Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Bruiser schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:47:
[...]

Jammer wbt de BC...

Ja, ik heb men spullen graag origineel. Maar was ook wel heel nieuwsgierig naar de mogelijkheden met CFW dus... dan maar een tweede 😄

Wanneer... goei vraag... ik zal me eerst moeten inlezen want net als met de xbox het geval was ken ik er niets van tot nu toe 🙄

Dat adaptertje was ik ook al tegengekomen, maar dan “verlies” je het game cart slot. 3G ga ik toch nooit gebruiken.
Vind het grappig, als ik iets met CFW doe op welke manier dan ook dan móet dat minimaal een tweede (of dertigste) exemplaar zijn om niet met m'n origineel te kutten :+

Het valt mee, net als met de PSP. Even goed (in)lezen en dan ben je er wel. Dan Retroarch installeren en een account aanmaken op Retroachievements en de strijd aangaan met @Sagat 8)

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:38:
[...]

Waarschijnlijk staat er een spel op die deze rating heeft en dan krijgt hele product die rating.
Het zijn ps1 grapics. Ik snap dat er resident evil op zit maar ik vind dat wel grappig dat dit een 18+ rating geeft gezien de early 3d visuals
gast7 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:51:
[...]

Het zijn ps1 grapics. Ik snap dat er resident evil op zit maar ik vind dat wel grappig dat dit een 18+ rating geeft gezien de early 3d visuals
Waar trek je de grens? Ik meen dat er een spel is met een naam ‘custers revenge’ waar je los mag gaan op indianen inc op heel erg foute manieren. Het core concept is gewoon fout. Maar omdat het een 2600 game is met veel slechtere gfx dan een ps1, is het dan ok?
Dit is natuurlijk wel een heel extreem en bizar voorbeeld.Maar denk dat je miijn intentie ziet.

Zou de rating wellicht ook van twisted metal kunnen komen vraag ik me ook af...🤨

10 second ninja DONE

Verwijderd

Door dat we in Europa niet een universele standaard hebben staat ook een 16+ sticker op de doos.
En in Azië hanteren ze ook weer andere factoren voor de rating.

Het idee er achter is wel goed, de uitvoering laat alleen wat te wensen over.
Daarbij is er ook nog de verharding van de maatschappij waardoor de grenzen nog meer vervagen...

Verwijderd

gast7 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:51:
[...]

Destijds had het ook een 18+ rating. Dat het nu verouderd is dat maakt volgens mij niet uit. Als het toen 18+ is dan moet dat nu nog steeds 18+ zijn. Het is niet dat het spel anders is dan 20 jaar geleden.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:49:
Door dat we in Europa niet een universele standaard hebben staat ook een 16+ sticker op de doos.
En in Azië hanteren ze ook weer andere factoren voor de rating.

Het idee er achter is wel goed, de uitvoering laat alleen wat te wensen over.
Daarbij is er ook nog de verharding van de maatschappij waardoor de grenzen nog meer vervagen...
Ergens wel een goed punt. Grenzen verschuiven qua wat geaccepteerd wordt, qua seks en geweld. Een spel als Thrill Kill, ik vraag me af of dat vandaag de dag met minder rumoer ontvangen zou worden dan destijds.

• gast7
Ik zeg niet voor super jonge kinderen maar 12+ zou toch wel moeten kunnen. We praten hier niet over ps2 manhunt of san andreas. GTA was ook in top down view waarbij het er ook niet echt geweldadig uitzag wat mensen tegenwoordig spelen in de 12+ categorie lijkt me toch wel stukken erger dan wat deze games nu hebben qua ps1 grapics. en resident evil ziet er zo dom uit. is haast geen horror te noemen met de huidige grapics.
Sagat schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:25:
[...]

Waar trek je de grens? Ik meen dat er een spel is met een naam ‘custers revenge’ waar je los mag gaan op indianen inc op heel erg foute manieren. Het core concept is gewoon fout. Maar omdat het een 2600 game is met veel slechtere gfx dan een ps1, is het dan ok?
Dit is natuurlijk wel een heel extreem en bizar voorbeeld.Maar denk dat je miijn intentie ziet.

Zou de rating wellicht ook van twisted metal kunnen komen vraag ik me ook af...🤨
Op de atari 2600 gaat het vaak echt om de verbeelding, wat strepen met wat kraak geluiden op een scherm Gaat dat een 3 jarige een slechte invloed geven die weet waarschijnlijk niet eens dat het indianen zijn. en al weet je het wel en dan?

Sunset riders in de arcade en sega daar schiet je ze ook neer is het dan 18 + , Zijn indianen zoveel anders dan de gewone man als target . Ik weet dat native americans onder bepaalde mensen gevoelig ligt maar het blijft een spelletje het is niet echt en andere mensen worden ook gewoon neergeschoten. Het past ook bij het thema het is niet dat mensen er echt naar gaan zoeken.

Je hebt misschien een argument als we het over de x-rated games van de atari 2600 hebben O-) Maar we praten hier over geweld in games en die barriere lijkt lager te zijn in heden, Games zien er veel geweldadiger uit nu is gewoon een feit. Wat jongere generaties nu spelen ook met de lagere leeftijds ratings is vaak veel geweldadiger dan vroeger. Grapics doen best wel wat.

[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 17-04-2021 12:31 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:10
Ik speelde vroeger ook Phantasmagoria, ik vond hem doodeng. Als ik die nu speel dan heb ik zoiets van was dat blokkenbeeld nou zo eng?

Ik denk dat op jongere leeftijd je fantasie meer opspeelt. Vandaar dat de rating nog steeds prima is voor mij. Ook al zien wij er veel blokjes in, een jonger persoon fantaseert er wel een mooi realistisch HD beeld bij. Hun hersenen werken ook anders. Ik had bij de retro spellen soms echt wel in mijn hoofd dat het hele scherpe en mooie beelden waren. Maar als ik het nu nog eens speel dan denk ik echt van hoe heb ik dat ooit kunnen spelen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

@gast7 wel grappig dat geweld volgens vele en ook in de maatschappij eerder wordt getolereerd dan naakt. Kijk naar Amerika als ze een tepel zien dan moet de onderste steen boven. Maar vervolgens loopt wel iedereen met een geweer rond.

Verwijderd

Nu het hoofdkantoor in Californië staat heeft Sony ook de maatstaven van Amerika overgenomen. Vanaf de ps4 is er nu ook censuur: https://www.siliconera.co...ull-busty-switch-version/

En bij de switch niet.

Ik kan mij nog wel herrineren dat mortal kombat op de snes een andere kleur bloed had. En nu is Nintendo 180 graden gedraaid. Maar nu is dus ook Sony de andere kant op gedraaid.

Verwijderd

We hebben in dat opzicht toch wel een raar denkbeeld. Een man met ontbloot bovenlijf is voor iedereen oké, maar een vrouw is dan gelijk taboe.

Anatomisch de zelfde onderdelen alleen de hersenspinsels maken er iets seksueels van.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:36:
We hebben in dat opzicht toch wel een raar denkbeeld. Een man met ontbloot bovenlijf is voor iedereen oké, maar een vrouw is dan gelijk taboe.

Anatomisch de zelfde onderdelen alleen de hersenspinsels maken er iets seksueels van.
Dat ligt ook wel aan de mens denk ik. als niemand raar op zou kijken van een vrouw zonder BH dan waren er geen verschillen en waren beide ok. Maar een BH is niet enkel om het te overdekken zonder gaan de borsten hangen permanent het heeft steun nodig om goed te blijven op de langere termijn. wellicht dat dit hier ook indirect voor heeft gezorgd dat het niet normaal is in het openbaar, gezien vrouwen het hierdoor overdekken.

Naakt bovenlijf voor een man is vrij normaal met warm weer aan het strand zwembad etc maar bij vrouwen kan dit niet. Anatomisch is het toch niet identiek verre van? de borsten zijn toch echt wel anders wat de twee betreft en dat is het deel waar we over praten

[ Voor 15% gewijzigd door gast7 op 17-04-2021 12:48 ]

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Soms iemand al een game tegengekomen die door ouderdom en/of slijtage niet meer speelbaar is? Ik heb het dan met name over cartridge games en geen cd based.

Heb het niet over een lege batterij van een gameboy waardoor je niet meer kunt saven, maar over cartridges waarbij de board begint te slijten door broos plastiek oid.

Bricklink Store - Steam

Verwijderd

nielsvv schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:43:
Soms iemand al een game tegengekomen die door ouderdom en/of slijtage niet meer speelbaar is? Ik heb het dan met name over cartridge games en geen cd based.

Heb het niet over een lege batterij van een gameboy waardoor je niet meer kunt saven, maar over cartridges waarbij de board begint te slijten door broos plastiek oid.
Puur door slijtage? Nee, dat is haast onmogelijk. Oudste spel wat ik heb Combat is nog steeds plug en play.

Verwijderd

nielsvv schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:43:

Ik heb hier superman voor de megadrive liggen die het niet doet. Aan het board is niks te zien. Geen idee waarom die het niet meer doet.

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 23:30
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:22:
[...]

Ik heb hier superman voor de megadrive liggen die het niet doet. Aan het board is niks te zien. Geen idee waarom die het niet meer doet.
Al met alcohol de print schoongemaakt (koper wat in de console gaat)? :P

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:50:
[...]

Al met alcohol de print schoongemaakt (koper wat in de console gaat)? :P
Jup! Al meerdere keren.

• gast7
Caps wellicht niet meer werkend kan je vervangen bepaalde pinnetjes die niet meer goed het board raken.

kan ook zijn dat het in de hitte of op een vochte plek is bewaard waarbij het niet meer te fixen is.

Verwijderd

Er valt weinig aan te zien. Board ziet er verder prima uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57xDGcT8dxnXx5ibHO4BCBkbtDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjJCXpe0XpxOjCcXKt2VWHNB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slp1T-Wg7UL7gi034DQLlg9rkvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wj6E1dRTJvgWsgyn7G7TDfUM.jpg?f=fotoalbum_large

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:25:
Er valt weinig aan te zien. Board ziet er verder prima uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou toch die condensator verdenken. Als die een keiharde kortsluiting veroorzaakt.
Wat je kan proberen is deze te verwijderen en de cart zonder testen. Grote kans dat ie het gewoon doet zonder.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Kijk voor de gein eens op YouTube naar de gebruiker my mate vince en dan specifiek op cartridges.
Hij heeft een aantal keer met succes wat oude niet werkende cartridges aan de praat gekregen.
Toch vaak met het oog onzichtbare breukjes in de traces en/of breukjes op het punt waar een cartridge het console in geduwd wordt
LaFleche schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:55:
Kijk voor de gein eens op YouTube naar de gebruiker my mate vince en dan specifiek op cartridges.
Hij heeft een aantal keer met succes wat oude niet werkende cartridges aan de praat gekregen.
Toch vaak met het oog onzichtbare breukjes in de traces en/of breukjes op het punt waar een cartridge het console in geduwd wordt
Vrij zeker dat er ergens een breuk zit. Die kan je eenvoudiger zien onder een microscoop met een fel licht op de achtergrond, maar misschien kan je het ook gewoon met een andere lichtbron en het blote oog ontdekken. Nadat je hem gevonden hebt hoef je alleen maar even een nieuwe trace aan te maken en ben je klaar.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 18:32
Meten is weten! Van de foto's te zien kun je heel makkelijk alle baantjes volgen en dus ook doormeten. Zou daar lekker mee beginnen.

Verwijderd

thomskipsp schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:50:
Meten is weten! Van de foto's te zien kun je heel makkelijk alle baantjes volgen en dus ook doormeten. Zou daar lekker mee beginnen.
Alles doorgemeten en alles is goed. Geen breuk.

• Ashleyt
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:06:
[...]

Een extra omvormer er tussen zou ik zeker niet doen. Je zal al wat vertraging en vertekend beeld krijgen met alleen composiet rechtstreeks in je tv.

Die oude consoles zijn bijna niet stuk te krijgen. Als je geen (goed) beeld/geluid krijgt, dan is het 9/10 de cartridge en/of het slot in de console die vies zijn.

Buiten goed schoonmaken met isopronol is er ook de gum techniek. Met een bij voorkeur, eentje van steadler zo'n witte over de contacten heen.
is deze alcohol goed om ze schoon te maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mcogq6gPRBb781u-hCHaUVTDh4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siRK8gQhHowIH28LfIrT1lDD.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ashleyt schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding]
Hoe hoger het percentage hoe beter (je wil dat het snel verdampt, anders kan het gaan oxideren), maar als je niets anders hebt volstaat deze wel voor de contactjes op de cart.

Als je echt op zeker wil spelen kun je ook de gom techniek gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Bruiser op 17-04-2021 22:53 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Ashleyt schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding]
Zoals @Bruiser al aangaf hoger percentage is altijd fijner, maar net als met de andere soorten alcohol gebruik met mate. Een microvezeldoekje om eventueel wat te dempen is vaak wel makkelijk.

Voor het gebruiksgemak, schenk het in een borrelglaasje o.i.d. scheelt een hoop gepriegel.
Open maken van de cartridge is geen must, maar je kan dan wel overal beter bij. Vergeet dan niet alleen de contacten schoon te maken. In de binnen randen zijn zit vaak ook bagger.

Als ze eenmaal goed schoonzijn en werking getest is, dan is een protector de volgende aanbeveling.

• gast7
Gewoon een keer bij de apotheek langs gaan dan heb je 96 a 97% alcohol.

70% is namelijk wel op het randje.

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik ga ook altijd langs apotheek 4.50€ voor een fleske .

Verwijderd

elsympatico schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:52:
Ik ga ook altijd langs apotheek 4.50€ voor een fleske .
Volgens mij ligt het bij jullie ook gewoon bij de Carrefour. :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

didado schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:44:
Na de Famicom keyboard nu ook de console zelf nieuw en de Disk System. Nu R.O.B. nog..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ga je ook controleren of de disk system nieuwe riemen nodig heeft?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Grumpmeister schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:24:
Gisteren ook wat PS3 discs aangeschaft voordat de prijzen flink gaan stijgen (wat wel de verwachting lijkt te zijn nu de store plat gaat). Voornamelijk blij met Puppeteer en Time and Eternity :D

[Afbeelding]
Volgens mij heb je geluk gehad met puppeteer. Nedgame heeft de prijs verhoogd naar 50 euro. En op marktplaats bieden ze de game ineens voor 80 euro aan.... Toch bizar hoe snel die prijzen stijgen.
Michael Knight schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:25:
[...]

Ga je ook controleren of de disk system nieuwe riemen nodig heeft?
Het is nog een ongebruikte en ik laat het zo. Blijkbaar veel problemen er mee wat ik zo snel kon lezen.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

didado schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:14:
[...]

Het is nog een ongebruikte en ik laat het zo. Blijkbaar veel problemen er mee wat ik zo snel kon lezen.
Vandaar ook mijn vraag.. de riemen worden echt smurry. Echt een rotklus om te doen.. Als je ze nu vervangt, is het apparaat nog veel meer waard in de toekomst, aangezien die verder nieuw is :)

Michael Knight schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:25:
[...]

Vandaar ook mijn vraag.. de riemen worden echt smurry. Echt een rotklus om te doen.. Als je ze nu vervangt, is het apparaat nog veel meer waard in de toekomst, aangezien die verder nieuw is :)
Zeker bedankt zal er naar kijken!
Dacht dat dit alleen gebeurde door het te gebruiken.

Weet niet hoe gemakkelijk dit gaat maar daarvoor hebben we YouTube of jullie hier haha.

Zo zal ik ook bij de Dreamcasts de batterijen een keer moeten vervangen of verwijderen.

Ben eerder voor het verwijderen dan opnieuw plaatsen haha.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

didado schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:51:
[...]

Zeker bedankt zal er naar kijken!
Dacht dat dit alleen gebeurde door het te gebruiken.

Weet niet hoe gemakkelijk dit gaat maar daarvoor hebben we YouTube of jullie hier haha.

Zo zal ik ook bij de Dreamcasts de batterijen een keer moeten vervangen of verwijderen.

Ben eerder voor het verwijderen dan opnieuw plaatsen haha.
Begrijpelijk.. het probleem zit vooral in het oude rubber dat destijds in de consoles is gebruikt. De samenstelling was destijds zodanig dat het in de loop der jaren gewoon desintegreert en vloeibaar wordt.. Tape decks hebben hetzelfde probleem. Voor de meeste apparaten zijn vervangende riemen te krijgen, uiteraard van moderne kwaliteit :)

Michael Knight schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:54:
[...]

Begrijpelijk.. het probleem zit vooral in het oude rubber dat destijds in de consoles is gebruikt. De samenstelling was destijds zodanig dat het in de loop der jaren gewoon desintegreert en vloeibaar wordt.. Tape decks hebben hetzelfde probleem. Voor de meeste apparaten zijn vervangende riemen te krijgen, uiteraard van moderne kwaliteit :)
Duidelijk dat ik hier even wat sneller achteraan moet wil ik hem in deze goede staat behouden.

Dankjewel nogmaals voor de waarschuwing/info. :)

• Ashleyt
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Heel erg bedankt! de schoonmaak heeft geholpen en dat was het probleem waarom de SNES het niet deed.

• Bruiser
  • Niet online
Ashleyt schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:03:
Heel erg bedankt! de schoonmaak heeft geholpen en dat was het probleem waarom de SNES het niet deed.
Zoals verwacht 👍
Zoals ook eerder aangehaald, die consoles zijn niet stuk te krijgen 😊

(Retro) Game collectie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA2233TRPtGsDCSgB3Al6NiEPpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwboitaUXzBza6TSNAaEXjyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Met grote dank aan @snefkens ook een zeer nette Sony PlayStation 3D Display in bezit! Stond bovenaan m'n lijstje en kon deze niet laten staan. Is zelfs nog langsgebracht ook.

Heel blij mee! Alleen geen plek meer voor in de gameroom, gaat tijdelijk naar zolder met een 360 en PS3 gekoppeld om daar evt. 's een 3D spel te kunnen starten als Sonic Generations.

:D

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:50:
[Afbeelding]

Met grote dank aan @snefkens ook een zeer nette Sony PlayStation 3D Display in bezit! Stond bovenaan m'n lijstje en kon deze niet laten staan. Is zelfs nog langsgebracht ook.

Heel blij mee! Alleen geen plek meer voor in de gameroom, gaat tijdelijk naar zolder met een 360 en PS3 gekoppeld om daar evt. 's een 3D spel te kunnen starten als Sonic Generations.

Nice!
Deze staat bij mij ook nog op het verlanglijstje...

(Retro) Game collectie

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 21:53

TTC

didado schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:44:
Na de Famicom keyboard nu ook de console zelf nieuw en de Disk System. Nu R.O.B. nog..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Disk System doos is wel prachtig! nice one.

ik ben afgelopen weekend nog eens aan het Game Boy modden geslagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkE16ez8DkE_il8bHh3bqYaE4sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuOf0Zt5YC71cDXr7ySaDG3E.jpg?f=fotoalbum_large

Game Boy Pocket met een gesloopt scherm voorzien van een Q5 OSD scherm, heel blij met het resultaat!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:36:
[...]

Volgens mij heb je geluk gehad met puppeteer. Nedgame heeft de prijs verhoogd naar 50 euro. En op marktplaats bieden ze de game ineens voor 80 euro aan.... Toch bizar hoe snel die prijzen stijgen.
Bizar dat... :X

Heb nog wel een klein lijstje aan games die ik graag op wil pikken, maar gelukkig zijn dat, of slechte games, of bekendere titles die wat makkelijker te krijgen zijn. En binnenkort weer even de PSN store induiken voor wat digital games.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
Ik vond gisteren ergens verborgen in een hoekje van een winkelcentrum in Colombo (Sri Lanka) een klein zaakje met retrogames tussen de overige troep. Volgens mij de enige zaak in dit land, je ziet nergens zulke spullen.

De man had het over dat hij er al sinds de jaren 80 zat en één van de weinige collectors is. Er lagen new en boxed Game Gear games(Streets of Rage 2), een FM Radio voor de game gear, wat 32X/GBA/MegaDrive/PSP/etc games, berg controllers voor de (S)NES, 4 player multitap voor de NES etc. Maar hij verkocht ook gekopieerde PS2 games.

Weet iemand wat Tetris Asian Version is? Er lag een stapeltje van voor een tientje per stuk. Geen idee of het officieel is of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUZaTwKXuOYwMffmYmqxS9zVkE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nym3bqRJVmDpT40fHy4wlszV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf4tX3EfTxuEKQK-cXyLjyWXTsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yl3tg5lywuAPX3B975AkIoy7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f36hQPJE393A2GJXf2ETaghgMnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ2HmUl2FxhMHOmuHHUlrIWf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbBQKuBtfrYWPHn2r0LGwA4tCQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7QJ1A9Hbjb9eafyuF4vf2nW.jpg?f=fotoalbum_large

Treuriger nieuws is dat ik m'n Glacier White PS Vita ben verloren in de trein :'( . Afgelopen jaar splinternieuw gekocht in Taiwan. Naast dat er 70+ uur save game van Persona 4(bijna uitgespeeld) op stond had de winkeldame ook vijf screen protectors opgeofferd voordat ze er eentje perfect op kreeg zonder enig bubbeltje oid. Kijken of de verzekering de importversie vergoedt.

edit: op de achtergrond zie ik ook een NES Max controller, nog nooit van gehoord.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41LlDxpfUFL.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 19-04-2021 11:09 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 18:01
Kleine uitbreiding van de xbox classic collectie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fdoq0C3eMtg12sK-ojfwRVk4d6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ajJgy5Idmiuog1r9VmIsraU.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast bezig met het verder finetunen van de xbox 360 verzamelingen.

Geen idee of daar behoefte aan is in het topic. Vandaar 1 fotootje met toelichting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU_naxLiiRJtHgqEpy_ckK1k8L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OL0kjGCuRdf6DcEHPl4Eerde.jpg?f=fotoalbum_large

Van Sniper hadden we een classic en vond per ongeluk de none classic versie.

Verder een aantal ntsc region free versies vervangen door pal versies.

Ook dat lijstje is niet al te lang meer :)

Verwijderd

Sony heeft de sluiting van de playstation store teruggedraaid:

https://blog.playstation....will-continue-operations/

Blijkbaar veel klachten gekregen...

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:09:
Sony heeft de sluiting van de playstation store teruggedraaid:

https://blog.playstation....will-continue-operations/

Blijkbaar veel klachten gekregen...
Wilde het hier ook net melden, met de backlash die het kreeg snap ik het wel.

Ben benieuwd of hierdoor wat prijzen weer zullen droppen, zoals de Best of PSN Volume 1 disc die voor de aankondiging 20-30 euro was, maar door het hebben van Tokyo Jungle (oa) opeens 100-150 kostte.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

Grumpmeister schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:11:
[...]

Wilde het hier ook net melden, met de backlash die het kreeg snap ik het wel.

Ben benieuwd of hierdoor wat prijzen weer zullen droppen, zoals de Best of PSN Volume 1 disc die voor de aankondiging 20-30 euro was, maar door het hebben van Tokyo Jungle (oa) opeens 100-150 kostte.
Ik verwacht van wel eerlijk gezegd. Ik denk dat Sony er in iedergeval een goede omzet boost van heeft gekregen. En er achter gekomen is dat er genoeg omzet te halen is.

Ik vond vooral die sluiting van de vita vreemd. Omdat die nog niet zo oud is. De Vita games zullen ook wel weer dalen gok ik zo. Die zijn de afgelopen weken ook enorm gestegen.

Nu mogen ze ook wel wat doen aan die brakke store op de ps3 die om de 5 minuten vast loopt. Geef ons gewoon de oude store terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2021 19:16 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:37
Mooi, kan Nedgame de prijzen weer naar beneden gooien.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:00:
[...]

Nice!
Deze staat bij mij ook nog op het verlanglijstje...
Zo, dat ging plots sneller dan verwacht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DZAYB29wUv1OdnvIJw754wS6PM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wq3jBGfMFnnMgEtYhX4BfTwl.jpg?f=fotoalbum_large
Inclusief beide originele 3D-brillen in hun zakjes 😎
Deze heeft wel last van het rode blinkende ledje maar dat valt hopelijk wel te repareren. Geen idee van de gangbare waarde van deze dingen, maar voor 30€ durfde ik in ieder geval het risico wel nemen 😄

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 19-04-2021 19:38 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

@Bruiser dan is de eeprom defect. Dan moet je een nieuwe op het moederbord solderen.

• Bruiser
  • Niet online
Yep, dat had ik ook al gelezen.
Solderen is gelukkig geen probleem, nu enkel nog een kwestie van dat onderdeeltje te bestellen 😄

(Retro) Game collectie

Klusje wat al lang op m'n lijstje staat maar totaal geen zin in had om te doen: alle 360's nagaan op werking en evt. CFW/OFW, schijven en dashboard versies. Dan maar tijdens Veronica Inside, tenminste nog wat afleiding :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/db3j0TA70-V8LWzucOVCw7UXsYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ki2WA0RLuxDuSUHPZfIODyuY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNwLn2cq92I8O6_0WFvbHcv6deY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90IRl3rvaEyLAa3Vv9f21ztZ.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:20:
Klusje wat al lang op m'n lijstje staat maar totaal geen zin in had om te doen: alle 360's nagaan op werking en evt. CFW/OFW, schijven en dashboard versies. Dan maar tijdens Veronica Inside, tenminste nog wat afleiding :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie toch echt de big bang theory op de achtergrond >:)

Verwijderd

Raem schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:31:
Mooi, kan Nedgame de prijzen weer naar beneden gooien.
Die ligt nu alweer plat. ;-)

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie verzameling zo :)
Yes, ben nu een Slim aan het inrichten voor alleen 3D games om die (samen met een PS3 Slim die ik morgen binnenkrijg, want die had ik nog niet :+ ) te koppelen aan het Sony display die ik gisteren kreeg :)

/Enige nadeel: ik zou echt zweren dat ik minimaal één oude 360 had met het blades dashboard..was er heilig van overtuigd. Maar de dash versies (die ik kon controleren) zijn dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2.0.0.17349.0
2.0.0.17349.0
2.0.17511.0
Aurora

2.0.17511.0
2.0.0.16202.0
2.0.17559.0
2.0.16547.0
2.0.17559.0
2.0.7371.0
2.0.15574.0

2.0.17544.0
2.0.17502.0

[ Voor 34% gewijzigd door Exorcist op 19-04-2021 22:07 ]

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:03:
[...]

Yes, ben nu een Slim aan het inrichten voor alleen 3D games om die (samen met een PS3 Slim die ik morgen binnenkrijg, want die had ik nog niet :+ ) te koppelen aan het Sony display die ik gisteren kreeg :)

/Enige nadeel: ik zou echt zweren dat ik minimaal één oude 360 had met het blades dashboard..was er heilig van overtuigd. Maar de dash versies (die ik kon controleren) zijn dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2.0.0.17349.0
2.0.0.17349.0
2.0.17511.0
Aurora

2.0.17511.0
2.0.0.16202.0
2.0.17559.0
2.0.16547.0
2.0.17559.0
2.0.7371.0
2.0.15574.0

2.0.17544.0
2.0.17502.0
Dan ben je aardig compleet.

Heb er zelf nog 1 op de oude dashboard versie.
En wil je sfeer proeven: een van de xbox 360 arcade compilaties heeft een menu interface in de oude stijl.
Henkje.doc schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:15:
[...]

Dan ben je aardig compleet.

Heb er zelf nog 1 op de oude dashboard versie.
En wil je sfeer proeven: een van de xbox 360 arcade compilaties heeft een menu interface in de oude stijl.
Oudste is dus de versie die na blades kwam inderdaad. Gaat me niet zozeer om de sfeer, meer omdat ik het leuk vind om een 360 te hebben die een oude FW draait. Net zo goed als dat ik het leuk vind om een PS3 met FW 3.15< te hebben :)

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:39:
@Bruiser dan is de eeprom defect. Dan moet je een nieuwe op het moederbord solderen.
Net wat ingelezen over het issue.
De eeprom is niet defect, de data die erop staat is corrupt geworden... Waarom dit gebeurt is jammer genoeg niet bekend. Kans is dus reëel dat het na verloop van tijd opnieuw gebeurt met een nieuw geflashte eeprom 🤔

Bron: http://dbwbp.com/index.ph...blinking-red-light-repair

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 19-04-2021 23:07 ]

(Retro) Game collectie

• gast7
Ik vermoedt dat de fomo aankopen toch best wel winstgevend waren :P

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:22
Exorcist schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:50:
[Afbeelding]

Mooi hoor! Ik zoek er ook nog één. De PlayStation 2 TV heb ik wel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

gast7 schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:53:
[...]

Ik vermoedt dat de fomo aankopen toch best wel winstgevend waren :P
Je zou je bijna afvragen of ze nu niet denken van hey......wat analogue doet met hardware, en limited run met software, kunnen we zelf ook! Ka-CHING!

Vind het iig wel tof! om keuze te hebben en zal braaf nog geen ps3 software illegaal spelen dan.

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Plots merk ik wel het nut van de oude memory cards van PS1 en PS2 😋

Kun je save files delen tussen twee PS3 consoles?

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:38:
Plots merk ik wel het nut van de oude memory cards van PS1 en PS2 😋

Kun je save files delen tussen twee PS3 consoles?
Savefiles op de PS3 zijn accountgebonden, niet aan de PS3 zelf. Dus ja. Kopiëren naar USB of uploaden naar de cloud, op de ander weer kopiëren/downloaden. Dus moet dan wel met hetzelfde account gebeuren :)

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
TTC schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:26:
[...]

Die Disk System doos is wel prachtig! nice one.

ik ben afgelopen weekend nog eens aan het Game Boy modden geslagen:
[Afbeelding]

Game Boy Pocket met een gesloopt scherm voorzien van een Q5 OSD scherm, heel blij met het resultaat!
Ik wil mijn Gameboy of Gameboy Advance ook nog een keer modden of laten modden. Is dit een beetje makkelijk zelf te doen? Tips?
RJL86 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:48:
[...]

Ik wil mijn Gameboy of Gameboy Advance ook nog een keer modden of laten modden. Is dit een beetje makkelijk zelf te doen? Tips?
Ligt er aan hoe handig je bent, maar meende dat ik laatst iemand zelfs over 'solderless mods' hoorde, dus ja..dan zou het in feite voor iedereen te doen moeten zijn. (en geloof me, dat zeg vooral ik niet snel :+ )

10 second ninja DONE

• RJL86
Sagat schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:56:
[...]

Ligt er aan hoe handig je bent, maar meende dat ik laatst iemand zelfs over 'solderless mods' hoorde, dus ja..dan zou het in feite voor iedereen te doen moeten zijn. (en geloof me, dat zeg vooral ik niet snel :+ )
Nou ja, dat vroeg ik me dus af idd, solderen ga ik niet aan beginnen, daar heb ik 0 ervaring mee haha :X

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:39:
[...]

Savefiles op de PS3 zijn accountgebonden, niet aan de PS3 zelf. Dus ja. Kopiëren naar USB of uploaden naar de cloud, op de ander weer kopiëren/downloaden. Dus moet dan wel met hetzelfde account gebeuren :)
Is het mogelijk om het uploaden/downloaden naar/van de cloud te automatiseren?
Maw een sync instellen tussen 2 consoles?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:18:
[...]

Is het mogelijk om het uploaden/downloaden naar/van de cloud te automatiseren?
Maw een sync instellen tussen 2 consoles?
Je kan via PS plus automatisch een sync naar de cloud sturen vanaf een ps3.

https://manuals.playstati...rrent/game/3savedata.html

Storing saved data on the PSN server

You can store PlayStation®3 format software saved data on a PSNSM server and download it to another PlayStation®3 system to continue playing your game. To use this feature you must have a Sony Entertainment Network account and subscribe to the PlayStation®Plus subscription service.
Automatically storing saved data

You can automatically store new and recently updated saved data in online storage on a regular basis.
You must set this feature for each individual game.

1.Under (Game), select the game with the saved data you want to save and press the Triangle button.

2. Select [Saved Data Auto-Upload] and set it to [On].

The saved data which is updated after the setting is enabled will be uploaded automatically.
Under (Settings), set (System Settings) > [Automatic Update] to [Off] to disable automatic updating of saved data.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2021 09:22 ]

RJL86 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:57:
[...]

Nou ja, dat vroeg ik me dus af idd, solderen ga ik niet aan beginnen, daar heb ik 0 ervaring mee haha :X
Met snel googlen kom ik deze tegen, en idd solderen niet nodig.
https://www.retromodding..../game-boy-advance-ips-lcd

Disclaimer:
Geen idee over de kwaliteit, ik vond de schermen die @Seroczynski gemod had in zijn gb & gba wel erg mooi!
Dus wellicht kan hij nog delen wat hij gebruikt heeft? Of de search gebruiken dacht dat hij dat wel is eerder gepost had.

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:20:
[...]

Je kan via PS plus automatisch een sync naar de cloud sturen vanaf een ps3.
Ja, maar dat is de helft van zijn vraag. Hij bedoelt zo te zien net als bij de Xbox dat een savefile automatisch synced uit de cloud, ongeacht op welke console je dan bent aangemeld.

Antwoord daarop @Bruiser : nee. :'(

• Bruiser
  • Niet online
Dat is idd wat ik bedoelde.

Das jammer dat dat niet kan 😞
Dergelijke functionaliteiten (én BC) heeft Microsoft toch wel beter voor mekaar dan...

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:43:
[...]

...bij de Xbox dat een savefile automatisch synced uit de cloud, ongeacht op welke console je dan bent aangemeld.
Werkt dat bij MS ook tussen andere generaties consoles? Bv X360 game op de Xbox One spelen. Vervolgens wil de vrouw de grote tv. Om dan verder te spelen vanaf de laatste save op de X360 zelf? 🤔

(Retro) Game collectie

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 21:53

TTC

RJL86 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:57:
[...]

Ik vrees wel dat je minstens 1 draadje zal moeten leren solderen, in het geval van de Game Boy Pocket Q5 OSD mod moet je 1 draadje aan de power switch pad solderen. Maar idealiter nog 3 extra draadjes aan de A/B/Select pads om het OSD op te roepen.

Voor de rest was het voornamelijk voorzichtig plastic wegsnijden om plaats te maken voor het groter scherm.

Naast de Game Boy Pocket heb ik een paar jaar terug nog wel een aantal AGS101 mods uitgevoerd op een reeks Game Boy Advances, en daar was het een soortgelijk verhaal. (1 draadje solderen en veel plastic wegsnijden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f4W0nJ02pnPKIFG_utgXQiBGjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3C0oofxDL3N5HTGync2rWVOz.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Nu nog het Cmos problemen oplossen, de store aanpassen zodat deze niet om de 5 min. vastloopt, de web store weer toegankelijk maken voor ps3/vita games en dan zijn we weer back in business ;-)

Offtopic: En graag een andere controller voor de ps5....

Verwijderd

Ooit hier iemand een keer een dreamcast game gekocht?

https://www.pixelheart.eu...plate-forme=dreamcast-pal

Staan een paar snes games tussen die geport zijn naar de dreamcast. Maar wat is de kwaliteit van die andere games? En eerlijk gezegd vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is om games zoals flashback te porten naar de dreamcast. Leuk initiatief, maar ik heb dan liever ander soort games die naar de dreamcast komen. Zijn er nog meer firma's die dreamcast games uitbrengen?
Bruiser schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:58:
[...]

Werkt dat bij MS ook tussen andere generaties consoles? Bv X360 game op de Xbox One spelen. Vervolgens wil de vrouw de grote tv. Om dan verder te spelen vanaf de laatste save op de X360 zelf? 🤔
Als ik me niet vergis moet je dan handmatig saven naar cloudopslag en hier ook (zelf) uit moeten laden. De 360 synced niet uit zichzelf savegames meen ik.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:59:
Ooit hier iemand een keer een dreamcast game gekocht?

https://www.pixelheart.eu...plate-forme=dreamcast-pal

Staan een paar snes games tussen die geport zijn naar de dreamcast. Maar wat is de kwaliteit van die andere games? En eerlijk gezegd vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is om games zoals flashback te porten naar de dreamcast. Leuk initiatief, maar ik heb dan liever ander soort games die naar de dreamcast komen. Zijn er nog meer firma's die dreamcast games uitbrengen?
Ja wel eens wat gekocht, prima bedrijf en kwaliteit is goed.

Verwijderd

Nieuwe aanwinsten, meeste was besteld door de sluiting van de ps store dat nu niet meer doorgaat...

Er komen ook nog 10 vita games mijn kant op. Voorlopig even genoeg gekocht. Nu helemaal nadat bekend is geworden dat de store niet gaat sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjc5cHVei08fAQgqL8tuR_qfyxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPyBnodnue52mSRAlwpmF1rX.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:56:
Deadly Premonition, heerlijk spel. Heb je Lollipop Chainsaw ook? Ook zo'n typisch Suda51 spel :)
Zeker! En ook killer 7 en killer is dead (ook een aanrader!). Alleen nog een keer shadows of the damned aanschaffen.

Wellicht ook een keer Michigan: Report from Hell... Maar de prijzen zijn niet echt leuk op dit moment..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2021 13:01 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:59:
[...]

Zeker! En ook killer 7 en killer is dead (ook een aanrader!). Alleen nog een keer shadows of the damned aanschaffen. Wellicht een keer Michigan: Report from Hell... Maar de prijzen zijn niet echt leuk op dit moment..
Laatste staat ook nog op m'n lijstje ja, maar is zeker niet leuk qua prijs. :|

• RJL86
TTC schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:42:
[...]

Ik vrees wel dat je minstens 1 draadje zal moeten leren solderen, in het geval van de Game Boy Pocket Q5 OSD mod moet je 1 draadje aan de power switch pad solderen. Maar idealiter nog 3 extra draadjes aan de A/B/Select pads om het OSD op te roepen.

Voor de rest was het voornamelijk voorzichtig plastic wegsnijden om plaats te maken voor het groter scherm.

Naast de Game Boy Pocket heb ik een paar jaar terug nog wel een aantal AGS101 mods uitgevoerd op een reeks Game Boy Advances, en daar was het een soortgelijk verhaal. (1 draadje solderen en veel plastic wegsnijden).

[Afbeelding]
Hmmm ok, klinkt als veel werk. Net vader geworden, dus weinig tijd daar voor helaas :X Dan maar even op de lange baan schuiven haha

• Bruiser
  • Niet online
Nieuw ontvangen vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I297rwVe-G-0_qQCMNO2bqjc-yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EW31vqMpo3Fk5vL5gpGLu2mC.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is nog sealed en in mint conditie.
Toen ze in de winkels lagen had ik er geen interesse in wegens de slechte reviews. Toch blij dat ik alsnog een sealed exemplaar heb.
Mag men sealed Snes en MegaDrive gaan vergezellen. Nu nog een sealed nes vinden voor een leuke prijs en we zijn compleet wat mij betreft 😊

Een N64, Saturn of Dreamcast Mini zal er wel nooit komen vrees ik...

(Retro) Game collectie

Verwijderd

RJL86 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:46:
[...]

Hmmm ok, klinkt als veel werk. Net vader geworden, dus weinig tijd daar voor helaas :X Dan maar even op de lange baan schuiven haha
Gefeliciteerd! *O* tenminste als het gepland was...
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:40:
Nieuwe aanwinsten, meeste was besteld door de sluiting van de ps store dat nu niet meer doorgaat...

Er komen ook nog 10 vita games mijn kant op. Voorlopig even genoeg gekocht. Nu helemaal nadat bekend is geworden dat de store niet gaat sluiten.

[Afbeelding]
Het is uitstel tot executie, ze stoppen er wel mee alleen nu nog even niet. :P

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:51:
[...]

Nu nog het Cmos problemen oplossen, de store aanpassen zodat deze niet om de 5 min. vastloopt, de web store weer toegankelijk maken voor ps3/vita games en dan zijn we weer back in business ;-)

Offtopic: En graag een andere controller voor de ps5....
Ik had gehoord dat de ps3 ook de cmos probleem heeft. en hoewel niet voor fysiek als de ps4.

Als de store een keer sluit dan zijn deze volgens mij al je digitale aankopen ook onbruikbaar: games dlc etc etc. Van wat ik hoor online

Dus dan zijn aankopen voor een store sluit wellicht overbodig als het daarna niet meer werkt als de batterij een keer uitgaat en je niet meer online kan om het te verifieren.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 20-04-2021 18:26 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:22:
[...]

Ik had gehoord dat de ps3 ook de cmos probleem heeft. en hoewel niet voor fysiek als de ps4.

Als de store een keer sluit dan zijn deze volgens mij al je digitale aankopen ook onbruikbaar: games dlc etc etc. Van wat ik hoor online

Dus dan zijn aankopen voor een store sluit wellicht overbodig als het daarna niet meer werkt als de batterij een keer uitgaat en je niet meer online kan om het te verifieren.
Sony heeft officieel aangegeven dat ze het gaan onderzoeken. Dus wellicht komt er in de nabije toekomst een oplossing voor dit probleem.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:30:
[...]

Sony heeft officieel aangegeven dat ze het gaan onderzoeken. Dus wellicht komt er in de nabije toekomst een oplossing voor dit probleem.
Was dat niet enkel voor de ps4? gezien zelfs fysieke games onspeelbaar zijn.

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:41:
[...]

Was dat niet enkel voor de ps4? gezien zelfs fysieke games onspeelbaar zijn.
Nee, voor alle drie de consoles (ps3 voor digitaal, ps4 voor fysiek en digitaal en ps5 deels)

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:06:
[...]

Nee, voor alle drie de consoles (ps3 voor digitaal, ps4 voor fysiek en digitaal en ps5 deels)
Had je misschien een link naar het artikel

Ik had enkel gelezen dat ze bepaalde patches gingen fixen die niet meer aanwezig waren voor wat oudere titels.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 20-04-2021 19:24 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:23:
[...]

Had je misschien een link naar het artikel

Ik had enkel gelezen dat ze bepaalde patches gingen fixen die niet meer aanwezig waren voor wat oudere titels.
Was geen artikel, Sony had via Reddit of zo gereageerd dat ze alle issues aan het onderzoeken zijn en binnenkort met een oplossing komen.

• RJL86
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:35:
[...]

Gefeliciteerd! *O* tenminste als het gepland was...

[...]

Het is uitstel tot executie, ze stoppen er wel mee alleen nu nog even niet. :P
Thanks, ja was gepland!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:37
gast7 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:22:
[...]

De store hoeft niet online te blijven, maar PSN moet beschikbaar blijven. Zolang je na vervangen van de batterij dus connectie kan maken met PSN blijft het werken. En PSN zie ik ze niet snel sluiten, aangezien dit de ziel is van Sony's online platform.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Pagina: 1 ... 86 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.