In de app is het contactloos betalen aangezet.Wally2002 schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:46:
[...]
Als het nieuwe passen zijn is het gebruikelijk dat bij aflevering de contactloze betaalmogelijkheid om veiligheidsredenen uitgezet is. Ik weet even niet zeker hoe bij Revolut je dit kunt activeren: vermoedelijk door eerst een transactie met de pas in de betaalautomaat te doen met ingave pincode.
Maar in mijn eerdere berichtjes had ik vermeld dat ook met insteken van de kaart, deze meteen werd geweigerd.
Bij de tweede locatie werkte het direct (contactloos).
Dus moet haast wel aan de terminal liggen.
Mijn prive pas is MC en ik zie dat die van de kids ook MC zijn (dus kan niet liggen aan dat de terminal bv geen Visa accepteert maar wel MC)
Staat wel een melding "Om de kaart volledig te activeren moet je kind in een winkel een betaling met pincode doen". Maar dat was dus niet nodig.
Maar goed we zullen het zien, het werkt in ieder geval, misschien (nog) niet overal. Maar kids zijn ook pas bijna 7 dus als ze iets gaan betalen zijn wij er gewoon bij dus kunnen we altijd bijspringen als t niet werkt.