Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:27
Wally2002 schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:46:
[...]

Als het nieuwe passen zijn is het gebruikelijk dat bij aflevering de contactloze betaalmogelijkheid om veiligheidsredenen uitgezet is. Ik weet even niet zeker hoe bij Revolut je dit kunt activeren: vermoedelijk door eerst een transactie met de pas in de betaalautomaat te doen met ingave pincode.
In de app is het contactloos betalen aangezet.

Maar in mijn eerdere berichtjes had ik vermeld dat ook met insteken van de kaart, deze meteen werd geweigerd.

Bij de tweede locatie werkte het direct (contactloos).
Dus moet haast wel aan de terminal liggen.

Mijn prive pas is MC en ik zie dat die van de kids ook MC zijn (dus kan niet liggen aan dat de terminal bv geen Visa accepteert maar wel MC)

Staat wel een melding "Om de kaart volledig te activeren moet je kind in een winkel een betaling met pincode doen". Maar dat was dus niet nodig.

Maar goed we zullen het zien, het werkt in ieder geval, misschien (nog) niet overal. Maar kids zijn ook pas bijna 7 dus als ze iets gaan betalen zijn wij er gewoon bij dus kunnen we altijd bijspringen als t niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranney
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 18:22
@Green.car6808

Sorry, ik heb nog steeds niet helder hoe op een bericht te reageren op de telefoon 🫣

Ik heb het gevraagd. Ik kreeg geen uitgebreide toelichting. Maar ze vertelde me wel dat het aan het ‘ontbreken’ van de mogelijkheid tot controleren naamhouder lag. Dus ik denk dat ze niet kunnen controleren obv rekening nummer of deze op mijn naam staat. Je zou denken dat een betaling van 1 cent in zo’n geval een prima oplossing is? Ik wordt vanmiddag terug gebeld door CB over wat anders (sleutel code fietsslot doorgeven). Dan zal ik het nog eens bespreken. Komen we er dan niet uit maak ik er vanavond een melding van 👍 (overigens wel een zeer vriendelijke en behulpzame CB medewerker. Misschien dat via deze weg intern ook wat beweging kan komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Heb nog een vraag, hopelijk heeft iemand hier ervaring er mee.

Zoals misschien bekend moet je nu voor elke betaling met Google Wallet je identificeren. Dat kan door of bij de betaling bv je vingerafdruk te gebruiken of door je telefoon met je vingerafdruk te unlocken en dan te betalen.

(https://androidworld.nl/n...deling-voor-elke-betaling)

Echter, was ik net in de markt op zoek naar een smart watch met WearOS en dus ook Google Wallet functie via het horloge.

Iemand enig idee hoe het dan gaat met betalen? Hoe identificeer je dan? Moet je alsnog je telefoon pakken om te identificeren dan?

Edit :: Ik lees op Reddit dat je met een watch vooralsnog niet hoeft te verifiëren. Maar wellicht kan iemand dat bevestigen.

[ Voor 9% gewijzigd door iketot op 09-04-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Uhmmm blijkbaar heeft Revolut stilletjes de cashback voor Stays eruit gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/un3QqJMZUijUH3nv8zFylAFYnQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfzU5ZVFKRINPyk6aYkQvxBL.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is wel erg jammer, want ik heb juist Metal gekozen vanwege de hoge cashback dat je bij Stays kreeg en zo het Metal plan terug kon verdienen.

Nu maar nadenken of ik mijn plan dan wel ga vernieuwen, ook gezien de niet al te beste ervaringen qua verzekeringen die ik hier in het topic terug lees.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 09-04-2024 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Alleen voor Stays zou ik mij daar niet druk om maken, voor dezelfde accomodatie vergelijk ik Stays altijd met booking.com en Expedia en Stays is altijd de duurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:31
Ranney schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:14:
@Green.car6808

Sorry, ik heb nog steeds niet helder hoe op een bericht te reageren op de telefoon 🫣

Ik heb het gevraagd. Ik kreeg geen uitgebreide toelichting. Maar ze vertelde me wel dat het aan het ‘ontbreken’ van de mogelijkheid tot controleren naamhouder lag.
Ok nou goed dat je het wel even gevraagd hebt.
Ja de naam / nummer check dus . Ze zijn toch verplicht tot acceptatie volgens mij . Dat kan je tegen ze zeggen maar denk dat ze dit gewoon kunnen doen zonder op hun vingers getikt te worden door de regulator (klaarblijkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die overgestapt zijn van bunq? Mijn idee is om Revolut te gebruiken voor wanneer ik op vakantie ga. Ik zie dat de gratis plan mij toegang geeft tot gratis exchanges tot 1K per maand en 200 euro ATM withdrawals.

Mijn idee was om bunq als all in one bank te gebruiken voor zowel vakantie als binnenland; echter heeft Revolut meer Valuta's dan bunq (mist Marrokaanse Dirham en IJslandse kroon) + de bugeting features van bunq zijn te buggy. in plaats van het uitgeven van 10 euro per maand kijk ik nu naar ABN + Revolut. En revolut gebruiken tijdens vakantie. Mocht ik ooit langer dan 2/3 weken op vakantie zijn; dan gewoon voor een maand de premium plan namen van een tientje?

Ben benieuwd naar wat tips voor mensen die Revolut gebruiken puur voor op vakantie. + of je iets van bunq mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Green.car6808 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:16:
[...]

Ok nou goed dat je het wel even gevraagd hebt.
Ja de naam / nummer check dus . Ze zijn toch verplicht tot acceptatie volgens mij . Dat kan je tegen ze zeggen maar denk dat ze dit gewoon kunnen doen zonder op hun vingers getikt te worden door de regulator (klaarblijkelijk)
Dit mogen ze niet, gezien het een overboeking tussen twee betaalrekeningen is. Als ze een (standaard) procedure hebben die niet compatible is met een bank dan moeten ze maar een alternatief aanbieden (bv dus de genoemde "maak 1 cent over ter verificatie).

Dit dus afwijkende van jouw case met bv LeasePlan Bank. Dat is een spaarrekening en geldt deze regelgeving dus niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:50

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:28:
. Mocht ik ooit langer dan 2/3 weken op vakantie zijn; dan gewoon voor een maand de premium plan namen van een tientje?
Wat ik dan meestal doe is in de voorafgaande maand al vast wisselen. Dan heb je dus nogmaals 1000 euro beschikbaar. En als je een partner met revolut hebt nog 2 maal 1000 euro dus voor een vakantie samen in totaal 4000 euro aan vreemde valuta. Voor ons is dat meer dan genoeg

[ Voor 18% gewijzigd door de Peer op 09-04-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:12
nlboy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:08:
Uhmmm blijkbaar heeft Revolut stilletjes de cashback voor Stays eruit gehaald:

[Afbeelding]

Dat is wel erg jammer, want ik heb juist Metal gekozen vanwege de hoge cashback dat je bij Stays kreeg en zo het Metal plan terug kon verdienen.

Nu maar nadenken of ik mijn plan dan wel ga vernieuwen, ook gezien de niet al te beste ervaringen qua verzekeringen die ik hier in het topic terug lees.
Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet aantrekkelijk genoeg was voor de consument omdat ze vaak 10% duurder waren dan de concurrenten waardoor het niet aantrekkelijk is om via Stays te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:50:
[...]

Dit mogen ze niet, gezien het een overboeking tussen twee betaalrekeningen is. Als ze een (standaard) procedure hebben die niet compatible is met een bank dan moeten ze maar een alternatief aanbieden (bv dus de genoemde "maak 1 cent over ter verificatie).

Dit dus afwijkende van jouw case met bv LeasePlan Bank. Dat is een spaarrekening en geldt deze regelgeving dus niet voor.
Ja klopt inderdaad wat je zegt. Ik denk alleen dat een grote en gevestigde naam als Centraal Beheer het echt niet voor het eerst zal horen dat ze dit niet mogen, die weten wat ze doen. Het zou ook zomaar kunnen dat de regulator er niet zo streng op is bijvoorbeeld. Het feit dat ze hier gewoon mee doorgaan zegt mij dat ze het klaarblijkelijk kunnen, anders zouden ze het niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:07
Ik hoop dat ze ook snel de jongeren rekening aan gaan passen.
Nu moet ik steeds geld over maken naar de rekening.
Dat ze daar ook maar een iban aan hangen zodat andere daar ook geld naar kunnen overmaken.
Ipv alleen maar de ouder.

Ook omdat er mee gepind kan worden.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Youtl schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet aantrekkelijk genoeg was voor de consument omdat ze vaak 10% duurder waren dan de concurrenten waardoor het niet aantrekkelijk is om via Stays te boeken.
De prijzen via Stays, Expedia op de achtergrond, waren hetzelfde als Booking.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Clavat schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:07:
Ik hoop dat ze ook snel de jongeren rekening aan gaan passen.
Nu moet ik steeds geld over maken naar de rekening.
Dat ze daar ook maar een iban aan hangen zodat andere daar ook geld naar kunnen overmaken.
Ipv alleen maar de ouder.

Ook omdat er mee gepind kan worden.
Dat zou erg fijn zijn ja! En dat er geen limieten meer op zitten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:08
iketot schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:20:
[...]

Dat zou erg fijn zijn ja! En dat er geen limieten meer op zitten.. :)
En de pas ook overal werkt want ook dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
CP1977 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:19:
[...]

En de pas ook overal werkt want ook dat is niet het geval.
Haha, ik weet niet of je het zegt om mijn ervaringen gister, maar inderdaad. Als de pas overal zou werken zou dat ook fijn zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:35
Zijn er hier plus of premium gebruikers en kan je kort aangeven of het value for money is? Welke extra functionaliteit maak je gebruik van die je niet krijgt bij standaard? Is het het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-08 21:32
Ik heb plus met als reden om zonder kosten meer dan € 1000 te kunnen wisselen in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:03
Ik heb premium vanwege de prima reisverzekering die ook dekking biedt als je de reis niet met Revolut hebt betaald. Ook is er dekking voor je meereizende kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ranney
Green.car6808 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:52:
[...]

Ja klopt inderdaad wat je zegt. Ik denk alleen dat een grote en gevestigde naam als Centraal Beheer het echt niet voor het eerst zal horen dat ze dit niet mogen, die weten wat ze doen. Het zou ook zomaar kunnen dat de regulator er niet zo streng op is bijvoorbeeld. Het feit dat ze hier gewoon mee doorgaan zegt mij dat ze het klaarblijkelijk kunnen, anders zouden ze het niet doen.
Ik heb ze (CB) nogmaals gesproken. Ik heb begrepen dat er aan gewerkt wordt (Specifiek aan Revolut acceptatie/ondersteuning). Voor nu aangegeven dat ik over 2 maanden een nieuwe poging doe om de rekening om te zetten. Lukt het dan (nog) niet, dan maak ik er een melding van. Lijkt me een schappelijke weg tussen regels en gemak. Wordt vervolgd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ranney schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:09:
[...]

Ik heb ze (CB) nogmaals gesproken. Ik heb begrepen dat er aan gewerkt wordt (Specifiek aan Revolut acceptatie/ondersteuning). Voor nu aangegeven dat ik over 2 maanden een nieuwe poging doe om de rekening om te zetten. Lukt het dan (nog) niet, dan maak ik er een melding van. Lijkt me een schappelijke weg tussen regels en gemak. Wordt vervolgd!
Officieel moeten ze gewoon one way or another an oplossing bieden. Dat "er aan gewerkt wordt" doet er dus eigenlijk niet toe. Mooi dat er een oplossing / proces komt waardoor het (waarschijnlijk) gewoon weer automatisch gaat (klant vult nr in en werkt of werkt niet zeg maar). Maar gezien dat nu niet het geval is moeten ze daar wel een alternatief in bieden. Wat dus ook kan zijn dat ze je aan de telefoon zeggen van "maak even een cent over en als we die zien binnen komen is het in orde en passen we het rekeningnr voor je aan". Voor hun natuurlijk ook niet ideaal. Maar dat is wel hoe het officieel zou moeten. De mogelijkheid moet er zijn, hoe ingewikkeld die is is irrelevant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ranney
RobertMe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:16:
[...]

Officieel moeten ze gewoon one way or another an oplossing bieden. Dat "er aan gewerkt wordt" doet er dus eigenlijk niet toe. Mooi dat er een oplossing / proces komt waardoor het (waarschijnlijk) gewoon weer automatisch gaat (klant vult nr in en werkt of werkt niet zeg maar). Maar gezien dat nu niet het geval is moeten ze daar wel een alternatief in bieden. Wat dus ook kan zijn dat ze je aan de telefoon zeggen van "maak even een cent over en als we die zien binnen komen is het in orde en passen we het rekeningnr voor je aan". Voor hun natuurlijk ook niet ideaal. Maar dat is wel hoe het officieel zou moeten. De mogelijkheid moet er zijn, hoe ingewikkeld die is is irrelevant.
Helder en snap je punt. Ook volledig mee eens trouwens. Ik heb echter het gevoel dat het ook belangrijk is om 'goed contact tussen klant en bedrijf' na te streven en er niet vanaf dag 1 'gestrekt in te gaan'. Leek me een nette middenweg om te vragen om dit te ondersteunen en nu al aan te geven hier over 2 mnd op terug te komen. Verzekering is met ING kosten nog altijd 'goedkoper' dan een concurrent met mijn gewenste opties. Hopelijk is het over een maand of 2 eenvoudig over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met Metal en Ultra? Zit te overwegen om het mijn primaire bank te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:45:
Wat zijn jullie ervaringen met Metal en Ultra? Zit te overwegen om het mijn primaire bank te maken.
Heb zelf Metal, maar zou het niet aandurven.
Laatst werd de kaart van mij ook geweigerd bij een tankstation.
Ook wat reviews m.b.t. dat rekeningen ' ineens ' worden beperkt of zelfs gesloten baren mij zorgen, zoals: https://nl.trustpilot.com/review/www.revolut.com?stars=1
Dit is natuurlijk iets wat in principe bij elke bank speelt dankzij o.a. de Wwft, maar laat ik het zo zeggen, mijn ' Nederlandse huisbank ' heb ik al zowat mijn hele leven en die heeft altijd naar behoren gewerkt.
Revolut heeft wat dat betreft nog wel wat reputatie en vertrouwen op te bouwen, dus zij blijven voorlopig puur voor als een (betaal)rekening erbij.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:45:
Hier vrijwel volledig over sinds het aanbieden van een NL IBAN. Heb nog wel een NL grootbank ernaast voor het geval dat en meer als back-up maar gebruik die zelden.

