Met alleen opgenomen vermogen, gedestilleerd uit je totale verbruik is het moeilijk te bepalen wat er nou aan schort.Anoniem: 1221402 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:53:
Blijft een gevecht met de warmtepomp. Heb al een tijdje het probleem dat die de gewenste kamertemperatuur niet bereikt, het stopt altijd 0,5 tot 1 graad onder de gewenste temperatuur en maakt korte runs.
Gisteren de verdeler vervangen voor een gesloten verdeler, hadden de vorige eigenaren niet aan gedacht. Vanuit de warmtepomp gaat het: 28mm koper > 28mm dikwandig staal > 22mm dunwandig staal > kunststof met dezelfde binnendiameter > 5 groeps verdeler. Weinig knietjes. Mijn vermoeden was dat de 15mm buis naar de verdeler en de open verdeler met voetventiel/thermostaatknop het probleem was, maar vandaag zit die nog steeds snel uit te gaan zonder dat de kamertemperatuur bereikt wordt.
Verder staan er 2 radiatoren open, ééntje in de hal en één design radiator in de badkamer. Daarvan heb ik de voetventielen flink geknepen, zodat niet alles daar doorheen stroomt.
De flow per groep is 1.25-1.5 L/m. 50m2 oppervlak met 5 buizen (helaas 14x2mm), hoh/lengtes onbekend.
Verder de volgende instellingen:
Voetpunt 25c
Eindpunt 35c
Max temp 50c
Ruimte invloed 1k
Aan/uit hysterese 150k
Tc3/tc0 temp verschil 5k
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je het stappenplan uit de 1e post gevolgd? Dus je voetpunt al een geprobeerd op te hogen etc?
Ik zou eerst de flow over je vloerverwarming maximaal open gooien. Dan kan je warmtepomp zijn vermogen kwijt en je je vloerverarming zijn warmte aan de woning. Daarnaast kun je de aan/uit hysterese ophogen naar bijvoorbeeld 250k, dat heeft bij mij veel gescheeld.