Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Ik heb er vrede mee dat het maanden kan duren alvorens Samsung met de uitrol van een nieuwe versie begint.

Waar ik geen vrede mee heb is dat ze hun topmodel uit 2017, een model dat bijna een half jaar later uitkwam, later dan hun s8 van een update voorzien. Je mag verwachten dat ze de Note 8 eerder of op z'n minst gelijktijdig met de s8 zouden updaten.
Zeker voor de prijs van €999 mag ik dit verwachten!
Je maakt wel de fout die heel veel mensen maken, dat je meer recht hebt op support omdat je meer betaalt. Dat is niet zo, je betaalt omdat het apparaat duurder is.
Het is een beetje hetzelfde als mensen die vinden dat ze meer recht hebben op garantie op een wasmachine dan op een beeldscherm omdat het duurder is, dat is gewoon een hele onlogische redenering.

De update is trouwens al een aantal weken aan het uitrollen, maar zoals het bij Samsung al sinds het begin der tijd gaat komen die per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Iemand hier met ABN app? Werkt de vingerprint sensor bij de app?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het niet, maar het is bekend bij ABN.
Rohit schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:36:
Iemand hier met ABN app? Werkt de vingerprint sensor bij de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:44

migros

Nooit meer een Samsung

Ik ben nog steeds op zoek naar een programma waarmee ik een kopie kan maken van het toestel zodat ik een hardreset kan uitvoeren en alle data weer terug kan zetten. Beetje zelfde principe als bij de IPhone.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migros schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:19:
Ik ben nog steeds op zoek naar een programma waarmee ik een kopie kan maken van het toestel zodat ik een hardreset kan uitvoeren en alle data weer terug kan zetten. Beetje zelfde principe als bij de IPhone.
Even googlen, en je krijgt gelijk de opties. 2 uitgelicht:
https://www.computerworld...hones-complete-guide.html
https://9to5google.com/20...vice-data-android-basics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
MazeWing schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:53:
Beschamend dat de uitrol naar Oreo nog steeds niet begonnen is (voor Nederland althans). Het is het absolute topmodel van 2017. Jammer dat Samsung het als 2e rangs toestel behandeld in hun updatebeleid!

Als er volgende week nog niets is, ga ik zelf maar met Odin aan de gang.
Zoals het erop lijkt, hebben met mensen een S8 dan een Note 8. Dus de prioriteiten liggen dus bij de S-lijn. Ongeacht of de Note beter is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
De enige manier waarop dit voor 100% betrouwbaar op dezelfde telefoon mogelijk is houdt in de je de bootloader moet unclocken, een custom recovery moet flashen (twrp), je toestel rooten mbv bij voorkeur Magisk en dan een nandroid backup maakt. Die kun je dan na een volledige wipe terugzetten.
Helaas zijn er steeds meer telefoons waarop je de bootloader niet zomaar meer kunt unlocken en de enige app die deels een echte backup per app kan maken is Helium. Maar die werkt dan helaas voor sommige apps niet.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Je schrijft niet waarom je een harde reset wil doen, maar als dat is omdat je momenteel problemen ondervindt, zou ik geen back-up terug zetten na een reset.
Google synct al veel informatie, dus dat hoef je niet te back-uppen. Gegevens van apps (zonder account) raak je wel kwijt. Gebruikersdata, zoals muziek en foto's, kun je tijdelijk naar je PC kopiëren en na de reset weer terugzetten.

Het unlocken van de bootloader, zoals snah001 suggereert, kan ook maar triggert KNOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoi, volgens mij kan je smart switch gebruiken. Is een app op je telefoon waarmee je een backup kan maken van je telefoon.
probeer het maar uit.

groetjes Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

pvtonger schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:51:
[...]

Je schrijft niet waarom je een harde reset wil doen, maar als dat is omdat je momenteel problemen ondervindt, zou ik geen back-up terug zetten na een reset.
Google synct al veel informatie, dus dat hoef je niet te back-uppen. Gegevens van apps (zonder account) raak je wel kwijt. Gebruikersdata, zoals muziek en foto's, kun je tijdelijk naar je PC kopiëren en na de reset weer terugzetten.

Het unlocken van de bootloader, zoals snah001 suggereert, kan ook maar triggert KNOX.
Ik heb al sinds januari geen updates meer ontvangen. Volgens velen moet ik de gsm een hardreset geven zodat ie weer gaat updaten. Ik heb zelf de Note 8 duo.

Ik begin echt steeds meer een hekel te krijgen aan dat hele Samsung en Android systeem. :(

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
migros schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:51:
[...]

Ik heb al sinds januari geen updates meer ontvangen. Volgens velen moet ik de gsm een hardreset geven zodat ie weer gaat updaten. Ik heb zelf de Note 8 duo.

Ik begin echt steeds meer een hekel te krijgen aan dat hele Samsung en Android systeem. :(
Welke baseband versie heb jij? Ik heb N950FXXU3BRA2. Beveiligingspatch 1 feb.

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 06-04-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Rohit schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:21:
[...]

Welke baseband versie heb jij? Ik heb N950FXXU3BRA2. Beveiligingspatch 1 feb.
Die basebase heb ik inderdaad ook. Het is al april en 8.0 is al uit en wij maar wachten. Blijf het raar vinden.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
migros schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:30:
[...]
Die basebase heb ik inderdaad ook. Het is al april en 8.0 is al uit en wij maar wachten. Blijf het raar vinden.
Ik zit nog op die van januari (XEH)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
migros schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:30:
[...]

