Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 15:56
robbvdb schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:23:
[...]

Met dank aan Henk weer!

Helaas gaat de download meerdere keren niet goed hier, in ieder geval het encrypten. Anderen ook hier last van?

"Filename: C:\Note-8-Firmware\SM-N950F_1_20180207113527_zmbuqr9j96_fac.zip.enc4
Trying to download SM-N950F_1_20180207113527_zmbuqr9j96_fac.zip.enc4 to C:\Note-8-Firmware\SM-N950F_1_20180207113527_zmbuqr9j96_fac.zip.enc4
Download finished

Decrypting firmware...
Error decrypting file: Wrong key.
Decryption finished"
Hier vanochtend gewoon OTA binnen gehaald. Werkt perfect! :)
Mistyguy79 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:36:
[...]

Ik zie dat men 1100 euro vraagt. Dat is toch iets anders als 700 en dat puur voor een witte kleur. Want zo limited is ie ook weer niet. Als er nou 10-50 exemplaren waren wereldwijd dan is ie pas echt zeldzaam. Voor nog minder geld heb je 256GB. Dan heb je tenminste nog wat terug voor je teveel betaalde centen.
Als je goed keek zag je dat er 2 te koop waren, 1 voor 700 en 1 dus voor 1100 nu 950, dus die krijg je ook vast wel iets goedkoper mee..

4000 stuks op een wereld waar 7.600.000.000 (7.6 miljard) mensen wonen, en dan nog 33 Nederlanders die zo een toestel maar hebben lijkt mij best limited...

[ Voor 36% gewijzigd door Rohit op 06-03-2018 09:12 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 23:45
Uiteindelijk met Samfirm op een andere laptop wél de nieuwste firmware binnen kunnen halen 8)7 .

Schiet mij maar lek ..... Op mijn gewone laptop iedere keer 'key wrong of CRC 32 match niet juist enz..... Uitpakken ging dus niet ....

Nu op mijn oude laptop met dezelfde Samfirm wél de zaak binnen kunnen halen. Direct erna nog eens op de nieuwe laptop geprobeerd omdat het ook elders zou kunnen zitten.

Snappen doe ik het nog niet ...... Wie het weet mag het zeggen |:(

Uiteindelijk de nieuwste firmware geflasht en draait prima. Ik zat overigens nog op een beveiligingspatch van aug. 2017 met bijbehorende firmware en OTA kwam er niets binnen. Uiteraard PHN/PHN/PHN ...

Nou ja, nu maar eens zien wat er bij de volgende OTA gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
robbvdb schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:21:
Uiteindelijk met Samfirm op een andere laptop wél de nieuwste firmware binnen kunnen halen 8)7 .

Schiet mij maar lek ..... Op mijn gewone laptop iedere keer 'key wrong of CRC 32 match niet juist enz..... Uitpakken ging dus niet ....

Nu op mijn oude laptop met dezelfde Samfirm wél de zaak binnen kunnen halen. Direct erna nog eens op de nieuwe laptop geprobeerd omdat het ook elders zou kunnen zitten.

Snappen doe ik het nog niet ...... Wie het weet mag het zeggen |:(

Uiteindelijk de nieuwste firmware geflasht en draait prima. Ik zat overigens nog op een beveiligingspatch van aug. 2017 met bijbehorende firmware en OTA kwam er niets binnen. Uiteraard PHN/PHN/PHN ...

Nou ja, nu maar eens zien wat er bij de volgende OTA gebeurt.
Heb je eerder een rom van Henk geïnstalleerd? Dan krijg je idd geen OTA..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rohit schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Heb je eerder een rom van Henk geïnstalleerd? Dan krijg je idd geen OTA..
NIET correct wat je zegt...

Als de door mij geplaatste FW ook in Nederland wordt uitgebracht, krijg je de update gewoon OTA binnen!

Heb afgelopen week gewoon de update OTA binnen gekregen, terwijl ik de vorige versie had geflashed met Odin (en de door mijn geplaatste Build was eerder beschikbaar voor Odin dan dat deze OTA/SmartSwitch werd aangeboden in Nederland!)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 23:45
henklbr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:24:
[...]

NIET correct wat je zegt...

Als de door mij geplaatste FW ook in Nederland wordt uitgebracht, krijg je de update gewoon OTA binnen!

Heb afgelopen week gewoon de update OTA binnen gekregen, terwijl ik de vorige versie had geflashed met Odin (en de door mijn geplaatste Build was eerder beschikbaar voor Odin dan dat deze OTA/SmartSwitch werd aangeboden in Nederland!)
Ik draaide op een 'eerder door Henk hier geplaatste ROM' , met ODIN geflasht ( weet even niet meer welke, maar met beveiligings-patch aug. '17 ) .

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat de Note 8 vaak weken/manden in de la ligt, uitgeschakeld. Dat automatisch updaten uit staat. Deze week controleerde ik handmatig updaten OTA en dat gaf de melding 'alles up to date" of iets van die strekking.

Daarna het debacle wat niets met de Note had te maken maar dat deze laptop de download niet kon maken met goed gevolg .... Inmiddels na download op andere laptop kunnen installeren.

Wat Henk hierboven stelt klopt ( ten minste op mijn S8 wat vergelijkbaar is ) ..... krijg daar als ik eens niet eerder upate via ODIN ook gewoon de OTA's binnen na daarvoor eerder met ODIN geflasht te hebben.

Ik denk dat ik mijn Note maar eens moet gaan gebruiken dan _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712338

Nog mensen die op een s9 plus gaan overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_66
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Anoniem: 712338 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:11:
Nog mensen die op een s9 plus gaan overstappen?
Vrees dat die bij de 1e release erg prijzig zal zijn!

Ikzelf overweeg van een Note 3 over te stappen naar de Note 8, maar ook die vind ik toch behoorlijk prijzig. Nu leverbaar voor 855 euro incl een 256gb sd kaartje.

Toch nog even wachten totdat die verder in prijs gaat zakken aangezien de verwachting is dat in september dit jaar de Note 9 uit gaat komen?

Heb geen idee of de prijs van de Note 8 nog verder zal gaan zakken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26
Nick_66 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:41:
[...]
Heb geen idee of de prijs van de Note 8 nog verder zal gaan zakken??
Uiteindelijk vast wel, maar je doet er beter aan om acties in de gaten te houden.
Zo was de Note 8 tijdens de BTW dagen van de Mediamarkt voor een kleine 700 euro te krijgen terwijl nu de laagste prijs 779 is (om en nabij).

Als de verandering tussen S8 en S9 de blauwdruk van Note 8 en Note 9 is, dan zie ik geen enkele reden om een Note 9 aan te schaffen. Ik ben zeer tevreden met de Note 8 en als er niet iets revolutionairs in de Note 9 zit dan blijf ik deze gewoon de komende ja(a)r(en) gebruiken. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 22:38
Vreemd dat de laatste update voor PHN (BRB2) niet is uitgebracht voor mijn Note 8 (XEH) terwijl de oudere updates eerder dan PHN zijn uitgebracht. Maar goed, geduld is een schone zaak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistyguy79
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-03-2021
Vandaag erachter gekomen dat in men samsung galaxy note 8 Emperor special edition 256gb de chipset zit ve samsung galaxy s9 /s9+( Octa core Qualcomm MSM8998) 😁
Dat is nog eens een meevaller ipv van denken dat je alleen voor de extra capaciteit hebt betaald heb ik nu ook de nieuwste chipset van samsung onder de motorkap hahah 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 16:45

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Mistyguy79 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 02:05:
Vandaag erachter gekomen dat in men samsung galaxy note 8 Emperor special edition 256gb de chipset zit ve samsung galaxy s9 /s9+( Octa core Qualcomm MSM8998) 😁
Dat is nog eens een meevaller ipv van denken dat je alleen voor de extra capaciteit hebt betaald heb ik nu ook de nieuwste chipset van samsung onder de motorkap hahah 😄
*knip*. dit is de 'gewone' Snapdragon 835. Overigens geen chipset van Samsung, maar van Qualcomm. Samsung levert (o.a. in Europa) eigen chipsets onder de naam Exynos.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 13-03-2018 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Modbreak:Ik heb wat posts verplaatst naar de prullenbak. Zullen we het vriendelijk houden? Zo op de man spelen is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-ehv
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-04 10:25
bart-ehv schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:42:
Als ik een bestand op het geheugenkaartje van de note wil openen via verkenner van de PC, dan kan ik deze niet opnieuw saven! (note 8 via usb op PC aangesloten)
Hij opent het bestand als alleen lezen, maar via eigenschappen is het "alleen lezen" vinkje uit,
deze kan ik ook niet wijzigen.
Weten jullie hoe ik dit op kan lossen, zodat ik gewoon bestanden kan openen en weer saven via verkenner PC?
niemand die mij kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
bart-ehv schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:25:
[...]
Ik vermoed dat jouw SD kaart geformatteerd is met een type dat Windows niet kan schrijven, alleen lezen. Als de SD-kaart FAT of NTFS is, zou het moeten werken. Maar EXT4 (of iets dergelijks) waarschijnlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
bart-ehv schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Misschien mijn reactie gemist, of was het antwoord toch niet waar je naar op zoek was?

Hetzelfde hier bart. Open een text file op de sd card van de note via de laptop, wijzig de inhoud, dan opslaan. Windows wil dan opslaan als; in folder C:\Windows\System32. Via dat venster is de note dan niet meer te benaderen.

Wel kun je de file eerst naar je laptop kopieren, dan wijzigen en terugzetten. Windows overschrijft dan de oude file op de sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-ehv
pvtonger schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Ik vermoed dat jouw SD kaart geformatteerd is met een type dat Windows niet kan schrijven, alleen lezen. Als de SD-kaart FAT of NTFS is, zou het moeten werken. Maar EXT4 (of iets dergelijks) waarschijnlijk niet
Kaart is exfat, wat standaard is voor geheugenkaarten. het werkt wel als je het geheugenkaartje rechtstreeks in de computer doet via kaartlezer! Dus heeft iets te maken met note 8 of windows 10 m.b.t. veiligheid denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-ehv
the old man schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Misschien mijn reactie gemist, of was het antwoord toch niet waar je naar op zoek was?

Hetzelfde hier bart. Open een text file op de sd card van de note via de laptop, wijzig de inhoud, dan opslaan. Windows wil dan opslaan als; in folder C:\Windows\System32. Via dat venster is de note dan niet meer te benaderen.

Wel kun je de file eerst naar je laptop kopieren, dan wijzigen en terugzetten. Windows overschrijft dan de oude file op de sd card.
Ik wil weten waarom het niet kan via de note, moet toch mogelijk zijn om bestanden te openen en te saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bart-ehv schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:16:
[...]

Ik wil weten waarom het niet kan via de note, moet toch mogelijk zijn om bestanden te openen en te saven.
Je zou via adb eens kunnen kijken wat er gebeurt, op commando niveau zou je kunnen debuggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvtonger
Volgens SamMobile rolt Oreo uit in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het hier werken als je een VPN naar Frankrijk opent en op de update controleerd? Met Opera VPN werkt dat op de Oneplus toestellen altijd wel naar Canada of Duitsland...

Edit: Opera VPN heeft Frankrijk niet in de opties zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 16-03-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swhnld schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Zou het hier werken als je een VPN naar Frankrijk opent en op de update controleerd? Met Opera VPN werkt dat op de Oneplus toestellen altijd wel...
Nee want je toestel heeft een ander CSC code geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:20:
[...]

