Ik heb sinds kort naast een eigen prive rekening op Revolut nu ook een gezamelijke rekening. Ben alleen heel erg in de war hoe dit werkt met de virtuele kaarten die ik toevoeg. Ik wil graag twee virtuelen kaarten (die ik in Google Pay heb staan) en ze beiden naar een rekening laten wijzen. Hoe dit ik dit?
Klopt die functie is er nog niet voor de gezamenlijke rekeninggolden1988 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:20:
[...]
Geen ideal betalingen met een gezamelijke rekening?
Nou dat zou ik niet 'gewoon' noemen. In de gemiddelde vriendengroep of groep collega's zit daar ook niemand op te wachten, te moeilijk voor de meesten en niet iedereen heeft een creditcard of wil die gebruiken. Tikkie is gewoon de norm momenteel.oohh schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:54:
[...]
Je kunt toch ook gewoon gebruik maken van Revolut payment links? Kunnen je vrienden met Mastercard, Visa of met Apple Pay betalen.
Voorbeeld hier: https://revolut.me/thomas6l0
De NL grootbanken zijn nu toch ook Visa en Mastercard debitcards aan het uitdelen?de Peer schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:27:
[...]
Nou dat zou ik niet 'gewoon' noemen. In de gemiddelde vriendengroep of groep collega's zit daar ook niemand op te wachten, te moeilijk voor de meesten en niet iedereen heeft een creditcard of wil die gebruiken. Tikkie is gewoon de norm momenteel.
Dat klopt. Maar 90 procent van de Nederlanders is niet gewend/bereid om op die manier te betalen. Tikkie is de normOeroeg schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:28:
[...]
De NL grootbanken zijn nu toch ook Visa en Mastercard debitcards aan het uitdelen?
Oeroeg schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:28:
[...]
De NL grootbanken zijn nu toch ook Visa en Mastercard debitcards aan het uitdelen?
offtopic:
Nee, eigenlijk niet. Bij Rabo loopt een pilot en kun je je aanmelden daarvoor. ING, ABN, en Volksbank (SNS, ASN, Regiobank) is nog totaal niks bekend / "in 2024". Daar loopt dus nog niet eens een publieke pilot. Bekende "uitgevers" zijn Triodos, Knab en als ik mij niet vergis Bunq. Meer info in: Mastercard stopt met Maestro
Nee, eigenlijk niet. Bij Rabo loopt een pilot en kun je je aanmelden daarvoor. ING, ABN, en Volksbank (SNS, ASN, Regiobank) is nog totaal niks bekend / "in 2024". Daar loopt dus nog niet eens een publieke pilot. Bekende "uitgevers" zijn Triodos, Knab en als ik mij niet vergis Bunq. Meer info in: Mastercard stopt met Maestro
Revolut zal de naamcontrole niet zonder reden doen. Ze hebben hier immers ook geen baat bij het lastiger maken voor klanten om geld op de rekening te zetten. Ze zullen dit doen in het kader van wetgeving (Wwft).berkens schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:27:
Bij mij werkt iDeal opwaarderen niet vanaf ING. Tenaamstelling net iets anders. Van Revolut moet ik mijn naam bij ING aanpassen. Van mij moet Revolut haar iDeal opwaarderen aanpassen.
Overal kun je in NL met iDeal betalen, nergens wordt de letterlijke naam van je bankrekening gecontroleerd, alleen Revolut maakt er een eis van. Heb de rekening maar weer gesloten.
De vergelijking met andere iDealbetalingen (ik neem aan internetaankopen) is daarom niet helemaal terecht.
Het is onhandig dat je hier pas bij eerste gebruik achter komt.
Gelukkig zijn er genoeg andere manieren om geld erop te zetten. Vanaf sommige banken is een IBAN overschrijving al instant, of anders 1 werkdag. En als je bank een debit Mastercard of Visa debit heeft kan het al instant.
Ik heb eerder dit jaar mijn naam bij Revolut gewijzigd. Dit ging heel makkelijk via de support optie in de app.berkens schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:27:
Bij mij werkt iDeal opwaarderen niet vanaf ING. Tenaamstelling net iets anders. Van Revolut moet ik mijn naam bij ING aanpassen.
Is het al iemand gelukt om een Tikkie te verzenden? Ik kom niet door de naamcontrole heen (name and IBAN don't match). Heb de NL REVO rekening nu bijna twee weken, werkt verder overigens prima nog geen problemen gehad.
Waarschijnlijk omdat ze niet zijn aangesloten bij de IBAN naam check.
Wat gebeurt er als je je Revolut IBAN invult bij een overschrijving vanaf een grootbank? Vult hij dan je naam automatisch in?Nederlandse Banken die IBAN-Naam Check bieden:
Rabobank - ABN AMRO - ASN Bank - RegioBank - SNS Bank - ASN Bank - ING - Knab - Bunq
[ Voor 20% gewijzigd door Oeroeg op 21-11-2023 17:28 ]
Bij een Rabobank-account werd automatisch de juiste spelling ingevuld/aangegeven wanneer je deze expres verkeerd spelt.
[ Voor 1% gewijzigd door Nightsight op 21-11-2023 17:30 . Reden: spelling ]
Nederlandse banken zoals ING maar ook ASN hebben het Betaalverzoek. Een linkje dat je naar iemand kan sturen met het verzoek een bepaald bedrag te storten. Bij Revolut kan dat dus alleen naar andere Revolut members in je vriendenlijst. Het kan naar iedereen met een zakelijk account volgens mij.
Ik snap niet zo goed wat er zo moeilijk aan is voor een FinTech als Revolut om dat gewoon mogelijk te maken.
Technisch lijkt dat me erg makkelijk.
Of zie ik iets over het hoofd ? Kan het wel maar kijk ik gewoon niet goed.
Ik snap niet zo goed wat er zo moeilijk aan is voor een FinTech als Revolut om dat gewoon mogelijk te maken.
Het kan wel maar zit verstopt en kent ook beperkingen met welk betaalmiddel die betaling gedaan kan worden.Green.car6808 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:10:
Nederlandse banken zoals ING maar ook ASN hebben het Betaalverzoek. Een linkje dat je naar iemand kan sturen met het verzoek een bepaald bedrag te storten. Bij Revolut kan dat dus alleen naar andere Revolut members in je vriendenlijst. Het kan naar iedereen met een zakelijk account volgens mij.
Ik heb de app op Engels staan, het zit onder Transfers > New > Create a Payment Link > Request money
Betalen van die verzoeken kan met MasterCard of VISA. Ik neem aan zowel credit als debit. Amex wordt niet ondersteund.
@Wally2002 Dat is bij mij geen optie ik zie alleen bank recipient, card recipient, contact, group of invite a friend).
Gevonden .. dit kende ik niet dus dank je.Wally2002 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:44:
[...]
Het kan wel maar zit verstopt en kent ook beperkingen met welk betaalmiddel die betaling gedaan kan worden.
Ik heb de app op Engels staan, het zit onder Transfers > New > Create a Payment Link > Request money
Betalen van die verzoeken kan met MasterCard of VISA. Ik neem aan zowel credit als debit. Amex wordt niet ondersteund.
Ik zie het .. hiermee kan je dus niet niet een gewone Nederlandsche bankrekening betalen maar met een debit of creditcard.
Heeft Revolut dit recent ook niet duurder gemaakt ?
Is niet hetzelfde als wat we bij andere Nederlandse banken hebben en dat zou wel moeten kunnen .. zeg ik als veeleisende klant
Is er een relatie met de NL IBAN ? Kan het dan wel ?
Overigens gaat het andersom wel. ALs ik een ING betaalverzoek aanmaak kan ik dat met Revolut betalen.
Of nouja.. er wordt een overschrijving aangemaatk als je de ING betaallink aanklikt die het bedrag afschrijft van je Revolut rekening ten gunste van een ING IBAN. Dat is niet mijn eigen IBAN maar die van ING betaalverzoeken.
Maargoed.. waarom Kan Revolut dit niet.. moeilijk lijkt het me (technisch) niet.
[ Voor 43% gewijzigd door Green.car6808 op 22-11-2023 11:39 ]
Dank. Ook in het Nederlands staat daar gewoon de optie "Een betalingslink aanmaken".Wally2002 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:44:
[...]
Het kan wel maar zit verstopt en kent ook beperkingen met welk betaalmiddel die betaling gedaan kan worden.
This title is for sale, please send me a PM
Met een NL bankrekening kan het neem ik aan wel mits die bank de nieuwe debit kaarten van VISA of Mastercard uitgeeft. De banken stappen over van Maestro en V-Pay.Green.car6808 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:20:
[...]
Gevonden .. dit kende ik niet dus dank je.
Ik zie het .. hiermee kan je dus niet niet een gewone Nederlandsche bankrekening betalen maar met een debit of creditcard.
Geen idee. Er zijn volgens mij geen kosten aan verbonden.Heeft Revolut dit recent ook niet duurder gemaakt ?
Je doelt op iDeal neem ik aan?Is niet hetzelfde als wat we bij andere Nederlandse banken hebben en dat zou wel moeten kunnen .. zeg ik als veeleisende klant
Dat denk ik niet, want er mag niet op IBAN gediscrimineerd worden.Is er een relatie met de NL IBAN ? Kan het dan wel ?
het lijkt vooral een keuze te zijn dat revolut hier geen iDeal aanbiedt. Mogelijk mogen ze dit pas na goedkeuring van iDeal.
Je doelt wederom op iDeal neem ik aan?Overigens gaat het andersom wel. ALs ik een ING betaalverzoek aanmaak kan ik dat met Revolut betalen.
Of nouja.. er wordt een overschrijving aangemaatk als je de ING betaallink aanklikt die het bedrag afschrijft van je Revolut rekening ten gunste van een ING IBAN. Dat is niet mijn eigen IBAN maar die van ING betaalverzoeken.
Maargoed.. waarom Kan Revolut dit niet.. moeilijk lijkt het me (technisch) niet.
Ik noem nergens iDeal volgens mij .Wally2002 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:54:
Je doelt op iDeal neem ik aan?
[...]
Je doelt wederom op iDeal neem ik aan?
In geen van de gevallen doel ik op iDeal. Ik doel in alle gevallen op het betaalverzoek zoals je dat bij ING kan aanmaken en delen . Als ik dat met ING doe, krijg ik als ontvanger van dat ING betaalverzoek de mogelijkheid een Bank te kiezen met een IBAN.
Bij Revolut krijg ik bij het aanklikken van een betaalverzoek als ontvanger alleen de optie tot het kiezen van een credit/debet kaart
[ Voor 5% gewijzigd door Green.car6808 op 22-11-2023 12:22 ]
Ik heb mezelf een verzoek vanuit Revolut gestuurd.
De enige opties die je krijgt zijn "betalen met een kaart" of Apple Pay.
Met een bank betalen is wat @Wally2002 bedoelt met iDeal ? Sorry wist niet dat het betalen van een betaalverzoek met een bank / IBAN iDeal is.
De enige opties die je krijgt zijn "betalen met een kaart" of Apple Pay.
Met een bank betalen is wat @Wally2002 bedoelt met iDeal ? Sorry wist niet dat het betalen van een betaalverzoek met een bank / IBAN iDeal is.
[ Voor 37% gewijzigd door Green.car6808 op 22-11-2023 13:34 ]
Ik weet niet hoe ING werkt, bij Rabobank is een betaalverzoek die ik in de app maak een link naar een iDeal betaalpagina, en mijn aanname was dat dit bij de meeste banken zo werkt, vandaar dat ik de checkvraag had of dit over iDeal gaat.Green.car6808 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:21:
[...]
Ik noem nergens iDeal volgens mij .
In geen van de gevallen doel ik op iDeal. Ik doel in alle gevallen op het betaalverzoek zoals je dat bij ING kan aanmaken en delen . Als ik dat met ING doe, krijg ik als ontvanger van dat ING betaalverzoek de mogelijkheid een Bank te kiezen met een IBAN.
Bij Revolut krijg ik bij het aanklikken van een betaalverzoek als ontvanger alleen de optie tot het kiezen van een credit/debet kaart
Ik bedenk met net dat er ook ooit een initiatief was om via een standaard de betaalinformatie in een QR-code of iets dergelijks te stoppen. Daar doel jij denk ik op.
En ik besef me nu dat je eerder had over een betaalfunctie die alleen tussen klanten van Revolut werkt, dat is dus de QR-codescanner en mogelijkheid je eigen code te laten zien, in de app zit dat onder het QR-scanlogo. Die QR is niets anders dan een weblink die linkt naar de Revolut.me betaalpagina zoals ook via de eerder door mij genoemde route op te vragen is.
Edit: vroeger was die Revolut.me volgens mij wel alleen bedoeld voor klanten onderling maar is nu dus een link die voor iedereen te gebruiken is.
[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 22-11-2023 13:38 ]
Revolut support geeft aan :
Please note at the moment, bank cards and Apple pay are supported via payment link.
Please note at the moment, bank cards and Apple pay are supported via payment link.
[ Voor 81% gewijzigd door Green.car6808 op 22-11-2023 15:37 ]
Vreemd, ik heb een particuliere rekening en wel die optie beschikbaar. Ben wel gebruiker van het eerste uur toen er nog GB IBAN's waren...Nightsight schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:28:
Volgens de Revolut help-pagina kun je alleen een betaalverzoek maken (altijd zonder iDEAL, helaas) met een handelaarsrekening of zakelijke rekening. Ik zie alleen deze opties:
[Afbeelding]
Ja maar dan dus alleen met kaartbetalingen of Apple Pay en , zoals jij inderdaad corrrect opmerkte, niet met iDeal.Wally2002 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:36:
[...]
vroeger was die Revolut.me volgens mij wel alleen bedoeld voor klanten onderling maar is nu dus een link die voor iedereen te gebruiken is.
[ Voor 8% gewijzigd door Green.car6808 op 22-11-2023 18:47 ]
Klopt, en Apple Pay dus alleen met ondersteunde kaartschema's. Nog even getest, maar naast Amex wordt ook Maestro niet ondersteund.Green.car6808 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:47:
[...]
Ja maar dan dus alleen met kaartbetalingen of Apple Pay en , zoals jij inderdaad corrrect opmerkte, niet met iDeal.
Zelfs Apple pay lukt niet niet mijn ASN of met mijn ING pas (via Apple Pay)Wally2002 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:51:
[...]
Klopt, en Apple Pay dus alleen met ondersteunde kaartschema's. Nog even getest, maar naast Amex wordt ook Maestro niet ondersteund.
:strip_exif()/f/image/bdtE29kyz2Cuc9PIXcN2gxIK.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 77% gewijzigd door Green.car6808 op 22-11-2023 21:11 ]
Je betaalt inderdaad niet met Apple Pay maar via Apple Pay. In dit geval wordt op deze betaalpagina van Revolut alleen Mastercard en VISA ondersteund, daarom zie je Maestro-kaarten als niet ondersteund.Green.car6808 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:54:
[...]
Zelfs Apple pay lukt niet niet mijn ASN of met mijn ING pas (via Apple Pay)
[Afbeelding]
zoals ik eerder schreef werkt Apple Pay dus alleen met ondersteunde kaartschema's.
Ja.. ik snap het.. Wel jammer dit. Hoop dat dat wel beter wordt in de toekomst. Ik ben erg jubelend over Revolut altijd maar dit is wel minder.Wally2002 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:01:
[...]
Je betaalt inderdaad niet met Apple Pay maar via Apple Pay. In dit geval wordt op deze betaalpagina van Revolut alleen Mastercard en VISA ondersteund, daarom zie je Maestro-kaarten als niet ondersteund.
zoals ik eerder schreef werkt Apple Pay dus alleen met ondersteunde kaartschema's.
Net voor als backup een Revolut rekening aangevraagd, ging echt super vlot, nog voordat ik door alles heen was, werd de KYC goedgekeurd en kon ik direct beginnen.
De bezorgkosten voor de kaart kon ik niet betalen met Curve via Apple Pay, wel met mijn Rabo Debit via Apple Pay.
De bezorgkosten voor de kaart kon ik niet betalen met Curve via Apple Pay, wel met mijn Rabo Debit via Apple Pay.
Zojuist een mail gekregen dat ik een Nederlandse IBAN heb gekregen.

:strip_exif()/f/image/IuBf30ULYahXp9KHfk7dNVXP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door Dennisweb op 23-11-2023 17:55 ]
NiceDennisweb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:54:
Geheel uit interesse, werkt Tikkie ?Dennisweb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:54:
Zojuist een mail gekregen dat ik een Nederlandse IBAN heb gekregen.![]()
[Afbeelding]
Ik zou zeggen van wel, op basis van: Oeroeg in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Heb met mijn nieuwe Revolut direct een NL IBAN gekregen, heb ook mijn eigen Tikkie kunnen betalen.
Kan Revolut nog niet koppelen aan Tikkie, daar herkent ie mijn achternaam (nog) niet bij de IBAN
Kan Revolut nog niet koppelen aan Tikkie, daar herkent ie mijn achternaam (nog) niet bij de IBAN
Cool 😎 gefeliciteerd!Dennisweb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:54:
Hoe lang heeft het nou geduurd nadat je de mail kreeg met de aankondiging dat je een NL IBAN ging krijgen ?
20 oktober de aankondiging gehad, 23 november in bezit van Nederlandse IBAN.Green.car6808 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:51:
[...]
Cool 😎 gefeliciteerd!
Hoe lang heeft het nou geduurd nadat je de mail kreeg met de aankondiging dat je een NL IBAN ging krijgen ?
Pas als je daadwerkelijk een Tikkie kan ontvangen, kan je zeggen dat Tikkie werkt. Want een Tikkie betalen gaat natuurlijk gewoon via iDeal en betalen met iDeal kan al een tijdje.RobertMe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:51:
[...]
Ik zou zeggen van wel, op basis van: Oeroeg in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Dus ik zou zeggen van niet, aangezien de naamcontrole mislukt:
Nightsight in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Wausser90 in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
[ Voor 7% gewijzigd door pl0xs op 23-11-2023 22:39 ]
Ik kreeg de mail ook op 20 oktober… ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben .. zit er nog een of andere logische volgorde in ?Dennisweb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:23:
[...]
20 oktober de aankondiging gehad, 23 november in bezit van Nederlandse IBAN.
Gaat in groepen, wie er als eerst mag en wie niet is geheel onduidelijk. Wel is duidelijk dat het maximaal 2 maanden zal duren vanaf ontvangst van de email van vorige maand.Green.car6808 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:58:
[...]
Ik kreeg de mail ook op 20 oktober… ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben .. zit er nog een of ander logische volgorde in ?
Daarom vroeg ik het nogmaals, wellicht dat er wat veranderd was maar helaas.pl0xs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:38:
[...]
Pas als je daadwerkelijk een Tikkie kan ontvangen, kan je zeggen dat Tikkie werkt. Want een Tikkie betalen gaat natuurlijk gewoon via iDeal en betalen met iDeal kan al een tijdje.
Dus ik zou zeggen van niet, aangezien de naamcontrole mislukt:
Nightsight in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Wausser90 in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Denk dat Revolut nog moet worden aangesloten op de IBAN naamcheck zodat het ook werkt, al heb ik liever dat Revolut zelf iDeal toevoegt aan de Revolut.me links.
Zeker, ik ook.Youtl schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:52:
[...]
Daarom vroeg ik het nogmaals, wellicht dat er wat veranderd was maar helaas.
Denk dat Revolut nog moet worden aangesloten op de IBAN naamcheck zodat het ook werkt, al heb ik liever dat Revolut zelf iDeal toevoegt aan de Revolut.me links.
Misschien kan je het Revolut vragen? Ik heb zelf nog geen NL IBAN, anders had ik het wel even gevraagd.
Heb nog geen NL IBAN maar heb al meermaals aangegeven dat ze ook iDeal moeten toevoegen aan de eigen betaalverzoeken.pl0xs schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:11:
[...]
Zeker, ik ook.
Misschien kan je het Revolut vragen? Ik heb zelf nog geen NL IBAN, anders had ik het wel even gevraagd.
Krijg je standaard antwoorden van Support van we nemen t mee en zullen er naar kijken.
Mmh ok, ik wacht het af. Als het op alphabet gaat ben ik snel aan de beurt want Dennisweb en GreenCar zittten allebei vrij aan het begin van het alphabetYoutl schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:13:
[...]
Gaat in groepen, wie er als eerst mag en wie niet is geheel onduidelijk. Wel is duidelijk dat het maximaal 2 maanden zal duren vanaf ontvangst van de email van vorige maand.
[ Voor 37% gewijzigd door Green.car6808 op 24-11-2023 13:52 ]
Als het op achternaam gaat, klopt je theorie niet. Mijn achternaam begint met een W.Green.car6808 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:42:
[...]
Mmh ok, ik wacht het af. Als het op alphabet gaat ben ik snel aan de beurt want Dennisweb en GreenCar zittten allebei vrij aan het begin van het alphabet![]()
Ik denk Revolut doet de makelijker accounts eerst. Dus als je een revolut samenrekening hebt, of een Pro rekening, dan in principe is het moelijker (zeker met de samenrekening omdat dan twee accounts naar de NL IBAN moeten).
Oh ik heet Greencar. Jan GreenCarDennisweb schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:28:
[...]
Als het op achternaam gaat, klopt je theorie niet. Mijn achternaam begint met een W.
(ik realiseer me dat dat in theorie zou kunnen natuurlijk)
Nee we gebruiken hier allemaal Nicks... het was maar een grapje
[ Voor 20% gewijzigd door Green.car6808 op 24-11-2023 17:31 ]
We hebben dus een betaallink die we kunnen delen. revolut.me/username.
Mooi.. Kan iemand mij met creditcard betalen
Ik heb net met mijn ING Creditcard één euro naar mijn revolut rekening proberen over te maken via mijn revolut.me/username.
Eerste keer afgewezen, kwam door browserinstellingen. Tweede keer gelukt. Goed om te weten.
Ik heb net met mijn ING Creditcard één euro naar mijn revolut rekening proberen over te maken via mijn revolut.me/username.
Eerste keer afgewezen, kwam door browserinstellingen. Tweede keer gelukt. Goed om te weten.
[ Voor 172% gewijzigd door Green.car6808 op 26-11-2023 16:43 ]
Wat voor browser instellingen dan ?Green.car6808 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:17:
We hebben dus een betaallink die we kunnen delen. revolut.me/username.
Scriptblockers zoals uBlock en de Brave privacy plug-in .
een maand of 3 geleden overgestapt ipv Rabo.
Salaris komt erop en maak geld over naar betaal rekening
Creditcard gebruik ik ook.
Super tevreden over tot nu toe.
Mis overstap service nog.
betalingen gaan prima.
de helft van mijn geld zit hier.
Broertje gebruikt het al een jaar.
Salaris komt erop en maak geld over naar betaal rekening
Creditcard gebruik ik ook.
Super tevreden over tot nu toe.
Mis overstap service nog.
betalingen gaan prima.
de helft van mijn geld zit hier.
Broertje gebruikt het al een jaar.
Die hebben ze helaas nog niet. Daar wacht ik met smart op.
Momenteel is er alleen een debitcard voor zover ik weet.
Apple pay gebruik ik ook.
Heb geen bank kaart dus hoef niet bang te zijn dat ik de kaart kwijt raak.
Grote betaling aankopen doe ik hiermee.
Wil in de toekomst wel upgraden naar een vorm dat ik een bankpas heb. maar vooralsnog is dat niet nodig.
Heb geen bank kaart dus hoef niet bang te zijn dat ik de kaart kwijt raak.
Grote betaling aankopen doe ik hiermee.
Wil in de toekomst wel upgraden naar een vorm dat ik een bankpas heb. maar vooralsnog is dat niet nodig.
[ Voor 27% gewijzigd door Raoul.TLS op 27-11-2023 11:21 ]
Fijn om te merken dat Visa Debit steeds met geaccepteerd wordt, ook dankzij Triodos denk ik dat dit in een sneltrein komt.
Wat ik wel laatst bij de Blokker heb gemerkt is dat het kopen van producten wel lukt, maar het terug pinnen bij retour (nog) niet lukt. Iemand ook hier last van?
Wat ik wel laatst bij de Blokker heb gemerkt is dat het kopen van producten wel lukt, maar het terug pinnen bij retour (nog) niet lukt. Iemand ook hier last van?
Dat is allemaal niet vrijwillig (van Triodos). Maar MasterCard is per 1 juli gestopt met het uitgeven van Maestro passen. Uiteraard al ver van tevoren aangekondigd (en vervolgens hebben de grootbanken een leuke voorraad aangelegd), waarna Visa ook "vaagjes" heeft aangekondigd te stoppen met uitgifte van V-Pay (zonder publiek een datum te communiceren?). En vervolgens is er veeeel te laat (lees: dit jaar pas, terwijl stoppen Maestro al in 2021 bekend werd) begonnen met het uitrollen van software updates van pinautomaten.nlboy schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:37:
Fijn om te merken dat Visa Debit steeds met geaccepteerd wordt, ook dankzij Triodos denk ik dat dit in een sneltrein komt.
Kleinere banken zoals Triodos (& Knab bv) zijn nu juist eerder de dupe. Want Triodos is al in het nieuws gekomen "omdat de nieuwe betaalpassen niet altijd werken". Terwijl het probleem dus bij de winkeliers uitgevers van pinautomaten ligt. Die dingen hadden 1, 2 jaar geleden al geupdate kunnen worden om MasterCard & Visa Debit te accepteren, maar dat is nog steeds niet altijd het geval. Nog los van echt antieke pinautomaten die helemaal vervangen moeten worden. En hetzelfde geldt voor bepaalde modellen gebruikt in parkeerautomaten. Daarvoor is geen software update mogelijk / is de support periode (bijna) afgelopen en ontvangen dus de benodigde update niet meer.
Ik weet niet of het nog mogelijk is, maar ik heb een hele tijd geleden bewust een maestro kaart van revolut aangevraagd zodat ik die zeldzame keer niet met een probleem sta.. verder is het wachten tot revolut toch wat meer vertrouwen in Nederland geeft en de nl iban, dan kan ing er lekker uit.
Zoek ik alleen nog een goed betrouwbaar alternatief voor de spaarrekeningen van de kinderen..
Zoek ik alleen nog een goed betrouwbaar alternatief voor de spaarrekeningen van de kinderen..
Ik heb gewacht met het openen van een PRO-rekening tot ik een NL IBAN zou hebben (ik ben ZZP-er). Die heb ik zojuist gekregen dus ik wilde hem meteen aanvragen. Alleen lees ik nu dat ze 2,5% transactiekosten vragen voor zakelijke betalingen. Ik kon verder nergens lezen wat ze daar nou mee bedoelen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze 2,5% van al mijn facturen afsnoepen? Weet iemand wat dit inhoudt?
EDIT: op deze pagina melden ze het volgende:
Hoeveel kost het om kaartbetalingen te accepteren met Revolut Pro, en waar kan ik die kosten zien?
Zodra je begint met het ontvangen van kaartbetalingen, worden er per transactie verwerkingskosten in rekening gebracht. Dit varieert naargelang de gekozen betalingsmethode.
De twee voornaamste soorten betaalmethoden zijn:
Online betalingen
Je stuurt je klant een betalingslink, QR-code of factuur. De kosten hiervoor bedragen 2,5%
Blijft onduidelijk voor mij
Hoeveel kost het om kaartbetalingen te accepteren met Revolut Pro, en waar kan ik die kosten zien?
Zodra je begint met het ontvangen van kaartbetalingen, worden er per transactie verwerkingskosten in rekening gebracht. Dit varieert naargelang de gekozen betalingsmethode.
Online betalingen
Je stuurt je klant een betalingslink, QR-code of factuur. De kosten hiervoor bedragen 2,5%
[ Voor 44% gewijzigd door the-body op 27-11-2023 20:51 ]
This title is for sale, please send me a PM
Als jij als zzp’er gewoon een factuur stuurt met je pro iban erop en de klant doet een bankoverboeking zijn er volgens mij geen kosten aan verbonden.
Dit is nogal gedramatiseerd en feitelijk ook niet correct.RobertMe schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:48:
[...]
En vervolgens is er veeeel te laat (lees: dit jaar pas, terwijl stoppen Maestro al in 2021 bekend werd) begonnen met het uitrollen van software updates van pinautomaten.
De uitrol duurt idd veel langer dan vooraf was gepland, men zou 1 januari 2023 geheel over moeten zijn en dat is niet gehaald.
De daadwerkelijke uitrol is in 2022 gestart. En praktijkervaringen tonen in dat jaar aan dat het vooral in het laatste kwartaal hard is gegaan.
In februari 2023 meldt de betaalvereniging dat 73% van de betaal terminals de nieuwe kaarten accepteert.
Inderdaad lullig voor de banken die zich wel aan de planning houden.Kleinere banken zoals Triodos (& Knab bv) zijn nu juist eerder de dupe. Want Triodos is al in het nieuws gekomen "omdat de nieuwe betaalpassen niet altijd werken". Terwijl het probleem dus bij de winkeliers uitgevers van pinautomaten ligt.
Ik hou het maar even in het midden of de reden van niet upgraden van de betaalautomaten bij de payment providers ligt of de (kleine) ondernemers. Die laatste groep wijst al snel naar “de banken” echter gezien betalingen onderdeel van je corebusiness zijn dien je je daarin wel wat te verdiepen en ook te investeren in nieuwe apparatuur.
[quote]
Dacht, laat ik even een afschrift naar pdf downloaden, dan staat daar gelijk mijn nieuwe NL iban op, handig.
Staat daar gewoon nog de oude Revolut rekening op. Dat schiet nog niet op.
Ligt in de lijn van de Mollie tarieven, is als je resoluut gebruikt als online payment processor.the-body schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:44:
Ik heb gewacht met het openen van een PRO-rekening tot ik een NL IBAN zou hebben (ik ben ZZP-er). Die heb ik zojuist gekregen dus ik wilde hem meteen aanvragen. Alleen lees ik nu dat ze 2,5% transactiekosten vragen voor zakelijke betalingen. Ik kon verder nergens lezen wat ze daar nou mee bedoelen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze 2,5% van al mijn facturen afsnoepen? Weet iemand wat dit inhoudt?
Online betalingen
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik ben zo te lezen een van de weinige.Dennisweb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:54:
Maar vind het juist jammer dat ze zo gehaast mensen over zetten op de NL iban.
Ik lees nu 1 maand, dat is geen 2 of 3.
En lijkt van een wettelijke termijn weinig sprake.
Mensen zonder wettelijke adres in NL/EU, als zijnde bij buitenlands verblijf zonder vast adres, kunnen wellicht geblokkeerd worden.
Andere leuke NL regeltjes instanties/overheidsvorderingen etc.
Beetje russische roulette dit, maar ok dat was het eerder in zekere mate ook al.
Gehaast?2hot schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:43:
[...]
Ik ben zo te lezen een van de weinige.
Mensen zonder wettelijke adres in NL/EU, als zijnde bij buitenlands verblijf zonder vast adres, kunnen wellicht geblokkeerd worden.
Beetje russische roulette dit, maar ok dat was het eerder in zekere mate ook al.
Van de zomer kwam er een mail rond dat ze binnenkort NL IBAN's zouden gaan aanbieden op termijn, dat de eerste klanten nu omgezet worden lijkt me eerder een vertraging van hun planning.
Wettelijk gezien moesten banken twee maanden de tijd geven en kunnen klanten nadenken of ze deze wijziging willen of niet, anders kan je de overeenkomst opzeggen. Volgens mij wacht het overgrote deel met plezier op de overstap naar NL IBAN om Revolut hun main bank te maken of voor andere redenen.
Je laatste twee punten snap ik niet over NL regeltjes en vorderingen etc.
Als je een overheidsvordering hebt weten ze je bankrekening echt wel te vinden binnen de EU omdat banken verplicht zijn dit te melden aan de fiscus..
Vind je punten daarom ook wel ongegrond, maar misschien mis ik de toelichting hierover.
Geef het tijd, vergeet niet dat Revolut je oude LT IBAN nog 13 maanden actief houd zodat je rustig aan alles kan overzetten naar je nieuwe NL IBAN.dcl! schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:58:
Dacht, laat ik even een afschrift naar pdf downloaden, dan staat daar gelijk mijn nieuwe NL iban op, handig.
Zoals hiervoor ook al aangegeven niet helemaal duidelijk waar je op doelt.2hot schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:43:
[...]
De situatie ‘zonder wettelijk adres’ klinkt sowieso al bijzonder. Heb je het. Nu over dak- en thuislozen?
Discriminatie in IBAN mag sowieso niet* dus de overgang naar NL IBAN maakt in die zin niets uit.
* voor financiële diensten kan een uitzondering gelden, bijvoorbeeld voor creditcards.
Ik denk niet dat je een van de weinige bent, wij hebben ze hier ook, die Nederlandse Ibans, alleen ik denk dat velen het niet de moeite waard vinden om dat allemaal te melden hier, net als ik overigens.2hot schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:43:
[...]
Ik had gisteren email gekregen dat ik NL IBAN heb gekregen. Heb gecheckt in de app en zag het staan.
En ik maar wachten 😀Niann-Tsyr schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:28:
Ik had gisteren email gekregen dat ik NL IBAN heb gekregen. Heb gecheckt in de app en zag het staan.
Ik hoop dat jij 'm ook snel krijgt. Kan vast niet lang meer duren. Ik zit trouwens wel te denken om over te stappen naar Plus of Standard i.v.m. de abonnementsprijzen. Ik heb nu Metal. Betaalde afgelopen jaar 82 euro, maar straks is het 135 euro voor een jaarbetaling.
Ik spaar bij Leasplan bank en wil daar een andere betaalrekening aan koppelen dan mijn hoofdrekening bij ING. Leaseplan eist een NLIBAN dus vandaar. Ben ook benieuwd of van - en naar Leaseplanbank instant gaat.Niann-Tsyr schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:24:
[...]
Ik hoop dat jij 'm ook snel krijgt. Kan vast niet lang meer duren.
Mis ik ergens een storing bij Revolut? Ik probeer nu al de hele dag in te loggen en nu zijn mijn spaarrekeningen verdwenen.
Meer mensen hier last van?
Inloggen gaat prima. Het openen van “Spaargeld” onder “Totaal vermogen” werkt bij mij niet.TwistedIT schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:11:
Mis ik ergens een storing bij Revolut? Ik probeer nu al de hele dag in te loggen en nu zijn mijn spaarrekeningen verdwenen.
135? Bij mij is het nu 185Niann-Tsyr schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:24:
[...]
Ik hoop dat jij 'm ook snel krijgt. Kan vast niet lang meer duren. Ik zit trouwens wel te denken om over te stappen naar Plus of Standard i.v.m. de abonnementsprijzen. Ik heb nu Metal. Betaalde afgelopen jaar 82 euro, maar straks is het 135 euro voor een jaarbetaling.

Voor mij dat ik er nu direct bij kan na 17:00 en in het weekend, ik heb nogal een gat in mijn hand en zette mijn geld vaak op Revolut om impuls aankopen te voorkomenmfkne schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:48:
Waar is het probleem dan bij het overzetten naar een NL IBAN?
Heb het ook opgezegd, dacht alleen dat dan de rekening geblokkeerd werd, maar dat je nog wel bij je afschriften enzo kan, maar het is meteen non-existing.
Vanmorgen 1 cent overgemaakt en die komt direct weer terug.
[ Voor 23% gewijzigd door JDx op 01-12-2023 11:33 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Tarieven zijn dit jaar geüpdate. In Nederland kost Metal nu 18,99 per maand.Niann-Tsyr schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:07:
[...]
Dat is wel raar.
Ik heb het uit het Fee Information Document (FID) gehaald dat ik via de email kon openen.
[Afbeelding]
En helaas geen Black Friday deal dit jaargemezz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:41:
[...]
Tarieven zijn dit jaar geüpdate. In Nederland kost Metal nu 18,99 per maand.
Gewoon aftikken op 185€ voor een heel jaar Metal. Heb ik onlangs ook gedaan, en scheelt wel gelijk met 19€ per maand.gemezz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:41:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 01-12-2023 18:15 ]
Nou, het is nu nog weirder. Ik keek in de app. Mijn volgende jaarbetaling is 100 euro ipv 135 euro uit dat fee documentgemezz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:41:
[...]

Krijg je dan wel alles wat nu bij Metal hoort? Dat is dan zeker een goede deal!Niann-Tsyr schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:39:
[...]
Nou, het is nu nog weirder. Ik keek in de app. Mijn volgende jaarbetaling is 100 euro ipv 135 euro uit dat fee document
In vino veritas, in aqua sanitas
Nu momenteel ja, maar straks niet meer. Ik denk dat ze het gaan veranderen bij mij, dus ik ga niet blind staren op die 100 euro.JohanNL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:44:
[...]
Krijg je dan wel alles wat nu bij Metal hoort? Dat is dan zeker een goede deal!
Zie overigens dat je ook nog eens Headspace bij het Metal abonnement erbij krijgt, wordt dus nóg beter 
WeWork staat er ook nog steeds tussen zie ik, aangezien dat bedrijf aardige financiële problemen heeft zal die tzt wel verdwijnen gok ik zo, hopelijk komt hier een leuke vervanger voor die ook meer regionaal te gebruiken is.
WeWork staat er ook nog steeds tussen zie ik, aangezien dat bedrijf aardige financiële problemen heeft zal die tzt wel verdwijnen gok ik zo, hopelijk komt hier een leuke vervanger voor die ook meer regionaal te gebruiken is.
In vino veritas, in aqua sanitas
Hier ook NL IBAN en bijna alle incasso's weer omgezet. Sommige moesten op papier worden ondertekend... Hoe krijg je trouwens Revolut in het iDeal betaallijstje bij een webshop als de webshop dit niet wil/kan aanpassen en de betaalprovider verwijst naar de webshop? Sommige banken bestaan niet eens meer. Ben al maanden aan het leuren maar kom niet verder bij de klantenservice. Andere betaalmethoden zijn er niet daar behave iDeal. Dan kan ik de Rabobank er definitief uitgooien.
Weet iemand hier toevallig of een joint account ook een gezamenlijk flexible account kan hebben? (savings, of in theorie beleggen in obligaties).
Nou dit, iDeal dat niet overal gebruikt kan worden, en betaalverzoeken die je niet met iDeal kan laten betalen zijn voor mij twee punten waardoor Revolut nog niet 1op1 inwisselbaar is voor een van de grote Nederlandse bankenDeezers schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:37:
Hoe krijg je trouwens Revolut in het iDeal betaallijstje bij een webshop als de webshop dit niet wil/kan aanpassen en de betaalprovider verwijst naar de webshop?
Niet meer bij die webshop kopen. Blijkbaar nemen ze hun klanten niet serieus.Deezers schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:37:
Hier ook NL IBAN en bijna alle incasso's weer omgezet. Sommige moesten op papier worden ondertekend... Hoe krijg je trouwens Revolut in het iDeal betaallijstje bij een webshop als de webshop dit niet wil/kan aanpassen en de betaalprovider verwijst naar de webshop? Sommige banken bestaan niet eens meer. Ben al maanden aan het leuren maar kom niet verder bij de klantenservice. Andere betaalmethoden zijn er niet daar behave iDeal. Dan kan ik de Rabobank er definitief uitgooien.
Je zou ook nog contact kunnen opnemen met Revolut zelf. Of eventueel met iDeal.
Wat is jullie ervaring met het doen van iDeal betalingen via Revolut? Zoals mijn ervaring is:
- iDeal betaling selecteren in webshop en dan Revolut.
- Je krijgt een link waar je je pincode van Revolut moet intoetsen.
- Vervolgens een QR code scannen.
- vervolgens weer online op inloggen klikken.
- je krijgt dan weer een sms code die je moet overtypen.
- Betaling geslaagd.
Persoonlijk vind ik het een erg omslachtige manier. Bij de ING is het gewoon de QR code scannen met de ING app en je hebt betaald.
- Betaling geslaagd.
Persoonlijk vind ik het een erg omslachtige manier. Bij de ING is het gewoon de QR code scannen met de ING app en je hebt betaald.
Dat klopt, het werkt verder wel. Maar ik ben vaak toch geneigd om dan maar een betaling via ING te doen ipv Revolut....xabre16v schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:01:
Het is zeker omslachtiger maar het werkt verder prima.
via de smartphone (iPhone) werkt het iets makkelijker, daar ga je naar de Revolut app om te bevestigen en weer terug. Bij iDeal betalingen binnen een app zit er helaas nog wel een tussenstap via de browser in, doordat de app blijkbaar niet direct aangesproken kan worden.Aalard99 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:01:
Wat is jullie ervaring met het doen van iDeal betalingen via Revolut? Zoals mijn ervaring is:
- Betaling geslaagd.
Blijkbaar is de NL IBAN nog niet overal bekend, Independer geeft een foutmelding aan dat de IBAN niet onder de SEPA landen valt.
Is ook “pas” tien maanden toegewezen: https://www.betaalverenig...gd-aan-de-sepa-bic-lijst/
Berichtje sturen naar Independer zodat ze er wat aan kunnen doen.Deezers schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:40:
Blijkbaar is de NL IBAN nog niet overal bekend, Independer geeft een foutmelding aan dat de IBAN niet onder de SEPA landen valt.
Ik wil een top up doen via ideal, lijkt te werken via de abn app, redirect ook netjes terug in de revolut app. Maar daarna de melding dat het ongedaan is gemaakt. Hoe zou dit komen?
Edit: het bedrag is ook gewoon afgeschreven bij abn.
/f/image/JERfiv7JRXbcndWQQPr1DkvN.png?f=fotoalbum_large)
Edit 2 : reactie revolut
/f/image/JERfiv7JRXbcndWQQPr1DkvN.png?f=fotoalbum_large)
Voor mij is dit wel echt een afwaardering van hun hele dienstverleningUnfortunately, our system was not able to complete these transactions.
As your deposit wasn't successful, the funds should bounce back to the your account within 5 working days.
Also would it be possible to request a new iDEAL transaction after 24 hours?
Alternatively, it's possible to add funds by using a regular SEPA transfer instead. To see your Revolut account details (IBAN/BIC), tap on the EUR flag next to your balance. For SEPA/SEPA Instant transfers, Revolut also doesn't charge any fees, and the funds should arrive within 2 working days (SEPA) or within minutes (SEPA Instant).
[ Voor 43% gewijzigd door Bulldock op 06-12-2023 17:30 ]
Het zou kunnen komen doordat de tenaamstelling niet exact overeen komt (bijv. voorletters ipv hele voornaam).Bulldock schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:17:
Ik wil een top up doen via ideal, lijkt te werken via de abn app, redirect ook netjes terug in de revolut app. Maar daarna de melding dat het ongedaan is gemaakt. Hoe zou dit komen?
[Afbeelding]
[...]
Voor mij is dit wel echt een afwaardering van hun hele dienstverlening
Is hier in het topic ook wel eerder melding van gemaakt.
@Wally2002 ik lees het net terug met zoeken. Maar gebruik revolut al jaren en dit heb ik nooit eerder gehad (10.000en euro's via ideal gestort). En ik heb de support een reden gevraagd, maar dan komt er zo'n nutteloos antwoord.
Waarschijnlijk algoritme van slag omdat de laatste keer in mei 2022 was.
[ Voor 22% gewijzigd door Bulldock op 06-12-2023 17:38 ]
Kan simpelweg toevallig een storing zijn, hoeft ook niet perse aan jouw account te liggen.Bulldock schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:35:
@Wally2002 ik lees het net terug met zoeken. Maar gebruik revolut al jaren en dit heb ik nooit eerder gehad (10.000en euro's via ideal gestort). En ik heb de support een reden gevraagd, maar dan komt er zo'n nutteloos antwoord.
En de eerstelijns helpdesk heeft hoogstwaarschijnlijk geen inzage in achterliggende systemen waarom dingen fout gaan, dus het antwoord verbaasd me niet echt eerlijk gezegd.
Het vervelende is dan dat in dit geval er een reservering wordt gedaan en het even kan duren voordat die weer wordt vrijgegeven.
Als het vaker voorkomt dan is dat inderdaad wel reden tot zorg.
Gaat lekker met overzetten NL IBAN. Had nieuwe rekeningnummer doorgegeven aan de Belastingdienst maar die sturen brief dat het rekeningnummer niet klopt / onbekend is. Blijkbaar lukt overal aanpassen via iDeal wel maar is het rekeningnummer nog niet bekend handmatig in de systemen.
Belastingdienst doet ook gewoon die naam nummer check net als tikkie en dat faalt... Krijg je dat weer.