Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Ik heb geklaagd bij Rabobank, Revolut en de iDeal organisatie (currence). Laatste reactie van Currence is dat het iets is tussen Rabobank en Revolut zelf. Revolut wijst naar de Rabobank. Lijkt toch echt de Rabobank te zijn die niet wil....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:04
Olifant123 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:08:
Ik heb geklaagd bij Rabobank, Revolut en de iDeal organisatie (currence). Laatste reactie van Currence is dat het iets is tussen Rabobank en Revolut zelf. Revolut wijst naar de Rabobank. Lijkt toch echt de Rabobank te zijn die niet wil....
Dat klopt, heeft de Rabobank zelf aan mij bevestigd. Dien ook een klacht in, hoe meer klachten hoe meer druk op de Rabobank om Revolut te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
DaveFlash schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:55:
iemand enig idee waarom ik een rabo betaalverzoek niet kan betalen met revolut? [Afbeelding]

..terwijl de nieuwe aanbieders N26, Yoursave en Nationale Nederlanden er wel tussen staan....
Ik wist niet dat Nationale Nederlanden betaalrekeningen aanbood waarbij je met iDeal kan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Youtl schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Ik wist niet dat Nationale Nederlanden betaalrekeningen aanbood waarbij je met iDeal kan betalen.
nee dat doen ze ook niet, althans nog niet, maar ik heb van ze vernomen dat ze daar wel mee gaan komen op termijn, en dan is het wel handig dat ze al ruim vooraf bij ideal zijn aangesloten, zodat de devs intern kunnen gaan testen.

Daarnaast lijkt het erop ze bij een aantal van hun spaarrekeningen en leningsproducten ideal zullen gaan aanbieden zodat je gelijk uit vrijstaand spaar-vermogen en het saldo van leningen, meteen de aankopen voor die doelen kunt gaan doen. meer is er nu nog niet veel meer over bekend, klantenservice van NN geeft ook weinig extra informatie, enkel dat ze ideal gaan toevoegen voor "aanstaande producten en nieuwe betaalmogelijkheden voor onze klanten voor meer betaal gemak".

Update: ik heb zo juist bij monde van een collega bij Currence/IDEAL bevestigd gekregen dat NN inderdaad bezig is met het uitrollen van een bankrekening-product. Maar dat dit nog niet breed is gecommuniceerd.

[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 11-10-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 19:04
Wellicht enorm lomp, maar waar kan ik het sparen tabje vinden in de nieuwe layout? Als ik naar onder scrol om het home scherm zie ik inderdaad sparen staan, maar ik kan nergens geld storten of opnemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:22
Zojuist een nieuw account aangemaakt via het Nederlandse bijkantoor, dus met NL IBAN met LT IBAN helaas nog. Nieuwe voorwaarden zijn van 9 oktober.

[ Voor 12% gewijzigd door Tommert38 op 10-10-2023 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:04
Tommert38 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:25:
Zojuist een nieuw account aangemaakt via het Nederlandse bijkantoor, dus met NL IBAN. Nieuwe voorwaarden zijn van 9 oktober :)
Mooi! Je bent de eerste die daar hier melding van maakt. Dan zullen bestaande klanten hopelijk ook snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
Zojuist een nieuw account aangemaakt via het Nederlandse bijkantoor, dus met NL IBAN. Nieuwe voorwaarden zijn van 9 oktober :)
* RobertMe gaat toch maar eens overwegen om dan klant te worden.

Zag dat hier laatst voorbij komen v.w.b. (op termijn) introductie van NL IBANs en migratie daarvoor. O.a. daarom nog maar even afgewacht om evt definitief klant te worden. Nu ze dus klaarblijkelijk echt de NL IBANs uitgeven dus even kijken of ik er idd aan begin. Voordeel ten opzichte van OpenBank dat ik nu ook heb zou dan zijn dat ik met Revolut een Mastercard Debit kaart heb waarmee ik niet tegen regioblokkades aanloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Laatst online: 00:22
@RobertMe @Raymon89 Excuses, ik was te snel. Helaas nog een LT IBAN.. -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Tommert38 op 10-10-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Vandaag niet kunnen betalen met mijn Revolut kaart bij een betaal automaat parkeerdek in het centrum. Werkte alleen met een Maestro of Visa kaart :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 11-10-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Zojuist een nieuw account aangemaakt via het Nederlandse bijkantoor, dus met NL IBAN met LT IBAN helaas nog. Nieuwe voorwaarden zijn van 9 oktober.
raar, dit is nieuws voor mij, dus even teruggezocht in de gmail inbox, ik blijk de email idd al op 3 augustus te hebben ontvangen, en er stond in dat de overzetting met 2 maanden zou zijn gebeurt, nou niet dus. rekening nr is nog steeds LT0000XXXetc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:52
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:14:
Vandaag niet kunnen betalen met mijn Revolut kaart bij een betaal automaat parkeerdek in het centrum. Werkte alleen met een debit kaart :'(
Uhm de revolut kaart is een debit kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Die parkeerautomaten moeten helaas fysiek vervangen worden vaak, die accepteren alleen Maestro en vpay. Maar de beheerders van de parkeerplekken lijken er geen haast mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

dutchnltweaker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:22:
[...]

Uhm de revolut kaart is een debit kaart.
Een debit credit kaart dan? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

nee debit. waarom zeg je credit?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:51
Ook niet, is gewoon debit.
Maar ik heb wel regelmatig meegemaakt - met meestal andere debit mastercard/visa kaarten - dat men gelijk aangeeft dat ze geen creditcards accepteren als de kaart niet wordt geaccepteerd.
Punt is dat zowel mastercard als visa credit en debit cards aanbieden en er terminals zijn die enkel de credit versie van deze kaarten accepteert of enkel de debit.
Veel mensen denken nog steeds dat mastercard/visa per definitie een cc is.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nee, gewoon een debit kaart. Credit kaart is een ander product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn er al tekenen dat Idin ook beschikbaar gemaakt gaat worden bij Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
De logo van revolut is verandert op hun website en Instagram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Trank00l schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:54:
Zijn er al tekenen dat Idin ook beschikbaar gemaakt gaat worden bij Revolut?
Momenteel wachten we op Nederlandse bankrekeningnummers, de eerste klanten kregen begin augustus bericht over het omzetten naar NL. Echter zijn we nu twee maanden verder en is het oorverdovend stil hierover, zie ook de eerdere posts over NL branch die uit de voorwaarden zijn gehaald.

Misschien dat men bij Revolut daarna kijkt naar iDin, maar zou er niet te veel van verwachten zal wellicht afhangen van aantal klanten en wat Revoluts plannen zijn in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:39
Youtl schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:34:
[...]

Momenteel wachten we op Nederlandse bankrekeningnummers, de eerste klanten kregen begin augustus bericht over het omzetten naar NL. Echter zijn we nu twee maanden verder en is het oorverdovend stil hierover, zie ook de eerdere posts over NL branch die uit de voorwaarden zijn gehaald.

Misschien dat men bij Revolut daarna kijkt naar iDin, maar zou er niet te veel van verwachten zal wellicht afhangen van aantal klanten en wat Revoluts plannen zijn in Nederland.
De NL branch wordt nu wel weer benoemd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ5m9aQipOMQsXjwYnwZ8OF5fa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zz6Un2RITb2rp61oVig2L2Re.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Net even Support gevraagd, en die zeiden dat ik deze maand bericht krijg over de omzetting naar hun NL branch met een IBAN.

Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tippie62
  • Laatst online: 05:21
ben wel tevreden over de nieuwe lay out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
tippie62 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:44:
Welke layout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tippie62
in je instellingen op nieuwe functies tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Die heeft dus nog niet iedereen, laatste update vandaag heb ik nog geen verandering in gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Die heeft dus nog niet iedereen, laatste update vandaag heb ik nog geen verandering in gekregen.
Heb je al wel versie 10?

Het is namelijk zo dat sinds deze versie je dit zou moeten kunnen selecteren via de nieuwe functies knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Youtl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Heb je al wel versie 10?

Het is namelijk zo dat sinds deze versie je dit zou moeten kunnen selecteren via de nieuwe functies knop.
Nope, laatste update vandaag gaf mij 9.25.xxxx.
Waarschijnlijk beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Waarschijnlijk beta?
Of misschien selectieve langzame uitgifte? Doet Google ook af en toe, om bugs te vinden voordat iedereen er tegelijk last van heeft.

Ik heb 'm ook nog niet. Kan alleen een 'pride theme' kiezen.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Waarschijnlijk beta?
Ik had die ook en ging opnieuw verversen in de App Store en kreeg toen versie 10 te zien bij updates. Kan ook zoals @Sando zegt dat Revolut het gefaseerd uitrolt aan de klanten.

[ Voor 5% gewijzigd door Youtl op 13-10-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
je moet via je profielfoto op nieuwe functies drukken daar kan je het schuifje aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
tippie62 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:44:
Ziet er strak uit.

Voor mijn gevoel begint Revolut steeds meer een soort Cash App voor de EU te worden. Volgens mij is Revolut ook met afstand de grootste neobank hier.

[ Voor 7% gewijzigd door ZXRY op 13-10-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Youtl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Ik had die ook en ging opnieuw verversen in de App Store en kreeg toen versie 10 te zien bij updates. Kan ook zoals @Sando zegt dat Revolut het gefaseerd uitrolt aan de klanten.
Heb hem nu ook binnen in de google play store. 2e update van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ZXRY schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:30:
[...]

Ziet er strak uit.

Voor mijn gevoel begint Revolut steeds meer een soort Cash App voor de EU te worden. Volgens mij is Revolut ook met afstand de grootste neobank hier.
Strak zeker, vond alleen het oude design net wat handiger. Alles zat bijna onder 1 klik, nu zitten wat dingen onder menuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr4el
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 12:33
Op één of andere manier kan ik geen simpele banktransfer gereed maken met Revolut. Ik ben op vakantie geweest en wil nu ik weer in Nederland ben, geld overzetten naar mijn NL Rabobank rekening. Als ik onderaan op de middelste knop 'Transfer' druk, dan '+ New' -> 'Bank recipient' dan heb ik de optie om een IBAN in te vullen. Mijn IBAN begint met NL36 RABO maar hij maakt er automatisch RARA van en ik kan het onmogelijk aanpassen. Met als gevolg dat ik simpelweg niet in staat ben om een simpele bank transfer te configureren. Ik zal ongetwijfeld iets fouts doen maar weet niet wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 18:53
Tyr4el schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:53:
Mijn IBAN begint met NL36 RABO maar hij maakt er automatisch RARA van en ik kan het onmogelijk aanpassen. Met als gevolg dat ik simpelweg niet in staat ben om een simpele bank transfer te configureren. Ik zal ongetwijfeld iets fouts doen maar weet niet wat?
Dat is vreemd. Ik heb het even geprobeerd maar NL36RABO kan ik invullen zonder dat er RARA van wordr gemaakt . Heb je wel de laatste versie van de app ? Kijk anders in de Appstore / Google play of er een update is van de Revolut app. Of heb je misschien een autocorrect rule staan ? Of extra keyboards toegevoegd die iets van autocorrect doen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niGCldB5kReQIThd2KHafur7YdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JLfUBSvotZXsdiswaCQHw65.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Green.car6808 op 15-10-2023 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 15:05
Lijkt op een autocorrectie probleem. Bij mij werkt het ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyr4el
Ik heb openboard als keyboard op mijn android smartphone. Geswitched naar een ander keyboard (Microsoft Swiftkey) en het is nu inderdaad opgelost. Bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:33
Met openboard zal het waarschijnlijk ook lukken als je de auto correct uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr4el
Ja vermoedeling wel. Conclusie: i'm an idiot ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Weet iemand dit ? Gaat er bij de introductie van de NL IBAN iets veranderen aan de snelheid van de overschrijvingen ?
Als ik nu geld van een ING rekening naar ASN (en vv) overmaak duurt dat een seconde . Revolut overschrijvingen duren tot wel 24 uur nu. Of staat dit volledig los van elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:05:
Weet iemand dit ? Gaat er bij de introductie van de NL IBAN iets veranderen aan de snelheid van de overschrijvingen ?
Als ik nu geld van een ING rekening naar ASN (en vv) overmaak duurt dat een seconde . Revolut overschrijvingen duren tot wel 24 uur nu. Of staat dit volledig los van elkaar ?
Staat volledig los van elkaar. Instant Payments is minimaal een Europees iets. Zo kan ik ook transacties met IP doen van Rabo naar OpenBank, met Spaans IBAN (maar andersom weer niet).

Dn volgens mij is ING het slechtst in IP? Binnen Nederland wordt het wel toegepast, maar daarbuiten nooit / zelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:24:
[...]

Staat volledig los van elkaar. Instant Payments is minimaal een Europees iets. Zo kan ik ook transacties met IP doen van Rabo naar OpenBank, met Spaans IBAN (maar andersom weer niet).

Dn volgens mij is ING het slechtst in IP? Binnen Nederland wordt het wel toegepast, maar daarbuiten nooit / zelden?
Revolut is echt qua bank en app super maar dat die overschrijvingen zo lang duren (tenminste .. de ene keer langer dan de andere keer) is wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 07:19
Green.car6808 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:34:
[...]

Revolut is echt qua bank en app super maar dat die overschrijvingen zo lang duren (tenminste .. de ene keer langer dan de andere keer) is wel een dingetje.
Ik vraag me af of dit aan Revolut ligt of aan de andere bank? Vanaf Revolut naar ING gaat instant, de andere kant op niet. Mijn vermoeden is dat dit probleem bij ING ligt.

Ben benieuwd hoe het straks loopt als de NL IBAN bij Revolut er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Aalard99 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

Ik vraag me af of dit aan Revolut ligt of aan de andere bank? Vanaf Revolut naar ING gaat instant, de andere kant op niet. Mijn vermoeden is dat dit probleem bij ING ligt.

Ben benieuwd hoe het straks loopt als de NL IBAN bij Revolut er is.
Van ING naar ABNAMRO en ASN en vice versa is instant. ASN / LeasePLanBank ook. Dat weet ik want dat doe ik vaak en het staat er altijd meteen op.
Bij Revolut niet. Komt dat nou omdat het een transactie naar een buitenlandse (Litouwse) bank is ? Of behandelen bepaalde banken (ING?) Revolut anders dan andere banken ?

De vraag is dus inderdaad ook of de NL IBAN hier iets verandert of dat dat puur en alleen een ander nummertje is en verder niet.

@RobertMe Ik lees wat jij er over schrijft maar ik vraag me af of er meer dingen gaan veranderen als Revolut de NL IBAN introduceert. Wat zou er anders voor voordeel zijn voor Nederlandse klanten als het alleen maar een nummer is dat verandert ? Dan zou het alleen een cosmetische wijziging zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Green.car6808 op 17-10-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Green.car6808 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:54:
[...]

Van ING naar ABNAMRO en ASN en vice versa is instant. ASN / LeasePLanBank ook. Dat weet ik want dat doe ik vaak en het staat er altijd meteen op.
Bij Revolut niet. Komt dat nou omdat het een transactie naar een buitenlandse (Litouwse) bank is ? Of behandelen bepaalde banken (ING?) Revolut anders dan andere banken ?

De vraag is dus inderdaad ook of de NL IBAN hier iets verandert of dat dat puur en alleen een ander nummertje is en verder niet.

@RobertMe Ik lees wat jij er over schrijft maar ik vraag me af of er meer dingen gaan veranderen als Revolut de NL IBAN introduceert. Wat zou er anders voor voordeel zijn voor Nederlandse klanten als het alleen maar een nummer is dat verandert ? Dan zou het alleen een cosmetische wijziging zijn.
Hoe ik het eens gelezen heb is dat er drie grote partijen zijn die betalingsverkeer verwerken tussen banken. Banken zijn dus aangesloten bij een, maar mogelijk meerdere, van deze partijen. Op het moment dat een transactie plaatsvindt tussen twee banken die niet bij dezelfde betalingsverwerker zijn aangesloten zal IP dus sowieso wel niet aan de orde zijn?
Daarnaast zijn er dus gewoon beperkingen, puur geïmplementeerd door banken. Zoals ik ook al aangaf is bv Rabo naar OpenBank instant, maar omgekeerd is nooit instant. Puur omdat OB geen uitgaande instant payments doet (/alleen tegen betaling en ook dan alleen naar Spaanse banken?). En bij mijn weten is, of was, er ook lange tijd geen IP van ING naar OpenBank, terwijl bv Rabo aantoond(e) dat IP van een Nederlandse bank naar OpenBank prima mogelijk is.

En v.w.b. Revolut en NL IBAN is dat inderdaad puur cosmetisch. Immers is er vrij betalingsverkeer binnen Europa en is IBAN discriminatie bij wet (Europese wwt) verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:34
Green.car6808 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:54:
[...]

In principe is er 1 Europees betaalgebied (SEPA). Er bestaat dus niet zoiets als een buitenlandse bank, althans betalingen van en naar eu buitenland moeten gezien en behandeld worden als binnenlandse betaling.
In die zin zou er geen reden mogen zijn dat buitenlandse EU IBANs een probleem zijn.
Echter zijn er helaas nog steeds bedrijven die moeilijk doen over een niet-NL IBAN.
En voor sommige financiële diensten is het vereist (alhoewel ik nog steeds niet weet wat hiervoor de wettelijke basis is).

Het wel of niet instant overmaken heeft puur te maken met op welke clearing de betreffende bank is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Green.car6808 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:05:
Dat ligt aan de ING. Geld versturen vanaf Rabobank en ABN naar Revolut en N26 (en dacht ook Openbank) is allemaal instant. Bij ING allemaal één werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
En v.w.b. Revolut en NL IBAN is dat inderdaad puur cosmetisch. Immers is er vrij betalingsverkeer binnen Europa en is IBAN discriminatie bij wet (Europese wwt) verboden.
Blijft wel bijzonder dat ik aan Leaseplan bank dus niet mijn Revolut rekeningnummer kan koppelen omdat dat geen NL IBAN is. Waarom is niet duidelijk en geeft LeasePlanBank ook geen duidelijk antwoord op.
BigBank idem. Die geven bij navraag andermaal aan alleen tegenrekeningen met een NL IBAN te accepteren.

Als het alleen een cosmetisch iets is, waarom dan dit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21

HaTe

haat niet

Green.car6808 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Blijft wel bijzonder dat ik aan Leaseplan bank dus niet mijn Revolut rekeningnummer kan koppelen omdat dat geen NL IBAN is. Waarom is niet duidelijk en geeft LeasePlanBank ook geen duidelijk antwoord op.
BigBank idem. Die geven bij navraag andermaal aan alleen tegenrekeningen met een NL IBAN te accepteren.

BigBank kan wel, zolang je geen depositos wilt:
Graag informeren wij u dat voor betalingen naar uw Flexibele spaarrekening is het mogelijk om niet-Nederlandse betaalrekening te gebruiken, wij kunnen deze voor u valideren in ons systeem. Echter wordt er wel enkel een Nederlandse tegenrekening geaccepteerd wanneer u een termijn-depositocontract wenst af te sluiten. Helaas kunnen wij geen buitenlandse rekeningnummer registreren als tegenrekening van uw depositocontract. Hartelijk dank voor uw begrip.

Mocht u nog eventuele vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice per telefoon of e-mail.

[ Voor 35% gewijzigd door HaTe op 17-10-2023 12:38 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
HaTe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

[...]
Even de mail erbij gepakt en klopt inderdaad wat je zegt. Voor LeaseplanBank geldt het wel en er zijn meer voorbeelden die ik nu even niet paraat heb. Dat blijft wel apart vind ik. Welke reden hebben die partijen om dit onderscheid te maken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Green.car6808 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

https://www.dnb.nl/betale...natie/iban-discriminatie/ Gelijk klacht indienen! :) Dit mogen ze niet doen, dit wordt serieus opgepakt. Zeker als Leaseplan bank vaag is, moet je zeker een klacht indienen. Is toch vreemd dat ze het een klant niet eens kunnen uitleggen...

Edit:
Mhmm nu weet ik het niet zeker
Nee. Alleen overboekingen of automatische incasso vanuit de betaalrekening vallen onder het verbod op IBAN-discriminatie. Uit de SEPA-verordening blijkt dat IBAN-discriminatie is verboden bij het overboeken van geld tussen betaalrekeningen. Als het gaat om het overmaken van geld van een spaarrekening naar een betaalrekening of van een betaalrekening naar een spaarrekening (de richting is niet van belang), is de SEPA-verordening niet van toepassing.
https://www.dnb.nl/betale...pa-en-iban-discriminatie/

Maar zou het toch proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-10-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Wat is eigenlijk het balanstotaal van Revolut ten opzichte van de legacy grote banken? Ik gebruik het alleen als zakgeld maar kan mij voorstellen wanneer mensen het als primaire bank gaan gebruiken je toch wilt dat het de nodige reserves heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:38:
wanneer mensen het als primaire bank gaan gebruiken je toch wilt dat het de nodige reserves heeft.
Nee persoonlijk interesseert me dat niet zo. Mochten ze ooit omvallen dan is er nog geen man overboord. Even ongemakkelijk natuurlijk maar geen ramp. Revolut is mijn primaire bankrekening.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 17-10-2023 13:41 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:42
HaTe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

[...]
Heb ik het niet goed onthouden dat je ook heen en weer vanaf je Flexibele spaarrekening termijndeposito’s kunt aanvragen en uitbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
ZXRY schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Dat ligt aan de ING. Geld versturen vanaf Rabobank en ABN naar Revolut en N26 (en dacht ook Openbank) is allemaal instant. Bij ING allemaal één werkdag.
Ligt inderdaad aan de ING. Die hebben een tijd geleden dit wel getest maar later weer teruggedraaid heb ik gelezen. Zie ook hier meer info.

Rabobank en ABN AMRO werkt wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 15:16

Barrycade

Through the...

Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:38:
Wat is eigenlijk het balanstotaal van Revolut ten opzichte van de legacy grote banken? Ik gebruik het alleen als zakgeld maar kan mij voorstellen wanneer mensen het als primaire bank gaan gebruiken je toch wilt dat het de nodige reserves heeft.
Valt toch gewoon onder DSG?

Daarnaast lenen ze niets uit. Hun verdienmodel is anders dan dat van 'normale' banken.

En ze hebben geen spaarrekeningen maar vaults waar je dus geen rente op krijgt. En als je spaart is dat in een fonds. Dus ook voor hun geen risico daar.

Dus ze pakken overal een paar procent van je. Uiteindelijk is dat redelijk veilig voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Barrycade schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Valt toch gewoon onder DSG?
Ik neem aan dat je een depositogarantiestelsel bedoelt? Dit klopt inderdaad dat Revolut zit aangesloten hierop maar waar je wel rekening mee moet houden is:

- Het is het depositostelsel vanuit Litouwen. Nu is dit gewoon een EU land met plichten en rechten maar het kan het iets lastiger maken dan wanneer dit in Nederland zit.
- Op het moment dat de bank omvalt heb je geen toegang meer tot je geld, het kan best een tijd duren voordat je het geld terug hebt vanuit Litouwen. Kijk maar naar Icesave die in 2008 onderuit ging, het heeft best een tijd geduurd (maanden/jaren) voordat mensen hun geld terug hadden.

Nu zal denk ik Revolut niet zomaar omvallen maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
qwasd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Ligt inderdaad aan de ING. Die hebben een tijd geleden dit wel getest maar later weer teruggedraaid heb ik gelezen. Zie ook hier meer info.

Rabobank en ABN AMRO werkt wel gewoon.
En dit is dus best wel erg vervelend. Het lijkt alsof Revolut door bepaalde nederlandse banken anders wordt behandeld als het gaat om instant paytments maar ook voor ideal kan je de ene keer wel voor Revolut kiezen en de andere keer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Aalard99 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Ik neem aan dat je een depositogarantiestelsel bedoelt? Dit klopt inderdaad dat Revolut zit aangesloten hierop maar waar je wel rekening mee moet houden is:

- Het is het depositostelsel vanuit Litouwen. Nu is dit gewoon een EU land met plichten en rechten maar het kan het iets lastiger maken dan wanneer dit in Nederland zit.
- Op het moment dat de bank omvalt heb je geen toegang meer tot je geld, het kan best een tijd duren voordat je het geld terug hebt vanuit Litouwen. Kijk maar naar Icesave die in 2008 onderuit ging, het heeft best een tijd geduurd (maanden/jaren) voordat mensen hun geld terug hadden.
Maar punt 1 haalt punt 2 onderuit. De Europese richtlijn verplicht namelijk dat er binnen 10 werk/bankdagen van het faillissement wordt uitbetaald. Dus dat gaat zeker geen maanden duren, laat staan jaren. En per 1-1-2024 wordt dit zelfs 7 dagen.

En daarnaast is de "spaarrekening" van Revolut helemaal geen spaarrekening maar wordt het geld in een geldfonds geplaatst waardoor het DGS uberhaupt niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Ik bedoel meer, hoeveel vet hebben ze op de botten en hoe degelijk/robuust zijn zij als bank. Moeten zij bijv ook de ecb stresstest ondergaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:51
RobertMe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:47:
[...]

Maar punt 1 haalt punt 2 onderuit. De Europese richtlijn verplicht namelijk dat er binnen 10 werk/bankdagen van het faillissement wordt uitbetaald. Dus dat gaat zeker geen maanden duren, laat staan jaren. En per 1-1-2024 wordt dit zelfs 7 dagen.

En daarnaast is de "spaarrekening" van Revolut helemaal geen spaarrekening maar wordt het geld in een geldfonds geplaatst waardoor het DGS uberhaupt niet van toepassing is.
Je hebt wel die zogenaamde ' Vaults ', dat zijn toch een soort van spaarrekeningen.
Alleen geen rente, dus ja daarmee ben je echt een dief van je eigen portemonnee.

Het zal wel een deel van hun verdienmodel zijn om de basisfunctionaliteit gratis te houden.
Stel een klant houdt €1000 een jaar aan, dan zouden ze daarop toch makkelijk €40 kunnen verdienen door het geld van de klant aan te houden bij de ECB.
Dit is ook ongeveer wat het aanhouden van een Nederlandse bankrekening kost, dus als er genoeg (gratis) gebruikers zijn die dit doen, dan moet het toch best uitkomen voor Revolut.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Als ik een kaart wil aanvragen dan is er alleen nog de keuze tussen de Visa. Maestro geven ze volgens mij ook niet meer uit maar dit is dus een Visa Debit. Heeft dit nog voor/nadelen tegenover een Mastercard Debit? En is een Mastercard Debit bijvoorbeeld nog te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
qwasd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:09:
Als ik een kaart wil aanvragen dan is er alleen nog de keuze tussen de Visa. Maestro geven ze volgens mij ook niet meer uit maar dit is dus een Visa Debit. Heeft dit nog voor/nadelen tegenover een Mastercard Debit? En is een Mastercard Debit bijvoorbeeld nog te bestellen?
Maestro geven ze inderdaad niet meer uit sinds de zomer omdat MasterCard gestopt is met Maestro (NL banken geven nog een en ander uit omdat ze voorraden hebben ingeslagen).

Wat betreft de MasterCard en Visa, Revolut heeft meestal voorraden van een merk en als die op is willen ze nog wel eens switchen. Weet zelf niet echt waarom maar wellicht heeft dat met de contracten te maken die Revolut heeft bij beide kaartmerken.

Dit doen ze bij vrijwel alle kaarten (Plus, Metal, Premium), ene moment kan je alleen MasterCard bestellen en ander moment Visa. Soms verschilt het per kleur zag ik in de app wel eens.

Wat betreft de acceptatie binnen Europa is dit nagenoeg gelijk en is er geen verschil tussen MasterCard en Visa. Buiten Europa wil het nog wel eens uitmaken afhankelijk van waar je naar toe gaat of je beter MasterCard of Visa op zak kan hebben, maar dat is volgens mij steeds minder het geval.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Vandaag voor het eerst een Rabo betaalverzoek gehad, waar ik ook Revolut kon selecteren voor de betaling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@qwasd @Youtl Fitbit Pay en Garmin pay werken alleen met MasterCard, niet met visa. Ook handig om te weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 19-10-2023 21:41 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
Sando schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:40:
@qwasd @Youtl Fitbit Pay en Garmin pay werken alleen met MasterCard, niet met visa. Ook handig om te weten.
Ik heb zojuist contact gehad met support en hij heeft binnen enkele minuten een Mastercard Debit i.p.v. standaard keuze Visa voor me toegevoegd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:37
De Nederlandse bankrekening is niet ver meer weg. Kreeg zojuist deze mail:
Maak kennis met Revolut Nederland
Je krijgt binnenkort een Nederlands IBAN om je dagelijkse bankzaken nog makkelijker te maken en extra voordelen te ontgrendelen!

Hallo Dennis,

Zoals eerder gecommuniceerd op 3 augustus, werken we hard aan de lancering van onze Nederlandse vestiging. We streven ernaar om in november met de migratie te beginnen en het proces vóór eind december af te ronden.

Vanaf de migratiedatum zijn de Persoonlijke Voorwaarden van de vestiging en de Algemene Bankvoorwaarden van toepassing op jouw rekening. Als je een Revolut Pro-rekening of Gezamenlijke rekening hebt, zullen de Voorwaarden voor Gezamenlijke Rekeningen van de vestiging of de Voorwaarden voor Revolut Pro-rekeningen van de vestiging ook op jou van toepassing zijn.

Wat verandert er?
Een Nederlandse bankrekening

Ontvang lokale rekeninggegevens om lokale betalingen extra makkelijk te maken, zonder vertragingen, inclusief automatische incasso's en directe betalingen.

Makkelijke salarisstortingen

Geen obstakels meer: je ontvangt je salaris direct op je Revolut-rekening.

Jouw serviceprovider

Na de overstapdatum zal Revolut Bank UAB betalingsdiensten aan je verlenen via onze Nederlandse vestiging.

Toepasselijke wetgeving

Na je overstapdatum is het Nederlands recht van toepassing en kunnen geschillen worden voorgelegd aan de rechtbank van Amsterdam.

Klachtenbehandeling

Na de overstapdatum kun je met de meeste klachten terecht bij het Nederlands Instituut voor Financiële Geschillen ("Kifid"). Houd er rekening mee dat de uitspraak van de Kifid Beroepscommissie voor ons niet bindend is.

Daarnaast hebben we enkele kleine technische wijzigingen aangebracht in de bovenstaande voorwaarden om deze te verduidelijken en af te stemmen op de lokale regels.

Wat zijn de Algemene Bankvoorwaarden?

De Algemene Bankvoorwaarden ("ABV") zijn regels opgesteld door de Nederlandse Vereniging van Banken die de relatie tussen een bank en haar klanten in Nederland regelen. De ABV regelen ook de relatie tussen jou en Revolut. Als onze nieuwe voorwaarden in strijd zijn met de ABV, gelden onze voorwaarden.

Hoe stap ik over?
Je rekening wordt automatisch overgezet naar onze Nederlandse vestiging, je hoeft niets te doen!

Als je, om welke reden dan ook, niet wilt worden overgezet naar onze Nederlandse vestiging, kun je je rekening bij Revolut gratis sluiten vóór de overstapdatum. Houd er rekening mee dat je mogelijk nog steeds kosten moet betalen die je hebt gemaakt en die niet gerelateerd zijn aan de kosten voor het sluiten van je rekening. Wij kunnen je ook annuleringskosten in rekening brengen die van toepassing zijn op andere overeenkomsten die je met ons bent aangegaan.

Als je je rekening niet sluit, worden de bovenstaande Voorwaarden van de vestiging op jou van toepassing vanaf de overstapdatum. We informeren je zodra je overstap naar de Nederlandse vestiging succesvol is.

Moet ik nog iets weten?
Zodra je naar de Nederlandse vestiging bent overgestapt, krijg je een Nederlands IBAN. Om de overgang te vergemakkelijken, kun je tot 12 maanden na je overzetting betalingen ontvangen op je huidig IBAN. Dit is 6 maanden langer dan de eerder gecommuniceerde periode.

Zodra je je nieuw IBAN hebt, raden we je aan om contact op te nemen met iedereen die je huidig IBAN gebruikt om hen je nieuwe gegevens door te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:34
Dennisweb schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:01:

[...]
Hier zojuist de eerste mail (in het Engels) gehad. Omzetting binnen 2-3 maanden. De oude IBAN blijft tot 12 maanden na omzetting nog werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:48
Dennisweb schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:01:

[...]
Het is dus 1-2 maanden vertraagd. Uiterlijk eind december 2023 moet je zijn overgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-04 00:41
Heel fijn dat er binnenkort Nederlandse IBAN nummers komen. Bij veel plekken is het invoeren van een buitenlandse IBAN een stuk lastiger, op sommige plekken accepteren ze het ondanks de wettelijke verplichtingen niet.
Met een NL IBAN kan ik eindelijk volledig over gaan op Revolut. De bankkosten bij de grote Nederlandse banken wordt elk jaar alleen maar hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:56
Dit wordt dan de eerste gratis bankrekening waarmee je tikkies kunt sturen én betalen. Voor mij de enige reden om nog bij een grootbank te blijven.

Alhoewel, vroeger kon dit bij de gratis betaalrekening van Moneyou, maar die zijn ermee gestopt.

[ Voor 25% gewijzigd door Oeroeg op 20-10-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Net ook de mail gehad. Netjes dat de LT iban nog 12 maanden blijft werken kan ik rustig alles omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 18:31
Green.car6808 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:05:
[...]
maar ook voor ideal kan je de ene keer wel voor Revolut kiezen en de andere keer niet.
Dit ligt meestal aan de eigenaar van de webshop. Als je aan de kant van de site al een bank kiest, dan zijn dat soms statische lijsten. En die worden niet altijd bijgewerkt. Als het gewoon uit de API van de bank integratie komt, dan is het wel up to date. Toevallig heb ik dit een paar weken terug ook op een van mijn klanten sites aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
De NL IBAN impliceert dus veel meer dan alleen een nummer. Dat werd recent tegengesproken in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Green.car6808 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:28:
De NL IBAN impliceert dus veel meer dan alleen een nummer. Dat werd recent tegengesproken in deze thread.
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Green.car6808 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:28:
Er werd vooral tegengesproken dat tegoeden onder het Nederlandse depositogarantiestelsel zouden gaan vallen. En dat klopt gewoon nog steeds. Ondanks alle aanstaande wijzigingen blijven de tegoeden gewoon onder het Litouwse garantiestelsel vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 20-10-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TexMex schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Er werd vooral tegengesproken dat tegoeden onder het Nederlandse depositogarantiestelsel zouden gaan vallen. En dat klopt gewoon nog steeds. Ondanks alle aanstaande wijzigingen blijven de tegoeden gewoon onder het Litouwse garantiestelsel vallen.
Ook op het gebied van DGS zal dit hele verhaal overigens een (minimale) wijziging opleveren. In het "Sparen" topic kwam laatst een mailwisseling met het Ierse DGS langs m.b.t. Citibank (Ierse bank en dus Iers DGS, maar klant bij de Duitse vestiging), en daarin stond dat in ieder geval in dat geval: Wel het Ierse DGS garant staat, maar de daadwerkelijke uitbetaling gebeurd door het Duitse DGS. Er vanuit gaande dat dit onderdeel is van de Europese richtlijn zal het dan ook bij Revolut zo zijn dat het wel het Litouwse DGS is dat garant staat, maar dat De Nederlandse Bank de daadwerkelijke uitbetaling (& klant contact?) zal doen. Dus het Nederlandse DGS krijgt dan het geld uit Litouwen en zal dat vervolgens over boeken naar de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:06:
[...]

Ook op het gebied van DGS zal dit hele verhaal overigens een (minimale) wijziging opleveren. In het "Sparen" topic kwam laatst een mailwisseling met het Ierse DGS langs m.b.t. Citibank (Ierse bank en dus Iers DGS, maar klant bij de Duitse vestiging), en daarin stond dat in ieder geval in dat geval: Wel het Ierse DGS garant staat, maar de daadwerkelijke uitbetaling gebeurd door het Duitse DGS. Er vanuit gaande dat dit onderdeel is van de Europese richtlijn zal het dan ook bij Revolut zo zijn dat het wel het Litouwse DGS is dat garant staat, maar dat De Nederlandse Bank de daadwerkelijke uitbetaling (& klant contact?) zal doen. Dus het Nederlandse DGS krijgt dan het geld uit Litouwen en zal dat vervolgens over boeken naar de klanten.
Moet Litouwen wel het geld hebben, natuurlijk. En ja, het is een euroland, dus economische rampspoed zullen andere landen wel bijspringen, zoals bij de eurocrisis.
Maar hoe zit het bijvoorbeeld als Rusland besluit een uitstapje te doen en zichzelf een nieuwe Baltische oblast kado te doen, betaalt De Nederlandse Bank dan nog steeds direct uit?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
anandus schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:20:
[...]
Moet Litouwen wel het geld hebben, natuurlijk. En ja, het is een euroland, dus economische rampspoed zullen andere landen wel bijspringen, zoals bij de eurocrisis.
Maar hoe zit het bijvoorbeeld als Rusland besluit een uitstapje te doen en zichzelf een nieuwe Baltische oblast kado te doen, betaalt De Nederlandse Bank dan nog steeds direct uit?
De vraag is mischien: Welke deposito's heb je het over ? Het depositogarantiestelsel geldt alleen voor (fiat) geld dat op je rekening staat. Niet voor aandelen / beleggingen (inclusief het "sparen" dat Revolut momenteel aanbiedt in Nederland) en ook niet voor commodities en crypto die je aanschaft via Revolut.

Dus heel veel zal het in de meeste gevallen niet zijn wat mensen op hun Revolut rekening hebben staan.
In mijn geval zijn het vooral wat maandelijkse debetkaart betalingen.

In dat geval maakt dat hele depositogarantiestelsel toch niet zoveel uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:06:
[...]

Dat zou kunnen, al is dat in de voorwaarden van Revolut-landen die deze wijziging al hebben ondergaan niet terug te vinden. Maar wellicht werkt het in de praktijk inderdaad zo. Al is de situatie bij Citibank mogelijk ook weer anders omdat Trade Republic er nog tussen zit.

Dit blijft wel een aardig artikel over wat de wijzigingen in de praktijk betekenen voor de klanten in Portugal (waar Revolut ook lokale IBANs introduceert): https://www.portugalresid...al-offer-more-confidence/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TexMex schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

Dat zou kunnen, al is dat in de voorwaarden van Revolut-landen die deze wijziging al hebben ondergaan niet terug te vinden.
Ik vraag mij dan af in hoeverre dit invloed heeft op de voorwaarden. Immers blijft het onder het Litouwse garantiestelsel vallen. En in de voorwaarden zal daar neem ik aan verder niks over staan? Hoe de uitbetaling verloopt etc.
Al is de situatie bij Citibank mogelijk ook weer anders omdat Trade Republic er nog tussen zit.
IIRC was de bewoording zodanig dat dat niet uit maakt. Echt iets van "Omdat het via de Duitse vestiging van Citibank gaat is het de Duitse DGS instantie die 'het geld over maakt'". Waarbij TR het sowieso raar maakt. Omdat TR het "spaargeld" op een derdegeldenrekening zet bij Citibank. Die rekening staat dus niet eens op eigen naam, maar is een verzamel pot waar het geld van meerdere/alle klanten in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Het is ook wel fijn om bij problemen onder Nederlandse wetgeving en rechtspraak te vallen. En de Kifid te hebben als lage drempel naar geschilbeslechting.

Ben ik trouwens de enige die de IBAN mails niet krijgt van Revolut? Zie nu dat ik sinds halverwege 2022 überhaupt geen mail meer heb gehad van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ZXRY schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:49:
[...]

Het is ook wel fijn om bij problemen onder Nederlandse wetgeving en rechtspraak te vallen. En de Kifid te hebben als lage drempel naar geschilbeslechting.
Als klant kun je altijd al kiezen meen ik, of je van de eigen / lokale wetgeving en klachten commissie gebruik wilt maken of van die van het land van de bank. De bank heeft die keuze niet en mag alleen die van het lans van vestiging toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:01:
[...]

Als klant kun je altijd al kiezen meen ik, of je van de eigen / lokale wetgeving en klachten commissie gebruik wilt maken of van die van het land van de bank. De bank heeft die keuze niet en mag alleen die van het lans van vestiging toepassen.
In bijvoorbeeld de algemene voorwaarden van bijvoorbeeld N26 is een rechts- en forumkeuzebeding opgenomen waarbij het Duits recht en de Duitse rechter bevoegd zijn. In principe gaan daarmee de algemene voorwaarden voor op internationale (lees: EU) verdragen.

Nu zijn er vast uitzonderingen op de regel (geen idee, ik heb geen specialistische kennis van het procesrecht omtrent dit soort gevallen), maar ik heb liever de garantie in de algemene voorwaarden zelf dat het Nederlands recht geldt en de Nederlandse rechter bevoegd is te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Laatst online: 07:17
dutchnltweaker schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:42:
[...]
https://www.dnb.nl/betale...natie/iban-discriminatie/ Gelijk klacht indienen! :) Dit mogen ze niet doen, dit wordt serieus opgepakt. Zeker als Leaseplan bank vaag is, moet je zeker een klacht indienen. Is toch vreemd dat ze het een klant niet eens kunnen uitleggen...

Edit:
Mhmm nu weet ik het niet zeker

[...]

https://www.dnb.nl/betale...pa-en-iban-discriminatie/

Maar zou het toch proberen.
Nee, dat heeft helaas geen nut. Ik bankier volledig vanuit het buitenland (DKB, Revolut en Openbank) en een Nederlandse spaarekening krijg je gewoon vrijwel niet aan een buitenlandse IBAN gekoppeld. DNB zegt dat een bank vrij is om die eis te stellen. IBAN discriminatie gaat echt over het niet willen incasseren van een buitenlandse IBAN. In het verleden accepteerde ASR wel een buitenlandse IBAN als tegenrekening van de spaarrekening...die is later overgegaan naar Centraal Beheer en daarom heb ik daar wel nog een Duitse IBAN als tegenrekening. Ben blij dat Revolut nu met een NL IBAN komt. Mleestal wordt een buitenlandse IBAN via een omweg wel geaccepteerd door bedrijven (ze zullen wel moeten), maar je moet vaak wel contact opnemen met de klantenservice, etc. etc. Daardoor is het soms niet mogelijk om het webformulier af te ronden vanwege "ongeldige IBAN" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
[...]
Ben ik trouwens de enige die de IBAN mails niet krijgt van Revolut? Zie nu dat ik sinds halverwege 2022 überhaupt geen mail meer heb gehad van ze.
Dat weet ik niet, ik heb zelf wel gisteren de mail gehad. Als je al 1,5 jaar geen email hebt gehad van Revolut zou ik in ieder geval even controleren of je email adres wel juist geregistreerd staat bij Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
[...]Ben ik trouwens de enige die de IBAN mails niet krijgt van Revolut? Zie nu dat ik sinds halverwege 2022 überhaupt geen mail meer heb gehad van ze.
Kijk even of je hier aangevinkt hebt dat je gepersonaliseerde emails wilt ontvangen anders krijg je ook geen email over de NL IBAN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFZu2OMZeB9WeH8FLzC9yLw-DX4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxdAzaRDmymTBnS5SKcfF8DJ.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 21-10-2023 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Green.car6808 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Kijk even of je hier aangevinkt hebt dat je gepersonaliseerde emails wilt ontvangen anders krijg je ook geen email over de NL IBAN

[Afbeelding]
Dit staat bij mij uit, maar ik kreeg wél gewoon de email over NL IBAN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Green.car6808 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Nee hoor, die staat bij bij ook uit maar ik kreeg wel de email. Die optie is voor spam, maar niet voor essentiële emails. Die krijg je sowieso.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
de Peer schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:51:
[...]

Dit staat bij mij uit, maar ik kreeg wél gewoon de email over NL IBAN
Ik kreeg de email over de NL IBAN niet niet en heb het aan Revolut support gevraagd. Die zeiden dat ik dit aan moest zetten.
Kan ook dat dat een truuk is om mij te spammen met hun reclame natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik had m'n rekening opgeheven en kreeg ook vrolijk de mail over de NL iban.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:36
Sando schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:40:
Bij mij werkt garmin pay gewoon met visa van Revolut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:33
Discussie over bankieren als je in het buitenland woont.
Rockel83 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:27:
[...]
Rabo lijkt dan wel "ideaal" te zijn.
- basispakket €2,99 (+spaarrekening natuurlijk)
- buitenlandtoeslag €2
- voor eventueel €1,50 meer heb je een iets uitgebreider pakket, maar kun je een gratis creditcard aanvragen met een bestedingslimiet van €1000 die je ook na emigratie mag aanhouden.
Ik reageer even hier want in het spaartopic is het teveel off topic.

Waarom geen Revolut?
Nederlandse IBAN
Gratis Visa debit card.
Betere wisselkoersen dan Rabobank
Totale kosten: 0,-

Ik vind die Visa card van Revolut prima werken. Het verschil met een normale cc is dat het direct wordt afgeschreven. Dat vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:07:
Discussie over bankieren als je in het buitenland woont.

[...]

Ik reageer even hier want in het spaartopic is het teveel off topic.

Waarom geen Revolut?
Nederlandse IBAN
Gratis Visa debit card.
Betere wisselkoersen dan Rabobank
Totale kosten: 0,-

Ik vind die Visa card van Revolut prima werken. Het verschil met een normale cc is dat het direct wordt afgeschreven. Dat vind ik niet erg.
Een Debit kaart schijnt wel soms geweigerd te worden, in scenario's met borg. Dus autohuur, hotels, etc kan lastig (/onmogelijk) zijn.

Zelf (nog?) geen klant. Maar als ik het goed heb gelezen hier krijg je of een MasterCard of een Visa Debit kaart? Dus niet perse een Visa. Maar de acceptatie van beide zal zeker veel beter zijn dan Maestro & V-Pay waar de grootbanken nog aan vastklampen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:23
RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

Een Debit kaart schijnt wel soms geweigerd te worden, in scenario's met borg. Dus autohuur, hotels, etc kan lastig (/onmogelijk) zijn.

Zelf (nog?) geen klant. Maar als ik het goed heb gelezen hier krijg je of een MasterCard of een Visa Debit kaart? Dus niet perse een Visa. Maar de acceptatie van beide zal zeker veel beter zijn dan Maestro & V-Pay waar de grootbanken nog aan vastklampen.
Speciaal voor onze vakantie in de USA Revolut genomen. Werkt overal prima. Betreft de autohuur accepteren ze bij Hertz gewoon een Debit card. Wel willen ze een extra $500,- reserveren. En bij tankstations werkt bij zowel de visa als Mastercard variant het betalen op de pomp zelf nooit, de pomp wil $175,- reserveren en Revolut weigert dit. Zonder uitleg verder. Maar bij bemande pompstations loop je dan naar binnen en vraag je een prepaid bedrag en daarna kan je voor dat bedrag tanken.

Maar voor de rest heb ik geen enkel probleem, restaurants, ATM, hotels accepteren de kaart zonder probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Taab op 22-10-2023 14:41 . Reden: Leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

En het is mij ook nog niet gelukt om bij de Hema er mee te betalen. Bij AH werkt het prima. Andere winkels heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frame164 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

En het is mij ook nog niet gelukt om bij de Hema er mee te betalen. Bij AH werkt het prima. Andere winkels heb ik nog niet geprobeerd.
Dat ligt puur aan de pinautomaat en bij een winkel als Hema waarschijnlijk de specifieke winkel.

Officieel is MasterCard per 1 juli gestopt met het uitgeven van nieuwe Maestro passen. Het feit dat intussen de grootbanken allemaal nog steeds Maestro / V-Pay uitgeven geeft ook wel aan wat de situatie is: de grootbanken durven de overstap niet aan omdat zij er ook vanuit gaan dat er teveel negatieve publiciteit komt bij "kan niet pinnen bij winkel X of parkeerautomaat Y".
Bij Rabo kun je je nu aanmelden om mee te doen aan een pilot. Maar zij wijzen er ook expliciet op dat je een alternatieve bankpas (/bank) van Maestro / V-Pay "moet" hebben voor als de MasterCard / Visa Debit pas niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
Frame164 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Bij mij lukken alle winkels en supermarkten en op de markt alleen mijn kaasboer niet
Pagina: 1 ... 33 ... 52 Laatste