Ah, dat is blijkbaar "Offset ruimtetemperatuur" in het service menu van de UI 800. Volgens de installatiehandleiding betekent dit "Stel de temperatuur in wanneer de actuele temperatuur te laag of te hoog wordt bevonden." Nog geen idee wat dit precies doet, maar bij mij staat deze op 0, dus ik hoef er verder geen rekening mee te houden.lc8 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:46:
[...]
RC300/RC310/Moduline 3000/1010H/CW400/Sense II/HPC410 thermostat 158 offsettemp offset temperature int (>=-126<=126) C TRUE number.thermostat_hc1_offset_temperature number.thermostat_hc1_offsettemp
FWIW, ik heb HA nu zo ingesteld dat de stooklijn een halve graad omlaag gaat als de warmtepomp meer dan 3 heating control starts in 6 uur maakt (1x per uur gecheckt), en een halve graad omhoog als de woonkamerthermostaat een actuele temperatuur meet die een halve graad onder de ingestelde temperatuur ligt (1x per 6 uur gecheckt). Ik wijzig bewust alleen de stooklijn en niet de temperatuurinstellingen van de thermostaten om de heat pump optimizer van de Danfoss controllers zo min mogelijk te verstoren.
Bosch CS5800/10, vloerverw, DucoBox D325, 16x450W ZO
:strip_exif()/f/image/uh3xkI4uKatGN91zoFcu9Gid.jpg?f=fotoalbum_large)