gast7 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:18:
[...]
je moet het ook zo zien het zijn geen high end muizen.
Zal nooit zo goed zijn als pc waar je echt degelijke muizen koopt, tevens natuurlijk oude tech dat niet meer update. wellicht dat het destijds niet al te slecht was voor een muis maar met de opties van tegenwoordig is dat toch even anders.
Denk dat als je het echt wil, dat je wel convertors kan vinden, om moderne muizen te gebruiken op consoles, probleem is natuurlijk nog steeds de ondersteuning.
Exorcist schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:17:
[...]
Ik ben er een groot voorstander van (P&C, op consoles). Ik denk dat ik vrijwel alle titels die er mogelijkerwijs te vinden zijn op welke console dan ook (vanaf de NES) in bezit heb. Even los van de PS1 muis is het hooguit minder handig dan op PC, maar bij lange niet na niet onspeelbaar. Broken Sword, Discworld, Maniac Mansion, Monkey Island SE, Inner World, Syberia, Grey Matter en weet ik het wat: been there done that.
Alles is mogelijk met wat wilskracht en geduld

Mijn kronkel is dat ik een game wil spelen op het systeem waar die het beste speelt. Enige wat een 'mindere' versie kan helpen is betere controls of extra content ofzo.
En tsja point en click games speel ik niet tot amper dus daar gaar ik weinig over zeggen, maar ik heb min of meer de hoop opgegeven dat fps op consoles ooit ga trekken, hoewel een heel pril begin gemaakt is met doom (og niet 2016) deze laatst gekocht voor xb1 en toch wel lol gehad in het spelen, maar goed op de pc keek ik daar ook niet omhoog of naar beneden dus daar mis ik het dan wat minder.......
Oh en dat wel een game waar ik een uitzondering maakte, want diablo was voor mij altijd een pc game en ik heb dacht ik wel is kort getest met de console versies (ps1 denk ik?) maar dat viel erg tegen. Maar toen ik de demo van 3 speelde was ik positief verrast, dat speelde best lekker en ik denk dat ik uiteindelijk de ps4 versie misschien nog wel meer gespeeld heb dan mijn pc versie!
Verder zijn er ook wel sommige rts games die bedacht zijn voor console, dan is het vaak ook nog wel te doen, hoewel tsja.......periode heel erg fanatiek fps gespeeld op pc daarna eigenlijk niet veel interesse meer in het genre.......en op pc........warcraft 1 &2, starcraft, command and conquer......en red alert.......en toen was ik er ook wel klaar mee, veel mensen vinden ra2 en CnC general ook geweldig maar die amper tot nooit gespeeld......maar goed pc games! sorry sorry