Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:03
FbdJ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:32:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het Premium plan van Revolut?

- geldt purchase protection alleen met creditcard betaling?
- Ik reis 3-4 keer per jaar; is Premium het waard?
- ik gebruik af en toe NordVPN
- Zijn hier mensen die Revolut als hoofdbank gebruiken? Zo ja; waarom en welke bottlenecks kom je tegen?
- Kan ik een auto huren met de Revolut prepaid kaart?
Een echte in mijn ogen beperking zijn de kinder rekeningen. Dat zijn geen echte rekeningen want geen iban dus een puber met bijbaan kan er geen loon op ontvangen. Een oma die geld wil geven voor een report kan dat ook niet.
De echte killer is dat de bankpas voor kids kreupel is, winkels met een bepaalde drank verkoop kunnen kids niet afrekenen. Welke bedrijven het zijn is willekeur. Voorbeeld pin bij AH kan wel maar bij de plus niet (geen grapje) en op een terrasje met vriendinnen een cola bestellen kan ook niet want een terrasje kan bier serveren niet dat ze dat kunnen bestellen maar de revolute kinder kaart werkt er dus niet.
Dit maakt de kinder rekening voor pubers dus onbruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:25
Is dat niet gewoon omdat de Plus nog steeds de ‘nieuwe’ VISA debit kaarten weigert?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Radiodurans schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:28:
[...]

Is dat niet gewoon omdat de Plus nog steeds de ‘nieuwe’ VISA debit kaarten weigert?
Zal vast afhankelijk zijn van de vestiging.

* RobertMe heeft sinds december een Visa Debit kaart van een Nederlandse grootbank (binnen pilot aangevraagd) en die werkt gewoon prima bij de Plus bij mij in het dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satedly
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-02 17:10
Youtl schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:21:
PS: Revolut is wel bezig om een creditcard uit te gaan geven in NL, wanneer weten ze nog niet alleen.
Waar komt deze informatie vandaan?

Ik weet niet zeker of dit van belang is, maar in het register van DNB staat op de pagina van Revolut geen activiteit vermeld onder '02. Verstrekken van leningen'. Daarom vraag ik me af of ze eerst toestemming moeten verkrijgen om creditcards uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:34
satedly schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:50:
[...]

Waar komt deze informatie vandaan?

Ik weet niet zeker of dit van belang is, maar in het register van DNB staat op de pagina van Revolut geen activiteit vermeld onder '02. Verstrekken van leningen'. Daarom vraag ik me af of ze eerst toestemming moeten verkrijgen om creditcards uit te geven.
Support team heeft dit ergens in mei/juni weten te vermelden na mijn vragen, maar kon geen datum geven. Maar denk dat ze al te veel loslieten omdat de gesprekken die ik erna voerde dit ook vroeg en toen zo een standaard antwoord kreeg van ja we geven het door aan de betreffende afdelingen.

https://www.banken.nl/nie...-start-na-goedkeuring-dnb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 04:11
Ik heb afgelopen weekend ook besloten om alles bij Revolut onder te brengen. Ik gebruikte ze al voor m'n buitenlandse reizen voor betalingen in vreemde valuta, maar nu ze bijna hetzelfde ondersteunen als de andere NLse banken zie ik het als een goede optie. Alleen heb ik wel een credit card bij deze NLse bank.

Nu zit ik toch wel een beetje met de credit card die ik ga missen, want die heb ik echt nodig voor werk. Hoe lossen jullie dit op, via AMEX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Urbanuss schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:12:
Ik heb afgelopen weekend ook besloten om alles bij Revolut onder te brengen. Ik gebruikte ze al voor m'n buitenlandse reizen voor betalingen in vreemde valuta, maar nu ze bijna hetzelfde ondersteunen als de andere NLse banken zie ik het als een goede optie. Alleen heb ik wel een credit card bij deze NLse bank.

Nu zit ik toch wel een beetje met de credit card die ik ga missen, want die heb ik echt nodig voor werk. Hoe lossen jullie dit op, via AMEX?
Amex is in mijn geval de uitweg, al kan je ook Revolut gebruiken als borgstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-05 01:21

HaikoW

International man of mystery

Youtl schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:16:
[...]

Amex is in mijn geval de uitweg, al kan je ook Revolut gebruiken als borgstelling.
Amex als borgstelling en bij uitchecken betalen met Revolut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Is deze creditcard ook geen mooi alternatief? Maar 15 euro per jaar https://www.icscards.nl/ics-info/euroclix-mastercard

Ik heb geen goedkopere optie kunnen vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Discussie over creditcards kan beter in het volgende draadje https://gathering.tweaker...message/80061138#80061138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:03
RobertMe schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:51:
[...]

Zal vast afhankelijk zijn van de vestiging.

* RobertMe heeft sinds december een Visa Debit kaart van een Nederlandse grootbank (binnen pilot aangevraagd) en die werkt gewoon prima bij de Plus bij mij in het dorp.
Nee want met normale revolute visa werkt het prima, het is puur die kinderkaart die bepaalde merchantcodes niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CP1977 schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:01:
[...]

Nee want met normale revolute visa werkt het prima, het is puur die kinderkaart die bepaalde merchantcodes niet toestaat.
In denk dat je @Radiodurans wilde quoten? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 21:25
Net terug van een weekje in Roemenië. Revolut is daar echt super makkelijk!

Natuurlijk kun je gewoon op de meeste plekken digitaal met je telefoon vanaf je RON account betalen. Het leuke is echter dat je op allerlei plekken die eigenlijk alleen cash geld willen (taxi's, pensions, straatverkopers etc.) je vaak kunt betalen via de QR-code of telefoonnummer. De ontvanger krijgt direct een bevestiging, nauwelijks nog cash nodig dus!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Radiodurans schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:22:
Net terug van een weekje in Roemenië. Revolut is daar echt super makkelijk!

Natuurlijk kun je gewoon op de meeste plekken digitaal met je telefoon vanaf je RON account betalen.
Daar heb je geen apart account voor nodig. Gewoon betalen, de rest gaat vanzelf.
Het leuke is echter dat je op allerlei plekken die eigenlijk alleen cash geld willen (taxi's, pensions, straatverkopers etc.) je vaak kunt betalen via de QR-code of telefoonnummer. De ontvanger krijgt direct een bevestiging, nauwelijks nog cash nodig dus!
Hebben andere banken dit niet dan?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:25
Hebben andere banken dit niet dan?
Wij hebben in Nederland Tikkie, iets wat in veel andere landen niet gebruikelijk is. Ik heb Familie in Ierland en daar wordt Revolut echt veel gebruikt zoals wij Tikkie gebruiken. Ideaal om dus snel en makkelijk geld over te maken zonder gebonden te zijn aan landsgrenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satedly
Youtl schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:07:
[...]

Support team heeft dit ergens in mei/juni weten te vermelden na mijn vragen, maar kon geen datum geven. Maar denk dat ze al te veel loslieten omdat de gesprekken die ik erna voerde dit ook vroeg en toen zo een standaard antwoord kreeg van ja we geven het door aan de betreffende afdelingen.

https://www.banken.nl/nie...-start-na-goedkeuring-dnb
Ik heb zojuist in het openbare register van DNB gezien dat Revolut een kredietlijn mag aanbieden: "04d. Uitvoering van betalingstransacties waarbij de geldmiddelen zijn gedekt door een kredietlijn die aan de betalingsdienstgebruiker wordt verstrekt."

Hopelijk hoeven we niet te lang te wachten. Een gratis creditcard zou mooi zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

satedly schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:48:
[...]

Ik heb zojuist in het openbare register van DNB gezien dat Revolut een kredietlijn mag aanbieden: "04d. Uitvoering van betalingstransacties waarbij de geldmiddelen zijn gedekt door een kredietlijn die aan de betalingsdienstgebruiker wordt verstrekt."

Hopelijk hoeven we niet te lang te wachten. Een gratis creditcard zou mooi zijn!
Ik zou er niet van uit gaan dat dat gratis wordt

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• satedly
de Peer schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:21:
[...]

Ik zou er niet van uit gaan dat dat gratis wordt
Ik heb een paar landen gecontroleerd waar Revolut creditcards uitgeeft, en daar brengt Revolut geen kosten in rekening. Bovendien zijn alle aankopen 2 of 3 maanden rentevrij. Daarom verwacht ik niet dat Revolut in Nederland kosten in rekening zal brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:25
satedly schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:52:
[...]

Ik heb een paar landen gecontroleerd waar Revolut creditcards uitgeeft, en daar brengt Revolut geen kosten in rekening. Bovendien zijn alle aankopen 2 of 3 maanden rentevrij. Daarom verwacht ik niet dat Revolut in Nederland kosten in rekening zal brengen.
Als dat het geval is kan ik ook mijn ICS kaart de deur uitdoen. Enige reden voor een creditcard is dat ik zo af en toe een auto in het buitenland huur waarvoor vaak een creditcard noodzakelijk is.

Met de debitcards van Revolut doe ik inmiddels al mijn internet aankopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Nou, denk dat er binnenkort een Kifid klacht komt. Wat een stel galbakken. Ik vraag een pro account aan, upload netjes de documenten, krijg een rekeningnummer maar de rekening is ineens mooi geblokkeerd. Ze vragen ineens om een license... huh, die heb ik toch geupload, uitgebreider zelfs een certificaat van het ministerie dat ik mijn werkzaamheden mag doen. Nee daar hadden ze niets aan. Ik zeg wat je vraagt heeft niemand in NL. Ik geef je een veel uitgebreider certificaat, zelfs in het engels, maar dat snappen die gasten niet. Ik zeg, dan dien ik een klacht in, zegt die grapjas dat ik geen klacht kan indienen bij een externe partij zoalng ze geen brief hebben gestuurd op mijn klacht. Dat krijg je dan als je te maken hebt met cowboy banken, die denken dat ze alles kunnen maken en niet weten wat de regeltjes zijn. En het mooie is, ik heb wel een revolut business account voor dezelfde werkzaamheden, maar die ik uiteraard stop zet vanwege de kosten die die gasten ineens in rekening denken te gaan brengen, en die ze eerder ook al voor niets geblokkeerd hebben... raar hè. Nu dat ze aangesloten zijn bij het kifid, is het lekker makkelijk een klacht in te dienen. En dan te bedenken dat ik eigenlijk naar een Ultra wilde overzetten volgende maand vanwege enkele benefits die ik wel kan gebruiken. Hahaha. Heb mijn accounts maar even leeg getrokken, want een rekening blokkeren doen ze in een oogwenk zonder ook maar enige reden. Google maar ff, dit is geen uitzondering.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:59
MTT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:24:
Nou, denk dat er binnenkort een Kifid klacht komt. Wat een stel galbakken. Ik vraag een pro account aan, upload netjes de documenten, krijg een rekeningnummer maar de rekening is ineens mooi geblokkeerd. Ze vragen ineens om een license... huh, die heb ik toch geupload, uitgebreider zelfs een certificaat van het ministerie dat ik mijn werkzaamheden mag doen. Nee daar hadden ze niets aan. Ik zeg wat je vraagt heeft niemand in NL. Ik geef je een veel uitgebreider certificaat, zelfs in het engels, maar dat snappen die gasten niet. Ik zeg, dan dien ik een klacht in, zegt die grapjas dat ik geen klacht kan indienen bij een externe partij zoalng ze geen brief hebben gestuurd op mijn klacht. Dat krijg je dan als je te maken hebt met cowboy banken, die denken dat ze alles kunnen maken en niet weten wat de regeltjes zijn. En het mooie is, ik heb wel een revolut business account voor dezelfde werkzaamheden, maar die ik uiteraard stop zet vanwege de kosten die die gasten ineens in rekening denken te gaan brengen, en die ze eerder ook al voor niets geblokkeerd hebben... raar hè. Nu dat ze aangesloten zijn bij het kifid, is het lekker makkelijk een klacht in te dienen. En dan te bedenken dat ik eigenlijk naar een Ultra wilde overzetten volgende maand vanwege enkele benefits die ik wel kan gebruiken. Hahaha. Heb mijn accounts maar even leeg getrokken, want een rekening blokkeren doen ze in een oogwenk zonder ook maar enige reden. Google maar ff, dit is geen uitzondering.
Ik zie regelmatig organisaties die weigeren jou (heel specifiek jou) van dienst te zijn.
Ik zag al een post over Naga, Bybit en nu weer Revolut.

Opmerkelijk

• Youtl
MTT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:24:
Als het goed is lever je bewijsstukken aan en gooien ze de rekening weer open. Gebeurt dat niet dan kan het zo zijn dat Revolut jou geen diensten mag aanbieden.

Iets wat je ook op Reddit ziet zijn veel klachten over onverklaarbare blokkades waarbij de poster niet het hele verhaal vertelt vaak of bezig is met crypto schuiven etc.

• MTT
  • Niet online

MTT

Youtl schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:26:
[...]

Als het goed is lever je bewijsstukken aan en gooien ze de rekening weer open. Gebeurt dat niet dan kan het zo zijn dat Revolut jou geen diensten mag aanbieden.

Iets wat je ook op Reddit ziet zijn veel klachten over onverklaarbare blokkades waarbij de poster niet het hele verhaal vertelt vaak of bezig is met crypto schuiven etc.
Bij mij weten ze precies wat er in en uit gaat, van mijn bestaande revolut business account. Want die gooi ik eruit en wilde ik dus alles met het pro account gaan doen, want daar voldoe ik aan qua werkzaamheden.
Dus hoezo vragen ze ineens om een license, ik heb geen taxibedrijf ofzo. In mijn branch heeft niemand een license. Die gasten hebben er geen kaas van gegeten. Even kijken wat het Kifid hierover zegt.

• MTT
  • Niet online

MTT

Domino schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:20:
[...]

Ik zie regelmatig organisaties die weigeren jou (heel specifiek jou) van dienst te zijn.
Ik zag al een post over Naga, Bybit en nu weer Revolut.

Opmerkelijk
Dat ligt natuurlijk niet aan mij.
Ik ben met name zeer kritisch als het gaat om het verstrekken van info wat niet in de voorwaarden staan. Waar heb je anders voorwaarden voor?
Als jij graag alles over jezelf bloot geeft om een rekening te openen dan ben je in mijn ogen niet goed bezig.
Ik lees netjes de voorwaarden door en als ik daarmee akkoord ben open ik een account. Als ze dan de kleren van je lijf gaan vragen over dingen die er niet toe doen, dan trap ik op de rem.
Als zo'n partij dan besluit iets af te keuren, is dat mooi voor hun, maar zo'n partij neem ik niet serieus en bestempel ik als uiterst onbetrouwbaar.
Toen revolut mijn account blokkeerde, de post die hier doodleuk gecensureerd is, stond er ook geen cent op, omdat ik andere reviewers lezende hun review over het blokkeren van hun rekening WEL serieus neem. Ik neem dan ook zelf voorzorgmaatregelen zodat er geen tonnen geld gegijzeld worden.

Het is toch uiterst curieus dat ik voor dezelfde activiteiten wel een Revolut business account heb maar voor een pro account ik ineens een niet bestaande license moet aanleveren. Dat is meten met 2 maten.

Als je heilig gelooft in Revolut ben je naief, of heb je banden met hun, zo denk ik erover.

[ Voor 6% gewijzigd door MTT op 12-09-2024 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:59
MTT schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:21:
[...]

Dat ligt natuurlijk niet aan mij.
Ik ben met name zeer kritisch als het gaat om het verstrekken van info wat niet in de voorwaarden staan. Waar heb je anders voorwaarden voor?
Als jij graag alles over jezelf bloot geeft om een rekening te openen dan ben je in mijn ogen niet goed bezig.
Ik lees netjes de voorwaarden door en als ik daarmee akkoord ben open ik een account. Als ze dan de kleren van je lijf gaan vragen over dingen die er niet toe doen, dan trap ik op de rem.
Als zo'n partij dan besluit iets af te keuren, is dat mooi voor hun, maar zo'n partij neem ik niet serieus en bestempel ik als uiterst onbetrouwbaar.
Toen revolut mijn account blokkeerde, de post die hier doodleuk gecensureerd is, stond er ook geen cent op, omdat ik andere reviewers lezende hun review over het blokkeren van hun rekening WEL serieus neem. Ik neem dan ook zelf voorzorgmaatregelen zodat er geen tonnen geld gegijzeld worden.

Het is toch uiterst curieus dat ik voor dezelfde activiteiten wel een Revolut business account heb maar voor een pro account ik ineens een niet bestaande license moet aanleveren. Dat is meten met 2 maten.

Als je heilig gelooft in Revolut ben je naief, of heb je banden met hun, zo denk ik erover.
Sja, deze reactie had ik wel verwacht: Ik ben noch naief, noch op enige wijze gelieerd aan revolut. Maar ik denk toch echt dat het aan jezelf ligt dat zoveel bedrijven geen zaken willen doen me je. Zo je reacties lezende denk ik wel te weten waarom, maar laten we beschaafd blijven.

Ik ben ook ooit geweigerd door notabene FTX omdat ik bepaalde info niet wilde overhandigen: dat wil zeggen ik bedekte info op mijn id welke niet nodig was. Pats boem geen account. Achteraf een zegen, maar ik heb destijds nooit publiekelijk geklaagd dat ze mij weigerde…

• MTT
  • Niet online

MTT

Domino schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:43:
[...]

Sja, deze reactie had ik wel verwacht: Ik ben noch naief, noch op enige wijze gelieerd aan revolut. Maar ik denk toch echt dat het aan jezelf ligt dat zoveel bedrijven geen zaken willen doen me je. Zo je reacties lezende denk ik wel te weten waarom, maar laten we beschaafd blijven.

Ik ben ook ooit geweigerd door notabene FTX omdat ik bepaalde info niet wilde overhandigen: dat wil zeggen ik bedenkte info op mijn id welke niet nodig was. Pats boem geen account. Achteraf een zegen, maar ik heb destijds nooit publiekelijk geklaagd dat ze mij weigerde…
Ik bedenk helemaal geen info.
Ik geef geen info die ieder weldenkend mens ook niet zou geven.
Ik kan die bedrijven die onterecht een weigering doen de info geven die ze willen, maar zo werkt het natuurlijk niet, zeker niet bij mij. Er zijn mensen die niet over zich heen laten lopen. En zeker niet doordat ter plekke extra voorwaarden gesteld worden, zoals bij een adresverificatie, waar ik een 1 maand oude bankafschrift heb gestuurd zonder transacties, en dan achteraf eisen dat er transacties op moeten staan. En als ik een bankafschrift zou hebben gestuurd met transacties had ik ze persoonlijk allemaal " getipext ". Dat gaat ze geen ene f** aan wat daar op staan.
Mensen die dat doen, geven zeker ook makkelijk hun pin van hun pinpasje

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
MTT schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:02:
[...]

Ik kan die bedrijven die onterecht een weigering doen de info geven die ze willen, maar zo werkt het natuurlijk niet, zeker niet bij mij. Er zijn mensen die niet over zich heen laten lopen. En zeker niet doordat ter plekke extra voorwaarden gesteld worden, zoals bij een adresverificatie, waar ik een 1 maand oude bankafschrift heb gestuurd zonder transacties, en dan achteraf eisen dat er transacties op moeten staan. En als ik een bankafschrift zou hebben gestuurd met transacties had ik ze persoonlijk allemaal " getipext ". Dat gaat ze geen ene f** aan wat daar op staan.
Financiële instellingen mogen (/moeten) nu eenmaal gewoon bepaalde zaken kunnen inzien. Niet perse omdat ze dat zelf leuk vinden, maar omdat de wetgever dat van ze eist (de welbekende Wwft wetgeving, Wet ter voorkoming van Witwassen en Financiering Terrorisme).
Dat bepaalde zaken procesmatig wellicht niet goed beschreven zijn (adresverificatie op basis van bestaand afschrift moet transacties bevatten), tsja, niet perse handig, maar ik zou er ook niet wakker van liggen.

En uiteraard heeft Revolit geen verplichting om jou als klant te accepteren, en heb jij geen verplichting om klant te zijn bij hun. Dus als ze naar jou idee onredelijke eisen stellen ben je vrij om naar een andere bank over te stappen. En dat kun je dan ook prima doen zonder de andere gebruikers van die bank te beledigen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 12-09-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
MTT schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:02:
[...]

Is dat die pincode die je moet opgeven als de bank je belt?

Beste mtt, kom ff tot rust en ga dan nadenken voor je je aannames hier plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:12
Kan iemand mij uitleggen hoe ik geld overmaak naar een instantie die gebruik maakt van een betalingskenmerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
tippie62 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:14:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik geld overmaak naar een instantie die gebruik maakt van een betalingskenmerk
Payment-tabblad > plusje indrukken > kiezen waar het naartoe moet > referentie invullen?

Wat is het waar je hier eigenlijk om vraagt? Want in principe verschilt dit niet veel met hoe het in andere apps wordt gedaan :)

Alleen de tab is in het begin even zoeken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
Ik moet een betalingskenmerk invullen maar kan dat nergens vinden
Stukfruit schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:25:
[...]

Payment-tabblad > plusje indrukken > kiezen waar het naartoe moet > referentie invullen?

Wat is het waar je hier eigenlijk om vraagt? Want in principe verschilt dit niet veel met hoe het in andere apps wordt gedaan :)

Alleen de tab is in het begin even zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 22:47
tippie62 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:23:
Ik moet een betalingskenmerk invullen maar kan dat nergens vinden

[...]
De betalingskenmerk vul je in bij Referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
pl0xs schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:46:
[...]

De betalingskenmerk vul je in bij Referentie.
meen je niet 😡kiijk ik dus gewoon overheen pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:12
Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om iDeal te gebruiken bij een en/of rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

crunchytail schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 00:47:
Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om iDeal te gebruiken bij een en/of rekening?
Zoals al vaak gezegd : Bij sommige mensen wel. Bij andere niet. De functie wordt langzaam uitgerold.

Mijn vriendin kan het wel. Ik niet. Terwijl we samen een en/of rekening hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:13
Het heeft er ook nog mee te maken via welke interface je de betaling doet. Als ik op mijn laptop een betaling doe kan ik niet mijn gezamenlijke rekening selecteren bij iDeal betalingen. Via de Android app kan ik dit wel.

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Ik kom er even niet uit. Op de site staat dat ik gratis 5x per maand geld kan opnemen tot een max van in totaal €200.

Nu mijn vraag:

Ik heb een gezamenlijke rekening met mijn vrouw.

Kan ik en mijn vrouw nu beide €200 opnemen of in totaal €200 per maand?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Bravertal schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:00:
Ik kom er even niet uit. Op de site staat dat ik gratis 5x per maand geld kan opnemen tot een max van in totaal €200.

Nu mijn vraag:

Ik heb een gezamenlijke rekening met mijn vrouw.

Kan ik en mijn vrouw nu beide €200 opnemen of in totaal €200 per maand?
BeideN ;) 200, want jullie hebben ook allebei een individuele rekening.

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
de Peer schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:02:
[...]

BeideN ;) 200, want jullie hebben ook allebei een individuele rekening.
Dat klopt, die individuele gebruiken we niet. We hebben beide een pas van de gezamenlijke rekening.

Dus is dat beide €200 vd gezamenlijke rekening?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Bravertal schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:06:
[...]

Dat klopt, die individuele gebruiken we niet. We hebben beide een pas van de gezamenlijke rekening.

Dus is dat beide €200 vd gezamenlijke rekening?
BeideN (met n) 200 ja. Per persoon, van de gezamenlijke rekening.
Dus niet jij 100 en je partner 300 volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
Je limieten blijven altijd persoonlijk, ongeacht van welke rekening je het haalt. Dus beide 200 per maand ongeacht of je dat van je persoonlijke of gezamenlijke rekening haalt.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 12:24
Al jaren maak ik gebruik van Revolut voor kleine dingen.
Ik maak gebruik van automatisch afschrijven; Als het saldo te weinig is wordt er "automatisch opgewaardeerd".
In mijn geval zijn de maandelijkse kosten bijvoorbeeld het lidmaatschap van het "ov".

Nu stond er te weinig geld op de Revolut rekening en verwachte ik dat het automatisch werd bijgeschreven en afgeschreven van de "automatisch charge" methode.

Helaas is dat niet het geval. Het werkt alleen als je zelf geld wilt overmaken; de "maandelijkse afschrijvingen" vallen hier buiten.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:04
Is een Revolut rekening handig als "extra" rekening? Om bepaalde kosten wat meer onder controle te krijgen, overweeg ik een extra rekening te openen en die te gebruiken voor dagelijkse betalingen (koppelen op mijn iPhone in Apple Pay etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:59
Protax schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:25:
Is een Revolut rekening handig als "extra" rekening? Om bepaalde kosten wat meer onder controle te krijgen, overweeg ik een extra rekening te openen en die te gebruiken voor dagelijkse betalingen (koppelen op mijn iPhone in Apple Pay etc.).
Ja, werkt prima! Wat voor kosten wil je onder controle krijgen en hoe denk je dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
oohh schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:28:
[...]

Ja, werkt prima! Wat voor kosten wil je onder controle krijgen en hoe denk je dat te doen?
Merk dat de laatste tijd de kosten qua "huishoudgeld" omhoog schieten. Als we alles met de gezamenlijke rekening betalen raak ik het overzicht kwijt. Van die gezamenlijke rekening wil ik eigen de vaste lasten betalen en dan met iets als een Revolut rekening de boodschappen en andere uitgave die we maandelijks hebben (zo beperk ik mijzelf wat meer en ga ik bewuster daarmee om).

[ Voor 5% gewijzigd door Protax op 27-09-2024 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Protax schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:33:
[...]

Merk dat de laatste tijd de kosten qua "huishoudgeld" omhoog schieten. Als we alles met de gezamenlijke rekening betalen raak ik het overzicht kwijt. Van die gezamenlijke rekening wil ik eigen de vaste lasten betalen en dan met iets als een Revolut rekening de boodschappen en andere uitgave die we maandelijks hebben (zo beperk ik mijzelf wat meer en ga ik bewuster daarmee om).
Voor dat doel kan je wellicht beter een Trade Republic rekening openen. Dan krijg je tenminste nog 3,5% rente op je saldo en 1% cashback op je uitgaven.

• Bigf00t
  • Laatst online: 18:26
Protax schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:25:
Ja, ideaal als betaalrekening waar je elke maand een bepaald bedrag naar overboekt. Ik heb zelf iets meer voorkeur voor N26, maar dat is uiteraard persoonlijk. Bij Revolut krijg je een NL IBAN, wat voor sommigen een pluspunt kan zijn.

Salaris en overige inkomsten komen hier binnen bij ING en van daaruit worden de vaste lasten afgeboekt en verdeel ik de rest tussen mijn betaalrekening, beleggen, sparen.

Ik denk dat dit een beetje je idee is? Voor mij werkt het op deze manier erg goed om overzicht te houden. Ik kies er bewust voor om er een grootbank naast te houden en op deze manier kan ik ook gewoon gebruik maken van iDIN en bij storingen heb je altijd een back-up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Protax
Bigf00t schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:11:
[...]

Ja, ideaal als betaalrekening waar je elke maand een bepaald bedrag naar overboekt. Ik heb zelf iets meer voorkeur voor N26, maar dat is uiteraard persoonlijk. Bij Revolut krijg je een NL IBAN, wat voor sommigen een pluspunt kan zijn.

Salaris en overige inkomsten komen hier binnen bij ING en van daaruit worden de vaste lasten afgeboekt en verdeel ik de rest tussen mijn betaalrekening, beleggen, sparen.

Ik denk dat dit een beetje je idee is? Voor mij werkt het op deze manier erg goed om overzicht te houden. Ik kies er bewust voor om er een grootbank naast te houden en op deze manier kan ik ook gewoon gebruik maken van iDIN en bij storingen heb je altijd een back-up.
Juist, dat is precies waar ik het voor wil gebruiken. Volgens mij heb ik bij Revolut voldoende aan de gratis versie.

• Bigf00t
Protax schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:51:
[...]
Volgens mij heb ik bij Revolut voldoende aan de gratis versie.
Ja daar heb je zeker voldoende aan als betaalrekening, plus de voordelen als je af en toe eens in andere valuta wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:52
Bigf00t schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:11:
[...]

Wat is het dat Revolut niet heeft maar N26 wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Mijn ervaring is dat bij N26 minder kans is dat je rekening zonder reden geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Green.car6808 schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:31:
[...]

Wat is het dat Revolut niet heeft maar N26 wel ?
Naar mijn mening een fijnere UI (iets minder kermis en upsell pop-ups), Duits IBAN (ik koop regelmatig via Kleinanzeigen/eBay en Duitsers vertrouwen het dan meer) en bij inkomende betalingen is het IBAN zichtbaar.

Maar nogmaals: Dit is uiteraard persoonlijk. Ik heb Revolut er nog naast draaien, waar ik ook regelmatig wat kleine betalingen mee doe. Dus ik ben redelijk op de hoogte van beide apps.

Mijn opmerking was verder niet bedoeld om hier een hele discussie/vergelijking tussen Revolut en N26 te starten dus voor verdere N26 zaken kun je hier terecht: Discussie over & Ervaringen met N26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N22qEbkifoVm9iBGbAJeZYyX6X4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCl6XNEmVKwHLQccXoNtUOYM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngB-PhWRvtAoyPPC_ME-m5ywDyw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOUjZskyBAIqKJxYWOPMZS01.jpg?f=fotoalbum_tile

Zou het echt zo zijn? Twee maanden gratis premium? Ik vind het best aantrekkelijk, maar zie niet 1,2,3 meerwaarde in het hebben van premium? Tot nu toe komen wij juist goed uit met het gratis plan en doen zelfs al onze geldzaken via Revolut. Behalve voor sparen heb ik Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
MathiasMetzger schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:47:
[Afbeelding][Afbeelding]

Zou het echt zo zijn? Twee maanden gratis premium? Ik vind het best aantrekkelijk, maar zie niet 1,2,3 meerwaarde in het hebben van premium? Tot nu toe komen wij juist goed uit met het gratis plan en doen zelfs al onze geldzaken via Revolut. Behalve voor sparen heb ik Raisin.
Revolut wil nog wel eens van tijd tot tijd dit soort aanbiedingen bieden ja. Echter zie ik niet echt de meerwaarde van dit omdat als je voor jaarbetaling kiest je ook twee maanden gratis Premium krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:27
Youtl schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:33:
[...]

Revolut wil nog wel eens van tijd tot tijd dit soort aanbiedingen bieden ja. Echter zie ik niet echt de meerwaarde van dit omdat als je voor jaarbetaling kiest je ook twee maanden gratis Premium krijgt.
Verschil is bij deze aanbieding kan je 2 maanden gratis proberen voordat je een jaar abonnement aangaat..

Wat jij benoemt is een jaar abonnement en dan 2 maanden gratis krijgen, is toch een verschil, want als het je in die twee maanden niet bevalt zit je er alsnog aan vast, maar bij de aanbieding niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:50
MathiasMetzger schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:47:
[Afbeelding][Afbeelding]

Zou hier niet op in gaan, want zoals er staat worden er wel kosten in rekening gebracht als je van bepaalde services gebruik maakt.
Lijkt het je na 2 maanden volop getest te hebben niets, krijg je waarschijnlijk alsnog met kosten te maken.
Je moet er vanuit gaan dat je er een jaar aan vast zit en daar je overweging op baseren, anders kom je waarschijnlijk bedrogen uit.
Als je gelijk voor een jaar betaald krijg je ook een goede korting.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
JohanNL schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:45:
[...]

