Revolut heeft nu bedacht dat het een goed idee is om de cijfers van app code door elkaar te husselen.....
Dat zou veiliger zijn.
Dat zou veiliger zijn.
wat bedoel je? Wie moet dat doen?rtxxx schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:29:
Revolut heeft nu bedacht dat het een goed idee is om de cijfers van app code door elkaar te husselen.....
Dat zou veiliger zijn.
Heb ik ook op mijn Android telefoon als beveiligingsfunctie, nl. PIN pad scramble. Dan kunnen andere mensen niet je code voor ontgrendelen zien als ze in je buurt zijn. Ik vind zelf dat biometrische vingerafdruk het beste werkt. Swipen met cijfers vind ik niets, zoals je bij sommige apps van exchanges kan doen.rtxxx schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:29:
Dat zou veiliger zijn.
Kan volgens mij niet zonder toe te voegen.rtxxx schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:25:
Weet iemand hoe je snel een eenmalige betaling doet?
De app wilt dat ik een ontvanger aanmaak maar heb helemaal geen zin om het cjib in mijn adresboek te hebben![]()
![]()
Of log even in op mijn cjib en kijk of je via iDeal kan betalenrtxxx schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:25:
Weet iemand hoe je snel een eenmalige betaling doet?
De app wilt dat ik een ontvanger aanmaak maar heb helemaal geen zin om het cjib in mijn adresboek te hebben![]()
![]()
In theorie hetzelfde als dat een Nederlandse bank failliet gaat. Dus dat je binnen 7 dagen je geld terugkrijgt.Serefsiz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:38:
Ik overweeg om Revolut als mijn enige bank te gaan gebruiken, maar ik heb hier nog wel twijfels over.
Mijn grootste zorg betreft de depositogarantie via Litouwen. Hoe zeker kan ik zijn dat ik mijn geld terugkrijg als Revolut failliet zou gaan?
Als het goed is niks. De beleggingen staan geregistreerd bij een losstaand bedrijf dat buiten de boedel van Revolut valt. Als Revolut failliet gaat kan die "bewaar BV" als het goed is* dus nog op eigen benen staan.Deze zorg deel ik ook als het gaat om beleggen via Revolut. Ik vind het prettig dat alles in een app zit, maar wat gebeurt er met mijn beleggingen als Revolut failliet gaat?
Dit mag helemaal wel. IBAN discriminatie kan alleen sprake van zijn tussen betaalrekeningen. Zie de eerdere berichten van @Green.car6808 daaromtrent. Hij heeft daarover navraag gedaan (/klacht ingediend?) bij DNB omdat LeasePlanBank (ook) de (NL) IBAN van Revolut weigerde.Vinny1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:20:
Ik heb al enige tijd een spaarrekening bij Credit Europe en had mijn Revolut rekening afgelopen als nieuwe tegenrekening opgegeven. Krijg nu het bericht dat ze Revolut niet accepteren.
Dit mag toch helemaal niet? Verbaas me echt over de gang van zaken bij banken en instanties.
Vreemd, mijn NL revo is wel bij CEB geaccepteerd tijdens het aanmelden?Vinny1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:20:
Ik heb al enige tijd een spaarrekening bij Credit Europe en had mijn Revolut rekening afgelopen als nieuwe tegenrekening opgegeven. Krijg nu het bericht dat ze Revolut niet accepteren.
Dit mag toch helemaal niet? Verbaas me echt over de gang van zaken bij banken en instanties.
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Anoniem: 1420638
Je kan gedeelde ‘pockets’ aanmaken, maar daar kunnen dan helaas weer geen (recurring) payments van af.. en gedeelde spaarrekeningen zijn nog geen ding. (Helaas.. als oud bunq gebruiker)Anoniem: 1420638 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:23:
Iemand enige idee hoe je spaarpotjes kan aanmaken bij Revolut en dit kan delen met familie?
Werd vandaag gebeld door een medewerker van CEB. Gaf me een uitgebreide uitleg waarom het technisch niet mogelijk is om Revolut rekening te koppelen. Kwam er uiteindelijk op neer dat volgens hen Revolut niet aangesloten is bij Surepay. Ik was niet bekend met Surepay maar wel dat Tikkie sinds een tijdje nu wel werkt met Revolut. Gelijk gegoogled en inderdaad Tikkie werkt omdat Revolut nu wel aangesloten is bij Surepay. CEB medewerker ging opnieuw check doen. Zojuist te horen gekregen dat het nu wel kan. Slordig dat ze zonder zelf check te doen Revolut tegenrekening weigeren.ZyMoTiC schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:21:
[...]
Vreemd, mijn NL revo is wel bij CEB geaccepteerd tijdens het aanmelden?
Super! Dit ga ik meteen proberen bij Centraal Beheer. Maand geleden veel gedoe erover gehad en ook een klacht ingediend.Vinny1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:10:
[...]
Werd vandaag gebeld door een medewerker van CEB. Gaf me een uitgebreide uitleg waarom het technisch niet mogelijk is om Revolut rekening te koppelen. Kwam er uiteindelijk op neer dat volgens hen Revolut niet aangesloten is bij Surepay. Ik was niet bekend met Surepay maar wel dat Tikkie sinds een tijdje nu wel werkt met Revolut. Gelijk gegoogled en inderdaad Tikkie werkt omdat Revolut nu wel aangesloten is bij Surepay. CEB medewerker ging opnieuw check doen. Zojuist te horen gekregen dat het nu wel kan. Slordig dat ze zonder zelf check te doen Revolut tegenrekening weigeren.
Ik verwacht dat ik in september ga downgraden naar standaard. De 1% cashback buiten de EU/UK betaalde voor mij een aanzienlijk deel van de Metal kosten. Nu is het aantrekkelijker om de Trade Republic kaart te gebruiken. Dan blijven alleen wat abonnementen (die mij geen €185 per jaar waard zijn) en verzekeringen over die ook veel minder hoeven te kosten.See what’s new on Metal
Hi me,
We want to let you know that we’re making some changes to your Metal plan.
Now you can earn RevPoints, which you can exchange for airline miles and other travel benefits.
You'll find new partner subscriptions that you can start enjoying from today at no extra cost.
There are also some important updates to Metal’s travel benefits. See below for all the details.
New additions and changes to Metal benefits
From 16/09/2024, your plan's monthly capped cashback will no longer be available for any purchases. We’ve updated the Metal Fees Page and Paid Plan Terms accordingly. Please read our FAQs for more information.
Removing cashback allows us to provide different features to keep giving you great value on your plan. Now you can:
Start earning RevPoints
By joining our RevPoints loyalty programme, you can earn 1 point per € 2 spent on your Revolut card as a Metal customer (compared to 1 point per € 10 on Standard), with no upper limit on what you can earn.
Earn points RevPoints easily on everyday expenses, and exchange them for air miles, Stays discounts, savings for online shopping, and other perks.
RevPoints have now replaced cashback when you book accommodation via Stays, and the Paid Plan terms have been updated accordingly. RevPoints T&Cs apply.
Enjoy Chess.com, Masterclass and The Athletic
Discover your new subscriptions, all included with Metal. You can now access up to 12 partnership benefits, worth € 2.200 annually, included with your plan at no extra cost.
Important change to travel benefits
From 16/09/2024, SmartDelay will no longer be available on Revolut.
You can still access airport lounges with over 30% off in-app (compared to the cost of lounge access on Standard), whether your flight is delayed or not.
If you have any questions, please check out our FAQs.
Summary of changes to current Paid Plan Terms
We’re updating our Paid Plan Terms based on Section 14, because we are changing our products or services or introducing new ones. All the mentioned changes to terms will apply from 16/09/2024:
• We have removed information about cashback from Section 3.
• We have removed information about free lounge access for flight delays from Section 3.
• We have clarified that we can introduce additional benefits to our paid plans in Section 3.
Summary of changes to current Personal Fees for Metal
We’re making updates to our Personal Fees (Metal) page based on Section 25 of our Personal Terms. This is because we are making changes that affect our existing services or products covered by these terms and conditions:
• We have removed information about plan cashback.
These changes will go live from 16/09/2024. If you accept the changes, then no action is required on your end.
If you’re not on board with them, you have the option to terminate the contract free of charge by closing your account, or you can downgrade your plan for free by 23:59 on 15/09/2024.
To downgrade head to your profile icon on the left, tap Your plan → Manage → Change plan → Downgrade to Standard → Proceed with downgrade, and then select I'm unhappy with changes to my plan to downgrade for free.
From 16/09/2024, break fees may apply when you downgrade.
In vino veritas, in aqua sanitas
Masterclass Limited is wel erg beperkt van wat ik heb gelezen. De andere twee weet ik niet. Ik ben niet onder de indruk van wat voor mensen die cashback gebruikten effectief een prijsverhoging is.JohanNL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:26:
Maar voor de rest zag ik ook wat over nieuwe abbo's, moet er nog even induiken, maar dat is niet slecht toch?
[ Voor 13% gewijzigd door alson op 15-07-2024 19:51 ]
Klik op het plusje rechtsboven en kies bankontvanger. heeft niets met gratis account te maken.Rolucious schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:28:
Ik heb momenteel de gratis versie van Revolut en wil eens proberen mijn belasting te betalen. Als ik geld wil overmaken dan zie ik echter alleen voorgestelde Revolut contacten, maar geen vreemde rekeningnummers meer. Hebben jullie hier ook last van of is dit een bug / "feature voor gratis gebruikers"?
Eens van de reisverzekering. Bij KLM moet ik bijbetalen als ik met de Revolut Visa Debitcard wil betalen terwijl mijn normale creditcard van Mastercard wel gratis is als betaaloptie. Voortaan maar iDeal gebruiken waar helaas geen cashback op zit, maar dat veranderd dan niets.JohanNL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:26:
Die cashback kan me gestolen worden, heb daarvoor ook TR en nog een andere kaart.
De downgrade van de reisverzekering zou wel jammer zijn, als enkel betalingen via de Revolut kaart zelf vergoed zouden worden.
Maar voor de rest zag ik ook wat over nieuwe abbo's, moet er nog even induiken, maar dat is niet slecht toch?
Enkel met een paar abbo's heb je het geld er al uit, de rest is alleen maar mooi meegenomen dus ik zie voorlopig geen reden om Metal op te zeggen.
Betalen met je MasterCard of Visa debit via Revolut bied veel meer garantie af dan iDeal. Je behoud nog altijd het gratis chargeback systeem van Revolut en als je Premium of hoger klant bent een aankoopverzekering.nlboy schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:00:
[...]
Eens van de reisverzekering. Bij KLM moet ik bijbetalen als ik met de Revolut Visa Debitcard wil betalen terwijl mijn normale creditcard van Mastercard wel gratis is als betaaloptie. Voortaan maar iDeal gebruiken waar helaas geen cashback op zit, maar dat veranderd dan niets.
Is goed mogelijk dat het kaartnummer (door verouderde database/BIN-gegevens) onterecht terugkomt als buiten de EU. KLM is hier in overtreding, aannemende dat kaarthouder in een EU land woont. Klacht indienen bij KLM zou ik zeggen.JRR schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:26:
Waar zit dit verschil hem in? Dacht namelijk dat we sinds een paar jaar af waren van de toeslag op creditcards i.v.m. de PSD2 richtlijnen. Vreemd dat er nu weer toeslagen berekend worden voor standaard debitcards. Heeft dit te maken met het land van uitgifte van de kaart?
[ Voor 15% gewijzigd door Wally2002 op 16-07-2024 13:36 ]
Ook bij de niet-Flying Blue kaarten betaal je geen toeslag bij KLM. Ik boek altijd met mijn reguliere Plat en dat is altijd kosteloos.Wally2002 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:35:
[...]
Is goed mogelijk dat het kaartnummer (door verouderde database/BIN-gegevens) onterecht terugkomt als buiten de EU. KLM is hier in overtreding, aannemende dat kaarthouder in een EU land woont. Klacht indienen bij KLM zou ik zeggen.
Amex is trouwens uitgezonderd, daar mag wel een toeslag in rekening worden gebracht. Bij de Flying Blue kaarten doet men dat niet omdat het niet echt logisch is dat je een co-branded kaart heb en dan die toeslag moet betalen.
Als je veel vliegt dan zijn de RevPoints wel redelijk interessant, omdat je ze 1-op-1 om kunt wisselen voor AirMiles van een groot aantal luchtvaartmaatschappijen (o.a. KLM). Als je het omrekent naar de waarde van die miles, krijg je per aankoop meer RevPoints (0.3% tot 0.9%) dan de 0.1% cashback (binnen de EU) die nu verdwijnt.alson schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:19:
RevPoints (die waarschijnlijk nog steeds even waardeloos zullen zijn)
Ik vermoed inderdaad dat de kaart buiten de EU is uitgegeven, omdat wanneer ik betaal ik altijd een Engelse tekst in beeld krijg bij de betaalautomaat (Approved) dat de betaling gelukt is?Wally2002 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:35:
[...]
Is goed mogelijk dat het kaartnummer (door verouderde database/BIN-gegevens) onterecht terugkomt als buiten de EU. KLM is hier in overtreding, aannemende dat kaarthouder in een EU land woont. Klacht indienen bij KLM zou ik zeggen.
Amex is trouwens uitgezonderd, daar mag wel een toeslag in rekening worden gebracht. Bij de Flying Blue kaarten doet men dat niet omdat het niet echt logisch is dat je een co-branded kaart heb en dan die toeslag moet betalen.
Dat hoeft niet perse dacht ik, er is een aparte waarde voor de taalvoorkeur op de kaart zelf.nlboy schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:05:
[...]
Ik vermoed inderdaad dat de kaart buiten de EU is uitgegeven, omdat wanneer ik betaal ik altijd een Engelse tekst in beeld krijg bij de betaalautomaat (Approved) dat de betaling gelukt is?
Als ik die BIN-nummers van Revolut kaarten in de database opzoek dan lijkt de Mastercard Debit kaart in Litouwen (EU) uitgegeven te zijn en de Visa Debit kaart is in het Verenigd Koninkrijk (niet meer EU) uitgegeven.nlboy schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:05:
[...]
Ik vermoed inderdaad dat de kaart buiten de EU is uitgegeven, omdat wanneer ik betaal ik altijd een Engelse tekst in beeld krijg bij de betaalautomaat (Approved) dat de betaling gelukt is?
Uit nieuwsgierigheid, welke database? Er zijn diverse sites die met verouderde gegevens werken.JRR schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:34:
[...]
Als ik die BIN-nummers van Revolut kaarten in de database opzoek dan lijkt de Mastercard Debit kaart in Litouwen (EU) uitgegeven te zijn en de Visa Debit kaart is in het Verenigd Koninkrijk (niet meer EU) uitgegeven.
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Prima ervaring mee. Alleen wordt soms bij snoepautomaten de betaling geweigerd, dan lijkt het dat de locatie van de leverancier wordt gebruikt voor de check en niet die van de automaat. Wel goed voor de lijn.RSB schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:24:
Heeft iemand ervaring met locatie gebaseerde beveiliging op de Revolut kaarten?
Werkt het naar behoren in NL?
De opgebouwde maar nog niet uitgekeerde? Nee. Maar de rente wordt wel dagelijks uitgekeerdElandenmelk schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:03:
Kon het na gebruik van de zoekfunctie niet vinden in dit topic, maar kan je bij de "echte" spaarrekening (dus niet die geldmarktfondsen) bij Revolut de opgebouwde rente zien?
Oh joh, dat dagelijkse was ik even vergetenRobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:37:
[...]
De opgebouwde maar nog niet uitgekeerde? Nee. Maar de rente wordt wel dagelijks uitgekeerd
(En daarnaast staat er een som per maand en jaar vermeld)
Wel vreemde gang van zaken dan hoor, normaalgesproken vertellen ze het je juist wel en gaan ze niet ' stiekem ' jouw geld on hold zetten.Atanamir schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:09:
Ah goede... ja dat zal wel aangezien het geld van een buitenlandse rekening komt. Ik hoop maar dat ze dan ofwel snel hun onderzoek afronden, of dat ze mij gewoon wat vragen stellen over de herkomst van het geld ofzo...
[ Voor 18% gewijzigd door JohanNL op 23-07-2024 10:48 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Nog geen ervaring mee, maar voor onze reis naar scandinavie volgende maand heb ik gezamenlijke valuta rekeningen geopend.NewienM schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:18:
Afgelopen weekend voor het eerst de rekening actief gebruikt.
Was in budapest (f1) en heb alles betaald via Revolut. Had een HUF rekening aangemaakt en geld omgewisseld.
Alles werkte naar behoren, werd overal geaacepteerd en het geld werd altijd van de HUF rekening afgeschreven. Dus dat werkte super goed.
Ik vraag me wel af wat er gebeurd met een joined account. We gaan komende week naar Indonesie. Ik heb nu een IRD account. Als ik met mijn joined account zou betalen (mijn vrouw kan dan ook met haar telefoon betalen), zou dit dan ook als eerst via de IRD account gaan?
Weet iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 3% gewijzigd door zomaar0iemand op 23-07-2024 12:33 ]
Ja, dat werkt. Je maakt een joint IRD account aan in de app. (Wij afgelopen week gedaan met CHF!)NewienM schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:18:
Afgelopen weekend voor het eerst de rekening actief gebruikt.
Was in budapest (f1) en heb alles betaald via Revolut. Had een HUF rekening aangemaakt en geld omgewisseld.
Alles werkte naar behoren, werd overal geaacepteerd en het geld werd altijd van de HUF rekening afgeschreven. Dus dat werkte super goed.
Ik vraag me wel af wat er gebeurd met een joined account. We gaan komende week naar Indonesie. Ik heb nu een IRD account. Als ik met mijn joined account zou betalen (mijn vrouw kan dan ook met haar telefoon betalen), zou dit dan ook als eerst via de IRD account gaan?
Weet iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee?
omdat je 1000 euro per maand mag wisselen. Door de maand ervoor ook al te wisselen kun je tijdens je vakantie 2000 euro besteden.Schweino schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:41:
Waarom zou je een vreemde valuta rekening openen als de wisselkoers exact hetzelfde is als je van je euro rekening betaalt?
Goed argument idd, was ik vergeten. Dat is overigens de reden dat ik N26 of Trade Republic gebruikt voor uitgaven in vreemde valuta (naast de betere wisselkoers).de Peer schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:42:
[...]
omdat je 1000 euro per maand mag wisselen. Door de maand ervoor ook al te wisselen kun je tijdens je vakantie 2000 euro besteden.
[ Voor 5% gewijzigd door nlboy op 23-07-2024 19:03 ]
En omdat je in het weekend wel een extra opslag betaald meen ik!Schweino schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:41:
Waarom zou je een vreemde valuta rekening openen als de wisselkoers exact hetzelfde is als je van je euro rekening betaalt?
De weekend opslag is een tijd geleden afgeschaft en vervangen voor een permanente iets hogere koers opslag (de zogenaamde Revolut wisselkoers).jojost1 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:09:
[...]
En omdat je in het weekend wel een extra opslag betaald meen ik!
Hoe werkt dat dan precies ?de Peer schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:42:
[...]
omdat je 1000 euro per maand mag wisselen. Door de maand ervoor ook al te wisselen kun je tijdens je vakantie 2000 euro besteden.
Waar kan je dat vinden? Ik zie in de app telkens 'weekdays' gemeld staan, kan het verder niet goed vinden..Schweino schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:29:
[...]
De weekend opslag is een tijd geleden afgeschaft en vervangen voor een permanente iets hogere koers opslag (de zogenaamde Revolut wisselkoers).
Nee maar daarna gaat het geld kosten. Dus als je de maand ervoor er al vast 1000 euro op zet en deze maand weer heb je dus 2000 euro om uit te geven voordat je weer moet betalen voor het wisselen.iketot schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:04:
[...]
Hoe werkt dat dan precies ?
Als ik naar Hongarije ga, en ik heb geen HUF rekening met HUfs erop, maar betaal gewoon met mijn standaard EUR rekening.. kan ik dan max 1000 uitgeven? Of..
Bij Revolut, geen idee. Maar in dit topic is er veel over te lezen.jojost1 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:35:
[...]
Waar kan je dat vinden? Ik zie in de app telkens 'weekdays' gemeld staan, kan het verder niet goed vinden..
De 1.000 euro per maand is de drempel in het gratis pakket voor het gratis wisselen van en naar vreemde valuta. Ook boven dit bedrag kun je zonder problemen wisselen, of gewoon uitgaven vanuit je EUR potje doen tegen de Revolut wisselkoers. Revolut zal boven de 1000 euro dan echter ook nog een fee rekenen.iketot schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:04:
[...]
Hoe werkt dat dan precies ?
Als ik naar Hongarije ga, en ik heb geen HUF rekening met HUfs erop, maar betaal gewoon met mijn standaard EUR rekening.. kan ik dan max 1000 uitgeven? Of..
https://www.reddit.com/r/...xchange_fees_on_weekends/jojost1 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:35:
[...]
Waar kan je dat vinden? Ik zie in de app telkens 'weekdays' gemeld staan, kan het verder niet goed vinden..
[ Voor 11% gewijzigd door Schweino op 24-07-2024 01:20 ]
Toevallig het zelfde issue gehad.Atanamir schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:44:
Ik heb even een rare situatie met mijn Revolut rekening. Twee weken terug een bedrag overgemaakt vanuit de VS naar mijn revolut rekening, en na een dag of 2 was de overboeking zichtbaar met de status "pending".
Helaas is die status nog steeds hetzelfde, en van de klantenservice krijg ik wat wisselende antwoorden als dat er wat vertraging is met de behandeling van inkomende transfers, of dat ze waarschijnlijk nog wachten op wat extra informatie van de versturende bank. Verder krijg ik geen inhoudelijke antwoorden over wanneer ik eindelijk over mijn geld kan beschikken.
Iemand toevallig iets soortgelijks meegemaakt die wat ervaringen kan delen of tips kan geven?
Daar heb ik ook last van, de app stuurt me door naar pay.ideal.nl maar die lijkt niet te bestaan, een 404.Deezers schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:51:
De iDeal bug is nog steeds niet opgelost (vraag wil je een iDeal betaalprofiel aanmaken? Klik je op kruisje dan wordt de betaling wel verwerkt maar ga je niet door met de volgende stap in de webshop).
Klopt, net gehad inderdaad, heel irritant.Deezers schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:51:
De iDeal bug is nog steeds niet opgelost (vraag wil je een iDeal betaalprofiel aanmaken? Klik je op kruisje dan wordt de betaling wel verwerkt maar ga je niet door met de volgende stap in de webshop).
Ik heb het als bug gemeld, voor wat het waard isiketot schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:02:
[...]
Klopt, net gehad inderdaad, heel irritant.
Ze moeten er ook een checkbox maken om het niet meer te vragen.
Ik wil geen iDeal account, nu niet, in de toekomst niet. Elke keer weer die melding met de error daarna, waardoor de meeste webshops denken dat de betaling niet is gelukt.
Heel vervelend.
Dat zit wel Schnorr.
Bij mij is het geld ook eindelijk beschikbaar gemaakt, na 11 of 12 dagen pending te zijn geweest. Ik heb nog wel 2 maanden premium teruggekregen nadat ik een klacht had ingediend over de langzame behandeling.descon schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:20:
[...]
Toevallig het zelfde issue gehad.
3e keer dat ik geld overmaakte vanaf de zelfde bank in de USA. Verleden was het na een dag binnen en een halve dag pending voordat het beschikbaar was.
Laatste keer duurde het 11 dagen voordat het van pending naar beschikbaar ging. Ook van die halve antwoorden van support gehad idd.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Heb je het IBAN gebruikt wat TR je gaf of het IBAN waar je ooit geld op terugkreeg van TR?Bravertal schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:17:
Ik heb een Revolut betaalrekening en ik heb een Trade Republic spaarrekening. Nu heb ik een storting gedaan en nu staat er:
Maak geen stortingen naar deze iban, gaat alles nog goed (die paar centen komen wel aan maar als ik meer wil storten hopelijk ook), zie screenshot (wist even niet of dit topic of dat van Trade Republic handig was om het in te plaatsen).
[Afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door descon op 25-07-2024 12:22 ]
Nee.descon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:21:
Is het al mogelijk om tikkies/betaalverzoeken te versturen/betalen vanuit Revolut? In het verleden was dit niet mogelijk.
Is namelijk nog iets wat me tegenhoud om over te stappen naar Revolut als dit niet mogelijk is.
Vanuit de app was het nog niet echt mogelijk...of ik heb het over het hoofd gezien.
Tikkies versturen doe je vanuit de Tikkie app. Dat werkt bij alle banken zo.descon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:21:
Is het al mogelijk om tikkies/betaalverzoeken te versturen/betalen vanuit Revolut? In het verleden was dit niet mogelijk.
.
[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 25-07-2024 12:36 ]
Ter aanvulling op de post van @de Peer. Je kunt je intussen al een aantal weken/maanden aanmelden bij Tikkie met een NL REVO IBAN. Het verdere proces ben ik onbekend mee. Maar klinkt nogal hard als "Tikkie werkt".descon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:21:
Is namelijk nog iets wat me tegenhoud om over te stappen naar Revolut als dit niet mogelijk is.
Vanuit de app was het nog niet echt mogelijk...of ik heb het over het hoofd gezien.
Hmm..vind het juist ideaal dat ik vanuit andere banken gewoon een betaal verzoek kan sturen vanaf de transactie in de bankieren app. Toch eens rustig gaan bekijken hoe dit bevalt met de externe tikkie app.RobertMe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:12:
[...]
Ter aanvulling op de post van @de Peer. Je kunt je intussen al een aantal weken/maanden aanmelden bij Tikkie met een NL REVO IBAN. Het verdere proces ben ik onbekend mee. Maar klinkt nogal hard als "Tikkie werkt".
En Tikkies betalen met een Revolut rekening moet sowieso prima kunnen, immers is dat gewoon een iDeal betaling, en Revolut ondersteund iDeal.
Dit kan met revolut ook, alleen kan het betaalverzoek niet via ideal betaald worden.descon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:58:
[...]
Hmm..vind het juist ideaal dat ik vanuit andere banken gewoon een betaal verzoek kan sturen vanaf de transactie in de bankieren app. Toch eens rustig gaan bekijken hoe dit bevalt met de externe tikkie app.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
-Idin inderdaad
[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 25-07-2024 17:19 ]
Gezamenlijke spaarrekening mist ook nog!de Peer schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:18:
[...]
-Idin inderdaad
-Betaalverzoeken sturen die met Ideal betaald kunnen worden
-Idealbetalingen uitvoeren met de en/of rekening (dit werkt bij enkelen wel, functie wordt uitgerold blijkbaar)
-Diverse andere functies van de en/of rekening, die is gewoon nog wat beperkt
Ik ben meer dan een jaar geleden volledig over op Revolut voor persoonlijke rekening en en/of rekening. bevalt prima.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
Ja dat bedoelde ik met mijn laatste punt.
iDIN inderdaad en de iDEAL-ondersteuning mag echt nog wel wat gefinetuned worden, zeker op desktop. Verder zijn er natuurlijk nog genoeg Nederlanders die simpelweg niet van een bank met een Litouwse banklicentie hun hoofdbank zullen maken.Space21 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:11:
Het lijkt erop alsof de meeste dagelijkse features tegenwoordig worden ondersteund door Revolut.
- automatisch incaso
- goede app
- en of rekening en kinderrekening
- tikkie
- ideal
Welke “dagelijkse” features missen nog?
Idin misschien?
En de standaard features voor 0€.
Wat houd iedereen tegen te migreren naar revolut?
Zelf zal ik niet helemaal over gaan naar Revolut, het is een veelzijdige fintech, met name door 3% spaarrente en gunstige wisselkoersen maar zal m’n hoofdrekening bij grootbank houden.de Peer schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:18:
[...]
-Idin inderdaad
-Betaalverzoeken sturen die met Ideal betaald kunnen worden
-Idealbetalingen uitvoeren met de en/of rekening (dit werkt bij enkelen wel, functie wordt uitgerold blijkbaar)
-Diverse andere functies van de en/of rekening, die is gewoon nog wat beperkt
Ik ben meer dan een jaar geleden volledig over op Revolut voor persoonlijke rekening en en/of rekening. bevalt prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 25-07-2024 21:40 ]
Space21 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:11:
Het lijkt erop alsof de meeste dagelijkse features tegenwoordig worden ondersteund door Revolut.
- automatisch incaso
- goede app
- tikkie
- ideal
Idin misschien?
Zie hierboven!
Kinderrekening is in mijn ogen vrij slecht bij Revolut.Space21 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:11:
- automatisch incaso
- goede app
- tikkie
- ideal
Idin misschien?
Let wel op dat als je kinderen voorheen een rekening op eigen naam hadden bij ING en nu alles op jouw naam staat je formeel geld van je kinderen hebt onttrokken. Dat kan theoretisch gedoe opleveren in de toekomst.iketot schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:57:
[...]
Kinderrekening is in mijn ogen vrij slecht bij Revolut.
Had twee kinderrekeningen bij ING met eigen IBAN nummers, dus opa's oma's etc konden altijd wat erop storten als ze dat wilden.
Kinderrekening bij Revolut is gekoppeld aan hoofdrekening en heeft geen eigen IBAN. Dus als iemand iets erop wil storten is het altijd via jou (of partner, want je kan als ouders beide via je eigen rekening toegang krijgen) en dan moet je het doorstorten.
Daarnaast mogen ze max een bedrag ontvangen per jaar, en max een bedrag op de rekening hebben staan. Onze kids hadden die drempel al behaalt, en dus kon hun geld niet op de rekening komen te staan.
Oplossing was nu : 2 pockets gemaakt voor beide kinderen, en dan daar al het spaargeld dat we hebben voor hun op gezet, en die kinderrekeningen met bijbehorende pinpas, is nu alleen om wekelijks wat zakgeld op te zetten en dat kunnen ze dan "zelf" gebruiken "as they wish" (met een beetje sturing van de ouders).
Stuk omslachtiger dan voorheen dus, maar helaas is het vooralsnog niet anders op te lossen (naar mijn weten). En aangezien het een pocket is, is de rekening nu alleen bij mij zichtbaar en niet bij mijn partner. Dus tot op zekere hoogte heb ik nu toegang tot het geld en mijn partner niet, dat kan bij ruzie/scheiding etc wel een ding zijn.Officieel staat het geld nu op mijn rekening.
Voor de rest zeer tevreden over Revolut, ben nu enkele maanden overgestapt naar hun als hoofdbank.
Ze hadden voorheen een rekening op eigen naam maar bij de belastingdienst stond het als ons vermogen.Schweino schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:12:
[...]
Let wel op dat als je kinderen voorheen een rekening op eigen naam hadden bij ING en nu alles op jouw naam staat je formeel geld van je kinderen hebt onttrokken. Dat kan theoretisch gedoe opleveren in de toekomst.
Daarnaast loop je later mogelijk ook tegen schenkbelasting aan als je het spaargeld wat nu op jouw naam staat weer over gaat boeken naar een rekening die op naam van de kinderen staat (indien het bedrag boven de belastingvrije voet is).
Ik weet niet hoe je de factuur gaat betalen, de cashback is alleen op kaartbetalingen.crispo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:35:
Hopelijk kan iemand mij beetje op weg helpen, ik heb een gratis Revolut account, maar zit nu naar Metal / Ultra te kijken omdat we een vrij dure groepsreis hebben geboekt en helaas ook moeten betalen (zeg maar meer dan 50K). Nu heb ik ook een eigen bedrijf en ik kan/mag de factuur ook op mijn zaak laten zetten, heeft het zin om een Revolut Pro account te nemen en zo 1,2% cashback te ontvangen? Is daar ook een maximum aan?
De agent gebruikt Revolut (business) dus kan betalen via Google Pay of via Revolut.Wally2002 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:54:
[...]
Ik weet niet hoe je de factuur gaat betalen, de cashback is alleen op kaartbetalingen.
De belastingdienst telt het bij jouw/jullie vermogen omdat de kinderen minderjarig zijn. Maar juridisch gezien stond het geld wel op naam van je kinderen. Dat zijn twee verschillende zaken. Wellicht goed om je er wat meer in te verdiepen?iketot schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:29:
[...]
Ze hadden voorheen een rekening op eigen naam maar bij de belastingdienst stond het als ons vermogen.
Wil het wel een keer oplossen, wellicht dat Revolut in de toekomst met een andere kinder rekening komt want dit zijn inderdaad de issues waar ik tegenaan liep.
Vergeet die kinderrekening, die heeft echt nul functionaliteit.Space21 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:11:
Ben nu aan het testen om Revolut als mijn hoofdrekening te gebruiken maar vind het irritant dat ik met mijn volledige naam overmaak ipv de initalen.Space21 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:11:
- automatisch incaso
- goede app
- tikkie
- ideal
Idin misschien?
[ Voor 17% gewijzigd door descon op 27-07-2024 16:20 ]
Je kan contact opnemen met support om je (weergave)naam te laten wijzigen. Ik heb mijn volledige naam laten wijzigen en heb nu alleen mijn eerste voornaam in de app staan. Tot nu toe geen problemen gehad als ik enkel eerste voornaam en achternaam invul bij een overboeking.descon schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:19:
[...]
Ben nu aan het testen om Revolut als mijn hoofdrekening te gebruiken maar vind het irritant dat ik met mijn volledige naam overmaak ipv de initalen.
Hmmm daar zeg je wat. Mijn vrouw heeft bij de ING haar eerste drie initialen en dan de achternaam op de pas staan. Bij Revolut inderdaad haar volledige 3 lange namen, iets wat ze zelf ook niet prettig vindt.descon schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:19:
[...]
Ben nu aan het testen om Revolut als mijn hoofdrekening te gebruiken maar vind het irritant dat ik met mijn volledige naam overmaak ipv de initalen.
Ik heb onlangs mijn voornaam gewijzigd naar 3 voornamen, echter Revolut gebruikt bij mij alleen de eerste voornaam.JvdW schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:47:
[...]
Hmmm daar zeg je wat. Mijn vrouw heeft bij de ING haar eerste drie initialen en dan de achternaam op de pas staan. Bij Revolut inderdaad haar volledige 3 lange namen, iets wat ze zelf ook niet prettig vindt.
[ Voor 57% gewijzigd door Fall3n op 30-07-2024 16:57 ]
Onderaan deze pagina staat toch de rente per pakket? Wat voor informatie mis je nog? https://www.revolut.com/nl-NL/instant-access-savings/synoniem schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:27:
Ik zit ook naar Revolut te kijken maar zodra je extra informatie wil zoals over sparen moet je eerst de app installeren en daar ben ik niet zo van gediend.
Dank je. Dat hebben ze wel goed verstopt zeg. Als je bovenaan op meer informatie klikt krijg je alleen een QRcode voor het downloaden van de app te zien.alson schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:36:
[...]
Onderaan deze pagina staat toch de rente per pakket? Wat voor informatie mis je nog? https://www.revolut.com/nl-NL/instant-access-savings/
Account > Privacy > PermissionsFall3n schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:54:
[...]
Heeft iemand toevallig al geprobeerd zijn ideal profiel te wijzigen? Volgends ideal zou dit in de Revolut app moeten gebeuren maar ik kan daar geen optie voor vinden
[ Voor 5% gewijzigd door NielsRoe op 30-07-2024 21:22 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Megupe op 30-07-2024 22:24 ]
Misschien omdat de tenaamstelling niet voldoende overeen komt? Werkt een gewone overschrijving (die bij de meeste Nederlandse banken ook instant zou moeten zijn) wel?Megupe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:23:
Iemand enig idee waarom ik wel geld kan storten op mijn Revolut rekening van mijn eigen aan rekening en niet vanaf mijn gezamenlijke aan rekening?
Manier van top up is via iDeal.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq