@gast7 Zou kunnen, alleen het is wel vreemd dat het gebeurt wanneer ze in de vita blijven zitten. Ik haal ze er niet uit. Ik heb het ook niet over de game cartridge maar echt over de geheugenkaart, die verwijder ik in principe nooit.
Wellicht dat de chip soms slecht contact maakt met het board
Net zoals met de 3ds games waarbij ze echt losraken en dus onbruikbaar zijn.
Bljkbaar solderen ze het bij de 3ds games een stuk dunner waarbij dit los kan raken tenopzichte van vroeger. Zou me niks verbazen als het bij vita/ geheugenkaarten ook wat minder stevig is dan vroeger.
Maar dan ligt de fout niet aan de chips maar puur de connecties om het bijelkaar te houden.
Disc rot qua dreamcast saturn sega cd denk ik eigenlijk enkel bij factory defects. als dat goed gebeurd is dan is het risico niet veel groter als met andere disks tenzij de staat aardig slecht is.
Muziek cd's zou ik mij veel eerder zorgen om maken die zouden veel minder lang mee gaan dan zelfs early console disks.
Net zoals met de 3ds games waarbij ze echt losraken en dus onbruikbaar zijn.
Bljkbaar solderen ze het bij de 3ds games een stuk dunner waarbij dit los kan raken tenopzichte van vroeger. Zou me niks verbazen als het bij vita/ geheugenkaarten ook wat minder stevig is dan vroeger.
Maar dan ligt de fout niet aan de chips maar puur de connecties om het bijelkaar te houden.
Disc rot qua dreamcast saturn sega cd denk ik eigenlijk enkel bij factory defects. als dat goed gebeurd is dan is het risico niet veel groter als met andere disks tenzij de staat aardig slecht is.
Muziek cd's zou ik mij veel eerder zorgen om maken die zouden veel minder lang mee gaan dan zelfs early console disks.
Verwijderd
De protective layer bij DVD en Bluray is ook vele malen beter dan bij CD's. Dus vanaf de ps2 maak ik mij niet zo zorgen over disc rot. Maar ook bij de ps1 heeft Sony een extra protective layer toegepast. Dus het is maar net welke kosten de fabrikant wil dragen. Sega heeft altijd gekozen voor budget oplossingen wat nu resulteert in Disc rot.
Het zal vast wel minder lang meegaan dan nieuwere disks dat ontken ik niet
Ik heb discrot echter nog niet gezien bij zelfs de oudere sega disks. behalve online natuurlijk maar dan heb je zelfs disc rot voorbeelden met moderne consoles.
De meeste verhalen qua disk rot hoor ik overigens bij dvd's en ps2 disks zijn dvd's wellicht met meer protectie gezien het game disks zijn maargoed. Film Dvd's zijn de laagste budget qua disks zou ik zeggen met de hoogste kans op disc rot.
Ik heb discrot echter nog niet gezien bij zelfs de oudere sega disks. behalve online natuurlijk maar dan heb je zelfs disc rot voorbeelden met moderne consoles.
De meeste verhalen qua disk rot hoor ik overigens bij dvd's en ps2 disks zijn dvd's wellicht met meer protectie gezien het game disks zijn maargoed. Film Dvd's zijn de laagste budget qua disks zou ik zeggen met de hoogste kans op disc rot.
[ Voor 56% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 13:53 ]
Verwijderd
Ik heb een paar discs die disc rot hebben. En het komt bij mij alleen bij Sega discs voor, ohh en HD-DVD discs van Warner Bros.gast7 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:51:
Het zal vast wel minder lang meegaan dan nieuwere disks dat ontken ik niet
vermoedt dat ze in een mindere staat zijnVerwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Ik heb een paar discs die disc rot hebben. En het komt bij mij alleen bij Sega discs voor, ohh en HD-DVD discs van Warner Bros.
Of factory defects die er zaten toen ze zelfs gloednieuw waren dat word vaak verwart met disc rot. Het laatste geval doet helemaal niks met de disc en de plek zal niet groter worden.
En dan hebben we het over factory defects die een disk niet onbruikbaar maken het gebeurt soms. Als de plek echt groter word na verloop van tijd dan heb je echt disk rot. maar als het een pinhole is die hetzelfde blijft zelfs in het heden dan is het geen disk rot.
[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 13:59 ]
Verwijderd
Heeft niks met de staat te maken. Heeft met de productie te maken waardoor Disc rot ontstaat:gast7 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:56:
[...]
vermoedt dat ze in een mindere staat zijn
Of factory defects die er zaten toen ze zelfs gloednieuw waren dat word vaak verwart met disc rot. Het laatste geval doet helemaal niks met de disc en de plek zal niet groter worden.
Slechte productie zorgt voor eerdere disc rot.
Toen ik na jaren Shenmue opnieuw wilde spelen en disc 1 niet meer werkte
.
Maar of het nu disc rot is of krasjes, discs verzamelen trekt mij daardoor veel minder aan. Te kwetsbaar medium. Cartridges hebben zoveel meer charme.
Maar of het nu disc rot is of krasjes, discs verzamelen trekt mij daardoor veel minder aan. Te kwetsbaar medium. Cartridges hebben zoveel meer charme.
