Ik lees al even mee in dit topic en nu zit ik zelf ook in de problemen.
Afgelopen weekend is de aardlek geactiveerd op de groep waar de buitenunit van de warmtepomp op staat. Sindsdien krijg ik de storingen A01/5265 en H01/5266 Alarm Z1 "Printplaat niet verbonden" niet weg.
Storing is niet te resetten, ook niet door de binnen en buitenunit spanningsloos te maken en na elkaar op te starten.
Inmiddels is (via de installateur) de afspraak met Nefit ingepland (eerste mogelijkheid over 2,5 week (

) ) omdat we vermoeden dat er iets in de buitenunit defect is (printplaat / kabelbreuk in de fan ?).
Gelukkig heb ik een hybride systeem met een Nefit ketel en nu raden jullie het al, deze werken niet "out-of-the-box" lekker samen. Ik probeer sinds de winter al om de bijstook "netjes" te laten draaien, uiteindelijk ben ik op de waarden hieronder uitgekomen waarmee ik het huis op temperatuur kan houden.
Nu is mijn vraag, is onderstaand regelgedrag "normaal" voor de samenwerking tussen de Nefit ketel en warmtepomp of is er een rustiger regelgedrag uit te halen ? en zo ja, aan welke knoppen kan ik nog draaien ? Voor mijn gevoel is dit regelgedrag niet optimaal voor de ketel / mengkraan.
De temperaturen "Productie CV" en "Aanvoer bijverwarming" zijn metingen via BBQkees met dallas temperatuur sensoren op de buizen gemonteerd.
De installatie bestaat uit een Compress hybrid 3000i AW binnenunit met direct daarnaast een Nefit Trendline HRC25, ODUSPLIT 4 buitenunit, geen buffervat. Afgiftesysteem bestaat uit in totaal ~45m2 vloerverwarming via twee open verdelers en drie radiatoren, alles is waterzijdig ingeregeld..
Mijn huidige instellingen:
Ketel: max aanvoer temperatuur 45degC, max vermogen: 18,5kW (12.5 kW geeft een vergelijkbaar gedrag)
Mengerlooptijd: 3500sec (op 2000 / 4000sec gevel een vergelijkbaar gedrag)
Jullie ideeën zijn van harte welkom !