Als het goed is komt die volgende week uit! Dus fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:17
De branded toestellen van ben en t mobile hebben de update al gehad :O...... hoezo de inbranden toestellen eerst updaten. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

daveytje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:58:
De branded toestellen van ben en t mobile hebben de update al gehad :O...... hoezo de inbranden toestellen eerst updaten. :(
Upgrades voor branded toestellen hoeven in principe maar op één provider gecertificeerd te worden. Kunnen dus individueel per provider getest worden. Upgrades voor unbranded toestellen in principe voor alle providers. Kost domweg tijd, en komen dus in principe pas na all individuele provider tests.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:17
Maar de phn versie wordt normaliter eerder geupdated dan de vodafone versie. Kikk nu naar de samsung s7. Daar loopt de branded versie maanden achter t.o.v. de unbranded versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of iemand hier iets op heeft of het ook probeert. Ik wil mijn note8 met HDMI aansluiten op een TV, maar dan ontstaan er natuurlijk zwarte balken (want het is 18,5:9 op een 16:9 scherm).
Heeft iemand al een manier gevonden om de HDMI output gewoon 16:9 te maken? Of een app waarmee je een deel van het scherm afknipt.
Ik was blij dat de telefoon HDMI out ondersteunde, maar dit is toch wel jammer nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Misschien niet wat je zoekt, maar Dex output is wel 16:9, tenminste in de desktop mode.
Screen mirroring via het Dex dock is wel 18,5:9, dus met zwarte balken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:02

MazeWing

The plot thickens...

EINDELIJK is de Oreo update er dan! Nu aan het downloaden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-ehv
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-08 12:53
hehe, werd tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Lijkt erop, 1469,79 mb groot.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:02

MazeWing

The plot thickens...

Zo... de update is zonder problemen geïnstalleerd. Animaties en het wisselen tussen apps lijkt sneller te gaan. Ook zijn notificaties net wat netter weggezet. Het standaard toetsenbord is ook aardig verbeterd. Gebruikte altijd gboard, maar zie me eigenlijk in de toekomst het Samsung toetsenbord wel gebruiken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
De update is r. Is bij mij ook net ff stukje smoother

[ Voor 60% gewijzigd door martijn_8519 op 09-04-2018 09:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Mooi! hier ook aan het updaten! Hoe zit het bij jullie met de badges? Heb veel mensen met problemen gezien met Oreo op de S8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:19
Ook hier in België is de update binnengekomen.
Galaxy Note8 SM-N950F - PRO Belgium (Proximus)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Note 8 duos CSC AUT. Actieve CSC Zwitserland?! Vanwege de dual SIM optie. Update is gedownload 1471,27MB :9 . Gewoon geïnstalleerd. Werkt erg soepel, geen problemen gevonden! O-) Wat zijn de veranderingen:

Upgrade Samsung Experience 9.0 met Android Oreo

Samsung Experience 9.0 omvat Android Oreo met geweldige nieuwe functies van Samsung en Google die zijn gebaseerd op feedback van gebruikers zoals u.

We raden u aan om een back-up te maken van belangrijke gegevens zodat u deze kunt beveiligen tijdens het upgraden.
Bepaalde apps, zoals Samsung Pay, Samsung Internet, Samsung Notes en E-mail, moeten afzonderlijk worden bijgewerkt voordat u het besturingssysteem kunt bijwerken.

Dit zijn de nieuwe functies.

Biometrie
Om uw veiligheid te verbeteren zijn functies die biometrie gebruiken (gezicht, vingerafdrukken en irissen) alleen beschikbaar wanneer u een veilig schermvergrendeltype gebruikt (patroon, pincode of wachtwoord). Wanneer u overschakelt naar een niet-veilig schermvergrendeltype (Vegen of Geen), wordt de biometrische verificatie opgeschort voor ontgrendeling en verificatie in apps als Samsung Pay en Samsung Pass. Als u momenteel biometrie gebruikt zonder een veilig vergrendeltype kunt u doorgaan, maar het wordt aanbevolen om na de upgrade over te stappen op een veilig schermvergrendeltype.

Snelvenster
- Beheer meldingen voor elke app met meldingscategorieën (alleen ondersteunde apps).
- Onder aan het meldingenvenster ziet u pictogrammen voor meldingen die momenteel niet zichtbaar zijn.

Startscherm
- Raak een app aan en houd vast om sneltoetsen weer te geven voor algemene of aanbevolen taken in de app (alleen ondersteunde apps).
- Meldingsbadges op app-pictogrammen zijn gekoppeld aan het meldingenvenster. Als u een melding op de ene locatie wist, wordt deze ook op de andere locatie verwijderd.

Samsung-toetsenbord
- De werkbalk geeft snel toegang tot handige functies.
- Met het GIF-toetsenbord kunt u GIF's verzenden.
- Er zijn meer toetsenborden met hoog contrast beschikbaar.

Systeemprestaties
- Achtergrondservices worden beperkt om de prestaties en de levensduur van de batterij te verbeteren.
- Apps die momenteel actief zijn, worden altijd weergegeven in het meldingenvenster.

Edge screen
- Verbeterde lettergrootte, kleuren en andere instellingen voor betere zichtbaarheid van het Edge-venster.
- Raak de handgreep van het Edge-venster aan en houd vast om de positie te wijzigen.
- Drie extra Edge-verlichtingseffecten en aangepaste kleuren toegevoegd voor apps.

Vergrendelscherm en Always On Display
- Nieuwe klokstijlen voor Vergrendelscherm en Always On Display.
- Pas de transparantie van meldingen aan tot u de gewenste weergave krijgt.

Smart View
- Stel in dat het scherm van uw telefoon donker wordt bij spiegelen op een ander scherm.

Samsung account
- Regel uw accountinstellingen en profielgegevens voor meerdere apps.
- Tik op uw profielfoto op de hoofdpagina met Instellingen om toegang te krijgen tot uw profielgegevens en accountinstellingen.

Samsung Cloud
- Bekijk en beheer foto's en notities die alleen zijn opgeslagen in Samsung Cloud.
- Sla elk bestandstype op in Samsung Cloud Drive.
- Selecteer specifieke items om te verwijderen of herstel ze vanuit uw back-ups.
- Bekijk hoe groot elke back-up is en hoeveel items deze bevat.

Samsung Dual Messenger
- Installeer een tweede exemplaar van uw berichten-app zodat u twee accounts tegelijk kunt gebruiken. Voor apps die accounts verifiëren met telefoonnummers, hebt u voor elk account een ander telefoonnummer nodig.
- Raak een berichten-app aan en houd vast op het Startscherm of het Apps-scherm om het tweede account te installeren of ga naar Instellingen - Geavanceerde functies - Dual Messenger.