Zeker maar dvd's zijn volgens mij wel de bodem qua slechte productie
Als de oudere sega games gewoon een goede productie hadden wat de meeste wel hadden dan liggen die niet zo gevoelig als dvd's of muziek cd's
als het een slechtere batch was met factory defects tuurlijk, maar nogmaals dat heb je zelfs voor modernere consoles.
Als de oudere sega games gewoon een goede productie hadden wat de meeste wel hadden dan liggen die niet zo gevoelig als dvd's of muziek cd's
als het een slechtere batch was met factory defects tuurlijk, maar nogmaals dat heb je zelfs voor modernere consoles.
[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 14:04 ]
Verwijderd
Dvd's zijn als medium prima en daar komt disc rot bijna niet voor. Het is nou juist HD-DVD waar disc rot vaak voorkomt.gast7 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:02:
Zeker maar dvd's zijn volgens mij wel de bodem qua slechte productie
Vreemd van wat ik heb gezien zijn dvd's het medium waar de meeste mensen klagen over disc rotVerwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:06:
[...]
Dvd's zijn als medium prima en daar komt disc rot bijna niet voor. Het is nou juist HD-DVD waar disc rot vaak voorkomt.
Waarschijnlijk gezien de hoeveelheid die er in de omloop zijn
Disc rot kom volgens mij enkel voor bij
- Slechte productie/ fabrieksfouten wat niet de gewoonte is
- Het Slecht behandelen van je disks
- Dat je ze in een schuurtje buiten bewaard veel vochtigheid veel hitte etc.
Als de batch geen fabrieksfouten heeft gehad is er niet heel veel risico op disk rot tenzij je het zelf waar gaat maken.
[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 14:23 ]
Ben zelf nog geen cartridges of disks tegengekomen die niet werkten, behalve een disc met super veel krassen, gelukkig is dat makkelijk op te lossen.
Verwijderd
Polijsten bedoel je? Alleen dat werkt niet als de krassen heel diep zijn. De oppervlakkige krassen kunnen wel verwijderd worden, maar de hele diepe is lastig.RJL86 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:40:
Ben zelf nog geen cartridges of disks tegengekomen die niet werkten, behalve een disc met super veel krassen, gelukkig is dat makkelijk op te lossen.
Zo heb ik klonoa laten polijsten en is er nog steeds een dikke kras aanwezig, gelukkig zit die niet in het data gedeelte (klonoa is niet een heel groot spel), waardoor je de game wel kan uitspelen.
Correct... Weliswaar maar 1 keer voorgekomen maar een muziek bluray van me weigerde ineens halverwege het spelen... Heb 2 andere spelers geprobeerd... Noppes... Krasvrij (uiteraard)Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:06:
[...]
Dvd's zijn als medium prima en daar komt disc rot bijna niet voor. Het is nou juist HD-DVD waar disc rot vaak voorkomt.
opnieuw gekocht want echt top concert...
Maar een gevalletje disc rot (n=1l op toch wel erg courant medium
Ja bedoel dat idd. Ja is inderdaad afhankelijk hoe diep ze zijn. Lijkt bij de game die ik heb(rayman ps1) gelukkig niet zo diep te zijn. Vraag me alleen wel af wat in godsnaam de vorige gebruiker er mee heeft gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:42:
[...]
Polijsten bedoel je? Alleen dat werkt niet als de krassen heel diep zijn. De oppervlakkige krassen kunnen wel verwijderd worden, maar de hele diepe is lastig.
Zo heb ik klonoa laten polijsten en is er nog steeds een dikke kras aanwezig, gelukkig zit die niet in het data gedeelte (klonoa is niet een heel groot spel), waardoor je de game wel kan uitspelen.
Verwijderd
Ik blijf mij ook verbazen dat er veel van die verkopers op marktplaats een foto nemen waarbij de disc op een tafel of grond ligt met de data kant naar beneden. Dan heb je het voor mij echt niet begrepen hoor. Als je de disc dan weer oppakt dan schuif je de disc altijd, gevolg krassen... Bij alle nieuw orgineel gekochte discs die ik in bezit heb kan ik met zekerheid zeggen dat er nergens een kras op zit.RJL86 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:51:
[...]
Ja bedoel dat idd. Ja is inderdaad afhankelijk hoe diep ze zijn. Lijkt bij de game die ik heb(rayman ps1) gelukkig niet zo diep te zijn. Vraag me alleen wel af wat in godsnaam de vorige gebruiker er mee heeft gedaan.
Ironisch gezien is echter de art work kan van een disk nog veel kwetsbaarder want dat zit het dichtste bij uiteindelijke data met veel minder protectie dan de onderzijde.
De onderkant is nog te fixen maar een kras aan de bovenzijde met wat pech is permanente schade.
maargoed disks op de vloer leggen voor foto's is inderdaad wel erg slecht.
Doe er dan op zijn minst een doekje of iets dergelijks onder. Je ziet het zelfs bij verzamelaars wel eens.
De onderkant is nog te fixen maar een kras aan de bovenzijde met wat pech is permanente schade.
maargoed disks op de vloer leggen voor foto's is inderdaad wel erg slecht.
Doe er dan op zijn minst een doekje of iets dergelijks onder. Je ziet het zelfs bij verzamelaars wel eens.
[ Voor 33% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 15:26 ]
Verwijderd
Daar zit de data in verwerkt inderdaad. Alleen volgens mij zit er op de bovenkant nog een veel hardere coating waardoor deze minder kwetsbaar is dan de onderkant. Aangezien de laser door het plastic van de onderkant heen moet komen.gast7 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:23:
Ironisch gezien is echter de art work kan van een disk nog veel kwetsbaarder want dat zit het dichte bij uiteindelijke data met veel minder protectie dan de onderzijde.
Verwijderd
Die heb ik ook. Maar dat is een hele rare outrun. Dat is een soort remastered editie. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ben benieuwd naar jouw ervaringen! Heb je hem al gespeeld?Bruiser schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:13:
Ik had nog een Outrun gevonden en vandaag ontvangen:
[Afbeelding]
Virtua Racing is een mooie bonus 😎
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Waar heb jij deze vandaan..?Bruiser schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:13:
Ik had nog een Outrun gevonden en vandaag ontvangen:
[Afbeelding]
Virtua Racing is een mooie bonus 😎
Nog niet, net ontvangen...Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:15:
[...]
Die heb ik ook. Maar dat is een hele rare outrun. Dat is een soort remastered editie. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ben benieuwd naar jouw ervaringen! Heb je hem al gespeeld?
Volgens de verkoper verkeerde het spel in zeer goede staat en was zelfs alles gereinigd. Tenminste dat was zijn uitleg waarom hij niets van de prijs kon afdoen... Nu zie ik dat er met alcoholstift op de disc is geschreven (wat niet te zien was op zijn foto’s, tenzij je het weet). Dat is hij wel “vergeten” te vermelden... 🤬
:strip_exif()/f/image/CkuQ3KdNtYWbDrFvATRd24jE.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee hoe ik dat kan verwijderen zonder de opdruk te beschadigen?
[ Voor 15% gewijzigd door Bruiser op 06-05-2021 16:29 ]
Verwijderd
Volgens mij ben ik hem ook regelmatig op e-bay tegengekomen, maar allemaal in Engeland. Dat is nu helaas geen goede optie meer.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nee, dat valt idd vies tegen tegenwoordig..haalde de meeste 360/PS3 games er wel vandaan maar het is nu niet of in ieder geval een stuk minder leuk meer.Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:04:
[...]
nou ja, de bedoeling was goed, de uitvoering wat minder...
Volgens mij ben ik hem ook regelmatig op e-bay tegengekomen, maar allemaal in Engeland. Dat is nu helaas geen goede optie meer.
En onze “geliefde” EU heeft beslist dat er vanaf 1 juli geen vrijstelling meer is wat betreft importkosten op lage bedragen (in BE tot 23€ dacht ik)...
Gangsters 😡
Gangsters 😡
Tegenwoordig import kosten als je iets uit engeland haalt of hebben ze gewoon de verzendkosten erg verhoogd?
Verwijderd
Bij sommige webshops loont het om de kleinere artikelen in delen te laten versturen. De ouwe meuk vintage stempel erop helpt ook. Antiek hoeven wij hier in Nederland weinig of niks voor te betalen.Bruiser schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:34:
En onze “geliefde” EU heeft beslist dat er vanaf 1 juli geen vrijstelling meer is wat betreft importkosten op lage bedragen (in BE tot 23€ dacht ik)...
Gangsters 😡
Alleen nu niet allemaal gelijk doen. Onze overheid gaat dan wel gelijk extra tax heffen
als je iets uit duitsland frankrijk of spanje haalt zijn er toch geen import kosten in nederland? hoe hoog het bedrag ook is. en omgekeerd ook niet.Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:47:
[...]
Bij sommige webshops loont het om de kleinere artikelen in delen te laten versturen. De ouwe meuk vintage stempel erop helpt ook. Antiek hoeven wij hier in Nederland weinig of niks voor te betalen.
Alleen nu niet allemaal gelijk doen. Onze overheid gaat dan wel gelijk extra tax heffen
Eventueel nu met engeland (vorig jaar niet) of natuurlijk buiten de europese unie dan heb je inderdaad import kosten
Ik snap overigens ook het nut niet qua import kosten
Voor zowel particulieren als bedrijven zijn dit gewoon nadelige extra kosten. Zou het de economie niet meer stimuleren als er 0 import kosten zijn. Veel meer mensen die dan dingen kopen en verkopen in het buitenland wat op termijn meer geld oplevert voor de overheid.
[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 17:57 ]
Verwijderd
Nee, Duitsland, Frankrijk en Spanje horen nog bij de EU dus dat is wat import kosten geen probleem.gast7 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:51:
[...]
als je iets uit duitsland frankrijk of spanje haalt zijn er toch geen import kosten in nederland? hoe hoog het bedrag ook is
Eventueel nu met engeland of natuurlijk buiten de europese unie
De eventuele Duitse teksten is voor mij wel een dingetje, evenals de andere genoemde landen.
Maar dat zal aan mij liggen, want Japanse heb ik dan weer geen probleem mee.
-edit
Import kosten heeft voornamelijk het idee, dat de consument gestimuleerd word om de producten in eigen land te kopen, om zo de economie te stimuleren.
Ze zijn hier alleen vergeten, dat wij bijna niks meer produceren...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2021 17:59 ]
Ja dat is wel jammer want de andere landen hebben vaak geen engelse versies. Is voornamelijk engeland wel jammer dat dit wegvalt door al die extra kosten. En ik had ook gemerkt dat engeland los van de import kosten ongeveer 20% vat moet betalen als ze iets kopen bij ebay komt er automatisch bij.
Zal denk ik ook wel echte britse bedrijven raken. Ik denk dat ze wel voor een oplossing gaan zoeken dat er geen import kosten zijn vanuit engeland want dit zal heel veel kopers en bedrijven wegjagen in de europese unie.
Zal denk ik ook wel echte britse bedrijven raken. Ik denk dat ze wel voor een oplossing gaan zoeken dat er geen import kosten zijn vanuit engeland want dit zal heel veel kopers en bedrijven wegjagen in de europese unie.
[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 17:59 ]
Ik kocht geregeld in de UK. Met de nadruk op “kocht”, nu dus niet meer.
En het zal nog veel minder worden vanaf 1 juli wanneer ze zelfs op het kleinste bedrag importkosten gaan rekenen.
De importtax valt trouwens nog het meeste mee. Het zijn de andere kosten die het absurd maken. Zo rekent Bpost 24€!!! aan BOVENOP de importtax voor de formaliteiten.
Tegenwoordig ben ik dus zelfs blij als Ebay de importkosten ineens bijrekent. Dat bespaart me sowieso al 24€!
En het zal nog veel minder worden vanaf 1 juli wanneer ze zelfs op het kleinste bedrag importkosten gaan rekenen.
De importtax valt trouwens nog het meeste mee. Het zijn de andere kosten die het absurd maken. Zo rekent Bpost 24€!!! aan BOVENOP de importtax voor de formaliteiten.
Tegenwoordig ben ik dus zelfs blij als Ebay de importkosten ineens bijrekent. Dat bespaart me sowieso al 24€!
Drie keer radenBruiser schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:27:
[...]
Nog niet, net ontvangen...
Volgens de verkoper verkeerde het spel in zeer goede staat en was zelfs alles gereinigd. Tenminste dat was zijn uitleg waarom hij niets van de prijs kon afdoen... Nu zie ik dat er met alcoholstift op de disc is geschreven (wat niet te zien was op zijn foto’s, tenzij je het weet). Dat is hij wel “vergeten” te vermelden... 🤬
[Afbeelding]
Iemand een idee hoe ik dat kan verwijderen zonder de opdruk te beschadigen?
Doek in alcohol dippen en je veegt het er zo af. Misschien eerst verdunnen met water.
Bedankt voor de tip!
Misschien ga ik dat toch eerst maar eens testen op een fifa ofzo 😄
Ik ging er namelijk vanuit dat het een alcoholstift was, maar weet dat dus niet zeker...
Ik ging er namelijk vanuit dat het een alcoholstift was, maar weet dat dus niet zeker...
[ Voor 33% gewijzigd door Bruiser op 06-05-2021 19:59 ]
Het maakt niet echt uit wat voor een stift er is gebruikt. met alcohol kan je zulke plekjes vaak volledig weg poetsen
Disc art is niet zo gevoelig als art work op karton, lijkt me dat er een plastic coating is die dat beschermt.
Disc art is niet zo gevoelig als art work op karton, lijkt me dat er een plastic coating is die dat beschermt.
[ Voor 37% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 20:12 ]
Als je maar niet gaat testen op fifa 14 voor de ps2. Die is namelijk nog wat waardBruiser schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:58:
Bedankt voor de tip!
Een fifa die iets waard is... 🤔Henkje.doc schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:21:
[...]
Als je maar niet gaat testen op fifa 14 voor de ps2. Die is namelijk nog wat waard
Why? 🤪
Onbegrijpelijk 🙄
Fifa’s dienen als donor en onderzetters. 😂
Verwijderd
Fifa 19 was de laatste fifa op de ps3, in 2019 was zelfs de ps4 al bijna aan zijn einde. Dus het is logisch dat die game niet veel is verkocht en waardoor die dus ook zeldzaam is.Bruiser schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:53:
Onbegrijpelijk 🙄
Het zijn voornamelijk de full set collectors die zulke prijzen redelijk hoog houden
:strip_exif()/f/image/pGRSkdYQiFSRIW71TnzPMiSn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bHlaH0BXyf8If1Uq73QMhlnC.jpg?f=fotoalbum_large)
Eventjes zolder opruimen en ik dacht: waarom laat ik eventjes geen foto van mijn collectie zien uit mijn kindertijd ca. 10-15 jaar terug.
- Tomb Raider Chronicles (PS1) heb ik ook nog ergens liggen.
- King Kong (PS2) vergeten op de foto te zetten
- NFS: Most Wanted voor de Xbox Classic is ook aanwezig.
Nagenoeg alle games heeft mijn pa voor mij gekocht bij alle toentertijd nog koninginnedagen.
CTR is gewoon compleet met boekjes en al. :OOO
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Verwijderd
De eerste Fifa´s vind ik dan nog wel leuk, toen het meer arcade was. Doodleuk met je mannetje van achter het doel in rennen etc. Toen alles realistischer werd en de kijkhoek daarmee veranderen, ben ik afgehaakt.
Verwijderd
Tegenwoordig is het ook niet echt realistisch meer met al die nieuwe technieken dat als je achter staat je team automatisch beter wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:14:
De eerste Fifa´s vind ik dan nog wel leuk, toen het meer arcade was. Doodleuk met je mannetje van achter het doel in rennen etc. Toen alles realistischer werd en de kijkhoek daarmee veranderen, ben ik afgehaakt.
Verwijderd
Dan mis ik er gelukkig niks aan. Het grote voordeel van retro, geen update´s geen always online en, soms zelfs letterlijk plug & playVerwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:23:
[...]
Tegenwoordig is het ook niet echt realistisch meer met al die nieuwe technieken dat als je achter staat je team automatisch beter wordt.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dé reden dat ik ermee gestopt ben in 2018 na mezelf jarenlang te hebben geërgerd aan het catch-up EA concept in FIFA. Niet dat PES geweldig is, maar speelt veel meer als echt en eerlijk voetbal.Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:23:
[...]
Tegenwoordig is het ook niet echt realistisch meer met al die nieuwe technieken dat als je achter staat je team automatisch beter wordt.
Verwijderd
Ik ben in exact hetzelfde jaar geswitcht. Fifa 17 was mijn laatste.Exorcist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:18:
[...]
Dé reden dat ik ermee gestopt ben in 2018 na mezelf jarenlang te hebben geërgerd aan het catch-up EA concept in FIFA. Niet dat PES geweldig is, maar speelt veel meer als echt en eerlijk voetbal.
Pes mist helaas wel de sfeer etc. Maar de gameplay is toch best.
Ik weet wel dat ik vroeger veel pes 6 speelde op psp. Elke keer in de trein richting school.
Ik denk dat ik die sport-games allemaal de deur uit doe, moet even kijken of er misschien eentje tussenzit die wel een drop kost.
:strip_exif()/f/image/wcXaDWte8IHIaYlL4L3TWrdK.jpg?f=fotoalbum_large)
Kortgeleden had ik hier al eens eerder een vraag gesteld over de Lynx mbt de display.
Zo’n LCD display heeft geen backlight nodig toch? Daar is het plastic namelijk wonder boven wonder vervormd geraakt.
Verder mis ik twee buttons aan de rechterkant, alleen ik kan maar geen replacement buttons ervoor vinden.
Een klein speakertje is ook al los, eens even kijken of dat valt te solderen of dat die kapot is.
Dan heb ik nog niet eens naar de printplaten gekeken, en hopen dat die wel werken. Mochten die wel werken is dit een heel leuk project, zo niet wordt het een niet afgemaakte project.
:strip_exif()/f/image/wcXaDWte8IHIaYlL4L3TWrdK.jpg?f=fotoalbum_large)
Kortgeleden had ik hier al eens eerder een vraag gesteld over de Lynx mbt de display.
Zo’n LCD display heeft geen backlight nodig toch? Daar is het plastic namelijk wonder boven wonder vervormd geraakt.
Verder mis ik twee buttons aan de rechterkant, alleen ik kan maar geen replacement buttons ervoor vinden.
Een klein speakertje is ook al los, eens even kijken of dat valt te solderen of dat die kapot is.
Dan heb ik nog niet eens naar de printplaten gekeken, en hopen dat die wel werken. Mochten die wel werken is dit een heel leuk project, zo niet wordt het een niet afgemaakte project.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Is er dan niet meer motivatie om te scoren omdat je anders verliest?Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:23:
[...]
Lijkt me eigenlijk aardig realistisch dat spelers beter hun best gaan doen om niet te verliezen. Denk dat er minder motivatie is bij een team die meerdere doelpunten voor staat dan een team die terug moet komen omdat die er anders uit vliegt.
Ik zou eerder kijken naar de 2de hands spelerhandel en micro transacties die de nieuwe fifa's wat minder maken. Veel reguliere spelers lijken daar helaas veel lol mee te hebben en het als normaal te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 07-05-2021 18:38 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nee, de sliders/stats van de verliezende partij worden opgevoerd en die van jezelf naar beneden "bijgesteld". Oneerlijker kun je het niet krijgen. M.a.w. zelf raak je dus ineens geen knikker meer, passes aan fout, tempo ligt lager en bij de tegenstander die achterstaat is het omgekeerde ineens van toepassing.gast7 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:37:
[...]
Is er dan niet meer motivatie om te scoren omdat je anders verliest?
Lijkt me eigenlijk aardig realistisch. Denk dat er minder motivatie is bij een team die meerdere doelpunten voor staat dan een team die terug moet komen omdat die er anders uit vliegt.
Ik zou eerder kijken naar de 2de hands spelerhandel en micro transacties die de nieuwe fifa's wat minder maken. Veel reguliere spelers lijken daar helaas veel lol mee te hebben en het als normaal te zien.
Dááág, EA..
Verwijderd
Dit al gezien @Exorcist
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Beetje offtopic trouwens.
Dat is inderdaad wel minder wat de winnende partij betreft.Exorcist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:39:
[...]
Nee, de sliders/stats van de verliezende partij worden opgevoerd en die van jezelf naar beneden "bijgesteld". Oneerlijker kun je het niet krijgen. M.a.w. zelf raak je dus ineens geen knikker meer, passes aan fout, tempo ligt lager en bij de tegenstander die achterstaat is het omgekeerde ineens van toepassing.
Dááág, EA..
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
PS4 is zo retro als het maar zijn kan! Nee, niet gezien, wist echt niet dat er een vervolg zou komen..nice!!Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:40:
Dit al gezien @Exorcist
Verwijderd
Hij staat bij mij in preorder. Toch beter dan die ps2 en ps3 games. Die waren echt heel slecht.Exorcist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:44:
[...]
PS4 is zo retro als het maar zijn kan! Nee, niet gezien, wist echt niet dat er een vervolg zou komen..nice!!
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Klopt. Heb destijds ook de fout gemaakt om Box Office Bust te pre-orderen voor de 360. Blind besteld. Wat een gedrocht van een "spel" is dat zeg.Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:46:
[...]
Hij staat bij mij in preorder. Toch beter dan die ps2 en ps3 games. Die waren echt heel slecht.
Heb de game uiteraard en idd de oude dos versies hebben toch wat meer charme.Exorcist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:52:
[...]
Klopt. Heb destijds ook de fout gemaakt om Box Office Bust te pre-orderen voor de 360. Blind besteld. Wat een gedrocht van een "spel" is dat zeg.
Verwijderd
Helemaal offtopic, maar ik hoop niet dat ze dit vaker gaan doen:
https://mobile.twitter.co.../1390815497311162368?s=28
Staat maar 187mb op disc.... Ps5 versie staat wel op disc. Voor ons collector's is dit wel een probleem. Dus ik koop de ps5 versie en niet de Xbox versie. Snap niet waarom ze dit doen.
Staat maar 187mb op disc.... Ps5 versie staat wel op disc. Voor ons collector's is dit wel een probleem. Dus ik koop de ps5 versie en niet de Xbox versie. Snap niet waarom ze dit doen.
Dat is bij alle Xbox games zo vanaf de Xbox One generatie heb ik het idee. Ik moet nagenoeg altijd wat downloaden als ik een game voor het eerst speel. Meest bizarre wat ik tot nu toe heb gezien was Doom. Ik moest 43gb downloaden. Nou is mijn internet redelijk snel, maar dat duurde toch een paar uur. Om moedeloos van te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door RJL86 op 08-05-2021 09:39 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zo dan. Dat is voor mij dan ook dé reden om het voor PS5 te gaan halen.Verwijderd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:33:
Helemaal offtopic, maar ik hoop niet dat ze dit vaker gaan doen:
/ik vraag me af of het het wel echt zo werkt, of dat het spel dit alleen doet als er een Internetverbinding is. Die vervolgens al het spel gepatched en al download of iets. Want dat zou inhouden dat je zonder verbinding kansloos bent. Heb dit gedrag vaker gezien bij Xbox spellen overigens, kan van de week wel even testen om bijv. een spel te verwijderen, kabel eruit en spel erin om te zien wat het doet.
[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 08-05-2021 09:49 ]
Verwijderd
Wellicht dat alleen de Xbox One versie op de disc staat? Dat je de series x versie volledig moet downloaden?Exorcist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Zo dan. Dat is voor mij dan ook dé reden om het voor PS5 te gaan halen.
/ik vraag me af of het het wel echt zo werkt, of dat het spel dit alleen doet als er een Internetverbinding is. Die vervolgens al het spel gepatched en al download of iets. Want dat zou inhouden dat je zonder verbinding kansloos bent. Heb dit gedrag vaker gezien bij Xbox spellen overigens, kan van de week wel even testen om bijv. een spel te verwijderen, kabel eruit en spel erin om te zien wat het doet.
Edit: wat ik lees is dit het issue inderdaad. Omdat xbox geen onderscheid maakt. Dus als je een series x hebt moet je downloaden. De Xbox One speelt hem wel.
Als je geen internet hebt, dan installeert hij de xbox one versie
Xbox ondersteunt geen uhd data discs. Dus het is beperkt tot 50gb. Dus beide games passen niet op de disc. Terwijl ps5 wel 100gb discs ondersteunt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 10:02 ]
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19:53
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wilde dit idd vragen, in the md/snes days vond ik swos veel leuker dan fifa, daarna had ik saturn (sega world wide soccer 😂) en iss98 op n64. En daarna op de ps2 vond ik pes leuker. Maar wat was nou de beste fifa? Dan ga ik die no lifen om @Exorcist met zijn eigen spel ‘pakkie’ te gevenRJL86 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:00:
Fifa 97 blijft nog steeds de beste.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik speelde vooral world cup 98 op N64. Zelf nooit gehad. Maar zo vaak bij de videotheek gehuurd dat ik hem voor dat geld wel kon kopen. Erg toffe intro muziek trouwens!Sagat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:03:
[...]
Wilde dit idd vragen, in the md/snes days vond ik swos veel leuker dan fifa, daarna had ik saturn (sega world wide soccer 😂) en iss98 op n64. En daarna op de ps2 vond ik pes leuker. Maar wat was nou de beste fifa? Dan ga ik die no lifen om @Exorcist met zijn eigen spel ‘pakkie’ te geven
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Bitch please, noem het FIFA deel en een tijd, reken ik met je af op de afgesproken plekSagat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:03:
[...]
Wilde dit idd vragen, in the md/snes days vond ik swos veel leuker dan fifa, daarna had ik saturn (sega world wide soccer 😂) en iss98 op n64. En daarna op de ps2 vond ik pes leuker. Maar wat was nou de beste fifa? Dan ga ik die no lifen om @Exorcist met zijn eigen spel ‘pakkie’ te geven
Verwijderd
Voor mij een reden om daar geen grote collectie van te hebben. Dan maar ps5.RJL86 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:39:
Dat is bij alle Xbox games zo vanaf de Xbox One generatie heb ik het idee. Ik moet nagenoeg altijd wat downloaden als ik een game voor het eerst speel. Meest bizarre wat ik tot nu toe heb gezien was Doom. Ik moest 43gb downloaden. Nou is mijn internet redelijk snel, maar dat duurde toch een paar uur. Om moedeloos van te worden.
Verwijderd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:05:
[...]
Ik speelde vooral world cup 98 op N64. Zelf nooit gehad. Maar zo vaak bij de videotheek gehuurd dat ik hem voor dat geld wel kon kopen. Erg toffe intro muziek trouwens!
Gisteren één van de weinigen geweest die het is gelukt om HDMI mod voor de N64 van https://www.pixelfx.co/ heb kunnen scoren. Ben erg benieuwd. Voordat hij binnen is maar eens oefenen op m'n soldeerskils.
NiceTomBraamhaar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:29:
Gisteren één van de weinigen geweest die het is gelukt om HDMI mod voor de N64 van https://www.pixelfx.co/ heb kunnen scoren. Ben erg benieuwd. Voordat hij binnen is maar eens oefenen op m'n soldeerskils.
Hoeveel moest het kosten?
175 dollar, ex verzendkosten en eventuele import kosten.
Wel veel geld, gokje, maar de vorige HDMI mod behield ook z'n waarde.
Damn, dat is niet goedkoop..TomBraamhaar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Idd een flink bedrag. Maarja aan de andere kant, een OSSC + Tim RGB mod + goede kabel, en je zit ongeveer 100 + 50 + 40 euro. Dan nog verzendkosten en inklaring...
Het is allemaal duur. Als je dan ook nog iemand nog hebt om de kits te installen kan je nog een 100 bij leggen.
Die hdmi mods zijn inderdaad prijzig. Ik heb mijn Dreamcast destijds ook voorzien van een hdmi mod. Het werkt wel makkelijk, maar tov een rgb mod met ossc niet heel veel meerwaarde toch?TomBraamhaar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Het grootste voordeel bij de dchdmi vond ik de pixel prefect 1080p resolutie.
Ja klopt, alleen kun je met Tim RGB nog op een crt met een scherp RGB signaal, of ondersteund die hdmi mod ook 240p?laugh schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Idd een flink bedrag. Maarja aan de andere kant, een OSSC + Tim RGB mod + goede kabel, en je zit ongeveer 100 + 50 + 40 euro. Dan nog verzendkosten en inklaring...
Het is allemaal duur. Als je dan ook nog iemand nog hebt om de kits te installen kan je nog een 100 bij leggen.
Zeker waar. Ik zie op hun web pagina wel 240p output resolutie dus ik denk dat ie het ondersteunt.3style schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Ja klopt, alleen kun je met Tim RGB nog op een crt met een scherp RGB signaal, of ondersteund die hdmi mod ook 240p?
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19:53
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik hoop het voor je, anders heb je helemaal geen victories, oh wacht mp tetrisExorcist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:14:
[...]
Bitch please, noem het FIFA deel en een tijd, reken ik met je af op de afgesproken plek
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
YouTube: FIFA 98 Road to World Cup PlayStation 1 Gameplay , ga maar oefenen op je Series SSagat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:22:
[...]
Ik hoop het voor je, anders heb je helemaal geen victories, oh wacht mp tetris
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zo, die boxart van Light Crusader is ook wel heel cheesy zeg, wat slecht. Die gast kijkt alsof hij net een veel te natte ruft heeft gelaten
Verwijderd
Tja, hij kon blijkbaar zijn uitrusting niet op tijd uitkrijgenExorcist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Zo, die boxart van Light Crusader is ook wel heel cheesy zeg, wat slecht. Die gast kijkt alsof hij net een veel te natte ruft heeft gelaten
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Hoor ik hier tetris?Sagat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:22:
[...]
Ik hoop het voor je, anders heb je helemaal geen victories, oh wacht mp tetris
Ik weet niet waar het precies over gaat. Maar mp tetris durf ik tegen iedereen aan (alhoewel ik vooral van de modern ben en niet NES tetris).
[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 08-05-2021 17:11 ]
Verwijderd
Ziet er wel vet uit. Heb eerlijk gezegd niet heel veel met GTA maar dan nog wel een cool item.Exorcist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:49:
Stond net een leuk item gratis op V&A, die persoon heeft het zelfs nog langsgebracht ook...just wow! :
[Afbeelding]
Zal wel iets gemist hebben maar, op welk spel gaat het over?BarôZZa schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:10:
[...]
Hoor ik hier tetris?
Ik weet niet waar het precies over gaat. Maar mp tetris durf ik tegen iedereen aan (alhoewel ik vooral van de modern ben en niet NES tetris).
[Afbeelding]
Dat is de wereldwijde ranking van Tetris Effect op de Oculus Quest.Verwijderd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:12:
[...]
Zal wel iets gemist hebben maar, op welk spel gaat het over?
Op de PS4 sta ik in de top 30 oid.
Verwijderd
Oh een (nieuwe) game, daar doen wij niet echt aan. Dus voorlopig kan je nog paraderen met je topscoreBarôZZa schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:14:
[...]
Dat is de wereldwijde ranking van Tetris Effect op de Oculus Quest.
Op de PS4 sta ik in de top 30 oid.
Welke versie spelen jullie?Verwijderd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:19:
[...]
Oh een (nieuwe) game, daar doen wij niet echt aan. Dus voorlopig kan je nog paraderen met je topscore
Heb wel drie keer NES Tetris op de kop getikt, dus kan oefenen.
:strip_exif()/f/image/TsERhtk2PRLiKUzcM1iNOngE.jpg?f=fotoalbum_large)
(al lees ik overal over de nieuwe rolling methode wat het minder leuk maakt imo)
Verwijderd
Ik speel deze wel eens via dosbox
:fill(white):strip_exif()/f/image/nrFiwYgnCJkArRgI9pkY2n5A.png?f=user_large)
Maar ook de NES tetris en Wetrix op de N64 wordt gespeeld. En de Puyo/Tetris variant als meest recent.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nrFiwYgnCJkArRgI9pkY2n5A.png?f=user_large)
Maar ook de NES tetris en Wetrix op de N64 wordt gespeeld. En de Puyo/Tetris variant als meest recent.
Verwijderd
Wetrix is er ook op de dreamcast. Zeker een aanrader met de betere graphics.Verwijderd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:34:
Ik speel deze wel eens via dosbox
[Afbeelding]
Verwijderd
Volgens mij geld dat voor bijna alles wat ook op de Dreamcast is uitgekomen. Op zich logisch met de N64 en PS1 vergeleken maar, ook met de consoles van zijn generatie steekt hij (of zij, het) er vaak bovenuit.Verwijderd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:48:
[...]
Wetrix is er ook op de dreamcast. Zeker een aanrader met de betere graphics.
De Dreamcast was kort, maar krachtige console. Die iets te gejaagd uitgekomen is, met helaas een treurig einde.
Cool item man! En dan nog gratis + gebracht, dat heet dan een topdeal 😎Exorcist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:49:
Stond net een leuk item gratis op V&A, die persoon heeft het zelfs nog langsgebracht ook...just wow! :
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ja he? Is blijkbaar het grootste gedeelte van de CE van GTA4 voor de 360 (of PS3). Heb nog een exemplaar dubbel van GTAIV voor de PS4 dus die doe ik in het metalen kistje erbij:Bruiser schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:58:
[...]
Cool item man! En dan nog gratis + gebracht, dat heet dan een topdeal 😎
Weet iemand of je nog je game kan polijsten bij GameMania? Mijn Midnight Club: LA loopt soms opeens vast en dan geeft mijn Xbox ‘unreadable’ disc aan. Het is echt een kwestie van tijd voordat het gebeurt, soms na 2 minuten, soms na 2 uur.
Heb nu ongeveer 10 uur in Lost Odyssey zitten, echt een hele underrated game. Een live-action Netflix serie ervan die game accuraat is zou zo goed zijn. Ik wil alvast beginnen met Naruto: RotN maar ik heb mezelf voorgenomen eerst een game af te maken voordat ik aan een andere begin.
Heb nu ongeveer 10 uur in Lost Odyssey zitten, echt een hele underrated game. Een live-action Netflix serie ervan die game accuraat is zou zo goed zijn. Ik wil alvast beginnen met Naruto: RotN maar ik heb mezelf voorgenomen eerst een game af te maken voordat ik aan een andere begin.
Verwijderd
Ja kan nog steeds. Tip neem meerdere games mee. Ze rekenen 5 euro. Maar als je met meerdere games komt hoef je vaak ook maar 5 euro te betalen.RazorMaron schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:10:
Weet iemand of je nog je game kan polijsten bij GameMania? Mijn Midnight Club: LA loopt soms opeens vast en dan geeft mijn Xbox ‘unreadable’ disc aan. Het is echt een kwestie van tijd voordat het gebeurt, soms na 2 minuten, soms na 2 uur.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/Ra0U7OCTZFtEwJJL5OaeNLsq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aOLXuhCLd8yCo4ZHzD6JbfCS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nIewRXHsjNZEMFGhZUV4st5B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9KlcUTbi2ed9SVbxjrqPouD6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hEW5ObdSeboOml4C92PQHhQj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/la7VSQRGiFJZC2I4Hv4UOLYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Mt1JBeUGYePOZPGapI0RtLu.jpg?f=fotoalbum_large)