Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:27
Danneh93x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:45:
Mijn partner en ik hebben zojuist allebei een Revolut rekening geopend. Nu heb ik direct een NL IBAN en mijn partner kreeg een Litouws IBAN.

Iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan het duren voor zijn ook een NL IBAN krijgen? Las dat nieuwe klanten sowieso direct een NL IBAN zouden krijgen?
Vooralsnog wel erg prettig in gebruik - zeker met aandelen optie!
Ik heb dezelfde ervaring, zowel ik als m'n vriendin hebben gisteren een account aangemaakt, en ook een gezamenlijke rekening(waarvoor we het eigenlijk willen gaan gebruiken) en alle 3 deze rekeningen hebben een LT IBAN gekregen i.p.v. een NL welke we eigenlijk verwacht hadden.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
VanBreukelen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:30:
Even een vraagje over de spaarrente van het gratis account. Ik krijg 3,10% als ik de app mag geloven. Dit word dagelijks uitgekeerd. Wat is de totale rente dan op jaarbasis?
Er staat 3.1% apy dus ongeveer 3.05% apr (daily compound). Het is een fonds geen spaarrekening, zou het zelf niet doen. Als je toch risico loopt, Kun je evt trade republic pakken a 4%. Grote kans dat je het als spaargeld mag aanslaan bij de aangifte.

[ Voor 22% gewijzigd door enermax op 07-03-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09 20:58
Oké ik heb er maar €1000 opstaan krijg je dat wel vergoed als de bank failliet gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Hoe is jullie ervaring met Revolut Pro? Heb hier nu al meerdere keren meldingen over gehad om dit ook voor mijn rekening te activeren.
Maar dit betreft dus een meer zakelijke rekening, welke gratis is, wat wel interessant kan zijn.
Maar hoe strikt zijn ze hierin? Moet je bijvoorbeeld daadwerkelijk een KVK inschrijving hebben of kan iedereen hem openen en gebruiken voor transacties met een zakelijke aard.
Vind de voorwaarden maar wat onduidelijk, aan de andere kant lijkt het ergste wat ze kunnen doen als je toch niet volgens hun voldoet, dat ze dan de rekening weer sluiten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 12-09 17:11
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:48:
[...]

Dat hoop je dan ja. De vraag is dan: op welk moment heeft Tikkie besloten deze melding toe te voegen, en op welk moment waa dit daadwerkelijk uitgerold? Als daar bij wijze van 2 maanden tussen zaten...

[...]

Leest alsof je een insider bent (oftewel voor Tikkie werkt). Maar... is er dan geen mogelijkheid om te zien of de naam check werkt / ondersteund wordt? Nu is het dus gewoon "if (bankcode == 'REVO')"? Kan dat niet " if (!naamCheckBeschikbaar() && bankcode == 'REVO')" zijn? Dan werkt het vanzelf op het moment dat de naamcheck functioneert.

Ik begrijp de keuze overigens wel, omdat daar vast veel support vragen over binnen kwamen. Maar de implementatie moet dan wel ook zo zijn dat het of automatisch goed werkt als Revolut de naam check ondersteund, of dat het maar ergens een ("online") feature flag is die met een druk op een knop omgezet wordt. Als een app release nodig is om Revolut te ondersteunen kunnen er weer dagen overheen gaan voordat die update in de Store staat.
Inderdaad werkzaam bij Tikkie :*)

Heb het trouwens even nagevraagd, de check zit er helaas wel aan de app-kant in (zou ook niet mijn keuze geweest zijn…)

Scheelt wel dat de app releases best vaak zijn (elke 4 weken)

Maar het is wachten totdat Revolut en Surepay samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:22
Heeft iemand al succesvol zijn NL IBAN door kunnen geven aan de belastingdienst? Zo ja, hoe? Ik krijg deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjdWEUUrct3lxvHj5FfPkdxTeEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tlw9hhooaTKJehZfsVcyo1S8.png?f=fotoalbum_large

(En ja, ik heb mijn BSN al lang aan Revolut doorgegeven.)

[ Voor 6% gewijzigd door Raymon89 op 09-03-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03
Raymon89 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:06:
Heeft iemand al succesvol zijn NL IBAN door kunnen geven aan de belastingdienst? Zo ja, hoe? Ik krijg deze melding:
[Afbeelding]

(En ja, ik heb mijn BSN al lang aan Revolut doorgegeven.)
Had je deze al voor 1 november? Volgens mij is alleen het saldo op 1 januari 2023 van belang en toen waren er überhaupt nog geen NL-IBAN's, alleen LT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Niet voor de belastingaangifte, ik heb het over je nummer wijzigen waarop je betaald wordt. In je belastingdienst "account" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Raymon89 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:15:
Niet voor de belastingaangifte, ik heb het over je nummer wijzigen waarop je betaald wordt. In je belastingdienst "account" dus.
Moest ook even nadenken over wat je bedoelde, maar Revolut is dus een relatief nieuwe bank en de Nederlandse IBAN's zijn er nog maar een paar maanden.
Lijkt me dat de communicatie tussen Revolut en de BD nog niet optimaal is en de BD daarom nog niet kan in zien welke BSN bij welke rekening hoort.
( En nooit geweten dat de BD controleert op BSN van een rekening voor betalingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03
JohanNL schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:33:
[...]

Moest ook even nadenken over wat je bedoelde, maar Revolut is dus een relatief nieuwe bank en de Nederlandse IBAN's zijn er nog maar een paar maanden.
Lijkt me dat de communicatie tussen Revolut en de BD nog niet optimaal is en de BD daarom nog niet kan in zien welke BSN bij welke rekening hoort.
( En nooit geweten dat de BD controleert op BSN van een rekening voor betalingen )
Bij mij lukt het de eerste 2 weken na ontvangen van NL IBAN ook niet maar daarna wel. Blijven proberen dus en anders telefonisch contact opnemen met de BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:47
Ik krijg zojuist bij een overboeking in de Rabo app de melding te zien dat de naam en rekeningnummer bij Revolut zijn gecontroleerd en akkoord. Ook de Belastingdienst heeft zojuist mijn revo nummer geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50
xxaixx schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:57:
Ik krijg zojuist bij een overboeking in de Rabo app de melding te zien dat de naam en rekeningnummer bij Revolut zijn gecontroleerd en akkoord. Ook de Belastingdienst heeft zojuist mijn revo nummer geaccepteerd.
Laatst werd hier eenzelfde melding gedaan v.w.b. Rabo => Revolut. Dat kon ik toen niet reproduceren (kreeg gewoon de melding dat naam niet kon worden gecontroleerd), waarna de melder volgens mij ook weer terugkoppelde dat het intussen niet meer het geval was.
En ook nu krijg ik nog steeds een "naam kan niet worden gecontroleerd". Lijkt dus iets geks aan de hand te zijn bij Rabo of deze combinatie waarbij je blijkbaar soms een false-positive krijgt op dat het klopt/overeen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:55
MooDyBLueS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Thanks, had dit niet verwacht. Maar dan valt Revolut voor mij af.
Ik zit precies in het zelfde schuitje als jij.

Wil ook rekening voor mij zelf, mijn vrouw, joint account + voor 2 kids.
En eigenlijk ook een creditcard. Maar volgens mij is dat wel op te lossen met een creditcard via ICS toch?

Dat ga ik denk ik doen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23

Oekol

waka waka hey hey

Iemand hier ervaring met revolut ultra en een vlucht annuleren? Ik lees dat het kan maar ook dat er toch nog aanvullende voorwaarden zijn. Wij gaan met vrienden op vakantie en alles is geboekt via de revolut ultra rekening.

Heb zelf een niet gegronde reden voor annuleren bij de eigen doorlopende reis en annuleringsverzekering. Vriend zei dat het via revolut kan en lees inderdaad dat ze daar mee schermen. Precieze voorwaarden of ervaringen kan ik niet vinden. Iemand ervaring?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:31
Oekol schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:57:
Iemand hier ervaring met revolut ultra en een vlucht annuleren? Ik lees dat het kan maar ook dat er toch nog aanvullende voorwaarden zijn. Wij gaan met vrienden op vakantie en alles is geboekt via de revolut ultra rekening.

Heb zelf een niet gegronde reden voor annuleren bij de eigen doorlopende reis en annuleringsverzekering. Vriend zei dat het via revolut kan en lees inderdaad dat ze daar mee schermen. Precieze voorwaarden of ervaringen kan ik niet vinden. Iemand ervaring?
Ik heb geen ervaring hiermee. Je kan denk ik het beste een chat starten met Revolut support in de app.
Daar heb ik wel ervaring mee en heb altijd het idee dat ze je daar in alle openheid en eerlijkheid uitleggen hoe e.e.a. zit en dat je al je vragen, twijfels en onzekerheden over de Revolut producten daar kwijt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Green.car6808 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Ik heb geen ervaring hiermee. Je kan denk ik het beste een chat starten met Revolut support in de app.
Daar heb ik wel ervaring mee en heb altijd het idee dat ze je daar in alle openheid en eerlijkheid uitleggen hoe e.e.a. zit en dat je al je vragen, twijfels en onzekerheden over de Revolut producten daar kwijt kan.
Blijkbaar kan 't altijd. Had airline gebeld kost daar ook 125 euro. Bij beide dus 30 procent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWRzCy1B9mav_GEh3GNwQsIuhks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIyi3ybhNO9ivTCbKxVkjYBf.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die Revolut als hun ‘hoofdrekening’ gebruiken? :) en welk ‘plan’?

Ik vind het wel een fijne app moet ik zeggen. Zeker nu ze een NL IBAN hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 05:44:
Zijn er mensen die Revolut als hun ‘hoofdrekening’ gebruiken? :) en welk ‘plan’?
Uiteraard. Zovelen. Ik ook. Gewoon de gratis variant. Lees het topic maar eens door en gebruik de zoekfunctie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

Heb je al gezocht in dit topic? Zijn genoeg ervaringen te vinden.

Zit zelf op het gratis plan sinds het begin, en heb bij het overgaan van revolut naar volwaardige bank licentie alles overgezet (toen nog LT IBAN).
Ik had twee bedrijven die moeilijk deden, speelde vooral in het begin.
Heb mijn legacy bank aangehouden, vooral als backup en een tijdje nog de automatische incasso’s die moeilijk deden.
inmiddels hoor ik weinig problemen meer met buitenlandse IBANs. En met de NL IBAN is dat ook geen issue meer.

IDeal gebruik ik zo min mogelijk voor aankopen, daarvoor losse creditcard met verzekering of PayPal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Green.car6808
Wally2002 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:49:
[...]

IDeal gebruik ik zo min mogelijk voor aankopen, daarvoor losse creditcard met verzekering of PayPal.
Ik heb recent mijn Paypal account (na 15 jaar) gesloten . Ik zie geen voordeel meer in het aanhouden daarvan omdat overal de optie is om met een van mijn virtuele Revolut debitcards te betalen. Ik zie echt nooit meer een merchant die alleen Paypal als betaaloptie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Green.car6808 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Ik heb recent mijn Paypal account (na 15 jaar) gesloten . Ik zie geen voordeel meer in het aanhouden daarvan omdat overal de optie is om met een van mijn virtuele Revolut debitcards te betalen. Ik zie echt nooit meer een merchant die alleen Paypal als betaaloptie heeft.
In mijn geval gaat het om Amex. Komt regelmatig voor dat die niet geaccepteerd wordt maar wel PayPal (met de gekoppelde amex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Weet iemand of er een wachttijd is als je een betaald plan neemt totdat je toegang krijgt tot de lounges op luchthavens?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Laatst online: 10-09 14:39
the-body schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:46:
Weet iemand of er een wachttijd is als je een betaald plan neemt totdat je toegang krijgt tot de lounges op luchthavens?
Ik zie dat Revolut nu op Loungekey and straks op DragonPass zit. Er is geen wachtlisjt voor LoungeKey, je kan direct een account aanmaken. Of je de lounge in komt hangt af van de drukte. Op Boston Logan heb ik daadwerkelijk het bordje gezien dat aangaf dat Loungekey gebruikers niet welkom waren vanwege de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Wausser90 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:28:
[...]

Ik zie dat Revolut nu op Loungekey and straks op DragonPass zit. Er is geen wachtlisjt voor LoungeKey, je kan direct een account aanmaken. Of je de lounge in komt hangt af van de drukte. Op Boston Logan heb ik daadwerkelijk het bordje gezien dat aangaf dat Loungekey gebruikers niet welkom waren vanwege de drukte.
Hoe zie je dat dan? Niet dat Loungekey of DragonPass me iets zegt...
Beetje aso en zuinig van mij gedacht, maar ik zat te denken om een Ultra account voor een maand te nemen of zo en dan gebruik te kunnen maken van de lounge, met gratis drinken en hapjes haal je die maand Ultra er wel uit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 12-09 17:11
the-body schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Beetje aso en zuinig van mij gedacht, maar ik zat te denken om een Ultra account voor een maand te nemen of zo en dan gebruik te kunnen maken van de lounge, met gratis drinken en hapjes haal je die maand Ultra er wel uit. >:)
Je vergeet alleen dat de abbonementen een looptijd hebben van 12 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Thomasvt schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Je vergeet alleen dat de abbonementen een looptijd hebben van 12 maanden ;)
Hoe kan ik het vergeten als ik het nog niet wist 8) . Maar goed om te weten, had me er nog niet helemaal in verdiept..... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
the-body schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Kwestie van googlen, ken loungekey van Curve metal. Loungekey(en DragonPass ook gok ik) koopt toegang in bij lounges van andere maatschappijen/bedrijven, bezitten weinig of geen eigen lounges.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jilebo8138
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nudLnuiu_ZqNFqcLHrcaj_YFPQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pRcUAXk0TBMCg1zIAKjzfAv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Maar let op dat ze alsnog een ongunstige wisselkoers hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
JohanNL schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:01:
[...]

Maar let op dat ze alsnog een ongunstige wisselkoers hanteren.
Hoezo?
In mijn ervaring is die in ongeveer 90-95% van de gevallen gunstiger geweest dan dan MC/Visa wisselkoers. Welke betere wisselkoers heb jij dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Raymon89 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Hoezo?
In mijn ervaring is die in ongeveer 90-95% van de gevallen gunstiger geweest dan dan MC/Visa wisselkoers. Welke betere wisselkoers heb jij dan?
Oh zo bedoelde ik het niet, ze zijn inderdaad gunstig vergeleken met de rest.
Maar de wisselkoers is niet precies gelijk aan die van de markt, dus het is niet gratis.

Op dit moment krijg je bijvoorbeeld als je €1000 wisselt voor USD: $1084,15, terwijl je andersom $1088,70 nodig hebt om €1000 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
Krijg net een mailtje binnen over eSIM via Revolut.

Prijzen vergelijkbaar met Airalo.

VS eSIM(30 dagen)
3 GB 10 euro via revolut, 10,15 euro bij Airalo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:18
Wausser90 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:12:

VS eSIM(30 dagen)
Revolut is stukje duurder. Ik gebruik Mobimatter.com VS (eSIM) 30 dagen 3 GB slechts $4.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:16
Wausser90 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:12:

VS eSIM(30 dagen)
Op zich een goed uitbreidings intitiatief van Revolut en kun je ook via je rekening betalen, dus wel makkelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 08:30

Hier gebruik ik sinds een aantal maanden de gratis versie van Revolut als hoofdbank.
ABN-Amro vorige week opgezegd.
De belastingdienst/overheid heeft mijn Revolut nummer ook netjes geaccepteerd, al duurde dat wel eventjes.

Alleen Tikkie doet nog lastig. Maar daar is een simpele oplossing voor.

Voor inkomende tikkies:
(gratis account) BUNQ Easy savings. (tikkie direct naar de spaarrekening iban)

Voor uitgaande tikkies:
Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

wPlayNL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 06:24:
[...]

Hier gebruik ik sinds een aantal maanden de gratis versie van Revolut als hoofdbank.
ABN-Amro vorige week opgezegd.
De belastingdienst/overheid heeft mijn Revolut nummer ook netjes geaccepteerd, al duurde dat wel eventjes.

Alleen Tikkie doet nog lastig. Maar daar is een simpele oplossing voor.

Voor inkomende tikkies:

Voor uitgaande tikkies:
Revolut.
Dat is hele goede informatie. En aangezien die bunq easy savings gratis is, waarom staat die eigenlijk niet bij Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2 vraag ik mij af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:39:
[...]

