Geen hamvraag voor iemand die mij kent in dit forum. 😉Vuikie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:48:
[...]
HEEL nice! Echt de model 1 idd, met seriële poort waar de modem op kan.
Dan is de hamvraag, blijft ie ongebruikt?
Ik ken je niet, maar ik kan me niet voorstellen dat je hem gaat gebruiken. Ik zou er bijna boos om kunnen worden als je het zou doendidado schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:32:
[...]
Geen hamvraag voor iemand die mij kent in dit forum. 😉
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 21:08
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wel interessante discussie. Het zijn toch gebruiksvoorwerpen? Maar snap op zich ook wel dat je verzameld met het idee om het alleen te bekijken. Of boxed. En met een md kan je natuurlijk vrij goed koop ook een afgetrapte 2e kopen om daadwerkelijk te gamen (of emulatie etc etc).
10 second ninja DONE
Ik ben zelf ook van het type wat je hebt moet je juist gebruiken. Maar ik snap het wel hoor dat er retro gamers zijn die het liever gewoon netjes in een vitrine zetten en origineel laten, dat heeft ook wel weer zijn charmeSagat schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:40:
Wel interessante discussie. Het zijn toch gebruiksvoorwerpen? Maar snap op zich ook wel dat je verzameld met het idee om het alleen te bekijken. Of boxed. En met een md kan je natuurlijk vrij goed koop ook een afgetrapte 2e kopen om daadwerkelijk te gamen (of emulatie etc etc).
Aan de andere kant ook nadelig: wie weet gaat dat ding wel onbewust daardoor defect, bijvoorbeeld door leaking caps, een MMC chip wat zijn data verliest en dergelijke. Dan heb je in feite ook alleen een behuizing met een defecte print
Je ziet hetzelfde ook wel bij andere hobby's. Bijvoorbeeld in de petrolhead wereld. Mensen kopen auto's en rijden er vervolgens nooit in. Terwijl ik denk: zo'n klassieke Porsche of Ferrari MOET juist gebruikt worden
Ik heb destijds twee verschillende Vans x Nintendo schoenen gekocht. Uiteindelijk helemaal verrot gelopen en in de container geflikkerdTux3.14 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:49:
[...]
Ik ben zelf ook van het type wat je hebt moet je juist gebruiken. Maar ik snap het wel hoor dat er retro gamers zijn die het liever gewoon netjes in een vitrine zetten en origineel laten, dat heeft ook wel weer zijn charme
Aan de andere kant ook nadelig: wie weet gaat dat ding wel onbewust daardoor defect, bijvoorbeeld door leaking caps, een MMC chip wat zijn data verliest en dergelijke. Dan heb je in feite ook alleen een behuizing met een defecte print![]()
Je ziet hetzelfde ook wel bij andere hobby's. Bijvoorbeeld in de petrolhead wereld. Mensen kopen auto's en rijden er vervolgens nooit in. Terwijl ik denk: zo'n klassieke Porsche of Ferrari MOET juist gebruikt worden
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Eigenlijk zeg je het zelf al: als je echt alleen wil gamen, dan koop je wel een MD die veel gebruikt is. Voor een nieuwe CIB MegaDrive betaal je een stuk meer. Daar zou ik ook niet op gaan gamen aangezien je makkelijk voor veel minder een goedwerkende MD kunt kopen om de games op te kunnen spelen. Ik zou dan niet begrijpen waarom iemand dan een nieuwe gaat kopen waar je veel meer voor betaald.Sagat schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:40:
Als verzamelaar moet ik zeggen dat ik dit altijd wel lastig vind. Ik heb een prachtige New 3DS XL SNES editie nieuw in doos. Ik heb alleen gekeken of hij werkt en nu staat hij mooi te wezen op mijn plank. Ik speel graag 3DS games en daarom heb ik meerdere consoles om 3DS games te kunnen afspelen.Tux3.14 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:49:
[...]
Ik ben zelf ook van het type wat je hebt moet je juist gebruiken. Maar ik snap het wel hoor dat er retro gamers zijn die het liever gewoon netjes in een vitrine zetten en origineel laten, dat heeft ook wel weer zijn charme
Aan de andere kant ook nadelig: wie weet gaat dat ding wel onbewust daardoor defect, bijvoorbeeld door leaking caps, een MMC chip wat zijn data verliest en dergelijke. Dan heb je in feite ook alleen een behuizing met een defecte print![]()
Wat jij zegt over kapotte hardware is waar hoor.
Ik heb meerdere consoles nieuw in doos, een Zelda WiiU bijvoorbeeld. Ik zou niet weten of dat ding het nog doet. Vorig jaar even aangesloten en hij deed het. Maar voor hetzelfde geld heb ik nu een mooi stuk plastic dat heel duur was maar het helemaal niet doet.
Ik heb zelfs een Analogue Pocket gekocht met het idee de originele Nintendo consoles die ik heb weer terug in de doos mooi te kunnen laten zijn. Je kunt tenslotte alle fysieke GB/GBC/GBA games out of the box spelen op dat ding. En nu vind ik de Analogue Pocket eigenlijk ook weer een verzamelding. Je kunt er amper aankomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-11-2023 11:18 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb het voorbeeld al vaker aangehaald, itt tot postzegels of helemaal schilderijen, die KAN je niet gebruiken op een andere manier behalve er na kijken. Een console uiteraard wel.Cyrax0508 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:17:
[...]
Eigenlijk zeg je het zelf al: als je echt alleen wil gamen, dan koop je wel een MD die veel gebruikt is. Voor een nieuwe CIB MegaDrive betaal je een stuk meer. Daar zou ik ook niet op gaan gamen aangezien je makkelijk voor veel minder een goedwerkende MD kunt kopen om de games op te kunnen spelen. Ik zou dan niet begrijpen waarom iemand dan een nieuwe gaat kopen waar je veel meer voor betaald.
Ik zou het persoonlijk wel gaaf vinden om hele mooie consoles te hebben staan om te gebruiken. Aan de andere kant ben ik ontzettend gierig en vind ik het ook wel weer best zolang het maar goed werkt
Analogue pocket zou ik geen seconde over twijfelen, het zal vast wel *wat* verzamel waarde houden, maar over 10/20 jaar is er vast wel iets vergelijkbaars wat je dan kan kopen. Het is een clone, een hele fijne en goede clone, maar og hardware zal altijd interessanter zijn voor een verzamelbaar....lijkt me. Voelt een beetje alsof ik aan een zwemleraar uitleg hoe je moet borstcrawlen[...]
Als verzamelaar moet ik zeggen dat ik dit altijd wel lastig vind. Ik heb een prachtige New 3DS XL SNES editie nieuw in doos. Ik heb alleen gekeken of hij werkt en nu staat hij mooi te wezen op mijn plank. Ik speel graag 3DS games en daarom heb ik meerdere consoles om 3DS games te kunnen afspelen.
Wat jij zegt over kapotte hardware is waar hoor.
Ik heb meerdere consoles nieuw in doos, een Zelda WiiU bijvoorbeeld. Ik zou niet weten of dat ding het nog doet. Vorig jaar even aangesloten en hij deed het. Maar voor hetzelfde geld heb ik nu een mooi stuk plastic dat heel duur was maar het helemaal niet doet.
Ik heb zelfs een Analogue Pocket gekocht met het idee de originele Nintendo consoles die ik heb weer terug in de doos mooi te kunnen laten zijn. Je kunt tenslotte alle fysieke GB/GBC/GBA games out of the box spelen op dat ding. En nu vind ik de Analogue Pocket eigenlijk ook weer een verzamelding. Je kunt er amper aankomen.
Misschien mooi bruggetje, ik heb zelf de megaman retrobit heruitgave gekocht, maar kan me niet voorstellen dat die ooit zo gewild zal zijn als de eerste megaman release voor de megadrive....en dat boeit me ook niet, gekocht om te spelen en niet met het idee als investering.
10 second ninja DONE
Huh? Ik gebruik regelmatig postzegelsSagat schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:29:
[...]
Ik heb het voorbeeld al vaker aangehaald, itt tot postzegels of helemaal schilderijen, die KAN je niet gebruiken op een andere manier behalve er na kijken. Een console uiteraard wel.
Ik ben het met je eens dat het gebruiksvoorwerpen zijn. Daar is geen twijfel over mogelijk.Sagat schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:40:
En ik weet ook zeker dat de meeste hier nog echte fysieke (ervaren) gamers zijn. Maar ik heb de concentratie er niet meer voor maar wel de passie!
Ik vind gamen zeer leuk maar ik heb in mijn leven helaas nu er ook een stuk minder tijd voor. Maar als ik retro games speel, doe ik dat op mijn pc. Ik vind het tweaken van een game in een emulatie omgeving ook ontspanning.
Ik ben 20 jaar geleden begonnen met mijn verzameling en had toen als doel alle consoles van de jaren 80 tot 2005-2010 in nieuwstaat bij elkaar te krijgen. Het is nu een uit de hand gelopen hobby.
De gekte van de prijzen tegenwoordig maakt het uitdagender en elke euro die ik spendeer aan "tweedehands" zorgt ervoor dat ik het "nieuwe" niet kan kopen. Ik heb de keuze gemaakt toen voor het nieuwe. En mijn pc zorgt voor mijn retro needs.
Ik ben door omstandigheden niet de hardcore gamer die het wil gebruiken waarvoor het bedoeld is.
Maar ik wil met mijn verzameling een indrukwekkende ervaring creëren zoals het vroeger/toen er uitzag onaangetast. De magie van vroeger naar boven halen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ik nooit, maar verzamel ze ook nietcold_as_ijs schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:13:
[...]
Huh? Ik gebruik regelmatig postzegels
(ik denk niet dat je een postzegel uit 1760 oid nu nog kan gebruiken, maar toegegeven, had de leeftijd van de postzegel niet vermeld!)
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Duidelijk. Hoewel ik nooit boxed overwogen heb, heb ik dus idd wel nagedacht om bepaalde consoles verder te sparen. Zodoende een megadrive en pc engine gekocht. De rest was eigenlijk spul wat ik al had.didado schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:04:
[...]
Ik ben het met je eens dat het gebruiksvoorwerpen zijn. Daar is geen twijfel over mogelijk.
En ik weet ook zeker dat de meeste hier nog echte fysieke (ervaren) gamers zijn. Maar ik heb de concentratie er niet meer voor maar wel de passie!
Ik vind gamen zeer leuk maar ik heb in mijn leven helaas nu er ook een stuk minder tijd voor. Maar als ik retro games speel, doe ik dat op mijn pc. Ik vind het tweaken van een game in een emulatie omgeving ook ontspanning.
Ik ben 20 jaar geleden begonnen met mijn verzameling en had toen als doel alle consoles van de jaren 80 tot 2005-2010 in nieuwstaat bij elkaar te krijgen. Het is nu een uit de hand gelopen hobby.
De gekte van de prijzen tegenwoordig maakt het uitdagender en elke euro die ik spendeer aan "tweedehands" zorgt ervoor dat ik het "nieuwe" niet kan kopen. Ik heb de keuze gemaakt toen voor het nieuwe. En mijn pc zorgt voor mijn retro needs.
Ik ben door omstandigheden niet de hardcore gamer die het wil gebruiken waarvoor het bedoeld is.
Maar ik wil met mijn verzameling een indrukwekkende ervaring creëren zoals het vroeger/toen er uitzag onaangetast. De magie van vroeger naar boven halen.
Dingen die ik nog miste en graag wilde, waren megacd/32x, neo geo / neo geo cd en dan in iets mindere mate maar meer van als ik dat al heb dan is het volgende...een jag en 3d0.
De megacd viel eigenlijk al af toen er flashcarts kwamen die de functionaliteit ook had! Want dan had je gewoon het gemak van een flashcard vs het ongemak van een mega cd. Helemaal omdat ik dan het liefste een model 1 had gehad die volgens mij een nogal slechte repuatie heeft qua betrouwbaarheid. En ondanks waar we zijn is het tweaken van consoles nu net niet mijn hobby!
Een 32x is wel vet maar zou echt voor verzamelen zijn, want qua games vind ik het eigenlijk totaal oninterresant. Goed een flashkaart zou dat al oplossen. Maar toen kwam mister dus. En ja mister voelt gewoon prima. En gezien de fysieke games voor mij dan amper meerwaarde hebben.......is het voor mij nu aan het omslaan naar een situatie waar gamen op deze hardware dan meer na- dan voordelen heeft!
de mini console rage speelt ook mee, want hoe leuk ik het ook vind om mijn echte consoles te zien, een mini versie zoals de nes/snes en ps1 die ik heb vind ik dan ook prima, gamen doe ik er dan toch al niet meer op.
dus ja, 3d replicas of zelfs een digitaal fotolijstje oid (of posters/displate) dan voldoet al aan die need.......
dus hierom fysieke hardware sparen even on hold gezet. vind het nog steeds tof hoor. mijn n64/ps2 en zelfs ps1 en saturn staan nog geregeld aan, en in iets mindere mate ook megadrive en pc engine.
Maar zou het erg zijn als ik het moet missen? Ik neig steeds meer naar nee.
10 second ninja DONE
Staat van de console en niet gebruiken
Ik ben zelf niet een heel groot fan van slechte staat/ zeer gebruikte consoles gebruiken. zien er niet echt uit.
Ik gebruik zelf uitstekende staat consoles of hoger als mogelijk. Veel van mijn retro consoles zaten nog in mooie dozen in het plastic en zijn nu ook nog gewoon in uitstekende staat qua behuizing.
Overigens voor heel veel consoles als iets in uitstekende staat is of nieuw Prijs vershil is eigenlijk haast niet te merken al helemaal bij megadrive. Ik zie ze best vaak nieuw in het plastic waarbij de doos varieert qua staat. Maar zelfs bij de super nette exemplaren vermoedt ik niet dat de waarde omlaag gaat als de console gebruikt is maar nog in een uitstekende staat is. en er gebeurt niet zo gek veel met consoles in vergelijking met handhelds waarbij ik dit wel enigzins kan zien. behuizing zweet handen, krassen op het scherm etc.
Als jij een nieuwstaat ongebruikte snes hebt met een slechte doos. dat hij wellicht nieuw is is heel leuk. Maar voor de markt is dat gewoon een onvergeelde super nette console in een slechte staat doos. daar gaat men niet veel verschil in zien.
De uitzondering voor consoles is als het gehele pakket super netjes is, maar dat is dan ook de doos en dergelijken. Vermoedt niet dat men heel veel geeft als de console nu ongebruikt was of in een uitstekende staat.
De prijs word past echt beinvloedt als jij kan aantonen dat het ongebruikt is/ oude winkel voorraad etc. maar dan moet de verpakking ook netjes zijn anders zal het voor veel mensen niet heel veel uitmaken dan ziet men het gewoon als een slechte verpakking maar met een nette console. Het gaat om het totale pakket voordat een nieuwe console een daadwerkelijk prijs verschil krijgt tenopzichte van een zgan uitstekende staat console. dus persoonlijk zie ik niet echt het nut van het niet gebruiken van heel nette consoles. dat is juist wat je wil hebben. en de conditie gaat er qua een console niet echt achteruit al helemaal bij non disc retro based consoles
Ik ben zelf niet een heel groot fan van slechte staat/ zeer gebruikte consoles gebruiken. zien er niet echt uit.
Ik gebruik zelf uitstekende staat consoles of hoger als mogelijk. Veel van mijn retro consoles zaten nog in mooie dozen in het plastic en zijn nu ook nog gewoon in uitstekende staat qua behuizing.
Overigens voor heel veel consoles als iets in uitstekende staat is of nieuw Prijs vershil is eigenlijk haast niet te merken al helemaal bij megadrive. Ik zie ze best vaak nieuw in het plastic waarbij de doos varieert qua staat. Maar zelfs bij de super nette exemplaren vermoedt ik niet dat de waarde omlaag gaat als de console gebruikt is maar nog in een uitstekende staat is. en er gebeurt niet zo gek veel met consoles in vergelijking met handhelds waarbij ik dit wel enigzins kan zien. behuizing zweet handen, krassen op het scherm etc.
Als jij een nieuwstaat ongebruikte snes hebt met een slechte doos. dat hij wellicht nieuw is is heel leuk. Maar voor de markt is dat gewoon een onvergeelde super nette console in een slechte staat doos. daar gaat men niet veel verschil in zien.
De uitzondering voor consoles is als het gehele pakket super netjes is, maar dat is dan ook de doos en dergelijken. Vermoedt niet dat men heel veel geeft als de console nu ongebruikt was of in een uitstekende staat.
De prijs word past echt beinvloedt als jij kan aantonen dat het ongebruikt is/ oude winkel voorraad etc. maar dan moet de verpakking ook netjes zijn anders zal het voor veel mensen niet heel veel uitmaken dan ziet men het gewoon als een slechte verpakking maar met een nette console. Het gaat om het totale pakket voordat een nieuwe console een daadwerkelijk prijs verschil krijgt tenopzichte van een zgan uitstekende staat console. dus persoonlijk zie ik niet echt het nut van het niet gebruiken van heel nette consoles. dat is juist wat je wil hebben. en de conditie gaat er qua een console niet echt achteruit al helemaal bij non disc retro based consoles
Eens ben er enkel om spul te gebruiken/spelen niet zozeer van het modden fixen etc. Maargoed er zijn ook verschillende aspecten waarvan je kan genieten in deze hobby.Sagat schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:33:
[...]
De megacd viel eigenlijk al af toen er flashcarts kwamen die de functionaliteit ook had! Want dan had je gewoon het gemak van een flashcard vs het ongemak van een mega cd. Helemaal omdat ik dan het liefste een model 1 had gehad die volgens mij een nogal slechte repuatie heeft qua betrouwbaarheid. En ondanks waar we zijn is het tweaken van consoles nu net niet mijn hobby!
[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 30-11-2023 21:34 ]
Verwijderd
Alleen postzegels uit de euro tijd zijn nog geldig. Ik gebruik ze ook nooit maar, sommige instanties zijn nog van de briefpost en heb een keer een envelop vol geplakt met allerlei soorten die nog in de la lagen. Kon nog net het adres erop kwijtSagat schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:19:
[...]
ik nooit, maar verzamel ze ook niet
(ik denk niet dat je een postzegel uit 1760 oid nu nog kan gebruiken, maar toegegeven, had de leeftijd van de postzegel niet vermeld!)
btw Madlittlep heeft de anbernics saturn stijl al binnen.
Ik zie het ook als gebruiksvoorwerpen maar, het duurdere spul krijgt wel iets meer aandacht met opbergen etc.. Het fixen helpt ook om de hobby iets betaalbaarder te maken. Mits je de kennis en kunde hebt.gast7 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:14:
Staat van de console en niet gebruiken
Ik ben zelf niet een heel groot van van slechte staat/ zeer gebruikte consoles gebruiken. zien er niet echt uit.
[...]
Eens ben er enkel om spul te gebruiken/spelen niet zozeer van het modden fixen etc. Maargoed er zijn ook verschillende aspecten waarvan je kan genieten in deze hobby.
Ik wilde er ook altijd eentje kopen totdat ik hem in m'n handen had. Ik ben gezegend met slanke maar hele grote handen en dan is het gewoon niet te doen.Tux3.14 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:27:
[...]
Het voordeel van een klein scherm is wel een lekker hoog DPI. Vind zelf het kleine formaat niks, maar de kwaliteit van het scherm was altijd wel tof.
Oh well, ik heb een Revo K101 van de eerste serie en die is nét groot genoeg.
Adjust non olet, plerumque...
Ik heb geen enkele console die gesealed is, dus ik gebruik ze allemaal. Tenzij ik ze dubbel heb, dan gebruik ik er 1 en de rest blijft in de doos. Enige gesealde retro game die ik heb is een graded versie van S.O.S. (die met die boot, niet met dat rare zwem beest) en die had ik bijna opengemaakt om te spelen, maar vond toevallig een andere.
Hoe doen jullie dat met batterijen van handhelds? Ik heb alle batterijen van mijn Nintendo DS'en en Advance's opgeladen en er uit gehaald (dat is alweer 2 jaar geleden. Misschien moet ik ze weer eens opladen).
Moet ook eens kijken in welke cartridges er batterijen zitten en die vervangen.
Hoe doen jullie dat met batterijen van handhelds? Ik heb alle batterijen van mijn Nintendo DS'en en Advance's opgeladen en er uit gehaald (dat is alweer 2 jaar geleden. Misschien moet ik ze weer eens opladen).
Moet ook eens kijken in welke cartridges er batterijen zitten en die vervangen.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik heb over de jaren behoorlijk wat defecte Gameboy Classics gekocht (stuk of 25 in totaal), met als doel deze te repareren en weer te verkopen.
Meestal was ik tussen de €10-€20 kwijt en het voornaamste probleem is corrosie bij de batterijen dus vrij eenvoudig op te lossen.
Nu vraag ik mij echter af of het nog wel de moeite waard is om deze zelf te fixen.
Als ik nu op Marktplaats kijk zie ik dat er op werking-onbekend/defecte Gameboys ruim €50 wordt geboden, en op werkende varianten vrijwel niet. (heel af en toe een bod van €60-€70)
Is de vraag naar defecte consoles zoveel gestegen de afgelopen tijd?
Meestal was ik tussen de €10-€20 kwijt en het voornaamste probleem is corrosie bij de batterijen dus vrij eenvoudig op te lossen.
Nu vraag ik mij echter af of het nog wel de moeite waard is om deze zelf te fixen.
Als ik nu op Marktplaats kijk zie ik dat er op werking-onbekend/defecte Gameboys ruim €50 wordt geboden, en op werkende varianten vrijwel niet. (heel af en toe een bod van €60-€70)
Een oude atari 2600 console heb ik op de dressoir staan. Staat gewoon leuk, stof het af, kijk ernaar, bezoek zegt wat cool, wordt er gewoon blij van. Als een soort stukje kunst. O..ja... het is er wel eentje van lego (10306)Sagat schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:29:
[...]
Ik heb het voorbeeld al vaker aangehaald, itt tot postzegels of helemaal schilderijen, die KAN je niet gebruiken op een andere manier behalve er na kijken. Een console uiteraard wel.
Dit klopt met name handhelds. Dat zeggende toen de waardes lager ligden was ik ook meer een voorstander van defecte consoles verkopen inplaats van fixen tenzij bijzonder. Het verschil was toen ook vaak niet enorm groot en er was zat vraag naar. en was vaak slechts 10 - 20 euro verschil al helemaal bij consoles. dat zijn voor mij die uurtjes niet waard.Flapperbol schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:22:
Ik heb over de jaren behoorlijk wat defecte Gameboy Classics gekocht (stuk of 25 in totaal), met als doel deze te repareren en weer te verkopen.
Als je de consoles modificeert/customized is het verschil uiteindelijk wel een stuk groter. maar het fixen naar originele staat is in veel gevallen naar mijn mening niet echt de moeite waard los van als je iets wil redden. Maar dat laat ik dan liever aan iemand anders over dan dat ik er zelf uurtjes insteek.
Maargoed 10 - 20 euro besparing voor de een is best wel veel waarbij het voor de anders geen drol uitmaakt en de tijd veel meer waard is.
Als je het snel kan fixen zou ik zeggen moeite waard, maar als er toch wat tijd in gaat zitten, je kon ook wat anders doen in die tijd. Het zou verschillen per persoon of het de moeite waard is. Als fixen je hobby is dan zou het zeker de moeite waard zijn zou ik zeggen maar als die kant niet echt je hobby is geef ik je gelijk niet een enorm verschil.
Maargoed ben zelf meer van de games, consoles zijn meer een bijzaak tenzij compleet in nette doos
-knip- gebruik de TR, niet zelf gaan 'modereren'
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 01-12-2023 16:47 ]
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ben wel benieuwd of hier mensen de retrobit heruitgave van Eliminate down nog gaan halen?
10 second ninja DONE
Ik weet het nog niet. Heb door te lang wachten de uitgave van Assault Suits Vulkan ook gemist.Sagat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:19:
Ben wel benieuwd of hier mensen de retrobit heruitgave van Eliminate down nog gaan halen?
Maar desondanks toch nog twijfel.
ik heb geen Megadrive, dus helaas heb ik er niks aan.Sagat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:19:
Wel de heruitgave van Assault Suits Vulkan besteld.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vind het aan de ene kant wel tof, maar het is niet een game waar ik veel mee heb...misschien als ik er een keer tegenaanloop....
Op de ps4 komt ddp DOJ eraan, mogelijk dat ik die wel bestel, ook afhankelijk van de prijs.
edit:
en ook switch.
Op de ps4 komt ddp DOJ eraan, mogelijk dat ik die wel bestel, ook afhankelijk van de prijs.
edit:
en ook switch.
[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 06-12-2023 11:18 ]
10 second ninja DONE
Het verschil tussen Vulkan en Mega Drive release is wel dat de Mega Drive release hier niet te krijgen is.Sagat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:18:
Vind het aan de ene kant wel tof, maar het is niet een game waar ik veel mee heb...misschien als ik er een keer tegenaanloop....
edit:
en ook switch.
Van Vulkan is er een PS2 versie die ook bij ons is uitgebracht.
Edit: En Vulkan krijgt ook een Switch release! Weet alleen niet of die physical komt.
[ Voor 7% gewijzigd door Ekfad op 06-12-2023 11:44 ]
net besteldSagat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:19:
Vind het jammer dat het wel weer een shmup is, maar de retrobit releases zijn wel van goede kwaliteit.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hoezo, je kan nooit teveel shmups hebbencold_as_ijs schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:13:
[...]
net besteld![]()
Vind het jammer dat het wel weer een shmup is, maar de retrobit releases zijn wel van goede kwaliteit.
10 second ninja DONE
probleem is niet zozeer de hoeveelheid, maar meer dat ik er niet zo heel goed in ben. Soms is het nou eenmaal leuk om games te spelen waarin je niet blijft hangen in het eerste veld
Een gloednieuwe NES maar wel met een Belgische Speelgoed winkel sticker aan de onderkant. 
:strip_exif()/f/image/Ty14aZUfw4zzdIkWtwoYLwSq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SurmFjP6O0ZR9kuwgCqQPJhq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cEkPN9hfEka3un7nmAEzhVPR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ah2kvi24CxCE950EGbP6pZhS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JyuS7Zx15yiBpn6r5K2BzjD7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ejvh6wWi4AYSiFNIoizSVIB0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qRUZZGgUk3XenoNO6sS6JqLv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cf0zmKBWu38dRxuACXbbmr8A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BB12EAsFuWrWDnaPh1ERl66E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ty14aZUfw4zzdIkWtwoYLwSq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SurmFjP6O0ZR9kuwgCqQPJhq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cEkPN9hfEka3un7nmAEzhVPR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ah2kvi24CxCE950EGbP6pZhS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JyuS7Zx15yiBpn6r5K2BzjD7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ejvh6wWi4AYSiFNIoizSVIB0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qRUZZGgUk3XenoNO6sS6JqLv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cf0zmKBWu38dRxuACXbbmr8A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BB12EAsFuWrWDnaPh1ERl66E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/skPZP0QxCjhPx6io5pBV4L36.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door didado op 06-12-2023 16:56 ]
@didado Wat voor adresje(s) heb jij ? Mag ik het vreemd vinden dat je 2 zulke gloednieuwe finds binnen zo'n korte tijd hebt weten te vinden. Of heb je een (gods)vermogen betaald op bijvoorbeeld Ebay?
Al dan niet in hoeverre ben je wellicht in de maling genomen met refurbished modellen van zowel de console als de doos?
Ik vind het gaaf hoor, maar vind het enigszins verdacht. En dat is geen afgunst
Al dan niet in hoeverre ben je wellicht in de maling genomen met refurbished modellen van zowel de console als de doos?
Haha 😂 ja de derde is er ook al. Ik heb wat geluk met wat kosten die ik kon spenderen.Millie-ano schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:16:
@didado Wat voor adresje(s) heb jij ? Mag ik het vreemd vinden dat je 2 zulke gloednieuwe finds binnen zo'n korte tijd hebt weten te vinden. Of heb je een (gods)vermogen betaald op bijvoorbeeld Ebay?
Alles wat maar een online markt plaats achtig iets is..
Dus ja eBay etc.
En veel gesprekken voeren met de verkopers.
Ik geef inderdaad wat meer uit. Maar nog steeds zeer weinig met wat andere aan hobbies uitgeven.
Voor zover ik weet is het nog altijd alles legitiem wat ik heb. Ik zie het meestal wel of het klopt doordat ik al zolang er mee bezig ben. Maar tegenwoordig is het zeker iets waar je op moet letten.
Zalig ah de Christiansens topwinkel, was een keten vroeger in België.Was altijd heel veel volk, deed gouden zaken.Ik vermoed slecht beheer, want de winkel was altijd crowded.
Verwijderd
Soms kom je ze later ook nog wel tegen in retroshops. Een gameshop twente, presstart of gamelandgroningen hebben zulke items wel in de winkel en niet altijd in de webshop. Ik twijfel ook nog een beetje, denk dat ik hem eerst maar een keer emuleer om te kijken of het wel waard is.Ekfad schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:24:
[...]
Ik weet het nog niet. Heb door te lang wachten de uitgave van Assault Suits Vulkan ook gemist.
Maar desondanks toch nog twijfel.
Ben zelf ook niet echt van de shmups (uitzondering voor MUSHA/Aleste).
Maar ik kan niet wachten dat de indie game ZPF uitkomt voor de Megadrive.
Retrobit games worden standaard via nedgame verkocht, daar heb ik dus ook de pre order geplaatstVerwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:27:
[...]
Soms kom je ze later ook nog wel tegen in retroshops. Een gameshop twente, presstart of gamelandgroningen hebben zulke items wel in de winkel en niet altijd in de webshop. Ik twijfel ook nog een beetje, denk dat ik hem eerst maar een keer emuleer om te kijken of het wel waard is.
Verwijderd
Oh dat weet ik was meer voor @Ekfad omdat die al mis greepcold_as_ijs schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:43:
[...]
Retrobit games worden standaard via nedgame verkocht, daar heb ik dus ook de pre order geplaatst
Waar blijf je ze toch maar vandaan halen?!didado schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:55:
Een gloednieuwe NES maar wel met een Belgische Speelgoed winkel sticker aan de onderkant.
]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ha dat verbaasd me, als je zo serieus verzameld leek me het een no brainer! Maar goed, ik snap ook dat een heruitgave toch anders is dan een 'echte' retrogame en dat het dan idd toch relatief veel geld voor weinig lol is? Voor de game zelf hoef je het natuurlijk niet te doen met alle opties die er zijn.Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:51:
[...]
Oh dat weet ik was meer voor @Ekfad omdat die al mis greepIk heb hem ook nog steeds daar in mijn winkelmandje liggen maar, heb mijn oog ook op andere dingen liggen en daar twijfel ik ook nog een beetje mee..
10 second ninja DONE
Verwijderd
Het verzamelen staat nu ook op een laag pitje.Sagat schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:39:
[...]
Ha dat verbaasd me, als je zo serieus verzameld leek me het een no brainer! Maar goed, ik snap ook dat een heruitgave toch anders is dan een 'echte' retrogame en dat het dan idd toch relatief veel geld voor weinig lol is? Voor de game zelf hoef je het natuurlijk niet te doen met alle opties die er zijn.
We gaan op een andere plek verder. Nu is een pre order wel te doen maar, het 2e hands spul schoonmaken en testen zit er nu even niet in.
:strip_exif()/f/image/KpVN9zcq7eDciF4G4ykHNgY0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een mooi exemplaar en ziet er ook echt nieuw uit!didado schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruikt iemand ooit dat ding? Volgens mij had iedereen dat ding vroeger, maar werkte niet beter dan de gamepads.didado schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:17:
Een nieuwe 80s NES Advantage.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat het leeftijd gebonden was in de jaren 80. Als kind/tiener zijnde was alles al prachtig en dacht je niet aan een arcade game joystick.BarôZZa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:32:
[...]
Gebruikt iemand ooit dat ding? Volgens mij had iedereen dat ding vroeger, maar werkte niet beter dan de gamepads.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Voor mij zijn dit ook direct koppelingen met mn jeugd en alles wat Nintendo uitbracht geweldig vinden. Krijg nog steeds van die kinderkriebels als ik oude Nintendo ads-of reclames zie. Mooie vondst weer man!didado schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat het leeftijd gebonden was in de jaren 80. Als kind/tiener zijnde was alles al prachtig en dacht je niet aan een arcade game joystick.
Leuk voor Turtles II denk ik ook of iets als Track and Field?
Dank je! Stond al langer op mijn lijstje. Nu nog de SNES variant en de Konami Hyperstick (PS1)Exorcist schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:49:
[...]
Voor mij zijn dit ook direct koppelingen met mn jeugd en alles wat Nintendo uitbracht geweldig vinden. Krijg nog steeds van die kinderkriebels als ik oude Nintendo ads-of reclames zie. Mooie vondst weer man!
Leuk voor Turtles II denk ik ook of iets als Track and Field?
De Nintendo magie blijft altijd aanwezig.
Wie heeft er trouwens een Konami Hyperstick?
[ Voor 8% gewijzigd door didado op 08-12-2023 11:12 ]
Nice, hele mooie aanwinst.didado schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:32:
Ik ga nog even door.. het is wat stil hier. 😉
Een gesealde Super Game Boy
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Dit filmpje kwam voorbij in mijn YT feed en ik kan mij goed in zijn bevindingen vinden.
. Let wel een accent is best aanwezig
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb er een, maar vind voor vrijwel de meeste games een pad veel fijner dan een stick. Turbo was natuurlijk wel erg geinig. Slow mo vond ik goed gevonden maar in de praktijk alleen maar irritant.BarôZZa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:32:
[...]
Gebruikt iemand ooit dat ding? Volgens mij had iedereen dat ding vroeger, maar werkte niet beter dan de gamepads.
Gebruik hem tegenwoordig vrijwel nooit meer. Hoewel het absoluut fijner voor je vingers is dan de scherpe hoeken van de og nes pads. Wat dat betreft zou ik als ik alleen maar op een echte nes de games zou spelen absoluut zo'n dogbone controller op de kop tikken!
-------------
Verder verbaasd het me dat nog niemand hier de analogue duo genoemd heeft!
Niemand die er een gaat halen? Enige wat natuurlijk nog niet zeker is, is 'de unofficial' firmware waarmee je je games vanaf de sd card zou kunnen spelen. Hoewel je wel een everdrive kan gebruiken. (of oldskool cd's fikken
10 second ninja DONE
ik heb even gekeken, maar vind de PC engine totaal niet interessant. Heb er geen nostalgie naar, wat niet gek is gezien de populariteit toen ik jong was. Deel van de games lijkt tussen8 en 16 bit in te zitten, maar een deel is ziet er wel goed uit. Beetje moeilijk te plaatsen apparaat.Sagat schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:21:
[...]
Ik heb er een, maar vind voor vrijwel de meeste games een pad veel fijner dan een stick. Turbo was natuurlijk wel erg geinig. Slow mo vond ik goed gevonden maar in de praktijk alleen maar irritant.
Gebruik hem tegenwoordig vrijwel nooit meer. Hoewel het absoluut fijner voor je vingers is dan de scherpe hoeken van de og nes pads. Wat dat betreft zou ik als ik alleen maar op een echte nes de games zou spelen absoluut zo'n dogbone controller op de kop tikken!
-------------
Niemand die er een gaat halen? Enige wat natuurlijk nog niet zeker is, is 'de unofficial' firmware waarmee je je games vanaf de sd card zou kunnen spelen. Hoewel je wel een everdrive kan gebruiken. (of oldskool cd's fikken)
Mochten ze ooit een neo geo uitbrengen dan ben ik wel meteen geïnteresseerd, maar dat ding is grafisch ook wel echt een step up
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heh beetje thema van de week, maar voor shmups is het een heel fijn apparaatje, verder heeft het mogelijk de beste 'klassieke' castelvania met Rondo of blood. Het zit inderdaad ergens tussen nes en snes in, maar met de cd-rom en arcade card (in feite een memory expansion) zijn sommige spellen absoluut gelijkwaardig en beter dan snes games, het apparaatje heeft ook een zeer goede street fighter 2 versie en zelfs neo geo conversies die het behoorlijk doen met bijvoorbeeld art of fighting!cold_as_ijs schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:00:
[...]
ik heb even gekeken, maar vind de PC engine totaal niet interessant. Heb er geen nostalgie naar, wat niet gek is gezien de populariteit toen ik jong was. Deel van de games lijkt tussen8 en 16 bit in te zitten, maar een deel is ziet er wel goed uit. Beetje moeilijk te plaatsen apparaat.
Mochten ze ooit een neo geo uitbrengen dan ben ik wel meteen geïnteresseerd, maar dat ding is grafisch ook wel echt een step up
edit:
ben het niet echt een met alle keuzes, maar dit geeft wel een redelijk beeld van wat je allemaal kan spelen
[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 12-12-2023 11:28 ]
10 second ninja DONE
Als er een 'jailbreak' komt, misschien. Ik vind de 'reviews' over het algemeen ook niet erg positief overkomen. Ook al proberen ze positief af te sluiten.Sagat schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:21:
[...]
...
-------------
Niemand die er een gaat halen? Enige wat natuurlijk nog niet zeker is, is 'de unofficial' firmware waarmee je je games vanaf de sd card zou kunnen spelen. Hoewel je wel een everdrive kan gebruiken. (of oldskool cd's fikken)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb zelf de 'my life in gaming' en gamesack reviews gechecked. Ik denk dat het in de basis een prima fpga recreation is met wat kinderziektjes die ze redelijk eruit zullen kunnen patchen. Vraag me alleen af hoeveel mensen een grote collectie legale hucards en cd's heeft waarbij je die laatste dan mogelijk ook liever niet te veel wil laten slijten door ze te spelen?Ekfad schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:30:
[...]
Als er een 'jailbreak' komt, misschien. Ik vind de 'reviews' over het algemeen ook niet erg positief overkomen. Ook al proberen ze positief af te sluiten.
10 second ninja DONE
Ook leuk dat men MISTer nu gebruiken ter vergelijk….. zet je toch wel aan het denken….
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Zit bij mij ook geen nostalgie, al vind ik de sprites en kleuren en wel lekker uit poppen op een crt.cold_as_ijs schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:00:
[...]
ik heb even gekeken, maar vind de PC engine totaal niet interessant. Heb er geen nostalgie naar, wat niet gek is gezien de populariteit toen ik jong was. Deel van de games lijkt tussen8 en 16 bit in te zitten, maar een deel is ziet er wel goed uit. Beetje moeilijk te plaatsen apparaat.
Ik weet de interne resolutie zo even niet, maar het geeft wel een lekker 8/16 bit gevoel. Maar Mister is voor mij voldoende beleving.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
De nostalgie voor mij is de verwijzingen in de bladen destijds, cvg en mean machines. Helemaal rondo of blood, maar ook alle goede shmups of dingen als 'bomberman is het beste op pce' dat trok mijn aandacht zeker!
Of dat ze eigenlijk de beste spelende versie van sf2 hadden een tijdje! Zelfs toen de 3do versie al uit was werd dit geclaimed
Verder die cd magie en vage uitbreidingskaarten en hele supergrafx geneuzel, dat vond ik erg spannend.
Ook gewoon erg gaaf om te zien wat ze uit zo'n klein apparaatje kunnen persen, ding is echt 4 cd'tjes (inc hoesjes dan wel
) op elkaar gestappeld qua formaat!
Maar als je alle nostalgie wegneemt, ja er zijn genoeg goede games, sommige idd nes+ games (zoals genoemd in een van de reviews) , en sommige dus echt ruim snes kwaliteit.
Dus de TLDR versie is dat als je snes en md games leuk vind dat je op de pc engine ook genoeg te doen hebt. Denk alleen dat het qua rpg's niet heel erg overhoudt. maar verder kun je de meeste populaire genres uit die tijd vinden en ook gewoon erg leuke games.
Of dat ze eigenlijk de beste spelende versie van sf2 hadden een tijdje! Zelfs toen de 3do versie al uit was werd dit geclaimed
Verder die cd magie en vage uitbreidingskaarten en hele supergrafx geneuzel, dat vond ik erg spannend.
Ook gewoon erg gaaf om te zien wat ze uit zo'n klein apparaatje kunnen persen, ding is echt 4 cd'tjes (inc hoesjes dan wel
Maar als je alle nostalgie wegneemt, ja er zijn genoeg goede games, sommige idd nes+ games (zoals genoemd in een van de reviews) , en sommige dus echt ruim snes kwaliteit.
Dus de TLDR versie is dat als je snes en md games leuk vind dat je op de pc engine ook genoeg te doen hebt. Denk alleen dat het qua rpg's niet heel erg overhoudt. maar verder kun je de meeste populaire genres uit die tijd vinden en ook gewoon erg leuke games.
10 second ninja DONE
kwam net dit op Twitter tegen, beelden van Luigi in Super Mario 64 online verschenen.
We finally have a glimpse of what the early multiplayer mode for Super Mario 64 looked like! This is also the first time we have seen Luigi's SM64 model outside of the Nintendo Leaks! Take a look! pic.twitter.com/Ev3R7NDBtp
— Marionova (@Marionova64) 15 december 2023
Is dat niet een doorzichtige metal Mario? Volgens mij is het groen puur aanwezig vanwege de oude videokwaliteitLinksquest schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:27:
kwam net dit op Twitter tegen, beelden van Luigi in Super Mario 64 online verschenen.
[Twitter]
zitten echter wel twee spelers op het schermFlapperbol schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:43:
[...]
Is dat niet een doorzichtige metal Mario? Volgens mij is het groen puur aanwezig vanwege de oude videokwaliteit
Lijkt niet echt op een Toad
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 18-12-2023 21:48 ]
Jawel zitten turbo knoppen op. Bij schietspellen was dat ideaal.BarôZZa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:32:
[...]
Die knoppen zorgde er voor dat je niet constant op A of B hoefde te drukken tijdens schieten.
Een pistool werd daar een mitrailleur door.
[ Voor 19% gewijzigd door Bintzak op 19-12-2023 03:43 ]
Voordat het kerst is nog een ongebruikte aanwinst.
:strip_exif()/f/image/XTmhSWjXhgi32dlyyqkdvrt3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rxk3MOhRPw556vl2NDuHTUGS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4eORBKJMauDUD0M94vMBx412.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XfS1YVIFIH1q2Wf5ZbLpcztd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rd8O6f1PFv3hn5t43wH0n6P9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RuENaI0IDr1AypXLQqC77dp7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e3vOtu2LpJWSC1nsywavQhZL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0v51zmLhL2WhzoZU1qxk7CkD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tFnGsq9abyskFJno5ycSVFH4.jpg?f=fotoalbum_large)
Een SCPH-1002 is bijna nog onmogelijk te vinden een ongebruikte conditie.
:strip_exif()/f/image/XTmhSWjXhgi32dlyyqkdvrt3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rxk3MOhRPw556vl2NDuHTUGS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4eORBKJMauDUD0M94vMBx412.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XfS1YVIFIH1q2Wf5ZbLpcztd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rd8O6f1PFv3hn5t43wH0n6P9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RuENaI0IDr1AypXLQqC77dp7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e3vOtu2LpJWSC1nsywavQhZL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0v51zmLhL2WhzoZU1qxk7CkD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tFnGsq9abyskFJno5ycSVFH4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door didado op 21-12-2023 23:43 ]
Verwijderd
Zit zelfs al een plakbandje op de deksel om hem geflipt te gebruiken.didado schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:39:
Voordat het kerst is nog een ongebruikte aanwinst.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha ja ik had toen zelf ook de SCPH-1002. Veel keren geflipt.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:26:
[...]
Zit zelfs al een plakbandje op de deksel om hem geflipt te gebruiken.
Mijn bescheiden retro collectie. De afgelopen tijd veel Link's Awakening gespeeld op de Game & Watch. En gister heb ik na het kijken van de Super Mario film, Super Mario World in één sessie uitgespeeld op de Snes Classic Mini. Alle main castles daarbij doorlopen.
Ik zou graag zien dat Nintendo wat meer Classic consoles uitbracht. Zoals een Gameboy Advance Classic. Het is mooi dat ze zoveel retro games aanbieden op de Switch maar ik zou ze dan graag willen kopen i.p.v. een abonnement op Switch Online. Ik vind het ook erg jammer dat ze na die twee Game & Watch handhelds al tijden geen nieuwe versie meer hebben uitgebracht. Zal natuurlijk ook te maken hebben met dat Switch Online abonnement
Ik ben altijd terughoudend met kopen van retro consoles en handhelds. Tenzij het hier in de buurt staat zodat ik het kan bekijken voordat ik het koop. Ik ben veelvuldig teleurgesteld bij het kopen en laten verzenden. Valt bijna altijd tegen. Beschadigingen en gebreken. Zelfs wanneer ik het bij een webshop bestelde
Ik vind het allemaal erg mooi maar veel retro consoles en handhelds en ook de games worden nu ook wel heel erg duur. Dus ja, als Nintendo bijv. met een GBA Classic of een N64 Classic komt, dan is dat voor mij ideaal. Dan ben ik laaiend enthousiast. Is dan ook wat meer up to date kwa schermen en aansluitingen en resolutie
Ik kan mezelf er niet toe zetten om een Switch te kopen zonder dat ik eigenaar wordt van de retro games die ik speel op het systeem. De online ondersteuning vervalt op een dag, en dan heb je geen toegang meer tot de games. Terwijl je er misschien al jaren lang voor hebt betaald
Ik zou graag zien dat Nintendo wat meer Classic consoles uitbracht. Zoals een Gameboy Advance Classic. Het is mooi dat ze zoveel retro games aanbieden op de Switch maar ik zou ze dan graag willen kopen i.p.v. een abonnement op Switch Online. Ik vind het ook erg jammer dat ze na die twee Game & Watch handhelds al tijden geen nieuwe versie meer hebben uitgebracht. Zal natuurlijk ook te maken hebben met dat Switch Online abonnement
Ik ben altijd terughoudend met kopen van retro consoles en handhelds. Tenzij het hier in de buurt staat zodat ik het kan bekijken voordat ik het koop. Ik ben veelvuldig teleurgesteld bij het kopen en laten verzenden. Valt bijna altijd tegen. Beschadigingen en gebreken. Zelfs wanneer ik het bij een webshop bestelde
Ik vind het allemaal erg mooi maar veel retro consoles en handhelds en ook de games worden nu ook wel heel erg duur. Dus ja, als Nintendo bijv. met een GBA Classic of een N64 Classic komt, dan is dat voor mij ideaal. Dan ben ik laaiend enthousiast. Is dan ook wat meer up to date kwa schermen en aansluitingen en resolutie
Ik kan mezelf er niet toe zetten om een Switch te kopen zonder dat ik eigenaar wordt van de retro games die ik speel op het systeem. De online ondersteuning vervalt op een dag, en dan heb je geen toegang meer tot de games. Terwijl je er misschien al jaren lang voor hebt betaald
:strip_exif()/f/image/kE9XIFS92OJFxx9X0D51Q7n8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Meestal blijven de games wel speelbaar…. Of alles fysiek kopen… keuzes… ik maak me niet zo druk erover…
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Daar ben ik niet zo zeker van. Of die retro games wel speelbaar blijven. Het kan goed zijn dat zodra de servers voor Switch online, offline gaan, dat er dan geen toegang meer is tot de retro games. Je hebt dan natuurlijk nog wel toegang tot de games die je gekocht hebt als download. Maar alle retro games zitten alleen in het abo. Als het abo verdwijnt, is het denk ik logisch dat er dan geen toegang meer is tot de gamesPsYgHo schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:13:
Meestal blijven de games wel speelbaar…. Of alles fysiek kopen… keuzes… ik maak me niet zo druk erover…
Fysiek zijn die games volgens mij niet te koop
Een uitweg zou nog zijn om tegen die tijd, de dan nieuwe Nintendo console te kopen. Want daar zal dan waarschijnlijk ook een abo op beschikbaar zijn waarmee je retro games kan spelen
Maar dan moet je er dus geld tegenaan blijven gooien. Wanneer je sowieso altijd de huidige console in bezit wil hebben en ook waarde hecht aan de andere functies van het online abonnement, dan maakt het wel sense
retro games met het abonement moet je meer zien als een bonus zou ik zeggen. De meeste doen het voornamelijk om de grote games als smash bros of mario kart online te spelen dat is waar de waarde echt zit. en het is een vrij goedkoop abonement in vergelijking met andere consoles. al helemaal als je een account deelt. enkele euro's per jaar.
Tevens als je retro games los online zou kopen via de shop was het volgens mij altijd wel 5 a 10 euro de stuk. das toch wel veel geld imo. dan is zo'n abonement een heel stuk goedkoper voor een hoop games.
Je kan ook gewoon een maand of twee een abonement doen en gewoon in die maanden er veel opzitten. en geen abo meer als je er klaar mee bent. 4 euro de maand volgens mij of 8 euro voor 3 maanden.
Je hebt de games wellicht niet echt, maar als je enkel een abo zou nemen waanneer je tijd zou hebben. zal je veel meer games spelen en geld besparen dan je ooit zou doen als je zelfs maar enkele games los in de shop zou kopen. Als je echt gaat kijken hoe vaak je bepaalde games gaat gebruiken dan lijkt zo'n abo echt een stuk goedkoper, waar voor je geld.
Extra abonement zit de echte value meer in de gratis DLC. maar het online qua N64 kan wel leuk zijn voor de gein.
That being said, qua digitaal en retro kan je net zo goed emuleren toch
Ik zie de waarde niet echt van digitaal bezit zit niet echt veel verschil in imo, En dan ook nog als je er al langer inzit, het is met name toch het standaard spul dat ze erop zetten.
Tevens als je retro games los online zou kopen via de shop was het volgens mij altijd wel 5 a 10 euro de stuk. das toch wel veel geld imo. dan is zo'n abonement een heel stuk goedkoper voor een hoop games.
Je kan ook gewoon een maand of twee een abonement doen en gewoon in die maanden er veel opzitten. en geen abo meer als je er klaar mee bent. 4 euro de maand volgens mij of 8 euro voor 3 maanden.
Je hebt de games wellicht niet echt, maar als je enkel een abo zou nemen waanneer je tijd zou hebben. zal je veel meer games spelen en geld besparen dan je ooit zou doen als je zelfs maar enkele games los in de shop zou kopen. Als je echt gaat kijken hoe vaak je bepaalde games gaat gebruiken dan lijkt zo'n abo echt een stuk goedkoper, waar voor je geld.
Extra abonement zit de echte value meer in de gratis DLC. maar het online qua N64 kan wel leuk zijn voor de gein.
That being said, qua digitaal en retro kan je net zo goed emuleren toch

Ik zie de waarde niet echt van digitaal bezit zit niet echt veel verschil in imo, En dan ook nog als je er al langer inzit, het is met name toch het standaard spul dat ze erop zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 24-12-2023 21:32 ]
@Robolokotobo
Mijn excuses, wist niet dat het om de games ging die je bij je online abonnement krijgt!
Dacht om spul van de e-store….
Nee dat word idd even anders….
Hoewel ik de emulatie op de switch toch ook niet echt , je van het vind, mbt lag. Vind het echt bijna vergelijkbaar met de mini nes en mini snes…. Net zoveel lag….
Mijn mister heeft echt zoveel minder lag.(snac en 8 bit do snes controller set op 2.4) Deze werkt ook prima op snac voor de nes. Vind bepaalde games gewoon niet goed spelen daardoor, ze hebben mij teveel lag op de switch. Zowel bij nes als snes.. maar ben er ook erg gevoelig voor…..
De echte “pixel bevruchter games”, speel ik op de MISTer. Eigenlijk alle nes en snes games dus…
Gezien ik van platformers houd.
Mijn excuses, wist niet dat het om de games ging die je bij je online abonnement krijgt!
Hoewel ik de emulatie op de switch toch ook niet echt , je van het vind, mbt lag. Vind het echt bijna vergelijkbaar met de mini nes en mini snes…. Net zoveel lag….
Mijn mister heeft echt zoveel minder lag.(snac en 8 bit do snes controller set op 2.4) Deze werkt ook prima op snac voor de nes. Vind bepaalde games gewoon niet goed spelen daardoor, ze hebben mij teveel lag op de switch. Zowel bij nes als snes.. maar ben er ook erg gevoelig voor…..
De echte “pixel bevruchter games”, speel ik op de MISTer. Eigenlijk alle nes en snes games dus…
[ Voor 23% gewijzigd door PsYgHo op 24-12-2023 22:48 ]
Oké. Ja ik vind games op de NES en SNES Classic Mini wel goed speelbaar. Ik ben er dan ook aan gewend. Ik weet door pinball dat je kan wennen aan een beetje input delay. Zolang het maar niet te gek wordt. En uiteraard speelt zo'n Mister erg goed, want ook al kan je er aan wennen, hoe minder, hoe beter natuurlijkPsYgHo schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:40:
@Robolokotobo
De echte “pixel bevruchter games”, speel ik op de MISTer. Eigenlijk alle nes en snes games dus…![]()
![]()
Ik heb gister nog een GBA die zeven jaar niet aangestaan had van boven gehaald. Even mooi schoon gemaakt. Ging eerst niet aan. Alleen één keer brande de power led rood voor een halve seconde. de contactpunten voor de batterijen schoongemaakt. Geen idee of dat hielp. Maar ook even in een warm hoekje gelegd. Toen een paar keer aan en uit en verhip, hij bleef aan. Cartridge er in maar de game starte niet op. De contactpunten van de cartridge lezer schoon gemaakt. De game er weer in en gelukkig starte hij hem op
[ Voor 21% gewijzigd door Robolokotobo op 25-12-2023 21:45 ]
Belangrijkste is dat de input delay stabiel is. Speel regelmatig via remote play op mijn PS5. Dan krijg ik 66 ms extra delay, maar dat is eigenlijk heel goed te doen voor SP games. Je kan heel goed je timing aanpassen, maar dan moet de inputlag niet variëren natuurlijkRobolokotobo schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:33:
[...]
Oké. Ja ik vind games op de NES en SNES Classic Mini wel goed speelbaar. Ik ben er dan ook aan gewend. Ik weet door pinball dat je kan wennen aan een beetje input delay. Zolang het maar niet te gek wordt. En uiteraard speelt zo'n Mister erg goed, want ook al kan je er aan wennen, hoe minder, hoe beter natuurlijk
Dat klopt ook idd. Daar ben ik ook bekend mee door digital pinball. Als de delay de hele tijd hetzelfde is dan leer je de timing. Als het varieëert dan valt het niet te lerencold_as_ijs schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:48:
[...]
Belangrijkste is dat de input delay stabiel is. Speel regelmatig via remote play op mijn PS5. Dan krijg ik 66 ms extra delay, maar dat is eigenlijk heel goed te doen voor SP games. Je kan heel goed je timing aanpassen, maar dan moet de inputlag niet variëren natuurlijk
Heeft er al iemand ervaringen met de nieuwe RG35XX plus, de upgrade van de RG35XX, en eventuele upload van de nieuwste garlic OS?
Cititzen of Ladonia
:strip_exif()/f/image/wNRubQVbb4DezCjNf0foZq7a.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindelijk tijd gehad om m’n GBS control uit te proberen icm de PS2. Wat een geweldig beeld zeg! Had vorig jaar een kwalitatief goede SCART kabel gekocht om op een kleine CRT te gamen maar die begint helaas wat kuren te vertonen. Veel ringing artifacts, vermoedelijk toe aan een recap. Daar durf ik mijn vingers niet aan te branden dus dan maar een leuke scaler erbij.
De 480i content met motion adaptive deinterlacing is ongekend goed. Had bijna een HD retrovision component kabel van marktplaats geplukt toen ik erachter kwam dat de PS2 ook 480p via SCART aankan middels Sync on Green. Helemaal tevreden.
Verwijderd
Ben toch wel benieuwd naar je connecties. Producten nieuw in verpakking kom ik zelden tegendidado schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:46:
Ik ga door..
Een ongebruikte Aqua Playstation 2:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen extra connecties.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:32:
[...]
Ben toch wel benieuwd naar je connecties. Producten nieuw in verpakking kom ik zelden tegen
Gewoon geluk hebben dat je ze tegen komt en je het geld hebt om het te kopen. Voor €300 euro had ik met deze console een koopje vond ik zelf.
Ik had al willen vragen hoe de operatie om je nier te verwijderen was verlopen..didado schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:50:
[...]
Geen extra connecties.![]()
Gewoon geluk hebben dat je ze tegen komt en je het geld hebt om het te kopen. Voor €300 euro had ik met deze console een koopje vond ik zelf.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Deze heb ik ook een lange tijd lopen zoeken, uiteindelijk maar opgegeven, maar dam die is wel mooi wat je hebt gevonden. Nice man.didado schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:46:
Ik ga door..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een vraag waar jullie mij wellicht verder mee kunnen helpen.
Ik zou graag mijn SNES weer in gebruik nemen. Ik heb inmiddels een beamer aangeschaft, samen met een receiver. Deze zou ik daar graag op spelen, maar dan wel de zero-lag ervaring.
Ik heb het volgende:
Snes met model nr SNSP-001A(FRG) (lijkt volgens internet de 2-chip versie te zijn)
OSSC 1.8 aangeschaft (deze week binnen gekomen)
Super Nintendo PAL SNES RGB SCART PACKAPUNCH PRO CABLE met luma sync (deze week binnen gekomen, via)
Bestaande super nintendo Geel/Rood/Wit kabel
Samsung tv met scart en rgb en composiet aansluiting
Optoma UHD55 beamer
Denon AVR-X2800h
Mijn vaste opstelling is de Optoma UHD55 met Denon receiver. Hierop zou ik de snes graag werkend krijgen.
Vanavond de SNES aangesloten met de SCART PACKAPUNCH PRO CABLE met luma sync op de OSSC. Ik kreeg echter geen beeld (Juiste source geselecteerd AV1 RGBS), maar krijg de melding 'no sync'. Omdat ik op dat moment niet wist in welk deel het probleem zat, heb ik mijn oude TV van zolder gehaald, en daar de SNES met de scart kabel aangesloten op de TV. TV detecteert source, maar geeft zwart beeld (lijkt wel dat hij input krijgt, dus geen no signal melding oid.). Vervolgens geprobeerd om met de oude super nintendo composiet kabel op de TV aan te sluiten, wordt wederom gedetecteerd, maar geen beeld (wel input, alleen zwart, geen no-signal melding). Deze snes heb ik overigens nooit aangesloten gehad op deze TV.
Hoe weet ik nu welk probleem de bottleneck is? Mijn conclusie zou zijn: Alles lijkt te wijzen naar de SNES zelf?
Ik zou graag mijn SNES weer in gebruik nemen. Ik heb inmiddels een beamer aangeschaft, samen met een receiver. Deze zou ik daar graag op spelen, maar dan wel de zero-lag ervaring.
Ik heb het volgende:
Snes met model nr SNSP-001A(FRG) (lijkt volgens internet de 2-chip versie te zijn)
Super Nintendo PAL SNES RGB SCART PACKAPUNCH PRO CABLE met luma sync (deze week binnen gekomen, via)
Optoma UHD55 beamer
Denon AVR-X2800h
Mijn vaste opstelling is de Optoma UHD55 met Denon receiver. Hierop zou ik de snes graag werkend krijgen.
Vanavond de SNES aangesloten met de SCART PACKAPUNCH PRO CABLE met luma sync op de OSSC. Ik kreeg echter geen beeld (Juiste source geselecteerd AV1 RGBS), maar krijg de melding 'no sync'. Omdat ik op dat moment niet wist in welk deel het probleem zat, heb ik mijn oude TV van zolder gehaald, en daar de SNES met de scart kabel aangesloten op de TV. TV detecteert source, maar geeft zwart beeld (lijkt wel dat hij input krijgt, dus geen no signal melding oid.). Vervolgens geprobeerd om met de oude super nintendo composiet kabel op de TV aan te sluiten, wordt wederom gedetecteerd, maar geen beeld (wel input, alleen zwart, geen no-signal melding). Deze snes heb ik overigens nooit aangesloten gehad op deze TV.
Hoe weet ik nu welk probleem de bottleneck is? Mijn conclusie zou zijn: Alles lijkt te wijzen naar de SNES zelf?
Lijkt mij dat de snes dan stuk is. want je hoeft helemaal niet veel te doen om met composiet of scart beeld te krijgen. het is geen antenne signaal waar je het kanaal moet zoeken. het is gewoon in een keer.Convirion schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:31:
Ik heb een vraag waar jullie mij wellicht verder mee kunnen helpen.
Ik heb het volgende:
Optoma UHD55 beamer
Denon AVR-X2800h
Als je het enkel op je moderne tv had getest dan lag het wellicht aan de tv als je enkel digitale signalen hebt. Maar als het zelfs op een oude tv niet werkt, lijkt mij dat de snes dan defect is. wellicht slechte voeding, kan ook iets aan het moederbord zijn. of gewoon vuiligheid binnenin.
Ik neem aan dat je de snes wel hebt staan testen met een spel erin? want zonder spel heb je volgens mij niks qua beeld. is niet zoals een ps1/2 of gamecube die een startscherm hebben zonder disk.
[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 29-12-2023 22:50 ]
Hij doet het. Je laatste opmerking zette me aan het denken. Ik herinnerde me dat ik dit ooit ook wel eens gehad heb met de SNES vroeger. Soms krijg je met de SNES een zwart scherm bij het starten. En ondanks dat het afgeraden wordt, helpt het wel eens met het blazen van de cardridge. Thanks voor het meedenken
Ga je hem zelf wel gebruiken?didado schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:46:
Ik ga door..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alles wat ik hier upload blijft in dezelfde conditie zolang het kan. Dus ik ga deze niet gebruiken.
Verwijderd
Het is hier al herhaaldelijk voorbij gekomen maar, nog een keertje voor de nieuwkomers. Wattenstaafje s en isopronol hoort bij de standaard uitrusting van de retro gamerConvirion schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:03:
Hij doet het. Je laatste opmerking zette me aan het denken. Ik herinnerde me dat ik dit ooit ook wel eens gehad heb met de SNES vroeger. Soms krijg je met de SNES een zwart scherm bij het starten. En ondanks dat het afgeraden wordt, helpt het wel eens met het blazen van de cardridge. Thanks voor het meedenken
En er is een meme van gemaakt:didado schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:46:
Ik ga door..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://9gag.com/gag/aA08389
Ja dat ben ik zelf. 😉Softmore schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:13:
[...]
En er is een meme van gemaakt:
Ik zit met de naam DivOveR op Reddit, Imgur en soms ook op 9GAG. Gewoon omdat het kan.
Je vergeet de gum!Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:06:
[...]
Het is hier al herhaaldelijk voorbij gekomen maar, nog een keertje voor de nieuwkomers. Wattenstaafje s en isopronol hoort bij de standaard uitrusting van de retro gamer
Die hoort ook in dat setje
Verwijderd
Ik ben bekend met het principe maar, eigenlijk nooit nodig gehad. Tot zover ook 2x een cart gehad die het echt niet doet. Eentje had een duidelijke scheur in de pcb (zat ook pindakaas in de behuizing)cold_as_ijs schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:36:
[...]
Je vergeet de gum!
Die hoort ook in dat setje
Voor verdere context de eerste was Tetris voor de Gameboy en de andere is dkc 2 voor de snes. Daar ga ik binnenkort wel weer een poging mee wagen. Hij is namelijk verder wel puntgaaf en vind het zonde om hem weg te gooien.
Een meme? Ik zie alleen een plaatje met dezelfde foto's, of mis ik wat?Softmore schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:13:
[...]
En er is een meme van gemaakt:
@Verwijderd heb de gum al meerdere keren moeten gebruiken. Weet niet of het komt door de sega zelf, maar keertje met de gum eroverheen en mijn net aangekochte carts werkten weer
Hallo allen,
Is er iemand hier die tegen betaling op mijn Videopac G7000 een RCA aansluiting kan solderen?
Of weet waar ik dit kan laten doen?
Dank alvast!
Is er iemand hier die tegen betaling op mijn Videopac G7000 een RCA aansluiting kan solderen?
Dank alvast!
| Losing my religion |
Verwijderd
Zijn hier genoeg mensen met de skills. Ik denk dan aan een @LoCuTuS2000 of @Tux3.14 maar, heb je ook al de onderdelen in huis? Zie zo ff geen kant en klare printjes hiervoor, hoewel de variant voor de atari 2600 ook wel zou moeten werken.tzeunis schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:19:
Hallo allen,
Dank alvast!
Je kan ook het balletje even opgooien in het EL-kroeg topic misschien dat je daar meer respons krijgt
Volgens mij stelt dat niet zo veel voor. Waar ergens in het land bevind jij je?tzeunis schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:19:
Hallo allen,
Dank alvast!
Verwijderd
Mensen de beste wensen voor 2024! Dat er nog leuke dealtjes gevonden mogen worden maar, vooral natuurlijk ook veel speelplezier.
Dank voor je reactie! Het onderdeel is hetzelfde als die voor de Atari 2600 mod bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:16:
[...]
Zijn hier genoeg mensen met de skills. Ik denk dan aan een @LoCuTuS2000 of @Tux3.14 maar, heb je ook al de onderdelen in huis? Zie zo ff geen kant en klare printjes hiervoor, hoewel de variant voor de atari 2600 ook wel zou moeten werken.
Je kan ook het balletje even opgooien in het EL-kroeg topic misschien dat je daar meer respons krijgt
| Losing my religion |
Ik woon bij Tiel in de buurt.Seroczynski schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:52:
[...]
Volgens mij stelt dat niet zo veel voor. Waar ergens in het land bevind jij je?
| Losing my religion |
Dat ks redelijk dichtbij. Heb je een link naar de instructies van de exacte mod? Eventueel via DM mag ook.
Hier ook genoeg soldeer ervaring , en mod ervaring.. ik zit in Drenthe.
Machtig mooi apparaat zegdidado schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:46:
Ik ga door..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hou ‘m maar in die staat!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.