Zoek mijn mobiel
- Maak op afstand een back-up van Veilige map in Samsung Cloud wanneer uw telefoon zoek is.
- Vergrendel Samsung Pass met Zoek mijn mobiel.

Samsung DeX
- Gebruik uw telefoon als een touchpad om Samsung DeX te besturen zonder muis.
- Ondersteuning toegevoegd voor meerdere resoluties (HD+/FHD/WQHD) zodat gegevens beter op uw scherm passen.

Overige verbeteringen
- Bluetooth ondersteunt nu hoogwaardige audiocodecs, waaronder AAC en Sony LDAC.
- Videospeler omvat optie voor automatisch herhalen en dubbele snelheid.
- Spraakrecorder biedt slimme tips voor het handig blokkeren van oproepen tijdens opnemen.
- U kunt e-mailberichten van Microsoft Exchange ActiveSync markeren.
- Met de sticky notitie van Samsung Health ziet u in één oogopslag uw stappentelling.
- Klok omvat nu een Liggende stand en geluidsopties voor timer.
- De digitale klokwidget gaat rechtstreeks naar de Klok-app wanneer u erop tikt.
- Samsung Pass heeft de mogelijkheid toegevoegd om gebruikersnamen en wachtwoorden te beheren in apps van derden.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nieuwe klokstijlen voor Vergrendelscherm en Always On Display.
eindelijk van die vreemde klokstijl af met de cijfers boven elkaar. Je kan nu instellen met een paar voorkeuzes hoe je het wilt hebben. Stukken cleaner!

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 09-04-2018 11:18 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rohit schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:34:
Mooi! hier ook aan het updaten! Hoe zit het bij jullie met de badges? Heb veel mensen met problemen gezien met Oreo op de S8...
Ik weet niet wat je bedoelt met problemen, maar ik gok dat dit gewoon mensen zijn die niet goed lezen. Bij Oreo is het namelijk zo dat wanneer je de notificatie verwijderd, de badge ook verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DerOllie schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:18:
[...]

eindelijk van die vreemde klokstijl af met de cijfers boven elkaar. Je kan nu instellen met een paar voorkeuzes hoe je het wilt hebben. Stukken cleaner!
Die had ik allang al niet hoor? Sinds het begin dat ik de Note heb staat mijn AOD klok gewoon netjes langs elkaar ;)
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met problemen, maar ik gok dat dit gewoon mensen zijn die niet goed lezen. Bij Oreo is het namelijk zo dat wanneer je de notificatie verwijderd, de badge ook verdwijnt.
Er waren problemen met badges die niet zichtbaar kwamen, ook na alles opnieuw ingesteld te hebben. Een fabrieks reset is dan bij sommige de oplossing. En wat je zegt klopt idd maar dat weten ze inmiddels al haha!

[ Voor 40% gewijzigd door Rohit op 09-04-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Rohit schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:35:
[...]

Die had ik allang al niet hoor? Sinds het begin dat ik de Note heb staat mijn AOD klok gewoon netjes langs elkaar ;)
Néé, niet de AOD, maar de vergrendelscherm klok, die is nu ook indeelbaar. Je hebt instelling voor de AOD en voor het vergrendescherm dus nu!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DerOllie schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:37:
[...]

Néé, niet de AOD, maar de vergrendelscherm klok, die is nu ook indeelbaar. Je hebt instelling voor de AOD en voor het vergrendescherm dus nu!
Die stond hier ook altijd langs elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Rohit schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:46:
[...]

Die stond hier ook altijd langs elkaar..
Hier niet, en kon ik ook niet aanpassen. Hoe dan ook nu wel :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Update aan het installeren op mijn Note 8, ben benieuwd.

Hij is geïnstalleerd en kan mijn telefoon gebruiken maar hij moet nog wel voltooien? Ik snap het niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Meg op 09-04-2018 14:09 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Meg schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:56:
Update aan het installeren op mijn Note 8, ben benieuwd.

Hij is geïnstalleerd en kan mijn telefoon gebruiken maar hij moet nog wel voltooien? Ik snap het niet.
Ja gewoon ff laten voor wat het is, bij mij deed ie daar ook wat langer over. Is optimalisatie denk ik.
In oudere versies van android zag je vaak dat ie 200-300 apps moest optimaliseren, nu bij mij maar 89, update was zo gereed, maar dat voltooien duurde wel even. Kon de telefoon wel gebruiken volgens mij.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hij doet het weer goed, de iconen zijn wel ietsjes anders en me achtergrond is veranderd. Verder niets te klagen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
JeeVee schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:01:
Note 8 duos CSC AUT. Actieve CSC Zwitserland?! Vanwege de dual SIM optie. Update is gedownload 1471,27MB :9 . Nog niet geïnstalleerd. Ga eerst de beschrijving lezen. Wat zijn de veranderingen:

Samsung Experience 9.0 omvat Android Oreo met geweldige nieuwe functies van Samsung en Google die zijn gebaseerd op feedback van gebruikers zoals u.

We raden u aan om een back-up te maken van belangrijke gegevens zodat u deze kunt beveiligen tijdens het upgraden.
Bepaalde apps, zoals Samsung Pay, Samsung Internet, Samsung Notes en E-mail, moeten afzonderlijk worden bijgewerkt voordat u het besturingssysteem kunt bijwerken.

Dit zijn de nieuwe functies.

Biometrie
Om uw veiligheid te verbeteren zijn functies die biometrie gebruiken (gezicht, vingerafdrukken en irissen) alleen beschikbaar wanneer u een veilig schermvergrendeltype gebruikt (patroon, pincode of wachtwoord). Wanneer u overschakelt naar een niet-veilig schermvergrendeltype (Vegen of Geen), wordt de biometrische verificatie opgeschort voor ontgrendeling en verificatie in apps als Samsung Pay en Samsung Pass. Als u momenteel biometrie gebruikt zonder een veilig vergrendeltype kunt u doorgaan, maar het wordt aanbevolen om na de upgrade over te stappen op een veilig schermvergrendeltype.

Snelvenster
- Beheer meldingen voor elke app met meldingscategorieën (alleen ondersteunde apps).
- Onder aan het meldingenvenster ziet u pictogrammen voor meldingen die momenteel niet zichtbaar zijn.

Startscherm
- Raak een app aan en houd vast om sneltoetsen weer te geven voor algemene of aanbevolen taken in de app (alleen ondersteunde apps).
- Meldingsbadges op app-pictogrammen zijn gekoppeld aan het meldingenvenster. Als u een melding op de ene locatie wist, wordt deze ook op de andere locatie verwijderd.

Samsung-toetsenbord

Systeemprestaties
- Achtergrondservices worden beperkt om de prestaties en de levensduur van de batterij te verbeteren.
- Apps die momenteel actief zijn, worden altijd weergegeven in het meldingenvenster.

Edge screen
- Verbeterde lettergrootte, kleuren en andere instellingen voor betere zichtbaarheid van het Edge-venster.
- Raak de handgreep van het Edge-venster aan en houd vast om de positie te wijzigen.
- Drie extra Edge-verlichtingseffecten en aangepaste kleuren toegevoegd voor apps.

Smart View
- Stel in dat het scherm van uw telefoon donker wordt bij spiegelen op een ander scherm.

Samsung account
- Tik op uw profielfoto op de hoofdpagina met Instellingen om toegang te krijgen tot uw profielgegevens en accountinstellingen.

Samsung Cloud
- Bekijk en beheer foto's en notities die alleen zijn opgeslagen in Samsung Cloud.
- Selecteer specifieke items om te verwijderen of herstel ze vanuit uw back-ups.

Samsung Dual Messenger
- Installeer een tweede exemplaar van uw berichten-app zodat u twee accounts tegelijk kunt gebruiken. Voor apps die accounts verifiëren met telefoonnummers, hebt u voor elk account een ander telefoonnummer nodig.
- Raak een berichten-app aan en houd vast op het Startscherm of het Apps-scherm om het tweede account te installeren of ga naar Instellingen - Geavanceerde functies - Dual Messenger.

Zoek mijn mobiel
- Maak op afstand een back-up van Veilige map in Samsung Cloud wanneer uw telefoon zoek is.

Samsung DeX
- Gebruik uw telefoon als een touchpad om Samsung DeX te besturen zonder muis.
- Ondersteuning toegevoegd voor meerdere resoluties (HD+/FHD/WQHD) zodat gegevens beter op uw scherm passen.

Overige verbeteringen
- Bluetooth ondersteunt nu hoogwaardige audiocodecs, waaronder AAC en Sony LDAC.
- Spraakrecorder biedt slimme tips voor het handig blokkeren van oproepen tijdens opnemen.
- Met de sticky notitie van Samsung Health ziet u in één oogopslag uw stappentelling.
- De digitale klokwidget gaat rechtstreeks naar de Klok-app wanneer u erop tikt.
- Samsung Pass heeft de mogelijkheid toegevoegd om gebruikersnamen en wachtwoorden te beheren in apps van derden.
Waar heb je de bron vandaan? Stond dit op de samsung website of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dutchnltweaker schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:59:
[...]

Als je hem download krijg je dit te zien...

Deze is ook wel handig:

http://www.samsung.com/ph...vice-and-7-nougat-device/

[ Voor 24% gewijzigd door Rohit op 09-04-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
Rohit schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:45:
[...]

Als je hem download krijg je dit te zien...
Duidelijk, soms kan je deze info online verkrijgen dus daarom vroeg ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

dutchnltweaker schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:59:
[...]

Note 8 met Oreo -> Instellingen -> Software update -> Laatste informatie update

O-)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Weet iemand hoe je een app uit de sluimerstand haalt? Daardoor synchroniseert de app niet meer zoals het hoort... Opnieuw installeren does the trick, maar om dat nu elke keer te moeten doen... is er geen andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
metallicattim schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:06:
Weet iemand hoe je een app uit de sluimerstand haalt? Daardoor synchroniseert de app niet meer zoals het hoort... Opnieuw installeren does the trick, maar om dat nu elke keer te moeten doen... is er geen andere optie?
Onder Batterij in de instellingen kun je apps daarvoor aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Bi63xhoq5ZKPRZ848QTELFW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HAJYUm1vYBuFjxSKOYTeWU92/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 10 apr 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 8.0.0
* March security patches (Samsung Android Security Updates)

Biometrie

Snelvenster

Startscherm

Samsung-toetsenbord

Systeemprestaties

Edge screen

Smart View

Samsung account

Samsung Cloud

Zoek mijn mobiel
- Maak op afstand een back-up van Veilige map in Samsung Cloud wanneer u uw telefoon verliest.

Samsung DeX
- Bekijk meer apps tegelijk door de app-lijstweergave te wijzigen in volledig scherm.
- Gebruik Game Launcher in Samsung DeX voor het ervaren van games op het volledige scherm.
- Ondersteuning toegevoegd voor 2 extra Samsung hoezen (LED View Cover, Clear View Standing Cover).

Overige verbeteringen
- Geïntegreerde LinkedIn-inhoud wordt niet langer weergegeven in E-mail, Agenda of Contacten.

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13094739-QB17523867
Build date Wed, 28 Mar 2018 07:53:42 +0000
Security Patch Level 2018-03-01
Product code PHN
PDA N950FXXU3CRCB
CSC N950FOXM3CRC8
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/NJsmb2.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
swhnld schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:23:
[...]

Onder Batterij in de instellingen kun je apps daarvoor aanpassen.
Daar vind ik alleen hoe ik ze IN sluimerstand kan zetten, ik wil hem juist eruit hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
metallicattim schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:25:
[...]

Daar vind ik alleen hoe ik ze IN sluimerstand kan zetten, ik wil hem juist eruit hebben ;)
Daar staat ook gewoon "niet gecontroleerde app" Daar moet je hem inzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
Thx, dat moet hem zijn! Gewoon domweg overheen gekeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg edge lighting niet goed werkend.
Het werkt alleen als het scherm aan is.
Bij uitgeschakeld scherm werkt het slechts af en toe, zoals bij het ontvangen van een SMS-bericht.
Maar ik wil het ook graag bij een WhatsApp bericht.
Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:47:
Bij uitgeschakeld scherm werkt het slechts af en toe, zoals bij het ontvangen van een SMS-bericht.
Het werkt alleen met een paar apps... Whatsapp niet.

Iemand toevallig ervaren dat het touchscreen soms raar werkt? Ik merk dat hij soms mijn aanrakingen niet goed registreert ofzo...

[ Voor 13% gewijzigd door Rohit op 12-04-2018 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rohit schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:32:
[...]

Het werkt alleen met een paar apps... Whatsapp niet.

Iemand toevallig ervaren dat het touchscreen soms raar werkt? Ik merk dat hij soms mijn aanrakingen niet goed registreert ofzo...
Edge lighting werkt bij mij gewoon prima met Whatsapp hoor, qua touchscreen geen problemen. Even een factory reset doet vaak wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
Sinds de update herstart het toestel automatisch wanneer ik hem even onder de kraan heb gewassen. (dus het vocht icoontje verschijnt). Hopelijk ter bescherming ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cliors schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:25:
Sinds de update herstart het toestel automatisch wanneer ik hem even onder de kraan heb gewassen. (dus het vocht icoontje verschijnt). Hopelijk ter bescherming ofzo?
Doe eens een fabrieksreset, na een grote upgrade zijn er wel vaker problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
swhnld schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:14:
[...]

Doe eens een fabrieksreset, na een grote upgrade zijn er wel vaker problemen.
Ja leuk, even alles wissen van de telefoon en opnieuw installeren. Ben je weer een dag zoet mee en nooit is alles goed gebackupped met smart switch.

[ Voor 17% gewijzigd door cliors op 14-04-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cliors schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:23:
[...]

Ja leuk, even alles wissen van de telefoon en opnieuw installeren. Ben je weer een dag zoet mee en nooit is alles goed gebackupped met smart switch.
Tsja, leuker kan ik het niet maken. Elke OS upgrade (Windows, Linux, Android, iOS) heb ik dit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:35:
[...]

Edge lighting werkt bij mij gewoon prima met Whatsapp hoor, qua touchscreen geen problemen. Even een factory reset doet vaak wonderen.
hmm hier niet als het scherm uit is...
cliors schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:25:
Hier ook toen vorige week het opeens regende alsof het nog nooit had geregend... Toestel in me broek was helemaal niet nat maar toch die melding en reboots...

[ Voor 25% gewijzigd door Rohit op 16-04-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-ehv
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-08 12:53
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:47:
bij mij werkt het ook als scherm uit is alleen bij een SMS! en bij scherm aan wel met ingestelde Apps! :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Up38auHJaHqWtKoMqXNQqrcE/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X5dnGn3XpaVl9XeoAe1L9iig/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 19 apr 18

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 8.0.0
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
· The security of your device has been improved.

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13094739-QB17730292
Build date Thu, 12 Apr 2018 15:31:54 +0000
Security Patch Level 2018-04-01
Product code PHN
PDA N950FXXU3CRD7
CSC N950FOXM3CRD7
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/924/RC5wYZ.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij mij download nu de 1 april patch van dit jaar, ruim 500 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Na het installeren van bovenstaande update heb ik geen VoLTE en 4G+ meer. :(
Factory default werkt ook niet dus ik ben weer terug bij de vorige firmware waar dit allemaal wel werkt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ballebek schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:29:
Na het installeren van bovenstaande update heb ik geen VoLTE en 4G+ meer. :(
Factory default werkt ook niet dus ik ben weer terug bij de vorige firmware waar dit allemaal wel werkt.
Welke update, die handmatig van Henk, of die OTA met de security patch van 1 April?

Verder, op welk netwerk zit je? Het is altijd handig om te weten of er een netwerk specifiek probleem is, of een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik dacht dat ik gequote had... Inderdaad met de MID rom die @henklbr hierboven heeft gepost.

Ik heb 2 Vodafone simkaarten erin zitten en zoals ik schreef werkt het prima met de ROM die ik hiervoor (en nu dus weer) had.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Voor alle import Note8 SM-N9500 toestellen, Oreo 8.0 is vanaf nu beschikbaar OTA

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ballebek schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:47:
Inderdaad met de MID rom die @henklbr hierboven heeft gepost.

Ik heb 2 Vodafone simkaarten erin zitten.
Ik vermijd de releases van @henklbr altijd, ik zie het toch als een stukje beta testing wat ik niet op mijn daily driver wil toepassen. Samsung geeft hem vanzelf vrij als alle bugs er uit zijn, danwel aanpassingen gedaan op het netwerk van de telefoonleveranciers. Dan maar een maandje wachten en de boel stabiel houden.

Wel goed om te weten dat er met Vodafone netwerk een potentieel probleem is met deze toestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 23-04-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:22:
[...]

Ik vermijd de releases van @henklbr altijd, ik zie het toch als een stukje beta testing wat ik niet op mijn daily driver wil toepassen. Samsung geeft hem vanzelf vrij als alle bugs er uit zijn, danwel aanpassingen gedaan op het netwerk van de telefoonleveranciers. Dan maar een maandje wachten en de boel stabiel houden.

Wel goed om te weten dat er met Vodafone netwerk een potentieel probleem is met deze toestellen.
Heb geen problemen met de door mij geposte ROM, netwerk KPN

Ter info: CRD1 + CRD7 maken gebruik van hetzelfde modem: CRB9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XkYxaGFhM1k7pTK0zPrLLzv3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YeVR5FKe1Y2sGpCC9uvFLZYh/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 24 apr 18

What's new:
* Android 8.0.0

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13094739-QB17743083
Build date Fri, 13 Apr 2018 11:33:20 +0000
Product code PHN
PDA N950FXXS3CRD8
CSC N950FOXM3CRC7
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/v0eGtA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik heb nu al twee keer gezien dat ik geen data beschikbaar heb via mijn Vodafone sim kaart. Waar normaal de netwerk indicator staat, staat dan een cirkel met een streep erdoor (soort verbods bord). Ik moet de telefoon dan uit- en weer aanzetten om dat op te lossen. Ik heb PDA RD2 geinstalleerd via OTA. Bij de eerste Oreo (PDA RC1) heb ik dit niet meegemaakt. Bij de installatie van Nougat naar Oreo heb ik overigens geen harde reset gedaan.

Iemand hier ervaring mee? Het is nog niet storend genoeg om een harde reset te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door pvtonger op 25-04-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Zoals ik al aangaf had ik ook de nodige problemen met Vodafone (net als mijn collega).
Mijn collega het hetzelfde als wat jij hierboven beschrijft.

Nu weer terug bij de "originele" Oreo en hier werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ballebek schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:00:
Zoals ik al aangaf had ik ook de nodige problemen met Vodafone (net als mijn collega).
Mijn collega het hetzelfde als wat jij hierboven beschrijft.

Nu weer terug bij de "originele" Oreo en hier werkt alles perfect.
Welke "originele" Oreo?

De FW's die ik post zijn allemaal "origineel"! ;)

En is het niet beter voor "Vodafone"-gebruikers de "VDF"-firmware te hebben op hun Note8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
henklbr schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:34:
[...]

Welke "originele" Oreo?

De FW's die ik post zijn allemaal "origineel"! ;)

En is het niet beter voor "Vodafone"-gebruikers de "VDF"-firmware te hebben op hun Note8?
Origineel als in de eerste Oreo firmware die je hier postte in het topic.

En ik hou niet zo van branded firmwares op mijn unbranded toestel; ik ben regelmatig in andere werelddelen waar ik een lokale SIM erin parkeer en dan wil ik geen ruzie krijgen met mijn telefoon omdat het geen Vodafone SIM is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ballebek schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:24:
[...]

Origineel als in de eerste Oreo firmware die je hier postte in het topic.

En ik hou niet zo van branded firmwares op mijn unbranded toestel; ik ben regelmatig in andere werelddelen waar ik een lokale SIM erin parkeer en dan wil ik geen ruzie krijgen met mijn telefoon omdat het geen Vodafone SIM is. :)
Denk dat er in de updates dan echt een probleem zit in de FW voor Vodafone-gebruikers; of er is iets mis bij Vodafone...

Het modem, dat bij je link zit, is CRB9 die nu ook nog steeds gebruikt wordt...

Heb je Vodafone en/of Samsung NL hierover al geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
henklbr schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:49:
[...]
Heb je Vodafone en/of Samsung NL hierover al geïnformeerd?
Die luisteren niet naar een consument. Al eens eerder gedoe gehad met 3G en Vodafone branded Samsung S3. Veel verder dan naar elkaar wijzen gebeurde er niet en dan durf ik al helemaal niet te beginnen over een firmware.

Dat lag uiteindelijk aan de simkaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 28-04-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Zijn andere mensen hier van een note 3 naar een 8 gegaan? Ben benieuwd hoe jullie het verschil ervaren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinho85
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
NLF schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:33:
Zijn andere mensen hier van een note 3 naar een 8 gegaan? Ben benieuwd hoe jullie het verschil ervaren :)
Ikkuh!!! :)

Heb 4 jaar een Note 3 gehad. Met smart gewacht op de Note 5. Die kwam niet naar Europa. }:| Toen maar gewacht op de Note 7. Dat verhaal is bekend. :N En uiteindelijk dus de Note 8 besteld. Ik was nog superblij met mijn Note 3 al begon hij na 4 jaar wel oud te worden (batterijduur, snelheid nam af, geheugen bijna vol etc). Ook dacht ik dat er niet zoveel veranderd was. Dat bleek onzin. Er is wel echt veel veranderd in 4 jaar. 7(8)7

Pluspunten:
- Haarscherp scherm en met uitstekende helderheid.
- Veel vloeiender interface.
- Weer lekker snel. Alle apps laden instant, zelfs nu na 7 maanden intensief gebruik.
- Camera is top, veel beter dan de Note 3, zeker met minder licht. Ook de 2de camera met telelens is handig.
- Voelt echt premium aan met die glazen achterkant en de edge display*

Nadelen:
- Ben geen fan van het nieuwe 18:9 schermformaat. Zeker voor video (Youtube) kijken was de meer vierkante verhouding van de Note 3 veel fijner. Te meer omdat je ook nog de gebogen kanten eigenlijk niet mee kan rekenen. Het Note 8 scherm is op papier veel groter dan de Note 3. In praktijk valt dat goed tegen.
- Langwerpige formaat betekent ook dat hij minder goed in je broekzak past en met bij bijv. zitten of bukken veel eerder in de weg zit.
- Spiegelglad door de glazen achterkant en behoorlijk kwetsbaar Edge display als ik iedereen moet geloven. Er moet dus echt een hoesje om. Ik had op de Note 3 alleen een glazen screen protector. Er zijn blijkbaar geen goede oplossingen voor het gebogen scherm dus nu een rubberen Spigen case. Dit is lelijk, zwaar en je merkt dus niks meer van het "premium" gevoel van de telefoon zelf.
- Zwaar (telefoon zelf is al zwaarder en nu moet er dus ook nog een hoesje om. Het is wel een flinke baksteen in je broek nu)

Al met al dus wel een flinke stap vooruit, het is een fijne telefoon maar ben er lang niet zo blij mee als ik was met mijn Note 3 toen ik die net nieuw had (kwam toen van een Galaxy S2).

Nikon D300 met Sigma 10-20mm, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1.8, Nikon 70-300VR en Nikon SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

robinho85 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:06:
[...]

Ikkuh!!! :)

Heb 4 jaar een Note 3 gehad. Met smart gewacht op de Note 5. Die kwam niet naar Europa. }:| Toen maar gewacht op de Note 7. Dat verhaal is bekend. :N En uiteindelijk dus de Note 8 besteld. Ik was nog superblij met mijn Note 3 al begon hij na 4 jaar wel oud te worden (batterijduur, snelheid nam af, geheugen bijna vol etc). Ook dacht ik dat er niet zoveel veranderd was. Dat bleek onzin. Er is wel echt veel veranderd in 4 jaar. 7(8)7

Pluspunten:
- Haarscherp scherm en met uitstekende helderheid.
- Veel vloeiender interface.
- Weer lekker snel. Alle apps laden instant, zelfs nu na 7 maanden intensief gebruik.
- Camera is top, veel beter dan de Note 3, zeker met minder licht. Ook de 2de camera met telelens is handig.
- Voelt echt premium aan met die glazen achterkant en de edge display*

Nadelen:
- Ben geen fan van het nieuwe 18:9 schermformaat. Zeker voor video (Youtube) kijken was de meer vierkante verhouding van de Note 3 veel fijner. Te meer omdat je ook nog de gebogen kanten eigenlijk niet mee kan rekenen. Het Note 8 scherm is op papier veel groter dan de Note 3. In praktijk valt dat goed tegen.
- Langwerpige formaat betekent ook dat hij minder goed in je broekzak past en met bij bijv. zitten of bukken veel eerder in de weg zit.
- Spiegelglad door de glazen achterkant en behoorlijk kwetsbaar Edge display als ik iedereen moet geloven. Er moet dus echt een hoesje om. Ik had op de Note 3 alleen een glazen screen protector. Er zijn blijkbaar geen goede oplossingen voor het gebogen scherm dus nu een rubberen Spigen case. Dit is lelijk, zwaar en je merkt dus niks meer van het "premium" gevoel van de telefoon zelf.
- Zwaar (telefoon zelf is al zwaarder en nu moet er dus ook nog een hoesje om. Het is wel een flinke baksteen in je broek nu)

Al met al dus wel een flinke stap vooruit, het is een fijne telefoon maar ben er lang niet zo blij mee als ik was met mijn Note 3 toen ik die net nieuw had (kwam toen van een Galaxy S2).
Bedankt voor je reactie :) Inderdaad, de note 3 accu begint ook snel minder te worden.. max 2 en half uur SOT. Ik wacht even af wat de Oneplus 6 gaat doen en dan de keuze maken voor welk toestel ik ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 14-09 13:19
Ook ik zit te denken aan een Note 8. Zeker omdat ik ooit een Note 4 had en daarvoor een S7 voor terug kreeg die al na een jaar kuren ging vertonen maar allemaal niet gedekt waren door de garantie.

Echter heb ik bij de MM even zitten spelen met de camera, en ik mis een optie die ik wel op mijn S7 heb. Dat is FullHD 60fps filmen, ik kreeg het er niet uit. Zit deze optie er niet meer in? Dit zou wel een dealbreaker voor mij zijn.
Verder verwacht ik wel dat de prijs van de Note 8 gaat zakken als de 9 in de winkel ligt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:27:
Ook ik zit te denken aan een Note 8. Zeker omdat ik ooit een Note 4 had en daarvoor een S7 voor terug kreeg die al na een jaar kuren ging vertonen maar allemaal niet gedekt waren door de garantie.

Echter heb ik bij de MM even zitten spelen met de camera, en ik mis een optie die ik wel op mijn S7 heb. Dat is FullHD 60fps filmen, ik kreeg het er niet uit. Zit deze optie er niet meer in? Dit zou wel een dealbreaker voor mij zijn.
Verder verwacht ik wel dat de prijs van de Note 8 gaat zakken als de 9 in de winkel ligt.
Zit er gewoon in hoor, kan ik hier kiezen voor FHD 60FPS. Kan zijn dat een andere setting hiervoor zorgt dat die niet beschikbaar komt, maar bij mij is ie er gewoon.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
NLF schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:33:
Ik ben ook van een 3 naar een 8 gegaan. Vooral vanwege de batterijduur die hard achteruit ging (ondanks dat ik hem al eens had vervangen) en het feit dat hij iets trager werd.

De 8 is echt duidelijk een paar generaties verder dan de 3, en je went heel snel aan de snelheid en aan hoe responsief de telefoon is. Ik vind de grootte goed, maar ben geen grote fan van de gebogen randen. Ik houd van tekenen op mijn Note en daarvoor wil ik gewoon een mooi groot plat vlak. Van mij mocht hij in plaats van langer wel breder zijn (maar hij is ongeveer net zo breed als de 3).

Verder sluit ik me aan bij robinho85 qua voor- en nadelen. En ik ben blij met mijn overstap!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:27:
De selfie camera kan dat niet. De camera achter op het toestel wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ExvHIl4ZY2r667Bp5ZVumCtH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y8ZSUJm8HORk8qKXetVoFrMv/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 15 mei 18

What's new:
* Android 8.0.0

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13094739-QB17904683
Build date Wed, 25 Apr 2018 11:19:04 +0000
Product code PHN
PDA N950FXXS3CRDF
CSC N950FOXM3CRDA
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/wwFBwD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
En in deze werkt de 4G+ weer voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmie1973
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 22:43
Even een vraagje over de camera's.
Hoe werkt dit precies?
Ik had namelijk verwacht dat de ene de "normale" camera is, en de andere de ingezoomde camera.
Maar als ik mijn vinger voor de buitenste camera houd, dan zie ik in beide standen beeld.
Houd ik me vinger voor de camera in het midden, heb ik in beide gevallen geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Remmie1973 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:12:
Even een vraagje over de camera's.
Hoe werkt dit precies?
Ik had namelijk verwacht dat de ene de "normale" camera is, en de andere de ingezoomde camera.
Maar als ik mijn vinger voor de buitenste camera houd, dan zie ik in beide standen beeld.
Houd ik me vinger voor de camera in het midden, heb ik in beide gevallen geen beeld.
http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-note8/camera/

https://www.galaxyclub.nl...a-features-onder-de-loep/

2 sec werk op google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik heb hem gisteren gekocht bij de saturn in oberhausen. Daar was ie zeer betaalbaar €630.
Nu lekker alles overzetten en spelen met de instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
als iemand nog een screenprotector zoekt.. curved plastic.. ik heb er nog een paar.
Ik heb ze een maand geleden besteld maar uiteindelijk toch voor een ander toestel gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:02:
Ik heb hem gisteren gekocht bij de saturn in oberhausen. Daar was ie zeer betaalbaar €630.
Nu lekker alles overzetten en spelen met de instellingen
Dual of single sim versie?
Wel een erg nette prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Single sim.

https://www.saturn.de/de/...galaxy-note8-2319080.html

[ Voor 76% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-05-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

william89 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:17:
Ik krijg geen verbinding met Android Auto in mijn auto (welke ondersteund wordt), met mijn Note 8. Meer mensen dit probleem?

Googlen levert iets op met USB debuggen, maar dat helpt niet.
Ik heb dit probleem ook. android auto via APK installeren lijkt niet te werken maar als je het vervolgens met je auto verbind start hij automatisch op en werkt alles perfect _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door spartacusNLD op 23-05-2018 21:07 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:21
spartacusNLD schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:28:
[...]

Ik heb dit probleem ook. android auto via APK installeren lijkt niet te werken maar als je het vervolgens met je auto verbind start hij automatisch op en werkt alles perfect _/-\o_
Dat is goed nieuws! :) Ik kom echter af van iOS en ben niet echt thuis in APK's. Kun je zo'n Android Auto app downloaden als een APK en dan installeren? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

william89 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:44:
[...]
Dat is goed nieuws! :) Ik kom echter af van iOS en ben niet echt thuis in APK's. Kun je zo'n Android Auto app downloaden als een APK en dan installeren? :?
Nee met iOS kan dat denk ik niet zonder jailbreak. Alleen met Android is dit te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 24-05-2018 10:53 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Aantal berichten verplaatst naar: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:21
spartacusNLD schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Nee met iOS kan dat denk ik niet zonder jailbreak. Alleen met Android is dit te doen.
Ik moet dus even Googlen voor een Android Auto APK en 'how to install APK' ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
william89 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Ik moet dus even Googlen voor een Android Auto APK en 'how to install APK' ofzo? :+
openen met ES file explorer ofz.. erop klikken dan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RcQ1xP9lWujVqu6MI0eQx6oX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/69O9gT1hxzzgJFWElLay9Kbf/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 28 mei 18

What's new:
* Android 8.0.0
* May security patches (Samsung Android Security Updates)

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13094739-QB18182325
Build date Thu, 17 May 2018 20:16:07 +0000
Security Patch Level 2018-05-01
Product code PHN
PDA N950FXXS3CRE5
CSC N950FOXM3CRE5
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/Jk2cjo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masihi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-07-2021
Ik kom van de s7 en wilde weer de Note ervaring terug die ik ken van de Note 3. Valt toch wat tegen. Met name bepaalde instellingen die ik gewoon niet terug krijg naar een prettige en logische setting. Misschien weet iemand hier het, want ik zoek me al een week suf.

1. Ik gebruik bijvoorbeeld vaak Google voice search. Voorheen maakte het niets uit of ik dit in het Engels insprak of in het nederlands. Nu wel. Ik moet de zoektaal steeds wijzigen want Google verstaat opeens maar 1 taal tegelijk. Je kunt er ook maar 1 instellen in Google. (Misschien is dit een Google dingetje maar wel vreemd dat het op mijn vorige telefoon vorige week nog wel kon)

2. Hetzelfde geldt voor de keyboard taal. Ik ben namelijk nogal verknocht aan het 3x4 toetsenbord, maar soms heb je de qwerty nodig voor ongebruikelijke woorden. Dus had ik twee toetsenborden, door 2 talen te kiezen, en ik kon daar makkelijk tussen swypen. Dat kan nu ook maar, het handige was voorheen dat je in beide toetsenborden wel gewoon in beide talen de voorspelde woorden kreeg. Ik vond dat toen onlogisch, maar het was wel super handig. Ik kon dus voor beide talen 3x4 gebruiken als voorkeur, zonder dat ik de qwerty moest opgeven. Want die heb je toch wel vaak nodig.

Maar op deze telefoon is die feature opeens weg. Dus typen is voor mij een hele irritante bezigheid geworden.

3. Ook kun je geen woorden meer snel verbinden. Dus je wilt "Kamerlamp" typen, maar je lijst kent dit woord niet. Dan kun je niet achter de r staan en "lamp" typen, want dan verandert hij het hele woord.

Het zal misschien op te lossen zijn met een instelling maar ben al een week aan het zoeken 😣

[ Voor 4% gewijzigd door Masihi op 29-05-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Bij mij werkt Engels en Nederlands met Google voice.
Maar mijn Play store heeft een Nederlands en een Amerikaans account.
Misschien heeft dat er iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een normale OTA update met 1 mei patch, 709 MB download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swhnld schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:37:
Er is weer een normale OTA update met 1 mei patch, 709 MB download.
Klopt had ik van de week ook geïnstalleerd.. Al 2 keer gehad dat scherm niet meer reageerde en pas werkte als ik powerknop indrukte en weer unlockte… Vaagheid. Voor de rest zie ik weinig verbeteringen, changelog zegt ook alleen beveiliging is verbeterd, en dan een update van 709 MB uitbrengen... Dikke beveiligingsupdate dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohit schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Klopt had ik van de week ook geïnstalleerd.. Al 2 keer gehad dat scherm niet meer reageerde en pas werkte als ik powerknop indrukte en weer unlockte… Vaagheid. Voor de rest zie ik weinig verbeteringen, changelog zegt ook alleen beveiliging is verbeterd, en dan een update van 709 MB uitbrengen... Dikke beveiligingsupdate dan..
Ik heb zelf nog geen problemen. Zie dat de update officieel inderdaad 29-5 is uitgekomen. Wat grote betreft, geen idee waar het allemaal zaken raakt, lijkt mij fors als ik de patches zie:
https://source.android.com/security/bulletin/
En dan naar May gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swhnld schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Ik heb zelf nog geen problemen. Zie dat de update officieel inderdaad 29-5 is uitgekomen. Wat grote betreft, geen idee waar het allemaal zaken raakt, lijkt mij fors als ik de patches zie:
https://source.android.com/security/bulletin/
En dan naar May gaan.
Tja de S9 heeft ook een update gehad deze week die maar 300 MB was, en die had ook beveiligingsupdate van Mei + functies erbij gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohit schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:17:
[...]

Tja de S9 heeft ook een update gehad deze week die maar 300 MB was, en die had ook beveiligingsupdate van Mei + functies erbij gekregen..
Was de S9 niet met Trebble uit gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swhnld schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:37:
[...]

Was de S9 niet met Trebble uit gekomen?
https://nl.hardware.info/...9-plus-wel-project-treble

kan het wel maar ze gebruiken het volgens mij niet...

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic