Dank je! Dat zal ik zeker doen!Mosin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:49:
[...]
Machtig mooi apparaat zeg
Hou ‘m maar in die staat!
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ook wat betreft retro. Aantal weken geleden eindelijk een nieuwe upgrade voor de retro setup: gbs-c.
Met de huidige kabels en aansluitingen een meer dan uitstekende upgrade. Heb nog niet eerder Sega Megadrive er via scart rgb zo netjes op het scherm gezien.
Met de huidige kabels en aansluitingen een meer dan uitstekende upgrade. Heb nog niet eerder Sega Megadrive er via scart rgb zo netjes op het scherm gezien.
Verwijderd
Henkje!Henkje.doc schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:36:
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ook wat betreft retro. Aantal weken geleden eindelijk een nieuwe upgrade voor de retro setup: gbs-c.

Nog een bijzonder modelletje / merk ervan gekocht? Ik wil er ook eentje in de nieuwe setup verwerken, al is het ook om de kabelbrij te verminderen.
Ik ben nieuw in de scene :-)
Zorgt zo’n gbs-c device dan voor een mooie upsclaing op een non-crt tv? Heb ik gisteren een B&O Beovision van 46KG opgehaald…
Zorgt zo’n gbs-c device dan voor een mooie upsclaing op een non-crt tv? Heb ik gisteren een B&O Beovision van 46KG opgehaald…
| Losing my religion |
Volgens mij een vrij standaard model:Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:27:
[...]
Henkje!![]()
Nog een bijzonder modelletje / merk ervan gekocht? Ik wil er ook eentje in de nieuwe setup verwerken, al is het ook om de kabelbrij te verminderen.
https://www.amazon.nl/Mcb...=mcbaz%2Caps%2C136&sr=8-2
Was echt verbaasd wat voor upgrade dat was. Waarschijnlijk zijn een retrotink of ossc beter, maar dit is voor mijn usecase prima.
ps1 met scanlines ziet er prima uit
Ik heb daar nog niet mee getest. Weet wel dat het kan en dat het youtube kanaal My Life in Gaming er een keer een video over heeft gemaakt al ging dat meet over downscalen.tzeunis schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:05:
GBS-C is de goedkoopste goede upscaler die te koop is. Hij kan bijna lag free 480i upscalen, maar bied ook downscale optie zodat je bijvoorbeeld een moderne console kan aansluiten op een CRT.tzeunis schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:05:
Je kan hem zelf bouwen voor een tientje of 3-4 of eentje kopen zoals in de amazon link.
Goede alternatieven die duurder zijn zijn de OSSC, OSSC PRO, Retrotink 2x, 5x pro of de 4k. Die laatste kost wel bijna €1000
Had nog even overwogen om zelf wat te gaan knutselen, maar uiteindelijk maar voor de complete versie die al klaar is te gaan. Dan kun je idd nog wat tientjes van de prijs afsnoepen.cold_as_ijs schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:49:
[...]
GBS-C is de goedkoopste goede upscaler die te koop is. Hij kan bijna lag free 480i upscalen, maar bied ook downscale optie zodat je bijvoorbeeld een moderne console kan aansluiten op een CRT.
Je kan hem zelf bouwen voor een tientje of 3-4 of eentje kopen zoals in de amazon link.
Goede alternatieven die duurder zijn zijn de OSSC, OSSC PRO, Retrotink 2x, 5x pro of de 4k. Die laatste kost wel bijna €1000
Prima apparaat en via een app op je telefoon verder in te stellen.
Ahh okay, maar dan is een CRT een prima oplossing voor de oude consoles.
| Losing my religion |
CRT is zeker een goede oplossing. Kijk wel goed hoe je de console op de CRT aansluit.tzeunis schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:48:
Ahh okay, maar dan is een CRT een prima oplossing voor de oude consoles.
Van best to worst: RGB/Component, S-video, composiet, RF. Tv’s met SCART ondersteunen eigenlijk altijd RGB over scart. Geeft echt prachtig resultaat op een goed afgestelde TV. Trinitron’s zijn daarin favoriet, vaak voor een paar tientjes nog wel te vinden op MP.
Verwijderd
Ja, deze had ik ook gezien maar, ik overweeg de iets uitgebreidere variant met ook nog composite input.Henkje.doc schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:33:
[...]
Volgens mij een vrij standaard model:
https://www.amazon.nl/Mcb...=mcbaz%2Caps%2C136&sr=8-2
Was echt verbaasd wat voor upgrade dat was. Waarschijnlijk zijn een retrotink of ossc beter, maar dit is voor mijn usecase prima.
ps1 met scanlines ziet er prima uit
Om ook de nes hierop aan te sluiten.
Ik heb al een ossc staan alleen die kan geen compostie aan en de ps2 vind hij ook niet altijd lief. Wil het dan gaan opsplitsen tussen de scart input consoles via de ossc en de component/composite consoles via een gbs-controller.
Heb je een beovision 1 opgehaald? Die gebruik ik voor de retro zaken en dat is toch een erg mooie tv, met super geluid.tzeunis schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:05:
Verwijderd
Ik heb even wat filmpjes en reviews gelezen, wat bij mij opvalt is dat de GBS-C altijd een stuk donkerder is dan andere upscalers. Is dat ook jullie ervaring?Henkje.doc schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:01:
[...]
Had nog even overwogen om zelf wat te gaan knutselen, maar uiteindelijk maar voor de complete versie die al klaar is te gaan. Dan kun je idd nog wat tientjes van de prijs afsnoepen.
Prima apparaat en via een app op je telefoon verder in te stellen.
/f/image/lmfBvRjFWQKTkl4l9WIziGQb.png?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Is zoiets niet eenvoudig te fixen door de brightness omhoog te krikken? Als dat het enige is maakt dit wel een goede deal imo, want de GBS-C is een stuk goedkoper dan de Tink5X.Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:28:
[...]
Ik heb even wat filmpjes en reviews gelezen, wat bij mij opvalt is dat de GBS-C altijd een stuk donkerder is dan andere upscalers. Is dat ook jullie ervaring?
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik wil hem vooral gebruiken als ik de console een keer meeneem en geen CRT tot mijn beschikking heb. Dan is de GBS-C nog wel te doen qua aanschafprijs.Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Is zoiets niet eenvoudig te fixen door de brightness omhoog te krikken? Als dat het enige is maakt dit wel een goede deal imo, want de GBS-C is een stuk goedkoper dan de Tink5X.
Daarom hoop ik wel dat het beeld in te stellen is qua helderheid.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2024 15:05 ]
Er zit idd een optie op om dit helderder te maken maar dat scheelt iets en niet heel veel.Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:05:
[...]
Ik wil hem vooral gebruiken als ik de console een keer meeneem en geen CRT tot mijn beschikking heb. Dan is de GBS-C nog wel te doen qua aanschafprijs.
Daarom hoop ik wel dat het beeld in te stellen is qua helderheid.
Yes. Twee zelfs… een met VHS en de anders met DVD :-).TheInsider schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:25:
[...]
Heb je een beovision 1 opgehaald? Die gebruik ik voor de retro zaken en dat is toch een erg mooie tv, met super geluid.
| Losing my religion |
De uitgebreidere variant zou ik je afraden. Er wordt gebruik gemaakt van een waardeloze composite omvormer die niet mooi schaalt en inputlag introduceert.Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:49:
[...]
Ja, deze had ik ook gezien maar, ik overweeg de iets uitgebreidere variant met ook nog composite input.
Om ook de nes hierop aan te sluiten.
Ik heb al een ossc staan alleen die kan geen compostie aan en de ps2 vind hij ook niet altijd lief. Wil het dan gaan opsplitsen tussen de scart input consoles via de ossc en de component/composite consoles via een gbs-controller.
Verder is de OSSC inderdaad wat beter voor 240p content, al doet de GBS-C het zeker niet onaardig. Voor interlaced content daarentegen is de GBS-C superieur aangezien OSSC alleen bob de-interlacing doet.
Tijdens mijn speurtoch was ik ook een dergelijke uitbreiding tegengekomen. Heb nu de meeste consoles wel voor RGB. Composite alleen de N64. Die speel ik wel op een crt. Dat is voor die console toch het beste.Skire schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:40:
[...]
De uitgebreidere variant zou ik je afraden. Er wordt gebruik gemaakt van een waardeloze composite omvormer die niet mooi schaalt en inputlag introduceert.
Verder is de OSSC inderdaad wat beter voor 240p content, al doet de GBS-C het zeker niet onaardig. Voor interlaced content daarentegen is de GBS-C superieur aangezien OSSC alleen bob de-interlacing doet.
Verwijderd
Zelf ook een N64 hier.Henkje.doc schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:40:
[...]
Tijdens mijn speurtoch was ik ook een dergelijke uitbreiding tegengekomen. Heb nu de meeste consoles wel voor RGB. Composite alleen de N64. Die speel ik wel op een crt. Dat is voor die console toch het beste.
Voor de N64 zou je nog kunnen checken of ie S-Video ondersteund, en zo niet kun je altijd kijken of dat met een mod te fixen valt. Niet alle N64 consoles kun je voorzien van een S-Video mod, zoals de Pikachu edition en de laatste revisies. Kan ie dat wel dan is het enkel wat bruggetjes en weerstandjes solderen.
Op een CRT zie ik wel een flinke verbetering tussen composite en S-Video met een N64, het is de moeite wel waard vind ik.
Kan dit bevestigen, ook op een flatpanel via een upscaler zie je aanzienlijk verschil. Durf wel te stellen dat de stap van composite naar S-Video een veel grotere is dan die van S-Video naar RGB.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:41:
[...]
Op een CRT zie ik wel een flinke verbetering tussen composite en S-Video met een N64, het is de moeite wel waard vind ik.
Verwijderd
Wat betreft de upscalers heb ik zelf wat onderzoek gedaan naar de verschillen, bij deze mijn bevindingen:
Voordelen:
Voordelen:
Voordelen:
- ?
GBS-C
Prijs: +/- 80 euroVoordelen:
- Zeer goed voor interlaced content (6e generatie consoles, ps2, xbox etc)
- Bijna geen lag (max 2ms)
- Zeer eenvoudig in gebruik
- Werkt goed met games die vaak in resolutie switchen, zoals bijvoorbeeld silent hill in het inventory menu (240P naar 480I)
- Ondersteunt downscalen van content, hierdoor is het mogelijk om een HD signaal te downscalen naar 240P. handig als je een ps3/xbox 360 op een PVM of CRT wilt aansluiten.
- Minder goed in progressive content dan de OSSC, dus iets minder geschikt voor de 4de en 5de generatie consoles.(Snes, PS1 etc)
- Beeld kan wat donker zijn, contrast is niet op het niveau van andere upscalers te krijgen.
- Geen scanlines mogelijk met 480I/576I content
- Geen composite in, er is een add-on board te krijgen, maar die is niet aan te raden
OSSC
Prijs 180 euro (incl. btw, verzending etc)Voordelen:
- Werkt erg goed met progressive content (4de en 5de generatie consoles, snes, ps1 etc)
- Goede contrast waarden
- Weinig tot geen lag/latency
- Niet aan te raden voor interlaced content doordat deze alleen bob deinterlacing ondersteund. (6de generatie consoles)
- Zeer slecht met games die vaak van resolutie swichen (door het ontbreken van een framebuffer)
- Niet gebruiksvriendelijk, werkt niet direct out of the box. Heeft nog aardig wat tweaken nodig om het goed werkend te krijgen.
- Geen composite in.
Retrotink 5x
Prijs: 390 dollar inclusief verzending, exclusief import kosten.Voordelen:
- Werkt goed met interlaced en progressive content
- Werkt goed met games die vaak van resolutie switchen
- Weinig latency/lag (2ms)
- Composite, RGB, S-video en component ondersteuning
- ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2024 11:05 ]
Dat is een meer dan uitstekende vergelijking. Het is met deze techniek echt zo: je krijgt waarvoor je betaalt. dat geldt dan vooral voor de retrotinks. Zeker die nieuwe 4K variant. Beest van een apparaat, maar daar betaal je voor. Daarnaast wil je dan zeker je keten in orde hebben, dus alle kabels e.d.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:12:
Wat betreft de upscalers heb ik zelf wat onderzoek gedaan naar de verschillen, bij deze mijn bevindingen:GBS-C
Prijs: +/- 80 euro
Voordelen:Nadelen:
- Werkt goed met games die vaak in resolutie switchen, zoals bijvoorbeeld silent hill in het inventory menu (240P naar 480I)
- Ondersteunt downscalen van content, hierdoor is het mogelijk om een HD signaal te downscalen naar 240P. handig als je een ps3/xbox 360 op een PVM of CRT wilt aansluiten.
- Minder goed in progressive content dan de OSSC, dus iets minder geschikt voor de 4de en 5de generatie consoles.(Snes, PS1 etc)
- Beeld kan wat donker zijn, contrast is niet op het niveau van andere upscalers te krijgen.
- Geen composite in, er is een add-on board te krijgen, maar die is niet aan te raden
OSSC
Prijs 180 euro (incl. btw, verzending etc)
- Werkt erg goed met progressive content (4de en 5de generatie consoles, snes, ps1 etc)
- Goede contrast waarden
- Niet aan te raden voor interlaced content doordat deze alleen bob deinterlacing ondersteund. (6de generatie consoles)
- Zeer slecht met games die vaak van resolutie swichen (door het ontbreken van een framebuffer)
- Niet gebruiksvriendelijk, werkt niet direct out of the box. Heeft nog aardig wat tweaken nodig om het goed werkend te krijgen.
- Geen composite in.
Retrotink 5x
Prijs: 390 dollar inclusief verzending, exclusief import kosten.
- Werkt niet altijd lekker met 480P content.
Heb je een voorbeeld van 480p content dat niet lekker werkt met de RT5X?Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:12:
Wat betreft de upscalers heb ik zelf wat onderzoek gedaan naar de verschillen, bij deze mijn bevindingen:GBS-C
Prijs: +/- 80 euro
OSSC
Prijs 180 euro (incl. btw, verzending etc)
- Goede contrast waarden
- Geen composite in.
Retrotink 5x
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Nee, niet direct. Dit is voornamelijk internet research wat ik heb gedaan. Meerdere mensen gaven dit aan op o.a. Reddit.Seroczynski schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:48:
[...]
Heb je een voorbeeld van 480p content dat niet lekker werkt met de RT5X?
Merk met de GBS-C dat de wow factor echt per spel verschilt.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:16:
[...]
Nee, niet direct. Dit is voornamelijk internet research wat ik heb gedaan. Meerdere mensen gaven dit aan op o.a. Reddit.
Bij sommige titels echt top, bij andere mwah
Maarja blijft retro, net als ik ondertussen. hahaha
Verwijderd
Dan gaan we maar voor de standaard versie. Voor nu wil ik de PS2 en Xbox, die beide via component aangesloten zitten erop hebben. Wel jammer dat ik ze niet met een usb (c) voeding zie staan. Die losse bagger voedingen met korte bekabeling ben ik wel klaar mee.Skire schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:40:
[...]
De uitgebreidere variant zou ik je afraden. Er wordt gebruik gemaakt van een waardeloze composite omvormer die niet mooi schaalt en inputlag introduceert.
Bij de Retrothink 5x mag de slechte verkrijgbaarheid wel als minpuntje genoemd worden. Snap best dat het met een opensource project iets makkelijker gaat maar, elke dag kijken of die in stock is dat deed ik met de ps5 ook al niet aan mee.
Waar kijk je dan? Want hij is gewoon te op voorraad op de officiële website (USA). De Europese retailers (waaronder Dragonbox) hebben pas sinds kort de afspraak met Mike Chi gemaakt, dus dat zal waarschijnlijk op zijn vroegst eind januari worden voordat die voorraad hebben.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:46:
[...]
Bij de Retrothink 5x mag de slechte verkrijgbaarheid wel als minpuntje genoemd worden. Snap best dat het met een opensource project iets makkelijker gaat maar, elke dag kijken of die in stock is dat deed ik met de ps5 ook al niet aan mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 03-01-2024 19:09 ]
Verwijderd
Titels op dezelfde console? Of ook een andere console?Henkje.doc schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:23:
[...]
Merk met de GBS-C dat de wow factor echt per spel verschilt.
Bij sommige titels echt top, bij andere mwah
Maarja blijft retro, net als ik ondertussen. hahaha
Per console merk ik dat. Megadrive laat eigenlijk altijd een prima beeld zien. Ps2 is wel per titel verschillend.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:21:
[...]
Titels op dezelfde console? Of ook een andere console?
Verwijderd
Ik keek bij vgp daar was de voorraad wisselend, en nu leveren ze helemaal niks meer... Dan blijft in ieder geval voor nu de fijne verzend/import heffing als nadeel. Voor mijn gebruik zou de 5x wel ideaal zijn maar, dan wacht ik wel tot die hier in Europa verkrijgbaar is. Zo'n verhuizing van de gameroom hakt er al aardig.Seroczynski schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:08:
[...]
Waar kijk je dan? Want hij is gewoon te op voorraad op de officiële website (USA). De Europese retailers (waaronder Dragonbox) hebben pas sinds kort de afspraak met Mike Chi gemaakt, dus dat zal waarschijnlijk op zijn vroegst eind januari worden voordat die voorraad hebben.
Ik heb zelf 0 problemen met 480p content op 5x. In dit geval gaat het om 480p van de XBOX. Kom ook zo op reddit niet echt duidelijk een 480p probleem tegen dat ik direct aan de 5x kan linken, maar kan ook gewoon aan mijn google kwaliteiten liggenVerwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:12:Retrotink 5x
Kan je wat reddit posts linken?
Mike is wel altijd super actief met firmware, ik kan het niet bijhouden
Verwijderd
Kan zo niet alles meer vinden. Maar o.a. in de reacties van deze post:cold_as_ijs schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:25:
[...]
Ik heb zelf 0 problemen met 480p content op 5x. In dit geval gaat het om 480p van de XBOX. Kom ook zo op reddit niet echt duidelijk een 480p probleem tegen dat ik direct aan de 5x kan linken, maar kan ook gewoon aan mijn google kwaliteiten liggen.
Kan je wat reddit posts linken?
Mike is wel altijd super actief met firmware, ik kan het niet bijhouden, maar misschien is het een FW issue geweest.
https://www.reddit.com/r/...14kb1nu/retrotink_5x_pro/
Bij mij doen al mijn 480p systemen het ook prima met de RT5X. Ik denk dat die ene persoon op Reddit gewoon een prutser is.
Verwijderd
Ik heb mij post aangepast en dat nadeel weggehaald.Seroczynski schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:51:
Bij mij doen al mijn 480p systemen het ook prima met de RT5X. Ik denk dat die ene persoon op Reddit gewoon een prutser is.
Nicedidado schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:57:
Een gesealde Namco platinum Air Combat
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ging iets fout 😉.
[ Voor 95% gewijzigd door didado op 04-01-2024 20:16 ]
Verwijderd
Vandaag het eerste pareltje van dit jaar opgehaald. Een Sony Trinitron 21" - helemaal nieuw. Heeft er maar 27 uur opzitten en is kras/schade vrij. Ook geen verkleuringen aan de behuizing en dergelijke. De verkoper had hem een keer gekocht voor 350 euro - met als doel te gebruiken als slaapkamer TV, maar was hooguit 10 uur door hemzelf gebruikt en daarna jarenlang op zolder gestaan. De andere 17 uur zal wel fabrieksuren zijn
Nieuw in deze staat zijn ze enorm zeldzaam.
Bij thuiskomst even aangezet - 'snel' even wat aangesloten en het service menu geopend. Voordat ik mijn 'oude' Trinitron van de plek ging halen en deze definitief op de plek ging zetten wou ik zeker weten dat ie van binnen in orde was. Dus de kap er af en de printplaat er even uitgehaald.
Zoals verwacht was ie van binnen brandschoon en stofvrij, maar heb vooral de componenten nagelopen en een flink aantal capacitors doorgemeten of ze nog goed waren. En dat waren ze gelukkig allemaal.
De OG Xbox, Wii U en Nintendo 64 er op aangesloten. Wat een beeld
Pics:
:strip_exif()/f/image/8Zxd9jib4fgbh8YUOPchan3P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R04Mf4ONtAPKzIcVBiJa5Qf0.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij thuiskomst even aangezet - 'snel' even wat aangesloten en het service menu geopend. Voordat ik mijn 'oude' Trinitron van de plek ging halen en deze definitief op de plek ging zetten wou ik zeker weten dat ie van binnen in orde was. Dus de kap er af en de printplaat er even uitgehaald.
Zoals verwacht was ie van binnen brandschoon en stofvrij, maar heb vooral de componenten nagelopen en een flink aantal capacitors doorgemeten of ze nog goed waren. En dat waren ze gelukkig allemaal.

Pics:
:strip_exif()/f/image/8Zxd9jib4fgbh8YUOPchan3P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R04Mf4ONtAPKzIcVBiJa5Qf0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cE0uegVjFsZki4oYBIcm39Ar.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2024 13:47 ]
Verwijderd
Mooie vondst! ik zit nu ook een beetje op marktplaats te kijken maar, weinig hierin de buurt wat de moeite van het sjouwen waard is. Het is de bedoeling om hem voor light-gun spellen te gebruiken, en misschien de nes en ps2 erop aan te sluiten .Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:34:
Vandaag het eerste pareltje van dit jaar opgehaald. Een Sony Trinitron 21" - helemaal nieuw. Heeft er maar 27 uur opzitten en is kras/schade vrij. Ook geen verkleuringen aan de behuizing en dergelijke. De verkoper had hem een keer gekocht voor 350 euro - met als doel te gebruiken als slaapkamer TV, maar was hooguit 10 uur door hemzelf gebruikt en daarna jarenlang op zolder gestaan. De andere 17 uur zal wel fabrieksuren zijn![]()
Pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Lijkt wel een vondst uit de tweede wereldoorlogdidado schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:15:
[Afbeelding]
Aan het wachten op de post. Nooit gebruikt.
Haha, ja lelijk van buiten maar hopelijk mooi van binnen. Geeft wel aan dat het geen remake is.Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:39:
[...]
Lijkt wel een vondst uit de tweede wereldoorlog
Verwijderd
Als ik iets wil aanschaffen kijk ik normaal gesproken ook in de buurt hoor (straal van max 50KM). Maar sommige dingen zijn soms heel lastig te vinden, dan kijk ik wel door het hele land en neem vind ik een enkele reis met de auto van 2 uur echt geen probleem. Dat was hier ook het geval.Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:58:
[...]
Mooie vondst! ik zit nu ook een beetje op marktplaats te kijken maar, weinig hierin de buurt wat de moeite van het sjouwen waard is. Het is de bedoeling om hem voor light-gun spellen te gebruiken, en misschien de nes en ps2 erop aan te sluiten .
Moet eerlijk zeggen dat @Verwijderd 'm had gevonden en het linkje deelde. Een dag later en hij was waarschijnlijk verkocht aan een ander...
Nu het weer 2024 is ben ik wel benieuwd waar jullie het afgelopen jaar veel op hebben gespeeld en welke games. Dus niet wat je hebt gekocht en getest.
Ik begin maar: heel weinig gespeeld. Paar uur op de Analogue Pocket, voornamelijk Rhythm Tengoku(GBA). Voor de rest nog wat op de Neo Geo Mini (voornamelijk Garou: Mark of the Wolves en andere fighters), Tamagotchi 2 op de OG Gameboy en wat potjes Fatal Fury op de Neo Geo Pocket Color.
Voor de rest geen retro games gespeeld geloof ik. Ook nog geen echte games die ik nog echt wil spelen in 2024. Hoe zit het bij jullie?
Ik begin maar: heel weinig gespeeld. Paar uur op de Analogue Pocket, voornamelijk Rhythm Tengoku(GBA). Voor de rest nog wat op de Neo Geo Mini (voornamelijk Garou: Mark of the Wolves en andere fighters), Tamagotchi 2 op de OG Gameboy en wat potjes Fatal Fury op de Neo Geo Pocket Color.
Voor de rest geen retro games gespeeld geloof ik. Ook nog geen echte games die ik nog echt wil spelen in 2024. Hoe zit het bij jullie?
In het begin van 2023 veel op de NES Classic gespeeld. Daarna een hele tijd alleen maar moderne games gespeeld. Vervolgens een begin gemaakt met Link's Awakening op de Game & Watch. Toen een aantal keer de Wii opgestart voor Super Mario Galaxy. Toen weer een tijdje rustig geweest met retro games.BarôZZa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:47:
Nu het weer 2024 is ben ik wel benieuwd waar jullie het afgelopen jaar veel op hebben gespeeld en welke games. Dus niet wat je hebt gekocht en getest.
Tegen het einde van het jaar verder gegaan met Link's Awakening en ook veel interesse gehad in andere Zelda games voor de Nes, Snes, Gameboy, Gameboy Color en GBA
Door het jaar heen Super Mario World een keer of 6 uitgespeeld dacht ik zo. Met als hoogtepunt in de laatste game van het jaar een no cape, no warp, no switches, no game over, all main castles run waarbij ik niet terug ben gegaan voor power ups of levens. Ik had het niet al te ruim op het laatst. Ik versloeg Bowser met nog twee levens over
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Heb het in 2023 juist weer opgepakt. Had alles opgeborgen. Het meeste gespeeld op de Super Nintendo gevolgd door de NES/Retrousb AVS. Games waar ik veel tijd in heb zitten: Super Mario World, Super Mario Bros (had ik nog nooit uitgespeeld tot dit jaar), Lost Vikings, A Link to the Past, Metroid Fusion.
Voor 2024. Toch maar dat laatste level van Lost Vikings uitspelen. En eens starten met Super Mario RPG en Super Metroid. The Legend of Zelda en The Minish Cap op de GBA.
Voor 2024. Toch maar dat laatste level van Lost Vikings uitspelen. En eens starten met Super Mario RPG en Super Metroid. The Legend of Zelda en The Minish Cap op de GBA.
Ik heb veel van de Turtles en Castlevania serie gespeeld. Op NES, SNES en de GB(A) versies op de Pocket die ik vorig jaar gekocht heb.BarôZZa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:47:
Nu het weer 2024 is ben ik wel benieuwd waar jullie het afgelopen jaar veel op hebben gespeeld en welke games.
Maar ook tussen door met de meiden Snake Rattle ‘n Roll, de Super Mario collection, gewoon zo van: laten we dat spelen.
Helaas is mn MX4000 stuk en ik heb me er nog niet toe kunnen zetten om daar eens goed naar te kijken.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Verwijderd
Lijstjes, altijd leuk!BarôZZa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:47:
Ik moet het even uit mijn hoofd doen.
- Pokemon Yellow (GBC)
- Pokemon Crystal (GBC)
- Shantae (GBC)
- Tetris (GB)
- F-Zero X (N64)
- Mario Tennis (N64)
- Pokemon Stadium 2 (N64)
- Mario Kart (N64)
- Rayman 2 (N64)
- House of the Dead (Wii)
- Mario Paper - A thousand year door (GC)
- Metroid Prime 2 (GC, begin mee gemaakt)
- Super Mario 3d World (Wii U)
- Mario Kart 8 (Wii U)
- Super Mario Maker (Wii U)
- Super Smash Bros. (Wii U)
- pokken tournament dx (Wii U)
- Mario Party 10 (Wii U)
- Splinter Cell (PS3)
- Crazy Taxi (DC, via Emulatie op mijn iMac)
Ik denk dat ik er best wel wat vergeet eerlijk gezegd. Sowieso wel een aantal games waarvan ik gewoon een uurtje of 2 heb gespeeld, vooral de arcade games die ik via DC emulatie doe.
Verwijderd
Qua retro gaming:BarôZZa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:47:
Klonoa 1 en 2 (PS1 en PS2)
Turtles NES
Ac Brotherhood (ps3)
AC revelations (ps3)
Turtles 2 (GB)
Turtles fall of the foot clan (GB)
Turtles in time (SNES)
Hyperstone heist (Mega drive)
Under defeat (ps3)
Enslaved odyssey to the west (ps3)
Damnation (ps3)
Verwijderd
Voornamelijk Wiiu gezien Wii en Gamecube games er ook op draaien.
Meeste gespeeld
Resdint Evil serie
Skylanders
Meeste gespeeld
Resdint Evil serie
Skylanders
Verwijderd
Niet zo gek veel gespeeld afgelopen jaar.BarôZZa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:47:
Outrun 2 op de Xbox
Metriod Samus return op de 3DS
Mariokart 8 op de 3DS
B.O.B op de megadrive
Maximo op de PS2
Rockman X3 op de Saturn
niet helemaal on topic want op pc maar wel de nodige uurtjes in o.a. Doom64 en nu ook in Quake 2 remake/remasters zitten.
Hmmm, vorig jaar op mn Saturn, Panzer Dragoon Saga gespeeld. En Biohazard battle op mn Steam Deck gespeeld...
Alle 2 nog niet uitgespeeld
Voor de rest niet echt veel retro gespeeld...
Alle 2 nog niet uitgespeeld
Voor de rest niet echt veel retro gespeeld...
Spelen als in langer dan een uurtje aangeraakt of vaker dan eens in het kwartaal gespeeld?BarôZZa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:47:
PS1: Crash Bandicoot 3, CTR, Crash Bash
PS2: SingStar
PS3: NFS: The Run
Wii: Animal Crossing: City Folk, Tetris Party, Wii Party
Wii U: Mario Kart 8, Tank!Tank!Tank!
3DS: Tomodachi Life
Xbox: NFS: Underground 2, Crazy Taxi 3, Fuzion Frenzy.
Xbox 360: Forza Motorsport 3, Avatar Hamster Panic, Motocross Madness, Dead or Alive.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Inderdaad, want die mis ik zelf ook op mijn versie.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 10:59
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heh meestal ken ik de games wel, maar deze was volkomen onder mijn radar, moet ik zeker eens proberen dan!Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:05:
[...]
Niet zo gek veel gespeeld afgelopen jaar.
B.O.B op de megadrive
Denk dat we hier met zijn allen niet te zwaar aan tillen hoe je een retro game speelt en ja denk dat beide games die titel echt wel verdienen inmiddelsniet helemaal on topic want op pc maar wel de nodige uurtjes in o.a. Doom64 en nu ook in Quake 2 remake/remasters zitten.
---------
Zit te denken wat ik zelf nou echt gespeeld heb.
Toch nog steeds super hang on, het heeft een tijdje geduurd, maar het is me uiteindelijk gelukt om de game te 'one credit clearen' (1cc) maar wel met game difficulty en time limit (dit zijn 2 losse settings) op easy. Dus nu bezig met beiden op medium. inmiddels al weer 3 van de 4 banen gehaald, houd je van de straat
Daarnaast gestart met mega man x maar uiteindelijk niet heel ver meegekomen. Ook zelda 1 maar dan als snes fan remake redelijk was gespeeld, maar met name snelle test runs in de eerste 4-5 dungeons.
Verder niets echt lang gespeeld, op twitter 2 high score challenges per weer, waar ik soms wel aan mee doe en soms niet en ook regelmatig terugkeer naar een oudere challenge om scores aan te scherpen (we hebben een site waar alles bijgehouden word).
Oh was ook gestart halfslachtig met mario 3 om die eindelijk uit de backlog te krijgen maar dat werd hem dus niet, en ook getracht om snes super sf2 eindelijk te kunnen afsluiten, ik wilde dat het liefst ook met 1cc's doen. Maar die ai is echt heel erg hinderlijk, dus niet ben ik op weg naar het doel om bison te verslaan met alle chars op max difficulty. De teller stond op 7 chars en inmiddels op 10 dus nog 6 te gaan. Waarvan 2 min of meer lastig......de 4 overigen zijn mijn 'main' vs mensen (dhalsim) en de 3 shoto's (Ken, Ryu en Sagat) die me redelijk makkelijk af zouden moeten gaan....
10 second ninja DONE
WOW dit is de enige game uit mijn jeugd die ik NIET HEB omdat ik hem compleet vergeten ben.. Thanks!didado schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:57:
Een gesealde Namco platinum Air Combat
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze komt binnenkort in de collectie
BTC €94.837,08
Ligt het aan mij, of lijkt deze juist goed gebruikt? Als je naar de toetsen kijkt, en het vuil/stof wat daar tussen en op zit........
Van het stilstaan….
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik wil ook zo'n salaris/erfenis/loterij winnen als @didado
Ja ik heb ook mijn twijfels. En er zit ook geen wit op het ZX Spectrum logo. Maar dat ziet er zeer goed uit verder. Ongebruikt betekent bij mij niet nieuw of mint.TheInsider schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:27:
[...]
Ligt het aan mij, of lijkt deze juist goed gebruikt? Als je naar de toetsen kijkt, en het vuil/stof wat daar tussen en op zit........
Maar wat ik normaal upload is wel wat schoner
Ik had ook de stof eraf kunnen poetsen. Maar ga het niet anders uploaden dan hoe ik het binnen krijg.
De toetsen zijn echt wel schoon wit. Dat kan echt niet met zo'n materiaal als het gebruikt zou zijn. Maar vraag mij ook af waar hij heeft gestaan met al dat stof.
Eventueel is er een upgrade gedaan naar 48K. Dan is het zo goed als ongebruikt.
Voor 50 of 100 euro ben ik rijk? 😂Millie-ano schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:41:
Ik wil ook zo'n salaris/erfenis/loterij winnen als @didado
Ja er zijn er zeker bij die tegenwoordig zeker 400 euro kosten en met uitzondering het dubbele maar daar ligt dan ook de max. Ik probeer het dus ook altijd zo nieuw mogelijk te krijgen.Millie-ano schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:53:
[...]
haha nee, maar met de regelmaat van aankopen .. is die ene 50-100 meerdere 100'en
Maar daar gaat bij mij af en toe een half jaar over heen. Ik denk dat sommige andere hobbyisten vaak toch wel een stuk hoger zitten. (Auto onderdelen etc)
En nog niet over vakantie bedragen gesproken die de meeste standaard twee keer in het jaar uitgeven.
Die gesealde Time Crisis was €50. En die ZX Spectrum €100.
Je onderschat denk dat veel tweedehands gebruikt spul ook samen veel kost.
[ Voor 3% gewijzigd door didado op 12-01-2024 11:19 ]
Vorige week had ik een veiling gewonnen voor 4 CRT's. Eentje daarvan was deze LG Flatron 915FT Plus. Ik had geen idee wat de andere 3 CRT TV's waren, want die stonden slecht op de foto. Eigenlijk had ik spijt van het feit dat ik gewonnen had, want ik heb al genoeg CRT's voor gaming.
Enfin, toch gisteren de auto ingestapt en 2 x 1,5 uur gereden heen en weer. Heb alles in mijn eentje in mijn auto <> huis <> naar 1ste verdieping gesjouwd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/onQiRwHqLBg7EICDTXEXbgPv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fB5BV0T9IF0nUFsOqBInFudG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v7tOcQvB4lEYrpuKKPyM7lHu.jpg?f=user_large)
De drie CRT's TV's mogen binnenkort wat mij betreft gratis weg. De LG Flatron was, zoals je ziet, erg smerig. Alle CRT's hebben maanden stil gestaan in die vestiging en schoonmaken was erg nodig. Daarna aangesloten op mijn Dell retro XP laptop en voila!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ESFanrj3UpXc6OHYK3v2kJPr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6YNoYzS5cA4n4JUGHjBUIxOu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZbeQq0WVC5550Np9tGhkLN77.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u2CJbiCvNk5LToZOU1Q6bLma.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kVXaczFblls09SPAoPc0utRs.jpg?f=user_large)
Geen burn-ins; alleen de geometrie moest afgesteld worden uiteraard sinds 2002, maar voor de rest draait hij echt perfect. Ben blij dat ik alsnog alles heb opgehaald voor 20 euro
Enfin, toch gisteren de auto ingestapt en 2 x 1,5 uur gereden heen en weer. Heb alles in mijn eentje in mijn auto <> huis <> naar 1ste verdieping gesjouwd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/onQiRwHqLBg7EICDTXEXbgPv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fB5BV0T9IF0nUFsOqBInFudG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v7tOcQvB4lEYrpuKKPyM7lHu.jpg?f=user_large)
De drie CRT's TV's mogen binnenkort wat mij betreft gratis weg. De LG Flatron was, zoals je ziet, erg smerig. Alle CRT's hebben maanden stil gestaan in die vestiging en schoonmaken was erg nodig. Daarna aangesloten op mijn Dell retro XP laptop en voila!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ESFanrj3UpXc6OHYK3v2kJPr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6YNoYzS5cA4n4JUGHjBUIxOu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZbeQq0WVC5550Np9tGhkLN77.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u2CJbiCvNk5LToZOU1Q6bLma.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kVXaczFblls09SPAoPc0utRs.jpg?f=user_large)
Geen burn-ins; alleen de geometrie moest afgesteld worden uiteraard sinds 2002, maar voor de rest draait hij echt perfect. Ben blij dat ik alsnog alles heb opgehaald voor 20 euro
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

GRATIS : Aristona S2TA4415/03 CRT TV.

GRATIS : Grundig ST 70-715 CRT TV.
Handleiding: https://www.handleidingen...andleiding-st-70-715-text
2x SCART ingang en Composiet ingangen aan de voorkant.
Handleiding: https://manualzz.com/doc/...ona-63ta5215-owner-manual
Deze TV's heb ik vorige week opgehaald samen met de LG Flatron. Deze TV's mogen GRATIS weg. Ik heb al genoeg CRT's.
De TV's zijn extern schoon gemaakt; geen tijd om deze van binnen schoon te maken. Getest, werken prima en beeld grotendeels ingesteld via de OSD.
Hebben in elk geval 2x SCART ingangen, de Grundig heeft composiet ingangen aan de voorkant. De Grundig heeft wel een (universele) afstandsbediening nodig.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Allebei, ik zoek voornamelijk wat games die m'n retro vuurtje weer wat aanwakkeren. Laatste tijd zit ik echt vol in de moderne games die stiekem toch erg goed zijn. Het is lastig om van Resident Evil op de PSVR 2 terug te gaan naar wat spritesJosefien schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:18:
[...]
Spelen als in langer dan een uurtje aangeraakt of vaker dan eens in het kwartaal gespeeld?
Zijn er trouwens mensen hier ook geïnteresseerd in de My Nintendo rewards die je kan sparen? https://store.nintendo.nl/nl/my-nintendo/my-nintendo-rewards . Hebben leuk spul om een retro game kamer op te fleuren (de Gameboy/GBA posters, Mario Hanafuda post card set)
Er is namelijk een trucje waarmee je die punten eenvoudig kan farmen, waarmee je alles gratis krijgt, alleen 3 euro verzendkosten. Download Fire Emblem Heroes op je mobiel, alle animaties uitzetten en auto battle aan. Per 5 battles in de Story mode krijg je 100 punten.
Een zo goed als ongebruikte SEGA Saturn
De orginele box is echt in een geweldige conditie.
:strip_exif()/f/image/GbJnVaVo1N6oHQx4wjkOCJH2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NC9HpaRX4uHrSTv67MQI6BM4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zUQT3hAQ4pagCnCZ7gb68neT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NtyPSGnFUr6kumzj54HxAvcG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MRaNTbFOXOX7RQ7NlhsVbW9P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b2i9sZQEx0O2hjyWnc31W0OW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C5PK3Sp50K5syxWtHpySk1ph.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QKAQSAal4ktkCMio13JZUXCr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G1CY5OBhXt8LvIOf0YvJ1dvh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v4WR5OQqDPWgHy3xibwGsPyL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hqBQQfIEzyak1mMSPW5VFmC0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s6f5LrDazLrYMVyJFtWFAPkC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GbJnVaVo1N6oHQx4wjkOCJH2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NC9HpaRX4uHrSTv67MQI6BM4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zUQT3hAQ4pagCnCZ7gb68neT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NtyPSGnFUr6kumzj54HxAvcG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MRaNTbFOXOX7RQ7NlhsVbW9P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b2i9sZQEx0O2hjyWnc31W0OW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C5PK3Sp50K5syxWtHpySk1ph.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QKAQSAal4ktkCMio13JZUXCr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G1CY5OBhXt8LvIOf0YvJ1dvh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v4WR5OQqDPWgHy3xibwGsPyL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hqBQQfIEzyak1mMSPW5VFmC0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s6f5LrDazLrYMVyJFtWFAPkC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qjsPdxv4DAMWb3Mj1NFdza5U.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door didado op 14-01-2024 13:50 ]
Ik ben de laatste tijd wat meer aan het kijken naar oude GB / GBA spellen en wil hierbij ook mogelijk een Analogue Pocket kopen. Veel geld dus nog even nadenken.
Ik vroeg mij echter af of er in Nederland grote fatsoenlijke beurzen zijn waar ik Gameboy, Gameboy Color, GameBoy Advance spellen en consoles kan kopen?
Ben 1x Collect A Con geweest maar daar was bar weinig.
Ik vroeg mij echter af of er in Nederland grote fatsoenlijke beurzen zijn waar ik Gameboy, Gameboy Color, GameBoy Advance spellen en consoles kan kopen?
Ik heb een Pocket en uiteindelijk knal je toch weer alle roms op een SD kaartje. Veel makkelijker en cartridges zijn wat kwetsbaar in de Pocket.Aschtra schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:52:
Ik ben de laatste tijd wat meer aan het kijken naar oude GB / GBA spellen en wil hierbij ook mogelijk een Analogue Pocket kopen. Veel geld dus nog even nadenken.
Dus ja, het is vooral de vraag of je wil spelen of verzamelen.
Waarom zijn ze kwetsbaar in de Pocket? Ze gaan sneller stuk dan in originele hardware?BarôZZa schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:51:
Veel makkelijker en cartridges zijn wat kwetsbaar in de Pocket.
Bij de originele hardware schuif je cartridge in een gleuf, bij de pocket zit alleen het uiteinde in het slot.L23 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:53:
[...]
Waarom zijn ze kwetsbaar in de Pocket? Ze gaan sneller stuk dan in originele hardware?

Beetje van beide. Hou niet zo van ROMS. Verzamel de laatste 2 jaar wat meer en wil wat oude games van vroeger weer hebben.BarôZZa schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:51:
[...]
Ik heb een Pocket en uiteindelijk knal je toch weer alle roms op een SD kaartje. Veel makkelijker en cartridges zijn wat kwetsbaar in de Pocket.
Ik speel ook wat ik heb
Verwijderd
De aparte spellen met allerlei extra hardware zal helemaal een dingentje zijn. Een DMG heeft ook nog een nokje bovenin zitten voor extra vergrendeling. Zoals hier te zien is.BarôZZa schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:03:
[...]
Bij de originele hardware schuif je cartridge in een gleuf, bij de pocket zit alleen het uiteinde in het slot.
[Afbeelding]
Nou ja, het is geen hoogvlieger maar, het is een redelijk makkelijke platformer en de aninmaties zijn wel grappig.Sagat schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:03:
[...]
Heh meestal ken ik de games wel, maar deze was volkomen onder mijn radar, moet ik zeker eens proberen dan!
[...]
Denk dat we hier met zijn allen niet te zwaar aan tillen hoe je een retro game speelt en ja denk dat beide games die titel echt wel verdienen inmiddels
---------
Zit te denken wat ik zelf nou echt gespeeld heb.
Toch nog steeds super hang on, het heeft een tijdje geduurd, maar het is me uiteindelijk gelukt om de game te 'one credit clearen' (1cc) maar wel met game difficulty en time limit (dit zijn 2 losse settings) op easy. Dus nu bezig met beiden op medium. inmiddels al weer 3 van de 4 banen gehaald, houd je van de straat![]()
Daarnaast gestart met mega man x maar uiteindelijk niet heel ver meegekomen. Ook zelda 1 maar dan als snes fan remake redelijk was gespeeld, maar met name snelle test runs in de eerste 4-5 dungeons.
Verder niets echt lang gespeeld, op twitter 2 high score challenges per weer, waar ik soms wel aan mee doe en soms niet en ook regelmatig terugkeer naar een oudere challenge om scores aan te scherpen (we hebben een site waar alles bijgehouden word).
Oh was ook gestart halfslachtig met mario 3 om die eindelijk uit de backlog te krijgen maar dat werd hem dus niet, en ook getracht om snes super sf2 eindelijk te kunnen afsluiten, ik wilde dat het liefst ook met 1cc's doen. Maar die ai is echt heel erg hinderlijk, dus niet ben ik op weg naar het doel om bison te verslaan met alle chars op max difficulty. De teller stond op 7 chars en inmiddels op 10 dus nog 6 te gaan. Waarvan 2 min of meer lastig......de 4 overigen zijn mijn 'main' vs mensen (dhalsim) en de 3 shoto's (Ken, Ryu en Sagat) die me redelijk makkelijk af zouden moeten gaan....
Voor de Dos liefhebbers is er ook weer een nieuwe versie van exodos.
Ik heb hier een longbox versie van de mark 1. Net als als alles ervoor van Sega vind ik het eerste modelletje de mooiste. Het is alleen jammer dat die kwam met de lompere variant controller.didado schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:47:
Een zo goed als ongebruikte SEGA Saturn
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ajVDBOnD1B061spqLNGcyaPs.jpg?f=user_large)
Ja ik vind de eerste ook de beste en zelfs de eerste controller vind ik de mooiste.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:14:
Ik heb hier een longbox versie van de mark 1. Net als als alles ervoor van Sega vind ik het eerste modelletje de mooiste. Het is alleen jammer dat die kwam met de lompere variant controller.
[Afbeelding]
Maar de eerste modellen vinden in een ongebruikte of nieuwe conditie is nou eenmaal niet meer zo makkelijk. Zelfs de tweede in een PAL variant is al bijna niet te doen.
Maar goed ik kijk niet speciaal naar het mooiste maar eerder een model waar mee ik mijn verzameling kan aanvullen.
Heel eerlijk deel ik dit sentiment niet, Ik heb nog nooit gehad dat ik een cart eruit wip, of aan tik maar ik heb dan ook kleinere handenBarôZZa schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:51:
[...]
Ik heb een Pocket en uiteindelijk knal je toch weer alle roms op een SD kaartje. Veel makkelijker en cartridges zijn wat kwetsbaar in de Pocket.
BTC €94.837,08
Ik doe ook beide maar ik heb wel een RPi met RetroPi en 2 gekoppelde PS3 controllers.Aschtra schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:47:
[...]
Beetje van beide. Hou niet zo van ROMS. Verzamel de laatste 2 jaar wat meer en wil wat oude games van vroeger weer hebben.
Ik speel ook wat ik heb
Ik heb alles van Nintendo en Sony en genoeg fysieke games voor een heel leven maar, het is gewoon gemak en hoewel ik slanke handen heb, ze zijn groot en bepaalde fysieke controllers die standaard bij consoles zitten, liggen me gewoon totaal niet. Dat en het gemak van alles in 1 doosje is top.
De enige game die ik fysiek nog wel eens aanslinger is Zelda, a link to the past op de Snes maar dat is écht om nostalgische redenen want een snes controller is gewoon te klein voor mn handen.
Adjust non olet, plerumque...
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 10:59
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Er zijn opties om ook moderne controllers op retroconsoles te gebruiken, even snel gegoogled dus het is bol en er zijn dus andere en mogelijk of zelfs waarschijnlijk goedkopere leveranciers, maar als het echt heel hinderlijk is zou ik er absoluut over nadenken.1nsane schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:56:
[...]
Ik doe ook beide maar ik heb wel een RPi met RetroPi en 2 gekoppelde PS3 controllers.
Ik heb alles van Nintendo en Sony en genoeg fysieke games voor een heel leven maar, het is gewoon gemak en hoewel ik slanke handen heb, ze zijn groot en bepaalde fysieke controllers die standaard bij consoles zitten, liggen me gewoon totaal niet. Dat en het gemak van alles in 1 doosje is top.
De enige game die ik fysiek nog wel eens aanslinger is Zelda, a link to the past op de Snes maar dat is écht om nostalgische redenen want een snes controller is gewoon te klein voor mn handen.
edit:
en dit is maar een voorbeeld, er zijn diverse opties.
10 second ninja DONE
Wist niet dat dit ook kon, handig om te weten.
Je zou kunnen kijken naar de volgende editie van Gaming Universe :Aschtra schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:52:
https://www.gaminguniverse.nl/
Ben er vorig jaar geweest en vond dat er heel veel stands waren. Hoeveel daarvan GB / GBA spellen verkopen durf ik zo niet te zeggen.
Twitch.tv/coelijoeli
Ik kan je Retrogamebeurs Tilburg aanraden. Staan denk ik wel 100 stands en veel daarvan verkopen ook GB, GBC en GBA.Aschtra schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:52:
Geen website volgens mij maar wel Facebook. Die ziet er niet heel professioneel uit maar de beurs zelf is wel redelijk goed geregeld. De volgende editie is op 21 april.
Funnyplaying heeft nu ook een FPGA versie van de GBC uitgebracht, werkt vrij goed, alleen niet met flash carts en lijkt dat je dat toch niet wil. Is een vrij betaalbaar alternatief en makkelijk zelf te bouwen.Aschtra schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:47:
[...]
Beetje van beide. Hou niet zo van ROMS. Verzamel de laatste 2 jaar wat meer en wil wat oude games van vroeger weer hebben.
Ik speel ook wat ik heb
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Verwijderd
Is inderdaad een mooi alternatief. Echter in diverse YT video’s al wel gezien dat ie GBC games iets sneller afspeelt dan het origineel, als mij goed herinner iets van 4%. Sommige games hebben daar issues mee of kunnen daar issues mee krijgen, zoals de Pokemon games waar een RTC inzit.Koldur schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:00:
[...]
Funnyplaying heeft nu ook een FPGA versie van de GBC uitgebracht, werkt vrij goed, alleen niet met flash carts en lijkt dat je dat toch niet wil. Is een vrij betaalbaar alternatief en makkelijk zelf te bouwen.
Verwijderd
Buiten de adapters van brooks,die erg goed werken. Zijn er ook moderne alternatieve controllers van een retrobit, retrofighters zijn daar o.a. een paar merken van.1nsane schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:56:
[...]
Ik doe ook beide maar ik heb wel een RPi met RetroPi en 2 gekoppelde PS3 controllers.
Op Github staan ook wat zelfbouw (iets meer tweakers waardig) projecten om moderne controllers op oudere consoles aan te sluiten. @LoCuTuS2000 heeft een aantal van ons aan een mooie ogx360 geholpen. En misschien kan je daar nog een bestelling plaatsen
Helaas heb ik niets meer om OGX360s te bouwen. Mijn leven stond vorig jaar nogal op zijn kop en ik zit nu midden in een verhuizing/verbouwing dus voor mij geen projectjes. Toch zou ik ook momenteel een Retro Fighters overwegen, zien er degelijk uit.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:23:
[...]
Buiten de adapters van brooks,die erg goed werken. Zijn er ook moderne alternatieve controllers van een retrobit, retrofighters zijn daar o.a. een paar merken van.
Op Github staan ook wat zelfbouw (iets meer tweakers waardig) projecten om moderne controllers op oudere consoles aan te sluiten. @LoCuTuS2000 heeft een aantal van ons aan een mooie ogx360 geholpen. En misschien kan je daar nog een bestelling plaatsen
Verwijderd
Spijtig om te lezen. Hoop dat dit jaar je meer gegund is en je toch ooit weer zulke projectjes kan gaan doen, het is wel een gemis voor de community.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:28:
[...]
Helaas heb ik niets meer om OGX360s te bouwen. Mijn leven stond vorig jaar nogal op zijn kop en ik zit nu midden in een verhuizing/verbouwing dus voor mij geen projectjes. Toch zou ik ook momenteel een Retro Fighters overwegen, zien er degelijk uit.

Vriend van mij is begonnen met het verzamelen van oude retro games waar een heruitgave van is, dit van onder andere Strictly Limited Games.
Hij heeft een video van een gemaakt met als voorbeeld van hoe deze her uitgaves er uitzien, leuk me wel leuk om hier met jullie te delen.
Hij heeft een video van een gemaakt met als voorbeeld van hoe deze her uitgaves er uitzien, leuk me wel leuk om hier met jullie te delen.
Dat vind ik toch wel bijzonder tof hoor, die heruitgaves. Ook nieuwe, vaak indie games, die uitkomen op cartridges. Wat ik er van begrepen heb doen ze dat veel voor de Megadrive. Moet me er nog even beter in verdiepen. Ik zag ook gloed nieuwe Star Wars cartridges voor de OG Gameboy. Staan wel op CoolshopLinksquest schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:09:
Vriend van mij is begonnen met het verzamelen van oude retro games waar een heruitgave van is, dit van onder andere Strictly Limited Games.
[YouTube: Super Turrican 2 (Strictly Limited Games)]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IDTpS82vOc7Acd9RtYo9aJ5K.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/RjLxfGCEMO2bMjnRqx4NolXe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Robolokotobo op 20-01-2024 16:45 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Bij Limited Run wel rekening houden dat ze dingen 2 jaar van tevoren aankondigen en dat je kan pre-orderen en dan vervolgens niks meer hoort na betaling. Product komt wel hoor. Hoor hier verschillende mensen over klagen, zelf geen ervaring mee. Retrobit kondigd altijd met release datum aan, maar vaak wordt het met paar maanden uitgesteld. Degene die ik van de sega heb zijn wel van goeie kwaliteit met leuke extra’s.Robolokotobo schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:34:
[...]
Dat vind ik toch wel bijzonder tof hoor, die heruitgaves. Ook nieuwe, vaak indie games, die uitkomen op cartridges. Wat ik er van begrepen heb doen ze dat veel voor de Megadrive. Moet me er nog even beter in verdiepen. Ik zag ook gloed nieuwe Star Wars cartridges voor de OG Gameboy. Staan wel op Coolshop
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Ik kijk hier al jaren mee naar dit topic. En word elke keer zo enthousiast van jullie aankopen. Bedankt voor de moeite die iedereen doet om foto's te delen
.
Zelf ben ik van plan om weer een Wii te kopen. Maar mijn TV heeft enkel een HDMI en geen component aansluiting. Wat is op dit moment de beste manier van aansluiten? Het is voor mij belangrijk dat ik geen mini jack voor audio nodig heb. En een Wii U zit ik niet persé op te wachten aangezien ik ook Gamecube games wil spelen zonder homebrew gedoe.
Via Reddit kwam ik deze tegen: Hyperkin HD Cable for Wii. Maar op Amazon.com las ik dat er je een originele poweradapter nodig hebt. Nu is dat gene issue, maar kan het zijn dat dit in de EU niet vlekkeloos werkt vanwege spanningsverschillen?
Edit: ik lees nu meer recente reviews, en het werk niet met alle OLED tv's blijkbaar. Vind dat dan toch weer een gok om uit de US over te laten komen.
Tips waar ik de Wii fatsoenlijk mee kan aansluiten? Budget van rond de 50 euro.
Zelf ben ik van plan om weer een Wii te kopen. Maar mijn TV heeft enkel een HDMI en geen component aansluiting. Wat is op dit moment de beste manier van aansluiten? Het is voor mij belangrijk dat ik geen mini jack voor audio nodig heb. En een Wii U zit ik niet persé op te wachten aangezien ik ook Gamecube games wil spelen zonder homebrew gedoe.
Via Reddit kwam ik deze tegen: Hyperkin HD Cable for Wii. Maar op Amazon.com las ik dat er je een originele poweradapter nodig hebt. Nu is dat gene issue, maar kan het zijn dat dit in de EU niet vlekkeloos werkt vanwege spanningsverschillen?
Edit: ik lees nu meer recente reviews, en het werk niet met alle OLED tv's blijkbaar. Vind dat dan toch weer een gok om uit de US over te laten komen.
[ Voor 19% gewijzigd door Ronwiel op 24-01-2024 12:50 ]
Verwijderd
Een mooie voor de echte tweaker en met een prijs rond je budget, is de GBS-C maar, voor 3 tientjes meer heb je daar ook een iets meer plug & play variant van.Ronwiel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:05:
Ik kijk hier al jaren mee naar dit topic. En word elke keer zo enthousiast van jullie aankopen. Bedankt voor de moeite die iedereen doet om foto's te delen.
WII2HDMI, ding schijnt goed te werken. Verder geen ervaring mee en ver onder je budget te vindenRonwiel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:05:
Ik kijk hier al jaren mee naar dit topic. En word elke keer zo enthousiast van jullie aankopen. Bedankt voor de moeite die iedereen doet om foto's te delen.
@Verwijderd goeie tip, de duurdere die je tipt heeft ook hdmi. Dat is wel een mooie combi. @cold_as_ijs nadeel is dat audio via mini jack loopt en ik heb geen versterker.
Kwam in dit topic ook component naar hdmi converters tegen. 25 euro, mooie prijs. Nadeel dat deze power nodig hebben. Maar volgens mij moet je 5v ook wel via usb via de Wii kunnen regelen?
Kwam in dit topic ook component naar hdmi converters tegen. 25 euro, mooie prijs. Nadeel dat deze power nodig hebben. Maar volgens mij moet je 5v ook wel via usb via de Wii kunnen regelen?
Ze outputten gewoon audio over HDMI. Je moet wel goed checken welke je koopt schijnen slechte namaak in omloop te zijnRonwiel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:00:
@Verwijderd goeie tip, de duurdere die je tipt heeft ook hdmi. Dat is wel een mooie combi. @cold_as_ijs nadeel is dat audio via mini jack loopt en ik heb geen versterker.
Moet dat dan? Want dan kan ik ook aan de slag😂Exorcist schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:52:
Ben weer m'n jaarlijkse "alles opladen wat ik nooit gebruik" ronde begonnen
(dus alles op de foto met een accu).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.