Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
alson schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:49:
[...]

Misschien omdat de tenaamstelling niet voldoende overeen komt? Werkt een gewone overschrijving (die bij de meeste Nederlandse banken ook instant zou moeten zijn) wel?
Een gewone omschrijving werkt wel (en binnen enkele seconden correct overgeschreven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10

oscarwashere

"Very nice"

Wil Revolut wel èrg graag dat ik mijn spaargeld bij hun neerleg, of mis ik iets... 350% rente per jaar...? Zowel in de app als per email staat dit er. Uiteraard bij het openen van de rekening staat 2,0 tot 3,5 procent, afhankelijk van je pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-t7Azlz3bvX_oIbok9iFhtogvYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqz4f7LvA2KmPqssW7s13NTE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTUkuZJyKJHCzW8Nzr9rmuxNfYI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYvXz13TwCx6dgt10NbTbTLn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1Daiv5N7bw9Ar2_rZSiddwybW8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0u2FxHGjUw5mbNildXTmJd4n.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
oscarwashere schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:17:
Wil Revolut wel èrg graag dat ik mijn spaargeld bij hun neerleg, of mis ik iets... 350% rente per jaar...? Zowel in de app als per email staat dit er. Uiteraard bij het openen van de rekening staat 2,0 tot 3,5 procent, afhankelijk van je pakket.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je zegt het zelf al: afhankelijk van je pakket. Voor mij is het niet interessant, ik krijg 3,35% bij Santander zonder dat ik maandelijkse kosten bij Revolut heb voor Plus/Metal/Ultra. Heb je al een pakket dan is het leuk. Al is het volgens mij bij Revolut eigenlijk een belegging waarbij de rente dagelijks kan wijzigen (in theorie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Deezers schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:27:
Al is het volgens mij bij Revolut eigenlijk een belegging waarbij de rente dagelijks kan wijzigen (in theorie).
Revolut biedt in Nederland zowel geldmarktfondsen (flexible cash funds) als vrij opneembare spaarrekeningen (instant access savings). Geldmarktfondsen bieden een wat hogere rente. De spaarrekeningen zijn inderdaad vergeleken met Satander of Trade Republic, of N26 Metal, niet heel interessant als je bij Revolut puur voor rente betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:57
alson schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Revolut biedt in Nederland zowel geldmarktfondsen (flexible cash funds) als vrij opneembare spaarrekeningen (instant access savings). Geldmarktfondsen bieden een wat hogere rente. De spaarrekeningen zijn inderdaad vergeleken met Satander of Trade Republic, of N26 Metal, niet heel interessant als je bij Revolut puur voor rente betaalt.
De geldmarktfondsen zijn dan weer minimaal minder interessant doordat de belastingdienst ze aanmerkt als "overige bezitting" en ze daardoor een fictief rendement van 6,x% er op toepassen, terwijl je uiteraard (bij lange na) geen 6% rente er over krijgt. En een geldmarktfonds is uiteraard niet gedekt door het DGS. Wel door het BCS, maar dat dekt alleen tegen het verlies van de aandelen, en de kans daarop is bijzonder klein. Of in ieder geval veel kleiner dan dat ee aandelen in waarde dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Laatst online: 18:59
RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:16:
[...]

De geldmarktfondsen zijn dan weer minimaal minder interessant doordat de belastingdienst ze aanmerkt als "overige bezitting" en ze daardoor een fictief rendement van 6,x% er op toepassen, terwijl je uiteraard (bij lange na) geen 6% rente er over krijgt. En een geldmarktfonds is uiteraard niet gedekt door het DGS. Wel door het BCS, maar dat dekt alleen tegen het verlies van de aandelen, en de kans daarop is bijzonder klein. Of in ieder geval veel kleiner dan dat ee aandelen in waarde dalen.
Dat klopt! Alleen relevant als je boven de VRH grens komt natuurlijk :-)

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
@Deezers @alson @RobertMe @Space21

volgens mij wilde @oscarwashere vooral het punt maken dat er in de mail en de app 350% wordt gecommuniceerd. Zonder komma dus.

Dat is overduidelijk een foutje.

Neemt niet weg dat wat jullie schrijven ook klopt, maar dat was Oscarwashere z'n punt denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Narvie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:43
alson schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:49:
[...]

Misschien omdat de tenaamstelling niet voldoende overeen komt? Werkt een gewone overschrijving (die bij de meeste Nederlandse banken ook instant zou moeten zijn) wel?
Dit is waarschijnlijk de reden. Ik heb hetzelfde. Ideal werkt niet vanaf de gezamenlijke rekening maar een IBAN overboeking is instant.

https://help.revolut.com/...ed-or-joint-bank-account/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiphost
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-09 21:27
RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Volgens mij is er door de Hoge Raad bepaald dat fictieve rendementsheffing niet toegestaan is, maar dat van het werkelijke rendement moet worden uitgegaan bij o.a. geldmarktfonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Shiphost schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:32:
[...]

Volgens mij is er door de Hoge Raad bepaald dat fictieve rendementsheffing niet toegestaan is, maar dat van het werkelijke rendement moet worden uitgegaan bij o.a. geldmarktfonden.
Dat klopt, maar het duurt nog even voordat dit doorgevoerd is. Vervolgens moet iedereen ook nog gecompenseerd worden, eerst wilde ze alleen degene compenseren die zich bij de zaak hadden aangesloten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:02
De geldmarktfondsen kun je ook gebruiken tot zeg 30 december en dan gauw overboeken naar een echte spaarrekening. Als je het daar tenminste 3 maanden laat staan dan valt het voor de VRH onder sparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

oscarwashere schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:17:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wie had dat gedacht ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOlIy2F_jkZ1aaR_bsAVWkGODpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tj4ULyTHnDdhaJBaREaDRxu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00

nlboy

Alles kitz?

Hebben jullie ook last van de storting dat het even duurt dat het geld opnemen van dagelijkse geldmarktfonds 'in behandeling' blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
nlboy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:17:
Hebben jullie ook last van de storting dat het even duurt dat het geld opnemen van dagelijkse geldmarktfonds 'in behandeling' blijft staan?
ja dat viel me inderdaad ook al op. 's ochtends overgeboekt en einde van de dag stond het er pas op.
Daarvoor ging het instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

oomenit schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

ja dat viel me inderdaad ook al op. 's ochtends overgeboekt en einde van de dag stond het er pas op.
Daarvoor ging het instant.
Precies. Misschien vanwege de onrustige beursmarkt dat het langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Sinds deze week zijn Revpoints ook beschikbaar in Duitsland. Nu zag ik de optie dat ik betalingen kan afronden en dan zou ik, per gespaarde euro, 50 Revpoints krijgen. Is dit voordelig of kan ik dit beter niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:12
nlboy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:50:
[...]

Precies. Misschien vanwege de onrustige beursmarkt dat het langer duurt?
Kan ook dat de transacties van de batch vertraagd waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
SASQUATXH schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:48:
Sinds deze week zijn Revpoints ook beschikbaar in Duitsland. Nu zag ik de optie dat ik betalingen kan afronden en dan zou ik, per gespaarde euro, 50 Revpoints krijgen. Is dit voordelig of kan ik dit beter niet doen?
Niet doen. Het kost je gewoon geld van je rekening. Dat afronden is een psychologisch trucje uit de tijd dat je bij €9,95 een €10 biljet gaf, en de 5 cent munt weggooide. Nu alles elektronisch is, betekent het gewoon dat die €9,95 aan boodschappen je opeens meer geld kost. En volgens mij is de waarde van een revpoint in de orde van een cent? Dus de koers is erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Ik heb het afronden geactiveerd voor m’n spaarrekening. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen de bos niet meer, waar kan ik een spaarrekening openen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reckoner
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:23:
Ik zie door de bomen de bos niet meer, waar kan ik een spaarrekening openen? :+
Ik heb het in het Engels:
How to access Instant Access Savings

In the personal mobile app:

Go to 'Home' on the bottom menu
Below your balance, tap 'Accounts'
Choose 'Add new'
Hit 'Savings & Funds'
Select 'Instant Access Savings'
Follow the prompts to set up your account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Ik heb opeens 'cashback van plan' bij Revolut bij twee kaartbetalingen. Wat houdt dat precies in, ik kan er niet echt informatie over vinden en ik heb gewoon een gratis kaart bij Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43
Hmm gratis Revolut houdt op te bestaan, jammer.
What's changing with my Basic plan?

Your plan will come with greater allowances to help support your everyday business needs — and help you get more from your Business account.

So, from 22/10/2024 you can enjoy twice as many local transfers. You'll be able to send 10 local fee-free transfers at no cost each month, up from the current 5 per month.

We're also introducing a monthly fee to all Basic plans. Your Basic plan will cost €10 per month, and will be debited from your main Business account on your next billing cycle on or after 22/10/2024.
Zijn er alternatieven die goedkoper zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megupe
henkjobse schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:03:
Hmm gratis Revolut houdt op te bestaan, jammer.

[...]

Zijn er alternatieven die goedkoper zijn?
dit klinkt als een zakelijk account.
Ik heb een "gewone" revolut rekening, geen berichten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:17
Daar staat inderdaad duidelijk dat het om een business account gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Raymon89 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:31:
Daar staat inderdaad duidelijk dat het om een business account gaat.
Voor 10 euro per maand voor een consumentenrekening zal het klantenbestand inderdaad rap afnemen. En waarschijnlijk proberen ze het eerst nog via de zakelijke kant te verrekenen zolang het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-04 18:33
Hey allemaal
Hoe is jullie ervaring met grotere bedragen overmaken naar revolut. Heb de rekening geopend om geld over te boeken naar TR. Maar als ik een bedrag overmaak naar revolut bv 3000 dan staat het eerst vast en moet je diverse vragen beantwoorden, maar toch wordt het dan geweigerd en weer teruggestort. Terwijl bij bv 1000 hij niet meteen op hold gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:14
Gaston b schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:09:
Hey allemaal
Hoe is jullie ervaring met grotere bedragen overmaken naar revolut. Heb de rekening geopend om geld over te boeken naar TR. Maar als ik een bedrag overmaak naar revolut bv 3000 dan staat het eerst vast en moet je diverse vragen beantwoorden, maar toch wordt het dan geweigerd en weer teruggestort. Terwijl bij bv 1000 hij niet meteen op hold gaat.
Hmmm, vanuit Revolut naar TR duurt bij mij tijdens werkdagen ongeveer een kwartiertje (schat ik zo), ook grote bedragen.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:15

de Peer

under peer review

Hey allemaal
Hier geen problemen met grote bedragen (50k overboekingen) ven en naar rekeningen die op eigen naam staan.
nog nooit een weigering gehad.

Klopt je tenaamstelling wel? En misschien iets 'verdachts' aan je overboeking?

Misschien zijn ze wat voorzichtiger als het account nog maar net aangemaakt is.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 21-08-2024 23:25 ]

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:17

HaikoW

International man of mystery

Youtl schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Betalen met je MasterCard of Visa debit via Revolut bied veel meer garantie af dan iDeal. Je behoud nog altijd het gratis chargeback systeem van Revolut en als je Premium of hoger klant bent een aankoopverzekering.

Oftewel meer garantie dan met iDeal waar je gewezen bent op de hulp van KLM bij eventuele terugbetalingen of claims.
Wanneer je een Ultra account hebt maakt het geen verschil of je je ticket met VISA/MC/IDEAL betaalt. De verzekeringen zijn aan je Ultra account gekoppeld en deze stelt als enige eis dat je via je Ulra account betaald hebt.

• Reckoner
HaikoW schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Wanneer je een Ultra account hebt maakt het geen verschil of je je ticket met VISA/MC/IDEAL betaalt. De verzekeringen zijn aan je Ultra account gekoppeld en deze stelt als enige eis dat je via je Ulra account betaald hebt.
Dit is voor Metal accounts toch hetzelfde? Als ik op de site Ultra en Metal vergelijk dan zie ik bij de verzekeringen exact hetzelfde staan.

Ik heb nu nog Metal en zoek nog een beetje naar redenen om eventueel naar Ultra over te stappen of misschien er ook nog een Amex kaart naast te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:24
Hey allemaal
Ik ben ook van plan om Revolut te openen om spaargeld te transporteren naar TR, maar dit klinkt niet hoopgevend.
Ook wel begrijpelijk deze vragen, maar hebben meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:29
Reintje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Ik ben ook van plan om Revolut te openen om spaargeld te transporteren naar TR, maar dit klinkt niet hoopgevend.
Als je Revolut opent en vervolgens direct hoge bedragen via Revolut (dus inkomend en dan uitgaand) naar Trade Republic gaat overmaken dan snap ik dat de betalingen vastgehouden worden. Voor de bank lijkt dat op witwassen.

Ik heb zelf sinds enige maanden Revolut als hoofdrekening en maak af en toe ook geld over naar TR en ervaar geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 10:48
Reintje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Bij over hevelen spaargeld. Heeft Revolut bij mij ook betaling vast gehouden.
En gevraagd naar bewijs van herkomst.

Bewijst aangeleverd doormiddel van document uploaden.
Daarna heb ik chat gestart. Was op dat moment wel al metal.
Binnen 15 minuten opgelost.

• Gaston b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-04 18:33
Heb even contact opgenomen met revolut. En het lag er inderdaad aan dat ik meteen grotere bedragen overboekt en meteen door stuurde.
Volgens een medewerker zou het account nu volledig operationeel zijn. Even kijken vanavond.

• Vermeer10
Reckoner schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Dit is voor Metal accounts toch hetzelfde? Als ik op de site Ultra en Metal vergelijk dan zie ik bij de verzekeringen exact hetzelfde staan.

Ik heb nu nog Metal en zoek nog een beetje naar redenen om eventueel naar Ultra over te stappen of misschien er ook nog een Amex kaart naast te nemen.
Bij ultra krijg je 0,5% meer spaargeld. Bij bepaald hoeveelheid spaargeld. Is ultra dus gratis. Door de extra rente opbrengsten
Tevens nog wat extra’s

• Reckoner
Vermeer10 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:07:
[...]

Bij ultra krijg je 0,5% meer spaargeld. Bij bepaald hoeveelheid spaargeld. Is ultra dus gratis. Door de extra rente opbrengsten
Tevens nog wat extra’s
Ja, voor de rente gebruik ik al Trade Republic, dat zit er dan nog net boven en kost niks per maand.

Voor Ultra leek het me interessant vanwege de Revpoints, je krijgt dan het dubbele tov Metal. Volgens mij is het dan nog iets gunstiger dan wat je bij Amex krijgt omdat je hier 1 mile per punt krijgt en bij Amex is dat minder.

Verder zijn de extra classpass credits altijd handig.

Lounge toegang is interessant, maar helaas mag je niemand gratis meenemen. Dat is bij Amex platinum dan weer wat beter.

Optie om zonder reden te annuleren is ook wel interessant.

Als ik het zo teruglees dan lijkt Metal toch nog steeds voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Revolut klinkt echt interessant. Zeker met gezamenlijke rekeningen en instant sepa, is er eigenlijk geen reden meer om een betaald pakket bij de ABN aan te houden.

Het enige waar ik echt moeite mee heb is deze voorwaarde:
11. Wat gebeurt er als één van de rekeninghouders overlijdt, failliet gaat of niet meer in staat is om de Gezamenlijke Rekening te beheren?

Wanneer we documenten of informatie ontvangen waaruit blijkt dat één van de rekeninghouders is overleden, blokkeren we de Gezamenlijke Rekening totdat de andere rekeninghouder of de rechtmatige erfgenaam van de overleden rekeninghouder ons vertelt wat te doen met het geld. We kunnen de bevoegde autoriteiten hiervoor om bewijs vragen. Zodra het geld is toegewezen, sluiten we de Gezamenlijke Rekening. Het recht op het geld op de Gezamenlijke Rekening nadat de andere rekeninghouder is overleden, is onderworpen aan ons recht op verrekening en onze naleving van mogelijke wettelijke vereisten.
Het idee van een gezamenlijke rekening is juist dat bij overlijden, de partner gewoon door kan blijven bankieren. Ik moet er niet aan denken dat ze op dat moment niet meer bij de rekening kan waar mijn salaris binnen komt, en evt. een ORV op uitkeert. Alle betalingen worden stopgezet, incasso's, etc. Gedoe waar je niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:31:
Revolut klinkt echt interessant. Zeker met gezamenlijke rekeningen en instant sepa, is er eigenlijk geen reden meer om een betaald pakket bij de ABN aan te houden.

[...]

Het idee van een gezamenlijke rekening is juist dat bij overlijden, de partner gewoon door kan blijven bankieren. Ik moet er niet aan denken dat ze op dat moment niet meer bij de rekening kan waar mijn salaris binnen komt, en evt. een ORV op uitkeert. Alle betalingen worden stopgezet, incasso's, etc. Gedoe waar je niet op zit te wachten.
is dat niet bij alle banken zo, als gevolg van wetgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
de Peer schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:33:
[...]

is dat niet bij alle banken zo, als gevolg van wetgeving?
Nee. Bij de traditionele banken blijft de rekening gewoon actief. Alleen de passen van de overledene worden geblokkeerd. Bedenk goed dat de afspraken die banken in NL hebben gemaakt over hoe te handelen bij overlijden, voor Europese banken niet gelden. Zo zal een NLse bank aan echtgenoten en partners niet vragen om een verklaring van erfrecht.

[ Voor 26% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 23-08-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Nee. Bij de traditionele banken blijft de rekening gewoon actief. Alleen de passen van de overledene worden geblokkeerd. Bedenk goed dat de afspraken die banken in NL hebben gemaakt over hoe te handelen bij overlijden, voor Europese banken niet gelden. Zo zal een NLse bank aan echtgenoten en partners niet vragen om een verklaring van erfrecht.
Geen verstand van maar uit de praktijk kan ik zeggen dat dit niet helemaal klopt.
Mijn schoonvader zit bij de ABN en mijn schoonmoeder is helaas overleden.
Hij moest toch echt de documenten van het erfrecht naar de bank sturen en daarna kon hij pas weer volledig bij de rekening. Geen idee wat voor constructie hij had maar het duurde even voordat dit allemaal geregeld was. Ik weet de details niet, niet in verdiept maar dit was grofweg wat er moest gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:14
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:31:

[...]

Met een gezamenlijke rekening hebben jij en je partner daarnaast ook een eigen rekening bij Revolut. Je kunt eventueel in die situatie gewoon het saldo doorstorten naar je eigen rekening van Revolut en je salaris en andere inkomsten van rekening nummer wijzigen.

Of het daadwerkelijk direct stopgezet wordt, lijkt mij echter niet.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Gaston b schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:05:
Heb even contact opgenomen met revolut. En het lag er inderdaad aan dat ik meteen grotere bedragen overboekt en meteen door stuurde.
Volgens een medewerker zou het account nu volledig operationeel zijn. Even kijken vanavond.
Heb je daar ook een bewijs van herkomst voor moeten overleggen?
Wat is eigenlijk een geschikt bewijs? Jaaropgave, transactieoverzicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermeer10
Reintje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:04:
[...]

Heb je daar ook een bewijs van herkomst voor moeten overleggen?
Wat is eigenlijk een geschikt bewijs? Jaaropgave, transactieoverzicht?
Ik heb een belasting aangifte aangeleverd
Daarna rekening vrij gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Vermeer10 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Ik heb een belasting aangifte aangeleverd
Daarna rekening vrij gegeven
Heb je dan ook alles wat niet terzake doet, onleesbaar gemaakt of geeft dat problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermeer10
Reintje schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:16:
[...]

Heb je dan ook alles wat niet terzake doet, onleesbaar gemaakt of geeft dat problemen?
Nee, gewoon door gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:17

HaikoW

International man of mystery

Reckoner schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:33:
[...]
Ja, voor de rente gebruik ik al Trade Republic, dat zit er dan nog net boven en kost niks per maand.

Voor Ultra leek het me interessant vanwege de Revpoints, je krijgt dan het dubbele tov Metal. Volgens mij is het dan nog iets gunstiger dan wat je bij Amex krijgt omdat je hier 1 mile per punt krijgt en bij Amex is dat minder.

Verder zijn de extra classpass credits altijd handig.

Lounge toegang is interessant, maar helaas mag je niemand gratis meenemen. Dat is bij Amex platinum dan weer wat beter.

Optie om zonder reden te annuleren is ook wel interessant.

Als ik het zo teruglees dan lijkt Metal toch nog steeds voldoende.
Ik weet niet hoeveel spaargeld je onderbrengt bij TR maar houd er rekening mee dat ze alleen over de eerste 50k rente vergoeden.

Wat voor mij de reden was om Ultra te nemen was het FT abonnement: hier betaalde ik 69 euro per maand voor en Ultra kost 50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:54
HaikoW schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:53:
[...]

Wat voor mij de reden was om Ultra te nemen was het FT abonnement: hier betaalde ik 69 euro per maand voor en Ultra kost 50 euro per maand.
Snap ook nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Bij Metal (€185 per jaar) zit overigens ook al FT, maar dan de standaard versie.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
JohanNL schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:31:
[...]

Snap ook nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Bij Metal (€185 per jaar) zit overigens ook al FT, maar dan de standaard versie.
Ja het gekke is, ik heb ook metal en gebruik Revolut voor bank als ‘erbij’. Het gaat voor mij met name om FT abo en VPN abo via Revolut dat ik metal heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik zou revolut niet gebruiken om mijn geld te stallen. Voor je het weet blokkeren ze je account om voor hun moverende redenen, en ze kunnen er zo eentje verzinnen. Zo ook het pro accountje. als je de voorwaarden zo doorleest mogen ze je account zo blokkeren, zo ook je persoonlijk accountje en dan sta je daar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobertMe
MTT schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:25:
Ik zou revolut niet gebruiken om mijn geld te stallen. Voor je het weet blokkeren ze je account om voor hun moverende redenen, en ze kunnen er zo eentje verzinnen. Zo ook het pro accountje. als je de voorwaarden zo doorleest mogen ze je account zo blokkeren, zo ook je persoonlijk accountje en dan sta je daar.
Wist je al dat ze zo je account kunnen blokkeren?

Net zoals, zeg eens wat, alle banken die aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering terrorisme (Wwft) willen voldoen? (Wat best wel nodig is om een banklicentie te krijgen en te behouden).

Het gaat dus niet om dat ze de rekening kunnen blokkeren. Het gaat er om hoe makkelijk ze deze weer deblokkeren (hoeveel bewijs moet je aanleveren v.w.b. herkomst gelden etc). * RobertMe heeft eens een blokkade bij NL grootbank getriggert op een zaterdag, en vervolgens is gewoon de helpdesk niet bereikbaar en mag je wachten tot maandag. Toen wel ook snel opgelost (wel maandagmorgen zelf meteen gebeld), maar dan nog, kon het hele weekend niet aan mijn geld. Van Revolut had ik er hier dan weer gelezen dat ze voor deblokkeren 's avonds laat vanuit bed nog even een selfie video moesten maken en het geregeld was. Stuk sneller dus dan tot kantooruren moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Mijn moeder heeft ook weleens gehad dat ze opeens een selfie moest maken voor de Rabobank.

Don't blame the bank die kan het niet interesseren of je geld overmaakt naar Hamas of Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:16
Valt de staatsloterij onder gambling block bij revolut,krijg van de staatsloterij de melding dat de incasso niet gelukt is de iban wordt niet geaccepteeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
MTT schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:25:
Mogen alle banken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

tippie62 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:10:
Valt de staatsloterij onder gambling block bij revolut,krijg van de staatsloterij de melding dat de incasso niet gelukt is de iban wordt niet geaccepteeerd
Als de IBAN niet wordt geaccepteerd is dat je antwoord al toch? De gambling block kan je zelf in-/uitschakelen bij je rekening instellingen.

Overigens, als je geld wil winnen kan je beter mensen aanbrengen bij Revolut. *O* Als iemand registreert met jouw doorverwijzing verdien je €100. Het kost de aangebrachte persoon alleen de verzendkosten van de pinpas, meer niet. *knip* dit is hier niet toegestaan

[ Voor 31% gewijzigd door Zr40 op 28-08-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
oscarwashere schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Als de IBAN niet wordt geaccepteerd is dat je antwoord al toch? De gambling block kan je zelf in-/uitschakelen bij je rekening instellingen.

Overigens, als je geld wil winnen kan je beter mensen aanbrengen bij Revolut. *O* Als iemand registreert met jouw doorverwijzing verdien je €100. Het kost de aangebrachte persoon alleen de verzendkosten van de pinpas, meer niet. [mbr]*knip* dit is hier niet toegestaan[/]
Hopelijk mogen deze vragen wel gesteld worden:

Ik lees dat je om in aanmerking te komen voor een referral dat je voor een minimum bedrag aan transacties of een minimum aantal transacties moet doen.
Iemand een idee over welke hoeveelheid ze het dan hebben?
En wat verdient de aangebrachte persoon? Ook 100 euro?

https://www.revolut.com/en-NL/legal/referrals-terms/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Reintje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Hopelijk mogen deze vragen wel gesteld worden:

Ik lees dat je om in aanmerking te komen voor een referral dat je voor een minimum bedrag aan transacties of een minimum aantal transacties moet doen.
Iemand een idee over welke hoeveelheid ze het dan hebben?
En wat verdient de aangebrachte persoon? Ook 100 euro?

https://www.revolut.com/en-NL/legal/referrals-terms/
De aangebrachte persoon krijgt niets.
3x 5 euro moet er besteed worden.

Deze getallen wijzigen continu.
ik krijg bijvoorbeeld 200 euro per aangebrachte nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
de Peer schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Dank. Helder

[ Voor 9% gewijzigd door Reintje op 28-08-2024 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbez
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Reintje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:50:
[...]

Totaal niet interessant dus als je nog geen rekening hebt😂
Tja tenzij je met vrienden afspreekt het te delen. Met mijn vriendengroep hebben we het zelfs gebruikt om 400 euro voor onze vakantie te krijgen. En die 3x5 euro geef je sowieso ooit wel eens uit (dat is niet per se verlies, wat de kaart misschien wel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Ebbez schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Tja tenzij je met vrienden afspreekt het te delen. Met mijn vriendengroep hebben we het zelfs gebruikt om 400 euro voor onze vakantie te krijgen. En die 3x5 euro geef je sowieso ooit wel eens uit (dat is niet per se verlies, wat de kaart misschien wel is).
Ook waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:11
Ebbez schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Die 3x€5 moet wel binnen een bepaalde tijd he. Je kan ook gewoon naar de supermarkt gaan, en even in 3x betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
de Peer schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Weet je zeker dat je per nieuw aangebrachte klant 200 euro krijgt? Ik zag het ook net in de app staan, maar als je goed leest of doorklikt staat er tot 200 euro per klant. Je krijgt een random bedrag tussen 10 en 200 euro - dit is althans mijn aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
oohh schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:37:
[...]

Weet je zeker dat je per nieuw aangebrachte klant 200 euro krijgt? Ik zag het ook net in de app staan, maar als je goed leest of doorklikt staat er tot 200 euro per klant. Je krijgt een random bedrag tussen 10 en 200 euro - dit is althans mijn aanbieding.
Zou het uitmaken welk pakket de klant zelf afgenomen heeft bij revolut voor de hoogte van de referral?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oohh
Reintje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:39:
[...]

Zou het uitmaken welk pakket de klant zelf afgenomen heeft bij revolut voor de hoogte van de referral?
Heb even gekeken. De kans dat je 10 euro krijgt is 60% en de kans dat je 200 krijgt is 1%. Volledige tabel is hier beschikbaar. Uiteindelijk is het gemiddelde verwachte bedrag per nieuwe klant EUR 22.50. Niet echt een bedrag om veel moeite voor te doen.

• de Peer

de Peer

under peer review

oohh schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:37:
[...]

Ah klopt je hebt gelijk. Ik kreeg echter wel 80 euro per nieuwe klant een tijdje terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:53
oohh schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Heb even gekeken. De kans dat je 10 euro krijgt is 60% en de kans dat je 200 krijgt is 1%. Volledige tabel is hier beschikbaar. Uiteindelijk is het gemiddelde verwachte bedrag per nieuwe klant EUR 22.50. Niet echt een bedrag om veel moeite voor te doen.
Zou Revolut hier wel een loterijvergunning voor aangevraagd hebben? :P

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:11
oohh schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Ik heb die TOT €200 ook soms, maar dat is een shit aanbieding. Op dit moment heb ik de €90 variant. Als een vriend interesse hebt in de revolut, dan delen we altijd de bonus. Die TOT €200 is niks, kans op €10 is dan super groot helaas.

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Mijn 'aanbieding' is momenteel dat ik voor elke vriend een vast bedrag van €100 krijg, als zij voor 10 september een fysieke kaart bestellen en 3 keer betalen voor minimaal €5 per keer. Die 3 keer betalen hoeft niet op de kaart te wachten, dit mag ook met de virtuele kaart. De enige kosten voor de aangebrachte persoon zijn de verzendkosten van de fysieke kaart.

Hiervoor heb ik inderdaad ook wel eens de 'een bedrag tussen X en X' als aanbieding gehad. De vorige aanbieding was een vast bedrag van €80. Op Youtube zie ik soms influencers die ook iets krijgen, of waarbij de aangebrachte meer krijgt.

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

*knip* geen rants s.v.p.

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 29-08-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjan T.
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-02 15:36
Ik volg deze topic al enige tijd. Ik neig er steeds meer toe om het als "hoofdbank" te gebruiken. Zijn er mensen al volledig over? Nu was ik benieuwd of mensen al ervaringen hebben met RevPoints? Ik zou voor de Metal Plan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bjan T. schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:14:
Zijn er mensen al volledig over?
die vraag is al zo vaak gesteld in dit topic, dus gebruik de zoekfunctie even (suggestie zoekterm: hoofdbank?). Ja uiteraard zijn er al héél veel mensen over. Ik ook iets meer dan een jaar.

Geen idee wat Revpoints is, daar houd ik me niet mee bezig. Ik bankier alleen bij ze.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 30-08-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Bjan T. schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:14:
Ik volg deze topic al enige tijd. Ik neig er steeds meer toe om het als "hoofdbank" te gebruiken. Zijn er mensen al volledig over? Nu was ik benieuwd of mensen al ervaringen hebben met RevPoints? Ik zou voor de Metal Plan gaan.
Ik zou het topic even doornemen en zelf je conclusies trekken.
Revolut is leuk voor erbij, maar no way dat ik het als hoofdbank ga gebruiken.
Ik betaal héél graag die paar euro's aan één van die Nederlandse grootbanken om een betaalrekening te hebben met zo min mogelijk kans op ' gedoe '.
Zelfde als die andere gratis banken zoals Openbank, mijn advies: doe het (voorlopig) niet, laat anderen mooi dit experiment aangaan.
En wil je het toch proberen, doe het dan stap voor stap en geef het de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@JohanNL, mag ik dat lezen als dat je Revolut wel een prima bank vind en "vertrouwd" om de hoofdbank te zijn? Maar je dus puur doelt op "acceptatie" problemen? (Als in: andere partijen die de bank niet accepteren / moeilijk doen).

Nu heb ik zelf Revolut pas vrij kort (nog net geen jaar) en heb ik er niet veel mee gedaan. Maar wat ik gedaan heb (dat hele kleine beetje) werkt prima. Maar ik lees hier dan ook dingetjes als bv geen iDeal betaling kunnen doen vanaf een gezamenlijke rekening (sommigen lukt het weer wel), of dat het gebruik van iDeal omslachtig is (op PC? inloggen, vervolgens via app moeten bevestigen en daarvoor weer inloggen, of iets dergelijks). Dat zijn dan ook weer dingen die in ieder geval bij mijn NL grootbank prima gaan.

Overigens zelf zeker niet van plan om Revolut als enige / hoofdbank te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:55:
@JohanNL, mag ik dat lezen als dat je Revolut wel een prima bank vind en "vertrouwd" om de hoofdbank te zijn? Maar je dus puur doelt op "acceptatie" problemen? (Als in: andere partijen die de bank niet accepteren / moeilijk doen).
Laat ze zich daarnaast eerst maar eens bewijzen qua service, ondersteuning en betrouwbaarheid, hier gaat sowieso tijd overheen.
Dat er wat vreemde verhalen zijn met Revolut rekeningen die ' ineens ' geblokkeerd worden maakt het weer niet beter.
Bij de ' Nederlandse huisbanken ' weet je waar je aan toe bent en zit het meestal wel goed, dat dit dan voor een kale rekening wat euro's per maand kost is het wat mij betreft waard.

Dus nee ik zou het niet als hoofdbank gaan gebruiken, veel te riskant en ik zie maar weinig voordelen.
Als een extra bank erbij is het prima.

[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 30-08-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjan T.
JohanNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Ik zou het topic even doornemen en zelf je conclusies trekken.
Revolut is leuk voor erbij, maar no way dat ik het als hoofdbank ga gebruiken.
Ik betaal héél graag die paar euro's aan één van die Nederlandse grootbanken om een betaalrekening te hebben met zo min mogelijk kans op ' gedoe '.
Zelfde als die andere gratis banken zoals Openbank, mijn advies: doe het (voorlopig) niet, laat anderen mooi dit experiment aangaan.
En wil je het toch proberen, doe het dan stap voor stap en geef het de tijd.
Dank! Ik blijf veel potentie zien hoge rente, cashback, verzekeringen, revpoints en partnerships. Ik wacht even op een leuke sign up bonus om het eens te proberen (18 euro per maand vind ik voor een bijbank te veel geld om het te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bjan T. schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:12:
[...]

Dank! Ik blijf veel potentie zien hoge rente, cashback, verzekeringen, revpoints en partnerships. Ik wacht even op een leuke sign up bonus om het eens te proberen (18 euro per maand vind ik voor een bijbank te veel geld om het te proberen).
Revolut zonder meuk erbij is gewoon gratis hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjan T.
de Peer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:48:
[...]

Revolut zonder meuk erbij is gewoon gratis hoor!
Meuk? O.a. 3% (of zelfs 3.5%) rente, rev points (air miles), gratis Nord VPN, premium abo chess.com (yes im a geek).. Deze voordelen spreken me juist aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ja precies, op dit moment is het voor mij ook een spaarrekening (geldmarktfondsen) en die abbo's die je erbij krijgt.
Met alleen FT heb je de kosten er alweer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Bjan T. schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:56:
[...]

Meuk? O.a. 3% (of zelfs 3.5%) rente, rev points (air miles), gratis Nord VPN, premium abo chess.com (yes im a geek).. Deze voordelen spreken me juist aan.
Hoe zit het met bronbelasting op je spaargeld?

Nord vpn en chess zijn voor mij ook wel leuk.
En net 10k spaargeld en 3% rente heb je die 19euro/maand er ook al gelijk uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Megupe op 01-09-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
Ik gebruik Revolut sinds kort als mijn hoofdbank. Heb nog m’n ASN als tijdelijke back-up, maar daar is weinig activiteit meer. Daarnaast nog een rekening bij Trade Republic voor de spaarrente en ETF’s met saveback e.d.

Alles werkt tot nu toe vlekkeloos. Zit nu op het Metal plan, maar overweeg nog steeds om naar Ultra te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ja voor mij heeft dat 0 toegevoegde waarde. Maar ik ben blij dat jullie er wel wat aan hebben een daarmee betalen voor mijn gratis (hoofdbank)rekening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjan T.
Reckoner schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:46:
Ik gebruik Revolut sinds kort als mijn hoofdbank. Heb nog m’n ASN als tijdelijke back-up, maar daar is weinig activiteit meer. Daarnaast nog een rekening bij Trade Republic voor de spaarrente en ETF’s met saveback e.d.

Alles werkt tot nu toe vlekkeloos. Zit nu op het Metal plan, maar overweeg nog steeds om naar Ultra te gaan.
En dan vergeet ik nog de reisvoordelen en de verzekeringen. Ik zou zondermeer overstappen als het volwaardige bank zonder kinderziektes zou zijn. Misschien wacht ik even met de traject van bankvergunning v.w.b. de UK (ze hebben recent een tijdelijke vergunning gekregen). Litouwen blijft in mijn hoofd een dingetje om all in te gaan voor een groot deel van mijn savings. Hadden ze een volledige Nederlandse vergunning gekregen, dan was ik direct overgestapt (en dan ultra ivm de rente). Voorlopig nog maar even TR aanhouden.

Als iemand een leuke sign up bonus kent, laat het me weten - dan ga ik het als tweede savingsaccount gebruiken :).

@Reckoner wat zijn jouw ervaringen met revpoints? Ze zouden 0,5-2,5 cent per stuk waard moeten zijn wat dan bij ultra equivalent is van 0,5%-2,5% cashback, maar er is vast een reden dat je voor TR kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
de Peer schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:57:
[...]

Ja voor mij heeft dat 0 toegevoegde waarde. Maar ik ben blij dat jullie er wel wat aan hebben een daarmee betalen voor mijn gratis (hoofdbank)rekening. :)
Nou graag gedaan ;)
Maar ik denk dat je indirect zelf ook wel een aardige bijdrage doet, zoals het parkeren van geld zonder dat je daar rente voor krijgt en de kaartbetalingen die je doet.
Alleen zijn de Nederlandse grootbanken van die graaiers dat ze daar bovenop ook nog geld willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
Bjan T. schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:01:
[...]

@Reckoner wat zijn jouw ervaringen met revpoints? Ze zouden 0,5-2,5 cent per stuk waard moeten zijn wat dan bij ultra equivalent is van 0,5%-2,5% cashback, maar er is vast een reden dat je voor TR kiest...
Ik moet daar nog eens goed naar kijken. Op dit moment betaal ik bijna alles nog met Revolut omdat ik nog een bonus challenge heb voor 3000 revpoints waarbij ik 150 transacties moet doen.
Ik denk vooral bij Ultra dat het interessant is wanneer je 1 punt per euro krijgt ipv nu met Metal 1 punt per 2 euro.

Uiteindelijk moet ik het eens uitrekenen wat interessanter is. 1% save back of revpoints.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Megupe schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:39:
[...]

Nord vpn en chess zijn voor mij ook wel leuk.
En net 10k spaargeld en 3% rente heb je die 19euro/maand er ook al gelijk uit.
Die berekening kun je beter maken door de rente die je anders elders zou krijgen er ook af te trekken eerst. Dan zie je pas echt wat deze 3% je voor toegevoegde waarde geeft voor die €19 per maand.

En stel nou je vergelijkt het met een gratis spaarrekening van bijvoorbeeld Santander met 3,35% rente leg je zelfs geld toe om bij Revolut te mogen sparen.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Via het geldmarktfonds nog wel 3,6% op dit moment als je Metal hebt, dus er valt nog steeds wel winst te behalen.
Grote voordeel is natuurlijk dat Revolut instant payments ondersteunt en je er zelf ook mee kunt betalen.
Je kunt er dus een spaarpotje mee vullen die direct beschikbaar moet zijn, niet zomaar te vergelijken met andere spaarbanken waarbij dat niet het geval is.

Vandaag is hier het tweede jaar van Metal ingegaan, voor €185 per jaar toch echt een no-brainer voor alles wat je erbij krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door JohanNL op 04-09-2024 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JohanNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:49:
Via het geldmarktfonds nog wel 3,6% op dit moment als je Metal hebt, dus er valt nog steeds wel winst te behalen.
Grote voordeel is natuurlijk dat Revolut instant payments ondersteunt en je er zelf ook mee kunt betalen.
Je kunt er dus een spaarpotje mee vullen die direct beschikbaar moet zijn, niet zomaar te vergelijken met andere spaarbanken waarbij dat niet het geval is.

Vandaag is hier het tweede jaar van Metal ingegaan, voor €185 per jaar toch echt een no-brainer voor alles wat je erbij krijgt.
Ik vind 185 euro erg veel geld, maar dat komt omdat géén van die extra's enige toegevoegde waarde voor me hebben.
Als je daar wel wat aan hebt, zal het een ander verhaal zijn. Ik wil gewoon een (betaal)rekening, geen punten, loterijen, bomen planten (bunq) of abonnementen waar ik niet om gevraagd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ikbenwouter schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:08:
[...]

Die berekening kun je beter maken door de rente die je anders elders zou krijgen er ook af te trekken eerst. Dan zie je pas echt wat deze 3% je voor toegevoegde waarde geeft voor die €19 per maand.

En stel nou je vergelijkt het met een gratis spaarrekening van bijvoorbeeld Santander met 3,35% rente leg je zelfs geld toe om bij Revolut te mogen sparen.
Been ik met je eens. Wat wel meespeelt is dat ik nu bespaar op een chess.com abonnement.
Bijvangst is NordVPN.

En ik heb meeste geld via raisin op rekening met hoger percentage. Maar ook een stuk vrij beschikbaar bij een NL bank, voelt ergens toch nog vertrouwd, ondanks de zeer lage rente aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

JohanNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:49:

Hier ook het tweede jaar is ingegaan en ook vanwege de aanvullende verzekeringen (reis incl. aansprakelijkheidsverzekering, autoverzekering, etc.) is dit geen geld.

Verder als je redelijk in de buurt van of in de stad woont heb je Classpass en kan ik bijvoorbeeld een/twee lesjes gratis volgen (rond 15 euro totaal). Ook de krant, NordVPN, etc. is een bonus.

Enige wat wel jammer is dat de de cashback van 0,1% binnen EU en 1% buiten EU binnenkort laten vervangen door RevPoints. Voorheen haalde ik mijn abo eruit door bijna alleen al de cashbacks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
@nlboy Je zou TradeRepublic nog kunnen gebruiken voor kaartbetalingen met cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-09 17:55
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het Premium plan van Revolut?

- geldt purchase protection alleen met creditcard betaling?
- Ik reis 3-4 keer per jaar; is Premium het waard?
- ik gebruik af en toe NordVPN
- Zijn hier mensen die Revolut als hoofdbank gebruiken? Zo ja; waarom en welke bottlenecks kom je tegen?
- Kan ik een auto huren met de Revolut prepaid kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
FbdJ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:32:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het Premium plan van Revolut?

- geldt purchase protection alleen met creditcard betaling?
- Ik reis 3-4 keer per jaar; is Premium het waard?
- ik gebruik af en toe NordVPN
- Zijn hier mensen die Revolut als hoofdbank gebruiken? Zo ja; waarom en welke bottlenecks kom je tegen?
- Kan ik een auto huren met de Revolut prepaid kaart?
- purchase protection: Revolut biedt (nog) geen creditcard aan. De aankoopbescherming geldt inderdaad voor aankopen die je met de debitkaart doet (offline en online). Een bankoverschrijving valt er niet onder. Mogelijk is er ook bescherming via 'Pay with Revolut'.
- Of het het waard is kun je alleen zelf afwegen. 3-4 keer per jaar reizen kan van alles zijn. Ga je met de fiets en blijf je in Nederland?
- Hoofdbank: ja, voor vaste lasten en vreemde valuta-betalingen. Bottleneck waar ik tegenaan loop is Connexxion waar ik een abonnement heb, zij kunnen niet de IBAN veranderen, zelfs niet naar de NL IBAN en ook niet achter de schermen, ze gebruiken blijkbaar een systeem waar alleen de klant dit online kan regelen via een formulier waar alleen de bekende grootbanken te kiezen zijn. Zelfs niet alle NL banken. De workarround is een nieuw abo aanvragen via papieren (!) formulieren.
Ik heb overigens nog wel een rekening bij een grootbank voor het geval dat en dus voor die ene incasso van Connexxion.
- Revolut heeft geen prepaid kaart maar een debitkaart.
- Autohuur zou, afgaande op ervaringen die o.a. ook in het creditcard topic worden gepost, meestal wel moeten lukken. zeker ook wel bij de grotere en bekende verhuurclubs. Je moet wel voldoende saldo hebben voor de reservering die men doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Wally2002 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:38:
[...]

- purchase protection: Revolut biedt (nog) geen creditcard aan. De aankoopbescherming geldt inderdaad voor aankopen die je met de debitkaart doet (offline en online). Een bankoverschrijving valt er niet onder. Mogelijk is er ook bescherming via 'Pay with Revolut'.
- Of het het waard is kun je alleen zelf afwegen. 3-4 keer per jaar reizen kan van alles zijn. Ga je met de fiets en blijf je in Nederland?
- Hoofdbank: ja, voor vaste lasten en vreemde valuta-betalingen. Bottleneck waar ik tegenaan loop is Connexxion waar ik een abonnement heb, zij kunnen niet de IBAN veranderen, zelfs niet naar de NL IBAN en ook niet achter de schermen, ze gebruiken blijkbaar een systeem waar alleen de klant dit online kan regelen via een formulier waar alleen de bekende grootbanken te kiezen zijn. Zelfs niet alle NL banken. De workarround is een nieuw abo aanvragen via papieren (!) formulieren.
Ik heb overigens nog wel een rekening bij een grootbank voor het geval dat en dus voor die ene incasso van Connexxion.
- Autohuur zou, afgaande op ervaringen die o.a. ook in het creditcard topic worden gepost, meestal wel moeten lukken. zeker ook wel bij de grotere en bekende verhuurclubs. Je moet wel voldoende saldo hebben voor de reservering die men doet.
Ik kan nog steeds niet het voordeel zien van Revolut als hoofdbank tegenover bijvoorbeeld ABN. Bij ABN can ik via ICS een creditcard aanvragen met aankoopverzekering. Mijn idee nu is dat Revolut ideal is voor als je veel reist en constant valuta's omwisselt. Maar misschien heb ik het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

FbdJ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:32:

-
Ja. Zoek in dit topic op hoofdbank. Is al heeeeel veel besproken.
Waarom? Nouja gewoon een gratis rekening plus gratis gezamenlijke rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
FbdJ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:02:
[...]

Ik kan nog steeds niet het voordeel zien van Revolut als hoofdbank tegenover bijvoorbeeld ABN. Bij ABN can ik via ICS een creditcard aanvragen met aankoopverzekering. Mijn idee nu is dat Revolut ideal is voor als je veel reist en constant valuta's omwisselt. Maar misschien heb ik het mis.
Je hebt ook consumenten die ICS zat zijn en hier liever geen zaken mee willen doen. Of om wat voor reden geen creditcard krijgen ondanks een goed salaris (bij mij werd onlangs het limiet ook naar €500 verlaagd met een vage uitleg over interne scores etc.)

Daarnaast kan je in tegenstelling tot de ABN wel alles in 1 app regelen (wat bij ING en Rabo ook kan als je hun CC zou afnemen), en het gemak en hoe het allemaal werkt is mi. stukke beter dan de NL banken. Revolut bied ook RevPoints aan waardoor je simpelweg met het betalen van je kaart punten spaart waar je dan weer een en ander mee kan (airline miles, korting op hotels als je via Revolut Stays boekt).

En dan heb je ook nog de voordelen voor wisselkoers inderdaad wat ik op vakantie buiten de Eurozone erg fijn vind. ;)

PS: Revolut is wel bezig om een creditcard uit te gaan geven in NL, wanneer weten ze nog niet alleen.

[ Voor 8% gewijzigd door Youtl op 07-09-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

De achtergrond van Revolut is inderdaad wel dat ze zich in het verleden vooral richtten op klanten die veel wisselen/betalen in vreemde valuta (o.a. digital nomads) en (jonge) mensen die veel reizen. Gaandeweg zijn ze echter steeds meer diensten gaan aanbieden en een bredere doelgroep gaan aanspreken.

Maar zelfs als je al de mogelijkheden/diensten/'poespas' eromheen niet nodig hebt heb je met het basispakket gewoon een prima bankrekening met NL IBAN, iDeal ondersteuning en depositogarantie. En dat helemaal gratis!

Als je het echt om een creditcard en de bijbehorende verzekeringen te doen is kun je die ook 'los' afnemen bij ICS, daar heb niet perse een ABN rekening voor nodig. Gewoon je Revolut als tegenrekening opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
Wally2002 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:38:
[...]

Ik gebruik Revolut niet als hoofdbank, maar heb wel het Metal plan. De reden is inclusief abo FT digitaal wat anders 45€ per maand kost en Nord VPN abo inbegrepen. En je krijgt sneller in de wachtrij hulp via de chat met deze abo. Met 185€ per jaar heb je het er al snel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
[...]

Voor mij zijn de kosten de voornaamste reden waarom ik van ABN naar Revolut ben overgestapt. Voor minder dan de kosten van een ABN bankrekening kan je ook een losse creditcard nemen mocht je dat per se willen (ook bij ICS).

Oftewel; Met Revolut en een losse creditcard ben je goedkoper uit dan alleen een ABN bankrekening. En helemaal goedkoper uit dan met een ABN bankrekening + ABN creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:31:
[...]

En je krijgt sneller in de wachtrij hulp via de chat met deze abo.
Wat mij opvalt deze laatste +/- 2 maanden is dat Support nog altijd erg snel is in het beantwoorden maar dat de antwoorden die je krijgt steeds slechter worden en dat ze je zolang mogelijk proberen vast te houden in plaats van meteen door te zetten naar de 2e lijns support/afdeling die erover gaat.

Had een vraag over een chargeback paar weken terug en kreeg een standaard FAQ antwoord. Toen ik ging doorvragen kwam het erop neer dat ze me niet verder konden helpen, pas toen ik ging dreigen met het versturen van een formele klacht werd ik doorgezet naar de juiste afdeling die wel antwoord kon geven op mijn vraag.

Een week daarvoor was mijn nieuwe kaart niet ontvangen en zei Support dat ik moest blijven wachten tot 10 dagen na het versturen van een pas (terwijl PostNL aangaf dat het pakketje bezorgd was..), ook hier wilde Support niks betekenen. Pas na doorvragen werd ik doorgezet en werd meteen een nieuwe pas besteld voor mij (gratis).

Erg jammer want als dit de norm gaat worden want vaak neem ik contact op met Support als de FAQ pagina niet helpt, en het laatste wat je wil is dan een 1e lijns medewerker die de FAQ pagina opleest voor je en dan zegt hiermee moet je het doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Youtl schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:21:
[...]

Je hebt ook consumenten die ICS zat zijn en hier liever geen zaken mee willen doen. Of om wat voor reden geen creditcard krijgen ondanks een goed salaris (bij mij werd onlangs het limiet ook naar €500 verlaagd met een vage uitleg over interne scores etc.)

Daarnaast kan je in tegenstelling tot de ABN wel alles in 1 app regelen (wat bij ING en Rabo ook kan als je hun CC zou afnemen), en het gemak en hoe het allemaal werkt is mi. stukke beter dan de NL banken. Revolut bied ook RevPoints aan waardoor je simpelweg met het betalen van je kaart punten spaart waar je dan weer een en ander mee kan (airline miles, korting op hotels als je via Revolut Stays boekt).

En dan heb je ook nog de voordelen voor wisselkoers inderdaad wat ik op vakantie buiten de Eurozone erg fijn vind. ;)

PS: Revolut is wel bezig om een creditcard uit te gaan geven in NL, wanneer weten ze nog niet alleen.
Dat je met Revolut alles in de app kan regelen ben ik met je eens. Trouwens de ABN Amro app laat tegenwoordig ook je ICS creditcard transacties zien, deze kun je dus koppelen. Wat betreft RevPoints, klinkt meer als urge om meer uit te geven? Denk dat Revolut zelf hier meer voordeel aan heeft.

Ik vind de Revolut app inderdaad top hoor, ik wil gewoon een goede reden om over te stappen. optie om ICS erbij te nemen zoals andere hier aangeven is een goede. Alleen nu zit ik weer te denken en er is (voor mij) een probleem... Revolut valt niet onder de Nederlandse Depositogarantiestelsel waardoor bij het omvallen van de bank je toch echt naar Litouwen moet? Then again, mijn spaargeld zit toch niet bij ABN...

Wat ik echt geweldig vind van Revolut is overzicht van uitgaves. ABN heeft dit helaas niet. Nou zijn er tools zoals YNAB maar om daarvoor 10 euro per maand uit te geven...

[ Voor 10% gewijzigd door FbdJ op 08-09-2024 11:24 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 55 Laatste