Hey dat is fijn!
Awesome, dat Tikkie nu ook werkt met Revolut. Ik had als workaround een gratis Bunq rekening geopend, maar niet ideaal.
Ook hier ga ik nu mijn ASN Bank sluiten sinds ze stoppen met hun eigen Mobiel Betalen app en over gaan naar Apple/Google Pay.
Ook hier ga ik nu mijn ASN Bank sluiten sinds ze stoppen met hun eigen Mobiel Betalen app en over gaan naar Apple/Google Pay.
[ Voor 35% gewijzigd door nlboy op 04-06-2024 17:03 ]
Verwijderd
Vergeet niet met Revolut dat als je geld kwijt bent dat je naar Litouwen moet om je geld terug te halen wat onder de deposito garantiestelsel valt.
Nah. Je moet er niet heenVerwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:07:
Vergeet niet met Revolut dat als je geld kwijt bent dat je naar Litouwen moet om je geld terug te halen wat onder de deposito garantiestelsel valt.
Daarnaast is het sowieso niet interessant om bij Revolut te sparen en zijn er betere opties (concurrent N26 bv waar iedereen 2,8% krijgt en met duurst betaalde pakket 4,00%). En de andere spaaroplossing, met een geldmarktfonds, heeft wel een hogere "rente", maar valt helemaal niet onder een DGS (is beleggen, niet sparen op een depositorekening).
Ik heb vorige week een Revolut rekening geopend en een gezamenlijke rekening aangemaakt. Om te testen naar beide rekening een klein bedrag overgemaakt. Komt netje direct aan. Het probleem is dat ik alleen bij de gezamenlijke rekening een knop "Verstuur" zie en bij het primaire account niet. Zie ik iets over het hoofd ? Ik heb een "Plus" account.
Als het Litouwse depositogarantiestelsel het bezwaar is ben je met N26 ook niet geholpen, want ook zij vallen niet onder het Nederlandse garantiestelsel. Voor het Nederlandse garantiestelsel zou je Bunq kunnen overwegen, zij geven bijna 2,5% rente. Of een grotere naam, Centraal Beheer, met 2,1%. Maar genoeg over verschillende spaarrentes, daar is vast een ander topic voor.RobertMe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:13:
[...]
Nah. Je moet er niet heenEn kans is zeeer groot dat Revolut de contactgegevens al lang heeft aangeleverd bij de Litouwse DGS instantie.
Daarnaast is het sowieso niet interessant om bij Revolut te sparen en zijn er betere opties (concurrent N26 bv waar iedereen 2,8% krijgt en met duurst betaalde pakket 4,00%). En de andere spaaroplossing, met een geldmarktfonds, heeft wel een hogere "rente", maar valt helemaal niet onder een DGS (is beleggen, niet sparen op een depositorekening).
Tsja, Litouwen of Duitsland. Velen zullen geld dan wel in Duitsland zetten en dat fijner vinden dat de Baltische staten met Putin als buurman. En ja, uiteraard zijn er ook die het geld alleen bij een Nederlandse bank willen hebben, met namen als ING, ABN Amro, of Rabobank. En dus ook niet gaan voor CreditEurope Bank, Yapi Kredi, Garanti, ..., echte Nederlandse banken onder Nederlands DGS. Alleen "van Turkse komaf". Wat ook al uit jouw post blijkt, half, want Bunq is ook "van een Turk / Marokkaan / ...". Terwijl Yapi momenteel 2,6% rente heeft, CreditEurope Bank een actie met 3,75% voor 6 maanden, en Garanti tot het eind van het jaar meen ik ook 3,00%. Allen meer dan Bunq dus.oscarwashere schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:34:
[...]
Als het Litouwse depositogarantiestelsel het bezwaar is ben je met N26 ook niet geholpen, want ook zij vallen niet onder het Nederlandse garantiestelsel.
Trade Republic geeft standaard 4% spaarrente tot een bedrag van 50.000 euro.RobertMe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:13:
[...]
Wat wil je precies doen? Bij primair doe je overschrijving via Betalingen onderaan.wpeterw schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:15:
Ik heb vorige week een Revolut rekening geopend en een gezamenlijke rekening aangemaakt. Om te testen naar beide rekening een klein bedrag overgemaakt. Komt netje direct aan. Het probleem is dat ik alleen bij de gezamenlijke rekening een knop "Verstuur" zie en bij het primaire account niet. Zie ik iets over het hoofd ? Ik heb een "Plus" account.
Er is voor het geldmarkt fonds weer een ander garantie stelsel alleen is deze tot 20.000 https://www.dnb.nl/betrou...tor/beleggerscompensatie/ (ook een EEA verplichting).RobertMe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:13:
[...]
Nah. Je moet er niet heenEn kans is zeeer groot dat Revolut de contactgegevens al lang heeft aangeleverd bij de Litouwse DGS instantie.
Ben daar niet zo bang voor, uiteindelijk is het DSG een EEA iniatief, het wordt gereguleerd in dit geval ook in Litouwen door de centrale bank die weer terug kan terug kan vallen op de ECB gezien het een euro land is. Duurt alleen wat langer. Overigens staat het geld vaak gestald bij de ECB voor het grootste deel, ligt weinig fysiek spaargeld in Litouwen denk ik (of in Frankfurt)RobertMe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:42:
[...]
Tsja, Litouwen of Duitsland. Velen zullen geld dan wel in Duitsland zetten en dat fijner vinden dat de Baltische staten met Putin als buurman. En ja, uiteraard zijn er ook die het geld alleen bij een Nederlandse bank willen hebben, met namen als ING, ABN Amro, of Rabobank. En dus ook niet gaan voor CreditEurope Bank, Yapi Kredi, Garanti, ..., echte Nederlandse banken onder Nederlands DGS. Alleen "van Turkse komaf". Wat ook al uit jouw post blijkt, half, want Bunq is ook "van een Turk / Marokkaan / ...". Terwijl Yapi momenteel 2,6% rente heeft, CreditEurope Bank een actie met 3,75% voor 6 maanden, en Garanti tot het eind van het jaar meen ik ook 3,00%. Allen meer dan Bunq dus.
En het BCS is geen DGSzomaar0iemand schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:12:
[...]
Er is voor het geldmarkt fonds weer een ander garantie stelsel alleen is deze tot 20.000 https://www.dnb.nl/betrou...tor/beleggerscompensatie/ (ook een EEA verplichting).
Zo'n risico heb je niet bij een spaarrekening. Of ja, "ver weg" lijkt inflatie er op, maar dat "risico" (/effect) heb je ook met een geldmarktfonds natuurlijk en is exact hetzelfde.
Ah zo bedoel je, helemaal gelijk natuurlijk! Ik dacht dat je het specifiek had over het omvallen van de broker inderdaadRobertMe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:05:
[...]
En het BCS is geen DGSHet BCS beschermd je tegen het verlies van de aandelen (broker die omvalt en je niet de aandelen teruggeeft / terug kan geven). Als het fonds door het putje gaat en ineens een waarde van 0,00 heeft dan is je geld "gewoon" weg. Risico van het beleggen.
Zo'n risico heb je niet bij een spaarrekening. Of ja, "ver weg" lijkt inflatie er op, maar dat "risico" (/effect) heb je ook met een geldmarktfonds natuurlijk en is exact hetzelfde.
2,5%?oscarwashere schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:34:
[...]
Als het Litouwse depositogarantiestelsel het bezwaar is ben je met N26 ook niet geholpen, want ook zij vallen niet onder het Nederlandse garantiestelsel. Voor het Nederlandse garantiestelsel zou je Bunq kunnen overwegen, zij geven bijna 2,5% rente. Of een grotere naam, Centraal Beheer, met 2,1%. Maar genoeg over verschillende spaarrentes, daar is vast een ander topic voor.
Mijn spaarrekeningen bij Revolut krijgen 3,06% en het was begin dit jaar 3,11%
Goed om te lezen dat Tikkie eindelijk werkt, nu nog even fatsenlijk iDeal uuitvoeren en het is ook dadwerkelijk bruikbaar voor dagelijks gebruik. Ik heb namelijk nog regelmatig dat ik een iDeal betalverzoek of zelfs gewone betalingen van een webshop nier kan uitvoeren omdat hij ipv de app me redirect naar de mobiele site en ik vervolgens een foutmelding krijg
Ik kan het op de site van Revolut en in dit topic niet duidelijk terugvinden, maar is een gezamenlijke rekening bij Revolut gratis of moet je daar een betaald plan voor hebben?
Gratis. Alleen jammer dat je er maar één kan aanmakenSchweino schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:13:
Ik kan het op de site van Revolut en in dit topic niet duidelijk terugvinden, maar is een gezamenlijke rekening bij Revolut gratis of moet je daar een betaald plan voor hebben?

Behalve die van de motorrijtuigenbelasting. Procedure:CP1977 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:03:
[...]
Waarom pas je de incasso’s enz niet gewoon zelf aan? Gok dat 80% tegenwoordig via web kan en de rest is vaak inkomsten en die gaan toch niet via overstap service.
- Bellen met de belastingtelefoon en een formulier aanvragen
- Verwerkingstijd is maximaal 2 weken
- Formulier invullen en terugsturen
- Verwerkingstijd 3 weken
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Valt nog mee. Ik heb nog 1 incasso bij mijn legacy bank lopen van Connexxion.wpeterw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:38:
[...]
Behalve die van de motorrijtuigenbelasting. Procedure:
IBAN online wijzigen kan wel maar gaat via een digitale incassomachtiging.
Alleen de grote jongens ABN, ING, SNS, ASN, Regio en Rabo worden daarbij ondersteund.
Contact met klantenservice helaas erg matig te noemen. Mijn vraag wordt niet goed gelezen en ze denken dat ik een foutmelding krijg. Vervolgens begrijpen ze wel het probleem maar zeggen ze dat ze hier niets aan kunnen veranderen, ook niet achter de schermen.
Ik moet maar met een andere bankrekening een nieuw abonnement aanvragen....
Ik wil dus alleen een wijziging doorgeven.
Vervolgens heb ik dan wel de optie aangeboden gekregen om een formulier aan te vragen, zodat ze een nieuw abonnent met het juiste IBAN kunnen verwerken. Daarbij moet ik rekening houden met een verwerkingstijd van 6 tot 12 weken...

Ben er wel ff klaar mee, ik houd voorlopig nog m' n legacy bank aan en laat deze maar even doorlopen.
Overweeg wel om een klacht bij de concessieverlener neer te leggen.
Dit is echt zeer klantonvriendelijk.
Tegen de tijd dat al mijn IBAN discriminatie waren afgehandeld had Revolut eindelijk een NL-IBAN, kwamen ze er nog makkelijk mee weg.. maar ik zou vooral nu al klagen. Er zijn helaas ook nog steeds webshops zonder Revolut in het iDeal lijstje, 2 jaar na introductie iDeal bij Revolut..Wally2002 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:51:
[...]
Valt nog mee. Ik heb nog 1 incasso bij mijn legacy bank lopen van Connexxion.
IBAN online wijzigen kan wel maar gaat via een digitale incassomachtiging.
Alleen de grote jongens ABN, ING, SNS, ASN, Regio en Rabo worden daarbij ondersteund.
Contact met klantenservice helaas erg matig te noemen. Mijn vraag wordt niet goed gelezen en ze denken dat ik een foutmelding krijg. Vervolgens begrijpen ze wel het probleem maar zeggen ze dat ze hier niets aan kunnen veranderen, ook niet achter de schermen.
Ik moet maar met een andere bankrekening een nieuw abonnement aanvragen....
Ik wil dus alleen een wijziging doorgeven.
Vervolgens heb ik dan wel de optie aangeboden gekregen om een formulier aan te vragen, zodat ze een nieuw abonnent met het juiste IBAN kunnen verwerken. Daarbij moet ik rekening houden met een verwerkingstijd van 6 tot 12 weken...![]()
Ben er wel ff klaar mee, ik houd voorlopig nog m' n legacy bank aan en laat deze maar even doorlopen.
Overweeg wel om een klacht bij de concessieverlener neer te leggen.
Dit is echt zeer klantonvriendelijk.
In het geval van Connexxion ben ik wel benieuwd of het ondanks de opgeworpen barrières het nog als IBAN-discrimanatie wordt gezien: ze accepteren uiteindelijk wel een andere IBAN maar daarvoor moet je dus met fysieke formulieren aan de slag en doen ze er 6 tot 12 weken over. Daarnaast is het administratief geen wijziging maar een nieuwe aanvraag voor hetzelfde product, met als uiteindelijke resultaat wel afschrijving van je nieuwe IBAN.Deezers schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:33:
[...]
Tegen de tijd dat al mijn IBAN discriminatie waren afgehandeld had Revolut eindelijk een NL-IBAN, kwamen ze er nog makkelijk mee weg.. maar ik zou vooral nu al klagen. Er zijn helaas ook nog steeds webshops zonder Revolut in het iDeal lijstje, 2 jaar na introductie iDeal bij Revolut..
Per definitie vind ik dat, als je een product of abo volledig digitaal kunt afsluiten, dan ook alle verdere correspondentie, wijzigingen en eventueel opzegging ook volledig digitaal moet lopen. Als dat dan niet via een website/digitale omgeving gaat, prima, maar dan moeten ze dat op basis van een e-mail dan handmatig veranderen.
Klagen bij de klantenservice van Connexxion helpt dus niet, daar bieden ze excuses aan dat het niet makkelijker kan en alleen via formulieren kan. Ondanks druk zetten met verwijzing naar het geen onderscheid in IBAN mogen maken.
Overigens wel opvallend dat ik bij mijn eerdere operatie van een paar jaar terug, om alle incasso's over te zetten naar eerst de GB IBAN en later de LT IBAN, het enige bedrijf dat er überhaupt niet aan wilde/kon beginnen (hardcoded beperkingen in hun software) ook een openbaar vervoerbedrijf was.
Wat betreft webshops die Revolut niet in het iDeal lijstje hebben: die hebben pech en ga ik wel ergens anders shoppen. Sowieso ben ik niet zo'n fan van iDeal omdat de voordelen vooral voor de webshop zijn, maar dat is een andere discussie.
Herkenbaar. Ook met ASR (motorverzekering) krijg je na telefonisch contact een machtigingsverzoek per e-mail en tada ...wpeterw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:38:
[...]

:fill(white):strip_exif()/f/image/x13TnlmkkbvjAAACODrCgc71.png?f=user_large)
Nu gaan ze ook een formulier per post sturen, omdat ze een handtekening nodig hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 06-06-2024 09:18 ]
Ik maak al maanden regelmatig geld over tussen Revolut<->Rabo, en rabo geeft soms wel soms niet de melding dat naam+nr gecontroleerd kan worden.RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:04:
* Nu even bij Rabo ingelogd "Naam en rekeningnummer zijn gecontroleerd". Dat was voorheen ook niet. Dus Revolut heeft nu toch wel duidelijk de IBAN check ingebakken.
Zal dus ook betekenen dat op andere plekken de Revolut IBAN nu direct geaccepteerd zal worden (Belastingdienst deed ook naam check? Bv)
Dit is niet Revolt-specifiek natuurlijk, dit is het proces bij de Belastingdienst anno 2024 voor wat voor betaalrekening dan ook.wpeterw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:38:
[...]

Vreemd. Ik meen recent in mijn belastingdienst te hebben gezien toen ik mijn bankrekening aanpaste dat het ook voor de motorrijtuigenbelasting gold. Eens kijken of ik nog kan vinden waar dat was.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Bastingdienst says no: https://www.belastingdien...jtuigenbelasting-wijzigenbirdibird schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:27:
Vreemd. Ik meen recent in mijn belastingdienst te hebben gezien toen ik mijn bankrekening aanpaste dat het ook voor de motorrijtuigenbelasting gold. Eens kijken of ik nog kan vinden waar dat was.
Ik heb het gevonden: het was bij mijn belastingdienst zakelijkmfkne schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:29:
[...]
Bastingdienst says no: https://www.belastingdien...jtuigenbelasting-wijzigen
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik zag eerder in dit topic voorbijkomen dat Centraal Beheer met Revolut koppelen niet mogelijk is en ik krijg nu inderdaad ook de mededeling dat zij mijn ASN rekeningnummer niet gaan wijzigen naar Revolut, omdat:
Gister telefonisch contact opgenomen en een klacht ingediend. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om alle informatie te leveren (zoals afschrift Revolut, handtekening met machtiging, etc.), maar alsnog weigeren ze.Revolut is nog niet aangesloten bij Surepay. Dat is een dienst die wij gebruiken voor de controle.
Ja ik heb eerder precies dat meegemaakt met de Centraal Beheer spaarrekening. Ik begrijp dat ze dit mogen weigeren (IBAN discriminatie , juridisch enzo.) omdat het een spaarrekening / tegenrekening betreft.nlboy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:11:
Ik zag eerder in dit topic voorbijkomen dat Centraal Beheer met Revolut koppelen niet mogelijk is en ik krijg nu inderdaad ook de mededeling dat zij mijn ASN rekeningnummer niet gaan wijzigen naar Revolut, omdat:
[...]
Gister telefonisch contact opgenomen en een klacht ingediend. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om alle informatie te leveren (zoals afschrift Revolut, handtekening met machtiging, etc.), maar alsnog weigeren ze.
Als het een handelaar was die een betaling via Revolut weigert mag dat niet.
Over Surepay... Via ING lijkt de naam/IBAN check te werken (bij mijj wel in elk geval)
Dit zegt Revolut er over als je het aan de chat assistent vraagt:
:strip_exif()/f/image/xuCNgPmQXMgMSDz9CEMHIrky.jpg?f=fotoalbum_small)
[ Voor 46% gewijzigd door Green.car6808 op 07-06-2024 10:31 ]
Net gecontroleerd met mijn ABN Amro rekening, ook hierbij wordt de naam check uitgevoerd en krijg ik een melding als de naam niet overeenkomt.Green.car6808 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:15:
[...]
Ja ik heb eerder precies dat meegemaakt met de Centraal Beheer spaarrekening. Ik begrijp dat ze dit mogen weigeren (IBAN discriminatie , juridisch enzo.) omdat het een spaarrekening / tegenrekening betreft.
Als het een handelaar was die een betaling via Revolut weigert mag dat niet.
Over Surepay... De naam/IBAN check lijkt te werken als ik zie dat Tikke nu werkt (of was dat op een andere manier in de Tikkie app opgelost ?) en ook ING bij het overmaken van geld naar Revolut niet meer meldt dat de naam en IBAN niet gecheckt kunnen worden... Zijn ze dus inmiddels (sinds kort) niet aangesloten bij Surepay ?
Even contact opnemen met revolut en navragen of ze het nu daadwerkelijk supporten, als dat zo is zou ik Centraal Beheer nogmaal bellen en aangeven dat SurePay ondersteunt wordt. Waarschijnlijk staat net zoals bij Tikkie Revolut hardcoded uit.nlboy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:11:
[...]
Gister telefonisch contact opgenomen en een klacht ingediend. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om alle informatie te leveren (zoals afschrift Revolut, handtekening met machtiging, etc.), maar alsnog weigeren ze.
Zo te lezen (de chat) ondersteunen ze het (nog) niet. Jammer dat zij als enige tot nu toe hier 'moeilijk' over doen, dus dan maar mijn beleggingsrekening opzeggen.
Update: Net Centraal Beheer gesproken n.a.v. mijn klacht en zij kunnen helaas niet afwijken van hun Surepay policy. Dus dat zou betekenen dat ik mijn ASN bank moet aanhouden alleen voor CB. Zij hebben dit iig genoteerd en wellicht als meer mensen dit aankaarten bij CB dat ze iig iets met deze signalen gaan doen.
Update: Net Centraal Beheer gesproken n.a.v. mijn klacht en zij kunnen helaas niet afwijken van hun Surepay policy. Dus dat zou betekenen dat ik mijn ASN bank moet aanhouden alleen voor CB. Zij hebben dit iig genoteerd en wellicht als meer mensen dit aankaarten bij CB dat ze iig iets met deze signalen gaan doen.
[ Voor 49% gewijzigd door nlboy op 07-06-2024 11:13 ]
Wellicht is het ook nog een optie om Surepay direct te benaderen?
Ze geven overigens zelf aan dat ze "99.8% dekking NL banken" hebben (links bovenaan hun website).
Edit: als ik het goed begrijp is dit het bedrijf achter de naamcontrole bij de NL banken. Dan is het helemaal laks van Centraal Beheer want dan gaat het vermoedelijk alleen om een vinkje aanzetten voor Revolut?
Ze geven overigens zelf aan dat ze "99.8% dekking NL banken" hebben (links bovenaan hun website).
Edit: als ik het goed begrijp is dit het bedrijf achter de naamcontrole bij de NL banken. Dan is het helemaal laks van Centraal Beheer want dan gaat het vermoedelijk alleen om een vinkje aanzetten voor Revolut?
[ Voor 35% gewijzigd door Wally2002 op 07-06-2024 12:12 ]
Gebruik nu een tijdje revolut voor er bij en dat bevalt me prima.
Ik wil het nu eigenlijk als hoofd bank gaan gebruiken met een premium of plus abbo.
Bij de abbonementen zit ook een reisverzekering en wat andere verzekeringen. Heeft iemand hier ervaring mee en al ooit wat geclaimd? Is dit betrouwbaar genoeg om mijn doorlopende reisverzekering op te kunnen zeggen?
Ik wil het nu eigenlijk als hoofd bank gaan gebruiken met een premium of plus abbo.
Bij de abbonementen zit ook een reisverzekering en wat andere verzekeringen. Heeft iemand hier ervaring mee en al ooit wat geclaimd? Is dit betrouwbaar genoeg om mijn doorlopende reisverzekering op te kunnen zeggen?
Ik heb ervaring met de reisverzekering, ik heb Revolut Premium. Begin dit jaar een claim ingediend in verband met een vertraging. De afhandeling liet lang op zich wachten, enkele weken, maar daar werd al voor gewaarschuwd toen ik de claim indiende. Ze hadden op dat moment veel aanvragen te verwerken. Verder ging de afhandeling soepel. Er is een keer om wat extra informatie gevraagd maar daarna werd er netjes volgens de policy een vergoeding uitbetaald. En die was nagenoeg gelijk, iets hoger zelfs, als de uitbetaling van een reisgenoot bij een reguliere Nederlandse verzekeraar. Grootste verschil is dat ik 5-6 weken heb moeten wachten op de vergoeding en bij haar was het in 2 dagen afgehandeld.
Ik heb sinds kort een Revolut rekening, handig voor op vakantie in de USA. Ik heb ook een spaarrekening erbij geopend om toch nog wat rente te krijgen. Ik zie dat deze spaarrekening is euro’s is. Is er iemand die weet of je hier ook dollars op kan stallen? Of is dit niet mogelijk?
Niet zonder eerst om te zetten naar euro. Overigens zijn al je valuta gewoon op één account dus je usd staan gewoon in het usa tabje.kbus schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:51:
Ik heb sinds kort een Revolut rekening, handig voor op vakantie in de USA. Ik heb ook een spaarrekening erbij geopend om toch nog wat rente te krijgen. Ik zie dat deze spaarrekening is euro’s is. Is er iemand die weet of je hier ook dollars op kan stallen? Of is dit niet mogelijk?
Was dat toevallig met hun oude (Allianz) of nieuwe (Xcover) partner?Worami schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:26:
Ik heb ervaring met de reisverzekering, ik heb Revolut Premium. Begin dit jaar een claim ingediend in verband met een vertraging. De afhandeling liet lang op zich wachten, enkele weken, maar daar werd al voor gewaarschuwd toen ik de claim indiende. Ze hadden op dat moment veel aanvragen te verwerken. Verder ging de afhandeling soepel. Er is een keer om wat extra informatie gevraagd maar daarna werd er netjes volgens de policy een vergoeding uitbetaald. En die was nagenoeg gelijk, iets hoger zelfs, als de uitbetaling van een reisgenoot bij een reguliere Nederlandse verzekeraar. Grootste verschil is dat ik 5-6 weken heb moeten wachten op de vergoeding en bij haar was het in 2 dagen afgehandeld.
Volgens mij niet met de spaarrekening. Wel met de flexibele cash funds (MMFs, dus geen spaarrekening). Je krijgt zelf wat extra rente in USD en GBP. Het valuta risico is geen probleem als je ze toch in dat valuta uitgeeft.kbus schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:51:
Met de nieuwe, XcoverYoutl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:08:
[...]
Was dat toevallig met hun oude (Allianz) of nieuwe (Xcover) partner?
iDeal betalingen zijn nog wel een draak.
Na 8x de betaling van bol.com authenticeren maar opgegeven. De vorige ging ook al moeilijk aangezien de app niet geopent werd (en dus via de weboptie met 06nummer moet werken waarbij de gezamenlijke rekening niet zichbaar is)
Morgen maar weer proberen.
Mijn vrouw en ik willen graag meer inzicht in elkaars uitgaven met de gezamenlijke rekening. Wat dat betreft is het gelukt: we geven beide niets meer uit
Na 8x de betaling van bol.com authenticeren maar opgegeven. De vorige ging ook al moeilijk aangezien de app niet geopent werd (en dus via de weboptie met 06nummer moet werken waarbij de gezamenlijke rekening niet zichbaar is)
Mijn vrouw en ik willen graag meer inzicht in elkaars uitgaven met de gezamenlijke rekening. Wat dat betreft is het gelukt: we geven beide niets meer uit
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Misschien de debit kaart gebruiken bij Bol.com? Ik heb nu Revolut al een tijdje in gebruik en hou als regel debit Mastercard/Visa waar mogelijk en iDeal als het moet.DaWizza schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:38:
Met wat voor toestel? Herken dit namelijk niet.DaWizza schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:38:
Dan betaal je vooruit, bij achteraf betalen gaat dat niet zover ik weet...Youtl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:03:
[...]
Misschien de debit kaart gebruiken bij Bol.com? Ik heb nu Revolut al een tijdje in gebruik en hou als regel debit Mastercard/Visa waar mogelijk en iDeal als het moet.
Goed idee, zometeen maar doen.Youtl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:03:
[...]
Misschien de debit kaart gebruiken bij Bol.com? Ik heb nu Revolut al een tijdje in gebruik en hou als regel debit Mastercard/Visa waar mogelijk en iDeal als het moet.
De virtuele kaart heb ik weinig problemen mee gehad.
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Samsung, maakt verder niet veel uit...dit is de telefoon die er isNuevocasa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:39:
[...]
Met wat voor toestel? Herken dit namelijk niet.

Ik weet niet of ik hier iemand mee help en zie niet zo snel dat dit al benoemd is. Maar het is mij vandaag gelukt om mijn Revolut rekening toe te voegen aan Tikkie. Dus eigenlijk kan ik nu eindelijk ideal verzoeken voor deze rekening naar mensen toe sturen!
Verwijderd
Zijn er personen die Revolut als hun main bank gebruiken en waarom, ik maak me zelf zorgen om mijn geld te stashen bij een bedrijf waar je uiteindelijk in Litouwen moet gaan aankloppen als het fout gaat..
Is al een tijdje bekend en ook benoemd hier.Timelight schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:29:
Ik weet niet of ik hier iemand mee help en zie niet zo snel dat dit al benoemd is. Maar het is mij vandaag gelukt om mijn Revolut rekening toe te voegen aan Tikkie. Dus eigenlijk kan ik nu eindelijk ideal verzoeken voor deze rekening naar mensen toe sturen!
Ik al een jaar, als geld kwijt raken je zorg is: Spreiden! Net als met je spaargeld. En als je er niet van kan slapen: andere bank kiezen, bijvoorbeeld N26 (Duits)Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:32:
Zijn er personen die Revolut als hun main bank gebruiken en waarom, ik maak me zelf zorgen om mijn geld te stashen bij een bedrijf waar je uiteindelijk in Litouwen moet gaan aankloppen als het fout gaat..
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Natuurlijk. Ik nu 2 jaar.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:32:
zoek eens op het woord hoofdbank in dit topic
En zelfs dan: spreiden, spreiden, spreiden...ZyMoTiC schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:33:
[...]
Ik al een jaar, als geld kwijt raken je zorg is: Spreiden! Net als met je spaargeld. En als je er niet van kan slapen: andere bank kiezen, bijvoorbeeld N26 (Duits)
Ze kunnen tegenwoordig zomaar je rekening (tijdelijk) op slot zetten om o.a. te voldoen aan de Wwft.
Een tweede betaalrekening van een andere bank is dus eigenlijk ook echt wel aan te raden.
In vino veritas, in aqua sanitas
Heeft iemand een idee wat er met de plan upgrade Revpoints challange is gebeurd? Er stond eerst dat ik nog tot augustus had om het streefbedrag te halen, maar nu is de actie opeens weg. En dat was eigenlijk de enige reden om die RevPoints te sparen.
Fijn, ik krijg nu ook bericht van Revolut dat Tikkie geïntegreerd is. Top, gelijk bij mezelf uitgeprobeerd en Tikkie doet het.
Hier net ook de mail ontvangen en ook hier werkt tikkie nu met revolutDatisraar schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:07:
Fijn, ik krijg nu ook bericht van Revolut dat Tikkie geïntegreerd is. Top, gelijk bij mezelf uitgeprobeerd en Tikkie doet het.
same ook hier het mailtje binnen
Zal ik ook maar even melden dat Tikkie het doet 
Maar ik dacht dat het al eerder werkte toch, anderen hier hadden dat al ondervonden.
Maar ik dacht dat het al eerder werkte toch, anderen hier hadden dat al ondervonden.
In vino veritas, in aqua sanitas
Dit betekent waarschijnlijk dat ze zich hebben aangesloten bij SurePay. Dan zou het misschien ook eindelijk mogelijk zijn om makkelijk je Revolut rekening op te geven bij de gemeente en de belastingdienst.
Wat ruist er door het struikgewas
Ik heb twee weken geleden alles naar Revolut omgezet en dat leverde bij de overheid (gemeente en belastingdienst) geen enkel probleem op.Cybje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:03:
Dit betekent waarschijnlijk dat ze zich hebben aangesloten bij SurePay. Dan zou het misschien ook eindelijk mogelijk zijn om makkelijk je Revolut rekening op te geven bij de gemeente en de belastingdienst.
De enige die ingewikkeld deed was mijn zorgverzekeraar (FBTO), daar moest het na telefonisch contact handmatig worden ingevoerd door de backoffice omdat online telkens de melding kwam dat het rekeningnummer ongeldig was (de klantenservice kreeg deze melding ook).
Dat is goed om te horen! Begin dit jaar kon dat nog niet in elk geval, want ze konden de check of je naam/rekeningnummer bij elkaar hoort niet uitvoeren. Zo kwam ik er dus achter dat SurePay dat doet in Nederland, waar Tikkie ook gebruik van maakt.Schweino schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:19:
[...]
Ik heb twee weken geleden alles naar Revolut omgezet en dat leverde bij de overheid (gemeente en belastingdienst) geen enkel probleem op.
M’n gemeente ondersteunt het nog niet jammer genoeg. Ik kan heel Revolut niet als bank selecteren daar.
En wat als je contact opneemt met de gemeente? En als je ze vervolgens ook eens wijst op IBAN discriminatie? En als ze dan nog niet meewerken gewoon een klacht bij DNB neerleggen (IIRC kan/moet dat bij DNB). Immers mogen ze niet (Europese) IBANs weigeren binnen de Europese wetgeving. Het mag/kan zo zijn dat ze het niet ondersteunen in de standaard procedure ("Revolut niet te selecteren als bank" / ...), maar dan moet het alsnog mogelijk zijn door een klantenservice / ... om het alsnog aan te passen, zo niet voldoen ze niet aan de wetgeving.Cybje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:30:
[...]
Dat is goed om te horen! Begin dit jaar kon dat nog niet in elk geval, want ze konden de check of je naam/rekeningnummer bij elkaar hoort niet uitvoeren. Zo kwam ik er dus achter dat SurePay dat doet in Nederland, waar Tikkie ook gebruik van maakt.
