de telegraaf schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:27:
[...]
Ik heb zoiets, maar met een 4 pijps buffervat. U wil 2 pijps aansluiten naar ik begrijp, dan heb je geen externe pomp en doet de WP-pomp alles. Het is of het een, of het ander.
Bij mij houdt simpel gezegd de WP alleen het buffervat warm, en schakelt de Honeywell naregeling de externe pomp aan- of uit zonder modulering. De pomp gaat aan zodra een van de ruimtes warmte vraagt, en schakelt uit wanneer alle ruimtes hun temperatuur hebben.
Er is dus geen communicatie tussen de naregeling en de warmtepomp.
Volgens mij niet: 2 pijps Parallel buffer: dan heb je nog steeds een extra pomp nodig. 4 pijps wordt niet meer geadviseerd: zie topicstart en https://nefit-nl-nl-b.bos...k3blq4i8perfgm4f4g7rto1d6de telegraaf schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:27:
[...]
Ik heb zoiets, maar met een 4 pijps buffervat. U wil 2 pijps aansluiten naar ik begrijp, dan heb je geen externe pomp en doet de WP-pomp alles. Het is of het een, of het ander.
Bij mij houdt simpel gezegd de WP alleen het buffervat warm, en schakelt de Honeywell naregeling de externe pomp aan- of uit zonder modulering. De pomp gaat aan zodra een van de ruimtes warmte vraagt, en schakelt uit wanneer alle ruimtes hun temperatuur hebben.
Er is dus geen communicatie tussen de naregeling en de warmtepomp.
Ik wil in eerste instantie nefit-bosch naregeling gebruiken (CT200= easycontrol dus) : Evo-home doet alleen aan-uit ('PWM" met periode minimaal 5 minuten!) en dat vind ik minder mooi en mijn ervaring is dat de Nefit daar nietgoed op reageert. Volledig onafhankelijk naregelen kan idd een oplossing zijn als integratie niet lukt. (tenzij je met OT-EMS converter gaat werken en evohome-OT module. we hebben dit goed werkend op een 9000i en heb daar ervaring mee, maar dat durf ik hier niet aan). Zoals gezegd: de pompunit komt aan de stuurunit (binnenunit/HMC: PC1). het is me echter niet duidelijk wat dit voor een sturing is.
[ Voor 4% gewijzigd door lc8 op 13-12-2023 13:06 ]
Enviline 9.0 E-S Mono + 300L buffer +HS25-6, HA + ems-esp