Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:12
Vandaag op MP een coole retro TV kunnen scoren, de 14GR1220/10B zogenaamde Philips Space Helmet TV. Hij is bijna in nieuwstaat, met de originele afstandsbediening en alles werkt perfect. De al wat oudere heer had hem ooit als relatiegeschenk gekregen, ding heeft misschien 1 dag aan gestaan :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq3RTQFQBzPLprjHFE8SYC9gkbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jWHWZsWyXZASrktroFnfGYW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ESSI2GD1gfkKJ8rkaITiL7fHPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IDf6GTkHTZ6tbrzlrDPmuVL.jpg?f=fotoalbum_large

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sGhw_RypB_9Jc4MdQV-1BTat5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S679Q2QlF0PALGYF4bU1kcP9.jpg?f=fotoalbum_large

Paar spelletjes gekocht voor 5 euro per stuk. Nieuw. Ik ben blij dat de man niet op ebay heeft gekeken.
Petje72 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:42:
Vandaag op MP een coole retro TV kunnen scoren, de 14GR1220/10B zogenaamde Philips Space Helmet TV. Hij is bijna in nieuwstaat, met de originele afstandsbediening en alles werkt perfect. De al wat oudere heer had hem ooit als relatiegeschenk gekregen, ding heeft misschien 1 dag aan gestaan :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! Staat me nog bij van vroeger, werd volgens mij best vaak in advertenties gebruikt? Netjes!!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:10:
[Afbeelding]

Paar spelletjes gekocht voor 5 euro per stuk. Nieuw. Ik ben blij dat de man niet op ebay heeft gekeken.
Al wat op vraag en aanbod gegooid? dacht dat @Seroczynski nog wel interesse had in boxed Gamegear spellen.

• BarôZZa
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:05:
[...]

Al wat op vraag en aanbod gegooid? dacht dat @Seroczynski nog wel interesse had in boxed Gamegear spellen.
Nog niet, ik heb het een paar minuten geleden gekocht. Moet eerst nog rustig uitzoeken wat alles waard is. Weet ook niet of V&A de beste plek gaat zijn, aangezien het natuurlijk een niche markt is.

Overigens stoort me wel hoe het werkt in de gameswereld. Het is een prachtige set, maar eigenlijk kan ik er niet heel veel mee. Als ik het open maak verliest het z'n waarde :+

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:26:
[...]

Nog niet, ik heb het een paar minuten geleden gekocht. Moet eerst nog rustig uitzoeken wat alles waard is. Weet ook niet of V&A de beste plek gaat zijn, aangezien het natuurlijk een niche markt is.

Overigens stoort me wel hoe het werkt in de gameswereld. Het is een prachtige set, maar eigenlijk kan ik er niet heel veel mee. Als ik het open maak verliest het z'n waarde :+
V&A is denk ik altijd nog beter dan marktplaats, en ik tag (heet dat zo?) expres iemand van hier, denk dat het met liefhebbers onderling wel beter gaat.

Zo'n folie doet voor mij helemaal niks. Wij gaan best zorgvuldig met onze spullen om maar, het zijn voor ons wel gebruiksvoorwerpen.
De iets duurdere titels staan hier ook gewoon tussen de rest in.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

markvt

Peppi Cola

Ik zie wel een aantal doosjes die (nog ;)) niet als scan op smspower.org staan.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooie koop hoor! zou zelf ook wel zo'n Tetris doosje willen, puur voor de nostalgie. Prachtige tijden met de GameBoy gehad <3

39

• BarôZZa
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:35:
[...]

V&A is denk ik altijd nog beter dan marktplaats, en ik tag (heet dat zo?) expres iemand van hier, denk dat het met liefhebbers onderling wel beter gaat.

Zo'n folie doet voor mij helemaal niks. Wij gaan best zorgvuldig met onze spullen om maar, het zijn voor ons wel gebruiksvoorwerpen.
De iets duurdere titels staan hier ook gewoon tussen de rest in.
Normaal gesproken ben ik ook zo. Ik geef zelfs niet zoveel om nieuw, boxed en dergelijke, als ik het maar kan spelen.

Maar zo vaak kom je geen collectie splinternieuwe games van 30 jaar geleden tegen waarvan een berg in een hele goede staat zijn bewaard.

De Tetris games zijn ook wel interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YpQefekt2BSou2NvZZjxy1q6Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsERhtk2PRLiKUzcM1iNOngE.jpg?f=fotoalbum_large

Kleinere doos dan de normale NES games. Blijkbaar was dit de variant in Singapore, wat een enorm kleine markt moet zijn geweest (Hong Kong is weer een andere versie en in Japan was het allemaal Famicom).
Het is mij nog onduidelijk of ze wel of niet op de PAL NES werken. De een zegt van wel, de ander van niet. Cartridge van die van mij zijn ook lichtgrijs vergeleken met de Europese,

Ik zag op internet wel een Bart Smit versie met een grotere doos en uit het jaar 1990(die van mij zijn uit 1989).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBj-wb-OqOBceB_TnZ33QnpdaNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x95CdmabO8qZaJb1vck2Mf3x.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfUZswOB4jhzOglJX6dDSxwzLt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5c0Ypr0T7D4oQhQIMNgIePFg.jpg?f=user_large

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:28:
[...]

Normaal gesproken ben ik ook zo. Ik geef zelfs niet zoveel om nieuw, boxed en dergelijke, als ik het maar kan spelen.

Maar zo vaak kom je geen collectie splinternieuwe games van 30 jaar geleden tegen waarvan een berg in een hele goede staat zijn bewaard.

De Tetris games zijn ook wel interessant.

[Afbeelding]

Kleinere doos dan de normale NES games. Blijkbaar was dit de variant in Singapore, wat een enorm kleine markt moet zijn geweest (Hong Kong is weer een andere versie en in Japan was het allemaal Famicom).
Het is mij nog onduidelijk of ze wel of niet op de PAL NES werken. De een zegt van wel, de ander van niet. Cartridge van die van mij zijn ook lichtgrijs vergeleken met de Europese,

Ik zag op internet wel een Bart Smit versie met een grotere doos en uit het jaar 1990(die van mij zijn uit 1989).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens was Singapore een voormalig Britse kolonie. En van daaruit hebben ze ook wat Britse/Europese gemeenschappen. Ze hebben daar ook de Pal standaard in tegenstelling tot NTSC wat in de omliggende landen wordt gebruikt. ;)

Verwijderd

@Exorcist ken je deze editie al? Wel tof gedaan met de regen op het doosje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_GQqAlh-iZ9Gu0Nt_sCncjUSRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eo0tOOAGXG3pGJ2AIM5Yfena.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:36:

[Afbeelding]
Jazeker :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAXxwyjH06xXa5nKuRrsPLiU4H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NLtNnCpiHCjdOZtmMto1FXK.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik een spel heel tof vind (Heavy Rain, Kingdom Come Deliverance bijv.) dan probeer ik echt alles te halen wat er te halen valt. Helaas is er van HR nooit een echte CE geweest. Van KCD heb ik een collector's edition (en het spel letterlijk 5x op disc totaal voor XB en PS) maar deze heeft ook nog een tweede CE. Staat ook nog op het lijstje :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qszo2xOCnVEe3ocKm7nSay81r_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeCxtKxoSo0oNnDc2Mq5j3jF.jpg?f=fotoalbum_large

Bezig om de (onbekraste!) PS3 Slim die ik vandaag binnen kreeg (15 Euro :+ ) in te richten voor alle 3D games. Heb de kronkel in m'n kop om allemaal dedicated consoles te hebben (speciaal voor Linux, 3D, PS4 VR bijv.) dus het kwam goed uit. Kan straks mooi bij het 3D display komen te staan. Ook vier 3D brillen van Sony binnen (de enige die ik nog had werkt via BT en niet via IR dus werkte niet). Alles installeren waar nodig en updaten, zeker met spellen als GT5 nodig om "gelijk" aan de gang te gaan i.p.v. wachten op installaties.

360 gisteren dus al gedaan, maar daar zijn minder 3D games voor. Ook zijn de updates véél kleiner dus ipv daarvan die spellen naar de HDD gekopieerd.

n.b. door de overbelichting lijkt het alsof Mortal Kombat een Essentials versie is. Het is echter een normale versie, geen idee hoe dit kan. :$

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 21-04-2021 21:43 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:42:
[Afbeelding]

Bezig om de (onbekraste!) PS3 Slim die ik vandaag binnen kreeg (15 Euro :+ ) in te richten voor alle 3D games. Heb de kronkel in m'n kop om allemaal dedicated consoles te hebben (speciaal voor Linux, 3D, PS4 VR bijv.) dus het kwam goed uit. Kan straks mooi bij het 3D display komen te staan. Ook vier 3D brillen van Sony binnen (de enige die ik nog had werkt via BT en niet via IR dus werkte niet). Alles installeren waar nodig en updaten, zeker met spellen als GT5 nodig om "gelijk" aan de gang te gaan i.p.v. wachten op installaties.

360 gisteren dus al gedaan, maar daar zijn minder 3D games voor. Ook zijn de updates véél kleiner dus ipv daarvan die spellen naar de HDD gekopieerd.

n.b. door de overbelichting lijkt het alsof Mortal Kombat een Essentials versie is. Het is echter een normale versie, geen idee hoe dit kan. :$
Netjes! Zijn dit ook alle 3d games? Of zijn er meer op de markt?
BarôZZa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:10:
[Afbeelding]

Hoooooly shit wat is dat voor een absurde haul zeg, verdomme. Ik zie dat ik getagged ben, maar ga je deze doorverkopen dan?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
[...]

Je kan altijd een gebruikt exemplaar kopen en een gesealde wegdoen dan is het haast een ruil waarbij je er extra geld aan overhoudt.

En als de doosjes je niet eens uitmaken. carts zonder doos zijn spot goedkoop qua game gear.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooi TV zeg, ziet er erg nice uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:53
Ter info, ik heb gisteren Pokemon Snap verkocht https://www.catawiki.nl/l/47330619 8) 8)7

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:26
Ik kan me de tijd nog herinneren dat ebay vol stond met Duitse Pokémon Snap voor €20 ofzo. Nooit gekocht, want ik wil geen Duitse games. Tsja, had ik toen maar beter geweten. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• gast7
je had ook vaak nieuw stock zonder plastic seal dat maakt een aardig verschil qua prijs

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
[...]

Mocht je iemand zoeken, dan heb ik evt ook wel interesse. Vind het wel leuk om wat Game Gear games te hebben staan, zeker nu ik een (modded) GG heb :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Raem schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:24:
[...]

Ik kan me de tijd nog herinneren dat ebay vol stond met Duitse Pokémon Snap voor €20 ofzo. Nooit gekocht, want ik wil geen Duitse games. Tsja, had ik toen maar beter geweten. :P
Ja, ik blijf spijt houden van de Zelda Ocarina of Time, nieuw bij de Intertoys..25 Gulden. Zelfde voor de Atari Jaguar, 25 Gulden nieuw () toen ze gedumpt werden. :P

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:36:

[Afbeelding]
Oh dat is wel gaaf! Is dat echt textuur? Of is het gewoon print dat net druppels lijken?

• RJL86
Haha nice!

De bedragen voor Pokemon games gaan echt door het dak op dit moment.

• Raem
Exorcist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:41:
[...]

Ja, ik blijf spijt houden van de Zelda Ocarina of Time, nieuw bij de Intertoys..25 Gulden. Zelfde voor de Atari Jaguar, 25 Gulden nieuw () toen ze gedumpt werden. :P
Ik heb dan wel weer destijds Suikoden II bij de Free Record Shop gekocht voor €25. Dus het zit niet alleen maar tegen. :P

• BarôZZa
Seroczynski schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:36:
[...]

Hoooooly shit wat is dat voor een absurde haul zeg, verdomme. Ik zie dat ik getagged ben, maar ga je deze doorverkopen dan?
Ik denk op den duur, maar ik heb geen idee nog hoe of wat. In de eerste plaats alles naar Nederland zien te krijgen.

Maar voor de rest is het denk ik vooral zaak om vooral zaken uit te zoeken en geen overhaaste beslissingen te nemen. De markt voor mint/graded games voor collectors is een totaal andere wereld dan die van de gamers. Losse carts zijn een paar euro, maar de enige sealed versie van Streets of Rage 2 op eBay heeft een buy now van 450 euro 8)7 . Ik heb er twee in betere staat. Andere games zijn niet eens te vinden, laat staan nieuw in doos.

Hoe graag ik anderen ook een plezier doe met die games, ik wil voorkomen dat ik iets voor veel te weinig weg doe(dat is me al vaker gebeurd). Ik bezoek al wel zo'n 15 jaar lang van die retro games zaken in het buitenland, dus ik weet ook dat dit een once in a lifetime dingetje is. Misschien knal ik het wel in een storage box en kijk ik er over 10 jaar weer naar. Vermoed dat alles in waarde zal stijgen aangezien het de golden age van de home consoles/handhelds is. Tijd dat je nog cartridges had, geen internet, discs en een library die niet al te groot is waardoor het interessant is voor verzamelaars.
Bruiser schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:31:
Nieuw ontvangen vandaag:

[Afbeelding]

Deze is nog sealed en in mint conditie.
Toen ze in de winkels lagen had ik er geen interesse in wegens de slechte reviews. Toch blij dat ik alsnog een sealed exemplaar heb.
Mag men sealed Snes en MegaDrive gaan vergezellen. Nu nog een sealed nes vinden voor een leuke prijs en we zijn compleet wat mij betreft 😊

Een N64, Saturn of Dreamcast Mini zal er wel nooit komen vrees ik...
Volgens mij werden de n64 geruchten wel steeds sterker, enige nadeel is dat ze met die licentie hel niet alle titels erop krijgen die 'we' graag zouden willen. Maar kan (daardoor) ook nog wel maanden tot jaren duren.

Maar wat geen geruchten zijn, is die pce mini consoles. Lijkt me qua verzamen tof, met ook nog is 3 regionale versies als je echt serieus bent ;)

verder heb je nog de neo geo mini's maar dat zijn er inmiddels zoveel dat verzamelen daar van wel erg uitgebreid en daarmee duur word (wel echt typisch neo geo op die manier :P )

En wil je dan bijvoorbeeld ook die (imho lompe) stick? Blij dat ik geen 'echte' verzamelaar ben O-)

10 second ninja DONE

• BarôZZa
Exorcist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:41:
[...]

De Jaguar bij de Intertoys kan ik me ook nog heel helder herinneren. Volgens mij waren ze wel iets duurder(50 gulden dacht ik) en hadden ze amper games. Voor een jongen als die leefde op een paar euro zakgeld net teveel issues. Bovendien las ik de PU en wist ik dat het een dode console was.

Wel altijd jammer gevonden dat ik het niet had gedaan. Daarna heb ik me voorgenomen dat ik afgeprijsde consoles altijd meteen meeneem. Gameboy Micro en 2DS voor een paar tientjes kunnen kopen bij de Intertoys/Bart Smit.

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:08:
[...]

De Jaguar bij de Intertoys kan ik me ook nog heel helder herinneren. Volgens mij waren ze wel iets duurder(50 gulden dacht ik) en hadden ze amper games. Voor een jongen als die leefde op een paar euro zakgeld net teveel issues. Bovendien las ik de PU en wist ik dat het een dode console was.

Wel altijd jammer gevonden dat ik het niet had gedaan. Daarna heb ik me voorgenomen dat ik afgeprijsde consoles altijd meteen meeneem. Gameboy Micro en 2DS voor een paar tientjes kunnen kopen bij de Intertoys/Bart Smit.
Ik heb toen de jaguar en lynx niet meer relevant waren, heel veel spellen gekocht voor een paar gulden bij de intertoys. Helaas heb ik daar ook niks meer van.

• BarôZZa
Sagat schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:06:
[...]

Volgens mij werden de n64 geruchten wel steeds sterker, enige nadeel is dat ze met die licentie hel niet alle titels erop krijgen die 'we' graag zouden willen. Maar kan (daardoor) ook nog wel maanden tot jaren duren.
Enige nadeel? N64 is nog steeds complex qua emulatie en verder heb je nog praktische zaken zoals de controllers(ga je weer die brakke analog stick gebruiken? rumble?), of er vier controller ports in moeten etc.

Ga je in hogere resoluties renderen of ga je voor de authentieke look? Hogere framerates of de brakke originele framerates?

Nog los van dat heel veel games uit dat tijdperk niet zo goed meer spelen anno 2021. Ik denk dat Nintendo geen Playstation Classic fiasco wilt.
controller is een dingetje eens. al hoewel als dat gewoon usb is zou je wellicht wat kunnen spelen met de opties. Dus in de praktijk wel te overzien. Verwacht ook dat de meeste fans hier niet te zwaar aan zullen tillen.

Qua looks, denk dat ze 'gewoon' wat keuzen moeten inbouwen. Op zich zou dat te overzien moeten zijn, al hoewel nintendo op emulatie vlak wel vaak wat stug en eigenwijs is! Hoewel ik geloof dat ze de grootste klachten over super mario all stars uiteindelijk redelijk weggepatched hebben! Dus wellicht beoordeel ik ze hier teveel op het verleden

Framerates: ja hier heb je ook wel dingetje, wellicht ook hierbij keuze geven maar zou me verbazen als ze zo ver zouden gaan.

game selectie: mja dat is natuurlijk subjectief, hoewel het (gebrek aan) diepte van de library wellicht ervoor zorgt dat je niet zo'n mooie lijst met goede games uit diverse genres krijgt als met name die van de snes (hoewel ook de md en imho dan nes & pce mini ook goede selecties hadden)

Maar als licenties idd geen probleem zijn, zou je toch wel 20-30 games moeten kunnen verzinnen die goed en leuk zijn, ook nu nog.

10 second ninja DONE

• gast7
Kon mij herinneren dat men nogal teleurgesteld was in de game selectie.

Ps1 classic had best een succes kunnen worden dat was de grootste flop. vrij matige selectie de hype was nogal minder daardoor.

Had echt vage keuze's als classics mr driller,intelligent cube syphon filter een random rpg in wild arms super puzzle fighter turbo? Ik zou bijna zeggen dat 60% niet bepaald the best wat de ps1 te bieden had. misschien zelfs matige titels en dat is erg jammer gezien de fantastische library van de ps1.

Snes en nes mini waren enkel de toppers de titels die men wou.

Mindere emulatie was slechts een mini tegenvaller in vergelijking. Best wel ironisch gezien veel mensen het toch gingen hacken voor haast de volle library.

Denk dat licenties sony wel hard hebben geraakt

Maar man man man ps1 classic had niet eens een crash bandicoot of spyro game |:(

Ik bedoel met nintendo waren haast alle games die erop zaten Nintendo. Ze hoefden enkel Konami en square te overhalen voor bepaalde titels.

[ Voor 47% gewijzigd door gast7 op 22-04-2021 12:15 ]

• RJL86
Ik zou persoonlijk een Gameboy Advance classic of gewoon de originele Gameboy Classic willen zien. Dat is een instant buy voor mij.

Verwijderd

Volgens mij was het de grootste flop van de ps1 dat de emulatie heel brak was/is. De games draaide gewoon niet goed. Dat kwam ook uit de reviews. Daarom heeft iedereen hem links laten liggen.

• gast7
De hype was al weg toen men de library zag

Nogmaals zat niet eens een enkele spyro of crash bandicoot game op. iconen van het systeem die in deze lijst hadden moeten zitten zaten hier niet in. parappa the rapper ape escape medieval klonoa 8)7

los van de vage keuzes als super puzzle fighte turbo en dergelijken 60% van die lijst waren geen ps1 classics. niemand had erom gevraagd. Bij de nes en snes classic was zowat alles de over het algemeen goeie gewilde titels dat is best slikken met de ps1 classic. en dan was die ook nog eens 100 euro wat duurder was dan voormalige classics en natuurlijk minder titels 20 stuks. Jammer dat turtles in time en chrono trigger er niet op stonden maar voor de rest had je zowat alles wel.

De mindere emulatie was slechts de kers op de taart. en was overigens niet zo slecht ik denk dat ze dat gedeelte een stuk minder hard gingen aanpakken als de selectie gewoon goed was. game selectie is de nummer 1 reden of iemand het ding eigenlijk in huis ging halen.

[ Voor 61% gewijzigd door gast7 op 22-04-2021 12:35 ]

Verwijderd

Parappa the rapper en klonoa zijn games die heel slecht hebben verkocht. Dus om de erop te zetten zou ik vreemd vinden.

Er zitten echt wel meer dan 60% ps1 klassiekers tussen. Blijkbaar moesten er keuzes gemaakt worden qua budget. Maar volgens mij zijn de games die er op staan een prima lijst.

Battle Arena Toshinden
Cool Boarders 2
Destruction Derby
Final Fantasy VII
Grand Theft Auto
Intelligent Qube
Jumping Flash!
Metal Gear Solid
Mr. Driller
Oddworld: Abe’s Oddysee
Revelations: Persona
Rayman
Resident Evil Director’s Cut
R4: Ridge Racer Type 4
Super Puzzle Fighter II Turbo
Syphon Filter
Tekken 3
Tom Clancy’s Rainbow Six
Twisted Metal
Wild Arms

• gast7
Intelligent Qube
battle arena toshinden
Jumping Flash!
cool boarders 2
Mr. Driller
Rayman
Super Puzzle Fighter II Turbo
Syphon Filter
Tom Clancy’s Rainbow Six
Wild Arms

Deze titels hadden nooit in de ps1 classic moeten zitten.
Ik zou zelfs voor de iconische games andere delen van games erop zetten.

Revelations persona verkocht ook bar slecht maar de serie is best wel populair in het heden dus prima dat die erop zat. wild arms is dan echter een rare keuze

Tevens worden parappa en klonoa als sony mascots gezien dus het zou prima passen.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 22-04-2021 12:45 ]

• RJL86
Parappa slecht verkocht?

Dat is een van de games die me het meest bijstaat van de ps1. Zal wel de reclames zijn geweest dan :P

Verwijderd

Waarom zou Syphon filter, jumping flash, battle arena toshiden, wild arms en coolboarders 2 er niet bij hadden moeten zitten? Dit zijn nou juist ps1 klassiekers. Stuk voor stuk games die ik voeger allemaal heb gespeeld en ook goed zijn verkocht.

Volgens mij werd Klonoa niet als mascotte gezien voor Sony/playstation. Maar dat was Crash bandicoot. Maar activision bezit de rechten van Crash. Dus dat is sowieso een lastig verhaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 12:48 ]

Verwijderd

RJL86 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:44:
Parappa slecht verkocht?

Dat is een van de games die me het meest bijstaat van de ps1. Zal wel de reclames zijn geweest dan :P
Volgens mij heeft hij het alleen in Japan redelijk gedaan. In Europa is het een redelijk zeldzame game op dit moment.

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:46:
Waarom zou Syphon filter, jumping flash, battle arena toshiden, wild arms en coolboarders 2 er niet bij hadden moeten zitten? Dit zijn nou juist ps1 klassiekers. Stuk voor stuk games die ik voeger allemaal heb gespeeld en ook goed zijn verkocht.

Volgens mij werd Klonoa niet als mascotte gezien voor Sony/playstation. Maar dat was Crash bandicoot. Maar activision bezit de rechten van Crash. Dus dat is sowieso een lastig verhaal.
Cool boarders 2 en syphon filter op de ps1 hopeloos verouderd wie speelt dat nu nog op de ps1. er waren zoveel goeie andere keuzes. Wie zit er op die titels te wachten in zo'n collectie. tuurlijk heb je wel wat publiek maar dat is wel een stuk minder in het heden zeker het publiek dat nu nog geintereerd is in ps1 games.

Titels als Destruction derby snap ik. echter zullen maar weinig spelers een cool boarders or syphon filter erbij pakken op de ps1

Bij nintendo keken ze tenminste wat het retro publiek wou hebben qua ps1 lijkt mij dat ze niet echt wisten wat ze erin zouden stoppen is echt erg matig.

Snes classic had simcity of super puyo puyo nba jam kunnen krijgen inplaats van een aantal toppers die wat lager in de verkopen stonden. Maar een stuk minder mensen vragen hierom Cool boarders 2 en syphon filter vallen hier zeker in. Slecht verouderd weinig vraag naar in het heden. Goede verkopen betekend niet altijd iconisch. veel realistische games waren enkel goed in die tijd.

ik weet dat simcity snes best aardig is. maar niet een vervanger van de titels die we nu op de snes classic hebben.

Jumping flash goeie titel maar best obsecuur die had niet volgens mij echt goede verkopen had je beter iets anders kunnen kiezen. had je net zo goed kunnen vervangen voor de verloren sony mascotte klonoa.

Battle arena toshinden is niet ech de titel waar veel mensen over praten doe dan op zijn minst Soulblade de voorganger van soul calibur II. toshinden serie is niet bepaald een fantastische serie qua 3d fighters.

Ps1 is overigens een van de rpg consoles wild arms is een vrij matige keuze denk dat veel mensen dan eerder dachten aan iets als xenogears.

En hoezo zit een van de gehypste ps1 titels er niet op Symphony of the night.

de ps1 classic library word overal afgekraakt heel veel mensen vinden de beslissingen die sony heeft gemaakt qua titels best wel raar.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 22-04-2021 13:36 ]

• RJL86
Gelukkig is alles wel op te lossen met het 'hacken'. Heb de Snes classic ook volgestop met andere roms.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bruiser schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:43:
[...]
2006 Coast 2 Coast is als het goed is ook onderweg 😎
Yes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHbXZiu--rEFTecVxvDraoaK6Z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG1XxRJ2NnNsmq8xBP1JJ6f4.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:06:
[...]

Maar wat geen geruchten zijn, is die pce mini consoles. Lijkt me qua verzamen tof, met ook nog is 3 regionale versies als je echt serieus bent ;)

verder heb je nog de neo geo mini's maar dat zijn er inmiddels zoveel dat verzamelen daar van wel erg uitgebreid en daarmee duur word (wel echt typisch neo geo op die manier :P )

En wil je dan bijvoorbeeld ook die (imho lompe) stick? Blij dat ik geen 'echte' verzamelaar ben O-)
Ik ben geen verzamelaar van de mini/classic consoles.

De Nintendo, Sega en PS1 vind ik tof. Vooral de boxart dan. Eigenlijk meer voor de heb, spelen doe ik er niet op. Daarvoor heb ik de echte consoles of alternatieven zoals de Mega SG (een Super NT hoop ik ooit eens betaalbaar te kunnen vinden 🙄).
Ik laat ze dus netjes ongeopend.

Enkel de PS1 heb ik dus dubbel, een reeds gebruikte (boxed), maar voor minder dan 10€ kon ik die echt niet laten liggen... Leuk voor zoon en dochter om wat op bezig te zijn.
En als ik de tijd vind gooi ik er wel een hack op met enkele andere titels (meer uit nieuwsgierigheid dan noodzaak).

Zoals gezegd dus, moest ik een nieuwe NES mini tegenkomen voor een leuke prijs ga ik dat niet laten. Maar daarna ben ik wel klaar met de mini’s...

(Retro) Game collectie

Haha toffe discussie over de ps mini. For the record ik bedoelde (schaamteloze self qoute):
Sagat schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:59:
game selectie: mja dat is natuurlijk subjectief, hoewel het (gebrek aan) diepte van de library wellicht ervoor zorgt dat je niet zo'n mooie lijst met goede games uit diverse genres krijgt als met name die van de snes (hoewel ook de md en imho dan nes & pce mini ook goede selecties hadden)

Maar als licenties idd geen probleem zijn, zou je toch wel 20-30 games moeten kunnen verzinnen die goed en leuk zijn, ook nu nog.
hier had ik het dus over de n64 library niet de ps1 mini game selectie:

Verder heeft @gast7 gelijk dat de selectie zeker niet het beste is dat de ps1 te bieden heeft, hierop is terecht kritiek gekomen MAAR

@snefkens heeft ook gelijk dat tussen wat we wel gekregen hebben ook genoeg leuks zat. En ja, primitieve 3d is imho tenminste, maar volgens mij velen met mij, doorgaans minder goed te pruimen dan 2d. Maar dan nog steeds 'wie wil het nou nog spelen?' tsja wij hier i guess? en mensen die om wat voor reden interesse hebben in een ps1.

gameplay over gfx natuurlijk :)

En dan even gespecifieerd op het lijstje van @gast7 disclaimer ik was pc/saturn en n64 gamer dus ps1 grotendeels geskipped en pas ingedoken toen ik de games kon spelen via ps2 bc, maar verassend genoeg :P met name ps2 games gekocht.

Intelligent Qube - hier volledig eens, nooit van deze game gehoord, en imho ook een filler game

battle arena toshinden - ik herinner me wel dat dit een (semi) launch titel was die echt hoge ogen gooide in het begin, maar eens dat soul edge/blade en tekken betere en logischere keuzes geweest waren.

Jumping Flash! ook early days game, maar eens goede game die best populair was (in de bladen dan) maar ook weer eens dat er uiteraard grotere namen zijn die deze plek hadden moeten innemen

cool boarders 2 - sports games waren groot dus je wil sports games maar verder idd niet

Mr. Driller - leuke game maar idd meer filler voor een beperkte selectie

Rayman - volgens mij ook een van de eerste games, maar opzich wel goed game, wederom best ever van ps1, nee denk dat dit te veel eer is

Super Puzzle Fighter II Turbo - ze hebben geen tetris :+ verder natuurlijk leuke game maar geen topper

Syphon Filter - ken de game niet, maar qua naam dacht ik wel ok?

Tom Clancy’s Rainbow Six - tsja deze zou ik zelf ook niet geadd hebben.

Wild Arms - ken ik ook niet zo goed maar dacht ook wel ok naam

En de emu kwaliteit, ja is wel dingetje, was dat met homebrew ook niet gedeeltelijk te fixen? Gezien mijn potatoe pctje eigenlijk al best aardig ps1 speelt en hopelijk mister het ooit ook gaat kunnen is het modden van mijn ps mini niet erg hoog op mijn prio lijst.....

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Door dat lijstje en dat van de 3D X360 games zal ik ook eens moeten doorgaan 😄

3D Games zijn er niet meer gekomen op de PS4/Xbox One vermoed ik?

Dat was ook maar een kortstondige hype dan, net zoals de PS VR...

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:35:
[...]

Zo, dat ging plots sneller dan verwacht...

[Afbeelding]
Inclusief beide originele 3D-brillen in hun zakjes 😎
Deze heeft wel last van het rode blinkende ledje maar dat valt hopelijk wel te repareren. Geen idee van de gangbare waarde van deze dingen, maar voor 30€ durfde ik in ieder geval het risico wel nemen 😄
Batterijen van beide brilletjes zijn ook defect (houden geen charge meer). Ook dus maar eens op zoek naar vervanging hiervoor.

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:53:
[...]

Door dat lijstje en dat van de 3D X360 games zal ik ook eens moeten doorgaan 😄

3D Games zijn er niet meer gekomen op de PS4/Xbox One vermoed ik?

Dat was ook maar een kortstondige hype dan, net zoals de PS VR...
Heel kortstondig. 2010/2011 en toen hield het wel een klein beetje op. Er zijn véél meer PSVR games uitgekomen dan 3D comp. games voor de PS3 en 360 gecombineerd.
Bruiser schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:47:
[...]

Ik ben geen verzamelaar van de mini/classic consoles.
Ok, gezien je diverse mini consoles koopt en in de doos laat, ging ik daarvan uit. Maar ik snap wat je zegt :P
De Nintendo, Sega en PS1 vind ik tof. Vooral de boxart dan. Eigenlijk meer voor de heb, spelen doe ik er niet op.
Dus om te verzamelen? O-)
Daarvoor heb ik de echte consoles of alternatieven zoals de Mega SG (een Super NT hoop ik ooit eens betaalbaar te kunnen vinden 🙄).

Ik laat ze dus netjes ongeopend.
Maar echt niet om te verzamelen?
Enkel de PS1 heb ik dus dubbel, een reeds gebruikte (boxed), maar voor minder dan 10€ kon ik die echt niet laten liggen... Leuk voor zoon en dochter om wat op bezig te zijn.
En als ik de tijd vind gooi ik er wel een hack op met enkele andere titels (meer uit nieuwsgierigheid dan noodzaak).

Zoals gezegd dus, moest ik een nieuwe NES mini tegenkomen voor een leuke prijs ga ik dat niet laten. Maar daarna ben ik wel klaar met de mini’s...
ok :+

10 second ninja DONE

Verwijderd

@gast7 @Sagat

Intelligent Qube - staat in het boek "1001 Video Games You Must Play Before You Die". Dit is voor die tijd echt een zeer toffe titel. Ik heb destijds alleen de demo gespeeld, maar wel heel vaak. Die game werd sowieso erg goed beoordeeld en ook redelijk verkocht.

syphon filter - Dit was de voorganger van Splinter cell.Hopeloos verouderd, tja welke 3d game op de ps1 is dat niet? Alsnog is dit een zeer populaire titel geweest en heeft tot aan dat splinter cell op de markt kwam ook veel vervolgen gehad op de ps1/ps2 en psp.

Jumping Flash! - Dit was de eerste platform game volledig in 3D, ik snap wel dat deze er op staat. Veel in de media geweest en dit was toch wel een iconische game voor die tijd.

cool boarders 2 - Ik denk dat dit samen met Tony hawk (maar ja activision, dus geen rechten) de populairste games waren op de ps1. Ik heb deze ook zo vaak gespeeld. Al kon deze niet tippen aan de snowboard games op de N64.

Maar vergeet niet dat er een groot verschil zit tussen Nintendo of Sony die een Mini op de markt zet. De iconische games van Nintendo daar is Nintendo vrijwel altijd de eigenaar van. Dit is heel anders bij Sony, titels zoals crash bandicoot, tony hawk daar liggen de rechten bij Activision. Titels zoals Symphony of the night ligt de rechten bij Konami, titels zoals Soulblade of calibur daar liggen de rechten bij Namco. Die bedrijven moeten wel mee werken, daarnaast moeten er licentie kosten voor betaald worden waardoor het apparaat onnodig duur wordt.

Dus de games waar Sony voor gekozen heeft zijn vooral games waar Sony de rechten op heeft.

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:27:
[...]

Ok, gezien je diverse mini consoles koopt en in de doos laat, ging ik daarvan uit. Maar ik snap wat je zegt :P

[...]

Dus om te verzamelen? O-)

[...]

Maar echt niet om te verzamelen?

[...]

ok :+
Lol 😂

Ik had specifieker moeten zijn... “ik verzamel niet ALLE mini’s/classics” 😄😉

(Retro) Game collectie

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
@gast7 @Sagat

Intelligent Qube - staat in het boek "1001 Video Games You Must Play Before You Die". Dit is voor die tijd echt een zeer toffe titel. Ik heb destijds alleen de demo gespeeld, maar wel heel vaak. Die game werd sowieso erg goed beoordeeld en ook redelijk verkocht.

syphon filter - Dit was de voorganger van Splinter cell.Hopeloos verouderd, tja welke 3d game op de ps1 is dat niet? Alsnog is dit een zeer populaire titel geweest en heeft tot aan dat splinter cell op de markt kwam ook veel vervolgen gehad op de ps1/ps2 en psp.

Jumping Flash! - Dit was de eerste platform game volledig in 3D, ik snap wel dat deze er op staat. Veel in de media geweest en dit was toch wel een iconische game voor die tijd.

cool boarders 2 - Ik denk dat dit samen met Tony hawk (maar ja activision, dus geen rechten) de populairste games waren op de ps1. Ik heb deze ook zo vaak gespeeld. Al kon deze niet tippen aan de snowboard games op de N64.

Maar vergeet niet dat er een groot verschil zit tussen Nintendo of Sony die een Mini op de markt zet. De iconische games van Nintendo daar is Nintendo vrijwel altijd de eigenaar van. Dit is heel anders bij Sony, titels zoals crash bandicoot, tony hawk daar liggen de rechten bij Activision. Titels zoals Symphony of the night ligt de rechten bij Konami, titels zoals Soulblade of calibur daar liggen de rechten bij Namco. Die bedrijven moeten wel mee werken, daarnaast moeten er licentie kosten voor betaald worden waardoor het apparaat onnodig duur wordt.

Dus de games waar Sony voor gekozen heeft zijn vooral games waar Sony de rechten op heeft.
Helemaal eens, en dit soort dingen is ook de reden dat ik hier rondhang, tof om dingen te leren die je niet/minder of zelfs 'verkeerd' kent!

Overigens benieuwd naar dat boek, heb je linkie?

10 second ninja DONE

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
@gast7 @Sagat

syphon filter is niet alleen hopeloos verouderd maar qua speelbaarheid in het heden is het echter ook 3 maal niks er valt niks te halen tenopzichte van de ps1 titels die men er in het heden nog wel bijpakt. Tuurlijk zijn titels als resident evil en metal gear verouderd. blijven echter wel toffe games die de moeite waard zijn om te spelen ze hebben nog goeie kwaliteiten voor de liefhebber. Syphon filter is dat totaal niet zeker niet op de ps1. nieuwe delen uit de serie doen letterlijk alles beter. terwijl bij titels als metal gear bepaalde aspecten toch beter zijn dan later delen. De gameplay is prima je hebt eigenlijk een reden om het origineel er toch bij te pakken. Sommige ps1 en n64 games zijn beter qua gameplay dan games in het heden. Dat maakt een tijdloze classic.

Is doom een verouderd spel? Jazeker heeft echter wel zeer vermakelijke gameplay elementen die mensen tot in het heden bezighouden de grapics hebben ook wel wat. zat mensen die het origineel over de moderne variant prefereren.

Is starfox 64 verouderd zal best. In het on rail shooter genre in het heden toch een van de beste games ooit gemaakt en je moet helemaal terug naar early 3d met de N64 zelfde geld voor sin & punishment op de N64. 10X beter dan starfox zero op de wii U. en alle andere nieuwere starfox games die zijn uitgebracht. Veroudering is pas echt een puntje als het spel echt waardeloos is om te spelen in het heden.

Jumpingflash hoewel leuke historie had vrij matige verkopen slechts 300K units. wereldwijd

Dit soort titels hadden best wel gewaardeerd kunnen worden als de echte iconische titels er grotendeel ook gewoon opzaten maar dat is helaas niet het geval. Veel nostalgische mascots zitten er gewoon niet in. veel van de grootste ontbreken gewoon

Licenties of niet ik snap niet hoe sony dit door heeft laten gaan met zoveel iconische titels die de playstation maakten, konden ze best even wachten tot ze bepaalde dingen wel konden regelen inplaats van een snelle cash grab met een matige lijst qua titels.

En kom nou, Geen enkele crash bandicoot game op de ps1 classic. CTR was wellicht de enige kart game die met mario kart kon op boxen. Crash een van de best verkopende series op de console ik kan haast met zekerheid zeggen de meeste bekende icoon op de playstation 1. De meeste mensen weten niet wie cloud van FF is en metal gear was ook een stuk minder.

Dat is hetzelfde als Nintendo zonder mario sega zonder sonic.

Wie dacht dat dit een goed idee was _O- _O- _O-

[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 22-04-2021 16:34 ]

Waar je mee omgaat.....? :+
Maar bedankt!

edit:
Woah! das best deftig boekie! Zowel qua formaat als prijs.

Ik heb volgens een games tm magazine over min of meer zelfde onderwerp maar wacht, ben schijnbaar ook lui met lezen, bij dat games tijdschrift was het een top100, dit zijn er duizend! (en een)

[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 22-04-2021 16:13 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:11:
[...]

Waar je mee omgaat.....? :+
Maar bedankt!

edit:
Woah! das best deftig boekie! Zowel qua formaat als prijs.

Ik heb volgens een games tm magazine over min of meer zelfde onderwerp maar wacht, ben schijnbaar ook lui met lezen, bij dat games tijdschrift was het een top100, dit zijn er duizend! (en een)
Ik moet zeggen dat ik de cover van het boek niet herken op de Bol.com link. Ik ken het boek zoals die bij Amazon staat:

https://www.amazon.nl/100...Must-Before/dp/0789320908

Ik zie ook dat het boek een ander ISBN nummer heeft. Wat nu het verschil is dat is mij onduidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 16:39 ]

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:03:
[...]

syphon filter is niet alleen hopeloos verouderd maar qua speelbaarheid in het heden is het echter ook 3 maal niks er valt niks te halen tenopzichte van de ps1 titels die men er in het heden nog wel bijpakt. Tuurlijk zijn titels als resident evil en metal gear verouderd. blijven echter wel toffe games die de moeite waard zijn om te spelen ze hebben nog goeie kwaliteiten voor de liefhebber. Syphon filter is dat totaal niet zeker niet op de ps1. nieuwe delen uit de serie doen letterlijk alles beter. terwijl bij titels als metal gear bepaalde aspecten toch beter zijn dan later delen. De gameplay is prima je hebt eigenlijk een reden om het origineel er toch bij te pakken. Sommige ps1 en n64 games zijn beter qua gameplay dan games in het heden. Dat maakt een tijdloze classic.

Is doom een verouderd spel? Jazeker heeft echter wel zeer vermakelijke gameplay elementen die mensen tot in het heden bezighouden de grapics hebben ook wel wat. zat mensen die het origineel over de moderne variant prefereren.

Is starfox 64 verouderd zal best. In het on rail shooter genre in het heden toch een van de beste games ooit gemaakt en je moet helemaal terug naar early 3d met de N64 zelfde geld voor sin & punishment op de N64. 10X beter dan starfox zero op de wii U. en alle andere nieuwere starfox games die zijn uitgebracht. Veroudering is pas echt een puntje als het spel echt waardeloos is om te spelen in het heden.

Jumpingflash hoewel leuke historie had vrij matige verkopen slechts 300K units. wereldwijd

Dit soort titels hadden best wel gewaardeerd kunnen worden als de echte iconische titels er grotendeel ook gewoon opzaten maar dat is helaas niet het geval. Veel nostalgische mascots zitten er gewoon niet in. veel van de grootste ontbreken gewoon

Licenties of niet ik snap niet hoe sony dit door heeft laten gaan met zoveel iconische titels die de playstation maakten, konden ze best even wachten tot ze bepaalde dingen wel konden regelen inplaats van een snelle cash grab met een matige lijst qua titels.

En kom nou, Geen enkele crash bandicoot game op de ps1 classic. CTR was wellicht de enige kart game die met mario kart kon op boxen. Crash een van de best verkopende series op de console ik kan haast met zekerheid zeggen de meeste bekende icoon op de playstation 1. De meeste mensen weten niet wie cloud van FF is en metal gear was ook een stuk minder.

Dat is hetzelfde als Nintendo zonder mario sega zonder sonic.

Wie dacht dat dit een goed idee was _O- _O- _O-
Volgens mij zag Sony het ook puur als even makkelijk snel geld verdienen.
Bij Nintendo was het meer als opvulling tussen de wiiu en switch, en ergens denk ik ook de imago weer een beetje oppoetsen.

Sega had er ook veel meer aandacht aan geschonken. Zitten veel kleine details op het appaartje, en op het 3 button controller, maar wel streetfighter erop zetten na,valt er weinig op aan te merken.

Vind het jammer dat de PC-engine variant hier niet te koop is. Die zou ik nog wel willen toevoegen .

Verwijderd

@Exorcist toch nog een game gevonden inclusief film. Het is een een ntsc versie, alleen de film kan alleen op de ps3 gestart worden. Is dus ook niet regio gebonden zoals een bluray. Geen idee of hard boiled een goede film is, maar daar gaat het niet om!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMDWOjcJnslWm6Twcy_1g_OnwGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1MpHswDTsF1N6M2tBoipkyK.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:24:
@Exorcist toch nog een game gevonden inclusief film. Het is een een ntsc versie, alleen de film kan alleen op de ps3 gestart worden. Is dus ook niet regio gebonden zoals een bluray. Geen idee of hard boiled een goede film is, maar daar gaat het niet om!

[Afbeelding]
Nice..! Ik heb nog een NTSC PS3 liggen toevallig, moet ik nog een omvormer voor halen. Leuke tip!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:25:
[...]

Nice..! Ik heb nog een NTSC PS3 liggen toevallig, moet ik nog een omvormer voor halen. Leuke tip!
Deze speelt ook gewoon op een pal ps3. Omdat je de film vanuit de game moet starten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 17:28 ]

Verwijderd

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Nooit geweten! Blijkbaar reageert de achtergrond van de ps3 op de sixaxis motion controle. Cool!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:24:
Hard Boiled is een klassieker van John Woo _/-\o_
Maar even quick 'n dirty de TV op zolder neergezet for the time being. Aan de andere kant had ik al een overgebleven One S gezet. Enige nadeel zijn de versterkers, er staan er daar twee maar eentje warmt langzaam op voordat de HDMI poorten werken. En de Sony TV heeft er maar twee, dus het is wel een "must" om daar toch ook een (goed) werkende versterker neer te zetten.

Sowieso nog op zoek naar m'n favoriete set speakers, B&W DM302. Perfect voor dit soort dingen, heb er van die serie al acht staan her en der dus kan er ook nog wel bij. De Sony's die aan mijn PC hangen/die versterker zijn ook erg goed, maar voorkeur gaat uit naar de B&W's. Kan het geluid uit de Sony TV niet verdragen :+

Op verzoek ook nog de RGH 360 daar neergezet voor een snel XBLA spelletje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuN7bWiuGoBUVz6Of3EjffohsfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIjny6YI2RDYdle3bDkanjIN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnMDmvqxrI2BQzkoyNVMC7zITho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEbyTzpFc9GLTm7SCOaH11Qj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV-FGztv6-Hb-hp2wFQaTtJbotk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWIysO6397eH41nOq4OM7l7h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmm57BhvrPTjguhX6L7ya9YSWVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qnk5xoZ4uoutVS1si08JNAyE.jpg?f=fotoalbum_large

/heb voor jullie een risico genomen en een NTSC 120V/3A PS3 aangesloten.
Conclusie: de voeding is inderdaad ook geschikt voor 230V :+

/edit 2: had ik kunnen weten gezien ik al jaren een witte Japanse NTSC PS3 heb die ook op 120V werkt.
Net even aangeslingerd, ook echt met Amerikaanse users op het systeem en OFW 4.55. Ik laat het maar even zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnXB9cZ7PEsezdMZ9jseMNk8MHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6tMOEByDl5uBmoXsSBgd5wJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Exorcist op 22-04-2021 22:34 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:52
Exorcist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:01:
[...]

Heel kortstondig. 2010/2011 en toen hield het wel een klein beetje op. Er zijn véél meer PSVR games uitgekomen dan 3D comp. games voor de PS3 en 360 gecombineerd.
Kwam dit lijstje tegen op wikipedia
Wikipedia: List of stereoscopic video games

Zitten toch wel wat leuke 3d titels bij.
Ik heb welgeteld één Japans spel, een maat nam die ooit mee uit Frankrijk: Clock Tower 2 voor de PS1. Ik heb echt helemaal niets met games uit Japan maar was wel benieuwd of deze op mijn witte Japanse PS3 zou werken. Terwijl ik het antwoord ook wel kon raden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exVOikM1uNsAdSu6Jk-wYASKTRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhTH3PFVNLtOK3V9k2J1Xf0W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNyBc-8aQo6y8jBLfC8bNBClG8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XI4KqEgybtDKlZaO51aNi7Cy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOd7qcUc3QqhWysPWnJfJLFEEss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nU3PYu1t7P6M5gH7Uo44ymRn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL5OzVbzZyaR26SpBzoCRR66XGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mT680jihOgRULRR8IRyWNSOV.jpg?f=fotoalbum_large

Kon er niets mee door de ondertiteling (spraak was wel Engels), maar leuk om te zien. Blijft jammer dat de serie grotendeels ontzien is in Europa.

• gast7
Exorcist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:17:
Ik heb welgeteld één Japans spel, een maat nam die ooit mee uit Frankrijk: Clock Tower 2 voor de PS1. Ik heb echt helemaal niets met games uit Japan maar was wel benieuwd of deze op mijn witte Japanse PS3 zou werken. Terwijl ik het antwoord ook wel kon raden :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kon er niets mee door de ondertiteling (spraak was wel Engels), maar leuk om te zien. Blijft jammer dat de serie grotendeels ontzien is in Europa.
als er echt intersse is. veel van dit soort titels hebben al vrij lang fan translations waarbij je ze dus gewoon in het engels kan spelen.

emulatie dan uiteraard maar je kan wel de originele hardware nog gebruiken.

• Henkje.doc
Exorcist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is wel grappig om te lezen. Vind zelf ntsc-j toch vaak de mooiste hoesjes hebben. Dat was vroeger al op de snes en is eigenlijk nog steeds het geval.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Zo, even een maandje thread ingehaald :)
gast7 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:58:
[...]

als er echt intersse is. veel van dit soort titels hebben al vrij lang fan translations waarbij je ze dus gewoon in het engels kan spelen.

emulatie dan uiteraard maar je kan wel de originele hardware nog gebruiken.
In een zeer ver verleden heb ik inderdaad nog wel eens met ppf files iso's gepatched, naar een disk gebrand en op de PS1 gespeeld.

Dat deed ik toen omdat Japan een half jaartje voor liep in de ISS reeks. Als je de nieuwe Winning Eleven patchte dan had je in feite de nieuwe ISS alvast. En als je toch bezig was kon je er een option file bij patchen waar de originele namen in zaten.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 22:53

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die hadden wij vroeger ook, daar heb ik ook nog veel op gegamed, leuk concept, maar wel erg klein (37cm scherm) en volgens mij geen scart, laat staan rgb...
De opvolger bij ons was een Sony Trinitron met RBG-scart en fantastisch beeld, die heb ik wel bewaard en staat nu hier op zolder in de retro-game hoek.

• Bruiser
  • Niet online
Het laatste pakketje eindelijk ook ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yH9zaBwb_dEBn9RltzgsXtian04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNr2iUkvbhrPxrpHqYjVptqy.jpg?f=fotoalbum_large

Was me de 8€ incl verzending wel waard 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Ik zat even te kijken naar de prijzen in 2018/2019 van Nedgame en die van nu. Waar ik spellen destijds voor heb gekocht. Bizar hoe die prijzen nu zijn: (ik heb wel eerlijk vergeleken of ik gebruikt of nieuw heb gekocht destijds)

Kao the kangeroo dreamcast:
2019: 7 euro
2021: 15 euro

Resistance burning skies Vita:
2019: 12 euro
2021: 28 euro

Megaman X Collection (USA) PS2:
2021: 29,99 euro

StarFox Zero wii u
2019: 8 euro
2021: 18 euro

Parasite Eve 2 ps1:
2019: 29,99 euro
2021: 59,99 euro

Ferrari F355 Challenge Dreamcast
2019: 6,99 euro
2021: 19,99 euro

Enter the Matrix (ps2)
2019: 0,99 euro
2021: 4,99 euro

Megaman X8 ps2
2018: 14,99 euro
2021: 49,99 euro

En dat in 2/3 jaar tijd. Hoe ver gaan deze prijzen nog stijgen. Mega man X8 bijvoorbeeld, dit was/is volgens mij helemaal geen zeldzame game. Maar ook op marktplaats wordt hij voor flinke prijzen aangeboden. Voorheen waren die prijzen nog wel te doen bij Nedgame. Maar als ik nu de prijzen zie....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2021 16:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:51:
Ik zat even te kijken naar de prijzen in 2018/2019 van Nedgame en die van nu. Waar ik spellen destijds voor heb gekocht. Bizar hoe die prijzen nu zijn: (ik heb wel eerlijk vergeleken of ik gebruikt of nieuw heb gekocht destijds)

StarFox Zero wii u

Parasite Eve 2 ps1:

Enter the Matrix (ps2)

Megaman X8 ps2

En dat in 2/3 jaar tijd. Hoe ver gaan deze prijzen nog stijgen. Mega man X8 bijvoorbeeld, dit was/is volgens mij helemaal geen zeldzame game. Maar ook op marktplaats wordt hij voor flinke prijzen aangeboden. Voorheen waren die prijzen nog wel te doen bij Nedgame. Maar als ik nu de prijzen zie....
Vooral de redelijk slecht tot bagger spellen zoals Enter the Matrix en Starfox Zero vind ik bizar.
Rond die tijd kocht ik bv Ristar MD voor nog geen 3 tientjes. Is nu ook iets duurder, maar dat is een top titel.

PS2 zie je langzaam omhoog gaan, en nes weer naar beneden. Zal ook wel met de verandering in de leeftijd en, nostalgie combinatie te maken hebben.

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:23:
[...]

Had je misschien een link naar het artikel

Ik had enkel gelezen dat ze bepaalde patches gingen fixen die niet meer aanwezig waren voor wat oudere titels.
Nu zie ik het ook op Twitter staan:

https://mobile.twitter.co...tatus/1384278650485231623

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:21:
[...]

Vooral de redelijk slecht tot bagger spellen zoals Enter the Matrix en Starfox Zero vind ik bizar.
Rond die tijd kocht ik bv Ristar MD voor nog geen 3 tientjes. Is nu ook iets duurder, maar dat is een top titel.

PS2 zie je langzaam omhoog gaan, en nes weer naar beneden. Zal ook wel met de verandering in de leeftijd en, nostalgie combinatie te maken hebben.
ristar voor 3 tientjes in 2019 is best goedkoop was al een best dure titel voor een vrij lange tijd

Tenzij we het over een losse cart hebben

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 23-04-2021 18:44 ]

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:51:

StarFox Zero wii u

Parasite Eve 2 ps1:

Enter the Matrix (ps2)

Megaman X8 ps2

Megaman x7 en x8 had ik jaren geleden 20 euro per stuk voor betaalt en was daar toen al erg blij mee.

Ik zie de generaties ook langzaam verschuiven alleen denk ik niet dat alles zo goedkoop gaat worden als vroeger. Het gaat dan eerder opraken zoals Atari 2600. Tenminste dat denk ik zonder specifieke ervaring.

Weet wel dat ik met xbox 360 redelijk ahead of the curve ben bezig geweest. Resultaat: voor sommige teveel betaalt voor het meeste nette prijzen, maar voor de meeste mensen alsnog te duur.

ach het is hobby en leuk :)

• gast7
Henkje.doc schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:44:
[...]

Megaman x7 en x8 had ik jaren geleden 20 euro per stuk voor betaalt en was daar toen al erg blij mee.

Ik zie de generaties ook langzaam verschuiven alleen denk ik niet dat alles zo goedkoop gaat worden als vroeger. Het gaat dan eerder opraken zoals Atari 2600. Tenminste dat denk ik zonder specifieke ervaring.

Weet wel dat ik met xbox 360 redelijk ahead of the curve ben bezig geweest. Resultaat: voor sommige teveel betaalt voor het meeste nette prijzen, maar voor de meeste mensen alsnog te duur.

ach het is hobby en leuk :)
Volgens mij zijn megaman x7 en 8 nog steeds rond de 20 euro de stuk qua waarde

Is gewoon nedgame die titels in prijs verhoogd omdat er een bekende naam als megaman aan vast zit.

Zijn ook wel de mindere games uit de serie

• Henkje.doc
gast7 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:47:
[...]

Volgens mij zijn megaman x7 en 8 nog steeds rond de 20 euro de stuk qua waarde

Is gewoon nedgame die titels in prijs verhoogd omdat er een bekende naam als megaman aan vast zit.

Zijn ook wel de mindere games uit de serie
Ah ben bekend met Mega Man, maar meer de main serie. X ken ik van naam, maar verder niet inhoudelijk.
Voor mij persoonlijk zijn Mega Man 2 en 3 op de Nes het beste.

• gast7
X2 en X4 zijn wat mij betreft de beste titels uit de gehele megaman serie.

Ik zou ook de handheld gba zero titels boven de betere nes titels zetten naar mijn mening die zijn ook erg tof.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 23-04-2021 19:07 ]

Verwijderd

Ik vind zelf mega man x ook wel erg sterk. Ook de remake mega man maverick Hunter x op de psp is ook erg vermakelijk!

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:43:
[...]

ristar voor 3 tientjes in 2019 is best goedkoop was al een best dure titel voor een vrij lange tijd

Tenzij we het over een losse cart hebben
Nee, Megadrive is hier alles cib
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/457Y3Jz091xovSndLUBPdMjBYqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRu5aW2ew40sSbrbKsHzn4Rp.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Henkje.doc schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:58:
[...]

Dat is wel grappig om te lezen. Vind zelf ntsc-j toch vaak de mooiste hoesjes hebben. Dat was vroeger al op de snes en is eigenlijk nog steeds het geval.
Pal doosjes zijn meestal de minst mooie hoesjes. Ps2 games zijn daar een goed voorbeeld van. De zijkant is in pal gebied helemaal wit, terwijl de NTSC versie wel gewoon boxart heeft. En ook heeft pal vaak de minste box art. Kijk bijvoorbeeld naar metal gear solid 3. De NTSC is zoveel mooier.

Wel leuk dat ze tegenwoordig vaak reversible covers hebben.

• Raem
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:41:
[...]

Pal doosjes zijn meestal de minst mooie hoesjes. Ps2 games zijn daar een goed voorbeeld van. De zijkant is in pal gebied helemaal wit, terwijl de NTSC versie wel gewoon boxart heeft. En ook heeft pal vaak de minste box art. Kijk bijvoorbeeld naar metal gear solid 3. De NTSC is zoveel mooier.

Uiteraard smaak, ik vind de witte zijkanten juist wel strak in de kast staan. De Final Fantasy reeks is voor mij een voorbeeld waarvan ik de PAL covers (en NTSC-J) veel mooier vind dan de NTSC covers.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:41:
[...]

ben ik het niet mee eens amerika heeft genoeg keren dat de box art bagger is tenopzichte van pal

KOF 98 ultimate match veel beter in pal komt ook veel dichterbij de originele cover art van de originele KOF 98 op de neo geo

In amerika vrij onherkenbaar en vrij generiek voor kof cover art.

Symphony of the night is oerlelijk in ntc, wij hebben de japanse box art met castlevania stijl

Phalanx en rival turf zijn oer lelijk in amerika een stuk beter in pal qua box art

Metal gear 4 veel betere art in europa. In Amerika slecht verouderde 3d model op de voorkant.

Snes doosjes zijn altijd zwart in ntc in europa zijn ze tenminste kleurrijk.
Standaard generieke cd cases voor ps1 en dreamcast in amerika in europa Stijlvolle exclusieve doosjes met de console merken erop.

Ik kan hier wel uren over doorgaan.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 23-04-2021 21:13 ]

Ik ook, maar dan afsluiten met de dooddoener "smaken verschillen". Ik vind alles wat PAL is (meestal) dikke prima, rest verzamel ik toch niet. En als echte afsluiter: de oerlelijke NTSC SNES. Wat een gedrocht.

• Raem
Ik vind het vooral jammer dat de NTSC covers vaak een random afbeelding van een character gebruikt. Totaal geen sfeer. Zal wel iets Amerikaans zijn. RE4 is daar ook een duidelijk voorbeeld van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz9eFad1fIi5V_9liSciJ2DMNaA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mXYyB1X5gSu0H5xAD5UFqpXj.jpg?f=user_large

Jammer genoeg zijn de PAL covers ook die kant op gegaan de laatste paar generaties.

• gast7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBZsYx66E1pqwnlyjru73XJfULw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeLZ0lSy3uxgPbHJhfiL1wwa.jpg?f=fotoalbum_large

Soms heeft amerika wel toffe cover art jammer dat wij het op de japanse cover art hebben gehouden bij samurai western het is niet slecht maar dat is toch best wel even slikken :')

Verwijderd

Ik merk dat er een explosie van reacties op gekomen is ;-) maar inderdaad smaken verschillen. Ik vind zelf de zijkant van de ps2 hoesjes in pal vrij saai. Omdat het helemaal wit is. Bij de ps3 is dit overigens niet meer. En wat betreft dat ik de NTSC hoesjes beter vond bedoelde ik vooral de ps2 en niet zozeer andere consoles.

Bij andere consoles prefereer ik vooral de ntsc-j hoesjes. Die zijn vaak wat drukker, maar grafisch veel mooier. En vaak wat donkerder of grauwer dan de pal versies.

De mgs3 cover die ik bedoelde:

PAL:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwfXSkR3uEB3s9_aVsxHla-oBWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XO4XPnAnTmihl5HjR0PyoEuE.jpg?f=fotoalbum_large

Ntsc:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nx9kbzXrZd1iATzMU7gX8OphkMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3u3fCDhMV8HdrQ77mQIHsVl2.jpg?f=fotoalbum_large

Op ps3 prefereer ik dus de ntsc-j hoesjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEudlpa0BKqnjzf0ubt_6XipbSg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RBVjnf4lxl39Y4bgj62XQZUe.jpg?f=user_large

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:05:
[...]

Metal gear 4 veel betere art in europa. In Amerika slecht verouderde 3d model op de voorkant.
Dan heb je de limited edition nog niet gezien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2ZVEOAOXUZ4m9SDNfSny84Z8aU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wgjtyz8Ssm0j6dxZAUGII4S.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vind in het geval van HR zeker de EU versie veel mooier. Ook duidelijker, door de Origami. Maar goed, het verschilt ook per titel verder en wat je persoonlijk aantrekt. En sowieso alles beter dan platinum/classics etc. :+

• gast7
Japan is ook niet echt veilig voor slechtere box art. Ben ik toch veel liever in het westen en dat is extra zonde bij deze 3 voorbeelden gezien dit naar mijn mening wel tot de top behoren qua retro game box art van slechtere box art tot gewoon oer lelijk.

ik wil niet eens weten qua mindere games wat de slechtere japanse box art zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmRILhCgh83fVxl2zPgdLl4p6YY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kxbzdBR3NXZ6QZXBg1RykhSs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-sfuwMzkCqPb2zRESUER2NSP5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w0GAfhnwtHYvOd8Ua1zwE5X3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQJu-R2Hk4ZBebKR62m5OZKK3Ds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b8WSaQpUCHSj4e65QEWcVL9S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5eCtLdFEo1sI8-cvGYCaHVz0NM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pcIevzJ2T4tytRLuyTbGJjqJ.jpg?f=user_large

@snefkens die speciale editie is wel een stuk beter dan de standaard versie in de usa was mij inderdaad niet opgevallen.
Pagina: 1 ... 87 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.