• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-07 14:57
Green.car6808 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:06:
Zojuist NLIBAN gekregen. Instant Payment lukt nu wel van ING naar Revolut. Gisteren (met nog LT IBAN) duurde het ongeveer een dag.

ING Meldt wel bij het overschrijven dat de naam nog niet gecheckt kan worden. Dat is normaal bij een nieuwe IBAN volgens mij. Duurt een of meerdere dagen dacht ik.
Mijn vriendin heeft echt al een tijd haar NL IBAN, maar Tikkie werkt nog steeds niet (vanwege de IBAN-Naam check). Ik zit te twijfelen om lekker naar BUNQ over te stappen, want het is telkens weer iets met Revolut:
Dan is de IBAN niet Nederlands, dan werkt de naam check niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:08
LNDN schreef op donderdag 21 december 2023 @ 05:20:
[...]

Mijn vriendin heeft echt al een tijd haar NL IBAN, maar Tikkie werkt nog steeds niet (vanwege de IBAN-Naam check). Ik zit te twijfelen om lekker naar BUNQ over te stappen, want het is telkens weer iets met Revolut:
Dan is de IBAN niet Nederlands, dan werkt de naam check niet.
Mag ik dit semi andersom lezen? Wat fijn dat een buitenlandse bank er alles aan doet om "native" te voelen in Nederland. iDeal ondersteuning, nu NL IBANs, wellicht in de toekomst nog de naamcheck? Waarbij de naamcheck ook nog eens op Europees niveau verplicht wordt vanaf 2024.

Vergelijk dat met bv OpenBank. Geen iDeal, geen NL IBAN, geen naamcheck, geen instant payments, ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-07 18:18
LNDN schreef op donderdag 21 december 2023 @ 05:20:
[...]

Mijn vriendin heeft echt al een tijd haar NL IBAN, maar Tikkie werkt nog steeds niet (vanwege de IBAN-Naam check). Ik zit te twijfelen om lekker naar BUNQ over te stappen
Ik weet niet wat daar lekker aan is .. Als je drie dagen wilt wachten op support en een negatieve rating van een supportmedewerker wilt krijgen omdat je niet aardig was (ja bij Bunq raten supportmedewerkers klanten ) .. Als je überhaupt al iets anders dan een gescript antwoord krijgt .. stap dan vooral “ lekker” naar Bunq over. Ik heb er een maand gezeten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-07 14:57
Wil daar wel 't fijne van weten. Bij revolut zitten ook geen pros bij de CS hoor moet ik zeggen.

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:18
LNDN schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:43:
[...]

Wil daar wel 't fijne van weten. Bij revolut zitten ook geen pros bij de CS hoor moet ik zeggen.
Reactietijd is sneller, waar je bij Bunq al gauw uren of een dag wacht op een eerste reactie. Bij Revolut heb je in diezelfde tijd wss al een oplossing of ligt je case bij dr 2e of 3e lijn support.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
LNDN schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:43:
[...]

Het is veelvuldig aan bod gekomen in het Bunq-topic. Zie bijvoorbeeld hier:
TexMex in "Discussie over & Ervaringen met bunq".

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 09:42

wij

Ik vraag me sowieso een beetje af hoe goed mijn account bij Revolut beveiligd is. Het voelt allemaal vrij basic, met een simpele pincode en two factor via mail of telefoon. Waarom geen sterk wachtwoord en otp? Heeft iemand met meer inhoudelijke kennis hier zicht op?

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-07 15:58
wij schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:14:
Ik vraag me sowieso een beetje af hoe goed mijn account bij Revolut beveiligd is. Het voelt allemaal vrij basic, met een simpele pincode en two factor via mail of telefoon. Waarom geen sterk wachtwoord en otp? Heeft iemand met meer inhoudelijke kennis hier zicht op?
Ik Heb gezichtsherkenning password en Mail code

gebruikt altijd ene combinatie van 2

<GOT>DrOPje #2516

• Green.car6808
Hoe zit dit juridisch eigenlijk ? Mag een Nederlandse bank, zoals LeasePlanBank, zeggen dat ze geen zaken doen met (bijvoorbeeld) Revolut zodat je die niet als tegenrekening kunt gebruiken op hun spaarrekeningen ?
Of is elke bank verplicht elke andere bank (die onder toezicht van DNB staat) toe te laten / toe te staan

Ik keek net bij Centraal beheer voor het openen van een spaarrekening en die hebben gewoon een lijstje met banken die je mag koppelen. Ook daar staat Revolut niet tussen.
Nu heeft dat (in het geval van Centraal beheer) zo te zien te maken met banken die IDIN ondersteunen maar je mag dus zeggen: Ondersteun je geen IDIN dan kan je met je bank geen spaarrekening koppelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/644HTWAN7oslXcCJ0p82gcGET1U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VOk0Bf5oCCa56Df40OK6PS7V.jpg?f=user_large

[ Voor 58% gewijzigd door Green.car6808 op 21-12-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:35:
Hoe zit dit juridisch eigenlijk ? Mag een Nederlandse bank, zoals LeasePlanBank, zeggen dat ze geen zaken doen met (bijvoorbeeld) Revolut zodat je die niet als tegenrekening kunt gebruiken op hun spaarrekeningen ?
Of is elke bank verplicht elke andere bank (die onder toezicht van DNB staat) toe te laten / toe te staan

Ik keek net bij Centraal beheer voor het openen van een spaarrekening en die hebben gewoon een lijstje met banken die je mag koppelen. Ook daar staat Revolut niet tussen.
Nu heeft dat (in het geval van Centraal beheer) zo te zien te maken met banken die IDIN ondersteunen maar je mag dus zeggen: Ondersteun je geen IDIN dan kan je met je bank geen spaarrekening koppelen.

[Afbeelding]
Er is vrij betalingsverkeer en IBAN discriminatie mag uberhaupt niet Europees breed. Maar het kan best dat er voor banken een uitzonderingspositie is of dat hele tegenrekening verhaal niet onder "IBAN discriminatie" valt. En elk bedrijf, waaronder banken, mag uberhaupt selectief zijn in klanten / eisen bekend maken? Als een eis is "je hebt een (tegen)rekening bij Rabo, ING, ABN, SNS/Regio/ASN, Knab, Bunq" lijkt mij dat nog steeds te verantwoorden in deze situatie.

