Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13
Wally2002 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 07:15:
[...]

Ik neem aan online Loterijen? Diegenen die met EU IBANs werken voor incasso's moeten gewoon werken met Revolut IBANs. Anders is het IBAN-discriminatie.
Kaartbetalingen zouden ook geen probleem moeten zijn, maar als je als nieuwe klant ineens grote bedragen betaald of ontvangt kan dat evt wel anti-fraude systemen triggeren.
Wat middels een chat of foto/filmpje van jezelf ook weer heel snel geregeld is. Toen ik overstapte op Revolut werd bij mij ook vrij snel 2x me rekening bevroren, maar na 1x chat en 1x foto uploaden van de bron van het geld (screenshot van de rekening waar het vandaan kwam) was het beide keren binnen 15 minuten weer geregeld.

Zouden de grote banken nog wel wat van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 09:31
Shit, ben me revolut pas vergeten aan te vragen voor mijn vakantie volgende week naar Turkije.. is er nog een andere optie nu?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:00
Rohit schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:47:
Shit, ben me revolut pas vergeten aan te vragen voor mijn vakantie volgende week naar Turkije.. is er nog een andere optie nu?
Apple Pay of Google Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
oohh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Apple Pay of Google Pay
Kan je met je telefoon dan betalen in de winkels daar? Dan voeg ik mijn revolut aan google pay namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Rohit schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Kan je met je telefoon dan betalen in de winkels daar? Dan voeg ik mijn revolut aan google pay namelijk.
Als ze contactloze apparaten hebben wel, anders niet uiteraard.

Ben al wat jaren niet in Turkije geweest dus heb eerlijk geen idee hoe de situatie daar tegenwoordig is. Laatste keer dat ik er was ging praktisch alles contant.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Rohit schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Volgens deze link werkt Google Pay niet in Turkije.

Dus dan zou je alleen met een fysieke pas kunnen betalen. Heb hetzelfde op Curaçao. Daar werkt Google Pay ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
iketot schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Dus dan zou je alleen met een fysieke pas kunnen betalen. Heb hetzelfde op Curaçao. Daar werkt Google Pay ook niet.
Dacht ik ook gelezen te hebben helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
[...]

Waarschijnlijk kun je het met een Turkse Google account niet instellen. Betalen moet wel gewoon werken.

Hier een voorbeeld van een maand geleden:
https://www.reddit.com/r/...ogle_pay_and_revolutwise/

[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 13-05-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
oohh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:58:
[...]

Waarschijnlijk kun je het met een Turkse Google account niet instellen. Betalen moet wel gewoon werken.
Als je googled op of Google Pay/Wallet werkt in Turkije is dit het eerste resultaat.
Due to banking laws, commonly used international e-wallets like Google Pay, Apple Pay, and PayPal are not available in Turkey. Instead, Turkish consumers use local alternatives like BKM Express, Paycell, and GPay. These are integrated with most major banks in Turkey and make online or in-store purchases simple.
Ga er maar vanuit dat het helemaal niet werkt. Ik heb Google Wallet gewoon ingesteld in Nederland en het werkt niet op Curaçao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:57
[...]

Werkte in maart nog gewoon wel, kon met Google pay icm revolut/N26 gewoon betalen in turkije. Let wel op dat ze niet overal kaarten kunnen accepteren. Het werkt allemaal gewoon via nfc. Het kan zijn dat Turkse banken het niet ondersteunen, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-05-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
iketot schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:06:
[...]

Als je googled op of Google Pay/Wallet werkt in Turkije is dit het eerste resultaat.

[...]

Ga er maar vanuit dat het helemaal niet werkt. Ik heb Google Wallet gewoon ingesteld in Nederland en het werkt niet op Curaçao.
Doe je toch wat fout misschien?, Google wallet/pay is gewoon een doorgeefluik via nfc. Dat zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
dutchnltweaker schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Doe je toch wat fout misschien?, Google wallet/pay is gewoon een doorgeefluik via nfc. Dat zou gewoon moeten werken.
Geen enkele kaart werkt, ook niet mijn ABN kaart die gekoppeld is aan Google Pay.

Zou niet weten wat er dan fout is, of überhaupt fout kan zijn, want op Schiphol werkte alles nog goed, en hier werkt niks..

Passen zelf werken allemaal prima, ook contactloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
Het viel mij ook laatst op dat Apple Pay met een VISA debit in Kazakhstan wel werkt, maar in Uzbekistan en Tajikistan niet. In UZ en TJ werkt enkel de fysieke kaart zowel chip als contactloos. Ook ik dacht dat Google Pay / Apple Pay enkel een doorgeefluik was, maar blijkbaar is er toch meer aan de hand. UZ, TJ maar ook Turkije staan hier ook niet op: https://support.apple.com/en-uz/102775

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
iketot schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:26:
[...]

Geen enkele kaart werkt, ook niet mijn ABN kaart die gekoppeld is aan Google Pay.

Zou niet weten wat er dan fout is, of überhaupt fout kan zijn, want op Schiphol werkte alles nog goed, en hier werkt niks..

Passen zelf werken allemaal prima, ook contactloos.
Maestro kan zijn dat het niet overal werkt. Staat er niet een instelling fout? Kan me niet herkennen in dat het niet werkt. Anders contact opnemen met revolut via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Napsju schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:40:
Het viel mij ook laatst op dat Apple Pay met een VISA debit in Kazakhstan wel werkt, maar in Uzbekistan en Tajikistan niet. In UZ en TJ werkt enkel de fysieke kaart zowel chip als contactloos. Ook ik dacht dat Google Pay / Apple Pay enkel een doorgeefluik was, maar blijkbaar is er toch meer aan de hand. UZ, TJ maar ook Turkije staan hier ook niet op: https://support.apple.com/en-uz/102775
En Kazakhstan staat er weer wel tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
dutchnltweaker schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Maestro kan zijn dat het niet overal werkt. Staat er niet een instelling fout? Kan me niet herkennen in dat het niet werkt. Anders contact opnemen met revolut via de chat.
Juist Maestro werkt hier wel het beste Vpay minder.
Maar geen enkele kaart doet het via Google Wallet.

Ik denk dat het ook ligt aan G Wallet en niet aan de kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
iketot schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:06:
[...]

[...]

Vraag bij Revolut neergelegd:
Ja, je Revolut-kaart zal in Turkije werken, aangezien Turkije niet op de lijst staat van landen waar we geen ondersteuning kunnen bieden. Bovendien kun je je Revolut-kaart aan Google Pay koppelen en gebruiken voor betalingen in Turkije, zowel online als in winkels waar betalingen zonder contant geld worden geaccepteerd.

Hier is hoe je je Revolut-kaart kunt toevoegen aan Google Pay:

Vanuit de Revolut-app:
1. Open de 'Kaarten'-sectie door op het kaartpictogram rechtsboven te tikken.
2. Selecteer de kaart die je wilt toevoegen.
3. Tik op de knop 'Toevoegen aan G Pay'.

Vanaf je telefoon:
1. Open je Google Pay-app.
2. Tik op je profielfoto.
3. Selecteer 'Toevoegen aan portemonnee' en kies 'Betaalkaart'.
4. Scan of voer de gegevens handmatig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:31
Spaart er iemand ook bij Revolut?

Ik heb een gratis rekening
Krijg je dagelijks rente of moet je het dagelijks inleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
MarioMark1541 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:42:
Spaart er iemand ook bij Revolut?

Ik heb een gratis rekening
Krijg je dagelijks rente of moet je het dagelijks inleggen
Vorige week geopend (spaarrekening) en krijg elke dag €0,05 of €0,06 bijgeschreven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:23
Heb hem wel geopend, maar staat nog leeg.
Tja, voor die 3% ( Metal plan ) zijn gewoonweg nog betere alternatieven, maar wie weet voor later!

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:31
RobertMe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Vorige week geopend (spaarrekening) en krijg elke dag €0,05 of €0,06 bijgeschreven :D
Hm afhankelijk van het saldo neem ik aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:05

de Peer

under peer review

MarioMark1541 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:04:
[...]

Hm afhankelijk van het saldo neem ik aan ?
Dat is waarom ze met rentepercentages rekenen ja

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:00:
Heb hem wel geopend, maar staat nog leeg.
Tja, voor die 3% ( Metal plan ) zijn gewoonweg nog betere alternatieven, maar wie weet voor later!
Exact, qua rente eigenlijk niet interessant. Wel interessant als backup bank met iDeal en al. Heb eerder OpenBank geopend, maar overboekingen vanaf OB duren altijd een dag, en geen iDeal ondersteuning. Bij Revolut heb je in ieder geval iDeal (heb het eerder geopend voor de virtuele kaart, maar uiteindelijk nooit gebruikt, dus ook geen iDeal gebruikt of geld over gemaakt vanaf Revolut, maar dat zal vast sneller zijn dan OpenBank).

Maar N26 is met sparen dan eigenlijk interessanter, 2,8% bij alle pakketten behalve duurste, daar krijg je 4% rente. V.w.b. gratis is 2,8% dan veel beter (bv ook hoger dan OpenBank na de actie), en met het hoogste pakket dan wat voordelen en een (zeer) hoge rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb een vraag voor mensen met een Joint-account.

Is het jullie gelukt om een iDeal-betaling met je Joint-account te doen?
Ik kan alleen van mijn Personal-account betalen. Dan moet ik het handmatig terugstorten. Ik doe zo'n betaling liever direct van een Joint-account, als dat kan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sando schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:03:
Ik heb een vraag voor mensen met een Joint-account.

Ik kan alleen van mijn Personal-account betalen. Dan moet ik het handmatig terugstorten. Ik doe zo'n betaling liever direct van een Joint-account, als dat kan.
Is mij nog nooit gelukt. Heb 1 jaar een joint account en gebruik het veel.

Enkelingen lukt het wel, dus blijkbaar rollen ze die functie langzaam uit.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 15-05-2024 12:43 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

de Peer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:42:
[...]

Enkelingen lukt het wel, dus blijkbaar rollen ze die functie langzaam uit.
Ik ben blij om dat te horen, want zonder iDeal is het heel lastig om bepaalde abonnementen op je Joint IBAN te zetten. Tegenwoordig is het vaak zo van "Maak 1 cent over met iDeal zodat we een terugkerende betaling in kunnen stellen."

Anders zouden we naast Revolut toch nog een andere bank moeten gebruiken, en dat was eigenlijk niet het plan. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:42:
[...]

Plus 1 voor je gezamenlijke rekening
@NicoHF
Al je vragen zijn al vaak beantwoord hier.

Tikkie versturen kan niet. Ideal betalen is wat omslachtig. Ideal gemeenschappelijke rekening is ook nog niet volledig uitgerold.
Inmiddels al meer ingelezen hier in dit topic en de ideal betalingen blijkt nog wel een dingetje te zijn dat werkt eigenlijk voor geen meter.
Ik krijg vaak betaalverzoeken via een ideal link of een tikkie dan is het wel handig dat ik die kan betalen wat niet lukt met Rovolut.
Ook meerdere Ibans heb je niet.
Wil geen gezamenlijke rekening alleen voor mij eigen alleen of kan ik voor mijzelf alleen een 'gezamenlijke' erbij nemen of moet er dan een partner bij geschreven staan? Want dat wil ik niet.

Wellicht wat te oftopic maar als iemand een andere bank kent die beter aansluit aan mijn wensen let me know, dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
NicoHF schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Inmiddels al meer ingelezen hier in dit topic en de ideal betalingen blijkt nog wel een dingetje te zijn dat werkt eigenlijk voor geen meter.
Ik krijg vaak betaalverzoeken via een ideal link of een tikkie dan is het wel handig dat ik die kan betalen wat niet lukt met Rovolut.
Ook meerdere Ibans heb je niet.
Wil geen gezamenlijke rekening alleen voor mij eigen alleen of kan ik voor mijzelf alleen een 'gezamenlijke' erbij nemen of moet er dan een partner bij geschreven staan? Want dat wil ik niet.

Wellicht wat te oftopic maar als iemand een andere bank kent die beter aansluit aan mijn wensen let me know, dank
En ook @Sando

Hier 0 problemen met iDeal betalingen. Werkt net zo makkelijk als met ING, wordt doorverwezen naar de app, selecteer de rekening indien nodig (ik kan dus kiezen tussen prive of gezamenlijke rekening), en bevestig ik de betaling en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

iketot schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:35:
[...]

En ook @Sando

Hier 0 problemen met iDeal betalingen. Werkt net zo makkelijk als met ING, wordt doorverwezen naar de app, selecteer de rekening indien nodig (ik kan dus kiezen tussen prive of gezamenlijke rekening), en bevestig ik de betaling en klaar.
Hier gaat het veel omslachtiger.
-wachtwoord invoeren
-in app bevestigen
-nogmaals wachtwoord invoeren
-in app bevestigen
-rekening selecteren (waarbij gezamenlijk niet gekozen kan worden
-2FA code handmatig invoeren

Niet erg gebruiksvriendelijk. Maar er valt mee te leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
@iketot & @de Peer. Jullie verwijzen beiden naar "de app". Maar wellicht handig om dan ook het platform te benoemen? Als in: iOS of Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
@iketot & @de Peer. Jullie verwijzen beiden naar "de app". Maar wellicht handig om dan ook het platform te benoemen? Als in: iOS of Android.
In mijn geval : android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:03:
Als ik op mijn mobiel een bestelling plaats kan ik die in de Android app betalen met onze gezamenlijke rekening, maar bij bestellingen op de computer heb ik die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
Ik ook Android.

Bij mij is de ervaring precies zoals bij elke bank, ING, ABN allemaal zelfde.

Optie iDeal, selecteer Revolut, dan opent de app van Revolut met een "machtiging" voor een betaling zoals zij het noemen, daar kan ik rekening kiezen (prive of gezamenlijk) en dan bevestigen, vinger afdruk ter authenticatie en dan is de betaling geslaagd.

Ik heb volgens mij 1 keer op de PC ook een Revolut iDeal betaling gedaan, en toen kreeg ik wel dat inloggen en verifiëren met sms code.

Gebruik overigens steeds minder iDeal nu ik Revolut heb, doe veel meer met of wegwerp debit card als het een enkele bestelling is bij een webshop of de "normale" debit card als het een winkel is welke ik wel vertrouw. (Soms werken de wegwerp kaarten overigens ook niet, bv bij Bol)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ik kan dus kiezen tussen prive of gezamenlijke rekening
Dat is inderdaad selectief uitgerold dan, want wij kunnen het Joint-account niet kiezen bij iDeal. Wij hebben de gratis versie van Revolut. Misschien maakt dat een verschil? Al staat dat niet expliciet aangegeven.
iketot schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:35:
Hier 0 problemen met iDeal betalingen. Werkt net zo makkelijk als met ING
Nee, "net zo makkelijk" is het echt niet, tenzij er een AB-test is waarbij jij een hele andere workflow hebt? Als ik een bestelling doe op mijn laptop en wil betalen met ING, dan moet ik een QR-code scannen met de app en klaar. Onder een bepaald bedrag mag dat met alleen een vingerafdruk. Ook bij N26 gaat het zo makkelijk.

Bij Revolut moet ik eerst op mijn laptop mijn telefoonnummer intypen, dan de toegangscode, dan moet ik dat verifiëren met de Android app waar ik eerst in moet loggen, dan krijg ik een SMS die ik over moet typen, en vervolgens moet ik nogmaals de toegangscode intypen. Het is echt zo ongelofelijk in-de-weg-zittend slecht vergeleken bij de twee andere iDeal-banken die ik heb dat ik een email naar feedback@revolut.com heb gestuurd. In feite gebruik ik Revolut alleen als betaalrekening, N26 voor iDeal, en ING voor de hypotheek. Maar ik overweeg om daar toch een gezamenlijke rekening openen.

edit:
Dit verklaart wel één en ander:
bllb schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:43:
Als ik op mijn mobiel een bestelling plaats kan ik die in de Android app betalen met onze gezamenlijke rekening, maar bij bestellingen op de computer heb ik die optie niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 15-05-2024 19:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Als tijdelijke oplossing gebruik ik bij een betaling op de computer een debitcard van de gezamenlijke rekening. Op m'n mobiel werkt zoals gezegd iDEAL vlekkeloos, dus dat heb ik gebruikt om ons gezamenlijke rekeningnummer te bevestigen bij instanties. Hopelijk fixen ze het proces bij betalen via de computer in de nabije toekomst. Verder tevreden over Revolut, zeker als ik mij bedenk dat de rekening ons niks kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:02
bllb schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:29:
Als tijdelijke oplossing gebruik ik bij een betaling op de computer een debitcard van de gezamenlijke rekening. Op m'n mobiel werkt zoals gezegd iDEAL vlekkeloos, dus dat heb ik gebruikt om ons gezamenlijke rekeningnummer te bevestigen bij instanties. Hopelijk fixen ze het proces bij betalen via de computer in de nabije toekomst. Verder tevreden over Revolut, zeker als ik mij bedenk dat de rekening ons niks kost.
Mobiele site opent de Revolut app bij iDeal vrijwel altijd netjes. Bij bestellen/betalen via een app opent de Revolut app hier niet en krijg je een browser wat ruk werkt via sms en ben je de pagina kwijt na bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Ah, dat is inderdaad erg onhandig als een app niet de Revolut app opent. Dat heb ik tot nu toe gelukkig alleen bij Vinted gehad, dus daar heb ik maar ingesteld om te betalen met de debitcard van de gezamenlijke rekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rohit
Sinds gisteren in Istanbul en Google Pay met Revolut visa werkt perfect! Nu al op 4 plekken daarmee betaald. Maestro had die moeite mee gaf een fout over geen saldo terwijl ik wel gewoon geld op me Revolut account heb staan uiteraard. Maar visa werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Net even gekeken naar de overstapservice van Revolut. Ik wil van Knab naar Revolut. Die laatste bank biedt wel een overstapservice aan, maar helaas is dat niet de overstapservice die ook door Betaalvereniging Nederland aangeboden wordt. De service van Revolut verloopt via een derde partij, die je oude rekening door middel van een PSD2 koppeling kan uitlezen. Je kunt dan naar de incassanten via dat platform brieven sturen of genereren en zelf sturen.

De PSD2 koppeling met Knab werkte voor mij al helemaal niet en de website van deze derde partij ziet er uit als een phishingpagina. Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
oohh schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:12:
Net even gekeken naar de overstapservice van Revolut. Ik wil van Knab naar Revolut. Die laatste bank biedt wel een overstapservice aan, maar helaas is dat niet de overstapservice die ook door Betaalvereniging Nederland aangeboden wordt. De service van Revolut verloopt via een derde partij, die je oude rekening door middel van een PSD2 koppeling kan uitlezen. Je kunt dan naar de incassanten via dat platform brieven sturen of genereren en zelf sturen.

De PSD2 koppeling met Knab werkte voor mij al helemaal niet en de website van deze derde partij ziet er uit als een phishingpagina. Gemiste kans.
Weet niet hoeveel automatische incassos je hebt lopen, maar ik heb de overstap zelf gemaakt en was 2 keer een paar uurtjes bezig met alles 1 voor 1 overzetten.

Viel me reuze mee met hoe lang ik bezig was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 19:30
Rohit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:13:
Sinds gisteren in Istanbul en Google Pay met Revolut visa werkt perfect! Nu al op 4 plekken daarmee betaald. Maestro had die moeite mee gaf een fout over geen saldo terwijl ik wel gewoon geld op me Revolut account heb staan uiteraard. Maar visa werkt echt perfect!
Ik heb inderdaad ook alleen maar positieve ervaringen met Revolut, in zowel Berlijn (logisch, Europa), UK en USA. Bij Hertz werd de kaart wel afgewezen (ondanks voldoende saldo voor huur + 500 euro borg). Maar dit gaat volgens mij wel vaker mis met debitcards. In het kantoortje konden ze hem wel uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 21:24
Iemand ervaring met betalen uit pockets ?
Best makkelijk , ja kan een bedrag voor (bijvoorbeeld) al je abonnementen in een pocket zetten en dan wordt het daar uit betaald en heb je er geen omkijken meer naar.

Nu gaat dat prima als alle betalingen van andere merchants zijn maar ik heb meerdere betalingen van Apple uit de Appstore. Dit zijn eenmalige betalingen (aankoop van een app) en abonnementen die maandelijks plaatsvinden.
Je kan in de pockets de abonnementen selecteren maar dan wordt alles van Apple als het abonnement gezien, ook de eenmalige aankopen .

Iemand die dit herkent en daar iets op weet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Green.car6808 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:12:
Best makkelijk , ja kan een bedrag voor (bijvoorbeeld) al je abonnementen in een pocket zetten en dan wordt het daar uit betaald en heb je er geen omkijken meer naar.
Maar wat is dan het voordeel? Als ik het normaal van mijn rekening laat afschrijven heb ik er toch ook geen omkijken naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
de Peer schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Maar wat is dan het voordeel? Als ik het normaal van mijn rekening laat afschrijven heb ik er toch ook geen omkijken naar?
Ja … Ik vind dat makkelijk en jij vraagt het je af .. helemaal goed ..maar dat is niet de vraag hier :) Gaat me even om de mensen die het ook makkelijk vinden en het gebruiken en hier misschien mee kunnen helpen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 22:56

oscarwashere

"Very nice"

Green.car6808 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:12:

Nu gaat dat prima als alle betalingen van andere merchants zijn maar ik heb meerdere betalingen van Apple uit de Appstore. Dit zijn eenmalige betalingen (aankoop van een app) en abonnementen die maandelijks plaatsvinden.
Je kan in de pockets de abonnementen selecteren maar dan wordt alles van Apple als het abonnement gezien, ook de eenmalige aankopen .

Iemand die dit herkent en daar iets op weet ?
Niet je abonnementen via Apple laten verrekenen, dan gaat er ook geen opslag naar hen elke keer. ;) Beetje flauw misschien. Met pockets zelf heb ik geen ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 24-05-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
oscarwashere schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Niet je abonnementen via Apple laten verrekenen, dan gaat er ook geen opslag naar hen elke keer.
Bepaalde abonnementen gaan nu eenmaal alleen via de Appstore .

//edit// Revolut bevestigt dat de app, voor de betalingen uit pockets, geen onderscheid kan maken tussen de ene en de andere betaling van dezelfde merchant (Apple in dit geval).. Duidelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Green.car6808 op 24-05-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:27

Cordon

Lievelings jankert

Ik zoek waarschijnlijk niet goed genoeg, maar waarschijnlijk weet iemand dit hier wel snel te beantwoorden.

Ik heb een primaire EUR rekening, hieraan zit dan ook een primaire USD rekening. Hier wil ik volgende maand wat dollars opzetten vanwege een reis naar Amerika. Als ik dan in Amerika een bedrag in USD afreken, pakt die dan automatisch de dollars? Of moet ik hier iets voor doen?

En mocht ik zo lekker met geld aan het strooien zijn en de dollars zijn op en ik heb het niet door. Pakt die het dan automatisch van de EUR rekening? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Cordon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:24:
Ik zoek waarschijnlijk niet goed genoeg, maar waarschijnlijk weet iemand dit hier wel snel te beantwoorden.

Ik heb een primaire EUR rekening, hieraan zit dan ook een primaire USD rekening. Hier wil ik volgende maand wat dollars opzetten vanwege een reis naar Amerika. Als ik dan in Amerika een bedrag in USD afreken, pakt die dan automatisch de dollars? Of moet ik hier iets voor doen?

En mocht ik zo lekker met geld aan het strooien zijn en de dollars zijn op en ik heb het niet door. Pakt die het dan automatisch van de EUR rekening? :P
Klopt allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Lekker makkelijk! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Het enige potentieel onverwachte, is dat als je bijvoorbeeld $50 + €100 op je rekening hebt staan, en je rekent iets af wat $51 kost, dat het euro-equivalent van $51 van de euro rekening wordt afgeschreven, en niet $50 van de dollar rekening en de rest van de euro rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 18:32
Met Revolut Metal heb ik nu de volgende rekeningen open:

Flexible Cash Funds USD 4,96% APY (dus compounden)
Flexible Cash Funds EUR 3,82% APY

en het nieuwe Instant Access Saving met 3% AER (geen compound)

Ziet iemand redenen waarom Instant Access Saving interessanter zou zijn dan de Flexible Cash Funds buiten de argumenten in de informatie hieronder?

(Ik heb al door wat topics heengelezen maar vind nog niet echt een overtuigend antwoord)

Wellicht biedt dit ook wat extra duidelijkheid:
De keuze tussen Flexible Cash Funds en Instant Access Savings bij Revolut hangt af van verschillende factoren. Hier zijn enkele overwegingen die kunnen helpen bij het bepalen welke optie voor jou interessanter zou kunnen zijn:

### 1. **Rente en Groei**
- **Flexible Cash Funds**:
- **USD 4,96% APY**: Dit betekent dat de rente wordt gecomponeerd, wat betekent dat je rente verdient op zowel het oorspronkelijke bedrag als op eerder verdiende rente.
- **EUR 3,82% APY**: Ook hier wordt de rente gecomponeerd.
- **Instant Access Savings**:
- **3% AER**: Dit is een vaste rente en wordt niet gecomponeerd, wat betekent dat je alleen rente verdient op het oorspronkelijke bedrag.

**Voordeel**: Over het algemeen bieden de Flexible Cash Funds hogere rendementen vanwege de compounding effect, wat na verloop van tijd meer rente kan opleveren in vergelijking met de niet-gecomponeerde AER van de Instant Access Savings.

### 2. **Toegankelijkheid en Flexibiliteit**
- **Flexible Cash Funds**: Deze kunnen mogelijk enige beperkingen hebben met betrekking tot hoe snel je toegang hebt tot je geld, hoewel "flexible" impliceert dat er enige mate van toegankelijkheid is.
- **Instant Access Savings**: Zoals de naam al aangeeft, bieden deze directe toegang tot je spaargeld zonder enige vertraging of beperkingen.

**Voordeel**: Als je behoefte hebt aan direct toegang tot je geld zonder enige vertraging, kunnen Instant Access Savings aantrekkelijker zijn.

### 3. **Beleggingsrisico**
- **Flexible Cash Funds**: Hoewel deze vaak als relatief veilig worden beschouwd, kunnen ze nog steeds worden beïnvloed door marktschommelingen afhankelijk van de onderliggende activa.
- **Instant Access Savings**: Deze worden meestal als zeer veilig beschouwd met gegarandeerde rente.

**Voordeel**: Als je risicomijdend bent, kan Instant Access Savings aantrekkelijker zijn vanwege de gegarandeerde rente en de stabiliteit.

### Conclusie
Instant Access Savings zou interessanter kunnen zijn voor iemand die direct toegang tot zijn spaargeld nodig heeft zonder risico’s en tevreden is met een lagere rente. Flexible Cash Funds daarentegen bieden hogere samengestelde rentepercentages en kunnen aantrekkelijker zijn voor iemand die bereid is om zijn geld wat langer vast te houden en enig beleggingsrisico te accepteren voor een hoger rendement.

### Aanbeveling
Als je doel is om op de lange termijn het meeste rendement te behalen, lijken Flexible Cash Funds een betere keuze vanwege de hogere APY en het compounding effect. Echter, als liquiditeit en risicomijding belangrijker voor je zijn, zijn Instant Access Savings mogelijk de betere optie.

[ Voor 78% gewijzigd door Jenzo op 24-05-2024 22:17 ]

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

alson schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:58:
Het enige potentieel onverwachte, is dat als je bijvoorbeeld $50 + €100 op je rekening hebt staan, en je rekent iets af wat $51 kost, dat het euro-equivalent van $51 van de euro rekening wordt afgeschreven, en niet $50 van de dollar rekening en de rest van de euro rekening.
Ah ja. Maar valt te overzien! Was meer dat ik geen zin had in 1000 dollar op een rekening te gooien en achteraf word het niet gebruikt want de euro’s worden direct aangeroepen omdat een vinkje niet aanstaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Cordon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:24:

Wat is het voordeel van de USD rekening? Er wordt volgens mij dezelfde wisselkoers gebruikt als je je Euro rekening gebruikt terwijl je in de USA bent.

Of ga je er van uit dat je de dollars voor een gunstiger tarief in hebt gekocht dan wat de koers is als je in de USA bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
Ik gebruikte het toen ze nog een weekend toeslag hadden om door de week te wisselen en in het weekend van de rekening in andere valuta gebruik te maken. Nu gebruik ik het nog omdat ik wat USD aanhoud in zo'n flexible money fund account omdat ik regelmatig aankopen doe in USD en de rente daar hoger is.

Het voordeel is nog als je een refund krijgt op je debit card. Als je $50 betaalt en weer terugkrijgt, krijg je $50 terug. Als je vanaf je euro rekening betaalt, wissel je eerst van EUR naar USD, en dan voor de refund weer van USD naar EUR, waardoor je twee keer een beetje verliest op het wisselen (delta tussen verkoop en inkoop). Bij grote bedragen kan dit best aantellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Schweino schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Wat is het voordeel van de USD rekening? Er wordt volgens mij dezelfde wisselkoers gebruikt als je je Euro rekening gebruikt terwijl je in de USA bent.

Of ga je er van uit dat je de dollars voor een gunstiger tarief in hebt gekocht dan wat de koers is als je in de USA bent?
Het voordeel is dat je alvast 1000 euro kunt wisselen in de maand voor je vakantie, en dan tijdens je vakantie nogmaals 1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
de Peer schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:34:
[...]

Het voordeel is dat je alvast 1000 euro kunt wisselen in de maand voor je vakantie, en dan tijdens je vakantie nogmaals 1000 euro
Geldt die 1000 euro per maand wisselen dan ook als je niet handmatig wisselt maar gewoon telkens met je kaart betaalt in Ponden (van je euro tegoed op je kaart) als je in de UK bent? Ik ging er van uit dat dat onbeperkt zou zijn namelijk (tegen dezelfde wisselkoers als wanneer je van tevoren handmatig zou wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:49:
Ik gebruikte het toen ze nog een weekend toeslag hadden om door de week te wisselen en in het weekend van de rekening in andere valuta gebruik te maken. Nu gebruik ik het nog omdat ik wat USD aanhoud in zo'n flexible money fund account omdat ik regelmatig aankopen doe in USD en de rente daar hoger is.

Het voordeel is nog als je een refund krijgt op je debit card. Als je $50 betaalt en weer terugkrijgt, krijg je $50 terug. Als je vanaf je euro rekening betaalt, wissel je eerst van EUR naar USD, en dan voor de refund weer van USD naar EUR, waardoor je twee keer een beetje verliest op het wisselen (delta tussen verkoop en inkoop). Bij grote bedragen kan dit best aantellen.
Ik heb in het verleden een refund gekregen in GBP (betaald vanuit euro tegoed) en dat werd als GBP bijgeschreven op mijn Revolut kaart. Is wel al een jaar of twee geleden dus mogelijk in de tussentijd aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Schweino schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:24:
Geldt die 1000 euro per maand wisselen dan ook als je niet handmatig wisselt maar gewoon telkens met je kaart betaalt in Ponden (van je euro tegoed op je kaart) als je in de UK bent? Ik ging er van uit dat dat onbeperkt zou zijn namelijk (tegen dezelfde wisselkoers als wanneer je van tevoren handmatig zou wisselen).
Dat valt ook onder de limiet.
Schweino schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:28:
Ik heb in het verleden een refund gekregen in GBP (betaald vanuit euro tegoed) en dat werd als GBP bijgeschreven op mijn Revolut kaart. Is wel al een jaar of twee geleden dus mogelijk in de tussentijd aangepast?
Het is voor mij ook al even geleden dat ik dat probleem had. Misschien was dat toen ik nog geen USD rekening had toevoegd aan mijn account? Of was het toch met een andere kaart dan Revolut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:43
Schweino schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:28:
[...]

Revolut zal de betaling terugstorten in de ontvangen valuta en dit voor jou omrekenen naar EUR. Mocht je een potje hebben in dezelfde valuta dan zou het daar bij moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:39:
[...]

Dat valt ook onder de limiet.
Weer wat geleerd, dank. Nog een reden om met N26 te betalen in vreemde valuta voor mij dan. N26 hanteert een betere wisselkoers (geen opslag tov Mastercard rate) en heeft ook geen limiet voor zover ik weet. Ik was een paar weken geleden iig in een niet-euro land en daar meer dan 1000 euro uitgegeven zonder dat er een extra opslag bij kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Schweino schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:07:
N26 hanteert een betere wisselkoers (geen opslag tov Mastercard rate)
Waar heb je gevonden dat dit een betere wisselkoers biedt? Ik heb daar geen recente bron van gevonden, maar wat ik een aantal maanden geleden op YouTube vond (en volgens mij hier had gepost) was dat Revolut vaak een fractie gunstiger is, maar ik zou graag een recentere analyse zien.

N26 heeft inderdaad wel als voordeel dat er geen limiet op FX zit met de gratis variant. Nadeel is dat uitgaande instant pay transacties geld kosten, waardoor ik mijn geld liever bij Revolut bewaar omdat ik het dan instant naar N26 kan overmaken, maar niet (zonder kosten) andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
Verschilt het per plan hoeveel (betaal)rekeningen je mag hebben? Wat ik kan vinden tot nu toe lijkt er maar sprake te zijn van één rekening? Tenzij je er een cj aan koppelt dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
PLAE schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:58:
Verschilt het per plan hoeveel (betaal)rekeningen je mag hebben? Wat ik kan vinden tot nu toe lijkt er maar sprake te zijn van één rekening? Tenzij je er een cj aan koppelt dan.
Één rekening privé, één zakelijk en één gezamenlijke rekening kun je openen, ongeacht welk plan je kiest.
Inderdaad hadden we wel meer IBAN's mogen verwachten bij de duurdere plans, ook al bieden die nu ook al enorm veel waar voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik ben aan het oriënteren op een extra rekening, bij voorkeur zo goedkoop mogelijk ;)

Voor revolute vond ik alleen online een negatieve recensie voor de privacy:

Banken met slechte privacyscores:

Revolut uploadt klantgegevens naar Facebook, om via dit platform bij klanten te adverteren.
De app communiceert met derde partijen die actief zijn in de online-marketing.
De Revolut-site plaatst direct advertentiecookies zonder toestemming en vraagt niet op de juiste wijze toestemming.

https://www.consumentenbo...st-jonge-banken-slordiger

Nemen jullie dit mee in de overweging voor een rekening bij Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
PLAE schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:58:
Een rekening, maar wel een (vrijwel) onbeperkt aantal virtuele Visa/Mastercard kaarten (in ieder geval met Metal). Afhankelijk van het type betalingen, kun je hier ook overzicht mee houden. Bv een voor abonnementen zoals Spotify, een voor grote webwinkels zoals Amazon, een voor Google Wallet, etc. Je kan per kaart een maandelijkse limiet instellen.

Dit helpt niet met automatische incasso's. Die gaan bij mij van een rekening bij een andere bank af die ik alleen voor vaste lasten gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Waar heb je gevonden dat dit een betere wisselkoers biedt? Ik heb daar geen recente bron van gevonden, maar wat ik een aantal maanden geleden op YouTube vond (en volgens mij hier had gepost) was dat Revolut vaak een fractie gunstiger is, maar ik zou graag een recentere analyse zien.

N26 heeft inderdaad wel als voordeel dat er geen limiet op FX zit met de gratis variant. Nadeel is dat uitgaande instant pay transacties geld kosten, waardoor ik mijn geld liever bij Revolut bewaar omdat ik het dan instant naar N26 kan overmaken, maar niet (zonder kosten) andersom.
Sinds Revolut hun weekend wisselkoers opslag heeft afgeschaft hanteren ze een permanente (lagere) opslag. Ze noemen dit overigens de "Revolut wisselkoers". Deze is per definitie hoger dan de Mastercard wisselkoers die N26 hanteert.

Paar weken geleden in een niet euroland ook even in de praktijk getest: Betaald met N26 een minuut later met Revolut. De koers van N26 was inderdaad gunstiger.

Je kan het ook online checken. Revolut heeft een currency converter op hun site staan en N26 verwijst naar de converter van Mastercard. Daar kan je ook zien dat de N26 (Mastercard) koers gunstiger is.

Zie ook mijn eerdere post: Schweino in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"

[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 26-05-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
Heeft iemand de overstap service bij Revolut uitgeprobeerd en werkt het? Ik wil van Bunq naar Revolut overstappen maar kom er niet uit met support van Revolut. In de app kun je geen aanvraag doen. Via de website wordt in het Nederlands weergegeven dat het kan, maar dat lukt helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-05 19:27
Datisraar schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:10:
Heeft iemand de overstap service bij Revolut uitgeprobeerd en werkt het? Ik wil van Bunq naar Revolut overstappen maar kom er niet uit met support van Revolut. In de app kun je geen aanvraag doen. Via de website wordt in het Nederlands weergegeven dat het kan, maar dat lukt helaas niet.
Waarom pas je de incasso’s enz niet gewoon zelf aan? Gok dat 80% tegenwoordig via web kan en de rest is vaak inkomsten en die gaan toch niet via overstap service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
CP1977 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Waarom pas je de incasso’s enz niet gewoon zelf aan? Gok dat 80% tegenwoordig via web kan en de rest is vaak inkomsten en die gaan toch niet via overstap service.
Ik weet uiteraard dat je het zelf ook allemaal kan doen, maar ik heb de nodige incasso’s elke maand en het was handig geweest als het wél kan bij Revolut. Tussen de Nederlandse banken heb je immers de handige overstap service.

Edit: inmiddels begrijp ik nu min of meer via support dat ze wel een overstap service hebben maar het (momenteel) blijkbaar niet goed mogelijk is met Nederlandse banken. Een gemiste kans. Dan stap ik van Bunq toch over naar een andere Nederlandse bank. En blijft Revolut voor mij de bank voor ‘erbij’.

[ Voor 18% gewijzigd door Datisraar op 27-05-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:02
Datisraar schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Ik weet uiteraard dat je het zelf ook allemaal kan doen, maar ik heb de nodige incasso’s elke maand en het was handig geweest als het wél kan bij Revolut. Tussen de Nederlandse banken heb je immers de handige overstap service.

Edit: inmiddels begrijp ik nu min of meer via support dat ze wel een overstap service hebben maar het (momenteel) blijkbaar niet goed mogelijk is met Nederlandse banken. Een gemiste kans. Dan stap ik van Bunq toch over naar een andere Nederlandse bank. En blijft Revolut voor mij de bank voor ‘erbij’.
Je moet er ook niet teveel van verwachten. Ik heb zelf al mijn incasso's opgezocht en omgezet. Bij sluiten van Rabobank moest ik mijn nieuwe IBAN doorgeven van Revolut voor eventuele doorsturen nieuwe incasso's en bijschrijvingen, volgens mij minimaal een jaar lang nog. Als je echt weg wilt moet je toch een keer de incasso's omzetten/aanpassen, ook niet alle incasserende bedrijven doen mee aan de overstapservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Bij je producten onder ' details ' hebben ze aardig wat informatie toegevoegd blijkbaar en staat o.a. het volgende over dat ' sparen ' d.m.v. geldmarktfondsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zf6Txzu_ENbGu1GuMtiOsxSPp5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmGqd7oEwOQB82FRZ2WWSrNd.jpg?f=fotoalbum_large

Dacht toch echt dat dit maar tot €20K was, maar dit is toch €22K of dit verschilt per land(?)
Het lijkt in iedergeval te kloppen volgens de aangeleverde documenten m.b.t. het BCS van Litouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Zijn er meer mensen die geen werkende revolutie.me link hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 19:24
Youtl schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:07:
Hier ook: De link waarop je hebt geklikt is mogelijk defect of is verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Youtl schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:07:
Mijne doet het wel . Ik weet niet of je een spelfout hebt gemaakt maar het is revolut.me/revtag en niet revolutie.me :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnqwDy5NPCk3LHHgTPiUf6FyAbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ioy3wPtSiuqGzsy97WLfg5pe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Green.car6808 op 01-06-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Na hulp van Support te horen dat het lag aan de privacy instellingen.

Je Revtag moet vindbaar zijn anders heb je geen Revolut.me link.

[ Voor 6% gewijzigd door Youtl op 02-06-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik heb een Ultra Revolut plan. Ik overweeg onze 'boodschappenrekening' over te zetten naar Revolut (dus een gezamelijke rekening voor dit). Maar mijn vriendin zit op metal plan.

Hoe gaat het dan het sparen van de RevPoints? Spaar je dit volgens het laagste plan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
ChromeFR schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:51:
Ik heb een Ultra Revolut plan. Ik overweeg onze 'boodschappenrekening' over te zetten naar Revolut (dus een gezamelijke rekening voor dit). Maar mijn vriendin zit op metal plan.

Hoe gaat het dan het sparen van de RevPoints? Spaar je dit volgens het laagste plan?
Zou het bij Support neerleggen, met een Metal en Ultra plan heb je binnen no time de eerstelijns support agent die het wel voor je doorzet naar de juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:58
ChromeFR schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:51:

ALs het goed is spaar je gewoon elk apart volgens je eigen plan. Zo werkt dat ook met de maandelijkse limieten (van valuta's wisselen bijvoorbeeld).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:58
Tikkie accepteert nu NL IBANs van Revolut! Ik heb het zojuist na een Tikkie update geprobeerd en de mijne is succesvol toegevoegd.
Nu nog hopen dat Revolut in hun eigen app dergelijke functionaliteit toevoegt zodat Tikkie niet meer nodig is.

[ Voor 30% gewijzigd door Raymon89 op 03-06-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Raymon89 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:26:
Tikkie accepteert nu NL IBANs van Revolut! Ik heb het zojuist na een Tikkie update geprobeerd en de mijne is succesvol toegevoegd.
Nu nog hopen dat Revolut in hun eigen app dergelijke functionaliteit toevoegt zodat Tikkie niet meer nodig is.
Ik heb net Tikkie versie 6.7.0 uit de Apple AppStore gedownload. Ik krijg nog steeds de melding dat naam en nummer niet kunnen worden gecontroleerd bij Revolut en of ik een andere IBAN wil proberen .

Is er op Android misschien een nieuwere versie die jij gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:55
Green.car6808 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Ik heb net Tikkie versie 6.7.0 uit de Apple AppStore gedownload. Ik krijg nog steeds de melding dat naam en nummer niet kunnen worden gecontroleerd bij Revolut en of ik een andere IBAN wil proberen .

Is er op Android misschien een nieuwere versie die jij gebruikt?
Hier op Android werkt het ook (nog) niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Raymon89 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:26:
Hier werkt het ook! Thanks voor de tip, en mooi om te zien dat het nu werkt. Zou fijn zijn als betaalverzoek optie ingebouwd wordt bij Revolut maar voor nu is dit top!

Zit op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
iketot schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:51:
[...]

Hier werkt het ook! Thanks voor de tip, en mooi om te zien dat het nu werkt. Zou fijn zijn als betaalverzoek optie ingebouwd wordt bij Revolut maar voor nu is dit top!

Zit op Android.
Versie 6.7.0? Ik krijg nog de bekende melding dat ze Revolut niet kunnen checken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nuevocasa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:55:
[...]

Versie 6.7.0? Ik krijg nog de bekende melding dat ze Revolut niet kunnen checken 8)7
idem hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAlpha
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-05 22:11
[...]

Hier werkt het ook inderdaad, wel versie 6.7.1 (net update gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
[...]

Versie 6.7.1

Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mryx3k_vwUwbecSb3yZijoCie3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KuyS8F33zMcMEVWhPBZGcGbu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
MrAlpha schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Hier werkt het ook inderdaad, wel versie 6.7.1 (net update gedaan)
Dan moet dat het zijn.... Heb helaas nog geen update beschikbaar. Maar mooi dat het werkt. Die update zal wel snel breder beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Dank je voor het versienummer.
Even wachten tot ik die ook in de Appstore zie staan .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dus dan had ik toch gelijk? :+

Tikkie heeft de Revolut hardcoded geblokkeerd in de app. En nu Revolut de IBAN naamcheck ondersteund* moet Tikke weer die check er uit halen :X .

* Nu even bij Rabo ingelogd "Naam en rekeningnummer zijn gecontroleerd". Dat was voorheen ook niet. Dus Revolut heeft nu toch wel duidelijk de IBAN check ingebakken.

Zal dus ook betekenen dat op andere plekken de Revolut IBAN nu direct geaccepteerd zal worden (Belastingdienst deed ook naam check? Bv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:04:
Dus dan had ik toch gelijk? :+

Tikkie heeft de Revolut hardcoded geblokkeerd in de app. En nu Revolut de IBAN naamcheck ondersteund* moet Tikke weer die check er uit halen :X .

* Nu even bij Rabo ingelogd "Naam en rekeningnummer zijn gecontroleerd". Dat was voorheen ook niet. Dus Revolut heeft nu toch wel duidelijk de IBAN check ingebakken.

Zal dus ook betekenen dat op andere plekken de Revolut IBAN nu direct geaccepteerd zal worden (Belastingdienst deed ook naam check? Bv)
Dat was snel.... Kreeg nu de update te zien en het werkt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Nuevocasa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:11:
[...]

Dat was snel.... Kreeg nu de update te zien en het werkt _/-\o_
We weten natuurlijk niet hoe lang Revolut al de naam check ondersteund. Misschien wel al sinds 3 weken terug, en was het nog niemand opgevallen :p En dat al dan niet sinds vandaag Tikkie die app update gedaan heeft waardoor REVO bankcodes geaccepteerd worden zonder specifieke Revolut foutmelding vooraf aan de IBAN check. Iets waar ik al op wees toen Tikkie de specifieke REVO check had ingebouwd. "Zul je zien dat ze de app weer moeten updaten als Revolut de IBAN check ondersteund". Dus een "als bank code == REVO dan laat Revolut specifieke foutmelding zien" i.p.v een "als IBAN check mislukt en bank code == REVO dan laat Revolut specifieke foutmelding zien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:17:
[...]

We weten natuurlijk niet hoe lang Revolut al de naam check ondersteund. Misschien wel al sinds 3 weken terug, en was het nog niemand opgevallen :p En dat al dan niet sinds vandaag Tikkie die app update gedaan heeft waardoor REVO bankcodes geaccepteerd worden zonder specifieke Revolut foutmelding vooraf aan de IBAN check. Iets waar ik al op wees toen Tikkie de specifieke REVO check had ingebouwd. "Zul je zien dat ze de app weer moeten updaten als Revolut de IBAN check ondersteund". Dus een "als bank code == REVO dan laat Revolut specifieke foutmelding zien" i.p.v een "als IBAN check mislukt en bank code == REVO dan laat Revolut specifieke foutmelding zien".
Het had inderdaad al weken eerder kunnen werken. Ze hadden gewoon een quick and dirty melding gebouwd. Maar goed, blij dat het werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 22:00

HaTe

haat niet

RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:17:
[...]

2 april heb ik het tikkie gemeld dat de naam check werkt en ze hebben dat toen doorgezet naar de software ontwikkelaars. 2 maanden later is het er door. Ik weet natuurlijk niet of mijn melding echt heeft geholpen haha
HaTe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:58:
Volgens mij werkt de naamcheck nu gewoon voor Revolut rekeningen. Nu moet alleen tikkie Revolut nog vrijgeven omdat ze het bij voorbaat in hun app al blokkeren..

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 03-06-2024 22:47 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
HaTe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:46:
[...]

2 april heb ik het tikkie gemeld dat de naam check werkt en ze hebben dat toen doorgezet naar de software ontwikkelaars. 2 maanden later is het er door. Ik weet natuurlijk niet of mijn melding echt heeft geholpen haha
[...]
Daar had ik toen al op gereageerd, dat het voor mij niet werkte. Dus het was at best een gefaseerde uitrol, of een kinda beta die ze bij een beperkt aantal klanten hadden geactiveerd. Daarom ook nu mijn reactie dat ik (wederom) direct bij Rabo gecheckt had en bij mij daar de overboeking nu ook "gecontroleerd" was.

Ik denk dus ook niet dat ze 3 maanden gedaan hebben over het verwerken van jouw melding. Maar het daadwerkelijk "afwachten" op het "globaal" inschakelen bij Revolot was. Omdat toen gebleken zal zijn dat het er nog niet (voor iedereen) was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:59
Voor de mensen die het nog niet weten. Je kunt nu Revolut toevoegen in de Tikkie app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
wPlayNL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:16:
Voor de mensen die het nog niet weten. Je kunt nu Revolut toevoegen in de Tikkie app :)
Eindelijk ook Revolut klanten kunnen nu een Tikkie maken, vraag me af hoe ze dit hebben geregeld met de naamcheck.

[ Voor 39% gewijzigd door Youtl op 04-06-2024 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Youtl schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:20:
[...]

Eindelijk ook Revolut klanten kunnen nu een Tikkie maken, vraag me af hoe ze dit hebben geregeld met de naamcheck.
Ik denk dat Revolut de naamcheck gewoon in orde heeft gemaakt. Als ik vanuit mijn ING rekening geld naar mijn Revolut rekening overmaak kreeg ik tot voor kort een melding dat naam en nummer niet kunnen worden gecontroleerd en nu zie ik dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nice, zojuist ook Tikkie kunnen koppelen met Revolut, heel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 19:30
alson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:10:
[...]

Volgens mij geldt die 1 punt per bestede euro alleen als je dat afronden aanzet. Dat lijkt me een ongunstige deal, want je betaalt euros voor punten waar je veel minder mee kan, en ik geloof niet dat de verhouding erg gunstig is.
Dit klopt. Als je het afronden aanzet, en je betaald 1.10, dan wordt het afgerond naar 2.00. Voor die 90 cent die je extra kwijt bent, krijg je 45 punten. Oftewel: 1 cent is een halve punt. Dit is overigens het geval bij mijn Plus rekening, andere plans hebben mogelijk andere conversies. Overigens wordt er bij grotere hele bedragen een euro ingehouden. Ik weet niet of dit altijd zo is, of pas vanaf een bepaald bedrag.

Als je vervolgens die punten gaat omzetten naar bijvoorbeeld Flying Blue miles, dan is een mile tussen de 0.5 en 2.5 eurocent waard. In het ergste geval betaal je dan dus 2 cent om 0.5 cent aan airmile te krijgen. Dan kun je je geld beter lekker zelf wegzetten. Als je zelf Flying Blue miles koopt, dan betaal je zo'n 1.5 cent per mile.

Met de challenges valt nog wel wat extra's te sparen (o.a. een een plan upgrade bonus als je binnen 75 dagen €2.000,- uitgeeft). Maar daarvoor moet je het afronden wel op minimaal de laagste stand aan hebben staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 22:47
Nu kan ik eindelijk mijn ABN rekening sluiten.
Pagina: 1 ... 44 ... 53 Laatste