LennG schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:47:
[...]
Helaas heb ik (nog) geen BBQkees gateway.
Wat betreft de verdere vragen.
Ik heb een Nefit Enviline 7KW B-S
Overal in huis vloerverwarming met zonekleppen (die nu tijdelijk heb uitgeschakeld) zodat het hele huis meeloopt op de thermostaat in de woonkamer.
Er zit een 50L buffervat tussen. Wat je precies bedoelt met "hoe is die aangesloten" gaat mijn kennis als amateur voorbij, dus mocht je dat nader kunnen uitleggen kan ik dat misschien beantwoorden.
De instellingen die gehanteerd zijn, zijn de adviesinstellingen van Nefit zelf (ik weet niet of ik die hier kan/mag linken). Maar via website van Nefit op adviesinstellingen Enviline Hyrbide snel te vinden.
Het automatisch omschakelen op basis van temperatuur heb ik uitgeschakeld en de WP in "permanent koelen" stand gezet.
Hij geeft in het schermpje van de binnenunit steeds het sneeuwvlokje, alleen draait de compressor met regelmaat niet. Het is mij vooralsnog niet gelukt om te achterhalen wat nu maakt dat die wel/niet draait.
De compressor staat op dit moment te draaien waardoor de aanvoertemperatuur wordt teruggebracht naar 18 graden. Toen ik een uur gelden keek, was de gemeten aanvoertemperatuur 21,5 graden.
Toen het laatst zo heet was, was de aanvoertemperatuur van de vloer zelf 24 graden maar toen schakelde alsnog de compressor nog niet in. Pas toen het buiten koeler werd, ging de compressor draaien
De binnenthermostaat is geschakeld via een relais met de WP en geeft op dit moment continue signaal door, waardoor de pomp van de vloerverwarming flow geeft door heel de woning. Alleen de temperatuur van dat water heb ik liever wat lager
Bij "type afstandsbediening // bedieningseenheid" zie ik staat CR10H. Dat is (vermoedelijk) dat witte thermostaat kastje wat in mij WP/Ketel ruimte hangt. Ik zie verder geen storingsmeldingen in het log van de WP die kunnen verklaren waarom die niet aangaat.