Maar, de belangrijkste vraag, heb je bv bij LPB al navraag over gedaan? Gewoon een vriendelijk mailtje dat je graag een Revolut rekening, met NL IBAN, wilt gebruiken. Misschien is het zo simpel als dat ze niet weten dat Revolut nu NL IBANs uitgeeft, of ze het wel weten en bezig zijn met het toe te voegen. Want dat er iets van bank controle in zit vind ik ook niet heel gek wellicht.
En misschien kan de klantenservice wel de Revolut IBAN instellen. Hetzelfde als dat onder IBAN discriminatie bedrijven alleen verplicht zijn de IBAN te accepteren, niet dat het "net zo makkelijk" moet zijn. En ook bij bv de NL overheid zie je dat de route tot gebruik van een buitenlandse IBAN veel lastiger is (bv belastingdienst moet je een rekeningafschrift als bewijs aanleveren. Terwijl ze dat bij een NL IBAN niet doen. Naast dat je uberhaupt de IBAN door de klantenservice moet laten aanpassen en dat niet online/op de website kan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:47
RobertMe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:09:
[...]

Er is vrij betalingsverkeer en IBAN discriminatie mag uberhaupt niet Europees breed. Maar het kan best dat er voor banken een uitzonderingspositie is of dat hele tegenrekening verhaal niet onder "IBAN discriminatie" valt. En elk bedrijf, waaronder banken, mag uberhaupt selectief zijn in klanten / eisen bekend maken? Als een eis is "je hebt een (tegen)rekening bij Rabo, ING, ABN, SNS/Regio/ASN, Knab, Bunq" lijkt mij dat nog steeds te verantwoorden in deze situatie.

Maar, de belangrijkste vraag, heb je bv bij LPB al navraag over gedaan? Gewoon een vriendelijk mailtje dat je graag een Revolut rekening, met NL IBAN, wilt gebruiken. Misschien is het zo simpel als dat ze niet weten dat Revolut nu NL IBANs uitgeeft, of ze het wel weten en bezig zijn met het toe te voegen. Want dat er iets van bank controle in zit vind ik ook niet heel gek wellicht.
En misschien kan de klantenservice wel de Revolut IBAN instellen. Hetzelfde als dat onder IBAN discriminatie bedrijven alleen verplicht zijn de IBAN te accepteren, niet dat het "net zo makkelijk" moet zijn. En ook bij bv de NL overheid zie je dat de route tot gebruik van een buitenlandse IBAN veel lastiger is (bv belastingdienst moet je een rekeningafschrift als bewijs aanleveren. Terwijl ze dat bij een NL IBAN niet doen. Naast dat je uberhaupt de IBAN door de klantenservice moet laten aanpassen en dat niet online/op de website kan).
Ik vermoed dat LPB de tegenrekening van Revolut (op dit moment) niet accepteert omdat de naam/nummercontrole niet werkt.

Voor veel online (spaar)banken is dit onderdeel van het online verificatieproces (Google op “afgeleide identificatie”). Wat ze weer doen obv wettelijke identificatieverplichtingen.

Nu LPB geen filialen heeft zoals een ING waar je even langs kunt om jezelf in persoon te identificeren, moeten ze het op die manier doen.

• Green.car6808
RobertMe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:09:
[...]

Ja dat heb ik zeker gedaan Robert. De mail met die vraag is vandaag naar de klanteservice van LeasePlanBank gegaan. Ik ga niet alleen hier klagen :-)

Ik heb de vraag ook aan KIFID en aan DNB voorgelegd.

Ik ben gewoon benieuwd of mensen hier iets weten hierover,

• Green.car6808
Yorro schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:13:
[...]

Ik vermoed dat LPB de tegenrekening van Revolut (op dit moment) niet accepteert omdat de naam/nummercontrole niet werkt.

Voor veel online (spaar)banken is dit onderdeel van het online verificatieproces (Google op “afgeleide identificatie”). Wat ze weer doen obv wettelijke identificatieverplichtingen.

Nu LPB geen filialen heeft zoals een ING waar je even langs kunt om jezelf in persoon te identificeren, moeten ze het op die manier doen.
Ja dat zou kunnen Yorro, daar dacht ik ook aan. Wat ik weet is dat LeasePlanBank vraagt een klein bedrag over te maken voor de naam-check. Of dat een extra check is, naast de naam/IBAN check weet ik niet.
Daarnaast moet je ook de gebruikelijke KYC procedure door met paspoort etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 21-12-2023 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Green.car6808 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:23:
[...]

Ja dat zou kunnen Yorro, daar dacht ik ook aan. Wat ik weet is dat LeasePlanBank vraagt een kleing bedrag over te maken voor de naam-check. Of dat een extra check is, naast de naam/IBAN check weet ik niet.
Uit m’n hoofd, uit de tijd dat ik nog zelf werkte bij een bank die online spaarrekeningen aanbood (en nog doet):
  • Naam/nummer controle als onafhankelijke check op opgegeven naam vanuit het online aanmeldformulier op de website.
  • Dit dus naast “kopie ID”.
  • Het is een “verificatie”, men noemt dit ook “afgeleide identificatie” waarbij wordt vertrouwd op de identificatie door de bank waar je de tegenrekening hebt.
  • Tegenrekening op exact dezelfde naam vereist (dus geen en/of)
  • Het vind plaats in het stadium voordat jouw nieuwe online (spaar)rekening voor gebruik wordt vrijgegeven. Wel is het storten van bedrag óp de rekening mogelijk. Maar je kunt er dus nog niet bij.
  • In praktijk doe je het dus door EUR 1 (of EUR 0,01 of wat je leuk vindt) over te maken. Bij de overboeking worden de gegevens van de tegenrekeninghouder meegestuurd (meen via SWIFT verkeer, maar kan me vergissen)
Kak. Excuses voor de opmaak, zit op mobiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorro op 21-12-2023 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Yorro schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:13:
[...]

Afgeleide identificatie mag volgens mij helemaal niet meer. Heb in ieder geval omwille daarvan na jaren klant te zijn geweest bij LPB alsnog de kopie van ID moeten uploaden, waar dat voorheen helemaal niet nodig was "want de Nederlandse (groot)bank heeft je toch al geïdentificeerd". Banken moeten echt stuk voor stuk zelf de identificatie doen.

En dat Revolut geen naam/IBAN check ondersteunt, tsja, dan kan LPB het toch nog steeds doen op basis van de identificatie storting "zoals vroeger" (/zoals ze nu nog steeds doen?).

• RobertMe
Yorro schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:30:
Tegenrekening op exact dezelfde naam vereist (dus geen en/of)
Geen idee bij welke bank je dan werkte, maar en/of kan prima, zolang maar beide banken er op staan. Vorige maand nog een rekening bij CreditEurope Bank geopend met/voor ouders, die alleen een en/of rekening hebben. Enige "issue" was dat de transactie alleen de naam van mijn vader meestuurt ("<vader> e.o."). Maar met eeen rekeningafschrift met beide namen (/volledige rekeningnaam) er op was dat ook opgelost. En er zijn echt veel Nederlandse spaarbanken waar een e/o tegenrekening geen probleem is (LPB, NIBC, CEB, YapiKredi, ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
RobertMe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:31:
[...]

Afgeleide identificatie mag volgens mij helemaal niet meer. Heb in ieder geval omwille daarvan na jaren klant te zijn geweest bij LPB alsnog de kopie van ID moeten uploaden, waar dat voorheen helemaal niet nodig was "want de Nederlandse (groot)bank heeft je toch al geïdentificeerd". Banken moeten echt stuk voor stuk zelf de identificatie doen.

En dat Revolut geen naam/IBAN check ondersteunt, tsja, dan kan LPB het toch nog steeds doen op basis van de identificatie storting "zoals vroeger" (/zoals ze nu nog steeds doen?).
Grappig dat je dat zegt. Heb destijds binnen de NVB de discussie met andere banken gevoerd.

Afgeleide identificatie mag wel voor het verifiëren van de naam.

Maar, de reden waarom jij in deze digitale tijden nog steeds je ‘kopietje paspoort’ moet uploaden, is ivm de BSN verificatie.

Je BSN nummer vul je in in het online aanmeldformulier. Daarop kun je een ‘elfproef’ toepassen voor het BSN veld, maar online kun je een ‘elfproef’ BSN generator vinden en er gewoon een random nummer invullen. Dan gaat je aanvraag dus door de digitale onboarding straat.

Omdat banken nou eenmaal op grond van de Algemene Wet op de Rijksbelastingen (ergens in art 47 of 67 zeg ik uit m’n hoofd) verplicht moeten rapporteren aan de Belastingdienst over rekeninghouders, komt daar ook de verplichting bij tot het vaststellen van de juistheid van het BSN (verificatie)

Er zit dus ook in deze tijden nog steeds een medewerker te kijken naar de aangeleverde gegevens. Een van de zaken is dus dat BSN verifiëren.

Dat moet (en kan) helaas alleen nog via dit soort ouderwetse methodes.

Ik meen dat er wel gedachtes en initiatieven zijn, maar banken zitten bijvoorbeeld niet gekoppeld aan het Digid systeem, zoals zorgverzekeraars wel. Meen dat NVB daar jarenlang wel voor gelobbyd heeft.

IDIN werkt voorzover ik weet ook niet met koppeling aan BSN.

• Yorro
RobertMe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:35:
[...]

Geen idee bij welke bank je dan werkte, maar en/of kan prima, zolang maar beide banken er op staan. Vorige maand nog een rekening bij CreditEurope Bank geopend met/voor ouders, die alleen een en/of rekening hebben. Enige "issue" was dat de transactie alleen de naam van mijn vader meestuurt ("<vader> e.o."). Maar met eeen rekeningafschrift met beide namen (/volledige rekeningnaam) er op was dat ook opgelost. En er zijn echt veel Nederlandse spaarbanken waar een e/o tegenrekening geen probleem is (LPB, NIBC, CEB, YapiKredi, ...).
Een en/of tegenrekening kan met een en/of spaarrekening, maar vice versa niet.
---> ik zie nu dat dit niet heel lekker leest, zie daarom het antwoord in de post hier beneden.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorro op 21-12-2023 16:43 ]

• RobertMe
Yorro schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:42:
[...]

Een en/of tegenrekening kan met een en/of spaarrekening, maar vice versa niet.
Zonder de richting te noemen is "en/of" nogal raar ;). In ieder geval kon mijn vader prima online de rekening openen en identificeren met de "en/of" rekening bij de grootbank. Bij CEB er een "en/of" van maken is pas een vervolgstap die op papier moet en in de originele aanvraag niet naar voren komt. En met een "en/of" rekening bij CEB lijkt het mij toch helemaal geen probleem dat bv beide partners een eigen betaalrekening hebben en die als identificatie gebruikt wordt.

• Yorro
RobertMe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:45:
[...]

Zonder de richting te noemen is "en/of" nogal raar ;). In ieder geval kon mijn vader prima online de rekening openen en identificeren met de "en/of" rekening bij de grootbank. Bij CEB er een "en/of" van maken is pas een vervolgstap die op papier moet en in de originele aanvraag niet naar voren komt. En met een "en/of" rekening bij CEB lijkt het mij toch helemaal geen probleem dat bv beide partners een eigen betaalrekening hebben en die als identificatie gebruikt wordt.
De bank waar ik werkte (welke dat is doet er niet toe) hanteerde dat de tegenrekening gelijk moest zijn aan de spaarrekening m.b.t. de gerechtigheid.

Dus beiden en/of, of beiden 'single' rekeninghouder (ofwel: twee richtingen op).
Reden hiervoor weet ik even niet meer, behalve dan dat je bij een "en/of spaar" en een "single tegenrekening" maar van 1 rekeninghouder de naam verifieert.

Je moet je voorstellen dat (destijds, 2012 ofzo, maar zal nu ook nog wel zo zijn) alle variaties betekenden dat er weer een puntje op de 'wishlist' bij kwam, dat het systeem dat werd gebruikt voor de spaarrekeningen maatwerk was, en er dus keuzes werden gemaakt.

Dat je bij een andere bank wel prima een en/of spaarrekening kunt openen zou (ik denk even hardop) kunnen zijn omdat ze bij die bank de optie "twee tegenrekeningen" hebben meegenomen in hun systeem.

Het klinkt heel basaal, ik was er toen ook echt verbaasd over. Maar we hadden bij implementatie een 'wishlist' van wel 300 items, er moesten keuzes worden gemaakt. Soms valt het nou eenmaal zo uit.

Ik ben het overigens met je eens dat "het toch geen probleem moet zijn om een en/of rekening te openen met twee single rekeninghouders als tegenrekening". Het is ook niet dat dat van de wet niet mag ofzo. Soms is het gewoon een 'computer says no' dingetje. Of dat nou is omdat het van de wishlist was afgevallen (prioriteiten stellen obv budget en/of tijdslijn qua implementatie) of omdat er überhaupt niet over was nagedacht.

[ Voor 17% gewijzigd door Yorro op 21-12-2023 16:17 ]

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 15:11
Heeft iemand de Revolut overstapservice al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:16
Mail gehad nu dat mijn Iban ook nu is overgezet. Vraag vanuit mijn kant, wat is nu het voordeel? Lees dat veel nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:29

de Peer

under peer review

dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:14:
Mail gehad nu dat mijn Iban ook nu is overgezet. Vraag vanuit mijn kant, wat is nu het voordeel? Lees dat veel nog niet werkt.
Grotere acceptatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:14:
En voordeel is dat de NL IBAN meer geaccepteerd zal worden, en dat waarschijnlijk alleen maar beter wordt. Dat is natuurlijk niet "overal geaccepteerd wordt", maar het is wel weer een stap(je) naar betere acceptatie die je met de LT IBAN waarschijnlijk niet hoefde te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-01-2024

Nrc

Ik zou maar oppassen met revolut, ze gebruiken te pas en te onpas de nieuwe en oude iban.

Ik heb bij mijn spaarrekening de iban laten wijzigen, vandaag iets overgemaakt en niet aangekomen.

Volgens de klantenservice match de iban niet, hebben ze mijn oude gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nrc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:58:
Ik zou maar oppassen met revolut, ze gebruiken te pas en te onpas de nieuwe en oude iban.

Ik heb bij mijn spaarrekening de iban laten wijzigen, vandaag iets overgemaakt en niet aangekomen.

Voor een uitgaande betaling bedoel je dan? Wie dan de "afzender" is? Mogelijk dat ze dat bepalen op basis van of je al eerder geld hebt overgemaakt naar die rekening?

En dat probleem zal dan "natuurlijk" alleen spelen bij de klanten met een dubbel IBAN. En niet bij de nieuwe klanten met alleen een NL IBAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Afgelopen week alles overgezet naar de nieuwe iban. Salaris is keurig binnen gekomen en incasso's werken ook prima met de nieuwe NL iban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:07
Apart, dat het allemaal zo lang duurt bij mij. Al 2-3 maanden geleden een email gehad en klantenservice weet nu niet hoelang omzetting bij mij naar NL IBAN nog gaat duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nrc

Nrc

Datisraar schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:25:
Apart, dat het allemaal zo lang duurt bij mij. Al 2-3 maanden geleden een email gehad en klantenservice weet nu niet hoelang omzetting bij mij naar NL IBAN nog gaat duren.
Ik vraag me sterk af waarom mensen dit zo graag willen? Zoals al gemeld zijn er nog veel aanbieders die de revolut iban niet accepteren, heb het zelf ook al gehad, en er is eigenlijk weinig voordeel aan.

Ik zie datzelfde gebeuren in het maestro verdwijnt topic: mensen die zich enorm opfokken omdat hun bank geen publieke roadmap heeft of omdat ze nog geen MasterCard hebben gekregen. In werkelijkheid zijn er nog steeds acceptatie problemen(sommige AH en McDonald's vestigingen bijvoorbeeld) en zijn er nauwelijks voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 11:02
Nrc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:31:
[...]

Ik vraag me sterk af waarom mensen dit zo graag willen? Zoals al gemeld zijn er nog veel aanbieders die de revolut iban niet accepteren, heb het zelf ook al gehad, en er is eigenlijk weinig voordeel aan.

Ik zie datzelfde gebeuren in het maestro verdwijnt topic: mensen die zich enorm opfokken omdat hun bank geen publieke roadmap heeft of omdat ze nog geen MasterCard hebben gekregen. In werkelijkheid zijn er nog steeds acceptatie problemen(sommige AH en McDonald's vestigingen bijvoorbeeld) en zijn er nauwelijks voordelen.
Las hier dat van de ING naar de NLse IBAN wel instant is. Dat zou voor mij wel een groot voordeel zijn. De iDeal top-up vanaf ING werkt bij mij helaas niet. Maar verder mee eens hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Veel voordelen heeft het inderdaad niet echt maar mogelijk is de acceptatie op de lange termijn iets beter. Ook kijken mensen je wat minder gek aan als je NL iban hebt ipv een buitenlandse.. (Tweakers vraag en aanbod of marktplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:32
Als je een mobiel abonnement bij Odido hebt kun je geen buitenlandse IBAN opgeven voor automatisch incasso, ook niet via de klantenservice. Je kan dan alleen handmatig betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Nrc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:31:
[...]

Het ging er dus juist om dat de acceptatie beter zou worden.
Maar denk ook aan bijvoorbeeld marktplaats waarbij sommige mensen een betaalverzoek prefereren en andere weer een IBAN.
Als jij dan met een of andere Litouwse IBAN aan komt, dan kunnen de ' alarmbellen ' af gaan bij de andere partij.
Nu zal iets met ' REVO ' erin ook even wennen zijn, maar dat is het dus ook precies; geef het zijn tijd en naar verwachting zullen er vanzelf voordelen komen die je anders niet had gehad met de LT IBAN.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:50
mfkne schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:43:
Als je een mobiel abonnement bij Odido hebt kun je geen buitenlandse IBAN opgeven voor automatisch incasso, ook niet via de klantenservice. Je kan dan alleen handmatig betalen.
Ik heb Odido en automatisch incasso gaat gewoon van mijn LT IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
En hoe heb je dit bewerkstelligd? Online kan het niet, dus heb ik contact opgenomen met de klantenservice, die vertelden mij dat het ze niet lukt en dat ik maar naar een winkel moet gaan om het daar te proberen. Dat heb ik tot nog toe niet gedaan, ook vrij belachelijk omdat mijn LT-IBAN voor het glasvezelabonnement geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07 22:13
Iemand ervaring met mislukte PayPal transacties i.c.m. Revolut? Nadeel van een Visa debit card..

Door een of andere manier is een forse PayPal transactie (in USD) mislukt. Bedrag is natuurlijk wel 'gereserveerd' waardoor ik die transactie nu niet kan doen, tenzij ik weer een fors bedrag ga wisselen. Iemand ervaring hoe snel PayPal is met het laten vervallen van transacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
snaggyheadshot schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:52:
Iemand ervaring met mislukte PayPal transacties i.c.m. Revolut? Nadeel van een Visa debit card..

Door een of andere manier is een forse PayPal transactie (in USD) mislukt. Bedrag is natuurlijk wel 'gereserveerd' waardoor ik die transactie nu niet kan doen, tenzij ik weer een fors bedrag ga wisselen. Iemand ervaring hoe snel PayPal is met het laten vervallen van transacties?
Geen idee, maar waarom doe je niet automatisch incasso? Dat is voor jezelf veel veiliger als betaalmethode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:07
mfkne schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:43:
Dat is niet waar, kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07 22:13
JohanNL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:58:
[...]

Geen idee, maar waarom doe je niet automatisch incasso? Dat is voor jezelf veel veiliger als betaalmethode.
Omdat het nogal scheelt om met Revolut in USD te betalen i.t.t. de PayPal koers. Bovendien vind ik de PayPal bescherming een mooie extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Nrc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:58:

Alle keren dat ik iets vanaf mijn Revolut rekening stuurde was de NLIBAN de afzender.
Heb je dit aan Revolut support gevraagd ? Ze kunnen dat zo voor je nakijken en waarschijnlijk zelfs zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:57
Toch hier even vragen. Sinds twee weken zijn mijn vriendin en ik aan de slag met Revolut. Hebben beiden een eigen rekening, en ook een gezamenlijke rekening geopend. Vandaag wilde we via het internet iets bestellen en met ideal betalen. Op zich werkte dat gemakkelijk; Revolut was als optie beschikbaar en via de code invoeren en app authoriseren ging prima.

Maar. Bij het daadwerkelijke betalen konden we niet kiezen met welke rekening dan te betalen! We wilden van de gezamenlijke het betalen, maar de default geselecteerde rekening is de prive rekening. En we konden niet uitvinden hoe je dat kon wisselen.

Hebben jullie hier ervaring mee? Zien wij iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Amargedon schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:30:
Toch hier even vragen. Sinds twee weken zijn mijn vriendin en ik aan de slag met Revolut. Hebben beiden een eigen rekening, en ook een gezamenlijke rekening geopend. Vandaag wilde we via het internet iets bestellen en met ideal betalen. Op zich werkte dat gemakkelijk; Revolut was als optie beschikbaar en via de code invoeren en app authoriseren ging prima.

Maar. Bij het daadwerkelijke betalen konden we niet kiezen met welke rekening dan te betalen! We wilden van de gezamenlijke het betalen, maar de default geselecteerde rekening is de prive rekening. En we konden niet uitvinden hoe je dat kon wisselen.

Is pas nog hier besproken. iDeal gaat altijd vanaf je persoonlijke rekening. Dat werkt niet met de gezamenlijke. Dus dat is even een extra handeling waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-07 22:14

Barrycade

Through the...

Gewoon voortaan lekker met de code van de Mastercard of Visa card van je gezamelijke rekening betalen. iDeal gaat er binnenkort toch uit. En ik moet zeggen dat de iDeal uitvoering van Revolut niet zo smooth loopt als bij een grootbank. Ik heb een keer gedoe gehad bij bestellen omdat de iDeal uitvoering van Revolut nogal omslachtig verloopt en zo traag dat de betalingsprovider m uiteindelijk als niet betaald beschouwde en mijn bestelling dus ergens in het luchtledige hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Barrycade schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:40:
Gewoon voortaan lekker met de code van de Mastercard of Visa card van je gezamelijke rekening betalen. iDeal gaat er binnenkort toch uit. En ik moet zeggen dat de iDeal uitvoering van Revolut niet zo smooth loopt als bij een grootbank. Ik heb een keer gedoe gehad bij bestellen omdat de iDeal uitvoering van Revolut nogal omslachtig verloopt en zo traag dat de betalingsprovider m uiteindelijk als niet betaald beschouwde en mijn bestelling dus ergens in het luchtledige hing.
Kwam dat niet gewoon omdat het een betaling naar een niet-Nederlandse IBAN en bank ging. iDeal werkt alleen snel tussen Nederlandse banken. Naar andere bestemmingen ontkom je er niet aan om een betalingsprovider te gebruiken. Maar hopelijk gaat dat flink verbeteren nu iDeal een internationale standaard lijkt te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Barrycade schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:40:
iDeal gaat er binnenkort toch uit.
Die hele toko was toch overgenomen door een Europese instantie met als doel om iDeal (/een vernieuwde versie) ervan Europa breed in te voeren? Het zal dus juist alleen maar meer komen, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Amargedon schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:30:

de Peer in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"
kan niet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Nuevocasa schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:39:
[...]

Is pas nog hier besproken. iDeal gaat altijd vanaf je persoonlijke rekening. Dat werkt niet met de gezamenlijke. Dus dat is even een extra handeling waar je op moet letten.
Bij ons kan dat gewoon (nog met een LT-IBAN):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YUjoq09e8hP5qULuNDhz-NmS9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oS4T8N8F04jKYoD3yalTyDHI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuSszwrRfoQIfqHgURvUUDAOEb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRqTEmZcGLODOfcpA0XDykp3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
mfkne schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:08:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien heb je een iPhone. Hier met Android kan ik de rekening waar het vanaf moet niet aanpassen kan ook geen screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00
Independer accepteerd het Nederlandse IBAN van Revolut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

MrGoatsy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:14:
Independer accepteerd het Nederlandse IBAN van Revolut niet.
Klopt. Geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
Tot wanneer? lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tot ze zoveel klachten hebben gehad dat ze het aanpassen. Daarom kun je beter bij Independer zelf melden dat ze jou Revolut IBAN niet accepteren, i.p.v. het alleen op Tweakers melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:23
RobertMe schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:06:
[...]

Tot ze zoveel klachten hebben gehad dat ze het aanpassen. Daarom kun je beter bij Independer zelf melden dat ze jou Revolut IBAN niet accepteren, i.p.v. het alleen op Tweakers melden.
Ik heb het ook al doorgegeven. Je kan nog gewoon je LT-iban invullen die werkt nog 12 maanden na overzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
Deezers schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:28:
[...]

Ik heb het ook al doorgegeven. Je kan nog gewoon je LT-iban invullen die werkt nog 12 maanden na overzetting.
Ik heb geen LT-iban, alleen een Nederlandse aangezien ik pas sinds deze maand bij Revolut zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:28:
[...]

Die werkt wel? Dan zal het helemaal geen issue zijn on de NL te lijken werken lijkt me zo. Als in: het is niet dat je dan een welles nietes discussie krijgt over "buitenlandse bank" met vaag gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:50
mfkne schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:08:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinds wanneer kun je dit? Misschien zit je in een beta release en komt deze functie binnenkort voor iedereen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
Hier de NL IBAN nu ook binnen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Zullen we stoppen met individuele meldingen over of een NL Iban wel of nog niet binnen is?
Het moge duidelijk zijn dat iedereen aan de beurt komt en dat het stap voor stap gaat.

Misschien kan iemand een Poll maken ofzo? en dan over een paar weken nogmaals.

Persoonlijk interesseert het me eigenlijk niet echt, gewoon een paar weekjes geduld mensen.

[ Voor 33% gewijzigd door de Peer op 24-12-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:07
de Peer schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:25:
Zullen we stoppen met individuele meldingen over of een NL Iban wel of nog niet binnen is?

Het moge duidelijk zijn dat iedereen aan de beurt komt en dat het stap voor stap gaat.
Ja, okay. Ter info; dan voor de laatste keer van mijn kant, ik heb nog steeds geen NL IBAN van Revolut gekregen.

Merry X-mas every Revoluters ! 🎅

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 24-12-2023 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Misschien dat er een tabel kan worden bijgehouden met wie wel/niet een NL IBAN heeft gekregen en wanneer de mail was ontvangen voor de overstap naar NL branch?

Scheelt een hoop posts, houd wel het overzicht voor degene die het willen weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Youtl schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:20:
Misschien dat er een tabel kan worden bijgehouden met wie wel/niet een NL IBAN heeft gekregen
Waarom? wat hebben we daar nu aan?
Waarom is er zo'n enorme focus in dit topic op het krijgen van een NL Iban?

We kunnen ook een lijst gaan bijhouden van wie er allemaal een joint account gebruiken, en wiens account er al een keer tijdelijk geblokkeerd is na een verdachte transactie, maar ik zie persoonlijk de meerwaarde niet.

Geduld mensen, wacht een paar weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:28:
[...]

Waarom? wat hebben we daar nu aan?
Waarom is er zo'n enorme focus in dit topic op het krijgen van een NL Iban?

We kunnen ook een lijst gaan bijhouden van wie er allemaal een joint account gebruiken, en wiens account er al een keer tijdelijk geblokkeerd is na een verdachte transactie, maar ik zie persoonlijk de meerwaarde niet.

Geduld mensen, wacht een paar weken.
Nou om te voorkomen dat iedereen hier post dat ie om is gegaan naar een NL IBAN, daar ging het mij eigenlijk meer om.

Mij maakt het ook niet uit, vroeg of laat krijg ik ook een NL IBAN en ik ga niet meteen me salaris omzetten want wil eerst ff een uitproberen hoe vlekkeloos het werkt etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Youtl op 24-12-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:02
Youtl schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:05:
[...]

Nou om te voorkomen dat iedereen hier post dat ie om is gegaan naar een NL IBAN, daar ging het mij eigenlijk meer om.

Mij maakt het ook niet uit, vroeg of laat krijg ik ook een NL IBAN en ik ga niet meteen me salaris omzetten want wil eerst ff een uitproberen hoe vlekkeloos het werkt etc.
IBAN / naam herkenning en Idin zouden veel mensen over de streep trekken in NL. Wanneer het team van Revolut dit beseft kunnen ze hard gaan groeien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
glatuin schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:11:
[...]

IBAN / naam herkenning en Idin zouden veel mensen over de streep trekken in NL. Wanneer het team van Revolut dit beseft kunnen ze hard gaan groeien hier.
Geef het tijd, Revolut ziet dat er een markt is in NL en begon drie jaar geleden met het aanbieden van iDeal in NL. Langzaam maar zeker zullen ze wel groeien in dit kleine land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Denk dat Nederland zeker een aardige markt is voor Revolut, tenminste als ik zie hoeveel mensen er in de bus met Revolut inchecken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Raymon89 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:33:
[...]

Sinds wanneer kun je dit? Misschien zit je in een beta release en komt deze functie binnenkort voor iedereen uit :)
Geen idee, gisteren heb ik dat voor het eerst geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
mfkne schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:04:
[...]

Geen idee, gisteren heb ik dat voor het eerst geprobeerd.
Denk eerder dat het ligt aan de manier waarop... Zag Safari browser in jouw scherm print.

Via Android met de Android app krijg ik de optie niet om een rekening te selecteren bij het betalen van een iDeal betaalverzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ja, inderdaad kwam ik van een website via iDEAL in de Revolut app terecht. Werkt bij mij ook zo als een betaalverzoek (van ING) ontvang en de link volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
xabre16v schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:53:
Denk dat Nederland zeker een aardige markt is voor Revolut, tenminste als ik zie hoeveel mensen er in de bus met Revolut inchecken..
Nu nog een website die je zonder mobiele app kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:41
MrGoatsy schreef op maandag 25 december 2023 @ 02:04:
[...]

Nu nog een website die je zonder mobiele app kan bedienen.
Bedoel je zonder MFA? Of specifiek MFA via mobiel? Want Revolut heeft ook online omgeving zoals bij traditionele banken.

https://app.revolut.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07 14:11

Ves

A gadget addicted Bounty

Annual report over het boekjaar van 2022 is uit.

https://www.revolut.com/annual-report/

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 08:42
Aanmelden bij Tikkie met het Nederlandse IBAN werkt helaas (bij mij) nog niet. De naam zou niet matchen bij het IBAN volgens Tikkie, ook bij het invullen van alle voornamen zoals op de Revolut rekening.

Uit de beschrijving onder het invullen van de voor- en achternaam begrijp ik dat enkel de achternaam gebruikt voor controle lijkt het.

[ Voor 25% gewijzigd door Sanchaz12 op 25-12-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Sanchaz12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:14:
Aanmelden bij Tikkie met het Nederlandse IBAN werkt helaas (bij mij) nog niet. De naam zou niet matchen bij het IBAN volgens Tikkie, ook bij het invullen van alle voornamen zoals op de Revolut rekening.

Uit de beschrijving onder het invullen van de voor- en achternaam begrijp ik dat enkel de achternaam gebruikt voor controle lijkt het.
Ik raad je vooral aan om eerdere posts te lezen. :)

Maar het is een bekend probleem en is ook aangekaart op de community van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Edit: probleem opgelost.

[ Voor 90% gewijzigd door Tha Deo op 06-01-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sanchaz12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:14:
Aanmelden bij Tikkie met het Nederlandse IBAN werkt helaas (bij mij) nog niet.
Dat meen je niet!?
De naam zou niet matchen bij het IBAN volgens Tikkie.
joh! lijkt alsof er geen naam-controle uitgevoerd kan worden ;)

Het verbaast me altijd dat dit soort berichten geplaatst worden zonder even te checken wat er eerder over Tikkie gezegd is de afgelopen weken/maanden in dit topic. Dit is minimaal 100x besproken in dit topic

[ Voor 24% gewijzigd door de Peer op 26-12-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Nu hebben wij (ik en mijn vrouw) afgelopen zaterdag een rekening geopend + een en/of rekening. Zondag heb ik geld overgemaakt vanuit onze en/of (oude) rekening naar onze nieuwe en/of rekening en naar mijn nieuwe rekening.

Tot op heden is het saldo 0 euro, ligt dit aan de feestdagen of aan iets anders?

[ Voor 6% gewijzigd door Bravertal op 26-12-2023 10:15 ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Het kan zijn dat je oude bank geen instant payments ondersteunt, end dan moet je wachten tot de volgende werkdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bravertal schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:13:
Nu hebben wij (ik en mijn vrouw) afgelopen zaterdag een rekening geopend + een en/of rekening. Zondag heb ik geld overgemaakt vanuit onze en/of (oude) rekening naar onze nieuwe en/of rekening en naar mijn nieuwe rekening.

Tot op heden is het saldo 0 euro, ligt dit aan de feestdagen of aan iets anders?
komt door de feestdagen ja. Als je het direct er op wilt hebben kun je beter via ideal geld erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Nu online
mfkne schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:16:
Het kan zijn dat je oude bank geen instant payments ondersteunt, end dan moet je wachten tot de volgende werkdag.
Ik zit nog bij de Triodos bank en zij hebben wel instant payments.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bravertal schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:31:
[...]

Ik zit nog bij de Triodos bank en zij hebben wel instant payments.
Maar mogelijk weer niet naar Revolut. Als ik het goed begrepen heb was er voor de Europese (/SEPA) IP al een Nederlandse variant. En bij IP lopen de betalingen via een tussenpartij (in Europa zijn er dat drie) het kan dus zowel zijn dat Triodos alleen IP bij Nederlandse banken doet (/en/of niet is aangesloten bij (minimaal) 1 van die 3 Europese), maar het kan ook zijn dat Triodos alleen is aangesloten bij tussenpartij(en) waar Revolut weer niet op is aangesloten. Want uiteraard moet voor een IP transactie beide banken dit via dezelfde partij (kunnen) doen.
Of mogelijk dat de banken intern een lijst hebben met land + bank codes waarnaar ze wel / geen IP doen en dat de NL + Revolut niet op die lijst staat? En dat het mogelijk (voorheen) wel zou werken met de LT IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 08:42
de Peer schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:39:
[...]

Dat meen je niet!?

[...]

joh! lijkt alsof er geen naam-controle uitgevoerd kan worden ;)

Het verbaast me altijd dat dit soort berichten geplaatst worden zonder even te checken wat er eerder over Tikkie gezegd is de afgelopen weken/maanden in dit topic. Dit is minimaal 100x besproken in dit topic
Nou nou, is dat echt nodig?
Aangezien ik niet de enige ben die hier op wacht dacht ik even een update te plaatsen of het nu wel al werkt.
Posts van maanden geleden vertellen al helemaal niet of het nu wel al werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Sanchaz12 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:43:
[...]

Nou nou, is dat echt nodig?
Aangezien ik niet de enige ben die hier op wacht dacht ik even een update te plaatsen of het nu wel al werkt.
Posts van maanden geleden vertellen al helemaal niet of het nu wel al werkt.
20 december is er nog naar gevraagd, en beantwoord. Dus je hoeft niet eens maanden terug te lezen. Vorige week werkte het nog niet, niemand heeft intussen gemeld dat het wel werkt, er is een weekend geweest en het is kerst(periode). Dus de kans dat het sinds de 20e toegevoegd zou zijn is bijzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:37:
[...]

Maar mogelijk weer niet naar Revolut. Als ik het goed begrepen heb was er voor de Europese (/SEPA) IP al een Nederlandse variant. En bij IP lopen de betalingen via een tussenpartij (in Europa zijn er dat drie) het kan dus zowel zijn dat Triodos alleen IP bij Nederlandse banken doet (/en/of niet is aangesloten bij (minimaal) 1 van die 3 Europese), maar het kan ook zijn dat Triodos alleen is aangesloten bij tussenpartij(en) waar Revolut weer niet op is aangesloten. Want uiteraard moet voor een IP transactie beide banken dit via dezelfde partij (kunnen) doen.
Of mogelijk dat de banken intern een lijst hebben met land + bank codes waarnaar ze wel / geen IP doen en dat de NL + Revolut niet op die lijst staat? En dat het mogelijk (voorheen) wel zou werken met de LT IBAN.
Maar heeft Revolut wel instant payments?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bravertal schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:12:
[...]

Vanaf Rabobank een week of 3 terug naar mijn totaal verse Revolut rekening in ieder geval wel. En anderen heb ik ook van gelezen dat ze Instant Payments hebben/hadden (ook al met LT IBAN).
Dus ja, Revolut "doet" Instant Payments. En als het niet werkt kan het zowel zijn dat de verzendende bank geen IP doet / wilt doen naar Revolut of dat er echt een "technische" beperking is (in dat beide banken geen overlap hebben in de tussenliggende partij, of dat er (maar) 1 overlappende tussenliggende partij is en die net een storing heeft of wat dan ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 14:11
[...]

Net nog een transactie gedaan van Revolut naar ING en het geld was direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hasseroderman schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:55:
[...]

Net nog een transactie gedaan van Revolut naar ING en het geld was direct binnen.
Andersom is het bij mij weer niet instant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Nu online
Blijft allemaal wat onduidelijk wat mij betreft. Het zou natuurlijk overal instant payments moeten zijn. Maar goed, inmiddels staat er wat geld op de betaalrekening. Pasjes zijn aangevraagd en we gaan het eerst een paar maandjes ervaren. Zijn we tevreden dan zeggen we onze oude en/of betaalrekening op en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bravertal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:37:
Blijft allemaal wat onduidelijk wat mij betreft. Het zou natuurlijk overal instant payments moeten zijn.
Niks moet nog en in Nederland zijn we verschrikkelijk verwend met IP. In andere Europese landen is het een stuk slechter gesteld. Bij OpenBank bv betaal je ik meen zelfs €4 voor één IP transactie (en dan nog werkt het niet als het naar een rekening buiten Spanje is). En daarnaast dus uberhaupt ook vele banken die uberhaupt geen IP ondersteunen.

IP wordt in 2024 schijnbaar wel verplicht. Als de transactie via SEPA kan moet het ook via IP kunnen én voor dezelfde prijs als de SEPA transactie (veelal gratis dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:00:
[...]

Niks moet nog en in Nederland zijn we verschrikkelijk verwend met IP. In andere Europese landen is het een stuk slechter gesteld. Bij OpenBank bv betaal je ik meen zelfs €4 voor één IP transactie (en dan nog werkt het niet als het naar een rekening buiten Spanje is). En daarnaast dus uberhaupt ook vele banken die uberhaupt geen IP ondersteunen.

IP wordt in 2024 schijnbaar wel verplicht. Als de transactie via SEPA kan moet het ook via IP kunnen én voor dezelfde prijs als de SEPA transactie (veelal gratis dus).
Ach ja, misschien wel verwend. Maar goed, Revolut is gratis dus ik ga het gewoon ervaren. Ik vind het al leuk dat ik in mijn omgeving de enige bent die nu een Revolut en/of betaalrekening hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nrc

Nrc

RobertMe schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:14:
[...]

Vanaf Rabobank een week of 3 terug naar mijn totaal verse Revolut rekening in ieder geval wel. En anderen heb ik ook van gelezen dat ze Instant Payments hebben/hadden (ook al met LT IBAN).
Dus ja, Revolut "doet" Instant Payments. En als het niet werkt kan het zowel zijn dat de verzendende bank geen IP doet / wilt doen naar Revolut of dat er echt een "technische" beperking is (in dat beide banken geen overlap hebben in de tussenliggende partij, of dat er (maar) 1 overlappende tussenliggende partij is en die net een storing heeft of wat dan ook).
[...]

Neen
Als je geld overmaakt binnen Nederland staat dit direct op de rekening van de ontvanger, ook tijdens weekenden en feestdagen. Dit noemen we Instant Payments, en geldt voor alle Eurobetalingen naar de volgende banken:

Rabobank
ING
ABN AMRO
Volksbank (SNS, Regio Bank en ASN)
Knab
Triodos
Nederlandse Waterschapsbank
LeasePlan Bank
BNG Bank
Volkswagen Bank
Van Lanschot Kempen
Voor een aantal banken in Nederland geldt een maximumbedrag van € 100.000 om de betaling via Instant Payments te verwerken:

bunq
Deutsche Bank Nederland
KBC Bank Nederland
Société Générale Nederland
Instant payments is een volledig Nederlands systeem. Revolut kan wel snel geld verzenden via SEPA Instant Credit Transfer niet iedere bank is hierop aangesloten en niet beschikbaar in het weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47
Nrc schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:26:

Instant payments is een volledig Nederlands systeem. Revolut kan wel snel geld verzenden via sepa direct, niet iedere bank is hierop aangesloten en niet beschikbaar in het weekend.
Instant Payments is een bredere term, in Nederland wordt het al langer gebruikt voor wat (vooral in het begin) een uitsluitend Nederlands systeem was. Inmiddels wordt het Europees uitgerold en is de term echt niet alleen in NL gangbaar.
Of het wel of niet instant gaat hangt af bij welke clearing de bank is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nrc

Nrc

Wally2002 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:44:
[...]

Instant Payments is een bredere term, in Nederland wordt het al langer gebruikt voor wat (vooral in het begin) een uitsluitend Nederlands systeem was. Inmiddels wordt het Europees uitgerold en is de term echt niet alleen in NL gangbaar.
Of het wel of niet instant gaat hangt af bij welke clearing de bank is aangesloten.
Neen instant payment is een volledig Nederlands systeem, waar alleen Nederlandse banken aan meedoen.

Opgericht omdat ze ontevreden waren over SEPA Instant Credit Transfer, twee compleet verschillende systemen met hun eigen regels.

Instant payment is 24/7/365 beschikbaar bij alle echte Nederlandse banken.

SEPA Instant Credit Transfer is 24/5 beschikbaar, niet in het weekend, niet op feestdagen. Banken mogen zelf kiezen of ze dit willen ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Nrc schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:51:
[...]

Neen instant payment is een volledig Nederlands systeem, waar alleen Nederlandse banken aan meedoen.

Opgericht omdat ze ontevreden waren over SEPA Instant Credit Transfer, twee compleet verschillende systemen met hun eigen regels.

Instant payment is 24/7/365 beschikbaar bij alle echte Nederlandse banken.

SEPA Instant Credit Transfer is 24/5 beschikbaar, niet in het weekend, niet op feestdagen. Banken mogen zelf kiezen of ze dit willen ondersteunen.
Ik weet niet hoe je aan 24/5 komt maar SEPA Instant is hetzelfde als Instant Payments zoals we in NL gebruiken maar dan breder zoals Wally2002 meld.

https://www.europeanpayme...a-instant-credit-transfer
https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/

Revolut support dus wel degelijk "instant payments" onder het EU netwerk en naar menig NL bank komt het geld direct binnen (zowel van als naar).

[ Voor 14% gewijzigd door Youtl op 27-12-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynthCat
  • Registratie: December 2022
Heb sinds vorige week ook een Revolut account (gratis). Gebruik het nu puur om te beleggen en zie mijn geld verdampen, maar gelukkig gaat het langzamer dan waneer het in mijn zak zit. Het is ook mijn eerste keer dat ik met beleggen bezig ben en dus nog een hoop te leren. Snap er nu nog maar weinig van. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
SynthCat schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:16:
Heb sinds vorige week ook een Revolut account (gratis). Gebruik het nu puur om te beleggen en zie mijn geld verdampen, maar gelukkig gaat het langzamer dan waneer het in mijn zak zit. Het is ook mijn eerste keer dat ik met beleggen bezig ben en dus nog een hoop te leren. Snap er nu nog maar weinig van. :P
Beleggen of gokken? ;)
Ik zou toch eerst wat onderzoek doen, behalve als je graag wat speelgeld wilt verbranden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

SynthCat schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:16:
ik zie ook niet echt toegevoegde waarde voor dit topic. Misschien moet je eens een kijkje gaan nemen in het (evt. passieve) beleggingstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynthCat
de Peer schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:35:
[...]

ik zie ook niet echt toegevoegde waarde voor dit topic. Misschien moet je eens een kijkje gaan nemen in het (evt. passieve) beleggingstopic.
'Discussie over & Ervaringen met Revolut bank'

Volgens mij vertel ik mijn ervaring met Revolut so far. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynthCat
JohanNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:20:
[...]

Beleggen of gokken? ;)
Ik zou toch eerst wat onderzoek doen, behalve als je graag wat speelgeld wilt verbranden.
Beleggen is ook gokken. Heb pas een paar tientjes ingezet en verdiep mij gaandeweg. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
SynthCat schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:16:
[...]

Beleggen is ook gokken. Heb pas een paar tientjes ingezet en verdiep mij gaandeweg. :)
Stockpicking zonder kennis / onderzoek wel ja. Daarom kun je als leek beter lekker passief beleggen in een breed gespreide ETF of indexfonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:31

oscarwashere

"Very nice"

Ik ben Revolut aan het proberen, nu ze een Nederlandse nevenvestiging hebben lijkt het mij wel interessant. Opzich ben ik wel onder de indruk van de gelikte app, (gratis) mogelijkheden en natuurlijk de beloofde 'spaarrente' van 3,9% APY. Dat laatste blijkt niet echt met spaarrekening te zijn helaas, maar een beleggingsvorm met een 1/7 risico en 'beloofd' rendement. De garantie wijkt ook af daardoor.

Een van de zaken die mij opviel bij het vergelijken van de pakketten, is dat ze geen 'prioritaire klantenondersteuning' via chat bieden voor klanten met het gratis pakket. Nu snap ik dat betalende klanten op die manier dus voorrang krijgen op ondersteuning, maar was benieuwd of hier misschien mensen zijn met een gratis pakket die wel eens ondersteuning nodig hebben gehad. Hoe verliep dat? Goede bereikbaarheid is voor mij namelijk nog een van de redenen om bij een grote NLse naam te blijven.
Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste