ons daar heeft terminaal kanker en die hadden we graag nog gezien..
Aan de andere kant wil je het ook niet op je geweten hebben staan dat je haar het zetje over de rand gegeven hebt door haar aan te steken..

• iMick
  • Laatst online: 01:38
Daniel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:15:
Nee ik moest ook bellen naar een duur nr in Qatar om te wijzigen. Lukte alleen via Skype 8)7 35 euro belkosten 8)7
Met Qatar Airways? Die hebben namelijk gewoon een Nederlands nummer. Ik heb afgelopen dagen ook veel contact gehad om een ticket om te boeken voor mijn vriendin die zsm uit Sri Lanka weg wilde. Uiteindelijk alleen het verschil in ticket kosten betaald (220 €).

Customer Contact Center :+31 (0) 20 794 14 34, Mon-Sat 9:00-18:00 and Sun 10:00-18:00
https://www.qatarairways.com/en-nl/worldwide-offices.html

Dit nummer is volgens mij gewoon 24/7 beschikbaar, gezien je wordt doorgeschakeld naar hun engelstalige ondersteuning.

[ Voor 8% gewijzigd door iMick op 19-03-2020 11:35 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Brilsmurfffje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Aan de andere kant wil je het ook niet op je geweten hebben staan dat je haar het zetje over de rand gegeven hebt door haar aan te steken..
Fair point.. maar ik ga er wel vanuit dat tegen de tijd dat wij reizen (eind July) ze of een test hebben of (en more likely) dat wij het al gehad hebben..

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Fair point.. maar ik ga er wel vanuit dat tegen de tijd dat wij reizen (eind July) ze of een test hebben of (en more likely) dat wij het al gehad hebben..
En bijn altijd zijn die regels minder hard dan het lijkt, over een maand gewoon een visum proberen aan te vragen oid en kijken wat er wel mogelijk is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:00:
[...]

En bijn altijd zijn die regels minder hard dan het lijkt, over een maand gewoon een visum proberen aan te vragen oid en kijken wat er wel mogelijk is.
Ja dat zat ik ook te denken.. als hun maatregel werkt en hun curve afvlakt dan wordt de duur korter hoop ik..
En mogelijk is er een uitzondering mogelijkheid..

Tickets staan nog open dus we kijken het aan..

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
iMick schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Met Qatar Airways? Die hebben namelijk gewoon een Nederlands nummer. Ik heb afgelopen dagen ook veel contact gehad om een ticket om te boeken voor mijn vriendin die zsm uit Sri Lanka weg wilde. Uiteindelijk alleen het verschil in ticket kosten betaald (220 €).

Customer Contact Center :+31 (0) 20 794 14 34, Mon-Sat 9:00-18:00 and Sun 10:00-18:00
https://www.qatarairways.com/en-nl/worldwide-offices.html

Dit nummer is volgens mij gewoon 24/7 beschikbaar, gezien je wordt doorgeschakeld naar hun engelstalige ondersteuning.
Dat nummer was - in ieder geval vanuit Indonesië - onbereikbaar. Het lokale kantoor op Bali was permanent in gesprek. Dus dit was wat er overbleef. Nouja in the bigger scheme of things maakt het weinig uit :)

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe ik van KLM geld terug kan krijgen voor mijn gereserveerde stoelen op een geannuleerde vlucht?

Reis naar Curaçao via Corendon, stoelen betaald via Mijn KLM.

Heb nu dus een reisvoucher van Corendon, maar wil nog wel het geld terug van de gereserveerde stoelen bij KLM.

Krijg KLM niet te pakken en ze reageren nergens op (wat begrijpelijk is nu maar toch).

• Hmmbob
Jackson6 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:49:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik van KLM geld terug kan krijgen voor mijn gereserveerde stoelen op een geannuleerde vlucht?

(...)

Krijg KLM niet te pakken en ze reageren nergens op (wat begrijpelijk is nu maar toch).
Een bericht sturen via een van hun kanalen en daarna geduld hebben. Ze zijn inderdaad eerst met (no offense) belangrijkere dingen bezig, zoals het terugkrijgen van mensen in het buitenland.

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Bamiblik schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Dank voor het uitgebreide antwoord. Hebben jullie nog tips voor handbagage met 4 wielen? Hard shell met sleeve vak voorin? Wilde namelijk de Rimowa Cabin Sleeve S gaan bestellen.
Doen!
Heb zelf de Rimowa Bolero Cabin Multiwheel. Die was ooit IATA-conform, maar ook nu nog nooit geweigerd als handbagage.
Ideaal ding!
Sleeve is vooral (voor mij) handig om laptop in te doen. Kun je met goed fatsoen je koffer meenemen naar een klant op de terugweg als je 's avonds vliegt en je laptop pakken zonder dat je boxers en toilettas door het kantoor vliegen.

[ Voor 4% gewijzigd door JeeEs op 19-03-2020 17:14 ]

• W-ares
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-01-2025
Korte vraag,

ik vroeg me af of de vlucht KL1030 UK-Amsterdam op maandag 23 maart nog doorgaat, aangezien sommige andere KLM vluchten van UK-Amsterdam wel worden geannuleerd.
(dit volgens de Schiphol app)

(Via Engelse app staat gewoon dat het doorgaat)

[ Voor 66% gewijzigd door W-ares op 19-03-2020 21:54 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Benieuwd wanneer ryanair met communicatie komt over alle vluchten die ze nu gaan annuleren. Verwacht dat een budget airline helaas pindakaas beleid gaat voeren, maar nieuwsites spreken over “opties” die gecommuniceerd worden. Ik houd rekening met het eerste :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
W-ares schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:29:
Korte vraag,

ik vroeg me af of de vlucht KL1030 UK-Amsterdam op maandag 23 maart nog doorgaat, aangezien sommige andere KLM vluchten van UK-Amsterdam wel worden geannuleerd.

Ik denk dat de KLM zelf dat nog niet eens weet voor 100%.

• Cheesy
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:40:
Benieuwd wanneer ryanair met communicatie komt over alle vluchten die ze nu gaan annuleren. Verwacht dat een budget airline helaas pindakaas beleid gaat voeren, maar nieuwsites spreken over “opties” die gecommuniceerd worden. Ik houd rekening met het eerste :)
Mijn vluchten voor 30 april en 3 mei zijn geannuleerd. Ik heb nog geen email ontvangen maar ze staan wel geannuleerd in mijn account.

Het refund formulier pakt echter mijn vluchtnummer en/of reserveringsnummer niet, zoals bij vele andere mensen :')

edit:
quote: tripadvisor
I have some update about the cancellation process.

I knew the flight was cancelled 2 days ago while I saw it in Ryanair mybooking dashboard. By clicking, “refund”, I experienced “invalid” flight number like everyone. Of course, I gave up in the end after hundreds times trying.

( up to this moment no email from Ryanair about cancellation)

My flight is due to fly this evening 17:00, and I received an email at 7:00 about the cancellation. The hyperlink in the mail leads me to a different form where reservation number has been pre-set. I only need to make one tick and submit. It confirms the refund will be done in 5-7 days.

So.. you may give it more patience and wait for Ryanair cancellation email. Good luck everyone !
en:

[ Voor 40% gewijzigd door Cheesy op 20-03-2020 10:53 ]

• Brent
W-ares schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:29:
Korte vraag,

Mijn vlucht over een week naar GLA is geannuleerd (geen communicatie over gekregen trouwens, zelf gecheckt via de website), maar de terugreis een paar dagen later nog niet. Die voucher moet ik aanvragen voor een formulier maar alleen voor een geannuleerde vlucht staat er, dus de terugreis nog niet. Het is me niet duidelijk hoe ik voor beide geld terug/voucher ga krijgen.

Ik lees hier en elders dat repatriëring voorrang krijgt (wat ik natuurlijk snap), maar dat niemand via telefoon/social media erdoor komt met andere problemen zoals deze. What do?

Pagina: 1 ... 106 ... 264 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2