Heb 1x een verzoek om info gekregen (aanleveren van mijn loonstroken) en 1x een block van 3uur (er was niks gebeurd ofso dat afwijkt van mijn betaalgedrag en heb geen idee waarom die block erop kwam. Maar na het aanleveren van mijn creditcard die ik wel eens gebruikte voor opwaarderen en een loonstrook was het account weer actief zonder restricties.

Met het Metal plan heb ik in het buitenland veel voordelen met de wisselkoers en bijbehorende aankoopverzekering en reisverzekering zijn toch fijn om erbij te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Net terug uit de UK en moet zeggen, ideaal dat Revolut. Gewoon betalen in lokale valuta, scheelt handen met geld aan koersopslagen en extra kosten. Zeer tevreden over!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
JohanNL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:16:
[...]

Ook wat reviews m.b.t. dat rekeningen ' ineens ' worden beperkt of zelfs gesloten baren mij zorgen, zoals: https://nl.trustpilot.com/review/www.revolut.com?stars=1
Dit is natuurlijk iets wat in principe bij elke bank speelt dankzij o.a. de Wwft, maar laat ik het zo zeggen, mijn ' Nederlandse huisbank ' heb ik al zowat mijn hele leven en die heeft altijd naar behoren gewerkt.
Revolut heeft wat dat betreft nog wel wat reputatie en vertrouwen op te bouwen, dus zij blijven voorlopig puur voor als een (betaal)rekening erbij.
Ik heb sinds oktober 2022 Revolut, voornamelijk als secundaire rekening naast een grootbank. Ik maak wel veel gebruik van alle Revolut diensten (fysieke cards, virtuele cards, valuta etc.)
Ik heb nog nooit problemen gehad met Revolut zelf (in het begin wat moeite soms met acceptatie van de IBAN) en ervaar de support via de app als erg goed en snel. Ik begrijp dus echt al die negatieve TrustPilot reviews niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Green.car6808 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:56:
[...]

Ik begrijp dus echt al die negatieve TrustPilot reviews niet.
Vaak word ook niet het hele verhaal verteld, als jij actief in de crypto zit of gokt dan zal de bank je vrij snel blokkeren en je onderzoeken vanwege de strenge wwft regels waar banken mee moeten dealen.

Echter is dit een risico wat je ook bij de grootbanken loopt, het enige verschil is dat je vaak al 5/10+ jaar klant bent bij een grootbank en deze op basis van jouw transactie historie aardig een beeld heeft over jouw gedrag. Bij Revolut komen klanten vaak nieuw binnen en gaan meteen grote bedragen rondschuiven welke een label verhoogd risico dragen, dan is het meer dan logisch dat je bank meer info wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:50
Youtl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:14:
[...]

Vaak word ook niet het hele verhaal verteld
Inderdaad klopt niet alles zuiver verhaal hoor. Vooral zakelijk en prive mag niet gecombineerd voor uitgaven en dit is verboden.

Hebt ook revolut maar dat is maar erbij een betaalrekening en meer niks .... zet ook nooit meer dan 100 euro.

Cashback is ook erg karig voor mij... dus alleen lokaal valuta is handig meer niks en bitcoin heb ik ook sowieso niks te maken.

Bovendien heb ik al 3 een creditcard is wel meer voldoende voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultrafast op 11-04-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
JohanNL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:16:
[...]

De reviews zijn denk ikniet zoveel zeggend anders zou bijvoorbeeld Abn Amro al geen klanten meer moeten hebben.
https://nl.trustpilot.com/review/www.abnamro.nl?stars=1
Zit zelf ook bij ING en daar zou ik dan ook weg moeten :)
https://nl.trustpilot.com/review/www.ing.nl?stars=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
CP1977 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:49:
[...]

De reviews zijn denk ikniet zoveel zeggend anders zou bijvoorbeeld Abn Amro al geen klanten meer moeten hebben.
https://nl.trustpilot.com/review/www.abnamro.nl?stars=1
Zit zelf ook bij ING en daar zou ik dan ook weg moeten :)
https://nl.trustpilot.com/review/www.ing.nl?stars=1
Dat zijn slechte reviews, maar wel van een andere orde.
Wat niet wil zeggen dat ze bij de ING en ABN ook niet *ineens* je rekening kunnen blokkeren voor een bepaalde periode of zelfs opheffen, dat doen ze zeker, maar die kans lijkt mij wel aanzienlijk kleiner dan bij Revolut.
Met name als je het dus gaat vergelijken met je huisbank waar je mogelijk al jaren of decennia lang klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
JohanNL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:08:
[...]

Dat zijn slechte reviews, maar wel van een andere orde.
Wat niet wil zeggen dat ze bij de ING en ABN ook niet *ineens* je rekening kunnen blokkeren voor een bepaalde periode of zelfs opheffen, dat doen ze zeker, maar die kans lijkt mij wel aanzienlijk kleiner dan bij Revolut.
Met name als je het dus gaat vergelijken met je huisbank waar je mogelijk al jaren of decennia lang klant bent.
Klopt wel denk ik .. Het is wel zo dat ik bij mijn huisbank vroeger een betaalrekening, spaarrekening, creditcard, hypotheek en verzekeringen had . Nu alleen nog een betaalrekening, waarbij ik ook nog eens een groot deel van de betalingen met Revolut en AMEX doe.

Ik bedoel dus .. ik kan me voorstellen dat ze nu minder blij met me zijn dan vroeger ondanks dat ik dat ik er al decennia lang klant ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Ik heb een vraagje, ik ga binnenkort naar Istanbul. Nu begreep ik van iemand dat je met Revolut makkelijk kan betalen daar in lira. Weet iemand hoe dit werkt?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:33
Rohit schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:56:
Ik heb een vraagje, ik ga binnenkort naar Istanbul. Nu begreep ik van iemand dat je met Revolut makkelijk kan betalen daar in lira. Weet iemand hoe dit werkt?
Volgens mij kun je alvast geld wisselen naar Turkse Lira in de app en anders gebeurt dit automatisch van je euro rekening tijdens het betalen via pin met de wisselkoers van dat tijdstip. Geld opnemen dien je volgens mij te kiezen voor lokale valuta op de pinautomaat. Je hebt echter met het gratis plan wel een max van €1000 wissels (erboven is 1% extra) en €200 opnemen (erboven is 2%).

[ Voor 18% gewijzigd door qwasd op 16-04-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 06:56
qwasd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:59:
[...]

Volgens mij kun je alvast geld wisselen naar Turkse Lira in de app en anders gebeurt dit automatisch van je euro rekening tijdens het betalen via pin met de wisselkoers van dat tijdstip. Geld opnemen dien je volgens mij te kiezen voor lokale valuta op de pinautomaat. Je hebt echter met het gratis plan wel een max van €1000 wissels (erboven is 1% extra) en €200 opnemen (erboven is 2%).
Tip, alleen lira inkopen voor het weekend eventueel. Want meestal is de huidige koers beter dan dat je gaat inkopen en heeft het niet veel nut. Toen ik in Istanbul was, heb ik gewoon met de revolut kaart betaald zonder iets extra's te doen. Zelfs in het weekend de toeslag betaald wat minimaal is.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-04-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dutchnltweaker schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:54:
[...]

Tip, alleen lira inkopen voor het weekend eventueel. Want meestal is de huidige koers beter dan dat je gaat inkopen en heeft het niet veel nut. Toen ik in Istanbul was, heb ik gewoon met de revolut kaart betaald zonder iets extra's te doen. Zelfs in het weekend de toeslag betaald wat minimaal is.
Dus een fysieke kaart aanschaffen, geld op mijn revolut account zetten en betalen maar? Of hoe werkt dat inkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Rohit schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:49:
[...]

Dus een fysieke kaart aanschaffen, geld op mijn revolut account zetten en betalen maar? Of hoe werkt dat inkopen?
Betalen van je EUR rekening of je klikt letterlijk op "Wisselen" in de app om voor die tijd al te wisselen.
EUR dan wisselen voor TRY (Turkse lira)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
qwasd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:23:
[...]

Betalen van je EUR rekening of je klikt letterlijk op "Wisselen" in de app om voor die tijd al te wisselen.
EUR dan wisselen voor TRY (Turkse lira)
Waarom zou je nog vooraf willen wisselen? Als ik het goed begrepen heb heeft Revolut recent de opslag in het weekend laten vervallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Ja en Lira's aanhouden is nou niet bepaald het slimste wat je kunt doen, die daalt alleen maar in waarde :p
Een hoge spaarrente zou dan wel mogelijk kunnen zijn, maar Revolut keert geen rente uit, dus die loop je ook mis (en doe je dus vooral Revolut een plezier mee waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
budjepaul schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:00:
[...]

Waarom zou je nog vooraf willen wisselen? Als ik het goed begrepen heb heeft Revolut recent de opslag in het weekend laten vervallen?
Waar heb je dit uit begrepen? Of geldt dit alleen voor de betaalde pakketten?
Zelf hier geen bericht gehad dat de opslag vervallen is voor het gratis pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:49
Wally2002 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:58:
[...]

Niets over opslag…..
https://www.revolut.com/nl-NL/a-radically-better-account/

En ik meen me ook een bericht van hun daarover ontvangen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Wally2002 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:58:
[...]

https://www.reddit.com/r/...e9q/no_more_weekend_fees/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Maar wat is nu het grote voordeel van Revolut in Turkije gebruiken of niet gewoon mijn ing pinpas?
Of is er pas voordeel als ik op een gunstig moment de lira inkoop? Want ik hoorde dat het per dag soms veel kan verschillen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rohit schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:33:
Maar wat is nu het grote voordeel van Revolut in Turkije gebruiken of niet gewoon mijn ing pinpas?
de kosten voor het wisselen van valuta uiteraard! Ongeacht het moment. ING rekent daar flinke kosten voor.

Bij ING betaal je 1,4% opslag bij elke betaling. Ook is de wisselkoers zelf bij Revolut volgens mij gunstiger dan die van ING.

Aanvullend nog eens extra vaste kosten (3,50 euro) voor geld pinnen (uit de muur). En daarnaast dus die 1.4% opslag.

Maargoed je moet het wel in perpectief zien. Gemak is ook wat waard. Je kunt ook gewoon met ING betalen en die paar tientjes voor lief nemen als je een paar daagjes of een week naar Turkije gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door de Peer op 17-04-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
de Peer schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:35:
[...]

de kosten voor het wisselen van valuta uiteraard! Ongeacht het moment. ING rekent daar flinke kosten voor.

Bij ING betaal je 1,4% opslag bij elke betaling. Ook is de wisselkoers zelf bij Revolut volgens mij gunstiger dan die van ING.

Aanvullend nog eens extra vaste kosten (3,50 euro) voor geld pinnen (uit de muur). En daarnaast dus die 1.4% opslag.

Maargoed je moet het wel in perpectief zien. Gemak is ook wat waard. Je kunt ook gewoon met ING betalen en die paar tientjes voor lief nemen als je een paar daagjes of een week naar Turkije gaat.
Tja een kaart aanschaffen voor nog geen tientje om een paar tientjes te besparen doe ik graag hoor haha!

Dus in de Revolut app > Wisselen > Euro naar TRY en dan? Als ik met de fysieke pas in Turkije betaal dan gaat dat automatisch in lira?

[ Voor 8% gewijzigd door Rohit op 17-04-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skieur
Dat heb ik ook begrepen. Ik zal dit weekend eens kijken of het echt zo is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdGt_djsrfQ7oO-i20vwM6H9O8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLbBO2kfWGznN4z5MPSlPlSo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Skieur schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:26:
[...]

Dat heb ik ook begrepen. Ik zal dit weekend eens kijken of het echt zo is. [Afbeelding]
Geen idee welk pakket je hebt, maar volgens mij heeft niet iedereen deze melding gekregen en ook in de voorwaarden staat niks over weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skieur
Ik heb het Pluspakket. Mijn vrouw heeft het basispakket. We hebben beiden deze melding (in de inbox van de app) gekregen.

Ik heb net even gekeken of er zonder kosten gewisseld kan worden. Zie de afbeelding. Inderdaad geen kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1360v-mPfcS66opfXrl2uV756W4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DG6sffARojVqBtCuW2F5HQ3a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Skieur op 20-04-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Skieur schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 07:17:
Ik heb het Pluspakket. Mijn vrouw heeft het basispakket. We hebben beiden deze melding (in de inbox van de app) gekregen.

Ik heb net even gekeken of er zonder kosten gewisseld kan worden. Zie de afbeelding. Inderdaad geen kosten.

[Afbeelding]
Ik heb alleen wel het idee dat de wisselkoers ongunstiger is geworden? Ik krijg als ik via Google de wisselkoers check een gunstigere koers te zien namelijk en volgens mij was dat voorheen gelijk aan elkaar.

Edit:

Even gecheckt bij Mastercard en Revolut hanteert idd een ongunstigere wisselkoers. Het lijkt er dus op dat de weekend opslag is vervallen en is vervangen voor een permanente wisselkoers opslag (van zo te zien iets meer dan 2%).

N26 hanteert overigens de Mastercard wisselkoers zonder opslag en is daarmee gunstiger voor het betalen in vreemde valuta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG4rzrsmMC4XK54Tg4ZVDZZTgzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJ6u2CNZNJLETMmYDm4wfnK4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jMl_UqlS3wGZRbX_6S4Eb0WLkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpDjNXuYCnCXEuHIN454IjbM.jpg?f=fotoalbum_large

edit 2:

Ze hebben ook een currency converter op hun website staan (https://www.revolut.com/currency-converter/), die maakt het er niet duidelijker op. Er staat daar ook nog een extra 10 eurocent toeslag vermeld voor "ongebruikelijke valuta's en buiten markturen" die in de app weer niet vermeld worden.

Wel is duidelijk te zien dat ze sowieso een koersopslag hanteren (0,85% naar eigen zeggen maar dat is onjuist volgens mijn eigen berekeningen hier boven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLDaMZ1yHIvWw4LyXNf5CK2W2UY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ry743CeJLKBLzCDdnGq5sdeJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mh3coPm6hGprFbo5suZprQ6siIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kQOU8DKNnocIEQyHW9lnpPgp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8StujTcizLJnLxuaAAclV6VBlAE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c7b2eVDvicUwXyI9vpV1vNFC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYKQH_XYIKnAtogC6y9Wafl-5pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GoOas7zQK2dPifAr911WzMit.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Schweino op 20-04-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Schweino schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:31:
[...]

Ik heb alleen wel het idee dat de wisselkoers ongunstiger is geworden? Ik krijg als ik via Google de wisselkoers check een gunstigere koers te zien namelijk en volgens mij was dat voorheen gelijk aan elkaar.

Edit:

Even gecheckt bij Mastercard en Revolut hanteert idd een ongunstigere wisselkoers. Het lijkt er dus op dat de weekend opslag is vervallen en is vervangen voor een permanente wisselkoers opslag (van zo te zien iets meer dan 2%).

N26 hanteert overigens de Mastercard wisselkoers zonder opslag en is daarmee gunstiger voor het betalen in vreemde valuta.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De weekendtoeslagen zijn inderdaad vervallen. Wel is de fair use limiet nog van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Voor aan en verkopen worden andere wisselkoersen gehanteerd, probeer de conversie maar eens andersom uit te voeren, dit staat ook buiten ' fair use ' gebruik.
Gunstiger dan de meeste banken zal het wel zijn maar gratis dus zeer zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Ik heb ook het gevoel dat de wisselkoersen van Revolut inderdaad minder gunstig zijn geworden sinds het verdwijnen van de weekend toeslag. De Revolut conversie van EUR naar USD was altijd een stuk gunstiger dan de wisselkoers die eBay aangaf, maar was volgens mij een paar dagen geleden vrijwel gelijk. Dit heeft niets met fair use te maken. Dat zou van toepassing zijn als je een wisselkantoor begint en dagelijks tienduizenden euro's zou wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
dutchnltweaker schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:54:
[...]

Ik neem aan dat als je lira hebt ingekocht en je doet pin betalingen (dus geen geld opnemen) dit verder dan gratis is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De wisselkoersen zijn helaas al wat minder gunstig sinds ze vorig jaar afscheid hebben genomen van de 'interbank rates' en deze hernoemd hebben naar 'Revolut exchange rates'. Zie bijvoorbeeld ook hier op Reddit. Ze pakken gewoon een iets grotere marge dan voorheen.

Waar ze voorheen doordeweeks vrijwel altijd de voordeligste waren bij de belangrijkste munteenheden is dat nu niet meer per se het geval. Soms is de Mastercard-koers voordeliger en soms Wise. En soms nog steeds Revolut zelf. Het kan echt per tijdstip en per munt verschillen. Wel blijft Revolut in de meeste gevallen een stuk voordeliger dan de opslag die onze grootbanken hanteren. Maar vergelijken met andere fintechs kan zeker lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
TexMex schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:58:
De wisselkoersen zijn helaas al wat minder gunstig sinds ze vorig jaar afscheid hebben genomen van de 'interbank rates' en deze hernoemd hebben naar 'Revolut exchange rates'. Zie bijvoorbeeld ook hier op Reddit. Ze pakken gewoon een iets grotere opslag dan voorheen.

Waar ze voorheen doordeweeks vrijwel altijd de voordeligste waren bij de belangrijkste munteenheden is dat nu niet meer per se het geval. Soms is de Mastercard-koers voordeliger en soms Wise. En soms nog steeds Revolut zelf. Het kan echt per tijdstip en per munt verschillen. Wel blijft Revolut in de meeste gevallen een stuk voordeliger dan de opslag die onze grootbanken hanteren. Maar vergelijken met andere fintechs kan zeker lonen.
Doet me denken aan het zelfde kunstje bij Bunq een paar jaar terug. ZeroFX behouden als naam maar wel 0.5% kosten doorrekenen voor je FX transacties.

Vind het zelf wel jammer want Revolut doet hiermee voorkomen dat ze de goedkoopste zijn terwijl dit dus niet altijd het geval hoeft te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Youtl schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:08:
[...]

Doet me denken aan het zelfde kunstje bij Bunq een paar jaar terug. ZeroFX behouden als naam maar wel 0.5% kosten doorrekenen voor je FX transacties.

Vind het zelf wel jammer want Revolut doet hiermee voorkomen dat ze de goedkoopste zijn terwijl dit dus niet altijd het geval hoeft te zijn.
Mee eens ja. Al is dat voorbeeld nog wel een stuk smeriger door de naam 'ZeroFX' te behouden én de hogere opslag (bij Easy Bank in totaal zelfs 2% en daarmee duurder dan grootbanken met hun betaalpas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 06:56
Devrim schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:29:
[...]

Ik neem aan dat als je lira hebt ingekocht en je doet pin betalingen (dus geen geld opnemen) dit verder dan gratis is?
Gaat gewoon van je lira wallet af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Youtl schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:08:

Ik meen dat ze ook gewaarschuwd waren door een toezichthouder, dat hun terminologie in het verleden over 'midmarket rate' verwarrend was, en inderdaad de suggestie daarmee werd gewekt dat het de goedkoopste zou zijn. De nu gehanteerde terminologie heeft dat probleem m.i. niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:10
Krijg je bij Revolut Metal ook cashback voor automatisch incasso van het LT IBAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Iemand ook problemen met het opwaarderen van de rekening d.m.v. iDeal? Elke keer wordt de transactie geweigerd door Revolut en krijg ik het geld na een dag terug gestort.
Gewone overboeking naar mijn IBAN van Revolut werkt wel, dat zal ik dan voortaan maar zo doen, maar was altijd zo gewend aan de iDeal top-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
replica17 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:37:
Krijg je bij Revolut Metal ook cashback voor automatisch incasso van het LT IBAN?
Cashback is uitsluitend op kaartbetalingen zoals op de website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:16
JohanNL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:
Iemand ook problemen met het opwaarderen van de rekening d.m.v. iDeal? Elke keer wordt de transactie geweigerd door Revolut en krijg ik het geld na een dag terug gestort.
Gewone overboeking naar mijn IBAN van Revolut werkt wel, dat zal ik dan voortaan maar zo doen, maar was altijd zo gewend aan de iDeal top-up.
Nee, ik doe altijd of overboeken. Maar gewone overboekingen vanaf je Nederlandse bank - behalve ING uiteraard- staat gelijk op je Revolut rekening dmv Instant Payment. Heb je een ING rekening, dan snap ik het wel, en anders waarom dan via iDeal 🤔?

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 23-04-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
TexMex schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:27:
[...]

Mee eens ja. Al is dat voorbeeld nog wel een stuk smeriger door de naam 'ZeroFX' te behouden én de hogere opslag (bij Easy Bank in totaal zelfs 2% en daarmee duurder dan grootbanken met hun betaalpas).
Ja, als je wat vaker niet-euro betaling doet online of bij vakanties, dan kun je tegenwoordig beter naast Revolut, de duurdere, uitgebreide Easy Money variant nemen als het om andere valuta dan euro’s gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 23-04-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Datisraar schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:03:
[...]

Nee, ik doe altijd of overboeken. Maar gewone overboekingen vanaf je Nederlandse bank - behalve ING uiteraard- staat gelijk op je Revolut rekening dmv Instant Payment. Heb je een ING rekening, dan snap ik het wel, en anders waarom dan via iDeal 🤔?
Uit gewoonte, werkte altijd goed, tot nu dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Iemand hier ook bericht in de app over RevPoints ontvangen?

je krijgt tot 1 punt per bestede 1 euro. je kunt punten overdragen naar air m
iles (niet duidelijk is of dit het Airmiles programma is, of dat bepaalde programma's van airlines worden bedoeld).
Punten ook voor 'Stays' te gebruiken.
Dubbele punten op boekingen (neem aan via Stays).

Ook punten (tot 10x) bij afronden /wisselgeld, maar niet goed duidelijk is of je punten koopt met het wisselgeld. Lijkt er wel op.

Dit vraagt in ieder geval goed doornemen van de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Datisraar schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:03:
[...]

Hier werkt ING naar Revolut instant.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Wally2002 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:36:
Iemand hier ook bericht in de app over RevPoints ontvangen?

je krijgt tot 1 punt per bestede 1 euro. je kunt punten overdragen naar air m
iles (niet duidelijk is of dit het Airmiles programma is, of dat bepaalde programma's van airlines worden bedoeld).
Punten ook voor 'Stays' te gebruiken.
Dubbele punten op boekingen (neem aan via Stays).

Ook punten (tot 10x) bij afronden /wisselgeld, maar niet goed duidelijk is of je punten koopt met het wisselgeld. Lijkt er wel op.
Volgens mij geldt die 1 punt per bestede euro alleen als je dat afronden aanzet. Dat lijkt me een ongunstige deal, want je betaalt euros voor punten waar je veel minder mee kan, en ik geloof niet dat de verhouding erg gunstig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
alson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:10:
[...]

Volgens mij geldt die 1 punt per bestede euro alleen als je dat afronden aanzet. Dat lijkt me een ongunstige deal, want je betaalt euros voor punten waar je veel minder mee kan, en ik geloof niet dat de verhouding erg gunstig is.
Het is inderdaad betalen voor de punten wat het heel onaantrekkelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
iketot schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:10:
[...]

Hier werkt ING naar Revolut instant.?
Ja, inderdaad toch wel inmiddels als je IBAN gemigreerd is van LT naar NL. Dat was met LT niet zo. ING is met z’n 9 miljoen klanten in Nederland, de enige bank in Nederland die (nog) geen Instant Payment naar buitenlandse banken kan of wil verwerken (zijn ze nog steeds mee bezig om te implementeren).

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 24-04-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 20:59
wPlayNL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 06:24:
[...]

Hier gebruik ik sinds een aantal maanden de gratis versie van Revolut als hoofdbank.
ABN-Amro vorige week opgezegd.
De belastingdienst/overheid heeft mijn Revolut nummer ook netjes geaccepteerd, al duurde dat wel eventjes.

Alleen Tikkie doet nog lastig. Maar daar is een simpele oplossing voor.

Voor inkomende tikkies:
(gratis account) BUNQ Easy savings. (tikkie direct naar de spaarrekening iban)

Voor uitgaande tikkies:
Revolut.
Werkt dit nog steeds? Ik probeer net een "tikkie" te maken in Bunq, maar hij zegt dat ik hiervoor de "Easy Bank" subscription nodig heb. De stappen die ik heb genomen: spaarrekening -> request -> choose recipient -> share link. Daarna krijg ik een modal waarin ik moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
evanraalte schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:41:
[...]

Werkt dit nog steeds? Ik probeer net een "tikkie" te maken in Bunq, maar hij zegt dat ik hiervoor de "Easy Bank" subscription nodig heb. De stappen die ik heb genomen: spaarrekening -> request -> choose recipient -> share link. Daarna krijg ik een modal waarin ik moet upgraden.
Je hebt toch een rekeningnummer van deze spaarrekening. Dan kun je deze toch toevoegen in de tikkie app in plaats van een request te doen in de app van bunq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Datisraar schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:25:
[...]

Ja, inderdaad toch wel inmiddels als je IBAN gemigreerd is van LT naar NL. Dat was met LT niet zo. ING is met z’n 9 miljoen klanten in Nederland, de enige bank in Nederland die (nog) geen Instant Payment naar buitenlandse banken kan of wil verwerken (zijn ze nog steeds mee bezig om te implementeren).
Ah, vandaar. Ik zit pas sinds kort bij Revolut en heb meteen een NL IBAN gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 20:59
qwasd schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:14:
[...]

Je hebt toch een rekeningnummer van deze spaarrekening. Dan kun je deze toch toevoegen in de tikkie app in plaats van een request te doen in de app van bunq?
Ah ik wist niet dat dat kon. Mijn ervaring met betaalverzoeken zijn tot nu toe altijd via de betreffende bank gegaan. Niet via de Tikkie app. Ik zal dat eens proberen! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximmladenov
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-09 10:24
Nee, dat klopt niet. Het inschakelen van afronding is optioneel. Je kunt gewoon punten verdienen door met je kaart te betalen.

Ah! Het is alleen voor Revolut Travel producten wanneer afronden niet ingeschakeld is.
alson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:10:
[...]

Volgens mij geldt die 1 punt per bestede euro alleen als je dat afronden aanzet.

[ Voor 12% gewijzigd door maximmladenov op 25-04-2024 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Voor de mensen die gebruik maken van de gezamenlijke rekening:

Je kunt nu eindelijk met iDeal betalen! Dit kan door de rekening te wijzigen tijdens het betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 28-04-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wissel significante bedragen maandelijks en begin na de discussie hier eerder over currency exchange rates me nu af te vragen of ik eventueel even elders moet gaan kijken om zeker te weten dat ik niet te veel betaal. Ik doe het al een tijdje (en nog toen ze zeiden 'mid market') en ben niet oplettend genoeg geweest.

Ik zie u net ook dat de exchange rate ietsje beter wordt wanneer je meer dan 9999 EUR koopt, geen idee of dat is omdat het weekend is (fixed tiered). Lijkt me sowieso nog altijd beter dat je door de week koopt?

Iemand die een competitive alternative weet? (Transfer)Wise kwam nooit in de buurt, nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

nlboy schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:50:
Voor de mensen die gebruik maken van de gezamenlijke rekening:

Je kunt nu eindelijk met iDeal betalen! Dit kan door de rekening te wijzigen tijdens het betalen.
Nog niet voor iedereen.
dat is de afgelopen maanden nu een aantal keer geroepen. lijkt langzaam uitgerold te worden.
Bij mij werkt het nog niet hoor...

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 28-04-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Nederlandse IBANs voor bedrijven worden inmiddels ook uitgerold en recentelijk werd ik gecontacteerd door mijn revolut account manager dat nieuwe accounts een NL iban ontvangt, of ik mijn tweede (nog niet gebruikte) account wilde sluiten en opnieuw openen.
Dat dan ook gedaan, tegelijk gebruik kunnen maken van de € 175 referral bonus voor business accounts.

Oude accounts zal nog wel wat maanden duren voordat deze overgezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
mrfunk schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:08:
Ik wissel significante bedragen maandelijks en begin na de discussie hier eerder over currency exchange rates me nu af te vragen of ik eventueel even elders moet gaan kijken om zeker te weten dat ik niet te veel betaal. Ik doe het al een tijdje (en nog toen ze zeiden 'mid market') en ben niet oplettend genoeg geweest.

Ik zie u net ook dat de exchange rate ietsje beter wordt wanneer je meer dan 9999 EUR koopt, geen idee of dat is omdat het weekend is (fixed tiered). Lijkt me sowieso nog altijd beter dat je door de week koopt?

Iemand die een competitive alternative weet? (Transfer)Wise kwam nooit in de buurt, nu wel?
Ik zou zeggen, vergelijk maar! Waarschijnlijk het beste tijdens kantooruren. Een eenduidige winnaar is er volgens mij niet...

- https://www.revolut.com/currency-converter/
- https://wise.com/eu/currency-converter/
- https://www.mastercard.us...ort/convert-currency.html
- https://www.visa.co.uk/su...ange-rate-calculator.html

Met N26 en Openbank (als je Travel+ aan hebt staan) krijg je de Mastercard-koers zonder verdere opslag. Al zijn die niet echt geschikt om zelf geld te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Er is vaak ook een verschil tussen een transactie voor een service/product (met MasterCard/Visa) en een pure FX transactie (dat laatste doe ik). Ga de komende week maar eens wat vergelijken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
mrfunk schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:08:

Laatste keer dat ik Revolut en Wise heb vergeleken won Revolut. Dit ging om euro naar Thaise baht.

Als het om de meer gangbare currencies gaat kan Interactive Brokers erg scherp zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 28-04-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Vanuit Pockets -> rekeningen kan je een bedrag reserveren voor het betalen van (periodiek terugkerende) abonnementen. Super handig. Nu probeer ik de maandelijkse kosten voor het Revolut Plus plan in die pocket te zetten en dat kan dus niet,

Net aan support gevraagd. Het kan niet en dat vind ik niet logisch. Ik heb het als feature request gemeld.

De kosten voor het plan worden van het base account geïncasseerd maar wel uit een pocket betaald als de base account te weinig saldo heeft.

[ Voor 64% gewijzigd door Green.car6808 op 01-05-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Laatst online: 10-09 23:52
Is dit een normale spaarrekening? “ Your Instant Access Savings (the Instant Access Savings) with us is a demand deposit account, and the money in it is held by us as a deposit (also known as a ‘deposit at sight’). In these terms and conditions we may refer to it as the “Instant Access Savings”, or an “account”.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuHZpyuB8QiXJ3QR7w3X1MMNAFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8clWkW3BDJ9wTnu0CjqKVwh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
AMD and INTEL schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:25:
Is dit een normale spaarrekening? “ Your Instant Access Savings (the Instant Access Savings) with us is a demand deposit account, and the money in it is held by us as a deposit (also known as a ‘deposit at sight’). In these terms and conditions we may refer to it as the “Instant Access Savings”, or an “account”.”

[Afbeelding]
Volgens @Barrycade wel: Barrycade in "Het spaartopic - Deel 4"

"Deposit at sight" leest ook als een "zichtrekening" (/"vrij opneembare depositorekening"). Alhoewel ze er met het geldmarktfonds ook nogal omheen draaide en termen gebruikten die dicht tegen "spaarrekening"/... aanhikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:23

oscarwashere

"Very nice"

In het Nederlands, lijkt mij inderdaad een normale spaarrekening. Rente wel afhankelijk van Revolut abonnement, vanaf 2% bij het gratis abonnement. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykal7xE7Q_VVwVfRKDC6xR08cnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onz9liLSlXSccjLIj1ZNDovZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Screenshot hierboven is vrij duidelijk onderste keuze is het fonds, de bovenste de spaarrekening.

Alle informatie rondom die rekening gaat duidelijk over een spaarrekening (ik heb gewoon Nederlands in de app). Incl de Litouwse deposito garanties.

Eens een klein bedrag op gezet. Dan geeft men aan dat je dan niet voldoende hebt om dagelijks rente te zien (ging om 75 euro) maar dat ze het opsparen totdat het voldoende is om bij te schrijven. Vanaf 200 euro zie je dagelijks rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Nice, heeft iemand het voor elkaar gekregen met een gezamenlijke spaarrekening?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ben op vakantie in Denemarken en moest een boete betalen aan Q-Park.... Bij het overboeken moest ik van Revolut een adres opgeven van het bedrijf, want dat "was noodzakelijk voor dit type overboekingen". Nog nooit eerder een adres moeten opgeven voor betalingen, ook internationaal niet. Weet iemand wat de reden kan zijn dat Revolut dit vereist? In veel landen is zelfs een naam niet nodig, alleen een IBAN (zoals in Denemarken dus...).

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Bij een rekening in Noorwegen heb ik dat ook moeten doen.
the-body schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:38:
Ben op vakantie in Denemarken en moest een boete betalen aan Q-Park.... Bij het overboeken moest ik van Revolut een adres opgeven van het bedrijf, want dat "was noodzakelijk voor dit type overboekingen". Nog nooit eerder een adres moeten opgeven voor betalingen, ook internationaal niet. Weet iemand wat de reden kan zijn dat Revolut dit vereist? In veel landen is zelfs een naam niet nodig, alleen een IBAN (zoals in Denemarken dus...).

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
the-body schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:38:
als je aangeeft dat je naar een bedrijf overmaakt vraagt Revolut al sinds het begin (toen ze nog UK IBANS en e-money licence hadden en voor brexit) om adresgegevens van de ontvanger. In ieder geval voor overboekingen naar het buitenland.

Is wellicht nog een erfenis uit het verleden want ik heb ook begrepen dat binnen de EU overboekingen gewoon als ‘binnenlands’ moeten worden gezien en zou je aan IBAN voldoende moeten hebben.

Wellicht is er toch nog een noodzaak vanuit wetgeving maar dat heb ik niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
oscarwashere schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:31:
In het Nederlands, lijkt mij inderdaad een normale spaarrekening. Rente wel afhankelijk van Revolut abonnement, vanaf 2% bij het gratis abonnement. [Afbeelding]
Die spaar optie heb ik helemaal niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:38
Vandaag geld overgemaakt van mijn Rabobank (mijn inkomsten en vaste lasten rekening) naar mijn Revolut (dagelijkse uitgaven), normaal met Apple Pay maar nu toevallig via een gewone overschrijving.

Ik zag dat Rabobank nu keurig vermeld dat naam en rekeningnummer overeenkomen. Geen idee of het hier al bekend was, maar bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
ZXRY schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:06:
Vandaag geld overgemaakt van mijn Rabobank (mijn inkomsten en vaste lasten rekening) naar mijn Revolut (dagelijkse uitgaven), normaal met Apple Pay maar nu toevallig via een gewone overschrijving.

Ik zag dat Rabobank nu keurig vermeld dat naam en rekeningnummer overeenkomen. Geen idee of het hier al bekend was, maar bij deze.
Dat is hier al vaker gemeld. En ik heb vandaag heel toevallig ook wat geld van Rabo over gemaakt, en... melding dat naamcontrole niet mogelijk was. (Net zoals alle andere keren dat iemand melde dat het bij Rabo werkte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Dat is hier al vaker gemeld. En ik heb vandaag heel toevallig ook wat geld van Rabo over gemaakt, en... melding dat naamcontrole niet mogelijk was. (Net zoals alle andere keren dat iemand melde dat het bij Rabo werkte).
Zojuist vanaf Rabo een overschrijving geïnitieerd. Keurige melding dat naam en rekening zijn gecontroleerd met vinkje.

gebruik je misschien voorletters ipv volledige naam of vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wally2002 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:02:
[...]

Zojuist vanaf Rabo een overschrijving geïnitieerd. Keurige melding dat naam en rekening zijn gecontroleerd met vinkje.

gebruik je misschien voorletters ipv volledige naam of vice versa?
Gezien de melding "kan niet worden gecontroleerd" ga ik uit van "Kan niet worden gecontroleerd" :P En ook even geprobeerd, als ik een rekeningnummer pak met controle, en dan wat willekeurig op toetsenbord ram als zijnde naam, dan krijg ik ook de melding dat dat naam niet klopt. Dus de melding die ik bij overboeking naar Revolut krijg is echt "kan niet worden gecontroleerd" en niet "klopt niet" (en als het de volledige naam moet zijn dan :X Revolut heet mij ook welkom met mijn volledige voornaam (3 stuks, 20+ tekens alleen al aan voornaam), dus uhm... ain't gonna type all that :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zit eraan te denken om het gratis plan te nemen ter vervanging van m'n Knab rekeningen.

Bij het gratis plan kan je ook een betaalpas krijgen als het goed is en alleen verzendkosten betalen, weet iemand hoe duur die zijn en of het echt gratis is en blijft?

Wat zijn de ervaringen met de ideal betalingen en werkt dat een beetje fijn vanaf meerdere verschillende ibans van revolut in het gratis plan?
Wil een aantal ibans hebben ivm de budgetten en daar ook mee betalen middels ideal maar ook betaalverzoeken/tikkies mee afhandelen en een daarvan moet een pinpas hebben.

Hoe zijn trouwens de ervaringen met de loterijen werken die ook met Revolut?

Hoop vragen i know maar ben benieuwd! Uiteraard hier al het nodige mee gelezen maar kwam nog niet echt antwoorden tegen geloof ik

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@NicoHF Volgens mij kun je bij Revolut maar één IBAN krijgen voor persoonlijk gebruik en één voor je onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:12:
@NicoHF Volgens mij kun je bij Revolut maar één IBAN krijgen voor persoonlijk gebruik en één voor je onderneming.
Ooh is dat zo😅 mmm jammer.
Dat had ik over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JohanNL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:12:
Plus 1 voor je gezamenlijke rekening
@NicoHF
Al je vragen zijn al vaak beantwoord hier.

Tikkie versturen kan niet. Ideal betalen is wat omslachtig. Ideal gemeenschappelijke rekening is ook nog niet volledig uitgerold.

[ Voor 25% gewijzigd door de Peer op 10-05-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
NicoHF schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:49:
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de loterijen werken die ook met Revolut?
Ik neem aan online Loterijen? Diegenen die met EU IBANs werken voor incasso's moeten gewoon werken met Revolut IBANs. Anders is het IBAN-discriminatie.
Kaartbetalingen zouden ook geen probleem moeten zijn, maar als je als nieuwe klant ineens grote bedragen betaald of ontvangt kan dat evt wel anti-fraude systemen triggeren.
Pagina: 1 ... 43 ... 55 Laatste