M’n gemeente ondersteunt het nog niet jammer genoeg. Ik kan heel Revolut niet als bank selecteren daar.
Ik zal ze eens contacteren inderdaad. Maar eerst had dat weinig nut, omdat ik toch niet volledig kon overstappen naar Revolut, gezien ook Tikkie en de Belastingdienst niet werkten. Dan zit ik hierna alleen nog met iDIN wat mist bij Revolut, wat toch ook regelmatig wel handig is.RobertMe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:34:
[...]
En wat als je contact opneemt met de gemeente? En als je ze vervolgens ook eens wijst op IBAN discriminatie? En als ze dan nog niet meewerken gewoon een klacht bij DNB neerleggen (IIRC kan/moet dat bij DNB). Immers mogen ze niet (Europese) IBANs weigeren binnen de Europese wetgeving. Het mag/kan zo zijn dat ze het niet ondersteunen in de standaard procedure ("Revolut niet te selecteren als bank" / ...), maar dan moet het alsnog mogelijk zijn door een klantenservice / ... om het alsnog aan te passen, zo niet voldoen ze niet aan de wetgeving.
Klopt, alleen iDIN ontbreekt nog. Revolut (live-agen) gaf het volgende door:Cybje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:44:
[...]
Ik zal ze eens contacteren inderdaad. Maar eerst had dat weinig nut, omdat ik toch niet volledig kon overstappen naar Revolut, gezien ook Tikkie en de Belastingdienst niet werkten. Dan zit ik hierna alleen nog met iDIN wat mist bij Revolut, wat toch ook regelmatig wel handig is.
Het antwoord op Surepay klinkt iig veelbelovend:Unfortunately, as of now there is no update regarding it, however whenever any platform is supported it will be notified to all our users in the App itself.
Yes our team is continously working to get this through as well and hopefully sooner it will be possible with Surepay as well.
[ Voor 47% gewijzigd door nlboy op 18-06-2024 11:56 ]
Ik zie nu bij een overboeking vanaf Rabo dat hij het rekeningnummer en de naam van de Revolut rekening heeft gecontroleerd. Dat suggereert wel dat er SurePay is, of er moet een andere API worden gebruikt tussen Rabo en Revo
SurePay / een variant er op is door DNB (of een andere Nederlandse drieletterige afkorting zoals AFM
) ook "afgedwongen" onder de nieuwe Europese verordening m.b.t. betaalverkeer. Als in: naast de verplichting tot invoeren van instant payments moeten banken ook verplicht SurePay / een Europa brede variant van "naamcontrole" gaan ondersteunen.
Nu Revolut ook de naam/rekeningnr check heeft en ook Tikkie, staat er in principe weinig meer in de weg om volledig afscheid te nemen van de Legacy bank.
Echter toch wel enigszins tot mijn verbazing zie ik dat Tweakers zelf hier waarschuwt voor oplichting via Revolut bij V&A met een gepinde post.
! Let op: Oplichting middels Revolut rekeningen !
Een bericht van 3 januari 2024 dus nog niet heel oud.
Zonder verdere uitleg. Blijkbaar hebben relatief veel oplichters een rekening bij Revolut.
Ben toch wel benieuwd naar het verhaal hierachter.
Is dit een tijdelijk iets omdat er geen naam/nummercontrole was?
Is het ook niet logisch omdat je bij Revolut gratis een rekening kunt openen?
Echter toch wel enigszins tot mijn verbazing zie ik dat Tweakers zelf hier waarschuwt voor oplichting via Revolut bij V&A met een gepinde post.
Zonder verdere uitleg. Blijkbaar hebben relatief veel oplichters een rekening bij Revolut.
Fraudeurs en oplichters zullen altijd op zoek gaan naar nieuwe methoden en manieren. Er was ook een tijdje dat je als Revolut klant kon sjoemelen met OV Pay door online kaarten aan te maken op de dag van reizen en daarna weer te annuleren waardoor er geen geld kon worden afgeschreven van de kaart.Wally2002 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:52:
Nu Revolut ook de naam/rekeningnr check heeft en ook Tikkie, staat er in principe weinig meer in de weg om volledig afscheid te nemen van de Legacy bank.
Het zegt niet perse iets over de bank (net als dat Bunq onlangs in het nieuws kwam als doelwit van fraude), en denk dat in dat opzichte Revolut niet perse slechter is of beter is dan andere banken.
Wat wel een pluspunt is (vind ik) is dat Revolut zich actief bezig houd met de NL markt en in de laatste jaren al een en ander heeft toegevoegd om ons beter te bedienen (denk aan iDeal, NL IBAN, Surepay voor Tikkie).
Ook is Revolut bezig met het aanbieden van creditcards in NL volgens hun Support, maar is er nog geen info bekend over wanneer dit geïntroduceerd gaat worden.
Een van de voordelen van 'Legacy' banken is dat ze gratis banken zoals Revolut dwingen gratis te blijven. Zodra er geen concurrentie van legacy banken meer is, zullen de fintechs ook niet meer gratis zijn, en waarschijnlijk duurder, want zelfs nu is Revolut Premium al een stuk duurder dan 'gewone' banken.Wally2002 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:52:
Wanneer is er volgens jou geen concurrentie meer van legacy banken? Wanneer ze gestopt zijn?Of-Aaargh schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:54:
[...]
Een van de voordelen van 'Legacy' banken is dat ze gratis banken zoals Revolut dwingen gratis te blijven. Zodra er geen concurrentie van legacy banken meer is, zullen de fintechs ook niet meer gratis zijn, en waarschijnlijk duurder, want zelfs nu is Revolut Premium al een stuk duurder dan 'gewone' banken.
En als Revolut hetzelfde of duurder is dan een legacy bank, welke onderscheid maken ze dan nog? Is het dan niet gewoon een legacy bank geworden?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook bij met Revolut en ze onderscheiden zich met een nieuwe blik op de dienstverlening, maar als ze straks hypotheken, leningen, creditcards, etc gaan aanbieden en hun prijs gaat omhoog dan zie ik het verschil met een ING, ABN niet meer.
Beide voorbeelden (OV-Pay en Bunq) laten idd zien dat er misbruik kan worden en zal worden gemaakt van zaken die werken zoals ze ontworpen zijn. Er valt ook precies na te gaan hoe de oplichting werkt omdat het by design zo werkt.Youtl schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:14:
Fraudeurs en oplichters zullen altijd op zoek gaan naar nieuwe methoden en manieren. Er was ook een tijdje dat je als Revolut klant kon sjoemelen met OV Pay door online kaarten aan te maken op de dag van reizen en daarna weer te annuleren waardoor er geen geld kon worden afgeschreven van de kaart.
Het zegt niet perse iets over de bank (net als dat Bunq onlangs in het nieuws kwam als doelwit van fraude), en denk dat in dat opzichte Revolut niet perse slechter is of beter is dan andere banken.
Die zijn m.i. echter niet helemaal te vergelijken met de casus dat een oplichter een Revolut rekening gebruikt. Het wordt niet duidelijk waarom Revolut gebruikt wordt, waarom niet Rabobank? Kunnen ze makkelijk aan een Revolut rekening komen doordat controle van ID veel minder goed plaatsvindt? Of is het vooral de ontbrekende naam/nummer controle.
Het punt dat ik vooral wilde maken is dat ik als Revolut gebruiker nu bij voorbaat verdacht wordt gemaakt en verkopen op V&A voor mij in theorie nu ook lastiger is ( kopers die afhaken bij het zien van het Revolut IBAN).
Wellicht het ontbreken van een naam/nummer controle zoals een tijd geleden ook bij Bunq het geval was wat tot de nodige kritiek leidde. De ID controle van Revolut zou niet minder moeten zijn dan die van een ABN/ING/Rabo omdat ze zich allemaal aan de wet moeten houden.Wally2002 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:38:
[...]
Beide voorbeelden (OV-Pay en Bunq) laten idd zien dat er misbruik kan worden en zal worden gemaakt van zaken die werken zoals ze ontworpen zijn. Er valt ook precies na te gaan hoe de oplichting werkt omdat het by design zo werkt.
Die zijn m.i. echter niet helemaal te vergelijken met de casus dat een oplichter een Revolut rekening gebruikt. Het wordt niet duidelijk waarom Revolut gebruikt wordt, waarom niet Rabobank? Kunnen ze makkelijk aan een Revolut rekening komen doordat controle van ID veel minder goed plaatsvindt? Of is het vooral de ontbrekende naam/nummer controle.
Het punt dat ik vooral wilde maken is dat ik als Revolut gebruiker nu bij voorbaat verdacht wordt gemaakt en verkopen op V&A voor mij in theorie nu ook lastiger is ( kopers die afhaken bij het zien van het Revolut IBAN).
Ik doelde eigenlijk op het Amazon business model. Met door onder de kostprijs in eerste instantie gratis mooie en innovatieve zaken aan te bieden en de concurrentie weg te concurreren, en zodra door dat gratis weggeven een (bijna) monopolie is bereikt, langzaam de klanten de duimschroeven weer aandraaien.Aalard99 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:31:
[...]
Wanneer is er volgens jou geen concurrentie meer van legacy banken? Wanneer ze gestopt zijn?
En als Revolut hetzelfde of duurder is dan een legacy bank, welke onderscheid maken ze dan nog? Is het dan niet gewoon een legacy bank geworden?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook bij met Revolut en ze onderscheiden zich met een nieuwe blik op de dienstverlening, maar als ze straks hypotheken, leningen, creditcards, etc gaan aanbieden en hun prijs gaat omhoog dan zie ik het verschil met een ING, ABN niet meer.
Gelukkig zijn banken andere (en meer gereguleerde) beestjes dan webwinkels, dus ik zie dat nog niet zo'n vaart lopen.
Overigens is zo'n gratis account niet gratis hè, als je €5000 op Revo hebt staan dan verdienen ze €200 per jaar aan de rente. Je kan het ook op de spaarrekening zetten, dan verdienen ze 'maar' €100 per jaar. De rest krijg je zelf.Of-Aaargh schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:25:
[...]
zodra door dat gratis weggeven een (bijna) monopolie is bereikt, langzaam de klanten de duimschroeven weer aandraaien.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Eh…. gratis voor de klant is en blijft gratis. ?Sando schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 04:15:
[...]
Overigens is zo'n gratis account niet gratis hè, als je €5000 op Revo hebt staan dan verdienen ze €200 per jaar aan de rente. Je kan het ook op de spaarrekening zetten, dan verdienen ze 'maar' €100 per jaar. De rest krijg je zelf.
Uiteraard kost het geld om een bank te runnen.
logisch dus dat ze proberen geld te verdienen, dat doen alle banken, ook de banken die geen gratis product hebben.
Ik mis wellicht het punt dat je wil maken.
Uiteraard, het is een bedrijf. Amazon biedt ook niet gratis hun producten aan. Je hoeft alleen maar fijne diensten aan te bieden voor een stuk lagere prijs dan de concurrenten. Als je dan diepe zakken hebt en jarenlang verlies kunt lijden is het geen probleem. Zodra de concurrentie is uitgeschakeld kun je de prijzen zo hoog maken als je wil, en alle verliezen uit het verleden (dat vaak ook heel veel belastingvoordeel oplevert) goedmaken.Sando schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 04:15:
[...]
Overigens is zo'n gratis account niet gratis hè, als je €5000 op Revo hebt staan dan verdienen ze €200 per jaar aan de rente. Je kan het ook op de spaarrekening zetten, dan verdienen ze 'maar' €100 per jaar. De rest krijg je zelf.
Bij banken is er echter het 'probleem' dat dat model niet goed werkt, omdat het omvallen van grote concurrenten economische en maatschappelijke problemen met zich meebrengt, en de overheid dan sneller te hulp schiet dan bij bijvoorbeeld een V&D of Neckermann (waarmee ik niet zeg dat die faillissementen uitsluitend door de concurentie van Amazon zijn veroorzaakt).
Dat gaat natuurlijk net zo hard op voor banken waar je wel voor betaaldSando schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 04:15:
[...]

-Geen deurwaarder-
Maar die hebben ook dure kantoren waarvoor je tegenwoordig kilometers moet rijden en eerst een afspraak maken. En woekerwinsten, maar geen idee hoe dat bij Revolut zit.Deurwaarder schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:12:
[...]
Dat gaat natuurlijk net zo hard op voor banken waar je wel voor betaald
offtopic:
Iemand hier op GoT had eens een bierviltje berekening gedaan met als conclusie dat de winst van ABN (veel) hoger was de kosten van het betaalpakket * ik meen zelfs 16 miljoen (dus "heel Nederland" i.p.v. alleen daadwerkelijke klanten).
Iemand hier op GoT had eens een bierviltje berekening gedaan met als conclusie dat de winst van ABN (veel) hoger was de kosten van het betaalpakket * ik meen zelfs 16 miljoen (dus "heel Nederland" i.p.v. alleen daadwerkelijke klanten).
Bij dit soort waarschuwingen zit de bron van de waarschuwingen altijd bij de geldstroom. Oplichters en criminelen moeten toch wegen blijven vinden om hun handel door te blijven zetten.Wally2002 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:38:
[...]
Beide voorbeelden (OV-Pay en Bunq) laten idd zien dat er misbruik kan worden en zal worden gemaakt van zaken die werken zoals ze ontworpen zijn. Er valt ook precies na te gaan hoe de oplichting werkt omdat het by design zo werkt.
Bij de gewone banken hadden we al jaren last van katvangers en geldezels die de bedragen oogsten voor de oplichters en criminelen, zodat deze buiten schot blijven. Er is bij gewone banken meer aandacht hiervoor gekomen.
Mogelijk is dat dan ook wel de reden, dat Revolutt bij oplichting meer voorkomt: er kan geheel online een acoount en rekening aangemaakt worden voor de geldezel/katvanger die minder snel zal opvallen dan bij een Nederlandse bank het geval is.
[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 26-06-2024 12:55 ]
Uiteraard heb je daarmee een punt en zullen de oplichters gewoon naar de zwakste schakel zoeken (in deze dus de bank die het makkelijkst "meewerkt").ucsdcom schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:53:
[...]
Bij dit soort waarschuwingen zit de bron van de waarschuwingen altijd bij de geldstroom. Oplichters en criminelen moeten toch wegen blijven vinden om hun handel door te blijven zetten.
Bij de gewone banken hadden we al jaren last van katvangers en geldezels die de bedragen oogsten voor de oplichters en criminelen, zodat deze buiten schot blijven. Er is bij gewone banken meer aandacht hiervoor gekomen.
Mogelijk is dat dan ook wel de reden, dat Revolutt bij oplichting meer voorkomt: er kan geheel online een acoount en rekening aangemaakt worden voor de geldezel/katvanger die minder snel zal opvallen dan bij een Nederlandse bank het geval is.
Maar anderzijds zie ik Tweakers nog niet komen aanzetten met een "❗ Let op: Oplichting middels ING / ABN / Rabobank rekeningen ❗". Waarmee Revolut dus bij wijze van spreken al 1-0 achter staat om als primaire bank gebruik te worden.
Oplichters schakelen steeds sneller. Het kan best eens zo zijn dat opgevallen is dat oplichters opeens binnen een paar weken allemaal geswitched zijn naar Revolutt rekening nummers. Het moet echt significant veel zijn, voordat je als platform zoals Tweakers gaat waarschuwen tegen 1 merk/bank. Als je zo'n trend ziet, dan kan je niet anders dan waarschuwen. Dat geeft ook een signaal richting potentiële oplichters dat ze met hun niet-handel beter kunnen verhuizen naar een ander platform.
Anderzijds is het ook weer ergerlijk als je dan tussen de regels doorleest dat men een koopje zo graag wil voor de onrealistisch lage prijs dat er ondanks een persoonlijke oplichtings waarschuwing vanuit Tweakers letterlijk naar de potentiële koper toe, toch alsnog een aankoop en betaling wordt gedaan.
Anderzijds is het ook weer ergerlijk als je dan tussen de regels doorleest dat men een koopje zo graag wil voor de onrealistisch lage prijs dat er ondanks een persoonlijke oplichtings waarschuwing vanuit Tweakers letterlijk naar de potentiële koper toe, toch alsnog een aankoop en betaling wordt gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 26-06-2024 15:02 ]
@Wally2002 @Of-Aaargh @Deurwaarder ik doel natuurlijk op die steeds terugkomende angst dat de gratis versie wel zal verdwijnen omdat die niets oplevert. Want het levert juist veel op. Of je nu Plus neemt voor €48 per jaar of de gratis versie, het stelt niet zo veel voor vergeleken bij het totaalplaatje.Deurwaarder schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:12:
Dat gaat natuurlijk net zo hard op voor banken waar je wel voor betaaldt
De ECB heeft sinds Corona bijna 2 biljoen Euro erbij ge-monetaire-verruiming-t, dus die gouden eieren rente zal nog wel lang boven de 2% blijven.
Daarbij vraag ik me nog af of buitenlandse banken dan ook niet te maken met de hoge Nederlandse bankbelasting.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Waarschijnlijk is het bedrijfsmodel bij Revolut efficienter doordat ze een bank volledig via internet only konden opzetten. Ook hebben ze niet te maken met een hoop legacy omgevingen waar de bestaande banken mee te maken hebben.RobertMe schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:46:
[...]
Maar die hebben ook dure kantoren waarvoor je tegenwoordig kilometers moet rijden en eerst een afspraak maken. En woekerwinsten, maar geen idee hoe dat bij Revolut zit.
offtopic:
Tegelijkertijd heeft Revolut ook kosten aan personeel, ontwikkeling, contracten met andere partijen, hosting, cybersecurity, compliancy, etc. Dus uiteindelijk moet er voldoende geld binnenkomen om de kosten te dekken, of er moeten grote buffers zijn die dit dekken. Ik hoop niet dat ze een soort ICEsave zijn die uiteindelijk teerde op het geld wat op de rekeningen stond :-)
Ik gebruik Revolut nu al ruim een jaar maar ben erg terughoudend om hier veel geld neer te zetten. Het vertrouwen wat een Nederlandse bank heeft met fysieke kantoren en onder het Nederlands garantiestelsel valt is toch een stuk hoger voor mij. Die paar euro per maand die ik daarvoor betaal zijn totaal niet relevant voor mij.
Sterker nog, ik wil best iets voor Revolut betalen maar zie voor mezelf niet de meerwaarde in de aangeboden pakketten. Het basis pakket is voor mij voldoende met wat ik zoek.
[ Voor 16% gewijzigd door Aalard99 op 26-06-2024 15:31 ]
Er was een tijd lang dat je veel berichten las dat Revolut je data (als in uitgavenpatroon, waar en hoeveel geld je uitgeeft) verkocht aan derde partijen . “Als een product gratis is ben jij het product “ wordt wel eens gezegd .
Volgens mij is het verboden voor banken in Nederland om dit soort data door te verkopen toch ?
Volgens mij is het verboden voor banken in Nederland om dit soort data door te verkopen toch ?
Nee joh, de overheid is zelf de grootste afnemer van onze betaaldata "om witwassen te voorkomen".Green.car6808 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:34:
Er was een tijd lang dat je veel berichten las dat Revolut je data (als in uitgavenpatroon, waar en hoeveel geld je uitgeeft) verkocht aan derde partijen . “Als een product gratis is ben jij het product “ wordt wel eens gezegd .
Bedoel je TMNL ? (Transaction Montoring Nederland)oscarwashere schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:46:
[...]
Nee joh, de overheid is zelf de grootste afnemer van onze betaaldata "om witwassen te voorkomen".
Daar zit Revolut nou net weer niet in volgens mij.
ING, Rabo, AbnAmro en Volksbank .
Ik ben met mijn vriendin aan het kijken naar een gezamenlijke rekening. Nou heb ik zelf al een (gratis-)Revolut account en dat bevalt mij meer dan prima. Ik heb in dit topic natuurlijk al een beetje gezocht naar ervaringen met gezamenlijke rekeningen en ik lees dat het steeds beter wordt? Wat zijn ondertussen de ervaringen van mensen? En werkt iDeal ondertussen ook goed bij een gezamelijke rekening? En mis ik dingen bij de gezamelijke rekening zolang we beide een gratis Revolut-account hebben?
bij sommige mensen wel, bij anderen niet. Mijn vriendin en ik hebben een gezamenlijke rekening. Zij kan per Ideal betalen (rekening kiezen), ik niet. Hebben beiden hetzelfde model Android telefoon. Functie is bij mij nog niet uitgerold.Herax10NL schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:08:
En werkt iDeal ondertussen ook goed bij een gezamelijke rekening?
vast wel (premium functies) maar ik ben zelf nooit iets tekort gekomen.En mis ik dingen bij de gezamelijke rekening zolang we beide een gratis Revolut-account hebben?
Bevalt hier al 1,5 jaar prima, die gezamenlijke rekening. is onze hoofdrekening.
Dat weerhoud Revolut er niet van om te voldoen aan de NL wetgeving nu ze een kantoor hebben in NL. Ook Revolut zal moeten meekijken om aan wetgeving te voldoen.Green.car6808 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:01:
[...]
Bedoel je TMNL ? (Transaction Montoring Nederland)
Daar zit Revolut nou net weer niet in volgens mij.
ING, Rabo, AbnAmro en Volksbank .
Vraagje; ik heb al veel gelezen in dit topic en ik kwam dit niet tegen. Als het wel behandeld is, excuus!
M'n vriendin en ik zitten voor onze gezamelijke dingen bij bunq. Nu gaat dat niet al heel lang niet zo lekker daar, en na het bericht van vandaag dat iedereen met je bankzaken kan meekijken ben ik het wel een beetje zat. Opzoek naar een nieuwe, makkelijke, bank.
Bij bunq hebben wij een gezamelijke betaalrekening en een gezamelijke spaarrekening. Nu snap ik dat je bij Revolut 1 gratis gezamelijke betaalrekening kan hebben, maar ik kan nergens iets vinden over de spaarrekeningen. Kan je deze ook delen tussen gebruikers? Of is dit alleen voor 1 persoon?
M'n vriendin en ik zitten voor onze gezamelijke dingen bij bunq. Nu gaat dat niet al heel lang niet zo lekker daar, en na het bericht van vandaag dat iedereen met je bankzaken kan meekijken ben ik het wel een beetje zat. Opzoek naar een nieuwe, makkelijke, bank.
Bij bunq hebben wij een gezamelijke betaalrekening en een gezamelijke spaarrekening. Nu snap ik dat je bij Revolut 1 gratis gezamelijke betaalrekening kan hebben, maar ik kan nergens iets vinden over de spaarrekeningen. Kan je deze ook delen tussen gebruikers? Of is dit alleen voor 1 persoon?
Geen direct antwoord, maar voor een spaarrekening zou je ook kunnen neuzen in Het spaartopic - Deel 4kaanmijo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:58:
Vraagje; ik heb al veel gelezen in dit topic en ik kwam dit niet tegen. Als het wel behandeld is, excuus!
offtopic:
Er zijn vele spaarbanken die een hogere rente dan de 2,00% van Revolut geven én gezamenlijke (spaar)rekeningen aanbieden. Zoals Santander Consumer Bank met 3,35%. Maar er zijn volgens mij ook verschillende Nederlandse banken.
Er zijn vele spaarbanken die een hogere rente dan de 2,00% van Revolut geven én gezamenlijke (spaar)rekeningen aanbieden. Zoals Santander Consumer Bank met 3,35%. Maar er zijn volgens mij ook verschillende Nederlandse banken.
En afhankelijk van de use case (echt primaire bank of bank voor erbii?) zou je ook naar concurrent N26 kunnen kijken. Zij bieden bij het gratis pakket ook de mogelijkheid tot een spaarrekening, met 2,80% rente. Maar ik weet ook daarvan niet of dat ook met een gezamenlijke spaarrekening kan (als ze uberhaupt een gezamenlijke betaalrekening aanbieden. Maar N26 heeft geen NL IBAN, SurePay, etc. Dus zal als primaire bank waarschijnlijk "lastiger" zijn.
Gezamenlijke spaarrekening is (nog) niet mogelijk. Misschien wel het geldfonds maar dat is wat anders en weet ik niet. En zoals gezegd zou ik hier mijn geld niet stallen, 2% bij revo vs 3,5%+ bij andere banken.kaanmijo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:58:
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Ja en nee,Youtl schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:18:
[...]
Dat weerhoud Revolut er niet van om te voldoen aan de NL wetgeving nu ze een kantoor hebben in NL. Ook Revolut zal moeten meekijken om aan wetgeving te voldoen.
nieuws: Diverse in Nederland actieve banken doen niet mee met monitoring van ...Banken zijn niet verplicht om mee te doen met de monitoring van transacties, ......De banken moeten wel eigen transacties controleren op mogelijke fraude.
Zoals ik al zei, Revolut moet ondanks TMNL voldoen aan de NL wetgeving inzake fraude en wwft. Dat word alleen anders ingevuld maak ik ook uit jouw artikel op
Kan het niet terugvinden in dit topic, maar hopelijk kan iemand mij helpen. Als ik mijn salaris laat storten bij Revolut, kan dat dan automatisch op het moment van bijschrijven worden verdeeld over een aantal pockets?
Neem aan dat je ook Revolut App op je telefoon hebt staan toch?Green.car6808 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:34:
Het is een reisbureau, referral toco, kick back, trading kantoor app die ook een betaalrekening aanbiedt.
Het is toch vrij duidelijk waar ze en hoe ze geld proberen te maken?
Ja geld van A naar B schuiven verdien je niet aan maar ik krijg van de SNS bank ook regelmatig reclame voor hun reisverzekeringen of hypotheken. Of kijk naar de parkeer functie in de Rabobank app die mijn moeder altijd gebruikt.Barrycade schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:21:
[...]
Neem aan dat je ook Revolut App op je telefoon hebt staan toch?
Het is een reisbureau, referral toco, kick back, trading kantoor app die ook een betaalrekening aanbiedt.
Het is toch vrij duidelijk waar ze en hoe ze geld proberen te maken?
Tijdens iDeal betalen vandaag kreeg ik de vraag of ik een iDeal profiel wilde aanmaken. Geen intresse en zag alleen een 'maak aan' of kruisje, dus gedrukt op kruisje, toen crashde de iDeal betaling... Hopelijk krijg je de melding maar 1x.
Was dat echt van Revolut? Want die profielen zijn iets van iDeal. Dus geen idee in hoeverre de bank daar nog iets mee van doen heeft. Immers heb je bij iDeal betalingen one way or another een bank selectie pagina vooraf. Lijkt mij eerder dat daar dan ook iets van profielen kan komen, en dat niet aan de bank(pagina) wordt overgelaten.Deezers schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:08:
Tijdens iDeal betalen vandaag kreeg ik de vraag of ik een iDeal profiel wilde aanmaken. Geen intresse en zag alleen een 'maak aan' of kruisje, dus gedrukt op kruisje, toen crashde de iDeal betaling... Hopelijk krijg je de melding maar 1x.
Ja het was in de app van Revolut zelf in Revolut huisstijl.RobertMe schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:10:
[...]
Was dat echt van Revolut? Want die profielen zijn iets van iDeal. Dus geen idee in hoeverre de bank daar nog iets mee van doen heeft. Immers heb je bij iDeal betalingen one way or another een bank selectie pagina vooraf. Lijkt mij eerder dat daar dan ook iets van profielen kan komen, en dat niet aan de bank(pagina) wordt overgelaten.
https://www.ideal.nl/ideal-profiel
[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 29-06-2024 00:22 ]
Ah ja, come to think of it... Mijn NL grootbank heeft hier inderdaad ook mee geadverteerd. Dus zal dan "inderdaad" wel van de bank uit gaan, deze profielen.Deezers schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:21:
[...]
Ja het was in de app van Revolut zelf in Revolut huisstijl.
https://www.ideal.nl/ideal-profiel
An zich dan wel grappig dat Revolut hier ook zo snel mee is om het toe te voegen. Niet dat ikzelf verwacht het snel te gebruiken, maar laat wel zien dat ze de NL markt serieus nemen. Tenzij het verplicht is vanuit iDeal naar de banken toe. Maar in het N26 topic heb ik er (nog) niks over gelezen.
Ben ik ook aan het zoeken, volgensmij kan dit niet. Je kan wel recurring betalingen aanmaken maar is natuurlijk niet hetzelfde.mark_almere schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:14:
Kan het niet terugvinden in dit topic, maar hopelijk kan iemand mij helpen. Als ik mijn salaris laat storten bij Revolut, kan dat dan automatisch op het moment van bijschrijven worden verdeeld over een aantal pockets?
Zijn er hier veel die gebruik maken van Revolut Ultra? Ik heb nu gewoon nog de gratis versie met daarnaast een Trade Republic account waar ik spaar en ook het meeste mee betaal ivm de 1% saveback. Verder heb ik ook nog Amex gold om punten mee te sparen en wat andere kleine voordelen.
Ik wilde mijn Amex misschien upgraden naar platinum vanwege Privium, maar dat wordt steeds duurder.
Nu denk ik er dus aan om misschien voor Ultra te kiezen. Daar heb je ook lounge toegang en kan je sinds kort ook punten sparen.
De cashback is echter wel heel laag met 0,1% vergeleken met 1% bij Trade Republic.
Zoals jullie zien weet ik echt even niet wat de beste combinatie is voor de meeste voordeel. Ik ben daarom best benieuwd naar de meningen van Nederlandse Ultra gebruikers.
Op Youtube zie je vooral vergelijkingen in andere landen.
Ik wilde mijn Amex misschien upgraden naar platinum vanwege Privium, maar dat wordt steeds duurder.
Nu denk ik er dus aan om misschien voor Ultra te kiezen. Daar heb je ook lounge toegang en kan je sinds kort ook punten sparen.
De cashback is echter wel heel laag met 0,1% vergeleken met 1% bij Trade Republic.
Zoals jullie zien weet ik echt even niet wat de beste combinatie is voor de meeste voordeel. Ik ben daarom best benieuwd naar de meningen van Nederlandse Ultra gebruikers.
Grappig ik wil juist de andere kant op Amex Platinum en Revolut Standard met Trade Republic. En de Rabobank/SNS als backup.Reckoner schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:31:
Zijn er hier veel die gebruik maken van Revolut Ultra? Ik heb nu gewoon nog de gratis versie met daarnaast een Trade Republic account waar ik spaar en ook het meeste mee betaal ivm de 1% saveback. Verder heb ik ook nog Amex gold om punten mee te sparen en wat andere kleine voordelen.
American Express kent een paar voordelen die aantrekkelijk zijn.
- Hotel status (verwacht komend najaar en voorjaar vaak op reis te zijn en die hotel status kan wel eens van pas komen)
- Priority Pass heeft een betere dekking dan Dragonpass (als ik het internet mag geloven) mijn ervaring met PP en Loungekey zijn tot dusver altijd goed geweest en nergens geweigerd.
- Trade Republic is gratis in gebruik, al jouw geldopnames zijn gratis (boven €100) en geen wisselkoerskosten.
- Revolut îs met hun cashbacksysteem vrij duidelijk, hun rewards systeem is continu anders en heeft niet perse voordelen voor mij tov Amex Membership rewards.
- American Express is heel fijn met chargebacks, heb hier een paar keer gebruik van gemaakt door gedoe met winkeliers die geen geld teruggaven of niet reageerde. Bij Revolut ging dat ook soepel maar duurde het +/- 2 maanden voor ik mijn geld terugkreeg. Bij Amex had ik binnen 1 week een voorlopige teruggave en na 3 weken was het definitief geworden.
En ik hou Revolut omdat ik toch geloof dat er veel potentie in zit en ze bezig zijn om ook een eigen creditcard uit te geven in eigen beheer.
Ps: Heb Ultra 1 maand geprobeerd maar Metal is gelet op de prijs/kwaliteit een veel betere deal voor je geld en was erg blij om weer Metal te gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Youtl op 29-06-2024 22:29 ]