Nee want je toestel heeft een ander CSC code geloof ik..
@swhnld

Correct: ondanks dat het voor Multi-CSC OXM is, is deze update gereleased voor de UN-branded Franse modellen met product-code/Active CSC XEF

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

wiz

Connecting the world

Duitsland is hij ook begonnen .. Dus gaat komen :)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:49:
Duitsland is hij ook begonnen .. Dus gaat komen :)
Is dat zo? Nog niks te zien hoor op de servers... (NIET voor DBT tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Dit werkte voor mijn unbranded PHN/PHN/PHN Multi-OXM Note8:

Download SamFirm from here: https://forum.xda-develop...france-xef-t3764053/page9

Open the program and select manual:

PDA: N950FXXS3BRB2
CSC: N950FOXM2BRA1
Phone: N950FXXU3BRA2

Then check for update, then select download. One it had completed you will find it in your documents folder. Extract and flash all files and CSC (not Home CSC). Then factory reset the device and boot up WITHOUT your sim card. Connect to WiFi, skip all login and go straight to check for updates. Oreo OTA update will be waiting and install it.

Once it finishes I recommend a factory reset and then set up your phone as normal.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiz schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:44:
Dit werkte voor mijn unbranded PHN/PHN/PHN Multi-OXM Note8:

Download SamFirm from here: https://forum.xda-develop...france-xef-t3764053/page9

Open the program and select manual:

PDA: N950FXXS3BRB2
CSC: N950FOXM2BRA1
Phone: N950FXXU3BRA2

Then check for update, then select download. One it had completed you will find it in your documents folder. Extract and flash all files and CSC (not Home CSC). Then factory reset the device and boot up WITHOUT your sim card. Connect to WiFi, skip all login and go straight to check for updates. Oreo OTA update will be waiting and install it.

Once it finishes I recommend a factory reset and then set up your phone as normal.
En na de Oreo-update, is je telefoon nog steeds PHN/PHN/PHN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Eerste grote teleurstelling van OREO zoals Samsung hem implementeert ... Wel LDAC en AAC .. Geen APTX-HD ... Grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiz schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:42:
Eerste grote teleurstelling van OREO zoals Samsung hem implementeert ... Wel LDAC en AAC .. Geen APTX-HD ... Grrrrr
Zat dat wel in Nougat dan op de Note 8 EU versie (met Exyos processor)? Volgens mij is dat een hardware dingetje wat er niet in zit, en dus ook niet kan via een software update? Als je de US versie hebt met Snapdragon 835 chip zou het wel moeten kunnen (technisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

swhnld schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Zat dat wel in Nougat dan op de Note 8 EU versie (met Exyos processor)? Volgens mij is dat een hardware dingetje wat er niet in zit, en dus ook niet kan via een software update? Als je de US versie hebt met Snapdragon 835 chip zou het wel moeten kunnen (technisch).
De aanwezigheid van APTX vereist inderdaad een chipset van CSR (en dat is inderdaad Qualcomm tegenwoordig), maar die zat al in de Note8. De upgrade van APTX naar APTX-HD is enkel softwarematig. Deze kan (mits je bereid bent je device te rooten en daarmee Knox te trippen) additioneel geflashed worden. Maar daar heb ik geen zin in, omdat ik Knox ook gebruik voor Android Pay etc. Ik had het fijner gevonden als die codec gewoon meegeleverd was met Oreo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:17
Mistyguy79 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:37:
De Olympische spelen zijn voorbij. En er zijn inmiddels al wat Olympische note8 modellen gespot die sporters wegdoen. Dus sla je slag als je de vraagprijs wilt & kunt betalen 😉
Heeft iemand hier al een olynpische spelen note 8?
Zit hier gewoon een eu stekker bij en kan deze op nl?
Verder is alles hetzelfde? Kwa banden enz.
En hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Aggressor schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:07:
[...]

Heeft iemand hier al een olynpische spelen note 8?
Zit hier gewoon een eu stekker bij en kan deze op nl?
Verder is alles hetzelfde? Kwa banden enz.
En hoe zit het met de garantie?
Feitelijk is het gewoon een SM-N950F .. En hier kun je informatie vinden over de banden die hij ondersteunt ..

https://www.frequencychec...ion-td-lte-samsung-baikal

Geen idee of hij met een Europese lader komt, ik vermoed van niet eigenlijk. Ik schat dat het een UK lader is. En qua garantie geldt vermoedelijk dat die door Samsung NL gewoon ondersteunt wordt. De sporters die hem gekregen hebben komen immers van over de hele wereld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AFHtNVbWPOP1YZEv6Rap8NMN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DXx65xEGeGarUzc3d9Fvo01X/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fZelMH1sYI7gm8fm0ef9neNP/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 19 mar 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 8.0.0
* March security patches (Samsung Android Security Updates)
Upgrade Samsung Experience 9.0 met Android Oreo

Biometrie
Om uw veiligheid te verbeteren zijn functies die biometrie gebruiken (gezicht, vingerafdrukken en irissen) alleen beschikbaar wanneer u een veilig schermvergrendeltype gebruikt (patroon, pincode of wachtwoord). Wanneer u overschakelt naar een niet-veilig schermvergrendeltype (Vegen of Geen), wordt de biometrische verificatie opgeschort voor ontgrendeling en verificatie in apps als Samsung Pay en Samsung Pass. Als u momenteel biometrie gebruikt zonder een veilig vergrendeltype kunt u doorgaan, maar het wordt aanbevolen om na de upgrade over te stappen op een veilig schermvergrendeltype.

Snelvenster
- Beheer meldingen voor elke app met meldingscategorieën (alleen ondersteunde apps).
- Onder aan het meldingenvenster ziet u pictogrammen voor meldingen die momenteel niet zichtbaar zijn.

Startscherm
- Raak een app aan en houd vast om sneltoetsen weer te geven voor algemene of aanbevolen taken in de app (alleen ondersteunde apps).
- Meldingsbadges op app-pictogrammen zijn gekoppeld aan het meldingenvenster. Als u een melding op de ene locatie wist, wordt deze ook op de andere locatie verwijderd.

Samsung-toetsenbord
- De werkbalk geeft snel toegang tot handige functies.
- Met het GIF-toetsenbord kunt u GIF's verzenden.
- Er zijn meer toetsenborden met hoog contrast beschikbaar.

Systeemprestaties
- Achtergrondservices worden beperkt om de prestaties en de levensduur van de batterij te verbeteren.
- Apps die momenteel actief zijn, worden altijd weergegeven in het meldingenvenster.

Edge screen
- Verbeterde lettergrootte, kleuren en andere instellingen voor betere zichtbaarheid van het Edge-venster.
- Raak de handgreep van het Edge-venster aan en houd vast om de positie te wijzigen.
- Drie extra Edge-verlichtingseffecten en aangepaste kleuren toegevoegd voor apps.

Vergrendelscherm en Always On Display
- Nieuwe klokstijlen voor Vergrendelscherm en Always On Display.
- Pas de transparantie van meldingen aan tot u de gewenste weergave krijgt.

Smart View
- Stel in dat het scherm van uw telefoon donker wordt bij spiegelen op een ander scherm.

Samsung account
- Regel uw accountinstellingen en profielgegevens voor meerdere apps.
- Tik op uw profielfoto op de hoofdpagina met Instellingen om toegang te krijgen tot uw profielgegevens en accountinstellingen.

Samsung Cloud
- Bekijk en beheer foto's en notities die alleen zijn opgeslagen in Samsung Cloud.
- Sla elk bestandstype op in Samsung Cloud Drive.
- Selecteer specifieke items om te verwijderen of herstel ze vanuit uw back-ups.
- Bekijk hoe groot elke back-up is en hoeveel items deze bevat.

Zoek mijn mobiel
- Maak op afstand een back-up van Veilige map in Samsung Cloud wanneer u uw telefoon verliest.
- Vergrendel Samsung Pass met Zoek mijn mobiel.

Samsung DeX
- Bekijk meer apps tegelijk door de app-lijstweergave te wijzigen in volledig scherm.
- Gebruik Game Launcher in Samsung DeX voor het ervaren van games op het volledige scherm.
- Ondersteuning toegevoegd voor 2 extra Samsung hoezen (LED View Cover, Clear View Standing Cover).

Overige verbeteringen
- Bluetooth ondersteunt nu hoogwaardige audiocodecs, waaronder AAC en Sony LDAC.
- Videospeler omvat optie voor automatisch herhalen en dubbele snelheid.
- Spraakrecorder biedt slimme tips voor het handig blokkeren van oproepen tijdens opnemen.
- U kunt e-mailberichten van Microsoft Exchange ActiveSync markeren.
- Met de sticky notitie van Samsung Health ziet u in één oogopslag uw stappentelling.
- Klok omvat nu een Liggende stand en geluidsopties voor timer.
- De digitale klokwidget gaat rechtstreeks naar de Klok-app wanneer u erop tikt.
- Samsung Pass heeft de mogelijkheid toegevoegd om gebruikersnamen en wachtwoorden te beheren in apps van derden.
- Geïntegreerde LinkedIn-inhoud wordt niet langer weergegeven in E-mail, Agenda of Contacten.

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13094739
Build date Fri, 02 Mar 2018 10:04:00 +0000
Security Patch Level 2018-03-01
Product code PHN
PDA N950FXXU3CRC1
CSC N950FOXM3CRC4
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/n1Eqha.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 19-03-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 00:15
henklbr schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:39:
[afbeelding]

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 19 mar 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
verhaal
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Alleen CSC flashen of ook BL, AP, CP en CSC (met HOME_CSC_OXM) ?
Antwoord: alles:)

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Oggy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:57:
[...]

Alleen CSC flashen of ook BL, AP, CP en CSC (met HOME_CSC_OXM) ?
Antwoord: alles:)
Ik zou alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
wiz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:20:
[...]

Feitelijk is het gewoon een SM-N950F .. En hier kun je informatie vinden over de banden die hij ondersteunt ..

https://www.frequencychec...ion-td-lte-samsung-baikal

Geen idee of hij met een Europese lader komt, ik vermoed van niet eigenlijk. Ik schat dat het een UK lader is. En qua garantie geldt vermoedelijk dat die door Samsung NL gewoon ondersteunt wordt. De sporters die hem gekregen hebben komen immers van over de hele wereld.
Ik kan een Olympic Edition kopen voor 600 euro .... is dit wel een redelijke prijs? (NIEUW)
ik twijfel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 00:15
Aggressor schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Ik kan een Olympic Edition kopen voor 600 euro .... is dit wel een redelijke prijs? (NIEUW)
ik twijfel
Geef het adresje maar, dan koop ik hem wel.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Aggressor schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:25:
[...]

ik twijfel
domme vraag toch? Je weet wat hij in de winkel kost dus 600 is spotgoedkoop lijkt mij ook nog eens een special edition met iets betere specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Rohit schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:47:
[...]

domme vraag toch? Je weet wat hij in de winkel kost dus 600 is spotgoedkoop lijkt mij ook nog eens een special edition met iets betere specs..
Nou domme vraag.. specificaties zijn hetzelfde?

-edit-

En ik krijg een briefje van "Deze Note 8 heb ik "bekende sporter" gekregen op de winterspelen " handtekening.

_/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Aggressor op 19-03-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Aggressor schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:51:
[...]

Nou domme vraag.. specificaties zijn hetzelfde?

-edit-

En ik krijg een briefje van "Deze Note 8 heb ik "bekende sporter" gekregen op de winterspelen " handtekening.

_/-\o_
Goeie ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze 256 GB had.. Niet dus.. Ik zou het doen, komt sowieso van iemand "bekends".. Garantie zou ook wel moeten goedkomen denk ik zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb zonet de note 8 olymic edition opgehaald. Nieuw geseald... Inclusoef de lederen doos enz. Bij een bekende schaatser thuis.

Ook heeft hij er een briefje bij gedaan dat hij de note 8 heeft gekregen tijdens de winterspelen 2018 in korea. Met zijn naam en handtekening.
Aardige schaatser _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 19-03-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 17:06
Voor wie de France Android 8 firmware wil installeren:
gedownload van Sammobile en op mijn FTP gezet (deze gaat iets sneller dan 4 uur via Sammobile ;) )

N950FXXU3CRC1_N950FOXM3CRC4_XEF

via FTP:
ftp://tweakers:download@heisenberg.nu:21/

of via browser:
ftp://tweakers:download@h...RC1_N950FOXM3CRC4_XEF.zip

ftp://tweakers:download@heisenberg.nu:21/Odin3-v3.13.1.zip

graag nergens anders posten!

Alles uitpakken en alle 5 toevoegen aan ODIN hier werkt de update tot nu toe prima.
Telefoon heb ik niet gereset, alles werkt tot nu toe nog na de update.

[ Voor 28% gewijzigd door kmichael op 19-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:48

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb een note8 duo en zit nog steeds te wachten op de beveiligingsupdates van februari. Werkelijk weer niet normaal hoe je wordt genaaid door Samsung.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-ehv
migros schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:05:
Ik heb een note8 duo en zit nog steeds te wachten op de beveiligingsupdates van februari. Werkelijk weer niet normaal hoe je wordt genaaid door Samsung.
hoezo wordt je genaaid?
die update heeft gewoon plaats gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
bart-ehv schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:14:
hoezo wordt je genaaid?
die update heeft gewoon plaats gevonden...
Niet alle toestellen hebben de februari update gekregen. Ik (CSC = XEH) heb 'm bijvoorbeeld niet. PHN wel.

Ik ben 't overigens niet eens met migros: Samsung heeft zijn update beleid (beveiligingsupdates) flink verbeterd.

[ Voor 17% gewijzigd door pvtonger op 20-03-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

pvtonger schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:23:
[...] Ik ben 't overigens niet eens met wiz. Samsung heeft zijn update beleid (beveiligingsupdates) flink verbeterd.
Ehhh ben even de context kwijt hier ... Waar ging dit over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

wiz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:06:
[...]

Geen idee maar ik heb geen updates gezien. En ik kijk nu bijna elke dag. :(

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
wiz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:06:
Sorry, bedoelde migros

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migros schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:05:
Software Info, Software Serviceprovider (helemaal onderaan): wat staat daar bij jou?

***/***/***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-ehv
pvtonger schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Niet alle toestellen hebben de februari update gekregen. Ik (CSC = XEH) heb 'm bijvoorbeeld niet. PHN wel.

Ik ben 't overigens niet eens met migros: Samsung heeft zijn update beleid (beveiligingsupdates) flink verbeterd.
Waarom zit daar verschil in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
bart-ehv schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:19:
Ik heb geen enkel idee. T/m de januari update was deze in sync met PHN, maar die van februari is overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

pvtonger schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Ik heb geen enkel idee. T/m de januari update was deze in sync met PHN, maar die van februari is overgeslagen.
bart-ehv schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Alle CSC's die in de OXM Multi-CSC lijst staan krijgen *exact* dezelfde ROM aangeleverd via OTA ...

Maar pas op .. het feit dat een CSC code onderdeel is van de OXM Multi-CSC lijst wil nog niet zeggen dat hij op die op exact hetzelfde moment krijgt. Dat is nog steeds per land afhankelijk van Samsung. Daarom zie je XEF al wel beschikbaar maar DBT of PHN of XEH nog niet ... Je kunt dus hetzij kiezen geduld te hebben tot de OTA er is, hetzij de XEF rom flashen .. Zolang je eigen CSC code maar onderdeel is van onderstaande lijst ...

Samsung OXM Multi-CSC:

ACR AFG AFR ARO ATO AUT BGL BNG BRI BTC BTU CAC CAM CHO COO DBT DKR ECT EGY EON ETL EUR GLB ILO INS ITV KSA LAO LUX LYS MID MM1 MWD MYM NEE NPL ORX PAK PHE PHN ROM SEB SEE SEK SER SIN SKZ SLK SMA STH THL THR TMC TPA TPH TTT TUN TUR WTL XEF XEH XEO XEU XFE XME XSG XSP XTC XXV ZTO

[ Voor 10% gewijzigd door wiz op 20-03-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

henklbr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:06:
[...]

Software Info, Software Serviceprovider (helemaal onderaan): wat staat daar bij jou?

***/***/***
XEH/PHN/XEH

Wordt daar ook niet wijzer van.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
migros schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:07:
XEH/PHN/XEH

Wordt daar ook niet wijzer van.
Dat toestel komt, net als de mijne, uit Hongarije. De uitgebrachte firmwares voor dat model kun je hier zien. De laatste, van 13 februari, bevat de beveiligingsupdate van januari 2018. Als je naar Nederland (PHN) kijkt, zie je dat er in maart nog een is uitgekomen met daarin de februari update. (Welke beveiligingsupdate er in een firmware zit, kun je op sammobile niet zien. Misschien dat iemand anders weet waar je dat wel kunt zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Dus mijn toestel gekocht bij Belsimpel komt uit Hongarije? Fijne mensen van Belsimpel dan!

@pvtonger Dank trouwens voor je reactie, zeer leerzaam.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Belsimpel staat bekend om het importeren van buitenlandse toestellen: ook wel grijze import genoemd. Daar is overigens niets mis mee. Garantie is 2 jaar en gaat via BelSimpel. Nadeel is dat je niet in Nederland mee kunt doen met promotie acties van bijvoorbeeld Samsung.

[ Voor 46% gewijzigd door pvtonger op 20-03-2018 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
migros schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:47:
Dus mijn toestel gekocht bij Belsimpel komt uit Hongarije? Fijne mensen van Belsimpel dan!

@pvtonger Dank trouwens voor je reactie, zeer leerzaam.
Dacht dat dat wel algemeen bekend was dat Belsimpel "via grijze import" verkregen toestellen verkoopt

XEH/PHN/XEH

XEH: active CSC
PHN: SIM CSC
XEH: Product-code

Wil je de eerste XEH op PHN krijgen, dan zul je het toestel moeten resetten -> dan krijg je wel voortaan de PHN-updates...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

henklbr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:54:
[...]

Wil je de eerste XEH op PHN krijgen, dan zul je het toestel moeten resetten -> dan krijg je wel voortaan de PHN-updates...
Klopt .. Hard resetten en met een Nederlandse simkaart opstarten. Volgens mij kan hij dan zelfs op PHN/PHN/PHN komen. De Multi-CSC OXM roms doen dat automatisch. Nadat ik zelf de eerder door mij aangehaalde procedure had doorlopen was mijn toestel in ieder geval even volledig XEF/XEF/XEF .. Nu is hij weer PHN/PHN/PHN (Overigens geldt dat voor de SM-N950FD, en niet voor de SM-N9500 die ik nu heb. Dat is geen Exynos toestel maar een Snapdragon toestel uit Hong Kong, dus daar geldt dat niet voor) :)

[ Voor 13% gewijzigd door wiz op 20-03-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Hoe zit het trouwens met de updates van de olympic edition?
Komen hier aparte updates voor uit? Of is het allemaal hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Aggressor schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:10:
Hoe zit het trouwens met de updates van de olympic edition?
Komen hier aparte updates voor uit? Of is het allemaal hetzelfde?
In principe komen er aparte updates per CSC code, ook als deze onderdeel uitmaakt van de Multi-CSC OXM .. Je kunt dan hooguit om het te versnellen een andere CSC code uit de Multi CSC OXM range die eerder uitkomt gebruiken om de Olympic Edition te flashen. Die zijn toch hetzelfde uiteindelijk ...

Misschien dat iemand die een Olympic Edition heeft hier zou kunnen melden welke CSC hij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
wiz schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:41:
[...]

In principe komen er aparte updates per CSC code, ook als deze onderdeel uitmaakt van de Multi-CSC OXM .. Je kunt dan hooguit om het te versnellen een andere CSC code uit de Multi CSC OXM range die eerder uitkomt gebruiken om de Olympic Edition te flashen. Die zijn toch hetzelfde uiteindelijk ...

Misschien dat iemand die een Olympic Edition heeft hier zou kunnen melden welke CSC hij heeft?
Op xda heb ik het volgende gevonden:.

Product code SM-N950NZWZKTC
CSC code KTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Aggressor schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:18:
[...]

Op xda heb ik het volgende gevonden:.

Product code SM-N950NZWZKTC
CSC code KTC
KTC = KT Corporation branded (K-Variant) (Dit was vroeger Korea Telecom)

Je kunt dus helaas geen gebruik maken van de XEF rom of andere Multi-CSC OXM roms. De roms voor de Olympic Edition kun je hier vinden: https://www.sammobile.com...alaxy-note8/SM-N950N/KTC/

De laatste dateert van 25 januari en is nog op basis van 7.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:54:
[...]

Klopt .. Hard resetten en met een Nederlandse simkaart opstarten. Volgens mij kan hij dan zelfs op PHN/PHN/PHN komen. De Multi-CSC OXM roms doen dat automatisch. Nadat ik zelf de eerder door mij aangehaalde procedure had doorlopen was mijn toestel in ieder geval even volledig XEF/XEF/XEF .. Nu is hij weer PHN/PHN/PHN (Overigens geldt dat voor de SM-N950FD, en niet voor de SM-N9500 die ik nu heb. Dat is geen Exynos toestel maar een Snapdragon toestel uit Hong Kong, dus daar geldt dat niet voor) :)
De laatste wordt nooit veranderd: dit is de product-code van je toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
wiz schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:00:
[...]

KTC = KT Corporation branded (K-Variant) (Dit was vroeger Korea Telecom)

Je kunt dus helaas geen gebruik maken van de XEF rom of andere Multi-CSC OXM roms. De roms voor de Olympic Edition kun je hier vinden: https://www.sammobile.com...alaxy-note8/SM-N950N/KTC/

De laatste dateert van 25 januari en is nog op basis van 7.1.1.
Oke duidelijk.
Worden deze wel geupgrade naar android 8.0 dan? En krijgen deze wel gewoon zijn updates?
Of komt dat allemaal veel later? Daar heb ik ook weinig zin in

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 22-03-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Aggressor schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Oke duidelijk.
Worden deze wel geupgrade naar android 8.0 dan? En krijgen deze wel gewoon zijn updates?
Of komt dat allemaal veel later? Daar heb ik ook weinig zin in
Android 8.0 gaat uiteraard komen.. Ook voor deze toestellen.. En ik zou verwachten eerder vroeger dan later.. Maarrrrrr.. Dat bepaalt Samsung uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
wiz schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:53:
[...]

Android 8.0 gaat uiteraard komen.. Ook voor deze toestellen.. En ik zou verwachten eerder vroeger dan later.. Maarrrrrr.. Dat bepaalt Samsung uiteindelijk :)
Ah ok.
Het is dus niet zo dat er voor de olympic editie speciale firmware moet uitkomen?
Want van deze editie zijn maar 4000 uigebracht.

Er zijn dus ook meer toestellen met dezelfde csc code als de olympic editie?

Als er wel een speciale update vopr de olympic editie moet komen, dan bennik bang dat deze of laatst komt of juist nooit... Omdat er toch masr 4000 van zijn.

Of denk ik verkeerd?

[ Voor 47% gewijzigd door Aggressor op 22-03-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Aggressor schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Ah ok.
Het is dus niet zo dat er voor de olympic editie speciale firmware moet uitkomen?

Als er wel een speciale update vopr de olympic editie moet komen, dan bennik bang dat deze of laatst komt of juist nooit... Omdat er toch masr 4000 van zijn.

Of denk ik verkeerd?
Mits mogelijk een rommetje van Henk erop zetten haha! Er is altijd een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohit schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Mits mogelijk een rommetje van Henk erop zetten haha! Er is altijd een oplossing ;)
Dat zou ik maar niet doen: SM-N950F firmware op een SM-N950N toestel flashen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Aggressor schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Ah ok.

Of denk ik verkeerd?
Het is een high-profile editie. Zullen ze niet heel erg lang mee wachten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
henklbr schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Dat zou ik maar niet doen: SM-N950F firmware op een SM-N950N toestel flashen... ;)
Je hebt vast wel een oplossing voor deze meneer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiz schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:44:
[...]
Het is een high-profile editie. Zullen ze niet heel erg lang mee wachten vermoed ik.
Of juist wel, eerst alle bugs er uit vissen bij de rest zodat het hier gewoon vlekkeloos gaat. Je wil niet door een beroemde sporter afgezeken worden dat die het niet doet, en het doen is voor de meeste mensen belangrijker dat wel of niet de Oreo update als eerste ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

swhnld schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Of juist wel, eerst alle bugs er uit vissen bij de rest zodat het hier gewoon vlekkeloos gaat. Je wil niet door een beroemde sporter afgezeken worden dat die het niet doet, en het doen is voor de meeste mensen belangrijker dat wel of niet de Oreo update als eerste ontvangen.
Ik ben net overgestapt van de 64Gb N950FD naar de 256Gb N9500 (De 64Gb staat nu te koop hier op Tweakers) maar van de Hong Kong edities weet ik ook al uit ervaring dat die meestal aan het eind komen. Was bij mijn Note5 ook al ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohit schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Je hebt vast wel een oplossing voor deze meneer toch?
Helaas: daar kan ik hem niet in adviseren...

Ik ga geen FW's van verschillende modellen "mixen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

henklbr schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Helaas: daar kan ik hem niet in adviseren...

Ik ga geen FW's van verschillende modellen "mixen"...
En dat snap ik.. Daar zijn er teveel verschillen voor tussen de hardware edities.. Niet alleen de CPU en gpu verschillen tussen de Exynos en Snapdragon versies, maar ook de ondersteuning van de verschillende LTE UMTS en CDMA banden is anders per editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055387

Heeft iemand eerder gehoord van het spontaan breken van het lensglas? Het is precies een vierkant gat geworden en lijkt mij van binnenuit veroorzaakt.

Markus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Is het n9500 256gb model hetzelfde als de n950f of n950f kwa banden b20? Of mis je bij de ene wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvtonger
Aggressor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:27:
Is het n9500 256gb model hetzelfde als de n950f of n950f kwa banden b20? Of mis je bij de ene wat?
Google is je vriend: http://www.phonemore.com/...e-8-duos-sm-n9500/6303041

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:27:
De N9500 en de N950F hebben niet dezelfde banden, maar beide werken hier wel op alle banden. Als je terugleest in dit topic is daar al eens over gesproken. De N950F heeft er wel meer, wat handig is als je op wereldreis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
swhnld schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:21:
[...]

De N9500 en de N950F hebben niet dezelfde banden, maar beide werken hier wel op alle banden. Als je terugleest in dit topic is daar al eens over gesproken. De N950F heeft er wel meer, wat handig is als je op wereldreis gaat.
Oke dankjewel.
En de n950f en n950n zijn wel hetzelfde als ik het goed bekijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, volgens mij wel, de N versie is alleen verkocht in Korea, de F hier in Europa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

swhnld schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:21:
[...]

Ehhh volgens mij is het juist de N9500 die meer banden heeft dan de N950F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiz schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:09:
[...]
Ehhh volgens mij is het juist de N9500 die meer banden heeft dan de N950F?
Ja, in vergelijk met de gewone Single SIM N950F wel, maar in vergelijking met de Duos versie N950/DS die standaard hier verkocht wordt niet (en daar ging ik, mogelijk onterecht?) van uit.

https://www.techwalls.com...model-number-differences/

SM-N950FD Duos (Dual-SIM) Exynos 8895 Unlocked Asia, Australia, Europe, Middle East, Northern Africa, South America
2G GSM: 850/900/1800/1900
3G UMTS: 2100 (B1), 1900 (B2), 1700/2100 (B4), 850 (B5), 900 (B8)
3G TD-SCDMA: 1900/2000
4G FDD LTE: 2100 (B1), 1900 (B2), 1800 (B3), 1700/2100 (B4), 850 (B5), 2600 (B7), 900 (B8), 700 (B12), 700 (B13), 700 (B17), 800 (B18), 800 (B19), 800 (B20), 1900 (B25), 850 (B26), 700 (B28)
4G TDD LTE: 2600 (B38), 1900 (B39), 2300 (B40), 2500 (B41)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
swhnld schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:07:
[...]

Ja, in vergelijk met de gewone Single SIM N950F wel, maar in vergelijking met de Duos versie N950/DS die standaard hier verkocht wordt niet (en daar ging ik, mogelijk onterecht?) van uit.

SM-N950FD Duos (Dual-SIM) Exynos 8895 Unlocked Asia, Australia, Europe, Middle East, Northern Africa, South America
2G GSM: 850/900/1800/1900
3G UMTS: 2100 (B1), 1900 (B2), 1700/2100 (B4), 850 (B5), 900 (B8)
3G TD-SCDMA: 1900/2000
4G FDD LTE: 2100 (B1), 1900 (B2), 1800 (B3), 1700/2100 (B4), 850 (B5), 2600 (B7), 900 (B8), 700 (B12), 700 (B13), 700 (B17), 800 (B18), 800 (B19), 800 (B20), 1900 (B25), 850 (B26), 700 (B28)
4G TDD LTE: 2600 (B38), 1900 (B39), 2300 (B40), 2500 (B41)
Volgens mij hebben de singel en duos dezelfde...

als ik https://www.frequencycheck.com/ moet geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

[...]

Ook in vergelijking met de FD (duos) heeft de N9500 meer banden. Volgens mij is de juist N9500 de echter "worldphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

[...]

Ook in vergelijking met de FD (duos) heeft de N9500 meer banden. Volgens mij is de juist N9500 de echte "worldphone"

http://www.phonemore.com/...y-note-8-sm-n9500/6303040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Anoniem: 1055387 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:46:
Heeft iemand eerder gehoord van het spontaan breken van het lensglas? Het is precies een vierkant gat geworden en lijkt mij van binnenuit veroorzaakt.

Markus
Nee, dat is meestal gebruikersschade. Het kan zo gebeurd zijn terwijl je niks in de gaten hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-05 10:17
Ik vind dat de accu vrij snel leeg gaat tegenwoordig.
Volgens mij zie ik niet veel geks. Uiteraard always on display en standby-stand die accu verbruiken, maar 24% er af in 7 uur standby tijd, is dat acceptabel?

Vannacht rond 0:00 voor het slapen
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/o05gl0.jpg

Vanochtend toen ik opstond.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/sv0800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:14:
Ik vind dat de accu vrij snel leeg gaat tegenwoordig.
Volgens mij zie ik niet veel geks. Uiteraard always on display en standby-stand die accu verbruiken, maar 24% er af in 7 uur standby tijd, is dat acceptabel?

Vannacht rond 0:00 voor het slapen
[afbeelding]

Vanochtend toen ik opstond.
[afbeelding]
Die van mij is ook zo ongeveer... Snap ook niet hoe mensen hier 2 dagen kunnen halen met normaal gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-05 10:17
Rohit schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Die van mij is ook zo ongeveer... Snap ook niet hoe mensen hier 2 dagen kunnen halen met normaal gebruik..
Compleet "leeg" toestel en alleen bellen/appen buiten school/werk tijd?
Dat zou ik verstaan onder normaal gebruik.
Ik haal 1 dag niet eens. Apparaat heeft gewoon een slechte accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

cliors schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:44:
[...]

Misschien toch eens tijd om GSAM Battery Monitor te installeren en op zoek te gaan naar een app die evt schuldig zou kunnen zijn voor het hoge verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:44:
[...]

ik bel bijna niet, ik app alleen beetje snapchat en FB voor de rest vrij weinig. Whatsapp overdag ook nog eens via web dus scherm staat driekwart van de dag uit. met accubattery gekeken en geen gekke apps gevonden. ook batterij capaciteit klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Rohit schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:29:
[...]

ik bel bijna niet, ik app alleen beetje snapchat en FB voor de rest vrij weinig. Whatsapp overdag ook nog eens via web dus scherm staat driekwart van de dag uit. met accubattery gekeken en geen gekke apps gevonden. ook batterij capaciteit klopt...
Zou zomaar eens een Android service kunnen zijn die rare dingen doet, een wakelock of vergelijkbaar. Ben ik wel eens eerder tegengekomen ... Een harde reset (helaas) kan dan soms het enige zijn dat soelaas biedt ... Maar eerst gewoon eens kijken met GSAM Battery Monitor .. Geeft altijd interessant inzicht ..

*update* Voor de SM-N9500 is er net een nieuwe (minor) update uitgekomen, Android 7.1.1. met security patch van 1 maart 2018. Software versie N9500ZHS2BRC2

[ Voor 10% gewijzigd door wiz op 27-03-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
wiz schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Zou zomaar eens een Android service kunnen zijn die rare dingen doet, een wakelock of vergelijkbaar. Ben ik wel eens eerder tegengekomen ... Een harde reset (helaas) kan dan soms het enige zijn dat soelaas biedt ... Maar eerst gewoon eens kijken met GSAM Battery Monitor .. Geeft altijd interessant inzicht ..

*update* Voor de SM-N9500 is er net een nieuwe (minor) update uitgekomen, Android 7.1.1. met security patch van 1 maart 2018. Software versie N9500ZHS2BRC2
Accubattery doet hetzelfde ;) kan je ook kijken wat er word verbruikt.. Niks speciaals gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26
Vandaag voor het eerst gehad dat ie helemaal leeg was, dus vanzelf uit ging.
Vanmorgen om 0800 aan de lader en toen ik net om 0910 keek was ie alweer vol (nog geen 75 minuten in totaal)

Dat is volgens mij een stuk sneller dan wat het zou moeten zijn. Overigens heeft ie het 24 uur uitgehouden en heb ik gisteren flink wat Youtube gekeken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

MazeWing

The plot thickens...

Beschamend dat de uitrol naar Oreo nog steeds niet begonnen is (voor Nederland althans). Het is het absolute topmodel van 2017. Jammer dat Samsung het als 2e rangs toestel behandeld in hun updatebeleid!

Als er volgende week nog niets is, ga ik zelf maar met Odin aan de gang.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:53:
Beschamend dat de uitrol naar Oreo nog steeds niet begonnen is (voor Nederland althans). Het is het absolute topmodel van 2017. Jammer dat Samsung het als 2e rangs toestel behandeld in hun updatebeleid!

Als er volgende week nog niets is, ga ik zelf maar met Odin aan de gang.
Als de versie die je kunt flashen met Odin beschikbaar komt duurt het over het algemeen een maand om OTA beschikbaar te komen. Dus daar kun je je verwachtingen op instellen.

Verder, wees blij dat ze niet een halfbakken versie dumpen maar eerst uitgebreid testen. Dat is wat ze steeds al doen. Wil je wel snel updates stap dan over op OnePlus of Nokia, of een ander merk die dat wel levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

MazeWing

The plot thickens...

swhnld schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Als de versie die je kunt flashen met Odin beschikbaar komt duurt het over het algemeen een maand om OTA beschikbaar te komen. Dus daar kun je je verwachtingen op instellen.

Verder, wees blij dat ze niet een halfbakken versie dumpen maar eerst uitgebreid testen. Dat is wat ze steeds al doen. Wil je wel snel updates stap dan over op OnePlus of Nokia, of een ander merk die dat wel levert.
Ik heb er vrede mee dat het maanden kan duren alvorens Samsung met de uitrol van een nieuwe versie begint.

Waar ik geen vrede mee heb is dat ze hun topmodel uit 2017, een model dat bijna een half jaar later uitkwam, later dan hun s8 van een update voorzien. Je mag verwachten dat ze de Note 8 eerder of op z'n minst gelijktijdig met de s8 zouden updaten.
Zeker voor de prijs van €999 mag ik dit verwachten!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:38:
[...]
Je mag verwachten dat ze de Note 8 eerder of op z'n minst gelijktijdig met de s8 zouden updaten.
Zeker voor de prijs van €999 mag ik dit verwachten!
Samsung heeft niet het track record daarvoor (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Ik heb een Belgisch toestel en heb Oreo vanaf woensdag kunnen installeren.
Dan zal Nederland wel snel volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Update komt als het goed is deze maand mits er weer ergens bugs opduiken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvtonger
Rohit schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:22:
Update komt als het goed is deze maand mits er weer ergens bugs opduiken...
Ik hoop dat ze de update uitbrengen als er geen nieuwe bugs opduiken })
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic