Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:01
xabre16v schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:16:
Belastingdienst doet ook gewoon die naam nummer check net als tikkie en dat faalt... Krijg je dat weer.
Mijn naam komt gewoon overeen. Blijkbaar heeft Revolut wel een NL IBAN aangemaakt maar is dit nog niet overal bekend/doorgegeven en zeggen systemen dat de IBAN (nog) niet bestaat. Er staat letterlijk: 'het rekeningnummer is niet bekend bij uw bank'. Gebruik gewoon de NL IBAN dat bij gegevens staat, al stuurt de de LT-iban volgens mij nog alles 12 maanden door dus echte paniek is het ook niet direct.

[ Voor 14% gewijzigd door Deezers op 08-12-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
Vreemd, ik heb nog steeds geen NL Iban. Anderen ook nog niet?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 16:40
birdibird schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 06:05:
Ik ook niet. 20 oktober de mail gekregen met de aankondiging.
Mooi voor de mensen die hem al hebben maar er staat in de mail "We zetten je rekening automatisch over naar onze Nederlandse vestiging binnen ongeveer 2 - 3 maanden vanaf de datum van deze e-mail."
Dus het is gewoon een kwestie van wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:09
Hier überhaupt nog geen bericht over omzetting naar NL IBAN, betreft zakelijke Revolut rekening overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-05 19:03
Klopt, ik lees hier over mensen die al een NL IBAN hebben, maar ik heb het ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08:09
Deezers schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:15:
Gaat lekker met overzetten NL IBAN. Had nieuwe rekeningnummer doorgegeven aan de Belastingdienst maar die sturen brief dat het rekeningnummer niet klopt / onbekend is. Blijkbaar lukt overal aanpassen via iDeal wel maar is het rekeningnummer nog niet bekend handmatig in de systemen.
Klinkt logisch toch?

Als je met/via iDeal aanpast doet de instantie ter plekke een check(middels de verificatie betaling), doe je alleen doorgeven en kennen ze het IBAN nog niet wat wellicht komt omdat ie vrij nieuw is dan snap ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:27:
[...]

Klopt, ik lees hier over mensen die al een NL IBAN hebben, maar ik heb het ook nog niet.
Gaat in batches, ik ben ook nog niet om. Het zou uiterlijk in deze maand omgezet moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Youtl schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:56:
[...]

Gaat in batches, ik ben ook nog niet om. Het zou uiterlijk in deze maand omgezet moeten zijn.
Ik lees het volgende op de Revolut website. Kan mogelijk dus langer duren:
"Ik heb mijn lokale IBAN na 60 dagen nog niet ontvangen
We voeren de overstap van klanten gefaseerd uit. Als je na de periode van 60 dagen nog niet bent overgezet, heb dan nog even geduld. Je overstap zal binnenkort worden voltooid.

In het geval van verdere vertragingen aan onze kant, sturen we aparte berichten om je te informeren over de meer exacte tijdlijnen van de migratie."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:52

lxz

Ik had op 20 oktober een mail over de omzetting en daarin stond :
We zetten je rekening automatisch over naar onze Nederlandse vestiging binnen ongeveer 2 - 3 maanden vanaf de datum van deze e-mail. Je hoeft niets te doen!
Dus ik ga er voor het gemak even vanuit dat het pas na de jaarwisseling geregeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Green.car6808 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:50:
[...]

Ik lees het volgende op de Revolut website. Kan mogelijk dus langer duren:
"Ik heb mijn lokale IBAN na 60 dagen nog niet ontvangen
We voeren de overstap van klanten gefaseerd uit. Als je na de periode van 60 dagen nog niet bent overgezet, heb dan nog even geduld. Je overstap zal binnenkort worden voltooid.

In het geval van verdere vertragingen aan onze kant, sturen we aparte berichten om je te informeren over de meer exacte tijdlijnen van de migratie."
Klopt inderdaad, Support zei wel dat het binnen twee maanden gefixt zou moeten zijn na ontvangst van de mail. Hoop stiekem dat het ook wel lukt maar op Community zag ik ook wel dat het soms langer wil duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
lxz schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:55:
Ik had op 20 oktober een mail over de omzetting en daarin stond :

[...]

Dus ik ga er voor het gemak even vanuit dat het pas na de jaarwisseling geregeld is
Dan kan het alleen maar meevallen als je hem eerder binnen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 13:53

nlboy

Alles kitz?

Gisteren heeft mijn vriendin een Revolut rekening geopend en meteen een NL IBAN gekregen. Ik heb Revolut al een tijdje met een LT IBAN waardoor het niet lukt om een gezamenlijke rekening te openen. Herkennen jullie dit?

Ik vind het nog steeds opvallend stil dat ik nog geen NL IBAN heb terwijl nieuwe gebruikers meteen eentje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:40
nlboy schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:15:
Ik vind het nog steeds opvallend stil dat ik nog geen NL IBAN heb terwijl nieuwe gebruikers meteen eentje krijgen.
Eigenlijk vind ik dat juist logisch. Nieuwe gebruikers zullen minder snel problemen hebben met een NL IBAN (in vergelijking met de Litouwse IBAN). En kunnen daarmee ook als "proefkonijn" dienst doen. Bij de bestaande gebruikers wil je vervolgens een zo vloeiend mogelijke overgang "garanderen". Dus op zijn minst gefaseerd over zetten en niet iedereen in een keer.
Doet overigens niks af aan het feit dat je waarschijnlijk wel geïnformeerd "mocht" zijn. Want volgens mij zijn er al klanten vanaf het Litouwse IBAN over gezet? Daar waar jij dan nog niet eens geïnformeerd zou zijj over de aanstaande wijziging.

Maar wellicht dat ze je met deze "klacht" (incl. gezamenlijke rekening stukje dan) wel sneller kunnen over zetten? Ook omdat je nu dus een feature mist (v.w.b. gezamenlijke rekening).

Zelf overigens pas vorige week klant geworden. Dus geen ervaring met overzetten, noch met klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 15:44

Deurwaarder

*blaf*

Wally2002 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:07:
[...]

via de smartphone (iPhone) werkt het iets makkelijker, daar ga je naar de Revolut app om te bevestigen en weer terug. Bij iDeal betalingen binnen een app zit er helaas nog wel een tussenstap via de browser in, doordat de app blijkbaar niet direct aangesproken kan worden.
Hier op Android gaat het ook vrij omslachtig.
-Pagina met de ideal link openen, bank selecteren en doorgaan
-Op de site van Revolut inloggen met mijn inlogcode (met een numeriek toetsenbord op het scherm)
-Overschakelen naar de Revolut app (en unlocken met de code of vingerafdruk)
-De authorise knop indrukken
-Terug naar de website, daar weer inloggen met de inlogcode (ditmaal met een wachtwoord-veld en dus het Android-toetsenbord)
-een SMS met code ontvangen en die invullen.
-klaar!

Doe ik iets verkeerd, of moet het echt zo omslachtig?
3x inlogcode en autoriseren via zowel app als SMS, voor een betaling van een tientje.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:33
Mijn vriendin (pas sinds juni bij Revolut) heeft plots een NL IBAN zonder aankondiging. Zelf nog wachtende. Aparte gang van zaken :P Zouden ze van nieuw > oud werken?

[ Voor 11% gewijzigd door snaggyheadshot op 12-12-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
snaggyheadshot schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:24:
Mijn vriendin (pas sinds juni bij Revolut) heeft plots een NL IBAN zonder aankondiging. Zelf nog wachtende. Aparte gang van zaken :P Zouden ze van nieuw > oud werken?
Het is totaal ondoorzichtig hoe ze werken met die NL IBAN's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 03:42
Gisteren rekening geopend bij Revolut, direct een NL IBAN. Klopt het dat het sparen nou eerder een belegging is of is het echt spaargeld met garantiestelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Zuaro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:39:
Gisteren rekening geopend bij Revolut, direct een NL IBAN. Klopt het dat het sparen nou eerder een belegging is of is het echt spaargeld met garantiestelling?
Categorie overige bezittingen. Geen spaargeld dus.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zuaro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:39:
Het klopt dat het een belegging in een geldmarktfonds is. Dus zonder DGS (maar met beleggerscompensatiestelsel, dat tot €20k vergoed in specifieke gevallen). En daarnaast ziet de belastingdienst het ook als "overige bezitting" met dus het hogere fictieve rendement (uiteraard alleen relevant als je totale vermogen boven de heffingsvrije grens komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
de Peer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:42:
[...]

Categorie overige bezittingen. Geen spaargeld dus.
Revolut valt toch onder het depositogarantiestelsel in Litouwen, zie:
https://www.revolut.com/n...it-insurance-information/

Dus, even kort door de bocht: categorie spaargeld m.b.t. bedragen op betaal e/o spaarrekenignen bij Revolut. Net zoals bij een willekeurige NLse bank?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Yorro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:50:
[...]

Dus, even kort door de bocht: categorie spaargeld m.b.t. bedragen op betaal e/o spaarrekenignen bij Revolut. Net zoals bij een willekeurige NLse bank?
Dat "bedragen op betaal e/o spaarrekenignen" onder het DGS vallen is dus een incorrecte aanname. Alleen de betaalrekening valt onder het DGS. Omdat de spaarrekening geen echte spaarrekening is, maar een spaarproduct. Blijkt ook wel uit de AV etc (die ik vorige netjes heb doorgelezen voordat ik klant werd). Daarin staat ook dat het spaarproduct valt onder hetzelfde (zuster)bedrijf dat ook gebruikt wordt voor de beleggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Yorro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:50:
[...]

De vraag ging specifiek over de 'spaarfunctie' van revolut. En dat gaat via belegging in geldmarktfonds. In tegenstelling tot de betaalrekening.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
RobertMe schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:54:
[...]

Dat "bedragen op betaal e/o spaarrekenignen" onder het DGS vallen is dus een incorrecte aanname. Alleen de betaalrekening valt onder het DGS. Omdat de spaarrekening geen echte spaarrekening is, maar een spaarproduct. Blijkt ook wel uit de AV etc (die ik vorige netjes heb doorgelezen voordat ik klant werd). Daarin staat ook dat het spaarproduct valt onder hetzelfde (zuster)bedrijf dat ook gebruikt wordt voor de beleggingen.
Hmm... toch nog eens gekeken, voor de Business rekening kan ik wel eea vinden, voor Personal niet zo makkelijk, maar zal aan mij liggen. Beetje verwarrende situatie en inderdaad niet zo klip en klaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXYw-VCmAMzXc7rxJ4Y8hJOaZj8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QZ6U0QslnfHNOg5SwHY2eqPv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Yorro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:00:
[...]

Hmm... toch nog eens gekeken, voor de Business rekening kan ik wel eea vinden, voor Personal niet zo makkelijk, maar zal aan mij liggen. Beetje verwarrende situatie en inderdaad niet zo klip en klaar...

[Afbeelding]
Maar even de app geopend. En het is echt heel duidelijk.
Bij "Nieuw toevoegen" staat bij Sparen "Dienst geleverd door Revolut Securities Europe UAB" wat al alarmbellen doet rinkelen dat het een apart bedrijf is. Bij doorklikken staat er vervolgens "selecteer het fonds waarin het geld wordt belegd" (emphasis mine), en bij "Meer weten" vervolgens "Het geld wordt belegd in een geldmarktfonds... geldmarktfonds...". Het staat dus daadwerkelijk meerdere keren vermeld op de meest duidelijke plekken en niet alleen weggestopt in "legal stuff".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
RobertMe schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:14:
[...]

Maar even de app geopend. En het is echt heel duidelijk.
Bij "Nieuw toevoegen" staat bij Sparen "Dienst geleverd door Revolut Securities Europe UAB" wat al alarmbellen doet rinkelen dat het een apart bedrijf is. Bij doorklikken staat er vervolgens "selecteer het fonds waarin het geld wordt belegd" (emphasis mine), en bij "Meer weten" vervolgens "Het geld wordt belegd in een geldmarktfonds... geldmarktfonds...". Het staat dus daadwerkelijk meerdere keren vermeld op de meest duidelijke plekken en niet alleen weggestopt in "legal stuff".
Eens. Maar als het gaat om gelden beleggen in een geldmarktfonds hebben we het ook niet over sparen. Ben het met je eens dat het vreemd is om dat onder de spaarrekenign aan te bieden.

Overigens (fyi) gebruik ik alleen Revolut betaalrekening en dan ook nog de zakeiljke variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 03:42
Thanks voor de verdieping. Voor nu maar gewoon Bunq sparen, liever gewoon de zekerheid vanuit NL en geen vage constructies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zuaro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:37:
Thanks voor de verdieping. Voor nu maar gewoon Bunq sparen, liever gewoon de zekerheid vanuit NL en geen vage constructies
Er zijn voldoende opties met meer rente. Raisin tot 3,27% meen ik vrij opneembaar. Toch weer 0,75-procentpunt extra.
Meer informatie in: Het spaartopic - Deel 4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:35
Zonet een mailtje gekregen dat ook in België rekeningnummers worden gewisseld naar een lokaal IBAN.
Interessant voor de Vlaamse tweakers aangezien we vanaf dan geen buitenlandse rekening meer hoeven aan te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik krijg hier net het bericht dat we als Belgen een BE iban krijgen. Ik weet nu niet dat ik daar blij moet van worden, want dwz zeggen dat ik weer Ideal verlies wat ik frequent gebruik ( en ik nog steeds geen andere oplossing voor heb )

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Yorro
Tomsworld schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:12:
Ik krijg hier net het bericht dat we als Belgen een BE iban krijgen. Ik weet nu niet dat ik daar blij moet van worden, want dwz zeggen dat ik weer Ideal verlies wat ik frequent gebruik ( en ik nog steeds geen andere oplossing voor heb )
Misschien kun je voor de korte termijn Revolut verzoeken het niet over te zetten?

Maar voor de langere termijn:
De overname van het Nederlandse betalingssysteem iDeal door het European Payments Initiative (EPI) is rond. iDeal moet de basis worden van een Europees betalingssysteem en een nieuwe digitale portemonnee. Die krijgen de naam Wero en gaan vanaf 2025 ook iDeal vervangen.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...eem-currence-payconiq-epi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 13:43
Wellicht mis ik iets, maar waarom zou het overzetten naar een BE-IBAN iDeal doen verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 18:59
iDeal werkt alleen met Nederlandse rekeningen naar mijn weten maar wellicht kan Revolut het alsnog via BE iban`s aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
nielsiejjj92 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:36:
iDeal werkt alleen met Nederlandse rekeningen naar mijn weten maar wellicht kan Revolut het alsnog via BE iban`s aanbieden
Huh? Ik heb een Revolutrekening met een LT-IBAN en gebruik vaak iDEAL voor betalingen? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 22:00
Mijn rekening is nu ook omgezet naar NL. Ik dacht deze nu wel aan Tikkie toe te kunnen voegen maar helaas. Naam/Nummer controle kan niet worden uitgevoerd.

Update (gevonden op de community)
Tikkie is using SurePay to do the identity check. I have reached out to SurePay and they have already contacted Revolut, they are waiting for Revolut to finish the application process.

As long as Revolut does not do this, Tikkie will not work

[ Voor 57% gewijzigd door FJP84 op 15-12-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

FJP84 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:13:
Mijn rekening is nu ook omgezet naar NL. Ik dacht deze nu wel aan Tikkie toe te kunnen voegen maar helaas. Naam/Nummer controle kan niet worden uitgevoerd.

Update (gevonden op de community)
Tikkie is using SurePay to do the identity check. I have reached out to SurePay and they have already contacted Revolut, they are waiting for Revolut to finish the application process.

As long as Revolut does not do this, Tikkie will not work
Klopt. Is al eerder benoemd hier in het topic. Afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:16
nielsiejjj92 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:36:
https://n26.com/en-eu/blog/ideal-payments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie dat Revolut intussen onder het depositogarantiestelsel ed valt. ING verhoogt wederom de prijzen en ik vind, zeker voor wat ze bieden, het een beetje gortig worden - zeker gezien ze puur als backup rekening fungeren. Revolut heeft zo te zien nog steeds virtuele kaarten en tenminste 1 IBAN.

Zie ik iets over het hoofd dat ik misschien nog zou kunnen missen aan ING dat Revolut niet biedt?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:55:
Ik zie dat Revolut intussen onder het depositogarantiestelsel ed valt. ING verhoogt wederom de prijzen en ik vind, zeker voor wat ze bieden, het een beetje gortig worden - zeker gezien ze puur als backup rekening fungeren. Revolut heeft zo te zien nog steeds virtuele kaarten en tenminste 1 IBAN.

Zie ik iets over het hoofd dat ik misschien nog zou kunnen missen aan ING dat Revolut niet biedt?
iDin, geen cash deposits, fysieke kantoren zijj er niet en de support is in het Engels.

Ben zekf zo goed als volledig over, heb nog wel een grootbank voor me salaris en die wilde ik omzetten maar wacht tot ik een NL IBAN heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Youtl op 15-12-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:43

Voor wat het waard is, die ING punten winkel heeft geregeld aanbiedingen die goed zijn en je nergens anders kunt krijgen, of enkel met minder korting.
Als je daar wat mee kunt heb je zomaar de vaste kosten van een aantal jaren eruit.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
JohanNL schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:16:
[...]

Voor wat het waard is, die ING punten winkel heeft geregeld aanbiedingen die goed zijn en je nergens anders kunt krijgen, of enkel met minder korting.
Als je daar wat mee kunt heb je zomaar de vaste kosten van een aantal jaren eruit.
Dit is eigenlijk het enige. Waarbij wij net voor afsluiten als een dolle de vouchers hebben geprint en ons helemaal suf kunnen kopen bij Rituals, bewusteloos kunnen stomen in sauna’s, en genoeg Kärchers kunnen kopen om de hele wijk van blinkend schone opritten te kunnen voorzien.

Gelukkig hebben pa en ma hun ING rekeningen nog en weten zij al helemaal niet wat ze met hun punten moeten. Dus als het nodig is kunnen we daar nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik zie dat Revolut intussen onder het depositogarantiestelsel ed valt.
Intussen? In de EU zul je in geen enkel land een banklicentie krijgen zonder aan het depositogarantiestelsel deel te nemen. Als je een bank bent ben je daar namelijk toe verplicht. (Alle landelijke banken dragen de kosten voor het DGS / dragen contributie af wat vervolgens in een pot wordt gestort om later uit te keren).

En de Revolut spaar oplossing is geen sparen onder het DGS noch onder de huidige Nederlandse belasting regels. Het is een namelijk een belegging in een geldmarktfonds.
Echter... ben je natuurlijk wel vrij om het echte sparen ergens anders te doen (LeasePlan Bank, Bunq met gratis losse spaarrekening, ergens via Raisin, .... Allemaal gratis opties voor sparen met wisselende rente maar (veel) hoger dan ING).

En v.w.b. nadelen. Tikkie werkt er schijnbaar niet mee (doordat Tikkie geen naamcontrole kan doen als je een account wilt aanmaken) en Revoluts eigen oplossing v.w.b. betaallink is schijnbaar niet echf handig, voor de Nederlandse markt (alleen met kaart betalen? En dus geen iDeal).

En daarnaast meen ik begrepen te hebben dat er incidenteel webshops / betaalproviders zijn waarbij bij iDeal Revolut ontbreekt? Dus dan moet je al via een alternatieve betaalwijze kunnen en willen betalen. (Bankoverschrijving bv kan vaak wel, maar is ook aan de kant van webshop vaak / altijd een handmatig proces? Dus dat kan de levering vertragen. Betalen met kaart zit mogelijk een opslag op / extra kosten aan verbonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ik ben een fan van Revolut , maar:
- Geen creditcard (alleen debit)
- Geen spaarrekening
- iDeal werkt beperkt
- Instant payments niet naar alle NL banken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 04:30:
Ik ben een fan van Revolut , maar:
- Geen creditcard (alleen debit)
- Geen spaarrekening
- iDeal werkt beperkt
- Instant payments niet naar alle NL banken
Ik vraag mij af of bovenstaande een probleem is eigenlijk.

- Met een debit card van Revolut en een Premium/Metal plan heb je een vrij goede aankoop en reisverzekering
- Ze bieden wel een spaarrekening aan (Vaults) alleen het rentepercentage is 0%
- iDeal werkt prima, ik heb hier de laatste maanden geen problemen/beperkingen van gemerkt
- Instant payments kun je omzeilen via betaalverzoeken/tikkies

Tuurlijk het is geen 1 op 1 vervanger van bijv. de ING of Rabobank maar het komt er wel steeds meer in de buurt.

Daarnaast wil Revolut op termijn met hun NL branch ook creditcards gaan aanbieden en andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
In hoeverre beperkt? Ik heb er nog geen beperking gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Youtl schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:32:
[...]

- Met een debit card van Revolut en een Premium/Metal plan heb je een vrij goede aankoop en reisverzekering
- iDeal werkt prima, ik heb hier de laatste maanden geen problemen/beperkingen van gemerkt

Tuurlijk het is geen 1 op 1 vervanger van bijv. de ING of Rabobank maar het komt er wel steeds meer in de buurt.

Daarnaast wil Revolut op termijn met hun NL branch ook creditcards gaan aanbieden en andere producten.
Sorry voor de heiligheidschennis :D

- Aankoop- en reisverzekering ? Het is geen creditcard.
- Bij iDeal betalingen is Revolut soms niet beschikbaar in het rijtje beschikbare banken
- Een spaarrekening zonder rente is geen spaarrekening want dan kan je het net zo goed op de hoofdrekening laten staan.
- Omzeilen ? Ja ongetwijfeld. Instant payments werken niet altijd. Betaalverzoeken sturen werkt ook niet lekker.. Kan alleen met Card payments

Je laatste punt: "Het is geen 1 op 1 vervanger van bijv. de ING of Rabobank."
Nou dat wilde ik eigenlijk vooral zeggen... :)

Nogmaals.. Ik ben een best blije (en betalende ) Revolut gebruiker.
Er zijn namelijk veel voordelen aan Revolut. De gunstige wisselkoersen, de vele Debitcards die je kan aanmaken en beheren.

Ik verwacht inderdaad ook nog veel van ze in de toekomst en denk dat ze op termijn zelfs beter zouden kunnen worden dan de gemiddelde Nederlandse bank.

[ Voor 17% gewijzigd door Green.car6808 op 16-12-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat betreft Instant Payments valt Revolut niets te verwijten. Ze doen netjes mee aan de Europese variant, beide kanten op, bij meerdere transactieverwerkers (EBA Clearing en TIPS). Het zijn vooral achterblijvende Nederlandse banken die zich nog steeds niet hebben aangesloten bij de Europese variant. Terwijl dat uiteindelijk wel de bedoeling is. Revolut gaat natuurlijk niet voor elk land waarin ze actief zijn ook nog eens de lokale variant ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
TexMex schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:42:
Wat betreft Instant Payments valt Revolut niets te verwijten. Ze doen netjes mee aan de Europese variant, beide kanten op, bij meerdere transactieverwerkers (EBA Clearing en TIPS). Het zijn vooral achterblijvende Nederlandse banken die zich nog steeds niet hebben aangesloten bij de Europese variant. Terwijl dat uiteindelijk wel de bedoeling is. Revolut gaat natuurlijk niet voor elk land waarin ze actief zijn ook nog eens de lokale variant ondersteunen.
Ten eerste is er helemaal geen sprake van een "verwijt". Het is gewoon een constatering.
Verder m.b.t: "Revolut gaat natuurlijk niet voor elk land waarin ze actief zijn ook nog eens de lokale variant ondersteunen." ... Is dit niet net zoiets als een autofabrikant die "natuurlijk" geen auto's met het stuur aan de rechterkant gaat maken als ze auto's in Engeland willen verkopen ?
Welke klanten wil je bedienen en hoeveel moeite wil je daarvoor doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:36
Youtl schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:32:
[...]

Iets huren. Stel je hebt 800 euro borg, bij een creditcard mis je het geld even maar kan je wel verder. Op je debitcard kan het even duren dat je je 800 euro borg weer terug op de rekening hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
dutchnltweaker schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:42:
[...]

Iets huren. Stel je hebt 800 euro borg, bij een creditcard mis je het geld even maar kan je wel verder. Op je debitcard kan het even duren dat je je 800 euro borg weer terug op de rekening hebt staan.
Als de betreffende verhuurder (van bijvoorbeeld een auto) al een debitcard accepteert. Dat is geen vanzelfsprekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:43:
[...]

Als de betreffende verhuurder (van bijvoorbeeld een auto) al een debitcard accepteert. Dat is geen vanzelfsprekendheid.
Oh ben laatst op pad geweest op internet reservering te doen voor een huurt auto. De meeste accepteren allemaal debitcard, alleen als je een borg moet betalen is het niet handig.
Of claims indienen, maar weet niet of dit ook goed is bij revolut want zelf nog niet hoeven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:35:
[...]

Ten eerste is er helemaal geen sprake van een "verwijt". Het is gewoon een constatering.
Verder m.b.t: "Revolut gaat natuurlijk niet voor elk land waarin ze actief zijn ook nog eens de lokale variant ondersteunen." ... Is dit niet net zoiets als een autofabrikant die "natuurlijk" geen auto's met het stuur aan de rechterkant gaat maken als ze auto's in Engeland willen verkopen ?
Is het punt niet meer dat Revolut prima aan de Europese standaard voldoet en het dus juist de Nederlandse banken zijn die niet daarop aansluiten (maar nog de Nederlandse voorloper) het "probleem" zijn. Revolut kan wel tijd en geld steken om de Nederlandse variant te ondersteunen, maar ten eerste is dat dan een feature voor een zeer klein deel van het totale klantenbestand (en niet eens alle Nederlandse klanten, want het zijn maar een paar specifieke banken die niet op de Europese variant aansluiten), en ten tweede zullen ook die Nederlandse banken die het nu niet doen ooit wel overstappen, waarbij Revolut dus nu al weet dat elke investering op op de Nederlandse variant aan te sluiten op termijn "weggegooid geld" is.

En de vergelijking met auto's is nogal heel er scheef. Want als je als autofabrikant auto's wilt verkopen in Engeland zal het stuur aan de rechterkant een wettelijke vereiste zijn. Terwijl instant payments natuurlijk geen wettelijke vereisten zijn. Je kunt prima geld over maken van Revolut naar ING, alleen duurt het dan wat langer. Ook nog eens met de kanttekening dat juist in Nederland Instant Payments heel erg zijn ingeburgerd, maar het in het buitenland helemaal niet zo standaard is. Dus nouja, het is voor Nederlandse klanten wellicht een "nadeel" als er (tussen bepaalde Nederlandse banken en Revolut) geen IP is, maar klanten uit andere landen zijn wellicht eerder verbaasd over het feit dat er wel IP is bij bepaalde transacties.

Zie bv OpenBank. Rabobank naar OpenBank is een instant payment. Andersom niet. Sterker nog, OpenBank vraagt zelfs geld voor instant payments, en dan nog werkt het alleen naar bepaalde banken, en dus niet perse de omgekeerde route (dus ook als je betaalt is OpenBank => Rabobank geen IP, waarbij je overigens schijnbaar wel de kosten voor IP terug krijgt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

dutchnltweaker schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:17:
[...]

Oh ben laatst op pad geweest op internet reservering te doen voor een huurt auto. De meeste accepteren allemaal debitcard, alleen als je een borg moet betalen is het niet handig.
Of claims indienen, maar weet niet of dit ook goed is bij revolut want zelf nog niet hoeven doen.
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb zelfs 2x speciaal een creditcard moeten nemen om überhaupt een auto te kunnen huren.
Een verhuurmaatschappij die debit accepteerde was echt niet tot nauwelijks te vinden. Is wel 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:21:
[...]

En de vergelijking met auto's is nogal heel er scheef. Want als je als autofabrikant auto's wilt verkopen in Engeland zal het stuur aan de rechterkant een wettelijke vereiste zijn. Terwijl instant payments natuurlijk geen wettelijke vereisten zijn.
Haha nu wordt het echt op de millimeter en dan kan je helemaal geen vergelijkingen meer maken.
Een aantal mensen (gelukkig een klein aantal) wordt acuut cognitief dissonant zodra er ook maar een beetje afgeweken wordt van het beeld dat reeds bestaat.

Prima mensen. Halleluja Revolut !! :D

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 16-12-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
dutchnltweaker schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:17:
[...]

Ik huur meer dan 20 jaar auto's en ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen reservering op de creditcard wordt gedaan. Met een debitcard kan dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:32:
[...]

Haha nu wordt het echt op de millimeter en dan kan je helemaal geen vergelijkingen meer maken.
Een aantal mensen (gelukkig een klein aantal) wordt acuut cognitief dissonant zodra er ook maar een beetje afgeweken wordt van het beeld dat reeds bestaat.

Prima mensen. Halleluja Revolut !! :D
For what it's worth, ik ben sinds vorige week woensdag klant, en enige dat ik ermee gedaan heb is een tientje vanaf de huisbank over maken naar Revolut. Dus ik ben zeer zeker geen Revolut evangelist ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:37:
[...]

Ik huur meer dan 20 jaar auto's en ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen reservering op de creditcard wordt gedaan. Met een debitcard kan dat niet.
Ligt er aan welke maatschappij, maar idd moet je een bepaalde bedrag al betalen.
Met een Debitcard kan je echt wel een reservering laten doen, alleen ben je het geld ook daadwerkelijk kwijt voor een bepaalde periode. Je moet alleen het som geld wat ze op dat moment willen reserveren op je rekening zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:37:
[...]

Debit kent ook reserveringen. Als je onbemand doet tanken, dus vooraf "betalen" en daarna pas tanken, is ook een reservering.

Het verschil is AFAIK echter dat bij Debit de reserveringen maar een korte duur hebben. Borg (bij bv autohuur) kan wel met Debit. Maar dan wordt het een echte afschrijving van de betaalrekening en later een terugboeking. Dus dan is het geld die tijd echt "weg". Bij CC kunnen ze ern reservering doen / claimen en pas later daadwerkelijk doorvoeren. Nog los van dat credit letterlijk credit is, en debit letterlijk debit :p. Dus bij Debit is het "natuurlijk" een directe afschrijving. Terwijl het bij Credit een "lening" is bij de creditcard uitgever die op een later moment (/maandelijks) jou de rekening stuurt. Waardoor bij credit er ook wat meer heen en weer geschoven kan worden met de boekingen, terwijl je aan het eind van de maand op de betaalrekening alleen het eindbedrag ziet. Als bij credit bij een borg het bedrag daadwerkelijk wordt "betaalt" en later teruggestort zie je dat dus nog steeds niet op de betaalrekening, zolang niet tussentijds de creditcard "betaald" wordt. Zolang dan maar binnen de "factureringsperiode" ook de terugboeking plaatsvindt. Dan zie je wel op het CC afschrift -€500 en +€500 bv, maar netto aan het eind van de maand is het dan alsnog €0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:49:
[...]

Debit kent ook reserveringen. Als je onbemand doet tanken, dus vooraf "betalen" en daarna pas tanken, is ook een reservering.

Het verschil is AFAIK echter dat bij Debit de reserveringen maar een korte duur hebben. Borg (bij bv autohuur) kan wel met Debit. Maar dan wordt het een echte afschrijving van de betaalrekening en later een terugboeking. Dus dan is het geld die tijd echt "weg". Bij CC kunnen ze ern reservering doen / claimen en pas later daadwerkelijk doorvoeren. Nog los van dat credit letterlijk credit is, en debit letterlijk debit :p. Dus bij Debit is het "natuurlijk" een directe afschrijving. Terwijl het bij Credit een "lening" is bij de creditcard uitgever die op een later moment (/maandelijks) jou de rekening stuurt. Waardoor bij credit er ook wat meer heen en weer geschoven kan worden met de boekingen, terwijl je aan het eind van de maand op de betaalrekening alleen het eindbedrag ziet. Als bij credit bij een borg het bedrag daadwerkelijk wordt "betaalt" en later teruggestort zie je dat dus nog steeds niet op de betaalrekening, zolang niet tussentijds de creditcard "betaald" wordt. Zolang dan maar binnen de "factureringsperiode" ook de terugboeking plaatsvindt. Dan zie je wel op het CC afschrift -€500 en +€500 bv, maar netto aan het eind van de maand is het dan alsnog €0.
Respect voor je inhoudelijke kennis hierover _/-\o_ Zal zeker kloppen.
Ik heb recent nog een auto bij EuropCar gehuurd. ..

They told me to take a hike if I wanted to use my Revolut debitcard.

Dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:52:
[...]

Respect voor je inhoudelijke kennis hierover _/-\o_ Zal zeker kloppen.
Ik heb recent nog een auto bij EuropCar gehuurd. ..

They told me to take a hike if I wanted to use my Revolut debitcard.

Dat dus :)
Nouja, dat dus exact. Het wordt (schijnbaar) vaker geweigerd (zelf überhaupt geen ervaring met borg verhaal). Maar het zou wel moeten kunnen werken. Alleen krijg je dan dus een echte afschrijving voor de betaling en later een boeking in de andere richting. Dus "loop je rente mis" (whopping 0% op de betaalrekening). Iets dat bij credit natuurlijk niet aan de orde is, want het was toch allemaal "op krediet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Bij Hertz bijvoorbeeld is het geen probleem - tenminste in Nederland niet: https://www.hertz.nl/p/debit-kaart-informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Green.car6808 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:35:
[...]

Er zit Europese wetgeving aan te komen die de banken verplicht om deel te nemen aan een van de Europese standaarden (TIPS). Ook de achterblijvende Nederlandse banken (zoals ING) zijn officieel gewoon al deelnemer en hebben er al mee getest. De Europese standaard is juist geïntroduceerd, zodat banken niet allerlei nationale standaarden hoeven te ondersteunen. Daarmee wordt 'Europees' bankieren een stuk gemakkelijker. Om als Revolut nu nog Nederlandse Instant Payments te gaan ondersteunen, zou een onnodig achterhoedegevecht zijn.

Ik krijg bijna de indruk dat ING bewust Europese Instant Payments nog niet aanzet voor zijn klanten omdat dat de populariteit van Europese fintechs alleen nog maar verder zal vergroten. Maar vroeg of laat kunnen ze er niet meer onderuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:26

Coldcat

HODL

dutchnltweaker schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:48:
[...]

Ligt er aan welke maatschappij, maar idd moet je een bepaalde bedrag al betalen.
Met een Debitcard kan je echt wel een reservering laten doen, alleen ben je het geld ook daadwerkelijk kwijt voor een bepaalde periode. Je moet alleen het som geld wat ze op dat moment willen reserveren op je rekening zetten.
Dit is onjuist. Je hebt soms een Credit card nodig. Debit cards worden gewoon niet geaccepteerd. Ooit eens hardleers achtergekomen.

Misschien kan het soms goed gaan. Maar ik zou er niet op gokken.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Coldcat schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:00:
[...]

Dit is onjuist. Je hebt soms een Credit card nodig. Debit cards worden gewoon niet geaccepteerd. Ooit eens hardleers achtergekomen.

Misschien kan het soms goed gaan. Maar ik zou er niet op gokken.
Nou ja, letterlijk klopt het wel. Op debitcards kun je (bij voldoende saldo) prima een reservering plaatsen, zelfs op onze ouderwetse Maestro-passen. Maar door autoverhuurders worden ze inderdaad lang niet altijd geaccepteerd. Dus wil je zekerheid, dan ontkom je niet aan een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:26

Coldcat

HODL

TexMex schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:09:
[...]

Nou ja, letterlijk klopt het wel. Op debitcards kun je (bij voldoende saldo) prima een reservering plaatsen, zelfs op onze ouderwetse Maestro-passen. Maar door autoverhuurders worden ze inderdaad lang niet altijd geaccepteerd. Dus wil je zekerheid, dan ontkom je niet aan een creditcard.
Dat dacht ik ook. Met geen mogelijkheid kon ik de auto meekrijgen. Aangezien je dan geen enkele auto kunt halen zou ik het niet eens meer in overweging nemen.

Opgelost door ergens cash de borg te betalen. Wat een gezeik was dat :p

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:29:
[...]

Echter... ben je natuurlijk wel vrij om het echte sparen ergens anders te doen (LeasePlan Bank, Bunq met gratis losse spaarrekening, ergens via Raisin, .... Allemaal gratis opties voor sparen met wisselende rente maar (veel) hoger dan ING).
Weet jij, of iemand anders, of LeaseplanBank - Revolut v.v. instant is/gaat ?
Gezien het feit dat LeaseplanBank een NLIBAN vraagt voor gekoppelde rekeningen en Revolut nog maar net NLIBAN's uitgeeft zijn er misschien nog niet veel mensen die dit hebben kunnen uitproberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Green.car6808 op 18-12-2023 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:34:
[...]

Weet jij, of iemand anders of betalingen LeaseplanBank - Revolut v.v. instant is/gaat ?
Ik heb geen idee. LPB doet in ieder geval instant payments naar Rabobank, maar of het ook naar Revolut is?

* IP bij LPB is t/m 10k. Daarboven doen ze geen IP, maar je kunt wel meerdere boekingen achter elkaar doen die dan wel via IP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Vraagje aan de ASN mobiel betalen (NFC Android) gebruikers die ook Revolut Google Pay gebruiken:

Weet iemand hoe het zit als je Google Pay i.c.m. Revolut gebruikt, werkt de ASN Mobiel Betalen nog? Want ASN heeft namelijk een eigen app die los staat van Google Pay.

Ik wil ook mobiel kunnen betalen met Revolut via Google Pay, maar ik vind ASN Mobiel Betalen net iets handiger/belangrijker/privacy vriendelijker om op mijn mobiel te hebben als beide niet mogelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door nlboy op 19-12-2023 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je moet via je instellingen in Android een standaard app opgeven voor contactloos mobiel betalen. Dit kan zijn Google Pay, ASN app of welke eigen bank app dan ook met een eigen contactloos betaalfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Edit :foutje

[ Voor 97% gewijzigd door de Peer op 19-12-2023 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 18:21
Werkt dus wel, je moet "Betalen met nu geopende app" aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Dank beide! Dan kan ik de instelling default op ASN laten staan (even switchen voor Revolut) of uiteindelijk voor de optie "Betalen met nu geopende app" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:15
Nu er bij Revolut ook een NL IBAN zit, en betalingen van/naar de Rabobank gewoon instant zijn, ben ik ook serieus aan het kijken. Het liefst zou ik de Rabobank er helemaal uit kieperen, maar dan kom ik mogelijk in de problemen met iDIN.

Het ziet er allemaal prima uit. Heb wat in sparen en beleggen geduwd om te proberen. Als ik het goed begrepen heb is de spaarrekening geen echte spaarrekening en wordt deze door iets anders als DGS gedekt tot 22.000. Beleggen zal wel hetzelfde zijn als via de Rabo.

Enige wat mij nog enigszins tegenstaat is het gemis van kantoren. Aan de andere kant, de Rabo heeft ook alles gesloten en de laatste keer dat ik in een kantoor was werd ik uitgelachen omdat ik geld kwam storten en dat was toch echt niet de bedoeling. Het is meer het gevoel dat als er iets is dat je toch nog ergens heen kan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Drardollan schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:22:
Het ziet er allemaal prima uit. Heb wat in sparen en beleggen geduwd om te proberen. Als ik het goed begrepen heb is de spaarrekening geen echte spaarrekening en wordt deze door iets anders als DGS gedekt tot 22.000. Beleggen zal wel hetzelfde zijn als via de Rabo.
Sparen bij Revolut is beleggen in een geldmarktfonds. Dat betekent dus dat het door het beleggerscompensatiestelsel (BCS) gedekt wordt. Maar daar zitten wel wat haken en ogen aan. Zo is het niet "sparen is gedekt en beleggen is gedekt", maar is het effectief één geheel. Dus die 22k krijg je 1x, niet 2x.
En daarnaast heb je 0,0 garanties dat het geldmarktfonds ook zijn waarde behoud. Als het geldmarktfonds door het putje gaat en die ene euro die je er in stopte dan nog maar 1 cent oplevert heb je gewoon pech. Het BCS dekt tegen verlies van de aandelen (doordat de broker gigantisch heeft lopen prutsen) het dekt niet tegen waardeverlies van de belegging.

En daarnaast dus dat de Belastingdienst het allemaal als "overige bezitting" ziet en daardoor onder het hogere belastingtarief (/hogere fictieve rendement) valt. Maar als je vermogen onder de grens (van 57k?) is is dat niet / minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Nu er bij Revolut ook een NL IBAN zit, en betalingen van/naar de Rabobank gewoon instant zijn, ben ik ook serieus aan het kijken.
Goed om te horen dat instant werkt sinds de NLIBAN. Daar was eerder wat verwarring over (dat de IBAN niet uit zou maken )
Kan jij bevestigen dat instant payments van/naar de Rabobank niet werkten met de LT IBAN en nu met de NLIBAN wel ? Ik bedoel je weet zeker dat het dus niet werkte met de LT IBAN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Green.car6808 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:50:
[...]

Goed om te horen dat instant werkt sinds de NLIBAN. Daar was eerder wat verwarring over (dat de IBAN niet uit zou maken )
Kan jij bevestigen dat instant payments van/naar de Rabobank niet werkten met de LT IBAN en nu met de NLIBAN wel ? Ik bedoel je weet zeker dat het dus niet werkte met de LT IBAN ?
Ik heb geen idee, ik heb nooit een LT IBAN gehad. En ik heb enkel getest met Rabo heen en weer, geen idee over andere banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Drardollan schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:56:
[...]

Ik heb geen idee, ik heb nooit een LT IBAN gehad. En ik heb enkel getest met Rabo heen en weer, geen idee over andere banken.
Tussen mijn Revolut LT IBAN en ASN NL IBAN is het direct payment (enkele seconden) beide kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Enige wat mij nog enigszins tegenstaat is het gemis van kantoren. Aan de andere kant, de Rabo heeft ook alles gesloten en de laatste keer dat ik in een kantoor was werd ik uitgelachen omdat ik geld kwam storten en dat was toch echt niet de bedoeling. Het is meer het gevoel dat als er iets is dat je toch nog ergens heen kan.
Grappig, voor mij is het precies het tegenovergestelde - als er geen kantoor is is er ook nergens waar je heen moet om iets op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
mfkne schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:04:
[...]

Grappig, voor mij is het precies het tegenovergestelde - als er geen kantoor is is er ook nergens waar je heen moet om iets op te lossen :)
Ik ben, los van een paar keer geld storten, echt al jaren en jaren niet bij een bank binnen geweest. Geen idee eigenlijk wat ik er zou moeten. Alles gaat al jaren digitaal en online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Drardollan schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:14:
[...]
Ik ben, los van een paar keer geld storten, echt al jaren en jaren niet bij een bank binnen geweest. Geen idee eigenlijk wat ik er zou moeten. Alles gaat al jaren digitaal en online.
Inderdaad, laatste keer was om een rekening te openen bij ING jaren geleden, oh, en dan nog een keer om mijn paspoort te laten zien om te bewijzen dat ik geen Nederlander ben, want dat hadden ze verkeerd genoteerd toen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13
Nu er bij Revolut ook een NL IBAN zit, en betalingen van/naar de Rabobank gewoon instant zijn, ben ik ook serieus aan het kijken. Het liefst zou ik de Rabobank er helemaal uit kieperen, maar dan kom ik mogelijk in de problemen met iDIN.
Tja, nu al werken niet alle banken met iDin, ook NL banken.
Helaas wordt het steeds meer een defacto manier om in te loggen of je adresgegevens door te geven.
Bedrijven en organisaties die met iDin werken zouden ook alternatieve manieren moeten aanbieden om de gevraagde verificatie te doen. De praktijk zal waarschijnlijk weerbarstig zijn.

Al met al zou ik uit principe wel het probleem van het niet beschikken over iDiN bij de betreffende organisatie leggen die wilt dat je iDiN gebruikt.

@Green.car6808 ook met een LT IBAN werken sinds lange tijd instant payments van en naar Rabobank en ABN. Er zijn wel periodes geweest dat het er een aantal dagen uit lag (waarbij het onduidelijk was of dat aan de kant van Rabo of van Revolut zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Wally2002 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:47:
[...]

@Green.car6808 ook met een LT IBAN werken sinds lange tijd instant payments van en naar Rabobank en ABN. Er zijn wel periodes geweest dat het er een aantal dagen uit lag (waarbij het onduidelijk was of dat aan de kant van Rabo of van Revolut zat).
Dank je @Wally2002. Ik ben gewoon heel benieuwd of er nog ontwikkelingen gaan plaatsvinden op het gebied van de Instant payments (met of zonder NLIBAN).
Vooral omdat ik LeasplanBank wil gaan gebruiken met Revolut. Ik wil dan snel geld van mijn LeaseplanBank rekening naar Revolut en vv kunnen overmaken. Nu kan ik dat nog niet testen omdat LeasePlanBank een NLIBAN eist.

[ Voor 5% gewijzigd door Green.car6808 op 19-12-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timrdam
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik koos voor een gratis proefperiode van één maand voor het Metal-plan, zonder enige verplichtingen. Voor het einde van de proefmaand besloot ik niet langer te abonneren op het Metal-plan. Uit het niets hebben ze me hier €37,98 voor in rekening gebracht?? Nu beweren ze dat ik heb gekozen voor een abonnement van 12 maanden? Dit is zeker niet waar, ik heb me nooit geabonneerd op iets noch enige voorwaarden geaccepteerd. Dit is buitengewoon slechte service, ze stelen in feite mijn geld hier! Maak GEEN Revolut-account aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 07:53
@timrdam Is dat niet voor de kosten die ze gemaakt hebben voor de metal card? Die is gratis na 6 maanden meen ik. Edit: Oops dit is Curve maar misschien ook voor Revolut.

[ Voor 24% gewijzigd door enermax op 20-12-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Laatst online: 14-05 19:04
Even een vraag. Hebben degenen die een Nederlanse IBAN hebben van Revolut ontvangen zich ook al kunnen aanmelden bij een Nederlandse spaarrekening. Veel Nederlandse spaarrekeningen o.a. Raisin vereisen als tegenrekening een Nederlandse IBAN.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
timrdam schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:51:
Ik koos voor een gratis proefperiode van één maand voor het Metal-plan, zonder enige verplichtingen. Voor het einde van de proefmaand besloot ik niet langer te abonneren op het Metal-plan. Uit het niets hebben ze me hier €37,98 voor in rekening gebracht?? Nu beweren ze dat ik heb gekozen voor een abonnement van 12 maanden? Dit is zeker niet waar, ik heb me nooit geabonneerd op iets noch enige voorwaarden geaccepteerd. Dit is buitengewoon slechte service, ze stelen in feite mijn geld hier! Maak GEEN Revolut-account aan.
Als je een metalen kaart hebt besteld worden de kosten doorberekend ja, staat ook in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik zit ook tegen mijn zin vast aan een revolut premium account en als ik wil opzeggen moet ik betalen. Boeven zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
smily01 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:32:
Even een vraag. Hebben degenen die een Nederlanse IBAN hebben van Revolut ontvangen zich ook al kunnen aanmelden bij een Nederlandse spaarrekening. Veel Nederlandse spaarrekeningen o.a. Raisin vereisen als tegenrekening een Nederlandse IBAN.
Goeie vraag. Ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
En hier zojuist ook bericht van Revolut met dat ik nu een Nederlandse IBAN heb :)
Volgend jaar maar eens kijken of het dan nu zinvol is om zaken over te hevelen naar Revolut en andere rekeningen dan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:05
sirdanilot schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:46:
[...]

Ik zit ook tegen mijn zin vast aan een revolut premium account en als ik wil opzeggen moet ik betalen. Boeven zijn het.
Gek zeg, als ik een premium account wil afsluiten staat er bij mij onder de knop nog dat het voor 12 maanden is en dat ik de voorwaarden accepteer, volgens mij is dit best duidelijk in beeld gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Green.car6808
Zojuist NLIBAN gekregen. Instant Payment lukt nu wel van ING naar Revolut. Gisteren (met nog LT IBAN) duurde het ongeveer een dag.

ING Meldt wel bij het overschrijven dat de naam nog niet gecheckt kan worden. Dat is normaal bij een nieuwe IBAN volgens mij. Duurt een of meerdere dagen dacht ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Green.car6808 op 20-12-2023 18:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
Ik heb ook het bericht binnen van Revolut! Eindelijk haha! Heeft iemand Tikkie al werkend gekregen? Die zou ik toch wel graag werkend krijgen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nrc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-01-2024

Nrc

Vandaag opeens over gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

RobertMe schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:42:
[...]

Sparen bij Revolut is beleggen in een geldmarktfonds.
Ik blijf het apart vinden. Je krijgt 3,1% APY, dus bij €10.000 is dat €310.

In 2024 betaal je 34% belasting over een fictief rendement van 6,17%, dat is €210. De belastingdruk is dus effectief 68%. Met andere woorden, je krijgt maar 1% rente. Zelfs de ING heeft hogere rente. Trap er niet in. (Tenzij je inclusief je overige bezittingen onder de belastingvrije voet blijft.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Sando schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:05:
[...]

Ik blijf het apart vinden. Je krijgt 3,1% APY, dus bij €10.000 is dat €310.

In 2024 betaal je 34% belasting over een fictief rendement van 6,17%, dat is €210. De belastingdruk is dus effectief 68%. Met andere woorden, je krijgt maar 1% rente. Zelfs de ING heeft hogere rente. Trap er niet in. (Tenzij je inclusief je overige bezittingen onder de belastingvrije voet blijft.)
Je kunt het wel ontwijken door vóór 1 januari alles op een echte spaarrekening te parkeren en dan vanaf 1 april tot eind van het jaar weer aan te houden in deze ' spaarfondsen '.
Dan kun je toch nog tot 9 maanden profiteren hiervan en er zullen vast hier ook mensen zijn die sowieso onder de VRH grens zitten, dan maakt het niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 17:13
Herax10NL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:15:
Ik heb ook het bericht binnen van Revolut! Eindelijk haha! Heeft iemand Tikkie al werkend gekregen? Die zou ik toch wel graag werkend krijgen eerlijk gezegd.
Tikkie instellen gaat nog steeds fout op de naam check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
golden1988 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:03:
[...]

Gek zeg, als ik een premium account wil afsluiten staat er bij mij onder de knop nog dat het voor 12 maanden is en dat ik de voorwaarden accepteer, volgens mij is dit best duidelijk in beeld gezet.
Geen idee ik woonde toendertijd nog in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Nou Leasplanbank dit dus: Het rekeningnummer is onjuist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYEO4mkT9XPfvI0zFW4mbCMpdL4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lgEB0hAW8nRImfENGnh9ZAUv.jpg?f=user_large

[ Voor 89% gewijzigd door Green.car6808 op 20-12-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Green.car6808 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:46:
Nou Leasplanbank dit dus: Het rekeningnummer is onjuist.

[Afbeelding]
Het zal wel even duren voordat alle partijen Revolut via automatische gegenereerde formulieren accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 18:59
Ik heb dit voorstel ook gehad en daar stond toch echt duidelijk dat je een contract aangaat van 12 maanden en dat ze reeds gemaakte kosten mogen doorberekenen. Is het netjes? Misschien niet maar dat betekent niet gelijk dat het dieven zijn als er niet goed gelezen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je speciaal hier op tweakers.net geregistreerd om dit te komen melden? Klinkt een beetje vreemd.
Pagina: 1 ... 36 ... 53 Laatste