Geklooi op mobielExorcist schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:44:
[...]
Alles klopt, behalve je link. Maar er zit een stukje Normality in, geweldige game! Heb ik volgens mij nog op CD rondslingeren
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Niet geheel één op één, maar wel samples gebruikt voor zover ik weet (en gemoderniseerd). Album kun je overigens los kopen op CD, echt een aanrader als je de muziek tof vindt:RJL86 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:59:
Volgens mij zit de topgear soundtrack ook in horizon chase turbo toch?
https://barryleitch.bandc...um/top-gear-horizon-chase
Het is de definitieve ervaring van Rise of the Robots! Heb je ooit willen kiezen tussen muziek en geluidseffecten?! Kijk niet verder! Met de soundtrack van James May van Queen*!Sagat schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:12:
[...]
3do heeft wel goede sf2 en sam sho down, en natuurlijk de org versies van 32bit road rash en need for speed, oh en iedereens favo mascot gameGex enter the gecko!
Maar veel verder dan die games kom ik ook niet, dus denk dat hij ook niet heel snel bij mij in huis komtcdi.
maar wellicht kan @Grumpmeister me ooit nog is overtuigen
![]()
Vb: tsja, ook niet mijn eerste keuze maar die snap ik nog wel, helemaal omdat je vermoeddelijk dan ook de set van main nintendo consoles compleet zou maken lijkt me?
(*Alleen het intro nummer en het menu, de rest is in-house)
Misschien dat Mutant Rampage: Bodyslam je wel ligt, maar in alle eerlijkheid... om daar een CD-i voor te halen gaat wat ver
Een Virtual Boy begin ik wat meer interesse in te krijgen persoonlijk, maar voornamelijk met de Consolizer mod. D'r zijn natuurlijk niet veel games voor, maar er zitten wel een paar leuke tussen. Verder geen haast ermee.
Persoonlijk denk ik dat m'n volgende console een PC-Engine gaat worden. Maar daarvoor moet ik even goed kijken naar zo'n plugin voor een RGB out. Schijnbaar een simpel kaartje, maar even verder naar onderzoeken. En waarschijnlijk naar extension kabels voor de controllers, want Japanse controller kabels...
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Sega GT OnlineBruiser schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:29:
Vandaag ontvangen
[Afbeelding]
Wbt Horizon Chase, ik kon niet kiezen 😋
In mijn ogen nog altijd een waardige Gran Turismo 3 concurrent, maar waarschijnlijk voornamelijk omdat ik met kerstmis 2002 een Xbox gekregen had en geen Playstation 2.
En toevallig heb ik dat recentelijk pas rechtgetrokken, PS2 phat gekocht en net zoals jij een network adapter gemod voor sata.
Die sata mod voor de netwerkadapter ga ik mij hopelijk van’t weekend eens mee bezighouden (icm FMCB 😋 moet enkel nog ergens “test-iso’s” vinden 🙄)
Ik heb trouwens nooit een console als cadeau gekregen... altijd zelf voor moeten sparen/kopen 🤔
Ik heb trouwens nooit een console als cadeau gekregen... altijd zelf voor moeten sparen/kopen 🤔
[ Voor 24% gewijzigd door Bruiser op 30-04-2021 11:57 ]
Met FMCB kan je ook Game Discs to HDD rippen, dan heb je een legale manier voor te testen.Bruiser schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:56:
Die sata mod voor de netwerkadapter ga ik mij hopelijk van’t weekend eens mee bezighouden (icm FMCB 😋 moet enkel nog ergens “test-iso’s” vinden 🙄)
Ga je trouwens voor HDD of SSD? Ik heb zelf gewoon een oude 2.5" 260GB HDD die ik nog had liggen gebruikt, en uiteindelijk lijkt het mij meer als snel genoeg.
En ja, ik denk dat mijn vader toen ook wel stiekem Xbox fan was, zelf was ik nog maar 12 jaar in het jaar 2002.
[ Voor 10% gewijzigd door TTC op 30-04-2021 11:59 ]
Die sata network mod heb ik ook gedaan op een ps2 phat, wel goed te doen. Heb de ps2 al een tijd niet meer aangesloten alleen. Voor ps1 games gebruik ik toch vaak de Playstation 1 console.TTC schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:19:
[...]
En toevallig heb ik dat recentelijk pas rechtgetrokken, PS2 phat gekocht en net zoals jij een network adapter gemod voor sata.
Zal een HDD worden, heb hier nog een 500GB liggen. Lijkt me meer dan voldoende 😄
Correct, maar de “andere” iso’s zijn gestript van overbodige data dacht ik en dus compacter..?TTC schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:58:
[...]
Met FMCB kan je ook Game Discs to HDD rippen, dan heb je een legale manier voor te testen.
Mogelijks, maar met 500GB zal je al wel toekomen voor je favoriete spellen op de PS2 te zetten denk ik.Bruiser schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:42:
[...]
Correct, maar de “andere” iso’s zijn gestript van overbodige data dacht ik en dus compacter..?
Recentelijk las ik wat ervaringen met Cex. Er kan er weer eentje bij.
Bestel een 360 pal versie van een game en krijg een Ntsc versie. Die gaat dus weer retour.
Bestel een 360 pal versie van een game en krijg een Ntsc versie. Die gaat dus weer retour.
Verwijderd
Negatieve dingen blijven helaas vaak langer in het geheugen dan de positieve.Henkje.doc schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:55:
Recentelijk las ik wat ervaringen met Cex. Er kan er weer eentje bij.
Bij Cex heb ik, ook zeer goede ervaringen, maar ook wat mindere.
Wisselt ook per filiaal, sommige hebben wat meer gemotiveerde medewerkers dan andere.
De webshop gaat volgens mij ook via de winkels.
Over het algemeen heb ik de beste ervaringen met de vestigingen in Amersfoort en Haarlem.
Zuidplein en Amsterdam-Poort veruit de beroerdste.
Ik heb over het algemeen goede ervaringen. Af en toe gaat het mis maar wel altijd netjes opgelost dus zal nu ook wel goedkomenVerwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:07:
[...]
Negatieve dingen blijven helaas vaak langer in het geheugen dan de positieve.
Wisselt ook per filiaal, sommige hebben wat meer gemotiveerde medewerkers dan andere.
Over het algemeen heb ik de beste ervaringen met de vestigingen in Amersfoort en Haarlem.
Bij gamemania sta ik al bekend als die gast met zn 360
Verwijderd
Bijna alles is uiteindelijk ook wel opgelost. Alleen zit ze hier niet in de stad, en dan geeft al snel veel meer gedoe. Tegenwoordig ook geen leasebak meer, dus er wordt ook iets anders naar de autoritjes gekeken.Henkje.doc schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:12:
[...]
Ik heb over het algemeen goede ervaringen. Af en toe gaat het mis maar wel altijd netjes opgelost dus zal nu ook wel goedkomen
Bij gamemania sta ik al bekend als die gast met zn 360Daar letten ze dubbel op
![]()
Maar hebben voor mij in het verleden echt veel zaken geregeld wat tranfers betreft. Complimenten.
Dan loop ik wel bij Nedgame binnen of 1 van de betere webshops. Iets duurder maar ook geen onnodig frustratie, en dat is het mij het wel waard.
Je krijgt er helemaal geen leven in of je krijgt geen beeld?TacoTaco schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:47:
[...]
Bij deze, ben benieuwd of er inderdaad meer is aangepast. Of dat ie kapot is vanwege de aanpassingen, kan natuurlijk ook. Dankzij het filmpje van @Sagat weet ik in elk geval dat er een cardridge in moet om beeld te krijgen (waarvoor dank). Er zat ook vuil in het cardridge slot. Er is trouwens een switch afgebroken.
