"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Vandaag werd onze gezamenlijke rekening bij Revolut geblokkeerd omdat het salaris van mijn vrouw (dat al een jaar elke maand op deze rekening binnenkomt) als verdacht is aangemerkt. Dan kan je dus niet mee bij je geld. Op vakantie in Oostenrijk. In dit soort situaties is Revolut dezelfde hel als bunq, je komt in een chathel met een oostblokker die van toeten nog blazen weet en alleen met gescripte antwoorden komt. Ik ben klaar met fintechs, lekker weer naar een ouderwetse grootbank. Tips ?job-lek schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:59:
Mijn ervaring is dat Revolut langzaam is in het bekijken van “verdachte transfers” en onlogische algoritme heeft ter beoordeling. Mijn rekening werd geblokkeerd omdat ik belasting terugkreeg op mijn Engelse account (werk in Engeland). Nu zijn alle inkomende gelden geblokkeerd en krijg ik dus ook mijn salaris niet gestort voor deze maand.
Het leek aan het begin zo handig. Gewoon een buitenlandse account koppelen en alle verificatie ging automatisch. In tegenstelling tot de DB toen ik in Duitsland werkte. Ik zou het dus nooit weer doen.
Openbank. Die hebben een echte helpdesk.wpeterw schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:51:
[...]
Vandaag werd onze gezamenlijke rekening bij Revolut geblokkeerd omdat het salaris van mijn vrouw (dat al een jaar elke maand op deze rekening binnenkomt) als verdacht is aangemerkt. Dan kan je dus niet mee bij je geld. Op vakantie in Oostenrijk. In dit soort situaties is Revolut dezelfde hel als bunq, je komt in een chathel met een oostblokker die van toeten nog blazen weet en alleen met gescripte antwoorden komt. Ik ben klaar met fintechs, lekker weer naar een ouderwetse grootbank. Tips ?
Dit topic gaat alleen over Revolut. Voor andere banken kun je kijken bij:
Het grote gratis bankentopic
Het 'Welke bank' topic
Ik moet zeggen dat ik erg schrik van dit soort berichten. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt (na ongeveer twee jaar Revolut). Hoe kan zoiets dan ? Blokkade nadat je salaris gestort wordt .wpeterw schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:51:
[...]
Vandaag werd onze gezamenlijke rekening bij Revolut geblokkeerd omdat het salaris van mijn vrouw (dat al een jaar elke maand op deze rekening binnenkomt) als verdacht is aangemerkt. Dan kan je dus niet mee bij je geld. Op vakantie in Oostenrijk. In dit soort situaties is Revolut dezelfde hel als bunq, je komt in een chathel met een oostblokker die van toeten nog blazen weet en alleen met gescripte antwoorden komt. Ik ben klaar met fintechs, lekker weer naar een ouderwetse grootbank. Tips ?
Ik houd me ook ver weg van zulke fintech-banken; het zijn slechts leuke aanvullende diensten, maar dat is het...Green.car6808 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:51:
[...]
Ik moet zeggen dat ik erg schrik van dit soort berichten. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt (na ongeveer twee jaar Revolut). Hoe kan zoiets dan ? Blokkade nadat je salaris gestort wordt .
ING en ABN-AMRO zullen geleidelijk een Debit Visa en Mastercard introduceren, en daar hebben we daadwerkelijk een helpdesk waar ze alles weten mij over de binnenkomende en uitgaven.
Revolut levert meer diensten dan alleen een debit Mastercard of Visa. Ik vind Revolut best goed en ik snap niet dat er klanten zijn van Revolut die steeds blokkades en slechte ervaringen met support hebben.Ultrafast schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:58:
[...]
Ik houd me ook ver weg van zulke fintech-banken; het zijn slechts leuke aanvullende diensten, maar dat is het...
ING en ABN-AMRO zullen geleidelijk een Debit Visa en Mastercard introduceren, en daar hebben we daadwerkelijk een helpdesk waar ze alles weten mij over de binnenkomende en uitgaven.
Ik heb al 5 jaar Revolut en gebruik het vooral als wisselgeldrekening. Nooit problemen gehad. bunq is een ander verhaal, maar met Revolut alles prima. Ook in Roemenië prima met Uber kunnen gebruiken.Green.car6808 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:51:
[...]
Ik moet zeggen dat ik erg schrik van dit soort berichten. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt (na ongeveer twee jaar Revolut). Hoe kan zoiets dan ? Blokkade nadat je salaris gestort wordt .
Gelijkaardige ervaringen hier met blokkeren van rekeningen en moeilijkheden om alles weer vrij te geven. Laatste keer is nu wel al een paar jaar geleden.Green.car6808 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:51:
[...]
Wees gewoon klaar met alle mogelijke documenten (in mijn geval contract en payslips). Als ik een vermoeden had dat ze zouden blokkeren (bijv grotere bedragen en/of vreemde valuta) nam ik voorgaand contact op zodat ze alle papierwerk al hadden.
Had recent ook issues met het openen van een pro rekening omdat ik geen zakelijke website/Instagram/Facebook heb..
Ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik ben na een paar jaar gebruik, zeer tevreden over Revolut, zeker met internationaal verkeer. Heb zelfs een betaald account bij Revolut. Echter je hoeft toch niet alleen 1 bankrekening te hebben en alles met Revolut te doen? Menig tweaker hier bankiert bij meerdere banken. Ik laat mijn salaris bij een grootbank storten maar zeker niet bij een fintech. Gebruik Revolut voor ‘erbij’. Heb je de best of 2 worlds.wpeterw schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:51:
[...]
Altijd goed om risico te spreiden natuurlijk, maar ik zie zelf geen aanleiding om de dienstverlening van de Nederlandse grootbanken te idealiseren tov fintech banken.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Bij N26 krijg je een Duitse IBAN dus ik zie het probleem niet. Dat ze ideal niet ondersteunen betekend niet dat het zo voor altijd blijft. Net als "beperkt"...dat verandert ook nog wel.
Maar ik heb meegemaakt dat mijn Openbank pas was geblokkeerd (mijn eigen fout). 5 min met de helpdesk aan de lijn en alles was opgelost.
[ Voor 16% gewijzigd door HSG op 22-02-2025 09:12 ]
De aanleiding is de wetgeving en de diverse (torenhoge) boetes die aan banken zijn opgelegd voor het mogelijk maken van witwassen. Daardoor worden banken steeds voorzichtiger. Een rekening blokkeren aan de hand van een algoritme is relatief makkelijk te implementeren. Als er af en toe iets doorheen slipt en dit komt bij een controle naar voren, zet je het algoritme gewoon ietsje strakker. Het probleem wordt bij de klant gelegd die mag aantonen dat alles legit is.peacelord schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:41:
Ik ben wel benieuwd wat dan precies de aanleiding is voor de blokkades. Ben zelf al jaren klant en heb het afgelopen jaar mijn dino bank afgebouwd maar nooit problemen gehad. Daarentegen een aantal keer genoodzaakt geweest om de ics helpdesk te contacten. Standaard ontvang je een ontvangstmail met de mededeling dat ze proberen om binnen 15 werkdagen te reageren. Telefonisch ook naadje.
Altijd goed om risico te spreiden natuurlijk, maar ik zie zelf geen aanleiding om de dienstverlening van de Nederlandse grootbanken te idealiseren tov fintech banken.
De grootbanken/dinobanken gooien de prijs van hun bankproducten gewoon steeds iets omhoog om al die medewerkers te kunnen betalen die de controles moeten doen (en wordt het verkocht als 'nog veiliger'). Voor de fintechs, die het moeten hebben van het aanbieden van gratis producten, wordt er minder snel een batterij mensen aangenomen en moet je dus langer wachten op vrijgave.
Mijn vraag gaat erover wat je als Nederlands burger voor bijzondere activiteiten met je bankrekening onderneemt om in die screening naar boven te komen? Ik lees hier bijvoorbeeld een mede Tweaker die cryptotransacties in de duizenden euro’s uitoefent of stortingen doet die voortkomen uit de cryptohandel. Dat is toch niet gek dat de overheid (en daarmee het bankwezen) hier bovenop zit?
Op het een goede ontwikkeling is: persoonlijk heb ik daar gemengde gevoelens bij. Ja, je wilt de echte criminelen pakken, maar:
- hoe zit het met het rechtsbeginsel: onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
- De bank bouwt een profiel van je op
- De bank kan/mag blijkbaar een eerste levensbehoefte (een bankrekening) zomaar blokkeren
- Door de verplichting bij de banken te leggen en ook hoge boetes uit te delen, kiezen banken logischerwijs het zekere voor het zekere.
- Waar kun je terecht als consument als je het er niet mee eens bent? Kifid schijnt niet onpartijdig te zijn.
Ik gok dat @peacelord erop aanstuurt dat we (degene die al geblokkeerd werden) allemaal (crypto)gangsters zijnWally2002 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:01:
@peacelord dat ga je dus nooit zeker weten, omdat banken daar sowieso niet open over zullen zijn (want dan maak je de crimineel wijzer hoe hij het systeem kan omzeilen). Er resteert dan de informatie die door gebruikers wordt gedeeld, waarvan je maar moet afvragen hoe volledig het verhaal verteld wordt. En af en toe iets op Tros radar e.d. over iemand die moest uitleggen waarvoor hij een x bedrag aan Albert Heijn had uitgegeven.
Op het een goede ontwikkeling is: persoonlijk heb ik daar gemengde gevoelens bij. Ja, je wilt de echte criminelen pakken, maar:
- De bank kan/mag blijkbaar een eerste levensbehoefte (een bankrekening) zomaar blokkeren
- Door de verplichting bij de banken te leggen en ook hoge boetes uit te delen, kiezen banken logischerwijs het zekere voor het zekere.
- Waar kun je terecht als consument als je het er niet mee eens bent? Kifid schijnt niet onpartijdig te zijn.
Los daarvan zou het fijn zijn moesten ze iets sneller schakelen in geval van blokkade. Of nog steeds een minimum gebruik toelaten tot het juiste papierwerk wordt voorgelegd. Al je rekeningen en kaarten (inclusief commodities, shares, ..) vastzetten omwille van een binnenkomende of uitgaande transfer lijkt me niet ok.
En dit is met een betaalde account van Revolut?
Wat ik begrijp is dat de support het geen is waar deze discrepantie op zit.
(live helpdesk tegenover een AI chatbox)
Omdat ik zelf aardig aan het 'moven' ben en twijfel over mijn gratis status bij Revolut, ben ik benieuwd of de problemen met de support zijn in een betaald plan of met het gratis plan?
Ben wel bereid wat te betalen als dan dit soort problemen wel met een telefoontje opgelost kunnen worden.
Ik begrijp dat je geen gezeur (of nog erger, blokkade) wil, maar dit is natuurlijk omgekeerde wereld. Elke klant zou niet plotseling vanwege een verdachteafwijkende transactie mogen worden afgesloten zonder dat er goede communicatie is.CT schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:04:
[...]
Omdat ik zelf aardig aan het 'moven' ben en twijfel over mijn gratis status bij Revolut, ben ik benieuwd of de problemen met de support zijn in een betaald plan of met het gratis plan?
Ben wel bereid wat te betalen als dan dit soort problemen wel met een telefoontje opgelost kunnen worden.
Mijn grootbank rabo rekening hebben ze geblokkeerd en verwijderd omdat er een aantal mensen ontevreden waren met hun aankoop op mp, en dit hadden gemeld als oplichting. Alles was met 1 week opgelost en de meldingen weg maar wel alles opgezegd door hun. Had 3 weken geen rekening. Nu dus 3 banken. Waar revolut voor mp is.Wally2002 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:01:
@peacelord dat ga je dus nooit zeker weten, omdat banken daar sowieso niet open over zullen zijn (want dan maak je de crimineel wijzer hoe hij het systeem kan omzeilen). Er resteert dan de informatie die door gebruikers wordt gedeeld, waarvan je maar moet afvragen hoe volledig het verhaal verteld wordt. En af en toe iets op Tros radar e.d. over iemand die moest uitleggen waarvoor hij een x bedrag aan Albert Heijn had uitgegeven.
Oja. Geen comminucatie mogelijk. Kreeg steeds 1 bericht. Ga maar naar de politie. En die hadden nog geen info oid. Ging uiteindelijk om 3 transacties van totaal 60 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door Langerakpc op 22-02-2025 17:50 ]
Ik ben een betalende klant van Revolut en ik kan je verzekeren dat je aan de chat functie helemaal niets hebt. Je krijgt prefab antwoorden en de mededeling dat het tot 10 dagen kan duren voor je saldo weer wordt vrijgegeven. "Voor een optimale werking van je account". Voor de duidelijkheid: mijn hele account was geblokkeerd, het saldo was op 100eu na compleet verdwenen.CT schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:04:
[...]
Ok, dat is wel echt zuur.
Maar klinkt ook als een "standaard" procedure die jou dus zomaar kan overkomen?
Je kan wel flink in de problemen komen zo.
Is er ook informatie verstrekt over waarom dit zo geflagged is?
is bijv. die loon storting gewoon 1 werkgever die dit al maanden zo doet of is het een zzp gebeuren waarbij de bron en bedragen wel steeds verschillend zijn om maar is te filosoferen over wat een trigger kan zijn van zo'n blokkade
Nee, je krijgt geen enkele inhoudelijke feedback. Het salaris komt al een jaar binnen op de deze rekening, geen idee wat de trigger is. Het lijkt een slecht algoritme.CT schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:00:
[...]
Ok, dat is wel echt zuur.
Maar klinkt ook als een "standaard" procedure die jou dus zomaar kan overkomen?
Je kan wel flink in de problemen komen zo.
Is er ook informatie verstrekt over waarom dit zo geflagged is?
is bijv. die loon storting gewoon 1 werkgever die dit al maanden zo doet of is het een zzp gebeuren waarbij de bron en bedragen wel steeds verschillend zijn om maar is te filosoferen over wat een trigger kan zijn van zo'n blokkade
Als ze me opeens gaan blokkeren terwijl ik niks crimineels heb gedaan, zeg ik de Revolut rekening meteen op zodra ik weer bij mijn geld kan.
Genoeg andere opties.
[ Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 23-02-2025 14:18 ]
volgens mij was al eens genoemd hier in dit topic of het passief beleggen topic dat je bij Revolut handelt op een 'schaduwbeurs' met mogelijk afwijkende koers, een soort onzichtbare opslag. Hierdoor lijkt het gratis maar betaal je wel degelijk.Pistachenootje schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:22:
Ik zie dat ik bij Revolut een ETF als WEBN (Amundi all world TER 0.07%) gratis kan aanschaffen. Er zijn voor zover ik kan zien geen verdere kosten. Dit lijkt me een interessante broker. Wat zijn de nadelen?
Ik ga/kan het verder niet onderbouwen, dit is wat ik hier op het forum gelezen heb. Dus mogelijk een eerste aanwijzing voor verder onderzoek.
Afhankelijk van je plan kan je een of meerdere transacties voor je ETFs en aandelen gratis per maand doen. Dat is mooi. Het is iets minder qua garanties t.o.v. andere brokers als je veel geld belegd hebt. Er zijn best veel reviews te vinden over Revolut als broker die de voor- en nadelen goed weergevenPistachenootje schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:22:
Ik zie dat ik bij Revolut een ETF als WEBN (Amundi all world TER 0.07%) gratis kan aanschaffen. Er zijn voor zover ik kan zien geen verdere kosten. Dit lijkt me een interessante broker. Wat zijn de nadelen?
Update 26/2
Uiteraard salarisstrook geüpload en vanochtend om 05:00 uur had ik weer controle over mijn betaalrekening.
Automatische incasso's zijn wel gewoon doorgegaan. Ook had ik €120 "zakgeld" waar ik wel over kon beschikken. Blijft een apart "iets".
[ Voor 36% gewijzigd door Bravertal op 26-02-2025 10:52 ]
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Met het 'standard' plan mag je inderdaad 1 'gratis' trade doen. Ik verwacht dat verkopen ook gratis kan als je maar binnen 1 trade blijft? Voor iets als WEBN waar je waarschijnlijk passief in belegd is dit niet anders dan bijv. Trade Republic en het 'gratis' savings plan.Pistachenootje schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:22:
*Gratis tussen haakjes omdat je inderdaad op een schaduwbeurs handelt.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Is dat misschien alleen voor Premium klanten? Ik zie geen aanbieding in de app, alleen het aanbod van de standaard kaart van eur 7,99.Datisraar schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:20:
Mooie actie van Revolut zie ik net in de app dat je tijdelijk een debet visa card kan kopen in Oekraïense kleuren. Alleen moet je dan wel of niet minimaal 5€ storten naar het goede doel? Heb het wel gedaan in ieder geval.
Bij mijn gratis account staat ie gewoon op de hoofdpagina. Misschien heb je hem al weggeklikt?Of-Aaargh schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:08:
[...]
Is dat misschien alleen voor Premium klanten? Ik zie geen aanbieding in de app, alleen het aanbod van de standaard kaart van eur 7,99.
:strip_exif()/f/image/CSl0LmoRy7TjdPmqOIjEyysu.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is bij ons doorzichtig oranjeoscarwashere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:32:
Niet te verwarren met de Ikea Family klantenkaart

ja, dat werktdirk_mec schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:12:
Weet iemand of de €200 gratis cashopname ook werkt voor een cashopname in een andere valuta in het buitenland?
Ja, die zien er in je Apple Wallet ook zo uit. Pride in ieder geval wel en ga er vanuit dat het bij de Oekraïne-pas ook het geval is.jojost1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:12:
Weet iemand of je die ‘speciale’ passen zoals die Oekraïne of Pride ook in Pay kan krijgen en dat ze er dan ook zo uit zien?
Ja, ik heb de Oekraïne kaart in m’n Wallet staan met bovenste helft blauw en onder geel.jojost1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:12:
Weet iemand of je die ‘speciale’ passen zoals die Oekraïne of Pride ook in Pay kan krijgen en dat ze er dan ook zo uit zien?
Ik zie ook niksAnakha schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:22:
[...]
Bij mijn gratis account staat ie gewoon op de hoofdpagina. Misschien heb je hem al weggeklikt?
[Afbeelding]
Edit ; app even sluiten en kwam tevoorschijn
Wat is het voordeel van een fysieke kaart ?
[ Voor 9% gewijzigd door MarioMark1541 op 01-03-2025 20:52 ]
Nu vraagt Revolut echter weer om identificatie dmv paspoort en wellicht gezichtsscsn.
Is dit normaal bij Revolut?
Heeft een fysieke kaart verder ook nog meerwaarde tegenover je pas in Apple wallet?jojost1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:10:
Super, dan is het misschien wel leuk zo’n andere pas
Betalen bij terminals waar contactloos betalen niet beschikbaar is/niet werkt? In NL is dat uiteraard al jaren geen issue.MarioMark1541 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:53:
[...]
Heeft een fysieke kaart verder ook nog meerwaarde tegenover je pas in Apple wallet?
Een fysieke kaart kun je gebruiken als je telefoon leeg is of de app niet werkt. 😉MarioMark1541 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:53:
[...]
Heeft een fysieke kaart verder ook nog meerwaarde tegenover je pas in Apple wallet?
Voor mij in Nederland nul, maar op reis wel eens (landen met minder contactloos of landen met nog wat meer cash als Japan)MarioMark1541 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:53:
[...]
Dat weet Apple niet wanneer je Apple Pay gebruikt hoor, al is dat bijv anders bij Google Pay (verschillende implementaties). Maar goed, is een andere discussie.RobertMe schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:28:
En een fysieke kaart kun je gebruiken zonder Apple / Google / Garmin / ... te laten weten waar je wanneer voor hoeveel betaald hebt.
Verwijderd
Volgens mij ben je minimaal 9 euro kwijt (5 euro doneren + 4 euro verzending). Ik heb al Maestro en Mastercard, visa voegt dan niet veel toe denk ik.Datisraar schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:20:
Mooie actie van Revolut zie ik net in de app dat je tijdelijk een debet visa card kan kopen in Oekraïense kleuren. Alleen moet je dan wel of niet minimaal 5€ storten naar het goede doel? Heb het wel gedaan in ieder geval.
Voor mij een reden om weer naar een traditionele bank te gaan. Geen zin in dit soort grappen. Het overkwam mij terwijl ik op vakantie was. Ik was betalend klant, support doet helemaal NIKS voor je. Gebrekkige chat met standaard antwoorden. Dit kan dus IEDEREEN op elk WILLEKEURIG moment gebeuren. In die onzekerheid heb ik geen zin.Bravertal schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:45:
Zojuist mijn salaris ontvangen (overheidsinstelling) en dit wordt als verdacht aangegeven. Ben nu een jaar klant bij Revolut. Moet een salarisstrook uploaden en dan wordt mijn rekening weer vrijgegeven.
Update 26/2
Uiteraard salarisstrook geüpload en vanochtend om 05:00 uur had ik weer controle over mijn betaalrekening.
Automatische incasso's zijn wel gewoon doorgegaan. Ook had ik €120 "zakgeld" waar ik wel over kon beschikken. Blijft een apart "iets".
Ik laat alles storten op en afschrijven van de rekening bij Rabobank.wpeterw schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:34:
[...]
Voor mij een reden om weer naar een traditionele bank te gaan. Geen zin in dit soort grappen. Het overkwam mij terwijl ik op vakantie was. Ik was betalend klant, support doet helemaal NIKS voor je. Gebrekkige chat met standaard antwoorden. Dit kan dus IEDEREEN op elk WILLEKEURIG moment gebeuren. In die onzekerheid heb ik geen zin.
Vanaf de Rabobank maak ik maandelijks een bedrag over naar Revolut, voor gebruik als losse, dagelijkse rekening.
Voordeel daarvan is dat je minder geld op de rekening zelf hebt staan én veel minder 'verdachte' (lees: voor het systeem verdachte) transacties doet.
Zelf geen ervaring mee, maar als het om de herkomst van stortingen gaat dan heb je daar bewijs van nodig. Bv salarisstrook.Song schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:59:
Is er een "standaard pakketje" met documenten die je moet uploaden, in zo'n geval dat je rekening wordt geblokkeerd? Dan kan ik dat wellicht al klaarzetten in geval dat....
Toch blijft Revolut voor mij niet bruikbaar als primaire rekening. Zelfs al hebben ze inmiddels al een tijdje SurePay, vergeleken met Rabobank loop ik toch tegen problemen aan:
* Gemeentebelastingen: Revolut is niet te kiezen als bank voor automatische incasso
* Salaris: mijn werkgever vraagt een kopie bankpas voor controle rekeningnummer, maar daar staat geen rekeningnummer op
* Telefoonabonnement: bij Simyo kwam ik de verificatie niet door, doordat ze m'n naam niet konden controleren op de bankrekening. Toen vroegen ook zij om een kopie bankpas, maar daar staat dus geen rekeningnummer op
* Geen iDIN, dus bij alles wat iDIN gebruikt moet je handmatige verificaties door, wat veel tijd kost (hypotheekaanvraag, online casino's, sommige verzekeraars, etc.)
Hoe doen anderen dit? Of gebruikt praktisch niemand Revolut als primaire rekening?
Wat ruist er door het struikgewas
Salaris: Even een gesprek aanvragen met je HR?
Computer says no natuurlijk maar lijkt mij geschikt voor human engineering. Je naam staat in ieder geval wel op de Revolut kaart.
Telefoonabbo: ik heb m’n KPN abbo zonder problemen kunnen overzetten. Even shoppen tussen telco’s dus.
Geen iDIN: dat is wel een ding maar is iets wat Revolut zelf moet ondersteunen. Wellicht dat ze wel zullen meegaan met eID t.z.t.? Veel zaken die je noemt doe je niet dagelijks (online gokken hoop ik ook niet

Al met al zijn wij als early adopters degenen die door de monopolie van de Nederlandse grootbanken zullen moeten heenbreken. Volhouden dus!
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Gemeentebelastingen krijg ik gewoon een aanslag van en kan je na inloggen via DigiD betalen met iDeal (kan via revolut) of zelf overmaken naar de genoemde bankrekening met omschrijving. Incasso is gewoon mogelijk want kan vanaf elke IBAN. Dit zouden ze gewoon moeten accepteren, ook omdat ze sinds ruim een jaar gewoon een NL IBAN uitgeven, anders even bellen of mailen om dit handmatig in het systeem aan te laten passen bij je gemeente.Cybje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:28:
Ik zit inmiddels een paar jaar bij Revolut, omdat ik eigenlijk als doel heb de rekening als primaire rekening te gebruiken. De constante prijsverhogingen bij Rabobank, terwijl de app nooit voorbij het jaar 2010 is gekomen en je geen unieke features hebt, staan me tegen.
Toch blijft Revolut voor mij niet bruikbaar als primaire rekening. Zelfs al hebben ze inmiddels al een tijdje SurePay, vergeleken met Rabobank loop ik toch tegen problemen aan:
* Gemeentebelastingen: Revolut is niet te kiezen als bank voor automatische incasso
* Salaris: mijn werkgever vraagt een kopie bankpas voor controle rekeningnummer, maar daar staat geen rekeningnummer op
* Telefoonabonnement: bij Simyo kwam ik de verificatie niet door, doordat ze m'n naam niet konden controleren op de bankrekening. Toen vroegen ook zij om een kopie bankpas, maar daar staat dus geen rekeningnummer op
* Geen iDIN, dus bij alles wat iDIN gebruikt moet je handmatige verificaties door, wat veel tijd kost (hypotheekaanvraag, online casino's, sommige verzekeraars, etc.)
Hoe doen anderen dit? Of gebruikt praktisch niemand Revolut als primaire rekening?
Ik gebruik het als het primaire bank. Salaris gaat ook goed. Eigenlijk sinds de LT naar NL IBAN geen problemen meer gehad. Met incasso, iDeal en creditcard heb je eigenlijk alles onder 1 dak.
Enige waar ik mij aan stoor zijn de 'toekomstige incasso's' die nooit kloppen. Sommige bedrijven ben ik al jaren weg en wordt ook niet meer daadwerkelijk afgeschreven maar niet uit het lijstje te krijgen (behalve door de incasso te blokkeren maar dat is niet altijd even slim). Op de dag zelf worden de huidige incasso's' wel afgeschreven/ingehouden. Dus zorg wel altijd voor voldoende saldo op je rekeningen om eventuele onaangekondigde afschrijvingen te kunnen voldoen. Mislukken ze dan schrijven ze niet automatisch de volgende dag af en komt er een 'wanbetaling' naar de incassant. Bijvoorbeeld bij HBO moet je de betaling altijd in 1x doen anders vervalt je levenslange korting.
Revolut heeft (nog?) geen creditcard, alleen debitcard.Deezers schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:39:
[...]
Gemeentebelastingen krijg ik gewoon een aanslag van en kan je na inloggen via DigiD betalen met iDeal (kan via revolut) of zelf overmaken naar de genoemde bankrekening met omschrijving. Incasso is gewoon mogelijk want kan vanaf elke IBAN. Dit zouden ze gewoon moeten accepteren, ook omdat ze sinds ruim een jaar gewoon een NL IBAN uitgeven, anders even bellen of mailen om dit handmatig in het systeem aan te laten passen bij je gemeente.
Ik gebruik het als het primaire bank. Salaris gaat ook goed. Eigenlijk sinds de LT naar NL IBAN geen problemen meer gehad. Met incasso, iDeal en creditcard heb je eigenlijk alles onder 1 dak.
Enige waar ik mij aan stoor zijn de 'toekomstige incasso's' die nooit kloppen. Sommige bedrijven ben ik al jaren weg en wordt ook niet meer daadwerkelijk afgeschreven maar niet uit het lijstje te krijgen (behalve door de incasso te blokkeren maar dat is niet altijd even slim). Op de dag zelf worden de huidige incasso's' wel afgeschreven/ingehouden. Dus zorg wel altijd voor voldoende saldo op je rekeningen om eventuele onaangekondigde afschrijvingen te kunnen voldoen. Mislukken ze dan schrijven ze niet automatisch de volgende dag af en komt er een 'wanbetaling' naar de incassant. Bijvoorbeeld bij HBO moet je de betaling altijd in 1x doen anders vervalt je levenslange korting.
Verder gebruik ik hier ook Revolut als hoofdbank en dat gaat eigenlijk overal prima.
Volgens mij heb je voor inloggen met iDIN altijd een alternatief voor als je bank dat niet heeft.
Klopt, behalve voor iDeal en overschrijvingen. Maar de marketing push en mails kan je in je account uitzetten.robv73 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:59:
Bankier al 10 jaar bij bunq en heb ter oriëntatie een account bij Revolut aangemaakt...maar allememaggies wat een tsunami aan mail/notificaties...zal vast uit te zetten zijn ga ik vanuit
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Tot nu toe weinig problemen gehad, zeker nu ze bij Surepay aangesloten zijn. Hypotheek (ASN), salaris, verzekeraars (eentje moest via klantenservice ipv website), energie, etc. gaat tot nu toe goed. HBO 1x vergeten vanwege oude pas, maar naar herinnering meteen aangepast en korting behouden.Deezers schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:39:
[...]
Gemeentebelastingen krijg ik gewoon een aanslag van en kan je na inloggen via DigiD betalen met iDeal (kan via revolut) of zelf overmaken naar de genoemde bankrekening met omschrijving. Incasso is gewoon mogelijk want kan vanaf elke IBAN. Dit zouden ze gewoon moeten accepteren, ook omdat ze sinds ruim een jaar gewoon een NL IBAN uitgeven, anders even bellen of mailen om dit handmatig in het systeem aan te laten passen bij je gemeente.
iDin gaat bij mij via de ASN Bank waar ik mijn hypotheek heb lopen, dus dat scheelt ook.
Er is altijd wel een alternatief, maar vaak betekent dat dat je handmatig allemaal gegevens (zoals kopie ID) moet aanleveren en je buiten het geautomatiseerde proces valt. Dus het duurt dan ook vaak langer.iketot schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:14:
[...]
Revolut heeft (nog?) geen creditcard, alleen debitcard.
Verder gebruik ik hier ook Revolut als hoofdbank en dat gaat eigenlijk overal prima.
Volgens mij heb je voor inloggen met iDIN altijd een alternatief voor als je bank dat niet heeft.
Sommige dingen gaan echt niet, zoals gemeentebelastingen bij Purmerend (maar ik kan ze eens proberen te bellen zoals hiervoor gesuggereerd). Sommige dingen zijn vooral irritant ten opzichte van reguliere banken in NL.
Wat ruist er door het struikgewas
het IS een IBAN-rekening nummer, dus ja, dat is hoe je overmaakt. Dat is toch geen verschil met een andere bank?KraveN schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:32:
Even een hele stomme vraag maar ik heb zelf geen revolut. Ik heb zojuist van iemand een revolut rekening nummer gekregen. Kan ik hier gewoon geld naar toe sturen middels de app van bijvoorbeeld een KNAB door dat rekeningnummer als IBAN in te vullen?
Dat had ik ook verwacht, maar het ziet er toch wat anders uit dan een IBAN nummer wat ik gewend ben zeg maar. En alvorens ik iets verkeerd doe en mijn geld kwijt ben doe ik liever een dubbelcheck. Dus bedankt voor je antwoord.de Peer schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:34:
[...]
het IS een IBAN-rekening nummer, dus ja, dat is hoe je overmaakt. Dat is toch geen verschil met een andere bank?
Oh? dan zou ik het niet vertrouwen.KraveN schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:36:
[...]
Dat had ik ook verwacht, maar het ziet er toch wat anders uit dan een IBAN nummer wat ik gewend ben zeg maar.
Het is een geldige IBAN alleen eentje LT en neit in NL die had ik nooit eerder gebruikt en die zien er net wat anders uit dan de IBAN in NL.
Hebben we het hier wel over iemand uit Nederland dan, of over een buitenlander?KraveN schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:42:
[...]
Het is een geldige IBAN alleen eentje LT en neit in NL die had ik nooit eerder gebruikt en die zien er net wat anders uit dan de IBAN in NL.
Nederlandse klanten hebben meestal een Revolut Bank en dus een Nederlandse IBAN. Volgens mij is vrijwel iedereen al overgezet. Klanten waar Revolut Bank niet is gevestigd, hebben een IBAN uit Litouwen. Wat niet zo gek is, want daar is Revolut hoofdzakelijk gevestigd.
Wel iemand uit Nederlad voor zover ik weet. Het is overgemaakt en ik wacht even op zijn reactie. Ga er vanuit dat het goed is.Dennisweb schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:06:
[...]
Hebben we het hier wel over iemand uit Nederland dan, of over een buitenlander?
Nederlandse klanten hebben meestal een Revolut Bank en dus een Nederlandse IBAN. Volgens mij is vrijwel iedereen al overgezet. Klanten waar Revolut Bank niet is gevestigd, hebben een IBAN uit Litouwen. Wat niet zo gek is, want daar is Revolut hoofdzakelijk gevestigd.
Ik kan me niet voorstellen dat een gemeente je IBAN niet zou accepteren. Maar mocht dat wel het geval zijn:Cybje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:12:
[...]
Sommige dingen gaan echt niet, zoals gemeentebelastingen bij Purmerend (maar ik kan ze eens proberen te bellen zoals hiervoor gesuggereerd). Sommige dingen zijn vooral irritant ten opzichte van reguliere banken in NL.
Zoek in het topic even terug op IBAN discriminatie. Men mag geen onderscheid maken in IBAN.
Het grootste nadeel zijn idd de bedrijven die nog verwachten dat je bij een van de grootbanken bankiert en/of hun proces helemaal op idin inrichten.
Maar sinds de NL IBAN is het wel een stuk makkelijker geworden (alhoewel de wetgeving al een tijdje bestaat mbt het geen onderscheid mogen maken met een buitenlandse IBAN en een LT IBAN dus n iet uit zo mogen maken).
Die wetgeving zegt dan weer niks over "gemak". Alleen dat het mogelijk moet zijn om elke IBAN te gebruiken. Zie ook de eerdere post van iemand dus m.b.t. "bij bedrijf X moest ik een los formulier invullen". Alleen een NL IBAN op de website accepteren mag dus, maar dan moet er wel een alternatieve route zijn om een ander IBAN te gebruiken. En de vraag is vervolgens hoeveel (potentiële) klanten daar zin in hebben. Als in: zoeken ze een alternatief bedrijf, betalen ze met een andere bank die "wel werkt", of bewandelen ze daadwerkelijk de alternatieve route waarbij het wel geaccepteerd wordt.Wally2002 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:04:
Maar sinds de NL IBAN is het wel een stuk makkelijker geworden (alhoewel de wetgeving al een tijdje bestaat mbt het geen onderscheid mogen maken met een buitenlandse IBAN en een LT IBAN dus n iet uit zo mogen maken).
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 11-03-2025 22:30 ]
Klopt, dat is ook al langs gekomen hier. Ik heb met de buitenlandse IBAN wel meer moeite ondervonden dan de NL.RobertMe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:29:
[...]
Die wetgeving zegt dan weer niks over "gemak". Alleen dat het mogelijk moet zijn om elke IBAN te gebruiken. Zie ook de eerdere post van iemand dus m.b.t. "bij bedrijf X moest ik een los formulier invullen". Alleen een NL IBAN op de website accepteren mag dus, maar dan moet er wel een alternatieve route zijn om een ander IBAN te gebruiken. En de vraag is vervolgens hoeveel (potentiële) klanten daar zin in hebben. Als in: zoeken ze een alternatief bedrijf, betalen ze met een andere bank die "wel werkt", of bewandelen ze daadwerkelijk de alternatieve route waarbij het wel geaccepteerd wordt.
Maar ook bij die laatste 1 bedrijf waar alles met formulieren moest om een IBAN te wijzigen. En nog per post ook.
Als je online een abo kunt afsluiten, zou het wat mij betreft wettelijk geregeld moeten zijn dat je ook daarna digitaal moet kunnen communiceren.
Het lijkt voor sommige bedrijven blijkbaar nog niet de moeite waard en nemen ze het mislopen van klanten voor lief (of ze hebben gewoon geen idee dat ze omzet missen hierdoor).
Maar overall zou ik (om op de oorspronkelijke vraag terug te komen) wel durven stellen dat overstappen op Revolut als primaire bank inmiddels geen probleem is wat betreft automatische incasso’s en ook acceptatie als tegenrekening voor financiële producten, dankzij de NL IBAN.
De partijen waar je geen keuze hebt (gemeente(belastingen) zijn vaak goed op de hoogte van regelgeving.
En commerciële bedrijven kun je kiezen voor partijen die je het makkelijkst maken.
Dat is een work-around, geen oplossing.ZXRY schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:33:
[...]
Ik laat alles storten op en afschrijven van de rekening bij Rabobank.
Vanaf de Rabobank maak ik maandelijks een bedrag over naar Revolut, voor gebruik als losse, dagelijkse rekening.
Voordeel daarvan is dat je minder geld op de rekening zelf hebt staan én veel minder 'verdachte' (lees: voor het systeem verdachte) transacties doet.
Nee, maar het werkt wel. Ik laat mijn salaris ook bij de Rabo storten en boek maandelijks naar Revolut een bedrag over. Belde banken vullen elkaar voor mij prima aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 13-03-2025 10:59 ]
In de app kun je een mooie pdf uitdraaien van je rekening bevestiging. Te vinden on "Documenten en afschriften -> Persoonlijke -> Rekeningbevestiging". Mijn werkgever vond dat prima. Een bankpas laten zien slaat imo nergens op. Voor Simyo zou dit toch ook moeten lukken.Cybje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:28:
Ik zit inmiddels een paar jaar bij Revolut, omdat ik eigenlijk als doel heb de rekening als primaire rekening te gebruiken. De constante prijsverhogingen bij Rabobank, terwijl de app nooit voorbij het jaar 2010 is gekomen en je geen unieke features hebt, staan me tegen.
Voor iDin had ik even een maand gratis een bunq rekening geopend. Even alles 'idennen' en weer opgezegd.
Dan zou ik heel lief zijn voor Revolut, want bunq heb je zojuist gebruikt ‘zoals het niet bedoeld is’, dus heb je kans op een permaban.xabre16v schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:15:
[...]
In de app kun je een mooie pdf uitdraaien van je rekening bevestiging. Te vinden on "Documenten en afschriften -> Persoonlijke -> Rekeningbevestiging". Mijn werkgever vond dat prima. Een bankpas laten zien slaat imo nergens op. Voor Simyo zou dit toch ook moeten lukken.
Voor iDin had ik even een maand gratis een bunq rekening geopend. Even alles 'idennen' en weer opgezegd.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Laatst nog gekoppeld en werkte prima, betaling Paypal kwam na een aantal dagen binnen met daarin een code.Frituurman schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:35:
Ik heb sindskort een Revolut rekening en wilde mijn Paypal koppelen.. nu zegt PayPal een transactie van 1 cent te hebben gedaan, maar ik zie die nergens in mijn Revolut-rekeningafschrift, dus ik kan Paypal niet koppelen. Andere mensen ervaringen mee?
Ahh.. dus dat kan een paar dagen duren. Dat verklaart een hoop. In een wereld waarin alles instant gaat zo'n beetje, zijn mijn verwachtingen een beetje scheef.jojost1 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:37:
[...]
Laatst nog gekoppeld en werkte prima, betaling Paypal kwam na een aantal dagen binnen met daarin een code.
Ik heb trouwens ook dat ik nog mijn instellingen moet voltooien in de app, maar als ik daar op klik, krijg ik "er is helaas iets misgegaan. Opnieuw proberen". Maar dat is een cirkeltje waar ik niet uit lijk te komen.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Met de zoekfunctie vind ik geen antwoord in dit topic, zodoende hier mijn vraag om gedoe straks te voorkomen..
Kijk even naar de ingestelde limiet van je pas. Staat er geen uitgave limiet dan moet dit denk ik goedkomen als je gewoon de pincode kan intoetsen.peacelord schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:50:
Binnenkort moet ik een pin betaling van 4k doen. Zit er een limiet op de pas van Revolut of is die mits voldoende saldo niet begrensd?
Met de zoekfunctie vind ik geen antwoord in dit topic, zodoende hier mijn vraag om gedoe straks te voorkomen..
Nee, zit er standaard niet op. Heb tijdje geleden ook mijn auto met gewoon de pin aanbetaald.peacelord schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:50:
Binnenkort moet ik een pin betaling van 4k doen. Zit er een limiet op de pas van Revolut of is die mits voldoende saldo niet begrensd?
This title is for sale, please send me a PM
Voor mij was het de makkelijkste manier om een rekening te openen waarvoor ik een rekening kon openen in Engeland, zonder twee maal langs te hoeven gaan bij een onbereikbaar bankgebouw. Daardoor had ik ook maar een rekening die mijn werkgever en de Engelse belastingdienst konden gebruiken. Maar heb er nu nog spijt van dat ik niet toch gewoon geduldig bij een normale bank ben langs gegaan.Datisraar schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:11:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik ben na een paar jaar gebruik, zeer tevreden over Revolut, zeker met internationaal verkeer. Heb zelfs een betaald account bij Revolut. Echter je hoeft toch niet alleen 1 bankrekening te hebben en alles met Revolut te doen? Menig tweaker hier bankiert bij meerdere banken. Ik laat mijn salaris bij een grootbank storten maar zeker niet bij een fintech. Gebruik Revolut voor ‘erbij’. Heb je de best of 2 worlds.
Job
En nu wilde ik dus een poging doen bij revolut want ik wil wat meer rente op mijn spaargeld ipv die lage rentes bij de nederlandse grootbanken.
Maar nu zag ik dus in de kleine lettertjes dat de 2,5% rente alleen geld voor de ULTRA plan van 50 euro per maand? en dat het maar 1,5% is op het standaard plan klopt dit ? of zie ik iets over het hoofd?
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Ja, dat klopt, denk ik (in ieder geval is de rente afhankelijk van het plan / abonnement dat je afneemt. Ik heb de percentages en kosten niet gecontroleerdcopywizard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:38:
ik zit te twijfelen om een gratis bank product te nemen in eerste instantie bij openbank totdat ik hiervan de reviews doorlas.
En nu wilde ik dus een poging doen bij revolut want ik wil wat meer rente op mijn spaargeld ipv die lage rentes bij de nederlandse grootbanken.
Maar nu zag ik dus in de kleine lettertjes dat de 2,5% rente alleen geld voor de ULTRA plan van 50 euro per maand? en dat het maar 1,5% is op het standaard plan klopt dit ? of zie ik iets over het hoofd?
Als je gewoon een hogere / goede spaarrente wilt kun je veel beter even neuzen in: Het spaartopic - Deel 4 . Alleen ben je nogal laat. Vorig jaar kon je nog ruim 3,xx% krijgen bij vele banken. Nu houd het, buiten acties, wel op bij 2,50% (gelijk aan de huidige rente van de ECB). En als je dat topic leest kom je waarschijnlijk uit bij Santander Consumer Bank, Klarna (direct afsluiten, niet via Raisin) en Trade Republic. Die 3 zijn makkelijk te openen (en in gebruik) en bewegen al een tijdje met de ECB rente mee. Zelf heb ik daarvan de eerste twee. Voordeel van Klarna daarbij is dat ze tegenwoordig (schijnbaar) ook uitgaand instant payments doen (naast binnenkomend). En geld opnemen kan naar elke rekening waarvan ooit geld is ontvangen (en op dezelfde naam staat). Ik heb naast een storting vanaf mijn huisbank ook een eurotje vanaf Revolut over gemaakt, en kan bij opnemen nu kiezen of het naar mijm huisbank of Revolut moet. Dus heb Revolut als gratis rekening, het (spaar)geld gratis bij Klarna staan, en als ik wat moet betalen zou ik via instant payments het geld onmiddellijk op de Revolut rekening moeten kunnen krijgen (soort van gelijk aan Revolut spaarrekening dus waarbij je ook eerst geld van spaarrekening maar betaalrekening moet over maken. Alleen uiteraard 2 apps nodig en is het interbancair betaalverkeer).
Dankjewel voor deze duidelijke uitleg hier kan ik wel wat mee.RobertMe schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:12:
[...]
Ja, dat klopt, denk ik (in ieder geval is de rente afhankelijk van het plan / abonnement dat je afneemt. Ik heb de percentages en kosten niet gecontroleerd).
Als je gewoon een hogere / goede spaarrente wilt kun je veel beter even neuzen in: Het spaartopic - Deel 4 . Alleen ben je nogal laat. Vorig jaar kon je nog ruim 3,xx% krijgen bij vele banken. Nu houd het, buiten acties, wel op bij 2,50% (gelijk aan de huidige rente van de ECB). En als je dat topic leest kom je waarschijnlijk uit bij Santander Consumer Bank, Klarna (direct afsluiten, niet via Raisin) en Trade Republic. Die 3 zijn makkelijk te openen (en in gebruik) en bewegen al een tijdje met de ECB rente mee. Zelf heb ik daarvan de eerste twee. Voordeel van Klarna daarbij is dat ze tegenwoordig (schijnbaar) ook uitgaand instant payments doen (naast binnenkomend). En geld opnemen kan naar elke rekening waarvan ooit geld is ontvangen (en op dezelfde naam staat). Ik heb naast een storting vanaf mijn huisbank ook een eurotje vanaf Revolut over gemaakt, en kan bij opnemen nu kiezen of het naar mijm huisbank of Revolut moet. Dus heb Revolut als gratis rekening, het (spaar)geld gratis bij Klarna staan, en als ik wat moet betalen zou ik via instant payments het geld onmiddellijk op de Revolut rekening moeten kunnen krijgen (soort van gelijk aan Revolut spaarrekening dus waarbij je ook eerst geld van spaarrekening maar betaalrekening moet over maken. Alleen uiteraard 2 apps nodig en is het interbancair betaalverkeer).
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Met deze "concurrerende tarieven" van hun ga ik die 1k die er op een spaarrekening staat ook maar verplaatsen. Staat er puur voor het geval dat (ik ineens iets "NU" moet betalen en mijn huisbank niet werkt). Dan kan ik het geld beter bij OpenBank zetten, daar heb ik ook een pinpas van
Als ik hun verhaal zie op Instagram lijkt er wat aan te komen.
Edit:
https://www.instagram.com...mE/?igsh=bGhid2p3MWp6bndq
Lijkt een nieuw kaartdesign.
[ Voor 31% gewijzigd door Youtl op 23-03-2025 11:47 ]
Dit laatste durf ik niet te zeggen, maar ook al zou het werken dan zal Revolut toch zien dat er al een Roemeense rekening is? Wat gebeurt daar dan mee? Ik heb er geen ervaring mee maar zou dat als ik jou was ook even uit zoeken.Song schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:38:
Ik gebruik Revolut met een Nederlandse iban, prima niks mee aan de hand. Maar nu wil mijn Roemeense kennis ook een Nederlands iban (voor o.a. het automatisch betalen van autoverzekering), zij heeft al een Revolut rekening met een Roemeens iban voor de plaatselijke munteenheid Lei. Als zij in de app een nieuwe (valuta) rekening opent met euro dan krijgt ze geen Nederlands iban maar Roemeens. Weet iemand hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen? Iemand heeft tegen ons gezegd dat als je een Nederlandse simkaart in de telefoon zet, dat je dan wel een Nederlands iban zult krijgen in Revolut, kan iemand dat bevestigen?
Verder kan m.i. de Roemeense IBAN gewoon gebruikt worden voor incasso’s in Euro, de app geeft dat niet voor niets aan.
Mogelijk accepteren bedrijven dan niet de RO IBAN , dit is IBAN discriminatie en mag wettelijk niet (er zijn uitzonderingen bv financiële producten).
Er lopen duizenden Roemenen rond die dagelijks hun euro’s omzetten naar lei en andersom. Revolut is razend populair in Roemenië.Wally2002 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:05:
[...]
Dit laatste durf ik niet te zeggen, maar ook al zou het werken dan zal Revolut toch zien dat er al een Roemeense rekening is? Wat gebeurt daar dan mee? Ik heb er geen ervaring mee maar zou dat als ik jou was ook even uit zoeken.
Verder kan m.i. de Roemeense IBAN gewoon gebruikt worden voor incasso’s in Euro, de app geeft dat niet voor niets aan.
Mogelijk accepteren bedrijven dan niet de RO IBAN , dit is IBAN discriminatie en mag wettelijk niet (er zijn uitzonderingen bv financiële producten).
Probleem is dat zijn kennis een NL IBAN wil. Ik denk dat je dit krijgt als je legaal onder Revolut UAB in Nederland valt. Dus met een Nederlands identiteitsbewijs. Je kunt niet zomaar even een IBAN shoppen.
Revolut mag niet op nationaliteit discrimineren, want EU. Een Roemeen (of welke EU nationaliteit dan ook) kan zonder problemen in NL een revolut account openen.Dennisweb schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:45:
[...]
Er lopen duizenden Roemenen rond die dagelijks hun euro’s omzetten naar lei en andersom. Revolut is razend populair in Roemenië.
Probleem is dat zijn kennis een NL IBAN wil. Ik denk dat je dit krijgt als je legaal onder Revolut UAB in Nederland valt. Dus met een Nederlands identiteitsbewijs. Je kunt niet zomaar even een IBAN shoppen.
Het woonadres zal hierbij leidend zijn, als je in NL woont zal je een NL variant van de bankrekening krijgen. Vandaar dat je bij openen van financiële producten je woonadres moet aantonen.
Het klopt dat expliciet om een NL IBAN werd gevraagd, dat kan een goede reden hebben en horen we dan vanzelf van @Song
maar de praktijk is helaas dat bedrijven nog steeds de regelgeving niet kennen en onterecht buitenlandse EU IBANs weigeren (vaak door verouderde systemen die ze niet willen of kunnen aanpassen).
Voor zover mij bekend zou een verzekeraar zonder problemen van een Niet-NL IBAN moeten kunnen afschrijven. Ik heb, toen Revolut nog LT IBANs had, geen problemen met afschrijven voor verzekeringen gehad.Song schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:18:
Ja, er is specifiek gevraagd voor een Nederlandse iban ivm het automatisch incasseren van de premie voor de autoverzekering. Niet noodzakelijk want dat kan ook betaald worden via iDeal, maar gewenst. Ze had al een Revolut rekening, geprobeerd om de extra valuta rekening te openen met euro, maar kreeg toen een Roemeens iban. Ik heb nog e.a. nagezocht en vind het nu toch logisch, ze heeft namelijk in de Revolut gegevens nog haar Roemeense adres staan. Ze gaat dit vandaag of morgen aanpassen naar het Nederlands adres. Hopelijk vraagt Revolut dan om een verificatie van adres. Ze heeft zowel een uittreksel uit het gba en of een brief van de Belastingdienst. Ik zag dat 1 van die twee nodig was om hier in Nederland een bankrekening te openen, dus misschien dat het zo ook bij Revolut lukt. Wordt vervolgd....
Gezien de kosten die de ABN met zich meebrengt is mijn oog op Revolut gevallen. Openbank en N26 lijken mij minder geschikt.
Revolut geeft dus een NL IBAN uit? Kan ik dan vrij pijnloos overstappen van ABN naar Revolut? Denk aan salaris laten storten, incasso’s en Paypal bijvoorbeeld.
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden en vind het overstappen ook allemaal ‘best spannend’ gezien ik mijn hele leven al bij de ABN zit.
Alvast bedankt!
Open een gratis rekening en begin met experimenteren / over stappen? Volgens mij zijn er een aantal in dit topic die Revolut als primaire, of zelfs enige, rekening hebben. Dus zeker voor die laatste werkt Revolut "schijnbaar" prima.Beun schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:33:
Hi allemaal,
Gezien de kosten die de ABN met zich meebrengt is mijn oog op Revolut gevallen. Openbank en N26 lijken mij minder geschikt.
Revolut geeft dus een NL IBAN uit? Kan ik dan vrij pijnloos overstappen van ABN naar Revolut? Denk aan salaris laten storten, incasso’s en Paypal bijvoorbeeld.
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden en vind het overstappen ook allemaal ‘best spannend’ gezien ik mijn hele leven al bij de ABN zit.
Alvast bedankt!
Maar ik denk dat de meeste Revolut "voor erbij" hebben. Bv om met buitenlandse valuta te werken (/op vakantie) vanwege de gunstige wisselkoers. Of zoals in mijn geval puur voor erbij als "backup" (werkt mijn grootbank niet kan ik nog met Revolut of OpenBank betalen).
Ja je krijgt een NL IBAN.Beun schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:33:
Hi allemaal,
Alvast bedankt!
Bedankt!RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:47:
[...]
Open een gratis rekening en begin met experimenteren / over stappen? Volgens mij zijn er een aantal in dit topic die Revolut als primaire, of zelfs enige, rekening hebben. Dus zeker voor die laatste werkt Revolut "schijnbaar" prima.
Maar ik denk dat de meeste Revolut "voor erbij" hebben. Bv om met buitenlandse valuta te werken (/op vakantie) vanwege de gunstige wisselkoers. Of zoals in mijn geval puur voor erbij als "backup" (werkt mijn grootbank niet kan ik nog met Revolut of OpenBank betalen).
Ik zou het dan ook inderdaad als primaire rekening gebruiken. Ben benieuwd of nog één van deze personen hier wat over kan zeggen 😁