Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:15:
Ik vind in het geval van HR zeker de EU versie veel mooier. Ook duidelijker, door de Origami. Maar goed, het verschilt ook per titel verder en wat je persoonlijk aantrekt. En sowieso alles beter dan platinum/classics etc. :+
Het is ook inderdaad heel erg wat je aantrekt. Net zoals de discussie welke ps1, ps2 of ps3 mooier is.

De classic ps1 vind ik zelf nog steeds het mooist. Maar ik weet dat @Sagat deze volgens mij niet mooi vindt.

Zelfde met de ps3 phat. Voor mij toch de mooiste console ooit gemaakt.

Ps5 is ook heel gewaagd ontworpen waardoor veel hem niet mooi vinden. Terwijl ik het wel weer een mooi design vindt.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:21:
[...]

Het is ook inderdaad heel erg wat je aantrekt. Net zoals de discussie welke ps1, ps2 of ps3 mooier is.

De classic ps1 vind ik zelf nog steeds het mooist. Maar ik weet dat @Sagat deze volgens mij niet mooi vindt.

Zelfde met de ps3 phat. Voor mij toch de mooiste console ooit gemaakt.

Ps5 is ook heel gewaagd ontworpen waardoor veel hem niet mooi vinden. Terwijl ik het wel weer een mooi design vindt.
Met de PS1 classic en PS3 phat sluit ik me volledig aan..! PS3 phat vind ik zelf persoonlijk nog steeds de meest mooie console zelfs. Smaak is zeker persoonlijk maar dat ontbreekt compleet bij @Sagat , het is hem vergeven. Er zijn zelfs mensen die de PS One en Master System II mooi vinden 8)7

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:20:
Japan is ook niet echt veilig voor slechtere box art. Ben ik toch veel liever in het westen en dat is extra zonde bij deze 3 voorbeelden gezien dit naar mijn mening wel tot de top behoren vanretro game box art van slechtere box art tot gewoon oer lelijk.

ik wil niet eens weten qua mindere games wat de slechtere japanse box art zou zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@snefkens die speciale editie is wel een stuk beter dan de standaard versie in de usa was mij inderdaad niet opgevallen.
Met deze cover arts heb je een heel goed punt. Die ntsc-j covers zijn toch wel lelijk te noemen.

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:24:
[...]

Met de PS1 classic en PS3 phat sluit ik me volledig aan..! PS3 phat vind ik zelf persoonlijk nog steeds de meest mooie console zelfs. Smaak is zeker persoonlijk maar dat ontbreekt compleet bij @Sagat , het is hem vergeven. Er zijn zelfs mensen die de PS One en Master System II mooi vinden 8)7
Elke slim versie of hoe je het ook noemt bij sega is minder mooi vind ik. De mega drive 2 vind ik enorm lelijk, wat een plastic ding is dat. Zelfde idd. Bij de master system. Bij de Saturn valt het minder op, daar zijn de knoppen alleen anders, ronde knoppen bij de tweede generatie volgens mij.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Exorcist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:11:
Ik ook, maar dan afsluiten met de dooddoener "smaken verschillen". Ik vind alles wat PAL is (meestal) dikke prima, rest verzamel ik toch niet. En als echte afsluiter: de oerlelijke NTSC SNES. Wat een gedrocht.
Smaken verschillen inderdaad. De pal snes blijft de mooiste, maar de snes ntsc Jr. vind ik nog wel een mooi slim design hebben. Ook heb ik wel wat met de hoekige ntsc snes carts, mooi ook dat de label met naam van de game doorloopt naar de bovenkant.

Wat me verder opvalt bij Dreamcast games is dat Japanse games veel meer kleurrijke handleidingen en game art hebben tov pal games. Dat geldt ook bij Saturn games trouwens.

• 3style

3style

...

[...]

PS One heb ik niets op aan te merken 8)
N64 is misschien esthetisch wel een van de mooiste consoles, maar dat hoef ik jou niet te vertellen :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:30
Over lelijke covers gesproken. Wie de box art van Megaman 1 ooit goedgekeurd heeft... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaCoiIxXFHGuCcHS5uRzcYd8QnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdYTcODnlYdwy7HELxo66lZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Cover van 2 was niet veel beter trouwens. Pas vanaf deel 3 (PAL) begin ik ze mooier te vinden en de stijl veel beter passen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:57:
Over lelijke covers gesproken. Wie de box art van Megaman 1 ooit goedgekeurd heeft... :P

[Afbeelding]

Cover van 2 was niet veel beter trouwens. Pas vanaf deel 3 (PAL) begin ik ze mooier te vinden en de stijl veel beter passen.
Whahaha lijkt wel alsof die moet poepen.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Los van het gezicht van megaman zelf had de pal cover art van megaman 1 genoeg potentie om welicht tot de betere nes cover art te horen. gemiste kans. de amerikaanse versie is echter niet te redden dan houdt je niks over _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIsF2nTu1-fk1h5a8B2_9SYWU2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgTWstSKOyCLychlQ3XzHgsG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 23-04-2021 23:06 ]

• Raem
Mja, ik weet niet. Het lijkt een beetje op een slechte live action film. Ik hou meer van de cartoon stijl covers.

• gast7
Raem schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:57:
Mja, ik weet niet. Het lijkt een beetje op een slechte live action film. Ik hou meer van de cartoon stijl covers.
los van megaman zelf was het niet echt live action movie. de andere robots zien er prima uit. Dr wily vind ik wel vet in die realistische stijl Als je de megaman vervangt dat was het een stuk beter geweest.

Verder matched het ook met eerdere capcom art als street fighter, final fight.

maar ik snap het zeker de cartoon art van megaman was erg goed, hoewel ik de westerse gameboy releases qua cover art beter vond in het westen. het is voor mij iets beter gebalanceerd dan de japanse megaman art qua cartoon art stijl. Zou ik voor alle gameboy art wat megaman betreft zeggen naar mijn smaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PO_DDVvf3XaZWDgkYUws1vNS8ck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oCRpLWbrJXyXCD1B6o3KWh7Y.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 24-04-2021 01:12 ]

Verwijderd

Het is totaal offtopic, maar maar wat is die ps5 controller ruk zeg. Ik krijg na 15 min. Kramp in mijn handen. Kan er gewoon echt niet mee spelen. Dus ik neig dit keer gewoon naar de series x. Dat is een prima controller.

Terwijl ik geregeld met de ps3 controller speel en ik vind dat zelf een fijne controller. Terwijl heel veel mensen dit een te kleine en slechte controller vinden. Ik heb zelf grote handen en zou er dan ook last van moet hebben. Heb eigenlijk nog nooit een controller in de handen gehad waar ik van dacht nee hier kan ik niet langer op spelen dan een half uur. Nou nu dus wel, de ps5 controller. Echt een onding is het. Hopelijk laten ze Third party controllers toe. Maar vooralsnog de Xbox is the way to go.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 01:03:
Het is totaal offtopic, maar maar wat is die ps5 controller ruk zeg. Ik krijg na 15 min. Kramp in mijn handen. Kan er gewoon echt niet mee spelen. Dus ik neig dit keer gewoon naar de series x. Dat is een prima controller.

Terwijl ik geregeld met de ps3 controller speel en ik vind dat zelf een fijne controller. Terwijl heel veel mensen dit een te kleine en slechte controller vinden. Ik heb zelf grote handen en zou er dan ook last van moet hebben. Heb eigenlijk nog nooit een controller in de handen gehad waar ik van dacht nee hier kan ik niet langer op spelen dan een half uur. Nou nu dus wel, de ps5 controller. Echt een onding is het. Hopelijk laten ze Third party controllers toe. Maar vooralsnog de Xbox is the way to go.
Hmm dat is wel ruk idd. Welke game(s) was je aan het spelen?

Verwijderd

3style schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 01:41:
[...]

Hmm dat is wel ruk idd. Welke game(s) was je aan het spelen?
Heb het met alle games op de ps5, sackboy, Spiderman etc.
[...]

Ik vind de og ps1 idd niet zo mooi, de rondere lijnen van de ps one trek ik idd beter.

De phat tsja ik vind hem idd wat lomp en het shiny gebeuren wat kitscherig!

Master system 2 err ja dat is idd stap achteruit! Zijn we toch ergens eens!

Ik vind zelf de megadrive 1 een van de mooiste consoles. Maar n64 heeft ook wat, en ja de snes simpel maar tof, usa snes idd gedrocht!

10 second ninja DONE

Verwijderd

De 10 vita games zijn binnen gekomen die ik had besteld voor de sluiting van de ps store. En de laatste paar ps3 games zijn binnen gekomen.

Wel benieuwd naar Jojo op de ps3, aangezien de dreamcast game wel tof is.

Silent hill collection is een hele slechte port. Blijft daarom denk ik ook in seal.

Met deze games erbij kom ik alweer over de 2300 games heen.

Kasten wat anders ingedeeld zodat het ook weer past ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3_Ac5lC4JNdCi0pTNJpEuOSVz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzaCMIL845SjiCPFSNiii3l4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTbAC1v_qYKZHXn3DqRg3Un3TwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TO5L4OZsdi0SLZo2VcWKrTd.jpg?f=fotoalbum_large

• gast7
Exorcist schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:45:
Ik vind de Pikachu N64 overigens ook spuuglelijk...

[Afbeelding]
Je zou maar eens in de rij staan met zo'n ding als volwassene of tiener destijds _O-

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXoF2zblFVzvHr88rb5EAQWpFec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrCnaxCw0CnX2FN5fy3ZiYsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat nieuws voor de Cube gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ialECnq0Vgt8WKWVOG_rMAGbe6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKZvKqCkZtJx4dru2gq9I2D2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPnNd49neif64FzbjlrroHbjZs8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3OrhHIPoQC3B1CfHoBftSF8.jpg?f=fotoalbum_tile

Met hulp van een goede vriend mijn Super Nintendo het voorzien van nieuwe condensators.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Weer een kleine aanvulling erbij Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9Jd5DZjIMr_wUtJOb7kxP3IArM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlrNjOH0yVzRDkYSndDesnf4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvHkEhoa7Wfo876I1ggOdjBmsv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRXUM4bDNhbdjPUqOWc68POb.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

@Verwijderd Driver blijft nog steeds een erg toffe game!

• RJL86
Driver...heb nog nachtmerries van de tutorial

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:38:
@Verwijderd Driver blijft nog steeds een erg toffe game!
Pas een klein beetje gespeeld, maar wat ik gespeeld heb speelde lekker weg.
Alles wat binnenkomt wordt even getest. Meestal tot de eerste game over scherm verschijnt, of in sommige gevallen het eerste save punt bereikt is. :)

• Raem
Gave game inderdaad, maar nooit uitgespeeld. Die laatste missie met de president lukte me niet. :P

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:53:
[...]

Is Driver 1/2 een double jewel case..?
Ja, zeker met als "bonus' een disc met de nieuwste foto's en trailer van driv3r :o :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbC2J2wHasuDw5uhB76qbYVNccE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehNJyP1R67PcvX2OXs5fjuKg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLP1VHSklea4JBeJjHF3Ro9lxSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmLr8EZEyFcTMgMfrm9Dnnh8.jpg?f=fotoalbum_large

Burning Rangers is ook een dubbele, met als bonus een soundtrack disc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_s7dJIcBm2yJ0l6agqbSy4Rqh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bmw7fs7yAP51PDj0wDivtVhI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzz0BTXQw63LxVc1R1q6ty9OTP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BgWuysYfRFWvpPLzgamroNP.jpg?f=fotoalbum_large

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 01:03:

Ik heb gisteren voor het eerst sinds tijden de PS5 controller weer in mijn handen gehad en er een half uurtje mee gespeeld. Het viel me op hoe groot hij was, maar ik ervaarde het juist als prettig dat ik hem goed vast kon houden.

Niets zo persoonlijk als muizen en controllers. Wat voor de een ideaal is is voor de ander een crime om te gebruiken.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:52
Exorcist schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:45:
Ik vind de Pikachu N64 overigens ook spuuglelijk...

[Afbeelding]
Die hebben we hier ook staan. Jaren geleden voor 10 euro gekocht op de rommelmarkt :)

• 3style

3style

...

Leuke aflevering weer van My Life in Gaming over downscaling van HD games naar 240p op een crt monitor/tv.
Ik vind dit dus wel cool, ben hier zelf ook mee bezig. Niet alle games lenen zich hier goed voor, maar veel games ook wel en het geeft een cool effect met scanlines:

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Prachtig

Gij hebt vele mooie stukken en zo goed als nieuw .

Speel jij ook veel ?

Ik heb deze als kind gehad en de meeste consoles heb ik vroeger als kind wel op gespeelt , maar altijd alles verkocht .Ik ben sinds eerste lockdown weer begonnen , met verzamelen en games op consoles.

Toch wel echt een zalige hobby , had ik veel eerder moeten doen.
elsympatico schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:47:
Prachtig

Gij hebt vele mooie stukken en zo goed als nieuw .

Speel jij ook veel ?

Ik heb deze als kind gehad en de meeste consoles heb ik vroeger als kind wel op gespeelt , maar altijd alles verkocht .Ik ben sinds eerste lockdown weer begonnen , met verzamelen en games op consoles.

Toch wel echt een zalige hobby , had ik veel eerder moeten doen.
Ik speelde veel maar ben de laatste jaren wat meer bezig met alleen verzamelen door gezin en verhuizingen. Retroarch is mijn vermaak. En verzamelen blijft gewoon verslavend haha.

Verwijderd

RJL86 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:02:
Driver...heb nog nachtmerries van de tutorial
Net nog even gespeeld. Kom weer niet door die tutorial heen. Pff. Dit is 1 van de meest frustrerende tutorials ooit.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:17:
[...]

Net nog even gespeeld. Kom weer niet door die tutorial heen. Pff. Dit is 1 van de meest frustrerende tutorials ooit.
Die heb ik laatst ook nog geprobeerd (Vita en PS1) en ook niet gehaald. Dit terwijl ik hem destijds op de PS1 wel vrij eenvoudig (naar mijn idee) gehaald heb. Zelfde voor de missie in GTA: SA met de trein/TJ. Destijds op de PS2 in een paar keer gehaald, wat naar nu lijkt de meest irritante missie ooit te zijn. De race in Mafia ook gewoon gehaald op de PC in 2002. Op een aantal vlakken is de achteruitgang flink ingezet :o

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:13:
[...]

Die heb ik laatst ook nog geprobeerd (Vita en PS1) en ook niet gehaald. Dit terwijl ik hem destijds op de PS1 wel vrij eenvoudig (naar mijn idee) gehaald heb. Zelfde voor de missie in GTA: SA met de trein/TJ. Destijds op de PS2 in een paar keer gehaald, wat naar nu lijkt de meest irritante missie ooit te zijn. De race in Mafia ook gewoon gehaald op de PC in 2002. Op een aantal vlakken is de achteruitgang flink ingezet :o
Hahaha ja de leeftijd hé... Maar goed ik vind oude spellen nog steeds moeilijker dan de current gen.

Mega man en dat soort games waren vroeger enorm moeilijk. En nu nog steeds, alleen als ik dat tegenover de huidige games zet... Ik speel altijd op hard in current gen games, anders ga ik er gewoon te snel doorheen. Dus het is niet alleen maar leeftijd. Sommige games waren vroeger gewoon enorm moeilijk.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:24:
[...]

Hahaha ja de leeftijd hé... Maar goed ik vind oude spellen nog steeds moeilijker dan de current gen.

Mega man en dat soort games waren vroeger enorm moeilijk. En nu nog steeds, alleen als ik dat tegenover de huidige games zet... Ik speel altijd op hard in current gen games, anders ga ik er gewoon te snel doorheen. Dus het is niet alleen maar leeftijd. Sommige games waren vroeger gewoon enorm moeilijk.
Same here. Current gen altijd op hard.
Maar 2 jaar geleden (of 3? Weet niet meer door stomme pandemie) toch Ninja Gaiden op de NES kunnen uitspelen in twee dagen. Een avond aan laten staan, want geen savegame. En gelukkig geen moeders of broertjes in de buurt om hem uit te zetten...
Heb hem vroeger nooit uit kunnen spelen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ik gebruik Driver nog steeds regelmatig als voorbeeld van een game die een Difficulty Spike heeft in de tutorial. Ik heb hem destijds wel verder gespeeld maar DAMN... die was BEHOORLIJK pittig!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gamen is een tijdverdrijf... en tijd is iets wat ik als volwassene maar weinig over heb jammer genoeg (werk, kindjes, huishouden,...).

Voor mij moeten games dus snel gaan. Aanzetten, level selecteren, spelen, saven, uitzetten. Vandaar ook dat ik die open wereld games niet leuk vind, kosten teveel tijd.

(Retro) Game collectie

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:11
Die vind ik juist heerlijk, net als de meeste rpg’s. Kun je relaxed in je eigen tempo spelen ongehinderd door afnemend reactievermogen... :p

En de savemogelijkheden zijn echt lifesavers als je weinig tijd hebt.
Bruiser schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:35:
Gamen is een tijdverdrijf... en tijd is iets wat ik als volwassene maar weinig over heb jammer genoeg (werk, kindjes, huishouden,...).

Voor mij moeten games dus snel gaan. Aanzetten, level selecteren, spelen, saven, uitzetten. Vandaar ook dat ik die open wereld games niet leuk vind, kosten teveel tijd.
Met je eerste zin ben ik het helemaal eens. Echter hou ik wel van open world games (GTA, Kingdom Come Deliverance, RDR etc.). Een singe player puur voor de actie wil ik het liefst binnen de acht uur klaar hebben. Heb nog veel te veel in plastic staan om 30+ uur te steken in een game. Met die reden heb ik wel AC: Valhalla, Watch_Dogs Legion en Cyberpunk liggen maar er nog nauwelijks iets mee gedaan. Laatst wel binnen een paar dagen RE3 (remaster) uitgespeeld, dat speelt dan lekker weg.

En oh ja, liefst op casual/easy (tenzij het racegames of sportgames zijn) omdat ik speel voor het verhaal, heb er echt een schurfthekel aan om tig keer iets opnieuw te moeten proberen. Zonde van de/mijn tijd.
Exorcist schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:01:
[...]

Netjes, die is nieuw dan..?!
Ongeveer acht jaar geleden nieuw uit de doos met de seal in de vitrine, goed verpakt tijdens de verhuizingen en nu weer in het daglicht voor wat betere foto's. ;)

• RJL86
Bruiser schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:35:

Herkenbaar. Echt geen tijd voor een Jrpg van 100 uur. Tenzij het me echt trekt, dan durf ik nog wel zo veel uur in een game te stoppen, maar dat gaat dan wel gespreid over een jaar ofzo. Witcher 3 bijvoorbeeld heb ik 1,5 jaar over gedaan. 120 uur geloof ik.

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:58:
[...]

En oh ja, liefst op casual/easy (tenzij het racegames of sportgames zijn) omdat ik speel voor het verhaal, heb er echt een schurfthekel aan om tig keer iets opnieuw te moeten proberen. Zonde van de/mijn tijd.
Idem

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
RJL86 schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:49:
[...]

Herkenbaar. Echt geen tijd voor een Jrpg van 100 uur. Tenzij het me echt trekt, dan durf ik nog wel zo veel uur in een game te stoppen, maar dat gaat dan wel gespreid over een jaar ofzo. Witcher 3 bijvoorbeeld heb ik 1,5 jaar over gedaan. 120 uur geloof ik.
De last van volwassenheid helaas.

“Fun” komt jammer genoeg helemaal op het einde van het (mijn) takenlijstje...

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Het is mogelijk om de oude web store te gebruiken van Playstation om daar je ps1/2/3 of vita games te kopen. Dit kan door middel van een firefox extensie, meer info:

https://www.reddit.com/r/...e_a_firefox_extension_to/

Gebruik dan deze link voor de NL store:

https://store.playstation.com/nl-nl/home/games

Edit: Blijkbaar werkt het wel in de US store om iets te kopen. In de NL store wordt je doorgeleid naar de nieuwe store. Maar verder kan je wel door het NL aanbod bladeren. Werkt nog altijd beter dan op de ps3

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2021 12:27 ]

• Raem
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:34:
Met deze games erbij kom ik alweer over de 2300 games heen.
Houden jullie ook mijlpalen bij in je collectie dat je dan een bepaalde game koopt die wat meer mag kosten? In jouw geval bijvoorbeeld straks bij game 2500.
Ik heb als 1000e game bijvoorbeeld Terranigma CIB gekocht.

Verwijderd

Raem schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:03:
[...]

Houden jullie ook mijlpalen bij in je collectie dat je dan een bepaalde game koopt die wat meer mag kosten? In jouw geval bijvoorbeeld straks bij game 2500.
Nee, eigenlijk niet. Wat ik koop en wanneer ik het koop hangt bij mij volledig af of ik er op dat moment interesse in heb.

Bijvoorbeeld bij de sluiting van de ps store (wat nu dus niet meer door gaat) heb ik games gekocht zoals ducktales en Monkey Island voor de ps3. Omdat ik weet dat die in prijs gaan stijgen.

Serious sam voor de ps2 heb ik laatst gekocht op basis van een demo die ik had gespeeld.

Nu ben ik forza motorsport 4 en 7 aan het spelen. En dan bekijk ik welke forza games ik nog mis en koop ik die. En dan kijk ik wat voor race games er nog meer op xbox zijn. En als er interessante bij zitten dan haal ik die ook.

Bij mij staan er nog wel wat op het lijstje die ik graag wil hebben en heel duur zijn, zoals rule of rose. Maar eigenlijk heb ik er nooit het geld voor over om de huidige vraagprijs te betalen. Dus dan is het de vraag of die er ook echt komt.

• Bruiser
  • Niet online
Zo gaat dat bij mij dus ook.

Afhankelijk van de interesse op die specifieke moment. De volgende dag kan het weer wat anders zijn 😄

Wbt prijzen, 100€ is zowat het maximum dat ik wil betalen voor een spel, oud of nieuw.

[ Voor 25% gewijzigd door Bruiser op 25-04-2021 14:24 ]

(Retro) Game collectie

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
[...]

Niet echt. Het hangt er zoals bij de anderen af van wat er op dat moment interessant is, of wat er voor handen ligt. Zo had ik de Wii U gekocht toen ik mij besefte dat ik daarmee alle Nintendo consoles heb.
Mocht er ook iets moois naar voren komen bij enkele winkels, zoals de NTSC cartridge van Super Mario RPG voor €50, dan pak ik die kans. Maar dat hangt er ook af van hoe veel er nog in het maandelijkse budget zit.

• gast7
[...]

Houdt het eigenlijk niet echt bij maar voor mijn 100ste cib snes game had ik een cib sunset riders aan de collectie toegevoegd maar dat was puur toeval kwam daar pas later achter.

Verwijderd

[...]

Doe niet aan mijlpalen, ook niet echt aan een maandelijkse budget of zo.
Soms schaf ik wat meer aan, en de maand erop wat minder, net hoe het uitkomt met de rest van het huishoudelijk gebeuren.

Even gekeken nog maar iets meer dan 1500 fysieke console games. De mijlpalen moeten dan denk ik nog komen :P

• RJL86
Man wat een grote verzamelingen hebben jullie. Net even geteld. 298 console/handheld games and 71 pc games.

• gast7
Zit zelf op 2501 fysieke complete games

than again als ik wat de losse carts en reserve games meetel dan kom ik over de 2600 uit maar dat beschouw ik niet echt deel van de collectie.

[ Voor 78% gewijzigd door gast7 op 25-04-2021 16:43 ]

Verwijderd

Ongeveer 200 fysieke pc games. Al snel makkelijk toegang tot de twilights en crazybytes etc
Alleen helaas op een handje vol na, is het meeste niet meer boxed. Boekjes zijn dan wel weer bijna allemaal bewaard gebleven.
Voor consoles op de PS+ titels na, heb ik graag alles fysiek, maar voor de pc doe ik al jaren alles digitaal.

Ik ben ook relatief laat met console gamen begonnen. Mijn eerste console was een GameCube de mariostrikers editie. Daarvoor en nu nog steeds voornamelijk een pc gamer, de consoles zijn meer voor erbij.
En mijn betere helft hier in huis is dan wel meer console gamer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:53:
Ongeveer 200 fysieke pc games. Al snel makkelijk toegang tot de twilights en crazybytes etc
Alleen helaas op een handje vol na, is het meeste niet meer boxed. Boekjes zijn dan wel weer bijna allemaal bewaard gebleven.
Voor consoles op de PS+ titels na, heb ik graag alles fysiek, maar voor de pc doe ik al jaren alles digitaal.

Ik ben ook relatief laat met console gamen begonnen. Mijn eerste console was een GameCube de mariostrikers editie. Daarvoor en nu nog steeds voornamelijk een pc gamer, de consoles zijn meer voor erbij.
En mijn betere helft hier in huis is dan wel meer console gamer.
Ik was eerst eigenlijk altijd een pc gamer. Maar dan praat ik over het tijdperk van de eerste geforce en de voodoo kaarten.

Maar alsnog zijn fps games gewoon veel beter speelbaar voor mij op een pc. Helemaal multiplayer. Goed en snel richten met een controller blijft nog steeds lastig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:03:
[...]

Ik was eerst eigenlijk altijd een pc gamer. Maar dan praat ik over het tijdperk van de eerste geforce en de voodoo kaarten.

Maar alsnog zijn fps games gewoon veel beter speelbaar voor mij op een pc. Helemaal multiplayer. Goed en snel richten met een controller blijft nog steeds lastig.
Daar heb ik ook last van. Na wat gepriegel gaat het na een tijdje redelijk, maar daar houd het ook mee op.
Het klopt gewoon niet in mijn hoofd. Zal vast na wat meer oefenen beter gaan, alleen nooit de tijd voor genomen. En zodra ik weer een muis onder de hand heb, dan is die noodzaak ook gelijk weer weg.

• gast7
FPS is inderdaad veel beter op pc. is wat minder op een controller. zitten wel wat games tussen die mij aanspreken maar over het algemeen niet de grootste fan.

Voor zowat alle andere genre's heb ik echter vele malen liever een controller al helemaal bij 3d platformers of 2d fighting games.

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:17:
FPS is inderdaad veel beter op pc. is wat minder op een controller. zitten wel wat games tussen die mij aanspreken maar over het algemeen niet de grootste fan.

Voor zowat alle andere genre's heb ik echter vele malen liever een controller al helemaal bij 3d platformers of 2d fighting games.
Rts games vind ik ook beter op een pc. C&c met een controller is echt een hel.

Verwijderd

Voor fighters idd een controller. Hoewel ik nog vrij aardig weg kom in mortal kombat, ondanks mijn vage manier van spelen. Pijltjes met links en de numpad overhands met rechts... :')

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:19:
[...]

Rts games vind ik ook beter op een pc. C&c met een controller is echt een hel.
Fair maar dat is niet echt een genre die ik ooit op console zal aanraken.

Ben echter wel een fan van ages of empires II en de battle of middle earth series op PC inderdaad lastig met een controller. en ja er zijn zeker console releases van dit soort games maar het is toch wel een stuk meer pc focussed dan FPS games.

Zie ik niet echt als een console genre als ik eerlijk mag zijn ook al zijn er best goed verkopende games voor uitgekomen zoals command & conquerer.

• RJL86
RTS speel ik ook niet op een console tenzij het turnbased is. Civ6 bijvoorbeeld werkt fantastisch op de Switch.

Verwijderd

Zijn ook genoeg fans van point and click games op consoles. Snap ik ook niet, de naam geeft toch al aan dat het eigenlijk voor een muis bedoeld is.

• gast7
Maar dat is ansich nog wel te doen gezien dat langzame games zijn. En het heeft zeker wel iets om het op een tv scherm te spelen op de bank inplaats van op de pc. is toch wel anders.

Verwijderd

Ja, daar zit wat in. Blijft toch altijd persoonlijke voorkeuren.
Ik ben nog van daarvoor.... Van de tekst naar click gegaan, blijven pc spellen daardoor voor mij.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:29:
Zijn ook genoeg fans van point and click games op consoles. Snap ik ook niet, de naam geeft toch al aan dat het eigenlijk voor een muis bedoeld is.
Voor de oudere consoles is dan ook een muis uitgebracht. Ik heb bv de muis voor de Snes. Voor de Playstation en Dreamcast zijn er ook dacht ik?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Point and click games op consoles vind ik zelf prima. Omdat je dan niet snel moet zijn, bij Rts of fps games heb je snelheid nodig.

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:46:
[...]

Voor de oudere consoles is dan ook een muis uitgebracht. Ik heb bv de muis voor de Snes. Voor de Playstation en Dreamcast zijn er ook dacht ik?
Klopt die heb ik voor de ps1. Enige nadeel is dat die muizen nog met een balletje zijn. Dus die zijn nu slecht bruikbaar vind ik.

Verwijderd

De Snes muis kan ik alleen van mario paint. Kan je daar dan ook Simcity mee spelen?

• Raem
RJL86 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:30:
Man wat een grote verzamelingen hebben jullie. Net even geteld. 298 console/handheld games and 71 pc games.
Ik heb 1052 fysieke games. Maar de nr 1000 is alweer van 2 jaar geleden. De collectie uitbreiden staat al wat langer op een lager pitje.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:56:
De Snes muis kan ik alleen van mario paint. Kan je daar dan ook Simcity mee spelen?
Geen idee eigenlijk, nooit geprobeerd. Men Mario paint is nog nooit uit de doos geweest denk ik...

(Retro) Game collectie

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:52:
[...]

Klopt die heb ik voor de ps1. Enige nadeel is dat die muizen nog met een balletje zijn. Dus die zijn nu slecht bruikbaar vind ik.
je moet het ook zo zien het zijn geen high end muizen.

Zal nooit zo goed zijn als pc waar je echt degelijke muizen koopt, tevens natuurlijk oude tech dat niet meer update. wellicht dat het destijds niet al te slecht was voor een muis maar met de opties van tegenwoordig is dat toch even anders.
Ik had The Bourne op de PS3 voor de eerste keer gespeeld, best een aardige game, iemand van jullie die ook gespeeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tx7C0XmfEGXQrklbcGaJq2Vn5m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPbqWbm03u23wjsNSKDKXsfX.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:02:
Ik had The Bourne op de PS3 voor de eerste keer gespeeld, best een aardige game, iemand van jullie die ook gespeeld?

[Afbeelding]
Nee, ook niet een titel die ik snel zou oppakken, maar een goede review kan dat altijd veranderen O-) ;)
Ik ben er een groot voorstander van (P&C, op consoles). Ik denk dat ik vrijwel alle titels die er mogelijkerwijs te vinden zijn op welke console dan ook (vanaf de NES) in bezit heb. Even los van de PS1 muis is het hooguit minder handig dan op PC, maar bij lange niet na niet onspeelbaar. Broken Sword, Discworld, Maniac Mansion, Monkey Island SE, Inner World, Syberia, Grey Matter en weet ik het wat: been there done that.

Alles is mogelijk met wat wilskracht en geduld ;)
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:20:
[...]

Nee, eigenlijk niet. Wat ik koop en wanneer ik het koop hangt bij mij volledig af of ik er op dat moment interesse in heb.

Bijvoorbeeld bij de sluiting van de ps store (wat nu dus niet meer door gaat) heb ik games gekocht zoals ducktales en Monkey Island voor de ps3. Omdat ik weet dat die in prijs gaan stijgen.

Serious sam voor de ps2 heb ik laatst gekocht op basis van een demo die ik had gespeeld.

Nu ben ik forza motorsport 4 en 7 aan het spelen. En dan bekijk ik welke forza games ik nog mis en koop ik die. En dan kijk ik wat voor race games er nog meer op xbox zijn. En als er interessante bij zitten dan haal ik die ook.

Bij mij staan er nog wel wat op het lijstje die ik graag wil hebben en heel duur zijn, zoals rule of rose. Maar eigenlijk heb ik er nooit het geld voor over om de huidige vraagprijs te betalen. Dus dan is het de vraag of die er ook echt komt.
Exact dit. Ik koop games als geinspireerd raak door bijv. voorgaande delen en die tof vind, dan moet ik ook echt alle delen hebben. Of naar m'n gelang mijn bui een bepaald (sub)genre of specifieke edities, double jewel cases of typefouten in covers en noem het maar op. Dat houdt het juist leuk :)

• 3style

3style

...

Een aantal gratis X360 games in MS store voor wie ze nog niet heeft:

https://www.reddit.com/r/...lug_3_ikaruga_and_others/

Verwijderd

3style schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:46:
Een aantal gratis X360 games in MS store voor wie ze nog niet heeft:

https://www.reddit.com/r/...lug_3_ikaruga_and_others/
Thanks! Heb ze allemaal geclaimd.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vreemde vraag maar wat voor kasten gebruiken jullie voor de opslag/presentatie van jullie fysieke game verzameling?

Ik wil graag een nieuwe kasten wand maar alles wat ik kant-en-klaar tegenkom is het of net niet (Ikea*) of idioot duur. De enige optie die ik nu zie is zelf bouw. Zie ik iets over het hoofd?

*Billys lijken mij te diep en Gnedbys zijn weer enkel in 20cm leverbaar.

Verwijderd

Staan hier een rijtje van die gneby's en een combinatie van planken her en der. Ook nog een mini boekenkastje van Jysk met wat bakjes van de Action.

Zelfbouw is de beste optie, maar ik was er te lui voor.
Overweeg om van de zomer een nieuwe kastenwand te maken.

Begin mij meer te irriteren aan de losse ruimte tussen de kasten, en een normale vakantie zit er toch weer niet in. ;w

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:52
Caayn schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:28:
Vreemde vraag maar wat voor kasten gebruiken jullie voor de opslag/presentatie van jullie fysieke game verzameling?

Ik wil graag een nieuwe kasten wand maar alles wat ik kant-en-klaar tegenkom is het of net niet (Ikea*) of idioot duur. De enige optie die ik nu zie is zelf bouw. Zie ik iets over het hoofd?

Gebruik hier voor de meeste opslag ook Billy's. Ja die zijn idd diep en ruimte voor 2 rijen keepcases.

• Raem
Ik gebruik ook Billy's, maar die zijn eigenlijk te diep ja. Staat bij mij al langer op de planning om op iedere plank een latje aan de achterkant te plaatsen zodat de games verder naar voren komen te staan. Maarja, moet ik nog tijd en zin voor maken.

• RJL86
Hier ook Billy's. Zijn idd een beetje diep, maar ze doen wat het moet doen.
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:16:
[...]

Nee, ook niet een titel die ik snel zou oppakken, maar een goede review kan dat altijd veranderen O-) ;)
Zal kijken wat ik kan doen, momenteel erg druk en mijn focus iets meer op bloggen gelegt :D

• Xyphoid
  • Laatst online: 13:58
Caayn schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:28:

Paar kleine IKEA kasten. Volgens mij ook Billy.
Maar heb zelf een grote kast gemaakt van MDF.
Te lui om te verven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wygk1XkGvXwx9Fqn9rEIYOpk3yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvxCMLQVnaC1uFNXUvOnrzAo.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Ekfad
  • Laatst online: 19:35
Zijn er hier tweakers met ervaring in het herstellen van een originele Xbox?

Naar aanleiding van de berichten over de lekkende klok condensator ook mijn xbox even open gedaan vorige week. Jammer genoeg was niet alleen de klok condensator lek, ook de 3 condensatoren rond de koelblok waren lek. Alles dus er uit gehaald en het bord gereinigd. Dit weekend de 3 condensatoren vervangen.
Die van de klok condensator was niet nodig gezien mijn jailbreak al een ingebouwde workaround heeft zodat hij niet in een bootloop komt.

Echter na het vervangen van de 3 condensatoren krijg ik een hardware fout melding (2x groen lichtje uit en dan rood groen afwisselend). Hij boot dus ook niet meer. Ik heb al vanalles gecontroleerd maar kan nergens onderbroken leidingen vinden, en de nieuwe condensatoren hebben dezelfde technische eigenschappen als de oude.

Echt balen...

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ekfad schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:41:
Zijn er hier tweakers met ervaring in het herstellen van een originele Xbox?

Naar aanleiding van de berichten over de lekkende klok condensator ook mijn xbox even open gedaan vorige week. Jammer genoeg was niet alleen de klok condensator lek, ook de 3 condensatoren rond de koelblok waren lek. Alles dus er uit gehaald en het bord gereinigd. Dit weekend de 3 condensatoren vervangen.
Die van de klok condensator was niet nodig gezien mijn jailbreak al een ingebouwde workaround heeft zodat hij niet in een bootloop komt.

Echter na het vervangen van de 3 condensatoren krijg ik een hardware fout melding (2x groen lichtje uit en dan rood groen afwisselend). Hij boot dus ook niet meer. Ik heb al vanalles gecontroleerd maar kan nergens onderbroken leidingen vinden, en de nieuwe condensatoren hebben dezelfde technische eigenschappen als de oude.

Echt balen...
https://www.reddit.com/r/...odes#wiki_led_error_codes

Flashing Red and Green (FRAG) General system failure Try cleaning the inside of your Xbox or adding a heatsink to the NVIDIA chip. May be leaking clock capacitor

Tries to Boot 3x then FRAG (Christmas Lights) Usually due to a failed or improperly installed modchip or the IDE cable being plugged in upside down somewhere. Check modchip wiring and IDE cables. If you did not do any soldering, it could be a bad PSU.

Verschillende opties, hopelijk de IDE kabel verkeerd of een losse modchip. Maar lekkende clock condensator kan dus ook een gefrituurd moederbord opleveren. Als de HDD unlocked is kun je met Fatxplorer nog de HDD bekijken op de PC.

• Caayn
  • Niet online
Bedankt allemaal. Ik zal nog even verder dubben wat te doen, het liefst kocht ik iets (redelijk) kant-en-klaar maar het lijkt erop dat het zelf bouw zal zijn.

Gelukkig is de Ikea Kallax (met diverse inzetstukken) wel ideaal om de consoles zelf in te bewaren :) Nu alleen nog iets voor de games zelf.

• Caayn
  • Niet online
Xyphoid schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:40:
[...]

Te lui om te verven.

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe diep jij de plakken hebt gemaakt? Het lijkt ongeveer 1 dvd hoesje diep, klopt dit en bevalt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 26-04-2021 13:30 ]

• gast7
Xyphoid schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:40:
[...]

Te lui om te verven.

[Afbeelding]
vind het wel interssant dat je verschillende console games door elkaar mixt.

• Ekfad
  • Laatst online: 19:35
LoCuTuS2000 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:14:
[...]

https://www.reddit.com/r/...odes#wiki_led_error_codes

Flashing Red and Green (FRAG) General system failure Try cleaning the inside of your Xbox or adding a heatsink to the NVIDIA chip. May be leaking clock capacitor

Tries to Boot 3x then FRAG (Christmas Lights) Usually due to a failed or improperly installed modchip or the IDE cable being plugged in upside down somewhere. Check modchip wiring and IDE cables. If you did not do any soldering, it could be a bad PSU.

Verschillende opties, hopelijk de IDE kabel verkeerd of een losse modchip. Maar lekkende clock condensator kan dus ook een gefrituurd moederbord opleveren. Als de HDD unlocked is kun je met Fatxplorer nog de HDD bekijken op de PC.
Bedankt. Die reddit pagina had ik ook al gevonden. In mijn geval is het 2x boot en dan rood en groen. Heb alles gecontroleerd en het enige wat je ziet is dat op de plaats van de klok condensator het moederbord aangetast (corrosie in het soldeerpunt) is aan de annodezijde. Maar niet in die mate volgens mij dat het dergelijke fout zou opleveren.

Enfin, ik zoek verder. Voor de zekerheid ook eens die nieuwe condensatoren uitmeten, je weet nooit dat er een defecte tussen zit.
gast7 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:18:
[...]

je moet het ook zo zien het zijn geen high end muizen.

Zal nooit zo goed zijn als pc waar je echt degelijke muizen koopt, tevens natuurlijk oude tech dat niet meer update. wellicht dat het destijds niet al te slecht was voor een muis maar met de opties van tegenwoordig is dat toch even anders.
Denk dat als je het echt wil, dat je wel convertors kan vinden, om moderne muizen te gebruiken op consoles, probleem is natuurlijk nog steeds de ondersteuning.
Exorcist schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:17:
[...]

Ik ben er een groot voorstander van (P&C, op consoles). Ik denk dat ik vrijwel alle titels die er mogelijkerwijs te vinden zijn op welke console dan ook (vanaf de NES) in bezit heb. Even los van de PS1 muis is het hooguit minder handig dan op PC, maar bij lange niet na niet onspeelbaar. Broken Sword, Discworld, Maniac Mansion, Monkey Island SE, Inner World, Syberia, Grey Matter en weet ik het wat: been there done that.

Alles is mogelijk met wat wilskracht en geduld ;)
Mijn kronkel is dat ik een game wil spelen op het systeem waar die het beste speelt. Enige wat een 'mindere' versie kan helpen is betere controls of extra content ofzo.
En tsja point en click games speel ik niet tot amper dus daar gaar ik weinig over zeggen, maar ik heb min of meer de hoop opgegeven dat fps op consoles ooit ga trekken, hoewel een heel pril begin gemaakt is met doom (og niet 2016) deze laatst gekocht voor xb1 en toch wel lol gehad in het spelen, maar goed op de pc keek ik daar ook niet omhoog of naar beneden dus daar mis ik het dan wat minder.......

Oh en dat wel een game waar ik een uitzondering maakte, want diablo was voor mij altijd een pc game en ik heb dacht ik wel is kort getest met de console versies (ps1 denk ik?) maar dat viel erg tegen. Maar toen ik de demo van 3 speelde was ik positief verrast, dat speelde best lekker en ik denk dat ik uiteindelijk de ps4 versie misschien nog wel meer gespeeld heb dan mijn pc versie! :o

Verder zijn er ook wel sommige rts games die bedacht zijn voor console, dan is het vaak ook nog wel te doen, hoewel tsja.......periode heel erg fanatiek fps gespeeld op pc daarna eigenlijk niet veel interesse meer in het genre.......en op pc........warcraft 1 &2, starcraft, command and conquer......en red alert.......en toen was ik er ook wel klaar mee, veel mensen vinden ra2 en CnC general ook geweldig maar die amper tot nooit gespeeld......maar goed pc games! sorry sorry O-)

10 second ninja DONE

• Raem
Wie kan mij helpen, want volgens mij gaat er iets niet goed. Ik heb mijn oude Sony crt weer aangesloten (sony kv-21ls30b) en heb mijn PS1 via scart aangesloten. Alleen springt het beeld direct naar 16:9. Zowel mijn PAL als NTSC PS1 gaan beide naar 16:9. Verschillende scartkabels geprobeerd en op verschillende aansluitingen op de tv, allen met hetzelfde resultaat. N64 gaat wel direct naar 4:3. De PS1 hoort ook 4:3 te zijn toch? Of ben ik nou gek? 8)7
Op de afstandsbediening zit een aspect ratio knop, maar die reageert nergens op. Ik denk zelf dat deze kapot is. Maar wie weet heeft iemand hier een idee voordat ik een nieuwe afstandsbediening koop. In de PS zelf zitten geen settings toch om dit aan te passen? Of kan het aan de scart kabels liggen?

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Raem schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:33:
Wie kan mij helpen, want volgens mij gaat er iets niet goed. Ik heb mijn oude Sony crt weer aangesloten (sony kv-21ls30b) en heb mijn PS1 via scart aangesloten. Alleen springt het beeld direct naar 16:9. Zowel mijn PAL als NTSC PS1 gaan beide naar 16:9. Verschillende scartkabels geprobeerd en op verschillende aansluitingen op de tv, allen met hetzelfde resultaat. N64 gaat wel direct naar 4:3. De PS1 hoort ook 4:3 te zijn toch? Of ben ik nou gek? 8)7
Op de afstandsbediening zit een aspect ratio knop, maar die reageert nergens op. Ik denk zelf dat deze kapot is. Maar wie weet heeft iemand hier een idee voordat ik een nieuwe afstandsbediening koop. In de PS zelf zitten geen settings toch om dit aan te passen? Of kan het aan de scart kabels liggen?
Er zit in een pin in de scart socket die doorgeeft of er een 4:3 of 16:9 signaal word doorgegeven.Dit is pin 8 in de scart connector. Blijkbaar zijn de scart kabels die je nu gebruikt zo geproduceerd dat hier het voltage voor 16:9 selectie op staat. Je hebt 2 makkelijke opties. Maak de scart connector open en haal de draad los en knip hem af of isoleer hem met een stukje tape. andere optie is om even een klein stukje plakband of capton tape af te knippen en dit voorzichting om pin 8 van de scart connector te plakken. Ik gebruik deze 2e optie op 1 van mijn kabels al jaren zonder problemen, maar bij mij is hij permanent aangesloten. als je vaak wisselt is optie 1 de beter keuze.

• Raem
gravitone schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:47:
[...]

Er zit in een pin in de scart socket die doorgeeft of er een 4:3 of 16:9 signaal word doorgegeven.Dit is pin 8 in de scart connector. Blijkbaar zijn de scart kabels die je nu gebruikt zo geproduceerd dat hier het voltage voor 16:9 selectie op staat. Je hebt 2 makkelijke opties. Maak de scart connector open en haal de draad los en knip hem af of isoleer hem met een stukje tape. andere optie is om even een klein stukje plakband of capton tape af te knippen en dit voorzichting om pin 8 van de scart connector te plakken. Ik gebruik deze 2e optie op 1 van mijn kabels al jaren zonder problemen, maar bij mij is hij permanent aangesloten. als je vaak wisselt is optie 1 de beter keuze.
Het stukje plakband heeft geholpen. Dank je!

Pagina: 1 ... 88 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.