Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Kruipruimte is op zich nog beter dan een zolder. De temperatuur is vaak redelijk consistent alleen zoals je al aangeeft de luchtvochtigheid is vrij hoog. Dit kan je grotendeels ondervangen door meer ventilatie aan te brengen. Ben je overtuigd dat je er niet veel mee gaat doen. Dan is vacumeren ook nog een optie.Petje72 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:03:
(advies) vraagje, betreft opslag/bewaren games in dozen/boxen.
Ik moet (helaas) toch een groot aantal games gaan opslaan in dozen of plastic opbergboxen omdat ik het allemaal niet kwijt kan in de gameroom. Nu heb ik van die Ikea SAMLA opbergboxen, transparant, met van die klemmetjes om de deksel dicht te houden. Werkt prima, kunnen veel games in, stapelbaar.
Echter, waar laat ik die bakken? meeste ruimte heb ik in de kruipruimte, die is droog (geen vochtdruppels op muren etc), geisoleerd, donker uiteraard, betonnen vloer dus geen zand of andere zooi. Maar, luchtvochtigheid schommelt tussen de 70 en 80%. Dat lijkt me best hoog en die bakken sluiten niet luchtdicht af..
Wat denken jullie? Houden de games zich goed in de ikea boxen in de kruipruimte? of zou ik ze luchtdicht(er) moeten maken? bv met tochtband op de rand maar dat is niet 100% luchtdicht natuurlijk.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Mensen. let alsjeblieft goed op met folie op de ramen. Menig raam barst uiteindelijk.
De verkeerde folie houd niet alleen de uv straling tegen, maar ook de warmte. Die langzaam broeit tussen glas en folie. Met als gevolg glas breuk.
Dit is een bedrijf die ik aan kan bevelen. Al jaren tevreden klant .
Oof, is met verzendkosten en BTW toch een redelijk aan de prijs klusje. Maar ach, deze ramen moeten toch een keer goed aangepakt worden
[ Voor 23% gewijzigd door Seroczynski op 03-05-2021 17:42 ]
Verwijderd
In verhouding met alles wat jij daarop je zolderkamertje heb staan, valt het vast wel mee.Seroczynski schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:38:
Ik heb even een berichtje gedaan naar het bedrijf dat @Verwijderd adviseerde, en kreeg binnen een half uur alweer een passend advies voor mijn zolderramen. Keurig zeg, nu even kijken wanneer ik de zolderramen aan wil pakken (soonish).
Oof, is met verzendkosten en BTW toch een redelijk aan de prijs klusje. Maar ach, deze ramen moeten toch een keer goed aangepakt worden
Een rolgordijn in je dakraam is ook nog een optie
Verwijderd
Ik heb het hier gekocht:Seroczynski schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:20:
Hmm, op zich is dat UV-werend folie niet eens een heel slecht idee. Als ik het snel even Google kom ik verschillende aanbieders tegen.
Iemand die wellicht een goede link wil delen?
https://www.raamfolieonli...cm-(one-way-vision-folie)
Er is wel een verschil tussen zelfklevend en statisch. Mijn voorkeur is statisch, makkelijk aan te brengen en ook makkelijk er weer af te halen. Deze is ook nog zo dat je zelf naar buiten kan kijken maar mensen niet naar binnen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik ben ook iemand die graag zijn producten uit stalt, of tenminste iemand wiens collectie dat nog toe staat en die daar redelijk de ruimte voor heeft
In mijn werk en game kamer is het vrij donker altijd en tijdens het gamen moet het natuurlijk zo donker mogelijk zijnVerwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:46:
Over de collectie gesproken, hoe doen jullie het met daglicht? Of komt er op jullie gameroom helemaal geen daglicht? Ik heb een groot raam en daar heb ik nu folie op geplakt die 99% van de UV straling tegenhoudt. Ben benieuwd hoe andere dit opgelost hebben.
Ik liet laatst wat licht naar binnen schijnen en toen rook ik iets geks. Was er serieus een zonnestraaltje een stukje van een kabeltje aan het wegfikken dat op de vensterbank lag
Verwijderd
Dat is wel heel bizar. Heb je een vergrootglas in je kozijn zitten ;-)3style schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:12:
[...]
In mijn werk en game kamer is het vrij donker altijd en tijdens het gamen moet het natuurlijk zo donker mogelijk zijn
Ik liet laatst wat licht naar binnen schijnen en toen rook ik iets geks. Was er serieus een zonnestraaltje een stukje van een kabeltje aan het wegfikken dat op de vensterbank lag
Een vriend van mij die heeft een enorme collectie blurays (rond de 1000) en bij hem is alles verkleurd. En alles was nieuw gekocht. Dus wel zonde. Dat wil ik voorkomen met mijn collectie.
Verwijderd
Blijft altijd zonde om zoiets te zien.
Hier zitten bijna altijd de gordijnen dicht. Op een verluchtings op ze tijd na, maar dat is dan altijd op gepaste tijden.
Verwijderd
Vroeger ging ik altijd naar next level Arnhem. Daar kocht ik toen mijn snes en n64 games. Later ook nog ps1 games. Na die tijd is next level verdwenen in Arnhem. Ik vond het altijd een prettige zaak. Was toen de gamewinkel in Arnhem. Tot gamemania en nedgame kwamen.Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:57:
Iemand hier ooit bij next level in Amersfoort geweest? Was opzich een heel leuk winkeltje, alleen in het voorste deel was alles zwaar verkleurd.
Hier zitten bijna altijd de gordijnen dicht. Op een verluchtings op ze tijd na, maar dat is dan altijd op gepaste tijden.
Hier foto's van funda van hoe het er van binnen uit zag in Amersfoort :
https://indebuurt.nl/amer...tos-zijn-opvallend~88165/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2021 20:13 ]
Heette vroeger Bakir's Shop. Bestaat niet meer: https://www.funda.nl/koop...s-41608376-zuidsingel-59/.Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:57:
Iemand hier ooit bij next level in Amersfoort geweest? Was opzich een heel leuk winkeltje, alleen in het voorste deel was alles zwaar verkleurd.
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 03-05-2021 20:16 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Ze hebben ook nog in Hilversum gezeten. Was wel een kleiner winkeltje, maar dan ook weer gezellig.Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:05:
[...]
Vroeger ging ik altijd naar next level Arnhem. Daar kocht ik toen mijn snes en n64 games. Later ook nog ps1 games. Na die tijd is next level verdwenen in Arnhem. Ik vond het altijd een prettige zaak. Was toen de gamewinkel in Arnhem. Tot gamemania en nedgame kwamen.
Hier foto's van funda van hoe het er van binnen uit zag in Amersfoort :
https://indebuurt.nl/amer...tos-zijn-opvallend~88165/
Daar heb ik ook mijn GameCube gekocht, en is min of meer de hobby begonnen.
gameroom is onlangs verplaatst van zolder (veel ramen) naar de garage , op een plek waar zo goed als geen zon licht komt op de plek van de console. Voor het raam hangt een rolgordijn. Heeel soms een komt langs het rolgrodijn af een zonnestraaltje maar dat is van korte duur en schijnt alleen op de kast.Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:46:
Over de collectie gesproken, hoe doen jullie het met daglicht? Of komt er op jullie gameroom helemaal geen daglicht? Ik heb een groot raam en daar heb ik nu folie op geplakt die 99% van de UV straling tegenhoudt. Ben benieuwd hoe andere dit opgelost hebben.
UV werende folie is inderdaad wel een goed idee om ooit eens aan te laten brengen. maar dan wel het goeie spul en geen zooi van de bouwmarkt.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Hier idem. Geen daglicht, geen (nauwelijks) verkleuringen. 10 jaar terug stond alles in een andere kamer en is (gelukkig maar een klein deel) e.e.a. verkleurd.Petje72 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:56:
[...]
gameroom is onlangs verplaatst van zolder (veel ramen) naar de garage , op een plek waar zo goed als geen zon licht komt op de plek van de console. Voor het raam hangt een rolgordijn. Heeel soms een komt langs het rolgrodijn af een zonnestraaltje maar dat is van korte duur en schijnt alleen op de kast.
UV werende folie is inderdaad wel een goed idee om ooit eens aan te laten brengen. maar dan wel het goeie spul en geen zooi van de bouwmarkt.
Mijn collectie staat op zolder. Rolgordijnen zijn altijd dicht, tenzij er gelucht wordt, maar dat is meestal in de ochtend of avond, dus weinig zonlicht.Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:46:
Vandaag op 4 adressen opgehaald.
Mijn dansmattenverzameling begint al aardig te groeien. Dit is volgens mij mijn 5de. Maar is wel dezelfde dansmat als er bij het Winx club spel zit, volgens mij.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik heb dat op mijn gamecube. Op het klepje van de memorycard. heeft er altijd 1 in gezeten dat klepje is nog perfect, het andere klepje waar nooit een memorycard in gezeten heeft is iets vergeeld.
Overigens ben ik wel mijn memory card kwijt, dacht die heb ik in mijn Wii zitten, maar toch niet. Das wel balen. Was een zwarte geloof 256 blocks ofzo.
[ Voor 12% gewijzigd door Vrietje op 04-05-2021 14:36 ]
Stap 1: hardware
Wbt consoles, de beste versie/revisie van elke generatie (die mij interesseert) bijhouden (en max 1 als reserve/onderdelen).
Voor de rest alle dubbels, sealed items en everbodige accessoires eruit.
Stap 2: games
Enkel houden wat ik zelf graag speel (en effectief gebruik). Dus niet kijken naar verzamelwaarde, investering, enz...
In enkele regeltjes getypt maar dit wordt maanden werk vrees ik 🤪
Moet ik je V&A in de gaten gaan houden of ga je het ergens anders aanbieden?Bruiser schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:06:
Ik ga men collectie eens stevig uitdunnen. Hoe meer ik nadenk over het feit dat men halve bergzolder volgepropt staat hoe absurder ik het zelf begin te vinden. Zo heb ik er ook geen geniet van natuurlijk...
Wbt consoles, de beste versie/revisie van elke generatie (die mij interesseert) bijhouden (en max 1 als reserve/onderdelen).
Enkel houden wat ik zelf graag speel (en effectief gebruik). Dus niet kijken naar verzamelwaarde, investering, enz...
Het volgende: ik heb een ps3 slim en speel er eigenlijk best wel regelmatig op (met name railshooters) en ik zit te twijfelen of ik een ps3-phat (die backwards compatible moet zijn) er naast moet zetten.
Nu zijn die backwards compatibel phat's niet de goedkoopste meer (zit toch al snel aan 100 tot 200 euro op Marktplaats) en staan de phats er over algemeen niet best op qua betrouwbaarheid en lawaai.
Dus zit ik op de wip en natuurlijk ben ik uiteindelijk diegene die de keuze maakt, maar ik ben wel benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.
Ik zou lekker een PS1 en/of PS2 er naast zettenLaFleche schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:26:
Gewetensvraag: wat zou jij doen?
Het volgende: ik heb een ps3 slim en speel er eigenlijk best wel regelmatig op (met name railshooters) en ik zit te twijfelen of ik een ps3-phat (die backwards compatible moet zijn) er naast moet zetten.
Nu zijn die backwards compatibel phat's niet de goedkoopste meer (zit toch al snel aan 100 tot 200 euro op Marktplaats) en staan de phats er over algemeen niet best op qua betrouwbaarheid en lawaai.
Dus zit ik op de wip en natuurlijk ben ik uiteindelijk diegene die de keuze maakt, maar ik ben wel benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.
Goeie vraag, nog geen idee eigenlijk. Gewoonlijk gebruik ik 2dehands.be / marktplaats.nl maar merk dat dat moeizamer en moeizamer begint te worden...Seroczynski schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:16:
[...]
Moet ik je V&A in de gaten gaan houden of ga je het ergens anders aanbieden?
Heb je enorm veel boxed dingen? Daar was/ben ik altijd gevoelig voor, maar dat neemt 80% van de ruimte in. Een losse console met wat cartridges neemt niet zoveel ruimte in, maar boxed is het een complete kast.Bruiser schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:06:
Ik ga men collectie eens stevig uitdunnen. Hoe meer ik nadenk over het feit dat men halve bergzolder volgepropt staat hoe absurder ik het zelf begin te vinden. Zo heb ik er ook geen geniet van natuurlijk...
Verwijderd
Dan ga ik een paar vragen terug stellen:LaFleche schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:26:
- Op wat voor monitor game je?
- Gebruik je bij die rail shooters ook een light gun?
- Vind je het erg als een paar games niet compatible zijn en dat je ze niet kan spelen?
- Heb je een OSSC of retrotink of iets dergelijks?
Verwijderd
Indien ruimte echt een probleem wordt dan kan je misschien, maar beter losse Gameboy carts verzamelenBruiser schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:06:
Ik heb nog een relatief kleine collectie, maar ook een kleine ruimte beschikbaar. Dus dat is tot zover redelijk op elkaar afgestemd. Wel een redelijke grens in gedachte tot hoever de ruimte vol gestouwd word.
Als de ruimte niet overeenkomt met de collectie, dan zal er toch wat aanpassingen moeten gebeuren.
Zit al meer in de mindset van kwaliteit over kwantiteit, en dat zal dan alleen, maar meer worden.
Misschien gaan zelfs bepaalde console inclusief games weg. Waarschijnlijk de N64, maar dat kan ook nog iets anders, of zelfs meerdere worden.
Ik zou voor een PS2 gaan. De backwards compatibelheid van een PS3 is niet volledig, op de PS2 van latere productie heeft dat ook. Zie post van @snefkens even terug hierover.LaFleche schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:26:
Verwijderd
Apart dat er op die dragon age game links bovenin geen leeftijd staat. Of staat die op een andere plek? En die bovenste Saints row 2 en bourne is geen pal versie toch?Henkje.doc schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:39:
Vandaag weer wat pal variaties kunnen vinden voor de 360. We komen er wel
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2021 17:44 ]
Verwijderd
Rating is niet Europees geregeld. En PAL is ruim begrip, in Australie en ook bv Hongkong heb je PAL.Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:43:
[...]
Apart dat er op die dragon age game links bovenin geen leeftijd staat. Of staat die op een andere plek? En die bovenste Saints row 2 en bourne is geen pal versie toch?
Verwijderd
Maar esrb is Amerikaans en dat gebruiken ze niet in hongkong of Australië toch?Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:53:
[...]
Rating is niet Europees geregeld. En PAL is ruim begrip, in Australie en ook bv Hongkong heb je PAL.
Klopt dat de rating niet Europees geregeld is. Maar vooralsnog ken ik volgens mij geen land waarbij we geen rating op het hoesje staat. Ik kan het ook verkeerd hebben hoor.
Bij men xbox one game van doom staat ook geen rating op het hoesje (op de disc zelf wel)Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:57:
[...]
Maar esrb is Amerikaans en dat gebruiken ze niet in hongkong of Australië toch?
Klopt dat de rating niet Europees geregeld is. Maar vooralsnog ken ik volgens mij geen land waarbij we geen rating op het hoesje staat. Ik kan het ook verkeerd hebben hoor.
Verwijderd
Het is een heel vaag zooitje. Dit is wel aardig filmpje over hoe het tot stand kwam.Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:57:
[...]
Maar esrb is Amerikaans en dat gebruiken ze niet in hongkong of Australië toch?
De ps3 hangt aan een 42 inch plasma.Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:48:
[...]
Dan ga ik een paar vragen terug stellen:
- Op wat voor monitor game je?
- Gebruik je bij die rail shooters ook een light gun?
- Vind je het erg als een paar games niet compatible zijn en dat je ze niet kan spelen?
- Heb je een OSSC of retrotink of iets dergelijks?
Gebruik de guncon3 voor de drie spellen die ermee werken en de move met adapters voor de rest.
Heb ook een ps1 en ps2 en die hangen (afgewisseld) aan een philips crt zodat de guncons (1 & 2) ook werken.
Maar het gemak van andere ps2 spellen op de plasma lijkt wel handig (lekker over hdmi)
En het is wel een prachtig apparaat om te zien
Moest even Googlen wat ossc of retro tink is.... Nee dat heb ik niet.
Het is natuurlijk ook voor de heb.....maar dat is de last van verzamelen
[ Voor 4% gewijzigd door LaFleche op 04-05-2021 18:08 ]
De bovenste rij is de ntsc (of ntsc j ) variant. De onderste rij zijn de pal versies.Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:43:
[...]
Apart dat er op die dragon age game links bovenin geen leeftijd staat. Of staat die op een andere plek? En die bovenste Saints row 2 en bourne is geen pal versie toch?
Verwijderd
Als je ps1 en ps2 games wilt spelen op je plasma en geen ossc of retrotink hebt. Dan zeker voor een BC PS3 gaan. Dat is toch de beste ervaring. Guncon 3 werkt gewoon met plasma dus dat is geen probleem. Nadeel is wel dat er maar 2 of 3 games compatibel zijn. Wil je games spelen met de guncon 1 of 2 heb je wel een crt nodig.LaFleche schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:06:
[...]
De ps3 hangt aan een 42 inch plasma.
Gebruik de guncon3 voor de drie spellen die ermee werken en de move met adapters voor de rest.
Heb ook een ps1 en ps2 en die hangen (afgewisseld) aan een philips crt zodat de guncons (1 & 2) ook werken.
Maar het gemak van andere ps2 spellen op de plasma lijkt wel handig (lekker over hdmi)
En het is wel een prachtig apparaat om te zien
Moest even Googlen wat ossc of retro tink is.... Nee dat heb ik niet.
Het is natuurlijk ook voor de heb.....maar dat is de last van verzamelen
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Als het je puur om de games gaat: de Slim houden en zoals @snefkens al zegt PS2 erbij (PS3 en PS2 doen ook al PS1). Als je om hardware geeft en de historie ervan, én de mooiste PS3 (een phat) wil: de BC doenLaFleche schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:26:
Ik zie al goede suggesties hierboven. Als je het mij vraagt zou ik persoonlijk niet voor een backwards compatible PS3 gaan. De oude PS3s zijn dol op de YLOD en ik denk niet dat je daar zin in hebt. Misschien alleen als je handig bent met een soldeerbout en de NEC/TOKIN capacitors kan vervangen. Je hebt het zelf ook al gezegd dat ze zeker niet het beste staan op betrouwbaarheid.LaFleche schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:26:
Als je toch al tot 200 gaat betalen voor een fat PS3 zodat je op een moderne TV PS1/PS2 games kan spelen, dan kan je ook overwegen naar een goede upscaler om de PS1/PS2 aan te sluiten op je TV. De upscaler kan je dan ook voor meerdere consoles gebruiken.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van mijn PS1 + RGC RGB SCART kabel + OSSC 5x + scanlines, er beter uit zien dan een PS3 met smoothing on of off. Maar uiteraard hangt daar ook weer een prijs kaart aan...
Maar... nu is eigenlijk het slechtste moment om een scaler te kopen. Als je bereid bent om flink wat geld uit te geven (300+ euro) voor een goede scaler, dan zou ik je aanraden om een tijd te wachten. De RetroTink 5X is net uit. De OSSC PRO komt waarschijnlijk ook dit jaar uit. Vervolgens wil je niet de eerste revision kopen, maar een tijd wachten totdat ze alles geperfectioneerd hebben.
Geez! Ik wist niet dat er zoveel Singstars waren. Wil die serie ook gaan completen. Maar dat wordt dan een 25 jaren plan.Exorcist schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:52:
Tijdens een opruimronde gelijk even alle Singstars op/bij elkaar gelegd. Tegelijk viel er een stapel Cubes om waarvan eentje - blijkbaar - zonder schroeven. Ziet er ook uit alsof het ooit gemod is geweest of iets..binnenkort maar 's testen.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Die komt er nooit bij mij in. Just Dance vind ik nog prima, maar ik wil echt nooit dat mijn vriendin Singstar ontdektXyphoid schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:00:
[...]
Geez! Ik wist niet dat er zoveel Singstars waren. Wil die serie ook gaan completen. Maar dat wordt dan een 25 jaren plan.
BarôZZa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:22:
[...]
Die komt er nooit bij mij in. Just Dance vind ik nog prima, maar ik wil echt nooit dat mijn vriendin Singstar ontdekt
De huidige OSSC is toch nog steeds een optie? en is niet zo duur. Die van mij heb ik op Aliexpress gekocht (was destijds overal verder uitverkocht), voor iets van 80 euro en was snel geleverd. Kwalilteit is super moet ik zeggen met alles erbij.laugh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:13:
[...]
Maar... nu is eigenlijk het slechtste moment om een scaler te kopen. Als je bereid bent om flink wat geld uit te geven (300+ euro) voor een goede scaler, dan zou ik je aanraden om een tijd te wachten. De RetroTink 5X is net uit. De OSSC PRO komt waarschijnlijk ook dit jaar uit. Vervolgens wil je niet de eerste revision kopen, maar een tijd wachten totdat ze alles geperfectioneerd hebben.
Is dit (op papier) een capabel OSSC?
Pretty much, véél te duur voor wat je er voor krijgt t.o.v. een OSSC en/of RetroTink.Bruiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:22:
Is een framemeister uit de gratie intussen?
Die investering is imo enkel nuttig als er ook echt meerdere consoles gaan op worden aangesloten.laugh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:13:
[...]
Als je toch al tot 200 gaat betalen voor een fat PS3 zodat je op een moderne TV PS1/PS2 games kan spelen, dan kan je ook overwegen naar een goede upscaler om de PS1/PS2 aan te sluiten op je TV. De upscaler kan je dan ook voor meerdere consoles gebruiken.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van mijn PS1 + RGC RGB SCART kabel + OSSC 5x + scanlines, er beter uit zien dan een PS3 met smoothing on of off. Maar uiteraard hangt daar ook weer een prijs kaart aan...
De kostprijs van alles overstijgt de prijs van BC PS3 behoorlijk...
YLOD kun je trouwens makkelijk VOORKOMEN door de koelingspasta te vernieuwen?
Ik heb men framemeister 130€ betaald incl verzending...Seroczynski schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:27:
[...]
Pretty much, véél te duur voor wat je er voor krijgt t.o.v. een OSSC en/of RetroTink.
Dat ligt er maar net aan hoe veel je voor een BC PS3 moet betalen. De OSSC is helemaal niet meer zo duur, de RGB kabel helaas nog wel.Bruiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Die investering is imo enkel nuttig als er ook echt meerdere consoles gaan op worden aangesloten.
Die zijn al tijden niet meer voor die prijs te krijgen (correct me if I'm wrong).Bruiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Ik heb men framemeister 130€ betaald incl verzending...
Ik heb deze gehaald, iets duurder nu zie ik.JoohanDePoohan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:08:
AliXpress
Is dit (op papier) een capabel OSSC?
Ze noemen deze hier al de "Pro" versie haha
Maar die jij linked zal ook wel goed zijn. Verder ben ik dik tevreden over de kwaliteit en de hele package.
Het is een optie, maar ik raad het echt af als je interlaced content erop wilt afspelen zoals de PS2. Ik bezit al jaren een OSSC en dit is het vervelende punt aan de klassieke OSSC, en is zeker iets dat ik zou zeggen van doe het niet3style schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:00:
[...]
De huidige OSSC is toch nog steeds een optie? en is niet zo duur. Die van mij heb ik op Aliexpress gekocht (was destijds overal verder uitverkocht), voor iets van 80 euro en was snel geleverd. Kwalilteit is super moet ik zeggen met alles erbij.
Nee niet. Het probleem van de YLOD ligt aan de capacitors, dus om YLOD te voorkomen moet je de capacitors vervangen.Bruiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Die investering is imo enkel nuttig als er ook echt meerdere consoles gaan op worden aangesloten.
Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van het kosten plaatje en wat de eisen zijn. Mocht je het budget hebben, dan kan je beter niet nu voor een klassieke OSSC gaan met bob-deinterlacing.
[ Voor 7% gewijzigd door laugh op 05-05-2021 12:32 ]
Ja klopt, voor interlaced content gebruik ik een GBS control (GBS 8200).laugh schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:28:
[...]
Het is een optie, maar ik raad het echt af als je interlaced content erop wilt afspelen zoals de PS2. Ik bezit al jaren een OSSC en dit is het vervelende punt aan de klassieke OSSC, en is zeker iets dat ik zou zeggen van doe het niet. Vergeet ook niet dat veel mensen een aantal multiplier modes niet ondersteunen.
https://www.retrorgb.com/...complete-ui-overhaul.html
https://videogameperfecti...-tv-and-component-cables/
Maar complete kits zijn wel wat prijziger en lastig te krijgen nu. Je kan het ook zelf bouwen.
Verwijderd
Daarom denk ik dat voor ps2 games nog steeds het beste is om een ps3 BC te gebruiken. Hierbij heb je toch het beste beeld en vooralsnog de goedkoopte oplossing (voor 100 euro kan je er al 1 krijgen).3style schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Ja klopt, voor interlaced content gebruik ik een GBS control (GBS 8200).
Maar die zijn wel wat prijziger en lastig te krijgen nu.
Of uiteraard een CRT ;-)
Ja de GBS Control met CFW. Ik had daar toen ook over nagedacht, en gevraagd aan mensen die het gebruikten icm de OSSC. Ik heb gehoord dat het toch niet helemaal was. Er blijft toch wel wat noise zitten. Het ondersteunt standaard ook geen RGB SCART en ook geen sync on green. Het vereist veel extra mods en zelfs dan is het een hit or miss.3style schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Ja klopt, voor interlaced content gebruik ik een GBS control (GBS 8200).
Maar die zijn wel wat prijziger en lastig te krijgen nu.
Daarom dus als je het budget hebt, en je zoekt nu een scaler dan is de enige optie in mijn ogen de Retrotink 5X. Maar nog beter is als je kan wachten totdat we meer weten over de OSSC Pro (en het budget hebt).
Persoonlijk zou ik de OSSC vermijden ook al is het goedkoper. Maar nogmaals afhankelijk van welke consoles je erop wilt spelen, en of je bob de-interlacing ook niks vindt. Resolution switching zijn de oude scalers ook niet goed in. Run maar Chrono Cross, het is heel vervelend continu die paar seconde black screen.
Ook dat is onjuist. Er is geen eenduidige oorzaak. In het geval van de CECHA, CECHB en CECHC modellen is de kans juist aanzienlijk groter dat de YLOD het gevolg is van BGA solder cracks gezien de 90nm CELL & RSX i.c.m. lead free solder. Bij latere modellen fats (65nm CELL & RSX, CECHJ en recenter) en eerste generatie slims (20xx) zijn de NEC/TOKIN caps inderdaad eerder de boosdoener.laugh schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:28:
[...]
Nee niet. Het probleem van de YLOD ligt aan de capacitors, dus om YLOD te voorkomen moet je de capacitors vervangen.
Ik had zelf voorheen een CECHH04 model (65nm CELL en 90nm RSX) maar deze heeft vorig jaar de geest gegeven na 12 jaar dienst. Heb in die 12 jaar twee keer de koelpasta vervangen. Als je zoveel mogelijk leven uit die fats wil persen zul je moeten delidden wat weer allerlei risico's met zich meebrengt. Daarnaast ben je erg afhankelijk van hoeveel uren zo'n model gedraaid heeft onder welke temperatuur.
Uiteindelijk zullen alle fats het loodje leggen tenzij je delid, een reball uitvoert met leaded solder en de caps vervangt. Ik heb zelf voor een CECH-2504 gekozen. Het laatste model dat nog volledige CFW kan draaien met een 40nm RSX en 45nm CELL. Heb de koelpasta vervangen en een case mod toegepast voor verbeterde temps. Er bestaan vanaf de CECH-25xx serie ook CELLs waarvan de IHS vastgesoldeerd zit (te herkennen aan de zwarte PCB onder de IHS). Deze blijven na verloop van tijd koeler dan de varianten met standaard koelpasta onder de IHS.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19:53
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als rasechte keientrekker, kende ik deze shop zeker, zal nooit vergeten dat ik een keer in dit (voor mij) saaie stukje binnenstad liep en opeens mario en yoshi buiten zag! De shop was een dream come true, daarvoor was ik altijd aangewezen op speelgoedwinkels voor mijn zut, en bestellen via internet kon toen nog niet, of iig ik deed het niet.Jumpman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:06:
[...]
Heette vroeger Bakir's Shop. Bestaat niet meer: https://www.funda.nl/koop...s-41608376-zuidsingel-59/.
Denk dat ik bij hem gekocht heb:
n64, DC, cube, ps2 en wellicht nog wat gba/ds ofzo en veel HEEL VEEL games
Bakir heeft zelfs ooit nog is een dreamcast joystick thuis bij me afgeleverd!
Dus hele goede herinneringen aan. Paar jaar geleden zijn we verhuisd uit Amersfoort maar als ik in de stad was ging ik er bijna altijd nog even langs. Had gehoopt hem nog even te spreken op een van de laatste dagen dat ze open waren, maar hij was er niet.....en eigenlijk zag ik hem de laatste jaren vrijwel nooit in de shop. Dus weet niet of hij wat anders is gaan doen (meer op andere locaties werken?) of dat er andere redenen voor waren.
10 second ninja DONE
Ja ik gebruik de GBS Control met CFW met name voor downscaling 480p naar 240p. Ik vind het leuk om hier mee te spelen op mijn Sony BVMlaugh schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Ja de GBS Control met CFW. Ik had daar toen ook over nagedacht, en gevraagd aan mensen die het gebruikten icm de OSSC. Ik heb gehoord dat het toch niet helemaal was. Er blijft toch wel wat noise zitten. Het ondersteunt standaard ook geen RGB SCART en ook geen sync on green. Het vereist veel extra mods en zelfs dan is het een hit or miss.
De GBS die ik heb heeft ook een scart input.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Gezien je outrun fan bent, ken je deze?Bruiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:28:
Nieuw binnen:
[Afbeelding]
Hotshot Racing in navolging van Horizon Chase en een upgrade voor men Outrun 2, de Limited Edition CIB met de cd erbij 😎
https://segaretro.org/Yu_Suzuki_Game_Works_Vol._1
DC game met dus een poort van de arcade versie van outrun. Helaas werkt deze op mijn xbss via emulatie niet goed. Maar (ew
10 second ninja DONE
Wat ik nog moet:
- Banjo Kazooie: Nuts & Bolts
- Bloodforge
- Dead Rising
- Destroy All Humans: Path of The Furon
- Dungeon Fighter LIVE
- Fable II
- Halo 3
- Hydro Thunder Hurricane
- Infinite Undiscovery
- Kingdom Under Fire: Circle of Doom
- Magna Carta 2
- Naruto: The Broken Bond
- Ninety Nine Nights
- Ninety Nine Nights 2
- Onechanbara: Bikini Samurai Squad
- Perfect Dark Zero
- SpongeBob SquarePants: Underpants Slam
- Viva Piñata: Party Animals
- Viva Piñata: Trouble in Paradise
Wat ik al heb:
- Dead or Alive 4
- Gears of War II
- Gears of War III
- Gears of War: Judgement
- Halo 3 ODST
- Halo: Reach
- Lost Odyssey
- Midnight Club: Los Angeles
- Naruto: Rise of the Ninja
- Ninja Gaiden II
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Verwijderd
Indien mogelijk is wachten altijd aan te raden. Zeker nu met die chip schaarste. Bob gaf ook in zijn review aan, dat Mike de prijs hoger in moest zetten dan de bedoeling was.laugh schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Ja de GBS Control met CFW. Ik had daar toen ook over nagedacht, en gevraagd aan mensen die het gebruikten icm de OSSC. Ik heb gehoord dat het toch niet helemaal was. Er blijft toch wel wat noise zitten. Het ondersteunt standaard ook geen RGB SCART en ook geen sync on green. Het vereist veel extra mods en zelfs dan is het een hit or miss.
Daarom dus als je het budget hebt, en je zoekt nu een scaler dan is de enige optie in mijn ogen de Retrotink 5X. Maar nog beter is als je kan wachten totdat we meer weten over de OSSC Pro (en het budget hebt).
Persoonlijk zou ik de OSSC vermijden ook al is het goedkoper. Maar nogmaals afhankelijk van welke consoles je erop wilt spelen, en of je bob de-interlacing ook niks vindt. Resolution switching zijn de oude scalers ook niet goed in. Run maar Chrono Cross, het is heel vervelend continu die paar seconde black screen.
De perfecte scaler moet nog gemaakt worden, maar met de almaar groeiende afzetmarkt zal dat niet lang meer duren.
Nice, die kende ik nog niet!Sagat schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:01:
[...]
Gezien je outrun fan bent, ken je deze?
DC game met dus een poort van de arcade versie van outrun. Helaas werkt deze op mijn xbss via emulatie niet goed. Maar (ew) misschien de moeite waar om toch is op zoek te gaan naar burnable discjes en het stof uit mijn brander te blazen en te kijken of ik op mijn echte DC wel goed werkt. En als ik ooit mijn 2e dc met defecte laser vind is het tijd voor een ode!
Bedankt
bedankt voor jullie overdenkingen omtrent een ps3 BC (phat).
Heb ook nog hier en daar rondgekeken op andere fora en de overall consensus is dat een PS3 phat een tikkende tijdbom is. Natuurlijk zijn er mensen met een phat die nergens last van hebben maar toch.
Ik hou het voorlopig alleen bij de ps3 slim.
Een goede manier dus vinden (ik lees ook de tips hierboven) om m'n ps1 en ps2 dusdanig aan te sluiten zodat ze er op een flatscreen tv nog een beetje uit zien. Lightguns gaan toch niet werken maar daar heb ik de CRT dan nog voor (en hopenlijk dit jaar nog de Sinden Lightgun...Time crisis 5 :-) )
^^ beschrijving op amazon is wazig betreft batterijen, maar die zitten er gewoon in.
1 staat in de gameroom, waar ook wat game op de plank staan. (als referentie)
1 in een box gedaan en in de kruipruimte gezet
De box in de kruipruimte even laten acclimatiseren, denk 1 a 2 dagen. Daarna via de app checken of de luchtvochtigheid in de box stabiel blijft, zo ja, dan is ie dus luchtdicht.
De sensors knutsel ik komend weekend in Home Assistant, is wat makkelijker dan in de app (nu op ipad geinstalleerd omdat die altijd thuis ligt, mijn phone uiteraard niet)
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik heb wel gelezen dat er ook een 19inch fan voor te krijgen is dat zou ook wel kunnen helpen en iets onder de console zetten heb ik gelezen .
Petje72 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:12:
Temperatuur - Luchtvochtigheidsexperiment is gestart. De boxen zijn binnen, helaas paar deksels (3 van de 6) beschadigd maar dat heeft Blokker netjes opgelost. Deze bluetooth sensor gekocht, setje van 2: https://www.amazon.nl/gp/product/B08GWVLXZ3/
^^ beschrijving op amazon is wazig betreft batterijen, maar die zitten er gewoon in.
1 staat in de gameroom, waar ook wat game op de plank staan. (als referentie)
1 in een box gedaan en in de kruipruimte gezet
De box in de kruipruimte even laten acclimatiseren, denk 1 a 2 dagen. Daarna via de app checken of de luchtvochtigheid in de box stabiel blijft, zo ja, dan is ie dus luchtdicht.
De sensors knutsel ik komend weekend in Home Assistant, is wat makkelijker dan in de app (nu op ipad geinstalleerd omdat die altijd thuis ligt, mijn phone uiteraard niet)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PWeM5l6ft8lDqrmH2gYjGjLC.gif?f=user_large)
Pfff 21.8 graden.
haha, zo warm is het daar niet, heb dat ding natuurlijk even in mijn hand gehad tijdens het instellen. Maar als ik een paar uur game op de PS5 zal het wel een graad warmer worden, boh dat ding wordt warm. Laats uurtje op de NES gespeeld en uurtje op de Megadrive II, die geven geen kick > stay cooool
huidige stand:
gameroom 19.4 C - 44.6%
box kruipruimte 13.5 C - 61.2%
Deze bedoel jeSagat schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:01:
[...]
Gezien je outrun fan bent, ken je deze?
DC game met dus een poort van de arcade versie van outrun. Helaas werkt deze op mijn xbss via emulatie niet goed. Maar (ew) misschien de moeite waar om toch is op zoek te gaan naar burnable discjes en het stof uit mijn brander te blazen en te kijken of ik op mijn echte DC wel goed werkt. En als ik ooit mijn 2e dc met defecte laser vind is het tijd voor een ode!
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat de Saturn versie beter is.
:strip_exif()/f/image/tkXxv6ZEyMGKMGyMkz3ZmpEY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/38xILfW3OXzhc68YmDjCepL8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IBuHwnzPsF53UPwShpPFWKHK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2FpLhpRUpl29svpKRK5KahEV.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder vrij lastig te lezen...
Time crisis, heb wel zin om deel 2 te spelen op de PS2. Was deze “arcade prefect” trouwens?LaFleche schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:47:
Heren (dames?),
bedankt voor jullie overdenkingen omtrent een ps3 BC (phat).
Heb ook nog hier en daar rondgekeken op andere fora en de overall consensus is dat een PS3 phat een tikkende tijdbom is. Natuurlijk zijn er mensen met een phat die nergens last van hebben maar toch.
Ik hou het voorlopig alleen bij de ps3 slim.
Een goede manier dus vinden (ik lees ook de tips hierboven) om m'n ps1 en ps2 dusdanig aan te sluiten zodat ze er op een flatscreen tv nog een beetje uit zien. Lightguns gaan toch niet werken maar daar heb ik de CRT dan nog voor (en hopenlijk dit jaar nog de Sinden Lightgun...Time crisis 5 :-) )
Een term voor de oudjes hier
Als ze weer open zijn.. Het game museum in Zoetermeer heeft een tc2 arcade staan..echt tof.. Naast elkaar staan, 2 guns, twee schermen en een voetpedaal..3style schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:46:
[...]
Time crisis, heb wel zin om deel 2 te spelen op de PS2. Was deze “arcade prefect” trouwens?
Een term voor de oudjes hier
Er staat ook een house of the Dead...
Wat een tof product, maar er zal wel geen Vol 2 van zijn.3style schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:44:
[...]
Deze bedoel je![]()
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat de Saturn versie beter is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder vrij lastig te lezen...
Als je het boek wil lezen kan je trouwens Google Translate op je smartphone gebruiken en een foto maken (de realtime vertalingen zijn minder goed).
Werkt vaak heel aardig.
Ja daar wil ik zeker nog een keer heen!LaFleche schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:52:
[...]
Als ze weer open zijn.. Het game museum in Zoetermeer heeft een tc2 arcade staan..echt tof.. Naast elkaar staan, 2 guns, twee schermen en een voetpedaal..
Er staat ook een house of the Dead...
Ik zie veel mooie games langskomen:
https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ugh.....eigenlijk mag ik niets zeggen want, heb ik zelf een yt channel nee? is de content goed, wsl wel. En als belangrijkste hoe is mijn eigen engelse uitspraak/accent? Vast niet veel beter..maar ik kan die kanaal echt niet kijken door het accent
Goed dit onderwerp vind ik wel leuk dus geluid uit, subs aan.
edit:
en gekeken, heh idd preview, en als niet handheld man persoonlijk geen interesse, maar mad respect voor de mensen die dit doen! Vind de vormgeving hmmm mooi is wellicht niet van toepassing, maar wel echt die dreamcast style en het vmu meenemen in het design vind ik echt tof. Ik vraag me alleen af hoe goed dat scherm is, of je can switchen naar 4:3 en wat de lag is. Moet zeggen dat de game er in principe netjes uitzag voor mij. Maar ben zeker niet super bekend met deze game (voornamelijk gespeeld op de xbss via retroarch. En dc emulatie daar is hmmmm laat ik zeggen redelijk is mijn ervaring, dus zeker niet iets op om een mening op te baseren...)
[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 06-05-2021 08:30 ]
10 second ninja DONE
Ugh, ik wil weer naar Bonami...3style schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:02:
[...]
Ja daar wil ik zeker nog een keer heen!
Ik zie veel mooie games langskomen:
https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/
Liege, liege, liegebeest!
Hahaha, ja in het begin dach ik ook "wat een steenkolen Engels".Sagat schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:23:
[...]
ugh.....eigenlijk mag ik niets zeggen want, heb ik zelf een yt channel nee? is de content goed, wsl wel. En als belangrijkste hoe is mijn eigen engelse uitspraak/accent? Vast niet veel beter..maar ik kan die kanaal echt niet kijken door het accent![]()
Goed dit onderwerp vind ik wel leuk dus geluid uit, subs aan.
edit:
en gekeken, heh idd preview, en als niet handheld man persoonlijk geen interesse, maar mad respect voor de mensen die dit doen! Vind de vormgeving hmmm mooi is wellicht niet van toepassing, maar wel echt die dreamcast style en het vmu meenemen in het design vind ik echt tof. Ik vraag me alleen af hoe goed dat scherm is, of je can switchen naar 4:3 en wat de lag is. Moet zeggen dat de game er in principe netjes uitzag voor mij. Maar ben zeker niet super bekend met deze game (voornamelijk gespeeld op de xbss via retroarch. En dc emulatie daar is hmmmm laat ik zeggen redelijk is mijn ervaring, dus zeker niet iets op om een mening op te baseren...)
Ik volg deze man al een tijdje, en heb hem ook "in het echie" gezien op een retro gaming beurs.
Vooral tof dat hij allemaal verschillende retro gerelateerde china meuk besteld en laat zien wat het doet, en wat de (bouw) kwaliteit is. Respect hoor.
Daarnaast ben ik zijn "Engels" wel meer gaan waarderen over the years zeg maar...
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Goed eerlijk is eerlijk, ik had iets gelijksoortigs toen ik MVG voor het eerst hoorde, maar die ben ik ook gaan waarderen. En idd wel tof om zulke mensen dan in het echie te ontmoetenjpg97 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:37:
[...]
Hahaha, ja in het begin dach ik ook "wat een steenkolen Engels".
Ik volg deze man al een tijdje, en heb hem ook "in het echie" gezien op een retro gaming beurs.
Vooral tof dat hij allemaal verschillende retro gerelateerde china meuk besteld en laat zien wat het doet, en wat de (bouw) kwaliteit is. Respect hoor.
Daarnaast ben ik zijn "Engels" wel meer gaan waarderen over the years zeg maar...
Voor de china meuk vind ikzelf ETAprime wel leuk, maar er zijn mensen die zich dan weer ergeren over dat engelse accent (en/of gebrekkige mike
10 second ninja DONE
Verwijderd
https://www.psx-sense.nl/...ls-consoles-aangekondigd/
![]() | ![]() |
echter in de gameroom, is Temp - LV : 19 - 46.4% , LV schommelt .6%
LV van 46% lijkt me beter voor de games dan 65%. De sensor in de gameroom staat gewoon los op de plank. Ik denk dat ik de box te "vochtig" heb weggezet in de kruipruimte, ik ga eens een doos met wat games, deksel nog niet er op, in de gameroom zetten komende nacht. Dan leg die senser er in, doe morgenvroeg de deksel er op en zet hem dan in de kruipruimte. Kijken wat gebeurd, als ie luchtdicht is zou hij de waarde van in de gameroom moeten blijven aanhouden ook al staat ie in de kruipruimte.
Ik heb hier 118 3DS games liggen, 91 er van zitten nog in seal .... Toch maar verkopen
Verwijderd
1 ding is duidelijk de kwaliteit die we gewend zijn van oude cartridges daar kunnen wij bij de nieuwe niet meer vanuit gaan. Wel slecht dat het al zo snel kapot gaat, want hoe oud is de 3ds nou...Ekfad schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:50:
Krijgen jullie hier ook kriebels van?: https://be.hardware.info/...20tijdens%20het%20spelen.
Ik heb hier 118 3DS games liggen, 91 er van zitten nog in seal .... Toch maar verkopen
Toch de laatste tijd gezeur rond gaming met relatief niet zo'n heel oude meuk.Ekfad schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:50:
Krijgen jullie hier ook kriebels van?: https://be.hardware.info/...20tijdens%20het%20spelen.
- dit gedoe rond cartridges
- cmos batterij in ps3/ps4/ps5 en dan ook nog niet eens fysieke games meer kunnen spelen
-initieel sluiten van game store ps3 en vita (die al helemaal niet oud is)... Gelukkig teruggedraaid
Verwijderd
Of de vita cartridges.Bruiser schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:00:
Dat voorspelt slecht nieuws voor de switch carts binnen enkele jaren... 🙄
Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:54:
[...]
1 ding is duidelijk de kwaliteit die we gewend zijn van oude cartridges daar kunnen wij bij de nieuwe niet meer vanuit gaan. Wel slecht dat het al zo snel kapot gaat, want hoe oud is de 3ds nou...
Absoluut.LaFleche schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Toch de laatste tijd gezeur rond gaming met relatief niet zo'n heel oude meuk.
- cmos batterij in ps3/ps4/ps5 en dan ook nog niet eens fysieke games meer kunnen spelen
-initieel sluiten van game store ps3 en vita (die al helemaal niet oud is)... Gelukkig teruggedraaid
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de mensen die hun verzameling afbouwen en meer kiezen voor een everdrive Flash Cart oplossing of een Multi Optical Disc Emulator wel begrijp. Een sd kaartje kan je makkelijk een back up van maken.
Vroeg of laat sneuvelen onze games. Of het nu disc rot is of iets anders. Als ik zie wat ze tegenwoordig betalen voor bepaalde games die ik hier nog sealed heb liggen dan zou mijn vrouw erg gelukkig zijn en vraag ik mij af of de zorgen voor mijn huidige collectie nog wel opwegen.
Ja die oude 4-16 bit carts blijven op zich prima werken, los van de eventuele batterijen dan maar die kun je vaak nog wel vervangen.Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:54:
[...]
1 ding is duidelijk de kwaliteit die we gewend zijn van oude cartridges daar kunnen wij bij de nieuwe niet meer vanuit gaan. Wel slecht dat het al zo snel kapot gaat, want hoe oud is de 3ds nou...
Ik las dat Persona Q er ook last van heeft.Raem schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:25:
Vooralsnog lijkt het vooral te gaan om problemen met Pokémon OR en AS. Lijkt me dan eerder een issue specifiek voor die cartridges dan een algeheel cartridge probleem.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Misschien dat er overeenkomsten te ontdekken zijn specifiek voor deze games. Als het een algeheel probleem met de cartridges zou zijn zou je verwachten dat dit al eerder was gebeurd met games die ouder zijn dan Pokémon en Persona.Touchdomex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Ik las dat Persona Q er ook last van heeft.
Ik zal vanavond in ieder geval eens mijn 3DS collectie langslopen om te controleren of ze allemaal nog werken.
[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 06-05-2021 12:32 ]
Oeh, dat is niet leuk om te lezen. Hopelijk betreft het gewoon één specifieke batch maar ik vrees het ergste.Ekfad schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:50:
Ik heb direct mijn 3DS Pokémon cartridges* getest en gelukkig werken ze allemaal nog**. Vanavond nog maar eens een controle rondje doen en de nodige dingen proberen veilig te stellen.
* X/Y, OR/AS, S/M, US/UM.
** Klopt op hout.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 06-05-2021 12:39 ]
Het is jammer. Maar ergens is het voor digitale games wel te begrijpen maar voor fysieke kopïeen blijf ik het bizar vinden.LaFleche schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Ik dacht trouwens dat fysieke games op de PS3 altijd werken zolang je de cmos batterij maar vervangt en dat enkel de PS4/PS5 weigeren totdat ze connectie hebben gemaakt met PSN?
[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 06-05-2021 12:43 ]
Vind overigens sowieso dat sinds de 3ds tijd en dus nu de Switch je wel vaker een niet gedetecteerd spel tegen komt als je de cart er in steekt. Even eruit en erin en het werkt weer, maar dat gaat ook best wel vaak niet goed.
Verwijderd
Maar ja hoe lang gaat het een SD kaart mee? Het probleem natuurlijk met alle huidige kaarten is dat het allemaal flash geheugen is. Dat gaat op een gegeven moment ook kapot. Die Snes cartridges van vroeger is geen flash geheugen. Maar is er echt permanent in het geheugen gezet, vandaar dat die ook zo lang mee gaan. Een backup op een ander device kan natuurlijk net zo kapot gaan.Ekfad schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:11:
[...]
[...]
Absoluut.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de mensen die hun verzameling afbouwen en meer kiezen voor een everdrive Flash Cart oplossing of een Multi Optical Disc Emulator wel begrijp. Een sd kaartje kan je makkelijk een back up van maken.
Vroeg of laat sneuvelen onze games. Of het nu disc rot is of iets anders. Als ik zie wat ze tegenwoordig betalen voor bepaalde games die ik hier nog sealed heb liggen dan zou mijn vrouw erg gelukkig zijn en vraag ik mij af of de zorgen voor mijn huidige collectie nog wel opwegen.
Net zoals disc rot. Maar vooralsnog is disc rot volgens mij alleen van toepassing op gebrande cd/dvd's en op slecht geproduceerde discs. Zoals mega cd, saturn en dreamcast.
Verwijderd
Heb ik ook met de geheugenkaarten van de vita. Soms herkent hij de kaart niet, ook al is die er niet uit geweest. Haal je hem er uit en doe je hem erin en hij wordt weer herkend.Arunia schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:40:
Voor zover ik begreep met het cartridge issue is dat je minimaal een uur moet spelen.
Vind overigens sowieso dat sinds de 3ds tijd en dus nu de Switch je wel vaker een niet gedetecteerd spel tegen komt als je de cart er in steekt. Even eruit en erin en het werkt weer, maar dat gaat ook best wel vaak niet goed.
kan de stress factor zijn van het inserten van de cardridges was bij die batch wellicht niet zo stevig is waarbij de chip geen connectie maakt met het board als dat los raakt.LaFleche schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Toch de laatste tijd gezeur rond gaming met relatief niet zo'n heel oude meuk.
overigens ook een misleiden artikel ging namelijk maar om 6 cases origineel.
Overigens had je met andere games jaren terug ook al mensen die erom klagen. Slechtere batches heb je zowat met elke game wel.
Ps3 en volgens mij ook de ps5 kunnen nog wel fysieke games afspelen als de online eruitligt met de cmos battery combo. met enkel de ps4 word fysiek echt geblocked.
is dat niet vergelijkbaar met vuile connecties van snes sega en gameboy carts? als die vuil zijn doen ze het vaak ook na een aantal keer in en uit de console halen.Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:08:
[...]
Heb ik ook met de geheugenkaarten van de vita. Soms herkent hij de kaart niet, ook al is die er niet uit geweest. Haal je hem er uit en doe je hem erin en hij wordt weer herkend.
[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 06-05-2021 13:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/bfgt4CVmFxfKYJ7VRFhWNlxx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MCGFThR0al6MY92g6n0S0GpQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MLwESmAAQT5IlW2Wr1z0f04t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JxKPFkgk2EVv9UI0m0ThLX9z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yJkjB493I7OKM7cLxtW9JSll.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LOhJzQj37M58twA1JsQDxNu6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ElcRstNA4VWlQcinoqC2WJPO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ldKWBubPVYdKFz0zFDJBt3pO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OMz2b04zLN8GtgRRgteOeT2Z.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/yAXz11Q8wMVfaly1h46DaHUB.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/JfDNRiBKA7rwwkpwXvEwbCZX.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/sdGDgfTHNbmVM0YoZ4u6xyvf.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/hqygCdmSnvkWfQg9AntD1mOR.png?f=fotoalbum_tile)