Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Linksquest schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:11:
Wie heeft deze Mens erger je niet gezien? Sorry voor de link maar krijg op een of andere manier de tweet niet embed.

https://twitter.com/links.../1335654157823389697?s=19
Die is gaaf! Er is hier op tweakers een speciale groep voor board spellen: Het grote Board Games / Card Games / Table Top Games topic

Misschien kent iemand het daar?

Edit: Ze hebben mij al 2 keer geholpen met het vinden van een spel met slechts hele vage aanwijzingen ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door rikoos op 07-12-2020 11:58 ]

Bedankt voor de tip :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

RJL86 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:19:
[...]

Die heb ik op de ps2. Best vermakelijke game.
Oke, dan ben ik eens benieuwd

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
@Verow19 Mijn vrouw stelde die vraag gisteren ook aan mij voor iemand denk van Facebook oid. :P
Denk dat jij dezelfde bent haha.

Maar heb prijzen gezien van 300 a 400 dollar. Dus als je hem kwijt wilt en raakt, is het nog wel wat waard.
Arunia schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:05:
@Verow19 Mijn vrouw stelde die vraag gisteren ook aan mij voor iemand denk van Facebook oid. :P
Denk dat jij dezelfde bent haha.

Maar heb prijzen gezien van 300 a 400 dollar. Dus als je hem kwijt wilt en raakt, is het nog wel wat waard.
Hier op MP eentje voor € 100 https://link.marktplaats.nl/m1626042359

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Arunia
@Seroczynski Ik denk toch dat het een andere persoon was. Ging om een zwarte copybox.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJWi0eeT5rtMLYwpqGyrvtQhubk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUnfUvax6SuTAaHmkcci26bz.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag 5 Tomb Raider games binnen gekregen 🥳 er zijn er nog 2 onderweg.

Verwijderd

Dus ook maar even de serie er op de foto gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFgRlU9G2yq5Fzw7kR23hjiJ6Ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sA7sYxgUmUh3RUCEI1EEdoqw.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd leuk om de evolutie te zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:01:

[Afbeelding]

Nice! De dreamcast versie heb ik ook. Jammer dat het een 1 op 1 port is en er bijna hetzelfde uit ziet als op de ps1. Had gehoopt dat deze versie beter was

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:02:
[...]

Nice! De dreamcast versie heb ik ook. Jammer dat het een 1 op 1 port is en er bijna hetzelfde uit ziet als op de ps1. Had gehoopt dat deze versie beter was
Had er ook meer van verwacht, maar denk dat de dreamcast toen al minder liefde van een hoop uitgevers kreeg. :-(

Vaak ook een beetje stuivertje wisselen. Soms zijn het kleine verschillen of compleet andere spellen, zie snes/megadrive multi-platforms. Een Aladin bijvoorbeeld op de megadrive heel anders (beter) dan die op de snes.

Of een Virtua Fighter op de ps3/xbox360, de ps3 was net te vroeg op de markt. En de xbox360 kreeg daar door wel de laatste arcade revisie mee. :)
Dreamcast is wel Nice 🙂

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:01:

[Afbeelding]

Dit soort overzichten zijn altijd erg leuk om te zien.

Zijn nog een aantal series waarbij ik dat zelf een keer zou willen doen :)
Als het mee zit krijg ik vandaag de laatste 2 die ik besteld heb binnen :D

Af en toe vraag ik me af of ik beter af was zonder retro achievements
Completed Expert (25) (189)
Arcade Mode - Complete the Expert Course without using passwords
won by 40 (28) of 845 (4.73%)

Dus 845 mensen hebben het spel gespeeld op dit platform, 40 mensen is dit (dus de arcade mode uitspelen op hoogste moeilijkheidsgraad) gelukt met save states en 28 zonder..........
25 is de normale achievements score, en 189 de gewogen op basis van moeilijkheid (true achievement users kennen deze manier wel)

Completed Senior (10) (54)
Arcade Mode - Complete the Senior Course without using passwords
won by 61 (49) of 845 (7.22%)

Hier ben ik een van de 49.....

Wat zeggen jullie, door grinden of lekker laten zitten?

Het gaat overigens om super hang-on for de megadrive.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:57:
Af en toe vraag ik me af of ik beter af was zonder retro achievements
Completed Expert (25) (189)
Arcade Mode - Complete the Expert Course without using passwords
won by 40 (28) of 845 (4.73%)

Dus 845 mensen hebben het spel gespeeld op dit platform, 40 mensen is dit (dus de arcade mode uitspelen op hoogste moeilijkheidsgraad) gelukt met save states en 28 zonder..........
25 is de normale achievements score, en 189 de gewogen op basis van moeilijkheid (true achievement users kennen deze manier wel)

Completed Senior (10) (54)
Arcade Mode - Complete the Senior Course without using passwords
won by 61 (49) of 845 (7.22%)

Hier ben ik een van de 49.....

Wat zeggen jullie, door grinden of lekker laten zitten?

Het gaat overigens om super hang-on for de megadrive.
Beleef je plezier? Doorgaan.
Erger je je? Stoppen.

Kan heel simpel zijn :)
Exorcist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:04:
[...]

Beleef je plezier? Doorgaan.
Erger je je? Stoppen.

Kan heel simpel zijn :)
Had het niet beter kunnen omschrijven. Ik zelf hou me er niet zo mee bezig, zowel modern als retro niet, heb dat wel even gedaan maar merk dat ik dan anders ga spelen en minder relax, persoonlijke mening is dat.

En de laatste 2 Tomb Raider games ook binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxXlcc8QUX6zGEC2Sd9QqcT0i5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgvT4avOdOCbGoufsWGz4Sbx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEw-ARuI7bIE24K-tNVzs7a8KW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJ6EXbOQnj2ff07cJ823laVS.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Ik zie gelijk dat er eentje miste :$ gelijk opgezocht en besteld. :Y)
Oké en de laatste dan, maar dat heb ik wel met meer series. Prijstechnisch in mijn ogen te duur nog, of wachten op de goty editie. Die misschien nog komt..... en anders komt er op de ps5 vast wel een hd collectie :P

Verwijderd

Pickups deze week:

Vooral bezig om castlevania games te verzamelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_Mj_Apaar5VfXz90ANg3dkXwVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyqXDk0XMFtmpgpYM19dWiDF.jpg?f=fotoalbum_large
Netjes, zitten leuke titles tussen.

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-07 19:08
Omdat ik er met de zoekfunctie niet uitkom, stel ik de vraag maar eens hier.

Ik wil mijn originele Xbox aansluiten op mijn 4K tv. Nu vraag ik mij af welke kabel ik daar het beste voor kan gebruiken, iemand tips? Wordt zeer gewaardeerd! :)

• Arunia
@Mark_GAE ligt eraan welke aansluitingen je hebt op je tv. Of welke opties.

Verwijderd

Mark_GAE schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:04:

Ik wil mijn originele Xbox aansluiten op mijn 4K tv. Nu vraag ik mij af welke kabel ik daar het beste voor kan gebruiken, iemand tips? Wordt zeer gewaardeerd! :)
Hier staat veel uitgelegd:

https://www.retrorgb.com/xbox.html
Mark_GAE schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:04:

HDMI! Via de link van Snefkens, kun je vast de benodigde mods wel vinden :+
(serieuze antwoord: wat de andere zeiden)
Ik moet hier nog steeds mijn rgb scart kabel is aansluiten zodat ik weer een console minder via comops(h)ite op een van mijn crt's heb, maar ik heb weinig /interesse/kennis/love voor de org xb.
(en de semi dwangmatige neuroot in mij vind dat ik dan ook mijn scart wisselaar setup anders moet indelen, inclusief labeltjes printen 8)7 )
.....heb wel diverse arcade roms op het ding staan die ik eigenlijk verder zou willen verkennen, met stip op 1 'in the hunt'
Maar er zijn vast genoeg toppers die ik zou kunnen proberen. Mocht je tips hebben dan hou ik me aanbevolen, maar ik ben geen fan van fps op console, die vallen zo goed als allemaal al af :S
----------------------
Hang-on/grinden in het algemeen.
Jullie hebben uiteraard gelijk, vooral als ik verder ben bij games krijg ik af en toe die interne strijd.....haal ik meer lol uit kort andere games verkennen of echt grinden op een titel? En het antwoord is precies wat jullie zeggen......waar ik zin in heb!

Gisteren (misschien ook een tip voor de fans hier) asteroids op de xbox360 gekocht voor het magistrale bedrag van 1 euro, wel digitaal dus verzameltechnisch is de waarde wellicht nog minder dan dat.
Maar vond het erg leuk om het spel even te spelen, en hoewel deze game echt extreem moeilijk lijkt te zijn qua achievements vind ik de core gameplay al leuk
(heb die game ook gemaxed in retroachievements voor de atari 2600, maar yin en yang, die game en achievements zijn dan weer super simpel :D )
en ja zal vast ook wel kijken wel achievements ik WEL kan aftikken.

Daarover gesproken.....@snefkens @Seroczynski hoever zijn jullie gekomen met nes castevania?

Met de mentale reasoning dat je niet moet bitchen over de mechanics/controls van de game maar ze moet accepteren vind ik het een tof spel, maar volgens mij is dit een van de games waar de term 'nintendo hard' vandaan komt!
Ik heb die game daarom maar even weggelegd en overweeg zelfs om gewoon maar te zeggen....laat hem voor als je ooit wel weer die drang krijgt, en focus je op de 16 bit vanias......de snes versie schijn relatief makkelijk te zijn en word erg vaak genoemd als beste snes game oooit, de pce game is natuurlijk helemaal een klassieker en de md versie.....
hrmmm ik wil de sega megadrive fans (inclusief mezelf tegenwoordig!) niet voor het hoofd stoten maar op basis van gfx en geluid is die game voor mij echt nr 3 in het rijtje........maar goed je 'hoort' die game natuurlijk nog steeds gespeeld te hebben..........

10 second ninja DONE

Verwijderd

@Sagat Ben nu bezig bij stage 13-15, in stage 15 kom ik nog niet voorbij de grim reaper. Op het moment dat ik daar ben, kan ik nog maar 1 keer geraakt worden. Moet dus wat handigheid krijgen om stage 15 door te komen zonder geraakt te worden. Als ik daar voorbij ben dan kom je volgens mij bij de laatste paar stages.
Nice, was zelf gekomen tot de combo frankenstein en die humpback hulpje van dracula......op zich vast een strategie waar je hoog blijft en eerst die kleine uitschakelt en dan 'alleen' nog maar frankie hebt om je druk over te maken.....maar geen tips aub, ik vind het leuk om het zelf uit te vogelen......one day :+

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:48:
Nice, was zelf gekomen tot de combo frankenstein en die humpback hulpje van dracula......op zich vast een strategie waar je hoog blijft en eerst die kleine uitschakelt en dan 'alleen' nog maar frankie hebt om je druk over te maken.....maar geen tips aub, ik vind het leuk om het zelf uit te vogelen......one day :+
Dat is volgens mij stage 12. Ik zal geen tips geven. Maar de moeilijkheidsgraad gaat na stage 12 best wel ver omhoog moet ik zeggen ;-)

Als ik door Castlevania heen ben dan ga ik maar eens simon's quest proberen. Ik hoor dat dit niet een heel best deel is en dat deel 3 veel beter is. Maar ik zal het gaan zien.
Ja, ik loop dus potverdomme zo tot aan stage 12 en dan klap ik hem bij die boss. Inmiddels al een tijdje de game niet meer opgestart, binnenkort vakantie dus misschien probeer ik het dan weer.

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook mega man 2,3 en 4 gekocht op de NES. Dan weet je ook weer hoe moeilijk games kunnen zijn. hahaha. Ben nog op zoek naar deel 1, alleen die is best wel duur op dit moment.

• Mark_GAE
Arunia schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:06:
@Mark_GAE ligt eraan welke aansluitingen je hebt op je tv. Of welke opties.
Ik heb een LG OLED C9. Zit volgens mij alle aansluitingen wel op en aan dus dat zou de eventuele mogelijkheden niet hoeven te beperken. De vraag is alleen, welke mogelijkheden zijn er en wat is de beste?

• Arunia
@Mark_GAE Doelde er meer op dat bijvoorbeeld mijn 2015 Samsung geen SCART optie meer heeft. Wel composite aansluiting via een adapter stekker. Terwijl de vorige generatie het nog wel had met dezelfde aansluitingsopties.

Zo te zien heeft jouw tv dit ook niet, maar kan me vergissen.
Dan kom je aan opties zoals eerder gegeven door anderen.

Verwijderd

Mark_GAE schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb een LG OLED C9. Zit volgens mij alle aansluitingen wel op en aan dus dat zou de eventuele mogelijkheden niet hoeven te beperken. De vraag is alleen, welke mogelijkheden zijn er en wat is de beste?
Volgens mij heb je bij die tv alleen de mogelijkheid om HDMI aan te sluiten als ik de specs zie. Geen component of composite etc. Dus je hebt in principe maar 1 keus volgens mij. Voor HDMI kan je het beste die website die ik eerder aangaf raadplegen welke adapter je het beste kan pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2020 11:40 ]

• Mark_GAE
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:39:
[...]

Volgens mij heb je bij die tv alleen de mogelijkheid om HDMI aan te sluiten als ik de specs zie. Geen component of composite etc. Dus je hebt in principe maar 1 keus volgens mij. Voor HDMI kan je het beste die website die ik eerder aangaf raadplegen welke adapter je het beste kan pakken.
Klopt. Zo zie ik het ook. Zie nu dat de beste optie de Chimeric HDMI kabel is, dus dan gaan we die maar bestellen. Dank voor de hulp _/-\o_
Mark_GAE schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:46:
[...]

Klopt. Zo zie ik het ook. Zie nu dat de beste optie de Chimeric HDMI kabel is, dus dan gaan we die maar bestellen. Dank voor de hulp _/-\o_
Nice, kom je nog wel even een fotootje delen als die aangesloten is? :)

Zelf heb ik de OG Xbox via een DIY componentkabel naar de OSSC, levert ook een prachtig resultaat op. Als ik nog een keer tijd en zin heb misschien die HDMI mod proberen.

• Mark_GAE
Seroczynski schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:12:
[...]

Nice, kom je nog wel even een fotootje delen als die aangesloten is? :)

Zelf heb ik de OG Xbox via een DIY componentkabel naar de OSSC, levert ook een prachtig resultaat op. Als ik nog een keer tijd en zin heb misschien die HDMI mod proberen.
Gaan we doen! Zit wel een pre-order op die kabel van naar schatting zo`n 7 weken, duurt dus nog even.

• Arunia
Die OSSC, wat is de beste plek om die vandaan te halen? Zie dat het vooral vanuit BamiExpress komt.
Andere plekken ziet er hetzelfde uit, maar stuk duurder ook.

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:09:
Die OSSC, wat is de beste plek om die vandaan te halen? Zie dat het vooral vanuit BamiExpress komt.
Andere plekken ziet er hetzelfde uit, maar stuk duurder ook.
De beste plek is hier:

https://videogameperfecti...en-source-scan-converter/

Andere leveren vaak namaak. Dit is de officiele.

• Arunia
@snefkens Ik sla hem meteen op. Goed om te weten dat er neppe en officiële zijn. Krijg met de zoeklinks het idee dat het gewoon een Chinees ding was. :D

Ga eens rustig op zoek naar wat ik er wellicht bij nodig heb, maar dat komt wel goed. Thanks!

Verwijderd

Mijn megadrive collectie uitgebreid. Binnenkort maar eens mijn pvm monitor uit de opslag halen en de megadrive aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E_x8D-49bd2xt4UMzwMdCZIGL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei9JCHT7fiZ8xypSmFcL2H2A.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:17:
@snefkens Ik sla hem meteen op. Goed om te weten dat er neppe en officiële zijn. Krijg met de zoeklinks het idee dat het gewoon een Chinees ding was. :D

Ga eens rustig op zoek naar wat ik er wellicht bij nodig heb, maar dat komt wel goed. Thanks!
Zelfs die op Amazon staat is namaak en niet officieel. Volgens mij heb je ook het probleem als je die namaak update dat je dan een brick hebt

• Arunia
@snefkens Dan hou ik het wel op de opgegeven link. Liever origineel en wat meer betalen dan nep en allerlei andere problemen.
Volgens mij bricked een OSSC uit China niet. De OS in OSSC staan voor Open Source, iedereen mag het apparaat dus zelf samenstellen als hij of zij dat graag wil. Toch heb ik hem zelf ook bij VGP gehaald, puur omdat dat de officiële retailer is.

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:17:
Mijn megadrive collectie uitgebreid. Binnenkort maar eens mijn pvm monitor uit de opslag halen en de megadrive aansluiten.

[Afbeelding]
Needs more Super hang-on :P

Nee man dikke lot! Wat heb je betaald voor outrun als ik vragen man? Ik heb die game al helemaal doodgespeeld via emu/mister maar zou het wel geinig vinden om fysieke versie te hebben!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:18:
[...]

Needs more Super hang-on :P

Nee man dikke lot! Wat heb je betaald voor outrun als ik vragen man? Ik heb die game al helemaal doodgespeeld via emu/mister maar zou het wel geinig vinden om fysieke versie te hebben!
Ik heb alleen Hang-on GP op de saturn. verder ben ik er niet zo bekend mee. Net even een filmpje gekeken en ziet er wel tof uit!

Ik heb voor outrun 15 euro betaald. Dus zwaar onder de marktprijs, zit alleen geen boekje bij. Heel soms komt die nog wel eens voorbij op marktplaats. Wil nu ook nog een keer Turbo outrun voor een goede prijs scoren.
Hang on was een game die ik er vroeger in de bladen geweldig uit vond zien.......en toen speelde op mijn amiga....en laten we zeggen dat ik dat niet een fijn spel vond en dat ik daar vermoeddelijk niet de enige in ben. Tot nu, ik dus heel HEEL veel outrun gespeeld maar op een gegeven moment daadwerkelijk klaar.

En daarna dus hang on geprobeerd, en initieel viel die wat tegen, vooral op lage snelheid is de game behoorlijk choppy. maar het heeft absoluut wel die arcade 'one more go' charme.....dus ja als je outrun op md waardeerd dan vind je hang on wsl ook wel tof.
en daarbij heeft hang on naast de arcade mode ook nog een career mode, die heb ik nog niet heel veel gespeeld en hier en daar wel gelezen dat het niet heel veel voorsteld, maar een terechte kritiek op outrun is dat de game niet heel veel opties heeft, hang on dus ietjes meer.

Turbo outrun........oh boy. Verzamel technisch natuurlijk leuk, maar qua gameplay viel hij me vreselijk tegen op de md. Moet nog is mijn amiga versie starten maar die was in mijn herinnering wel beter! Maar goed even checken op een everdrive of via emu ofzo en dan je eigen mening bepalen.

10 second ninja DONE

Verwijderd

@Sagat Wel grappig dat je dat zegt over turbo outrun omdat daar online (youtube) de meningen heel erg over verschillen. Alsnog is de Outrun 2006 coast to coast de beste outrun voor mij. Ik heb die voor de ps2 en psp. Dus ook op vakantie speel ik die nog geregeld.
Heh, tsja ik heb getracht heel bewust te zeggen dat het mijn mening is, maar ik heb idd deze review ook gezien.
YouTube: Classic Game Room - TURBO OUT RUN review for Sega Mega Drive

en deze ging over outrun in het algemeen maar ik dacht dat die ook niet al te enthousiast was over md (en zelfs arcade) turbo outrun. (disclaimer vond het een wat vaag figuur, maar keek desondanks lekker weg)
YouTube: Out Run: The Complete History | SEGA's most iconic driving game - SGR

Als je wat positieve reviews heb hoor ik het ook graag!

De nieuwe outrun word idd vrijwel altijd genoemd als de beste (zo ook in mijn 2e link volgens mij).

10 second ninja DONE

Verwijderd

Onderschat het (futuristische) Outrun 2019 niet.

-mening-
Vind het wel een leuke versie
https://www.youtube.com/watch?v=MlmfBm4ASzU

En ik weer -mening- dit beter vertolkt.
https://www.youtube.com/watch?v=YjsKmlR5sxI

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:30:
Onderschat het (futuristische) Outrun 2019 niet.

-mening-
Vind het wel een leuke versie
https://www.youtube.com/watch?v=MlmfBm4ASzU

En ik weer -mening- dit beter vertolkt.
https://www.youtube.com/watch?v=YjsKmlR5sxI
Ik zag hem wel eens voorbij komen. Dacht altijd dat het een slap aftreksel was van een andere ontwikkelaar. Maar het ziet inderdaad wel tof uit. Een hidden gem blijkbaar.
Ik zag net deze video met de Xbox startup screens:

YouTube: Xbox Startup Screens Evolution | 2001 - 2020

1) mede hierom hou ik een paar van mijn 360 consoles op een oude FW
2) het blauwe intro-screen (rond 0:43), is mij niet bekend

Iemand bekend met zo'n startup? Misschien @Henkje.doc ? De paar limited 360's die ik heb (Cod2 en Star Wars) hebben naar mijn weten een normale intro.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08
Exorcist schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:40:

Iemand bekend met zo'n startup? Misschien @Henkje.doc ? De paar limited 360's die ik heb (Cod2 en Star Wars) hebben naar mijn weten een normale intro.
Cod mw2 is in ieder geval standaard wat betreft opstartlogo of geluidjes.

Afwijkende geluidjes kwam pas bij de Slim versies zoals de Starwars editie of mw3.

Blauwe logo zou van de Walmart versie moeten zijn.

Verwijderd

Dus een kleine rectificatie :P Ontbrekende tomb raider is binnen, met nog wat andere spelletjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTW4D9wyV_ux6cNMFqbxiBbg2g4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bVdMuATyaYDEWcuRUYo4m9o.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ook een nieuw overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO69dW6FJMdvGuEQ6vYoWlGKjq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJAOZUciU3yiVTUBy61jt0op.jpg?f=fotoalbum_large
Nice, dan mis je Lara Croft and the Temple of Osiris en Shadow of the Tomb Raider.

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:43:
Nice, dan mis je Lara Croft and the Temple of Osiris en Shadow of the Tomb Raider.
En de GBC en GBA tomb raider games
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:45:
[...]

En de GBC en GBA tomb raider games
Was even het kijken naar console versies, maar klopt, die mist hij ook nog, ik trouwens ook.

Verwijderd

Oh ik wist niet dat Osiris een fysieke release had. :$ Staat wel in mijn steam bibliotheek. :+
Samen met de guardian of light. Wat ik overigens wel meer als een spinoff zie.

De laatste wist ik dan wel. Wacht nog op een betere deal voor een Croft edition. :)F

Zijn de gameboy varianten wat?
Geen groot handheld liefhebber ook, maar 94 gameboy-color-advance games in huis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:20:
Oh ik wist niet dat Osiris een fysieke release had. :$ Staat wel in mijn steam bibliotheek. :+
Samen met de guardian of light. Wat ik overigens wel meer als een spinoff zie.

De laatste wist ik dan wel. Wacht nog op een betere deal voor een Croft edition. :)F

Zijn de gameboy varianten wat?
Geen groot handheld liefhebber ook, maar 94 gameboy-color-advance games in huis.
Maar 94 en geen handheld liefhebber? Ik ben heel erg een handheld liefhebber en heb 90 psp games in huis :*)
Ik heb zelf alleen de handhelds voor bepaalde titels, Zelda, Uncharted bijvoorbeeld :D

Speel eigenlijk alleen handheld op vakantie en heel soms in de zomer in de tuin.

Verwijderd

Linksquest schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:07:
Ik heb zelf alleen de handhelds voor bepaalde titels, Zelda, Uncharted bijvoorbeeld :D

Speel eigenlijk alleen handheld op vakantie en heel soms in de zomer in de tuin.
Ik hetzelfde, heb nog steeds niet uncharted op de vita uitgespeeld.
Vond ik geen verkeerde game, liet de kracht van de Playstation Vita goed zien, Resistance op de Vita vond ik ook erg tof.

Verwijderd

Linksquest schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:25:
Vond ik geen verkeerde game, liet de kracht van de Playstation Vita goed zien, Resistance op de Vita vond ik ook erg tof.
Resistance heb ik wel, maar slechte verhalen over gehoord
Je mag rustig mijn review lezen, toevallig deze al in de zomer geschreven voor Tweakers.net

productreview: Resistance: Burning Skies, PS Vita review door linksquest

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:47:
[...]

Maar 94 en geen handheld liefhebber? Ik ben heel erg een handheld liefhebber en heb 90 psp games in huis :*)
Ik ben niet de enige gamer in huis O+ En mijn vrouw is meer van de handhelds.
Handhelds en grote handen is ook geen top combinatie :/

Wel een psp, die iets meer aandacht heeft gehad dan de gameboys.
Tot de umd drive verrot ging, misschien een keertje firmware dingetje doen en alles op een microsd>memorystock adapter gooien.

En aantallen 60 psp, 20 (3)ds en 45 gamegear games :P

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Seroczynski schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:27:
Volgens mij bricked een OSSC uit China niet. De OS in OSSC staan voor Open Source, iedereen mag het apparaat dus zelf samenstellen als hij of zij dat graag wil. Toch heb ik hem zelf ook bij VGP gehaald, puur omdat dat de officiële retailer is.
Dat klopt, die bangmakerij klopt niet helemaal. Ik heb zelf eentje vorig jaar uit China besteld voor veel goedkoper en met alle adapters, kwam keurig aan met nette doos en alle accessories (alle stekker adapters + remote control). Was toen voor mij het verschil tussen 92 euro betalen versus 185 euro. Werkt flekkeloos, updaten ook. Bezit het ondertussen al langer dan een jaar en al meer dan 100 uur erop gespeeld en ben heel blij met de aankoop.

Uiteraard zal ik geen links sharen, vind dat iemand zelf die keuze moet bepalen of je dat risico wilt nemen qua garantie en levering ;) Maar wilde iniedergeval wel bevestigen dat het dus niet zo is dat je persé bij VGP moet bestellen en anders een full brick krijgt.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11 22:59

Khaine

Python liefhebber

Bijzonder. Ik heb een Xbox classic die ik wil verkopen op V&A, maar op de 1 of andere manier is daar geen category voor? Wel voor de overige xbox-en oudere consoles.

Anderen die dit herkennen? Anders toch maar op MP zetten.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Khaine schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:30:
Bijzonder. Ik heb een Xbox classic die ik wil verkopen op V&A, maar op de 1 of andere manier is daar geen category voor? Wel voor de overige xbox-en oudere consoles.

Gaat gewoon onder Gaming > Consoles

Khaine schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:30:

Ik heb even gezocht en zo ver ik kon zien was daar geen product van te vinden. Wat je ook kunt doen is het product eerst aanmelden voor de pricewatch, zo doe ik dat namelijk ook voor als ik van een bepaalde retro game een review wil schrijven. Dit nog recent gedaan met dit product.

productreview: Probotector 2, NES review door linksquest

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11 22:59

Khaine

Python liefhebber

Thnx @Seroczynski en @Linksquest voor de info.

Zal hem er binnenkort opzetten en de link hier plaatsen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
2020 moet niet gekker worden. PAPRIUM lijkt nu dan toch verzonden te gaan worden :o
WM's MAGICAL GAME FACTORY - Pre-order(s) ready!

Dear NESFreak,

One or more pre-order is now available for shipping. Just one last step needed from you!

To check-out your pre-order(s), please use the link below:
...

Note: You will need to sign-in.

Do not answer this email directly. For any concerns or questions, check the link below:
https://www.magicalgamefactory.com/en/faq/contact-support_5/

See You Soon!

WATERMELON TEAM

[ Voor 14% gewijzigd door NESFreak op 14-12-2020 07:32 ]

Linksquest schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:46:
[...]

Ik heb even gezocht en zo ver ik kon zien was daar geen product van te vinden. Wat je ook kunt doen is het product eerst aanmelden voor de pricewatch, zo doe ik dat namelijk ook voor als ik van een bepaalde retro game een review wil schrijven. Dit nog recent gedaan met dit product.

productreview: Probotector 2, NES review door linksquest
Geinig, ik wist niet eens dat dit mogelijk was. Moet nu jouw profiel door om te kijken wat je allemaal geschreven hebt :-) Misschien ook wel leuk om dat in de OP op te nemen.

Ben er ook pas halverwege dit jaar achter gekomen :D Ik zal wel mijn nieuwste Retro reviews hier plaatsen voor jullie, geen probleem.

Om het makkelijk voor je te maken hier een lijst met mij Retro reviews,
  • productreview: Rollercoaster Tycoon, PC review door linksquest
  • productreview: Diddy Kong Racing, N64 review door linksquest
  • productreview: Dr Jekyll and Mr Hyde review door linksquest
  • productreview: Tekken, PS1 review door linksquest
  • productreview: Punch-Out!!, NES review door linksquest
  • productreview: Super Mario Bros., NES, NES Classic review door linksquest
  • productreview: Probotector 2, NES review door linksquest
Deze lijst is dus ouder dan PS3 en Xbox 360, heb ook veel Wii U, PS3, 3DS en Xbox 360 reviews dit jaar geplaats, die kun je makkelijk via mijn profiel terug vinden ;)

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-11 21:57
Exorcist schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:40:

Blauwe intro is de 360 Super Slim blue/blauw
https://consolevariations.../xbox-360-super-slim-blue

Wat Henkje.doc ook zei: Wall Mart editie

[ Voor 3% gewijzigd door Petje72 op 14-12-2020 21:35 ]

Petje72 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:31:
[...]

Blauwe intro is de 360 Super Slim blue/blauw
https://consolevariations.../xbox-360-super-slim-blue

Wat Henkje.doc ook zei: Wall Mart editie
Dank u, zal net als de Simpsons 360 wel zo goed als onvindbaar zijn of anders "onbetaalbaar".

Meer betaalbare volgende verzamelobjecten zijn een Minecraft One S en een Cyberpunk One X. Zij het minder retro :+

• Petje72
Exorcist schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:37:
[...]

Dank u, zal net als de Simpsons 360 wel zo goed als onvindbaar zijn of anders "onbetaalbaar".

Meer betaalbare volgende verzamelobjecten zijn een Minecraft One S en een Cyberpunk One X. Zij het minder retro :+
Op zich wel te vinden, prijs is te doen, van 80 eu unboxed tot 250 t/m 500 boxed

Ik ben al het zoeken :P , lijkt me wel een mooie toevoeging voor de collectie. Zeker door het apart opstartscherm

[ Voor 12% gewijzigd door Petje72 op 14-12-2020 21:44 ]

• Petje72
Exorcist schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:43:
[...]

Tikkeltje ;) offtopic, maar je hebt het over een Minecraft Xbox One S? Link? ;)
nee die blauwe 360 :)

• Petje72
Exorcist schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:45:
[...]

Ah, was in de war door EU als in Europees maar je doelt op Euro's. Dan ga ik 's zoeken, als het vanuit Amerika moet komen zijn de verzend- en importkosten vaak nog een issue namelijk. Thx weer :)
Die mineraft xbox one is wel vet, boxed rond de 300 eu... tempting. Wordt wel een verzamelaars ding denk ik en ziet er cool uit
Petje72 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:47:
[...]

Die mineraft xbox one is wel vet, boxed rond de 300 eu... tempting. Wordt wel een verzamelaars ding denk ik en ziet er cool uit
Ja, werd weer getriggered door een doosje van de controller die ik van @Sagat gekregen heb. Staat toch wel ergens bovenaan m'n must-have consoles. En gezien Cyberpunk er maar met 15FPS op draait is het nu gewoon een retro console :+

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22

LoCuTuS2000

Resistance is futile

We willen tijdens de kerstvakantie graag samen met onze 9 jarige dochter gamen thuis, nu dacht ik zelf aan een Wii U om Mario Party, Mario Kart, Kirby en Smash Bros te spelen. Heeft iemand nog goeie tips waar op te letten bij de Wii U. Dacht zelf aan de accu van de Gamepad.

Eerst dacht ik aan een Switch maar dat wordt vrij kostbaar met extra controllers en games nieuw dus daar wachten we nog wel even mee :)
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:15:
We willen tijdens de kerstvakantie graag samen met onze 9 jarige dochter gamen thuis, nu dacht ik zelf aan een Wii U om Mario Party, Mario Kart, Kirby en Smash Bros te spelen. Heeft iemand nog goeie tips waar op te letten bij de Wii U. Dacht zelf aan de accu van de Gamepad.

Eerst dacht ik aan een Switch maar dat wordt vrij kostbaar met extra controllers en games nieuw dus daar wachten we nog wel even mee :)
Heb zelf ook een andere accu in mijn controller gezet, gaat heel makkelijk en gaat nu 2x zo lang mee.

Kwa games kan ik je ook captain Toad, Super Mario 3D world en Yoshi's Wooly World wel aanbevelen.

Exorcist schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:48:
[...]

Ja, werd weer getriggered door een doosje van de controller die ik van @Sagat gekregen heb. Staat toch wel ergens bovenaan m'n must-have consoles. En gezien Cyberpunk er maar met 15FPS op draait is het nu gewoon een retro console :+
Controller helaas niet mogelijk!

Nog wel wat andere doosjes over, zal hier nog wel delen mogelijk zijn er nog liefhebbers!

10 second ninja DONE

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:15:

Accu van de controlpad is inderdaad ruk. Voor de rest zijn er niet echt veel bijzonderheden volgens mij.

Nintendo Land is ook een aanrader om met meerdere mensen te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door RJL86 op 15-12-2020 08:37 ]

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Linksquest schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:23:
[...]

Heb zelf ook een andere accu in mijn controller gezet, gaat heel makkelijk en gaat nu 2x zo lang mee.

Kwa games kan ik je ook captain Toad, Super Mario 3D world en Yoshi's Wooly World wel aanbevelen.
RJL86 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:36:
[...]

Accu van de controlpad is inderdaad ruk. Voor de rest zijn er niet echt veel bijzonderheden volgens mij.

Nintendo Land is ook een aanrader om met meerdere mensen te spelen.
Bedankt voor de tips!

• Petje72
Vandaag eens mijn Sony PSX DESR-5000 aangeslingerd. In juli via Ebay gekocht en ergens in september/oktober thuis ontvangen en nu pas de tijd genomen hem aan te sluiten.

Het is een versie waarop je ook een emulator kan draaien zoals Retroarch om ook Sega en Nintendo games te spelen. Zo werd ie verkocht op ebay en er zaten foto's bij dat het zo werkte. Daarom heb ik deze versie gekocht en er ook wat meer voor betaald dan de PSXen die je in Japan kan krijgen. Echter al snel bleek dat het niet was wat ik dacht wat het was. Ik verwachtte een dual boot optie en dat de Free MC Boot software op de HDD van de PSX was geinstalleerd, helaas is het gewoon een losse memorycard met Free MC Boot en een USB stick met Retroarch er op. Bummer, lesson learned. Die memorycard met Free MC Boot kan je voor een paar tientjes voorgeinstalleerd kopen op ebay en USB stick met RetroArch is helemaal simpel om zelf te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6kRUbq0VpeoCaJ_8xoElnP_w1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUb5AK58yhtKTfIFW3vklhhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Als eerste de PSX aangesloten op een omvormer 230V->110V. Bij de PSX zat geen originele stroomkabel dus ik heb een euro-kabel gepakt en die weer via een USA-reisstekker op de omvormer aangesloten. Ziet er wat knullig uit maar het werkt en het is elektrisch veilig, reisstekker kan tot 3000W en ik heb aan de kabels gevoeld, niks wordt warm en geen vreemde geuren.

De originele boot is wat wazig... in die zin: hij start automatisch op in TV mode en gaat dan naar zenders zoeken. Aangezien ik geen coax heb liggen in de gameroom voor analoge TV vind hij geen zenders en ik heb daar ook geen behoefte aan. Nu nog uitvissen hoe ik die TV-auto-opstart kan uitzetten, in het menu krijg ik het niet gevonden. Op zich een logische opstartmode omdat de PSX is verkocht/aangeprezen als DVR, TV kijken en opnemen en als bonus PS2 games er op spelen. Er zit ook een 160GB HDD in het apparaat en een goede TV tuner. Ook heeft hij (s)video IN en UIT. Je kan er dus ook b.v. een videorecorder op aansluiten en dan VHS naar de HDD recorden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPBBDCSUhws3jgRnc7Orpxby4RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVPeFFvOD3k7YanKZtGKM5IV.jpg?f=fotoalbum_large

Game functie vanuit het originele PS menu werkt niet, hij ziet alleen de memorycard maar geen disc als ik die er in doe. Nu heb ik niet zoveel JPN PS2 games maar wel een paar en die werken wel op de (regiovrije) PS2 TEST die ik heb. Ook dat nog eens verder uitzoeken.

Dan de boot van Free MCBoot. FreeMCBoot memorycard (wit) in de PSX gedaan en console aangezet, dan zie je even het Free MCBoot logo maar hij boot naar PS menu. Dus even googlen want er zat uiteraard geen instructie bij haha. Door de START knop op de controller in te houden kom je in het menu van Free MCBoot en daar kan je instellingen zien en aanpassen. Door R1 in te houden tijdens booten kom je in een filebrowser. Ik ben er nog niet achter hoe je de Emulator opstart maar kon wel naar de Disc browsen en vanuit daar we een game opstarten: 3rd strike street fighter in dit geval. De game speelt lekker vlot en soepel op de PSX.

Filmpje

Ik zal in de loop van de dag wat foto's van de FreeMCBoot scherm posten. Mochten jullie nog tips en truuks hebben betreft FreeMcBoot dan hoor ik het graag. Voor nu neus ik hier nog wat: https://www.ps2-home.com/forum/index.php

dit is wel een goede review van de PSX: YouTube: The Japanese Sony PlayStation 2 PSX DVR - A Flawed Masterpiece. Revi...
ook met goede tips voor als je er eentje wil aanschaffen. Ze zijn hardwarematig vaak brak.

[ Voor 4% gewijzigd door Petje72 op 15-12-2020 11:05 ]

Verwijderd

Petje72 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
Vandaag eens mijn Sony PSX DESR-5000 aangeslingerd. In juli via Ebay gekocht en ergens in september/oktober thuis ontvangen en nu pas de tijd genomen hem aan te sluiten.

Het is een versie waarop je ook een emulator kan draaien zoals Retroarch om ook Sega en Nintendo games te spelen. Zo werd ie verkocht op ebay en er zaten foto's bij dat het zo werkte. Daarom heb ik deze versie gekocht en er ook wat meer voor betaald dan de PSXen die je in Japan kan krijgen. Echter al snel bleek dat het niet was wat ik dacht wat het was. Ik verwachtte een dual boot optie en dat de Free MC Boot software op de HDD van de PSX was geinstalleerd, helaas is het gewoon een losse memorycard met Free MC Boot en een USB stick met Retroarch er op. Bummer, lesson learned. Die memorycard met Free MC Boot kan je voor een paar tientjes voorgeinstalleerd kopen op ebay en USB stick met RetroArch is helemaal simpel om zelf te installeren.

[Afbeelding]

Als eerste de PSX aangesloten op een omvormer 230V->110V. Bij de PSX zat geen originele stroomkabel dus ik heb een euro-kabel gepakt en die weer via een USA-reisstekker op de omvormer aangesloten. Ziet er wat knullig uit maar het werkt en het is elektrisch veilig, reisstekker kan tot 3000W en ik heb aan de kabels gevoeld, niks wordt warm en geen vreemde geuren.

De originele boot is wat wazig... in die zin: hij start automatisch op in TV mode en gaat dan naar zenders zoeken. Aangezien ik geen coax heb liggen in de gameroom voor analoge TV vind hij geen zenders en ik heb daar ook geen behoefte aan. Nu nog uitvissen hoe ik die TV-auto-opstart kan uitzetten, in het menu krijg ik het niet gevonden. Op zich een logische opstartmode omdat de PSX is verkocht/aangeprezen als DVR, TV kijken en opnemen en als bonus PS2 games er op spelen. Er zit ook een 160GB HDD in het apparaat en een goede TV tuner. Ook heeft hij (s)video IN en UIT. Je kan er dus ook b.v. een videorecorder op aansluiten en dan VHS naar de HDD recorden.

[Afbeelding]

Game functie vanuit het originele PS menu werkt niet, hij ziet alleen de memorycard maar geen disc als ik die er in doe. Nu heb ik niet zoveel JPN PS2 games maar wel een paar en die werken wel op de (regiovrije) PS2 TEST die ik heb. Ook dat nog eens verder uitzoeken.

Dan de boot van Free MCBoot. FreeMCBoot memorycard (wit) in de PSX gedaan en console aangezet, dan zie je even het Free MCBoot logo maar hij boot naar PS menu. Dus even googlen want er zat uiteraard geen instructie bij haha. Door de START knop op de controller in te houden kom je in het menu van Free MCBoot en daar kan je instellingen zien en aanpassen. Door R1 in te houden tijdens booten kom je in een filebrowser. Ik ben er nog niet achter hoe je de Emulator opstart maar kon wel naar de Disc browsen en vanuit daar we een game opstarten: 3rd strike street fighter in dit geval. De game speelt lekker vlot en soepel op de PSX.

Ik zal in de loop van de dag wat foto's van de FreeMCBoot scherm posten. Mochten jullie nog tips en truuks hebben betreft FreeMcBoot dan hoor ik het graag. Voor nu neus ik hier nog wat: https://www.ps2-home.com/forum/index.php
Ik neem aan dat er geen DVB-C tuner in zit? Dan heb je in NL ook niks meer aan de tv functie, aangezien je geen analoge zenders meer kan ontvangen. Alsnog een tof product, jammer dat hij geen games direct afspeelt.

• Petje72
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:55:
[...]

Ik neem aan dat er geen DVB-C tuner in zit? Dan heb je in NL ook niks meer aan de tv functie, aangezien je geen analoge zenders meer kan ontvangen. Alsnog een tof product, jammer dat hij geen games direct afspeelt.
Nee DVB-C heeft ie uiteraard niet, dit zit er in: It is able to tune analog VHF and CATV.

Maar TV boeit me niet, ik wil dat hij "normaal" opstart en je meteen in het PS menu komt. Nu heb je nog een minuutje of wat ruis en dan pas kom je in het PS menu.

Games zou hij gewoon moeten kunnen afspelen lijkt me. Ik ga eens op onderzoek uit, wellicht is het een instelling...
@Petje72 mooi ding man, had hem zelf ook wel gewild, maar lastig aan te komen voor een leuke prijs.

Heb vandaag een review van een Playstation 3 / Xbox 360 game online gezet.

productreview: Castlevania: Lords of Shadow 2, PS3 review door linksquest

Linksquest schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:53:
Heb vandaag een review van een Playstation 3 / Xbox 360 game online gezet.

productreview: Castlevania: Lords of Shadow 2, PS3 review door linksquest
Hem hem nog niet gelezen, en ook de game(s deel 1 ook niet) nog niet gespeeld, maar wel nieuwsgierig, het schijnt dat over het algemeen de meeste spelers 1 beter vinden dan 2, maar een vriend van me is juist van mening dat 2 veel beter is. In welk 'kamp' val jij?

10 second ninja DONE

Er tussen in denk ik, vind ze alle 2 wat hebben, vind het verhaal beter van deel 1, maar de besturing van 2 weer beter.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor de kerstvakantie een Wii U 32GB opgehaald met Mario Kart en Pikmin 3. We hebben nog 3 motion plus controllers dus dat wordt vast gezellig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eBna_ryMfYIfCi8qj6h69Y7JKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muXv14YpDls2SuPqqA5zAdx2.jpg?f=fotoalbum_large
Netjes, Game On!!!!

Ik heb gister is iets getest wat ik al een tijdje op mijn radar had.......SA1 patches voor de snes!
Wat houdt dat in? (even beknopt zover ik het snap, verbeter en of vul me gerust aan!)
De snes, ondanks dat het natuurlijk de beste console ever is :P, had niet bepaald de rapste cpu, zelfs voor die tijd.
En vooral met de oudere games had je dan nog wel is last van slowdown. De SA1 was een add on chip die in de cartridges ging (beetje ala de bekender super fx chip van star fox/wing) die de rekenkracht verbetered. Met de patches kan je dus in theorie bestaande games verbeteren en de games spelen zoals ze dat in eerste instantie al hadden moeten doen, zonder dat ze TE snel gaan lopen. Oftewel de trage stukken worden verbeterd, de 'goede' stukken worden niet aangepast.

Ik heb maar 2 games gepatched en met een ervan merkte ik weinig verschil (contra 3). NB: ik heb deze game altijd gespeeld via een usa cart op mijn pal snes, en daar me nooit aan de slow down gestoord. Maar het schijnt dat het zelfs in mario world ook voorkomt, en ook daar nooit iets gemerkt...
(liefde maakt blind i guess? ;) )

De andere game is gradius 3. Deze game 'back then' nooit echt gespeeld, maar sindsdiens af en toe wel is met emulatoren, en vooral ook vaak in reviews gehoord over.... en daadwerkelijk ook gezien dat er idd heftige slowdown is.

Met deze patch is dat tsja...weg? Disclaimer, de game is best moeilijk (mijn skill staan uiteraard buiten -ELKE- discussie :P ) dus ik ben nog niet heel erg ver gekomen, maar de draken en de bubbels kwamen altijd voorbij als slowdown voorbeelden en daar iig niets ervaren.
Ik vind het echt een geweldige patch want door de slowdown deze game nooit 'echt' wilen spelen en dat is zonde want het lijk echt een zeer fijne gradius te zijn! Dus hou je van shmups in het algemeen en Gradius in het byzonder dan is het wat mijn betreft een gigantische aanrader!

Gespeeld op mister. Maar dit zou imho ook moeten werken op analogue devices, en everdrives, en ook emulatoren voor pi/pc etc.
Link naar de patch voor de liefhebbers

10 second ninja DONE

Verwijderd

Ja maar maar shmups speel je toch op de megadrive :P Er zijn blijkbaar ook mensen die hun oud snesje overclocken voor wat extra boost. Mis alleen nog de benchmarks :+

Verwijderd

Voor het einde van het jaar moet de gameroom helemaal geschilderd zijn. Dan kan ik voorzichtig mijn gameroom inrichten. Hij is ongeveer 14m2, maar het plafond is daar 3,2 meter. Dus ik wil kasten kopen die ook ongeveer 3 meter hoog zijn. Ik wil de hoogte wel gebruiken om mijn collectie te stallen. Aan 1 muur kan ik een kast kwijt van 3 meter breed en 3 meter hoog. Verwacht dat ik een groot deel van mijn collectie daarin kwijt kan. Alleen zal waarschijnlijk wel een maatwerk kast worden, wellicht met een trap erin die je kan verschuiven. Net zoals die oude boekenkasten. Leuk project dus. Maar zal wel weer even duren voordat ik die kast heb. Kost wel weer wat. Maar hopelijk binnenkort mijn PVM aansluiten en megadrive en SNES.

Wellicht wat offtopic op dit forum, maar ik heb deze kerst mijzelf maar een Nintendo Switch cadeau gegeven inclusief Mario Odyssey. Omdat ik momenteel toch nergens een PS5 kan kopen. Dan maar een Switch nu die wel op voorraad is voor een normale prijs bij bol.com. Komt zaterdag binnen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2020 20:52 ]

Nice man, geweldige game. Ik ben benieuwd hoe je game room gaat uit zien.

Pagina: 1 ... 62 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.