Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb in mijn gehele collectie volgens mij maar 2 ntsc games zitten hahaha. De rest is allemaal PAL. Dus helaas, Neo geo heb ik helaas ook niet.Seroczynski schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:34:
Als je nog wat NTSC spul hebt van oudere consoles, of wellicht iets van Neogeo, dan moet je het ff zeggen
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 12:06
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Er zijn meer shmups op de md, en een paar hele fijne, sterker nog als ouwe ninty fanboy heb ik daar nog een hoop backlog.....ik heb wel gynoug bijna uitgespeeld maar voor de rest amper wat anders gespeeld, wel beetje gepruts met thunderforce 3 en 4. Klein beetje hellfire. Oh en ik vergeet truxton! initieel begonnen met de arcade rom, maar de md versie is ook echt heel tof, en hoewel het in het begin beetje als cheaten voelde, is autofire stieken wel een hele fijn quality of life feature!Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:59:
Ja maar maar shmups speel je toch op de megadriveEr zijn blijkbaar ook mensen die hun oud snesje overclocken voor wat extra boost. Mis alleen nog de benchmarks
Maar Met gradius 3, r-type, axelay en wellicht in iets minder mate un squadron and aleste /space megaforce zeker ook een paar toppers op de snes! En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.
Enneuh, hardware matig overklokken van de snes zal ongetwijfeld ook kunnen, maar ik ben meer van het prutsen in de software
10 second ninja DONE
Zo ben ik 3 jaar geleden ook begonnen, hiervoor alles wat los en vast zat het verzamelen, en telkens plaats te kort. Nu houd ik alleen wat ik echt wilt houden. Games die ik niks vind of niet nog een 2de keer ga spelen gaan weer de verkoop in.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:33:
Voor de liefhebbers, ik ben mijn collectie wat aan het uitdunnen. Ik ga niet meer voor complete sets. Maar voor games die ik echt wil spelen. De rest zet ik te koop op vraag en aanbod. Er staat nu al wat op, maar komende tijd komt er wellicht meer op te staan.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
*knip*
Het is niet de bedoeling om je eigen advertenties hier te posten. Grijs gebied is (momenteel) aangeven dat je iets interessants op V&a gezet hebt hierom heb ik dit laten staan.
@Seroczynski ik denk dat het goed is om dit ook op te nemen in de OP
[ Voor 57% gewijzigd door Sagat op 19-12-2020 11:02 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
Als ik je een tip mag geven, met foto's zorgt altijd voor een snellere verkoop. Iedereen wil toch met eigen ogen zien wat de staat is.Khaine schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:19:
Nou hij staat er hoor. Ben benieuwd of er uberhaupt nog interesse voor is:
[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 19-12-2020 11:02 ]
Verwijderd
Voor de Gradius fans is er ook een mooie complicatie op de psp.Sagat schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:54:
[...]
Er zijn meer shmups op de md, en een paar hele fijne, sterker nog als ouwe ninty fanboy heb ik daar nog een hoop backlog.....ik heb wel gynoug bijna uitgespeeld maar voor de rest amper wat anders gespeeld, wel beetje gepruts met thunderforce 3 en 4. Klein beetje hellfire. Oh en ik vergeet truxton! initieel begonnen met de arcade rom, maar de md versie is ook echt heel tof, en hoewel het in het begin beetje als cheaten voelde, is autofire stieken wel een hele fijn quality of life feature!
Maar Met gradius 3, r-type, axelay en wellicht in iets minder mate un squadron and aleste /space megaforce zeker ook een paar toppers op de snes! En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.
Enneuh, hardware matig overklokken van de snes zal ongetwijfeld ook kunnen, maar ik ben meer van het prutsen in de software
Backlog
Hier ook een ninty fanboy. Bij een top tien favoriete consoles komen de megadrive, snes en saturn altijd op plek 1,2 en 3.
Thnx. Goed idee. Ik dacht ook eerst aan een vaste prijs maar heb geen idee wat hier de waarde nog van zou kunnen zijn. Misschien nog even die site omtrent prijzen raadplegen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:31:
[...]
Als ik je een tip mag geven, met foto's zorgt altijd voor een snellere verkoop. Iedereen wil toch met eigen ogen zien wat de staat is.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
Eens rond de 50 euro denk ik.Linksquest schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:09:
Zijn niet bijzondere games, dus geen echte uitschieters of Zeldzame titels, ik denk zoals ik het set zo (zonder foto's) tussen de €50,00 en de €75,00.
Zo heb nog wat switch games en accessoires kunnen scoren in de verschillende aanbiedingen. Hopelijk komen ze van de week binnen, geen idee hoe het met postnl gaat lopen. Het volgende heb ik nog extra besteld:
Bioshock the collection
South park the fracture but whole
Starlink starterpack
256gb microsd
Screenprotector
Case voor switch en 19 games.
Ik zag dat flashback voor 1 euro te koop is in de Estore. Heb wel zin om die game weer een keer te spelen. En voor dat geld kan ik hem niet laten liggen.
Maar goed redelijk offtopic hier, omdat het nog niet echt retro is.
Dan nog een andere vraag is de ps4 en xbox one nu retro? Of noemen we alleen de Xbox 360, ps3 en wii u retro?
PS4 en Xbox One krijgen momenteel ook nog nieuwe titels, dus die zeker nog geen Retro, Wii U is meer zo twijfel maar ook daar zou ik zeggen Previous Gen.
Voor de SNES zou ik echt voor de FXPak gaan i.p.v. de Super ED. Helemaal nu het tegenwoordig ook SA-1, FX en SGB ondersteund.
[ Voor 19% gewijzigd door Seroczynski op 18-12-2020 22:58 ]
Ik ben sinds de eerste lockdown terug begonnen met retroconsoles n64 was de eerste en was geleden sinds ik een kind was dus ben er lang uitgeweest.
Als ik dit koop voor de n64 moet ik dus games op die SD kaart zetten en dan kan ik alles spelen en das legaal dus?Sorry voor de noob vragen lol
Everdrives zijn flashcarts. Flashcarts zijn niet illegaal en mogen gewoon verkocht worden. Voor de ROMS die je zelf downloaden moet om op de flashcarts te plaatsen ligt dat wat anders. Ook al kan je via Google eenvoudig hele websites vol vinden, het is niet de bedoeling om hier dergelijke links te delen. Op zijn zachts gezegd bevind het delen van ROMS zich dus in een grijs gebied.elsympatico schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:41:
Ik moest dit effe googlen lol
Ik ben sinds de eerste lockdown terug begonnen met retroconsoles n64 was de eerste en was geleden sinds ik een kind was dus ben er lang uitgeweest.
Als ik dit koop voor de n64 moet ik dus games op die SD kaart zetten en dan kan ik alles spelen en das legaal dus?Sorry voor de noob vragen lol
Verder klopt het wat je zegt. Je plaatst een SD kaart in de flashcart en plugged deze vervolgens in je console. Zodra je de console aanzet krijg je een menu te zien en dan kan je beginnen. Op YouTube zijn er voldoende interessante video's te vinden die dit uitgebreid onder de loep nemen. Eén van mijn favoriete kanalen heeft hier meerdere video's over:
Ik vind het ook onduidelijk hoor over kopen en bezitten van niet alleen flashcarts maar ook modchips. Je zou denken illegaal want het is niet toegestaan om kopieerbeveiligingen op software te verwijderen of te omzeilen. Dat is in feite wat er gebeurd in beide gevallen.
Maargoed, blijft altijd een eindeloze discussie. Do what you like
Mooie aankopen.Seroczynski schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:54:
Mijn Black Friday aankopen zijn nog net voor de kerst binnen
[Afbeelding]
Ik heb de blauwe Famicom N8 pro gekocht. Ben er wel blij mee. Saves states werken echt makkelijk.
Als het zo ver is, dan meld ik me wel even 😎 gaat mij voornamelijk voor die extreem dure en zeldzame games.Seroczynski schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:58:
Ja, het is niet goedkoop maar je kan er een hoop knaken mee besparen. Voor de NES heb ik ook de N8, de Pro vind ik het dan niet waard. Voor de GG is de originele eigenlijk een beetje ruk, dus dan wil ik wel weer de X7. Voor de SMS is er geen andere ED te koop.
Voor de SNES zou ik echt voor de FXPak gaan i.p.v. de Super ED. Helemaal nu het tegenwoordig ook SA-1, FX en SGB ondersteund.
Ik zou launchgames van een 360/PS3 best wel als retro kunnen beschouwen.. dat was immers 2006. Maar een game als Fifa 19 is nou niet bepaald retro..Linksquest schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:43:
PS4 en Xbox One is nu Previous Gen, PS3 en Xbox 360 zou in theorie nu ook Retro moeten vallen.
PS4 en Xbox One krijgen momenteel ook nog nieuwe titels, dus die zeker nog geen Retro, Wii U is meer zo twijfel maar ook daar zou ik zeggen Previous Gen.
Volgens mij is deze discussie al vaker langsgekomen en hebben veel mensen een eigen/ander idee van wat retro nou eigenlijk is. Als je kijkt naar de algemene definitie van retro ('van vroeger, maar opnieuw in de mode'), dan zie je dat erg terug in de oude consoles van tussen 1980-2000. Die hebben ook daadwerkelijk een tweede opleving gehad. Opeens was het weer enorm hip (en nog steeds) om in carts te blazen en mario 8-bit te spelen
Maar bepaal lekker voor jezelf wat retro is. Als jij er plezier mee hebt, dan is dat voor jou alles wat nodig is
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Maar extreem duur maakt het niet gelijk zeldzaam, en in sommige gevallen niet eens goede games.Linksquest schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:17:
[...]
Als het zo ver is, dan meld ik me wel even 😎 gaat mij voornamelijk voor die extreem dure en zeldzame games.
Zoals de markt er nu voor ligt en ook mede door de corona lock down's wordt bijna alles rap duurder.
Als het (normale) leven weer door kan gaan, vermoed ik dat er wel weer meer op de markt komt.
Neemt natuurlijk niet weg, dat de everdrive een mooie uitkomst kan zijn. Alleen de homebrews, vertalingen en de save opties zijn voor mij al reden genoeg.
Ik heb alleen eerst het voornemen om een ode voor de saturn te kopen. Ligt nog een eu model 1 op de plank met een slechte motor laser.
En met duur bedoelde ik titels die al jaren duur zijn, dus ook al voor het corona.
Nice, hopelijk komt die van mij ook spoedig (een N64 Everdrive). Daarmee heb ik voor al m'n cartridge consoles op het moment dan een Everdrive.Seroczynski schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:54:
Mijn Black Friday aankopen zijn nog net voor de kerst binnen
Voor mij is het ook voornamelijk de beschikbaarheid van sommige games, de vertalingen (bijv. Sylvan Tale op de Game Gear) en homebrew. De savestate functionaliteit die sommige Everdrives bieden is ook erg fijn vanuit het speedrunnen, kan je iig fatsoenlijk oefenen
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als jij Mike Tyson idd een naar persoon vind, en je liever mr dream hebt? by all means, maar ik vind niet dat je mij dan moet vertellen dat ik het niet mag. Dus spellen kunnen spelen zoals ze echt waren.
Of de berucht hot coffee mod (ok die wat minder, beetje storm in een glas water dat, maar gaa om het principe)
En natuurlijk, fysieke media heeft niet het eeuwige leven, met cartridges wellicht iets minder een issue MAAR met cd's wel.......ik vind het erg fijn dat we over 10-20-30 jaar nog steeds panzer dragoon saga kunnen spelen. En niet alleen de mega rijken die het spel in een aparte aircontroled, 0% luchtvochtigheid kamer kunnen stallen (en zelfs dan vraag ik me af of disc rot niet sooner of later toeslaat helemaal als je het spel ook echt daadwerkelijk speelt)
en dat laatste is natuurlijk wat onze hobby byzonder maakt, een foto van de mona lisa is niet hetzelfde als het echt art work, maar daar kan je wel al wat mee als het gaat om het genieten van de kunst. Maar een game moet gespeeld worden........
Goed behoorlijke FWP's zo op de vroege morgen, maar TLDR ik ben blij dat we met ode's en flashcarts games kunnen veiligstellen
10 second ninja DONE
Verwijderd
Nintendo (of America) was altijd al berucht op het gebied van censuur, Mike Tyson's Punch Out was één van de vele spellen die daar onder vielen.Sagat schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:35:
Tsja dan my 2 cents, en iets wat niet genoemd is, videogame preservation. Kijk een game als super mario world, die kan je wsl over 50jaar nog steeds wel legaal binnenhalen en spelen. Maar neem is een mike tyson's punch out! 'oei mike tyson is een crimineel daar willen we niets mee te maken hebben, nu is het 'mr dreams punch out' vind nintendo tsja......ik heb daar moeite mee, ik vind dat censuur.
Als jij Mike Tyson idd een naar persoon vind, en je liever mr dream hebt? by all means, maar ik vind niet dat je mij dan moet vertellen dat ik het niet mag. Dus spellen kunnen spelen zoals ze echt waren.
Of de berucht hot coffee mod (ok die wat minder, beetje storm in een glas water dat, maar gaa om het principe)
Nintendo wilde vooral dingen zoals religieuze (christelijke) symbolen verwijderen of het nu in tekst of visuele vorm was.
Ook dingen zoals drugs, drank en schelden wat in de japanse versies wel eens voor kwam werd meteen gewijzigd of verwijderd.
Maar niet alleen de amerikanen zagen dingen graag verwijderd / aangepast in spellen, teenage mutant ninja turtles werd in europa al snel teenage mutant hero turtles want ninja's waren sluipmoordenaars e.d.
Het spel Contra werd hier Probotector want Contra betekende verzet en guerilla bewegingen en dat soort beweringen wat er allemaal gedaan werd.
Dit is het enige wat ik mij nog kan herinneren van dit soort dingen, dat er bange mensen waren die in een videospel het kwaad van de mens zagen in plaats van de mens zelf?
Dan heb ik waarschijnlijk het overgrote deel van censuur niet eens aangekaart en zullen er nog wel honderden voorbeelden zijn.
De 16bit periode voor de mannen onder ons kunnen de ophef rond de eerste Mortal Kombat zich nog wel herinneren denk ik!
Meh. Dan neig ik toch liever om te wachten tot de OSSC Pro voor de all in one. Heeft iemand toevallig de GBS in gebruik?
Verwijderd
Cartridges lijken ook veel langer mee te gaan dan cd's. In principe zijn bijna alle games wel geript en te downloaden op de welbekende websites. Dus ik zie dit soort games niet zo snel verdwijnen, als het eenmaal op internet staat verdwijnt het niet zomaar. Alleen de echt onbekende games zullen wellicht verloren gaan. Maar die zou je zelf ook kunnen rippen van de cd en daar een backup van kunnen maken.Sagat schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:35:
Tsja dan my 2 cents, en iets wat niet genoemd is, videogame preservation. Kijk een game als super mario world, die kan je wsl over 50jaar nog steeds wel legaal binnenhalen en spelen. Maar neem is een mike tyson's punch out! 'oei mike tyson is een crimineel daar willen we niets mee te maken hebben, nu is het 'mr dreams punch out' vind nintendo tsja......ik heb daar moeite mee, ik vind dat censuur.
En natuurlijk, fysieke media heeft niet het eeuwige leven, met cartridges wellicht iets minder een issue MAAR met cd's wel.......ik vind het erg fijn dat we over 10-20-30 jaar nog steeds panzer dragoon saga kunnen spelen. En niet alleen de mega rijken die het spel in een aparte aircontroled, 0% luchtvochtigheid kamer kunnen stallen (en zelfs dan vraag ik me af of disc rot niet sooner of later toeslaat helemaal als je het spel ook echt daadwerkelijk speelt)
en dat laatste is natuurlijk wat onze hobby byzonder maakt, een foto van de mona lisa is niet hetzelfde als het echt art work, maar daar kan je wel al wat mee als het gaat om het genieten van de kunst. Maar een game moet gespeeld worden........
Goed behoorlijke FWP's zo op de vroege morgen, maar TLDR ik ben blij dat we met ode's en flashcarts games kunnen veiligstellen
Maar Disc rot komt ook vooral bij cd's van mindere kwaliteit voor. Dus het heeft vooral met de fabriek te maken. Dreamcast en mega cd hebben erg veel last van disc rot. Playstation games een heel stuk minder. Overigens zijn de Dreamcast games in een Nederlandse fabriek gemaakt die nu niet meer bestaat. Hoe lang de echt goede cd's meegaan geen idee, sommige zeggen 100 jaar. En dat cartridges nog wel langer mee kunnen gaan.
Is er al nieuws wanneer de OSSC Pro er gaat komen? Ik ben met name benieuwd naar de "downscale" mogelijkheden naar 240p/480i.laugh schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:59:
Meh. Dan neig ik toch liever om te wachten tot de OSSC Pro voor de all in one. Heeft iemand toevallig de GBS in gebruik?
Zover ik me nog kon herinneren zei hij dat de verwachting 2021 wordt, 1e half jaar. Maar dat is vooral afhankelijk van hoe de prototypes lopen. "On the price side we've now received some initial quotes which indicate the sale price could settle somewhere on $350-550 range", had hij terug in oktober gezegd. Persoonlijk vind ik het aan de dure kant, zeker als de expansion boards van S-Video en Composite er niet standaard inbegrepen zitten. En dan komt er zeker nog extra kosten bovenop zoals een case, shipping, BTW, invoerkosten, PSU, Remote control. Dat gaat wel aardig oplopen zo...3style schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:55:
[...]
Is er al nieuws wanneer de OSSC Pro er gaat komen? Ik ben met name benieuwd naar de "downscale" mogelijkheden naar 240p/480i.
UK heeft geen invoer rechten, bestel wel eens een Game Vinyl via Amazon UK en heb nog nooit invoer rechten betaald, Ierland valt volgens mij onder de zelfde regels als de UK, noord ierland zo wie zo.Seroczynski schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:41:
Ik geloof niet dat er invoerkosten voor goederen vanuit Ierland zijn
Verwijderd
Vanaf 1 januari wel...Linksquest schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:02:
[...]
UK heeft geen invoer rechten, bestel wel eens een Game Vinyl via Amazon UK en heb nog nooit invoer rechten betaald, Ierland valt volgens mij onder de zelfde regels als de UK, noord ierland zo wie zo.
Klopt, met alles wat nu speelt zou ik dat bijna overzien, gelukkig dat websites als Amazon dat netjes aangeven, tenminste bij de Amerikaanse is dat wel zo.
Stukje van de rijksoverheid
Als er geen nieuwe afspraken komen
Als er op 1 januari 2021 geen nieuwe afspraken zijn, veranderen de regels. Bestellen in een Britse webshop wordt dan hetzelfde als wanneer u iets bestelt buiten de EU, zoals uit de VS of China. In dat geval moet u in Nederland btw afdragen bij producten die € 22 of meer kosten. Ook moet u invoerrechten betalen als de aankoopwaarde hoger is dan € 150.
Bron: https://www.rijksoverheid...p-uit-verenigd-koninkrijk
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vooropgesteld, speel hoe je wilt, ik heb zelf ook 3 classic consoles en het is in principe prima. MAAR het is emulatie, en die heeft zijn beperkingen, kleur, geluid of allerbelangrijkste, gameplay kunnen afwijken van het orgineel (meestal timing issues). Sommige mensen merken dit niet, anderen storen zich hier vreselijk aan.RJL86 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:04:
Ik wist niet van het bestaan van die flashcarts af, even gezocht. 250 dollar voor een flashcart, hmmm beetje veel geld, maar het is wel handig om romhacks en import spellen af te spelen ja. Heb alleen al een SNES mini, die heb ik al gehackt, dus voor mij zie ik de meerwaarde zelf niet zo. Wel leuk dat het kan
en stapje beter is dan imho FPGA devices, dus mister, analogue devices (nt mini noir is de meest recente) of dingen als Optical drive emulators (en ook flashcards), is overigens ook een mooi topic over!
Hier wordt de hardware dus vertaald en nagebootst wat ; cycle accurate'recreate van de spel beleving moet geven. Uiteraard ben je net zo goed als de vertaling, maar over het algemeen wordt dit als 'echter' dan sofware emulatie beschouwd.
Als laatste tier is er dan de echte hardware! Het summum is natuurlijk de echte cartridge/cd/... op de echte hardware. Maar goed, ook hier kan je dan onderscheid maken, een atari 2600 heeft alleen een rf out standaard, zo ongeveer het minste in kwaliteit......je kan er een hdmi uitgang op modden voor haarscherp beeld, maar is het dan echt?
Sonic is hier een mooi voorbeeld, waar in een minder signaal wat wel het meest gebruikt werd (back then) ervoor zorg dat je sommige effecten anders ziet.....met name de waterval achtergrond is hierin vrij bekend, via composite is dat een best aardig effect, en met het betere rgb signaal zie scherpe lijnen die de illusie breken......
Verder kan je discusieren wat mooier is, je 4k oled inzetten, of toch die ouderwetse crt met toeter achterop...
Dus ja......wat is wijsheid......ik heb zelf een mister, de classic consoles (snesnes en ps1 mni), en pc voor emulatie en diverse echte consoles en ik gebruik soms crt tv's of monitoren, soms een lcd pc monitor en soms mijn 4k oled........... en mijn antwoord is dus, ik speel waarop ik op dat moment zin heb
10 second ninja DONE
Ik koos bijvoorbeeld voor een echte PS1 ipv de PS1 classic. Mijn reden hiervoor was simpel, compatibility en ik wil geen emulatie. De PS1 classic heeft teveel problemen (onder andere frame drops) met de emulatie. Zelfs met een softmod van de PS1 classic was het niet waard voor mij. PS2 is ook een optie, maar die had ik al. Ik wilde een fysieke PS1 voor full compatibility en als collection item.
Dan heb je de keuze of je PS1 met ODE wilt hebben of modchip. Beiden hebben voor en nadelen. Uiteindelijk voor het laatste gegaan, en alweer omdat de eerste toch niet 100% perfect is. Teveel gevalletjes waarbij dingen toch niet helemaal werken. En dan moet je ook nog traces breken op de PCB. Veel mensen vinden de ODE de beste, maar ik ben nog steeds niet overtuigd van de compatibility.
Ten eerste al het probleem dat het niet werkt op elk model, ten tweede heb je elke keer weer games die toch weer issues hebben... Ten derde, je kan geen enkele CD disc meer gebruiken. Dan vind ik een nieuwe laser een betere oplossing en veel goedkoper dan een ODE, en ook met full compatibility. De maintenance om CD drive werkend te krijgen, inclusief disassembly en SMD solderen is geen probleem voor mij.
Als laatste het beeldscherm. CRT TV is geen optie hier voor mij qua ruimte. Ik gebruik dus heerlijk een OSSC om aan te sluiten op een LED monitor, werkt prima!
Het is allemaal keuzes maken die het beste passen bij je.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
heh mijn ps1 classic gekocht omdat ik nooit een orginele ps1 had, ik hem wel schattig vond (en eigenlijk stiekum dus ook voor het verzamelen aka de @Exorcist plankfactor),laugh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:33:
Ja mee eens hoor, speel hoe je wilt
Ik koos bijvoorbeeld voor een echte PS1 ipv de PS1 classic. Mijn reden hiervoor was simpel, compatibility en ik wil geen emulatie. De PS1 classic heeft teveel problemen (onder andere frame drops) met de emulatie. Zelfs met een softmod van de PS1 classic was het niet waard voor mij. PS2 is ook een optie, maar die had ik al. Ik wilde een fysieke PS1 voor full compatibility en als collection item.
Dan heb je de keuze of je PS1 met ODE wilt hebben of modchip. Beiden hebben voor en nadelen. Uiteindelijk voor het laatste gegaan, en alweer omdat de eerste toch niet 100% perfect is. Teveel gevalletjes waarbij dingen toch niet helemaal werken. En dan moet je ook nog traces breken op de PCB. Veel mensen vinden de ODE de beste, maar ik ben nog steeds niet overtuigd van de compatibility.
Ten eerste al het probleem dat het niet werkt op elk model, ten tweede heb je elke keer weer games die toch weer issues hebben... Ten derde, je kan geen enkele CD disc meer gebruiken. Dan vind ik een nieuwe laser een betere oplossing en veel goedkoper dan een ODE, en ook met full compatibility. De maintenance om CD drive werkend te krijgen, inclusief disassembly en SMD solderen is geen probleem voor mij.
Als laatste het beeldscherm. CRT TV is geen optie hier voor mij qua ruimte. Ik gebruik dus heerlijk een OSSC om aan te sluiten op een LED monitor, werkt prima!
Het is allemaal keuzes maken die het beste passen bij je.
en met name door de 2 controllers die erbij zitten. De games speel ik momenteel liever op pc, en na hopelijk ooit (stomme tekorten op zowel amd cpu's en video kaarten!) en hoognodige upgrade ook via duckstation en dan met upscaling.....het zal per spelverschillen, maar tekken en bloady roar vind ik normaal op de ps1 moeilijk aan te zien qua gfx....met die upscaling zit het zo goed als op ps2 niveau!
zie ook deze video
Als het ook met MGS goed werkt is dat met stip een game die ik dan graag zou spelen en ff7 is ook wel een kanshebber!
Wipeout is een van de weinige games die ik wel redelijk gespeeld heb vroeger (nou ja op mijn ps2 dan) maar ook daar zou ik betere gfx waarderen!
En ja, ik zat met water tanden zitten te kijken naar die ps1 modding video's waar ze ode's en hdmi mods doen, wellicht toch ooit de stoute schoenen aantrekken en voorzichtig dit soort mod dingen onder de knie krijgen (zal me niet makkelijk af gaan, maar met genoeg oefenen kom je een heel eind! )
Want kant en klaar vind ik het te prijzig.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik tsja toch minder met de ps1 heb dan met de saturn cube of dc, die consoles heb ik al in bezit en die modden is dan wsl ook iets wat eerder zal gebeuren.........hoewel de saturn van die 3 mij het meeste aanspreekt.......Gelukkig zijn daar na de drama's met rhea en phoebe nu al veel opties....met de satiotor zelfs een waarbij je dus games vanaf sd media krijgt terwijl je ook nog discs kan blijven spelen. Maar ik hecht daar persoonlijk niet superveel waarde aan. Ik verwacht dat niet werkende games met firmware updates steeds schaarser zullen worden en met emulatie enof fpga in de toekomst heb ik dan ook alternatieven.
Aan de andere kant, de hobby is niet goedkoop dus ja, emulatie op pc is dan zeer verleidelijk.
10 second ninja DONE
PS1 modding heb ik gezien van de ODE. Ik denk dat het mij wel moet lukken. Het moeilijkste dat ik gedaan heb is een PS2 modchip installatie van 18 draden. Dat was mijn eerste en ook de laatste haha. Dat was best pittig. Vooral omdat heel veel componenten een grootte hebben van 0,2cm. Afstand tussen pins ook 1 of 2 millimeters. Op plaatjes lijkt het allemaal groot, totdat je het in het echt ziet en dan schrik je pas echt. Ik snap heel goed waarom zoveel mensen hun consoles kapot maken met dit soort installaties, en met de name de PS2. Tegenwoordig gebruiken veel mensen de FMCB op de PS2, al wel met wat nadelen.
Het SMD solderen moet je ook echt oefenen. Mensen die geen ervaring hebben en denken van effetjes een soldeerbout kopen en meteen aan de slag gaan met mods in hun console, zullen 99% kans hebben dat de console gekilled wordt.
Verwijderd
Super leuke game, heb deze ooit een keer gespeeld op de NES en heb hem zelf voor de SNES.
Verwijderd
Net ook even de ps1 aangesloten en die hard trilogy gespeeld. Blijft een zeer toffe game!Linksquest schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:53:
Nice man, ben benieuwd naar je eind resultaat.
Super leuke game, heb deze ooit een keer gespeeld op de NES en heb hem zelf voor de SNES.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mooi spul dude! Maar wat had ik gedaan dan?Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:01:
Oh en mede dankzij @Sagatnog een laatste aanvulling van dit jaar, nog vlak voor kerst binnen... dus een mooi extra
cadeau.
[Afbeelding]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Sagat schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 07:30:
[...]
Mooi spul dude! Maar wat had ik gedaan dan?
InspiratieSagat schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:54:
[...]
Even met retroarch gerommeld om daarna gelijk maar toe te voegen aan de collectie
Dacht alleen dat er een kleine timing issue was in emulatie, maar dat valt wel mee. Het is gewoon een verdomd pittig spelletje
Bedoel je dit hypothetisch? Want anders zou ik graag willen weten hoe dat kan.Sagat schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:08:
[...]
Als laatste tier is er dan de echte hardware! Het summum is natuurlijk de echte cartridge/cd/... op de echte hardware. Maar goed, ook hier kan je dan onderscheid maken, een atari 2600 heeft alleen een rf out standaard, zo ongeveer het minste in kwaliteit......je kan er een hdmi uitgang op modden voor haarscherp beeld, maar is het dan echt?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
10 second ninja DONE
Zeker, heb ik hele goede herinneringen aan, fantastische co-op game.RJL86 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:33:
[Afbeelding]
Was al een tijdje op zoek naar deze game, eindelijk CIB kunnen vinden. Heel erg blij mee! Een van de beste games op de SNES als je het mij vraagt.
Mijn originele Grundig afstandbediening begeeft het bijna. Had laatst een universele(ook van Grundig) gekocht bij de Action, maar dat ding was waardeloos. Registreerde bijna geen 1 knop. Kon er niks mee.
Verwijderd
Misschien even je type nummer van de tv opschrijven en, op internet even de handleidingen van die dingen raadplegen op het merk type of gelijkwaardig modellen in de ondersteuning lijst staan.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nice! Heb dat spel ook CiB in perfecte staat, alleen nog nooit gespeeld. Zal een poging wagen vd weekRJL86 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:33:
[Afbeelding]
Was al een tijdje op zoek naar deze game, eindelijk CIB kunnen vinden. Heel erg blij mee! Een van de beste games op de SNES als je het mij vraagt.
Verwijderd
Ik heb hier nog een oude Sony CRT en een nieuwe Sony afstandsbediening werkt hier gewoon op. Wellicht hetzelfde bij grundig? Het fijne aan een orginele grundig is dat je het menu kan openen. Dat kan vaak niet bij een universele.RJL86 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:06:
Iemand nog tips wat betreft universele afstandbedieningen op oude crt tv's?
Mijn originele Grundig afstandbediening begeeft het bijna. Had laatst een universele(ook van Grundig) gekocht bij de Action, maar dat ding was waardeloos. Registreerde bijna geen 1 knop. Kon er niks mee.
Ik heb ff gecheckt maar HDMI staat er niet bij. Composite wel maar dat heb ik al.Sagat schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:28:
Heh ik twijfel of dit ook voorbij gekomen is bij retrorgb ofzo. Maar ik heb dit zelf niet. Sowieso mijn 2600 al tijden niet gezien.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ziet er niet verkeerd uit.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:34:
Dus gisteren toch bagger weer, en klein beetje ruimte te kort aan het komen..
Plankje erbij en wat heen en weer gehusseld en voilà.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:34:
Dus gisteren toch bagger weer, en klein beetje ruimte te kort aan het komen..
Plankje erbij en wat heen en weer gehusseld en voilà.
Het probleem was dat knopjes niet meer werkten op een officiële Sony controller. Helaas kon ik niet simpel de plastic laag vervangen want die zat vast gesoldeerd op het bord. En toen ik een poging probeerde om te vervangen, ontstonden nog meer problemen. Onder andere, PCB traces die kapot waren en een pin die verbogen was.
Bleh, als ik achteraf kijk had ik het zeker anders aangepakt. Maar dit was wel 1 van mijn eerste projecten haha. Anyways, uiteindelijk werkt alles top en die controller werkt nu nog steeds
:strip_exif()/f/image/h8yN9Y0e5Usjs9LYWMBFH76p.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zie je dat ik de chip eraf heb gesoldeerd om een gebogen pin die een short had met een andere pin, terug te buigen ...
:strip_exif()/f/image/nSD2qLjeQMHmtWYL7pshD89D.jpg?f=fotoalbum_large)
De chip, waarbij de pins weer goed recht zitten.
:strip_exif()/f/image/kfO8G0Q5cs5eq3TlgDSjN6xN.jpg?f=fotoalbum_large)
Chip weer terug op het bord, en alles gechecked. En je ziet extra draden om de broken traces te bypassen.
Als ik nu terug kijk, ben ik niet zo blij met dit resultaat. Maargoed. Je leert van je fouten, en het belangrijkste is dat het prima werkt
Ondertussen al meer dan 100 uur op de controller gespeeld. Alles werkt perfect.
Ziet er goed uit ! en hier weinig updates, alleen dat het f*cking koud is nu in de garage, graadje of 14. Dus een infraroodkacheltje geplaatst en van racen krijg je ook wel een beetje warmVerwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:55:
ach meer een zoethoudertjes tot @Petje72 en @snefkens met updates komen
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Had idd nog even gegoogled, het schijnt dat shady ebay verkopers het wel verkopen (premodded) maar dat je er niet bepaald vrolijk van word. Mister doet imho ook prima 2600!Dwarlorf schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:39:
[...]
Ik heb ff gecheckt maar HDMI staat er niet bij. Composite wel maar dat heb ik al.
Ben je fan van deze console dan? Ik vind h.e.r.o nog wel grappig. (Favo 2600 game van onze favo joetoepert metal jesus
Oh en combat, toch @Exorcist ?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:55:
ach meer een zoethoudertjes tot @Petje72 en @snefkens met updates komen
:strip_exif()/f/image/sLXvfcEcjiUSfDMEGQssHUah.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W3OoWhwzjUE57J4G71Yhd28E.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nog een zooitje. Ben nu op zoek naar een tv kast en kasten om de games in op te slaan.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Combat! En dan houdt het ook direct opSagat schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:32:
[...]
Had idd nog even gegoogled, het schijnt dat shady ebay verkopers het wel verkopen (premodded) maar dat je er niet bepaald vrolijk van word. Mister doet imho ook prima 2600!
Ben je fan van deze console dan? Ik vind h.e.r.o nog wel grappig. (Favo 2600 game van onze favo joetoepert metal jesus) En in short burst (helemaal met retro achievements support) was galaxian, space invaders en asteroids nog wel leuk.
Thanks, ga ik even doen.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:34:
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Logitech afstand bedieningen.
Misschien even je type nummer van de tv opschrijven en, op internet even de handleidingen van die dingen raadplegen op het merk type of gelijkwaardig modellen in de ondersteuning lijst staan.
Ik heb toen ik jong was een atari 2600 gekregen ergens in de 80s. Die heb ik nog steeds (inclusief doos) met space invaders, missile command, pac man en zaxxon. Daarnaast heb ik atari's (alle types 2600, 7800, jaguar en 1 lynx) en vectrex (ik had zelfs de laserpen) en games verzameld. Dat heb ik allemaal verkocht meer dan 10 jaar geleden alweer.Sagat schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:32:
[...]
Had idd nog even gegoogled, het schijnt dat shady ebay verkopers het wel verkopen (premodded) maar dat je er niet bepaald vrolijk van word. Mister doet imho ook prima 2600!
Ben je fan van deze console dan? Ik vind h.e.r.o nog wel grappig. (Favo 2600 game van onze favo joetoepert metal jesus) En in short burst (helemaal met retro achievements support) was galaxian, space invaders en asteroids nog wel leuk.
Maar ik heb nog weer een 2600 gekocht en gemod met composite uit omdat ik een synthcart en MIDI2600 Highly Liquid midi controller had gekocht voor muziek productie. (waar ik trouwens ook bijna niks meer mee doe
H.E.R.O heb ik ook in de verzameling gehad. Was inderdaad 1 van de leukere/betere spellen. Missile command is mijn favoriet. Galaxian is idd ook heel tof. Ik heb nog wel een psp fat met atari emulator die ik wel weer eens uit de mottenballen kan halen.
Ik heb me echter gerealiseerd dat ik die retro ervaringen uit het verleden in het verleden wil laten. Maar ik vind het heel leuk om dit topic te volgen.
:strip_exif()/f/image/s06FBQP8pxCjnRq58X9oZ8Zi.jpg?f=fotoalbum_large)
verder nog plank onder TV wat lager. En ook kast voor games, zit te denken aan Ikea Billykast, die maak ik dan 2 aan elkaar dat ik ze dicht kan klappen. op wieltjes...
Ik weet niet of je de Alpa Omega Shin kent op Youtube, of The Happy Console gamer, die hebben van die aparte kasten van de IKea, misschien is dat iets voor je?Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:35:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier nog een zooitje. Ben nu op zoek naar een tv kast en kasten om de games in op te slaan.
Zo heb ik het momenteel
[YouTube: Game Room Tour 2020 (4K)]
[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 28-12-2020 20:24 ]
Dat is een hele transformatie geweest van die eerste paar foto's die je plaatste, en ik denk dat de RGB het echt af maakt hoor, hulde! Ik vind het heel erg tof geworden.Petje72 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:15:
laatste update hier is LEDstripje, is wel fun trouwens, beetje "fout" maar past er wel bij. En surround is nu helemaal aangesloten, 4 sateliet speakers + mid + sub, klinkt wel lekker.
[Afbeelding]
verder nog plank onder TV wat lager. En ook kast voor games, zit te denken aan Ikea Billykast, die maak ik dan 2 aan elkaar dat ik ze dicht kan klappen. op wieltjes...
Ga misschien zelf ook maar wat meer RGB introduceren (heb nu één strip en een Hue)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ben er ook op mee gegroeid, en heel soms heb ik zin om die games weer te spelen, maar duurt altijd maar heel even
Verder tsja......laatst een video gekeken van games die uitkwamen in de 'zombie' years van de 2600, in de begin jaren 90, toen nes en later snes en md er al waren.......ook ik herinner me uit die tijd dat ik onderin de gamekast nog altijd atari2600 spul zag.
Daar worden grafisch nog best wat geinige dingen gedaan, hoewel de gameplay vaak niet overhield...
zie hier.
Warning: wel beetje irritante muffled britse accent voice......
Maar om nu te spelen word het heel snel suf, asteroids, space invaders en galaxian gespeeld met retro achievements dat maakt het dan nog ietsjes leuker......maar meh. H.e.r.o is voor een 2600 game best advanced, maar nog steeds zou ik die ook geen uren kunnen spelen, wat eigenlijk wel nodig is als je alle achievements zou willen halen.......misschien voor de gein is kijken of ik de game simpelweg kan uitspelen, helaas is het ook veel.....god hoe heet dat trial en error gameplay......dat vind ik ook irritant....
Maar goed, regulars hier weten het, sommige 8bit games kan ik nog prima spelen, maar vaak is de combinatie van primitieve gfx en geluid en dus beperkte gameplay....en/of (expres?) te moeilijk....nee dan word het lastig......zou heel graag beginnen met nes metroid maar goed....zie boven, denk dat ik die toch maar is ga skippen en dan naar de snes versie en eventueel gba remake ofzo.......of het orgineel helemaal patchen met map, extra settings en zelfs betere gfx
Met 16bit heb ik dit veel minder, en hoewel ik ook niet dol ben op primitieve ps1/sat/n64 3d grafix hoorde ik laaste in gamesack dat Raystorm best wel gedateerd was qua gfx, en mijn gedachte daarbij was 'valt wel mee toch?' maar disclaimer tis weer wat maandjes geleden dat ik die gespeeld heb
----------------------
Dan aleste/power strike.....
Kennen jullie deze reeks? en dan met name de HELE oude.....master system en game gear?
ik zag namelijk dit filmpje......en ja, verzameltechnisch vind ik het super tof, schattig mini game gear, het vergroot glas, wat comic/artbooks spul en de switch game met 2x game gear aleste en 2x master system aleste.....en game gear aleste nr3 wat dus een nieuwe game is.
Ikzelf kende aleste niet, denk dat ik de snes game wel is gespeeld heb (heete die bij ons niet space megaforce ofzo?) maar verder met game gear en master system heel weinig gedaan.
Gister even de master system games gedaan op de mister. En ja what can i say, vond deel 1 niet zo indrukwekkend, aan de ene kant echt zo'n drukke ouderwetse shooter, aan de andere kant best complex met heel veel soorten power ups waar je ook nog is 'ammo management' moet doen.
Deel 2 (om precies te zijn, die heet dus power strike 2) is duidelijk latere master system 2, volgens mij hoorde ik ergens op yt iemand zeggen dat het een vroege md game had kunnen zijn, ik snap iig waarom dat gezegd werd......helaas klikte de gameplay niet echt met me.......ook geinig dat is dus een pal only game
Dus even naar pal switchen en de game loopt zoals bedoeld.....
Als laaste dan ook md aleste kort gespeeld, oftewel musha......word erg vaak genoemd als een van de betere of zelfs beste md shmup......maar kweet niet, in het begin is hij iig niet heel erg indrukwekkend voor mij, en ik vind het irritant dat je ship/dude whatever nogal groot en lomp is........heb me voorgenomen om eerst is te kijken naar bestaande back log in shooters (truxton md, soldier blade pce, gradius pce, gynoug - md......en in iets mindere mate omdat ik ze nog niet 'echt' gestart heb, maar thunderforce 3 & 4 MD en dus sa1 patches gradius 3....blijft het vet vinden dat die vuur/zand draken nu heerlijk smooth zijn
Daarnaast met radiant silver gun en cuphead ook 2 recentere shooters waar ik tijd in wil stoppen......aaargh!
Maar TLDR, benieuwd naar jullie mening over Aleste (power strike) voor MS en GG
10 second ninja DONE
Verwijderd
Bedankt voor de tip, ik zal het eens bekijken. Waarschijnlijk wordt het een kast volledig op maat laten maken. Ik wil namelijk gebruik maken van de hoogte (3,2 meter). Voor nu heb ik wat oude kasten tijdelijk gepakt om een deel in kwijt te kunnen:Linksquest schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:24:
[...]
Ik weet niet of je de Alpa Omega Shin kent op Youtube, of The Happy Console gamer, die hebben van die aparte kasten van de IKea, misschien is dat iets voor je?
Zo heb ik het momenteel
[YouTube: Game Room Tour 2020 (4K)]
:strip_exif()/f/image/iQNQakIIZH54FX51VFZPhKto.jpg?f=fotoalbum_large)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Damn nou ben jij niet de kleinste, maar word de jouwe dan de eerste gameroom met een bibliotheek trap?!Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:26:
[...]
Bedankt voor de tip, ik zal het eens bekijken. Waarschijnlijk wordt het een kast volledig op maat laten maken. Ik wil namelijk gebruik maken van de hoogte (3,2 meter).
Seriously vind het wel een goed idee, mijn gameroom is niet zo hoog maar wil wel soort van keukenkastjes ophangen.....maar goed project opruimen is nog steeds niet af....Voor nu heb ik wat oude kasten tijdelijk gepakt om een deel in kwijt te kunnen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga wel deze of wsl volgende week mijn doosjes posten die ik kwijt wil, helaas niet heel veel spannends maar iemand er blij mee maken is leuker dan weggooien!
10 second ninja DONE
Verwijderd
Verwijderd
Aleste ben ik wel bekend mee, dacht ook dat ik de gg versie had liggen. Aleste was de japanse versie, wij kregen de naam powerstrike mee.Sagat schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:39:
Maar TLDR, benieuwd naar jullie mening over Aleste (power strike) voor MS en GG
Zag laatst wel powerstrike voor de mastersystem bij één van mijn favoriete webshops, maar 70e in CB, nog even laten liggen....
Vergeet niet dat heel veel late mastersystem titels van de gamegear gepord zijn.
De gamegear heeft een iets grotere kleurpalet, en mastersystem heeft een iets grotere resolutie. Verder zijn ze redelijk het zelfde.
-edit-
Ik zie nu ook dat de complicatie bundel ook op de PS4 is verschenen. Jammer genoeg alleen in japan dan wel weer.
-edit-
@snefkens lekker bezig!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2020 15:03 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
wil hem ook liever op de ps4, trophies en minder last van kids die de switch niet in de dock terugplaatsenVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:51:
[...]
Aleste ben ik wel bekend mee, dacht ook dat ik de gg versie had liggen. Aleste was de japanse versie, wij kregen de naam powerstrike mee.
Zag laatst wel powerstrike voor de mastersystem bij één van mijn favoriete webshops, maar 70e in CB, nog even laten liggen....
Vergeet niet dat heel veel late mastersystem titels van de gamegear gepord zijn.
De gamegear heeft een iets grotere kleurpalet, en mastersystem heeft een iets grotere resolutie. Verder zijn ze redelijk het zelfde.
-edit-
Ik zie nu ook dat de complicatie bundel ook op de PS4 is verschenen. Jammer genoeg alleen in japan dan wel weer.![]()
-edit-
@snefkens lekker bezig!
Maar met importeren uit japan word het me te prijzig en sowieso weet ik niet of hij op de ps4 ook regiovrij is (op switch wel) dus ik ga me nog wel lekker vermaken met mijn backlog en achm isschien gg aleste 3 ooit nog is proberen.
Digitaal op ps4 is wellicht nog een optie.....hoewel dit soort dingen fysiek wel de voorkeur heeft.
Zulke games (dus losse versies voor iets minder hoge prijs graag) dan wel het liefst via steam om de makers te supporten (nog een reden om dit wel fysiek te kopen, hoewel dit (nog?) niet mijn favo shmups zijn vind ik het wel heel tof dat zulke dingen gebeuren.
Zo wil ik tanglewood en uhm 'die smash tv clone' Xeno crisis eigenlijk ook nog wel kopen......maar eerlijk is eerlijk, heb er geen haast me/wacht op een leuke sale!
10 second ninja DONE
Verwijderd
Soms kom je nog wel eens wat import op beurzen tegen. Een Nedgames heeft af en toe wat liggen, maar ook zaken als gamegalaxy in rotjeknor koopt wel eens wat in.
Er zijn een hoop leuke homebrew games met fysieke release, zelfs voor de gameboy komen nog nieuwe games uit. Maar zelfs de originele catalogus geeft al zoveel keuze.
Alleen ook weer weinig in de benelux, wat de prijs en daarmee de spontane aanschaf al te niet doet.
Dus de lijst met games, voor als we ooit naar Japan gaan wordt als maar groter.. .
Verwijderd
De playstation is vanaf de ps3 regiovrij. Alleen films (bluray) is regio gebonden. Dlc dien je wel in de betreffende regio store te kopen. Je kan tegenwoordig in de store de regio veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
PS4 wel of niet regiovrij? Vast wel iemand hier die daar antwoord op kan geven.![]()
Soms kom je nog wel eens wat import op beurzen tegen. Een Nedgames heeft af en toe wat liggen, maar ook zaken als gamegalaxy in rotjeknor koopt wel eens wat in.
Er zijn een hoop leuke homebrew games met fysieke release, zelfs voor de gameboy komen nog nieuwe games uit. Maar zelfs de originele catalogus geeft al zoveel keuze.![]()
Alleen ook weer weinig in de benelux, wat de prijs en daarmee de spontane aanschaf al te niet doet.
Dus de lijst met games, voor als we ooit naar Japan gaan wordt als maar groter.. .
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2020 15:50 ]
Billy heb je in 237cm hoog. Daar op zou je 1 of 2 bovenstukken van 35cm hoog kunnen plaatsen. In dat bovenstuk kan je nog een plank monteren. Zit je op 3,07m.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:35:
@Sagat dat is inderdaad wel het idee. Een kast van 2,5 meter breed en 3 meter hoog. En dan inderdaad een bibliotheek trap erin. Moet even kijken of ik een standaard pak of op maat laat maken. Maar die dingen zijn best prijzig heb ik al gezien. Maar wel ideaal in een ruimte zoals dit. Past ook een beetje bij het huis (huis uit 1880)
Verwijderd
Ja klopt, maar ik heb toch liever een trap erbij ;-) ik denk er nog even over na.Petje72 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:24:
[...]
Billy heb je in 237cm hoog. Daar op zou je 1 of 2 bovenstukken van 35cm hoog kunnen plaatsen. In dat bovenstuk kan je nog een plank monteren. Zit je op 3,07m.
Nice. dat is voor mij persoonlijk de besteVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:42:
[Afbeelding]
Weer een nieuwe castlevania aan mijn collectie toegevoegd. Morgen komt ook nog castlevania 2 simon's quest binnen.
Verwijderd
Iedereen heeft het altijd over symphony of the night als beste castlevania. Ik heb die nog niet gespeeld. Dus ben benieuwd. Ik laat het wel weten welke ik de beste vind als ik ze allemaal gespeeld heb.Henkje.doc schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:02:
[...]
Nice. dat is voor mij persoonlijk de beste
zoiets moet het worden?Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:42:
[...]
Ja klopt, maar ik heb toch liever een trap erbij ;-) ik denk er nog even over na.

https://www.doehet-zelver...st-maken-van-steigerhout/
is wel heel vet!
Ik kan er erg weinig over vinden maar dit lijkt vanuit de fabriek te verschillende want de metalen schild lijkt standaard te zijn, Voor de rest zijn ze het zelfde en hij past ook gewoon in de PlayStation2 maar durf hem niet aan te doen voor dat ik weet waarom er een condensator op zit.
Ik heb wel een soldeerbout dus ik zou eventueel de capacitor kunnen overzetten...
Hardware Playstation 2 FAT (5000x serie)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VKAjSaFkaqTC1WjTE2HdrDmV.jpg?f=user_large)
De kapotte controller port
:strip_exif()/f/image/KccxSAtyAV484TaGHlSho4Of.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zit de condensator gesoldeerd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0QsdnBEx6FeV1GYjuXat6ePC.jpg?f=user_large)
De hitte schild heeft een uitsparring voor de condensator die de "nieuwe" niet heeft.
Vake bei te bange
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik toevallig net rond of blood aan het testen op mister (met patch voor harder geluid en engels) vond het wel al vervelend dat ik met mijn heel matige kennis van duits de vertaling naar engels al wat matig vond.....bij japans heb ik dat probleem niet gezien ik dat echt totaal niet snapVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:26:
[...]
Ik vind tot nu toe deel 1 het meest frustrerend eerlijk gezegd hahaha
Mijn grootste probleem met castlevania is dat het zo veel games zijn, en ook zo veel goede
nes, 1 & 3
snes 4
md: bloodlines/new generation
pce: rondo!
ps1: symphony of the night....daarna nog vele games op de gba/ds/ps2/ps3/x360 en zelfs een n64 deel, maar die laat ik nog even buiten beschouwing
en door die collectie wil ik toch ook kid dracula spelen....en die heeft ook nog een nes en gb versie
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik ben nu ook de serie aan het kijken op netflix. Ook erg tof gedaan.Sagat schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:01:
[...]
Ik toevallig net rond of blood aan het testen op mister (met patch voor harder geluid en engels) vond het wel al vervelend dat ik met mijn heel matige kennis van duits de vertaling naar engels al wat matig vond.....bij japans heb ik dat probleem niet gezien ik dat echt totaal niet snap
Mijn grootste probleem met castlevania is dat het zo veel games zijn, en ook zo veel goede
nes, 1 & 3
snes 4
md: bloodlines/new generation
pce: rondo!
ps1: symphony of the night....daarna nog vele games op de gba/ds/ps2/ps3/x360 en zelfs een n64 deel, maar die laat ik nog even buiten beschouwing
en door die collectie wil ik toch ook kid dracula spelen....en die heeft ook nog een nes en gb versie
Ook wel leuk om de bloodstained collectie te spelen. Is van dezelfde maker als castlevania. Aangezien Konami al een tijd niks meer met de franchise doet.
Bloodstained curse of the moon 1 en 2 is echt de klassieke castlevania.
Bloodstained ritual of the night is de vernieuwde versie.
Voor iedereen die niet veel geld wilt uitgeven maar toch castlevania wilt spelen is castlevania anniversary collection een goed alternatief. Is op de meeste nieuwe platformen te krijgen.(kid dracula zit daar ook in)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/UauINSrfIvNnjiA2ul5sMojM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XlGNXehdGE5yFgyhQM0z7Rez.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BjQ7nDkeIyjDkdjlfjDVkhzn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/khtHdfji27gnzeo8tbkeqc8Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/me2z33lcf6kYZzOM7h5yC7Vt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AI2KW0KHrphCurlqyTZaPWSw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dBtLlbuc7SxgzDG9J5rvbzZB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EyZNmM8fKeFoDPM6tyflg7o9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3jlfw6Zwr0FOPw49V4FMmpDh.jpg?f=fotoalbum_large)