Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Luchtbakker schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:06:
[...]

Ben ik op zich met je eens, nadeel; geen ideal ondersteuning. Ook opties als Tikkie ondersteunen.
Bij Revolut heb je deze mogelijkheden wel. :)
offtopic:
AFAIK ondersteund N26 wel iDeal. Mogelijk dat niet alle shops N26 in het lijstje opnemen, maar datzelfde probleem speelt waarschijnlijk ook weer met Revolut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 15:39
Wally2002 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:08:
[...]

Vol blijven houden m.b.t. die procedure voor NAW-gegevens op te vragen. Een formele brief kan ook wel eens helpen ipv een eerstelijns heldeskmedewerker.
Doe anders een mailtje naar de Betaalvereniging of zij hierin Revolut even kunnen opschudden.
Die procedure zal nog wel niet bekend zijn bij de helpdesk van Revolut.
Wat betreft de procedure niet-bancaire fraude. Daar kun je voorlopig bij Revolut geen gebruik van maken. Ik heb de Betaalvereniging Nederland een bericht gestuurd en dit was hun antwoord:
Beste Koektrommeltje,

Wij hebben hierover met Revolut contact gehad.

Revolut is nog maar kort actief in Nederland, met een Nederlands kantoor en Nederlandse IBANs. Ze geven aan dat ze de PNBF op dit moment nog niet kunnen ondersteunen maar dat in de toekomst alsnog zullen doen, via de Revolut-app.

Als u daarmee instemt dan kunnen wij uw voorletters en achternaam en uw IBAN zoals die bij Revolut bekend zijn, doorgeven aan onze contactpersoon bij Revolut in Amsterdam. Zodra Revolut PNBF-aanvragen van Nederlandse rekeninghouders kan verwerken, zal die dan contact met u opnemen om alsnog uw aanvraag in ontvangst te nemen en te verwerken. Wij zullen uw gegevens in onze eigen mailbox weggooien nadat we die naar Revolut hebben doorgestuurd.

Het klopt dat Rabobank niets voor u kan doen. Alleen de bank van de gedupeerde kan de NAW-gegevens opvragen bij de bank van de vermeende oplichter, niet de gedupeerde zelf.

Overigens biedt de PNBF geen garantie dat de oplichter terugbetaalt. Dat kunt u nalezen op onze webpagina met uitleg over de PNBF.

Met vriendelijke groet,

-naam-
Pers- en publieksvoorlichting

Betaalvereniging Nederland

www.betaalvereniging.nl

[ Voor 5% gewijzigd door koektrommeltje op 08-10-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
koektrommeltje schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:19:
[...]

Wat betreft de procedure niet-bancaire fraude. Daar kun je voorlopig bij Revolut geen gebruik van maken. Ik heb de Betaalvereniging Nederland een bericht gestuurd en dit was hun antwoord:

[...]
Dat is wel teleurstellend zeg. Blijkbaar is het niet verplicht voor een bank met een NL bankvergunning om zich bij deze procedure aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Schweino schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:39:
[...]

Dat is wel teleurstellend zeg. Blijkbaar is het niet verplicht voor een bank met een NL bankvergunning om zich bij deze procedure aan te sluiten?
Implementatie kost tijd, maar je zou verwachten dat als een bank bij de betaalverening is aangesloten, deze procedure binnen no-time facilliteert in hun diensten. Volgens mij heeft Revolut al bijna een jaar NL-ibans?
We wachten af.. ik ga er door de mail vanuit dat ze er wel mee bezig zijn en het in de toekomst wel kan.

Wat ik ook wel vreselijk jammer vind is dat ik geen bedragen van 1 cent kan overmaken via Revolut. Het bedrag moet minimaal 1 euro zijn. Een wekelijkse boodschap sturen dat ie een oplichter is en moet leveren wat ie verkoopt, wordt anders een wel erg duur geintje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Schweino schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:39:
[...]

Alhoewel de uitkomst niet is waarop je hoopt, toch wel complimenten voor deze inhoudelijke reactie en ook moeite om het bij Revolut onder de aandacht te brengen.

Dit antwoord had natuurlijk al bij de eerste vraag aan revolut al direct van Revolut moeten komen.

En de betaalvereniging is een belangenvereniging, het heeft vziw geen wettelijke taak. Je kunt wel redeneren dat als men onderling deze procedure afspreekt, je als consument mag verwachten dat dit ook nageleefd wordt.
Ik vermoed dat als het tot een geschil of rechtszaak zou komen, een rechter ook wel meegaat dat het even tijd vraagt om zo’n procedure te implementeren, maar het lijkt mij ook niet dat dit maanden moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
koektrommeltje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:52:
[...]

Wat ik ook wel vreselijk jammer vind is dat ik geen bedragen van 1 cent kan overmaken via Revolut. Het bedrag moet minimaal 1 euro zijn. Een wekelijkse boodschap sturen dat ie een oplichter is en moet leveren wat ie verkoopt, wordt anders een wel erg duur geintje :(
uit nieuwsgierigheid, hoop je met de 1 cent betalingen nog iets mee te bereiken? Als hij ook niet op andere berichten reageert dan ook niet op dit soort berichten lijkt mij.
En voor zijn bank zullen dit soort betalingen vermoedelijk ook niet gevlagd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Bij "aankomende betalingen" zie ik elke maand bedragen terugkomen wat jaarlijkse of kwartaal incasso's zijn. De bedragen worden uiteraard niet elke maand afgeschreven,maar staan wel telkens vermeld bij de aankomende betalingen.

Weet iemand hoe ik dit kan corrigeren in de Revolut app? Het geeft nu namelijk een vertekend beeld van de maandelijkse vaste lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
koektrommeltje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:52:
[...]

Implementatie kost tijd, maar je zou verwachten dat als een bank bij de betaalverening is aangesloten, deze procedure binnen no-time facilliteert in hun diensten. Volgens mij heeft Revolut al bijna een jaar NL-ibans?
We wachten af.. ik ga er door de mail vanuit dat ze er wel mee bezig zijn en het in de toekomst wel kan.

Kan je er een incassobureau op af sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08
Schweino schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:00:
Bij "aankomende betalingen" zie ik elke maand bedragen terugkomen wat jaarlijkse of kwartaal incasso's zijn. De bedragen worden uiteraard niet elke maand afgeschreven,maar staan wel telkens vermeld bij de aankomende betalingen.

Weet iemand hoe ik dit kan corrigeren in de Revolut app? Het geeft nu namelijk een vertekend beeld van de maandelijkse vaste lasten.
Als je de betaling aanklikt zie je soms een pennetje, dan kan je de termijn instellen. Maar ik heb hier ook tientallen incasso's die elke week 'terugkomen'. Of als de ene maand het 25 euro was en de maand daarop 26 euro staan ie er doodleuk 2x tussen. Ook bedrijven waar ik al lang niks meer afneem zoals HelloFresh staat er elke week weer tussen. Sommige bedrijven elke maand een nieuwe incasso, volgens Revolut ligt dat aan de incassant.. Gelukkig weet ik ongeveer wanneer welk bedrijf afschrijft. Enige manier om ze weg te krijgen is de incasso te stoppen via kruisje maar volgens mij blokkeer je dan de incasso dus zou ik alleen doen als je er geen klant meer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Wally2002 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:34:
[...]

uit nieuwsgierigheid, hoop je met de 1 cent betalingen nog iets mee te bereiken? Als hij ook niet op andere berichten reageert dan ook niet op dit soort berichten lijkt mij.
En voor zijn bank zullen dit soort betalingen vermoedelijk ook niet gevlagd worden.
Druk uitoefenen en elke keer confronteren ermee. Als ie een keer ergens bankafschriften moet overleggen, is het ook niet zo fijn als dat zichtbaar is. Daarnaast voor het geval mocht de bank zn rekening onder de loep nemen.

Zn bank is ingelicht. Banken zijn in het algemeen niet dol op frauderende klanten. Die houden m dus hopelijk wel in de gaten nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-05 12:12
Zojuist een gezamenlijke rekening aangemaakt en gelukkig direct toegang tot iDeal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:51
Kun je ook een gezamelijke spaarrekening maken of iemand eraan koppelen ?

Twijfel om mijn complete ing rekening incl partner en de kinderen om te zetten naar een Revolut metal voor mezelf en een Revolut basis voor mijn vriendin

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:03
lerssi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:38:
Kun je ook een gezamelijke spaarrekening maken of iemand eraan koppelen ?

Twijfel om mijn complete ing rekening incl partner en de kinderen om te zetten naar een Revolut metal voor mezelf en een Revolut basis voor mijn vriendin
Kan prima maar doe het niet als je kids tieners zijn, die kind rekeningen zijn waardeloos voor hun.
Geen eigen iban dus niet handig bij vakantie baatje ofzo en pinnen werkt niet overal met die kinderpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 16:19
De (media)problemen die bunq een tijdje terug in Nederland had. "fintech is in praktijk veel minder veilig dan traditionele banken", zijn nu ook bij Revolut aan de gang ‘I lost £165k to fraud in an hour’ - customers say they were let down by Revolut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
MaffeMaarten schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:11:
De (media)problemen die bunq een tijdje terug in Nederland had. "fintech is in praktijk veel minder veilig dan traditionele banken", zijn nu ook bij Revolut aan de gang ‘I lost £165k to fraud in an hour’ - customers say they were let down by Revolut
Paar zaken die opvallen:

- hij werd gebeld door de scammer die zich voor deed als Revolut, terwijl hij in een shared office zit, dat het WiFi niet veilig is en hij mogelijk gehackt is, hij heeft voldoende informatie gegeven zodat de scammer het account op een nieuwe telefoon kon activeren. Er wordt niet gespecificeerd welke info.
- Hierbij zou een verificatie via een selfie nodig zijn, blijkbaar werkte dat niet goed. Revolut kon die foto niet meer overhandigen (want zou worden weggegooid). Revolut zegt hier aanpassingen in te hebben gedaan
- Nog steeds aan de lijn met de scammer, heeft hij een eenmalige code via sms ontvangen en doorgegeven, dit was voor een transactie eerder die dag, naar een ontvanger met dezelfde naam en voor hetzelfde bedrag. Hij heeft die code doorgegeven aan scammer.
- hierna zijn steeds grote bedragen overgemaakt, op screenshot valt op steeds onder 1000 GBP (om detectie te omzeilen?)
- toen het slachtoffer het door had kon hij Revolut niet bellen, wel chat maar pas na 23 minuten werd account geblokkeerd. toen was er al veel geld verdwenen.
- Blijkbaar worden dit soort transacties niet gedetecteerd.
- Revolut schijnt bij veel van dit soort scams niet terug te willen betalen. Ook zaken naar ombudsman.
- resoluut zegt maatregelen te nemen, bv een wachttijd voor overboekingen naar nieuwe rekening nrs.

Al met al is m.i. het grootste probleem dat Revolut het te makkelijk maakt om het op een nieuw device te installeren, en men niet direct telefonisch bereikbaar is bij fraude.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 12:42
MaffeMaarten schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:11:
Ik mis bij dit soort dingen altijd een beetje zelfreflectie van het slachtoffer. Ja, de bank kan meer doen. Nee, het is niet hun schuld dat jij je verificatiecode hardop opnoemt en meerdere fake transacties goedkeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Messje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Ik mis bij dit soort dingen altijd een beetje zelfreflectie van het slachtoffer. Ja, de bank kan meer doen. Nee, het is niet hun schuld dat jij je verificatiecode hardop opnoemt en meerdere fake transacties goedkeurt.
En dit is precies wat dit soort zaken lastig maakt. De schuld ligt dan ergens tussen partijen in.
En je gaat bijna nooit het hele verhaal horen.
Wat wel interessant is, is hoe Revolut zich verhoudt tot de andere banken. Dat geeft wel iets van een indicatie.

de bereikbaarheid van Revolut moet natuurlijk wel goed zijn bij fraudezaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 12:42
Wally2002 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

En dit is precies wat dit soort zaken lastig maakt. De schuld ligt dan ergens tussen partijen in.
En je gaat bijna nooit het hele verhaal horen.
Wat wel interessant is, is hoe Revolut zich verhoudt tot de andere banken. Dat geeft wel iets van een indicatie.

de bereikbaarheid van Revolut moet natuurlijk wel goed zijn bij fraudezaken
Dat gaat voor mij over het algemeen best goed (hoewel het geen fraude gerelateerde contactmomenten waren)

Overigens had het slachtoffer ook makkelijk via een browser kunnen inloggen, passcode wijzigen en devices verwijderen. Maar goed, wellicht denk je daar in paniek niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Messje op 14-10-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Messje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Dat gaat voor mij over het algemeen best goed (hoewel het geen fraude gerelateerde contactmomenten waren)
23 minuten is ook een best prima reactietijd. Behapve dus als je wilt dat je rekening een uur geleden al geblokkeerd wordt.

Wat me aan de kant van Revolut in ieder geval opvalt is dat je dus onbeperkt transacties kunt doen. Gewoon elke minuut of elke X seconden geld overmaken, zonder dat hier detectie op af gaat.
En nouja, in NL hebben alle grootbanken nu uberhaupt een daglimiet die standaard maar op een paar duizend euro staat. Ook dat zou in dezen natuurlijk helpen.

En het eenvoudig kunnen toevoegen van een nieuw apparaat is ook zorgelijk. Er zijn alleen al vele websites die een mailtje sturen met "je hebt ingelogd op een nieuw apparaat. Heb je dit niet gedaan dan... (Neem contact op / wijzig wachtwoord / ...)". En van een bank zou ik toch eigenlijk verwachten dat ze vooraf goedkeuring willen (code per mail of SMS, of een vraag voor bevestiging in de al bekende app). Terwijl je nu dus blijkbaar voldoende hebt aan, neem aan, gebruikersnaam + wachtwoord + selfie.
En dat ze de selfie niet een paar dagen bewaren is ook :F Sure, uit privacy oogpunt bewaar je ze liever niet. Maar 1 of 2 dagen bewaren voor die gevallen van fraude lijkt mij nog redelijk.
En een nieuw apparaat (buiten "eerste apparaat") zou wellicht ook een periode op moeten zitten waarin geen overboekingen gedaan kunnen worden. Al dan niet gecombineerd met een mail naar de klant met dan de "nieuw apparaat geregistreerd". Dat de klant of in de mail akkoord moet geven en daarna overboeken kan of er een X aantal uren overheen moet gaan. Dan heeft de klant ook de mogelijkheid om dit te detecteren en op te reageren. En met alleen een vaste wachttijd heeft de klant ook tijd voor bezinning. Zoals bij de NL grootbanken dus de 4 uur wachttijd bij aanpassen daglimiet, "had ik nu echt iemand van de bank aan de telefoon die me al dit heeft laten doorlopen? Of zou het een scammer zijn geweest?"

Overigens is het van de klant natuurlijk ook dom en had die zelf vast ook mogelijkheden om het te voorkomen (nooit beveiligingscodes doorgeven!). Maar we weten ook niet hoe "geavanceerd" de babbeltruc was en mogelijke omstandigheden van het slachtoffer (als je al druk bent of in de stress zit let je waarschijnlijk toch minder op en val je er makkelijker voor).

Dus IMO: schuld van de klant. Maar Revolut laat toch ook wel serieuze steken vallen. En Revolut zou IMO ook wel een deel mogen vergoeden. Voor mij part alleen dat deel dat nog is afgeschreven nadat de klant het bericht heeft gestuurd maar nog 23 minuten moest wachten voordat die bij de juiste afdeling was (+ nog eventuele tijd dat die bij de afdeling door de molen ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Gelukkig heb je nog even de tijd :+

Heb hem niet ontvangen, maar het zal wel kloppen voor de rest.
Soms hebben financiële instellingen opnieuw gegevens van je nodig om je te identificeren, hoe en wat is soms wat onduidelijk, het hoeft in iedergeval niet een verlopen paspoort/id te zijn.
Inmiddels ook zo’n verzoek gekregen via mail en in de app. De omschrijving waarom ze dit (opnieuw) willen is nogal vaag en breed geformuleerd. Voor een verlopen ID (paspoort) zou ik het in principe niet hoeven te doen want de geldigheidsdatum is nog steeds dezelfde als toen ik mijn Revolut account opende, gezien het feit dat de geldigheid van een paspoort tegenwoordig 10 jaar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:51
McGarrett schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Inmiddels ook zo’n verzoek gekregen via mail en in de app. De omschrijving waarom ze dit (opnieuw) willen is nogal vaag en breed geformuleerd. Voor een verlopen ID (paspoort) zou ik het in principe niet hoeven te doen want de geldigheidsdatum is nog steeds dezelfde als toen ik mijn Revolut account opende, gezien het feit dat de geldigheid van een paspoort tegenwoordig 10 jaar is. ;)
Alles via de app doen, krijg je toch ook meldingen.

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen inmiddels?
Mijn vragen zijn eigenlijk de volgende, kan iemand hier antwoord op geven?

Werkt ideal betalingen naar behoren?
Ik lees dat Tikkie eindelijk werkt, hoe zijn de ervaringen daarmee merk je belemmeringen, zowel met betalen als ontvangen?
Kan je betaalverzoeken zowel betalen als zelf aanmaken met revolut net zoals bij elke andere bank?

Ik las net dat betalingen van 1 cent niet werkt, maar kan je wel een verificatie van 1 cent uitvoeren voor een automatische incasso bij een abonnement bijvoorbeeld?

Edit

Het plan is om Knab op te zeggen en misschien over te stappen naar revolut.
Ik ben mij bewust van de beperkingen qua ibans of kan je wel meerdere gratis ibans/betaalrekeningen aan maken? Hoef er geen betaalpas bij te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door NicoHF op 18-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24
NicoHF schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:08:
Hoe zijn de ervaringen inmiddels?
Mijn vragen zijn eigenlijk de volgende, kan iemand hier antwoord op geven?

Werkt ideal betalingen naar behoren?
Ik lees dat Tikkie eindelijk werkt, hoe zijn de ervaringen daarmee merk je belemmeringen, zowel met betalen als ontvangen?
Kan je betaalverzoeken zowel betalen als zelf aanmaken met revolut net zoals bij elke andere bank?

Ik las net dat betalingen van 1 cent niet werkt, maar kan je wel een verificatie van 1 cent uitvoeren voor een automatische incasso bij een abonnement bijvoorbeeld?

Edit

Het plan is om Knab op te zeggen en misschien over te stappen naar revolut.
Ik ben mij bewust van de beperkingen qua ibans of kan je wel meerdere gratis ibans/betaalrekeningen aan maken? Hoef er geen betaalpas bij te hebben.
Ervaring met iDeal is echt goed hier.
Ik probeer mijn vrouw nu ook over te zetten naar Revolut. Dan houden we eerst nog een gezamenlijke ING rekening aan. De opmerkingen die zij tot nu toe heeft:

- geen fatsoenlijk adresboek;
- volledige naam zoals op paspoort wordt voluit weergegeven, voor mensen met meerdere namen soms niet fijn;
- randzaken die ze niet wil (crypto etc) kun je niet helemaal uitzetten/onzichtbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:50

JopieE

4640 Wp + WP + WPB

Dat zijn dezelfde punten die mij nog tegenhouden om het meer te gebruiken.
Heb eens geprobeerd om mijn doopnaam aan te passen, maar no joy.

Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:21
Je kunt wel alleen je eerste naam gebruiken, heb ik ook verzocht. Mijn andere drie doopnamen staan wel op afschriften maar niet op de overboekingen aan anderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieE
  • Laatst online: 22:50

JopieE

4640 Wp + WP + WPB

Bij mij staat ook alleen mijn eerste (doop) naam, maar die wil ik er juist niet hebben. Roepnaam of initialen zou prima zijn, maar dat kan dan weer niet vanwege europese wetgeving wordt gezegd. Op de vraag waarom het bij alle andere nld banken wel kan, komt vervolgens geen antwoord.

Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Wat zijn de leveringskosten voor de betaalpas, weet iemand dit?
Ik had zitten zoeken maar dan wordt je steeds naar de app verwezen om het te laten berekenen maar ik ben nog niet lid waardoor ik dat denk ik niet kan inzien.

Als het goed is dan is alles gratis te gebruiken toch, alle functies van de revolut rekening?

Jammer alleen dat ze zo te zien alleen middels Google Pay werken waardoor ik de betaalpas dien te hebben, want ik gebruik geen Google of Apple Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
NicoHF schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:58:
Wat zijn de leveringskosten voor de betaalpas, weet iemand dit?
Ik had zitten zoeken maar dan wordt je steeds naar de app verwezen om het te laten berekenen maar ik ben nog niet lid waardoor ik dat denk ik niet kan inzien.

Als het goed is dan is alles gratis te gebruiken toch, alle functies van de revolut rekening?

Jammer alleen dat ze zo te zien alleen middels Google Pay werken waardoor ik de betaalpas dien te hebben, want ik gebruik geen Google of Apple Pay.
8 euro fysieke pas. Virtuele kaart is gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 21-10-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Deezers schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

8 euro fysieke pas. Virtuele kaart is gratis.
Thanks! Dus voor 8 euro klaar voor alles?
Mooie prijs, binnenkort maar even aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47

de Peer

under peer review

NicoHF schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Thanks! Dus voor 8 euro klaar voor alles?
Mooie prijs, binnenkort maar even aanmelden.
Ja, al heb je natuurlijk niet per se een fysieke pas nodig. Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Doe alles met de telefoon

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
de Peer schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Ja, al heb je natuurlijk niet per se een fysieke pas nodig. Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Doe alles met de telefoon
Daarmee sluit @NicoHF dan ook af, dat hij niks van Apple / Google Pay wilt gebruiken ;)

En persoonlijk kan ik het daar niet mee oneens zijn. Deze tech bedrijven hebben niks te maken met waar ik wanneer hoeveel betaal. Toen mijn NL grootbank is gestopt met hun eigen oplossing voor mobiel betalen ben ik dus ook gestopt met mobiel betalen en heb ik niet de overstap gemaakt op Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
RobertMe schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

Daarmee sluit @NicoHF dan ook af, dat hij niks van Apple / Google Pay wilt gebruiken ;)

En persoonlijk kan ik het daar niet mee oneens zijn. Deze tech bedrijven hebben niks te maken met waar ik wanneer hoeveel betaal. Toen mijn NL grootbank is gestopt met hun eigen oplossing voor mobiel betalen ben ik dus ook gestopt met mobiel betalen en heb ik niet de overstap gemaakt op Google Pay.
Zelfs mijn vader zit nu in een fase dat hij geen fysieke pasjes meer wilt en alles met gekoppelde Google Pay doet. Telefoon scannen en klaar. Voor financiële zaken gebruik ik nog gewoon een pasje hoor. Ik vind het zelf irritant dat ze bij de bioscoop juist de fysieke pas hebben afgeschaft nu en je alles vanuit de app moet doen en bij de bibliotheek werkt juist alles nog met een pas. De kaartlezer accepteert geen foto's van streepjescodes, enkel de fysieke pas. Dus het is overal nog een beetje rommelen met methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Zelfs mijn vader zit nu in een fase dat hij geen fysieke pasjes meer wilt en alles met gekoppelde Google Pay doet. Telefoon scannen en klaar.
Ik wil ook geen fysieke pasjes ;) Alleen is mijn wil om mijn betaalverkeer niet via Google te laten gaan groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

Yes klopt helemaal.
Had zelf liever ook geen pasje gehad maar het is niet anders.
Bij andere banken had ik eerder wel eens problemen met betalen met de mobiel dus opzich vind ik een pas niet heel erg omdat het veiliger aan voelt qua stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
de Peer schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Ik ben nu in het buitenland met een andere munteenheid en per 10.000 baht (+-275 euro) bespaar ik met revolut per cash uit de muur halen zo'n 8 tot 12 euro t.o.v. van de rabobank ondanks de 2% kosten omdat ik met uit de muur haal dan gratis is. Dit met het gratis pakket. Dit moet met een pas hier. Heb altijd wel pasjes bij mij een ook nog altijd wel contant geld ook in Nederland zijn er altijd nog plekken waar het alleen nog contant kan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtxxx
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Iemand heeft mij geld overgemaakt en ik zou deze graag toevoegen in het adresboek.

Is dat mogelijk? Op het logo staat een plusje maar dat doet niks.

Heb nu maar het afschrift gedownload en alles over getypt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
Jan_V schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:03:
Toevallig mensen hier met ervaring voor het overboeken van US gelden naar de NL IBAN van Revolut?

Ik heb geld bij Fidelity (aandelen) en wil die graag overmaken naar m'n nieuwe NL IBAN.
Dit ging goed met de LT IBAN, met een ABA routing nummer 02100002, het LT adres van Revolut en m'n eigen LT IBAN.

Nu heb ik de bankgegevens bij Fidelity gewijzigd naar het Nederlandse adres en IBAN, maar krijg het geld niet gestort. Het wordt telkens weer terug gestort op m'n cash rekening bij Fidelity.

Revolut support zegt dat 'de bank' dan hun SSI gegevens moet aanpassen. Ik weet zo even niet of dat Fidelity, of Chase Morgan (de tussenpartij van het ABA nummer) moet zijn.
Swift werkt helaas niet, want voor USD moet er US staan op het 5e en 6e karakter, en dat heeft Revolut niet.

Ideeën of suggesties?
Jan_V schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:59:
[...]

Net iemand bij Fidelity gesproken, om iets anders, en bracht dit ter sprake.

De medewerker gaf aan dat de reden is dat de tussenpartij (Chase Morgan) het account nummer niet herkent. Ze gaf wel aan dat Chase Morgan voor Revolut gebruikt moet worden, maar er waarschijnlijk andere gegevens nodig zijn.

Ik ga kijken of ik Chase Morgan nog te pakken kan krijgen over het bijwerken van de SSI(?) en anders weer Revolut pingen.
Inmiddels weer eens tijd gehad om een overschrijving van Fidelity naar Revolut te proberen, aangezien ik vermoedde dat het aan de naam check zou liggen en van wat ik hier lees lijkt dat nu meestal te werken.

Eerste keer mislukte de overschrijving met Chase Morgan als intermediate bank.

Na een belletje met Fidelity support wist de medewerker mij te vertellen dat ze "tegenwoordig vaak geen intermediate bank meer ziet bij overschrijving naar Revolut". Ik weet niet of ze refereerde naar Revolut in z'n algemeen of de NL branch.
Dus nu m'n tranfer instructions aangepast, zonder intermediate bank, maar met alle Revolut NL gegevens die je in de app te zien krijgt.
Na nogmaals de overschrijving te doen zag ik dat vanacht het geld daadwerkelijk is bijgeschreven op m'n rekening.

Wellicht handig om te weten voor anderen in de toekomst.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand ervaring met Revolut en dan zakelijk i.c.m. boekhoudpakketten?

Mijn boekhouder gebruikt nu Exact, die nog geen koppeling hebben.
Terwijl Revolut volgens mij wel PSD2 heeft, dus ik zie eigenlijk niet waarom niet.

Ik zou heel graag naast een privé stuk ook mijn zakelijke rekening daar willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:52
Ik probeer bij de Belastingdienst mijn rekeningnummer te wijzigen naar een Revolut rekening (NL IBAN, nooit een LT IBAN gehad), maar krijg telkens de melding dat mijn bankrekening niet bekend zou zijn bij de bank. Iemand ervaring met deze melding, ofwel hoe lang het duurt voordat het aanpassen wel lukt?
Mijn persoonlijke Revolut account is nog vrij nieuw, dus misschien dat het er mee te maken heeft dat nog niet alle systemen gevuld zijn met de juiste informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:13
Fireburn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:43:
Ik probeer bij de Belastingdienst mijn rekeningnummer te wijzigen naar een Revolut rekening (NL IBAN, nooit een LT IBAN gehad), maar krijg telkens de melding dat mijn bankrekening niet bekend zou zijn bij de bank. Iemand ervaring met deze melding, ofwel hoe lang het duurt voordat het aanpassen wel lukt?
Mijn persoonlijke Revolut account is nog vrij nieuw, dus misschien dat het er mee te maken heeft dat nog niet alle systemen gevuld zijn met de juiste informatie?
Wat is "vrij nieuw"?
Bij mij lukte het, nadat ik mijn NL IBAN kreeg, in eerste instantie ook niet bij de belastingdienst. Ongeveer een maand later nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel. Volgens mij moet Revolut je rekening bij een of andere instantie aangeven, en dat is dan waar de belastingdienst de check doet, en dat duurt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:28
Aangezien Wise tegenwoordig duur is voor overboekingen naar Turkije (rekening op eigen naam) ben ik met een schuin oog aan het kijken naar Revolut. De tarieven zijn beduidend lager.

Vraag me wel af of Revolut moeilijk gaat doen als ik de rekening enkel gebruik als doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:52
Raymon89 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:31:
[...]

Wat is "vrij nieuw"?
Bij mij lukte het, nadat ik mijn NL IBAN kreeg, in eerste instantie ook niet bij de belastingdienst. Ongeveer een maand later nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel. Volgens mij moet Revolut je rekening bij een of andere instantie aangeven, en dat is dan waar de belastingdienst de check doet, en dat duurt even.
Het rekeningnummer waar het om gaat is iets meer dan een week geleden aangemaakt. Ik wacht het nog even af, en probeer het over een aantal weken wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Fireburn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Het rekeningnummer waar het om gaat is iets meer dan een week geleden aangemaakt. Ik wacht het nog even af, en probeer het over een aantal weken wel weer.
Dit had ik vorig jaar met het nieuwe IBAN wat toen NL werd ook en na +/- 2 weken deed ik weer proberen en werkte het wel. Als je het sneller wil oplossen kan je Support vragen of zij daar wat aan kunnen doen (misschien helpt dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Fireburn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:43:
Dat ging bij mij in begin ook enorm moeizaam: ik heb tig brieven thuis gekregen van de belastingdienst daarover. Uiteindelijk is het alsnog gelukt.....ging echter wel moeizaam en het probleem was dat de belastingdienst niet kon verifiëren of de naam bij het rekeningnummer hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Mawlana schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:50:
Aangezien Wise tegenwoordig duur is voor overboekingen naar Turkije (rekening op eigen naam) ben ik met een schuin oog aan het kijken naar Revolut. De tarieven zijn beduidend lager.

Vraag me wel af of Revolut moeilijk gaat doen als ik de rekening enkel gebruik als doorgeefluik.
Nee hoor, ze adverteren er ook mee dat je tientallen valuta's kan hebben. Je kan zelfs een Lira rekening openen en euro's naar Lira omwisselen en vice versa. Misschien als degene ook Revolut heeft dat je zo goedkoop Lira aan elkaar kan overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Opvallend: in de app een bericht in de inbox met een uitnodiging een enquete in te vullen over discriminatie van de LT IBAN… terwijl we hier in NL al een tijdje een NL IBAN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Wally2002 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:06:
Opvallend: in de app een bericht in de inbox met een uitnodiging een enquete in te vullen over discriminatie van de LT IBAN… terwijl we hier in NL al een tijdje een NL IBAN hebben.
Is niet perse opvallend (tenzij je een nieuwe klant bent), kan zo zijn dat Revolut in kaart wil brengen wat de hinder is geweest voor de oudere klanten die een LT IBAN hebben gehad in Nederland en hoe vaak dit geweigerd is.

Geen idee wat ze met die data zouden willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:28:
[...]

Is niet perse opvallend (tenzij je een nieuwe klant bent), kan zo zijn dat Revolut in kaart wil brengen wat de hinder is geweest voor de oudere klanten die een LT IBAN hebben gehad in Nederland en hoe vaak dit geweigerd is.

Geen idee wat ze met die data zouden willen doen.
De formulering van de uitnodiging en het intro scherm is in de tegenwoordige tijd , alsof je nu een LT IBAN hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 21:39
Vraagje, mijn vrouw en ik hebben een gezamenlijke rekening. Bij iedere transactie die 1 van ons doet krijgen we beide een melding dat de rekening is gebruikt.
Dit ongeacht het bedrag.
Ik kan nergens vinden deze meldingen uit te zetten, evt pas melden vanaf een bepaald bedrag.
Kijk ik niet goed of kan dit idd niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik was en ben nog steeds enthousiast over Revolut, maar wat ik sinds kort ervaar is dat de zwaardere en dikkere Metal-kaart niet erg goed tegen hardhandig gebruik kan bij pinautomaten van winkeliers.

De zwarte laag van de kaart begint hier al binnen een jaar af te bladderen. Voor zo'n relatief dure kaart + abo vind ik dat wel een kleine tegenvaller :/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

LeonJ69 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:25:
Vraagje, mijn vrouw en ik hebben een gezamenlijke rekening. Bij iedere transactie die 1 van ons doet krijgen we beide een melding dat de rekening is gebruikt.
Dit ongeacht het bedrag.
Ik kan nergens vinden deze meldingen uit te zetten, evt pas melden vanaf een bepaald bedrag.
Kijk ik niet goed of kan dit idd niet?
Niet mogelijk inderdaad. Je kan wellicht wel de push meldingen volledig uitzetten op je telefoon maar dan krijg je ook de essentiële niet meer.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Stukfruit schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:40:
Ik was en ben nog steeds enthousiast over Revolut, maar wat ik sinds kort ervaar is dat de zwaardere en dikkere Metal-kaart niet erg goed tegen hardhandig gebruik kan bij pinautomaten van winkeliers.

De zwarte laag van de kaart begint hier al binnen een jaar af te bladderen. Voor zo'n relatief dure kaart + abo vind ik dat wel een kleine tegenvaller :/
Je kan klagen bij Support, wil nog wel eens een gratis nieuwe kaart opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Youtl schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:59:
[...]

Je kan klagen bij Support, wil nog wel eens een gratis nieuwe kaart opleveren.
Ik zal het eens proberen, maar zo te zien ben ik niet de enige die het nodig heeft.

Is wel erg jammer voor een dienst die een stuk duurder is en dikkere marges heeft dan de gemiddelde standaard bank in NL. Omdat ik steeds op reis ben is het aanvragen van een nieuwe kaart een redelijke uitdaging :)

Verder ben ik tot nu toe wel tevreden over de resterende diensten, maar dit is toch het eerste minpuntje!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Laatst online: 12-02 21:39
de Peer schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:51:
[...]

Niet mogelijk inderdaad. Je kan wellicht wel de push meldingen volledig uitzetten op je telefoon maar dan krijg je ook de essentiële niet meer.
Helpt idd ook niet. Alle meldingen blijven binnenkomen.
Helaas, het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23
Vanaf vandaag krijg je ook een pro subscription op Perplexity AI (ik heb Metal).
Heb het nog niet eerder gebruikt, maar zal het eens proberen. Ben benieuwd of het beter is dan de gratis Chatgpt app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Stukfruit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:02:
[...]

Ik zal het eens proberen, maar zo te zien ben ik niet de enige die het nodig heeft.

Is wel erg jammer voor een dienst die een stuk duurder is en dikkere marges heeft dan de gemiddelde standaard bank in NL. Omdat ik steeds op reis ben is het aanvragen van een nieuwe kaart een redelijke uitdaging :)

Verder ben ik tot nu toe wel tevreden over de resterende diensten, maar dit is toch het eerste minpuntje!
Maar ik heb al 2 jaar niet meer mijn pas in een lezer gestoken. Maar das in Nederland. Kan me voorstellen dat in het buitenland het niet overal contactloos kan.

Maar wel een beetje een probleem dat in het FWP topic kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:07:
[...]

Maar ik heb al 2 jaar niet meer mijn pas in een lezer gestoken. Maar das in Nederland. Kan me voorstellen dat in het buitenland het niet overal contactloos kan.

Maar wel een beetje een probleem dat in het FWP topic kan :P
Meestal kan het inderdaad wel contactless, maar in het buitenland wil men vaak je kaart zélf even vasthouden en/of door de lezer halen, om vervolgens na de transactie iets van de kaart over te typen.

Dus het is een combinatie van gebrek aan kennis en het feit dat ze in sommige landen nog niet uit de jaren zeventig zijn gekomen qua inefficiëntie bij de kassa's ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 16:07
Wally2002 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:06:
De enige hinder in mijn belastingaangifte die niet verkort in de belastingdienst app kan omdat ik een buitenlandse bankrekening heb. De opmerking bij het blokkeren van de aangifte verbaasde mij, tot ik er achter kwam dat dit de Revolut Creditcard was met Litouwse afkomst.

Dit blijft overigens onveranderd, maar de belastingdienst doet net of je een enge obscure zwitserse witwas rekening ergens hebt lopen. Een beetje overdreven.

[ Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 06-11-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
ucsdcom schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:25:
[...]

De enige hinder in mijn belastingaangifte die niet verkort in de belastingdienst app kan omdat ik een buitenlandse bankrekening heb. De opmerking bij het blokkeren van de aangifte verbaasde mij, tot ik er achter kwam dat dit de Revolut Creditcard was met Litouwse afkomst.

Dit blijft overigens onveranderd, maar de belastingdienst doet net of je een enge obscure zwitserse witwas rekening ergens hebt lopen. Een beetje overdreven.
Buitenlandse rekening/IBAN (zowel nog de GB uit het begin en later de LT) is nooit probleem bij mijn aangifte geweest (we hebben het over NL toch?).
Werd zelfs automatisch ingevuld.
Heb je dan nog vragen hierover gekregen? Of was het meer een foutje in het online formulier?

Het is overigens geen creditcard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 16:07
Wally2002 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:22:
[...]

Buitenlandse rekening/IBAN (zowel nog de GB uit het begin en later de LT) is nooit probleem bij mijn aangifte geweest (we hebben het over NL toch?).
Werd zelfs automatisch ingevuld.
Heb je dan nog vragen hierover gekregen? Of was het meer een foutje in het online formulier?

Het is overigens geen creditcard ;)
Als je geen aftrekposten hebt, dan kan je een verkorte aangifte via de app doen. Dat wordt echter niet langer toegestaan als je Revolutt bent gaan gebruiken. Als Iban etc heb ik gewoon een Nederlandse tegenrekening, maar blijkbaar krijgen ze de saldogegevens niet automatisch vanuit Litouwen door en zien ze wel dat je daar een rekening hebt. Dan kan je niet meer verkort aangifte doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
ucsdcom schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:08:
[...]

Als je geen aftrekposten hebt, dan kan je een verkorte aangifte via de app doen. Dat wordt echter niet langer toegestaan als je Revolutt bent gaan gebruiken. Als Iban etc heb ik gewoon een Nederlandse tegenrekening, maar blijkbaar krijgen ze de saldogegevens niet automatisch vanuit Litouwen door en zien ze wel dat je daar een rekening hebt. Dan kan je niet meer verkort aangifte doen helaas.
Helder, mijn ervaring was met de reguliere online aangifte. Ik had even gemist dat je het over de app had.
Het is van de belastingdienst dan inderdaad een beetje kort door de bocht om buitenlandse IBAN's (binnen de EU) gelijk als 'ingewikkelder' te zien, terwijl wetgeving juist beoogd het binnen EU gelijk te trekken (SEPA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb iets heel bijzonders wat ik nog nooit heb meegemaakt. Normaal gesproken als ik iets op amazon.com ofzo bestel en met Revolut betaal dan wordt het bedrag pas afgeschreven zodra het verzonden gaat worden.
Als er niet genoeg saldo op mijn Revolut rekening staat krijg ik daar zowel in Revolut als bij Amazon.com een melding van en moet ik de betaling op nieuw autoriseren.

Nu heb ik ergens anders een bestelling geplaatst op 31 oktober, welke tussen 14 en 20 november verzonden zou worden. Nu was ik het bedrag vergeten te storten maar is het toch van mijn revolut rekening afgeschreven waar niets op stond en sta ik nu een bedrag in de -min

Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was aangezien het een debit card is? Daarnaast waande ik me veilig tegen oplichting want als er geen geld op staat valt er niets af te halen, maar dat blijkt nu dus helemaal niet zo te zijn.

Ik kan er in de voorwaarde of FAQ niets over vinden, dus ik ga straks nog even contact met Revolut opnemen.

Iemand dit wel eens meegemaakt, dit lijkt mij niet normaal?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ReVision. schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:25:
Ik heb iets heel bijzonders wat ik nog nooit heb meegemaakt. Normaal gesproken als ik iets op amazon.com ofzo bestel en met Revolut betaal dan wordt het bedrag pas afgeschreven zodra het verzonden gaat worden.
Als er niet genoeg saldo op mijn Revolut rekening staat krijg ik daar zowel in Revolut als bij Amazon.com een melding van en moet ik de betaling op nieuw autoriseren.

Nu heb ik ergens anders een bestelling geplaatst op 31 oktober, welke tussen 14 en 20 november verzonden zou worden. Nu was ik het bedrag vergeten te storten maar is het toch van mijn revolut rekening afgeschreven waar niets op stond en sta ik nu een bedrag in de -min

Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was aangezien het een debit card is? Daarnaast waande ik me veilig tegen oplichting want als er geen geld op staat valt er niets af te halen, maar dat blijft nu dus helemaal niet zo te zijn.

Ik kan er in de voorwaarde of FAQ niets over vinden, dus ik ga straks nog even contact met Revolut opnemen.

Iemand dit wel eens meegemaakt, dit lijkt mij niet normaal?
sta je wel echt in de min, of is dit slechts een reservering, in behandeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:31:

sta je wel echt in de min, of is dit slechts een reservering, in behandeling?
Nee het bedrag staat echt in de min, en de betaling is niet pending maar completed.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
In China kon ik mijn recente transacties niet zien: erg onhandig, want zo hield ik geen overzicht op de uitgaven in China. Je kunt de Visa debit kaart namelijk gewoon met Alipay koppelen, dus pas toen ik met een VPN verbonden was. Kon ik alle recente transacties zien.

Inloggen was wel mogelijk, maar verder kon ik niets in de app doen. Ik wilde een geplande betaling annuleren. Alleen dat ging dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
ReVision. schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:33:
[...]

Nee het bedrag staat echt in de min, en de betaling is niet pending maar completed.
Met een debit kaart kun je gewoon in de min gaan. Als er een autorisatie word gegeven kan het voorkomen dat een winkelier of wel het bedrag reserveert of dit later pas doet. Echter als de winkelier het later indient bij Revolut moeten ze deit uitvoeren met als resultaat dat je negatief staat.

Bij offline betalingen gebeurt dit ook (in de trein of vliegtuig bijv.) waarbij gekeken word of de kaart bestaat en werkt en dan komt er paar dagen later een afschrijving.

https://help.revolut.com/...is-a-delayed-transaction/

[ Voor 13% gewijzigd door Youtl op 15-11-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Youtl schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:09:

Met een debit kaart kun je gewoon in de min gaan. Als er een autorisatie word gegeven kan het voorkomen dat een winkelier of wel het bedrag reserveert of dit later pas doet. Echter als de winkelier het later indient bij Revolut moeten ze deit uitvoeren met als resultaat dat je negatief staat.

Bij offline betalingen gebeurt dit ook (in de trein of vliegtuig bijv.) waarbij gekeken word of de kaart bestaat en werkt en dan komt er paar dagen later een afschrijving.

https://help.revolut.com/...is-a-delayed-transaction/
Bedankt voor de link, goed om te weten. Maar nog vind ik vreemd, want zoals ik aangaf is dit in die twee jaar dat ik Revolut gebruik nog nooit eerder gebeurt. Altijd krijg ik gewoon een notificatie van Revolut dat er niet genoeg saldo was en ook bij van de verkoper kreeg ik dan de melding dat de betaling niet afgerond kon worden en dat ik de betaling opnieuw moest autoriseren of een andere betaalwijze moest kiezen.

Maar goed, maakt verder niet heel veel uit ik heb het geld nu ook weer bijgeschreven want hij most toch betaald worden. Maar vind het gewoon vreemd omdat het nooit eerder gebeurt was en ik dacht dat je niet in de min kon.

Weer wat geleerd dus :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
ReVision. schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:15:
[...]

Maar goed, maakt verder niet heel veel uit ik heb het geld nu ook weer bijgeschreven want hij most toch betaald worden. Maar vind het gewoon vreemd omdat het nooit eerder gebeurt was en ik dacht dat je niet in de min kon.

Weer wat geleerd dus :)
Ik heb de voorwaarden van Revolut even niet bij de hand maar het kan zijn dat er kosten worden gerekend voor het negatief staan. Dat is dan geen rente (want geen krediet) maar dan een vast bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 21:17
Ik moet bij Revolut mijn persoonlijke gegevens bijwerken en een van de verplichte vragen om dit af te ronden is het invullen van mijn beroep. Hebben banken dit soort info echt verplicht nodig want bij ING of SNS heb ik deze vraag nog nooit gehad.

Ik ga het uit principe in ieder geval niet invullen, in het ergste geval werkt de rekening niet meer in januari, het is toch maar een extra rekening in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Je zet het wel hier op Tweakers, maar aan een bedrijf doorgeven die financiële diensten verleend voor je ben je huiverig voor?

Wat is je bezwaar? Bij het openen van spaarrekeningen moet je ook wat vragen beantwoorden waar je het geld vandaan hebt, of je een publiek /politiek persoon bent.

Ik heb dit nog niet gevraagd gekregen van Revolut. Maar zullen ze gebruiken om een inschatting te kunnen maken van je risicoprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 21:17
Barrycade schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 07:14:
Je zet het wel hier op Tweakers, maar aan een bedrijf doorgeven die financiële diensten verleend voor je ben je huiverig voor?
Lol, daar dacht ik nog niet zo goed over na toen ik 20 jaar geleden een profiel maakte 😅.

Maar wat is zelf opgegeven info sowieso waard voor een risico profiel. Iemand die echt slechte bedoelingen heeft die zal er vast wel iets anders invullen dan de branche waarin die werkt.

Zover ik weet moeten er goede redenen zijn om persoonlijke informatie op te slaan en aangezien andere banken me dit niet vragen vind ik het een rare vraag waar ze niks mee te maken hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
tieske1988 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:46:
Zover ik weet moeten er goede redenen zijn om persoonlijke informatie op te slaan
Dat klopt. Alleen zijn er voor financiële instellingen nogal wat uitzonderingen. Zo mogen zij prima een volledige kopie van een ID kaart opslaan, terwijl dat anders toch echt niet mag. En onder de KYC & Wwft wetgeving mag moet wel meer. En vele banken, waaronder de Nederlandse grootbanken maar ook Revolut concurrent N26, zijn al fors beboet voor het niet voldoende doen aan controles etc. (Ondanks dat de wetgeving nogal vaag is in wat ze moeten doen)

KYC = Know your customer. Wwft = Wet ter voorkoming van witwassen en financiering en terrorisme.

Edit:
Overigens kan het ook best dat je grootbank niet vraagt naar beroep omdat je salaris daar wordt bijgeschreven? Dan hebben ze nog meer informatie over "herkomst van veld" buiten alleen een vage keuze uit een dropdown of whatever v.w.b. "beroep", waarbii ze ook niet weten of dat naar eerlijkheid is ingevuld.
En formuliertje invullen valt dan nog mee. Er zijn banken die loonstroken willen ontvangen, en OpenBank vraagt schijnbaar zelfs naar een (of meerdere?) volledige (en niks weggelakte) belastingaangiftes.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 16-11-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Op Reddit kom ik voornamelijk zeer negatieve reacties tegen over Xcover (reisverzekering voor Premium-Ultra). Vooral problemen met trage/slechte communicatie en doorlooptijden van maanden. Ook lees ik claims die afgewezen worden en de consument die alles mag voorschieten.

Omdat er in dit topic maar twee voorbeelden staan (goed en slecht) vraag ik me toch af of er meerdere tweakers ervaring hebben met Xcover en of de AMEX/NL reisverzekering misschien toch geen betere deal is mocht je het nodig hebben op reis.

Ik weet ook dat men eerder klaagt dan positieve reviews achter zal laten waardoor een Reddit/Trustpilot niet heel representatief zijn, maar gelet op de vele klachten ben ik toch benieuwd.

[ Voor 29% gewijzigd door Youtl op 20-11-2024 07:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Daniel. schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

Ik ben nu in het buitenland met een andere munteenheid en per 10.000 baht (+-275 euro) bespaar ik met revolut per cash uit de muur halen zo'n 8 tot 12 euro t.o.v. van de rabobank ondanks de 2% kosten omdat ik met uit de muur haal dan gratis is. Dit met het gratis pakket. Dit moet met een pas hier. Heb altijd wel pasjes bij mij een ook nog altijd wel contant geld ook in Nederland zijn er altijd nog plekken waar het alleen nog contant kan.
Bj welke bank kun je gratis geld uit de atm trekken? Naar mijn weten kan dit bij geen enkele bank meer in thailand.
Je moet iets van 150 baht betalen voor iedere opname.

Verder heb ik een geschil met die gasten omdat ik voor een pro account documenten moet aanleveren wat misschien in vk gebruikelijk is, maar hier niet. KiFid is er mee bezig en plotseling hoef ik die documenten niet meer aan te leveren, wat vreemd. Terwijl ze en hun klachtenafdeling eerst stellig beweerden dat mijn account niet gedebokkeerd kan worden zonder die documenten. De één praat de ander na daar zonder hetgeen tussen de oren te gebruiken. En daar heb ik Revolut ettelijke malen op gewezen en dat het hier anders werkt dan in misschien sommige andere landen, maar ze weken geen nanometer af van hun absurde eisen. Dus daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Het moet niet gekker worden. Eerst de Nederlandse regels overtreden en dan zonder boe of bah de absurde Revolut eisen laten vallen als het KiFid erbij komt. En dan zeker in de doofpot stoppen zonder uitspraak.

[ Voor 33% gewijzigd door MTT op 20-11-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-05 09:16

HSG

Tot hoeverre is Revolut beter/slechter dan Openbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
MTT schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:22:
[...]

Bj welke bank kun je gratis geld uit de atm trekken? Naar mijn weten kan dit bij geen enkele bank meer in thailand.
Je moet iets van 150 baht betalen voor iedere opname.
Meestal kun je dat via Google wel uitvinden: maar bij veel banken moet je inderdaad transactie kosten betalen. Dat is in China bijvoorbeeld ook, alleen daar weet ik dan bij welke banken ik wel moet zijn. In Thailand ben ik al heel lang niet meer geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
HSG schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:01:
Bij Revolut krijg je wel iDeal en een NL IBAN. Bij OpenBank krijg je gratis een betaalpas (bij Revolut krijg je gratis virtuele passen, maar een fysieke betaal je voor) en is de rente hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:19:
[...]

Bij Revolut krijg je wel iDeal en een NL IBAN. Bij OpenBank krijg je gratis een betaalpas (bij Revolut krijg je gratis virtuele passen, maar een fysieke betaal je voor) en is de rente hoger.
Bij openbank heb je travel+ waardoor je geen wissekoerskosten meer hebt als je bijvoorbeeld een pinbetaling in de VS doet. Heeft Revolut dat ook?

En hoe zit het met de rente. Krijg je dat 1x per jaar of 1x per maand zoals bij Openbank?

[ Voor 9% gewijzigd door HSG op 08-12-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
HSG schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:22:
[...]

Bij openbank heb je travel+ waardoor je geen wissekoerskosten meer hebt als je bijvoorbeeld een pinbetaling in de VS doet. Heeft Revolut dat ook?
Wisselkoers heb je altijd. Wat je waarschijnlijk bedoelt is koersopslag, of kosten voor geld opnemen in het buitenland. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar bij mijn weten heeft Revolut intussen hun eigen wisselkoers, die wel dicht tegen die van MasterCard zit (waarbij ik niet weet of OpenBank de wisselkoers van MasterCard hanteert). Geld terugkrijgen voor betalingen in het buitenland doet Revolut meen ik niet, of het moet in een van de betaalde pakketten zitten.
En hoe zit het met de rente. Krijg je dat 1x per jaar of 1x per maand zoals bij Openbank?
Op de echte spaarrekening krijg je dagelijks de rente uitbetaald. Het geldmarktfonds heb ik geen ervaring mee, maar gezien het een belegging / aandeel is neem ik aan dat je daar ook per dag de beschikking over het nieuwe bedrag hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Is jouw Google stuk?

Bij Revolut kan je een dollar rekening (en vele anderen) aanhouden en derhalve vooruit wisselen zodat je gunstige koersen kan gebruiken. Zonder extra kosten, maar wel met een iets minder gunstige koers dan de Mastercard.

Dit kan je ook doen zonder een dollar rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:35:
[...]
Het geldmarktfonds heb ik geen ervaring mee, maar gezien het een belegging / aandeel is neem ik aan dat je daar ook per dag de beschikking over het nieuwe bedrag hebt.
Geldmarktfonds wordt dagelijks rente uitbetaald.
Dit wordt aan het begin van de volgende maand herbelegd in het geldmarktfonds.
Stortingen worden de volgende werkdag belegd in het geldmarktfonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

HSG schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:01:
daar is niets over te zeggen zonder jouw eisen/wensen te kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
Heeft iemand een idee waarom het daadwerkelijk afgeschreven bedrag afwijkt van de wisselkoers informatie op de website en in de app?

Daadwerkelijk betaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anr0wpx65bAoAJ0iyzx2Dx46KVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UU3kuuUmHl8nNqDWTzQGr3i.jpg?f=fotoalbum_large

Koers volgens de Revolut website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SvMqB3Uhg_FEUcrk9ej8D2ChDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHe0AongXAhSrQfxeGzxsxmg.jpg?f=fotoalbum_large

Koers volgens de Revolut app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGZR96OWpfsltfCzkIcwFKRBpxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcbrCRrsPKyvjyw8IfQnRqoM.jpg?f=fotoalbum_large

Antwoord van Revolut:

"I can understand why you have followed up on this issue. The terminal here is online, as this was an E-commerce payment. In actuality, the funds were actually exchanged two times (that’s why it’s DCC - Dynamic Currency Conversion). You should have made the payment in EUR instead. They requested the amount of HUF from Revolut. So, Revolut had to make an exchange to cover the requested amount in HUF so we had to exchange EUR. So to sum up, two exchanges took place: HUF to EUR (by Microsoft Store), and EUR to HUF (by Revolut) and it resulted in the difference."

Lijkt me een onzinnig antwoord.

Update: Tweede chat sessie geopend. Werd nu doorgezet naar het FOREX team. Daar werd me met droge ogen verteld dat exact tijdens mij transactie er een fluctuatie was in de wisselkoers van HUF naar EUR. Aangezien ik de wisselkoersen in de app en op de website seconden voor en seconden na mijn transactie hen gechecked en daar in alle gevallen dezelfde lagere koers werd weergegeven (en nog steeds) betekent dit dat exact op het moment van mijn transactie de koers 2% is gestegen en direct daarna weer 2% is gedaald. 8)7

Wat een onzin wordt er door de helpdesk uitgekraamd zeg.

Ik heb ze nu gevraagd mij de data te laten zien van deze plotselinge fluctuatie :)

[ Voor 36% gewijzigd door Schweino op 08-12-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:35:
[...]

Wisselkoers heb je altijd. Wat je waarschijnlijk bedoelt is koersopslag, of kosten voor geld opnemen in het buitenland. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar bij mijn weten heeft Revolut intussen hun eigen wisselkoers, die wel dicht tegen die van MasterCard zit (waarbij ik niet weet of OpenBank de wisselkoers van MasterCard hanteert). Geld terugkrijgen voor betalingen in het buitenland doet Revolut meen ik niet, of het moet in een van de betaalde pakketten zitten.

[...]

Op de echte spaarrekening krijg je dagelijks de rente uitbetaald. Het geldmarktfonds heb ik geen ervaring mee, maar gezien het een belegging / aandeel is neem ik aan dat je daar ook per dag de beschikking over het nieuwe bedrag hebt.
Ja inderdaad ik bedoel koersopslag. Bij Openbank heb je travel+ zodat je geen koersopslag hoeft te betalen als je regelmatig met kaart betaald.

Heeft Revolut dat ook?
Barrycade schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:36:
Is jouw Google stuk?

Bij Revolut kan je een dollar rekening (en vele anderen) aanhouden en derhalve vooruit wisselen zodat je gunstige koersen kan gebruiken. Zonder extra kosten, maar wel met een iets minder gunstige koers dan de Mastercard.

Dit kan je ook doen zonder een dollar rekening.
Een dollar rekening?

[ Voor 17% gewijzigd door HSG op 08-12-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Via Revolut wil ik een groot bedrag via iDeal betalen. Nu zie ik dat dit max 10k kan zijn. Ik kan nergens zien hoe ik dit kan verhogen.

Kan dit verhoogd worden?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:44

Cordon

Lievelings jankert

Bravertal schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:08:
Via Revolut wil ik een groot bedrag via iDeal betalen. Nu zie ik dat dit max 10k kan zijn. Ik kan nergens zien hoe ik dit kan verhogen.

Kan dit verhoogd worden?
Nee die staat vast op 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Schweino schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:39:
Heeft iemand een idee waarom het daadwerkelijk afgeschreven bedrag afwijkt van de wisselkoers informatie op de website en in de app?
Komt dit wellicht doordat de betaling eerst een reservering is en pas later definitief wordt, en dan de wisselkoers van dat moment gehanteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Ja. USD maar ook nog andere valuta.
Het is overigens geen nieuw rekening nummer maar steeds je eigen IBAN met apart valuta potje. Je kunt dus ook betalingen in andere valuta ontvangen en dus ook doen vanuit het potje.

Waarom open je anders niet de gratis rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wally2002 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:00:
[...]

Komt dit wellicht doordat de betaling eerst een reservering is en pas later definitief wordt, en dan de wisselkoers van dat moment gehanteerd wordt?
Nee, dat is niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Wally2002 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:04:
[...]

Ja. USD maar ook nog andere valuta.
Het is overigens geen nieuw rekening nummer maar steeds je eigen IBAN met apart valuta potje. Je kunt dus ook betalingen in andere valuta ontvangen en dus ook doen vanuit het potje.

Waarom open je anders niet de gratis rekening?
Dus als ik jou goed begrijp kun je een apart potje aanmaken en daar een apart valuta aan koppelen. Zodra ik daar 300 Euro in stop verandert dat automatisch naar bijvoorbeeld zoveel Dollar zodat ik makkelijk in de VS kan betalen? Hoe kan je dan aangeven dat de betalingen uit dat potje komen? Of gaat dat automatisch wanneer er met Dollars betaald moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Niet online
Als je die €300 overmaakt naar je Revolut rekening kun je dat omwisselen naar USD en dat wordt dan zichtbaar als een apart potje in die valuta. Bij een betaling in USD zal Revolut dan automatisch eerst dat potje gebruiken. Er moet echter wel genoeg saldo zijn, als je iets van $301 betaald en er zit maar $300 in het USD potje dan gaat het hele bedrag alsnog van de EUR rekening tegen de dan geldende koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

AntonV schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:52:
Als je die €300 overmaakt naar je Revolut rekening kun je dat omwisselen naar USD en dat wordt dan zichtbaar als een apart potje in die valuta. Bij een betaling in USD zal Revolut dan automatisch eerst dat potje gebruiken. Er moet echter wel genoeg saldo zijn, als je iets van $301 betaald en er zit maar $300 in het USD potje dan gaat het hele bedrag alsnog van de EUR rekening tegen de dan geldende koers.
Dat is wel handig.Volgens mij hebben andere banken dat niet.

En dat heb je al bij de basisrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

HSG schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:12:
[...]

Dat is wel handig.Volgens mij hebben andere banken dat niet.

En dat heb je al bij de basisrekening?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Klinkt goed. Zal er eens naar kijken.

Nog een vraagje: je hebt ook geen kosten aan wisselkoers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

HSG schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:24:
[...]

Klinkt goed. Zal er eens naar kijken.

Nog een vraagje: je hebt ook geen kosten aan wisselkoers?
Zit verwerkt in de koers zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

de Peer schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:28:
[...]

Zit verwerkt in de koers zelf
Oke. Dank voor de info. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 19:32

nlboy

Alles kitz?

Youtl schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:23:
Op Reddit kom ik voornamelijk zeer negatieve reacties tegen over Xcover (reisverzekering voor Premium-Ultra). Vooral problemen met trage/slechte communicatie en doorlooptijden van maanden. Ook lees ik claims die afgewezen worden en de consument die alles mag voorschieten.

Omdat er in dit topic maar twee voorbeelden staan (goed en slecht) vraag ik me toch af of er meerdere tweakers ervaring hebben met Xcover en of de AMEX/NL reisverzekering misschien toch geen betere deal is mocht je het nodig hebben op reis.

Ik weet ook dat men eerder klaagt dan positieve reviews achter zal laten waardoor een Reddit/Trustpilot niet heel representatief zijn, maar gelet op de vele klachten ben ik toch benieuwd.
Niet echt een ervaring, maar ik heb dit jaar een claim ingediend dat ik niet bij een event aanwezig kon zijn (annuleringsverzekering). Dit was een workshop en vanwege een medische ingreep kon ik de workshop niet volgen. Hier een claim hiervoor ingediend (wie niet waagt, wie niet wint), maar dit werd dezelfde dag afgewezen met een valide argument dat workshops niet onder die verzekering vallen.

Kortom niet echt een representatieve ervaring, maar ze zijn wel snel met het beoordelen met een duidelijke toelichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-05 01:21

HaikoW

International man of mystery

Kan niet herinneren er een email van Revolut over gezien te hebben maar ik zie net dat er twee nieuwe airline partners zijn voor Revpoints:
- Turkish airlines Miles&Smiles
- TAP Air Portugal Miles&go
Je kunt je Revpoints nu dus ook op StarAlliance vluchten gebruiken.

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:08
Moet je perse een bank recipient toevoegen voordat je geld kan sturen naar een rekening nummer vanaf new payment? Kan je niet gewoon iban invoeren en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 20:46
BSOD baby schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:06:
Moet je perse een bank recipient toevoegen voordat je geld kan sturen naar een rekening nummer vanaf new payment? Kan je niet gewoon iban invoeren en gaan?
Naam & IBAN volgens mij, net als bij (vrijwel) alle andere banken
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste