Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:34:
[...]

Moet dat dan? Want dan kan ik ook aan de slag😂
Eens in de zoveel tijd zou ik een accu wel ontladen en opladen (tot aan max 80% ofzo). Van de PSP is bijvoorbeeld bekend dat ze bol gaan staan.
Ik gebruik alles wel redelijk actief hier of word wel minstens 1 keer per maand aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:41:
[...]

Eens in de zoveel tijd zou ik een accu wel ontladen en opladen (tot aan max 80% ofzo). Van de PSP is bijvoorbeeld bekend dat ze bol gaan staan.
Ik gebruik alles wel redelijk actief hier of word wel minstens 1 keer per maand aangeraakt.
Ja weer eens tijd om naar psp te gaan kijken. Laatste keer was de accu nog goed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIE0nDg4J23A6T7jsZTPFaIbzfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1LQZ7ATVj0WNIguvOA2JBre.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm staat ie bol of is dit de gebruikelijke vorm?

[ Voor 33% gewijzigd door Vrietje op 24-01-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:51:

WII2HDMI, ding schijnt goed te werken. Verder geen ervaring mee en ver onder je budget te vinden
WII2HDMI werken goed, behalve dat ze het geluid mono maken wanneer je gebruik maakt van het geluid over de HDMI.

Wel zit er een 3,5mm jack aansluiting op de achterkant waaruit je wel stereo geluid kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:30
Vrietje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:43:
[...]

[Afbeelding]

die is bol ja, past dan niet meer in het systeem volgens mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vrietje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:43:
[...]

[Afbeelding]

gast7 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:04:
[...]

die is bol ja, past dan niet meer in het systeem volgens mij
Nee, dat is de normale vorm van de PSP batterij. Die is een beetje bol.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ik dacht dat ze altijd wat platter waren. maar het is wel een aardige issue wat psp batterijen betreft, zeker een dingetje om op te letten .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:28:
ik dacht dat ze altijd wat platter waren. maar het is wel een aardige issue wat psp batterijen betreft, zeker een dingetje om op te letten .
Ik zou ze bij de niet gebruikte er gewoon uit halen. Een nieuwe accu kost 3x niks, zeker in vergelijking met de schade die kan ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrietje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:34:
[...]

Moet dat dan? Want dan kan ik ook aan de slag😂
Ja, accus lopen leeg maar niet iedere accu even snel. Die van bijv. de PSP en Vita veel sneller dan welke Nintendo handheld dan ook (uitgezonderd WiiU tablets, die zijn sneller leeg dan je kunt bevatten). Een accu onder de x % lading is veelal schadelijk voor de batterij zelf, dus opladen met regelmaat is aan te raden. Net als dat mn auto me heel erg duidelijk maakt dat een laag percentage batterij niet ok is, maar ook weer niet tot 100% laden gunstig is omdat dat ook gevolgen heeft voor de levensduur.

Als persoon haat ik opladen omdat ik het "moet" van mezelf, en met veel apparaten in huis het vaak een moeten is ipv willen 🙄😝🥲

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Even de camera aangeslingerd voor een potje Pac-Man op de NES Classic :Y

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog wat toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b3RpiELDxP2IGPD4oknMPsIZwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXvaKiSvDk3xiFaQejHdu29M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
Eens in de 4 maanden doe ik alle oude controllers nog eens opladen en kwam erachter dat 3 accu's van mijn PS3 controller niet meer laden nog aangaan. Ik ga er even vanuit de accu defect is, iemand een adresje voor me waar ik een nieuwe betrouwbare accu kan bestellen?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:05:
Eens in de 4 maanden doe ik alle oude controllers nog eens opladen en kwam erachter dat 3 accu's van mijn PS3 controller niet meer laden nog aangaan. Ik ga er even vanuit de accu defect is, iemand een adresje voor me waar ik een nieuwe betrouwbare accu kan bestellen?
Laad je 'm wel op via de PS3? Je kunt ze niet opladen met een telefoon adapter, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Laad je 'm wel op via de PS3? Je kunt ze niet opladen met een telefoon adapter, bijvoorbeeld.
Dat snap ik, ik heb een docking station die ik al sinds de launch al heb, heb 5 controllers en 2 laden gewoon op. Ook met alleen de originele kabel doen deze het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02
Linksquest schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:28:
[...]

Dat snap ik, ik heb een docking station die ik al sinds de launch al heb, heb 5 controllers en 2 laden gewoon op. Ook met alleen de originele kabel doen deze het niet.
Ik heb er 2 die ik voor m’n retropi setup gebruik en die laden gewoon op via de pi zelf mits ze gekoppeld zijn.

Rpi4 4gb

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg accu's te vinden bij Ali voor weinig of de zelfde bij Amazon voor een stukje meer. Ik heb er hier ook (last) van maar, de PS3/4 controllers gebruik ik nu met een lange usb kabel aangesloten op de console. Het staat toch in een kast waar meer met controllers met een draadje gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:46:
[...]

Ik heb er 2 die ik voor m’n retropi setup gebruik en die laden gewoon op via de pi zelf mits ze gekoppeld zijn.

Rpi4 4gb
Via een Pi kun je ze inderdaad wel opladen.

Maar via een USB adapter niet. Replica’s doen dat wel.
Helaas zijn er daar enorm veel van in omloop. Vorig jaar nog een witte DS3 gekocht, ziet er op het eerste gezicht origineel uit. Maar kwam er later achter dat het een replica’s was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:15:
Genoeg accu's te vinden bij Ali voor weinig of de zelfde bij Amazon voor een stukje meer. Ik heb er hier ook (last) van maar, de PS3/4 controllers gebruik ik nu met een lange usb kabel aangesloten op de console. Het staat toch in een kast waar meer met controllers met een draadje gebruikt worden.
Dat is het leuke, ze gaan ook niet aan als ze met de kabel rechtstreeks op de PS3 aangesloten zijn, denk dat de accu van die 3 helemaal dood zijn. Zijn alle 3 zonder dual chock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Dat is het leuke, ze gaan ook niet aan als ze met de kabel rechtstreeks op de PS3 aangesloten zijn, denk dat de accu van die 3 helemaal dood zijn. Zijn alle 3 zonder dual chock.
Je zou dan even kunnen gaan kijken naar een andere accu maar, je kan ook zo'n defender kunnen overwegen. Ik heb er eentje liggen en hij is wel lekker comfortabel in gebruik. Het heeft alleen niet dat SixAxis control erin zitten. Zover dat een relevant iets is, want in mijn beleving is het weinig toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Heb controllers genoeg, zoals gezegd heb er 5, en 2 laden nog gewoon netjes op, maar vind het zonde om ze weg te moeten doen als alleen de accu vervangen moet worden. Nu zou ik er wel 2 weg kunnen doen, maar het nooit een overbodige luxe om ze te fixen. Ga er binnenkort als ik vakantie heb eens rustig voor zitten en eventueel die accu's bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:45:
Heb controllers genoeg, zoals gezegd heb er 5, en 2 laden nog gewoon netjes op, maar vind het zonde om ze weg te moeten doen als alleen de accu vervangen moet worden. Nu zou ik er wel 2 weg kunnen doen, maar het nooit een overbodige luxe om ze te fixen. Ga er binnenkort als ik vakantie heb eens rustig voor zitten en eventueel die accu's bestellen.
Je kunt ze altijd nog bewaren voor onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Klopt, alleen zijn die 2 wat het wel doen met Dual Shock en die 3 wat het niet doen zonder. Even kijken wat wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:31:
Klopt, alleen zijn die 2 wat het wel doen met Dual Shock en die 3 wat het niet doen zonder. Even kijken wat wijsheid is.
Ben er zelf door schade en scande wijs geworden dat niet iedere dual shock hetzelfde is. Sommige zijn relatief makkelijk weer in elkaar te zetten maar er zijn er ook die bepaalde handigheid vragen die ik niet bezit :D. Verder is accu vervangen super makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:20:
[...]

Je zou dan even kunnen gaan kijken naar een andere accu maar, je kan ook zo'n defender kunnen overwegen. Ik heb er eentje liggen en hij is wel lekker comfortabel in gebruik. Het heeft alleen niet dat SixAxis control erin zitten. Zover dat een relevant iets is, want in mijn beleving is het weinig toegepast.
In de link die je stuurt staat specifiek vermeld dat hij zowel SixAxis als pressure sensitive buttons heeft. Volgens mij een unicum voor 3rd party controllers.

Zie hier ook een review:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Skire schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:17:
[...]

In de link die je stuurt staat specifiek vermeld dat hij zowel SixAxis als pressure sensitive buttons heeft. Volgens mij een unicum voor 3rd party controllers.

Zie hier ook een review:

[YouTube: A New PS3 Controller That's Actually Good?]
Wel opletten dat je de defender for ps3 pakt, en niet de normale,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:20:
[...]

wtf dit is precies wat ik nodig heb. Kan ik ophouden met smerige tweedehands controllers te kopen die daarna een uur kosten om in elkaar te zetten :D
Eindelijk gewoon een third party controller met werkende home button.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
Deels Retro, maar deels ook nietz maar vandaag deze binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2OshD05srfp27D3o_JJEQC_g_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OdgS69TCfQQCI5pQ1TAtOnm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
Heeft er iemand een Panasonic Q Gamecube hier?

Mijn holy grail vanaf het moment dat hij uitkwam en EINDELIJK gisteren is hij aangekomen :-) Wat een beauty is het !!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61sE6asdh6YGluV4VzvIf5MHMzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6eghDFyHrL6e6m2qqgfmbWs.jpg?f=fotoalbum_large

Maar helaas lijkt het erop dat de rails van de DVD player tijdens het transport is gebroken en was benieuwd of iemand hier ervaring met deze machine heeft, is het makkelijk te repareren, makkelijk uit elkaar te halen etc ....

De omvormer van Japanse Voltage naar die van ons is nog onderweg dus ik kan nog niets testen helaas!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLdtyvqrMx7okG6NaK013t2UZYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXeOBDYVXcAxD1hByxWck8rB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door rikoos op 31-01-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
rikoos schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:38:

Mijn holy grail vanaf het moment dat hij uitkwam en EINDELIJK gisteren is hij aangekomen :-) Wat een beauty is het !!!!

[Afbeelding]

Maar helaas lijkt het erop dat de rails van de DVD player tijdens het transport is gebroken en was benieuwd of iemand hier ervaring met deze machine heeft, is het makkelijk te repareren, makkelijk uit elkaar te halen etc ....

De omvormer van Japanse Voltage naar die van ons is nog onderweg dus ik kan nog niets testen helaas!

[Afbeelding]
Kans is aanwezig dat als je er stroom op zet, het probleem zichzelf oplost. Daar zou ik echt even op wachten. Als het dan nog niet goed werkt, dan weer even melden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Was dat het maar, er is namelijk ook een stukje donker plastic naar buiten gekomen en ik hoor inside nog wat rommelen. De verkoper had hem echt HEEL goed ingepakt en een filmpje gezonden dat alles perfect werkte voordat hij werd verzonden. Er lijkt dus echt iets afgebroken :-(

De verkoper is echt een goede gast en gaat kijken of er iets op de verzekering te verhalen is. Lees wel veel dat de rails heel fragile is en bekend is dat deze snel breekt. Moet hem dus maar gaan openen en kijken wat er aan de hand is. Inmiddel wel al wat STL files gevonden die de rails/bracket vervangen.

Dus fingers crossed dat het meevalt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Linksquest schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:07:
Deels Retro, maar deels ook nietz maar vandaag deze binnen gekregen.

[Afbeelding]
Is dit die full size versie? Die heb ik zelf. En later nog een extra joystick gezocht. Tof ding en mogelijk gemaakt om rom op te zetten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 14:51
Eindelijk een PVM op de kop kunnen tikken na een tip van een medetweaker. De PVM is echt vele malen scherper dan mijn beocenter :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_xfpDhp2I8f5gwasEJBmGxgqHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcVqYkvUt4LSRIwyJlYyknqi.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWsT0_2p3q8JFJPSSJDFICMEpw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Avt4xSrZLBrpbIrFus6mPk9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door sarlo op 31-01-2024 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
rikoos schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:03:
Was dat het maar, er is namelijk ook een stukje donker plastic naar buiten gekomen en ik hoor inside nog wat rommelen. De verkoper had hem echt HEEL goed ingepakt en een filmpje gezonden dat alles perfect werkte voordat hij werd verzonden. Er lijkt dus echt iets afgebroken :-(

De verkoper is echt een goede gast en gaat kijken of er iets op de verzekering te verhalen is. Lees wel veel dat de rails heel fragile is en bekend is dat deze snel breekt. Moet hem dus maar gaan openen en kijken wat er aan de hand is. Inmiddel wel al wat STL files gevonden die de rails/bracket vervangen.

Dus fingers crossed dat het meevalt :-)
Ai, vervelend, ik kan je helaas niet direct verder helpen hoe dit te repareren. Geen ervaring met dit specifiek apparaat.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Skire schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Zie hier ook een review:

[YouTube: A New PS3 Controller That's Actually Good?]
Ja, wat @Vrietje al aangeeft goed opletten welke versie, er is een RF en een bluetooth versie ervan. De BT versie is voor PS3 en 4, de RF is voor PS1,2 en 3.
cold_as_ijs schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:55:
[...]

wtf dit is precies wat ik nodig heb. Kan ik ophouden met smerige tweedehands controllers te kopen die daarna een uur kosten om in elkaar te zetten :D
Eindelijk gewoon een third party controller met werkende home button.
Zijn voor bijna alles wel aardige vervangers voor en anders verloopdongels. Met de 8bito adapter kan je hem via een wingman ook op een DC gebruiken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow gaaf man! Toevallig deze week nog op MP voorbij zien komen. Serieus een mooie Cube!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Arunia schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Is dit die full size versie? Die heb ik zelf. En later nog een extra joystick gezocht. Tof ding en mogelijk gemaakt om rom op te zetten.
Nee echt een mini, maar ben heel eerlijk, heb er een uur op gespeeld maar toch niet zo mijn ding, kan hem gelukkig nog retour sturen, dat net gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Nee echt een mini, maar ben heel eerlijk, heb er een uur op gespeeld maar toch niet zo mijn ding, kan hem gelukkig nog retour sturen, dat net gedaan.
Dus hier wordt geen review van gemaakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:05:
[...]

Dus hier wordt geen review van gemaakt? ;)
Heb genoeg ermee gedaan, zelfs met roms, dus zou het wel kunnen. Dus als je dat wilt dan wil ik dat wel doen zodra ik weer een beetje kan typen, heb wat problemen met typen ivm tunnel syndroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Komt er net achter dat een vriend hem ook heeft, kan hem voor de review wel een dag of 2 lenen, dus komt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:13:
[...]

Heb genoeg ermee gedaan, zelfs met roms, dus zou het wel kunnen. Dus als je dat wilt dan wil ik dat wel doen zodra ik weer een beetje kan typen, heb wat problemen met typen ivm tunnel syndroom.
Dacht het is weer eens wat anders en je had hem toch al in huis maar, doe vooral rustig aan. Hoop dat er snel verbetering inzicht is. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:08:
[...]

Dacht het is weer eens wat anders en je had hem toch al in huis maar, doe vooral rustig aan. Hoop dat er snel verbetering inzicht is. :>
Zeker, zodra ik weer een beetje kan typen, zal ik de review voor je schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 00:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]
super nice dat je ook een Panasonic gamecube Q :)

hoop dat je rails etc nog goed werken maar mocht het niet zo zijn dit is de enige optie 3D geprints om te repareren.

https://www.thingiverse.com/thing:3606023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Kev7381 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 01:18:
[...]

super nice dat je ook een Panasonic gamecube Q :)

hoop dat je rails etc nog goed werken maar mocht het niet zo zijn dit is de enige optie 3D geprints om te repareren.

https://www.thingiverse.com/thing:3606023
THNX

Helaas is die idd dus gesneuveld tijdens transport $%#$#^^%^##^*. Schijnt een HEEL bekend probleem te zijn dat dat gebeurt tijdens transport.

Zat net een filmpje te kijken en je moet echt wel wat doen zeg om die te vervangen. De gewone GC is een stuk eenvoudiger te modden.

Morgen maar een mijn 3d printer aanzwengelen na denk 10 maanden stof te hebben gehapt.

Ps zag op YT iemand die de railsjes verkocht maar die durfde daar gewoon 60 dollar voor te vragen de grapjas ;-)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb een GBA gerefurbished

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67MIpj_MOQ_2JnoE5mLhuNQiNPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBYMUpVGR5ivF1xBwBbdLCAx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Seroczynski schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Nice, wat heb je er precies aan gedaan dan? :+
Nieuwe shell gekocht met knoppen en schermlens, alles erbij. Het moederbord en het scherm uit de oude behuizing gehaald en over gezet. En de aan uit knop gefixed met wat alcohol en een stukje schuurpapier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Ziet er goed uit! Is het overigens te doen om zo'n GBA te voorzien van backlighting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
jpg97 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Ziet er goed uit! Is het overigens te doen om zo'n GBA te voorzien van backlighting?
Het originele scherm is praktisch onmogelijk te voorzien van backlight, je moet er echt een vervangend scherm voor kopen. Meestal inclusief een omzet kabel waar logica inzit dat het signaal omvormt, zodat het vervangend scherm het goed kan weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Koldur schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:03:
[...]

Het originele scherm is praktisch onmogelijk te voorzien van backlight, je moet er echt een vervangend scherm voor kopen. Meestal inclusief een omzet kabel waar logica inzit dat het signaal omvormt, zodat het vervangend scherm het goed kan weergeven.
Ja, en op de achterkant van de originele shell van de GBA, op de sticker, staat een code. En op basis daarvan kan je opzoeken hoeveel pins de scherm kabel is. En op basis daarvan kan je een IPS scherm kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Vanmiddag even moeten stoeien met mijn Xbox 360, kon me namelijk wegens de 2de beveiliging niet meer inloggen op de Xbox 360. Heb tijdelijk die beveiliging in mijn account uitgezet zodat ik weer kon inloggen en daarna dat weer aangezet. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Ik snap dit wel. De c64 heb ik vroeger echt heel veel lol van gehad, maar zelfs toen al was hij voor mij kwantiteit, de grote verscheidenheid aan spellen, vs kwaliteit met de nes. Ik heb zelf weinig c64 games die ik nu nog tof vind, terwijl games als super mario 3, punch out, zelda, solar jetman me nog steeds erg trekken.

Maar ben wel benieuwd naar de favorite c64 games van de anderen hier :)

Korte voorzet van mezelf:
- Krakout
Leuke breakout clone, met ontzettend vette muziek
- Operation wolf en cabal,
Vond ik vroeger ontzettend tof, geen idee of dat nu nog steeds zo is :+ binnenkort is kans geven en testen.
- Bruce Lee
Vond ik een leuke arcade style game
- Barbarian 1/2
Mijn street fighter voordat ik street fighter kende 8)
- Space taxi.
Simpel concept, breng de mensen van plaform a naar b, maar easy to learn, hard to master met inertia en zwaartekracht! Ook vond ik de speech in die tijd ontzettend indruk wekkend, hoewel ik nu bijna alleen maar static noises hoor :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turrican en Golden Axe waren voor mij de toppers op c64 en kwalitatief gezien vond ik dit ook beter games dan de nes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de liefhebbers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Aanvulling voor mijn ps2 collectie afgelopen week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqDFvgxRhb4EeYTq57p5v3s9r48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwHhdbPwJLOFzFJMwoCiv6ll.jpg?f=fotoalbum_large

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Metal Slug is wel erg nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Misschien een rare vraag maar weet iemand of er in Nederland toevallig ook clubs of andere vormen van retro game samenkomsten zijn? En dan doel ik niet zozeer op game beurzen want dat is voornamelijk om te kopen maar meer een soort club om games uit te wisselen of om samen te gamen of iets in die richting? Er is genoeg animo voor de oude games maar ik kan nergens vinden of er ook ergens een gerelateerde club is.
Ik zag bijvoorbeeld een tijdje geleden dat een reeks Tweakers samen naar het Home Computer Museum zijn geweest, geen idee of Tweakers iets dergelijks buiten het forum om heeft.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 00:08
rikoos schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:51:
[...]

THNX

Helaas is die idd dus gesneuveld tijdens transport $%#$#^^%^##^*. Schijnt een HEEL bekend probleem te zijn dat dat gebeurt tijdens transport.

Zat net een filmpje te kijken en je moet echt wel wat doen zeg om die te vervangen. De gewone GC is een stuk eenvoudiger te modden.

Morgen maar een mijn 3d printer aanzwengelen na denk 10 maanden stof te hebben gehapt.

Ps zag op YT iemand die de railsjes verkocht maar die durfde daar gewoon 60 dollar voor te vragen de grapjas ;-)
als die in doos zit dan moet het toch geen problemen zijn met de tray?

Ik had mijn Q echt 10 jaar geleden geimport vanuit Japan en werkt alles perfect :D (gekocht voor 300 euro incl shipping :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Redax schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:27:
Misschien een rare vraag maar weet iemand of er in Nederland toevallig ook clubs of andere vormen van retro game samenkomsten zijn? En dan doel ik niet zozeer op game beurzen want dat is voornamelijk om te kopen maar meer een soort club om games uit te wisselen of om samen te gamen of iets in die richting? Er is genoeg animo voor de oude games maar ik kan nergens vinden of er ook ergens een gerelateerde club is.
Ik zag bijvoorbeeld een tijdje geleden dat een reeks Tweakers samen naar het Home Computer Museum zijn geweest, geen idee of Tweakers iets dergelijks buiten het forum om heeft.
We hebben een telegram groepje met enkele tweakers. In het voorjaar zijn er weer plannen om samen weer iets te doen. @Verwijderd kan jou wel een uitnodiging sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:10:
[...]

We hebben een telegram groepje met enkele tweakers. In het voorjaar zijn er weer plannen om samen weer iets te doen. @Verwijderd kan jou wel een uitnodiging sturen.
PM verstuurd naar @Redax :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Kev7381 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 02:09:
[...]

als die in doos zit dan moet het toch geen problemen zijn met de tray?

Ik had mijn Q echt 10 jaar geleden geimport vanuit Japan en werkt alles perfect :D (gekocht voor 300 euro incl shipping :P )
was ie toen al 200 - 300 8)7

Ik denk niet dat veel mensen er toen honger in hadden voor die prijs. want in die tijd waren zelfs de duurste cube games rond de 40 euro en dat was al astronomisch destijds

had een complete gotcha force voor 15 bij de nedgame gehaald rond de 10 jaar terug en dat vond ik al duur maar hij was lastig te vinden en had bijna alles al dus maar gekocht, waren goedkope tijden voor de cube.

Maargoed het verbaast mij niks dat ik nog geen panasonic cube heb. altijd al erg prijzig geweest als ik het zo hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 07-02-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 16:01
Sagat schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:11:
[...]

De NES heeft voor mij ook veel meer waarde, terwijl de C64 toch lang bij ons in huis is geweest. Mario 1 starten is bijna altijd ook weer uitspelen, en het blijft leuk :)

Meest gespeeld op de C64:

RiverRaid, is echt mijn favoriet
Blue Max
Frogger
Ski run
Decathlon, hoe krijg je de goedkope joysticks snel kapot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C64 favorieten vroeger:
Boulder Dash, Operation Wolf, BC Quest for Tires, CJ's Elephant Antics en Bubble Bobble en als laatste natuurlijk een originele (niet gekopieerd op de computer club) versie van Turtles. Die had ik voor mijn verjaardag gekregen. Hier moest je iedere keer een code invoeren uit een boekje, die codes stonden op rode pagina's zodat ze niet te kopieren waren. Dat was me toch eens pittige DRM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

gast7 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:38:
[...]

was ie toen al 200 - 300 8)7

Ik denk niet dat veel mensen er toen honger in hadden voor die prijs. want in die tijd waren zelfs de duurste cube games rond de 40 euro en dat was al astronomisch destijds

had een complete gotcha force voor 15 bij de nedgame gehaald rond de 10 jaar terug en dat vond ik al duur maar hij was lastig te vinden en had bijna alles al dus maar gekocht, waren goedkope tijden voor de cube.

Maargoed het verbaast mij niks dat ik nog geen panasonic cube heb. altijd al erg prijzig geweest als ik het zo hoor.
Panasonic game cube was alleen voor de Japanse markt dat ze niet bij Ned gaming voorkwamen is redelijk daardoor.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
42dpi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Panasonic game cube was alleen voor de Japanse markt dat ze niet bij Ned gaming voorkwamen is redelijk daardoor.
Dat klopt, maar gamecube was destijds over het algemeen erg goedkoop qua tweedehands. met de prijzen die er toen waren zag ik mijzelf niet zo snel een paar honderd op hoesten als zelfs de duurdere games qua markt waarde amper over de 40 euro uitkwamen.

Nedgame was over het algemeen overpriced met retro maar zelfs toen best betaalbaar. Was maar een voorbeeld met een van de duurdere games. want het was vaak veel goedkoper dan 15 euro.

Meer als je naar de hele markt kijkt zeg maar, Het was dus vergelijkbaar met panzer dragoon saga voor de saturn, die was altijd wel rond de 150 euro en nooit echt lager qua marktwaarde.

[ Voor 26% gewijzigd door gast7 op 07-02-2024 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retroreadynl
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-07 15:25
Wat vinden jullie van de opleving van third-party controllers de laatste jaren? Vooral Retro-bit en Retro Fighters zijn lekker bezig met nieuwe controllers voor oude consoles (die je soms ook op andere, moderne consoles kunt gebruiken). Ik kan dat wel echt waarderen, omdat die nieuwe controllers vaak genoeg eigenschappen moderniseren.

Bezoek mijn online magazine: https://www.retroready.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik snap dit wel. De c64 heb ik vroeger echt heel veel lol van gehad, maar zelfs toen al was hij voor mij kwantiteit, de grote verscheidenheid aan spellen, vs kwaliteit met de nes. Ik heb zelf weinig c64 games die ik nu nog tof vind, terwijl games als super mario 3, punch out, zelda, solar jetman me nog steeds erg trekken.

- Krakout
Vond ik vroeger ontzettend tof, geen idee of dat nu nog steeds zo is :+ binnenkort is kans geven en testen.
- Bruce Lee
- Barbarian 1/2
- Space taxi.
Simpel concept, breng de mensen van plaform a naar b, maar easy to learn, hard to master met inertia en zwaartekracht! Ook vond ik de speech in die tijd ontzettend indruk wekkend, hoewel ik nu bijna alleen maar static noises hoor :P
Ik heb er wel gelijk een paar in gedachten.

Bubble Bobbel - begint lekker simpel maar dat duurt niet lang, voordat het chaotisch word.

Choplifter - het allereerste spel ooit gespeelt, ik kwam toen niet veel verder dan opstijgen en één of twee schermen verder..... en daar is niet veel aan verbeterd. tandjes moeilijk spel

H.E.R.O - _/-\o_ mag wel een hd remake van komen

Hot wheels vond ik ook geweldig, zelf je autootje samen stellen en een leuk kleurtje geven enzo uren mee zoet geweest.

Ghostbusters - don't cross the beams!!

Last Ninja (denk 2of3) - ondanks de frustrerende sprongen wel mee vermaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ik weet niet wij hadden naast een olympische spelen game op de c64 . Een super luigi bros game.
We hadden ook een spel ninja rabbit maar dat kan ook dos geweest zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

retroreadynl schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:41:
Wat vinden jullie van de opleving van third-party controllers de laatste jaren? Vooral Retro-bit en Retro Fighters zijn lekker bezig met nieuwe controllers voor oude consoles (die je soms ook op andere, moderne consoles kunt gebruiken). Ik kan dat wel echt waarderen, omdat die nieuwe controllers vaak genoeg eigenschappen moderniseren.
Vind het prachtig en kan het zelf ook waarderen.
Heb de Nintendo 64 controller van Retro Fighters en die is op alle fronten beter dan de originele N64 controller: fijnere thumbstick, verbeterde D-Pad, fijne triggers en vooral: 2 handvaten ipv 3 :P
De OG Xbox controller en Wireless Dreamcast controller van Retrofighters ook gekocht en verwacht ik ergens de komende dagen te ontvangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retroreadynl
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:53:
[...]

Heb de Nintendo 64 controller van Retro Fighters en die is op alle fronten beter dan de originele N64 controller: fijnere thumbstick, verbeterde D-Pad, fijne triggers en vooral: 2 handvaten ipv 3 :P
De OG Xbox controller en Wireless Dreamcast controller van Retrofighters ook gekocht en verwacht ik ergens de komende dagen te ontvangen :)
Wat vet! Ik heb die N64-controller ook, evenals de draadloze Dreamcast-controller :-) Allebei supertof! En ik wacht nog op de OG Xbox-pad, die zal hier ook een dezer dagen binnenkomen. Heb onlangs ook de Sega Saturn-controller van Retro-bit getest, had je die al gezien toevallig? En ik speel nu met de Origin8, eveneens van Retro-bit. Ligt hier al een tijdje op m'n bureau, maar test ik sinds deze week. Ook echt een solide ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay5eVQQcMLdWYT_qUCr0MBXBrCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6g3ZyVnMgXlo8okqfDRmgKkb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Ik heb best wat tijd achter een C64 besteed, ik heb laatst zelfs mijn diskettes weer boven water gehaald. Er zijn wel veel games die ik veel speelde: Wizard of Wor, Beach Head, impossible Mission, spy VS spy, Gateway to Apshai, eigenlijk teveel om op te noemen. En als hoogtepunt wat er uit een C64 te halen is, CREATURES. Wizard of Wor heb ik laatst nog met mijn 10 jarige zoon gespeeld, ik geloof niet dat hij onder de indruk was, hij kent teveel moderne game systemen en games.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

[...]

- Krakout
- Bruce Lee
- Barbarian 1/2
- Space taxi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5a6ixMDUyAQVtgJ5-yrj6ff86VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hsiK28RGyWzeIqQeuEYvJlu.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig vd week (eindelijk betaalbaar) dit jeugdsentiment c64 spel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:53:
[...]

Mag ik vragen waar? ( de OG Xbox controller)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
retroreadynl schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:41:
Nog niet gebruikt maar deze is gisteren binnengekomen 2x.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJ-LpbzwXPDYatqeiFLqdRQ_PAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaeuEUyO8chl8tggHCSXqaJH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
cold_as_ijs schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:18:
[...]

Nog niet gebruikt maar deze is gisteren binnengekomen 2x.
[Afbeelding]
Nice! Ziet er goed uit, veel plezier.

Met welke pakketdienst kwam die binnen? Ik heb wel een trackingcode gekregen, maar daar staat geen koeriersdienst bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
retroreadynl schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:25:
[...]

Nice! Ziet er goed uit, veel plezier.

Met welke pakketdienst kwam die binnen? Ik heb wel een trackingcode gekregen, maar daar staat geen koeriersdienst bij.
UPS, had hem bij 8bitmods besteld dus kreeg nog naheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
cold_as_ijs schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:38:
[...]

UPS, had hem bij 8bitmods besteld dus kreeg nog naheffing.
Alright. Ik bij Retro Fighters zelf. En heb net even gekeken, maar UPS bezorgt hem ook niet. Thanks voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Iemand van jullie ervaring met de website Reway? Ik zag daar originele PS3 controller Accu's voor €5,00, maar omdat het om een tweedehands winkel is, vraag ik me af of het gebruikte accu's zijn en of het slim is om daar bij te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retroreadynl
Linksquest schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:57:
Iemand van jullie ervaring met de website Reway? Ik zag daar originele PS3 controller Accu's voor €5,00, maar omdat het om een tweedehands winkel is, vraag ik me af of het gebruikte accu's zijn en of het slim is om daar bij te kopen.
Mijn ervaring met bestellen via de website is grotendeels negatief. Je krijgt soms iets anders opgestuurd dan op de foto. Wel hetzelfde product, maar dan net afwijkend genoeg om je geld terug te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door retroreadynl op 08-02-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
retroreadynl schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:11:
[...]

Mijn ervaring met bestellen via de website is grotendeels negatief. Je krijgt soms iets anders opgestuurd dan op de foto. Wel hetzelfde product, maar dan net afwijkend genoeg om je geld terug te halen.
Goed om te weten 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:04
Ik heb er een keer een adapter voor een GC gekocht, dat ging zonder problemen en kreeg ik ook netjes verpakt thuisgestuurd. Wat mij betreft een positieve ervaring.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de ps2 (opl?) fans. Custom nw adpapter met easy access tot de hd!

https://x.com/jeffqchen/status/1755283858495332497?s=20

Wil persoonlijk toch eens kijken naar de opties om ps2 games te laden via het netwerk. Geen gezeik meer met traag games op de hd zetten, en volgens mij ook minste kans op slow down in video etc...
(maar iets met te veel projectjes en te weinig tijd motivatie/energie etc....)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:44:

Wil persoonlijk toch eens kijken naar de opties om ps2 games te laden via het netwerk. Geen gezeik meer met traag games op de hd zetten, en volgens mij ook minste kans op slow down in video etc...
bookmark :) .. thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:44:

Andere oplossing is om je eigen IDE adapter om te bouwen naar sata:

https://kaicolabs.com/pro...-adapter-to-sata-mod-kit/

Kwestie van een paar schroefjes en geen solderen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:15:
[...]

Andere oplossing is om je eigen IDE adapter om te bouwen naar sata:

https://kaicolabs.com/pro...-adapter-to-sata-mod-kit/

Kwestie van een paar schroefjes en geen solderen nodig.
Hmm maar dan kan je niet zo gemakkelijk bij de HD toch? De mod die ik linkte maakt dat je zonder de adapter te verwijderen de hd kan los en vast koppelen.
Maar mogelijk heb ik het mis.Wel dank voor het aandragen van een mogelijk alternatief. Altijd goed om opties te hebben en vergelijken!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:29:
[...]

Hmm maar dan kan je niet zo gemakkelijk bij de HD toch? De mod die ik linkte maakt dat je zonder de adapter te verwijderen de hd kan los en vast koppelen.
Maar mogelijk heb ik het mis.Wel dank voor het aandragen van een mogelijk alternatief. Altijd goed om opties te hebben en vergelijken!
Dan moet je wel de adapter er af halen inderdaad. Voor mijzelf geen groot probleem, aangezien ik een 1Tb hdd heb die ik vol ga gooien. Op een gegeven moment staat alles er gewoon op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
OFV schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:41:
[...]

[Afbeelding]

Toevallig vd week (eindelijk betaalbaar) dit jeugdsentiment c64 spel ontvangen.
_/-\o_ Deze had ik ook vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Ik koop daar met regelmaat (NEW) 3DS consoles. Ze zijn altijd zoals omschreven. Koop ik een 3DS met doos in nieuwstaat? Dan krijg ik die ook. Zo heb ik vorig jaar een New 3DS XL SNES in doos gekocht die op hun site als nieuwstaat geadverteerd stond. Deze was volgens mij niet alleen in nieuwstaat, maar ook gewoon ongebruikt. Hij kwam binnen in een conditie alsof ik hem zo uit de winkel kocht. Geldt dus ook voor de box, die is ook in mintconditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Dan moet je wel de adapter er af halen inderdaad. Voor mijzelf geen groot probleem, aangezien ik een 1Tb hdd heb die ik vol ga gooien. Op een gegeven moment staat alles er gewoon op :-)
Goed er zijn ongeveer 3* opties qua ps2 en games van hd spelen en ze er dus opzetten
1 = hd verwijderen en aan pc koppelen
last want relatief veel werk (maar met 'mijn' mod dus iig met minder schroeven
2. games ftp-en naar hd.
Dit deed/doe ik. enige nadeel is dat het zo T---R---A--A--G is.
3*
ok deze telt eigenlijk niet, maar je kan ook games van pc of netwerk streamen naar opl. Dit is volgens mij de snelste en makkelijkste manier zolang je maar een nw verbinding met de ps2 hebt. (en ja natuurlijk wel instellen etc). Nadeel is dat als je je ps2 naar iemand anders meeneemt je dan dus geen of lastiger toegang tot je spellen hebt.

Verder helemaal eens hoor, voor 1-2 spellen is ftp-en te doen en als je toch liever je schijf een keer koppelt dan zet je best snel meer games erop. En er komt idd niet super veel nieuws meer uit, hoewel vertalingen en romhacks/homebrew ervoor zorgen dat je wellicht toch nog zaken wil aanpassen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:51:
[...]

Goed er zijn ongeveer 3* opties qua ps2 en games van hd spelen en ze er dus opzetten
1 = hd verwijderen en aan pc koppelen
last want relatief veel werk (maar met 'mijn' mod dus iig met minder schroeven
2. games ftp-en naar hd.
Dit deed/doe ik. enige nadeel is dat het zo T---R---A--A--G is.
3*
ok deze telt eigenlijk niet, maar je kan ook games van pc of netwerk streamen naar opl. Dit is volgens mij de snelste en makkelijkste manier zolang je maar een nw verbinding met de ps2 hebt. (en ja natuurlijk wel instellen etc). Nadeel is dat als je je ps2 naar iemand anders meeneemt je dan dus geen of lastiger toegang tot je spellen hebt.

Verder helemaal eens hoor, voor 1-2 spellen is ftp-en te doen en als je toch liever je schijf een keer koppelt dan zet je best snel meer games erop. En er komt idd niet super veel nieuws meer uit, hoewel vertalingen en romhacks/homebrew ervoor zorgen dat je wellicht toch nog zaken wil aanpassen.
Het streamen van de games vanaf een ftp heeft wel een nadeel, filmpjes haperen dan. Aangezien de netwerkkaart in de ps2 niet snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:42:
[...]

Het streamen van de games vanaf een ftp heeft wel een nadeel, filmpjes haperen dan. Aangezien de netwerkkaart in de ps2 niet snel genoeg is.
ha ik had in mijn hoofdzitten dat het voor gaming de beste optie was. Maar denk dat ik het door de war heb gehaald bij mister waar de netwerkpoort iid sneller is dan zowel sd kaart of usb storage! Goed ik wil het op zijn minst is testen.
(en volgens jou ook al eens eerder met je besproken bij spelen vanaf mijn huidige hd en opl heb ik ook al haperingen in video...mogelijk opl updaten...maar als ik via het netwerk gelijkwaardig of beter behaal vind ik het al best gezien ik mijn ps2 echt vrijwel nooit meeneem naar anderen.)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:51:
[...]

(en volgens jou ook al eens eerder met je besproken bij spelen vanaf mijn huidige hd en opl heb ik ook al haperingen in video...mogelijk opl updaten...maar als ik via het netwerk gelijkwaardig of beter behaal vind ik het al best gezien ik mijn ps2 echt vrijwel nooit meeneem naar anderen.)
Haperingen met een hdd is wel vreemd, is dat een IDE of SATA? 5400RPM of 7200RPM? Ik heb er een SATA 7200RPM in zitten en daar heb ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Haperingen met een hdd is wel vreemd, is dat een IDE of SATA? 5400RPM of 7200RPM? Ik heb er een SATA 7200RPM in zitten en daar heb ik geen enkel probleem.
Goede vraag, zelf niet ingebouwd dus weet het niet, en te lui om open te maken sorry. :+ . kan eventueel nog upgraden natuurlijk, maar eerst sw updaten en kijken of het via netwerk beter werkt voor mijn setup.
(ben wel vrijwel zeker dat het een authentieke schijf was die direct op de og aansluiting kan. Zelf gebruikte ik altijd 7200 hd's maar omdat ik het niet zelf gedaan heb ben ik hier dus niet zeker van).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
didado schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:09:
Nog in een zo goed als nieuwe conditie deze 80s Commodore VIC-20. De voorganger van de Commodore 64.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, heb ooit een video over The Count gezien in de Angry Video Game Nerd show.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:51:
[...]

ha ik had in mijn hoofdzitten dat het voor gaming de beste optie was. Maar denk dat ik het door de war heb gehaald bij mister waar de netwerkpoort iid sneller is dan zowel sd kaart of usb storage! Goed ik wil het op zijn minst is testen.
Alhoewel de NIC in de PS2 100Mbit ondersteunt, zit de beperking in de chipset er ‘achter’. Die gaat dacht ik maar tot 22Mbps als ik mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retroreadynl schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Wat vet! Ik heb die N64-controller ook, evenals de draadloze Dreamcast-controller :-) Allebei supertof! En ik wacht nog op de OG Xbox-pad, die zal hier ook een dezer dagen binnenkomen. Heb onlangs ook de Sega Saturn-controller van Retro-bit getest, had je die al gezien toevallig? En ik speel nu met de Origin8, eveneens van Retro-bit. Ligt hier al een tijdje op m'n bureau, maar test ik sinds deze week. Ook echt een solide ding.

[Afbeelding]
Nee de Saturn controller niet gezien. Maar heb ook geen Saturn console :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• retroreadynl
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:26:
[...]

Nee de Saturn controller niet gezien. Maar heb ook geen Saturn console :P
Ik vroeger ook niet, maar ben toch blij dat ik hem aangeschaft heb. Het ding speelt echt fijn. 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-pYX-WoFJ3n2Dmk8ap364TwN1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIQOM3tuaYCK8GxT0yfmgABg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Zalig die Saturn, 1 van de leukste consoles ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retroreadynl schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:18:
[...]

Ik vroeger ook niet, maar ben toch blij dat ik hem aangeschaft heb. Het ding speelt echt fijn. 😄

[Afbeelding]
Ja, mooi ding. Ik twijfel er zelf ook al een tijdje over om 'm aan te schaffen. Vind het wel een mooie console. Standaard controller wel crap imo, dus goed dat er alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Ja, mooi ding. Ik twijfel er zelf ook al een tijdje over om 'm aan te schaffen. Vind het wel een mooie console. Standaard controller wel crap imo, dus goed dat er alternatieven zijn.
Het is alleen jammer dat het geen alternatief is voor de 3D controler. Met de wingman kan je wel een Xbox of PlayStation controler gebruiken met analoge support.
Pagina: 1 ... 212 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.