wat moet ik daar nou zeggen?
als de cv-ketel helemaal niet nodig is, ook niet bij heel koud weer, dan kan je een hybride warmtepomp gewoon zonder gasketel gebruiken voor verwarmen (beetje zinvrije zin

). SWW is weer een ander verhaal.
En zo te zien alleen als je genoeg buffer heb voor de defrosts.
Ik vind de werking van de interne mengklep en ook de instellingen bijverwarming van nefit erg ondermaats. En ben dan ook blij dat ik de ketel niet vaak nodig heb.
[...]
Ze krijgen nu geregeld storing:
H01/5451
Alarm Z1 debiet tijdens ontdooien te laag.
Dit heeft sowieso te maken met het feit dat ze de boel gewoon op een vloerverwarming-mengverdeler hebben aangesloten.
Dus dat ga ik voor hun allemaal aanpassen, alleen het liefst willen ze de ketel helemaal niet gebruiken.
tijdens de storing, stond de ketel zelf op uit? Misschien kan die juist wel helpen met defrosts.
Van vvw heb ik geen verstand, maar ik hoor vaak "verdeler openzetten".
Hebben ze de ketel niet nodig voor de sww/ legionella runs?
ohja, en de instelling hybride gebruik ik niet, omdat ik niet snap naar welke efficientie die kijkt, van die van het moment in ieder geval niet, misschien het jaar of gehele leeftijd, en dan draait de gasketel onnodig veel. Instelling parallel of exclusief met temperatuurgrens bijvoorbeeld 0grad vind ik beter.
[Voor 12% gewijzigd door hackbard op 12-03-2023 14:36]
Bosch Compress 3000i AW 6, Nefit Enviline ODU split, bbqkees, homeassistant, tibber