Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:05
xabre16v schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:30:
Weet iemand of de Visa kaarten welke Revolut uitgeeft Nederlandse zijn of weer Britse? Net een virtuele aangemaakt maar deze is ook Brits. Ik dacht misschien zijn de fysieke intussen Nederlands.
Ik vraag dit omdat het soms nog wel eens voorkomt dat buitenlandse kaarten worden geweigerd icm een Nederlands adres.
Nederlands. Die BIN sites zijn lang niet altijd actueel dus sta je daar niet blind op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is het eigenlijk al duidelijk geworden of sparen op de spaarrekening van Revolut nu onder spaargeld (0,36% fictief rendement) of beleggingen (6,17% fictief rendement) valt? Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van de Belastingdienst om opnieuw door de rechter te worden teruggefloten door een veel hoger rendement te fantaseren dan de werkelijke rente.

Heeft Revolut hier ook een verantwoordelijkheid? De hele communicatie straalt uit dat het hier om een spaarrekening gaat. Dan moeten we dat toch een beetje aan kunnen nemen?
Pistachenootje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:28:
Als je bijvoorbeeld 3% rendement maakt op obligaties is er na belasting nog ongeveer 1% van over.
Als je 3% werkelijk rendement haalt terwijl er 6,17% fictief rendement wordt belast door de Belastingdienst, dan zou ik bezwaar aantekenen bij de belastingaanslag.

edit:
@Pistachenootje hieronder: Dan voorzie ik alweer veel rechtszaken identiek aan bovengenoemde. De rechter heeft volgens mij, als ik het goed begrijp, gezegd dat je een rendement van ~3% niet mag belasten alsof het ~6% rendement heeft gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 08-09-2023 13:49 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:11
Sando schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:11:
Is het eigenlijk al duidelijk geworden of sparen op de spaarrekening van Revolut nu onder spaargeld (0,36% fictief rendement) of beleggingen (6,17% fictief rendement) valt?
Als het om een rekening gaat die door het DGS wordt gedekt dan valt het onder spaargeld. Als het gaat om een belegging die wordt gedekt door het beleggerscompensatiestelsel, zoals een belegging in een geldmarktfonds, dan valt het onder beleggingen.

Edit: @Sando zou best kunnen dat er na aanvechten een andere uitkomst is. Ik had het hierboven alleen over de huidige regels.

[ Voor 11% gewijzigd door Pistachenootje op 08-09-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:52

Barrycade

Through the...

Als je het in USD of ponden gaat wegzetten dan ben je echt niet meer aan het sparen hè, dan loop je valuta risico. Dat Revolut het sparen noemt is een beetje volksverlakkerij.

Reken er op dat je met een savings account bij Revolut ook een ander contract met ze aangaat. Je krijgt een aparte rekening en dus grote kans dat de belastingsdienst je ook aanslaat voor beleggingsredement. Maar dat gaat alleen op als je boven de vrijstelling uitkomt.

Maar DYOR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TreizeK
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2024
Geldt het maandelijks limiet voor commissievrij beleggen ook voor inleg in de geldmarktfondsen (het ""sparen"")?

Nog een vraagje over de pasjes. Ik heb nu een maestro pas. Verder heb ik een virtuele mastercard debit.
Nu kan ik via de app een extra fysieke pas aanvragen. Dan krijg ik zo te zien een visa debit. Echter, als ik in plaats van een extra pas aan te vragen mijn maestro wil vervangen dan laat de app als voorbeeld een mastercard debit zien.

Weet iemand of mijn aanname klopt, dat als ik mijn maesto pas als verloren of beschadigd opgeef ik een mastercard debit zal krijgen, terwijl als ik een extra pas aanvraag ik een visa debit krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ze geven geen Maestro meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TreizeK
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2024
Dat begrijp ik.

Ik gebruik nu de virtuele mastercard debit via Curve. Ik zou eigenlijk ook nog graag een fysieke debitcard willen hebben. Ik krijg nu alleen de indruk dat als ik een extra pasje aanvraag ik een visa krijg, terwijl als ik de maestro vervang ik een mastercard krijg. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Wat mij niet helemaal duidelijk is. Momenteel ben ik (gratis) klant bij OpenBank om meerdere redenen, waaronder toentertijd de mogelijkheid om een MasterCard Debit kaart aan te vragen (á €2 verzendkosten, verder gratis). Alleen blijk ik deze incidenteel niet te kunnen gebruiken online i.v.m. regioblokkades (F1TV, Apple TV). In hoeverre kan ik dit bij Revolut wel voor elkaar krijgen? Dus een gratis (betaal)rekening met daarbij een MasterCard of Visa kaart onder een Nederlandse BIN? Debit of credit kaart maakt daarbij niet perse uit, noch of het alleen een virtuele kaart is (voor online gebruik) of ook een fysieke kaart. Kleine voorkeur voor fysieke Debit kaart als backup voor pinbetalingen, maar dan kan ik nu ook al met OpenBank (incl. OpenBank Pay via telefoon zonder Google Pay) naast mijn huisbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:06
RobertMe schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:53:
Wat mij niet helemaal duidelijk is. Momenteel ben ik (gratis) klant bij OpenBank om meerdere redenen, waaronder toentertijd de mogelijkheid om een MasterCard Debit kaart aan te vragen (á €2 verzendkosten, verder gratis). Alleen blijk ik deze incidenteel niet te kunnen gebruiken online i.v.m. regioblokkades (F1TV, Apple TV). In hoeverre kan ik dit bij Revolut wel voor elkaar krijgen? Dus een gratis (betaal)rekening met daarbij een MasterCard of Visa kaart onder een Nederlandse BIN? Debit of credit kaart maakt daarbij niet perse uit, noch of het alleen een virtuele kaart is (voor online gebruik) of ook een fysieke kaart. Kleine voorkeur voor fysieke Debit kaart als backup voor pinbetalingen, maar dan kan ik nu ook al met OpenBank (incl. OpenBank Pay via telefoon zonder Google Pay) naast mijn huisbank.
Je kan een account openen, is gratis en dan betaal je alleen verzendkosten voor de debit MasterCard/Visa (hangt af wat ze op voorraad hebben), deze BIN nummers zouden NL based moeten zijn. Je kan ook eerst een digitale kaart proberen voor je betalingen die zijn gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:24
Barrycade schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:47:
Als je het in USD of ponden gaat wegzetten dan ben je echt niet meer aan het sparen hè, dan loop je valuta risico. Dat Revolut het sparen noemt is een beetje volksverlakkerij.

Reken er op dat je met een savings account bij Revolut ook een ander contract met ze aangaat. Je krijgt een aparte rekening en dus grote kans dat de belastingsdienst je ook aanslaat voor beleggingsredement. Maar dat gaat alleen op als je boven de vrijstelling uitkomt.

Maar DYOR.
Voor het sparen met geldmarktfondsen bij Revolut in vreemde valuta moet je eerst een desbetreffende rekening daarvoor openen.
Dan moet je die desbetreffende valuta nog bezitten of je laat eventueel je euro's omwisselen.
Pas dán kun je daarmee - in geval van USD en GBP - gaan sparen met die geldmarktfondsen.
Dat is dan inderdaad in andere fondsen dan die van EUR, met bijbehorende tarieven en rentepercentages.
Wat is hier niet duidelijk aan of hoezo is het volksverlakkerij?

Overigens is sparen in een andere valuta ook gewoon sparen, ook al is dat in een valuta zoals een Turkse Lira met enorm hoge volatiliteit en bijbehorende risico's.
De belastingsdienst ziet dit niet anders, alleen die geldmarktfondsen zijn hiervan helaas uitgesloten.
Maar gewoon een andere valuta aanhouden op de bankrekening van Revolut zal vallen onder spaargeld.
Maak het niet moeilijker dan het is.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Zijn er nog gebruikers die in de tussentijd een mail kregen van Revolut over NL IBANs? Of een update?

Support laat namelijk niks los..

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Niks gekregen.

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 22:51
Youtl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:42:
Zijn er nog gebruikers die in de tussentijd een mail kregen van Revolut over NL IBANs? Of een update?

Support laat namelijk niks los..
Waar zou het over moeten gaan dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:20

de Peer

under peer review

GroeneWandelaar schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:50:
[...]

Waar zou het over moeten gaan dan?
Hoe en wanneer de NL ibans verwacht kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:56
De voorwaarden vermelden dat nieuwe klanten per 22 september overgaan op de NL branch. Ik had eerder gehoopt, maar wellicht dat bestaande klanten ook (vanaf) die dag overgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:01
Raymon89 schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:21:
De voorwaarden vermelden dat nieuwe klanten per 22 september overgaan op de NL branch. Ik had eerder gehoopt, maar wellicht dat bestaande klanten ook (vanaf) die dag overgezet worden.
Wat zijn de voor en nadelen van een Nederlandse Iban uiteindelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
dutchnltweaker schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:33:
[...]

Wat zijn de voor en nadelen van een Nederlandse Iban uiteindelijk?
Een Nederlandse IBAN zul je sowieso overal (online) kunnen gebruiken. IBAN discriminatie mag niet (Europese regelgeving), maar komt toch voor. Daarnaast is er geen verplichting dat buitenlandse IBANs via alle kanalen geaccepteerd worden. Voldoende bedrijven en overheids"diensten" waarbij je niet zelf de IBAN kunt aanpassen naar een buitenlandse IBAN. Maar dat je het, bv, via de klantenservice moet regelen. En soms wordt daarbij ook nog extra bewijs gevraagd dat het IBAN daadwerkelijk van jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RobertMe schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:40:
[...]

Een Nederlandse IBAN zul je sowieso overal (online) kunnen gebruiken. IBAN discriminatie mag niet (Europese regelgeving), maar komt toch voor. Daarnaast is er geen verplichting dat buitenlandse IBANs via alle kanalen geaccepteerd worden. Voldoende bedrijven en overheids"diensten" waarbij je niet zelf de IBAN kunt aanpassen naar een buitenlandse IBAN. Maar dat je het, bv, via de klantenservice moet regelen. En soms wordt daarbij ook nog extra bewijs gevraagd dat het IBAN daadwerkelijk van jouw is.
Ja oké, en de nadelen? In de zin van als je buitenlandse diensten hebt afgesloten. Worden die niet opeens afgesloten omdat je een nl Iban hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

dutchnltweaker schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:19:
[...]

Ja oké, en de nadelen? In de zin van als je buitenlandse diensten hebt afgesloten. Worden die niet opeens afgesloten omdat je een nl Iban hebt?
nee.
Echt nadelen zijn er niet denk ik, behalve dat je overal het IBAN moet gaan aanpassen en dat is soms best veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
RobertMe schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:40:
[...]

En nog een waar ik tegenaan loop: bij sommige bedrijven (Ben en Odido in mijn geval) werkt automatisch incasso met een buitenandse IBAN nog niet. Vrij irritant om elke maand handmatig te moeten overboeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:04
Raymon89 schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:33:
[...]

En nog een waar ik tegenaan loop: bij sommige bedrijven (Ben en Odido in mijn geval) werkt automatisch incasso met een buitenandse IBAN nog niet. Vrij irritant om elke maand handmatig te moeten overboeken.
NL IBAN zou een grote verbetering zijn, ik hoop dat revolut ook iets met Idin gaat doen, dat helpt ook bij afsluiten nieuw contract bij een Telco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
glatuin schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:40:
[...]

NL IBAN zou een grote verbetering zijn, ik hoop dat revolut ook iets met Idin gaat doen, dat helpt ook bij afsluiten nieuw contract bij een Telco.
Zelf verwacht ik dat die kans wel aannemelijk is, Revolut wil graag groeien in NL en probeert met zaken als iDeal en binnenkort NL IBANS meer voet te krijgen in deze markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:19:
[...]

Het zou mij niks verbazen als sommige diensten de Nederlandse IBAN nog steeds niet kunnen accepteren omdat ze op een verkeerde manier checken of het een correcte IBAN is (door middel van checks op bestaande bankcodes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De revolut BIC en IBAN reeks staat al maanden op de officiële lijst.
Is hier al eerder over geschreven incl linkje naar die lijst.
Neemt niet weg dat bij een brakke implementatie het fout kan gaan.

Meestal kun je dan wel via de servicedeskmedewerker het laten aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46

ikbenwouter

! w t R

Sando schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:11:
Is het eigenlijk al duidelijk geworden of sparen op de spaarrekening van Revolut nu onder spaargeld (0,36% fictief rendement) of beleggingen (6,17% fictief rendement) valt? Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van de Belastingdienst om opnieuw door de rechter te worden teruggefloten door een veel hoger rendement te fantaseren dan de werkelijke rente.

Heeft Revolut hier ook een verantwoordelijkheid? De hele communicatie straalt uit dat het hier om een spaarrekening gaat. Dan moeten we dat toch een beetje aan kunnen nemen?

[...]

Als je 3% werkelijk rendement haalt terwijl er 6,17% fictief rendement wordt belast door de Belastingdienst, dan zou ik bezwaar aantekenen bij de belastingaanslag.

edit:
@Pistachenootje hieronder: Dan voorzie ik alweer veel rechtszaken identiek aan bovengenoemde. De rechter heeft volgens mij, als ik het goed begrijp, gezegd dat je een rendement van ~3% niet mag belasten alsof het ~6% rendement heeft gemaakt.
Persoonlijk zou ik het in dit geval opgeven als spaargeld onder de IBAN van je gewone Revolut rekening waaraan de Revolut spaarrekening immers ook gekoppeld is. Dat lijkt mij prima hard te maken en strookt ook gewoon netjes met het bijbehorende rendement. Zo lang het om euro's gaat.

Edit: het nadeel is dat je op dit moment geen statement kunt krijgen van Revolut met het saldo op je spaarrekening gekoppeld aan je IBAN, zoals wel mogelijk bij hun gewone rekening / current account. Dat is mogelijk iets waar je Revolut op aan kunt spreken. Geen idee hoe dat verder contractueel zit.

[ Voor 9% gewijzigd door ikbenwouter op 17-09-2023 13:38 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ikbenwouter schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:26:
[...]

Persoonlijk zou ik het in dit geval opgeven als spaargeld onder de IBAN van je gewone Revolut rekening waaraan de Revolut spaarrekening immers ook gekoppeld is. Dat lijkt mij prima hard te maken en strookt ook gewoon netjes met het bijbehorende rendement. Zo lang het om euro's gaat.
@Sando
dit is niet de correcte manier, niet toegestaan. Geld in een geldmarktfonds valt onder 'overige bezittingen' en is geen deposito en dus ook niet gekoppeld aan de IBAN van je betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Misschien dat je achteraf wel bezwaar kunt maken en zodoende de VRH kunt verlagen naar het tarief voor sparen.
Ik zou dat in iedergeval doen mocht je toch perongeluk op het verkeerde moment in die geldmarktfondsen zitten, maar kans is dan ook weer aanwezig dat je VRH mag betalen over het daadwerkelijke gemaakte rendement, dat is dan alsnog niet voordelig te noemen, waarschijnlijk.
Ik zou het er niet op wagen dus.

Overigens maakt de valuta ook totaal niets uit, de fiscus pakt enkel de Euro foreign exchange reference rates van de ECB voor de VRH peildatum erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 22:59
Stel ik maak vandaag (18 september) een Revolut account aan, krijg ik dan per 22 september een NL IBAN of kan dit nog even duren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymon89
Dan moet je neem ik aan net zo lang wachten als de rest van ons. Hoe lang dat is, nobody knows.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25

nlboy

Alles kitz?

nlboy schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:36:
Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het klachtenkompas over OmniKassa van de Rabobank. Misschien dat de Consumentenbond wat vaart achter de gesprekken kan zetten:

https://www.klachtenkompa...11-4bcf-aef6-ea7ce9209d58

En ik heb met de eigenaar van CashbackXL contact gehad dit gebreken en hij gaf aan dat zij aan het kijken zijn voor een andere betaalprovider vanwege de vele verzoeken dat hij heeft ontvangen. Dus mogelijk is het binnen aantal maanden mogelijk om daar met Revolut te betalen.
Helaas snapt de Webcare en telefonische helpdesk niet wat ik bedoel, maar ik doe iig mijn best.

Wat mij wel opvalt is dat N26 sinds kort in het lijstje voorkomt, dus er is hoop!

Update: Helaas geen tevreden antwoord gekregen behalve dat Revolut blijkbaar niet aan de nieuwe voorwaarden van Currence voldoet? Anyhow het goede nieuws is dat nav de constatering bij Omnikassa de website cashbackxl is overstapt naar een andere betaalprovider waarbij Revolut wel ondersteunt wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door nlboy op 19-09-2023 22:34 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:32

Coldcat

HODL

Ik lees dat je met Metal meer interest krijgt dan met premium. De rates zijn nergens te vinden (als je al Metal bent kun je alleen de hogere rates zien).

Iemand die weet wat de huidige Premium rates zijn?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Coldcat schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:36:
Ik lees dat je met Metal meer interest krijgt dan met premium. De rates zijn nergens te vinden (als je al Metal bent kun je alleen de hogere rates zien).

Iemand die weet wat de huidige Premium rates zijn?
Heb je nu zelf standard of plus? Dan kun je het wel vinden door naar sparen te gaan en dan een nieuw spaarpotje proberen aan te maken.
Bij het selecteren van de valuta kun je dan zien hoeveel je krijgt met je huidige plan en wat je met betere plans krijgt.

Heb zelf Metal (185€ per jaar) en denk dat dat meestal de beste keuze is, ook gezien de andere perks.

Op dit moment Metal:

3,64% EUR
5,10% GBP
4,98% USD

Met Ultra (600€ per jaar)

3,74% EUR
5,25% GBP
5,33% USD

Kan de anderen inderdaad niet zien.

• smily01
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik heb een vraag, Ik wil zodra ik een Nederlands IBAN-nummer heb Revolut (Standard) als mijn primaire betaalrekening gaan gebruiken. Ik lees op sommige websites dat de betaalrekening zo maar geblokkeerd kan worden en dat het dan meerdere weken kan duren voordat betaalrekening gedeblokkeerd is. Hebben jullie hier ervaring mee en gebeurt dat vaak?

[ Voor 3% gewijzigd door smily01 op 20-09-2023 19:02 ]

• Youtl
smily01 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:57:
Ik heb een vraag, Ik ben zodra ik een Nederlandse IBAN-nummer heb Revolut (Standard) als mijn primaire betaalrekening te nemen. Ik lees op sommige websites dat de betaalrekening zo maar geblokkeerd kan worden en dat het dan meerdere weken kan duren voordat betaalrekening gedeblokkeerd is. Hebben jullie hier ervaring mee en gebeurd dat vaak?
Vaak is lastig te zeggen, het is wel zo dat Revolut wat pro actiever is in blokkeren en geen risico wil lopen vanwege wetgeving waar banken zich aan moeten houden. Zolang jij je rekening 'normaal' gebruikt en niet extreem gokt, crypto en dergelijke is het onwaarschijnlijk dat je rekening zomaar geblokkeerd word.

En mocht het wel zo zijn dan vragen ze vaak om aanvullende info of bewijs van inkomen en word na beoordeling dit heropend. Bij klachten kan je je richten tot de Litouwse toezichthouder waar je in het engels je klacht kan voorleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ik heb een vraag, Ik ben zodra ik een Nederlandse IBAN-nummer heb Revolut (Standard) als mijn primaire betaalrekening te nemen. Ik lees op sommige websites dat de betaalrekening zo maar geblokkeerd kan worden en dat het dan meerdere weken kan duren voordat betaalrekening gedeblokkeerd is. Hebben jullie hier ervaring mee en gebeurd dat vaak?
Geen ervaring, maar als anderen dit zeggen zou ik er toch nog maar eens erg goed overna denken wil je Revolut als primaire bankrekening gebruiken.
Sowieso is het eigenlijk aan te raden altijd nog een extra rekening aan te houden bij een andere bank, mocht die ene ' het niet doen ', zeker nu met dat hele Wwft debacle.

• RobertMe
Youtl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:02:
[...]

Vaak is lastig te zeggen, het is wel zo dat Revolut wat pro actiever is in blokkeren en geen risico wil lopen vanwege wetgeving waar banken zich aan moeten houden. Zolang jij je rekening 'normaal' gebruikt en niet extreem gokt, crypto en dergelijke is het onwaarschijnlijk dat je rekening zomaar geblokkeerd word.

En mocht het wel zo zijn dan vragen ze vaak om aanvullende info of bewijs van inkomen en word na beoordeling dit heropend. Bij klachten kan je je richten tot de Litouwse toezichthouder waar je in het engels je klacht kan voorleggen.
Alle banken zijn daar streng in geworden. Volgens mij hebben alle grootbanken (in Nederland) daarvoor ook al een flinke tik op de vingers gekregen (lees: flinke boete). Wat in de omschrijving van de vraagsteller veel erger is "weken voordat het gedeblokkeerd is".
Als voorbeeld: toen mijn OpenBank spaarrekening geopend was heb ik vanaf Rabo een tientje over gemaakt naar die spaarrekening, meteen gevolgd door een veel groter bedrag. Dat tientje was een instant payment, dat grote bedrag... Heeft van zaterdagmiddag tot maandagochtend geduurd omdat Rabo mijn rekening volledig geblokkeerd had op basis van die transactie. I.p.v. wachten op Rabo die het (als het goed is) weer zou vrijgeven (al dan niet na controle door mij te bellen) op maandagmorgen zelf de telefoon gepakt en de blokkade laten opheffen. En dat was al best ergerlijk, dat de Rabo fraudedesk doodleul alleen tijdens normale kantooruren werkt en bereikbaar is.
Dus zeer zeker 100% eens met zorgen dat je een alternatieve bank hebt. En als het opheffen van een blokkade inderdaad weken kan duren zou ik persoonlijk er ook voor zorgen dat bij die bank ook voldoende geld staat of kan komen (gekoppeld aan een spaarrekening, dus bv 2 spaarbanken en elk gekoppeld aan een andere betaalrekening/bank).

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:52

Barrycade

Through the...

Bij iedere bank kan je het overkomen. Maar als je rustig aan begint en normale betalingen doet zal je er weinig tot niets van merken.

Ik gebruik het vooral op vakantie en dan intensief met wisselen en betalen in allerlei valuta. Denk dat andere banken dan eerder aanslaan op dat soort gedrag.

Let wel het is een gratis buitenlandse bank, dus het is niet zo dat je even kan bellen met een Nederlandse helpdesk. Helpdesk is wel snel, maar Engels is voertaal en anders zetten ze Google Translate in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik lees op sommige websites dat de betaalrekening zo maar geblokkeerd kan worden en dat het dan meerdere weken kan duren voordat betaalrekening gedeblokkeerd is. Hebben jullie hier ervaring mee en gebeurt dat vaak?
Je leest dat dit soort dingen bovengemiddeld vaak gebeuren bij fintechs, die niet zoals grootbanken duizenden werknemers hebben om controles fulltime uit te voeren. Vaak kiezen fintechs voor direct blokkeren bij twijfel of controle om geen miljoenenboetes te riskeren zoals bijna alle grootbanken al wel hebben gehad. Dat is irritant. Ik zou zeggen: hou ook een ouderwetse bankrekening aan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32
Barrycade schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:46:
Let wel het is een gratis buitenlandse bank, dus het is niet zo dat je even kan bellen met een Nederlandse helpdesk. Helpdesk is wel snel, maar Engels is voertaal en anders zetten ze Google Translate in.
Ik heb zeer goede ervaringen met de support van Revolut . Vergelijk dat met Bunq, dat is een Nederlandse bank , Daar is de support echt vele malen slechter . Zeker als je een Plus abonnement hebt is de support snel en goed . Wel via chat in de app en in het Engels inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:57
Ik heb ook een Plus betaald abo bij Revolut en support is inderdaad snel merk ik. Ben wel tevreden maar zal Revolut nooit als primaire account willen hebben, en heb daarnaast ook nog een grootbank rekening waar salaris op binnen komt. Call me old fashioned maar Revolut is meer voor vakanties of betalingen in niet euro’s in het buitenland.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 20-09-2023 22:23 ]

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 13:59
Ik probeer me nu al 3x te registreren bij Revolut op de juiste manier met een geldig paspoort. Iedere keer wordt dit na een uur gedeactiveerd. De enige reden is dat ze niet kunnen verifiëren van de identiteit. Hoe kan dit nou? Paspoort is gewoon geldig en werkt verder overal. Kan ze ook niet bereiken via chat, want dat moet in de app. Helaas geen Revolut voor mij zo :(

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:53
Komt je naam in de app wel letter voor letter overeen met die in je paspoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
https://www.revolut.com/en-NL/legal/terms/

Vreemd, ik zie geen enkele verwijzing meer staan naar de Nederlandse branch..

• Youtl
Raymon89 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:38:
https://www.revolut.com/en-NL/legal/terms/

Vreemd, ik zie geen enkele verwijzing meer staan naar de Nederlandse branch..
Denk dat dat ook geen groot probleem is, Revolut moet volgens mij minimaal 2 maanden wachten voor ze klanten over gaan zetten op de Nederlandse tak van hun bank. Als het goed was kregen sommige Tweakers half Augustus de email dacht ik dus half Oktober zouden in theorie de eerste klanten een NL IBAN kunnen verwachten, en omdat Revolut met enige regelmaat de T&Cs aanpast zou dat geen probleem moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Punt is, eerder werd er in die Terms wél melding gemaakt van de NL branch. Dus waarom zouden ze het er actief weer uit hebben gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:56
Raymon89 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:29:
Punt is, eerder werd er in die Terms wél melding gemaakt van de NL branch. Dus waarom zouden ze het er actief weer uit hebben gehaald?
Als je op Nederland (Nederlands) klikt, zie je wel de tekst over een NL branch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Maar grote vraag is nou wanneer die NL IBAN's daadwerkelijk een feit worden, dan wil ik het wel gebruiken voor incasso's e.d. :)
Wellicht kan ik dan ook wel een andere Nederlandse bank sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door JohanNL op 25-09-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
ZXRY schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:22:
[...]

Als je op Nederland (Nederlands) klikt, zie je wel de tekst over een NL branch
Bij mij niet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:56
Vreemd, bij mij nu ook niet meer...

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:30
Mijn bunq travel credit card (pre paid) verloopt binnenkort, deze heb ik jaren geleden aangevraagd puur enkel voor online betalingen en toevallig van de zomer in england (heel fijn geen toeslagen op valuta). Inmiddels biedt bunq die dienst niet meer aan en zou ik over moeten stappen naar een ander pakket.

Mijn vraag aan jullie is of revolut dit ook biedt qua geen of lage kosten in betalen in vreemde valuta, binnenkort weer naar Engeland, en zit dit ook in het gratis pakket van hen? Ik kalm er niet uit op hun website. De online betalingen zijn vooral abonnementen op stream diensten, app store, dat soort dingen. Ik zet er eens in de zoveel tijd wat geld op en kijk er verder niet naar om.

Iemand die mij hierover kan informeren/doorverwijzen? Dank :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
Tweakwondo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:52:
Mijn bunq travel credit card (pre paid) verloopt binnenkort, deze heb ik jaren geleden aangevraagd puur enkel voor online betalingen en toevallig van de zomer in england (heel fijn geen toeslagen op valuta). Inmiddels biedt bunq die dienst niet meer aan en zou ik over moeten stappen naar een ander pakket.

Mijn vraag aan jullie is of revolut dit ook biedt qua geen of lage kosten in betalen in vreemde valuta, binnenkort weer naar Engeland, en zit dit ook in het gratis pakket van hen? Ik kalm er niet uit op hun website. De online betalingen zijn vooral abonnementen op stream diensten, app store, dat soort dingen. Ik zet er eens in de zoveel tijd wat geld op en kijk er verder niet naar om.

Zover ik weet is bij het gratis pakket €200 ATM en €1000 wisselkoers gratis zolang je doordeweeks betaalt. In het weekend krijg je een opslag van 1% omdat de markt gesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Youtl schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:59:
[...]

Zover ik weet is bij het gratis pakket €200 ATM en €1000 wisselkoers gratis zolang je doordeweeks betaalt. In het weekend krijg je een opslag van 1% omdat de markt gesloten is.
hartelijk bedankt. Alsnog een stuk voordeliger dan de credit card bij de abn amro. (plus zij ondesteunen nog steeds geen applepay 8)7 :S )

• dutchnltweaker
Tweakwondo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:52:

Waarom moet je overstappen, je kaart wordt toch automatisch vernieuwd of niet?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[b]Tweakwondo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:34:
Alsnog een stuk voordeliger dan de credit card bij de abn amro.
Revolut heeft volgens mij geen credit cards, alleen debit cards. Credit cards zullen altijd duurder zijn omdat je als het ware een lopend crediet afsluit bij je bank en zij het financieel risico dragen.

Zo kan je in een vliegtuig met je credit card allemaal dure meuk bestellen zelfs als je bankrekening leeg is. Een debit card daarentegen is afhankelijk van internet om je saldo te raadplegen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Sando schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:18:
[...]

Revolut heeft volgens mij geen credit cards, alleen debit cards. Credit cards zullen altijd duurder zijn omdat je als het ware een lopend crediet afsluit bij je bank en zij het financieel risico dragen.

Zo kan je in een vliegtuig met je credit card allemaal dure meuk bestellen zelfs als je bankrekening leeg is. Een debit card daarentegen is afhankelijk van internet om je saldo te raadplegen.
Bedankt voor je reactie Ik doelde inderdaad op een debit card :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
Is het ondertussen al mogelijk om een (nieuw) Revolut account aan te maken en dan een Nederlandse IBAN te krijgen? Ik kan er verder niets meer over vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymon89
Ik vermoed van niet. Maar probeer het uit en je weet het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Herax10NL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:01:
[...]

Is het ondertussen al mogelijk om een (nieuw) Revolut account aan te maken en dan een Nederlandse IBAN te krijgen? Ik kan er verder niets meer over vinden.
Waarom moet je hiervoor een nieuwe aanmaken; je huidige wordt toch overgezet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:53
Raymon89 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:08:
Ik vermoed van niet. Maar probeer het uit en je weet het :)
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:18:
[...]

Sterker in hun voorwaarden mag je maar 1 persoonlijk of zakelijk profiel een rekening aannemen.

Pas maar op dat je huidge kan zomaar gesloten... Dus doe maar niet proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
Herax10NL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:01:
[...]

Ik heb het even nagevraagd bij Revolut. De NL IBANs worden in batches uitgegeven en iedereen krijgt binnen afzienbare tijd een mail met de vraag of men over wil op een NL IBAN.

Bij het aanmaken van een nieuw account kan het zijn dat je een NL IBAN krijgt, maar het kan ook zijn dat je nog een LT IBAN krijgt.
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:18:
[...]

Ik vroeg het ook niet voor mezelf, mijn ouders willen perse een NL IBAN (om wat voor reden dan ook). Ik heb zelf vorige week al een rekening geopend en ben vooralsnog zeer tevreden, ook met een LT IBAN.

• Youtl
Herax10NL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:28:
[...]

Ik heb het even nagevraagd bij Revolut. De NL IBANs worden in batches uitgegeven en iedereen krijgt binnen afzienbare tijd een mail met de vraag of men over wil op een NL IBAN.

Bij het aanmaken van een nieuw account kan het zijn dat je een NL IBAN krijgt, maar het kan ook zijn dat je nog een LT IBAN krijgt.

[...]

Ik vroeg het ook niet voor mezelf, mijn ouders willen perse een NL IBAN (om wat voor reden dan ook). Ik heb zelf vorige week al een rekening geopend en ben vooralsnog zeer tevreden, ook met een LT IBAN.
Zou sws nog een paar weken wachten.

Als ze namelijk NL Ibans uitgeven zullen ze dat echt wel aankondigen voor de eerste klanten over kunnen, iets met reclame maken.

• Datisraar
Ik ben voornemens mijn Plus plan bij Revolut te upgraden naar Metal, en dan gelijk een jaarabonnement 185,00€. Vooral met het abonnement op de digitale Financial Times en Nord VPN heb je het Revolut abo er al uit.

Wat zijn de ervaringen verder in het gebruik van mensen hier die Revolut Metal hebben? Bevalt het verder goed en zijn bovengenoemde redenen ook geweest om ook voor Metal te kiezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Datisraar op 28-09-2023 07:07 ]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Datisraar schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:03:
Ik ben voornemens mijn Plus plan bij Revolut te upgraden naar Metal, en dan gelijk een jaarabonnement 185,00€. Vooral met het abonnement op de digitale Financial Times en Nord VPN heb je het Revolut abo er al uit.

Wat zijn de ervaringen verder in het gebruik van mensen hier die Revolut Metal hebben? Bevalt het verder goed en zijn bovengenoemde redenen ook geweest om ook voor Metal te kiezen?
Wat ik zie bij het vergelijken van de plannen is het het Ultra-plan dat gratis toegang tot FT en Nord VPN biedt, Metal niet. Zie ik het verkeerd of vergis jij je?

This title is for sale, please send me a PM

• Datisraar
the-body schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:59:
[...]

Wat ik zie bij het vergelijken van de plannen is het het Ultra-plan dat gratis toegang tot FT en Nord VPN biedt, Metal niet. Zie ik het verkeerd of vergis jij je?
Ik zag dat namelijk in de app voorbij komen dat het inclusief is, en zie ook de post van @JohanNL van 3 september. Dus voor Metal ook incl FT abo en Nordvpn abo lijkt het.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Datisraar schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:34:
[...]

Ik zag dat namelijk in de app voorbij komen dat het inclusief is, en zie ook de post van @JohanNL van 3 september. Dus voor Metal ook incl FT abo en Nordvpn abo lijkt het.
Ik zie inderdaad dat in de app wel FT Standard Digital wordt aangeboden. Dan wordt het inderdaad een interessante optie, zeker ook met de andere voordelen erbij!

This title is for sale, please send me a PM

• JohanNL
Inderdaad, de Ultra heeft dan wel de Premium variant van FT, maar daar zie ik zelf dan niet echt zo'n meerwaarde in.
Tenminste, niet voor dat prijsverschil tussen Metal en Ultra

• Datisraar
the-body schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:55:
[...]

Ik zie inderdaad dat in de app wel FT Standard Digital wordt aangeboden. Dan wordt het inderdaad een interessante optie, zeker ook met de andere voordelen erbij!
Ja…..want op de site van FT, standard digital zie ik is een jaarabonnement daar al 184€ voor het 1e jaar. En een metal maand abo van 18,99€ is om gerekend op jaarbasis 227€, en direct voor 1 jaar bij Revolut 185€ aftikken.

Edit: Vanavond upgrade naar Metal gedaan en is inderdaad inclusief FT standaard digital .

[ Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 28-09-2023 20:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 18:07
Ik gebruik ruim een half jaar Metal. Die extra voordelen zoals gratis FT en NordVPN zijn erbij gekomen toen ze de prijs verhoogden van €135/jaar naar €185/jaar. Ik ben er tevreden mee. Ik doe regelmatig online aankopen buiten Europa waar ze 1% cashback geven (zolang je niet via Paypal of dergelijke dienst betaalt). Op die manier verdien ik al een aanzienlijk deel van de kosten terug (tot maximaal €18.99/maand). Voor aankopen binnen Europa is de cashback 0.1%, dat schiet niet op.

Ik gebruik niet FT maar ik heb nu al een maand (sinds ze het ingevoerd hebben) gratis NordVPN en het aanvragen daarvan ging goed via de app. Daarnaast zorgen de verzekeringen dat ik geen reisverzekering of aansprakelijkheidsverzekering personen meer nodig had. Ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken dus ik kan niets zeggen over de kwaliteit van die verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@alson Voor die verzekeringen moet je dan wel de Revolut kaart/rekening gebruiken om hier gebruik van te maken gok ik zo?
Als in dat je geboekte arrangement betaald moet worden met Revolut.
Maar de verzekeringen en andere voordeeltjes lijken mij wat dat betreft best beperkt, bij Ultra is dat aanzienlijk beter.
Iemand anders in dit topic gaf ook aan dat de verzekeraar bij claims mogelijk moeilijk gaat doen en Revolut zelf hierin dan ook niet echt goede service levert.
Iets om rekening mee te houden als dit de werkwijze schijnt te zijn, dan is het meer een verzekering voor ' erbij ', voor mensen die sowieso geen (reis)verzekering zouden afsluiten.

Qua cashback schiet het inderdaad niet echt op, máár ze accepteren o.a. wel tankstations.
Dat doet geen enkel andere betaal/creditcard met cashback zover ik weet, dus dan is die 0,1% altijd mooi meegenomen.
En ja, als je die FT abbo kunt gebruiken, dan heb je enkel daarmee de abbo kosten van Metal al makkelijk eruit.
En daar blijft het dus ook niet bij, Nord vpn, Tinder gold etc etc.
Dat zijn allemaal geen goedkope abbo's, begrijp niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar ik ben er blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
JohanNL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:06:
@alson Voor die verzekeringen moet je dan wel de Revolut kaart/rekening gebruiken om hier gebruik van te maken gok ik zo?
Wat betreft de verzekeringen kan je er gebruik van maken zolang je Metal klant bent. Je hoeft niet mwt de kaart betaald te hebben dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:22
Die verzekering is ruk. Die loopt via Qover en die verzinnen van alles om maar niet uit te hoeven keren. Bij mij keerden ze reparatie van een kapotte MacBook die gevallen was niet uit, omdat de schade ontstaan was voor de aankoopdatum ? 🤪. Revolut doet vervolgens niks als je een klacht erover indient.
Ik heb m’n plan daarom gedowngrade naar ‘standard’. De enige reden dat ik dat nog gebruik is omdat m’n Nord VPN het nog steeds (gratis) doet. 👍🏻
Dus als het je om die verzekeringen gaat, zou ik me 3x bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
figlio del comm schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:11:
Die verzekering is ruk. Die loopt via Qover en die verzinnen van alles om maar niet uit te hoeven keren. Bij mij keerden ze reparatie van een kapotte MacBook die gevallen was niet uit, omdat de schade ontstaan was voor de aankoopdatum ? 🤪. Revolut doet vervolgens niks als je een klacht erover indient.
Ik heb m’n plan daarom gedowngrade naar ‘standard’. De enige reden dat ik dat nog gebruik is omdat m’n Nord VPN het nog steeds (gratis) doet. 👍🏻
Dus als het je om die verzekeringen gaat, zou ik me 3x bedenken.
Zelf nog geen ervaring met de verzekeringen van Revolut/Qover maar volgens mij wil elke verzekeraar onder de claim uit komen toch? Als ze niet uit betalen omdat de voorwaarden dit uitsluiten ben ik het eens met ze (ook al voelt het krom), maar als het onterecht is dat ze weigeren dan kan je klagen en moeten ze wat doen. En anders bij de toezichthouder klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Een verzekeraar wil zo weinig mogelijk kosten maken, maar door dat te doen door doodleuk met onzinnige argumenten aan te komen is tegen het kwaadaardig/criminele aan.
Genoeg verzekeraars die gewoon redelijk zijn en uitbetalen bij enigszins onderbouwde claims en niet allemaal onzinnige uitwegen zoeken.
Ook velen die (fraude)onderzoeken achteraf laten uitvoeren, zodat jij als klant zo snel mogelijk geholpen bent en geen last hebt van het hele bureaucratische proces wat er op de achtergrond gaande is.
Qover is in ieder geval dus niet zo'n verzekeraar zo te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
JohanNL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:06:
Maar de verzekeringen en andere voordeeltjes lijken mij wat dat betreft best beperkt, bij Ultra is dat aanzienlijk beter.
Zo uit mijn hoofd hoef je alleen voor de aankoop, returns en ticket annuleringsverzekering met Revolut betaald te hebben.

Wat is er zoveel beter in Ultra? Je hebt lounge toegang, maar daar betaal je dan ook fors voor. Maar de verzekeringen zijn volgens mij identiek.
Dat zijn allemaal geen goedkope abbo's, begrijp niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar ik ben er blij mee!
Ik denk dat ze erop gokken dat de meeste mensen niet alles gebruiken.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:37
Ik las dat enige tijd geleden overschrijvingen van ASN naar Revolut niet instant waren. Is dit inmiddels wel zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:22
Youtl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:19:
[...]

Zelf nog geen ervaring met de verzekeringen van Revolut/Qover maar volgens mij wil elke verzekeraar onder de claim uit komen toch? Als ze niet uit betalen omdat de voorwaarden dit uitsluiten ben ik het eens met ze (ook al voelt het krom), maar als het onterecht is dat ze weigeren dan kan je klagen en moeten ze wat doen. En anders bij de toezichthouder klagen.
Met zelfbedachte scenario’s onder een claim uitkomen heb ik nog bij geen andere verzekering gezien. Ik had een originele aankoopfactuur, een reparatiebon, foto’s van de schade. En toch komen ze met het argument dat de schade voor aankoop is opgetreden. Revolut blijft verwijzen naar Qover en reageert vervolgens nergens meer op. Via de chat kom je ook niet verder, via de mail geen antwoord en telefonisch constant verwijzen naar Qover en dat ik maar een mail moet sturen. (Waar ze niet op reageren)
Dat was voor mij de druppel om er weg te gaan, teveel houtje-touwtje bank. Ik maak inmiddels nog steeds gratis gebruik van Nord VPN, dus ik ga even niet lastig doen. Daarnaast: overschrijvingen die ineens niet meer instant zijn, IDeal betalingen die soms niet werken, topups die blijven hangen waarbij je je geld 3 dagen kwijt bent. Kreeg zelfs een melding dat ik teveel transacties uitvoerde. 🤪
Ik ben geen aanhanger van de traditionele banken, maar Revolut is meer iets voor ‘erbij’.

• Datisraar
Dank voor bovenstaande reacties!
Als geupgrade Plus gebruiker naar Metal is het voor mij met name om te doen:

- inclusief FT abo;
- inclusief Nord VPN;

Revolut in het algmeen:
- voor betalingen internet of buitenland met niet euro’s.

Voor de Revolut verzekeringen heb ik de upgrade niet gedaan, is meer interessant voor erbij. Mijn bestaande verzekeringen ga ik daar niet voor opzeggen.

En ondanks dat flinke bedrag aan Metal abonnement ook voor mij is Revolut voor ‘erbij’. Salaris e.d. blijft via een grootbank.

[ Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 30-09-2023 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
qwasd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 03:34:
Ik las dat enige tijd geleden overschrijvingen van ASN naar Revolut niet instant waren. Is dit inmiddels wel zo?
Ja, beide kanten uit is de overschrijving voor mij instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

HaTe

haat niet

qwasd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 03:34:
Nee nog niet helaas!

Oh ik zie nu het antwoord hierboven. Hoe kan dat?
wellicht zit er verschil in een geplande overboeking en handmatige overschrijving?

Edit: net getest nog. Een handmatige overboeking van ASN naar Revolut gaat inderdaad instantaan. Geplande overboekingen duren wel een dag of meer

[ Voor 37% gewijzigd door HaTe op 01-10-2023 11:07 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
HaTe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Nee nog niet helaas!

Oh ik zie nu het antwoord hierboven. Hoe kan dat?
wellicht zit er verschil in een geplande overboeking en handmatige overschrijving?

Edit: net getest nog. Een handmatige overboeking van ASN naar Revolut gaat inderdaad instantaan. Geplande overboekingen duren wel een dag of meer
Geplande transacties zijn nooit instant payments. (Onafhankelijk van bank) worden geplande boekingen in het weekend / op een feestdag ook altijd pas daarna (maandag / eerste bankdag) uitgevoerd. Terwijl als je in het weekend handmatig een overboeking doet dat wel via instant payments gaat (als beide banken dat ondersteunen uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03 11:26
RobertMe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Geplande transacties zijn nooit instant payments. (Onafhankelijk van bank) worden geplande boekingen in het weekend / op een feestdag ook altijd pas daarna (maandag / eerste bankdag) uitgevoerd. Terwijl als je in het weekend handmatig een overboeking doet dat wel via instant payments gaat (als beide banken dat ondersteunen uiteraard).
Dat is niet helemaal waar. Elke eerste van de maand maak ik gescheduled geld over van bunq naar Revolut. Dat gebeurt rond een uur of één ‘s nachts, en als het zo uitkomt in het weekend. Dat is altijd instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-06 09:44
alson schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:45:
... Daarnaast zorgen de verzekeringen dat ik geen reisverzekering of aansprakelijkheidsverzekering personen meer nodig had.
Ik raad je sterk af om je aansprakelijkheidsverzekering particulier (AVP) op te zeggen. Die van Revolut is geen vervanging van een reguliere AVP. De verzekering van Revolut dekt volgens mij enkel tijdens "reizen", al zijn de voorwaarden hier heel vaag over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
gemezz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:51:
Ik raad je sterk af om je aansprakelijkheidsverzekering particulier (AVP) op te zeggen. Die van Revolut is geen vervanging van een reguliere AVP. De verzekering van Revolut dekt volgens mij enkel tijdens "reizen", al zijn de voorwaarden hier heel vaag over.
Waar baseer je dat op? Noch in de app, noch in het PID of in de volledige voorwaarden staat iets over dat aansprakelijkheid alleen tijdens een reis gedekt wordt. Alleen dat je als bestuurder van motorvoertuigen tijdens de reis nog wel een aparte verzekering moet hebben. Maar dat dekt geen enkele AVP. Aansprakelijkheid staat in de app juist los van reisverzekering, al is het wel dezelfde polis.

[ Voor 6% gewijzigd door alson op 02-10-2023 15:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-06 09:44
alson schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

Waar baseer je dat op? Noch in de app, noch in het PID of in de volledige voorwaarden staat iets over dat aansprakelijkheid alleen tijdens een reis gedekt wordt. Alleen dat je als bestuurder van motorvoertuigen tijdens de reis nog wel een aparte verzekering moet hebben. Maar dat dekt geen enkele AVP. Aansprakelijkheid staat in de app juist los van reisverzekering, al is het wel dezelfde polis.
Zoals ik aangaf is het vrij verwarrend, nergens staat duidelijk of de AVP enkel geldt tijdens reizen of niet.

Echter staat er in het PID:
Waar ben ik gedekt?
De vergoedeingen gelden in elk land wereldwijd, maar reizen binnen het land waar je woont moeten meer dan 100 km van je woonadres zijn of inclusief een vooraf geboekte overnachting.

Verder staat er onder het kopje Wanneer begint en eindigt de dekking?: "andere [dan de annuleringsvergoeding] vergoedingen gaan in wanneer de begunstige zijn/haar woonadres verlaat om de reis te beginnen." M.a.w. geen dekking als je niet reist.

In de voorwaarden staat een soortgelijk iets op pagina 13.
Op https://www.revolut.com/nl-NL/our-pricing-plans/ staat de aansprakelijkheidsdekking ook onder "Reisvoordelen".

Ik vermoed dat de verwarring is ontstaan doordat Revolut voor alle klanten uit alle Europese landen een homogeen product inkoopt.
In Nederland zijn je reisverzekering en AVP echt 2 losstaande verzekeringen. Echter kan het best dat, in andere landen er niet zoiets bestaat als een AVP. Vervolgens kun je mogelijk in deze landen aansprakelijkheid tijdens reizen dan weer verzekeren met je reisverzekering.

Je zou kunnen navragen bij Revolut of Allianz hoe het precies geregeld is. Mocht je daar een definitief antwoord krijgen, dan hou ik me graag aanbevolen.
Tot die tijd laat ik lekker mijn AVPtje bij CB doorlopen, dat risico wil ik niet te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Inderdaad en een degelijke AVP kost ook vrijwel niets.
Betaal hier een hele €3,25 p/m voor een wereldwijde dekking tot €2.500.000.-
Dat van Revolut lijkt mij ook puur een leuke(?) aanvulling voor reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
gemezz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:23:
[...]
Ik vermoed dat de verwarring is ontstaan doordat Revolut voor alle klanten uit alle Europese landen een homogeen product inkoopt.
In Nederland zijn je reisverzekering en AVP echt 2 losstaande verzekeringen. Echter kan het best dat, in andere landen er niet zoiets bestaat als een AVP. Vervolgens kun je mogelijk in deze landen aansprakelijkheid tijdens reizen dan weer verzekeren met je reisverzekering.
Het lijkt er mij op dat het oorspronkelijk puur om aansprakelijkheid tijdens de reis ging, maar dat het speciaal voor Revolut is aangepast. Vandaar dat ze wel verwijzen naar een huurauto tijdens je reis die is uitgesloten, maar het in tegenstelling tot de andere onderdelen niet hebben over schade die je tijdens je reis veroorzaakt hebt.

Als ik het goed begrepen heb gaat de polis morgen over van Allianz naar XCover, dus het is afwachten wat de precieze formulering dan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Spaargeld vanuit Openbank ontvangen om door te zetten naar Trade Republic; Revolut account geblokkeerd. Meteen transactiehistorie gestuurd van de rekening waar het vandaan komt. Ben benieuwd hoe snel ie unblocked is.

Edit: kwartiertje later blokkering opgeheven. Snap dus niet waar al die spookverhalen over geblokkeerde accounts vandaan komen. Werd in mijn geval correct en snel afgehandeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Raymon89 op 03-10-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Raymon89 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:40:
Spaargeld vanuit Openbank ontvangen om door te zetten naar Trade Republic; Revolut account geblokkeerd. Meteen transactiehistorie gestuurd van de rekening waar het vandaan komt. Ben benieuwd hoe snel ie unblocked is.

Edit: kwartiertje later blokkering opgeheven. Snap dus niet waar al die spookverhalen over geblokkeerde accounts vandaan komen. Werd in mijn geval correct en snel afgehandeld.
Kan natuurlijk enorm verschillen per casus of wellicht hebben ze hun processen inmiddels verbeterd :)
Mensen delen ook veel vaker hun negatieve ervaring dan een positieve ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymon89
Precies daarom wou ik ook een tegengeluid laten horen :)
Het zal wellicht ook wel eens fout gaan en dat lijkt me zeker heel zuur als je dat overkomt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymon89
Gisteren om 23:30 werd mijn account wéér geblokkeerd, zonder dat er een transactie was in- of uitgegaan. Deze keer ook zonder reden te noemen, enkel bericht om contact op te nemen via de chat. Dat gedaan, en de reden die ze gaven was dat ze vermoedden dat ik in een scam terecht was gekomen omdat, en daar ging het dus om, ik meerdere malen een groot bedrag via Revolut naar Trade Republic overgemaakt had. Ik moest een selfie aanleveren met een papier waar ik iets op moest schrijven (ik lag al in bed dus het was me een mooie), vervolgens kreeg ik vragen als waarom geld via Revolut naar TR, handel ik in crypto's, heeft iemand me gedwongen geld over te maken, etc. Al met al duurde het deze keer drie kwartier voordat mijn account gedeblokkeerd werd. Vervelend als je dit gebeurd om 23:30 's nachts en je iemand als mij bent en het dan ook meteen opgelost wilt hebben, maar aan de andere kant wel fijn om te weten dat ze ook midden in de nacht te bereiken zijn en je account kunnen deblokkeren. Beetje gemengde gevoelens aan overgehouden dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Raymon89 waarom eigenlijk via Revolut ipv direct van Openbank naar TR?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:52
Raymon89 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:04:
Precies daarom wou ik ook een tegengeluid laten horen :)
Het zal wellicht ook wel eens fout gaan en dat lijkt me zeker heel zuur als je dat overkomt.
Ik heb ook een keer een check gehad, geen block maar wel de melding dat ze meer info wilde. Doorgestuurd via de chat, 2 uur later opgelost en was de check klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Sando schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:36:
@Raymon89 waarom eigenlijk via Revolut ipv direct van Openbank naar TR?
OpenBank steekt het geld een dag in eigen zak (als in: het geld wordt afgeschreven en krijg je geen rente meer over, maar pas een dag later bijgeschreven).

Via Revolut is er een trucje om dat te voorkomen, meen iets met de creditcard van OpenBank en dan bij Revolut "opladen" middels die creditcard. En zelfde trucje schijnt ook te werken via Apple Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Maargoed, dan trigger je soms dus wel die fraude-systemen.
Geld ontvangen en gelijk weer doorsturen is gewoon opvallend, zeker met hogere bedragen.
Bij Revolut zijn ze er dus sowieso scherp op, dat is duidelijk.

Desalniettemin, Openbank moet stoppen met dat gesjoemel van ze, ook wel een reden waarom ik mijn geld daar weg heb gehaald.

[ Voor 22% gewijzigd door JohanNL op 04-10-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
@RobertMe precies dat inderdaad. Achteraf had ik het wel direct van Openbank naar TR moeten doen, had me al dit gedoe gescheeld. Achja, ik weet nu in elk geval dat ik tevreden ben met hoe Revolut het afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

JohanNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:36:
Openbank moet stoppen met dat gesjoemel van ze, ook wel een reden waarom ik mijn geld daar weg heb gehaald.
Hoewel je uiteraard gelijk hebt is het wel zo dat één dag geen rente en verder 2,65% wel de hoogste is van de reguliere spaarbanken.

Van Trade Republic heb ik nog niet bekeken wat de voors en tegens zijn. Moet je bijvoorbeeld verplicht beleggen of kan je gewoon net doen alsof het een spaarrekening is? Wordt de beleggingsportefeuille belast als spaargeld of als belegging? Als je 33% belasting moet betalen over fictief 6% dan hou je van de 4% nog 2% over en dat is minder dan de 2,65% bij openbank.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Sando schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:17:
[...]

Hoewel je uiteraard gelijk hebt is het wel zo dat één dag geen rente en verder 2,65% wel de hoogste is van de reguliere spaarbanken.

Van Trade Republic heb ik nog niet bekeken wat de voors en tegens zijn. Moet je bijvoorbeeld verplicht beleggen of kan je gewoon net doen alsof het een spaarrekening is? Wordt de beleggingsportefeuille belast als spaargeld of als belegging? Als je 33% belasting moet betalen over fictief 6% dan hou je van de 4% nog 2% over en dat is minder dan de 2,65% bij openbank.
Er zijn wel alternatieven die meer bieden dan Openbank doet en over TR: zie het spaartopic.
Spoiler: zit er dik in dat het wordt gezien als overige bezittingen en het DGS zelfs mogelijk geen volledige dekking per persoon biedt.
Kortom, niet aan beginnen totdat anders is bewezen.
Kun je waarschijnlijk nog beter (met abonnement) je geld wegzetten in die fondsen van Revolut, in iedergeval tot 20K met het BCS, maar ook daarboven is het waarschijnlijk een veiligere optie (niet beste optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32
[b]Raymon89 in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank" Ik moest een selfie aanleveren met een papier waar ik iets op moest schrijven (ik lag al in bed dus het was me een mooie)
:D ROTFLMAO

Dit is herkenbaar, die selfies in Bed, dus zat even hardop te lachen vanwege de herkenbaarheid.

Sorry daarvoor en nu even serieus. Wat je vertelt is heel vervelend uiteraard. Ik denk dat Revolut gewoon heel erg onder een vergrootglas ligt omdat er, klaarblijkelijk, heel veel mensen zijn die denken dat Revolut anders is dan andere banken als het om compliancy gaat (wat niet zo is). Hierdoor zijn er meer "ongebruikelijke" transacties en moeten ze meer aan het centrale bankenstelsel aanleveren dan de gevestigde banken.

Heel erg vervelend. Ik doe al mijn cryptotransacties nog "gewoon" via ING en daar heb ik nooit deze problemen. Dat komt, denk ik, door de redenen die ik hier noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:41

DaveFlash

Here's to the crazy ones

iemand enig idee waarom ik een rabo betaalverzoek niet kan betalen met revolut? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTtFL2YiLDDXljfb7Rdn5-nYY5E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BoaPPgQ0zcz6COl9l4LwW4UT.png?f=fotoalbum_large

..terwijl de nieuwe aanbieders N26, Yoursave en Nationale Nederlanden er wel tussen staan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DaveFlash schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:55:
iemand enig idee waarom ik een rabo betaalverzoek niet kan betalen met revolut? [Afbeelding]

..terwijl de nieuwe aanbieders N26, Yoursave en Nationale Nederlanden er wel tussen staan....
De Rabobank heeft die keuze gemaakt, dus ik zou even contact opnemen met en klagen bij de Rabobank.

Ik krijg bijna altijd maar niet altijd Revolut als optie bij iDeal-betalingen (elders). Als deze er niet bij staat dan neem ik contact op om te klagen (en hoop dat veel anderen dat ook doen).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste