het lijkt erop dat als je online een product koopt en met ideal betaald, dit niet in aanmerking komt voor revpoints. Koop je hetzelfde product en betaal je met apple-pay, dan krijg je de punten wel.
Dat zou heel goed kunnen omdat een iDeal-betaling feitelijk een overboeking is. Ik zou dan kiezen voor een betaaloptie via VISA/Mastercard of inderdaad ApplePay.koendio schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:15:
het lijkt erop dat als je online een product koopt en met ideal betaald, dit niet in aanmerking komt voor revpoints. Koop je hetzelfde product en betaal je met apple-pay, dan krijg je de punten wel.
Wellicht werkt het koppelen van je kaartnummer aan PayPal ook nog (dus echt als betaalkaart toevoegen, niet als bankrekeningnummer).
Nee visa en master van mij werken daar zonder issue, probleem is dat er een slijterij in zit. Afgeschermd met eigen kassa enz maar potentieel word er drank verkocht en dat mag niet van revo kinder pas en is dus nutteloos want is willekeur.Radiodurans schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:28:
[...]
Is dat niet gewoon omdat de Plus nog steeds de ‘nieuwe’ VISA debit kaarten weigert?
Een terasje kan soms ook niet, wat heb je aan een pas die random werkt of niet.
Wat is de beste manier (kostenefficiënt) om RevPoints uit te geven?
Krijg ik net een email van Revolut : Je kunt nu je Toeslagenoverzicht voor 2024 bekijken
Enig idee wat voor toeslagenoverzicht is dit?
Met toeslagen bedoelen ze volgens mij de kosten voor het gebruiken van hun producten, voor zover van toepassing is. Zeker weten doe ik het niet want bij het openen in de app krijg ik een foutmelding.Harbo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:30:
Krijg ik net een email van Revolut : Je kunt nu je Toeslagenoverzicht voor 2024 bekijken
Toeslagen klinkt onduidelijk en is duidelijk automatisch vertaald en niet door een mens. Mede hierom heb ik ingesteld dat Revolut mij in het Engels aanspreekt. Mijn mail ging over "Statement of fees 2024" . Het was mij meteen duidelijk om wat voor document het ging.Harbo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:30:
Als ( bijna ) Boomer snap ik helemaal niets van crypto en adviseerde mijn kinderen ook altijd hier verre van weg te blijven. Ik snap ook niet hoe dit werkt bij Revolut ondanks dat ik een rekening daar heb.
Mijn zoon heeft toch in november met zijn Revolut rekening 50€ Bitcoin gekocht en het een dag later verkocht voor 51€. Dat zegt hij en als ik kijk lijkt het zo. Nu wordt er zo af en toe nog wat bijgeschreven op z’n rekening met die Bitcoin omschrijving. Gaat soms om een paar centen maar soms ook iets meer.
Het lijkt er dus op dat de transactie niet gesloten is maar ik begrijp er helemaal niets van en wil hem behoeden voor problemen.
Edit:
Hij vertelt mij zojuist dat op z’n ‘Bitcoin overzicht’ (?) saldo erbij verschijnt dat ie dan verkoopt en daardoor wordt er weer op z’n rekening wat centen ofzo bijgeschreven.
Kan iemand dit verklaren/ ons helpen ?
Mijn zoon heeft toch in november met zijn Revolut rekening 50€ Bitcoin gekocht en het een dag later verkocht voor 51€. Dat zegt hij en als ik kijk lijkt het zo. Nu wordt er zo af en toe nog wat bijgeschreven op z’n rekening met die Bitcoin omschrijving. Gaat soms om een paar centen maar soms ook iets meer.
Het lijkt er dus op dat de transactie niet gesloten is maar ik begrijp er helemaal niets van en wil hem behoeden voor problemen.
Edit:
Hij vertelt mij zojuist dat op z’n ‘Bitcoin overzicht’ (?) saldo erbij verschijnt dat ie dan verkoopt en daardoor wordt er weer op z’n rekening wat centen ofzo bijgeschreven.
[ Voor 12% gewijzigd door Hoi!!! op 16-01-2025 11:25 ]
Ik kan me twee zaken voorstellen:Hoi!!! schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:15:
Edit:
- de koers van bitcoin stijgt en hij verkoopt steeds een beetje en pakt daarmee winst ;
- hij heeft bitcoin in ‘staking’ staan en daarvoor worden rewards uitgekeerd.
Meer mensen met problemen bij Revolut? Uurtje terug geld overgemaakt richting Revolut, staat normaal instant op de rekening. Maar nu blijft het erg stil.....
Kan natuurlijk ook bij de Rabo liggen.
Update: blijkbaar een Rabo ding, deel van de systemen zijn in onderhoud.
[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 18-01-2025 12:14 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Yep, Rabo heeft hele weekend onderhoud:Drardollan schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:40:
Meer mensen met problemen bij Revolut? Uurtje terug geld overgemaakt richting Revolut, staat normaal instant op de rekening. Maar nu blijft het erg stil.....
Vanwege onderhoud worden vanaf vrijdag 17 januari 17:00 tot maandag 20 januari 06:00 uur inkomende en verstuurde Eurobetalingen trager verwerkt dan je van ons gewend bent. De overboeking wordt hierdoor mogelijk op maandagochtend bij de ontvanger bijgeschreven. Bij het aanmaken van een overboeking zie je een melding wanneer de betaalopdracht wordt verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
Ja is weer lekker duidelijk bij de Rabo. Geen enkele melding bij het overschrijving gehad en Revo->Rabo komt gewoon instant binnen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dankjewel voor je antwoord.Wally2002 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Ik kan me twee zaken voorstellen:
- de koers van bitcoin stijgt en hij verkoopt steeds een beetje en pakt daarmee winst ;
- hij heeft bitcoin in ‘staking’ staan en daarvoor worden rewards uitgekeerd.
Ik ben er inmiddels achter dat hij bij elke besteding met zijn debetcard een percentage bitcoin krijgt. Daar komt het dus vandaan.
Vreemd, ik wist niet dat er een actie was momenteel.
Die is er ook niet? Gaat het hier over een Revolut rekening in Nederland? Deze hele optie (cashback in Bitcoin) komt mij onbekend voor voor NL rekeningen. Ook niet in de betaalde pakketten.Hoi!!! schreef op maandag 20 januari 2025 @ 01:28:
[...]
Dankjewel voor je antwoord.
Ik ben er inmiddels achter dat hij bij elke besteding met zijn debetcard een percentage bitcoin krijgt. Daar komt het dus vandaan.
Vreemd, ik wist niet dat er een actie was momenteel.
Er is een optie "onder de crypto-tab" waar je kan 'opt-in' selecteren om bij elke betaling op je kaart het afgeronde deel in centen (4,50 = 0,50 cent) 'gratis' in bitcoins te beleggen.Hoi!!! schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:15:
Edit:
Deze functie is denk ik ingeschakeld.
Klik maar is op een recente betaling die met een kaart is gemaakt in het transactie overzicht, hier staat dan tussen alle informatie ook een regel over wat is belegd in bitcoins (het afgeronde centen bedrag).
@CT Dank, die optie kende ik niet.
Kon op de Revolut site namelijk ook niets vinden over cashback in Bitcoin. Dat je geen transactiekosten betaald is wel mooi meegenomen.
Kon op de Revolut site namelijk ook niets vinden over cashback in Bitcoin. Dat je geen transactiekosten betaald is wel mooi meegenomen.
Krijgen jullie ook nog bij elke iDEAL transactie de vraag of je een profiel wil aanmaken? Klik het elke keer weg, maar de vraag blijft steeds opnieuw komen..
ja krijg ik ookDeezers schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:58:
Krijgen jullie ook nog bij elke iDEAL transactie de vraag of je een profiel wil aanmaken? Klik het elke keer weg, maar de vraag blijft steeds opnieuw komen..
is een iDeal functieDeezers schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:58:
wat wel apart is maar misschien ook niet, aangezien iDeal op termijn overgaat in een groter 'europese' standaard, misschien is een 'profiel' daar wel onderdeel van ofzo
Consumentenprofielen bij iDeal is al een tijdje mogelijk en wordt bij de aangesloten banken gefaseerd geïntroduceerd. Het zat al een tijdje in de pijplijn en staat in die zin los van Wero. beiden werden zo'n beetje rond dezelfde tijd geïntroduceerd.CT schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:47:
[...]
is een iDeal functie
wat wel apart is maar misschien ook niet, aangezien iDeal op termijn overgaat in een groter 'europese' standaard, misschien is een 'profiel' daar wel onderdeel van ofzo
Op termijn zal zo'n functie ongetwijfeld ook bij Wero opgenomen worden.
Na maanden Revolut 'erbij' te gebruiken zit ik te denken om de rekening als mijn primaire te gaan gebruiken, dus salaris en enkele vaste lasten.
Daar verwacht ik geen problemen mee.
Wat ik lastiger vind is inschatten of bepaalde transacties problemen met mijn account gaan opleveren.
Specifiek: stel ik maak euro's over van mijn Bybit naar mijn Revolut: zou dat iets triggeren? Ik lees online soms dat vooral crypto tricky kan zijn. Jullie ervaringen?
De chat (duidelijk AI) zegt dat Bybit geen probleem is. Maar ik vond deze url waar Bybit niet staat vermeld: https://help.revolut.com/...not-supported-by-revolut/
Kortom... iemand ervaring met geld ontvangen vanaf crypto exchanges?
Wat ik lastiger vind is inschatten of bepaalde transacties problemen met mijn account gaan opleveren.
Specifiek: stel ik maak euro's over van mijn Bybit naar mijn Revolut: zou dat iets triggeren? Ik lees online soms dat vooral crypto tricky kan zijn. Jullie ervaringen?
De chat (duidelijk AI) zegt dat Bybit geen probleem is. Maar ik vond deze url waar Bybit niet staat vermeld: https://help.revolut.com/...not-supported-by-revolut/
Dankjewel, dat was het! Uitgezet .CT schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:07:
[...]
Er is een optie "onder de crypto-tab" waar je kan 'opt-in' selecteren om bij elke betaling op je kaart het afgeronde deel in centen (4,50 = 0,50 cent) 'gratis' in bitcoins te beleggen.
Deze functie is denk ik ingeschakeld.
Klik maar is op een recente betaling die met een kaart is gemaakt in het transactie overzicht, hier staat dan tussen alle informatie ook een regel over wat is belegd in bitcoins (het afgeronde centen bedrag).
Ik gebruik revolut vooralsnog alleen als zijnde 'crypto rekening', apart van mijn betaalrekening bij een NL grootbank. Nog nooit problemen gehad met ontvangen van uitbetalingen. Zowel Kraken, coinbase (staan in de lijst), Bybit en nexo gaven geen enkel probleem.mikkelnl schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:39:
Na maanden Revolut 'erbij' te gebruiken zit ik te denken om de rekening als mijn primaire te gaan gebruiken, dus salaris en enkele vaste lasten.
Gek genoeg: de enige keer dat ik een vraag kreeg (source of funds) was een overboeking vanaf mijn betaalrekening. Ging om een groot bedrag en na het opsturen van een screenshot uit de app van die bank was alles weer pais en vree.
Zonder eerst dit forum te raadplegen heb ik in oktober 2024 een Revolut rekening geopend en ben direct het diepe ingesprongen; Revolut als primaire rekening, salaris komt netjes binnen (vroeger/sneller dan bij mijn vorige "grote nl bank") automatische betalingen lopen netjes volgens plan. Ik heb geen fysieke kaart aangevraagd vond dat in eerste instantie niet nodig. Nu het allemaal zo goed bevalt wil ik upgraden naar Metal, en wil ook een fysieke kaart. Ik ben echter huiverig voor de metalen kaart. Het is natuurlijk wel fancy, maar ik heb verhalen gehoord van mensen waarbij de metalen kaart werd ingeslikt in een Thaise atm. (Dat is net een land waar ik wel n's kom) Weet iemand of je ook een gewone plastic kaart kunt krijgen in een metal plan?
Als ik zo in de app kijk lijk ik ook kaarten van lagere plannen te kunnen bestellen.Song schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 04:34:
Zonder eerst dit forum te raadplegen heb ik in oktober 2024 een Revolut rekening geopend en ben direct het diepe ingesprongen; Revolut als primaire rekening, salaris komt netjes binnen (vroeger/sneller dan bij mijn vorige "grote nl bank") automatische betalingen lopen netjes volgens plan. Ik heb geen fysieke kaart aangevraagd vond dat in eerste instantie niet nodig. Nu het allemaal zo goed bevalt wil ik upgraden naar Metal, en wil ook een fysieke kaart. Ik ben echter huiverig voor de metalen kaart. Het is natuurlijk wel fancy, maar ik heb verhalen gehoord van mensen waarbij de metalen kaart werd ingeslikt in een Thaise atm. (Dat is net een land waar ik wel n's kom) Weet iemand of je ook een gewone plastic kaart kunt krijgen in een metal plan?
Overigens is 1 metal kaart gratis. Als ik er nog 1 wil bestellen kost dit 39,99. De kaarten van de lagere plannen zijn gratis
[ Voor 6% gewijzigd door koendio op 25-01-2025 07:41 ]
Wat vinden jullie van de nieuwe ETF investment plans? Wanneer je elke maand vast inlegt, geen fees van Revolut. Klinkt als een prima deal?
Wel de koers van Revolut..jojost1 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 01:39:
Wat vinden jullie van de nieuwe ETF investment plans? Wanneer je elke maand vast inlegt, geen fees van Revolut. Klinkt als een prima deal?
Dus ik zou een echte broker kiezen
Een ETF volgt toch de koers van de ETF? Wat is er écht anders bij een andere broker?de Peer schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:06:
[...]
Wel de koers van Revolut..
Dus ik zou een echte broker kiezen
Nee, er is niet zoiets als 'de koers'. Dit verschilt een heel klein beetje per beurs die gebruikt wordt. Revolut pikt dus (vermoedelijk) wat centjes mee door een iets hogere prijs aan jou door te berekenen.jojost1 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:31:
[...]
Een ETF volgt toch de koers van de ETF? Wat is er écht anders bij een andere broker?
Eigenlijk een beetje vergelijkbaar hoe dat met creditcards en wisselkoersen gaat.
Ik lees ook dat je bij Revolut kan kopen en verkopen buiten de beurstijden, dat is ook al bijzonder natuurlijk want dat is een risico waar een vergoeding tegenover zou moeten staan.
Het zal niet om veel geld gaan hoor zolang je kleine bedragen belegt, maar zodra het vermogen iets serieuzer wordt ben je echt wel stukken duurder uit bij Revolut.
Toevallig werd deze vraag laatst ook gesteld in het passief beleggen topic.
Zie deze reactie daarop:
Pistachenootje in "Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1"
Mijn conclusie zou zijn: leuk om een beetje mee te spelen en gevoel te krijgen voor beleggen, maar zodra het bijvoorbeeld om meer dan 10.000 euro gaat (ofzo) dan zou ik een serieuze broker overwegen.
[ Voor 31% gewijzigd door de Peer op 26-01-2025 11:22 ]
Heb nu een klein jaartje Revolut en moet zeggen dat ik er wel blij mee ben. Vooral in het buitenland (non-euro landen) scheelt het een hoop geld bij het opnemen/betalen ten opzichte van de grootbanken. Tevreden klant.
Wel net een uitgebreide KYC gehad...maar dat hoort er bij tegenwoordig.
Ik heb wel het idee dat Revolut de meeste KYC aanvragen doet van alle banken. Vraag me af of ze me daar minder vertrouwen of andere procedures hebben. Ongeveer 1 keer per 6 maanden moet ik wel weer iets aanleveren. Bij bunq/N26 is dit toch maar 1 keer per 2/3 jaar.PLAE schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:40:
Heb nu een klein jaartje Revolut en moet zeggen dat ik er wel blij mee ben. Vooral in het buitenland (non-euro landen) scheelt het een hoop geld bij het opnemen/betalen ten opzichte van de grootbanken. Tevreden klant.
Langzaam aan alles over aan het zetten van SNS naar Revolut. En/of rekening geopend en stap voor stap de incassanten aan het benaderen om het rekeningnummer aan te passen. Jammer dat Revolut niet meedoet aan de overstapservice. Wat ook jammer is dat ze blijkbaar niet in de systemen staan van overheidsinstellingen als de belastingdienst en Bghu. Vaak is het namelijk simpelweg 1 cent overboeken en je rekeningnummer ia aangepast. Helaas staat Revolut niet in de menu’s bij deze partijen.
Weet iemand hier misschien hoe dat komt?
Dan ben je dus overgeleverd aan een papieren oplossing die heen en weer gestuurd moet worden. Pffff.
Nog een paar stapjes en dan kan de SNS rekening uit.
Dan ben je dus overgeleverd aan een papieren oplossing die heen en weer gestuurd moet worden. Pffff.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Kan iets simpels zijn als een vinkje niet aanzetten in de betaalomgeving die gebruikt wordt voor de verificatie.peacelord schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:50:
Langzaam aan alles over aan het zetten van SNS naar Revolut. En/of rekening geopend en stap voor stap de incassanten aan het benaderen om het rekeningnummer aan te passen. Jammer dat Revolut niet meedoet aan de overstapservice. Wat ook jammer is dat ze blijkbaar niet in de systemen staan van overheidsinstellingen als de belastingdienst en Bghu. Vaak is het namelijk simpelweg 1 cent overboeken en je rekeningnummer ia aangepast. Helaas staat Revolut niet in de menu’s bij deze partijen.
Yep, dit aan de orde gehad met Connexxion met wijzigen van IBAN voor afschrijving abonnement. Daar waren alleen de grootbanken te kiezen, zelfs geen Bunq. Men kon het ook niet aanpassen (of had er gewoon geen zin in, omdat de betaalprovider daar wellicht weer geld voor rekent, en het probleem blijkbaar niet zoveel voorkomt dat men het wil oplossen). Ik moet maar een nieuw abonnement afsluiten via papieren formulieren, dan konden ze de Revolut IBAN wel verwerken. Daar hadden ze dan ook nog eens totaal zo'n 6 weken voor nodigDan ben je dus overgeleverd aan een papieren oplossing die heen en weer gestuurd moet worden. Pffff.

Ik heb deze overstapservice gebruikt; *knip* legitimiteit van deze link is niet te controlerenpeacelord schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:50:
[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 31-01-2025 09:21 ]
Ik kan niet meer lezen welke link daar stond, maar ik heb ook gebruik gemaakt van de overstapservice van Revolut en kan beamen dat het een geheel rare - en primair onbetrouwbaar overkomende - website is van Revolut zelf.Song schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 03:05:
[...]
Ik heb deze overstapservice gebruikt; [mbr]*knip* legitimiteit van deze link is niet te controleren[/]
Op deze pagina legt Revolut de overstapservice uit.
Op deze pagina is de overstapservice. De link komt van de vorige pagina; van Revolut zelf dus.
Overigens doet die overstapservice precies en geheel helemaal niks
Ik heb uiteindelijk alle overstappingen zelf moeten regelen. Ik heb nog contact gehad met de (officiële) Nederlandse overstapservice en ook in dat gesprek was enige onduidelijkheid omdat zij in eerste instantie ook dachten dat het mogelijk een oplichterij was, maar dat bleek na enig heen en weer communiceren niet het geval.
Uit het gesprek met de (echte) overstapservice bleek overigens wel dat Revolut met hen in contact is om eventueel gebruik van hun service te gaan maken ipv dit zelf te (proberen te) regelen.
Het is ook wel een logische stap als Revolut aansluit om de Nederlandse overstapservice dienst zoals wij die hier kennen om meer klanten te kunnen werven en van Revolut hun main bank te maken.GeEkIe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:29:
[...]
Ik kan niet meer lezen welke link daar stond, maar ik heb ook gebruik gemaakt van de overstapservice van Revolut en kan beamen dat het een geheel rare - en primair onbetrouwbaar overkomende - website is van Revolut zelf.
Op deze pagina legt Revolut de overstapservice uit.
Op deze pagina is de overstapservice. De link komt van de vorige pagina; van Revolut zelf dus.
Overigens doet die overstapservice precies en geheel helemaal niks![]()
Ik heb uiteindelijk alle overstappingen zelf moeten regelen. Ik heb nog contact gehad met de (officiële) Nederlandse overstapservice en ook in dat gesprek was enige onduidelijkheid omdat zij in eerste instantie ook dachten dat het mogelijk een oplichterij was, maar dat bleek na enig heen en weer communiceren niet het geval.
Uit het gesprek met de (echte) overstapservice bleek overigens wel dat Revolut met hen in contact is om eventueel gebruik van hun service te gaan maken ipv dit zelf te (proberen te) regelen.
Ben alleen benieuwd of iDin, creditcards, hypotheken en leningen gaan komen dat zou een mooie aanvulling zijn namelijk.
Op basis van de vacatures in Nederland op de site van Revolut, denk ik dat kredietproducten en hypotheken zullen komen.Youtl schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:42:
[...]
Het is ook wel een logische stap als Revolut aansluit om de Nederlandse overstapservice dienst zoals wij die hier kennen om meer klanten te kunnen werven en van Revolut hun main bank te maken.
Ben alleen benieuwd of iDin, creditcards, hypotheken en leningen gaan komen dat zou een mooie aanvulling zijn namelijk.
https://www.revolut.com/e...0-49c5-bd5e-d572069688e1/
https://www.revolut.com/e...e-400a-83f0-6dd37ecdfdcb/
Het wordt overigens hoog tijd voor een Europese (SEPA) overstapservice.
Nee beter gewoon dat je je IBAN mee kunt nemen.GeEkIe schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:22:
Het wordt overigens hoog tijd voor een Europese (SEPA) overstapservice.
Maar dan wordt het overstappen daadwerkelijk eenvoudig en dat willen die grote graaiers natuurlijk niet
Eigenlijk ook de voornaamste reden waarom ik mijn Nederlandse '' huisbank '' rekening aanhoud die ik inmiddels al zo'n 20 jaar heb en niet weg doe, en velen met mij.
Het is gewoon zo'n gedoe en niet een fijn idee om dat IBAN nummer kwijt te raken.
Mocht het IBAN nummer echt van mij zijn, zoals bij 06 nummers, dan is het allemaal veel eenvoudiger.
Ik zou het wellicht dan zelfs wel aandurven over te stappen naar een bank als Revolut, je weet namelijk dat mocht het niet bevallen je namelijk ook weer zo terug kunt naar je oorspronkelijke bank.
Maar nee helaas
[ Voor 45% gewijzigd door JohanNL op 03-02-2025 15:09 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Het is alleen wel een beetje raar als je bent overgestapt van bv ABN AMRO naar ING en je rekeningnummer bij ING bevat nog steeds ABNA.JohanNL schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:01:
[...]
Nee beter gewoon dat je je IBAN mee kunt nemen.
Maar dan wordt het overstappen daadwerkelijk eenvoudig en dat willen die grote graaiers natuurlijk niet
Dus eigenlijk moeten er bankonafhankelijke bankrekeningnummers worden uitgegeven. Misschien als opt-in zodat je zelf ervoor kan kiezen jouw bankrekeningnummer te vervangen door dat onafhankelijke bankrekeningnummer.
Dat is typisch iets Nederlands. In de meeste (alle?) andere landen bevat de IBAN geen letters, anders dan de landcode.
Ja dat is dan wel een beetje vreemd, maar dat kost een aantal maanden, wellicht een jaar en dan weet iedereen wel dat een INGB, RABO of ABNA niet staat voor dat de rekeninghouder ook bij die bank bankiert.GeEkIe schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:08:
[...]
Het is alleen wel een beetje raar als je bent overgestapt van bv ABN AMRO naar ING en je rekeningnummer bij ING bevat nog steeds ABNA.
Dus eigenlijk moeten er bankonafhankelijke bankrekeningnummers worden uitgegeven. Misschien als opt-in zodat je zelf ervoor kan kiezen jouw bankrekeningnummer te vervangen door dat onafhankelijke bankrekeningnummer.
06 nummers kun je volgens mij ook opzoeken op het internet en dan kom je ook uit op de oorspronkelijke uitgever ervan en niet de daadwerkelijke provider die eraan vast zit.
In vino veritas, in aqua sanitas
Zelfs landcode is onwenselijk want je kan natuurlijk in een ander EU land gaan wonen.budjepaul schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:11:
Dat is typisch iets Nederlands. In de meeste (alle?) andere landen bevat de IBAN geen letters, anders dan de landcode.
Maar sowieso lijkt het wenselijk dat de Nederlandse banken afstappen van de, kennelijk alleen in NL gebruikelijke, bankcode in het rekeningnummer.
Sowieso moeten de bankrekeningnummers enorm veel korter. SEPA heeft minder dan een miljard inwoners, ook inclusief mogelijke toekomstige landen (VK, Noorwegen, Zwitserland, Oekraïne, Rusland, enz.). Met nog bedrijven erbij lijkt 10^10 (10 miljard) lijkt dan genoeg, oftewel 10 cijfers
[ Voor 2% gewijzigd door GeEkIe op 03-02-2025 17:48 . Reden: Rekenkundige correctie ]
Een IBAN bevat altijd een bankcode. Alleen is Nederland uniek in dat de bankcode letters bevat, en dan ook nog eens de "naam" van de bank. Daar waar in andere landen de bankcode een nummer is. Dat dat deel van het nummer vervolgens niet opvalt in het volledige "nummer" doet daar niet aan af.budjepaul schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:11:
En de bankcode zal vervolgens vast gebruikt worden voor de "routering". Nu is in de verwerking meteen duidelijk dat een transactie naar een IBAN met "ABNA" de transactie naar ABN Amro gestuurd moet worden. Haal je de bankcode uit de IBAN moet er dus ergens een (grote) database zijn waar in staat dat IBAN X hoort bij bank Y en moet dit dus voor elke transactie worden opgezocht.
Dat hoeft uiteraard niet perse een heel groot probleem te zijn (voor telefoonnummers geldt bv hetzelfde, dat nu voor elk nummer / gesprek opgezocht moet worden bij welke provider dat nummer is ondergebracht), maar het is wel een significante verandering in de werking van IBAN / SEPA gebeuren. En het is bv ook niet voor niks dat je bij "echt buitenlandse" transacties (buiten SEPA) ook apart een bankcode moet opgeven.
Gisteren een bedrag overgemaakt naar Interactive brokers. Alle alarmbellen gingen af bij Revolut. Zelfs na het beantwoorden van tientallen vragen en uploaden van documenten waaruit blijkt dat ik er al jaren beleg ging het volgens Revolut overduidelijk om een scam. Na 3 keer een proces door te lopen en 4 uur wachten werd het dan eindelijk overgemaakt. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Revolut maar dit proces zou een stuk beter kunnen.
Vervelemd ja. Maar ook logisch, de bank voorkomt zo wel schadeclaims voor fraudePistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:28:
Gisteren een bedrag overgemaakt naar Interactive brokers. Alle alarmbellen gingen af bij Revolut. Zelfs na het beantwoorden van tientallen vragen en uploaden van documenten waaruit blijkt dat ik er al jaren beleg ging het volgens Revolut overduidelijk om een scam. Na 3 keer een proces door te lopen en 4 uur wachten werd het dan eindelijk overgemaakt. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Revolut maar dit proces zou een stuk beter kunnen.
Ik ben benieuwd waar de alarmbellen op afgingen. Ik maak altijd geld van Revolut naar IBKR over (in verschillende valuta) zonder problemenPistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:28:
Ja en nee, NL is inderdaad één van de landen die letters gebruiken. Maar de IBAN standaard schrijft het volgende voor:budjepaul schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:11:
eerste twee characters : Land code volgens ISO 3166-1 alpha-2 (dus twee letters)
volgende twee characters : controle getal
de rest : Basic Bank Account Number (BBAN), 11-30 alfanumerieke characters.
Die BBAN wordt uitgeven / bepaald door de centrale bank van het betreffende land. Die bepaald ook de lengte hiervan zodat binnen een land altijd dezelfde lengte wordt uitgegven.
In NL heeft men er voor gekozen om het "bank" deel met letters te doen, ook Bulgarije, Gibraltar, Groot Britannië, Ierland, Letland, Malta en anderen doen dat. De andere landen gebruiken puur cijfers voor de bankcode in de IBAN. Kortste IBANs vind je in Noorwegen met 15 characters, en de langste met 32 characters in Saint Lucia (en dan negeer ik Rusland met 33 characters in de standaard - die gebruiken het toch niet).
Zie bijvoorbeeld : https://www.swift.com/sit...files/iban-registry_3.pdf
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Heb jij een manier gevonden om goedkoop dollars over te maken? Ik geloof dat een wire van 50k dollar zo'n 120 dollar kost.Green.car6808 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:52:
[...]
Ik ben benieuwd waar de alarmbellen op afgingen. Ik maak altijd geld van Revolut naar IBKR over (in verschillende valuta) zonder problemen
Ik heb transacties in Zwitserse Franken gedaan. Ik dacht dat US dollars niet kan vanaf Revolut omdat IBKR vereist dat dit van een US bankrekening komt.Pistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:20:
[...]
Heb jij een manier gevonden om goedkoop dollars over te maken? Ik geloof dat een wire van 50k dollar zo'n 120 dollar kost.
Ik zou zo snel niet weten hoe je dit voordelig kan doen.
Nou ja, wat imo niet zo logisch is is dat nadat ik ze vertel dat ik er al jaren beleg en 20x ontkent heb dat ik het onder dwang overmaak, en ook nog een officieel document upload waaruit blijkt dat de account gewoon op mijn naam staat ze nog steeds blijven beweren dat het om een scam gaat. Dan zit er echt iets mis in je proces.Youtl schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:31:
[...]
Vervelemd ja. Maar ook logisch, de bank voorkomt zo wel schadeclaims voor fraude
Thanks. Er bestaat bij mijn weten geen goedkopere oplossing voor.Green.car6808 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:24:
[...]
Ik heb transacties in Zwitserse Franken gedaan. Ik dacht dat US dollars niet kan vanaf Revolut omdat IBKR vereist dat dit van een US bankrekening komt.
Ik zou zo snel niet weten hoe je dit voordelig kan doen.
Via Wise kun je dollars wel goedkoper overmaken naar IBKR maar daar zijn de kosten voor het wisselen veel hoger (ik heb Revolut premium).
Ik miste het stukje officieel document dacht gewoon een overzichtje.Pistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:26:
[...]
Nou ja, wat imo niet zo logisch is is dat nadat ik ze vertel dat ik er al jaren beleg en 20x ontkent heb dat ik het onder dwang overmaak, en ook nog een officieel document upload waaruit blijkt dat de account gewoon op mijn naam staat ze nog steeds blijven beweren dat het om een scam gaat. Dan zit er echt iets mis in je proces.
Alleen ik denk (weten zul je niet tenzij je het vraagt) is dat banken liever te hard optreden om zeker te zijn dat fraude word voorkomen dan achteraf de schade moeten vergoeden en oplossen.
Bij Bunq is ook zoiets gebeurd over de wachttijd van 24u las ik wat ook te veel is .
[ Voor 5% gewijzigd door Youtl op 04-02-2025 13:50 ]
Daarnaast accepteert IB volgens mij niet eens inkomende transacties die niet op naam van de klant staan, dus je maakt het jezelf als fraudeur niet bepaald makkelijk is mijn vermoeden.Pistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:26:
[...]
Nou ja, wat imo niet zo logisch is is dat nadat ik ze vertel dat ik er al jaren beleg en 20x ontkent heb dat ik het onder dwang overmaak, en ook nog een officieel document upload waaruit blijkt dat de account gewoon op mijn naam staat ze nog steeds blijven beweren dat het om een scam gaat. Dan zit er echt iets mis in je proces.
Apart, ik heb zelf een broker account bij Amerikaan Charles Schwab en krijg je daar een Amerikaanse ‘IBAN’ (niet een echte bankrekening) maar voert Revolut een overboeking naar de USA op de dag zelf, vanzelf gewoon uit. Maar bij mij gaat het om kleine bedragen misschien scheelt dat.Pistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:28:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Niet mogelijk voor Nederlanders toch?Datisraar schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:15:
[...]
Apart, ik heb zelf een broker account bij Amerikaan Charles Schwab
Revolut naar IBKR ging 4 keer goed, 5e was afwijkend gedrag, toen ging het mis.
[ Voor 13% gewijzigd door Pistachenootje op 06-02-2025 12:19 ]
Ik hoop dat jullie ervaringsdeskundige mij op weg kunnen helpen want op revolut zelf kom ik niet verder.
Stel ik ga revolut als hoofdrekening gebruiken, klopt het dat dus de automatische afschrijvingen niet tellen voor de revpoints?
Stel ik ga revolut als hoofdrekening gebruiken, klopt het dat dus de automatische afschrijvingen niet tellen voor de revpoints?
Nee.martinezoun91 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:30:
Ik hoop dat jullie ervaringsdeskundige mij op weg kunnen helpen want op revolut zelf kom ik niet verder.
Uitsluitend kaartbetalingen, zoals eerder gemeld.
Lijkt me niet dat je ze voor automatische afschrijvingen gaat krijgen omdat het een loyaliteitsprogramma is.martinezoun91 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:30:
Waarbij:The RevPoints programme also allows you to redeem points in the following ways:
- redeeming your points for a benefit
- exchanging your points for something else
- transferring out points to another loyalty program; or
- any other way we allow you to redeem points
...wat dus ook wijst op het moeten ondernemen van acties.The specific Points Receiving Activities and Points Redeeming Activities we offer are set out in the app. They may change at any time and can vary between RevPoints users (for example, based on your plan or location).
Nogmaals: het is een loyaliteitsprogramma en geen korting of spaarsysteem. In principe is het marketing van bedrijven die zo via de app van Revolut kunnen adverteren om jou producten met "korting" te laten kopen, maar dan verpakt in een mooi jasje om het niet op marketing te laten lijken.
Een beetje zoals bij het "winnen" van een tripje naar de dierentuin via de Postcode Loterij.
Dat zit wel Schnorr.
Het enige aantrekkelijke zijn de frequent flyer punten waar je je points naar kan versturen. Als je genoeg punten hebt en die omzet kan je toch gratis vliegenStukfruit schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:45:
[...]
Lijkt me niet dat je ze voor automatische afschrijvingen gaat krijgen omdat het een loyaliteitsprogramma is.
[...]
Waarbij:
[...]
...wat dus ook wijst op het moeten ondernemen van acties.
Nogmaals: het is een loyaliteitsprogramma en geen korting of spaarsysteem. In principe is het marketing van bedrijven die zo via de app van Revolut kunnen adverteren om jou producten met "korting" te laten kopen, maar dan verpakt in een mooi jasje om het niet op marketing te laten lijken.
Een beetje zoals bij het "winnen" van een tripje naar de dierentuin via de Postcode Loterij.
DeGiro accepteert mijn Revolut-rekening niet als tegenrekening. Hun argument is dat Revolut gebruik zou maken van omnibus rekeningen.
Iemand hier ook last van? En: maakt Revolut gebruik van omnibus rekeningen?
Je ziet inderdaad ergens een melding, maar hier werkt het gewoon? Dus gewoon verder gaan met het toevoegen van Revolut aan je account.Olifant123 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:33:
DeGiro accepteert mijn Revolut-rekening niet als tegenrekening. Hun argument is dat Revolut gebruik zou maken van omnibus rekeningen.
Mijn NL-iban van Revolut is ook gewoon gekoppeld aan mijn DeGiro rekening. Zowel bankoverschrijvingen als iDeal stortingen naar DeGiro worden zonder problemen verwerkt.
Hej. Ik heb een Revolut account met daaronder een sub account voor beide kinderen. Ik ben om die reden geupgrade naar een betaalde versie, zodat mijn beide kinderen een eigen account (onder de mijne) + kaart konden krijgen.
Dit werkt op zich zalig. Ik beheer en zie alles (op deze leeftijd ideaal, namelijk 8 en 10). Zakgeld gaat er automatisch naartoe etc.
Nu merk ik soms wel dat het niet handig is dat zij er niet rechtstreeks geld op kunnen ontvangen. Het zou mooi zijn als zij via bv een tikkie direct op hun account wat kunnen ontvangen, of bijvoorbeeld een extratje van hun oma oid.
Klopt het dat dit op geen enkele manier mogelijk is? Of zie ik een instelling oid over het hoofd?
Dit werkt op zich zalig. Ik beheer en zie alles (op deze leeftijd ideaal, namelijk 8 en 10). Zakgeld gaat er automatisch naartoe etc.
Nu merk ik soms wel dat het niet handig is dat zij er niet rechtstreeks geld op kunnen ontvangen. Het zou mooi zijn als zij via bv een tikkie direct op hun account wat kunnen ontvangen, of bijvoorbeeld een extratje van hun oma oid.
Klopt het dat dit op geen enkele manier mogelijk is? Of zie ik een instelling oid over het hoofd?
Niet mogelijk helaas.GustavSan schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:59:
Hej. Ik heb een Revolut account met daaronder een sub account voor beide kinderen. Ik ben om die reden geupgrade naar een betaalde versie, zodat mijn beide kinderen een eigen account (onder de mijne) + kaart konden krijgen.
Twijfel hier door ook of ik ze niet gewoon een rekening bij de ABN wil geven..
Zelf heb ik het ook voor mijn zoon maar twijfel ook of ik niet ergens anders een "echte" kinderrekening moet openen.iketot schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:44:
[...]
Niet mogelijk helaas.
Twijfel hier door ook of ik ze niet gewoon een rekening bij de ABN wil geven..
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Revolut heeft toch zo'n hele simpele QR-code betaal/ontvang functionaliteit? Werkt handig zowel in Nederland als in het buitenland.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Tegenwoordig kun je gewoon een Revolut rekening aan Tikkie toevoegenGustavSan schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:59:
Maar de kinderrekeningen hebben geen eigen IBAN en dus kan je geen Tikkie er op ontvangen.J0kerNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:09:
[...]
Tegenwoordig kun je gewoon een Revolut rekening aan Tikkie toevoegen
De Tikkie kan dus naar de ouder en de ouder weer doorstorten naar kinderrekening. Omslachtig.
@iketot heeft de junior rekening geen eigen revtag? Want dan zou je op die manier gelijk geld op de junior rekening kunnen storten.
tsja ik zie het nog niet gebeuren dat de oma in kwestie dat gaat gebruiken. Vandaar de vraag of Tikkie niet gewoon mogelijk is, dat is wel ingeburgerd en voor iedereen te gebruiken.xxaixx schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:21:
@iketot heeft de junior rekening geen eigen revtag? Want dan zou je op die manier gelijk geld op de junior rekening kunnen storten.
Oh wat gek.iketot schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:48:
[...]
Maar de kinderrekeningen hebben geen eigen IBAN en dus kan je geen Tikkie er op ontvangen.
De Tikkie kan dus naar de ouder en de ouder weer doorstorten naar kinderrekening. Omslachtig.
Zou dat juridisch niet mogen zonder (menselijke) validatie of zo? Heb wel zitten denken om de kinderen een rekening te geven bij Revolut, maar dit is wel nadelig.
Kunnen ze wel gewoon betalen in de winkel met een pasje of app en zo, of ook niet?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Pasje is mogelijk, maar er zitten meer beperkingen op de kinderrekeningen, namelijk ze mogen maar x bedrag op de rekening hebben staan en ze kunnen maar x bedrag per jaar ontvangen.Jan_V schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:03:
[...]
Oh wat gek.
Zou dat juridisch niet mogen zonder (menselijke) validatie of zo? Heb wel zitten denken om de kinderen een rekening te geven bij Revolut, maar dit is wel nadelig.
Kunnen ze wel gewoon betalen in de winkel met een pasje of app en zo, of ook niet?
Heb even gekeken, maar kan het niet terug vinden, dus denk het niet..xxaixx schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:21:
Goedemiddag,
Lees een hele boel maar noet specifiek wat ik wil weten😄
Hopelijk maken jullie mij wat wijzer.
Heb een revolut rekening geopend omdat ik via mijn eigen bank niet meer dan 5000€(Belfius bank) kan storten (van Bitvavo naar Belfius) omdat ze anders mijn rekening blokkeren om te weten te komen vanwaar dat geld komt.
Belgische banken zijn niet scheutig op crypto transacties.
Hoeveel kan je via Bitvavo naar een revolut rekening storten zonder dat ze moeilijk doen?
En kan je bvb een belgische financiering aflossen via u revolutrekening?
Alvast bedankt...
Grtjs
Heb een revolut rekening geopend omdat ik via mijn eigen bank niet meer dan 5000€(Belfius bank) kan storten (van Bitvavo naar Belfius) omdat ze anders mijn rekening blokkeren om te weten te komen vanwaar dat geld komt.
Hoeveel kan je via Bitvavo naar een revolut rekening storten zonder dat ze moeilijk doen?
Alvast bedankt...
Grtjs
Ook Revolut (zoals elke andere bank) kan je rekening blokkeren en vragen om uitleg waar het geld vandaan komt.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:38:
Goedemiddag,
Alvast bedankt...
Grtjs
Dat is gewoon KYC waar de banken aan moeten voldoen ivm de anti witwas/terrorisme wet.
Als het "gewoon" uit crypto komt wat je kan aantonen, is het toch geen probleem ?
[ Voor 4% gewijzigd door iketot op 10-02-2025 15:55 ]
Specifiek voor België durf ik geen uitspraken te doen, maar ik verwacht sowieso wel dat Revolut vragen gaat stellen over de herkomst als je als nieuwe klant gelijk een flink bedrag (5000 euro) gaat storten op Revolut. Dat staat dan nog even los van dat het met crypto te maken heeft.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:38:
Goedemiddag,
Alvast bedankt...
Grtjs
Ik weet niet precies wat je met 'Belgische financiering' bedoeld maar in NL is het vaak wel zo dat financiële instellingen aflossingen alleen vanaf de vaste tegenrekening accepteren.
iketot schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:55:
[...]
Ook Revolut (zoals elke andere bank) kan je rekening blokkeren en vragen om uitleg waar het geld vandaan komt.
Dat is gewoon KYC waar de banken aan moeten voldoen ivm de anti witwas/terrorisme wet.
Als het "gewoon" uit crypto komt wat je kan aantonen, is het toch geen probleem ?
Nee klopt...wat is het nut dan van een Revolut rekening?
Dat kan ik dan aan mijn eigen bank ook overhandigen.
Ze zeiden mij dat Revolut niet moeilijk zou doen bij stortingen die van Bitvavo komen.
Bedankt voor de info
Dat bedoelde ik idd of het mogelijk was om via Revoltut het saldo van mijn huis af te betalen.Wally2002 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:56:
[...]
Specifiek voor België durf ik geen uitspraken te doen, maar ik verwacht sowieso wel dat Revolut vragen gaat stellen over de herkomst als je als nieuwe klant gelijk een flink bedrag (5000 euro) gaat storten op Revolut. Dat staat dan nog even los van dat het met crypto te maken heeft.
Ik weet niet precies wat je met 'Belgische financiering' bedoeld maar in NL is het vaak wel zo dat financiële instellingen aflossingen alleen vanaf de vaste tegenrekening accepteren.
Maar denk dat je gelijk gaat hebben dat dit enkel mogelijk gaat zijn via eigen bankrekening.
Dus ook hier heeft dan Revolut geen zin 😏
Nee klopt...wat is het nut dan van een Revolut rekening?iketot schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:55:
[...]
Ook Revolut (zoals elke andere bank) kan je rekening blokkeren en vragen om uitleg waar het geld vandaan komt.
Dat kan ik dan aan mijn eigen bank ook overhandigen.
Ze zeiden mij dat Revolut niet moeilijk zou doen bij stortingen die van Bitvavo komen.
Bedankt voor de info
Dit soort info zorgt juist voor geblokkeerde accounts en levert kritische reviews op verschillende platformen.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:08:
[...]
Elke bank moet zich houden aan de AML/KYC regels waaronder dus ook Revolut zoals hiervoor gemeld is.
Is zeker mijn bedoeling niet hoor...Youtl schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:33:
[...]
Dit soort info zorgt juist voor geblokkeerde accounts en levert kritische reviews op verschillende platformen.
Elke bank moet zich houden aan de AML/KYC regels waaronder dus ook Revolut zoals hiervoor gemeld is.
Is enkel mijn onwetendheid....investeer sinds 2019 in crypto en nooit 1€ uitbetaald maar ondertussen heb ik mooie winsten en als we het moeten geloven gaan de komende maanden nog voor meer winsten zorgen.
Nu wil ik die natuurlijk kunnen uitcashen op de wettelijke manier uiteraard maar weet dat belgische banken transacties van crypto boven de 10000€ u rekening blokkeren...ook al kan je aantonen van waar het geld komt...dan nog aanvaarden ze het niet.
Dus ik zou graag een manier willen weten hoe ik aan bvb 100000€ op wettelijke manier op een rekening kan krijgen om bvb mijn huis en auto af te betalen.
Als ik het aan mijn boekhouder vraag dan hoort hij het in Keulen donderen,gesprek met mijn bankdirecteur gehad en kon mij ook niet verder helpen...transacties van rond de 5000€ per maand is geen probleem maar dan ben ik lang bezig hoor om aan die 100000€ te komen hahah
Dus vandaar mijn vraag of hier wijze mensen zitten die mij hier mee kunnen helpen
Ik heb het niet zozeer over jouw specifieke situatie, net als bij iedere andere bank geld dat zolang je alles kan aantonen etc er niks aan de hand is. Hoogstens blokkeren ze je rekening ter verificatie en geven ze deze naar aanleveren van de gegevens weer vrij. Is mij ook overkomen en na uploaden van het gevraagde en verificatie deed alles het weer.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:32:
[...]
Is zeker mijn bedoeling niet hoor...
Is enkel mijn onwetendheid....investeer sinds 2019 in crypto en nooit 1€ uitbetaald maar ondertussen heb ik mooie winsten en als we het moeten geloven gaan de komende maanden nog voor meer winsten zorgen.
Nu wil ik die natuurlijk kunnen uitcashen op de wettelijke manier uiteraard maar weet dat belgische banken transacties van crypto boven de 10000€ u rekening blokkeren...ook al kan je aantonen van waar het geld komt...dan nog aanvaarden ze het niet.
Dus ik zou graag een manier willen weten hoe ik aan bvb 100000€ op wettelijke manier op een rekening kan krijgen om bvb mijn huis en auto af te betalen.
Als ik het aan mijn boekhouder vraag dan hoort hij het in Keulen donderen,gesprek met mijn bankdirecteur gehad en kon mij ook niet verder helpen...transacties van rond de 5000€ per maand is geen probleem maar dan ben ik lang bezig hoor om aan die 100000€ te komen hahah
Dus vandaar mijn vraag of hier wijze mensen zitten die mij hier mee kunnen helpen
Ik had het meer over dat Revolut niet moeilijk doet, dat is onzin en zorgt bij onjuist geïnformeerde klanten voor onnodige frustratie.
Ik vrees dat de fiscus ook interesse gaat hebben in je 100K. Als je zo'n bedrag in 1 keer (of gespreid over een korte periode) wil cashen via (Belgische) banken, wordt je misschien niet meer als kleine 'goede huisvader' belegger gezien. In dat geval riskeer je een belasting van 33% op de meerwaarde die je gerealiseerd hebt.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:32:
[...]
Als je open kaart wil spelen met de fiscus (en dus kan bewijzen waar het geld vandaan komt) moet je eens onderzoeken of je naar een e-depo rekening kan storten.
[ Voor 25% gewijzigd door chrpmm op 10-02-2025 18:09 ]
Je casus lijkt dan niet perse over Revolut te gaan maar meer in het algemeen hoe je met (uitbetalen van) crypto om moet gaan richting de Belgische fiscus.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:32:
[...]
Zoals hiervoor aangegeven zullen alle banken in het kader van regelgeving tegen witwassen transacties monitoren. Banken geven uiteraard geen inzage in hoe ze dat doen, juist ook om te voorkomen dat mensen met kwade bedoelingen onder de radar kunnen blijven.
Wat je vooral niet moet gaan doen is bedragen opdelen in kleinere transacties, dat is juist extra verdacht.
In beginsel lijkt het mij richting een bank voldoende als je, mocht daar om gevraagd worden, kunt aantonen waar het geld vandaan komt.
Het lijkt me verder ook niet aan de bank om op de stoel van de fiscus te gaan zitten, maar dat is meer een vraag voor een belastingadviseur of fiscalist. Het is en blijft jouw geld, dat kan een bank niet zonder wettelijke grondslag zomaar bij zich houden lijkt mij.
Je kunt natuurlijk Revolut proberen, kost je verder ook niets, maar als het echt over significante bedragen gaat lijkt het mij aan te raden een ter zake deskundige adviseur hiervoor in te schakelen.
Heb het mss verkeerd geformuleerd.Youtl schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:44:
[...]
Ik heb het niet zozeer over jouw specifieke situatie, net als bij iedere andere bank geld dat zolang je alles kan aantonen etc er niks aan de hand is. Hoogstens blokkeren ze je rekening ter verificatie en geven ze deze naar aanleveren van de gegevens weer vrij. Is mij ook overkomen en na uploaden van het gevraagde en verificatie deed alles het weer.
Ik had het meer over dat Revolut niet moeilijk doet, dat is onzin en zorgt bij onjuist geïnformeerde klanten voor onnodige frustratie.
Bedoelde enkel dat revolut meer cryptomindet is dan eender welke Belgische bank die wel moeilijk doen na aantonen van crypto gelden
Zo zie je maar dat ik er totaal niets van ken.chrpmm schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:54:
[...]
Ik vrees dat de fiscus ook interesse gaat hebben in je 100K. Als je zo'n bedrag in 1 keer (of gespreid over een korte periode) wil cashen via (Belgische) banken, wordt je misschien niet meer als kleine 'goede huisvader' belegger gezien. In dat geval riskeer je een belasting van 33% op de meerwaarde die je gerealiseerd hebt.
Als je open kaart wil spelen met de fiscus (en dus kan bewijzen waar het geld vandaan komt) moet je eens onderzoeken of je naar een e-depo rekening kan storten.
Mij hebben ze wijs gemaakt dat je een "goede huisvader" bent na dat je u crypto tenminste een jaar hebt laten staan zonder te verkopen/traden ongeacht het bedrag en dat je dan belastingvrij u crypto kan cashen.
Nee het gaat mij ook niet om de fiscus...ik wil sowieso betalen wat wettelijk verplicht is.Wally2002 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:32:
[...]
Je casus lijkt dan niet perse over Revolut te gaan maar meer in het algemeen hoe je met (uitbetalen van) crypto om moet gaan richting de Belgische fiscus.
Zoals hiervoor aangegeven zullen alle banken in het kader van regelgeving tegen witwassen transacties monitoren. Banken geven uiteraard geen inzage in hoe ze dat doen, juist ook om te voorkomen dat mensen met kwade bedoelingen onder de radar kunnen blijven.
Wat je vooral niet moet gaan doen is bedragen opdelen in kleinere transacties, dat is juist extra verdacht.
In beginsel lijkt het mij richting een bank voldoende als je, mocht daar om gevraagd worden, kunt aantonen waar het geld vandaan komt.
Het lijkt me verder ook niet aan de bank om op de stoel van de fiscus te gaan zitten, maar dat is meer een vraag voor een belastingadviseur of fiscalist. Het is en blijft jouw geld, dat kan een bank niet zonder wettelijke grondslag zomaar bij zich houden lijkt mij.
Je kunt natuurlijk Revolut proberen, kost je verder ook niets, maar als het echt over significante bedragen gaat lijkt het mij aan te raden een ter zake deskundige adviseur hiervoor in te schakelen.
Het gaat er om dat ik een groot bedrag op mijn rekening wil hebben om mijn huis en auto in 1x af te kunnen betalen.
Bij mijn huidige bank (Belfius) gaat dit niet...ben op gesprek geweest bij de bankdirecteur en hij zei "ook als ik kan aantonen waar het geld vandaag komt dit voor 85% geweigerd gaat worden om dit op mijn rekening te storten"
Dus zoek ik een andere manier om dit bedrag in handen te krijgen maar hier heeft eerder al iemand op geantwoord dat ik waarschijnlijk mijn huis en auto niet via een andere rekening kan betalen maar enkel via mijn eigen bankrekening.
Snap dus niet hoe cryptomiljonairs dan huizen en auto's kunnen kopen😄
Ik denk niet dat daar duidelijke regels voor bestaan en dat het afhangt van de interpretatie van de ambtenaar die je dossier behandeld. Een jaar inactief zijn, is een argument in je voordeel maar biedt geen zekerheid.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:24:
[...]
Zo zie je maar dat ik er totaal niets van ken.
Mij hebben ze wijs gemaakt dat je een "goede huisvader" bent na dat je u crypto tenminste een jaar hebt laten staan zonder te verkopen/traden ongeacht het bedrag en dat je dan belastingvrij u crypto kan cashen.
Ik zou dus het crypto geld naar een e-depo rekening van FOD financiën laten overmaken als Belfius het niet wil ontvangen. Ofwel laten ze je gerust en kan je van e-depo naar Belfius ofwel starten ze een onderzoek en riskeer je de 33%.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:41:
[...]
Bedankt ...hoop op de juiste ambtenaar dan😄
[ Voor 25% gewijzigd door chrpmm op 10-02-2025 19:46 ]
Ik denk dat Revolut daar in elk geval geen uitspraak over doet. Volgens mij is het zo dat het blokkeren van rekeningen (of andere vervelende maatregelen) door banken (en dus ook door Revolut) genomen worden op basis van meer zaken dan alleen de grootte van de transactie.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:38:
Goedemiddag,
Alvast bedankt...
Grtjs
In elk geval zijn er veel voorbeelden waarbij ook Revolut deze maatregelen neemt bij (o.a.) Crypto-transacties die (om welke reden dan ook) als "ongebruikelijk" of "verdacht" worden beoordeeld.
Ik heb zelf regelmatig bedragen van mijn Revolut rekening van en naar crypto exchanges overgemaakt (wel onder de €5000.-) en heb daar nooit problemen bij ondervonden
Bedankt ...hoop op de juiste ambtenaar dan😄chrpmm schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:34:
[...]
Ik denk niet dat daar duidelijke regels voor bestaan en dat het afhangt van de interpretatie van de ambtenaar die je dossier behandeld. Een jaar inactief zijn, is een argument in je voordeel maar biedt geen zekerheid.
Nee idd....mijn dochter heeft ook verschillende keren een bedrag onder de 5000€ uitbetaald op een Belgische bank en heeft er tot hier toe ook geen problemen mee gehad.Green.car6808 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:39:
[...]
Ik denk dat Revolut daar in elk geval geen uitspraak over doet. Volgens mij is het zo dat het blokkeren van rekeningen (of andere vervelende maatregelen) door banken (en dus ook door Revolut) genomen worden op basis van meer zaken dan alleen de grootte van de transactie.
In elk geval zijn er veel voorbeelden waarbij ook Revolut deze maatregelen neemt bij (o.a.) Crypto-transacties die (om welke reden dan ook) als "ongebruikelijk" of "verdacht" worden beoordeeld.
Ik heb zelf regelmatig bedragen van mijn Revolut rekening van en naar crypto exchanges overgemaakt (wel onder de €5000.-) en heb daar nooit problemen bij ondervonden
Maar als ik het zo moet doen ....een transactie van 5000€ per maand(denk als je dit 2 tot 3x per maand zou doen dit niet goed komt) dan ben ik 2 jaar bezig om aan die 100000€ te komen.
Daarom dat ik hoopte dat hier iemand ervaring met dit zaken zou hebben hoe het sneller kan.
Van een e-depo rekening nog nooit van gehoord.chrpmm schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:34:
[...]
Ik denk niet dat daar duidelijke regels voor bestaan en dat het afhangt van de interpretatie van de ambtenaar die je dossier behandeld. Een jaar inactief zijn, is een argument in je voordeel maar biedt geen zekerheid.
[...]
Ik zou dus het crypto geld naar een e-depo rekening van FOD financiën laten overmaken als Belfius het niet wil ontvangen. Ofwel laten ze je gerust en kan je van e-depo naar Belfius ofwel starten ze een onderzoek en riskeer je de 33%.
Ga dit zeker eens bekijken
Bedankt
Ik zelf denk ook wel eens na wat ik zou doen als ik een keer een hele grote koop of verkoop van BTC wil doen.minas007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:48:
[...]
Nee idd....mijn dochter heeft ook verschillende keren een bedrag onder de 5000€ uitbetaald op een Belgische bank en heeft er tot hier toe ook geen problemen mee gehad.
Maar als ik het zo moet doen ....een transactie van 5000€ per maand(denk als je dit 2 tot 3x per maand zou doen dit niet goed komt) dan ben ik 2 jaar bezig om aan die 100000€ te komen.
Daarom dat ik hoopte dat hier iemand ervaring met dit zaken zou hebben hoe het sneller kan.
Ik heb het daar ook wel eens met Crypto exchanges over gehad. Stel je hebt (bijvoorbeeld) alleen Bicoin en je hebt het allemaal bij een grote Nederlandse Exchange gekocht, dan kan die exchange vaak ook voor je bemiddelen als het gaat om bewijs / aannemelijk maken dat het een legitieme transactie is. Bij een van de drie grote banken kan je dan met iemand bellen en afspreken dat er een grote transactie aankomt en wat de details daarvan zijn.
In het geval van Revolut krijg je nooit iemand telefonisch te spreken (tenzij je Ultra hebt ? Weet niet maar zou kunnen bij een van de duurste abonnementen dat er een soort telefonische support is).
[ Voor 5% gewijzigd door Green.car6808 op 10-02-2025 19:59 ]
Ik lees op reddit van die verhalen dat ze bedragen tussen de 10 en 50000€ wekelijks laten uitbetalen en dat ze bij de eerste storting telefoon kregen van de bank waar ze mee bezig zijn...ze leggen dan uit dat dit van cryptowinsten komt die ze hebben aangekocht met hun huidige rekeningnummer en dat ze daarna niets meer van de bank hoorden.Green.car6808 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:58:
[...]
Ik zelf denk ook wel eens na wat ik zou doen als ik een keer een hele grote koop of verkoop van BTC wil doen.
Ik heb het daar ook wel eens met Crypto exchanges over gehad. Stel je hebt (bijvoorbeeld) alleen Bicoin en je hebt het allemaal bij een grote Nederlandse Exchange gekocht, dan kan die exchange vaak ook voor je bemiddelen als het gaat om bewijs / aannemelijk maken dat het een legitieme transactie is. Bij een van de drie grote banken kan je dan met iemand bellen en afspreken dat er een grote transactie aankomt en wat de details daarvan zijn.
In het geval van Revolut krijg je nooit iemand telefonisch te spreken (tenzij je Ultra hebt ? Weet niet maar zou kunnen bij een van de duurste abonnementen dat er een soort telefonische support is).
Denk dat ik het zo eens ga proberen met een transactie van 15000€ en zien wat er dan gebeurd.
Want het gesprek dat ik had met de bankdirecteur was niet zo positief ...het kan natuurlijk zijn dat hij dat met opzet deed zodat ik geen transacties zou doen aangezien het in België nog allemaal niet zo duidelijk is omtrent crypto
Maar als ik een transactie doe met het argument dat het uit winstzn van crypto komt die ik met mijn betaalrzkening heb aangekocht dat ze het dan ook zo laten.
Wie niet waagt niet wint🤷♂️😄
Bij jou en bij @oohh is het dus gelukt. Mij lukt het niet. Ik kreeg een mail van DeGiro dat de verificatiestorting terug wordt gestort omdat (citaat): "Je storting is in goede orde ontvangen. De rekening kan helaas niet gekoppeld worden aan je account omdat de storting afkomstig is van een Revolut of Wise account. Wij kunnen geen bankrekening koppelen als deze wordt aangehouden bij een financiële instelling die een omnibusrekening gebruikt, zoals Wise of Revolut.". Bij vervolgvraag kreeg ik het antwoord: "Helaas is dit vanuit intern beleid niet toegestaan, omdat Revolut nog wel gebruik maakt van omnibus-rekeningen.".xxaixx schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:02:
Mijn NL-iban van Revolut is ook gewoon gekoppeld aan mijn DeGiro rekening. Zowel bankoverschrijvingen als iDeal stortingen naar DeGiro worden zonder problemen verwerkt.
Hierna wees ik er op dat het bij anderen wel is verwerkt. Vervolgens kreeg ik het antwoord: "Het is niet de bedoeling dat klanten een Revolut rekening koppelen. Ook als dit voorheen gelukt is, informeren wij onze klanten dat dit niet is toegestaan met terugwerkende kracht vanwege ons interne beleid."
Jammer dat DeGiro mijn Revolut-rekening niet wil accepteren.
[ Voor 22% gewijzigd door Olifant123 op 10-02-2025 21:14 ]
Ik vind de argumentatie over omnibusrekeningen merkwaardig. Ik zou als ik jou was nog wel doorvragen om een nadere uitleg. op basis van welke wetgeving zij een Revolut tegenrekening kunnen en mogen weigeren?Olifant123 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:13:
Jammer dat DeGiro mijn Revolut-rekening niet wil accepteren.
Revolut biedt een volwaardige bankrekening aan in Nederland, heeft een EU bankvergunning, valt onder het deposito garantiestelsel en is ook vertegenwoordigd in NL. Dat lijkt me toch vergelijkbaar met Rabo, ING etc., waar wel tegenrekeningen van geaccepteerd worden.
Wellicht blijven ze in beleid hangen van jaren geleden, toen Revolut nog geen bankvergunning had maar alleen een e-money licence?
Eventueel zou je een vraag kunnen stellen aan DNB.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het aan Revolut voorgelegd en kreeg via de chat de reactie: "Revolut gebruikt een pooled accountstructuur voor sommige services, wat vergelijkbaar kan zijn met een omnibusaccount. Dit zou de reden kunnen zijn dat DeGiro bepaalde beperkingen heeft. Helaas is het accepteren van Revolut-accounts ter beoordeling van DeGiro."... Op de DNB website lees ik: "Als het gaat om het overboeken van bedragen van een spaar- of beleggingsrekening naar een betaalrekening of andersom, is daarom het verbod op IBAN-discriminatie niet van toepassing." (Hoewel het in dit citaat om IBAN-discriminatie gaat, interpreteer ik dit citaat als dat het dan ook slaat op NL IBANs, dat blijkbaar een broker/beleggingsrekening die vrijheid heeft om een IBAN te weigeren... Absurd...)Wally2002 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:36:
[...]
Ik vind de argumentatie over omnibusrekeningen merkwaardig. Ik zou als ik jou was nog wel doorvragen om een nadere uitleg. op basis van welke wetgeving zij een Revolut tegenrekening kunnen en mogen weigeren?
Revolut biedt een volwaardige bankrekening aan in Nederland, heeft een EU bankvergunning, valt onder het deposito garantiestelsel en is ook vertegenwoordigd in NL. Dat lijkt me toch vergelijkbaar met Rabo, ING etc., waar wel tegenrekeningen van geaccepteerd worden.
Wellicht blijven ze in beleid hangen van jaren geleden, toen Revolut nog geen bankvergunning had maar alleen een e-money licence?
Eventueel zou je een vraag kunnen stellen aan DNB.
[ Voor 7% gewijzigd door Olifant123 op 10-02-2025 22:26 ]
Heel bijzonder. Ik had eerst ook problemen om mijn beleggingsrekening van Centraal Beheer te koppelen aan Revolut, omdat ze geen IBAN-check konden doen. Sinds Revolut dat wel aanbiedt via Surepay, waardoor Tikkie nu ook werkt, is dat wel mogelijk.Olifant123 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:24:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb het aan Revolut voorgelegd en kreeg via de chat de reactie: "Revolut gebruikt een pooled accountstructuur voor sommige services, wat vergelijkbaar kan zijn met een omnibusaccount. Dit zou de reden kunnen zijn dat DeGiro bepaalde beperkingen heeft. Helaas is het accepteren van Revolut-accounts ter beoordeling van DeGiro."... Op de DNB website lees ik: "Als het gaat om het overboeken van bedragen van een spaar- of beleggingsrekening naar een betaalrekening of andersom, is daarom het verbod op IBAN-discriminatie niet van toepassing." (Hoewel het in dit citaat om IBAN-discriminatie gaat, interpreteer ik dit citaat als dat het dan ook slaat op NL IBANs, dat blijkbaar een broker/beleggingsrekening die vrijheid heeft om een IBAN te weigeren... Absurd...)
Mijn ervaring is dat Revolut langzaam is in het bekijken van “verdachte transfers” en onlogische algoritme heeft ter beoordeling. Mijn rekening werd geblokkeerd omdat ik belasting terugkreeg op mijn Engelse account (werk in Engeland). Nu zijn alle inkomende gelden geblokkeerd en krijg ik dus ook mijn salaris niet gestort voor deze maand.
Het leek aan het begin zo handig. Gewoon een buitenlandse account koppelen en alle verificatie ging automatisch. In tegenstelling tot de DB toen ik in Duitsland werkte. Ik zou het dus nooit weer doen.
Het leek aan het begin zo handig. Gewoon een buitenlandse account koppelen en alle verificatie ging automatisch. In tegenstelling tot de DB toen ik in Duitsland werkte. Ik zou het dus nooit weer doen.
Job