Wat stuurt je evohome aan? Zonekleppen? CV-pomp? Het evohome systeem moet op de een of andere manier koelvraag genereren.UnoS schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:13:
Hi experts,
7 jaar na installatie wil ik eindelijk de optie voor vloerkoeling gebruiken van van mijn warmtepomp. (Huis heeft ook airco, maar niet overal)
Nu krijg ik het niet aan de praat, ik heb een nefit enviline , die door een honeywell evohome wordt aangestuurd. De nefit staat op auto, en zou moeten koelen, de honeywell staat ook op koelen? Maar de pomp gaat niet aan…
Iemand een tip?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij gebeurt dat door de CV-pomp aan te schakelen. Daardoor ontstaat flow door de vloeren en over de temperatuursensor en als de evohome maar in standje "koelen" staat gaat hij uiteindelijk wel koelen.
Heb je op de eerste pagina van het display een sneeuwvlokje staan?
Zo niet probeer hem eens op constant koelen te zetten ipv auto.
Ik heb hem eigenlijk nooit op auto staan maar gewoon op constant koelen als ik wil koelen - wachten op omschakeling van verwarmen/uit naar koelen duurt mij te lang.
Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022) - Kia e-Niro DynamicLine (MY2020) - Zaptec Go 2
/f/image/H5QOU2xRijKmumEbrwAQZdCx.png?f=fotoalbum_large)