Zou hier niet op in gaan, want zoals er staat worden er wel kosten in rekening gebracht als je van bepaalde services gebruik maakt.
Lijkt het je na 2 maanden volop getest te hebben niets, krijg je waarschijnlijk alsnog met kosten te maken.
Je moet er vanuit gaan dat je er een jaar aan vast zit en daar je overweging op baseren, anders kom je waarschijnlijk bedrogen uit.
Als je gelijk voor een jaar betaald krijg je ook een goede korting.
In de screenshots van @MathiasMetzger wordt er expliciet over “proefperiode “ gesproken.
Waarop baseer je dit advies om ervan uit te gaan dat je er aan vast zit? Dit is echt bangmakerij.

Er wordt verwezen naar voorwaarden. Lees die goed door. Dat er kosten kunnen zijn is logisch want er worden binnen het premium pakket nu eenmaal zaken aangeboden die geld kosten.

Je zult uiteraard wel tijdig moeten opzeggen, anders zit je er wel aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Ik heb al twee keer 2 maanden gratis premium proefperiode gehad. Beide keren kwam het toevallig goed uit omdat ik dan features kon gebruiken die toevallig op dat moment wel handig waren om te hebben. Aan het eind van de proefperiodes gewoon makkelijk op te zeggen geweest zonder gedoe en zonder kosten achteraf.
Je moet wel opletten, als je een kaart besteld in je proefperiode waar je voor zou moeten betalen als je geen premium zou hebben, dan worden die kosten achteraf wel nog in rekening gebracht.

[ Voor 23% gewijzigd door Raymon89 op 30-09-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:40
En Revolut heeft blijkbaar ook een actie van Metal plan met een jaarplan met 6 maanden eerst gratis, als je salaris van minimaal 1700€ door je werkgever laat storten. Kan interessant zijn als je dit aanbod krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Datisraar schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:55:
En Revolut heeft blijkbaar ook een actie van Metal plan met een jaarplan met 6 maanden eerst gratis, als je salaris van minimaal 1700€ door je werkgever laat storten. Kan interessant zijn als je dit aanbod krijgt!
Geldt dat ook als je als zelfstandige je facturen op Revolut laat storten?
Heb de aanbieding zelf (nog) niet gehad...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 15:39
Ben opgelicht via marktplaats en heb betaald met mn Revolut rekening. Heeft er iemand ervaring mee om Revolut de 'procedure niet-bancaire fraude' te laten starten om zodoende zn adresggegevens te krijgen van de Rabobank waar hij bankiert?

Kwam er helaas ook achter dat je met Revolut geen bedragen minder dan 1 euro kan overboeken. Heel jammer, had m graag wekelijks een cent gestort met de term 'oplichter' erbij voor gevallen waarin ie zn rekeninggegevens moet overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
koektrommeltje schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:53:
Ben opgelicht via marktplaats en heb betaald met mn Revolut rekening. Heeft er iemand ervaring mee om Revolut de 'procedure niet-bancaire fraude' te laten starten om zodoende zn adresggegevens te krijgen van de Rabobank waar hij bankiert?

Kwam er helaas ook achter dat je met Revolut geen bedragen minder dan 1 euro kan overboeken. Heel jammer, had m graag wekelijks een cent gestort met de term 'oplichter' erbij voor gevallen waarin ie zn rekeninggegevens moet overleggen.
Zelf geen ervaring mee, de betreffende procedure is voor zover ik begrijp tot stand gekomen via de betaalvereniging. Daar zijn zowel Revolut alsook Rabobank lid van. Als je dus aan de voorwaarden van de procedure voldoet zou je die kunnen opstarten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
the-body schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:01:
[...]

Geldt dat ook als je als zelfstandige je facturen op Revolut laat storten?
Heb de aanbieding zelf (nog) niet gehad...
Zou je even op de chat bij Revolut even moeten vragen. Het moet van een andere instantie en niet je eigen naam, overgemaakt worden. Overigens als je parttime werkt met een maand netto salaris van bijvoorbeeld 1000€ val je wel buiten de gratis actie Metal boot bij Revolut.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 01-10-2024 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Wally2002 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 04:29:
[...]

Zelf geen ervaring mee, de betreffende procedure is voor zover ik begrijp tot stand gekomen via de betaalvereniging. Daar zijn zowel Revolut alsook Rabobank lid van. Als je dus aan de voorwaarden van de procedure voldoet zou je die kunnen opstarten lijkt mij.
Ik heb de transactie reeds als frauduleus aangemerkt. Aangifte gedaan en bewijs daarvan ingediend bij Revolut, marktplaats gesprek ed bijgevoegd en.. en.. Dan krijg je berichten dat ze aan het werk gaan, volgen er updatemledingen maar wat ze nou precies doen/hebben gedaan? Geen idee. Daar word ik dus totaal niet wijzer van.

Zou dus met een medewerker willen chatten maar zie die optie niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
koektrommeltje schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Ik heb de transactie reeds als frauduleus aangemerkt. Aangifte gedaan en bewijs daarvan ingediend bij Revolut, marktplaats gesprek ed bijgevoegd en.. en.. Dan krijg je berichten dat ze aan het werk gaan, volgen er updatemledingen maar wat ze nou precies doen/hebben gedaan? Geen idee. Daar word ik dus totaal niet wijzer van.

Chat vind je in ieder geval onder een help artikel, helemaal onderaan.

Ben benieuwd wat Revolut nu gaat doen. Als ik de help artikelen mbt frauduleuze transacties lees krijg ik vooral het idee dat dat om chargebacks gaat. Daar wordt ook een termijn van 5 tot 12 weken genoemd.
Het verzoek om NAW gegevens conform de door jou genoemde procedure lijkt niet specifiek vermeld te staan.

Edit: het kan misschien geen kwaad om dat verzoek separaat alsnog te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 02-10-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik heb een beetje bekeken hoe je een en/of rekening bij Revolut opent. Het viel het me op dat je alle twee een rekening moet openen bij Revolut. Heb je dan 2 rekeningnummers? Of heb ik het niet helemaal goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

smily01 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:45:
Ik heb een beetje bekeken hoe je een en/of rekening bij Revolut opent. Het viel het me op dat je alle twee een rekening moet openen bij Revolut. Heb je dan 2 rekeningnummers? Of heb ik het niet helemaal goed begrepen?
Klopt. En met de en/of erbij dus 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
Kan je die 2 persoonlijke account opzeggen en de en/of rekening houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
koektrommeltje schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Ik neem aan dat het om een iDeal betaling gaat, dan word het heel lastig voor een bank om even geld terug te halen. Het verkrijgen van NAW gegevens is volgens via Revolut nog wel een issue omdat het toch een buitenlandse bank is. Vraag mij af of ze überhaupt bekend zijn met deze procedure.

Verder mijn vraag wat gaat Marktplaats doen aan dit probleem? Ik dacht dat zij ook hielpen bij fraude gevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Youtl op 02-10-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

smily01 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:11:
Kan je die 2 persoonlijke account opzeggen en de en/of rekening houden?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smily01
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Youtl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:11:
[...]

Ik neem aan dat het om een iDeal betaling gaat, dan word het heel lastig voor een bank om even geld terug te halen. Het verkrijgen van NAW gegevens is volgens via Revolut nog wel een issue omdat het toch een buitenlandse bank is. Vraag mij af of ze überhaupt bekend zijn met deze procedure.

Verder mijn vraag wat gaat Marktplaats doen aan dit probleem? Ik dacht dat zij ook hielpen bij fraude gevallen.
Ze zijn lid van Betaalvereniging Nederland en hebben een branch hier. Tevens gewoon een NL-iban, dus dan zou je denken dat ze dat kunnen. Nou,niet dus. Net met ze gesproken via de chat :(

Ging trouwens niet om een ideal-betaling, maar gewoon om een overboeking naar zn betaalrekening.

[ Voor 6% gewijzigd door koektrommeltje op 02-10-2024 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
koektrommeltje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:45:
[...]

Ze zijn lid van Betaalvereniging Nederland en hebben een branch hier. Tevens gewoon een NL-iban, dus dan zou je denken dat ze dat kunnen. Nou,niet dus. Net met ze gesproken via de chat :(

Ging trouwens niet om een ideal-betaling, maar gewoon om een overboeking naar zn betaalrekening.
Vol blijven houden m.b.t. die procedure voor NAW-gegevens op te vragen. Een formele brief kan ook wel eens helpen ipv een eerstelijns heldeskmedewerker.
Doe anders een mailtje naar de Betaalvereniging of zij hierin Revolut even kunnen opschudden.
Die procedure zal nog wel niet bekend zijn bij de helpdesk van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Wally2002 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:08:
[...]

Vol blijven houden m.b.t. die procedure voor NAW-gegevens op te vragen. Een formele brief kan ook wel eens helpen ipv een eerstelijns heldeskmedewerker.
Doe anders een mailtje naar de Betaalvereniging of zij hierin Revolut even kunnen opschudden.
Die procedure zal nog wel niet bekend zijn bij de helpdesk van Revolut.
Ze hebben het reeds doorgezet naar een andere medewerker. Probleem zal zijn dat die allemaal ergens ver weg in het buitenland zitten en dus die mogelijkheid niet hebben om die procedure door te voeren.

Ik heb het adres vanuit meerdere bron en dat klopt. Ik weet alleen niet of ie daar woont, de gebruikte bankrekening ook echt van hem is of..

Zal ze eens een bericht sturen, want ik vind dit ook een beetje raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Euh? Meer mensen die dit ontvangen?
Het is in ieder geval legit, want ik ontvang dezelfde melding tegelijk in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfM9COhk45oqpnDWz6A-H11rE4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ypuxZUdDuuGJdAzWXl1AMn0u.png?f=fotoalbum_large
(De 'xx' heb ik zelf gewijzigd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 20:50
Cheesy schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:42:
Het is in ieder geval legit, want ik ontvang dezelfde melding tegelijk in de app.

[Afbeelding]
Gelukkig heb je nog even de tijd :+

Heb hem niet ontvangen, maar het zal wel kloppen voor de rest.
Soms hebben financiële instellingen opnieuw gegevens van je nodig om je te identificeren, hoe en wat is soms wat onduidelijk, het hoeft in iedergeval niet een verlopen paspoort/id te zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12

[Afbeelding]
voor 2083... je hebt nog bedenktijd...

spijs, te laat.

[ Voor 1% gewijzigd door Andre_J op 03-10-2024 10:18 . Reden: te laat.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ik zag gisteren opeens een hele zooi doorgestreepte betalingen, echt tot weken terug, onvoldoende saldo.

Terwijl dat toen allemaal gewoon betaald is?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Hmmm, ik vrees het ergste, zijn een paar weken geleden allemaal mislukte transacties naar Coinbase vanaf het Creditcard nummer, maar er staat al maanden geen geld op, dus die zijn allemaal mislukt.

Zou iemand toegang hebben tot mijn PC of Coinbase en daar geprobeerd hebben geld op CB te zetten via mijn Revolut CC? Hoe kan ik dit grondig controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Laatst online: 19:34
JDx schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:32:
Hmmm, ik vrees het ergste, zijn een paar weken geleden allemaal mislukte transacties naar Coinbase vanaf het Creditcard nummer, maar er staat al maanden geen geld op, dus die zijn allemaal mislukt.

Zou iemand toegang hebben tot mijn PC of Coinbase en daar geprobeerd hebben geld op CB te zetten via mijn Revolut CC? Hoe kan ik dit grondig controleren?
Er vanuit gaande dat jij niet die transacties hebt gedaan: pas uitzetten in de app en contact opnemen met de klantenservice, klinkt alsof je creditcard gegevens zijn gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

bcome schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Er vanuit gaande dat jij niet die transacties hebt gedaan: pas uitzetten in de app en contact opnemen met de klantenservice, klinkt alsof je creditcard gegevens zijn gelekt.
Ja heb alle payment methods in ieder geval al verwijderd.

Gebruik Revolut en Coinbase eigenlijk helemaal niet meer, heb het nog voor een eventuele betaling van een PC onderdeel ofzo wat alleen via CC kan.

Zag het omdat ik eigenlijk niet meer wist of er nog wat op stond, dacht even kijken wat het saldo is (30 cent) en zag ik allemaal doorgestreepte transacties.

[ Voor 30% gewijzigd door JDx op 03-10-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Card in Revolut is terminated, hou ik alleen de disposable card over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 20:10

Soullie

Planeshift

Ik heb zoiets bij een andere app gehad toen mijn ID kaart bijna verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43

[Afbeelding]
Ik kreeg ook vanochtend een mail en melding van de app dat ik tot 2 mei 2051 heb om documenten in te dienen… vet vaag

Is dit serieus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Supershiva schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Ik kreeg ook vanochtend een mail en melding van de app dat ik tot 2 mei 2051 heb om documenten in te dienen… vet vaag

Is dit serieus?
Geen grap, ik krijg inmiddels melding dat het tot 1 april 2025 kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad toen ik een ander paspoort kreeg.
Ik zou verwachten dat dit automatisch wordt gestuurd zodra je oude persoonsdocument is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:07
Ik heb dit ook vandaag gekregen, eerst die tot 2065 en netjes gedaan en goedgekeurd maar nu weer hetzelfde maar dan tot 2025!

Kan bezig blijven zo neem aan dat de eerste keer voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24
Hier dezelfde mail, gevraagd via de chat wat hiervan de bedoeling is om zoveel jaar van te voren dit bericht te sturen. (paspoort nog heel lang geldig) Kreeg een antwoord terug dat ik mij had registreerd met mijn rijbewijs in den beginne en dat dat niet (meer) toegestaan was. Geen idee of dat zo was, is al een hele tijd terug geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:07
nemmiesis29 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:46:
Ik heb dit ook vandaag gekregen, eerst die tot 2065 en netjes gedaan en goedgekeurd maar nu weer hetzelfde maar dan tot 2025!

Kan bezig blijven zo neem aan dat de eerste keer voldoende is?
Net ook aan de chat gehangen en gelijk rechtgezet door een medewerker 👍 opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
JDx schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:32:

Ik zou sowieso met Revolut en coinbase contact opnemen en het melden. Ook al heb jij geen schade is het wel waardevol om onderzoek te laten doen om misbruik bij anderen te voorkomen. En ook om uit te sluiten hoe men aan jouw gegevens is gekomen.

En ook te voorkomen dat je later alsnog aansprakelijk wordt gesteld omdat je de transacties nooit betwist/gemeld hebt. Je wordt namelijk wel geacht met enige regelmaat je rekening te controleren op vreemde activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Wally2002 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:16:
[...]

Ik zou sowieso met Revolut en coinbase contact opnemen en het melden. Ook al heb jij geen schade is het wel waardevol om onderzoek te laten doen om misbruik bij anderen te voorkomen. En ook om uit te sluiten hoe men aan jouw gegevens is gekomen.

En ook te voorkomen dat je later alsnog aansprakelijk wordt gesteld omdat je de transacties nooit betwist/gemeld hebt. Je wordt namelijk wel geacht met enige regelmaat je rekening te controleren op vreemde activiteiten.
Ik heb vrijwel nooit meer een creditcard nodig voor iets, wellicht gewoon maar sluiten dan, open die app nooit meer, als ik dat geacht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
JDx schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:19:
[...]

Ik heb vrijwel nooit meer een creditcard nodig voor iets, wellicht gewoon maar sluiten dan, open die app nooit meer, als ik dat geacht word.
Dat is tegenwoordig wel de gangbare praktijk, dat banken in de voorwaarden stellen dat je regelmatig je transacties moet controleren op verdachte acties. Ik heb dat niet gecontroleerd bij revolut.

als er dus misbruik wordt gemaakt en jij hebt dat pas maanden later door zou de bank kunnen zeggen dat dit jouw risico is. Er is ook wel jurisprudentie over hoe vaak regelmatig is.

Je kunt natuurlijk ook alle betaalmogelijkheden uitzetten in de app.
Het is trouwens geen creditcard maar een debitcard.

[ Voor 3% gewijzigd door Wally2002 op 04-10-2024 07:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Datisraar
Iets handigs ontdekt in de app. Als je een niet-Instant Payment doet naar een Europese bank, kun je een overboeking zolang het nog niet bij Revolut is vertrokken, nog annuleren voor de eerstvolgende werkdag. Dus in dit geval een overboeking vrijdagavond, wordt pas maandagochtend verwerkt en kun je in het weekend nog, weer direct terug laten storten. Dat kan dus nooit bij de grootbanken (‘een overboeking eenmaal gedaan, is gedaan’).

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 05-10-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TibbeMCFC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 11:47
Zijn er meer mensen die vandaag problemen ervaren met overschrijvingen van andere banken naar Revolut? Probeerde vanochtend geld over te boeken van mijn Rabobank rekening naar Revolut (directe overschrijving), maar de betaling kwam gelijk terug met foutcode AB08 (technische fout ontvanger). Rabo probeerde het daarna automatisch nog een keer, maar deze betaling is ook niet aangekomen en ook niet teruggestuurd, dus het geld is momenteel nergens te bekennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Weet iemand of het mogelijk is meerdere rekeningen te openen met Revolut? Ik zie wel dat je oneindig spaarrekeningen kan openen, maar ik zou graag meerdere Standard betaalrekeningen willen hebben, met ieder zijn eigen IBAN.

Iemand ideeën?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Luchtbakker schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:57:
Weet iemand of het mogelijk is meerdere rekeningen te openen met Revolut? Ik zie wel dat je oneindig spaarrekeningen kan openen, maar ik zou graag meerdere Standard betaalrekeningen willen hebben, met ieder zijn eigen IBAN.

Iemand ideeën?
Nee.

Je mag 1 Revolut account hebben met bijbehorend IBAN. Meerdere IBANS is verboden en bij het omzeilen hiervan kan je ervan uitgaan dat ze je blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Luchtbakker schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:57:

Iemand ideeën?
Je kunt 1 eigen rekening openen per persoon en 1 gezamenlijke samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

de Peer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Je kunt 1 eigen rekening openen per persoon en 1 gezamenlijke samen
Toch jammer. Snap het ergens wel, al mag je bij een ING, Rabo, SNS of wat dan ook wel meer dan 1 rekeningen nemen, alleen kost je dat maandelijks geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Luchtbakker schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Toch jammer. Snap het ergens wel, al mag je bij een ING, Rabo, SNS of wat dan ook wel meer dan 1 rekeningen nemen, alleen kost je dat maandelijks geld.
Dan is N26 wellicht een alternatief. Voor 4,90€ per maand met abonnement Smart, 10 verschillende DE ibans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Datisraar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:22:
[...]

Dan is N26 wellicht een alternatief. Voor 4,90€ per maand met abonnement Smart, 10 verschillende DE ibans.
Ben ik op zich met je eens, nadeel; geen ideal ondersteuning. Ook opties als Tikkie ondersteunen.
Bij Revolut heb je deze mogelijkheden wel. :)
Pagina: 1 ... 48 ... 53 Laatste