Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 105 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Transavia annuleert dus alle vluchten naar Italie t/m 22 april.
Vluchten Italië geannuleerd
Gezien de situatie in Noord-Italië hebben we besloten om alle vluchten van en naar Verona en Bologna van 10 t/m 31 maart te annuleren.
We hebben de vluchten van en naar de overige bestemmingen in Italië geannuleerd van 18 maart t/m 22 april.
Als je in bovengenoemde periodes een vlucht van of naar Italië hebt geboekt, ontvang je van ons een e-mail met je mogelijkheden.
Heb je bij een reisorganisatie geboekt? Neem dan contact op met je reisorganisatie.
Bron Transavia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:44

TAA

Liever IRC

Ook hier flink balen. Lang gespaard om met het hele gezin naar New York en Miami te gaan. Vlucht staat gepland op 18 april maar dat zal wel op een grote deceptie uitlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zou over precies 2 weken vliegen naar Florida en de show die ik wilde bezoeken is over 3,5 weken. Dus die wordt sowieso door de neus geboord. Mogelijk wordt de show ook gecanceld of verplaatst. Vlucht omboeken naar een later tijdstip brengt ook risico's met zicht mee, wat als het inreisverbod wordt verlengt? Mag je dan nogmaals omboeken?

Hotel is nu annuleerbaar, wellicht wel verplaatsbaar.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook nog een tripje op de planning binnen EU. Als het niet doorgaat hoop ik dat het vliegtuig niet gaat.
De huurauto en hotel had ik voor een schijntje maar zijn helaas niet restitueerbaar.

Is vliegen geen bijeenkomst met meer dan 100 personen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Cheesy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:30:
Hier ook nog een tripje op de planning binnen EU. Als het niet doorgaat hoop ik dat het vliegtuig niet gaat.
De huurauto en hotel had ik voor een schijntje maar zijn helaas niet restitueerbaar.

Is vliegen geen bijeenkomst met meer dan 100 personen? ;)
Niet in een Lear Jet ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, ik heb dit weekend Londen op het programma staan. Twijfel nog, hotel is te cancelen, vlucht (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:28
PolarBear schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:36:
Tja, ik heb dit weekend Londen op het programma staan. Twijfel nog, hotel is te cancelen, vlucht (nog) niet.
Welke maatschappij?

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
BA, de verwachting is dat Boris Johnson de anti-corona maatregelen vandaag nog opschroeft dus ik verwacht dat het policy van BA wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:28
PolarBear schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:38:
[...]

BA, de verwachting is dat Boris Johnson de anti-corona maatregelen vandaag nog opschroeft dus ik verwacht dat het policy van BA wordt aangepast.
Dat lijkt me wel. Ik verkeerde in de veronderstelling dat er ook voor BA al een waiver was, maar ontdek nu inderdaad dat ie alleen geldt voor vluchten die tussen 3 en 31 maart worden geboekt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:51
Ik zou maandag via KLM met Delta vliegen naar New York. Heb een aanvraag gedaan voor restitutie.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
Heb over een maandje een vakantie van twee weken gepland naar zuid-amerika.
Ik lees berichten enerzijds dat de kosten eigenlijk niet vergoed worden want overmacht (nos), en aan de andere kant toch maatschappijen die vergoeden/omboeken.
Is dit nou een gunst van betreffende maatschappijen?

Ben bang dat als het hier zo doorgaat met de besmettingen, mijn vakantiebestemming ook een toeristenstop zal inlassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit een mail van KLM gehad die niet over een boeking ging of werelddealweken e.d. maar zojuist:
Dear Mr.,

As a frequent traveler with KLM, you trust us to not only take you where you need to go, but to do so safely, comfortably and responsibly. Today, as the world comes to terms with an unprecedented health scare in COVID-19 (Corona virus), these values are more important to us than ever. Therefore, I’d like to take this opportunity to share some insight into the different steps that we are taking to guarantee that our flights continue to meet and exceed the highest standards of safety and hygiene.

Safety & hygiene
Before each departure, our planes are always thoroughly cleaned and disinfected. These procedures are designed to the highest standards and include both your personal space - tray tables, seat armrests and headrests, seatbelt buckles etc. – as well as communal areas such as the galleys, carpets and lavatories.

Once in the air, our cabin crew works diligently to keep our planes clean. The air in the cabin is continuously refreshed with outside air and our hospital-grade HEPA filters are 99.99% effective in preventing the spread of airborne bacterial and viral organisms such as COVID-19. And in the event that a passenger does begin to show symptoms, all of our flights are equipped with special Corona-kits and our crew is trained in containment measures.

This strong focus on hygiene extends to our entire organization, including catering services. Ingredients are fresh and sourced locally, and our catering crew is also trained to meet the strictest guidelines for hygiene and safety. This short video provides more information about hygiene at KLM.

I fully understand the hesitation many people feel at the moment when deciding whether to book a flight or not. But you can feel secure in the knowledge that KLM has taken every precaution necessary to protect your health and the health of your loved ones. In this emotional time, you can be assured that we are guided and consistently act by fact-based, circumstance-driven decision making. On a daily basis, we work closely with the top experts at the World Health Organization and Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in the Netherlands.

No change fee
I also understand that your concern may not be about your journey with KLM, but about the many unknowns about the situation on the ground at your destination. That’s why you can book your KLM flight with the confidence of being able to change your booking without a change fee. We are in constant touch with all the relevant authorities to adjust our network as required. This means that we can immediately respond when new travel restrictions are announced. For the latest information on flight status, please visit our travel advisory page or use the KLM app and let us keep you posted 24/7 with push messages.

In 100 years of operations, KLM has faced many challenges and always emerged stronger. We were able to do so because we put you, our customer, at the heart of our operation. With that commitment in mind, I am confident that we will overcome this challenging time as well. As you know 33.000 KLM staff will go further to recognize your concerns and take care of you. Thank you for choosing KLM, and safe travels.

Sincerely,

Pieter Elbers
President & CEO KLM Royal Dutch Airlines
champion16 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:30:
Ik lees berichten enerzijds dat de kosten eigenlijk niet vergoed worden want overmacht (nos), en aan de andere kant toch maatschappijen die vergoeden/omboeken.
Punt is dat dit niet onder de EU compensatieregeling valt omdat airlines hier nou eenmaal ook niks aan kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 12-03-2020 17:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 10:17
CyBeR schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:30:
Ik heb nog nooit een mail van KLM gehad die niet over een boeking ging of werelddealweken e.d. maar zojuist:

[...]

[...]

Punt is dat dit niet onder de EU compensatieregeling valt omdat airlines hier nou eenmaal ook niks aan kunnen doen.
Ja dat begrijp ik helemaal. Dan zal ik de situatie maar even afwachten en anders het geld als verloren beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb mij net even verdiept in de annulerings verzekering.
Wij hebben onze esta nog niet aangevraagd.

Zal dit onderstaande dan beteken dat wij kunnen annuleren

5.3.13 U heeft geen visum
Wij betalen de kosten van annulering als:
• u geen visum kunt krijgen of als uw visum is ingetrokken, en
• het visum noodzakelijk is om uw reis te maken, en
• het niet krijgen of het intrekken van het visum niet uw schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tito129 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:36:
Ik heb mij net even verdiept in de annulerings verzekering.
Wij hebben onze esta nog niet aangevraagd.

Zal dit onderstaande dan beteken dat wij kunnen annuleren

5.3.13 U heeft geen visum
Wij betalen de kosten van annulering als:
• u geen visum kunt krijgen of als uw visum is ingetrokken, en
• het visum noodzakelijk is om uw reis te maken, en
• het niet krijgen of het intrekken van het visum niet uw schuld is.
Verwacht van niet, je moet dan namelijk ook bewijzen dan je geen visum hebt gekregen of dat dat is ingetrokken. Tot nu toe nog niks gehoord over het weigeren van esta in de huidige situatie, maar een esta is nog geen visum!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
Esta == visa waiver program. Die staat gelijk aan een visum

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Rannasha

Does not compute.

Bij EasyJet worden wijzigingen aan bestaande boekingen gratis (op eventuele verschillen in ticketprijs na). Zojuist ontvangen per email:
Dear <naam>,

Given the unprecedented situation we’re all facing as a result of Covid-19, we wanted to provide an update on what this means for any travel plans you may have with easyJet.

We will continue to operate a flight schedule that ensures that those customers who still wish to travel can do so, where travel restrictions allow and in line with guidance from health authorities.

However, we understand there is uncertainty around travel at this time, so if you currently have a booking with us but would prefer not to fly then from tomorrow (13.03.2020), you can now change your flight online and we will waive the flight change fee. This applies to all existing and new bookings until further notice. Should there be a difference in fare you’ll need to pay this - however by waiving the change fee, we want to ensure you have more flexibility to amend your travel plans.

Where we’ve been required to cancel flights, customers will be able to transfer to an alternative flight free of charge or receive a refund. And where all flights have had to be cancelled due to local authority guidance – in Italy, for example – we are operating rescue flights to ensure passengers can return home.

To change your travel plans, please visit the Manage Bookings section on easyJet.com. This is not only the simplest way to make changes but, given the call volumes we are currently experiencing, this will also be the quickest.

Please note that if you do need to call the Contact Centre to make a change, there will be an administration charge of £5 applied per person, per flight – so we really do encourage you to make your changes online. Clearly, if you require special assistance when booking, this fee will be waived.

<... wat tekst over het schoon houden van het vliegtuig ...>

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
Hmmbob schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:49:
Esta == visa waiver program. Die staat gelijk aan een visum
Waarom zou je nu geen esta krijgen als je er een aanvraagt? Lijkt mij dat een esta los staat van een inreisverbod. Of zou iedereen die al een esta heeft de VS nog wel in mogen? Of mag iedereen nu opnieuw een esta gaan aanvragen?

Daarbij is het een visa waiver program, ofwel een programma waarmee je juist geen visum nodig hebt. Ook denk ik niet dat je met een visum de reis wel had kunnen maken dus het tweede punt van dat artikel gaat dan al niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Een dingetje nog: bij het wijzigen naar een datum met een lagere prijs krijg je geen geld terug ofzo, dus het kan voordeliger zijn soms om een voucher aan te vragen en daarmee opnieuw te boeken. Scheelt me namelijk 70 euro voor de nieuwe datum die ik in gedachten heb

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
champion16 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:30:
Heb over een maandje een vakantie van twee weken gepland naar zuid-amerika.

Ben bang dat als het hier zo doorgaat met de besmettingen, mijn vakantiebestemming ook een toeristenstop zal inlassen.
Een vriendin van mij zou haar familie in Peru gaan opzoeken en heeft te horen gekregen dat ze in Peru ook alle europese vluchten gaan verbieden. Hetzelfde las ik op een forum over Argentinië. Hoewel nog niet officieel gecommuniceerd lijkt het zeer waarschijnlijk dat ze de US gaan volgen in dit

edit;
https://www.argusmedia.co...curtailing-flights-update

[ Voor 5% gewijzigd door R.van.M op 13-03-2020 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

R.van.M schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:40:
[...]

Een vriendin van mij zou haar familie in Peru gaan opzoeken en heeft te horen gekregen dat ze in Peru ook alle europese vluchten gaan verbieden. Hetzelfde las ik op een forum over Argentinië. Hoewel nog niet officieel gecommuniceerd lijkt het zeer waarschijnlijk dat ze de US gaan volgen in dit

edit;
https://www.argusmedia.co...curtailing-flights-update
Dit heb ik ook gehoord over Guatemala van een vriendin die daar nu zit en haar terugvlucht heeft moeten omboeken omdat de transfer in de VS niet meer mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Dit heb ik ook gehoord over Guatemala van een vriendin die daar nu zit en haar terugvlucht heeft moeten omboeken omdat de transfer in de VS niet meer mogelijk was.
gua worden al vluchten gecancelled (naar madrid bv) a.s. maandag heb ik uit eerste hand

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Weet iemand trouwens hoe je een bestaande KLM-reis kunt omzetten in een voucher? Is het aan te raden om te bellen of werkt het online doen ook prima @ https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ook Venezuela laat geen vluchten meer toe uit Europa (en Colombia): https://www.aa.com.tr/en/...m-europe-colombia/1764334

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ben benieuwd hoe dit gaat. Het is niet ondenkbaar dat 9/11 cq IJslandse vulkaanstyle het internationale vliegverkeer in de komende weken goeddeels stil komt te liggen omdat ieder land zich afsluit voor andere landen. En als je geen vluchten úit een land meer toelaat is het ook niet logisch om er nog naartoe te vliegen.

Hopelijk valt het mee, ik ben 15.000 km van huis 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:04:
Weet iemand trouwens hoe je een bestaande KLM-reis kunt omzetten in een voucher? Is het aan te raden om te bellen of werkt het online doen ook prima @ https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx ?
Bellen is niet aan te raden op dit moment. Het beste is via whatsapp of messenger contact met KLM op te nemen. Geef de boekingscode en je andere details door en vraag om de vlucht te cancellen en een EDM voucher. Ze hebben het op dit moment extreem druk dus houd rekening met een reactietijd van meer dan 2 dagen.
Daniel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:42:
Ben benieuwd hoe dit gaat. Het is niet ondenkbaar dat 9/11 cq IJslandse vulkaanstyle het internationale vliegverkeer in de komende weken goeddeels stil komt te liggen omdat ieder land zich afsluit voor andere landen. En als je geen vluchten úit een land meer toelaat is het ook niet logisch om er nog naartoe te vliegen.

KLM heeft al aangeven dat ze bijvoorbeeld de komende 2 weken nog op de VS vliegen om mensen op te halen. Echter het is geen garantie dat je met je geplande vlucht terug kan. Zeker de komende weken zal de situatie eerder verslechteren dan verbeteren

[ Voor 37% gewijzigd door R.van.M op 13-03-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:42:

Het valt niet mee, ga daar maar van uit. Bekijk deze lijst met actuele inreisbeperkingen van de IATA maar eens, en dit is ongetwijfeld pas het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Platinum service lijn is nu ook overbelast. Dat geeft niet, daar kunnen ze niks aan doen. Waar ze wel wat aan kunnen doen is die boodschap te geven voor het 1.5 minuut durende Corona bandje 8)7 Elke keer moet ik eerst het bandje afluisteren, alvorens te horen dat ze vol zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Van Transavia inmiddels al deze mail ontvangen:
Beste meneer xxxxxx,
We hebben jouw vlucht met boekingsnummer XXXXXX geannuleerd door de maatregelen die we hebben moeten nemen vanwege het Coronavirus (COVID-19).

Natuurlijk vinden we het erg vervelend dat je vlucht is geannuleerd en we je geen alternatief kunnen bieden. Het is op het moment erg druk bij ons service center. Hierdoor zijn de wachtrijen langer dan je van ons gewend bent. Dit betekent dat we je ook telefonisch niet kunnen helpen met het omboeken van je vlucht. Daarom hebben we besloten om het volledige bedrag van je boeking terug te storten op de rekening waarmee de vlucht is betaald. We raden je aan om zelf via onze website een nieuw ticket te boeken. Heb je nog een vraag? Kijk dan op onze website voor alle informatie en de veelgestelde vragen over COVID-19.

Heb je bij een reisorganisatie geboekt, neem dan contact op met je reisorganisatie over de mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,

Transavia
Prima service wat mij betreft, hotel en taxi in Rome heb ik net ook geannuleerd dus heb al mijn geld terug.
Taxi en hotel via Expedia geboekt waarbij ik kosteloos kan annuleren.

Nu afwachten wat er gaat gebeuren met de vluchten naar Zuid-Afrika eind mei, op dit moment zijn op de seatmaps bij Lufthansa nog zeer veel stoelen beschikbaar en heb een Upgrade Offer gedaan voor Premium Economy.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 13-03-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FabiandJ schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:28:
[...] hotel via Expedia geboekt waarbij ik kosteloos kan annuleren.
Was het op voorhand al bekend dat je kosteloos kan annuleren of is dit een extra service van het hotel en/of Expedia?
Ik heb namelijk ook nog een reservering lopen die niet restitueerbaar is (overigens in Spanje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Was het op voorhand al bekend dat je kosteloos kan annuleren of is dit een extra service van het hotel en/of Expedia?
Ik heb namelijk ook nog een reservering lopen die niet restitueerbaar is (overigens in Spanje).
Was van te voren bekend, ik boek bij Expedia alleen hotels waar ik kan annuleren en bij voorkeur pas bij aankomst hoef te betalen.
En om de kosten van een hotel boeking te verlagen boek ik bij Expedia alles met cashback via cashback.nl waardoor je zo'n 9% van je aankoop bedrag terug krijgt, als je natuurlijk ook daadwerkelijk geweest bent :)

[ Voor 18% gewijzigd door FabiandJ op 13-03-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Over bij aankomst betalen gesproken: ik heb van een paar geannuleerde hotels in de VS nog steeds mijn advance payment (1e nacht) niet terug, normaal gebeurt dat vrijwel direct. Op eentje wacht ik al 2-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn KLM vluchten volgende week zijn net allen geannuleerd. Dit waren vluchten naar steden zonder problemen (nog). Het is niet anders, KLM kan natuurlijk moeilijk met 20 passagiers geen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:50:
Mijn KLM vluchten volgende week zijn net allen geannuleerd. Dit waren vluchten naar steden zonder problemen (nog). Het is niet anders, KLM kan natuurlijk moeilijk met 20 passagiers geen vliegen.
Kun je opnoemen welke steden, ik ben benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004

Grouchy

meep meep

Jackson6 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:42:
Mijn vlucht naar Curaçao gaat zaterdagochtend, heb al een maand geleden stoelen gereserveerd (betaald).

Op mijn KLM staat er nog steeds deze tekst: Hartelijk dank voor het boeken van één of meerdere extra opties. Zodra uw boeking en betaling zijn verwerkt, kunt u uw bevestigde extra opties terugvinden in Mijn Reis.

KLM zegt dat de betaling gewoon is doorgekomen maar toch..
Helaas voor je maar Curaçao schrapt alle vluchten vanuit Nederland vanwege het coronavirus.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Lees dit op booking.com: https://partner.booking.com/en-gb/help/legal-security/important-information-regarding-coronavirus
We expect you to refund any prepayment and waive any cancellation costs (fees, expenses and/or other amounts) in situations where the guests/travellers requested cancellations as a result of the Forced Circumstances (FC). Booking.com will waive the commission in these cases.
Zou dat betekenen dat je ook je geld terugkrijgt als je een hotel hebt geboekt die "Niet-terugbetaalbaar" is? Ga morgen contact opnemen met hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
H92! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Kun je opnoemen welke steden, ik ben benieuwd namelijk.
De geannuleerde vluchten zijn:

Lissabon
Aalborg
Edinburg
Malaga (niet KLM)

Overigens staan EDI en LIS nog wel gewoon op het schema en kan je nog boeken. Maar Plat lijn meldde mij (net als app) echt dat ze weg zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 13-03-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gaat lekker bij KLM:
Helaas moeten we u informeren dat uw vlucht KL *** naar {AIR-PORT_ARR} wordt geannuleerd.
De placeholder {AIR-PORT_ARR} staat letterlijk in de e-mail. Inmiddels kan ik de vlucht via de website wijzigen, waar dat gisteren nog niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zou morgen naar Curacao gaan, helaas pindakaas.

Geld kwijt denk ik?

[ Voor 19% gewijzigd door Jackson6 op 13-03-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Twazerty schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:22:
Lees dit op booking.com: https://partner.booking.com/en-gb/help/legal-security/important-information-regarding-coronavirus

[...]

Zou dat betekenen dat je ook je geld terugkrijgt als je een hotel hebt geboekt die "Niet-terugbetaalbaar" is? Ga morgen contact opnemen met hotel.
Gaat lekker hoe booking.com dat haar partners oplegt.
Jackson6 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:06:
Zou morgen naar Curacao gaan, helaas pindakaas.

Geld kwijt denk ik?
Niet bij KLM iig. Misschien kun je de maatschappij e.d. aangeven, dan kan iemand iets nuttigs zeggen erover.

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-03-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:17:
[...]

Inderdaad. Veel te makkelijk. Crimineel eigenlijk.

Leuk als je Hilton of Sheraton bent, maar als papa en mama hotel, kan je deze munten nog hard nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:17:
[...]

[...]

Niet bij KLM iig. Misschien kun je de maatschappij e.d. aangeven, dan kan iemand iets nuttigs zeggen erover.
KLM inderdaad, we kunnen volgens mij op een later moment de vlucht alsnog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Jackson6 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:19:
[...]

KLM inderdaad, we kunnen volgens mij op een later moment de vlucht alsnog maken.
Je krijgt een voucher (wel even aanvragen) voor het hele bedrag. Heb je een jaar voor nieuwe boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Staat ergens dat het reisverbod naar Curaçao direct ingaat? Voordat ik allemaal dingen ga annuleren.

@PWM Thanks voor de info :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jackson6 op 13-03-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Damn wat is het rustig op Schiphol en vooral in de schengen lounge pffff

Trouwens niet ok dat lounge personeel ons kent als de polen sigaretten vliegers :D maar heeft wel leuke gesprekken.

[ Voor 45% gewijzigd door mrsar op 13-03-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
Zo, vanaf morgenochtend tot en met 17 april weert Turkije vluchten uit Nederland (+ Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Noorwegen, Denemarken, Oostenrijk en Zweden). Drie keer raden wat mijn bestemming zou zijn met het paasweekend? :') Vorige week vrijdag geboekt, ben benieuwd of Turkish Airlines een beetje lief gaat doen. :P

https://www.telegraaf.nl/...vliegtuigen-uit-nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
sylvesterrr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:39:
Zo, vanaf morgenochtend tot en met 17 april weert Turkije vluchten uit Nederland (+ Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Noorwegen, Denemarken, Oostenrijk en Zweden). Drie keer raden wat mijn bestemming zou zijn met het paasweekend? :') Vorige week vrijdag geboekt, ben benieuwd of Turkish Airlines een beetje lief gaat doen. :P

https://www.telegraaf.nl/...vliegtuigen-uit-nederland
Alles wordt terugbetaald zeggen ze zover ik heb gelezen of kan gratis worden omgeboekt. Maar ze hebben aangegeven dat het enorm druk gaat worden gezien het om best veel vluchten gaat dus succes 🤪

[ Voor 6% gewijzigd door beezjeh op 13-03-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Laatst online: 15:39
Twazerty schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:22:

[...]

Kun je de uitkomst laten weten?

Ik heb ook een boeking die niet-terugbetaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ok besloten om niet naar polen te gaan,we waren in het vliegtuig,maar niemand incl piloten wist hie en wat,op laten halen en nu thuis,jammer maar toch maar voor zekerheid gekozen,we weten gewoon niet hoe nu bv polen reageerd.half uur wachten op contact met plat. Lijn maar alsnog vouchers,coulance is echt behoorlijk groot, half uur wachten zei de man aan andere kant dat dat nog meeviel :p dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
Ook Bonaire laat voorlopig geen vluchten uit Europa meer toe:
https://nos.nl/artikel/23...-uit-europa-meer-toe.html

[ Voor 23% gewijzigd door U123456 op 14-03-2020 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Halldor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Ik heb zelf zojuist het gehele bedrag van een non-refundable hotelboeking via booking.com teruggekregen. Was voor 2 nachten Rome begin april. En vliegticket ook geld terug, omdat vlucht gecancelled is. Ik heb er zelf niets voor moeten regelen, dus dat is wel netjes.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieglerNichols op 14-03-2020 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 17:23
ZieglerNichols schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 06:48:
[...]

Ik heb zelf zojuist het gehele bedrag van een non-refundable hotelboeking via booking.com teruggekregen. Was voor 2 nachten Rome begin april. En vliegticket ook geld terug, omdat vlucht gecancelled is. Ik heb er zelf niets voor moeten regelen, dus dat is wel netjes.
Helemaal vanzelf? Ik heb een boeking voor Bologna half April, ook niet cancelbaar, en heb vorige week al op de knop gedrukt dat ik verzoek om een terugbetaling wegens het virus. Behalve een bevestiging van booking dat ze ermee aan de gang zouden gaan niets teruggehoord..

Edit: de regel geldt oor overnachtingen tot 3 april. Kan me voorstellen dat die datum nog wel gaat schuiven.

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 14-03-2020 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
beezjeh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Alles wordt terugbetaald zeggen ze zover ik heb gelezen of kan gratis worden omgeboekt. Maar ze hebben aangegeven dat het enorm druk gaat worden gezien het om best veel vluchten gaat dus succes 🤪
"Refunds will be issued for unused tickets.", aldus https://www.turkishairlin...nts/coronavirus-outbreak/

Ze zullen het inderdaad aardig druk hebben. Ik heb er niet echt haast bij, dus ik bel volgende week wel ofzo. :)
TURKEY- published 13.03.2020

Passengers who have transited through or have been in Austria, Belgium, China (People's Rep.), Denmark, France, Germany, Iran, Iraq, Italy, Korea Rep., Netherlands, Norway, Spain or Sweden in the past 14 days are not allowed to transit or enter Turkey.

-This does not apply to nationals of Turkey and residents of Turkey.
Zou ik dan alsnog mogen gaan aangezien ik van twee walletjes eet? Jammer dat er waarschijnlijk geen vluchten zullen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 17:23
Ik ben onderweg naar het vliegveld voor, waarschijnlijk, de laatste vlucht voor een lange periode. Steeds meer landen gooien de grenzen dicht, en gezien de grootte van de uitbraak ondertussen is het wellicht maar beter ook om binnen te blijven.

De treinen zijn vanochtend compleet leeg. Had eerste klasse geboekt maar dat lijkt overkill.. Complete 2e klas coupes zijn volledig leeg.

Toen ik gisteravond mijn vlucht boekte nog net kunnen upgraden naar business (wel zo fijn om wat meer ruimte tussen de passagiers te hebben - al is het maar voor het gevoel), en kort daarna was de vlucht uitverkocht. Verwacht nog een kleine sprint van mensen die thuis willen komen (waaronder ikzelf) en dat zeer binnenkort het meeste (vlieg) verkeer zal stil gaan staan binnen Europa.

[ Voor 28% gewijzigd door Xandrios op 14-03-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Corendon heeft aangegeven dat ze onze gehele reis naar Curaçao vergoeden, wat een top actie.

Onze vlucht zou anders zometeen om 10.40 gaan, ellende dit maar gelukkig wel geld terug.

Alleen nog even KLM bellen om geld terug te vragen van de gereserveerde stoelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jackson6 op 14-03-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
Ik ben nu al benieuwd naar hoe (snel) alles weer opgestart kan worden, nadat alles weken stil gelegen heeft.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Medewerker op schiphol gisteren zei ook dat ze vanaf komende week op halve kracht gaan draaien,alle uitzendkrachten worden naar huis gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmmbob schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:33:
Ik ben nu al benieuwd naar hoe (snel) alles weer opgestart kan worden, nadat alles weken stil gelegen heeft.
Hoe snel en wanneer.

Ook benieuwd hoe snel airlines in de problemen gaan komen hierdoor. Wat ik over KLM hoor is al vrij heftig nu. Begrijpelijk wel maar erg heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben komende week een vakantie geboekt naar Spanje / Malaga, heenreis Easyjet, terugreis Transavia. Zit eraan te denken gewoon te gaan (thuis)werken en in het najaar te gaan.
Qua kosten is het jammer indien we niet alles terug krijgen, maar ik ga daar niet op een terras bier drinken terwijl alle oudere en zwakkere zich veel zorgen maken om hun gezondheid.

Los daarvan de praktische problemen indien we niet terug kunnen vliegen.

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2020 10:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
Ik werk bij eurocontrol en afgelopen week waren er al 1500 vluchten minder per dag. Ik vrees dat t flink gaat toenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sport_Life schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:22:
Wij hebben komende week een vakantie geboekt naar Spanje / Malaga, heenreis Easyjet, terugreis Transavia. Zit eraan te denken gewoon te gaan (thuis)werken en in het najaar te gaan.
Qua kosten is het jammer indien we niet alles terug krijgen, maar ik ga daar niet op een terras bier drinken terwijl alle oudere en zwakkere zich veel zorgen maken om hun gezondheid.

Los daarvan de praktische problemen indien we niet terug kunnen vliegen.
Newsflash: alle terrassen, restaurants en barren zijn dicht in Spanje...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Atlas schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Bron?
Maakt voor mijn besluit niet uit overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sport_Life schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Bron?
Maakt voor mijn besluit niet uit overigens.
Bron is mezelf :p
En de busjes met speakers die hier op straat rijden en het door de speakers laten horen...
De noodtoestand is hier uitgeroepen, dus alleen apotheken en supermarkten zijn open.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
ZieglerNichols schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 06:48:
[...]

Ik kreeg voor mij boekingen tussen 2 - 9 maart bij Booking.com (rond de € 260 bij elkaar) voor verblijven in Italië (Rome en Florence) toen der tijd nul op het rekest (ik kreeg niks terug). Uiteindelijk ook niet meer gegaan. Zou het nog de moeite zijn om Booking.com weer te bellen voor een refund?

Zou dit ook nog voor mij gelden?

- Italy: All reservations made for properties in or by travellers from Italy with a check-in date on or before 3 April 2020. Domestic travel is also subject to our Force Majeure conditions.

[ Voor 17% gewijzigd door Cheezborger op 14-03-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:41
Wij zitten nu in tenerife, niets van alle gekte te merken. Alleen is onze vlucht van vanmiddag wel vervallen :X
Gelukkig met de eigenaar van ons app kunnen regelen dat we een nachtje extra mogen blijven.
Morgen rond half 12 een nieuwe poging om terug te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Nog niet in heel Spanje. In Malaga hebben een hoop zaken de deur dicht getrokken. Net als Madrid en volgens mij in Catalonië. Maar ik woon een half uur west van Malaga, en hier is nog vrijwel alles open. Maar het zit er idd aan te komen dat alles binnenkort op slot gaat.

Jet2 heeft vluchten naar Spanje geannuleerd, en vliegtuigen halverwege zijn terug gevlogen https://www.euroweeklynew...e-turning-around-mid-air/

Edit: alles gaat nu dicht, zit nog op een terras, maar ze gaan t zo allemaal sluiten.

Ik zou niemand aanraden de komende 2weken naar Spanje te gaan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50
Wij stonden vanmorgen op Schiphol voor de vlucht met KLM naar Bonaire. Werden niet toegelaten, alleenvoor locals. De communicatie is/as een chaos :)
Wel zojuist de tickets omgezet gekregen naar 2 vouchers, per messenger, dus dat gaat allemaal wél snel en soepel.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corendon stopt 2 tot 4 weken met vakantiereizen https://www.telegraaf.nl/...ndon-stopt-vakantiereizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ja hier ook leuk dagje wachtrijen om boekingen om te zetten/cancellen/etc , plat line was maar 11 minuten wachten vandaag :P

wel mooi ticket geboekt voor volgend jaar jan/feb , bud-hnl voor 505 euro in biz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mrsar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:19:
ja hier ook leuk dagje wachtrijen om boekingen om te zetten/cancellen/etc , plat line was maar 11 minuten wachten vandaag :P

wel mooi ticket geboekt voor volgend jaar jan/feb , bud-hnl voor 505 euro in biz :P
505 euro business retour van Boedapest naar Honolulu? :o
Als je daar toch bent, bezoek dan ook LIH gelijk trouwens, auto huren en het eiland rondtoeren en mooie hikes maken :)

Zit zelf ook te bedenken wat ik alvast zal boeken, hoewel ik denk dat er voor een aantal airlines wel een risico van faillissement zou kunnen zijn. Of Air Norwegian dit gaat overleven betwijfel ik bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:38:
[...]

505 euro business retour van Boedapest naar Honolulu? :o
Als je daar toch bent, bezoek dan ook LIH gelijk trouwens, auto huren en het eiland rondtoeren en mooie hikes maken :)

Zit zelf ook te bedenken wat ik alvast zal boeken, hoewel ik denk dat er voor een aantal airlines wel een risico van faillissement zou kunnen zijn. Of Air Norwegian dit gaat overleven betwijfel ik bijvoorbeeld...
ja was een errorfare vandaag met kl/af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mrsar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:46:
[...]

ja was een errorfare vandaag met kl/af
Er zijn trouwens wel meer erg lage fares te boeken nu. Met Google Flights kun je enorm goedkope business class-mogelijkheden vinden naar bestemmingen op bijna de hele wereld nu, bijv. ook 2300 euro naar Sydney retour (BA+LH). Maar met 505 euro daarmee win je wel :D

Denk trouwens ook dat veel mensen hun status gaan verliezen dit jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:58:
[...]
Alleen de marginalen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zit zelf momenteel in India maar het is één en al paniekvoetbal. Vloog normaal gezien met LX 20/3. Verplaatst naar 16/3. Paar uur na wijziging wordt vlucht geannuleerd. Herboekt op LH 18/3. Die is nu ook geschrapt - SMS van LH: 'We will be in touch shortly with a solution'.

Ik heb nog een annuleerbaar tkt met QR achter de hand voor 18/3 maar momenteel is dat ook nog niet duidelijk wat dat wordt natuurlijk...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:10

weebl

YARR!

Ik zit momenteel met de hele familie op Curaçao. Zijn er nu een week en vliegen in principe op 29-3 weer terug met de KL0789. Gisteren werd bekend dat er geen vluchten meer uit Nederland toegelaten worden, verder geen enkele informatie. Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende weken. Houd er stiekem een beetje rekening mee dat we hier langer moeten blijven...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
[...]

Marriot heeft al een mailtje gestuurd dat ze iedereen uitstel geven. Geldigheid van reward nights met een jaar verlengd etc etc. Luchtvaarttechnisch is het misschien allemaal marginaler, maar qua loyalty kan het nu ook de andere kant een keer op. Zouden ze goodwill mee kunnen kweken denk ik, vooral voor de eerste maatschappij die dat uitrolt (de rest is dan meer volger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]
In het verleden had je bij dips allerlei acties/waivers/fasttracks enzovoort. Als je lid bent van een hotel loyalty programma heb je vast het een en ander al in je email box ontvangen. Verwacht eigenlijk dit jaar eigenlijk ook wel iets van de airlines.

Anders een beetje creatief zijn als je wat qualificatie mijlen nodig hebt en een qualificatie run boeken.
Vandaag was zowat de helft van de USA in de aanbieding vanaf BUD. HNL was rond de 505EUR, andere steden rond de 770EUR, allemaal in business/(domestic)first.

Vandaag 3 trips geboekt. 1x BUD-HNL is een plus van 26329 MQMs pp in je FF acount en 2x BUD-AUS, da's richting de 20K MQMs en plus 35K+ miles per keer.
Van die mijlen die je voor die 3 trips krijgt kan je dan wat positionerings vluchten of een transatlantic business class reward ticket boeken

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb genoeg XP op de komende 2 jaar vol te maken :p Maar ik denk dat als dit achter de rug is (hoe lang het ook mogen duren), AF/KLM de datum van iedereen met diezelfde periode verlengt.

Puur egoïstisch bekeken hoeft het van mij niet, word het een stuk rustiger in de rij. Maar dat is niet echt de juiste spirit denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:41
Quiz: wie is betrouwbaarder

Website schiphol die zegt dat onze vlucht vanaf tenerife is geannuleerd;
Website Easyjet die zegt dat alles gewoon volgens planning verloopt.

ik hoop de laatste... ik vrees het ergste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zit in Afrika en vlieg volgens planning vandaag (zaterdag) terug. Natuurlijk het nieuws goed in de gaten gehouden. Toen vanmiddag de kl565 vertrokken was van Schiphol, was ik toch een soort van opgelucht (slaat eigenlijk nergens op). Mijn eerste leg naar Nairobi ging soepel.

Korte overstap en toen ik bij de gate was ik al verbaasd dat boarden nog niet begonnen was maar dat er wel wat crew zenuwachtig uit zag. Vlucht zou vertrekken om 23.59 (blijft een rare tijd) maar toen was boarden nog niet begonnen en er ook nog geen informatie gegeven. Informatie kwam 10 minuten later.

Met eerst excuses van geen informatie (KLM doet dat netjes).
Wat blijkt, op de heen vlucht 2 zieke passagiers, die zijn er bij de controle op het vliegveld uitgehaald en in quarantaine gezet. Voor de zekerheid moet het hele vliegtuig nu ontsmet worden en dit gaat even duren. Ik begreep 45 minuten voor het ontsmetten en dan wachten tot gif weg is, daarna nog toiletten etc water verversen (nog best veel werk). Issue is dat de piloten op zijn laatst 3.15 mogen vertrekken (dan moeten de motoren gestart zijn) vanwege vliegtijden. Gezagvoerder gaf aan dat dat heel krap gaat worden. Los daarvan is het vliegveld gesloten tussen 1 en 4. Wordt nu geprobeerd toestemming te krijgen om als het kan wel eerder te vertrekken. Gezagvoerder (misschien bewust pessimistisch) liet doorschemeren dat we niet verbaasd moeten zijn wanneer de vlucht niet door gaat. Alle overstappers zullen sowieso waarschijnlijk problemen gaan krijgen. Over een half uur krijgen we meer info.

2 vragen.
-gaan vliegtijden niet over hoe lang je vliegt? Of gaat dit tijd al in zodra je op het vliegveld arriveert? Lijkt het laatste maar vind ik wat vreemd.
-wanneer deze vlucht niet door gaat is het dan wachten tot deze crew weer mag vliegen? Of wordt de hele vlucht geannuleerd en mag je met een volgende reguliere vlucht mee. Neem aan eerste omdat dat vliegtuig ook weer terug moet. Maar echt geen idee.

In het verleden gingen de terminal hier 's nacht ook dicht. Begrijp dat er tegen restaurants open blijven en er ook een 24 uurs lounge is. Ik kom de tijd dus wel door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Nog niet in heel Spanje. In Malaga hebben een hoop zaken de deur dicht getrokken. Net als Madrid en volgens mij in Catalonië. Maar ik woon een half uur west van Malaga, en hier is nog vrijwel alles open. Maar het zit er idd aan te komen dat alles binnenkort op slot gaat.

Jet2 heeft vluchten naar Spanje geannuleerd, en vliegtuigen halverwege zijn terug gevlogen https://www.euroweeklynew...e-turning-around-mid-air/

Edit: alles gaat nu dicht, zit nog op een terras, maar ze gaan t zo allemaal sluiten.

Ik zou niemand aanraden de komende 2weken naar Spanje te gaan
Dank voor de info.

Omboeken schiet niet op met de hoge prijzen in het najaar, zou beste uitkomen als de vluchten worden geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Grouchy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:01:
[...]

In het verleden had je bij dips allerlei acties/waivers/fasttracks enzovoort. Als je lid bent van een hotel loyalty programma heb je vast het een en ander al in je email box ontvangen. Verwacht eigenlijk dit jaar eigenlijk ook wel iets van de airlines.

Anders een beetje creatief zijn als je wat qualificatie mijlen nodig hebt en een qualificatie run boeken.
Vandaag was zowat de helft van de USA in de aanbieding vanaf BUD. HNL was rond de 505EUR, andere steden rond de 770EUR, allemaal in business/(domestic)first.

Vandaag 3 trips geboekt. 1x BUD-HNL is een plus van 26329 MQMs pp in je FF acount en 2x BUD-AUS, da's richting de 20K MQMs en plus 35K+ miles per keer.
Van die mijlen die je voor die 3 trips krijgt kan je dan wat positionerings vluchten of een transatlantic business class reward ticket boeken
Bij KLM krijg je voor reward ticket ( tickets betaald met mijlen) geen XP
PWM schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:45:
Ik heb genoeg XP op de komende 2 jaar vol te maken :p Maar ik denk dat als dit achter de rug is (hoe lang het ook mogen duren), AF/KLM de datum van iedereen met diezelfde periode verlengt.

Puur egoïstisch bekeken hoeft het van mij niet, word het een stuk rustiger in de rij. Maar dat is niet echt de juiste spirit denk ik :p
Ik ben er ook vrij zeker van. Zeker voor een groot deel wat gold kwijt zou raken, loop je het risico dat ze dan bij een andere alliance gaan vliegen

[ Voor 22% gewijzigd door R.van.M op 14-03-2020 23:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
[Roland] schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:03:

2 vragen.
-gaan vliegtijden niet over hoe lang je vliegt? Of gaat dit tijd al in zodra je op het vliegveld arriveert? Lijkt het laatste maar vind ik wat vreemd.
-wanneer deze vlucht niet door gaat is het dan wachten tot deze crew weer mag vliegen? Of wordt de hele vlucht geannuleerd en mag je met een volgende reguliere vlucht mee. Neem aan eerste omdat dat vliegtuig ook weer terug moet. Maar echt geen idee.

In het verleden gingen de terminal hier 's nacht ook dicht. Begrijp dat er tegen restaurants open blijven en er ook een 24 uurs lounge is. Ik kom de tijd dus wel door :)
Er word gerekend inc voorbereiding, stand by en echte vliegtijd. Er zit een max op hoeveel dat alles bij elkaar mag zijn

Afhankelijk van waar je bent. Als je met KLM op schiphol bent dan regelen ze een andere crew of komt je vlucht te vervallen.

Indien je niet in op hub bent zal je vliegtuig toch terug moeten, dus dan waarschijnlijk de volgende dag ergens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:05
mrsar schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:19:
Netjes! Ik was net te laat vanmorgen voor een OGG / HNL ticket, omdat de Delta site blijkbaar crasht op de ' in 's-Gravenhage in het billing adres :+

Uiteindelijk net nog maar wel een retourtje LAX geboekt, 2x Delta A350 suites proberen. BUD - AMS kun je trouwens weken voor het long haul deel van de trip zetten, dat is wel bijzonder voor zo'n fare. Heb die nu in een random vrij weekendje staan, en dan tijdje later gewoon in AMS vertrekken voor de long haul.

Hopen dat hij blijft leven. Overigens pas begin volgend jaar, dus nog even wachten. Durfde komende maanden toch niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Evianon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:29:
[...]

Netjes! Ik was net te laat vanmorgen voor een OGG / HNL ticket, omdat de Delta site blijkbaar crasht op de ' in 's-Gravenhage in het billing adres :+

Uiteindelijk net nog maar wel een retourtje LAX geboekt, 2x Delta A350 suites proberen. BUD - AMS kun je trouwens weken voor het long haul deel van de trip zetten, dat is wel bijzonder voor zo'n fare. Heb die nu in een random vrij weekendje staan, en dan tijdje later gewoon in AMS vertrekken voor de long haul.

Hopen dat hij blijft leven. Overigens pas begin volgend jaar, dus nog even wachten. Durfde komende maanden toch niet aan :P
Ik hoop dat ze de toestellen blijven vliegen die ze aangeven maar twijfel daar wel enigszins over.

Hoe boek jij BUD - AMS zo ver voor AMS - LAX trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sorcerer8472 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:38:
[...]
Wat is een foutje meer of minder in een error fare :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:05
Sorcerer8472 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:38:
[...]

Ik hoop dat ze de toestellen blijven vliegen die ze aangeven maar twijfel daar wel enigszins over.

Nog 10 maanden te gaan, maar inderdaad, zal ook als alles weer gewoon vliegt nog wel een paar keer omgegooid worden. Maar dan veranderen tijden vast ook en dan heb je ook meteen de mogelijkheid om uit alle vluchten te kiezen die je wilt.

Die vlucht kun je vroeger boeken door, i.p.v. naar een retourtje BUD - LAX, naar een multi segment trip te zoeken met 4 segmenten BUD - AMS, AMS - LAX, LAX - AMS, AMS - BUD met de data die je wilt hebben.

Is sowieso altijd goede manier om te sturen op bepaalde connecties en vluchten, ook als de data wel aansluitend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
R.van.M schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:46:
[...]

Er word gerekend inc voorbereiding, stand by en echte vliegtijd. Er zit een max op hoeveel dat alles bij elkaar mag zijn

Afhankelijk van waar je bent. Als je met KLM op schiphol bent dan regelen ze een andere crew of komt je vlucht te vervallen.

Indien je niet in op hub bent zal je vliegtuig toch terug moeten, dus dan waarschijnlijk de volgende dag ergens
Vlucht was gecanceld, toen weer niet gecanceld en uiteindelijk alsnog gecanceld. Chaos waar niemand wat aan kan doen. Minimaal 12 max 24 uit later vertrek volgens de gezagvoerder. Heeft ook te maken met slots op Schiphol. Hij voelde zich ook erg lullig over de slechte communicatie. Hij deed duidelijk zijn best ons nog weg te krijgen.

Voor ongeveer 300 man visums en hotels organiseren in Nairobi was ook een uitdaging, zeker als het vliegveld eigenlijk al gesloten is. Ook was richting immigratie niet duidelijk gecommuniceerd de reden van het grote aantal mensen dus wilden eigenlijk nog afgerekend hebben. Ik ken Nairobi een beetje en ben niet de meute gevolgd en ben daardoor als 1 van de eerste door immigratie gegaan en ik had mazzel met mijn koffer. Zit nu in het Hilton maar als ik zie hoe snel het gaat denk ik dat het nog wel een paar uur duurt voor de laatste passagier op zijn hotel kamer is.

Ben benieuwd hoe laat ik morgen vertrek. Maandag niet op kantoor, maar dat was toch al niet de bedoeling :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
Jordanie vanaf dinsdag op slot:
Due to the Government of Jordan Announcement All Flights to/from Amman will be suspended from the 17th till the 31st of March
- https://rj.com/en/rj-policy-regarding-coronavirus
- https://www.jordantimes.c...nds-continued-coronavirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Evianon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:29:
[...]

Leuk he :) Zowel bij de eerste leg BUD-AMS en de laatste leg Amsterdam (AMS) to Budapest (BUD) kun je dat doen. Kan me zo voorstellen dat niet iedereen zin heeft in dat laatste stuk en gewoon in AMS willen uitstappen en daar hun baggage willen ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 15-03-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grouchy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Leuk he :) Zowel bij de eerste leg BUD-AMS en de laatste leg Amsterdam (AMS) to Budapest (BUD) kun je dat doen. Kan me zo voorstellen dat niet iedereen zin heeft in dat laatste stuk en gewoon in AMS willen uitstappen en daar hun baggage willen ophalen.
Grappig, economy class AMS-SJU kost ruim 1400 euro, business class BUD-SJU maar 472 :+
Ik ga even een trip plannen voor eind dit jaar die toch nog gepland moet worden, met weekendje Budapest :)

Stel dat je er een maand tussen zet trouwens, kun je dan je bagage nog ophalen op AMS als je die incheckt op BUD? :+
Zelfde geldt voor de terugweg als je er nog meerdere dagen tussen plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Voor welke data zien jullie deze goedkope business class fares? Op klm.com ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bigfoot schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:22:
Voor welke data zien jullie deze goedkope business class fares? Op klm.com ?
Google Flights, te boeken via KLM, AF en Delta zover ik kan zien. Maar alleen vanaf Boedapest en betalen in HUF wat je mogelijk een conversiefee kost. Plus een koersrisico als men het toch zou annuleren. Maar zal allemaal wel meevallen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-03-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik zie het echt niet staan, heb je een voorbeeld misschien met data erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bigfoot schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:27:
Ik zie het echt niet staan, heb je een voorbeeld misschien met data erbij?
https://www.google.com/fl...EAM*SKYTEAM;sc:b;sd:1;t:f

Overigens lijkt het erop dat de boekingsvoorwaarden van Delta beter zijn hiervoor: alle tickets gekocht in maart zijn wijzigbaar het hele jaar. Bij KLM slechts tot eind mei. Bij Delta krijg je als Flying Blue-lid ook miles gebaseerd op boekingsklasse + afstand ipv wat je betaald hebt. Dus ik zit nu meerdere vluchten te plannen die ik dit jaar nog wilde maken. Ws grotendeels op KL-operated vluchten als er een 787 op de route vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
Sorcerer8472 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:33:
[...]

https://www.google.com/fl...EAM*SKYTEAM;sc:b;sd:1;t:f

Overigens lijkt het erop dat de boekingsvoorwaarden van Delta beter zijn hiervoor: alle tickets gekocht in maart zijn wijzigbaar het hele jaar. Bij KLM slechts tot eind mei. Bij Delta krijg je als Flying Blue-lid ook miles gebaseerd op boekingsklasse + afstand ipv wat je betaald hebt. Dus ik zit nu meerdere vluchten te plannen die ik dit jaar nog wilde maken. Ws grotendeels op KL-operated vluchten als er een 787 op de route vliegt.
Op de site van de KLM staat er voor vluchten naar Amerika dit:
1. Change your travel dates
  • You may change your travel dates of KLM, Air France and/or Delta Air Lines flights once.
  • You will not have to pay the change fee.
  • Until and including 31 May 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
  • From 1 June 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference.
Dat suggereert ook een optie voor 1 juni of later toch? Er staat alleen een onderscheid voor "travel class" en "fare type" wat ik niet helemaal volg.

Zelf zouden we half augustus naar NY moeten vliegen maar om daar nu aan te denken lijkt me nog wat vroeg. Wijzigen kan ook maar één keer begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Sorcerer8472 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Grappig, economy class AMS-SJU kost ruim 1400 euro, business class BUD-SJU maar 472 :+
Ik ga even een trip plannen voor eind dit jaar die toch nog gepland moet worden, met weekendje Budapest :)

Stel dat je er een maand tussen zet trouwens, kun je dan je bagage nog ophalen op AMS als je die incheckt op BUD? :+
Zelfde geldt voor de terugweg als je er nog meerdere dagen tussen plakt.
Als er zo lang tussen zit moet je die ophalen, die wordt niet meer verder doorgelabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Ik krijg er geen data tussen (Boedapest deel) jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
Dus het idee is om een goedkoop business class ticket te boeken voor april. En deze dan om te boeken naar later? Maar dan moet je toch bij betalen? Omdat het goedkope fare type niet beschikbaar is later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Halldor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Inloggen op booking.com met je account en bij mij verscheen er een grote banner:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVfyuv9JiCCovdTsl0NcOZnEuLo=/800x/f/image/AyeAQ6SJD5Qnn7W8A2kIYALl.png?f=fotoalbum_large

Daarna bevestiging ontvangen waarbij er geen kosten gerekend worden.

Pagina: 1 ... 105 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2