Draadje loopt van het bovenste pootje van de zwarte condensator (?) links naar de chip rechtsonder.
[Afbeelding]
In het eerste geval zou ik starten met het uitmeten van de zekeringen (volgens mij zitten er 2 op het bord). Kan goed zijn dat er een moet vervangen worden. Verder weinig te zien. Kan zijn dat die condensator vernieuwd is maar ben niet zeker.
Het voordeel van de oude consoles is wel dat je makkelijk kan meten.
Verwijderd
Speedtrap is een erg leukBarôZZa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:04:
Kreeg een appje van het winkeltje waar ik de rest had gekocht dat hij nieuwe games had gevonden. Paperboy 2 was al weg, maar kon deze nog meenemen:
[Afbeelding]
Ik heb recent bij een aantal, maar de folie verwijderd. Doosjes werd steeds smaller.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Idem (qua ervaringen). Wij knoopten er meestal een weekend/nacht weg aan vast, ergens B&B boeken en dan richting een CeX. Vind die in Haarlem top, komt ook door de binnenstad van Haarlem. Nijmegen en Amersfoort idem. Heerenveen was wat tam, ook qua aanbod. Ook Heerenveen zelf minder sfeervol. Adam kom ik sowieso niet/nooit en Zuidplein was in mijn jeugd al één en al ellende, daar kom ik onder dwang niet eens meer.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:07:
[...]
Negatieve dingen blijven helaas vaak langer in het geheugen dan de positieve.
Ik heb echt nog nooit van CeX gehoord tot een pagina geleden. Als ik online kijk dan zie ik een soort marktplaats. Is dat iets in Nederland ja?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het zijn fysieke winkels, met webshop die verstuurt over de vestigingen heen. Soort in- en verkoop plaats voor mensen die snel geld nodig hebben. Spellen worden mede daardoor relatief goedkoop weer aangeboden, zeker/juist voor de vorige generaties.Seroczynski schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:53:
Ik heb echt nog nooit van CeX gehoord tot een pagina geleden. Als ik online kijk dan zie ik een soort marktplaats. Is dat iets in Nederland ja?
Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen. Ik zag wel dat een sealed Bartman voor $400 is verkocht en zonder seal voor $200, dus ik laat ze er nog even in.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:16:
[...]
Speedtrap is een erg leukJammer genoeg zie je, bij Riddik het plastic aardig gekrompen is...
Ik heb recent bij een aantal, maar de folie verwijderd. Doosjes werd steeds smaller.
De wereld van sealed games en dergelijke is totaal nieuw.
Vandaag de retro gaming hoek klaar gemaakt op mijn slaapkamer
:strip_exif()/f/image/InI3YVn7YVrnpgyGZG10h34k.jpg?f=fotoalbum_large)
En heb hier de wat oudere gaming consoles neergezet
:strip_exif()/f/image/p2X6rfHVnBVAvbjBxqMrfZET.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zie je?
Sony 40EX500 TV
Philips FWM55 Compact Stereo System
Sony Playstation 2 (FAT) SCPH-50000
Xbox 360 (Jasper)
Nintendo 64 Pikachu Edition
Med8er MED600X3D
H96 Max Smart Tv Box Android
Xiaomi Router 4A Gigabit
TP-Link switch
Furby
:strip_exif()/f/image/InI3YVn7YVrnpgyGZG10h34k.jpg?f=fotoalbum_large)
En heb hier de wat oudere gaming consoles neergezet
:strip_exif()/f/image/p2X6rfHVnBVAvbjBxqMrfZET.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zie je?
Sony 40EX500 TV
Xbox 360 (Jasper)
Med8er MED600X3D
Xiaomi Router 4A Gigabit
TP-Link switch
Furby
Vake bei te bange
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De Furby en zo'n typisch jaren '90 stereo/half Dolby setuop maakt het echt af. Werkt die Furby nog?angerfist-yentl schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:11:
Vandaag de retro gaming hoek klaar gemaakt op mijn slaapkamer![]()
[Afbeelding]
En heb hier de wat oudere gaming consoles neergezet![]()
[Afbeelding]
Wat zie je?
Sony 40EX500 TV
Xbox 360 (Jasper)
Med8er MED600X3D
Xiaomi Router 4A Gigabit
TP-Link switch
Furby
Bedankt! en ja de Furby werkt nog helemaal!Exorcist schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:48:
[...] De Furby en zo'n typisch jaren '90 stereo/half Dolby setup maakt het echt af. Werkt die Furby nog?
Vake bei te bange
Nu lijkt ie helemaal niks te doen. Zekeringen lijken er niet op te zitten, tenminste niet degene die ik ken. Meten is de volgende stap, eerst nog even wat zaken testen :-) Daarna de multimeters eens uit de bak vissen.Ekfad schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:08:
[...]
Je krijgt er helemaal geen leven in of je krijgt geen beeld?
In het eerste geval zou ik starten met het uitmeten van de zekeringen (volgens mij zitten er 2 op het bord). Kan goed zijn dat er een moet vervangen worden. Verder weinig te zien. Kan zijn dat die condensator vernieuwd is maar ben niet zeker.
Het voordeel van de oude consoles is wel dat je makkelijk kan meten.
Verwijderd
@snefkens @Exorcist
Dat de PS2 slim ps1 spellen via emulatie doet dat is bekend. Maar dat buitenbeschouwing gehouden, zijn er nog grote verschillen in beeld/geluidskwaliteit tussen de verschillende PS2 revisies?
Heeft een phat meerwaarde boven de slim? Zijn er series die boven de rest uitsteken?
Dat de PS2 slim ps1 spellen via emulatie doet dat is bekend. Maar dat buitenbeschouwing gehouden, zijn er nog grote verschillen in beeld/geluidskwaliteit tussen de verschillende PS2 revisies?
Heeft een phat meerwaarde boven de slim? Zijn er series die boven de rest uitsteken?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Volgens mij hebben de phat PS2's de audio CPU van de PS1 hardwarematig on-board. Of het echt een verschil geeft durf ik je niet te zeggen, maar met die reden alleen al zou daarom mijn voorkeur een phat PS2 zijn. En ze zijn mooierVerwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:30:
@snefkens @Exorcist
Verwijderd
Mooier is een heel goed punt. We zijn aan het opruimen en kwam nog een mastersystem 2 tegen. Man wat is dat ding lelijkExorcist schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:34:
[...]
Volgens mij hebben de phat PS2's de audio CPU van de PS1 hardwarematig on-board. Of het echt een verschil geeft durf ik je niet te zeggen, maar met die reden alleen al zou daarom mijn voorkeur een phat PS2 zijn. En ze zijn mooier
Ik heb 2 phats, een zwarte SCPH-39004, en een zilveren SPCH-50004 staan.
Maakt het buiten het kleurtje nog iets uit welke de huidige slim vervangt?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ze hebben allemaal mogelijk wel iets (over de loop van tijd). De ene de laser, de ander de motor, geluid van de fan..dus het zal elkaar weinig ontlopen, misschien dan de stillere pakken als je daar veel om geeft.Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Mooier is een heel goed punt. We zijn aan het opruimen en kwam nog een mastersystem 2 tegen. Man wat is dat ding lelijkEn zo'n kleine ps1 (de my first sony model). Ook al zo'n ontwerp fout.....
Verder compleet eens met de feiten uit je eerste zinnen
Verwijderd
Er is geen enkel verschil in kwaliteit van geluid of beeld. De emulatie van de ps1 is bij allemaal hetzelfde. De ps1 games die rare dingen vertonen doen dit bij elk ps2 model hetzelfde. Alleen bij de nieuwste ps2 modellen zijn er sommige ps2 games die niet compatible zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:30:
@snefkens @Exorcist
Games zoals x-files op de ps1 moet je echt op een ps1 spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2021 13:32 ]
Hangt echt helemaal vanaf wat je use case is. Dit is hoe ik het zie:Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:48:
[...]
5000X, kan gebruik maken van mechapwn. Probleem bij de 5000X is de LA chip / laser coils. Voordeel is dat de 5000X veel stiller is. Support van PSX anti mod (NTSC-J) bij modchip.
3900X is wat ik zelf gebruik. Kan gebruik maken van tonyhax. Goede laser. Nadeel is geluid van de fan en geen support van PSX anti mod (NTSC-J) bij modchip.
PAL/NTSC-U anti mod in PAL console is ok, maar dat komt niet door de chip.
Doe je eigenlijk helemaal niks met hardware modding of gebruik je nooit fysieke discs. Dan is waarschijnlijk de 5000X een beter model, puur voor het stillere geluid.
Verwijderd
Nog even een toevoeging blijkbaar werken er ook bepaalde ps1 games niet op de nieuwste ps2. De modellen scph-750xx, 77xx en 79xx en scph-950xx moet je vermijden. Hier een complete lijst met ps1 en ps2 games die niet compatible zijn met deze modellen:
Wikipedia: List of PlayStation games incompatible with PlayStation 2
Wikipedia: List of PlayStation games incompatible with PlayStation 2
Verwijderd
Ik speelde weinig PS1 spelen. Had er ook maar 3 ofzo. Maar dat verandert langzaam.
Gaat mij puur om afspelen PS1/2 spelen van originele van disc. Staat nu een slim met Matrix chip erin.
Werkt opzich goed, maar als er iets beter is, wat dan ook al in huis ligt
Gaat mij puur om afspelen PS1/2 spelen van originele van disc. Staat nu een slim met Matrix chip erin.
Heb ooit in een verleden de ps2 van mijn vrouw gemod met een modchip. Nadeel, die clipjes om die ribben of platte kabels vast te houden, zijn een aantal van gebroken (ouderdom denk ik). Moet maar eens kijken of die ergens los aan te schaffen zijn. Wellicht een leuk project om die weer werkend te krijgen. Al dan niet met die modchip. Hebben er wel veel singstar mee gedaan. Ook versies die hier niet te krijgen zijn. (country).
Als het een genuine matrix chip is, moet je zeker houden. De echte zijn nergens meer te verkrijgen, het is een FPGA waarop je de firmware kan reflashen.Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:45:
Ik speelde weinig PS1 spelen. Had er ook maar 3 ofzo. Maar dat verandert langzaam.
Naar mijn ervaring is het beste om PS1 discs via de PS1 af te spelen (voor full compatibility). En PS2 games, als het kan via interne HDD om je laser te besparen, en als er compatibility problemen zijn, dan via disc.
Het klopt dat je dan zo de PS1 laser slijt door gebruik. Die is wel makkelijker te vervangen dan de PS2, en anders moet je bijvoorbeeld voor een XStation gaan. Maar nadeel van die XStation is dat je weer geen discs kan gebruiken op de PS1, en dat is dus wat je juist wel wilt
Verwijderd
Er zijn een paar lelijke eendjes die mogen vertrekken, maar de slim blijft.
Ik heb van die generatie bijna alles gemod liggen. Cube met Viper en Xbox met Xecuter erin.
Ik heb van die generatie bijna alles gemod liggen. Cube met Viper en Xbox met Xecuter erin.
Er is ook een ODE verkrijgbaar voor de PS1 via de parallelle poort aan de achterzijde. Zodoende behoud je ook de functionele CD-rom lezer.laugh schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:01:
[...]
Het klopt dat je dan zo de PS1 laser slijt door gebruik. Die is wel makkelijker te vervangen dan de PS2, en anders moet je bijvoorbeeld voor een XStation gaan. Maar nadeel van die XStation is dat je weer geen discs kan gebruiken op de PS1, en dat is dus wat je juist wel wilt
Ja helemaal vergeten die heb je ook ja, dat is de PSIO. Maar qua compatibility is die echt minder vergeleken met de XStation. Ik heb beiden niet, gewoon via de ouderwetse discs en alles werkt primaBruiser schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:18:
[...]
Er is ook een ODE verkrijgbaar voor de PS1 via de parallelle poort aan de achterzijde. Zodoende behoud je ook de functionele CD-rom lezer.
Verwijderd
Het is voor nu de zilveren geworden! was ook de enige van de 2 die werkte. De zwart is niet helemaal in elkaar gezet zoals het hoort. Heeft nog extra aandacht nodig.
Daarbij zat in de zilveren ook nog als bonus een matrix infinitie chip ingebouwd.
Vond bij 1 van de slims ook nog een vrij gare fifa streets disc. Deze zal samen met wat ander spul, binnenkort wel op vraag&aanbod komen. Gratis af te halen of, tegen post bijdrage voor de liefhebber.
- edit
De zwarte nog even opgehad en schoongemaakt, maar hij blijft problemen geven met de eerste controller-poort die niks registreert. Zal vast wel vervangende onderdelen voor zijn. De buitenkant is wel bijna mint conditie.
Voorlopig mag hij nog op de als ik tijd heb reparatie stapel.
Het genoemde lawaai valt eigenlijk wel mee.
In verhouding met de Dreamcast is hij fluisterstil.
Daarbij zat in de zilveren ook nog als bonus een matrix infinitie chip ingebouwd.
Vond bij 1 van de slims ook nog een vrij gare fifa streets disc. Deze zal samen met wat ander spul, binnenkort wel op vraag&aanbod komen. Gratis af te halen of, tegen post bijdrage voor de liefhebber.
- edit
De zwarte nog even opgehad en schoongemaakt, maar hij blijft problemen geven met de eerste controller-poort die niks registreert. Zal vast wel vervangende onderdelen voor zijn. De buitenkant is wel bijna mint conditie.
Voorlopig mag hij nog op de als ik tijd heb reparatie stapel.
Het genoemde lawaai valt eigenlijk wel mee.
In verhouding met de Dreamcast is hij fluisterstil.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2021 17:04 ]
Beetje offtopic, maar volgens valt dat nog best mee. Ik lees wel op meer plaatsen online dat de compatibility van de PSIO slecht is, maar tot nu toe heb ik alles wat ik wilde probleemloos kunnen spelen.laugh schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Ja helemaal vergeten die heb je ook ja, dat is de PSIO. Maar qua compatibility is die echt minder vergeleken met de XStation. Ik heb beiden niet, gewoon via de ouderwetse discs en alles werkt prima
[ Voor 32% gewijzigd door Seroczynski op 01-05-2021 21:48 ]
Verwijderd
Vandaag maar eens een game uit de kast gepakt die ik nog nooit heb gespeeld. Iemand bekend met deze game? Echt heel tof, beetje een soort jak and daxter. Volgens mij is dit een hidden gem!
Edit; net even de developer opgezocht en die bestaat helaas niet meer. Maar de developer heeft meegewerkt aan star fox voor de Snes en croc 2 gemaakt. Toen de developer failliet ging zijn de meeste medewerkers aan de slag gegaan bij rocksteady. Die zijn uiteraard bekend van de batman games.
Maar voor iedereen die van platform games houdt, deze game moet je spelen. Briljante game!
Edit; net even de developer opgezocht en die bestaat helaas niet meer. Maar de developer heeft meegewerkt aan star fox voor de Snes en croc 2 gemaakt. Toen de developer failliet ging zijn de meeste medewerkers aan de slag gegaan bij rocksteady. Die zijn uiteraard bekend van de batman games.
Maar voor iedereen die van platform games houdt, deze game moet je spelen. Briljante game!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2021 20:24 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Verwijderd
UMK3Petje72 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:24:
zo, weer wat van mijn wishlist kunnen afstrepenben er blij mee
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, naast racegames zijn ouderwetse platformers men ander favoriet genre 👍Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:51:
[Afbeelding]
Man man man... Ik heb al lange tijd zitten twijfelen om een N64 uit Japan te importeren.
Lange tijd de huidige trend van deals bij gehouden en had later mezelf overtuigd om het niet te doen vanwege de dure prijs. Totdat ik vandaag eentje zag, precies dat ik wilde. De clear red + 2 controllers + expansion pak...
En toen kon ik het gewoon niet meer laten en heb ik het besteld...
:strip_exif()/f/image/BgoRoFlHYEZA92RppMnAyPLG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3kABpGcMBoBbtiwkwHWbf3eR.jpg?f=fotoalbum_large)
Lange tijd de huidige trend van deals bij gehouden en had later mezelf overtuigd om het niet te doen vanwege de dure prijs. Totdat ik vandaag eentje zag, precies dat ik wilde. De clear red + 2 controllers + expansion pak...
En toen kon ik het gewoon niet meer laten en heb ik het besteld...
:strip_exif()/f/image/BgoRoFlHYEZA92RppMnAyPLG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3kABpGcMBoBbtiwkwHWbf3eR.jpg?f=fotoalbum_large)
Het herstellen van men Playstation monitor ging dus niet zoals gepland. Bij het verwijderen van de defecte eeprom zijn er 2 van de 8 pads losgekomen 😭
:strip_exif()/f/image/knW9haTI3hnuZTYlKpkuuPVP.jpg?f=fotoalbum_large)
Toevallig geen electronicus hier aanwezig die me kan vertellen hoe ik dit kan herstellen? Ik heb geen idee naar waar die pads verbinding horen te maken 😞
:strip_exif()/f/image/knW9haTI3hnuZTYlKpkuuPVP.jpg?f=fotoalbum_large)
Toevallig geen electronicus hier aanwezig die me kan vertellen hoe ik dit kan herstellen? Ik heb geen idee naar waar die pads verbinding horen te maken 😞
De x-files is inderdaad een titel die het alleen goed doet op de originele ps1.Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:20:
[...]
Er is geen enkel verschil in kwaliteit van geluid of beeld. De emulatie van de ps1 is bij allemaal hetzelfde. De ps1 games die rare dingen vertonen doen dit bij elk ps2 model hetzelfde. Alleen bij de nieuwste ps2 modellen zijn er sommige ps2 games die niet compatible zijn.
Op ps2 en ps3 is het beeld helemaal verstoord.
of op de pc in psx emulator.. Dat gaat ook goed.
Helaas is het pc spel zelf niet meer goed te spelen op Windows 10.
Met veel gedoe start het spel op maar crashed regelmatig naar desktop.. Ook virtual box met windows 7 machine niet stabiel te krijgen
Als ik zo het even rap bekijk, lijken de pads naar R19 en R21 te gaan. Dit zou je nog even moeten bevestigen met een installatie schema o.i.d.Bruiser schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:32:
Het herstellen van men Playstation monitor ging dus niet zoals gepland. Bij het verwijderen van de defecte eeprom zijn er 2 van de 8 pads losgekomen 😭
[Afbeelding]
Hoezo krijg je die gratis?RJL86 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]
Paar 'retro' posters gratis van Nintendo gekregen. Wel blij mee. Kan ik de gameroom een beetje aankleden. Heb uberhaupt geen posters hangen.
Wat een ongelooflijk, opmerkelijk design. En wat verkeert ze in prachtige staat zeg!didado schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:06:
Mijn nieuwe Sega Mark III.
De Japanse Sega Master System.
Liege, liege, liegebeest!
Je zal er inderdaad niet iets van merken,Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:20:
[...]
Er is geen enkel verschil in kwaliteit van geluid of beeld. De emulatie van de ps1 is bij allemaal hetzelfde. De ps1 games die rare dingen vertonen doen dit bij elk ps2 model hetzelfde. Alleen bij de nieuwste ps2 modellen zijn er sommige ps2 games die niet compatible zijn.
maar technisch zit er wel wat verschil in de verschillende PS2 revisies. Dit wordt hier technisch wel goed uitgelegd:
https://github.com/PCSX2/pcsx2/wiki/PSX-mode
Zelf speel ik liever PS1 games op mijn PlayStation 1 console, maar dat komt ook omdat de dvd speler in mijn PS2 console een beetje gaar is. En dan heb je ook nog de mogelijkheid om PS1 games vanaf de HD te spelen op een PS2 (met mod) met een PS1 emulator (PS2PSXe or POPS) in PS2 mode, maar daar zou ik maar van wegblijven.
Thanks, ik heb me rot gezocht naar schematics maar niet gevonden 😞Seroczynski schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Als ik zo het even rap bekijk, lijken de pads naar R19 en R21 te gaan. Dit zou je nog even moeten bevestigen met een installatie schema o.i.d.
[...]
Mooi ding. Het blijft ook altijd bizar hoe zuinig Japanners vaak met hun apparaten zijn. Enorm veel retroconsoles in bijna nieuwstaat.didado schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:06:
Nu nog een Europese/Amerikaanse Sega Master System 1 en ik heb deze generatie compleet samen met de Famicom en de NES.
[Afbeelding]
Inderdaad is ps1 via softmod op ps2 een hitandmiss als het gaat om compatibiliteit.3style schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Je zal er inderdaad niet iets van merken,
maar technisch zit er wel wat verschil in de verschillende PS2 revisies. Dit wordt hier technisch wel goed uitgelegd:
Zelf speel ik liever PS1 games op mijn PlayStation 1 console, maar dat komt ook omdat de dvd speler in mijn PS2 console een beetje gaar is. En dan heb je ook nog de mogelijkheid om PS1 games vanaf de HD te spelen op een PS2 (met mod) met een PS1 emulator (PS2PSXe or POPS) in PS2 mode, maar daar zou ik maar van wegblijven.
Beide methodes (ps2psxe en pops) zijn overigens niet meer in ontwikkeling dus het gaat niet beter worden.
Verkeerde post
[ Voor 96% gewijzigd door 3style op 02-05-2021 15:29 . Reden: Foute post ]
Had wat punten gekregen op mynintendo voor een paar challenges ofzo. Had het niet eens door. Was genoeg om een posterset mee te claimen.Seroczynski schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Als ik zo het even rap bekijk, lijken de pads naar R19 en R21 te gaan. Dit zou je nog even moeten bevestigen met een installatie schema o.i.d.
[...]
Hoezo krijg je die gratis?
Verwijderd
Klopt. Vandaar dat ik ook nog in een latere post zei dat er compatibiliteitsproblemen zijn met nieuwere generatie ps2 consoles. Waarbij er zelfs bepaalde ps2 games niet werken.3style schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Je zal er inderdaad niet iets van merken,
Mijn voorkeur gaat ook uit naar orginele ps1 hardware waar je dus geen last van de emulatie problemen hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2021 15:56 ]
Ik heb me zitten verdiepen in de N64 RGB oplossingen en ook jullie posts. En ja het gaat wel even een klus worden om uit een NTSC N64, RGB te krijgen die vervolgens naar de OSSC gaat.
Het is meteen al belangrijk om te weten welke mod je precies erin hebt en hoe alles staat aangesloten. Afhankelijk van de mod zelf en hoe je de mod aansluit, zal dat invloed hebben op welke kabel je moet kopen.
In mijn geval is de mod van Tim het meest geschikt, zeker qua prijs en features met deblur. Hierbij moet er opgepast worden met de bedrading intern. Zonder aansluiting van sync van het mod bord, of gebruik makend van sync over composite van de N64 zelf, zal het problemen opleveren, ondere andere delay, pixel shifting of ruis.
Een oplossing dat sommige mensen doen is de composite video lijn trace breken, en CSync daar naartoe te solderen, maar dan werkt composite dus niet meer. Sommigen gaan hier met een switch aan de gang.
Andere oplossing is Sync over luma. maar daarvoor moet je op een NTSC N64 ook daar de verbinding verbreken, of een component weghalen. S-Video sloop je waarschijnlijk hiermee (op een NTSC N64). Ook moet je de juiste kabel + interne bekabeling correct hebben.
Laatste oplossing is CSync met SNES kabel. Dat is de beste oplossing die ik gezien heb, door gebruik van pin 3 op de AV en daar CS# naar toe te solderen. Vervolgens een correcte SNES CSync kabel gebruiken die wired is voor NTSC. Zo behoud je bestaande connecties en sloop je niet bijvoorbeeld composite. Wel moet er de juiste kabel gebruikt worden om de voltage correct te verlagen met de juiste weerstanden.
En als laatst om niet met vervelende deblur switches aan de gang te gaan, moet er een USB Blaster gebruikt worden en draden gesoldeerd worden op de mod kit, om de firmware te flashen naar die van Borti. En er moeten een aantal extra draden verbonden worden met de mod kit voor controller input en reset. Zo kan je dus deblur en reset bedienen met behulp van controller input.
Een "random" N64 RGB SCART kabel kopen is dus zeker niet goed. Je moet goed weten welke mod je hebt en hoe alles aangesloten zit zodat je de juiste dingen koopt die met elkaar matchen. Sterker nog op die van RGC gebruiken ze bijvoorbeeld een sync stripper over de composite video lijn. Dit is dus niet wat je wilt hebben, zeker niet icm deze mod kit.
Het vraagt dus nogal wat om het te doen, leuk voor iets in de zomer...
Het is meteen al belangrijk om te weten welke mod je precies erin hebt en hoe alles staat aangesloten. Afhankelijk van de mod zelf en hoe je de mod aansluit, zal dat invloed hebben op welke kabel je moet kopen.
In mijn geval is de mod van Tim het meest geschikt, zeker qua prijs en features met deblur. Hierbij moet er opgepast worden met de bedrading intern. Zonder aansluiting van sync van het mod bord, of gebruik makend van sync over composite van de N64 zelf, zal het problemen opleveren, ondere andere delay, pixel shifting of ruis.
Een oplossing dat sommige mensen doen is de composite video lijn trace breken, en CSync daar naartoe te solderen, maar dan werkt composite dus niet meer. Sommigen gaan hier met een switch aan de gang.
Andere oplossing is Sync over luma. maar daarvoor moet je op een NTSC N64 ook daar de verbinding verbreken, of een component weghalen. S-Video sloop je waarschijnlijk hiermee (op een NTSC N64). Ook moet je de juiste kabel + interne bekabeling correct hebben.
Laatste oplossing is CSync met SNES kabel. Dat is de beste oplossing die ik gezien heb, door gebruik van pin 3 op de AV en daar CS# naar toe te solderen. Vervolgens een correcte SNES CSync kabel gebruiken die wired is voor NTSC. Zo behoud je bestaande connecties en sloop je niet bijvoorbeeld composite. Wel moet er de juiste kabel gebruikt worden om de voltage correct te verlagen met de juiste weerstanden.
En als laatst om niet met vervelende deblur switches aan de gang te gaan, moet er een USB Blaster gebruikt worden en draden gesoldeerd worden op de mod kit, om de firmware te flashen naar die van Borti. En er moeten een aantal extra draden verbonden worden met de mod kit voor controller input en reset. Zo kan je dus deblur en reset bedienen met behulp van controller input.
Een "random" N64 RGB SCART kabel kopen is dus zeker niet goed. Je moet goed weten welke mod je hebt en hoe alles aangesloten zit zodat je de juiste dingen koopt die met elkaar matchen. Sterker nog op die van RGC gebruiken ze bijvoorbeeld een sync stripper over de composite video lijn. Dit is dus niet wat je wilt hebben, zeker niet icm deze mod kit.
Verwijderd
Ik kan alleen meegeven, dat de N64 via s-video al een hele verbetering is ten opzichte van composiet video.laugh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:57:
Ik heb me zitten verdiepen in de N64 RGB oplossingen en ook jullie posts. En ja het gaat wel even een klus worden om uit een NTSC N64, RGB te krijgen die vervolgens naar de OSSC gaat.
Dit over de ODDV (retrotink min kloon) is voor mij persoonlijk meer dan genoeg.
Heb ook niet zoveel met de N64. De eerste 3D spellen stralen niet echt uit in welke vorm dan ook.
Nogmaals ook geen nostalgie met het systeem, mijn eerste eigen console was de GameCube.
Toen der tijd was ik volledig een PC gamer. En nu in retrospectief vind ik, de Saturn de console voor mij van die generatie.
Maar des al niet te min, veel succes met dit hele project.
Mee eens hoor! S-Video is sowieso een grote verbetering tov composite. Als ik die aansluiting had was het heerlijk geweest. Probleem bij mij echter is dat ik geen apparatuur heb die S-Video ondersteunt, maar wel een OSSC. Heb liever niet nog een apparaat hier staan, of het moet zo goed zijn dat ik daarmee de OSSC volledig kan vervangen.Verwijderd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:50:
[...]
Ik kan alleen meegeven, dat de N64 via s-video al een hele verbetering is ten opzichte van composiet video.
Dit over de ODDV (retrotink min kloon) is voor mij persoonlijk meer dan genoeg.
Maar des al niet te min, veel succes met dit hele project.
Jammer he dat ze niet gewoon RGB ondersteunen op de N64, dan was het veel makkelijker geweest...
Ik heb het TW bord in mijn NTSCU N64 geïnstalleerd, als ik me niet vergis heb ik idd ook gebruik gemaakt van de "laatste oplossing" die je hierboven noemt. Borti's firmware met de ingame toetsencombo's is epic
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ben ik de enige die de scherpte van bijvoorbeeld de UltraHDMI juist lelijk vindt? De duidelijke pixels vind ik veel beter bij 2D consoles en de 32 bit consoles aangezien die geen texture filtering hadden. Bij de N64 was een deel van de charme voor mij destijds juist dat je weinig pixels zag en alles werd gefilterd. Zoiets als de EON Super 64 benadert veel meer de look die ik me kan herinneren. De N64 haarscherp voelt voor mij ongeveer net zo raar als van die smoothing filters bij 8 bit games.
Verwijderd
Ik combineer de Nes samen met de N64 op de ODV, en nog de intentie om de Atari 2600 en/of de C64 erbij te voegen.laugh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:16:
[...]
Mee eens hoor! S-Video is sowieso een grote verbetering tov composite. Als ik die aansluiting had was het heerlijk geweest. Probleem bij mij echter is dat ik geen apparatuur heb die S-Video ondersteunt, maar wel een OSSC. Heb liever niet nog een apparaat hier staan, of het moet zo goed zijn dat ik daarmee de OSSC volledig kan vervangen.
Jammer he dat ze niet gewoon RGB ondersteunen op de N64, dan was het veel makkelijker geweest...
Een Franse N64 kan ook nog een optie zijn. Dacht alleen dat @Exorcist ook wat strubbelingen had omdat werkend te krijgen met de OSSC.
Volledige HDMI vind ik, ook afbreuk doen aan retrogamen. Snap het gemak en ja, het ziet er mooi uit, maar te mooi voor het retro gevoel.
Dan nog liever via emulatie met alle toeters en bellen.
Daarom kun je de deblur aan of uit zetten, ik zet hem meestal uit.
Hier een oude pic btw:
https://imgur.com/a/CPFDjWa
Hier een oude pic btw:
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik heb die TW mod ook en op mijn BVM is de deblur functie goed zichtbaar. Met name tekst is dan een stuk scherper. Op mijn 14 inch pvm zie je echter geen verschil.Sp33dFr34k schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:22:
Daarom kun je de deblur aan of uit zetten, ik zet hem meestal uit.
Hier een oude pic btw:
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19:53
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Niet te hard juichen Comrade! Want heb je wel een Rusky master system?didado schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:06:
Nu nog een Europese/Amerikaanse Sega Master System 1 en ik heb deze generatie compleet samen met de Famicom en de NES.
[Afbeelding]
10 second ninja DONE
Super om te zien dat er nog een speciale versie is uitgebracht. Ik moet dat filmpje even rustig gaan bekijken. Dank je!Sagat schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:22:
[...]
Niet te hard juichen Comrade! Want heb je wel een Rusky master system?
Alhoewel het geweldig is alle verschillende uitgebrachte versies te hebben. Gaat het mij meer om de uiterlijke verschillen. Voor het oog zal er tussen de "Rusky", Amerikaanse en Europese Master System 1 niet veel verschil zijn.
Ik heb bijvoorbeeld alleen de Amerikaanse NES. Wel met de grijze zapper en nog nieuw in doos de Power Pad. Dus eventueel nog de rode zapper zou nog leuk zijn.
Maar alles kost allemaal te veel geld haha dus houd ik het liever bij 1 console van welke regio die ook is.
Ik heb hier ook nog zo een Franse N64 staan op de to-do stapel. Moet zelfs nog uitzoeken wat ik exact nodig heb om die te modden. Daarna kan die op de Framemeister...Verwijderd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:13:
[...]
Een Franse N64 kan ook nog een optie zijn. Dacht alleen dat @Exorcist ook wat strubbelingen had omdat werkend te krijgen met de OSSC.
Bedankt voor de hulp trouwens!Seroczynski schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Van de week er nog maar eens mee aan de slag...
@didado die grijze zapper heb ik ook. Evenals de rode. Geen idee hoeveel van die rode.
(advies) vraagje, betreft opslag/bewaren games in dozen/boxen.
Ik moet (helaas) toch een groot aantal games gaan opslaan in dozen of plastic opbergboxen omdat ik het allemaal niet kwijt kan in de gameroom. Nu heb ik van die Ikea SAMLA opbergboxen, transparant, met van die klemmetjes om de deksel dicht te houden. Werkt prima, kunnen veel games in, stapelbaar.
Echter, waar laat ik die bakken? meeste ruimte heb ik in de kruipruimte, die is droog (geen vochtdruppels op muren etc), geisoleerd, donker uiteraard, betonnen vloer dus geen zand of andere zooi. Maar, luchtvochtigheid schommelt tussen de 70 en 80%. Dat lijkt me best hoog en die bakken sluiten niet luchtdicht af..
Wat denken jullie? Houden de games zich goed in de ikea boxen in de kruipruimte? of zou ik ze luchtdicht(er) moeten maken? bv met tochtband op de rand maar dat is niet 100% luchtdicht natuurlijk.
Ik moet (helaas) toch een groot aantal games gaan opslaan in dozen of plastic opbergboxen omdat ik het allemaal niet kwijt kan in de gameroom. Nu heb ik van die Ikea SAMLA opbergboxen, transparant, met van die klemmetjes om de deksel dicht te houden. Werkt prima, kunnen veel games in, stapelbaar.
Echter, waar laat ik die bakken? meeste ruimte heb ik in de kruipruimte, die is droog (geen vochtdruppels op muren etc), geisoleerd, donker uiteraard, betonnen vloer dus geen zand of andere zooi. Maar, luchtvochtigheid schommelt tussen de 70 en 80%. Dat lijkt me best hoog en die bakken sluiten niet luchtdicht af..
Wat denken jullie? Houden de games zich goed in de ikea boxen in de kruipruimte? of zou ik ze luchtdicht(er) moeten maken? bv met tochtband op de rand maar dat is niet 100% luchtdicht natuurlijk.
![]() | ![]() |
[ Voor 30% gewijzigd door Petje72 op 03-05-2021 08:40 ]
Ik zou ook niet in de ikea dozen iets in de kruipruimte bewaren, daar is namelijk te veel temperatuur verschil, zelf ook 14 jaar geleden achter gekomen, niet met games, maar met andere items.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Deze youtubert is net pas gestart, dus het filmpje heeft wat rough edges, maar het concept is wel interessant. Ik zal het in spoiler zetten voor degene die liever 'blanko' het filmpje ingaandidado schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:58:
[...]
Super om te zien dat er nog een speciale versie is uitgebracht. Ik moet dat filmpje even rustig gaan bekijken. Dank je!
Alhoewel het geweldig is alle verschillende uitgebrachte versies te hebben. Gaat het mij meer om de uiterlijke verschillen. Voor het oog zal er tussen de "Rusky", Amerikaanse en Europese Master System 1 niet veel verschil zijn.
Ik heb bijvoorbeeld alleen de Amerikaanse NES. Wel met de grijze zapper en nog nieuw in doos de Power Pad. Dus eventueel nog de rode zapper zou nog leuk zijn.
Maar alles kost allemaal te veel geld haha dus houd ik het liever bij 1 console van welke regio die ook is.
spoiler:
Het is echt een officiele sega console, daarom mogelijk interessant, maar het komt neer op een budget versie, rf only, geen card reader slot meer, geen power lampjes meer en geschikt gemaakt coor secam tv signaal.
Qua verzamelen ben ik sowieso niet de source om van uit te gaan (weekend gespendeerd met ruzie maken met mijn xbss om te zorgen dat ie dc games kan spelen, terwijl er 2 meter achter me een echte dreamcast staat
Maar ik ben het met je eens dat als je van de grote regio's een master system hebt dat je dan gedekt bent. Persoonlijk ben ik dan meer van een oplossing die alles speelt.
Dus voor master system heb ik tot nu toe dan mijn megadrive die via mijn everdrive de ms games voor zover ik weet perfect afspeelt. Mocht ik nou iets tegenkomen wat ik heel graag wil spelen, en de md doet dit niet goed, dan zou ik vroeger wellicht nog een echte ms overwogen hebben, maar met mister is dat gewoon onnodig.
Wel zou ik het idd voor plankvullen of iets van een display kabinet wel tof vinden om een master system (Versie one) te hebben gewoon omdat ik de looks super vet vind.......haha ben ik zelf stiekum ook een verzamelaar in ontkenningsfase......
En zelfde geld voor ps1, ik geloof gelijk dat er sommige games zijn die de ps2 niet perfect afspeelt, en ja cheapskate die ik ben zou ik wel het liefste dan via mijn freemcboot die games van hd spelen......maar goed ps1 draait goed tot goed genoeg op mijn antieke potatoe pc en voor 'het echie' geloof ik ook nog wel dat mister dit voorelkaar zal krijgen, en worst case scenario dat dit niet het geval is. dan vast wel een mister 2 of ander device in den toekomst.......
Mocht ik ook de lotterij winnen ja dan uiteraard wel dedicated ps1 etc etc.....hoewel ik me zelf in zo'n scenario afvraag hoeveel ik het echt zou spelen.....ik merk gewoon dat mijn interesse gebied toch vooral ligt in de 16bit hoek, hoewel de latere consoles natuurlijk nog steeds veel goede 2d games hebben die ik met die periode associeer.
10 second ninja DONE
Voor mijn mede verzamelaars, wij hebben wat games waar wij vanaf willen, heb ze bij Vraag & Aanbod geplaatst, ik plaats hier even de link omdat sommige games niet bekend waren bij Tweakers.net.
Haha heerlijk toch dat tweaken om het voor elkaar te krijgen en dan nog meerdere opties zien.Sagat schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:51:
[...]
Qua verzamelen ben ik sowieso niet de source om van uit te gaan (weekend gespendeerd met ruzie maken met mijn xbss om te zorgen dat ie dc games kan spelen, terwijl er 2 meter achter me een echte dreamcast staat)
Maar ik ben het met je eens dat als je van de grote regio's een master system hebt dat je dan gedekt bent. Persoonlijk ben ik dan meer van een oplossing die alles speelt.
Dus voor master system heb ik tot nu toe dan mijn megadrive die via mijn everdrive de ms games voor zover ik weet perfect afspeelt. Mocht ik nou iets tegenkomen wat ik heel graag wil spelen, en de md doet dit niet goed, dan zou ik vroeger wellicht nog een echte ms overwogen hebben, maar met mister is dat gewoon onnodig.
Wel zou ik het idd voor plankvullen of iets van een display kabinet wel tof vinden om een master system (Versie one) te hebben gewoon omdat ik de looks super vet vind.......haha ben ik zelf stiekum ook een verzamelaar in ontkenningsfase......
En zelfde geld voor ps1, ik geloof gelijk dat er sommige games zijn die de ps2 niet perfect afspeelt, en ja cheapskate die ik ben zou ik wel het liefste dan via mijn freemcboot die games van hd spelen......maar goed ps1 draait goed tot goed genoeg op mijn antieke potatoe pc en voor 'het echie' geloof ik ook nog wel dat mister dit voorelkaar zal krijgen, en worst case scenario dat dit niet het geval is. dan vast wel een mister 2 of ander device in den toekomst.......
Mocht ik ook de lotterij winnen ja dan uiteraard wel dedicated ps1 etc etc.....hoewel ik me zelf in zo'n scenario afvraag hoeveel ik het echt zou spelen.....ik merk gewoon dat mijn interesse gebied toch vooral ligt in de 16bit hoek, hoewel de latere consoles natuurlijk nog steeds veel goede 2d games hebben die ik met die periode associeer.
Ik ben zelf altijd aan het knutselen met de shaders in Retroarch en dan wil mijn dikke pc het niet trekken en ga dan Destruction Derby 2 spelen om me weer tot rust te brengen.
Ik ben wel de meest saaie verzamelaar in dit forum. Ik koop een gloedje nieuwe in box en doe er dan niets mee haha. Maar het compleet krijgen van mijn mint/nieuw collectie is wel een leuke uitdaging.
En het openen van dit spul geeft toch nog een beetje het magie van vroeger terug.
Ik zou mijn geld ook nog wel in alle SD card oplossingen voor iedere console willen spenderen. En er hele dagen mee bezig zijn. Maar dat lukt nu gewoon niet financieel gezien als je oude consoles in nieuwstaat wil kopen.
Iedereen heeft zijn eigen manier/mogelijkheden om zich te vermaken met dit retro spul. En dat maakt dit forum zo divers.
Ik wil binnenkort mijn NES laten voorzien van nieuwe condensators, ken die ook meteen weer vooruit. Misschien naderhand ook nog de N64, maar weet niet of dat slim is.
Mag ik vragen hoe jij de eeprom hebt gedesoldeerd/verwijderd? Want ik heb het idee dat jij van geluk mag spreken dat je maar 2 pads hebt losgetrokken...Bruiser schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:32:
[Afbeelding]
Ook zou ik eerst alle oude tin verwijderen, voordat je een nieuwe EEPROM plaatst. Op Youtube staan wel tutorials over hoe je SMD componenten vervangt/soldeert...
@Seroczynski lijkt idd gelijk te hebben, de onderste pad gaat naar R19 en bovenste naar R21. Heb je de oude pads nog? Daar zitten, zo te zien, de traces nog aan en kan je, enigszins, bevestigen waar ze naartoe gingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vuikie op 03-05-2021 10:42 ]
Ik heb in het verleden ook dergelijke problemen gehad, toen deed ik het nog met mijn soldeerbout (CIC op de SNES). Voor de PC Engine Duo die inmiddels onderweg is heb ik een "Hot Air Rework Station 585D" aangeschaft nadat ik Voultar daarover hoorde praten. Van AlieExpress voor € 35,- incl. verzendkostenVuikie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:37:
[...]
Mag ik vragen hoe jij de eeprom hebt gedesoldeerd/verwijderd? Want ik heb het idee dat jij van geluk mag spreken dat je maar 2 pads hebt losgetrokken...![]()
Ook zou ik eerst alle oude tin verwijderen, voordat je een nieuwe EEPROM plaatst. Op Youtube staan wel tutorials over hoe je SMD componenten vervangt/soldeert...
@Seroczynski lijkt idd gelijk te hebben, de onderste pad gaat naar R19 en bovenste naar R21. Heb je de oude pads nog? Daar zitten, zo te zien, de traces nog aan en kan je, enigszins, bevestigen waar ze naartoe gingen.
I-Ninja was geweldig inderdaad, speelde 'm vroeger op de Xbox. Erg aan te raden!Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:51:
Vandaag maar eens een game uit de kast gepakt die ik nog nooit heb gespeeld. Iemand bekend met deze game? Echt heel tof, beetje een soort jak and daxter. Volgens mij is dit een hidden gem!
[Afbeelding]
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik had altijd interesse in die game en zweer dat ik hem ook ergens heb (digtaal?) maar kan me er maar bar weinig van herinneren.....Grumpmeister schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:10:
[...]
I-Ninja was geweldig inderdaad, speelde 'm vroeger op de Xbox. Erg aan te raden!
10 second ninja DONE
Dit zou ik niet doen, het karton heeft veel last van schommelende luchtvochtigheid. Zelf bewaar ik nu mijn games ook in die bakken, echter op zolder. Ik doe het vooral in die bakken om eventuele papiervisjes tegen te gaan.Petje72 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:03:
(advies) vraagje, betreft opslag/bewaren games in dozen/boxen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Vertoont de NES problemen dan? Op een verroest model na (uit garagevondst) heb ik nog nooit een NES met slechte elco`s gezien..Linksquest schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:23:
Ik wil binnenkort mijn NES laten voorzien van nieuwe condensators, ken die ook meteen weer vooruit. Misschien naderhand ook nog de N64, maar weet niet of dat slim is.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dat is wel te herstellen hoor. Je ziet duidelijk de traces van je 2 gesloopte pads lopen naar de nabijgelegen weerstandjes, gewoon draadje jumperen naar de pootjes en klaar. Rest ziet er netjes uit. Ik weet niet hoe je dit gedaan hebt, maar voor de volgende keer zou ik aanraden genoeg flux gebruiken en met hot air station warm maken (omliggende gebied goed afdekken en goed richten), daarna kun je hem met een tangetje zo eraf halen.Bruiser schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:32:
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Sp33dFr34k op 03-05-2021 11:56 ]
Zolder staat al vol met andere zooiJumpman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Dit zou ik niet doen, het karton heeft veel last van schommelende luchtvochtigheid. Zelf bewaar ik nu mijn games ook in die bakken, echter op zolder. Ik doe het vooral in die bakken om eventuele papiervisjes tegen te gaan.
Ik zie deze nu bij Blokker, wel redelijk duur maar als ie echt luchtdicht is wel waard voor storage van games
https://www.blokker.nl/ir...repen---70-l/1386984.html < toevallig nu tot 9 mei 2 + 1 gratis
misschien als extra 1 of 2 van die droogmiddelzakjes er bij.
Ik zou dan toch wat plaats maken op de zolder. Een kelder is echt geen goede plaats. De vochtigheid schommelt daar te sterkPetje72 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Zolder staat al vol met andere zooi![]()
Ik zie deze nu bij Blokker, wel redelijk duur maar als ie echt luchtdicht is wel waard voor storage van games
https://www.blokker.nl/ir...repen---70-l/1386984.html < toevallig nu tot 9 mei 2 + 1 gratis
misschien als extra 1 of 2 van die droogmiddelzakjes er bij.
Spullen die op zolder liggen zijn ook niet geschikt voor de kelder/kruipruimte, daarom staan ze ook op zolderEkfad schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:05:
[...]
Ik zou dan toch wat plaats maken op de zolder. Een kelder is echt geen goede plaats. De vochtigheid schommelt daar te sterk
Ik heb me 6 van de Iris dozen gekocht, moest toch nog extra boxen hebben. Ga met eentje testen in de kruipruimte, gooi een hygrometer in dat ding en houdt dat eens in de gaten.
Nee geen problemen, maar wil alles een beetje voor zijn. Is mijn eigen model nog van 32 jaar geleden.Michael Knight schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:40:
[...]
Vertoont de NES problemen dan? Op een verroest model na (uit garagevondst) heb ik nog nooit een NES met slechte elco`s gezien..
Verwijderd
En anders een opslag huren? Beetje kosten, baten verhaal. Als je het in de kelder plaatst en alles kan je straks weggooien, hoeveel heeft je dat gekost t.o.v. het huren van een opslag.Petje72 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:14:
[...]
Spullen die op zolder liggen zijn ook niet geschikt voor de kelder/kruipruimte, daarom staan ze ook op zolder![]()
Ik heb me 6 van de Iris dozen gekocht, moest toch nog extra boxen hebben. Ga met eentje testen in de kruipruimte, gooi een hygrometer in dat ding en houdt dat eens in de gaten.
Thanks voor de tip maar zoveel games zijn het nietVerwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:49:
[...]
En anders een opslag huren? Beetje kosten, baten verhaal. Als je het in de kelder plaatst en alles kan je straks weggooien, hoeveel heeft je dat gekost t.o.v. het huren van een opslag.
Wat nog een optie is om de spullen die op zolder staan in die luchtdichte boxen te doen en in de kruipruimte te zetten en de games naar de zolder. Die zolderspullen zijn minder waardevol dan de games. Echter op zolder kan het in zomer weer flink warm worden. Ach ja, het leven van een retrogameverzamelaar gaat niet altijd over rozen
Mijn collectie staat, voor het grootste gedeelte, al jaren in dozen op zolder. Compleet belachelijk natuurlijk, zeker aangezien het dan ook nog eens een bergzolder is. Moeilijk toegankelijk en ik kan er niet in rechtstaan.
Had daarom ook voor mezelf beslist dat ik teveel spullen heb en dringend moet opruimen. En toch, eens om de zoveel tijd bijt de microbe terug en begin ik opnieuw bij te kopen 🤪
Had daarom ook voor mezelf beslist dat ik teveel spullen heb en dringend moet opruimen. En toch, eens om de zoveel tijd bijt de microbe terug en begin ik opnieuw bij te kopen 🤪
Ik heb dat met flux, een gewone soldeerbout en desoldeerbraid gedaan. Maar niet goed dus (lees: iets te bruut geweest)... les geleerd voor volgende keer!Vuikie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:37:
[...]
Mag ik vragen hoe jij de eeprom hebt gedesoldeerd/verwijderd? Want ik heb het idee dat jij van geluk mag spreken dat je maar 2 pads hebt losgetrokken...![]()
Oude soldeer wordt idd nog verwijderd.
Oude pads bekeken en op één ervan zat inderdaad een minuscule trace aan. Jullie zullen dus wel gelijk hebben wbt de connecties.
Thanks!Sp33dFr34k schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:50:
[...]
Dat is wel te herstellen hoor. Je ziet duidelijk de traces van je 2 gesloopte pads lopen naar de nabijgelegen weerstandjes, gewoon draadje jumperen naar de pootjes en klaar. Rest ziet er netjes uit. Ik weet niet hoe je dit gedaan hebt, maar voor de volgende keer zou ik aanraden genoeg flux gebruiken en met hot air station warm maken (omliggende gebied goed afdekken en goed richten), daarna kun je hem met een tangetje zo eraf halen.
[Afbeelding]
Een hotair reworkstation bezit ik niet (staat wel in de planning om aan te schaffen maar wist niet welke te kiezen). Vanaf dan doen we het zoals het hoort 😄
Verwijderd
Over de collectie gesproken, hoe doen jullie het met daglicht? Of komt er op jullie gameroom helemaal geen daglicht? Ik heb een groot raam en daar heb ik nu folie op geplakt die 99% van de UV straling tegenhoudt. Ben benieuwd hoe andere dit opgelost hebben.
Ik zit op een zolderkamer met twee grote dakramen, die staan in de lente en zomer ook vaak open. Maak me niet zo druk om zonlicht.
UV werend Folie is inderdaad de beste manier
Zonlicht heeft zeker een effect heb zat verzamelaars gezien waarbij een kant van games of console dozen best wat verkleurd zijn terwijl ze voor de rest in nieuwstaat waren. en natuurlijk licht verkleurde game dozen bij met name de sega games is erg zonde.
Als je heel nette onverkleurde game/console dozen hebt dan is UV werend folie een must have verkleuring zal gebeuren als het jarenlang in het zonlicht zal staan.
Zonlicht heeft zeker een effect heb zat verzamelaars gezien waarbij een kant van games of console dozen best wat verkleurd zijn terwijl ze voor de rest in nieuwstaat waren. en natuurlijk licht verkleurde game dozen bij met name de sega games is erg zonde.
Als je heel nette onverkleurde game/console dozen hebt dan is UV werend folie een must have verkleuring zal gebeuren als het jarenlang in het zonlicht zal staan.
[ Voor 36% gewijzigd door gast7 op 03-05-2021 16:15 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb een groot raam, maar het boeit mij ook niet echt, hoewel ik bij de grote redesign wel wil gaan voor dichtere kasten. Heb er nu een met gedeeltelijk glazen deuren.Seroczynski schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:10:
Ik zit op een zolderkamer met twee grote dakramen, die staan in de lente en zomer ook vaak open. Maak me niet zo druk om zonlicht.
10 second ninja DONE
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/CxrhObNDMwMMcTh8an486ybg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7dmpbTb8SCroiOAq4QajAQDP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/65XcaV2M7c6X3CgZtExYhzE6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OkoJjJ5LHz3bAQuZnaREslh9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CRObV7otffXkRUTHP1Wkh37g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WnLooXZXe4I23Mms4opzqv6H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/El3dA2tnlxMEvZLUXvhElrwN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mrrdxf8qrga35jcPVGq0xx46.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/k9RszaMzyoiELq3LcMEkYZDR.jpg?f=fotoalbum_tile)