Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik probeer mijn Marktplaats/online betaalrekening te wijzigen naar mijn Revolut maar het wil niet opschieten.

Na het invoeren van de wachtwoord code om de betaling van €0,01 te bevestigen krijg ik de foutmelding ‘er is iets fout gegaan’.

Het enige wat ik bij Revolut kan vinden is dat ik in de instellingen online betalingen moet aanzetten maar bij instellingen van een kaart waar ze naar verwijzen is deze instelling ergens te vinden :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

oscarwashere

"Very nice"

sapphire schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 06:47:
Ik probeer mijn Marktplaats/online betaalrekening te wijzigen naar mijn Revolut maar het wil niet opschieten.

Na het invoeren van de wachtwoord code om de betaling van €0,01 te bevestigen krijg ik de foutmelding ‘er is iets fout gegaan’.

Het enige wat ik bij Revolut kan vinden is dat ik in de instellingen online betalingen moet aanzetten maar bij instellingen van een kaart waar ze naar verwijzen is deze instelling ergens te vinden :?
Dit kan je vinden via: startscherm > rechts bovenin de knop voor je kaarten > tik de kaart aan om te bekijken > tik op instellingen vlak onder de kaart > scroll iets naar beneden voor de betaallimieten voor deze kaart, daar staat ook online betalen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

oscarwashere schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Dit kan je vinden via: startscherm > rechts bovenin de knop voor je kaarten > tik de kaart aan om te bekijken > tik op instellingen vlak onder de kaart > scroll iets naar beneden voor de betaallimieten voor deze kaart, daar staat ook online betalen bij.
Leek mij ook een logische plek en dat geeft Revolut zelf ook aan maar ik heb bij instelleningen slechts 4 opties: Uitgavenlimie, Kaart labelen, CCV-nummer deblokkeren en kaart deactiveren :?

Edit: Zou dat komen omdat ik alleen online kaarten heb en geen fysieke?

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 25-01-2024 09:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 00:53:
Revolut heeft z'n card transfer fees omhoog gegooid: https://www.revolut.com/en-NL/legal/Card-Transfer-Fees/

Nu betaal je dus altijd minimaal 20 cent ipv een vast %

[Afbeelding]

Vreemd genoeg geldt dit niet voor Duitsland en Hongarije?

https://www.revolut.com/en-DE/legal/Card-Transfer-Fees/
Dus je Turkse Netflix abo gaat met 20 cent per maand omhoog ;( nouja, komen we ook wel weer overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
xabre16v schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Dus je Turkse Netflix abo gaat met 20 cent per maand omhoog ;( nouja, komen we ook wel weer overheen
Dat niet, het gaat om creditcard naar creditcard overboekingen. Als je bijvoorbeeld een andere pre-paid creditcard wil aanvullen vanuit Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Dat niet, het gaat om creditcard naar creditcard overboekingen. Als je bijvoorbeeld een andere pre-paid creditcard wil aanvullen vanuit Revolut.
Ah zo bedankt voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Nu online

oscarwashere

"Very nice"

sapphire schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Leek mij ook een logische plek en dat geeft Revolut zelf ook aan maar ik heb bij instelleningen slechts 4 opties: Uitgavenlimie, Kaart labelen, CCV-nummer deblokkeren en kaart deactiveren :?

Edit: Zou dat komen omdat ik alleen online kaarten heb en geen fysieke?
Dat zou kunnen. Bij mijn virtuele CC heb ik de optie inderdaad ook niet. Bij mijn fysieke debet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-05 17:55
Even klagen hier hoor 😳. Afgelopen 2 dagen lang krijg ik in de chat van Revolut de mededeling, om de paar uur de mededeling ‘ nee, er is nog niets bekend wanneer uw IBAN wordt omgezet naar een NL IBAN’. En dan wordt de chat na 2 dagen zomaar beëindigd…… wat is dat voor iets ? Het moge duidelijk zijn voordat iedereen hier omgezet is.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 25-01-2024 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:24
Datisraar schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:31:
Even klagen hier hoor 😳. Afgelopen 2 dagen lang krijg ik in de chat van Revolut de mededeling, om de paar uur de mededeling ‘ nee, er is nog niets bekend wanneer uw IBAN wordt omgezet naar een NL IBAN’. En dan wordt de chat na 2 dagen zomaar beëindigd…… wat is dat voor iets ? Het moge duidelijk zijn voordat iedereen hier omgezet is.
Dit soort dingen zie je bij zowat alle online banken.
Klantenservice wordt mogelijk uitbesteed en het moet allemaal zo snel mogelijk.

Dat je een bank als Revolut ( of één van die andere online banken ) je primaire bank maakt is een soort van Russische roulette.
Maar velen zijn zo ontzettend tegen de vaste bankkosten dat ze dit serieus overwegen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

oscarwashere schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:36:
[...]

Dat zou kunnen. Bij mijn virtuele CC heb ik de optie inderdaad ook niet. Bij mijn fysieke debet wel.
Fysieke debet aangevraagd en daar staat de optie dus wel bij.
Blijkbaar dus maar even wachten op de fysieke kaart voordat ik iDeal kan gebruiken :|
Wel heerlijk al die opties die er bij staan voor de kaart wat je aan-uit kan zetten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:42
JohanNL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Dit soort dingen zie je bij zowat alle online banken.
Klantenservice wordt mogelijk uitbesteed en het moet allemaal zo snel mogelijk.

Dat je een bank als Revolut ( of één van die andere online banken ) je primaire bank maakt is een soort van Russische roulette.
Maar velen zijn zo ontzettend tegen de vaste bankkosten dat ze dit serieus overwegen.
Ik heb het afgelopen half jaar meerdere malen contact gehad met de klantenservices van Rabobank, ABN AMRO, en Revolut, en kan met volle overtuiging zeggen dat Revolut er met kop en schouders bovenuit steekt. 24/7 bereikbaar, snel geholpen, en kundige medewerkers. Gratis account btw.
Wat Datisraar zegt klinkt eerder als een technische fout in de app of chat-software van Revolut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Raymon89 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:31:
[...]

Ik heb het afgelopen half jaar meerdere malen contact gehad met de klantenservices van Rabobank, ABN AMRO, en Revolut, en kan met volle overtuiging zeggen dat Revolut er met kop en schouders bovenuit steekt. 24/7 bereikbaar, snel geholpen, en kundige medewerkers. Gratis account btw.
Wat Datisraar zegt klinkt eerder als een technische fout in de app of chat-software van Revolut?
Het gekke is dat mijn chat wel weer hersteld is en ik weer om de paar uur weer een mededeling krijg, dat er nog niets mee te delen valt,
van steeds weer een andere medewerker. Een iets te klant gerichte service dat dan weer wel, misschien omdat ik een metal plan heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 26-01-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 12:38
Datisraar schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Het gekke is dat mijn chat wel weer hersteld is en ik weer om de paar uur weer een mededeling krijg, dat er nog niets mee te delen valt,
van steeds weer een andere medewerker. Een iets te klant gerichte service dat dan weer wel, misschien omdat ik een metal plan heb?
Ik heb al aantal weken een chat openstaan over IBAN registreren bij belastingdienst. Om de paar dagen krijg ik een update. Heb een gratis account. Ik vind de klantenservice bij Revolut ook gewoon super. Zat vroeger bij de ABN, dat was echt dramatisch. Bij ING ook wel goede ervaring alleen is hun app echt ruk met iDeal betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:46

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik kwam hier een ouder bericht tegen dat iemand alleen een virtuele Visa Debit kon aanmaken. Gisteren had ik met mijn nieuw geopende Revolut rekening alleen de optie om een virtuele Mastercard Debit card aan te maken.

De oplossing was gelukkig simpel: na een chat via de app heeft de klantenservice een Visa card voor mij aangemaakt en ik heb nu beide beschikbaar. Goede service maar raar dat het niet direct in de app kon.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Dit is vooral een persoonlijke afweging lijkt me, ik zou het zelf in iedergeval (nog) niet doen en dan heb ik zelf het Metal plan er bij, waarbij de service wellicht beter is.
Wellicht dat jij op een gegeven moment van je Nederlandse huisbank af wilt, dan is er maar één manier hierin: gewoon langzamerhand dingen proberen over te zetten en kijken hoe het verloopt.
Maar persoonlijk vind ik dat een te groot risico, met mijn Nederlandse huisbank heb ik nooit problemen gehad, al zowat mijn hele leven lang.
Aangezien er zo ontzettend veel mis kán gaan, ga ik dat zeker niet zomaar opgeven, die paar euro die ze er per maand voor vragen is dan ook peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:23

de Peer

under peer review

mkrmr schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:05:
Ik kwam hier een ouder bericht tegen dat iemand alleen een virtuele Visa Debit kon aanmaken. Gisteren had ik met mijn nieuw geopende Revolut rekening alleen de optie om een virtuele Mastercard Debit card aan te maken.

De oplossing was gelukkig simpel: na een chat via de app heeft de klantenservice een Visa card voor mij aangemaakt en ik heb nu beide beschikbaar. Goede service maar raar dat het niet direct in de app kon.

***members only***
Hier al een jaar revolut als hoofdrekening. Zowel privé als gezamenlijke rekening met nog een LT Iban. Bevalt prima.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JohanNL schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Dit is vooral een persoonlijke afweging lijkt me, ik zou het zelf in iedergeval (nog) niet doen en dan heb ik zelf het Metal plan er bij, waarbij de service wellicht beter is.
Wellicht dat jij op een gegeven moment van je Nederlandse huisbank af wilt, dan is er maar één manier hierin: gewoon langzamerhand dingen proberen over te zetten en kijken hoe het verloopt.
Maar persoonlijk vind ik dat een te groot risico, met mijn Nederlandse huisbank heb ik nooit problemen gehad, al zowat mijn hele leven lang.
Aangezien er zo ontzettend veel mis kán gaan, ga ik dat zeker niet zomaar opgeven, die paar euro die ze er per maand voor vragen is dan ook peanuts.
Huh wat zou er mis kunnen gaan dan? Dat begrijp ik niet. In het ergste geval mislukt er een incasso en moet je even handmatig overboeken of een belletje plegen. Geen man overboord toch?

Is deze onterechte 'angst' nu niet precies waar huisbanken van profiteren? Zo spannend is het allemaal niet. Het is maar wat administratie..

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 28-01-2024 20:54 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 2022072

[...]

Overal kan er wat misgaan, ook bij Nederlandse grootbanken. Zelf ben ik al jaren weg bij Nederlandse grootbanken. Problemen heb ik persoonlijk nog nooit ervaren. De afgelopen jaren liet ik mijn salaris overmaken naar OpenBank. Deze maand heb ik voor het eerst mijn salaris laten overmaken naar mijn Revolutrekening en dat ging zonder problemen. Ik ben van plan om via Revolut mijn primaire bankzaken te gaan regelen in plaats van OpenBank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
mkrmr schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:05:

***members only***
Fijn dat Revolut een VISA kaart kan aanmaken. Wat was de reden om VISA te vragen ipv de MasterCard te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
[...]

Dit is wel behoorlijk doemscenario denken. Ook bij de grootbanken kan er wat mis gaan. Revolut heeft een bankvergunning, valt onder DGS en heeft zelfs een NL bijkantoor.

Hoe vaak gaat er nu wat mis? In dit topic is het toch redelijk rustig qua klachten in ieder geval wat betreft de standaard bankzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wally2002 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:42:
[...]

Dit is wel behoorlijk doemscenario denken. Ook bij de grootbanken kan er wat mis gaan. Revolut heeft een bankvergunning, valt onder DGS en heeft zelfs een NL bijkantoor.

Hoe vaak gaat er nu wat mis? In dit topic is het toch redelijk rustig qua klachten in ieder geval wat betreft de standaard bankzaken.
Persoonlijk lees ik de reactie van @JohanNL niet zo zeer als gericht op betrouwbare bank (vergunning, DGS, ...) maar als "als de rekening onverwacht geblokkeerd wordt, wat dan?".
Maar ik heb geen idee hoeveel ervaring @JohanNL daar mee heeft bij de grootbanken, maar ook daar is dit natuurlijk een "risico". En beste blijft IMO daarvoor dan ook twee ("betaal") banken te hebben. Of dat dan (ook) een Nederlandse grootbank moet zijn...?

* RobertMe blijft in ieder geval bij de Nederlandse grootbank, maar ook rekening bij OpenBank (met pas) en Revolut (zonder pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:04:
[...]

Persoonlijk lees ik de reactie van @JohanNL niet zo zeer als gericht op betrouwbare bank (vergunning, DGS, ...) maar als "als de rekening onverwacht geblokkeerd wordt, wat dan?".
Onverwachte blokkades heeft ook met de betrouwbaarheid van de bank te maken, als ze dat te pas en te onpas doen.
Maar ik heb geen idee hoeveel ervaring @JohanNL daar mee heeft bij de grootbanken, maar ook daar is dit natuurlijk een "risico". En beste blijft IMO daarvoor dan ook twee ("betaal") banken te hebben. Of dat dan (ook) een Nederlandse grootbank moet zijn...?
Is natuurlijk ook lastig. Online lees je vooral de negatieve ervaringen, terwijl er ook vele positieve zijn.
Dat geldt niet alleen voor Revolut maar voor alle banken.

En is idd een persoonlijke afweging waar ook nog andere argumenten kunnen zijn dan de betrouwbaarheid van Revolut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:46

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wally2002 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:37:
[...]

Fijn dat Revolut een VISA kaart kan aanmaken. Wat was de reden om VISA te vragen ipv de MasterCard te gebruiken?
Om beide te hebben, elke bank en elke card aanbieder kan problemen hebben, daarom wil ik graag de keuze hebben (en backup). Via de banken heb ik nu Maestro, maar dat gaat vervangen worden.

Ik zal ook niet gauw op één bank vertrouwen, daarom zal ik er altijd wel twee aanhouden, ondanks de kosten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
mkrmr schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:24:
[...]

Om beide te hebben, elke bank en elke card aanbieder kan problemen hebben, daarom wil ik graag de keuze hebben (en backup). Via de banken heb ik nu Maestro, maar dat gaat vervangen worden.

Ik zal ook niet gauw op één bank vertrouwen, daarom zal ik er altijd wel twee aanhouden, ondanks de kosten.

***members only***
Helder, ik zocht het in de acceptatie van VISA vs Mastercard terwijl dat juist wereldwijd zo goed als hetzelfde is. Maar redundantie is inderdaad een goede reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:04:
[...]

* RobertMe blijft in ieder geval bij de Nederlandse grootbank, maar ook rekening bij OpenBank (met pas) en Revolut (zonder pas).
Dat zijn inderdaad o.a. de risico's waar ik aan denk en heb dit gelukkig nog nooit bij mijn huisbank mogen meemaken.
Ze hebben nog nooit ergens moeilijk over gedaan, terwijl ik mij ook soms wel bezig houd met ' ongewone ' zaken als crypto.
Het zal ongetwijfeld ook te maken hebben met dat ik inmiddels al zo'n 20 jaar klant bij ze ben en zodoende een reputatie heb opgebouwd.
Maar dat is het dus, waarom zou je dat opgeven als je weet waar banken toe in staat zijn d.m.v. Wwft beleid, voor die paar euro bankkosten per jaar?
Dan moet er wel een betere reden zijn.

En inderdaad, er kan altijd iets mis gaan, al is het maar zoiets als een storing.
Een tweede rekening is dus altijd handig, daarvoor is Revolut uitermate geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
JohanNL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:30:
[...]

Dat zijn inderdaad o.a. de risico's waar ik aan denk en heb dit gelukkig nog nooit bij mijn huisbank mogen meemaken.
Ze hebben nog nooit ergens moeilijk over gedaan, terwijl ik mij ook soms wel bezig houd met ' ongewone ' zaken als crypto.
Het zal ongetwijfeld ook te maken hebben met dat ik inmiddels al zo'n 20 jaar klant bij ze ben en zodoende een reputatie heb opgebouwd.
Maar dat is het dus, waarom zou je dat opgeven als je weet waar banken toe in staat zijn d.m.v. Wwft beleid, voor die paar euro bankkosten per jaar?
Hoe lang je klant bent zou niet mee moeten spelen, of kun je ook omdraaien, "als je (heel) lang klantt bent ben je oud en wellicht trap je dan sneller in fraude".
Nu heb ik nog geen 20 jaar een volledig (betaal)pakket bij mijn grootbank (maar wel 15). Maar toch hebben ze vorig jaar mijn rekening geblokkeerd toen ik een paar k naar mijn (nieuwe) OpenBank rekening wilde over maken. En dat was op een zaterdag bij een bank waarbij ook de fraudedesk alleen tijdens normale kantooruren werkt. En voorheen ook al spaarrekeningen bij andere banken (gehad) en geld heen en weer geschoven. Dus het "historie" argument telt naar mijn idee niet echt.

Overigens voorheen ook Knab gehad, waarbij ik toen ook salaris etc liet binnen komen, maar ook toen de grootbank aangehouden. En sinds ik Knab vaarwel heb gezegd loopt alles primair weer via de grootbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:27
Blijf het lastig vinden om het concept van de verschillende valuta te begrijpen, ik zal het opschrijven hoe ik denk dat het zit. Wellicht dat iemand er gaten in kan schieten of bevestiging of dit zo is.

1) Ik stort euro's op de EUR rekening
2) Op een moment tussen zondag 23:00 en vrijdag 22:00 wissel ik de EUR om voor GBP. Ik betaal hiervoor de koers van Revolut en zolang ik onder de € 1000 per 30 dagen blijf is het daarmee zonder extra toeslag.
3) Ik heb hierdoor ponden op de GBP rekening staan
4) Ik betaal in de UK met mijn (virtuele) Revolut kaart. Ik koop iets van 1 GBP. Van mijn GBP rekening wordt dan 1 GBP afgeschreven

Dit scheelt mij geld op reis omdat:
a) Er geen toeslag op het wisselen zit, los van de wellicht iets ongunstigere koers van Revolut t.o.v. een ander bank
b) Bij het betalen met mijn pas is er geen extra toeslag van toepassing. Bij andere banken zou ik hier een koersopslag betalen, bijvoorbeeld de Rabobank rekening 1,4% per transactie

Klopt dit met de werkelijkheid?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Drardollan schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:13:

........Klopt dit met de werkelijkheid?
Klopt helemaal zo.

Ik ben afgelopen jaar op vakantie in Zwitserland geweest.
Heb xxx Euro naar Zwitserse Franken omgezet, en daar getankt, boodschappen gedaan etc.
Dat wordt dan gewoon van de FR "rekening" gepakt.
En aan het eind van de vakantie het rest bedrag van x Zwitserse Franken weer naar Euro omgezet.

[ Voor 45% gewijzigd door Andre_J op 30-01-2024 13:37 . Reden: betere uitleg ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjHBKyLzrjOaRqnySwgp6iX-Vjw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mBVVmUxb2fahummUjEVzkdtC.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMwYf9GFt5iu39nL2inudUknkEY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m5RmjH6y1k0gDT0CPAlCBrKp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Andre_J schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Klopt helemaal zo.

Ik ben afgelopen jaar op vakantie in Zwitserland geweest.
Heb xxx Euro naar Zwitserse Franken omgezet, en daar getankt, boodschappen gedaan etc.
Dat wordt dan gewoon van de FR "rekening" gepakt.
En aan het eind van de vakantie het rest bedrag van x Zwitserse Franken weer naar Euro omgezet.
Dank voor de bevestiging!

Ga ik zorgen dat er genoeg geld heen gaat, het kan in GBP ook op een spaarproduct van Revolut zie ik (met meer rente dan de EUR rekening zelfs) dus het staat daar prima. Beetje goed managen rondom de 30 dagen periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier nu ook weer een stapje dichterbij om Revolut meer te gaan gebruiken. Fysieke Debet kaart is aangevraagd en eerste betaalverzoek ook met die rekening voldaan dus dat werkt nu :)

Aantal spaarrekeningen aangemaakt en gevuld met 'potjes', nu komende tijd eens kijken hoe dat werkt als 2e bank er bij. Sowieso al een verademing om nu 2 banken te hebben met een app die weet wat darkmode is en waarbij faceID consequent wél goed werkt :)

@JohanNL Ik ben juist naar Revolut aan het kijken niet eens zozeer omdat het geld kost maar omdat ik steeds minder krijg voor die kosten.

Lokaal filiaal is al weg, iets minder lokaal filiaal gaat binnenkort weg, geld storten kost tegenwoordig geld, muntgeld opnemen ook, laatste financiële gesprek van de bank uit was zó slecht dat ik als 25 jarige /sapphire zoiets had van 'euhm nee dat gaan we dus écht niet doen'.
Alles word naar de app gepushed en dan wil je een keer iets wijzigen en kan het niet via de app en moet je in persoon langskomen, onder kantoortijd in een filiaal waar amper te parkeren is in het centrum van een stad 8)7
App is een draak en letterlijk de enige app met een numeriek deel waar ik consequent de toegangscode verkeerd typ omdat het UI design gemaakt is door een blinde, verklaard ook het gebrek aan een dark mode want dat ziet die blinde niet |:(

Als ik dan toch de lasten voorgeschoteld krijg dan wil ik ook de lusten van een prettige app, online CC, ect. :)

[ Voor 53% gewijzigd door sapphire op 30-01-2024 16:18 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:42
Blijf het lastig vinden om het concept van de verschillende valuta te begrijpen, ik zal het opschrijven hoe ik denk dat het zit. Wellicht dat iemand er gaten in kan schieten of bevestiging of dit zo is.

2) Op een moment tussen zondag 23:00 en vrijdag 22:00 wissel ik de EUR om voor GBP. Ik betaal hiervoor de koers van Revolut en zolang ik onder de € 1000 per 30 dagen blijf is het daarmee zonder extra toeslag.
4) Ik betaal in de UK met mijn (virtuele) Revolut kaart. Ik koop iets van 1 GBP. Van mijn GBP rekening wordt dan 1 GBP afgeschreven

a) Er geen toeslag op het wisselen zit, los van de wellicht iets ongunstigere koers van Revolut t.o.v. een ander bank
b) Bij het betalen met mijn pas is er geen extra toeslag van toepassing. Bij andere banken zou ik hier een koersopslag betalen, bijvoorbeeld de Rabobank rekening 1,4% per transactie

Je hoeft niet persé van tevoren valuta te wisselen. Je kunt ook gewoon vanaf je EUR rekening pinnen tegen de dan geldende wisselkoers. Enkel in het weekend komt er dus wel 1% bij en dat voorkom je door wel van tevoren (doordeweeks dus) valuta te wisselen.
En qua wisselkoers heeft Revolut in mijn geval meestal (niet altijd) de gunstigste wisselkoers gehad (tov Mastercard en Visa).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL

Revolut rekent geen extra toeslag (tot €1000 p/m bij het gratis abbo), maar er wordt wel een ongunstige wisselkoers gebruikt ( van Mastercard zelf? )
Probeer maar eens een conversie te doen van EUR naar GBP en dan de uitkomst van GBP terug naar EUR.
Even gedaan met €1000: = £854,55 = €996,92
Gratis is het dus zeker niet, maar met zo'n 0,15% per conversie in dit voorbeeld zeker goedkoper dan de Rabo.

In principe kun je ook enkel euro's aanhouden, dan worden je euro's terplekke omgewisseld als je iets in GBP koopt.
Maar je weet nooit wat de wisselkoers dan gaat zijn dus ter transparantie doe je dat vooraf inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 30-01-2024 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
@Raymon89 @JohanNL
Grappig dat jullie tegenstrijdig zijn over de koersen ;) Ik heb van de week een paar keer gekeken en vond de koers wel in orde.

Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar eerst wisselen, dan voorkom ik extra kosten in de tijden dat er een 1% opslag geldt (ik wil daar niet over nadenken). En aangezien het een paar dagen weg is is het wel aardig planbaar qua geld verschuiven en die kosten vermijden. En desnoods na terugkomst even op de GBP spaarrekening laten staan tot de 30 dagen weer voorbij zijn.

Dank voor de extra uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22

Barrycade

Through the...

Ik heb dat ook gedaan verleden jaar naar Londen, alles in van te voren in ponden ook bv bedrag van hotel. Die rekening was ook in ponden en moest ik in het weekend afrekenen. Op bedrag van > 1000 euro loopt het dan onnodig op en voor kom je wisselgedoe.

Ook bv Ostercard is aanzienlijk bedrag en had ik ook al van te voren omgewisseld. Als je je partner ook aanmeldt heb je trouwens 2x 1000 euro tot je beschikking.

In Londen alles contactloos betaald trouwens. Zelfs de kleinste kraampjes op de markt hebben sumup oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:25

nlboy

Alles kitz?

Weet iemand hoe je de e-mail (overschrijf) notificaties kunt uitzetten? Ik vind een Melding van de app in Android al voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-05 16:56
nlboy schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:11:
Weet iemand hoe je de e-mail (overschrijf) notificaties kunt uitzetten? Ik vind een Melding van de app in Android al voldoende.
Dat is helaas niet mogelijk, ik zou 'm ook graag uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Ik heb Revolut nu al bijna 1,5 jaar als primaire bank. De laatste tijd begin ik me steeds meer te storen in het gebruik van de app en aan hun klantenservice.

Ik heb het Metal plan, zou ook afkunnen met het Platinum plan, maar geniet van de hoge rente.

Wat ik vervelend vind, zijn kleine dingen die me steeds meer irriteren:

- Pro rekening: geen mogelijkheid om terugkerende betalingen in te stellen of om rechtstreekse iDeal betalingen te verrichten. Dit moet allemaal via de hoofdrekening.
- Jongeren rekening kan niet via iDeal betalen, moet via de ouderrekeking.
- NL Iban wacht ik sinds oktober op, maar daar kan niemand me duidelijkheid overgeven, behalve dat het zo komt.
- Klantenservice is echt super beperkt in hun reacties, lossen niet echt iets op en blijven vooral bij lastige zaken chats doorverbinden (net een echte bank)
- De app wordt steeds meer een kermis met allemaal onnodige zaken: verblijven, cashbacks enzovoort.
- Willekeurige blokkeringen bij verplaatsen van Crypto assets. Heb vandaag twee keer geprobeerd om BTC naar een ander platform te verhuizen, beide walletadressen zijn "automatisch" geblokkeerd. Niemand die me er iets zinnigs over kan vertellen.

Hoe ervaren jullie dit? Is er een andere fintech bank met minder gedoe? Begreep dat Bunq ook een redelijke kermis app heeft.

Hoor graag, want ben benieuwd of het gras elders groener is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Denk dat alle fintech banken vergelijkbare issues hebben.

Klantenservice van bunq is soms om ook van te huilen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 18:53
Ves schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:15:
Denk dat alle fintech banken vergelijkbare issues hebben.

Klantenservice van bunq is soms om ook van te huilen.
Daar vind ik nu juist een van de meest onderscheidende verschillen zitten tussen Bunq en Revolut.
De klantenservice van Bunq is namelijk zo ongeveer altijd om van te huilen. Ik heb bij Revolut meerdere keren uitstekende support gekregen en ook instant. Bij Bunq laten ze je dagen wachten, krijg je gescripte antwoorden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-05 16:40
Jeurizz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:43:
- NL Iban wacht ik sinds oktober op, maar daar kan niemand me duidelijkheid overgeven, behalve dat het zo komt.
Ik kreeg 2 dagen geleden pas de mail dat ik een NL IBAN ga krijgen. Ben overigens al sinds 2019 klant, al moet ik toegeven dat ik pas sinds een half jaar de rekening echt actiever gebruik. Je bent dus niet de enige die lang moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Green.car6808 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:52:
[...]

Daar vind ik nu juist een van de meest onderscheidende verschillen zitten tussen Bunq en Revolut.
De klantenservice van Bunq is namelijk zo ongeveer altijd om van te huilen. Ik heb bij Revolut meerdere keren uitstekende support gekregen en ook instant. Bij Bunq laten ze je dagen wachten, krijg je gescripte antwoorden etc.
Inderdaad. Bij mij was een stay cashback niet goed was gegaan (betalen achteraf bij hotel) kreeg ik meteen het geld gestort (bijna 100 euro) en een maand gratis Metal teruggestort i.v.m. het ongemak. Tot nu toe alleen maar goede ervaring.

Qua NL IBAN zouden ze toch iets transparanter/iig een indicatie moeten geven. Ik ben sinds half december overgezet, zodat ik een gezamenlijke rekening kon openen. iDeal met gezamenlijke rekening werkt nog niet, maar tot die tijd maak ik gebruik van de gezamenlijke Visa kaart.

Maar het zou mega fijn zijn als je alle kermis en overbodige meldingen kan tweaken/uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-05 11:48
Tikkie is er wel bewust van, je krijgt nu een melding als je een Revolut iban probeert toe te voegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/invVFGk3oQIZzJNjj8t3Rt3D85I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI3WAhp9pZfxGqKD1VlBpUZK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wausser90 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:52:
Tikkie is er wel bewust van, je krijgt nu een melding als je een Revolut iban probeert toe te voegen.[Afbeelding]
Laat me raden, dadelijk heeft Revolut de naam check gebouwd en werkt Tikkie niet door een expliciete blokkade omdat Revolut de naam check niet zou ondersteunen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-05 17:35
RobertMe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Laat me raden, dadelijk heeft Revolut de naam check gebouwd en werkt Tikkie niet door een expliciete blokkade omdat Revolut de naam check niet zou ondersteunen :X
Gewoon je tikkie maatje vertellen wat de voordelen zijn van Revolut. Dan kun je gewoon elkaar betalen binnen revolut. Werkt vreselijk handig zeker in een groepje van internationale mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 10:54
RobertMe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Dan wordt die check er natuurlijk uit gehaald ;) als Revolut de naam check ingebouwd heeft en Tikkie nog niet werkt stuur dan maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Thomasvt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:25:
[...]

Dan wordt die check er natuurlijk uit gehaald ;)
Dat hoop je dan ja. De vraag is dan: op welk moment heeft Tikkie besloten deze melding toe te voegen, en op welk moment waa dit daadwerkelijk uitgerold? Als daar bij wijze van 2 maanden tussen zaten...
als Revolut de naam check ingebouwd heeft en Tikkie nog niet werkt stuur dan maar een DM.
Leest alsof je een insider bent (oftewel voor Tikkie werkt). Maar... is er dan geen mogelijkheid om te zien of de naam check werkt / ondersteund wordt? Nu is het dus gewoon "if (bankcode == 'REVO')"? Kan dat niet " if (!naamCheckBeschikbaar() && bankcode == 'REVO')" zijn? Dan werkt het vanzelf op het moment dat de naamcheck functioneert.

Ik begrijp de keuze overigens wel, omdat daar vast veel support vragen over binnen kwamen. Maar de implementatie moet dan wel ook zo zijn dat het of automatisch goed werkt als Revolut de naam check ondersteund, of dat het maar ergens een ("online") feature flag is die met een druk op een knop omgezet wordt. Als een app release nodig is om Revolut te ondersteunen kunnen er weer dagen overheen gaan voordat die update in de Store staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Vandaag een nieuw business account aangemaakt bij Revolut. Helaas een LT IBAN. Contact met de helpdesk leert dat NL IBANS nog niet beschikbaar zijn voor business accounts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Olifant123 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:13:
Vandaag een nieuw business account aangemaakt bij Revolut. Helaas een LT IBAN. Contact met de helpdesk leert dat NL IBANS nog niet beschikbaar zijn voor business accounts...
Trust me, ook bij particulieren is niet iedereen omgezet naar een NL IBAN. Ik had bij support nog doorgekregen dat als ik mijn huidige LT IBAN opzeg bij Revolut en me opnieuw aanmeld, geen garantie heb voor gelijk een Nederlandse IBAN. Het wordt in batches aangemaakt. Bij mij was het na 3 maanden bij de vooraankondiging, nu nog steeds niet bekend en moet ik zeker nog 2 weken wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eergisteren een rekening bij Revolut aangemaakt voor mijn vrouw, dat gaf wel meteen een Nederlandse IBAN.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Vorige maand heeft mijn vriendin ook een Revolut account aangemaakt en meteen een NL iban gekregen.

Ik heb net contact gehad met Revolut support en zij hebben helaas, vooralsnog, nog geen plannen om iDeal voor de gezamenlijke rekening op de roadmap staan. Wel balen, want vooral met Tikkies zou dit erg handig zijn. Met internetbestellingen kunnen we gelukkig vaak wel de Visa kaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1970588

MoneyBird en Revolut gebruikers

Is er een integratie tussen Moneybird en revolut en werkt dit zoals integratie tussen grootbanken?

Ben benieuwd naar ervaringen maar ook hoe je als zzper Revolut ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik met een Revolut Visa pasje (debit) gewoon bij alle supermarkten in NL betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Anoniem: 1970588 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:03:
Kan ik met een Revolut Visa pasje (debit) gewoon bij alle supermarkten in NL betalen?
ja, in NL zijn we over naar MasterCard en VISA debit.
Zie dit topic.
Er zijn nog een aantal ondernemers die nog met niet geüpgrade betaalterminals werken, en sommige parkeerautomaten, maar bij de bekende supermarkten kun je gewoon terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien interessant mbt onderwerp IBAN check.

Vandaag Revolut aangegeven dat ik als nieuwe klant issues had met betalingen o.a belastingdienst. Er werd mij gevraagd wat de error was. Ik gaf aan IBAN name check failed.

Agent zette het door naar afdeling Payment en gaven aan dat ze er inderdaad bewust van zijn.

En nu komt het; toen ik vroeg hoe ik zal weten dat het opgelost is kreeg ik het volgende bericht

“You are welcome! I'm afraid there will be no automated notifications, but, I'd humbly advise getting in touch with us again after a week to double-check.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Anoniem: 1970588 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:35:

En nu komt het; toen ik vroeg hoe ik zal weten dat het opgelost is kreeg ik het volgende bericht

“You are welcome! I'm afraid there will be no automated notifications, but, I'd humbly advise getting in touch with us again after a week to double-check.”
Revolut hanteert inderdaad geen ticket-systeem waarbij met een referentie je support getrackt wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Green.car6808 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:41:
[...]

Revolut hanteert inderdaad geen ticket-systeem waarbij met een referentie je support getrackt wordt.
Ik denk dat @Anoniem: 1970588 bedoelt dat je de reactie zou kunnen interpreteren als "vraag het volgende week nog eens en wellicht kunnen we dan zeggen dat de naamcontrole wel werkt". (Als in: "spoiler, er wordt aan de naamcheck gewerkt en wellicht is die volgende week ondersteund ").

Ik weet echter niet of ik zelf ook voor die interpretatie van het bericht zou gaan. Je zou het ook kunnen lezen als "eey, het werkt niet" => "probeer het volgende week nog een keer, misschien dat het dan wel werkt". Gewoon als een halve "er is inderdaad een storing, op een later moment werkt het (wellicht) wel (weer)". Of zelfs een domme vorm van "wij kunnen jou niet informeren als het is opgelost, maar jij kunt ons wel onafgebroken, elke week, vragen of het is opgelost".

Ook gezien "taalbarrière" en de naamcheck (nu nog) een Nederlands systeem is(?) waar de support medewerker wellicht/waarschijnlijk niet bekend mee is. Dat deze vraag naar een "feature request" daardoor dubbelzinnig beantwoordt is met "vraag volgende week nog eens, wellicht is het er dan" vs "vraag gewoon elke week of het is opgelost".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:27
RobertMe schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Ik denk dat @Anoniem: 1970588 bedoelt dat je de reactie zou kunnen interpreteren als "vraag het volgende week nog eens en wellicht kunnen we dan zeggen dat de naamcontrole wel werkt". (Als in: "spoiler, er wordt aan de naamcheck gewerkt en wellicht is die volgende week ondersteund ").

Ik weet echter niet of ik zelf ook voor die interpretatie van het bericht zou gaan. Je zou het ook kunnen lezen als "eey, het werkt niet" => "probeer het volgende week nog een keer, misschien dat het dan wel werkt". Gewoon als een halve "er is inderdaad een storing, op een later moment werkt het (wellicht) wel (weer)". Of zelfs een domme vorm van "wij kunnen jou niet informeren als het is opgelost, maar jij kunt ons wel onafgebroken, elke week, vragen of het is opgelost".

Ook gezien "taalbarrière" en de naamcheck (nu nog) een Nederlands systeem is(?) waar de support medewerker wellicht/waarschijnlijk niet bekend mee is. Dat deze vraag naar een "feature request" daardoor dubbelzinnig beantwoordt is met "vraag volgende week nog eens, wellicht is het er dan" vs "vraag gewoon elke week of het is opgelost".
Ik denk ook vooral dat laatste, Revolut zou anders zeggen “Stay tuned” of iets in die richting als ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02
Revolut & De Belastingdienst.

De Belastingdienst had al toegegeven dat wegens een interne fout het niet mogelijk was een IBAN van Revolut toe te voegen. Ze hebben mij geadviseerd het te blijven proberen...

Vandaag krijg ik bericht dat ze mijn rekeningnummer met succes hebben aangepast/bijgewerkt. Gelukt dus! En zo ben ik nu compleet over naar Revolut :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn hier mensen die Revolut zakelijk gebruiken? Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen met Metal plan, is het 't waard als je gebruik maakt van zowel Classpass, NordVPN en FT?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1970588 op 08-02-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Anoniem: 1970588 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:00:
Mensen met Metal plan, is het 't waard als je gebruik maakt van zowel Classpass, NordVPN en FT?
Dit kun je snel zelf berekenen, met enkel FT heb je het er al makkelijk uit :)
En naast die gratis abbo's nog andere extra's zoals een betere rente op die ' spaarproducten ' c.q. geldmarktfondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Anoniem: 1970588 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:00:
Ja, ik heb een metal plan en tik gelijk voor een heel jaar, met korting af. FT lees ik graag en zeker Nord vpn is voor mij erg handig. Overigens gebruik ik Revolut ‘voor erbij’ met name vanwege de gunstigere koers dan bij de grootbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-05 16:56
Vandaag mijn NL IBAN ontvangen - hebben anderen ook gezien dat bij identificatiestortingen via iDEAL nog steeds via de LT IBAN lopen?

Bleek om een displayprobleem te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door mfkne op 08-02-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Datisraar schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:22:
[...]

Ja, ik heb een metal plan en tik gelijk voor een heel jaar, met korting af. FT lees ik graag en zeker Nord vpn is voor mij erg handig. Overigens gebruik ik Revolut ‘voor erbij’ met name vanwege de gunstigere koers dan bij de grootbanken.
Zit te denken om Revolut metal te nemen. Maar onzeker of ik mijn rek bij de grootbank zal opzeggen. Mag ik vragen hoe jij Revolut " voor erbij" gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Anoniem: 1970588 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Zit te denken om Revolut metal te nemen. Maar onzeker of ik mijn rek bij de grootbank zal opzeggen. Mag ik vragen hoe jij Revolut " voor erbij" gebruikt?
Stelde je de vraag exclusief aan Datisraar ? Sorry dan als ik voor mijn beurt praat :)

Hoofdzakelijk redundantie / risico spreiden. Ik heb een rekening bij ING , een creditcard bij American Express. Vervolgens heb ik Revolut voor alle Online betalingen en debit (creditcard - achtige) betalingen.
Aan Revolut heb ik ook een Leaseplanbank rekening gekoppeld.

Redundantie als in: Op mijn ING rekening wordt mijn salaris gestort. Als ik (om welke reden dan ook ) niet meer bij mijn ING rekening kan kan ik bij mijn spaargeld via Revolut .

Mocht ik (om welke reden dan ook) niet bij ING én Revolut kunnen heb ik American Express (Blue card , gratis bij €3000,- besteding per jaar)

Daarnaast heb ik mijn hypotheek bij een andere aanbieder dan ING en ook de verzekeringen heb ik weer bij een hele andere maatschappij.

[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 08-02-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Anoniem: 1970588 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Ik heb ook nog rekeningen o.a. bij SNS bank, Openbank, Wise, N26 en gebruik de voordelen van elke bank en houdt die ook allemaal aan, in het kader van spreiding. Revolut is dus niet mijn hoofdbank, meer voor af en toe, en voor vakanties naar niet-eurolanden. Ik vind bij het metal plan, FT en Nord VPN eigenlijk belangrijker dan een rekening bij Revolut zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 08-02-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Green.car6808 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:35:
[...]

Stelde je de vraag exclusief aan Datisraar ? Sorry dan als ik voor mijn beurt praat :)

Hoofdzakelijk redundantie / risico spreiden. Ik heb een rekening bij ING , een creditcard bij American Express. Vervolgens heb ik Revolut voor alle Online betalingen en debit (creditcard - achtige) betalingen.
Aan Revolut heb ik ook een Leaseplanbank rekening gekoppeld.

Redundantie als in: Op mijn ING rekening wordt mijn salaris gestort. Als ik (om welke reden dan ook ) niet meer bij mijn ING rekening kan kan ik bij mijn spaargeld via Revolut .

Mocht ik (om welke reden dan ook) niet bij ING én Revolut kunnen heb ik American Express (Blue card , gratis bij €3000,- besteding per jaar)

Daarnaast heb ik mijn hypotheek bij een andere aanbieder dan ING en ook de verzekeringen heb ik weer bij een hele andere maatschappij.
Dankjewel, dus voor de dagelijkse boodschappen en incasso’s gebruik je Revolut? Wordt de Visa in NL geaccepteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Anoniem: 1970588 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Dankjewel, dus voor de dagelijkse boodschappen en incasso’s gebruik je Revolut? Wordt de Visa in NL geaccepteerd?
Dat moet wel aangezien officieel sinds 1 juli (2023) geen Maestro meer wordt uitgegeven en V-Pay ook gestopt is / gaat stoppen. Kleinere banken (Triodos, Knab, ...) geven intussen ook al een tijd de MasterCard / Visa Debit passen uit. De grootbanken hebben "uiteraard" een voorraadje achter de hand gehouden.

Acceptatie van MasterCard / Visa Debit is volgens de betaalvereniging Nederland in ieder geval 99,xx%. Maar uiteraard nog geen 100%. Maar betaalautomaat uitgevers zijn uiteraard ook rijkelijk laat begonnen met het updaten van de automaten (begin 2023 is grootschaligere uitrol pas in gang gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:45
Ik heb nu een week of 6 Revolut. Voor mijn zoontje ook een pas aangevraagd en gisteren wilde we met zijn pas pinnen bij een boekenwinkel en deze werd geweigerd. Vervolgens met mijn eigen Revolut pas betaald en dat was geen probleem. In de online omgeving staat alles goed, weet iemand raad?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Anoniem: 1970588 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Nou voor de dagelijkse boodschappen wisselend. Bij de Jumbo en de benzinepomp betaal ik met American Express vanwege de punten (en om aan de €3000,- te komen om de kaart gratis te houden) en bij andere supermarkten wisselend met ING en Revolut.

Mijn salaris wordt op de ING rekening gestort dus die gebruik ik op het moment nog wel het meeste voor dagelijkse uitgaven.

Ik ben begonnen Revolut te gebruiken voor de online cardbetalingen en aankopen / abonnementen uit de Apple appstore. Recent ben ik ook Revolut gaan gebruiken voor maandelijkse handmatige stortingen (zoals gitaarles).

Verder koop ik via Revolut wel eens GBP, CHF en USD omdat ik wel eens assets op de beurs koop in die valuta (ik koop niks op de beurs via Revolut, daar heb ik een andere broker voor waar ik het geld dan naar overmaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 17:06
Zijn er hier mensen die met Revolut ervaring hebben met het (incidenteel) gebruik in Azië, met name Japan? Ik wil graag naast mijn huidige kaarten nog een kaart 'on the side' hebben en daarvoor oogt Revolut wel interessant als debit card optie. Ik lees alleen overal erg gemixte signalen, dus ben wat terughoudend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Courses schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:40:
Zijn er hier mensen die met Revolut ervaring hebben met het (incidenteel) gebruik in Azië, met name Japan? Ik wil graag naast mijn huidige kaarten nog een kaart 'on the side' hebben en daarvoor oogt Revolut wel interessant als debit card optie. Ik lees alleen overal erg gemixte signalen, dus ben wat terughoudend.
Even zoeken in dit topic: Discussie over & Ervaringen met Revolut bank

Korte antwoord: Werkt prima met gunstige wisselkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:26
is het eigenlijk ook mogelijk om rechtstreeks te betalen vanuit vaults
ik bedoel natuurlijk pockets dus als ik een pocket heb voor uit eten dat ik die kies als ik moet betalen

[ Voor 43% gewijzigd door tippie62 op 09-02-2024 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Hehe, Eindelijk na 4 maanden ben ik omgezet naar een NL IBAN 🥳!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 02:34
Als ik Google dan lees ik dat prepaid debit kaarten niet aan je betaalrekening gekoppeld zijn. Maar dat je die moet opladen. Maar mijn prepaid VISA debit van Revolut is toch gewoon aan mijn Revolut NL IBAN gekoppeld?

Wat is dan het functionele verschil tussen een prepaid debit kaart en een normale debit kaart? En waarom geeft Revolut geen normale debit kaarten uit als die breder geaccepteerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

SAICRJMPM schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:45:
Als ik Google dan lees ik dat prepaid debit kaarten niet aan je betaalrekening gekoppeld zijn. Maar dat je die moet opladen. Maar mijn prepaid VISA debit van Revolut is toch gewoon aan mijn Revolut NL IBAN gekoppeld?

Wat is dan het functionele verschil tussen een prepaid debit kaart en een normale debit kaart? En waarom geeft Revolut geen normale debit kaarten uit als die breder geaccepteerd worden?
Revolut heeft toch geen prepaid kaarten maar juist alleen normale debit kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1956
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-02-2024
Hi! Even een vraag over de virtuele VISA kaart.

Kan deze alleen aan de rente loze betaalrekening gekoppeld worden? Of ook aan de spaarrekening?

Ik zit zelf te denken om deze VISA te koppelen aan mijn paypal account.

Zitten er nog extra kosten als Paypal een afschrijving doet van de VISA kaart?

En wat gebeurt er als ik per ongeluk niet voldoende saldo op mijn betaalrekening heb staan en paypal dus niet kan afschrijven?

Krijg je dan een bericht, en na storten een nieuwe poging zonder bijkomende ( boete ) kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00
Ruud1956 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:45:

Kan deze alleen aan de rente loze betaalrekening gekoppeld worden? Of ook aan de spaarrekening?

En wat gebeurt er als ik per ongeluk niet voldoende saldo op mijn betaalrekening heb staan en paypal dus niet kan afschrijven?

Krijg je dan een bericht, en na storten een nieuwe poging zonder bijkomende ( boete ) kosten ?
De virtuele kaart kan niet aan je spaarrekening gekoppeld worden, maar alleen aan je primaire rekening. Anders zou het te gemakkelijk worden om direct van je spaarrekening te betalen, en dat is minder aantrekkelijk voor de bank (hoe meer en hoe langer je geld op een renteloze rekening hebt staan, hoe meer een bank verdient).
Om die reden heeft het ook geen voordeel om de kaart te koppelen aan je Paypal-rekening in plaats van je Revolut primaire rekening. Je moet altijd voldoende saldo hebben voor betalingen, of je nu van je rekening betaalt of met je kaart (die van diezelfde rekening afschrijft).
Overigens is de virtuele kaart geen VISA-kaart, maar een Mastercard-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ruud1956 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:45:

De kaarten zijn allemaal gekoppeld aan je Revolut (betaal) rekening en kunnen binnen Revolut niet anders gekoppeld worden dan aan de (hoofd/betaal) rekening. De huidige "spaarrekening" bij Revolut in Nederland is feitelijk een -soort van- fonds / belggingsrekening en geen spaarrekening in letterlijke zin .

Ik heb zo'n virtuele kaart aan mijn Paypal rekening gekoppeld en er zijn nog nooit kosten gerekend daarvoor. Ik weet niet of bepaalde merchants waar je via Paypal zaken mee doet je wel kosten berekenen , dan zou per merchant kunnen verschillen. Ik weet dat er zijn die kosten berekenen voor betalen via Paypal. Welk betaalmiddel je in Paypal hebt staan maakt dan niet uit lijkt me.

Als er onvoldoende saldo op je Revolut rekening staat en je wilt een betaling doen dan weigert Revolut simpleweg die betaling en faalt je Paypal betaling. Je Revolut cards zijn debitcards en geen creditcards (mogelijk verandert dat in de toekomst, in sommige andere landen biedt Revolut wel credit-producten).
Je krijgt (als je dat aan hebt staan ) een pushbericht in je Revolut app dat een betaling is mislukt. Wat je dan kan doen is geld op je Revolut rekeing zetten en de betaling nog een keer uitvoeren. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mij daardoor kosten werden berekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 10-02-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Of-Aaargh schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:12:
[...]
Overigens is de virtuele kaart geen VISA-kaart, maar een Mastercard-kaart.
Hoe bedoel je dat ? Ik heb 20 virtuele kaarten waarvan sommige Mastercard zijn en andere Visa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Green.car6808 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:15:
[...]

Hoe bedoel je dat ? Ik heb 20 virtuele kaarten waarvan sommige Mastercard zijn en andere Visa.
I stand corrected. Je kunt naast je standaard kaart inderdaad ook andere kaarten (ook Visa) aanmaken. Nooit gebruik van hoeven maken, dus ik wist dat niet.
Volgens mij is de kaart die je standaard krijgt bij je rekening wel altijd een Mastercard. Ik kon bij het aanmaken van de rekening althans niet kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het is maar net wat ze op voorraad hebben. Ze doen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Of-Aaargh schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:31:
[...]

I stand corrected. Je kunt naast je standaard kaart inderdaad ook andere kaarten (ook Visa) aanmaken. Nooit gebruik van hoeven maken, dus ik wist dat niet.
Volgens mij is de kaart die je standaard krijgt bij je rekening wel altijd een Mastercard. Ik kon bij het aanmaken van de rekening althans niet kiezen.
Sorry ik ben echt de betweter vandaag :*)
Ook voor de fysieke kaarten geldt dat Revolut de ene keer een Visa en de andere keer een Mastercard zal uitgeven.

Ik heb het even geprobeerd en als ik nu een extra fysieke kaart zou aanvragen zou dat een Visa worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJYkPLx8UubB5WUVVEwECx7-vzw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e2npwASYZFMspFxaDbVgdyam.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Green.car6808 op 10-02-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Green.car6808 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:39:
[...]

Sorry ik ben echt de betweter vandaag :*)
Ook voor de fysieke kaarten geldt dat Revolut de ene keer een Visa en de andere keer een Mastercard zal uitgeven.

Ik heb het even geprobeerd en als ik nu een extra fysieke kaart zou aanvragen zou dat een Visa worden.

[Afbeelding]
Oh zou Revolut dan alleen VISA gebruiken voor de fysieke kaart? Want bij het aanvragen van de fysieke kaart kun je ook niet kiezen, maar krijg je nu altijd een VISA, zo lijkt het. Alleen bij een extra virtuele kaart kun je kiezen uit VISA of Mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Of-Aaargh schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:07:
[...]

Oh zou Revolut dan alleen VISA gebruiken voor de fysieke kaart? Want bij het aanvragen van de fysieke kaart kun je ook niet kiezen, maar krijg je nu altijd een VISA, zo lijkt het. Alleen bij een extra virtuele kaart kun je kiezen uit VISA of Mastercard.
Nee want ik heb ook een fysieke Mastercard. Het is randomized (en niet ransomized :*) , dank aan @iSchel voor de correctie).

[ Voor 6% gewijzigd door Green.car6808 op 10-02-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1956
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-02-2024
Bedankt voor de antwoorden!

Ik zoek dus eigenlijk een manier om zo kort mogelijk positief saldo te hoeven bewaren als paypal moet afschrijven.

Als ik dan het saldo op de spaar kan laten staan, en ik een bericht krijg dat er onvoldoende op de betaal staat ( gekoppeld aan visa kaart ) dan is dat prima denk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:43
Green.car6808 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Nee want ik heb ook een fysieke Mastercard. Het is ransomized.
Ik denk dat je randomised bedoelt! 😇

Het klopt overigens wat je zegt: mijn fysieke kaart is een Visa en mijn virtuele kaart is een Mastercard. Voor mijn gezamenlijke rekening heb ik enkel een virtuele en dat is weer een Visa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Ruud1956 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:58:

Ik zoek dus eigenlijk een manier om zo kort mogelijk positief saldo te hoeven bewaren als paypal moet afschrijven.

Als ik dan het saldo op de spaar kan laten staan, en ik een bericht krijg dat er onvoldoende op de betaal staat ( gekoppeld aan visa kaart ) dan is dat prima denk
Misschien mis ik de achterliggende gedachte, maar als je een betaling wilt doen (al dan niet via PayPal) check je toch even je saldo van je betaalrekening, en maak je zonodig geld over van je "spaar"rekening naar je betaalrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
iSchel schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat je randomised bedoelt! 😇
Moehaaha :*) Ik maak leuke typo's .. :)

Randomised inderdaad... ik ga het wel even aanpassen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Nu online

oscarwashere

"Very nice"

Ruud1956 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:58:

Waarom koppel je PayPal niet aan je hoofd betaalrekening? Die van mij is gekoppeld aan mijn ING betaalrekening, werkt prima. Geen CC nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-05 21:45
SAICRJMPM schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:45:

Revolut geeft gewone Debit kaarten van VISA en MasterCard uit, het zijn geen prepaid kaarten. Het verschil geef je eigenlijk zelf al het antwoord op; prepaid kaarten zijn niet gekoppeld aan een bankrekening zoals ICS GO prepaid. Gewone Debit kaarten zoals Revolut/N26/Wise zijn gekoppeld aan een bankrekening met dus ook een IBAN en hebben vaak geen vage opwaar of inactiviteitskosten. Ze worden ook beter geaccepteerd op bijv. offline terminals, hotels en soms ook autohuur. Het is echter geen volwaardige creditcard met verzekeringen en een limiet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-05 21:45
@SAICRJMPM
Aanvulling op het vorige bericht enkele voorbeelden:
Prepaid: ICS GO, Skrill, Neteller (vermijd VIABUY)
Debit: Revolut/N26/Wise/OpenBank/je eigen Nederlandse bank oftewel pinpas.
Creditcard: Rabobank creditcard, ING creditcard, American Express, op de ICS GO kaart na alle kaarten van ICS zoals de ICS World Card (VISA), MasterCard Gold etc.

Zo zijn er nog vele meer. Ik gebruik vaak deze voor een overzicht.

Als je een echte creditcard wil kan je in NL dus alleen kiezen uit een creditcard van je bank (Rabo/ING), American Express, of een ICS kaart. Alle overige banken geven allemaal een kaart via ICS uit maar ook bijvoorbeeld de ANWB. Co-branded heet dat formeel. Vroeger had je nog Qander alleen die zijn er mee gestopt. ICS heeft helaas een hele grote dominantie op de Nederlandse markt.

[ Voor 10% gewijzigd door nielsiejjj92 op 10-02-2024 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Zojuist bericht gekregen dat de bewaarloon voor aandelen en ETF's vervalt.
Dat is toch wel goed nieuws, want die kosten waren toch wel de voornaamste reden dat beleggen via Revolut niet echt interessant was, ook al heb je een Metal plan o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
JohanNL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:22:
Zojuist bericht gekregen dat de bewaarloon voor aandelen en ETF's vervalt.
Dat is toch wel goed nieuws, want die kosten waren toch wel de voornaamste reden dat beleggen via Revolut niet echt interessant was, ook al heb je een Metal plan o.i.d.
Ik heb die mail ook gezien (tenminste, als je de mail met de titel "Vergeet bewaarlonen" bedoelt die recent is gestuurd.) Maar staat daar echt in dat de bewaarlonen verdwijnen ?
De titel van de mail is "Vergeet bewaarlonen" , Dan zeggen ze in de mail nog een keer : "Je kunt nu beleggen in duizenden aandelen uit de VS en de EU, evenals in meer dan 230 ETF's tegen lagere kosten ---vergeet bewaarlonen.["

Maar is "vergeet bewaarlonen" hetzelfde als "de bewaarlonen vervallen " ?
Als je namelijk klikt op de link (iets verder in de mail) "Er kunnen andere kosten van toepassing zijn." staat er gewoon de tekst die er eerder ook stond, namelijk: "Bewaarloon: Een jaarlijkse toeslag van 0,12% / 12 basispunten (maandelijks in rekening gebracht) van de marktwaarde van je vermogen die door de externe broker worden aangehouden."

Dus.. als jij me kan vertellen waar concreet staat dat de 0,12 % bewaarloon komt te vervallen, laat het graag weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Green.car6808 op 13-02-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Green.car6808 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:35:
[...]

Ik heb die mail ook gezien (tenminste, als je de mail met de titel "Vergeet bewaarlonen" bedoelt die recent is gestuurd.) Maar staat daar echt in dat de bewaarlonen verdwijnen ?
De titel van de mail is "Vergeet bewaarlonen" , Dan zeggen ze in de mail nog een keer : "Je kunt nu beleggen in duizenden aandelen uit de VS en de EU, evenals in meer dan 230 ETF's tegen lagere kosten — vergeet bewaarlonen."

Maar is "vergeet bewaarlonen" hetzelfde als "de bewaarlonen vervallen " ?
Als je namelijk klikt op de link (iets verder in de mail) "Er kunnen andere kosten van toepassing zijn." staat er gewoon de tekst die er eerder ook stond, namelijk: "Bewaarloon: Een jaarlijkse toeslag van 0,12% / 12 basispunten (maandelijks in rekening gebracht) van de marktwaarde van je vermogen die door de externe broker worden aangehouden."

Dus.. als jij me kan vertellen waar concreet staat dat de 0.12 % bewaarloon komt te vervallen, laat het graag weten.
Gaat pas per 1 maart in, vandaar dat het nog niet is bijgewerkt waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
JohanNL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:39:
[...]

Gaat pas per 1 maart in, vandaar dat het nog niet is bijgewerkt waarschijnlijk.
Ah.. bericht in de app.. daar staat het inderdaad. Ik dacht ik zal wel scheel zijn :*) maar in het bericht in de app staat iets anders dan in de mail.

[ Voor 31% gewijzigd door Green.car6808 op 13-02-2024 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 00:31
Courses schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:40:
Net terug van 2 maanden rondreizen door Japan en ik heb bijna alle betalingen via mijn fysieke Revolut pas verricht. Let er wel op dat Apple Pay nog niet overal wordt ondersteund dus ik raad je wel aan om een fysieke kaart mee te nemen (kost volgens mij 8 euro). Japan is van origine een cash cultuur, dus in sommige afgelegen gebieden kun je nog steeds alleen met cash betalen, maar door COVID zijn veel bedrijven overgestapt op cashless waardbij er een inhaalslag is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 02:34
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:30:
[...]

De kaarten waren al langere tijd volledige debit kaarten(2019 volgens mij).

Zelf gebruik ik (vrijwel) alleen Revolut en kan met zowel de Maestro als MC/Visa bij de pompen betalen. Had in Belgie vorige maand een probleem, omdat de kaart met €350 belast moest worden. Maar verder werkt het prima hier.

Op de Mastercard staat Debit en de vermelding World Elite (premium) maar de benefits zijn er niet.
Visa heeft Infinite staan maar ook daar geen voordelen aan.

Iets wat heel jammer is.
Ik denk Revolut en Wise geven kaarten uit met Infinite (Visa) of World Elite (Mastercard) label, omdat ze dan een hogere interchange fee krijgen. Als klant heb je niks aan die labels want de Visa Infinite voordelen die de Visa website vermeld krijg je allemaal niet.

Dat dit legaal is wat Revolut en Wise doen. En volgens mij nemen ze dus het risico dat sommige winkels deze “premium” kaarten niet zullen accepteren. Want hogere fee. Uit de BIN kun je aflezen het is Infinite en zo een betaalterminal kun je dan zo instellen dat-ie die weigert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

SAICRJMPM schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:58:
[...]
Ik denk Revolut en Wise geven kaarten uit met Infinite (Visa) of World Elite (Mastercard) label, omdat ze dan een hogere interchange fee krijgen.
Heb je hier een bron voor?

Hoe dan ook is de interchange fee voor kaarten uit de EU wettelijk beperkt tot een zeer laag percentage. Daar zullen ze bij betalingen binnen de EU niet overheen gaan. Wellicht dat ze buiten de EU een hogere fee kunnen rekenen, maar dat kunnen ze ook zonder deze speciale labels.
Als klant heb je niks aan die labels want de Visa Infinite voordelen die de Visa website vermeld krijg je allemaal niet.
Als kaarthouder word je ook niet geïnformeerd over die vermeende voordelen. En dat is goed, want die krijg je met deze kaart ook niet :)

Het probleem is dat de naam Visa Infinite in andere landen óók gebruikt wordt voor duurdere credit cards met premium/luxe voordelen, zoals je kan zien op die Visa website, en dat geeft zoals je merkt best wel wat verwarring.
Uit de BIN kun je aflezen het is Infinite en zo een betaalterminal kun je dan zo instellen dat-ie die weigert
Dit is onjuist en helaas een wijdverspreid misverstand. Aan de BIN kan je dit niet aflezen. De BIN kan je alleen vertellen wie de kaartuitgever is. Om er achter te komen op welke manier betaald kan worden moet er gecommuniceerd worden met de chip, of bij een online betaling met de kaartuitgever. Pas dan beslist de terminal of dat het de betaalmethode van de kaart kan accepteren. (Om het lastiger te maken, sommige kaarten ondersteunen meerdere betaalmethoden!)

Nu is het wel zo dat grote kaartuitgevers een grote range aan BINs hebben, en kaarten van hetzelfde type vaak in dezelfde sub-range bundelen, maar dit is geen verplichting en daar kan je dus niet van uit gaan. Sommige online BIN databases doen dat helaas wel en dat houdt het misverstand in stand. In ieder geval kan je de fees nooit bepalen met enkel de BIN.
En volgens mij nemen ze dus het risico dat sommige winkels deze “premium” kaarten niet zullen accepteren. Want hogere fee.
Binnen de EU bestaat dit risico niet. En buiten de EU zie ik het ook niet als risico, omdat hoge interchange fees daar helaas volstrekt normaal zijn.
Pagina: 1 ... 40 ... 52 Laatste