Dat is hele goede informatie. En aangezien die bunq easy savings gratis is, waarom staat die eigenlijk niet bij Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2 vraag ik mij af?
Omdat het een spaarrekening is. Geen betaalrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:23

oscarwashere

"Very nice"

[...]
Voor inkomende tikkies:
Kan je met een spaarrekening dan betalingen uitvoeren en ontvangen van andere tegenrekeningen dan de ene die je vooraf hebt opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

oscarwashere schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Kan je met een spaarrekening dan betalingen uitvoeren en ontvangen van andere tegenrekeningen dan de ene die je vooraf hebt opgegeven?
Bij elke betaling kies je op dat moment ter plekke de bank die je wilt gebruiken. Daar stel je niets voor in. Je hoeft er zelfs geen Tikkie app voor te hebben.

Het is een spaarrekening, geen betaalrekening

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 27-03-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Uiteraard. Zovelen. Ik ook. Gewoon de gratis variant. Lees het topic maar eens door en gebruik de zoekfunctie
Dat doe ik normaal idd ook wel, maar het is natuurlijk nogal een ‘breed’ onderwerp, het gaat van specifieke vragen over crypto of aandelen via Revolut tot problemen die sommige mensen hadden met het gebruiken van je IBAN bij de belastingdienst. Dat maakt het voor m’n vraag wat onoverzichtelijk zoeken (of mijn zoekfunctie-capaciteiten zijn gewoon niet zo heel goed 😉).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:32:
[...]

Dat doe ik normaal idd ook wel, maar het is natuurlijk nogal een ‘breed’ onderwerp, het gaat van specifieke vragen over crypto of aandelen via Revolut tot problemen die sommige mensen hadden met het gebruiken van je IBAN bij de belastingdienst. Dat maakt het voor m’n vraag wat onoverzichtelijk zoeken (of mijn zoekfunctie-capaciteiten zijn gewoon niet zo heel goed 😉).
Blijkbaar. Gratis tip : gebruik bijvoorbeeld 'Hoofdrekening' als zoekterm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Vandaag getriggerd door bericht op de frontpage over E-sim by Revolut, mooi dat ze het doen, maar erg duur in verhouding tot Airalo dat ik gebruik als ik naar Asië / US ga.

Maargoed, de App uit het stof gehaald en even rond kijken. Lounge acces ziet er interessant uit.
Maar ik kan nergens zien welke lounges het zijn. Ik kom op vaak op Schiphol, Shanghai, Hong Kong en Dubai.
en afhankelijk van de airline die ik geboekt heb, niet altijd lounge toegang.

Ook by savings gekeken. Bij ultra 3,95% APY voor € MMF. Hoger dan 1 jarig deposito bij Raisin alleen een beetje krom dat als savings te noemen :?

Voor zover ik kan zien niet onder het Depositogarantiestelsel of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
The_Woesh schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:36:
Ook by savings gekeken. Bij ultra 3,95% APY voor € MMF. Hoger dan 1 jarig deposito bij Raisin alleen een beetje krom dat als savings te noemen :?

Voor zover ik kan zien niet onder het Depositogarantiestelsel of heb ik dat verkeerd?
Je schrijft het zelf al "MMF", oftewel: Money Market Fund. Oftewel, het is een belegging in een geldmarktfonds. Dus inderdaad geen spaarrekening / deposito en dus ook geen dpositogarantiestelsel van toepassing. En daarnaast merkt dr belastingdienst het dus ook aan als "overige bezitting" waardoor het hogere belastingtarief van toepassing is. En dan is die 3,95% ineens netto een stuk lager dan een ~3,5% deposito. Uiteraard alleen van toepassing als je boven de heffingsvrije drempel van €57k pp komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
RobertMe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Je schrijft het zelf al "MMF", oftewel: Money Market Fund. Oftewel, het is een belegging in een geldmarktfonds. Dus inderdaad geen spaarrekening / deposito en dus ook geen dpositogarantiestelsel van toepassing. En daarnaast merkt dr belastingdienst het dus ook aan als "overige bezitting" waardoor het hogere belastingtarief van toepassing is. En dan is die 3,95% ineens netto een stuk lager dan een ~3,5% deposito. Uiteraard alleen van toepassing als je boven de heffingsvrije drempel van €57k pp komt.
Je bevestigd mijn conclusie. Ik was alleen in de war van het woord 'savings' volgens mij mag je een beleggingsproduct namelijk zo helemaal niet noemen van de AFM. Maar wellicht in het engels mag het wel, of Revolut trekt zich gewoon nergens wat van aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online

Het is een beleggingsfonds met een risicoprofiel die vergelijkbaar is met sparen.
Voordeel is dat het niet zo werkt als bij een bank, als in dat je gestalde geld in gevaar komt als deze failliet gaat, maar dat je zit in een hele reeks veilige vooral kortlopende leningen en staatsobligaties.
Bij een bank heb je dan wel het DGS die tot €100K p.p. kan vergoeden.
Aan de andere kant moet je wel ergens dat beleggingsfonds bewaren, dat is Revolut, die dan in de regel de portefeuille van haar klanten ergens anders stalt en op naam zet zodat - in het geval Revolut failliet gaat - de portefeuille van haar klanten niet in gevaar komt.
Maar hier zijn wat twijfels over, omdat Revolut hier wat veranderingen aan heeft aangebracht en de portefeuilles van de klanten mogelijk op Revolut's naam staan.
Gelukkig is er in dergelijke gevallen dan nog wel een garantiestelsel, het BCS, maar deze vergoedt maar tot €20K.
Aangezien Revolut een vrij nieuwe fintech is zou ik er zeker niet meer dan dit bedrag in stoppen ( totaal van alle beleggingen bij Revolut ), totdat hier meer duidelijkheid over is.

En bovendien ziet de belastingdienst deze beleggingsfondsen ook daadwerkelijk als beleggen en niet sparen, dus je mag het hogere VRH aftikken.
Je kunt dit wel wat omzeilen en er maximaal 9 maanden alsnog van profiteren, dit heeft te maken met hoe de peildatumarbitrage werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
offtopic:
Een neobank die wel een interessante spaar optie heeft is sinds kort N26. Een echte spaarrekening met 2,80% rente, en voor Metal klanten zelfs 4,00%. In vergelijking met andere spaarbanken met hoge rente (Santander, 3,60% bv) zou het kantelpunt rond de 40k liggen, waarbij de extra rente hoger is dan de kosten voor het (jaar abo) op hun Metal pakket.

Maar mijn idee was dat het in deze meer om het totaalpakket aan extra voordelen ging van Revolut. Dus dan nu de eSIM, lounge toegang, evt het sparen, .... En bij een andere bank zijn die voordelen er natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
JohanNL schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:01:
[...]

Het is een beleggingsfonds met een risicoprofiel die vergelijkbaar is met sparen.
Voordeel is dat het niet zo werkt als bij een bank, als in dat je gestalde geld in gevaar komt als deze failliet gaat, maar dat je zit in een hele reeks veilige vooral kortlopende staatsobligaties.
Bij een bank heb je dan wel het DGS die tot €100K p.p. kan vergoeden.
Aan de andere kant moet je wel ergens dat beleggingsfonds bewaren, dat is Revolut, die dan in de regel de portefeuille van haar klanten ergens anders stalt en op naam zet zodat - in het geval Revolut failliet gaat - de portefeuille van haar klanten niet in gevaar komt.
Maar hier zijn wat twijfels over, omdat Revolut hier wat veranderingen aan heeft aangebracht en de portefeuilles van de klanten mogelijk op Revolut's naam staan.
Gelukkig is er in dergelijke gevallen dan nog wel een garantiestelsel, het BCS, maar deze vergoedt maar tot €20K.
Aangezien Revolut een vrij nieuwe fintech is zou ik er zeker niet meer dan dit bedrag in stoppen ( totaal van alle beleggingen bij Revolut ), totdat hier meer duidelijkheid over is.

En bovendien ziet de belastingdienst deze beleggingsfondsen ook daadwerkelijk als beleggen en niet sparen, dus je mag het hogere VRH aftikken.
Je kunt dit wel wat omzeilen en er maximaal 9 maanden alsnog van profiteren, dit heeft te maken met hoe de peildatumarbitrage werkt.
Super helder verhaal. bedankt! Ik beleg al in echte aandelen en ik spaar via deposito's, totaal geen behoefte om geld te gaan steken in een halve belegging met de opbrengsten van sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:23

oscarwashere

"Very nice"

Vandaag getriggerd door bericht op de frontpage over E-sim by Revolut, mooi dat ze het doen, maar erg duur in verhouding tot Airalo dat ik gebruik als ik naar Asië / US ga.

Maargoed, de App uit het stof gehaald en even rond kijken. Lounge acces ziet er interessant uit.
Maar ik kan nergens zien welke lounges het zijn. Ik kom op vaak op Schiphol, Shanghai, Hong Kong en Dubai.
en afhankelijk van de airline die ik geboekt heb, niet altijd lounge toegang.

Ze noemen het (in het Nederlands althans) ook niet echt een spaarrekening (meer). Ik ben het met je eens dat het niet duidelijk is, als je er vanuit gaat dat het een spaarrekening is kan je dat eenvoudig zo interpreteren. Ik herinner mij het ook anders toen ik er zelf naar keek, of misschien is het iets anders in de app, maar tegenwoordig staat er negens meer 'spaarrekening'. Gelukkig zijn ze dus nu iets transparanter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI4V4d4iXDNaosP1RmyIUf_GNxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4AYMkhgKIqqLzrSwxL3ReAed.png?f=fotoalbum_large
Iets verder scrollen en er staat ditmaal ook letterlijk dat het een geldmarktfonds is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ag0e1rFE91-mgnqW79XYFw19Aas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/31JhiYdAwj8TnotTJ7ihP67j.png?f=fotoalbum_large

Op de Engelse site voor de VK spreken ze nog wel van 'Savings':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awMtviWPbiKngSOtIupnD-lUBXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dlZL4znuB20ZaHnsccZkX46K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door oscarwashere op 29-03-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximmladenov
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-09 10:24
Nuttige informatie, bedankt.

Mag ik vragen hoe het u is gelukt om uw Revolut IBAN geaccepteerd te krijgen door de belastingdienst? Mijn verzoeken worden steeds afgewezen.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:47
Ik ben vorig jaar overgegaan naar een Nederlandse iban. Hebt daarna heel vaak (wekelijks) geprobeerd om mijn nummer aan de Belastingdienst te koppelen, wat steeds werd geweigerd. Tot ongeveer 2 weken geleden, mijn revo nummer werd direct online geaccepteerd. Dit was tegelijkertijd met een werkende naam/nummer controle bij de Rabo op mijn revo nummer (de naam/nummer controle werkt nog steeds). ik heb een vermoeden dat Revo nummers na een tijdje (maanden) in een database komen waardoor ze dus geaccepteerd of gecontroleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:03
xxaixx schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:24:
Ik ben vorig jaar overgegaan naar een Nederlandse iban. Hebt daarna heel vaak (wekelijks) geprobeerd om mijn nummer aan de Belastingdienst te koppelen, wat steeds werd geweigerd. Tot ongeveer 2 weken geleden, mijn revo nummer werd direct online geaccepteerd. Dit was tegelijkertijd met een werkende naam/nummer controle bij de Rabo op mijn revo nummer (de naam/nummer controle werkt nog steeds). ik heb een vermoeden dat Revo nummers na een tijdje (maanden) in een database komen waardoor ze dus geaccepteerd of gecontroleerd kunnen worden.
Oh, dat zou betekenen dat het nu ook te koppelen is aan Tikkie. Heb je dat ook geprobeerd toevallig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:12
Ik weet niet welk pakket je hebt maar ik heb dit niet als Metal user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wat Tikkie betreft verwacht ik dat Revolut eerder met een eigen betaalverzoek optie komt dan dit via Tikkie laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winiustyco
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-07 04:18
Weet iemand of je de banktransacties van Revolut automatisch in kan laden in een boekhoudpakket toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 08:30
maximmladenov schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:08:
Nuttige informatie, bedankt.

Mag ik vragen hoe het u is gelukt om uw Revolut IBAN geaccepteerd te krijgen door de belastingdienst? Mijn verzoeken worden steeds afgewezen.

[...]
Hetzelfde als wat xxaixx net heeft gezegd. Na een tijdje is hij het gewoon gaan doen :) duurde bij mij 3 maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
winiustyco schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:20:
Weet iemand of je de banktransacties van Revolut automatisch in kan laden in een boekhoudpakket toevallig?
Bij Odoo werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

Volgens mij werkt de naamcheck nu gewoon voor Revolut rekeningen. Nu moet alleen tikkie Revolut nog vrijgeven omdat ze het bij voorbaat in hun app al blokkeren..

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 31-03-2024 10:05 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
HaTe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:58:
Volgens mij werkt de naamcheck nu gewoon voor Revolut rekeningen.
Ik krijg nog steeds de melding dat dit niet kan worden gecontroleerd (Rabo).
Nu moet alleen tikkie Revolut nog vrijgeven omdat ze het bij voorbaat in hun app al blokkeren..
Tsja, had maar niet iedereen massaal bij Tikkie moeten vragen waarom de NL IBAN van Revolut niet werkt :+ Maar uiteraard hadden ze een "foutmelding" v.w.b. Revolut ook alleen kunnen geven nadat de naamcontrole mislukt/niet mogelijk was én een REVO IBAN is ingevuld, i.p.v. direct op basis van de REVO IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

RobertMe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:17:
[...]

[...]

Tsja, had maar niet iedereen massaal bij Tikkie moeten vragen waarom de NL IBAN van Revolut niet werkt :+ Maar uiteraard hadden ze een "foutmelding" v.w.b. Revolut ook alleen kunnen geven nadat de naamcontrole mislukt/niet mogelijk was én een REVO IBAN is ingevuld, i.p.v. direct op basis van de REVO IBAN.
Van ASN naar mijn NL REVO rekening geeft hij nu gewoon de suggestie voor mijn naam. Vorige week stond er nog dat dit niet gecheckt kon worden.

Ik heb in ieder geval tikkie de vraag gesteld of ze de beperking kunnen opheffen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 07:49
RobertMe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:17:
Bij ABN lukt het ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Je kan ook Revolut spammen om aan hun Revolut.me links iDeal/Sofort toe te voegen ;)

Mijn voorkeur geniet Revolut over ABN/Tikkie eerlijk gezegd kan ik alles inhouse doen in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:33:
Je kan ook Revolut spammen om aan hun Revolut.me links iDeal/Sofort toe te voegen ;)

Mijn voorkeur geniet Revolut over ABN/Tikkie eerlijk gezegd kan ik alles inhouse doen in de app.
Dat zou eigenlijk sowieso de voorkeur moeten hebben. Dan is er toch weer een groot "centraal" systeem minder (in de vorm van Tikkie), als Revolut dit zelf kon.

Hoe zit dat uberhaupt met de andere Nederlandse (groot)banken? Rabo heeft hun eigen "betaalverzoek" en, en ik meen dat Knab ook al hun eigen systeem had toen ik daar nog klant was (5+ jaar terug). Maar ik weet eigenlijk niet of ING en Volksbank ook hun eigen systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:41
RobertMe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Dat zou eigenlijk sowieso de voorkeur moeten hebben. Dan is er toch weer een groot "centraal" systeem minder (in de vorm van Tikkie), als Revolut dit zelf kon.

Hoe zit dat uberhaupt met de andere Nederlandse (groot)banken? Rabo heeft hun eigen "betaalverzoek" en, en ik meen dat Knab ook al hun eigen systeem had toen ik daar nog klant was (5+ jaar terug). Maar ik weet eigenlijk niet of ING en Volksbank ook hun eigen systeem hebben.
Ja, ING en Volksbank hebben hun eigen betaalverzoek systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
Als ik bij de gegevens van mijn US dollar rekening kijk zie ik gewoon mijn Nederlandse IBAN. Betekent dit dat ik van een Amerikaanse rekening dollars kan overmaken naar mijn Nederlandse IBAN en dat ze dan ook als dollars aankomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 03-04-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:28:
Als ik bij de gegevens van mijn US dollar rekening kijk zie ik gewoon mijn Nederlandse IBAN. Betekent dit dat ik van een Amerikaanse rekening dollars kan overmaken naar mijn Nederlandse IBAN en dat ze dan ook als dollars aankomen?
Ja lijkt me wel, is anders dan bij Wise waar je wel extra rekeningnummers krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Pistachenootje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:28:
Ja dit is inderdaad zo en soms kan dat een probleem zijn. Als je naar, bijvoorbeeld, Interactive Brokers dollars over wilt maken van Revolut naar IBKR. Die zeggen dan expliciet dat de dollars van een Amerikaanse bankrekening moeten komen. Waarom ze dat willen is me niet geheel duidelijk maar wel jammer want bij Revolut kan je best voordelig dollars kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
Green.car6808 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:39:
[...]

Ja dit is inderdaad zo en soms kan dat een probleem zijn. Als je naar, bijvoorbeeld, interactive Brokers dollars over wilt maken van Revolut naar IBKR. Die zeggen dan expliciet dat de dollars van een Amerikaanse bankrekening moeten komen. Waarom ze dat willen is me niet geheel duidelijk maar wel jammer want bij Revolut kan je best voordelig dollars kopen.
Da's waar maar dat kan bij IBKR ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Pistachenootje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:43:
[...]

Da's waar maar dat kan bij IBKR ook.
Dollars wisselen bij IBKR bedoel je ? Ja dat kan daar ook en ook best voordelig.
Ik beleg echter niet altijd met duizenden dollars tegelijk en vind het ook fijn om dat soms met wat kleinere bedragen te doen en dan is Revolut voordeliger. Je kan je dollars dus helaas niet van Revolut naar IBKR overmaken.
Met Britse ponden en Zwitserse franken kan dat wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
xxaixx schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:24:
Ik heb sinds een maandje ook Revolut, heb besloten het mijn hoofdbank te maken vanwege gezeur bij de ING. Bevalt prima.

Belastingdienst ook op de hoogte gebracht van de wijziging, kreeg ik een brief dat het was afgewezen want de naam kwam niet overeen.
Meteen nog een keer doorgegeven, en nu wel geaccepteerd. Dat was eigenlijk de laatste die nog de overstap moest accepteren (en ook wel een belangrijke :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Green.car6808
iketot schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:52:
[...]

Ik heb sinds een maandje ook Revolut, heb besloten het mijn hoofdbank te maken vanwege gezeur bij de ING.
Ik heb het andersom, ING als hoofdrekening en Revolut secundair.
Waarmee vind jij ING vooral zeuren ? Ik vind ze nog wel meevallen namelijk. Eigenlijk nooit gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Green.car6808 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb het andersom, ING als hoofdrekening en Revolut secundair.
Waarmee vind jij ING vooral zeuren ? Ik vind ze nog wel meevallen namelijk. Eigenlijk nooit gezeur.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
En Revolut doet hier niet moeilijk over? Lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
JohanNL schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:20:
[...]

En Revolut doet hier niet moeilijk over? Lijkt me sterk.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymon89
Met de Android app kon ik zojuist ook voor de eerste keer de joint rekening selecteren bij het betalen met iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:03
Raymon89 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:58:
Met de Android app kon ik zojuist ook voor de eerste keer de joint rekening selecteren bij het betalen met iDeal.
Jouw bericht was voor mij aanleiding om even te checken of het op iOS ook kan en het kan!

Mooie ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
Raymon89 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:58:
Kon dit eerst niet dus ?

Heb Revolut pas nieuw sinds 2 maanden maar heb het inderdaad ook gewoon de joint rekening kunnen gebruiken. Wist niet dat dit niet kon eerst. Wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Vandaag geprobeerd te tanken bij een BP express tankstation en de kaart werd geweigerd, niet eens een melding van Revolut gehad over een mislukte poging.
Heel vreemd, want voorheen werkte het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

iketot schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:00:
[...]

Kon dit eerst niet dus ?
Afgelopen jaar kon het niet idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
JohanNL schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:40:
Vandaag geprobeerd te tanken bij een BP express tankstation en de kaart werd geweigerd, niet eens een melding van Revolut gehad over een mislukte poging.
Contactloos of ook fysiek aangeboden?
Melding op de terminal?
Met een andere rekening lukte betaling wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Samen met mijn partner heb ik een joint account aangemaakt, maar ik krijg het niet voor elkaar om rechtstreeks vanaf daar geld toe te voegen aan onze Group Pockets? En automatische incasso's te laten betalen vanaf een Bills Pocket? We wilden eigenlijk compleet overstappen naar Revolut, maar jammer dat dit soort zaken bij de gezamenlijke rekening nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Wally2002 schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:16:
[...]

Contactloos of ook fysiek aangeboden?
Melding op de terminal?
Met een andere rekening lukte betaling wel?
Contactloos via mijn Apple Watch.
Eerst melding op de terminal dat ik de kaart te snel had verwijderd en daarna melding dat de kaart niet wordt geaccepteerd.
Heb echter nog een aantal keren geprobeerd en telkens hetzelfde.
Uiteindelijk een kaart gekozen van ' de Nederlandse huisbank ' en die werkte wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
JohanNL schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:59:
[...]

Contactloos via mijn Apple Watch.
Eerst melding op de terminal dat ik de kaart te snel had verwijderd en daarna melding dat de kaart niet wordt geaccepteerd.
Heb echter nog een aantal keren geprobeerd en telkens hetzelfde.
Uiteindelijk een kaart gekozen van ' de Nederlandse huisbank ' en die werkte wel gelijk.
Je hebt een Masrercard/Visa debit aangeboden?

Grote kans dat het dan ligt aan de merchant die deze passen nog niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Youtl schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:12:
[...]

Je hebt een Masrercard/Visa debit aangeboden?

Grote kans dat het dan ligt aan de merchant die deze passen nog niet accepteert.
Maar het werkte dus voorheen wel, vorige week nog, bij hetzelfde tankstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
JohanNL schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:19:
[...]

Maar het werkte dus voorheen wel, vorige week nog, bij hetzelfde tankstation.
Zou misschien een storing kunnen zijn bij de terminal, vreemd is het wel als je voorheen wel kon betalen met je MC/Visa debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranney
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 18:22
Hier ook een gebruiker die bijna over is op Revolut naar tevredenheid. Enige ding waar ik tegen aan loop is dat Centraal Beheer mijn IBAN niet accepteert voor een fiets verzekering. (Ik heb een NL Revolut IBAN nummer.). Iemand bekend hiermee en/of een oplossing? Verder dank allen voor de waardevolle info hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Ranney schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:20:
Hier ook een gebruiker die bijna over is op Revolut naar tevredenheid. Enige ding waar ik tegen aan loop is dat Centraal Beheer mijn IBAN niet accepteert voor een fiets verzekering. (Ik heb een NL Revolut IBAN nummer.). Iemand bekend hiermee en/of een oplossing? Verder dank allen voor de waardevolle info hier!
Wordt de Revolut IBAN niet geaccepteerd bij het aanvragen van de fietsverzekering op de site van Centraal beheer ? Of heb je contact met Centraal beheer gehad en zeggen die "Wij accepteren deze IBAN niet" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Green.car6808 schreef op maandag 8 april 2024 @ 06:31:
[...]

Wordt de Revolut IBAN niet geaccepteerd bij het aanvragen van de fietsverzekering op de site van Centraal beheer ? Of heb je contact met Centraal beheer gehad en zeggen die "Wij accepteren deze IBAN niet" ?
In beide gevallen kan een melding van IBAN discriminatie maken bij DNB geen kwaad als Centraal Beheer blijft weigeren. Want daar is ook sprake van als je een specifieke bank weigert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ranney
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 18:22
Ik heb hen gebeld. Ze geven duidelijk aan dat IBAN van Revolut (op dit moment) niet geaccepteerd wordt. Ik heb nu letterlijk hiervoor nog een ING regeling. De ‘grap’ is dat CB + ING kosten nog altijd goedkoper is dan een andere verzekering. Maar voelt wel wat gek zo. Ik zal een melding maken! Dank voor het meedenken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ranney schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:09:
Ik heb hen gebeld. Ze geven duidelijk aan dat IBAN van Revolut (op dit moment) niet geaccepteerd wordt. Ik heb nu letterlijk hiervoor nog een ING regeling. De ‘grap’ is dat CB + ING kosten nog altijd goedkoper is dan een andere verzekering. Maar voelt wel wat gek zo. Ik zal een melding maken! Dank voor het meedenken 👍
z.s.m. inderdaad hier melding van maken, zie dit formulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
JohanNL schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:40:
Heb dit vandaag ook gehad, maar dan met de <18 rekening.

Pasjes van de week binnengekregen dus kids mochten net uitkiezen. Beide passen geweigerd van de kinderen. Zowel contactloos als kaart in de lezer.

Eigen pas, geen enkel probleem.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
iketot schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:44:
[...]

Heb dit vandaag ook gehad, maar dan met de <18 rekening.

Pasjes van de week binnengekregen dus kids mochten net uitkiezen. Beide passen geweigerd van de kinderen. Zowel contactloos als kaart in de lezer.

Eigen pas, geen enkel probleem.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen ?
Kun je ook toelichten wat voor pas jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Youtl schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:47:
[...]

Kun je ook toelichten wat voor pas jij hebt?
Ik heb een normale privé rekening, met het het "Plus" plan.
Daaronder hangen de twee <18 rekeningen van de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
iketot schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:51:
[...]

Ik heb een normale privé rekening, met het het "Plus" plan.
Daaronder hangen de twee <18 rekeningen van de kids.
Dus jij hebt ook een MasterCard/Visa kaart dan denk ik waar je mee probeerde te betalen en wel werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Youtl schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:52:
[...]

Dus jij hebt ook een MasterCard/Visa kaart dan denk ik waar je mee probeerde te betalen en wel werkte?
Klopt het is een MC en die werkt prima. Tot nu toe nergens gehad dat hij geweigerd werd.
Ik betaal wel via Google Wallet, weet eigenlijk niet of ik de fysieke pas een keer heb gebruikt, omdat het met Google Wallet prima gaat heb ik volgens mij met de fysieke pas nog niet betaald. (Zit pas sinds kort bij Revolut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ranney schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:09:
Dit is echt wel slecht en ook zorgelijk. Hebben ze nog aangegeven wat de reden is dat een bank die volledig wordt gereguleerd door de Nederlandse regulators (DNB) met een Nederlandse IBAN niet geaccepteerd wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
iketot schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:59:
[...]

Klopt het is een MC en die werkt prima. Tot nu toe nergens gehad dat hij geweigerd werd.
Ik betaal wel via Google Wallet, weet eigenlijk niet of ik de fysieke pas een keer heb gebruikt, omdat het met Google Wallet prima gaat heb ik volgens mij met de fysieke pas nog niet betaald. (Zit pas sinds kort bij Revolut).
Als de <18 passen het niet doen lijkt het aan Revolut te liggen. Want jouw pas werkt wel, misschien even Support vragen wat er mis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
Youtl schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:15:
[...]

Als de <18 passen het niet doen lijkt het aan Revolut te liggen. Want jouw pas werkt wel, misschien even Support vragen wat er mis is.
Ga het wel eerst nog even elders proberen als het daar ook niet werkt, zal ik ze even contacten. Dankje voor je reply in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Youtl schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:15:
[...]

Net elders geprobeerd en daar werkte in ieder geval 1 van de 2 passen wel.

Apart dat het niet werkte terwijl mijn pas wel goed werkte.

Enfin, ligt dus niet aan de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
iketot schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:22:
[...]

Net elders geprobeerd en daar werkte in ieder geval 1 van de 2 passen wel.

Apart dat het niet werkte terwijl mijn pas wel goed werkte.

Enfin, ligt dus niet aan de pas.
Als het nieuwe passen zijn is het gebruikelijk dat bij aflevering de contactloze betaalmogelijkheid om veiligheidsredenen uitgezet is. Ik weet even niet zeker hoe bij Revolut je dit kunt activeren: vermoedelijk door eerst een transactie met de pas in de betaalautomaat te doen met ingave pincode.
Pagina: 1 ... 42 ... 55 Laatste