Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
JohanNL schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:16:
Naast dat Revolut een vrij nieuwe speler is, zullen ze wel inschatten dat ze er ook maar weinig spaargeld mee kunnen ophalen
En zo wordt het monopolie van de grootbanken natuurlijk in stand gehouden :X.

Is het te begrijpen vanuit het perspectief van NIBC? Wellicht, met ee redenen die je noemt is er een business case voor te maken dat niet ondersteunen goedkoper zou kunnen zijn. Is het wenselijk vanuit de klant gezien? Absoluut niet. Niet alleen vanwege "werkt niet" / "kan niet", maar ook het algehele concurrentie verhaal. Als alles en iedereen maar Revolut gaat lopen weigeren als dat mogelijk is (dus bv ook op veel plekken Revolut niet bij iDeal, en dan alle financiële diensten die je kunt afnemen met "vaste tegenrekening" die het weigeren) en ook op andere plekken barrières opwerpen (waar ze verplicht zijn de IBAN te accepteren dit standaard niet doen via de makkelijke route maar alleen via helpdesk / ... doen, met extra bewijs, ..., zoals bv de belastingdienst doet met buitenlandse IBANs) dan wordt het monopolie van de grootbanken echt alleen in stand gehouden en zal Revolut altijd een kleine speler blijven. En ale zo'n situatie echt ontstaat zou dan dus alsnog iets kunnen zijn waar een ACM of Europese waakhond naar zou moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:37
RobertMe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:48:
[...]

En zo wordt het monopolie van de grootbanken natuurlijk in stand gehouden :X.

Is het te begrijpen vanuit het perspectief van NIBC? Wellicht, met ee redenen die je noemt is er een business case voor te maken dat niet ondersteunen goedkoper zou kunnen zijn. Is het wenselijk vanuit de klant gezien? Absoluut niet. Niet alleen vanwege "werkt niet" / "kan niet", maar ook het algehele concurrentie verhaal. Als alles en iedereen maar Revolut gaat lopen weigeren als dat mogelijk is (dus bv ook op veel plekken Revolut niet bij iDeal, en dan alle financiële diensten die je kunt afnemen met "vaste tegenrekening" die het weigeren) en ook op andere plekken barrières opwerpen (waar ze verplicht zijn de IBAN te accepteren dit standaard niet doen via de makkelijke route maar alleen via helpdesk / ... doen, met extra bewijs, ..., zoals bv de belastingdienst doet met buitenlandse IBANs) dan wordt het monopolie van de grootbanken echt alleen in stand gehouden en zal Revolut altijd een kleine speler blijven. En ale zo'n situatie echt ontstaat zou dan dus alsnog iets kunnen zijn waar een ACM of Europese waakhond naar zou moeten kijken.
Beetje kort door de bocht vind je niet?

Het laatste jaar kom ik bij alle grote verkopers Revolut tegen onder de iDeal knop. En als een merchant ook 'creditcards' accepteert is het bijna altijd ook actief voor debit kaarten waardoor je met Revolut alsnog kan afrekenen.

De Belastingdienst weigert Revolut niet, bij buitenlandse bankrekeningen en rekeningen waar zij geen automatische naamcheck kunnen doen ze dit handmatig. Als je meewerkt en de documenten aanlevert die zij nodig hebben passen zij het zo voor je aan. Mijn NL IBAN van Revolut is ook geweigerd de eerste keer bij de Belastingdienst, maar de tweede keer werd hij wel geaccepteerd (waarschijnlijk moest er nog iemand wat updates doorvoeren in de IBAN lijsten bij de Belastingdienst omdat het IBAN niet zou bestaan).

En dat er spaarbanken zijn die nog Revolut weigeren zie ik meer als opstartproblemen, over enkele maanden/jaren als Revolut wat meer in gebruik is in NL zullen ook deze partijen wel omgaan anders kost ze dit klanten. Al verwacht ik dat Revolut op termijn ook met spaarrekeningen komt die rente hebben zonder het te moeten beleggen.

Nee ik denk daarom ook niet dat de grootbanken hun monopolie gaan behouden, juist omdat Revolut als fintech gratis betaalrekeningen levert (zoals Bunq ooit deed) word het voor grootbanken lastiger om klanten vast te houden. Revolut is ook van plan om hypotheken en creditcards aan te bieden in NL (althans de vergunning hebben ze wel) waarmee je misschien op termijn wel volledig om kan naar Revolut zonder een grootbank nog te hebben.

En misschien klink ik wel heel erg positief en Revolut fan, maar dit zou wel eens de bank kunnen zijn die echt potentie heeft om zich te vestigen naast de grootbanken in NL. Bij Bunq zitten er ook genoeg klanten die volledig om zijn gegaan in de afgelopen jaren, denk dat dit ook bij Revolut gaat gebeuren.

-Bunq, erg duur en greenwashen is er de norm. De hele setup en layout is te social media achtig en ze bieden nog altijd geen leningen/verzekeringen aan. Even los van dat Support er bagger is. Wel hebben ze erg leuke features en werkt het allemaal wel oke, en de spaarrente is niet slecht.

-N26, heeft sinds kort iDeal ondersteuning. Staan onder verscherpt toezicht in Duitsland vanwege tekortkomingen in hun KYC, ben ook benieuwd hoe lang dat nog goed gaat.

-OpenBank, wel support in het Nederlands maar meer dan dat weet ik er ook niet over eerlijk gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Youtl op 11-01-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:26:
[...]

Het laatste jaar kom ik bij alle grote verkopers Revolut tegen onder de iDeal knop. En als een merchant ook 'creditcards' accepteert is het bijna altijd ook actief voor debit kaarten waardoor je met Revolut alsnog kan afrekenen.

De Belastingdienst weigert Revolut niet, bij buitenlandse bankrekeningen en rekeningen waar zij geen automatische naamcheck kunnen doen ze dit handmatig. Als je meewerkt en de documenten aanlevert die zij nodig hebben passen zij het zo voor je aan. Mijn NL IBAN van Revolut is ook geweigerd de eerste keer bij de Belastingdienst, maar de tweede keer werd hij wel geaccepteerd (waarschijnlijk moest er nog iemand wat updates doorvoeren in de IBAN lijsten bij de Belastingdienst).
Ik bedoelde het meer uit de instelling zoals @JohanNL postte "Revolut ondersteunen kost one way or another geld en de (overlappende) customerbase is te klein om het rendabel te krijgen". Dat is natuurlijk een kip-ei probleem. Ja, NIBC kan Revolut weigeren en dan lopen ze maar zeer marginaal spaargeld mis. Terwijl het aanpassen van YC / Wwft processen om deze "shady" bank te accepteren (/klanten daarvan voldoende zelf door te lichten) te duur is. En hetzelfde als dat andere bedrijven er zoveel mogelijk aan kunnen doen om het tegen te werken/de frustreren/... bewust of onbewust (zie dus ook belastingdienst (met buitenlandse IBAN) waar het meer werk is. "Terecht" dat die controles plaats moeten vinden, maar het levert wel een drempel op).
En zo zijn er natuurlijk allemaal goede redenen (wettelijk of zakelijk gezien) waardoor Revolit wellicht net iets minder vloeiend gaat dan (bv) de grootbanken. Maar dat voorkomt dus ook weer dat Revolut wel het momentum krijgt dat bedrijven "gedwongen" worden Revolut te ondersteunen.
En dat er spaarbanken zijn die nog Revolut weigeren zie ik meer als opstartproblemen, over enkele maanden/jaren als Revolut wat meer in gebruik is in NL zullen ook deze partijen wel omgaan anders kost ze dit serieus klanten.
Van LPB is nu duidelijk dat het daadwerkelijk een "foutje" was (/bankcode niet op whitelist stond?). Maar NIBC antwoord dus direct "Nee, ondersteunen we niet", zonder blijkbaar enige opheldering. De vraag is dan ook maar hoe het bij andere banken zit. En of het ze serieus klanten gaat kosten? Kijk eens naar hoeveel Nederlands spaargeld er bij de grootbanken staat vs de rest bij elkaar (binnen en buitenland). Iets van 90% staat "gewoon" bij de grootbanken. En geld met een hoge rente bij een (gratis) spaarbank zetten is vele malen makkelijker en levert meer op dan de betaalrekening bij een andere bank zetten (if it works, it works. En die paar euro kosten per maand is een schijnte ten opzichte van misgelopen spaarrente).
-N26, heeft sinds kort iDeal ondersteuning. Staan onder verscherpt toezicht in Duitsland vanwege tekortkomingen in hun KYC, ben ook benieuwd hoe lang dat nog goed gaat.
KYC wetgeving zijn natuurlijk ook al alle Nederlandse grootbanken voor beboet. Dus fouten daarin, tsja "het zal wel" I guess?
-OpenBank, wel support in het Nederlands maar meer dan dat weet ik er ook niet over eerlijk gezegd.
Geld staat in Spanje. Betekent dat er formeel bronbelasting geheven wordt, maar daarvoor stoppen ze stiekem al het Spaanstalige zelfverklaringsdocument bij de contracten (Nederlandstalig contract met 1 Spaans "inlegvel" dat je digitaal ondertekent). En Spaanse locatie/wetgeving betekent ook dat Spaanse erfbelasting geheven wordt in het geval van overlijden. En de paar ervaringen die daarover te vinden zijn zijn niet "heel erg positief". Mag je als nabestaande aangifte doen in Spanje, in het Spaans, waarbij de regels per regio verschillen (dus Madrid waar OpenBank gevestigd is heeft andere regels dan bv Barcelona).
En qua bank zelf, geen iDeal, geen betaalverzoeken, wel een gratis pinpas (tegenwoordig ook MasterCard, voorheen Maestro, MasterCard kon je krijgen voor €2 verzendkosten), ....
Ik heb er een rekening om een aantal redenen: goede spaarrente (na meerdere "upgrades" momenteel 3,65% voor eerste 6 maanden, daarna 2,65%), tweede/backup rekening ("biedt" Revolut uiteraard ook), en mobiel betalen/pinnen via telefoon zonder dat Google/Apple/... meekijken doordat hun app dat zelfstandig ondersteund (iets dat "mijn" grootbank niet meer doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:12
[...]

En dat er spaarbanken zijn die nog Revolut weigeren zie ik meer als opstartproblemen, over enkele maanden/jaren als Revolut wat meer in gebruik is in NL zullen ook deze partijen wel omgaan anders kost ze dit klanten.
Exactly my point, echter dat wordt tegengesproken door RobertME:
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:57:

Bij een bank gelden ook andere zaken ;)
Een spaarklant levert geen geld op (helemaal niet als het gratis is, zoals LPB). Wat geld oplevert is het uitlenen van dat geld. En als LPB het spaargeld niet tegen een hogere rente kan uitlenen / niet binnen de gestelde wettelijke kaders het geld tegen een rendabele rente kan wegzetten zullen ze dus ook geen nieuwe klanten willen.

[ Voor 36% gewijzigd door Green.car6808 op 11-01-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-07 21:21
[...]

De Belastingdienst weigert Revolut niet, bij buitenlandse bankrekeningen en rekeningen waar zij geen automatische naamcheck kunnen doen ze dit handmatig. Als je meewerkt en de documenten aanlevert die zij nodig hebben passen zij het zo voor je aan. Mijn NL IBAN van Revolut is ook geweigerd de eerste keer bij de Belastingdienst, maar de tweede keer werd hij wel geaccepteerd (waarschijnlijk moest er nog iemand wat updates doorvoeren in de IBAN lijsten bij de Belastingdienst omdat het IBAN niet zou bestaan).

En dat er spaarbanken zijn die nog Revolut weigeren zie ik meer als opstartproblemen, over enkele maanden/jaren als Revolut wat meer in gebruik is in NL zullen ook deze partijen wel omgaan anders kost ze dit klanten. Al verwacht ik dat Revolut op termijn ook met spaarrekeningen komt die rente hebben zonder het te moeten beleggen.

Nee ik denk daarom ook niet dat de grootbanken hun monopolie gaan behouden, juist omdat Revolut als fintech gratis betaalrekeningen levert (zoals Bunq ooit deed) word het voor grootbanken lastiger om klanten vast te houden. Revolut is ook van plan om hypotheken en creditcards aan te bieden in NL (althans de vergunning hebben ze wel) waarmee je misschien op termijn wel volledig om kan naar Revolut zonder een grootbank nog te hebben.

En misschien klink ik wel heel erg positief en Revolut fan, maar dit zou wel eens de bank kunnen zijn die echt potentie heeft om zich te vestigen naast de grootbanken in NL. Bij Bunq zitten er ook genoeg klanten die volledig om zijn gegaan in de afgelopen jaren, denk dat dit ook bij Revolut gaat gebeuren.

-Bunq, erg duur en greenwashen is er de norm. De hele setup en layout is te social media achtig en ze bieden nog altijd geen leningen/verzekeringen aan. Even los van dat Support er bagger is. Wel hebben ze erg leuke features en werkt het allemaal wel oke, en de spaarrente is niet slecht.

Je bent inderdaad een Revolut fan, ik eigenlijk ook met Metal abonnement. Maar de grootbanken zullen echt voorlopig hun monopolie behouden, want:

- Nederlanders houden niet van bank veranderen
- Je krijgt een ander IBAN nummer en vindt men niet prettig
- Gaat Revolut meewerken aan de 13 maanden overstap service ? Lijkt mij minstens een voorwaarde.

Nee, 9 miljoen ing’ers klagen misschien over de hogere bankkosten maar zullen niet of nauwelijks in actie komen, en niet zo gauw naar Revolut overstappen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Datisraar schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:57:
[...]

Je bent inderdaad een Revolut fan, ik eigenlijk ook met Metal abonnement. Maar de grootbanken zullen echt voorlopig hun monopolie behouden, want:

- Gaat Revolut meewerken aan de 13 maanden overstap service ? Lijkt mij minstens een voorwaarde.

Nee, 9 miljoen ing’ers klagen misschien over de hogere bankkosten maar zullen niet of nauwelijks in actie komen, en niet zo gauw naar Revolut overstappen .
Ik heb er (nog geen) gebruik van gemaakt maar die overstapservice bieden ze al aan toch?
https://www.revolut.com/nl-NL/legal/account-switching/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:57:
[...]

Als ik kijk naar het succes van Bunq dan zou je zeggen dat er hoop is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Toevallig mensen hier met ervaring voor het overboeken van US gelden naar de NL IBAN van Revolut?

Ik heb geld bij Fidelity (aandelen) en wil die graag overmaken naar m'n nieuwe NL IBAN.
Dit ging goed met de LT IBAN, met een ABA routing nummer 02100002, het LT adres van Revolut en m'n eigen LT IBAN.

Nu heb ik de bankgegevens bij Fidelity gewijzigd naar het Nederlandse adres en IBAN, maar krijg het geld niet gestort. Het wordt telkens weer terug gestort op m'n cash rekening bij Fidelity.

Revolut support zegt dat 'de bank' dan hun SSI gegevens moet aanpassen. Ik weet zo even niet of dat Fidelity, of Chase Morgan (de tussenpartij van het ABA nummer) moet zijn.
Swift werkt helaas niet, want voor USD moet er US staan op het 5e en 6e karakter, en dat heeft Revolut niet.

Ideeën of suggesties?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:15
Jan_V schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:03:
Toevallig mensen hier met ervaring voor het overboeken van US gelden naar de NL IBAN van Revolut?

Ik heb geld bij Fidelity (aandelen) en wil die graag overmaken naar m'n nieuwe NL IBAN.
Dit ging goed met de LT IBAN, met een ABA routing nummer 02100002, het LT adres van Revolut en m'n eigen LT IBAN.

Nu heb ik de bankgegevens bij Fidelity gewijzigd naar het Nederlandse adres en IBAN, maar krijg het geld niet gestort. Het wordt telkens weer terug gestort op m'n cash rekening bij Fidelity.

Revolut support zegt dat 'de bank' dan hun SSI gegevens moet aanpassen. Ik weet zo even niet of dat Fidelity, of Chase Morgan (de tussenpartij van het ABA nummer) moet zijn.
Swift werkt helaas niet, want voor USD moet er US staan op het 5e en 6e karakter, en dat heeft Revolut niet.

Ideeën of suggesties?
Geen idee, maar je oude LT rekeningnummer zou nog een jaar lang moeten werken zover ik heb begrepen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Bovenstaand had ik ook, blijkbaar is de NL swift nog niet volledig doorgevoerd.
Ook instant payments (overboekingen direct in NL) werkt volgens mij niet op de NL IBAN. Wilde voor mijn reis wat geld overboeken om met Revolut te betalen, maar dat hangt nu nog in t luchtledige.... Op mn LT iban kwam t gewoon aan.
Iemand enig idee wanneer dat doorgevoerd wordt? Nog niet heel handig die NL iban.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Daviddek schreef op zondag 14 januari 2024 @ 07:13:
Bovenstaand had ik ook, blijkbaar is de NL swift nog niet volledig doorgevoerd.
Ook instant payments (overboekingen direct in NL) werkt volgens mij niet op de NL IBAN. Wilde voor mijn reis wat geld overboeken om met Revolut te betalen, maar dat hangt nu nog in t luchtledige.... Op mn LT iban kwam t gewoon aan.
Iemand enig idee wanneer dat doorgevoerd wordt? Nog niet heel handig die NL iban.
Rabo naar NL IBAN is instant (eigen ervaring), ING naar NL IBAN is hier gemeld als zijnde instant. Bunq is hier gemeld als niet instant naar de NL IBAN maar wel naar de LT IBAN.
Dit is dus echt een bank specifiek ding en niet "IP naar NL IBAN werkt niet", maar "bank X naar NL IBAN is geen IP".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:14

Ideeën of suggesties?
Voor mij is het handiger via Wise, evt kun je later nog Revolut gebruiken. Via Wise krijg je een lokaal Amerikaans bankrekeningnummer. Dan is het al veel goedkoper (gratis) om je geld van Fidelity over te boeken. Evt kun je het van Wise naar Revolut overzetten. Wat dan weer goedkoper is door met de debet kaart van Wise een dollar topup te doen bij Revolut. Wise rekent iets meer dan $4 voor het ontvangen van dollars via Wire Transfer. Mijn fidelity account staat een ACH transfer niet toe (gratis bij Wise).

Althans zo doe ik het al een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
glatuin schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:21:
[...]

Voor mij is het handiger via Wise, evt kun je later nog Revolut gebruiken. Via Wise krijg je een lokaal Amerikaans bankrekeningnummer. Dan is het al veel goedkoper (gratis) om je geld van Fidelity over te boeken. Evt kun je het van Wise naar Revolut overzetten. Wat dan weer goedkoper is door met de debet kaart van Wise een dollar topup te doen bij Revolut. Wise rekent iets meer dan $4 voor het ontvangen van dollars via Wire Transfer. Mijn fidelity account staat een ACH transfer niet toe (gratis bij Wise).

Althans zo doe ik het al een paar jaar.
Bedankt, daar ga ik eens naar kijken.
Als ik de site van Wise zo bekijk lijkt het vrij vergelijkbaar als Revolut.

Maar als ik je goed begrijp krijg je dus een echt US bankrekening en van die rekening kun je weer gewoon geld overmaken. Ga ik vandaag of morgen eens naar kijken.
Het geld moet uiteindelijk op onze Rabobank rekening komen als euro's, dus heb een bank nodig met een nette wisselkoers en weinig kosten om dat te doen. Ben niet getrouwd met Revolut wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Jan_V schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:44:
[...]

Bedankt, daar ga
[...]
ik eens naar kijken.
Als ik de site van Wise zo bekijk lijkt het vrij vergelijkbaar als Revolut.

Maar als ik je goed begrijp krijg je dus een echt US bankrekening en van die rekening kun je weer gewoon geld overmaken. Ga ik vandaag of morgen eens naar kijken.
Het geld moet uiteindelijk op onze Rabobank rekening komen als euro's, dus heb een bank nodig met een nette wisselkoers en weinig kosten om dat te doen. Ben niet getrouwd met Revolut wat dat betreft.
Ik heb de gratis versie van Revolut dus voor wat dividend uitkering wat veelal onder de $1000 is kan ik het gratis omwisselen via Revolut. Bij grotere bedragen laat ik het omwisselen aan Wise over (zitten wat kosten aan) en is fors goedkoper dan in mijn geval de ABN Amro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:38
Brengt revolut nu geld in rekening indien je geld wil inleggen via een andere kaart of google pay? transactie kosten zijn 13 cent. In het verleden gedaan en had toen geen transactie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:18

oscarwashere

"Very nice"

dutchnltweaker schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:54:
Brengt revolut nu geld in rekening indien je geld wil inleggen via een andere kaart of google pay? transactie kosten zijn 13 cent. In het verleden gedaan en had toen geen transactie kosten.
Bedoel je inleggen op een betaalrekening? Dan nee, dat is kosteloos.
Bedoel je inleggen voor een belegging oid? Dan geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:38
oscarwashere schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:59:
[...]

Bedoel je inleggen op een betaalrekening? Dan nee, dat is kosteloos.
Ja, via kaart overschrijving of inleg via google pay krijg te zien dat ik een fee moet betalen van 13 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dutchnltweaker schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Ja, via kaart overschrijving of inleg via google pay krijg te zien dat ik een fee moet betalen van 13 cent.
Bij mij geeft ie nog altijd “No fee” aan bij Apple Pay en Visa.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Vanaf morgen ga ik serieus de brokerage functie van Revolut proberen en dan voor de aankoop van een ETF die ik nu bij ING heb staan. Met het plus plan kan je drie transacties per maand zonder commissie doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
Green.car6808 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:22:
Vanaf morgen ga ik serieus de brokerage functie van Revolut proberen en dan voor de aankoop van een ETF die ik nu bij ING heb staan. Met het plus plan kan je drie transacties per maand zonder commissie doen.
Misschien ook handig om te weten voor de toekomst. Je kunt vrij eenvoudig en gratis gelden of aandelen doorsturen naar je accounts bij andere brokers (oa Interactive Brokers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
oohh schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:33:
[...]

Misschien ook handig om te weten voor de toekomst. Je kunt vrij eenvoudig en gratis gelden of aandelen doorsturen naar je accounts bij andere brokers (oa Interactive Brokers).
Dat klinkt interessant. Hoe gaat dat doorsturen en wat zijn de voorwaarden? Ik zie in de app zo snel niks daarover.

(mag ook via PM als dit Off Topic gaat want trading etc.)

//edit// Tutorial gevonden op Youtube

[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 15-01-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:31

Deurwaarder

*blaf*

Helaas lijkt BitVavo nu Revolut te hebben weggehaald uit het lijstje met Ideal betaalopties.
Ik heb de support gevraagd waarom, ben benieuwd.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Green.car6808
Deurwaarder schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:26:
Helaas lijkt BitVavo nu Revolut te hebben weggehaald uit het lijstje met Ideal betaalopties.
Ik heb de support gevraagd waarom, ben benieuwd.
Bij mij staat ie er gewoon bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyDcUw3bD5qiZ8srpDX1k4y8gGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxmBApWUH8Z2Zh0w5zD3zUpB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 15-01-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:31

Deurwaarder

*blaf*

Bijzonder. Hopelijk is het dan een issue met mijn account. Het zou fijn zijn als Revolut bij zoveel mogelijk verkopers in de ideale lijst staat.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Green.car6808 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Dat klinkt interessant. Hoe gaat dat doorsturen en wat zijn de voorwaarden? Ik zie in de app zo snel niks daarover.

(mag ook via PM als dit Off Topic gaat want trading etc.)

//edit// Tutorial gevonden op Youtube
Op de achtergrond maakt Revolut gebruik van DriweWealth. Zij ondersteunen oa ACATS (alleen US based brokers) en DRS. Je moet hiervoor dan je DriveWealth accountnummer uit een PDF overzichtje in de Revolut app halen.

https://drivewealth.zende...8384279-Account-Transfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
oohh schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:54:
[...]

Op de achtergrond maakt Revolut gebruik van DriweWealth. Zij ondersteunen oa ACATS (alleen US based brokers) en DRS. Je moet hiervoor dan je DriveWealth accountnummer uit een PDF overzichtje in de Revolut app halen.

https://drivewealth.zende...8384279-Account-Transfers
Dank je. Ik had er ook al een Youtube clipje van zitten bekijken waarin iemand zo'n ACATS transfer van Revolut naar IBKR uitlegt.
Ik zit met alleen af te vragen of het in mijn geval wel handig is, of wat het me op zou leveren.
Ik heb een paar ETF's en Ik handel niet veel. Ik kan bij Revolut drie commissie-vrije transacties per maand uitvoeren (Plus account) wat voor mij genoeg is (daarboven relatief nog steeds hele lage handelskosten).
Het enige dat het kost bij Revolut zijn de custody fees van 0,01% per maand (0,12% per jaar).

Tel daarbij op dat er ook aan de ACATS transfer kosten zijn verbonden, ik kom er alleen niet zo snel achter welke en hoe hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Green.car6808 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:09:
[...]

Dank je. Ik had er ook al een Youtube clipje van zitten bekijken waarin iemand zo'n ACATS transfer van Revolut naar IBKR uitlegt.
Ik zit met alleen af te vragen of het in mijn geval wel handig is, of wat het me op zou leveren.
Ik heb een paar ETF's en Ik handel niet veel. Ik kan bij Revolut drie commissie-vrije transacties per maand uitvoeren (Plus account) wat voor mij genoeg is (daarboven relatief nog steeds hele lage handelskosten).
Het enige dat het kost bij Revolut zijn de custody fees van 0,01% per maand (0,12% per jaar).

Tel daarbij op dat er ook aan de ACATS transfer kosten zijn verbonden, ik kom er alleen niet zo snel achter welke en hoe hoog.
ACAT naar IBKR was voor mij gratis, geloof dat er geen kosten aan verbonden zijn. Maar ik lees net op Reddit dat EU users momenteel geen DRS/ACAT meer kunnen doen, schijnbaar gebruiken ze geen DriveWealth meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:30
Zijn er hier al mensen met een NL IBAN bij Revolut? Ik ben bijna aan de beurt volgens de email van oktober.

Edit: Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Joyous-P op 15-01-2024 17:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Green.car6808
Joyous-P schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:33:
Zijn er hier al mensen met een NL IBAN bij Revolut? Ik ben bijna aan de beurt volgens de email van oktober.
Ja die zijn er zeker hoor. Gebruik even de zoekbalk bovenin deze pagina, er is al heel erg veel gedeeld over de NL IBAN's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
oohh schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:31:
[...]

ACAT naar IBKR was voor mij gratis, geloof dat er geen kosten aan verbonden zijn. Maar ik lees net op Reddit dat EU users momenteel geen DRS/ACAT meer kunnen doen, schijnbaar gebruiken ze geen DriveWealth meer.
Volgens mij sturen ze alle beursorders nog steeds door naar Drivewealth. Er is wel iets veranderd.
Ze hebben de trading-rekeningen overgezet naar Revolut Securities Europe UAB ("RSEUAB") of zoiets.
Mogelijk dat dat de reden is dat het niet meer kan

https://help.revolut.com/...-european-trading-entity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ik wil mij aanmelden maar had twee vraagjes

Accepteren zij kopie id met watermerk of wordt dat geweigerd?

Als ik iemand zijn refferal gebruikt ziet diegenen dan mijn gegevens of krijgt die niks te zien?
(Nee ik roep niet op tot het delen daarvan en wil ook van niemand er een ontvangen).
Ben eventueel al voorzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

NicoHF schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:10:
Ik wil mij aanmelden maar had twee vraagjes

Accepteren zij kopie id met watermerk of wordt dat geweigerd?

Als ik iemand zijn refferal gebruikt ziet diegenen dan mijn gegevens of krijgt die niks te zien?
(Nee ik roep niet op tot het delen daarvan en wil ook van niemand er een ontvangen).
Ben eventueel al voorzien
Geen Kopie ID, ze gebruiken een tool van een derde partij voor de verificatie van je ID en vervolgens moet je een video maken van je hoofd terwijl je 3 letters uitspreekt. Zo kunnen ze het geheel automatisch verifiëren. Had dit al eens vaker gezien, onder andere bij Bunq.

Degene die je doorverwijst krijgt jouw volledige naam te zien en kan de status van de uit te keren bonus controleren. Dus bijvoorbeeld of de doorverwezen persoon aan alle vereisten heeft voldaan.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 16-01-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36
Meer mensen deze melding gehad? Benieuwd waarom dit moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjBALyVlc6NbieGv_1Qz8-geVMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aTu3IkJvaz1VKcv3PVASuS5.jpg?f=fotoalbum_large

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
oscarwashere schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Geen Kopie ID, ze gebruiken een tool van een derde partij voor de verificatie van je ID en vervolgens moet je een video maken van je hoofd terwijl je 3 letters uitspreekt. Zo kunnen ze het geheel automatisch verifiëren. Had dit al eens vaker gezien, onder andere bij Bunq.

Degene die je doorverwijst krijgt jouw volledige naam te zien en kan de status van de uit te keren bonus controleren. Dus bijvoorbeeld of de doorverwezen persoon aan alle vereisten heeft voldaan.
Dat klinkt wel een beetje spannend qua privacy denk ik

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NicoHF schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:43:
[...]

Dat klinkt wel een beetje spannend qua privacy denk ik

Thanks
Als de referral daadwerkelijk een bekende is dan weet die waarschijnlijk jouw naam al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Als de referral daadwerkelijk een bekende is dan weet die waarschijnlijk jouw naam al :+
Meer dat aanmelden op die manier via een derde partij en dan mezelf zo filmen, twijfelt mij een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:38
jdiezrequejo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:33:
Meer mensen deze melding gehad? Benieuwd waarom dit moet.

[Afbeelding]
Verloopt je ID waarmee je de KYC bij Revolut hebt gedaan binnenkort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
NicoHF schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Meer dat aanmelden op die manier via een derde partij en dan mezelf zo filmen, twijfelt mij een beetje
Tegenwoordig vrij standaard. Hetzelfde doen ze bij Credit Europe Bank (foto + video van ID + selfie video). Bij Raisin moet je daadwerkelijk met iemand videobellen die je allemaal opdrachtjes laat doen. En ik weet van iemand dat die ooit bij Rabobank moest heridentificeren en dat moest ook met de app incl. selfie (video?).

Vroeger moest je naar het bankkantoor om je aan te melden, toen kon je online aanmelden en hoefde je nog maar naar kantoor om te identificeren, vervolgens was een scan per mail of post voldoende, en nadat elke (groot)bank een fikse boete heeft gehad wegens onvoldoende identiteitscontrole zijn we bij dit soort systemen aanbeland.

Enige die het echt afwijkend doet bij mijn weten is BigBank. Dan wordt een afspraak gemaakt en komt er iemand daadwerkelijk bij je langs (kan ook op het werk of waar dan ook). Of dat dan beter is voor de privacy? ;)

En v.w.b. kopieID en watermerken. Financiële instellingen zijn een van de enige bedrijven die daadwerkelijk een volledige kopie moeten hebben zonder dat iets is weggelakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:03:
[...]

Tegenwoordig vrij standaard. Hetzelfde doen ze bij Credit Europe Bank (foto + video van ID + selfie video). Bij Raisin moet je daadwerkelijk met iemand videobellen die je allemaal opdrachtjes laat doen. En ik weet van iemand dat die ooit bij Rabobank moest heridentificeren en dat moest ook met de app incl. selfie (video?).

Vroeger moest je naar het bankkantoor om je aan te melden, toen kon je online aanmelden en hoefde je nog maar naar kantoor om te identificeren, vervolgens was een scan per mail of post voldoende, en nadat elke (groot)bank een fikse boete heeft gehad wegens onvoldoende identiteitscontrole zijn we bij dit soort systemen aanbeland.

Enige die het echt afwijkend doet bij mijn weten is BigBank. Dan wordt een afspraak gemaakt en komt er iemand daadwerkelijk bij je langs (kan ook op het werk of waar dan ook). Of dat dan beter is voor de privacy? ;)

En v.w.b. kopieID en watermerken. Financiële instellingen zijn een van de enige bedrijven die daadwerkelijk een volledige kopie moeten hebben zonder dat iets is weggelakt.
Is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik me aanmelden ergen bij een financiële instelling, de laatste keer was bij Openbank maar dat is ook al meer dan 2 jaar terug toen hoefde ik geen selfie video te maken.
Kennelijk is dit dus standaard en maak ik mij misschien onterecht wat zorgen.

Bij de ASN bank komt er trouwens iemand daadwerkelijk aan de deur om je te checken voor een ID check., volgens mij was dat een heridentificatie , weet niet of dat standaard is maar dit was bij een kennis zo gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NicoHF schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik me aanmelden ergen bij een financiële instelling, de laatste keer was bij Openbank maar dat is ook al meer dan 2 jaar terug toen hoefde ik geen selfie video te maken.
Kennelijk is dit dus standaard en maak ik mij misschien onterecht wat zorgen.

Bij de ASN bank komt er trouwens iemand daadwerkelijk aan de deur om je te checken voor een ID check., volgens mij was dat een heridentificatie , weet niet of dat standaard is maar dit was bij een kennis zo gegaan.
Bij beide oplossingen gaat het ook om uitbestede partijen. Raisin, Credit Europe Bank en meen ook Revolut maken gebruik van IDnow. ABN gebruikt dan wellicht weer dezelfde partij als BigBank (als dat niet ook IDnow is). En zij zullen dan verschillende oplossingen bieden (Raisin die wilt dat er daadwerkelijk een videogesprek plaatsvindt, CEB die puur de foto's/video's voldoende vinden, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

NicoHF schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:07:
[...]Kennelijk is dit dus standaard en maak ik mij misschien onterecht wat zorgen.
Je zorgen zijn zeker niet onterecht. Het is natuurlijk niet te achterhalen hoe zorgvuldig Revolut en haar derde partijen omgaan met jouw gegevens. Je kan er niet omheen en dus klik je zo goed als blind gewoon op elk akkoord-vinkje. De vraag is of het vroeger zorgvuldiger ging toen het met de hand ging, maar deze manier maakt massaverwerking natuurlijk wel eenvoudiger. Helaas een probleem (of in ieder geval 'risico') waar je tegenwoordig ook voor andere zaken nauwelijks omheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

TVL

Mijn dochter heeft een bankrekening bij Revolut aangemaakt en probeert nu geld daar naar over te maken. Voor de tweede keer wordt dit terug gestort. Dit komt omdat de naam niet overeen komt. Op de Revolut bankrekening staat Voornaam Achternaam en op de ING bank staat Mw Voorletters en Achternaam.
Bij de Revolut bank doen ze niet aan initialen zeiden ze en bij de ING staan die juist wel. Dat zou dus betekenen dat je dus helemaal geen rekening daar kan openen. Zelfs kopie paspoort en rekeningafschrift gestuurd.
Ze wilde deze rekening juist afsluiten om de creditcard. Bij andere banken kan ze geen creditcard krijgen omdat ze geen vast inkomen heeft. Zijn er alternatieven? Ze wil deze hebben omdat ze voor een jaar naar het buitenland wil.

[ Voor 18% gewijzigd door TVL op 17-01-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
TVL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:14:
Mijn dochter heeft een bankrekening bij Revolut aangemaakt en probeert nu geld daar naar over te maken. Voor de tweede keer wordt dit terug gestort. Dit komt omdat de naam niet overeen komt. Op de Revolut bankrekening staat Voornaam Achternaam en op de ING bank staat Mw Voorletters en Achternaam.
Bij de Revolut bank doen ze niet aan initialen zeiden ze en bij de ING staan die juist wel. Dat zou dus betekenen dat je dus helemaal geen rekening daar kan openen. Zelfs kopie paspoort en rekeningafschrift gestuurd.
Ze wilde deze rekening juist afsluiten om de creditcard. Bij andere banken kan ze geen creditcard krijgen omdat ze geen vast inkomen heeft. Zijn er alternatieven? Ze wil deze hebben omdat ze voor een jaar naar het buitenland wil.
Je kan bij Revolut niet je initialen gebruiken maar je kan wel al je voornamen voluit gebruiken.
Dus als je bij de ene bank JPC Jansen heet en bij de andere, Revolut, Jan Pieter Karel Jansen dan gaat het volgens mij werken. Ik zelf heb om die reden bij Revolut al mijn voornamen laten opnemen in de weergave naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TVL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:14:
Huh? Doet Revolut identificatie van een bankrekening dan?

Het is toch juist een betaalrekening die je afneemt, en dus kun je geld over maken van en naar elke willekeurige rekening. En bij mijn aanmelding een maand of 2 terug heb ik ook geen "identificatie storting" hoeven te doen.

En Revolut en creditcard? Volgens mij leveren ze die niet (in Nederland)? Ze leveren wel een MasterCard Debit kaart, die je in principe overal kunt gebruiken waar je met een MasterCard (creditcard) kunt betalen. Maar die MasterCard Debit kaart krijg je "soon" bij elke bank (of een Visa Debit kaart, waarmee je overal kunt betalen waar je met Visa (creditcard) kunt betalen). Dit omdat MasterCard al sinds juli (2023) is gestopt met het uitgeven van nieuwe Maestro passen, en MasterCard Debit de opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:28:
[...]

Huh? Doet Revolut identificatie van een bankrekening dan?
Is het vergelijken van namen niet iets dat gedaan wordt bij een "top up" van je Revolut rekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:32:
[...]

Is het vergelijken van namen niet iets dat gedaan wordt bij een "top up" van je Revolut rekening ?
Het is toch een vrije betaalrekening? Je kunt geld ontvangen van wie je wilt. Ik heb mijn "top up" gewoon gedaan door een IBAN overschrijving. Zoals iedereen mij dus geld kan over maken. Daar zit dus echt geen naam controle op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

De omschrijving van de terugstorting gaf dat aan en contact via de chat zei ook dat de namen niet overeen kwamen. Misschien dat dit sinds kort is aangepast. Vind het in ieder geval vreemd.
Gaan nog eens een chat proberen en haar twee voornamen laten noteren.

[ Voor 15% gewijzigd door TVL op 17-01-2024 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:49:
[...]

Het is toch een vrije betaalrekening? Je kunt geld ontvangen van wie je wilt. Ik heb mijn "top up" gewoon gedaan door een IBAN overschrijving. Zoals iedereen mij dus geld kan over maken. Daar zit dus echt geen naam controle op.
Ja ik dacht dat die naam check alleen gedaan wordt bij de top-up via Apple Pay of iDeal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Green.car6808 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:29:
[...]

Ja ik dacht dat die naam check alleen gedaan wordt bij de top-up via Apple Pay of iDeal .
Bedrag was via iDeal overgemaakt dus misschien lag het daaraan. Revolut heeft in ieder geval de betaling geweigerd en was niet in de betaling van iDeal zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
TVL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Bedrag was via iDeal overgemaakt dus misschien lag het daaraan. Revolut heeft in ieder geval de betaling geweigerd en was niet in de betaling van iDeal zelf.
Dan probeer eens een gewone overboeking. Grote kans dat die ook nog eens via een instant payment gaat en dus net zo real time is als een iDeal topup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVL

TVL

RobertMe schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Dan probeer eens een gewone overboeking. Grote kans dat die ook nog eens via een instant payment gaat en dus net zo real time is als een iDeal topup.
Zojuist geld overgemaakt via een normale overschrijving en het stond er ook direct op. Vreemd dat het niet via iDeal kan en schijnbaar wel met een normale overschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 12:18
TVL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Heb hetzelfde. Gewone overboeking werkt wel gewoon. Maar dan duurt het een werkdag. Tenzij je het vroeg in de ochtend overmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 12:18
TVL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:04:
[...]

Zojuist geld overgemaakt via een normale overschrijving en het stond er ook direct op. Vreemd dat het niet via iDeal kan en schijnbaar wel met een normale overschrijving.
Je hebt natuurlijk al de NLse IBAN. Mooi dat dit instant is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:37
Ook ik ben bezig om wat verder te kijken bij Revolut. De Rabobank ben ik wel een beetje klaar mee. Zeker nu Revolut een NL IBAN heeft wordt het interessant. Maar ik kom nog niet overal uit, vind de informatie niet altijd even helder of goed te vinden.

Paar vragen waar ik mee zit en iemand hier wellicht zo een antwoord op heeft:
1) Ik heb een primaire rekening met daarin een EURO rekening en een GBP rekening. Hoe werkt dat nou als ik in de UK wil betalen? Zet ik dan geld op die GBP rekening en rekent Revolut daar een koers voor en kan ik vervolgens met mijn virtuele pas gewoon bij pinautomaten betalen in de UK zonder extra kosten en de pas weet dan dat hij in GBP moet afrekenen? En na de vakantie dan het overgebleven geld terugboeken en weer eenmaal opslag betalen?

2) Moet ik meerdere passen aanmaken voor de verschillende (EURO en GBP) rekeningen en moet ik die dan koppelen?

3) Ik weet dat de spaarrekening eigenlijk een speciaal soort product is, een beleggingsproduct. En dat dit gedekt is tot 22k euro. Maar dat is alleen als de Revolut failliet gaat. Wat als de rente ineens naar -3% gaat? Of is er dan tijd genoeg om het geld er weer vanaf te plukken?

Hoop dat iemand meer weet, sorry als de vragen al een miljard keer gesteld zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 18-01-2024 13:34 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Drardollan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:24:

3) Ik weet dat de spaarrekening eigenlijk een speciaal soort product is, een beleggingsproduct. En dat dit gedekt is tot 22k euro. Maar dat is alleen als de Revolut failliet gaat. Wat als de rente ineens naar -3% gaat? Of is er dan tijd genoeg om het geld er weer vanaf te plukken?
Zie het als een investering in een beleggingsfonds. Het fonds kan goed presteren, of slecht presteren. Volgens de essentiële beleggersinformatie is het risico 1/10 dus zeer laag, maar er is dus wel een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:15
oscarwashere schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:56:
[...]

Zie het als een investering in een beleggingsfonds. Het fonds kan goed presteren, of slecht presteren. Volgens de essentiële beleggersinformatie is het risico 1/10 dus zeer laag, maar er is dus wel een risico.
Maar laten we het ook niet overdrijven, het risico is wat dat betreft vergelijkbaar met een ordinaire spaarrekening met DGS.
Een bank kan de (spaar)rente ook negatief zetten, sterker nog dat was bij veel banken het geval nog niet zo heel lang geleden.
Het grootste risico zit dan nog in de valuta zelf, je weet wel, inflatie.
Vandaag koop je nog met je euro een brood bij een discounter om de hoek, morgen krijg je voor diezelfde euro nog niet eens een sneetje brood, het is in theorie allemaal mogelijk.

Overigens, als we het over banktegoeden hebben die boven de DGS grens zitten, dan kunnen die fondsen juist een betere bescherming bieden tegen het behoud van je vermogen.
Het belangrijkste hierin is dat de vermogensscheiding op orde is, zodat - mocht Revolut failliet gaan - de schuldeisers niet bij jouw portefeuille kunnen.
De effecten en fondsen die je aanhoud zouden bij een extern bewaarbedrijf moeten staan, op jouw naam, hier moet je vertrouwen in hebben dat dit op orde is.
Het BCS vergoed tot een bedrag van nabij de €20K mocht dat niet het geval zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V

Ideeën of suggesties?
Net iemand bij Fidelity gesproken, om iets anders, en bracht dit ter sprake.

De medewerker gaf aan dat de reden is dat de tussenpartij (Chase Morgan) het account nummer niet herkent. Ze gaf wel aan dat Chase Morgan voor Revolut gebruikt moet worden, maar er waarschijnlijk andere gegevens nodig zijn.

Ik ga kijken of ik Chase Morgan nog te pakken kan krijgen over het bijwerken van de SSI(?) en anders weer Revolut pingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 11:28
Drardollan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:24:
Paar vragen waar ik mee zit en iemand hier wellicht zo een antwoord op heeft:
1) Ik heb een primaire rekening met daarin een EURO rekening en een GBP rekening. Hoe werkt dat nou als ik in de UK wil betalen? Zet ik dan geld op die GBP rekening en rekent Revolut daar een koers voor en kan ik vervolgens met mijn virtuele pas gewoon bij pinautomaten betalen in de UK zonder extra kosten en de pas weet dan dat hij in GBP moet afrekenen? En na de vakantie dan het overgebleven geld terugboeken en weer eenmaal opslag betalen?
Dit klopt.

Betalingen in GBP worden van je GBP-potje afgeschreven mits daar voldoende saldo op staat (en dit werkt uiteraard voor veel andere valuta hetzelfde, USD gaat uit je USD-potje etc).
Voor het wisselen van EUR naar andere valuta rekent Revolut een wisselkoers, daar komt in het weekend een kleine opslag bij. Daarnaast kun je in het gratis pakket maar tot 1.000 euro per maand gratis wisselen, daarboven komt er een fee.

Als er te weinig saldo in je GBP potje staat zal Revolut het van je EUR proberen, het wordt dan ter plekke gewisseld (incl eventuele weekendtoeslag en afhankelijk van je pakket een toeslag boven de drempel).

Revolut rekent in het weekend een hogere koersopslag, je kunt geld besparen door door de weeks te wisselen naar vreemde valuta en daarmee dan in het weekend te betalen.
2) Moet ik meerdere passen aanmaken voor de verschillende (EURO en GBP) rekeningen en moet ik die dan koppelen?
Nee. Alhoewel GBP -potje volgens mij wel een eigen UK-rekening nr heeft is er geen aparte pas per valuta. Alles werkt met 1 pas, zoals hiervoor beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:55
Je niet-€ valuta hebben ook geen ander rekeningnummer, je blijft gewoon één rekeningnummer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMess
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06 21:43
Laatst de keuze gemaakt om Revolut als hoofdrekening te gebruiken. Een hoop dingen gaan goed maar toch nog problemen met een enkele auto incasso, dit is wel te overzien bij andere partijen gaat dit namelijk wel goed. Denk dat het nog steeds aan die naam controle ligt want ook hier krijg ik fouten bij ING en Bunq dat ze dit niet kunnen controleren.

Laatst ook als rekening doorgegeven bij de salaris administratie, iedereen heeft z'n salaris binnen maar bij mij nog niks te zien. Toch wel raar aangezien ik gewoon de NL IBAN gebruik en als ik een betaling doe vanaf ING deze binnen 1 seconde binnen is. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Raymon89 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:53:
Je niet-€ valuta hebben ook geen ander rekeningnummer, je blijft gewoon één rekeningnummer houden.
Dit klopt niet helemaal. Voor GBP heb ik gewoon een lokaal UK rekening nr en sorteercode. Je kunt dus domestic betalingen in het UK doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Wally2002 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Voor GBP heb ik gewoon een lokaal UK rekening nr en sorteercode. Je kunt dus domestic betalingen in het UK doen.
Apart, is dat specifiek voor GBP dan? Ik heb naast mijn € rekening een $ en een ¥ rekening, maar allemaal hebben gewoon dezelfde IBAN en BIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Raymon89 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Apart, is dat specifiek voor GBP dan? Ik heb naast mijn € rekening een $ en een ¥ rekening, maar allemaal hebben gewoon dezelfde IBAN en BIC.
Dat is in ieder geval voor GBP. Kan mogelijk ook te maken hebben met het feit dat ik gebruiker van het eerste uur ben, toen Revolut nog UK entiteit was. Ik heb ook een GB IBAN gehad.

En voor SEK dacht ik eerder ook 'lokale' bankgegevens te hebben gehad, maar ben daar niet helemaal zeker van en zie ik ook niet terug in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
MadMess schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:13:
Laatst de keuze gemaakt om Revolut als hoofdrekening te gebruiken……
…... Denk dat het nog steeds aan die naam controle ligt want ook hier krijg ik fouten bij ING en Bunq dat ze dit niet kunnen controleren.
Wel goed dat je het aandurft om gewoon alles met Revolut te doen. Ik denk dat de meesten naast Revolut nog een andere Nederlandse bankrekening hebben.

Die naamcontrole kan voor Revolut technisch toch niet zo moeilijk zijn om te implementeren lijkt me.
Misschien dat er regulatoir nog e.e.a. gedaan moet worden tot ze dat kunnen / mogen ? Of misschien willen ze het om de een of andere reden niet invoeren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMess
Green.car6808 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:41:
[...]

We goed dat je het aandurft om gewoon alles met Revolut te doen. Ik denk dat de meesten naast Revolut nog een andere Nederlandse bankrekening hebben.

Die naamcontrole kan voor Revolut technisch toch niet zo moeilijk zijn om te implementeren lijkt me.
Misschien dat er regulatoir nog e.e.a. gedaan moet worden tot ze dat kunnen / mogen ? Of misschien willen ze het om de een of andere reden niet invoeren ?
Weet niet exact meer waar ik het gelezen had, kan zomaar hier zijn. Schijnt dat Revolut met die naamcheck aanlveringen heeft gedaan maar sommige partijen dit nog niet verwerkt hebben. Of als je het mij vraagt niet willen verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:17
Weet iemand of het mogelijk is om met je Revolut joint (gezamelijke rekening) te betalen wanneer je een rekening via iDeal betaald. Dit is mij niet gelukt, heb het nu handmatig overgemaakt, maar betreft een energierekening en met die ideal knop zou je toestemming kunnen geven voor automatisch incasso.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
maffiabaas schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:15:
Weet iemand of het mogelijk is om met je Revolut joint (gezamelijke rekening) te betalen wanneer je een rekening via iDeal betaald. Dit is mij niet gelukt, heb het nu handmatig overgemaakt, maar betreft een energierekening en met die ideal knop zou je toestemming kunnen geven voor automatisch incasso.
Is hier al vaker voorbij gekomen. Er is welgeteld één iemand dit gelukt. Die kreeg op iOS wel de mogelijkheid de rekening te wijzigen. Anderen waren allemaal verbaasd daar over.

Dus als / dat je niet de (gezamelijke) rekening kunt selecteren dan klopt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:21
Kan ik een betaalverzoek aanmaken, zodat iemand met een bankpas deze kan betalen, zoals een tikkie?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:00

vrotogel

leest vooral mee

Het lukt mij niet om voor de gezamenlijke rekening (sinds vrijdag klant, vrouw sinds zaterdag klant) een kaart aan te maken. Zowel niet in Android als op de Iphone. Krijg de melding dat we teveel kaarten hebben aangemaaklt (2 virtuele elk) . Ik heb het gratis plan gekozen.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-07 21:48
Gelukszoekr schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:42:
Kan ik een betaalverzoek aanmaken, zodat iemand met een bankpas deze kan betalen, zoals een tikkie?
Je kan een betaalverzoek maken, maar deze accepteert alleen credit/debit cards. Geen iDeal zoals Tikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
pl0xs schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:59:
[...]

Je kan een betaalverzoek maken, maar deze accepteert alleen credit/debit cards. Geen iDeal zoals Tikkie.
En dit staat ook niet ergens op de planning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
vrotogel schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:44:
Het lukt mij niet om voor de gezamenlijke rekening (sinds vrijdag klant, vrouw sinds zaterdag klant) een kaart aan te maken. Zowel niet in Android als op de Iphone. Krijg de melding dat we teveel kaarten hebben aangemaaklt (2 virtuele elk) . Ik heb het gratis plan gekozen.
Om misbruik en fraude te voorkomen heeft Revolut enkele limieten op het aantal kaarten dat je mag hebben én hoeveel je mag vervangen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:00

vrotogel

leest vooral mee

Voor deze gezamenlijke rekening is er nog geen enkele kaart aangemaakt. Ik wacht wel een maandje, tot die tijd maar even de oude oplossing gebruiken. Limiet is kennelijk 2 per maand ongeacht aantal rekeningen.

Aanvulling:
Net via de chat is dit inderdaad bevestigd. 2 kaarten per maand ongeacht aantal rekeningen.

[ Voor 20% gewijzigd door vrotogel op 21-01-2024 18:51 ]

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49

de Peer

under peer review

Gelukszoekr schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:09:
[...]

En dit staat ook niet ergens op de planning?
Mij niet bekend in ieder geval. Maar wij zijn de helpdesk niet.
veel info in dit topic te vinden met de zoekfunctie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
de Peer schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:36:
[...]

Mij niet bekend in ieder geval. Maar wij zijn de helpdesk niet.
veel info in dit topic te vinden met de zoekfunctie
Je hebt gelijk, het was wat kort door de bocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 23:58
Ik zit te twijfelen om een metal plan te nemen, maar ik lees zeer slechte reviews over Xcover. De verzekeraar voor alle verzekeringen die onderdeel zijn van het metal plan. Heeft iemand al ervaring met Xcover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMess
MadMess schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:13:
Laatst ook als rekening doorgegeven bij de salaris administratie, iedereen heeft z'n salaris binnen maar bij mij nog niks te zien. Toch wel raar aangezien ik gewoon de NL IBAN gebruik en als ik een betaling doe vanaf ING deze binnen 1 seconde binnen is. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Inmiddels een telefoontje gehad van de SA, rekening geeft fouten. Exacte melding krijgen ze niet te zien, mijn vermoeden gaat naar de naamcontrole. Salaris is afkomstig van BNG bank, die gaan vanmiddag nog een handmatige poging doen. In geval dat dit niet werkt heb ik als backup mijn Bunq rekening alvast doorgegeven.

Ik blijf dit raar vinden waarom met name banken als BNG moeite hebben met een NL IBAN van Revolut. Als je salaris via BNG bank krijgt wacht dan maar even met overzetten. Zijn er verder al mensen hier die hun salaris bij Revolut laten storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb Revolut Pro met cashback van 0,4%. Nu stellen ze dat dit wordt uitgekeerd bij aankopen met fysieke of virtuele kaart. Mij is niet duidelijk of dit ook geldt voor internetaankopen, zoals ik net heb gedaan bij Amazon Business. Weet iemand dat?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
MadMess schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Inmiddels een telefoontje gehad van de SA, rekening geeft fouten. Exacte melding krijgen ze niet te zien, mijn vermoeden gaat naar de naamcontrole. Salaris is afkomstig van BNG bank, die gaan vanmiddag nog een handmatige poging doen. In geval dat dit niet werkt heb ik als backup mijn Bunq rekening alvast doorgegeven.

Ik blijf dit raar vinden waarom met name banken als BNG moeite hebben met een NL IBAN van Revolut. Als je salaris via BNG bank krijgt wacht dan maar even met overzetten. Zijn er verder al mensen hier die hun salaris bij Revolut laten storten?
Ja, maar (nog steeds) op mijn LT IBAN. Geen enkel probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-07 15:34
Zou het probleem inderdaad kunnen zijn dat banken bij een NL-IBAN verwachten dat de naamcheck werkt, terwijl dit bij buitenlandse IBANs just niet verwacht wordt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-06 09:44
Vinny1 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:26:
Ik zit te twijfelen om een metal plan te nemen, maar ik lees zeer slechte reviews over Xcover. De verzekeraar voor alle verzekeringen die onderdeel zijn van het metal plan. Heeft iemand al ervaring met Xcover?
Yes, helaas heb ik ervaring met Xcover. En ja het is echt belachelijk.
Zo belachelijk dat ik bij Revolut een (formele) klacht heb ingediend. Ik vind dat Revolut verantwoordelijk is voor bij welke partij zij de verzekering inkopen. Ze moeten naar meer kijken dan enkel de premie. Als bank via wie ik de verzekering koop, moeten ze ook zorg dragen voor de kwaliteit van de verzekering.

Xcover is enkel te benaderen via een webformulier. Als je al een reactie krijgt op je claim of vraag, is het vaak een nutteloos antwoord waar je niks mee kan.

Ik had gedoe met een ingeleverde huurauto en vroeg wat ik er mee moest doen. Dit was hun antwoord:
If you are able to log in to your XCover Account and view your XCover Protection documents, your XCover Account has been successfully activated. No further action is required.
Nogal nutteloos antwoord dus: moet ik nu een claim indienen, afwachten, verder bespreken met de verhuurder? Wat?

In de tussentijd had de verhuurder geld van mijn Revolut rekening afgeschreven voor 'schade'.
Vervolgens heb ik een claim ingediend en kreeg ik een automatisch mailtje dat ik maar een chargeback moest doen bij de creditcardmaatschappij op de kosten die de verhuurder afgeschreven heeft. Mocht dat niet lukken, dan kan moet ik bewijs aanleveren van de mislukte chargeback en kijken ze dan wel wat ze doen.
Op verdere vragen reageren ze niet.

Ik werk zelf bij een verzekeraar en ik hoop toch niet dat wij zo met onze klanten omgaan. Ook lijkt het me niet tot een gewenste oplossing leiden, ga eerst gewoon in gesprek met de verhuurder en kijk wat dat oplevert, voordat je meteen een chargeback doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ook leuk als je bij Interactive Brokers vraagt of je, naast ING, ook Revolut als bankrekening mag toevoegen.
Dan beginnen ze er over dat Revolut geen bank is maar een "Payment Processor"
IBKR highly discourage sending funds from payment processors as in many cases the sender name is not submitted as well as the payment reference which is required for us to identify the funds and credit. This can lead, in most cases, to the rejection of the payment.

We can confirm payments from Revolut are received successfully, however in some cases we can not credit funds without proof of payment so you may be asked in the future to provide it.
Ik snap niet wat Revolut nou zo anders doet dan ING. Het is toch gewoon een bedrag dat van de ene bank naar de andere gaat ? Waarom vinden zij Revolut een "Payment processor" en geen bank ?

[ Voor 28% gewijzigd door Green.car6808 op 22-01-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49

de Peer

under peer review

Green.car6808 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:02:
Ook leuk als je bij Interactive Brokers vraagt of je, naast ING, ook Revolut als bankrekening mag toevoegen.

[...]

Ik snap niet wat Revolut nou zo anders doet dan ING. Het is toch gewoon een bedrag dat van de ene bank naar de andere gaat ? Waarom vinden zij Revolut een "Payment processor" en geen bank ?
Geen idee maar bij mij werkt de combinatie ibkr en revolut al een jaar prima. Tot nu toe geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:13
Raymon89 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Ja, maar (nog steeds) op mijn LT IBAN. Geen enkel probleem geweest.
Essent heeft al twee keer mijn IBAN naar NL aangepast maar nog steeds schrijven ze van mijn LT IBAN af, de wijziging in het systeem lukt blijkbaar maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Green.car6808 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:02:

[...]

Dat moet je aan Interactive Brokers vragen.
Het mag duidelijk zijn dat Revolut al een tijdje een volwaardige bank is gezien de licentie.
En daarvoor was het een digital money institution.
Een payment processor is m.i. een bedrijf als Adyen of Mollie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Wally2002 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 06:07:
[...]

Dat moet je aan Interactive Brokers vragen.
Het mag duidelijk zijn dat Revolut al een tijdje een volwaardige bank is gezien de licentie.
En daarvoor was het een digital money institution.
Een payment processor is m.i. een bedrijf als Adyen of Mollie.
Dank je.
Ik vraag overigens nooit iets alleen op dit forum, ik heb uiteraard de vraag ook daar gesteld maar nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardJolang145
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-01-2024
Hi,

Ook ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Revolut en de traditionele bank achter te laten. Ik vroeg me echter nog het volgende af waar een van jullie misschien antwoord op heeft:

1. Is de wisselkoers bij opname van geld (in andere valuta) zoveel voordeliger dan bij de grote NLe banken (Rabo, ING, ABN etc.) ?

2. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe de cashback regeling werkt bij dagelijkse transacties. Ontvang je een gedeelte van je geld terug per transactie of is dit alleen bij transacties in de app?

* Na als aanvulling op de eerste vraag. Merk dat wanneer ik in het buitenland pin- of een geldopname doe ik veel transactie- en bankkosten kwijt ben. Kan nergens duidelijk vinden hoe dit bij Revolut is geregeld.

Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die deze vragen stelt. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:21
de Peer schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:16:
[...]

Geen idee maar bij mij werkt de combinatie ibkr en revolut al een jaar prima. Tot nu toe geen problemen mee gehad
De vorige keer dat ik via IBKR een wiretransfer (in dollars) heb gedaan naar mijn revolut rekening moest de klantenservice er wel aan te pas komen helaas, nadat ik de SWIFT log van de overschrijving gedeeld had met de klantenservice werd de overschrijving wel snel getraceerd en alsnog bijgeschreven. De gegevens die ik gebruikt had klopte ook allemaal volgens de klantenservice dus geen idee waar het mis ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Janpietertje89 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:28:
[...]

De vorige keer dat ik via IBKR een wiretransfer (in dollars) heb gedaan naar mijn revolut rekening moest de klantenservice er wel aan te pas komen helaas, nadat ik de SWIFT log van de overschrijving gedeeld had met de klantenservice werd de overschrijving wel snel getraceerd en alsnog bijgeschreven. De gegevens die ik gebruikt had klopte ook allemaal volgens de klantenservice dus geen idee waar het mis ging.
Ik heb er een opmerking overgemaakt bij IBKR, zie hieronder.
xxxxxxx - 2024/01/22 13:18:07
Dear Interactive Brokers

Just to be clear. Revolut is not a Payment processor but an actual Bank with a banking license in The Netherlands.
2024/01/23 04:07:41
Dear Mr. xxxxx,

Thank you for your message.

We understand the matter of Revolut getting the banking licence, however this does not change the fact that during the cash transfer a lot of information is misses and proof of payment may be required to locate their deposits.

Note that our clients still transfer funds successfully via Revolut but we encourage you to ensure the IB account number and your name is mentioned during the transfer. This have to be confirmed with Revolut, where this information should be entered on the payment in order to be visible for us in the wire transfer.

Otherwise please kindly transfer funds form a bank account entitle to your name.

If you need further assistance please do not hesitate to contact IBKR Customer Service.

Kind Regards
XXXXX
Funds and Banking
IBKR Customer Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
GerardJolang145 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:50:
Hi,

Ook ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Revolut en de traditionele bank achter te laten. Ik vroeg me echter nog het volgende af waar een van jullie misschien antwoord op heeft:

1. Is de wisselkoers bij opname van geld (in andere valuta) zoveel voordeliger dan bij de grote NLe banken (Rabo, ING, ABN etc.) ?

2. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe de cashback regeling werkt bij dagelijkse transacties. Ontvang je een gedeelte van je geld terug per transactie of is dit alleen bij transacties in de app?

* Na als aanvulling op de eerste vraag. Merk dat wanneer ik in het buitenland pin- of een geldopname doe ik veel transactie- en bankkosten kwijt ben. Kan nergens duidelijk vinden hoe dit bij Revolut is geregeld.

Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die deze vragen stelt. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :?
Er is heel veel online te vinden bij Revolut hierover. Hier wat linkjes over het onderwerp waar je naar vraagt

https://www.revolut.com/nl-NL/currency-converter/

https://help.revolut.com/...exchange-rate-will-i-get/

Over transactiekosten. Ik ben pas in Zweden geweest. Via de Revolut app Zweedse Kroon gekocht. Je ziet bij je aankoop meteen wat je kwijt bent (transactiekosten alleen in het weekend, daarbuiten niet) en tegen welke koers. Met die kronen kan je dan in Zweden betalen met je Revolut card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
De belastingdienst wil m'n NL iban van Revolut niet accepteren.

Ik heb alles handmatig omgezet, ik heb een paar keer gezien dat er geen naam+iban check gedaan kan worden, en heb daar wel omheen kunnen werken, behalve nu bij de Belastingdienst.

Meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heel vreemd mijn is wel geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Gelukszoekr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:20:

Ik heb alles handmatig omgezet, ik heb een paar keer gezien dat er geen naam+iban check gedaan kan worden, en heb daar wel omheen kunnen werken, behalve nu bij de Belastingdienst.

Vreemd ik heb een openbank rekening gekoppeld en ging ook gewoon. Doordat het een Spaanse rekening is, moest ik wel een papieren formulier opsturen.

Revolut moet dus gewoon lukken want geen buitenlandse rekening (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
glatuin schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:21:
[...]

Vreemd ik heb een openbank rekening gekoppeld en ging ook gewoon. Doordat het een Spaanse rekening is, moest ik wel een papieren formulier opsturen.

Revolut moet dus gewoon lukken want geen buitenlandse rekening (meer).
Zou je denken hè, Ik ben blijkbaar toch niet de enige. Ik heb het via MijnBelastingdienst aangepast, en het formulier ingevuld en opgestuurd. Toch krijg ik vandaag een afwijzing :(

Nu heb ik maar een ASR rekening aangemaakt, puur, enkel en alleen omdat de Belastingdienst het niet slikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Gelukszoekr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:25:
[...]

Zou je denken hè, Ik ben blijkbaar toch niet de enige. Ik heb het via MijnBelastingdienst aangepast, en het formulier ingevuld en opgestuurd. Toch krijg ik vandaag een afwijzing :(

Nu heb ik maar een ASR rekening aangemaakt, puur, enkel en alleen omdat de Belastingdienst het niet slikt.
Openbank is gratis, een beetje ouderwets maar werkt wel. Mijn beide kinderen gebruiken het voor de zorgtoeslag en duo zodat hun eigen verdiende geld is gescheiden van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Gelukszoekr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:20:

Eerste keer ook afwijzing. Week later opnieuw doorgegeven en toen wel geaccepteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Deezers schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Eerste keer ook afwijzing. Week later opnieuw doorgegeven en toen wel geaccepteerd...
Thanks! Dat was ik ook al van plan. Heb je het alleen via de site ingevoerd, of ook via het formulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Gelukszoekr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:15:
[...]

Thanks! Dat was ik ook al van plan. Heb je het alleen via de site ingevoerd, of ook via het formulier?
Alleen de site. Ten tijde van de LT IBAN moest ik wel een formulier invullen. NL IBAN kreeg ik brief dat de rekening niet bestond.. week later opnieuw NL IBAN doorgegeven en toen wel geaccepteerd. Essent heb ik al 2x doorgegeven, zeggen dat het is aangepast maar vervolgens incasseren ze nog steeds van oude IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Deezers schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Alleen de site. Ten tijde van de LT IBAN moest ik wel een formulier invullen. NL IBAN kreeg ik brief dat de rekening niet bestond.. week later opnieuw NL IBAN doorgegeven en toen wel geaccepteerd. Essent heb ik al 2x doorgegeven, zeggen dat het is aangepast maar vervolgens incasseren ze nog steeds van oude IBAN.
Dit is wel bijzonder. Ik probeer het nog eens via de site. Komt er eerst terug dat dit niet geldig is. Ik refresh en probeer het nog eens, nu accepteert de site het wel. Maar daarna kom ik terug in het menu, staat er "Er is geen rekeningnummer van u bekend".

Nouja, ik wacht het maar een paar dagen af, kijken of ie er door komt. Bedankt voor alle informatie zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 01:32
Revolut heeft z'n card transfer fees omhoog gegooid: https://www.revolut.com/en-NL/legal/Card-Transfer-Fees/

Nu betaal je dus altijd minimaal 20 cent ipv een vast %

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYXUTjSNguS9tpMXT6lB79XUzBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ytehr3x3d0pqqYhgRLFMwjl5.png?f=fotoalbum_large

Vreemd genoeg geldt dit niet voor Duitsland en Hongarije?

https://www.revolut.com/en-DE/legal/Card-Transfer-Fees/

[ Voor 10% gewijzigd door Schweino op 25-01-2024 01:01 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste