de telegraaf schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:32:
[...]
Bedoel je dat je een pomploze vloerverwarmingsverdeler hebt, of dat je geen externe transportpomp (de Buderus unit) hebt? Wanneer je inderdaad alleen maar 46m2 vv hebt kun je wel zonder beide lijkt me en doet de ingebouwde pomp van de enviline alles. Wanneer dat het geval is en je aanvoertemp is hoog genoeg (?), dan kun je, bij koudeklachten, proberen de TC0-TC3 setting lager zetten. Menu knop paar seconden vasthouden en dan 'warmtepomp' en 'pompen'. Staat standaard op 7, wanneer je deze lager zet dan gaat de enviline proberen een kleiner verschil in aanvoer- en retourtemperatuur te handhaven door middel van een sneller draaiende pomp. Helemaal op minimum verschil (3) hoor je de pomp duidelijk suizen. Hoe hoog die moet staan is totaal van je installatie afhankelijk, is voor iedereen anders. gewoon proberen.
Of je hebt zoals gezegd je aanvoertemp niet hoog genoeg staan.

Dankje voor je antwoorden (ook @
Willem senior). We hebben de TC0-TC3 al op 5 gezet, maar mocht niet veel soelaas bieden. Aanvoertemp. staat ook al vrij hoog (55 graden), en zag ook wel dat ie daar overheen gaat. Las al dat dat met een vloerverwarming niet handig is, we hebben gelukkig geen hout of tegels, maar dat moet later wel anders. Stooklijn aanpassen naar 40 graden gaf alleen maar waarschuwingen van te hoge temperatuur.
Wat ik nu ook vreemd vind, is dat de temperatuur niet hoger wordt dan 19 graden, terwijl wij 22 hebben ingesteld. Zou ook een beetje overeenkomen met vorige week, waar ie ook niet verder dan 19 graden leek te gaan. Ruimteinvloed staat echter uit, en isolatietype op licht (omdat we voor de proef even niet wilden dat ie rekening hield met de opslag van onze betonnen woning).
We hebben de installateur ook ingeschakeld, maar die, euh, heeft het een beetje druk volgens mij (en is nu ook met vakantie). Mocht iemsnd hier in de tussentijd tips hebben, hoor ik het graag.