Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-06 19:27
Frame164 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:26:
En het is mij ook nog niet gelukt om bij de Hema er mee te betalen. Bij AH werkt het prima. Andere winkels heb ik nog niet geprobeerd.
Ik betaal al bijna een half jaar vrijwel alles met Revolut Debit Mastercard via Google Pay. In het begin kwam ik nog wel eens een boerderijkwinkeltje of lunchtentje tegen waar dit niet werkte in ik m'n Maestro pas moest gebruiken, maar dat heb ik de afgelopen maanden niet meer hoeven doen. De laatste keer dat ik herinner was in een strandtentje waar de serveerster zei dat alleen Nederlandse passen werkten, dus heb ik m'n Duitse N26 Maestro pas maar gepakt :+. Misschien hangt het van de regio (vooral Zuid- en Noord-Holland voor mij), of de type plaatsen (vooral grotere steden) af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 05:22
Het ligt echt aan de betaalterminal. Op afstand hebben de banken een firmware-update gestuurd, maar sommige oudere apparaten worden niet meer ondersteund.

De VX820 bijv, die kom je soms nog wel eens tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuFNrNQYAC3myo63TgucM3wR2oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6smnWo9OLFeqDWBK2YaBNvV.jpg?f=fotoalbum_large

Of de OPM-C60 / OPP-C60

Afbeeldingslocatie: https://www.ccv.eu/wp-content/uploads/sites/18/2022/09/terminal-OPP-C60-SCR-COR-A10-purple.jpg

Overigens zijn winkeliers vanaf 1 januari 2025 verplicht om creditcards te accepteren (waar ik het niet mee eens ben, gezien de fees). Het zou dan opgelost moeten zijn, want de firmware-update is volgens mij alleen nodig om onderscheid te kunnen maken tussen debit en creditcards. Mijn n26 Mastercard Debit werd in 2017 namelijk al geaccepteerd bij de Jumbo.

[ Voor 19% gewijzigd door Oeroeg op 23-10-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 10:47
Youtl schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Maestro geven ze inderdaad niet meer uit sinds de zomer omdat MasterCard gestopt is met Maestro (NL banken geven nog een en ander uit omdat ze voorraden hebben ingeslagen).

Wat betreft de MasterCard en Visa, Revolut heeft meestal voorraden van een merk en als die op is willen ze nog wel eens switchen. Weet zelf niet echt waarom maar wellicht heeft dat met de contracten te maken die Revolut heeft bij beide kaartmerken.

Dit doen ze bij vrijwel alle kaarten (Plus, Metal, Premium), ene moment kan je alleen MasterCard bestellen en ander moment Visa. Soms verschilt het per kleur zag ik in de app wel eens.

Wat betreft de acceptatie binnen Europa is dit nagenoeg gelijk en is er geen verschil tussen MasterCard en Visa. Buiten Europa wil het nog wel eens uitmaken afhankelijk van waar je naar toe gaat of je beter MasterCard of Visa op zak kan hebben, maar dat is volgens mij steeds minder het geval.
Vergeet airmiles sparen niet met mastercard :D

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkz op 23-10-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:47
Oeroeg schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:37:
Overigens zijn winkeliers vanaf 1 januari 2025 verplicht om creditcards te accepteren (waar ik het niet mee eens ben, gezien de fees). Het zou dan opgelost moeten zijn, want de firmware-update is volgens mij alleen nodig om onderscheid te kunnen maken tussen debit en creditcards. Mijn n26 Mastercard Debit werd in 2017 namelijk al geaccepteerd bij de Jumbo.
Je mag toch als winkelier na 2025 een credit card daarna toch ook gewoon weigeren lijkt me?
Domino's accepteert bijvoorbeeld geen cash geld in de winkels, terwijl het wel een wettige betaalmiddel is. In het openbaar vervoer in de bus, is ook alles alleen maar met een betaalpas mogelijk.

Of zie ik het te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
dutchnltweaker schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Je mag toch als winkelier na 2025 een credit card daarna toch ook gewoon weigeren lijkt me?
Domino's accepteert bijvoorbeeld geen cash geld in de winkels, terwijl het wel een wettige betaalmiddel is. In het openbaar vervoer in de bus, is ook alles alleen maar met een betaalpas mogelijk.

Of zie ik het te simpel?
Dit is geen wettelijke verplichting, maar een vereiste van Mastercard / VISA onder de Honor all cards rule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Oeroeg schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

Dit is geen wettelijke verplichting, maar een vereiste van Mastercard / VISA onder de Honor all cards rule.
Wel interessant, dat dit eerder niet verplicht was toen ze alleen Maestro en Vpay uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08:34
Ik vraag mij trouwens af of de Overstapservice ook meteen support gaat bieden voor Revolut nu zij ook NL IBANs gaan aanbieden en of Tikkie ook eindelijk support gaat bieden aan Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Of zie ik het te simpel?
Op basis van EU-wetgeving mogen creditcards uitgegeven binnen de EER wél geweigerd blijven worden. Zie hier onder 'Wat wordt bedoeld met de Honor All Cards Rule en wat betekent dat voor mij?' De verplichte acceptatie van creditcards (van Mastercard en Visa) geldt dus alleen voor kaarten uitgegeven buiten de EER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:28
Aalard99 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Dat weet ik niet, ik heb zelf wel gisteren de mail gehad. Als je al 1,5 jaar geen email hebt gehad van Revolut zou ik in ieder geval even controleren of je email adres wel juist geregistreerd staat bij Revolut.
Ik denk dat het aan Outlook ligt. Mijn mailadres klopte gewoon. Heb het aangepast naar Gmail als test, waarbij ik meteen een verificatiemail kreeg. Bij het weer terug veranderen naar Outlook, ontvang ik geen verificatiemail. Maar even de support contacteren, kijken of zij een foutmelding krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-06 18:26
Ook nog even nagevraagd bij de klantenservice. Ter info; bij mij wordt voor 20 december aanstaande de NL IBAN gemigreerd. Even geduld nog …….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:12:
Ook nog even nagevraagd bij de klantenservice. Ter info; bij mij wordt voor 20 december aanstaande de NL IBAN gemigreerd. Even geduld nog …….
Klopt, na het ontvangen van de mail moet er wettelijk gezien twee maanden over heen gaan voor het in werking treed. Dit is een soort bedenktermijn ook voor klanten die als ze de wijzigingen in voorwaarden niet zien zitten hun pakket kunnen opzeggen.

Het is hopen dat de overstapservice en Tikkie ook snel REVO IBANs gaan accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Youtl schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Klopt, na het ontvangen van de mail moet er wettelijk gezien twee maanden over heen gaan voor het in werking treed. Dit is een soort bedenktermijn ook voor klanten die als ze de wijzigingen in voorwaarden niet zien zitten hun pakket kunnen opzeggen.

Het is hopen dat de overstapservice en Tikkie ook snel REVO IBANs gaan accepteren.
En wordt het zoiets als NL72REVO0123456789 neem ik aan. Of NL72REVO1123456789

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 24-10-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:14
Datisraar schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

En wordt het zoiets als NL72REVO0123456789 neem ik aan. Of NL72REVO1123456789
Het kan ook een lang nummer worden. Die letters tbv banknaam zijn niet verplicht. Mijn huidige LT nummer heeft verder geen letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:45
glatuin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Het kan ook een lang nummer worden. Die letters tbv banknaam zijn niet verplicht. Mijn huidige LT nummer heeft verder geen letters.
Volgens mij is een IBAN wel gestandaardiseerd per land. Dus zeer grote kans dat er letters in zitten voor de bank en, het ook de "standaard" Nederlandse lengte is.

En ook in andere landen zit een bank code in de IBAN, maar Nederland is een redelijke uitzondering door dat in letters te doen. In andere landen is het ook een nummer. And did you know... dat een IBAN van Malta in de 30 tekens lang is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
@Datisraar @glatuin @RobertMe
Over de identifier code heb ik in april al het volgende in dit draadje over geschreven:
Wally2002 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:31:
Gezien deze lijst van Betaalvereniging Nederland van 7 april 2023 is te zien dat er NL IBANs komen bij Revolut!

REVONL22 REVO REVOLUT BANK UAB

Identifier is idd REVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Volgens mij is een IBAN wel gestandaardiseerd per land. Dus zeer grote kans dat er letters in zitten voor de bank en, het ook de "standaard" Nederlandse lengte is.

En ook in andere landen zit een bank code in de IBAN, maar Nederland is een redelijke uitzondering door dat in letters te doen. In andere landen is het ook een nummer. [small]And did you know... dat een IBAN van Malta in de 30 tekens lang is?
[/quote]

Leuke extra bonusronde voor Max Geheugentrainer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik heb sinds kort Revolut en ben niet te spreken over de traagheid. Wanneer ik geld overmaak vanaf mijn Zweedse bank, duurt het gemiddeld 3-4 werkdagen. Nu zijn Zweedde banken al traag, maar het wordt bijna onwerkbaar op deze manier.

Zijn er opties die ik gemist heb om zonder extra kosten mijn geld binnen een dag of 2 te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:15
Orangelights23 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:33:
Ik heb sinds kort Revolut en ben niet te spreken over de traagheid. Wanneer ik geld overmaak vanaf mijn Zweedse bank, duurt het gemiddeld 3-4 werkdagen. Nu zijn Zweedde banken al traag, maar het wordt bijna onwerkbaar op deze manier.

Zijn er opties die ik gemist heb om zonder extra kosten mijn geld binnen een dag of 2 te ontvangen?
Via credit/debit kaart, iDeal en Google pay kun je instant opwaarderen.
Maar dit lijkt me anders toch iets om met de support te bespreken of anders een Zweeds forum(?)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Orangelights23 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:33:

Heb je de Revolut-rekening geopend in Zweden of in een Euroland?

Gaat het om een SWIFT-betaling?

In ieder geval is een EUR-betaling vanaf Revolut maar ook Rabo naar een Zweeds rekeningnummer via SEPA bij mij altijd binnen 1 werkdag. En ivm EU afspraken wordt een EUR overschrijving door de ontvangende Zweedse bank als het goed is behandeld als een binnenlandse overschrijving en zijn er geen extra kosten. De EUR wordt uiteraard wel omgezet naar SEK.

Andersom heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06 18:37
Hoe krijg ik een virtuele mastercard in plaats van Visa kaart? Ik kan alleen maar Visa aanklikken namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wachten. Maar net wat ze op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-06 13:42
Fordius schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:52:
Hoe krijg ik een virtuele mastercard in plaats van Visa kaart? Ik kan alleen maar Visa aanklikken namelijk?
Ik heb laatst via de chat (zie hier) aangevraagd. Als je niet aan je max zit kan de medewerker dit zo regelen voor je. Anders moet je volgens mij een maand wachten.

Voor mijn fysieke kaart werkte dit ook nadat ik eerst nee als antwoord kreeg.

[ Voor 18% gewijzigd door qwasd op 26-10-2023 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Klopt het dat uitgaande overboekingen bij Revolut, momenteel niet Instant Payment naar de grootbanken gaan, maar wel naar Bunq bijvoorbeeld? Bij mij is Bunq instant maar Rabo weer 1 werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:14
Datisraar schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:50:
Klopt het dat uitgaande overboekingen bij Revolut, momenteel niet Instant Payment naar de grootbanken gaan, maar wel naar Bunq bijvoorbeeld? Bij mij is Bunq instant maar Rabo weer 1 werkdag.
Ik heb paar uur geleden nog geld geboekt naar de abn en dit ging instant zal denk ik een Rabo issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
glatuin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Ik heb paar uur geleden nog geld geboekt naar de abn en dit ging instant zal denk ik een Rabo issue zijn.
Okay, dank voor de reactie. Dan is inderdaad alleen een Rabo dingetje.

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 27-10-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:06
Datisraar schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:50:
Ik heb ook al een paar dagen geen instant transacties meer van revolut->rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 22:18
Dacuuu schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:25:
[...]
Ik heb ook al een paar dagen geen instant transacties meer van revolut->rabo.
Hoe moeten we dit soort dingen duiden ? Banken die elkaar dwars zitten vanwege concurentie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Green.car6808 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Hoe moeten we dit soort dingen duiden ? Banken die elkaar dwars zitten vanwege concurentie ?
Ik denk dat menig (groot)bank medewerker het in Keulen hoort donderen als je het over fintechs hebt, zoals Revolut of N26 en zal het vast niet ‘bewust’ zijn. Dus bij de Rabo is het eerder om banktechische redenen vermoed ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Datisraar @Dacuuu @Green.car6808 volgens mij komt deze discussie periodiek terug. Die instant payments zijn niet zo simpel als bijvoorbeeld een email versturen.

Je hebt 3 verschillende netwerken voor instant payments: Worldline, EBA Clearing, en TIPS. Banken kunnen een overeenkomst met nul, één, of meerdere netwerken hebben. Dat kan je hier zien. Het is een richtlijn want de lijst is veranderlijk. Voor een instant payment moeten beide banken een overeenkomst met het netwerk hebben.

Blijkbaar gebruikt een bank soms de één en soms de ander. Misschien heeft dat te maken met storingen, of welk netwerk op dat moment het goedkoopst is. Misschien is het ene netwerk in het weekend voordeliger en de andere op werkdagen. Misschien wordt de één enkel voor ontvangen en de ander enkel voor verzenden gebruikt. Misschien is een overeenkomst verlopen maar wachten ze met het verlengen om geld te besparen of een betere deal te onderhandelen. En dan zie je dat de verzendende of ontvangende bank tijdelijk één van de twee niet ondersteunt. Dan is er geen instant payment mogelijk.

Als Bunq gebruik maakt van EBA Clearing en TIPS, en Rabo gebruik maakt van Worldline en TIPS, en het gaat soms wel instant en soms niet, dan wordt TIPS in bepaalde situaties in bepaalde richtingen al dan niet tijdelijk niet (meer) gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 28-10-2023 13:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Redsandro in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Je hebt 3 verschillende netwerken voor instant payments: Worldline, EBA Clearing, en TIPS. Banken kunnen een overeenkomst met nul, één, of meerdere netwerken hebben. Dat kan je hier zien.
Dankjewel voor je uitleg. Van de Nederlandse grote banken is dus alleen ABNAMRO bij EBA Clearing aangesloten, en Revolut. Dat verklaart voor mij heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Sando schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:36:
@Datisraar @Dacuuu @Green.car6808 volgens mij komt deze discussie periodiek terug. Die instant payments zijn niet zo simpel als bijvoorbeeld een email versturen.

Je hebt 3 verschillende netwerken voor instant payments: Worldline, EBA Clearing, en TIPS. Banken kunnen een overeenkomst met nul, één, of meerdere netwerken hebben. Dat kan je hier zien. Het is een richtlijn want de lijst is veranderlijk. Voor een instant payment moeten beide banken een overeenkomst met het netwerk hebben.

Blijkbaar gebruikt een bank soms de één en soms de ander. Misschien heeft dat te maken met storingen, of welk netwerk op dat moment het goedkoopst is. Misschien is het ene netwerk in het weekend voordeliger en de andere op werkdagen. Misschien wordt de één enkel voor ontvangen en de ander enkel voor verzenden gebruikt. Misschien is een overeenkomst verlopen maar wachten ze met het verlengen om geld te besparen of een betere deal te onderhandelen. En dan zie je dat de verzendende of ontvangende bank tijdelijk één van de twee niet ondersteunt. Dan is er geen instant payment mogelijk.

Als Bunq gebruik maakt van EBA Clearing en TIPS, en Rabo gebruik maakt van Worldline en TIPS, en het gaat soms wel instant en soms niet, dan wordt TIPS in bepaalde situaties in bepaalde richtingen al dan niet tijdelijk niet (meer) gebruikt.
🙏, Dank voor deze uitgebreide uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu

Bedankt voor je uitleg! Heb weer flink wat nieuwe info gelezen!

Dat instant payment niet altijd even stabiel is heb ik vaker ervaring mee gehad. Ook vanaf de rabo naar andere banken toe. Rabo zend transactie faalt, geld plust weer op rekening, en de rabobank probeert daarna direct de transactie opnieuw, maar ditmaal niet als instant payment.

Dit heb ik nu een keer of 3 gehad. Er staan dan ook 3 transacties in de app. Af, bij, af. Uiteindelijk komt alles wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:06

Volgens de tabel van Betaalvereniging Nederland zouden overboekingen tussen Revolut en de Volksbank/ASN niet instant kunnen, bij gebrek aan een gedeelde transactieverwerker. Deze zijn sinds afgelopen februari echter al instant, in beide richtingen. Bij mij is dit sindsdien in 100% van de gevallen zo gegaan.

Ik blijf het hele fenomeen rondom instant payments bijzonder ontransparant vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
kwon schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Volgens de tabel van Betaalvereniging Nederland zouden overboekingen tussen Revolut en de Volksbank/ASN niet instant kunnen, bij gebrek aan een gedeelde transactieverwerker. Deze zijn sinds afgelopen februari echter al instant, in beide richtingen. Bij mij is dit sindsdien in 100% van de gevallen zo gegaan.

Ik blijf het hele fenomeen rondom instant payments bijzonder ontransparant vinden.
Dat komt doordat Revolut, in tegenstelling tot de informatie van de Betaalvereniging, wel degelijk TIPS ondersteunt: https://www.revolut.com/n...o_sepa_financial_network/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Iemand ook een verzoek gehad van Revolut om nieuwe documenten aan te leveren? Hier vandaag een mail dat de info die ze nu van mij hebben niet voldoet. Zou gaan om identity-document en/of proof of residency.
Ik moet het proces nog starten om te zien wat ze precies nodig hebben.

Ik ben klant van het eerste uur, dus mogelijk dat in de begintijd men wat minder strikt was met welke documenten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Wally2002 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:08:
Iemand ook een verzoek gehad van Revolut om nieuwe documenten aan te leveren? Hier vandaag een mail dat de info die ze nu van mij hebben niet voldoet. Zou gaan om identity-document en/of proof of residency.
Ik moet het proces nog starten om te zien wat ze precies nodig hebben.

Ik ben klant van het eerste uur, dus mogelijk dat in de begintijd men wat minder strikt was met welke documenten voldoen.
Ja, gaat om 2 vragen over je nationaliteit en foto paspoort/ID kaart + selfie. Gok dat dit te maken heeft met overgaan naar Nederlandse IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:01
Hier een verzoek om te bewijzen waar mijn geld vandaan komt. Loonstrook opgestuurd. Halve dag verder nog geen reactie, maar account is niet geblokkeerd dus ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Tot op heden heb ik geen melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Volgens mij kwam het vroeger, in zijn algemeen, ook nog wel eens voor dat rekeningen zonder enige echte controle van ID geopend konden worden. Waarbij alleen afgeleide identificatie werd gedaan op basis van "maak 1 cent over van een rekening op jouw naam". Je hoefde san dus geen kopie van de ID kaart of wat dan ook aan te leveren. Intussen mag dat al een hele tijd niet meer.

Toen ik Knab nog had daar op een gegeven moment via de app de ID kaart moeten fotograferen + via NFC uitlezen. Daarnaast op een gegeven moment ook gebeld met de vraag naar de herkomst van mijn geld. (Salaris komt op de rekening binnen, you do the math).
Bij LeasePlan Bank ook later via een app/website ID kaart moeten fotograferen.
Mijn vader heeft bij zijn huisbank (waar die al decennia zit) ongeveer een jaar terug ook minimaal foto's van ID kaart moeten maken en een selfie.

Daarnaast uiteraard ook dat alle Nederlandse grootbanken al een boete hebben gehad omdat ze niet voldeden v.w.b. KYC (Know your customer) en/of Wwft (Wet ver voorkomening van witwassen en financiering terrorisme).

Dus dat ook een bank als Revolut vraagt voor fotograferen (/waarschijnlijk video) van ID kaart of bewijs voor herkomst van geld is niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 08:31
Raymon89 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:25:
Hier een verzoek om te bewijzen waar mijn geld vandaan komt. Loonstrook opgestuurd. Halve dag verder nog geen reactie, maar account is niet geblokkeerd dus ik zie het wel.
Mogen ze daarom wel vragen? Wat als ik gewoon een hoop spaargeld heb waar ik van leef?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Aalard99 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Mogen ze daarom wel vragen? Wat als ik gewoon een hoop spaargeld heb waar ik van leef?
Tuurlijk mogen ze daar om vragen. Zie mijn post boven die van jouw. Is vereist om aan wetgeving te voldoen. Financiële instellingen zijn ook een van de weinige instellingen / bedrijven die mogen vragen naar een kopie van de ID kaart waarop alle gegevens zichtbaar zijn (watermerk mag wel. Zaken "zwart lakken" mag niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
williamvdh schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Ja, gaat om 2 vragen over je nationaliteit en foto paspoort/ID kaart + selfie. Gok dat dit te maken heeft met overgaan naar Nederlandse IBAN.
de banklicentie en dus ook het toezicht blijft gewoon in Litouwen, daar zijn dus geen veranderingen dus vraag me af op dit de reden is.

Ik heb Revolut sinds 2017 en in mei 2020 heb ik me weer moeten identificeren ivm de EU banklicentie die toen geïntroduceerd werd.

Uiteraard zal ik dat gewoon doen maar opvallend is het wel dat men nu weer een ID nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Aalard99 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Dan geef je daar een bewijs van op en is er verder ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 18:43
Weet iemand wat er gebeurt als je geen saldo meer hebt op je main rekening, maar wel saldo hebt op een pocket en er vervolgens een automatische of handmatige betaling wordt gedaan? Wordt deze gebounced of wordt deze van een willekeurige pocket afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
pelt schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:00:
Weet iemand wat er gebeurt als je geen saldo meer hebt op je main rekening, maar wel saldo hebt op een pocket en er vervolgens een automatische of handmatige betaling wordt gedaan? Wordt deze gebounced of wordt deze van een willekeurige pocket afgehaald?
bij fysieke betalingen in winkels worden accounts in andere valuta aangesproken mits ze voldoende saldo hebben. Automatische incasso's zullen wel falen.

Voor pockets voor zover ik weet nooit, dat zijn immers spaarpotjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Zo te zien was de laatste nieuwsbrief email over de NL IBAN's nog niet gedeeld, nou bij deze dan nog een verlate screenshot: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncY0trbTlTFkBRQmMCquRgpxviE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dgyFhaJd7Ng9vvoUALMYpMM7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
DaveFlash schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:57:
Zo te zien was de laatste nieuwsbrief email over de NL IBAN's nog niet gedeeld, nou bij deze dan nog een verlate screenshot: [Afbeelding]
Jawel, zie even terug in dit topic rond 20 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05 10:23
Het bankdeel van Revolut lijkt relatief goed te werken. Sta on the edge om het te proberen. Iemand ervaringen met het beleggen? Wil zo simpel mogelijk aandelen kunnen kopen - hoe werkt dat volgens jullie? Is Revolut daarin een aanrader?

PS: en ik zag cashback e.d. staan. Kon niets lezen over welke bedrijven er dan zoal meedoen. Nog inzicht in dat stukje?

[ Voor 20% gewijzigd door SaraNostra op 01-11-2023 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Laatst online: 08-06 21:02
SaraNostra schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:38:
Het bankdeel van Revolut lijkt relatief goed te werken. Sta on the edge om het te proberen. Iemand ervaringen met het beleggen? Wil zo simpel mogelijk aandelen kunnen kopen - hoe werkt dat volgens jullie? Is Revolut daarin een aanrader?

PS: en ik zag cashback e.d. staan. Kon niets lezen over welke bedrijven er dan zoal meedoen. Nog inzicht in dat stukje?
Als je wilt beleggen, zou ik andere bedrijven aanraden om rustig mee te beginnen, DeGiro bijv. of gewoon via een grootbank. Ik vind Revolut meer een bank dan een beleggingsboer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 10:04
Niann-Tsyr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:38:
[...]

Als je wilt beleggen, zou ik andere bedrijven aanraden om rustig mee te beginnen, DeGiro bijv. of gewoon via een grootbank. Ik vind Revolut meer een bank dan een beleggingsboer.
Momenteel ben ik klant bij Degiro, maar ik twijfel om over te stappen of deels via andere broker te gaan beleggen (risicospreiding). De transactiekosten worden steeds hoger bij Degiro. Daarnaast is Degiro wel steeds slecht in het nieuws waarbij de AFM de ene na de andere boete op legt. Ook worden je aandelen gebruikt door andere partijen om short te gaan (hier verdient Degiro aan, maar jij loopt het risico).

Nadeel van Revolut zijn de 0,12% jaarlijkse kosten van het belegde bedrag. Bij de wat grotere bedragen loopt dat flink in de papieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Maar alle gerenommeerde aanbieders van beleggen vragen ook een vorm van bewaarloon, dus zo gek is dat ook weer niet.
Alleen waarom zou je dan beleggen bij Revolut? Echt goedkoop zijn ze dus niet en wil je veel orders uitvoeren moet je hier ook nogmaals voor betalen of een premium pakket afnemen.
Sowieso als je wilt beleggen op een wat passieve manier met o.a. etf's of beleggingsfondsen ben je hoogstwaarschijnlijk beter af met iets anders, want bij Revolut zit je dan naast hun eigen kosten ook nog met die van de fondsen/etf's zelf. ( en dividendlekkage is een ding )
Vind ze dus ook niet bepaald interessant en dan heb ik zelf ook nog het Metal pakket.

[ Voor 2% gewijzigd door JohanNL op 01-11-2023 21:01 . Reden: dividendlekkage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 10:04
Hoe bedoel je dat je als pasieve belegger ergens anders beter af bent vanwege de kosten van de etf? Dit zijn toch juist kosten die je altijd overal bij elke aanbieder hebt?
Of bedoel je dat je beter direct bij een fons kan gaan, zoals centraal beheer beleggen? Nadeel van dit soort fondsen is dat ze weer heel breed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
gemezz schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:33:
Hoe bedoel je dat je als pasieve belegger ergens anders beter af bent vanwege de kosten van de etf? Dit zijn toch juist kosten die je altijd overal bij elke aanbieder hebt?
Of bedoel je dat je beter direct bij een fons kan gaan, zoals centraal beheer beleggen? Nadeel van dit soort fondsen is dat ze weer heel breed zijn.
Het ligt er maar net een beetje aan, maar via Fitvermogen kun je bijvoorbeeld wel hun eigen actieve en marktgerichtere fondsen aankopen ( zijn erg duur, dus eigenlijk niet aan te raden )
Let met name ook op dividendlekkage die je hebt bij veel ETF's, Nederlandse fondsen van Centraal Beheer, Fitvermogen, Meesman, NN etc. die dividend uitkeren hebben dat niet/nauwelijks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Volgens het FD heeft Revolut van DNB trouwens gekregen om leningen (hypotheken en credit cards, etc) aan te bieden op de Nederlandse markt.

https://fd.nl/financiele-...fensief-na-vergunning-dnb

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Green.car6808
oohh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:28:
Volgens het FD heeft Revolut van DNB trouwens gekregen om leningen (hypotheken en credit cards, etc) aan te bieden op de Nederlandse markt.

Naast de debetcards ook een Revolut Creditcard zou ik wel interessant vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
Ik hoop dat ze snel een goede normale spaarrekening aan gaan bieden, alsook eem credit card. Dat zijn zaken die ik momenteel nog elders af moet nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
oohh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:28:

Interessant artikel, en dat Revolut net zo groot is als Bunq - of misschien nog groter- hier in Nederland verrassend! De klantenservice van Revolut vind ik sneller in reactie dan bij Bunq dus dat is al een enorme pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loempia
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik probeer me al een aantal dagen te registreren via de Android app. Foto's van ID lijken gewoon goed te gaan en het filmpje opnemen ook maar daarna krijg ik de melding dat er iets is mis gegaan.. Status pagina van Revolut zegt dat alles operationeel is. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
Hi, dat is nu ook mijn en ik denk dat er verschil inzit tussen Revolut.PRO die ook gratis is natuurlijk, waar wordt gezegd dat iedereen en overal kan betalen via een betaallink.
Ik weet niet of dat zo is, iedereen is dan toch iedereen die een card heeft...om het even wat voor één of welke?

Bij Pro moet je wel bedrijfsmatig bezig zijn, freelancer of zo, misschien dat dat verschil maakt met Revolut.Personal.

Iemand ervaring met Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik hoor altijd dat Revolut goedkoop is voor internationale overboekingen, maar als ik een betaling wil doen van $50, dan komt er nog zo'n $32 "SWIFT vergoeding" bij.

Doe ik iets verkeerd? :?
Hoe kan ik goedkoop $50 overmaken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
williamvdh schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Heb dit ook moeten doen, video erbij en naar links en rechts kijken. Wat mij nu wel opvalt, ze vragen nergens waar je nu eigenlijk woont..dus zo strikt zijn ze nu ook weer niet en maar goed ook, anders zou je buiten de EU geen Revolut of N26 kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
anandus schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:07:
Ik hoor altijd dat Revolut goedkoop is voor internationale overboekingen, maar als ik een betaling wil doen van $50, dan komt er nog zo'n $32 "SWIFT vergoeding" bij.

Revolut is goedkoop voor valuta conversies. Dus als je 50 dollar overmaakt krijg je de meest gunstige koers voor de euro.

Is PayPal geen oplossing voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Telesto schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:49:
[...]

Revolut is goedkoop voor valuta conversies. Dus als je 50 dollar overmaakt krijg je de meest gunstige koers voor de euro.

Is PayPal geen oplossing voor je?
Het is gelukt in een andere valuta (toen waren de kosten maar 30 cent) :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 07-11-2023 11:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDZK0Q_YfrSZs55X5AwgVqsdEQc=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Mwzk8LuwkI8CxTZkTc2Rkyi5.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 00:19

@anandus
Ik zou wise.com (voorheen TransferWise) gebruiken, veel transparanter en de interbank koers. De exacte fees worden ook duidelijk vermeld. Paypal is zowat de duurste optie die er is dus snap niet dat die anno 2023 nog aanbevolen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:36
Wat is een card transfer? Is dat ook geld opladen via een creditcard naar Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Deezers schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:14:
[...]

Wat is een card transfer? Is dat ook geld opladen via een creditcard naar Revolut?
Mijn aanname: top-up op deze wijze en SEPA vallen er niet onder.
Wel: je Revolut card nummer als bankrekeningnummer gebruiken. Dus cash naar card. Wordt denk ik niet zo veel in Nederland gebruikt nu ik er over na denk. Is de impact gelukkig niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808

Is dat een betaling zoals betalen in een webshop ? Of maak heb je USD$ op je Revolut rekening staan en maak je die over naar een andere USD$ rekening ? Of doe je het met een Revolut card ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Volgens Revolut krijgen nieuwe klanten per direct een NL IBAN, huidige klanten gaan omgezet worden voor het einde van dit jaar.

Toch jammer dat wij langer moeten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Youtl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:26:
Volgens Revolut krijgen nieuwe klanten per direct een NL IBAN, huidige klanten gaan omgezet worden voor het einde van dit jaar.

Toch jammer dat wij langer moeten wachten..
Is er iemand in dit topic die met een recente aanmelding al een NL iban gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Telesto schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:08:
[...]

Is er iemand in dit topic die met een recente aanmelding al een NL iban gekregen heeft?
Denk dat het pas in is gegaan na de aankondiging oftewel sinds vanochtend.

En ben ook benieuwd of de IBAN ook al geaccepteerd word bij menig bedrijf.

[ Voor 11% gewijzigd door Youtl op 08-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:01:
[...]

Dan kan de vraag ook anders worden gesteld: "bron?" :p
Ik vermoed (totaal niet onderbouwd) dat het merendeel alleen checkt op "NL" (+ de checksum). En als er al checks zijn op bankcodes (in NL dus de afkorting van de bank) dat die merendeels hardcoded zijn en "niet onderhouden worden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
RobertMe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:23:
[...]

Zoek en gij zult vinden :P

Nee hoor het staat overal op de socials dat NL IBANS beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:26:
[...]

Zoek en gij zult vinden :P

Nee hoor het staat overal op de socials dat NL IBANS beschikbaar zijn.
Nouja, je spreekt over "aankondiging" dan verwacht ik dat op hun website te vinden, bv hier: https://www.revolut.com/nl-NL/news/

In any case. Ik had / heb wel interesse, en eerder (dit jaar) wat afwachtende geweest naar aanleiding van de "geruchten" (/aanloop naar) NL IBANs (waarom 2 maanden eerder aanvragen en dan weer moeten "overstappen").
But then again, in eerste instantie was het voornamelijk voor een MasterCard Debit pas (/nummer / oplossing) die online te gebruiken is zonder geo blokkades (zoals bij OpenBank :X). But then again, heb sinds eind vorige week eentje van Rabobank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oeroeg
RobertMe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:23:
[...]

[...]

Ik vermoed (totaal niet onderbouwd) dat het merendeel alleen checkt op "NL" (+ de checksum). En als er al checks zijn op bankcodes (in NL dus de afkorting van de bank) dat die merendeels hardcoded zijn en "niet onderhouden worden".
Klopt! Op basis van een steekproef (N=1)

Tikkie ondersteunt REVO-ibans. Heb een geldige IBAN geraden door alle controlegetallen te proberen (helaas pas na 94 pogingen, haha).

NL94REVO2318696306 is geldig en willekeurig gegenereerd. Kun je het zelf bij andere bedrijven proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kc_icOklRHSzviHJro5aFW64wKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SKiX45YSYbhaURS2jtvk5sSr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Oeroeg op 08-11-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De laatste tijd is instant payment kapot tussen revolut -> rabobank. Best vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Dacuuu schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:07:
De laatste tijd is instant payment kapot tussen revolut -> rabobank. Best vervelend!
Ja dit soort dingen is dus inderdaad het enige echte nadeel van Revolut vind ik en best wel een erg jammer .. Zometeen met de NL IBAN kan ik bijvoorbeeld mijn Revolut rekening koppelen aan Leaseplanbank sparen. Nu heb ik daar een ASN rekening aan gekoppeld en dat is altijd instant.

Anoniem: 2022072

Youtl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:01:
[...]

Mijn provider accepteert mijn NL IBAN na de Spaanse van OpenBank en Duitse van N26 te weigeren.

• bhsaurabh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Anoniem: 2022072 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:30:
[...]

Mijn provider accepteert mijn NL IBAN na de Spaanse van OpenBank en Duitse van N26 te weigeren.
Heb je je Nederlandse IBAN al gekregen? Of heb je een nieuwe Revoluk rekening geopend? Ik dacht alleen nieuwe klanten krijgen een NL IBAN (of Revolut wat migratie proces heeft)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 2022072

Weggehaald wegens herleidbaarheid

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 2022072 op 16-02-2024 12:15 ]

• Leandrahenk
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-11-2023
Hoi vraagje voor onze revolut gebruikers,

Ik heb een inkomende betaling van bitcoin via derde op mijn wallet gekregen, of Ja ik heb de melding gehad dat het onderweg is en dat het in behandeling is, iemand enige ervaring met hoe lang dit normaal gezien gemiddeld duurt ? Bij vragen in de chat krijg ik het antwoord van 1 minuut tot 1 werkdag,
Daar heb ik op dit moment effe niks aan dus iemand misschien die zijn ervaring met inkomende transacties van bitcoin kan delen?

• Green.car6808
Krijg net een mail dat het Plus plan van €2,99 per maand naar €3,99 per maand gaat per 16-01-2024. Dat is een forse verhoging. het pLus plan wordt iets uitgebreid qua limieten maar of dat een Euro verhoging waard is kan je je misschien afvragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 16-11-2023 17:12 ]

• Niann-Tsyr
  • Laatst online: 08-06 21:02
Zat ff te kijken naar de abo's. Ik wilde gaan downgraden naar Standard, maar dan heb je geen recht op priority customer support. Bij Plus staat er voor priority customer support in-app chat.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik meende dat ik twee week terug al in de app een downgrade had gedaan naar standaard. krijg vandaag Ik een mail over mn plus abbo, dus was al behoorlijk geïrriteerd over dat de wijziging niet is binnengekomen.

Probeer ik net alsnog een downgrade naar standaard "er is helaas iets misgegaan probeer het later nog eens"

Pff. pauperbank.

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 16-11-2023 21:02 ]

ora et labora

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paulvangrinsven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 15:04
Zojuist een nieuw account aangemaakt en een NL Iban gekregen :) .

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Vorige week ook een nieuw account aangemaakt, na hun aankondiging van NL IBAN voor nieuwe klanten. Meteen de vrouw ook een account laten aanmaken, zodat we een gezamenlijke rekening konden aanmaken. Helaas is deze nog te beperkt voor ons: Er is geen mogelijkheid om met iDeal te betalen en pockets zijn ook niet beschikbaar. De gedachte was een pocket voor de boodschappen en een pocket voor de vaste lasten. Wellicht dat dit in een later stadium nog toegevoegd wordt, maar voor nu gebruiken we de rekening(en) niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 17:51
Tommert38 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:08:
Vorige week ook een nieuw account aangemaakt, na hun aankondiging van NL IBAN voor nieuwe klanten. Meteen de vrouw ook een account laten aanmaken, zodat we een gezamenlijke rekening konden aanmaken. Helaas is deze nog te beperkt voor ons: Er is geen mogelijkheid om met iDeal te betalen en pockets zijn ook niet beschikbaar. De gedachte was een pocket voor de boodschappen en een pocket voor de vaste lasten. Wellicht dat dit in een later stadium nog toegevoegd wordt, maar voor nu gebruiken we de rekening(en) niet actief.
Geen ideal betalingen met een gezamelijke rekening? dat zou heel jammer zijn, ik wou deze ook voor een gezamelijke rekening gaan gebruiken omdat het mij verder goed bevalt, maar als dat niet kan, zal ik toch bij een andere bank een gezamelijke rekening moeten openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Graag melden bij Revolut. Hoe meer meldingen ze er over krijgen, hoe hoger het op hun prioriteitenlijst komt te staan (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Op basis waarvan krijg je wel of geen NL IBAN? Nationaliteit, woonplaats of mag je zelf een IBAN-land kiezen?
Ik woon in België maar wil graag een NL IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Oeroeg schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:55:
Op basis waarvan krijg je wel of geen NL IBAN? Nationaliteit, woonplaats of mag je zelf een IBAN-land kiezen?
Ik woon in België maar wil graag een NL IBAN.
Op basis van woonplaats/nationaliteit.
In België krijg je in de toekomst een Belgische Iban. Waarom zou je ene Nederlandse Iban willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Omdat het vrijwel onmogelijk is om met Nederlanders een sociaal leven te leiden zonder Tikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:03:
[...]

Op basis van woonplaats/nationaliteit.
In België krijg je in de toekomst een Belgische Iban. Waarom zou je ene Nederlandse Iban willen?
Op basis van woonplaats als het goed is. Men mag niet discrimineren op nationaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Oeroeg schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:34:
Omdat het vrijwel onmogelijk is om met Nederlanders een sociaal leven te leiden zonder Tikkie.
Moet je daar een NL iban voor hebben? ik kon laatst met mijn LT iban van revolut gewoon een ideal betaling/tikkie betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Oeroeg schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:34:
Je kunt toch ook gewoon gebruik maken van Revolut payment links? Kunnen je vrienden met Mastercard, Visa of met Apple Pay betalen.

Voorbeeld hier: https://revolut.me/thomas6l0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:07:
[...]

Moet je daar een NL iban voor hebben? ik kon laatst met mijn LT iban van revolut gewoon een ideal betaling/tikkie betalen.
Een tikke betalen kan wel maar zelf een tikkie versturen/ontvangen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
oohh schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:54:
[...]

Je kunt toch ook gewoon gebruik maken van Revolut payment links? Kunnen je vrienden met Mastercard, Visa of met Apple Pay betalen.

Voorbeeld hier: https://revolut.me/thomas6l0
Interessant dit, is dit zonder bijkomende kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Oeroeg schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:41:
[...]

Interessant dit, is dit zonder bijkomende kosten?
Ja, zijn naar mijn weten geen kosten aan verbonden. Gisteren geprobeerd met een klein bedrag geprobeerd en er werden geen kosten in rekening gebracht. Maar ik moet toegeven dat ik de voorwaarden voor deze functie niet gelezen heb.

Wat wel jammer is, is dat er in de app niet bij staat van wie de transactie afkomstig is. Eigenlijk moet je de persoon die betaalt ook vragen om zijn of haar naam in de omschrijving te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-03 20:37
Bij mij werkt iDeal opwaarderen niet vanaf ING. Tenaamstelling net iets anders. Van Revolut moet ik mijn naam bij ING aanpassen. Van mij moet Revolut haar iDeal opwaarderen aanpassen.

Overal kun je in NL met iDeal betalen, nergens wordt de letterlijke naam van je bankrekening gecontroleerd, alleen Revolut maakt er een eis van. Heb de rekening maar weer gesloten.

PS wat wel werkte: via mijn Samsung Galaxy 5 smartwatch betalen. Had de Revolut credit card (MasterCard) gekoppeld aan horloge. Dat deed het wel. Saldo op CC via PayPal.

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-03 20:37
Binnenkort komt er voor de NLse klanten een NLse IBAN nummer, kreeg ik bericht.

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
berkens schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:27:
Bij mij werkt iDeal opwaarderen niet vanaf ING. Tenaamstelling net iets anders. Van Revolut moet ik mijn naam bij ING aanpassen. Van mij moet Revolut haar iDeal opwaarderen aanpassen.

Overal kun je in NL met iDeal betalen, nergens wordt de letterlijke naam van je bankrekening gecontroleerd, alleen Revolut maakt er een eis van. Heb de rekening maar weer gesloten.

PS wat wel werkte: via mijn Samsung Galaxy 5 smartwatch betalen. Had de Revolut credit card (MasterCard) gekoppeld aan horloge. Dat deed het wel. Saldo op CC via PayPal.
Heb hetzelfde probleem met Ing, bij Knab werkt het wel, terwijl ik daar dezelfde tenaamstelling heb 8)7 O-)
Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste