Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

deimos schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Net terug van 2 maanden rondreizen door Japan en ik heb bijna alle betalingen via mijn fysieke Revolut pas verricht. Let er wel op dat Apple Pay nog niet overal wordt ondersteund dus ik raad je wel aan om een fysieke kaart mee te nemen (kost volgens mij 8 euro). Japan is van origine een cash cultuur, dus in sommige afgelegen gebieden kun je nog steeds alleen met cash betalen, maar door COVID zijn veel bedrijven overgestapt op cashless waardbij er een inhaalslag is geweest.
Vaak heb je ook de situatie dat er wel een terminal is maar dat ie geen contactloos accepteert en je alsnog een pasje nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:19
Zr40 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:23:
[...]

Heb je hier een bron voor?

Hoe dan ook is de interchange fee voor kaarten uit de EU wettelijk beperkt tot een zeer laag percentage. Daar zullen ze bij betalingen binnen de EU niet overheen gaan. Wellicht dat ze buiten de EU een hogere fee kunnen rekenen, maar dat kunnen ze ook zonder deze speciale labels.

[...]

Als kaarthouder word je ook niet geïnformeerd over die vermeende voordelen. En dat is goed, want die krijg je met deze kaart ook niet :)

Het probleem is dat de naam Visa Infinite in andere landen óók gebruikt wordt voor duurdere credit cards met premium/luxe voordelen, zoals je kan zien op die Visa website, en dat geeft zoals je merkt best wel wat verwarring.

[...]

Dit is onjuist en helaas een wijdverspreid misverstand. Aan de BIN kan je dit niet aflezen. De BIN kan je alleen vertellen wie de kaartuitgever is. Om er achter te komen op welke manier betaald kan worden moet er gecommuniceerd worden met de chip, of bij een online betaling met de kaartuitgever. Pas dan beslist de terminal of dat het de betaalmethode van de kaart kan accepteren. (Om het lastiger te maken, sommige kaarten ondersteunen meerdere betaalmethoden!)

Nu is het wel zo dat grote kaartuitgevers een grote range aan BINs hebben, en kaarten van hetzelfde type vaak in dezelfde sub-range bundelen, maar dit is geen verplichting en daar kan je dus niet van uit gaan. Sommige online BIN databases doen dat helaas wel en dat houdt het misverstand in stand. In ieder geval kan je de fees nooit bepalen met enkel de BIN.

[...]

Binnen de EU bestaat dit risico niet. En buiten de EU zie ik het ook niet als risico, omdat hoge interchange fees daar helaas volstrekt normaal zijn.
Hier is de bron. De echte reden waarom Wise en Revolut geen normale debit kaarten uitgeven maar die met een premium label. Ik denk dus dat dit de kaarten minder aantrekkelijk maakt voor winkels en dat je risico loopt op niet acceptatie. De benefits die de Visa en Mastercard websites vermelden krijg je niet. Je hebt het label dus wel maar het is eigenlijk fake

https://www.handelszeitun...hohe-kickbacks-aus-309061

Je kunt wel degelijk aan de BIN zien of het Infinite is of niet. Ik tikte op een bin lookup website de 8 cijferige BIN in ( dus niet de eerste 6 cijfers) en de website wist te melden dat mijn Wise en Revolut Visa debit waren, niet prepaid, en brand was Infinite. Of wat jij zegt is waar dat die websites eigenlijk niet goed werken en verkeerde aannames doen.

Op de volgende website de interchange fees visa. Voor EEA en non-EEA. Ook in EEA is infinite duurder. Moet wel zeggen dat er business bij staat. Dus denk dan consumer debit kaarten met dat logo zijn niet duurder. Binnen de EEA dan. Maar wat als je op vakantie gaat? Ik wil dat mijn kaart overal geaccepteerd wordt en niet risico lopen op niet acceptatie door dat stomme fake “Infinite” label

https://www.visa.co.uk/ab...fees-and-interchange.html

[ Voor 14% gewijzigd door SAICRJMPM op 17-02-2024 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:19
Waarom zegt de Visa website niet op hun Infinite pagina: “De benefits die je hier ziet gelden alleen voor SOMMIGE kaarten met dat label. Neem contact op met je bank om te weten of ze voor jouw kaart van toepassing zijn.”

Visa moet toch weten dat vele fintech’s allemaal kaarten met dat label uitgeven zonder dat die voordelen eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@SAICRJMPM In het gelinkte artikel wordt het in het begin wel even genoemd (de “premium” labels) maar als je verder leest gaat het artikel alleen maar over in Zwitserland uitgegeven kaarten van Revolut die binnen Zwitserland als buitenlandse kaart worden gezien en daardoor extra duur zijn voor de handelaar (geen EU). Je leest ook dat dit al even geleden speelde en inmiddels kaarten in Zwitserland uitgegeven ook als domestic in Zwitserland worden gezien.

Dit speelde in het begin ook in NL waar mijn kaart toen als Brits herkend werd. Maar gaf minder problemen omdat het binnen EU was.

Wat betreft BIN lists zijn die websites steeds minder aantrekkelijk omdat ze vaak met oude data werken.

Neemt niet weg dat het nog steeds kan kloppen dat het onderhuids een luxere kaart is. Is dat schema ook beschikbaar voor debit kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1956
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-02-2024
Hi,

Even een vraag. Klopt het dat een overschrijving van ing naar revolut in het weekend niet werkt?

Door de weeks staat het er altijd direct op ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
Ruud1956 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:35:
Hi,

Even een vraag. Klopt het dat een overschrijving van ing naar revolut in het weekend niet werkt?

Door de weeks staat het er altijd direct op ☺️
Misschien ligt aan of je vanaf ING naar de NL of LT IBAN van Revolut overboekt ? Ik heb net getest en naar NL IBAN Revolut, vanaf ING is bij mij instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1956
Ik heb vanaf ing naar revolut nl gedaan, normaal is het altijd instant inderdaad.

Misschien een bug ofzo, ing kan het ook tegen houden ofzo. Is maar 120 dus beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:04
- Bericht kan verwijderd worden -

[ Voor 93% gewijzigd door MarcoC op 18-02-2024 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben ik nou simpel (hoop het wel :+ ) of kun je geen simpel betaalverzoek aanmaken met ene Revolut standaard?

Als ik doe ‘overschrijvingen’ —> aan de slag —> betaald k maken krijg ik een foutmelding dat ik delen met vrienden oid in privacy settings moet aanzetten maar die staat al aan :?

Link naar revtag vraagt hij om een betaling per kaart.

In de Q&A word verwezen naar een handelaren rekening?

Voor een online bank moet zoiets basaal toch gewoon kunnen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1956
Ruud1956 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:18:
Ik heb vanaf ing naar revolut nl gedaan, normaal is het altijd instant inderdaad.

Misschien een bug ofzo, ing kan het ook tegen houden ofzo. Is maar 120 dus beetje raar
Zojuist een nieuwe overboeking van 1 euro geprobeerd en die komt direct aan. Dus morgen maar even ING contacten....

Trouwens, ik wil nu betalen bij DHL, en bij de IDeal mogelijkheden staat Revolut niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:06
Ruud1956 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:27:
[...]

Zojuist een nieuwe overboeking van 1 euro geprobeerd en die komt direct aan. Dus morgen maar even ING contacten....

Trouwens, ik wil nu betalen bij DHL, en bij de IDeal mogelijkheden staat Revolut niet meer.
Waarschijnlijk staat die 120 er morgen wel op, is wel vaker zo dat een IP niet mogelijk is.
Van Revolut naar een andere rekening is dit helaas soms ook zo, maar dan staat het er wel bij en wordt je vooraf gewaarschuwd dus.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:39
Ik heb sinds een kleine 7-8 maanden Revolut. Bevalt op zich prima, in zoverre dus tevreden.

Nu betaal ik de streamingsdienst met de grote rode N daar ook mee en die heeft mn account volledig geblokkeerd. Ze lijken alle accounts die buiten Nederland geactiveerd zijn, maar in Nederland gebruikt worden te gaan sluiten. Ik kan het niet meer gebruiken dus, terwijl er 3 dagen terug weer een maand geincasseerd is.

Nu zou ik daar volgens mij een geschil van moeten kunnen aanmaken, maar ik zie zo 123 niet hoe? Iemand die dit al eens heeft gedaan bij een incasso?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

koektrommeltje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 02:17:
Ik heb sinds een kleine 7-8 maanden Revolut. Bevalt op zich prima, in zoverre dus tevreden.

Nu betaal ik de streamingsdienst met de grote rode N daar ook mee en die heeft mn account volledig geblokkeerd. Ze lijken alle accounts die buiten Nederland geactiveerd zijn, maar in Nederland gebruikt worden te gaan sluiten. Ik kan het niet meer gebruiken dus, terwijl er 3 dagen terug weer een maand geincasseerd is.

Nu zou ik daar volgens mij een geschil van moeten kunnen aanmaken, maar ik zie zo 123 niet hoe? Iemand die dit al eens heeft gedaan bij een incasso?
Je hebt een geschil met de grote N toch? Niet met de grote R?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1956
Ruud1956 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:27:
[...]

Update, het staat bijgeschreven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:26

Kijk even in het Netflix topic. Dit heeft echt niets met Revolut te maken. Je gebruikte een u-bocht constructie en je mag blij zijn dat de grote N je nog steeds als klant wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:41

Als je de transactie bekijkt kun je onderaan onder “Get help” (geen idee hoe het ik het Nederlands heet) de optie “I want to dispute this payment” vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:29

Dat ligt aan N en niet aan Revolut,bij mij is het ook geblokkeerd nu en heel pepper staat ermee vol van geblokkeerde accounts.Bij mij was 2 dagen geleden ook geïncasseerd maar een geschil kan volgens mij pas 7 dagen na incasso.Ze geven het geld toch niet terug want volgens N is het fraude.Ik doe het iig niet een geschil aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
glatuin schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Kijk even in het Netflix topic. Dit heeft echt niets met Revolut te maken. Je gebruikte een u-bocht constructie en je mag blij zijn dat de grote N je nog steeds als klant wilt.
De vraag was meer: hoe maak ik een dispuut aan. Ik zie de optie niet ervoor in de app.

Maar verder heb je wel gelijk. Het is eigenlijk de moeite niet waard. Ik heb 2 jaar met een tientje voordeel of meer Netflix gekeken hier in Nederland. Dan moet je niet zeuren om een euro of zes dat je 'teveel betaalt' omdat zij de stekker eruit hebben getrokken maar nog wel even dat maandje eerst incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:12
koektrommeltje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:18:
[...]

De vraag was meer: hoe maak ik een dispuut aan. Ik zie de optie niet ervoor in de app.
Om toch antwoord te geven op je vraag. Ga naar de transactie en klik helemaal onderaan op 'Hulp vragen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
pelt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Om toch antwoord te geven op je vraag. Ga naar de transactie en klik helemaal onderaan op 'Hulp vragen'.
Heb ik gedaan. Ik zag wel wat opties maar niet om een dispuut aan te maken. Misschien omdat de transactie nog geen week oud was?

Ach, zie wil. Voor die paar euro moet ik eigenlijk niet zeiken. Het is leuk geweest dat het kon. Ik heb er genoeg mee bespaard, dan moet ik Netflix die paar euro eigenlijk gewoon gunnen als dank.

Netflix ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

koektrommeltje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:38:
[...]

Heb ik gedaan. Ik zag wel wat opties maar niet om een dispuut aan te maken. Misschien omdat de transactie nog geen week oud was?

Ach, zie wil. Voor die paar euro moet ik eigenlijk niet zeiken. Het is leuk geweest dat het kon. Ik heb er genoeg mee bespaard, dan moet ik Netflix die paar euro eigenlijk gewoon gunnen als dank.

Netflix ;w
:w koektrommeltje, dit topic gaat over revolut

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
de Peer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:41:
[...]

Joh, echt waar? Wat goed! Ik dacht het zelfs ook al te lezen in de topictitel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
de Peer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:41:
[...]

Lijkt mij dus eeen prima plek om te bespreken hoe je bij Revolut een automatische incasso storneert of een chargeback doet van een (merchant initiated) kaart transactie ;)

De reden van die stornering/chargeback doet er niet toe. En ja, ook daar heb ik een mening over. Maar die hoef ik hier niet te ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
RobertMe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:55:
[...]

Lijkt mij dus eeen prima plek om te bespreken hoe je bij Revolut een automatische incasso storneert of een chargeback doet van een (merchant initiated) kaart transactie ;)

De reden van die stornering/chargeback doet er niet toe. En ja, ook daar heb ik een mening over. Maar die hoef ik hier niet te ventileren.
Precies de reden waarom ik hier de vraag stelde ;)
Had vantevoren uiteraard ook even gegoogled en in de app gekeken maar daar werd het me niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htbaa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 11:58
Ik heb sinds dit weekend een Revolut rekening geopend. Nu merk ik dat het gans onmogelijk is om via de mobiele app (iOS) van ABN Amro over te boeken naar mijn Revolut rekening. Het is me één keer gelukt met een bedrag van € 5,-, maar dat koste een paar pogingen. Omdat ik mijn huur van die rekening ga betalen nu ingesteld dat ik iedere maand het bedrag van mijn ABN rekening naar Revolut overboek. Maar dat lukt me alleen via de website van ABN. In de app krijg ik een vreemde foutmelding. Nu bleek dat ik het bedrag niet helemaal goed had en weer wou aanpassen (moest eerst ineens het daglimiet verhogen en 4 uren wachten :-S, dank ABN!) maar wederom lukte het dus niet met de ABN app.

Meer mensen die dit ervaren? Wou de rekening ook voor andere doeleinden gebruiken, maar als iemand geld naar die rekening wil overmaken moet dat natuurlijk wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@Htbaa lukt overboeken naar andere rekeningen bij andere banken wel?

Klinkt vooral als een probleem bij ABN (tijdelijke storing?). Waarom denk je dat het met revolut te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htbaa
Wally2002 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:16:
@Htbaa lukt overboeken naar andere rekeningen bij andere banken wel?

Klinkt vooral als een probleem bij ABN (tijdelijke storing?). Waarom denk je dat het met revolut te maken heeft?
Voornamelijk een aanname eigenlijk. Heb overboeken naar andere rekeningen (behalve andere eigen ABN rekeningen) nog niet geprobeerd, maar is voor het eerst dat ik een dergelijke foutmelding krijg. Vandaar. App is verder ook up-to-date. Krijg tevens de melding dat de naamcheck met IBAN niet gedaan kan worden, al lijkt mij dat verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Htbaa schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:19:
[...]

Voornamelijk een aanname eigenlijk. Heb overboeken naar andere rekeningen (behalve andere eigen ABN rekeningen) nog niet geprobeerd, maar is voor het eerst dat ik een dergelijke foutmelding krijg. Vandaar. App is verder ook up-to-date. Krijg tevens de melding dat de naamcheck met IBAN niet gedaan kan worden, al lijkt mij dat verder geen probleem.
Mogelijk dan toch de 'nieuwigheid' van je Revolut IBAN, gezien de naam check. Je zou idd verwachten dat dat verder geen probleem moet zijn, maar wie weet.

Ik zou hem bij ABN neerleggen, kijken wat zij zeggen. Aangezien daar de transactie geïnitieerd wordt en überhaupt niet doorgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htbaa
Wally2002 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:30:
[...]

Mogelijk dan toch de 'nieuwigheid' van je Revolut IBAN, gezien de naam check. Je zou idd verwachten dat dat verder geen probleem moet zijn, maar wie weet.

Ik zou hem bij ABN neerleggen, kijken wat zij zeggen. Aangezien daar de transactie geïnitieerd wordt en überhaupt niet doorgezet wordt.
Bedankt. Eens kijken of ik ze ergens kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Htbaa schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:10:
Ik heb sinds dit weekend een Revolut rekening geopend. Nu merk ik dat het gans onmogelijk is om via de mobiele app (iOS) van ABN Amro over te boeken naar mijn Revolut rekening. Het is me één keer gelukt met een bedrag van € 5,-, maar dat koste een paar pogingen. Omdat ik mijn huur van die rekening ga betalen nu ingesteld dat ik iedere maand het bedrag van mijn ABN rekening naar Revolut overboek. Maar dat lukt me alleen via de website van ABN. In de app krijg ik een vreemde foutmelding. Nu bleek dat ik het bedrag niet helemaal goed had en weer wou aanpassen (moest eerst ineens het daglimiet verhogen en 4 uren wachten :-S, dank ABN!) maar wederom lukte het dus niet met de ABN app.

Meer mensen die dit ervaren? Wou de rekening ook voor andere doeleinden gebruiken, maar als iemand geld naar die rekening wil overmaken moet dat natuurlijk wel kunnen.
Post anders even wat je precies doet en welke melding je krijgt. Op basis faarvan kunnen mensen je wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htbaa
Green.car6808 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:50:
[...]

Post anders even wat je precies doet en welke melding je krijgt. Op basis faarvan kunnen mensen je wellicht helpen.
Net even gekeken op het Twitter account van de ABN Amro en ze hebben inderdaad een storing met de app (al een paar dagen zo te zien :X). Gelukkig dus niet aan Revolut gerelateerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Htbaa schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:10:

Vorige week had ik daar ook problemen mee. Dit was voor mij de oplossing: "Zet ​​de cursor op het veld 'naam' of 'IBAN', NIET op het veld 'Omschrijving' of 'Betaalkenmerk' voordat u op de knop 'Doorgaan' drukt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htbaa
Chloortablet schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:54:
[...]

Vorige week had ik daar ook problemen mee. Dit was voor mij de oplossing: "Zet ​​de cursor op het veld 'naam' of 'IBAN', NIET op het veld 'Omschrijving' of 'Betaalkenmerk' voordat u op de knop 'Doorgaan' drukt."
Dat werkt inderdaad! En je moet ook echt de cursor op het IBAN veld hebben. Geen cursor op een veld werkt ook niet namelijk. Héél apart. Bedankt in ieder geval, ik ben geholpen.

Kan ik nu de verdere mogelijkheden van Revolut onderzoeken :-).

• TibbeMCFC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 11:47
Waar de Rabobank app eerder altijd aangaf dat er bij het overboeken naar een Revolut IBAN geen Naam/IBAN check gedaan kon worden, krijg ik nu de melding 'Naam en rekening zijn gecontroleerd'. Het lijkt er dus op dat Revolut eindelijk SurePay heeft geïntegreerd, en dat je nu ook je Revolut IBAN kunt gaan gebruiken bij bedrijven en instantie als Tikkie en de overheid. Echter blokkeert Tikkie op dit moment sowieso nog alle Revolut IBANs, dus het wachten is tot zij dit gaan aanpassen in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Laat me raden, dadelijk heeft Revolut de naam check gebouwd en werkt Tikkie niet door een expliciete blokkade omdat Revolut de naam check niet zou ondersteunen :X
Dus deze slimme jongen kan het wel eens goed voorspeld kunnen hebben? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TibbeMCFC
RobertMe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Dus deze slimme jongen kan het wel eens goed voorspeld kunnen hebben? O-)
Ik heb Tikkie een berichtje gestuurd, eens kijken wat ze zeggen :*)

• mfkne
De ING app meldt nog steeds dat er geen naamcheck mogelijk is.

• RobertMe
mfkne schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:29:
De ING app meldt nog steeds dat er geen naamcheck mogelijk is.
Ook maar even gekeken. Maar bij Rabo, in de app, krijg ik ook een "kan niet worden gecontroleerd". Ben dan wel benieuwd waarom @TibbeMCFC de melding niet (meer) krijgt.

• TibbeMCFC
RobertMe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:33:
[...]

Ook maar even gekeken. Maar bij Rabo, in de app, krijg ik ook een "kan niet worden gecontroleerd". Ben dan wel benieuwd waarom @TibbeMCFC de melding niet (meer) krijgt.
Hmm vreemd, het enige wat ik kan bedenken is dat ik een paar dagen geleden geld van mijn Revolut naar mijn Rabo rekening heb gestuurd, maar dat was niet de eerste keer (wel sinds een paar maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:35
Heb er geen ervaring mee maar ben er achter gekomen dat Revolut ook cash stortingen ondersteunt via Paysafe (net als Bunq).

Je kan per storting maximaal €999,99 en per jaar 20K, kost je 2.5% per storting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Youtl schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:40:
Heb er geen ervaring mee maar ben er achter gekomen dat Revolut ook cash stortingen ondersteunt via Paysafe (net als Bunq).

Je kan per storting maximaal €999,99 en per jaar 20K, kost je 2.5% per storting.
Leuk dat het kan, maar jammer dat er dan weer op verdient moet worden.
En cash geld storten is anno 2024 vragen om problemen m.b.t. Wwft.
Denk dus dat ik mijn cash geld gewoon zo uit geef zonder tussenkomst van een bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Het lijkt niet te kunnen, maar toch even navragen of ik iets over het hoofd zie:

Dochter gaat binnenkort naar US voor een uitwisseling. Dus dacht <18 pasje aanvragen en via hoofd account dollars op haar rekening zetten. Pasje binnen en Euro's er op gaat prima.

Maar dollars er op lijkt niet te kunnen? Ik krijg mijn dollar rekening niet geselecteerd.

Iemand die hier wel positieve ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_j_j_rotteveel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-05 14:50
Barrycade schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:44:
Maar dollars er op lijkt niet te kunnen? Ik krijg mijn dollar rekening niet geselecteerd.
Eerst euro's erop en dan omzetten naar dollars via "Wisselen"? (Ik heb zelf geen <18-rekening overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:52
TibbeMCFC schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:46:
Waar de Rabobank app eerder altijd aangaf dat er bij het overboeken naar een Revolut IBAN geen Naam/IBAN check gedaan kon worden, krijg ik nu de melding 'Naam en rekening zijn gecontroleerd'. Het lijkt er dus op dat Revolut eindelijk SurePay heeft geïntegreerd.
Ik maak regelmatig geld over tussen Rabo<>Revolut, en ik krijg al erg lang regelmatig de melding dat de iban/naam check goed is, maar ik krijg ook soms de melding dat het niet gecontroleerd kan worden. Nadat dit mij een keer was opgevallen van de goede naam/rek nr check bij de rabo dacht ik ook dat tikkie nu wel werkte met mijn NL iban, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:15
Net het topic doorgelezen over de spaarrekening die eigenlijk geen spaarrekening is maar met belegging in valuta fonds.

Gebruikt iemand dit en hoe bevalt het?

Ik was wat pockets aan aan het maken toen ik deze zag. Ik denk er nu aan om een van de langere termijn pockets te vervangen door de "spaar"rekening. Zal niet om hele grote bedragen ruim onder die 22K onder garantie.

Tot slot zag ik dat je ook een andere bank kan koppelen in de app? Mijn andere bank is een ING gezamenlijke rekening met CC. Heeft iemand deze optie in gebruik en bevalt het? Of is het qua privacy niet handig die functie te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
FJP84 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:19:
Net het topic doorgelezen over de spaarrekening die eigenlijk geen spaarrekening is maar met belegging in valuta fonds.

Ik was wat pockets aan aan het maken toen ik deze zag. Ik denk er nu aan om een van de langere termijn pockets te vervangen door de "spaar"rekening. Zal niet om hele grote bedragen ruim onder die 22K onder garantie.

Tot slot zag ik dat je ook een andere bank kan koppelen in de app? Mijn andere bank is een ING gezamenlijke rekening met CC. Heeft iemand deze optie in gebruik en bevalt het? Of is het qua privacy niet handig die functie te gebruiken?
Die ' flexibele rekeningen ' zijn prima, gebruik ze hier ook volop.
Het is in principe een belegging en worden zo ook gezien door de belastingdienst, dus dat is iets om rekening mee te houden wat betreft VRH.
Qua risico echter prima en vergelijkbaar met sparen onder het DGS tót die garantiestelling van het BCS, daarboven is het een ander verhaal.

Je gegevens van andere rekeningen delen met Revolut zou ik enorm afraden, of van en met welke bank dan ook.
Ze kunnen dit namelijk tegen je gebruiken voor bijvoorbeeld Wwft doeleinden.
Één van de voordelen van meerdere rekeningen te bezitten bij meerdere banken is namelijk dat bank A niet weet wat jij bij bank B doet en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

TibbeMCFC schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:46:
Waar de Rabobank app eerder altijd aangaf dat er bij het overboeken naar een Revolut IBAN geen Naam/IBAN check gedaan kon worden, krijg ik nu de melding 'Naam en rekening zijn gecontroleerd'. Het lijkt er dus op dat Revolut eindelijk SurePay heeft geïntegreerd, en dat je nu ook je Revolut IBAN kunt gaan gebruiken bij bedrijven en instantie als Tikkie en de overheid. Echter blokkeert Tikkie op dit moment sowieso nog alle Revolut IBANs, dus het wachten is tot zij dit gaan aanpassen in de app.
Tikkie nog niet.

Net geprobeerd en werkt niet. :(
Flink dubio dus want Revolut ondersteunt blijkbaar geen betaalverzoeken sturen dus dacht daar omheen te gaan met Tikkie maar dat kan dus ook niet :(

Edit: Rabo controleert hier iig geen IBAN+naam bij een Revolut rekening.

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 25-02-2024 11:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Even een vraag; heeft iemand al zijn Nederlandse bankrekeningnummer van Revolut bij Raisin als tegenrekening kunnen opgeven. Ik lees hier dat het bij sommige Nederlandse spaarrekeningen wel kan en bij andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

r_j_j_rotteveel schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Eerst euro's erop en dan omzetten naar dollars via "Wisselen"? (Ik heb zelf geen <18-rekening overigens)
Nee dit kan ook niet, ik kan het niet en mijn dochter via haar app ook niet.

Dus maar even er vanuit gaan dat Revolut noch steeds betere koersen heeft dan haar eigen ASN pas. Als ze gaat pinnen/betalen. Dus maar even 2 passen mee. En zien hoe het uitpakt.

Wel jammer dat het zo'n beperkte functie heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
FJP84 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:19:

Ik gebruik het voor grotere bedragen dan 22k, in GBP met Revolut Metal (5.11% rente) en dit bevalt prima. Elke dag een mooie bedragje erbij:=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
deef- schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:05:
[...]

Ik gebruik het voor grotere bedragen dan 22k, in GBP met Revolut Metal (5.11% rente) en dit bevalt prima. Elke dag een mooie bedragje erbij:=)
Het probleem is dat als Revolut ten onder gaat, dat er een hele grote kans is dat de beleggingen ( wat die '' spaarfunctie '' in feite is ) samen mee gaat in de inboedel van Revolut.
Dan moet je aanspraak maken op het BCS die maar tot (20K, niet 22K volgens mij ) vergoed, dus alles wat daarboven zit loop je daadwerkelijk een risico op.
Vergelijkbaar met het stallen van geld bij een bank boven het DGS ( 100K )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
JohanNL schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:11:
[...]

Het probleem is dat als Revolut ten onder gaat, dat er een hele grote kans is dat de beleggingen ( wat die '' spaarfunctie '' in feite is ) samen mee gaat in de inboedel van Revolut.
Dan moet je aanspraak maken op het BCS die maar tot (20K, niet 22K volgens mij ) vergoed, dus alles wat daarboven zit loop je daadwerkelijk een risico op.
Vergelijkbaar met het stallen van geld bij een bank boven het DGS ( 100K )
Dat risico neem ik in dit geval, het gaat bij mij om geld wat ik zeker dit jaar weer uitgeef en dat ze dit jaar failliet gaan geloof ik niet. Vooralsnog is de stijging van GBP en de 5.11% rente mij goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Hoe groot of klein is Revolut qua balanstotaal versus de traditionele Nederlandse grootbanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:03
Bij mij is het doen van betalingen echt een crime.

Ik heb een Zweedse/SEK ‘hoofdrekening’.
Ik denk dat ik daardoor problemen heb, maar weet het niet zeker.

Ik moet om geld over te schrijven naar andere Zweedse rekeningnummers altijd een ‘clearing nummer’ en ‘accountnummer’ hebben. Vaak zijn dit de laatste nummers van een IBAN, maar niet altijd. Ik moet dan instanties gaan vragen naar deze nummers en die weten ze dan ook nog niet eens. Ik blijf dan hameren dat ze dit na moeten vragen bij de financiële afdeling of hun bank. En meestal krijg ik het dan uiteindelijk wel, maar het is dus een heel gedoe.
Ik snap niet waarom IBAN en BIC niet voldoende zijn.

En dan ben ik helaas nog niet van de moeilijkheden af…
Want als ik dan een factuur betaal, dan wordt die door de ontvangende partij niet gezien.
De betaling gaat wel door, maar die wordt niet geautomatiseerd ontvangen en dus wordt de factuur niet als betaald gezien. Al meerdere keren dat ik herinneringen heb gekregen en zelfs ‘te laat betaald boetes’. Terwijl ik wel betaald heb en op tijd betaald. Ik heb daar gelukkig bewijs van en uiteindelijk worden de betalingen ook wel gevonden, maar het is niet bepaald makkelijk. Nu met iedere nieuwe factuurbetaling moet ik er een mailtje achteraan sturen met de vraag of ze de betaling al ontvangen hebben, want anders krijg ik weer gedoe.

Al met al twijfel ik steeds meer of de voordelen (die ik zo niet eens meer weet te noemen) wel opwegen tegen deze moeilijkheden.

Hebben andere mensen dit ook?
Ik ben namelijk erg benieuwd als ik een Nederlandse/EUR hoofdrekening zou hebben, dezelfde problemen zou hebben.
Dus heb je bij overschrijvingen/betalingen meer nodig dan IBAN en BIC?
En als je iets overschrijft, gaat het kenmerk*/omschrijving wel mee? En wordt dat automatisch herkend door de ontvanger? Of moet je ook erachteraan om te zorgen dat de betaling gevonden wordt?

*Ik snap dat een Zweeds betalingskenmerk (OCR) niet zal werken, maar als ik een rekening via ING betaal en het nummer gewoon als omschrijving invul, gaat dit wel altijd goed en hoef ik er nooit achteraan te gaan om te vragen of de betaling is gevonden. Bij Revolut dus altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Truus01 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:31:
Ik heb een Zweedse/SEK ‘hoofdrekening’.
(...)
Hebben andere mensen dit ook?
Ik verwacht niet dat je hier veel mensen met een "Zweedse" Revolutrekening gaat aantreffen.
Ik ben namelijk erg benieuwd als ik een Nederlandse/EUR hoofdrekening zou hebben, dezelfde problemen zou hebben.
Dus heb je bij overschrijvingen/betalingen meer nodig dan IBAN en BIC?
Zelf heb ik, zoals eerder gepost in dit topic, alleen ervaring met overmaken van EUR naar een Zweedse rekening met alleen IBAN/BIC. Het EUR bedrag wordt automatisch omgezet naar SEK door de ontvangende bank, zonder koersopslag als het goed is.

In de app kun je ook een betaling initiëren naar een Zweedse rekening in SEK. In het invoerscherm vraagt hij alleen om een IBAN maar kan het verder niet testen.
En als je iets overschrijft, gaat het kenmerk*/omschrijving wel mee? En wordt dat automatisch herkend door de ontvanger? Of moet je ook erachteraan om te zorgen dat de betaling gevonden wordt?
Een ontvanger met een Swedbank rekening moet altijd een bijlage in de app openen (PDF) waarin de omschrijving staat. Maar dat is dus als EUR betaling geïnitieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:23
Htbaa schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:19:
[...]

Ik had/heb dat ook. Nu start ik met het kopieren van de revolut bank app mijn bank rek nummer en plakken in de abn app en dan heb ik geen error. Vreemd maar ik denk dat het stuk loopt op het moment dat je het adres boek gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Anoniem: 1839988 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:10:
Hoe groot of klein is Revolut qua balanstotaal versus de traditionele Nederlandse grootbanken?
Je hebt je zoekopdracht voor google per ongeluk hier in het topic gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Wally2002 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:15:
Ik verwacht niet dat je hier veel mensen met een "Zweedse" Revolutrekening gaat aantreffen.
Nee, het gaat me deze keer juist ook vooral om het verschil. Hoe overschrijvingen, voornamelijk naar het buitenland, bij anderen gaan.
Zelf heb ik, zoals eerder gepost in dit topic, alleen ervaring met overmaken van EUR naar een Zweedse rekening met alleen IBAN/BIC. Het EUR bedrag wordt automatisch omgezet naar SEK door de ontvangende bank, zonder koersopslag als het goed is.
Aha. Je hebt dus niet betaald vanuit een SEK-rekening, maar je Euro hoofdrekening.
Maar je zou toch ook wel een EUR en een SEK rekening kunnen hebben/maken? En dan vanuit die SEK-rekening de Zweedse facturen betalen.
En dat vraag ik me dus af, of dat dan makkelijker gaat, met als hoofdrekening EUR en extra rekening SEK. (Ik heb het nu dus andersom.)
In de app kun je ook een betaling initiëren naar een Zweedse rekening in SEK. In het invoerscherm vraagt hij alleen om een IBAN maar kan het verder niet testen.

Een ontvanger met een Swedbank rekening moet altijd een bijlage in de app openen (PDF) waarin de omschrijving staat. Maar dat is dus als EUR betaling geïnitieerd.
OK, bedankt voor deze info.
Wel apart dat er een pdf geopend moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Overigens is het bij mij specifiek Zweden, maar ik ben ook benieuwd naar hoe andere buitenlandse betalingen gaan, omdat die wellicht vergelijkbaar zijn.
Dus als iemand bv een USD-rekening (erbij) heeft en daar betalingen mee doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Truus01 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Nee, het gaat me deze keer juist ook vooral om het verschil. Hoe overschrijvingen, voornamelijk naar het buitenland, bij anderen gaan.
Prima, maar je vroeg of mensen het ook hebben... ;)
[...]

Aha. Je hebt dus niet betaald vanuit een SEK-rekening, maar je Euro hoofdrekening.
Maar je zou toch ook wel een EUR en een SEK rekening kunnen hebben/maken? En dan vanuit die SEK-rekening de Zweedse facturen betalen.
En dat vraag ik me dus af, of dat dan makkelijker gaat, met als hoofdrekening EUR en extra rekening SEK. (Ik heb het nu dus andersom.)
Je kunt gewoon een SEK potje aanhouden en vanuit betalen.
Voor een ontvanger in Zweden, met keuze voor valuta SEK, moet je zowel een IBAN alsook een rekening nr invoeren.
Een SEK betaling wordt bij een account met als basis EUR wel gezien als internationale betaling waar een fee over wordt berekend door Revolut.
[...]

OK, bedankt voor deze info.
Wel apart dat er een pdf geopend moet worden.
Voor zover ik weet heeft die ontvanger dat ook bij overschrijvingen vanuit NL banken (Rabo en ASN).

Heb je eigenlijk Revolut al gecontact mbt het niet doorgeven van het kenmerk/omschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kan iemand me hier mee helpen dmv een linkverwijzing of inzicht via wat er als klant wel zichtbaar is?

Ik ben nog geen klant, maar vind Revolut wel interessant, ook vanwege de <18 rekeningen. Waar ik echter niks over kan vinden is:
- Hoeveel fysieke kaarten kan ik aanvragen onder het Plus/Premium abo?
- En indien standaard 1: hoeveel kost elke extra kaart?
- Kan een joint account eigen fysieke kaarten krijgen?
- Kan ik een fysieke debetkaart voor mijn persoonlijke rekening en joint account aanvragen én daarbij nog een fysieke creditcard waarbij ik zelf kan kiezen of ik die aan mijn persoonlijke rekening of het joint account koppel?
- Ondersteunt de Apple Pay variant van Revolut ook zowel debet als credit kaarten?
- Is de creditcard Visa of MasterCard?
- Hebben de spaarrekeningen een eigen IBAN of zijn dat virtuele rekeningen die altijd via je hoofdaccount moeten lopen?
- Stel ik sluit Premium af, mijn vrouw Plus en we hebben een Joint account waarmee we de wintersport betalen, heb je dan met het joint account automatisch altijd de voordelen van premium (verzekeringen)?

En als laatste:
- Wat heb ik precies nodig als ik het volgende wil hebben: rekening voor mijzelf, voor mijn vrouw, een joint account en voor beide kinderen een eigen rekening. Ook voor iedereen een spaarrekening (dus 5 totaal). Is het dan voldoende om 2x Plus/Premium af te sluiten en de juiste (fysieke) kaarten aan te vragen? Of is een joint account ook weer een eigen subscription?

Dit heb ik allemaal op de Revolut site op proberen te zoeken en ik ben de FAQ nog aan het doorspitten, maar ze zijn niet heel erg transparant tot nu toe, dat vind ik het enige nadeel en daarom blijf ik met best wat vragen zitten. :P

[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-02-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
MooDyBLueS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:42:
Kan iemand me hier mee helpen dmv een linkverwijzing of inzicht via wat er als klant wel zichtbaar is?

Ik ben nog geen klant, maar vind Revolut wel interessant, ook vanwege de <18 rekeningen. Waar ik echter niks over kan vinden is:
[...]
- Kan een joint account eigen fysieke kaarten krijgen?
Ja
- Kan ik een fysieke debetkaart voor mijn persoonlijke rekening en joint account aanvragen én daarbij nog een fysieke creditcard waarbij ik zelf kan kiezen of ik die aan mijn persoonlijke rekening of het joint account koppel?
- Ondersteunt de Apple Pay variant van Revolut ook zowel debet als credit kaarten?
- Is de creditcard Visa of MasterCard?
Revolut geeft geen creditcards uit, alleen debitcards.
- Hebben de spaarrekeningen een eigen IBAN of zijn dat virtuele rekeningen die altijd via je hoofdaccount moeten lopen?
De spaarrekeningen zijn geen echte spaarrekening maar beleggingsrekeningen. Ze hebben geen eigen IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mfkne schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Ja

[...]

Revolut geeft geen creditcards uit, alleen debitcards.

[...]

De spaarrekeningen zijn geen echte spaarrekening maar beleggingsrekeningen. Ze hebben geen eigen IBAN.
Thanks, had dit niet verwacht. Maar dan valt Revolut voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Wally2002 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:02:
Heb je eigenlijk Revolut al gecontact mbt het niet doorgeven van het kenmerk/omschrijving?
Ik heb al mijn problemen meermaals gemeld, maar ze doen er niks mee. Schijnt nou eenmaal zo in hun software te zitten en/of afspraken te zijn die ze gemaakt hebben.
Blijf ik het vreemd vinden dat ik met ING nooit problemen heb gehad, maar met alle betalingen (in SEK (Euro nog niet geprobeerd)) problemen heb.

• Pedrovice
  • Laatst online: 15-12-2024
Vraagje, ik ga binnenkort naar USA. Ik ben nu al dollars aan het omzetten. Kan ik dan hiermee betalen zonder aanvullende kosten?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11
Pedrovice schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:54:
Vraagje, ik ga binnenkort naar USA. Ik ben nu al dollars aan het omzetten. Kan ik dan hiermee betalen zonder aanvullende kosten?
Ja, dat kan.

Kan ook zonder omzetten, maar dan wordt de wisselkoers van dat moment gebruikt. Weet niet hoe het weekends zit trouwens, maar als je vooraf doet is het sowieso zonder kosten (is mijn ervaring).

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-05 22:50
Pedrovice schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:54:
Werkt prima, ik doe al jaren niet anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:18
Ik heb een paar vragen:

- Hoe kun je makkelijk de tegenrekening / IBAN zien van een betaling?
- Hoe kun je makkelijk een overschrijving doen naar een IBAN zonder deze toe te voegen aan het adresboek?
- Ik ga het waarschijnlijk niet gebruiken maar wil er toch even naar kijken. Waar vind ik de Cryptos in de app zonder gebruik te maken van de zoekfunctie? Beleggen zie ik namelijk wel in de app onderaan.
- Welke banken ondersteunen tegenwoordig instant payment van/naar Revolut? Zojuist getest met Bunq en dit werkte niet. ING gaat wel goed lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Even een vraag over automatische incasso als er te weinig saldo op de betaalrekening van revolut staat.

Krijg je dan in de Revolut app een melding dat er een poging is gedaan af te schrijven?

Zodat je saldo positief kan maken, waardoor automatisch een nieuwe poging gedaan word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

qwasd schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:44:
Ik heb een paar vragen:

- Hoe kun je makkelijk de tegenrekening / IBAN zien van een betaling?
- Hoe kun je makkelijk een overschrijving doen naar een IBAN zonder deze toe te voegen aan het adresboek?
- Ik ga het waarschijnlijk niet gebruiken maar wil er toch even naar kijken. Waar vind ik de Cryptos in de app zonder gebruik te maken van de zoekfunctie? Beleggen zie ik namelijk wel in de app onderaan.
- Welke banken ondersteunen tegenwoordig instant payment van/naar Revolut? Zojuist getest met Bunq en dit werkte niet. ING gaat wel goed lijkt het.
Makkelijk is het niet denk ik, je moet namelijk de PDF van de betaling downloaden.
Overschrijven is via "Bankontvanger" in de transacties. uiteindelijke overmaking komt als een soort chat in je lijstje
Crypto is gewoon te vinden door bv BTC in te typen or bv ETH.
Rabo is ook instant, in ieder geval ontvangend. Ik stuur normaal geen geld weer terug naar Rabo. Anderen weet ik niet want geen ervaring mee, maar je kan via iDeal top up doen en dan staat het ook meteen op je Revolut. Ideal via Revolut werkt wel omslachtig als betaling. Mijn vrouw heeft wel eens gehad dat het proces zo langzaam ging dat de betaling niet bij de webshop was herkend en dus de bestelling gecancelled werd. Maar dat was in het begin van iDeal ondersteuning. Tegenwoordig betaal ik via de debit card methode dat werkt probleem loos en kan bij ook overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
VanBreukelen schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:09:
Even een vraag over automatische incasso als er te weinig saldo op de betaalrekening van revolut staat.

Krijg je dan in de Revolut app een melding dat er een poging is gedaan af te schrijven?

Zodat je saldo positief kan maken, waardoor automatisch een nieuwe poging gedaan word?
Achteraf weet ik niet.
Maar vooraf krijg ik altijd een berichtje "Apple gaat morgen 1,99 euro afschrijven. Zorg dat er voldoende saldo beschikbaar is." (zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:04
Jan_V schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:34:
[...]

Achteraf weet ik niet.
Maar vooraf krijg ik altijd een berichtje "Apple gaat morgen 1,99 euro afschrijven. Zorg dat er voldoende saldo beschikbaar is." (zoiets)
De laatste tijd krijg ik niet altijd een melding vooraf en het 'toekomstig' overzicht is ook een rommeltje geworden wat niet altijd betrouwbaar is. Ik heb 1 keer gehad dat ik net te weinig had (was ook zonder aankondiging helaas) en er was niets afgeschreven en het bedrijf zag dit als een stornering. De incasso's staan automatisch om 01:00 snachts hier op de dag van afschrijving als reservering. en de daadwerkelijke afschrijving is rond 13:00 uur op de dag zelf. Het is dus altijd slim om uiterlijk de avond voor de afschrijving genoeg saldo te hebben anders mislukt je incasso, je kan niet rood staan. En er is dus geen nieuwe poging vanuit Revolut. Bij creditcard betalingen mislukt de betaling simpelweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 02-03-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Barrycade schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:33:
[...]

Makkelijk is het niet denk ik, je moet namelijk de PDF van de betaling downloaden.
Overschrijven is via "Bankontvanger" in de transacties. uiteindelijke overmaking komt als een soort chat in je lijstje
Crypto is gewoon te vinden door bv BTC in te typen or bv ETH.
Rabo is ook instant, in ieder geval ontvangend. Ik stuur normaal geen geld weer terug naar Rabo. Anderen weet ik niet want geen ervaring mee, maar je kan via iDeal top up doen en dan staat het ook meteen op je Revolut. Ideal via Revolut werkt wel omslachtig als betaling. Mijn vrouw heeft wel eens gehad dat het proces zo langzaam ging dat de betaling niet bij de webshop was herkend en dus de bestelling gecancelled werd. Maar dat was in het begin van iDeal ondersteuning. Tegenwoordig betaal ik via de debit card methode dat werkt probleem loos en kan bij ook overal.
Ik heb gelukkig nog geen mislukte iDeal betalingen gehad, maar heb afgelopen week wel een betaling gedaan via iDeal en kreeg pas een paar uren later de bevestiging dat het geld was overgemaakt.

Vanuit de webshop zelf nog geen status wijziging gehad. Dus ben benieuwd hoe dat afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Jan_V schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:49:
[...]

Ik heb gelukkig nog geen mislukte iDeal betalingen gehad, maar heb afgelopen week wel een betaling gedaan via iDeal en kreeg pas een paar uren later de bevestiging dat het geld was overgemaakt.
Dit is precies hoe iDeal werkt.
De betaalbevestiging gaat via iDeal naar de webshop. De shop weet dus dat er succesvol betaald is.
De daadwerkelijke transactie is eerst een reservering en wordt later definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Wally2002 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 05:13:
[...]

Dit is precies hoe iDeal werkt.
De betaalbevestiging gaat via iDeal naar de webshop. De shop weet dus dat er succesvol betaald is.
De daadwerkelijke transactie is eerst een reservering en wordt later definitief.
Aha, dat verklaart het.
Bij m'n Rabobank rekening is/lijkt het direct, wat m'n referentie punt was.

Bedankt, had stiekem al zoiets verwacht, maar wist niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou ik ben er vrij zeker van dat Revolut niet mijn 2e rekening gaat worden ondertussen.

IDeal betalingen zijn ook een drama zeg :(
Redirect naar de site, inloggen, bevestigen in de app dan de daadwerkelijke betaling die vervolgens vastloopt op de code die ik pas na een paar minuten krijg met sms.
Waarom niet gewoon redirecten naar de app zoals andere banken :?

Dat plus dat ik geen betaalverzoeken kan doen die andere zonder Revolut of creditcard kunnen betalen maakt het vrij onbruikbaar voor dagelijks gebruik :?

Edit: vreemd, net en andere iDeal betaling gedaan en die gaat direct naar de app en dan is het binnen 30sec betaald.

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 06-03-2024 06:21 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:04
sapphire schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:06:
Nou ik ben er vrij zeker van dat Revolut niet mijn 2e rekening gaat worden ondertussen.

IDeal betalingen zijn ook een drama zeg :(
Redirect naar de site, inloggen, bevestigen in de app dan de daadwerkelijke betaling die vervolgens vastloopt op de code die ik pas na een paar minuten krijg met sms.
Waarom niet gewoon redirecten naar de app zoals andere banken :?

Dat plus dat ik geen betaalverzoeken kan doen die andere zonder Revolut of creditcard kunnen betalen maakt het vrij onbruikbaar voor dagelijks gebruik :?

Edit: vreemd, net en andere iDeal betaling gedaan en die gaat direct naar de app en dan is het binnen 30sec betaald.
Ja iDeal werkt het beste via mobiel dan schakelt ie meteen naar de app, maar vergeet niet op 'machtigen' te klikken anders gaat het proces niet verder en kom je niet op de bevestigingspagina van je bestelling. Zelf vind ik de talloze mails irritant en ook omdat iDeal niet realtime gaat. Via desktop is het inderdaad een ramp met inloggen, sms code, pincode etc. Dan heb je grote kans dat de website ondertussen al is vastgelopen..

En betaalverzoeken zonder Revolut account of creditcard zijn niet mogelijk volgens mij. Je moet je IBAN dus doorgeven aan de overmaker of het via een andere bank doen. Of wachten tot Revolut ooit wordt toegevoegd aan Tikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Deezers schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:12:
[...]

Ja iDeal werkt het beste via mobiel dan schakelt ie meteen naar de app, maar vergeet niet op 'machtigen' te klikken anders gaat het proces niet verder en kom je niet op de bevestigingspagina van je bestelling. Zelf vind ik de talloze mails irritant en ook omdat iDeal niet realtime gaat. Via desktop is het inderdaad een ramp met inloggen, sms code, pincode etc. Dan heb je grote kans dat de website ondertussen al is vastgelopen..
Beide was op mobiel.
De eerste vanmorgen was een betaalverzoek van Marktplaats via de app en die schakelt naar een Revolut website. De andere was mijn webhost en die betaling schakelt netjes naar de app :?
En betaalverzoeken zonder Revolut account of creditcard zijn niet mogelijk volgens mij. Je moet je IBAN dus doorgeven aan de overmaker of het via een andere bank doen. Of wachten tot Revolut ooit wordt toegevoegd aan Tikkie.
Alleen dus met een zakelijke rekening, ik blijf het bizar vinden dat zo’n basale functionaliteit niet werkt!

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
sapphire schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:44:
[...]

Alleen dus met een zakelijke rekening, ik blijf het bizar vinden dat zo’n basale functionaliteit niet werkt!
Betaalverzoeken met iDeal betalen? We hebben het hier over een internationale bank die ook toevallig in Nederland opereert he ;) Ik denk dat 90% van de Revolut klanten nog nooit van iDeal heeft gehoord. En persoonlijk vind ik het al heel wat dat zowel Revolut als N26 iDeal ondersteunen (om online betalingen te doen). Want bv OpenBank ondersteund het niet.
Deezers schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:12:
Of wachten tot Revolut ooit wordt toegevoegd aan Tikkie.
Je hebt "Of wachten totdat Revolut de naamcontrole implementeert zodat Tikkie dit kan toepassen bij de registratie" verkeerd geschreven :+. Dat Tikkie niet werkt is een Revolut probleem, geen Tikkie probleem. Tikkie laat tegenwoordig zelfs een melding zien dat je een NL Revolut IBAN niet kunt gebruiken omdat ze de naamcontrole dus niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Betaalverzoeken met iDeal betalen? We hebben het hier over een internationale bank die ook toevallig in Nederland opereert he ;) Ik denk dat 90% van de Revolut klanten nog nooit van iDeal heeft gehoord. En persoonlijk vind ik het al heel wat dat zowel Revolut als N26 iDeal ondersteunen (om online betalingen te doen). Want bv OpenBank ondersteund het niet.

[...]

Je hebt "Of wachten totdat Revolut de naamcontrole implementeert zodat Tikkie dit kan toepassen bij de registratie" verkeerd geschreven :+. Dat Tikkie niet werkt is een Revolut probleem, geen Tikkie probleem. Tikkie laat tegenwoordig zelfs een melding zien dat je een NL Revolut IBAN niet kunt gebruiken omdat ze de naamcontrole dus niet ondersteunen.
Zij begeven zich zelf op een markt die een dominante betaalmethode heeft dus lijkt het me niet vreemd dat je daar je product op aanpast? Dat je dat niet vanaf dag één hebt snap ik wel, dat je het niet in je gratis product stopt misschien ook nog maar helemaal niet vind ik vreemd.

Schakel dan op z'n minst die naamcontrole in zodat mensen iets als tikkie kunnen gebruiken icm. je product :)

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 06-03-2024 08:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sapphire schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:30:
Schakel dan op z'n minst die naamcontrole in zodat mensen iets als tikkie kunnen gebruiken icm. je product :)
Tikkie vereist een NL IBAN, en ook die hebben ze nog niet heel lang. En "schakel naamcontrole in" is natuurlijk niet het geval. Dat zal "implementeer naamcontrole" zijn. En ook daarbij, dat is volgens mij een Nederlands systeem?
Maar er is ook goed nieuws, en dat is dat de betaalvereniging Nederland onder de nieuwe SEPA regelgeving erdoor heeft weten te duwen dat er een Europese naamcontrole komt. Dus Revolut zal die tzt moeten ondersteunen. En dan kan wel naar Tikkie worden verwezen als het niet werkt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:07:
[...]

Tikkie vereist een NL IBAN, en ook die hebben ze nog niet heel lang. En "schakel naamcontrole in" is natuurlijk niet het geval. Dat zal "implementeer naamcontrole" zijn. En ook daarbij, dat is volgens mij een Nederlands systeem?
Maar er is ook goed nieuws, en dat is dat de betaalvereniging Nederland onder de nieuwe SEPA regelgeving erdoor heeft weten te duwen dat er een Europese naamcontrole komt. Dus Revolut zal die tzt moeten ondersteunen. En dan kan wel naar Tikkie worden verwezen als het niet werkt :+.
Ah die Iban, nee dat is pas sinds kort idd :)

Inschakelen/implementeren hoe je het noemt of doet maakt voor mij als klant weinig uit :+

Dat van die SEPA wist ik niet maar zou wel erg welkom zijn, dan wacht ik nog even af. Vind de mogelijkheden en app namelijk wel lekker modern en bijtijds aanvoelen namelijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 18:14
Ik kijk er vast overheen. Maar iemand die weet wat de fees zijn om crypto te verkopen en om te zetten naar fiat (naar je Wallet voor euro’s)? 😅 ik kon het niet vinden in de FAQ van revolut. Ik krijg alleen andere landen te zien.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:48
jdiezrequejo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:02:
Ik kijk er vast overheen. Maar iemand die weet wat de fees zijn om crypto te verkopen en om te zetten naar fiat (naar je Wallet voor euro’s)? 😅 ik kon het niet vinden in de FAQ van revolut. Ik krijg alleen andere landen te zien.
2.5%. Vrij hoog dus. Ik weet alleen niet of je gratis kunt overzetten naar een wallet of exchange waardoor je deze kosten zou kunnen omzeilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tarief hangt af van je plan, dus hoe duurder plan des te lager de kosten.

Geen idee waar je de.prijzen kan vinden, app en website is op dat gebied best wel rommelig. Iets te hip (zegt deze eind 40-er ter referentie)

Ik raak continu de draad kwijt waar wat te vinden. Voor mij werkt het in ieder geval niet intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 11:33
Heeft iemand die belasting aangifte heeft gedaan al ervaring of de belasting dienst Revolut kaarten door de rekening die er aan vast hangt in Litouwen nog steeds als buitenlandse bankrekening ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Sorry, verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door the-body op 06-03-2024 16:52 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ucsdcom schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:00:
Heeft iemand die belasting aangifte heeft gedaan al ervaring of de belasting dienst Revolut kaarten door de rekening die er aan vast hangt in Litouwen nog steeds als buitenlandse bankrekening ziet?
Waarvoor specifiek? De belastingdienst heeft alleen interesse in vermogen. Of dat vermogen vervolgens spaargeld is dat onder een NL IBAN staat of onder een LT IBAN maakt niet uit. De enige twee categorieën zijn banktegoeden (spaarrekening / betaalrekening) en overige (aandelen, crypto, woningen voor verhuur, ...).

En ja, ik heb ook gezien dat ze nu naar land vragen, maar ook of het een bankrekening is. En de gewone Revolut betaalrekening is een bankrekening. Maar de "spaar"oplossing van Revolut dus niet, dat is een belegging in een geldmarktfonds. Maar gezien ze dat product pas in 2023 geïntroduceerd hebben is dat niet relevant voor de aangifte van 2023. Ze vragen immers alleen naar 1-1(-2023).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 11:33
RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:09:
[...]

Waarvoor specifiek? De belastingdienst heeft alleen interesse in vermogen. Of dat vermogen vervolgens spaargeld is dat onder een NL IBAN staat of onder een LT IBAN maakt niet uit. De enige twee categorieën zijn banktegoeden (spaarrekening / betaalrekening) en overige (aandelen, crypto, woningen voor verhuur, ...).

En ja, ik heb ook gezien dat ze nu naar land vragen, maar ook of het een bankrekening is. En de gewone Revolut betaalrekening is een bankrekening. Maar de "spaar"oplossing van Revolut dus niet, dat is een belegging in een geldmarktfonds. Maar gezien ze dat product pas in 2023 geïntroduceerd hebben is dat niet relevant voor de aangifte van 2023. Ze vragen immers alleen naar 1-1(-2023).
De belastingdienst legde vorig jaar beperkingen op voor de manieren voor aangifte doen helaas. Als de app het niet doet dan geldt dat dit jaar ook weer.

Intussen gedaan. En helaas ook dit jaar val je weer buiten de standaard aangifte met een Revolut pas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBHpoUa6EbShl4UvBciOKaXT_kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzTsX0IE0JthiEVXbDKyy3u3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben er trouwens achter, soort van, waarom de ene iDeal betaling netjes naar de app schiet en de andere naar een website.

Het lijkt er op dat dit bij onlinebetaalplatform ligt welke marktplaats gebruikt. Jammer want dat is één van de hoofdredenen dat ik een 2e rekening wil.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danneh93x
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-05 16:51
Mijn partner en ik hebben zojuist allebei een Revolut rekening geopend. Nu heb ik direct een NL IBAN en mijn partner kreeg een Litouws IBAN.

Iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan het duren voor zijn ook een NL IBAN krijgen? Las dat nieuwe klanten sowieso direct een NL IBAN zouden krijgen?
Vooralsnog wel erg prettig in gebruik - zeker met aandelen optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Wat is daar precies prettig aan? Zijn er echt mensen die revolut hier voor gebruiken? (is erg prijzig toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danneh93x
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-05 16:51
de Peer schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Wat is daar precies prettig aan? Zijn er echt mensen die revolut hier voor gebruiken? (is erg prijzig toch?)
Naja. 1x per maand inleggen. Ik begrijp dat spreiden handiger is, maar ik beleg sowieso met meerdere rekeningen. Doe dan bij Revolut één type aandeel per keer 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Danneh93x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:31:
[...]

Naja. 1x per maand inleggen. Ik begrijp dat spreiden handiger is, maar ik beleg sowieso met meerdere rekeningen. Doe dan bij Revolut één type aandeel per keer 😂
Was hier of in het beleggingstopic eerder besproken, maar let op dat het onduidelijk is wat er gaat gebeuren met je beleggingen bij Revolut als Revolut failliet zou gaan.
Daarom beleg je beter niet meer dan €20K, dit vergoed het BCS maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
de Peer schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:05:
[...]

De lopende kosten zouden binnenkort verlopen, dus nee! Revolut zou een serieuze speler hierin kunnen zijn, als ze de scheiding tussen hun eigen en het vermogen van hun klanten op orde zouden hebben, wat ze mogelijk niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Even een vraagje over de spaarrente van het gratis account. Ik krijg 3,10% als ik de app mag geloven. Dit word dagelijks uitgekeerd. Wat is de totale rente dan op jaarbasis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
VanBreukelen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:30:
Even een vraagje over de spaarrente van het gratis account. Ik krijg 3,10% als ik de app mag geloven. Dit word dagelijks uitgekeerd. Wat is de totale rente dan op jaarbasis?
3,1%. Maar dan dagelijks uitgekeerd. Stel je je ontvangt vandaag €1 rente, dan krijg je morgen over die €1 ook weer rente, dus het echte rente percentage ligt iets hoger dan die 3,1% op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Dacuuu schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:38:
[...]

3,1%. Maar dan dagelijks uitgekeerd. Stel je je ontvangt vandaag €1 rente, dan krijg je morgen over die €1 ook weer rente, dus het echte rente percentage ligt iets hoger dan die 3,1% op jaarbasis.
Oja das wel fijn. Hoe kan je het werkelijke percentage eigenlijk uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
VanBreukelen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Oja das wel fijn. Hoe kan je het werkelijke percentage eigenlijk uitrekenen?
Chatgtp heeft wel een goed punt, wellicht is die 3,1% al de uiteindelijk echte rente die je ontvangt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UPbix3n.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
VanBreukelen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:30:
Let er wel op dat het geen spaarrekening is. Daardoor is het DGS niet van toepassing en rekent de belastingdienst met het hogere (fictieve) rendement, oftewel: betaal je meer belasting er over (als je totale vermogen boven het heffingsvrije bedrag komt).

Edit/aanvulling:
V.w.b. de VRH betekent dit dat dus voor elke €100 je over een jaar €3,10 aan rente krijgt. Echter gaat de Belastingdienst uit van 6,xx% rendement, dus dat je €6,xx op jaarbasis verdient. Over die €6,xx betaal je vervolgens 33% belasting, dus €2,xx. Dus effectief rendement is dat om en nabij €1. Zou het een echte spaarrekening zijn met 3,1% rente dan rekent de belastingdienst met een fictief rendement van 1,xx%. Dus de Belastingdienst gaat er dan vanuit dat je er €1,xx aan verdient en daar rekenen ze 33% belasting over, wat neer komt op dus ongeveer €0,35.
Als het een spaarrekening was zou je effectief dus ~€2,75 overhouden per €100. Nu echter maar €1,xx.

Dat maakt dit spaarproduct eigenlijk dus alleen interessant als je onder de drempel van €57k aan totale vermogen blijft. En/want er zijn voldoende alternatieve (spaar)banken met een rente die je effectief meer oplevert (en ook banken met een rente die hoger is dan 3,10% dus nog veel meer opleveren).
En daarnaast is er dus geen DGS van toepassing. Dus "als iets mis gaat" ben je je geld kwijt (/valt het onder het beleggerscompensatiestelsel dat maar tot €20k dekt in uitzonderlijke gevallen).

[ Voor 53% gewijzigd door RobertMe op 07-03-2024 10:07 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste