....
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 12:39 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Señor Sjon op 18-02-2020 11:51 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
~50 euro (of 65 voor de garage) en dan nog korting willen...
[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 18-02-2020 11:52 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
1 uur en 25 minuten op Singapore is ruim voldoende. Fijnste vliegveld ter wereld. Je hoeft niet eens security door, dus je hoeft alleen het vliegtuig uit en naar de juiste gate te lopen. Singapore heeft meerdere terminals, maar er gaan iedere 2-3 minuten snelle monorails tussen die terminals. En ik vermoed dat je niet eens van terminal hoeft te wisselen, als je tenminste van Swiss overstapt naar Singapore Airlines. Die zitten allebei in Terminal 2.HhK1907 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:13:
Hoe ervaren jullie Swiss airlines? Ben van plan om in april richting Bali te vliegen en heb een relatief goedkoop ticket gevonden (~500 euro). Enige waar ik tegenop kijk is de korte overstaptijd in Zurich (1 uur en 20 min) EN in Singapore ( 1 uur en 25 min). Zal dit problemen kunnen opleveren, wat als ik de aansluitende vlucht(en) mis? Kan dit vergoed worden?
Zelfs in Business Class: https://www.telegraaf.nl/...e-aan-boord-van-vliegtuigwildhagen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 04:15:
Misschien een Amerikaanse carrier die met een codeshare daar vliegt? Dan kan je het claimen onder Emotional Support Animal, dan vervoeren ze honden, katten, tot zelfs (mini)-paarden aan toe, allemaal in de cabine
Dit is niet helemaal waar: als je aankomt op T1/T2/T3 en je hebt een connecting flight in T4 dan moet je wel degelijk customs door, dit omdat T4 een ander security systeem heeft. Dan is 1:25u nog wel voldoende mits immigration niet heeeeel erg vol staat (wat tegenwoordig niet meer is door het coronavirus).TheDirk schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:46:
[...]
1 uur en 25 minuten op Singapore is ruim voldoende. Fijnste vliegveld ter wereld. Je hoeft niet eens security door, dus je hoeft alleen het vliegtuig uit en naar de juiste gate te lopen. Singapore heeft meerdere terminals, maar er gaan iedere 2-3 minuten snelle monorails tussen die terminals. En ik vermoed dat je niet eens van terminal hoeft te wisselen, als je tenminste van Swiss overstapt naar Singapore Airlines. Die zitten allebei in Terminal 2.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
[ Voor 41% gewijzigd door mrsar op 20-02-2020 06:01 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Opvallend. Ik gebruik ook altijd Valet. Normaal Terminal Valet maar voor vakanties P6.
[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 20-02-2020 09:47 ]
Mooi gedraaid maar de werkelijke reden is dat klanten zoals ik liever met Delta vliegen dan met KLM, onder andere omdat delta meer comfort biedt.“Onze Noord-Atlantische partners Air France, Delta en Virgin Atlantic hebben allen al een Premium Economy. Als KLM dat niet heeft, dan zit je met productverschillen die je voor de klant liever niet wilt”, meldde Elbers vorige week al
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 20-02-2020 17:27 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 20-02-2020 18:53 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit bewijst toch juist dat de combinatie Comfort+ en Premium Select in hetzelfde toestel er niet is? De ene vlucht heeft Comfort+, de andere Premium Select maar je kunt niet op dezelfde vlucht kiezen tussen beiden.franssie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:51:
Ze hebben het wel maar het is (nog) niet heel vaak boekbaar. Deze wel bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
edit: ook bij hun is de 'normale'+ alleen meer beenruimte + recline maar ook eigen stukje cabine met eigen toilet etc.
Oh dat - dat snapte ik al niet. Wat ik bedoelde is het gat tussen economy en business, niet tussen economy+ en business.Daniel schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:30:
[...]
Dit bewijst toch juist dat de combinatie Comfort+ en Premium Select in hetzelfde toestel er niet is? De ene vlucht heeft Comfort+, de andere Premium Select maar je kunt niet op dezelfde vlucht kiezen tussen beiden.
Vraag me af of de interne concurrentie met Delta doorslag gevend is, vermoed van niet.franssie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:25:
uit dat artikel over premium economy:
[...]
Mooi gedraaid maar de werkelijke reden is dat klanten zoals ik liever met Delta vliegen dan met KLM, onder andere omdat delta meer comfort biedt.
En ja het is (fors) duurder maar vult wel het gat tussen economy en business (dat steeds meer op de oude eerste klasse begint te lijken).
edit: Nu alleen nog over op Airbus voor de narrowbodies
American Express vraagbaak
[ Voor 20% gewijzigd door Xandrios op 20-02-2020 21:43 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 20-02-2020 22:21 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Tot je werkgever zegt, alles tot aan 8 uur is Prem Eco en daar boven pas Business.PWM schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:19:
Ik vlieg business intercontinentaal. Maar de hele service (die bij KLM echt wel prima is imho), zal me jeuken. Ik drink geen alcohol aan boord en een standaard kip met rijst werk ik echt wel weg. Ik heb al Skyprio, dus dat maakt ook niet uit.
Zeker dagvluchten lijken mij zeer geschikt voor Premium Economy.
Zakelijk zal ik nog wel business doen, maar privé is het een mooie optie.
[ Voor 151% gewijzigd door Señor Sjon op 21-02-2020 10:02 ]
Wellicht is 't handig om de policy te laten aansluiten op het gewenste resultaat: geld besparen. En dus hogere klassen toe te staan indien dat goedkoper is en er geen andere redelijke optie is die wel in de goede klasse zit.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 00:41:
[...]
En in de bookingstool zie je soms dat out of policy klassen goedkoper zijn, maar dan moet je langs de hoogste baas om akkoord te krijgen op ieder niveau.
Denk dat het resultaat dan wordt dat mensen creatief worden in de tijden en routes om zo een hogere klasse te forceren...CyBeR schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 01:41:
[...]
Wellicht is 't handig om de policy te laten aansluiten op het gewenste resultaat: geld besparen. En dus hogere klassen toe te staan indien dat goedkoper is en er geen andere redelijke optie is die wel in de goede klasse zit.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Als je met KLM gevlogen bent krijg je denk ik wel compensatie. Zou ook even erbij vermelden het verhaal van de buggy. Andere maatschappijen kunnen soms lastig doen en dan kun je eventueel het daarna proberen met een claim maatschappijAngeloonie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:01:
Gisteren een heldag gehad op reis
Naar familie in Spanje met de vrouw en de kleine (2jr).
Vlucht AMS-BCN om 10:15
Vlucht BCN-LCG om 15:45
Vlucht AMS-BCN stond ineens voor 12:30. Volgende vlucht hadden we nog net kunnen halen.
Helaas moest de vlucht bijna een uur wachten op clearance, en vanwege die kutfransen die staken ook nog omvliegen via Geneve.
Uiteindelijk om 15:54 geland op BCN ipv 12:30.
Aansluiting dus gemist, maar gelukkig konden ze ons op de volgende vlucht van 20:00 zetten.
Maar... onze buggy die we bij de gate hadden afgegeven was op BCN niet bij de exit/gate gebracht, die ging direct door. Zit je dus met een kleine die niet geslapen heeft en nu dus ook geen plek had om te zitten/liggen. Uiteindelijk via de 2e infobalie die we vroegen wel iets vervangends gekregen, een vrij grote maxi-cosi waar hij een beetje kon liggen. Niet geslapen, en uiteindelijk viel hij 2 minuten voor het landen in slaapHebben hem naar de Air B&B kunnen vervoeren en in bed kunnen leggen zonder wakker te worden, hij was gesloopt.
Om 21:45 geland op LCG ipv 17:30 zoals gepland. 4u15 te laat, dus lijkt mij gewoon DBC verhaal en compensatie? Afstand is >1500km dus dat zou €400p.p. zijn.
Als reden voor de vertraging gaven ze aan dat er richting AMS iemand was flauwgevallen voor take-off dus moesten ze terug, ook de staking zorgde voor langere vlucht, en dus op AMS een uur wachten voor take-off.
Was met Vueling beide vluchten. Ik ga het wel proberen, misschien direct met een claimmaatschappij zodat het mij verder geen energie kost ook.R.van.M schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:38:
[...]
Als je met KLM gevlogen bent krijg je denk ik wel compensatie. Zou ook even erbij vermelden het verhaal van de buggy. Andere maatschappijen kunnen soms lastig doen en dan kun je eventueel het daarna proberen met een claim maatschappij
Zou het toch eerst echt zelf proberen. Zo'n claim maatschappij pakt 25%, ofwel minimal 200 (jij en je partner) tot 300 euro (plus kind).Angeloonie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:42:
[...]
Was met Vueling beide vluchten. Ik ga het wel proberen, misschien direct met een claimmaatschappij zodat het mij verder geen energie kost ook.
Borromini schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:48:
Die houden snel 25% af, houd daar rekening mee.
Maarja, dan moet ik zelf dingen uitzoeken en actie ondernemenStinger_Ventura schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:49:
[...]
Zou het toch eerst echt zelf proberen. Zo'n claim maatschappij pakt 25%, ofwel minimal 200 (jij en je partner) tot 300 euro (plus kind).
Gaat het niet, kan je altijd nog terugvallen op de claim maatschappij.
Snelle search leverde van Vueling de volgende wegformulier op om aanspraak te maken op je EU261 vertraging.Angeloonie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:02:
[...]
[...]
Maarja, dan moet ik zelf dingen uitzoeken en actie ondernemen25% kan ik op zich nog wel mee leven, de kleine had een eigen stoel dus gewoon volle mep betaald. Dus 3*400=1200. 300 inleveren vind ik nog wel ok.
Ga als ik thuis ben wel even kijken wat ik allemaal moet doen en of ik daar zin in heb.
Het nadeel daarvan is dat het quotum per bestemming/klasse daalt voor een bedrijf. Wat dan weer minder mogelijkheden geeft om betere tarieven te onderhandelen.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:15:
[...]
Denk dat het resultaat dan wordt dat mensen creatief worden in de tijden en routes om zo een hogere klasse te forceren...
Tja, het hangt er zo vanaf wat voor marketing actie een maatschappij voert. Heb er geen prinsscreen van gemaakt, maar vorige week had ik op Swiss een tarief naar Bankgok (zat voor vakantie te kijken) waarbij FIRST Class met 964 euro goedkoper was dan ECONOMY met 1565. Business was nog wat goedkoper met 546 euro. ( was out-bound of in-bound prijs in mixed cabin configuratie).SonnyBBQ schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:14:
[...]
Het nadeel daarvan is dat het quotum per bestemming/klasse daalt voor een bedrijf. Wat dan weer minder mogelijkheden geeft om betere tarieven te onderhandelen.
Normaal gezien zou dit ook maar exemplarisch moeten zijn. Het kan dat er af en toe een reiziger een goedkoper tarief beschikbaar heeft in een hogere klasse, maar verspreid over alle reizigers zou premium eco toch goedkoper moeten zijn. Indien dit niet zo is, dan zou je travel manager dit eens moeten bekijken.
Daniel schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:12:
KLM bevestigd dat ze Premium Economy gaan introduceren: https://www.luchtvaartnie...tief-voor-premium-economy
Het gaat nog wel even duren. Ik neem aan dat Eco comfort op long haul dan verdwijnt, en ik vermoed zo maar dat de echte premium economy cabin een stuk duurder gaat zijn. Dus of je er nu heel gelukkig van moet worden...
https://www.luchtvaartnie...lvr.it&utm_medium=twitterDe introductie van de Premium Economy aan boord van de longhaul-vloot van KLM betekent niet het afscheid van Economy Comfort, het tien jaar geleden geïntroduceerde succesvolle concept van Economy Class-stoelen met extra beenruimte. “In principe houden we die”, meldt KLM-topman Pieter Elbers aan deze site.
“We moeten nog wel kijken hoe groot Economy Comfort straks wordt. Mogelijk krijgt die minder stoelen dan nu.” Elbers benadrukt het verschil tussen beide producten. “Economy Comfort is een ancillary product, Premium Economy wordt echt een aparte klasse.”
(...)
Hoewel KLM de exacte configuratie dus nog moet bepalen, zal de Premium Economy niet ten koste gaan van de World Business Class op de intercontinentale vloot. “We gaan onze Business Class niet verkleinen”, zegt Elbers.
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:21:
[...]
Tja, het hangt er zo vanaf wat voor marketing actie een maatschappij voert. Heb er geen prinsscreen van gemaakt, maar vorige week had ik op Swiss een tarief naar Bankgok (zat voor vakantie te kijken) waarbij FIRST Class met 964 euro goedkoper was dan ECONOMY met 1565. Business was nog wat goedkoper met 546 euro. ( was out-bound of in-bound prijs in mixed cabin configuratie).
Zie het op de Thalys ook geregeld.
Je ziet het inderdaad wel eens gebeuren als de Economy bijna helemaal vol zit. Dat is het mooie van het dynamic pricing systeemDaniel schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:41:
[...]
[Afbeelding]
Was een andere route maar you get the pointdit is wel echt zeldzaam hoor. Op andere dagen was Economy wel goedkoper, zij het niet heel veel.
Ik kom op 1400 km hemelsbreed voor AMS-LCG. Dat je via BCN vliegt, mag je niet meetellen (zie de zaak C-559/16, Bossen).Angeloonie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:01:
Om 21:45 geland op LCG ipv 17:30 zoals gepland. 4u15 te laat, dus lijkt mij gewoon DBC verhaal en compensatie? Afstand is >1500km dus dat zou €400p.p. zijn.
Ik heb het ook wel eens gehad, maar het is een false economy want EC is dan gewoon mega inflated pricing.. BC is nog steeds de standaard dure tarief.. het is niet dat BC i eens goedkoper word.. netto ben je gewoon meer kwijt dan normaal tarief.. maar dat is het risico van laat boeken...R.van.M schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:13:
[...]
Je ziet het inderdaad wel eens gebeuren als de Economy bijna helemaal vol zit. Dat is het mooie van het dynamic pricing systeem
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bij de Thalys is het vaak dat de goedkope tweedeklassetickets weg zijn, en dan is een niet wijzigbaar ticketje in 1e klasse vaak net iets goedkoper dan het dure wijzigbare in 2e klasse.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:21:
[...]
Tja, het hangt er zo vanaf wat voor marketing actie een maatschappij voert. Heb er geen prinsscreen van gemaakt, maar vorige week had ik op Swiss een tarief naar Bankgok (zat voor vakantie te kijken) waarbij FIRST Class met 964 euro goedkoper was dan ECONOMY met 1565. Business was nog wat goedkoper met 546 euro. ( was out-bound of in-bound prijs in mixed cabin configuratie).
Zie het op de Thalys ook geregeld.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ah ok ik dacht dat het de totale afstand van de trajecten was.GlowMouse schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:47:
[...]
Ik kom op 1400 km hemelsbreed voor AMS-LCG. Dat je via BCN vliegt, mag je niet meetellen (zie de zaak C-559/16, Bossen).
Je kunt de historie van je vliegtuig nog zien: [Afbeelding]
link
Als je de vlucht BCN-AMS terugkijkt, zie je inderdaad dat het vliegtuig 2 uur tijd verliest omdat hij terugkeert naar de gate. Als dat inderdaad te maken had met een medisch incident, valt dat onder buitengewone omstandigheden. Doorwerking in een latere vlucht wordt in de rechtspraak erkend (zie bv. hier). Dat betekent dat je geen recht hebt op compensatie.
De tijden die daar staan kloppen niet. De vlucht was pas om 15:54 geland, niet om 15:40. Vlucht naar LCG was toen al weg. Sowieso had dat leuk geweest met de kofferAchteraf gezien had je op BCN snel naar de andere gate kunnen rennen om te kijken of je de overstap had kunnen halen. Vlucht VY 1294 vertrok gisteren ook iets te laat, dus dat had je misschien gered. Als je op tijd bij de gate was maar je niet meemocht omdat ze je al hadden omgeboekt, had je wel recht gehad op compensatie vanwege een instapweigering (wel foto's maken voor het bewijs).
Die 2 uur vertraging is de voornaamste oorzaak. Uit handen geven aan een claimmaatschappij kost niets, maar ik zou er niets van verwachten.Angeloonie schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:29:
[...]
Ah ok ik dacht dat het de totale afstand van de trajecten was.
dus heeft eigenlijk geen zin om iets te doen hiermee? Ze gaven aan dat het medisch was maar ook omvliegen ivm staking. Dat omvliegen heeft ons uiteindelijk de das omgedaan, zonder dat hadden we nog kunnen rennen inderdaad.
Je kunt de vlucht per minuut tracken, en hij lijkt toch echt om 15:40 te landen. Ik heb flightradar24 eigenlijk nog nooit op fouten kunnen betrappen. Hij was bij de gate om 15:45. Ik wil best geloven dat je pas om 15:54 het vliegtuig kon verlaten.De tijden die daar staan kloppen niet. De vlucht was pas om 15:54 geland, niet om 15:40. Vlucht naar LCG was toen al weg.
4 uur nuXandrios schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:04:
Zorg dat je kunt genieten van de lounge op CDG! Heb je voldoende tijd ingeplanned om daar een paar uur te verblijven?
777 P?mrsar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:44:
Ik vlieg la première terug vanuit sin, zit nu in first class lounge,maar wat een verschil is dat zeg pffff in ieder geval benieuwd naar de gehele ervaring
Duh
Moest 't toch checkenmrsar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:25:
[...]
Duhanders had ik het niet geupgrade met deze hoeveelheid miles haha
238k punten (van J, welke €1200 was)CyBeR schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:32:
[...]
Moest 't toch checkenHoeveel is "deze hoeveelheid"?
[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 23-02-2020 15:53 ]
Het is ams-cdg-sin-cdg-ams, voor inderdaad 1200 euro, was hele specifieke dagen en inderdaad een scherp tarief,waarom ik die gepakt hadBorromini schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:18:
@mrsar SIN - CDG voor 1,2k € in business? Enkel?
Klinkt als een heel scherp tarief.
Trip report 🥳🥳mrsar schreef op maandag 24 februari 2020 @ 06:50:
[...]
Het is ams-cdg-sin-cdg-ams, voor inderdaad 1200 euro, was hele specifieke dagen en inderdaad een scherp tarief,waarom ik die gepakt hadzit nu in de cdg la premiere lounge
Ik vond vooral slapen met dichte gordijnen echt heel fijn. Dat is toch anders, ook in vergelijking met bijvoorbeeld de 1st class suites. Dan heb je met deur dicht toch nog de rest van de cabine een beetje mee. Dat is hier gewoon helemaal weg.mrsar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:52:
[...]
Zit ondertussen in vliegtuig en wat een geweldige ruimte.
Hier moet grof geld op verloren worden, dat kan niet anders. De 773 heeft maar 4 La Premiere stoelen en vliegt op slechts 13 routes. Voor die paar mensen - waarvan de meerderheid ook nog eens niet de volle mep zal betalen - moet je een heel apart service-apparaat optuigen, los van de initiële investering in de cabine zelf. Het is naast de absurd geprijsde Etihad Residence en de Suites op de Singapore A380 wel de experience die het dichtst in de buurt komt van een private jet vermoed ik zo.PWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:50:
[...]
Ik vond vooral slapen met dichte gordijnen echt heel fijn. Dat is toch anders, ook in vergelijking met bijvoorbeeld de 1st class suites. Dan heb je met deur dicht toch nog de rest van de cabine een beetje mee. Dat is hier gewoon helemaal weg.
Kan me overigens niet voorstellen dat het winstgevend is. Veel lege plekken en inderdaad mensen die upgraden. Daarvan krijg je nooit rendement op zo'n grote ruimte.
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 24-02-2020 10:56 ]
Het zou goed kunnen dat La Premiere op zichzelf staand een verliesgevend product is, maar dat maakt het niet per se een slecht verdienmodel. Denk aan hoe zo'n cabine de merknaam meer waarde geeft, en hoe het bepaalde klantsegmenten aantrekt die wél winstgevend zijn. Wetende dat Air France zo'n cabine aanbiedt, kan dit mensen overtuigen met Air France te vliegen.PWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:50:
[...]
Kan me overigens niet voorstellen dat het winstgevend is. Veel lege plekken en inderdaad mensen die upgraden. Daarvan krijg je nooit rendement op zo'n grote ruimte.
Dat inderdaad,echt heerlijk geslapen,en zat idd alleen dus had 1 om te slapen en 1 om te zitten/eten/drinken zwaar relaxtPWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:50:
[...]
Ik vond vooral slapen met dichte gordijnen echt heel fijn. Dat is toch anders, ook in vergelijking met bijvoorbeeld de 1st class suites. Dan heb je met deur dicht toch nog de rest van de cabine een beetje mee. Dat is hier gewoon helemaal weg.
mrsar schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:11:
Dat inderdaad,echt heerlijk geslapen,en zat idd alleen dus had 1 om te slapen en 1 om te zitten/eten/drinken zwaar relaxt
^^^^Stinger_Ventura schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:45:
Trip report 🥳🥳
Sometimes you need to plan for coincidence
Afaik hoef je slechts Elite (dus silver) te zijn, maar dat punt staat verder inderdaad.Evianon schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:07:
Bijvoorbeeld door die regel dat je FB gold of platinum moet zijn om er award tickets voor te kunnen boeken.
Dit was inderdaad zo, maar sinds vorig jaar moet je minimaal FB Gold zijn om te kunnen redeemen.CyBeR schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:38:
[...]
Afaik hoef je slechts Elite (dus silver) te zijn, maar dat punt staat verder inderdaad.
[ Voor 18% gewijzigd door Grouchy op 24-02-2020 12:14 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
ik ga dat wel ergens uitschrijven enzo eerdaags
An vergeet de foto’s niet! Want je kent het credo op Tweakers “Pictures or is didn't happen” 😇mrsar schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:52:
[...]
ik ga dat wel ergens uitschrijven enzo eerdaags
Denk ook aan grote Europese bedrijven die corporate contracten afsluiten met airlines. Kan me goed voorstellen dat sommige mensen binnen zo'n bedrijf zakelijk in First mogen boeken, anderen in Business en nog anderen in Economy en/of gebaseerd op de afstand.Leetness schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:26:
[...]
Het zou goed kunnen dat La Premiere op zichzelf staand een verliesgevend product is, maar dat maakt het niet per se een slecht verdienmodel. Denk aan hoe zo'n cabine de merknaam meer waarde geeft, en hoe het bepaalde klantsegmenten aantrekt die wél winstgevend zijn. Wetende dat Air France zo'n cabine aanbiedt, kan dit mensen overtuigen met Air France te vliegen.
Wanneer jij regelmatig full-fare vliegt en een keer zelf upgrade of geüpgradet wordt naar Premiere, kan dit de klantloyaliteit sterk verhogen na een goede ervaring.
Zeker, maar die Full-Fare tickets worden niet verkochtMr.D78 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:38:
First class (La Premiere), met slechts 1 verkocht, full-fare, ticket is waarschijnlijk meer winstgevend dan rijen vol economy class passagiers
https://www.bloomberg.com...-more-luxurious-than-ever
Helder. Helaas is Air France zelf niet scheutig met informatiePWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:43:
[...]
Nou is N=3 niet heel betrouwbaar, maar als ik zo de tripreports zie, is de cabine meestal leeg op degene van de report na.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.D78 op 24-02-2020 16:47 ]
Helaas lijkt AFKL die niet per klasse (publiek) beschikbaar te hebben; alleen als geheel.Mr.D78 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:22:
[...]
Iemand een idee waar je (een schatting van) de bezettingsgraad kan vinden?
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 24-02-2020 14:56 ]
Bezettingsgraad is natuurlijk niet zo interessant, interessanter is wat is de kostprijs en hoeveel betalende passagiers zijn er? Althans in dit geval met First class. Het zijn een beperkt aantal stoelen en ik kan mij voorstellen dat met een beperkt aantal betalende passagiers het al rendabel is.Mr.D78 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:22:
[...]
Iemand een idee waar je (een schatting van) de bezettingsgraad kan vinden?
BA heeft het op een aantal 777 en 787 verwijderd of niet geïnstalleerd maar dat is met name op de leisure routes. Naar New York, Los Angeles, Singapore, Hong Kong etc wordt het wel aangeboden. Ook niet zo gek want First class heeft alleen zin op premium heavy routes. Dat maakt het voor een pak em beet Lufthansa ook lastiger omdat ze met twee hubs werken waar BA alles naar Londen stuurt.Grouchy schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:23:
British Airways
Ah dan heeft dat in ieder geval niet met mijn kater te maken gehad. Minder ruimte niet gemerkt maar zat in emergency exit rowPWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:41:
Nee, die stoelen zij afgrijselijk slecht. Vervelende zit en keihard. Ook minder ruimte.
Afgelopen week weer 772 gevlogen met KLM en die Eco stoelen vind ik juist een van de fijnste in de industrie. Als lang persoon kan de hoofdsteun lekker ver omhoog en ook de stoel voor je heeft niet zo een laag zitten tijdschriftenvakje zodat je geen ruimte hebt voor je knieen. Verder gaan de stoelen verder naar achter dan bij bijv BA (echt slechte stoelen)PWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:41:
Nee, die stoelen zij afgrijselijk slecht. Vervelende zit en keihard. Ook minder ruimte.
De overheads zijn inderdaad wel fijn, hoewel mensen na 100* omroepen ze nog steeds plat neerleggen ipv op de zij.
Vraag is of dat voor de persoon achter je ook fijn is. Op longhaul begrijp ik het nog wel, maar shorhaul is het echt vervelend als lang persoon als de persoon voor je rücksichtslos de stoel naar achter gooit.Verder gaan de stoelen verder naar achter dan bij bijv BA (echt slechte stoelen)
Nooduitgangstoel. Daar kan de persoon voor je niets met die rugleuningR.van.M schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:59:
Ach.. met mijn 1.93 is het verschil tussen zeer ongemakkelijk zitten en ongemakkelijk zitten niet zo heel groot. Slapen kan ik in ieder geval ook niet in deze stoelen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En zelfs als die persoon wel wat met die rugleuning kan, is er (in verhouding) veel meer ruimte.gambieter schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:36:
[...]
Nooduitgangstoel. Daar kan de persoon voor je niets met die rugleuning(als er iemand voor je zit)
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik zit in een A320 ook altijd veel ruimer dan in een 737.PolarBear schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:44:
Ik zat vrijdag in een vrij nieuwe KLM 737 terug uit Madrid (Getafe uit zullen we het maar niet over hebben). Maar fijne overheadbins, lekker ruim, headrest is verstelbaar en fijn maar die stoelen zelf. Ik weet niet of het kwam omdat ik zo brak als een aap was of omdat het echt zo slecht zit maar ik was er met een uurtje wel klaar mee.
Op de heenweg met AF, A320 voelt toch wat ruimer en WiFi en streaming IFE is best nice.
[ Voor 41% gewijzigd door Grouchy op 25-02-2020 18:34 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zou gewoon moeten kunnen, https://www.delta.com/con...re-your-trip/checked.htmlStefmeister8 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:47:
Weet iemand of je bij Delta Basic uiteindelijk nog een koffer kan bijboeken?
Die cancellation was, aldus de KLM dame die me net belde, niet vanwege het weer (CyBeR schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:32:
Had een vlucht uit LCY maar die is gecanceld. KL had me omgeboekt naar Flybe morgen maar ik heb dat laten aanpassen naar LHR vandaag.
Schouders ophalen, "dank je wel" zeggen en doorrrrrrrrCyBeR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:04:
[...]
Die cancellation was, aldus de KLM dame die me net belde, niet vanwege het weer (d'r was een storm but I'll take it) dus ik krijg een EMD van €350.
Dat komt omdat een a320 ook echt breder is dan een 737. En dat merk je omdat elke stoel simpelweg een paar cm breder is.gop1 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:15:
[...]
Ik zit in een A320 ook altijd veel ruimer dan in een 737.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Tja, bij de douane kun je er tamelijk willekeurig uitgepikt worden voor nader onderzoek en dat is bij de marechaussee niet anders. Waarom zit je er niet op te wachten? Het is niet dat je gelijk aan een intensief kruisverhoor wordt onderworpen. Kalm blijven, vragen zakelijk beantwoorden en niet (ongewild) de indruk wekken dat je iets te verbergen hebt, lijkt me de beste raad.Uberprutser schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:10:
Nou vloog ik zelf afgelopen week en toen ik langs de security ging was er een ouder alleen met zijn zoon en die mocht mee met de Marechaussee om wat vragen te beantwoorden. Nou zit ik hier niet zo op te wachten
Ik denk dat niemand daar op zit te wachten en dat je gewoon door wil kunnen lopen (zeker met een kind erbij).
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Op alleenreizende volwassenen met kinderen zijn ze inderdaad behoorlijk scherp in verband met kinderontvoering. Maar je geeft zelf al aan dat je een toestemmingsformulier hebt. Als dat goed is ingevuld, is er niks aan de hand.Uberprutser schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:45:
[...]
Ik denk dat niemand daar op zit te wachten en dat je gewoon door wil kunnen lopen (zeker met een kind erbij).
Ik ben in andere landen er ook wel is uit gepikt en daar heb ik weinig over te klagen gehad.
Het is dus meer een vraag om ervaringen van anderen die wel eens alleen reizen met hun kind.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq