Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
koelebobes schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:39:
[...]

De 75 euro Wii U kocht ik 3 dagen nadat de switch uit kwam en zoals ik zei werd die aangeboden als een Wii :P dus dat was makkelijk

De 12,50 Wii U lag op de kleedjesmarkt met 4 spellen erbij voor 20 euro en na een little negotiation mocht die mee voor 12,50

De Zwarte Wii U 32gb heb ik van een kameraad gekregen, met een boxed Pokemon Leaf Green erbij... O+

Je moet echt mazzel hebben
Dit inderdaad. Houd MP een beetje bij, kijk op FB marketplace en dergelijke.
Er zijn genoeg mensen die denken dat de Wii U gewoon een zwarte Wii is, niks meer en niks minder. Die kijken even wat een Wii kost op MP: oh, 30 euro maar? Laat ik 'm er ook maar opzetten voor zo'n bedrag.
Je moet wel gewoon gelijk toeslaan: niet bieden, gewoon contact opnemen en gelijk zeggen: voor X bedrag haal ik 'm vandaag nog op. Hoef 'm niet werkend te zien.

Zo sla je snel toe is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik dat nog niet mee gemaakt met Wiiu.
100 euro is gangbaar, maar als je goed doet wel met een lading games, pro controller en wat Wii motes.
Voorest opletten dat het tochscreen pennetje er bij zit (anders via alie wel los te koop), geen grote beschadigingen en dat joysticks niet driften (al komt bij Wiiu bijna niet voor).
Testen is heel makkelijk doordat je geen extern scherm nodig heb. Enkel 1 a 2 stopcontacten en een game disc.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
EMP schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:54:
Vandaag ga ik weer voor het eerst in lange tijd naar een retro game beurs, deze keer in Hengelo!

Ik heb mijn excel lijst met wat ik heb en wat ik zoek op mijn telefoon weer geupdate... echter...

Gebruiken jullie een app/site om je games bij te houden? Zoals Discogs voor LP's en MyAnimeList voor Anime?

Ik heb een paar jaar geleden er een paar geprobeerd maar niets vond ik echt lekker werken toen. Te duur, bloaty, niet flexibel etc.

En ga ik vandaag nog andere tweakers tegen komen?
ik ben zelf afgelopen weekend overgegaan van excel naar pricecharting (PRO) puur omdat ik wil weten wat mijn verzameling waard is voor de verzekering en dat word nog een leuke ben ik bang.

Opzich werkt pricecharting goed maar een boel staat er niet op of heeft geen prijzen gekoppeld dus moet ook zelf een boel nieuwe artikelen toevoegen.

Ook vind ik de interface zowel in de browser als de app een beetje jaren 90 maar goed dat past wel weer bij de retro games :)

Zelf trouwens dit weekend twee mooie vondsten gehad op 2 lokale sport clubs die een rommelmarkt hielden en dus ingezamelde spullen verkochten van hun leden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu4zZKw6o9gz7-HZXtxTgfKK5LU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKNnqWQdm1TzliQkB7y40Prd.jpg?f=fotoalbum_large

Deze hele bananen doos incl. Spinnen voor 5 euro ze wilde 0.10 cent per spel maar ik dacht hup alles meenemen voor 5gingen ze mee akkoord.
Incl. Een werkse snes console en ongeveer 20 games met boekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZxJxzKDwfmmpXGghfNlWWZPfpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CflFAtPp0jvKX4uyTGHREso.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr-8PMEA-pA4DEuspTAO36u5MEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZV1C1sCpKadBl6ZMgS7IhTPS.jpg?f=fotoalbum_large

Ook weer 0.20 cent per cd wilde ze hebben dus ik zeg voor 3 euro neem ik de hele bak.
Alle klassieke cd,s eruit gehaald en ze gingen akkoord :)

Mag dus niet klagen en mazzeltjes bestaan nog!

[ Voor 54% gewijzigd door copywizard op 01-11-2023 09:19 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:03:
Zelf heb ik dat nog niet mee gemaakt met Wiiu.
100 euro is gangbaar, maar als je goed doet wel met een lading games, pro controller en wat Wii motes.
Voorest opletten dat het tochscreen pennetje er bij zit (anders via alie wel los te koop), geen grote beschadigingen en dat joysticks niet driften (al komt bij Wiiu bijna niet voor).
Testen is heel makkelijk doordat je geen extern scherm nodig heb. Enkel 1 a 2 stopcontacten en een game disc.
Mijn eerste Wii U heb ik ook voor 130 euro oid gekocht op MP hoor :) Ik wou 'm gewoon heel graag hebben. Voor de 2de gewoon geduld gehad: afgelopen vrijdag zag ik in eens een add staan: gelijk toegeslagen en zondag opgehaald.

Ik zit bijna elke dag wel even hooguit 5 minuten op MP en eBay. Op een gegeven moment vind je er wel handigheid in om snel dingen toe zoeken/filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:45
Wat een koopjes allemaal. Volgens mij was ik zo'n €300 kwijt voor mijn Wii U. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
WiiU Mariokart bundel heb ik nieuw gekocht toen die net uit was.

Jaar geleden de ZombiU bundel 2dehands gekocht voor 100€, boxed maar helaas zonder inlays (mocht iemand me hieraan kunnen helpen zou ik dat ten zeerste appreciëren ;) )

Een derde losse WiiU gratis verkregen, maar die reboot constant tss de 30 en 60 seconden na opzetten. Nog geen oplossing voor gevonden jammer genoeg. Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag!

[ Voor 15% gewijzigd door Bruiser op 01-11-2023 09:58 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Josefien schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:46:
Is het mogelijk om binnen Europa een vervangende multi-AV connector voor een PS2 RGB-kabel te kopen?

Zo'n connector (https://console5.com/stor...om-rgb-cables-repair.html), maar dan geen dure USA-import :X Op Aliexpress hebben ze 'm ook, maar dan duurt het 4-8 weken :'(

Dit is de enige PS2 RGB-kabel die ik heb waarvan de bedrading van goede kwaliteit is (mini coax voor de RGB-lijnen i.p.v. losse draadjes). Maar daarvan zijn nu dus pinnen afgebroken in de AV-connector.

Een andere (goedkope) kopen levert vaak kabels op die intern uit losse draadjes bestaan en de duurdere hebben vaak niet het AV-blokje halverwege de kabel (die ik nodig heb om een audiokabel naar de versterker te trekken). Daarom wil ik de mijne graag repareren.

[Afbeelding]
AV Connector openbreken en nieuwe connectoren er aan solderen is geen optie?

En anders zijn er nog wel scart blokken te vinden die je tussen de PS2 scart kabel en de TV plugt, met audio out tulp pluggen er in. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtcbF9cUjLYIQGWZytkvgBAObVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cn2wWaWBp02HxSQUQrn8tiNt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Wbt betreft het bijhouden van de collectie gebruik ik pricecharting (gratis account), Retro Game Collector (ios app) en ik hou in een excel bij wanneer, wat, waar en voor hoeveel ik iets heb gekocht.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een paar maanden geleden kwam een collega naar me toe met de vraag "jij spaart toch videogames?"

Dus ik ja zeker heb je wat leuks?

Nou ja me broertje misschien wel ik neem het wel mee

Enkele dagen later nam ze dit mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-vd7VHpNy4Zqayn3pjU639weQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVOGLi13lDdHzg6BdzooJQHu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LN29SI4cGpbR_Bk3LvZ1gc0Nr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnlBsmpLQ6A1x5ELgVs0VJIf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dALfYSAWArlEsQlrPhKu4-gN7BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4J6tJDng7mXkNwsiuw6s923a.jpg?f=fotoalbum_large

Een gloed nieuwe snes in doos nooit gebruikt hebben ze ooit gehad van een kennis in de jaren 90 maar ze hadden er al een dus deze is op zolder beland.

Nooit aangeraakt :) alleen de omdoos van killer Instinct is niet zo mooi meer en die flappert heeft er dus voor die hem mee gaf aan zijn zus erop geschreven met een permanent marker :( kon wel janken.

Maar goed ondanks dat nog een Xbox classic en Xbox 360 in doos erbij voor 180 euro vond ik geen slechte deal.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
copywizard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:33:
Een paar maanden geleden kwam een collega naar me toe met de vraag "jij spaart toch videogames?"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een gloed nieuwe snes in doos nooit gebruikt hebben ze ooit gehad van een kennis in de jaren 90 maar ze hadden er al een dus deze is op zolder beland.

Nooit aangeraakt :) alleen de omdoos van killer Instinct is niet zo mooi meer en die flappert heeft er dus voor die hem mee gaf aan zijn zus erop geschreven met een permanent marker :( kon wel janken.

Maar goed ondanks dat nog een Xbox classic en Xbox 360 in doos erbij voor 180 euro vond ik geen slechte deal.
DAT is mazzel hebben :D

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23
copywizard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aah ja de SNES als ik het goed heb is in die generatie het aantal standaard controller van 2 naar 1 terug gegaan.
in ieder geval de eerste SNES die wij hadden(die gestolen is bij een inbraak toen ik klein was :( ) had er standaard 2. de vervangende had er maar 1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Mijn on-topic post. Een maand of 2 geleden een pre-order voor de RetroBit Hall Effect Analoge Stick voor de N64 controller geplaatst. Nu eindelijk verstuurd oOo

Het betreft deze: https://www.zedlabz.com/c...style-pre-order-retro-bit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AlM6s8MgqWYfqLOS0zErOn_fZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2SnG5rgh1MuAAk4jZ8apc8r8.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Tux3.14 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:36:
Mijn on-topic post. Een maand of 2 geleden een pre-order voor de RetroBit Hall Effect Analoge Stick voor de N64 controller geplaatst. Nu eindelijk verstuurd oOo

Het betreft deze: https://www.zedlabz.com/c...style-pre-order-retro-bit
[Afbeelding]
Ik heb de 8Bit stick. Als dit op dezelfde manier inbouwt, was het niet heel moeilijk.
Stick werkt goed, alleen is het een gamecube stijl stick. Vindt ik persoonlijk niet super erg.
Maar voor de puristen is het jammer dat geen n64 stijl is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vrietje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:15:
[...]

Ik heb de 8Bit stick. Als dit op dezelfde manier inbouwt, was het niet heel moeilijk.
Stick werkt goed, alleen is het een gamecube stijl stick. Vindt ik persoonlijk niet super erg.
We hebben nog altijd onze eigen Nederlandse de Zwitserse Steel Sticks 64 8) Zijn alleen vrij aan de prijs helaas..

Edit: Ik heb dit project jaren geleden gevolgd en dacht altijd dat het een Nederlander was.

[ Voor 10% gewijzigd door Seroczynski op 01-11-2023 16:30 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
[...]

Je bedoelt de stick van 8BitDo?
Ik dacht dat ie alleen compatible zou zijn met hun N64 mainboard. Kan dus kennelijk ook op de normale N64 controller mainboard?
Heb zelf trouwens ook bewust voor de Gamecube stijl gekozen hoor, vind ik een stuk fijner :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Tux3.14 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:25:
[...]

Je bedoelt de stick van 8BitDo?
Ik dacht dat ie alleen compatible zou zijn met hun N64 mainboard. Kan dus kennelijk ook op de normale N64 controller mainboard?
Heb zelf trouwens ook bewust voor de Gamecube stijl gekozen hoor, vind ik een stuk fijner :)
Ik vergat idd het do erg achter te zetten . Of het moet autocorrect geweest zijn.
Maar die werkt idd gewoon met het normale n64. Moet wel zeggen dat de communicatie daar niet 100 procent duidelijk over was

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:53
davince72 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:46:
Toch weer oude meuk aan collectie toegevoegd😊 (ja Mario is ook alweer van 2017) Helaas is MSX geen goedkoop platform om voor te sparen😂
[Afbeelding]
Leuk om te lezen dat er nog msx verzamelaars zijn.

Nooit een msx gehad, maar bij vriendjes nemesis 2 en salamander gespeeld.
Zelf nu bezig om de gradius collectie compleet te krijgen, boxed met handleiding. Gewoon omdat het kan, daarbij gezegd dat is helemaal niet zo eenvoudig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZl8C6-pJ_KVX3zKK8UUDN7kZgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJCggQ3Q6EhVnP2Za2SM3jW9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38
Tux3.14 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:36:
Is dit ongeveer hetzelfde als de N64 Stick Converter PCBs van 10 jaar terug? Heb die, met GameCube style sticks toen ingebouwd in mijn N64 controllers, omdat die pookjes altijd stuk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
drakiesoft schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:26:
[...]

Leuk om te lezen dat er nog msx verzamelaars zijn.

Nooit een msx gehad, maar bij vriendjes nemesis 2 en salamander gespeeld.
Zelf nu bezig om de gradius collectie compleet te krijgen, boxed met handleiding. Gewoon omdat het kan, daarbij gezegd dat is helemaal niet zo eenvoudig.

[Afbeelding]
Oh dit is wel heel vet! Big boxes, mini’s alle varianten👍 ja is niet eenvoudig die MSX , ik zou salamander en Nemesis 3 nog wel willen.
En eigenlijk hoort space manbow ook nog bij de Gradius familie toch ? Begin maar te sparen dan😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:53
davince72 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:02:
[...]

Oh dit is wel heel vet! Big boxes, mini’s alle varianten👍 ja is niet eenvoudig die MSX , ik zou salamander en Nemesis 3 nog wel willen.
En eigenlijk hoort space manbow ook nog bij de Gradius familie toch ? Begin maar te sparen dan😂
Space manbow, idd die wisselt voor €400+ van eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05

koelebobes

Wen BTC €100K

[...]

Is dit een goede replacement voor een N64 stick die minder snel kapot gaat? Ik heb op dit moment 5 controllers met kapotte sticks liggen door Mario Party avonden xD

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 19:44
koelebobes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:48:
[...]

Is dit een goede replacement voor een N64 stick die minder snel kapot gaat? Ik heb op dit moment 5 controllers met kapotte sticks liggen door Mario Party avonden xD
Je kan ook onderdelen vervangen waardoor je wel je originele sticks kan houden.

In de controller zitten wat zwarte houdertjes die de joystick op zijn plaats houden (en de positie doorgeven aan een sensor). Die kan je vrij eenvoudig vervangen.

Het slijt wel sneller dan zo'n GameCube stick, maar je behoudt de originele look/feel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
PluueeR schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:41:
[...]

Is dit ongeveer hetzelfde als de N64 Stick Converter PCBs van 10 jaar terug? Heb die, met GameCube style sticks toen ingebouwd in mijn N64 controllers, omdat die pookjes altijd stuk waren.
Die converter PCB's zien er meer uit als ombouw kitjes :) . De stick van RetroBit is een kant en klare oplossing, tevens ook gebaseerd op Hall Effect Sensoren. Lijken mij 2 verschillende oplossingen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PluueeR schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:41:
[...]

Wow, check deze knappe man in dat topic dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Nice!

Ik heb volgens mij de 2.2 PCBs, heb nooit een firmware upgrade gedaan, is dat nog aan te raden? Bij de games die ik speel merk ik weinig problemen. Maar beter is altijd.... beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PluueeR schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:12:
[...]

Nice!

Ik heb volgens mij de 2.2 PCBs, heb nooit een firmware upgrade gedaan, is dat nog aan te raden? Bij de games die ik speel merk ik weinig problemen. Maar beter is altijd.... beter.
Je kan het verschil dat het voor mij maakte zien in de post die ik had gelinkt. Was vrijwel essentieel dat ik de update uitvoerde.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36
Ik zag dit shirt op internet te koop staan een tijdje geleden. Het bleef maar knagen en uiteindelijk de knoop doorgehakt en besteld. En hij is net binnen gekomen. :*)

Daar gaat m'n Megadrive hartje wel sneller van kloppen. Het MD logo is trouwens in van dat 'glow in the dark' spul. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYjRX_qFDle5-nM3lnu3esCi3dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vT2Qg7jQS0ctR0kRp6F8N2zT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vandaag is mijn Master System telefoon tasje van Zara bezorgd. Ook mooi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:08:
Vandaag is mijn Master System telefoon tasje van Zara bezorgd. Ook mooi!
Ja, en een foto zou nog leuker zijn ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Ik wilde niet te veel reclame maken, maar omdat je zo aandringt, hierbij een linkje en foto :).

https://www.zara.com/nl/n...tem---sega-p11481230.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jO8lVwsdzD2w-U5m1P8G1_Bzfxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mFMh6JYfG84GfH080jGf6md.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Het is een aardig groot tasje. Alle formaten telefoons passen daar zeker in. Mijn new 3ds XL snes edition past er ook mooi in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36
Slogra schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:45:
Ik wilde niet te veel reclame maken, maar omdat je zo aandringt, hierbij een linkje en foto :).

[Afbeelding]
Heel cool! En dat voor Zara! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

wauskoek schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:47:
[...]

Heel cool! En dat voor Zara! :D
En dat je hem kan bestellen. De winkel ga ik liever niet in. Het lijkt wel een polikliniek met al die glanzend witte oppervlakken, en bij behorende verlichting... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Tux3.14 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:25:
[...]

AV Connector openbreken en nieuwe connectoren er aan solderen is geen optie?

En anders zijn er nog wel scart blokken te vinden die je tussen de PS2 scart kabel en de TV plugt, met audio out tulp pluggen er in. Zoiets:
[Afbeelding]
De connector heb ik opengemaakt en de draden zijn gekrompen aan de pinnen. En juist die pinnen zijn afgebroken (of beter gezegd, het veertje wat contact moet maken), vervangende lijken nergens bestelbaar. Behalve dus een hele connector van AliExpress.

Die SCART blokken waar je de audio van af kan tappen kende ik echter nog niet :o Ik moet kijken of dat fysiek ook past op de SCART splitter waar het in moet, zo ja moet dat de oplossing worden als een kabel met geïntegreerd AV blokje niet te vinden is.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 06-11-2023 12:12 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:06
Ziet er gezellig uit, hoop misschien ook een keer erbij te mogen zijn.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Mijn nieuwe Gamecube BladeGC controllers van Retro Fighters zijn vandaag aangekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ugyvb-6foI9vonvuDZwKu0c0XTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xo6nMBY1ILctznZNU02u4N7X.jpg?f=fotoalbum_large

Was van plan om de BattlerGC controller ook te nemen, maar die was uitverkocht. Voorlopig de Wavebird dan maar blijven gebruiken voor de games die een analogue stick vereisen.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:07:
[...]

Ziet er gezellig uit, hoop misschien ook een keer erbij te mogen zijn.
In Q1 2024 komt er waarschijnlijk eentje ^^
Dit keer is het aan @Petje72 en @Verwijderd (heeft helaas een onterechte ban :( ) om er 1 te organiseren. Er zijn 2 Telegram groepen - eentje waar we gewoon kletsen over Retro/Tech en soms andere zaken, en de andere vooral over toekomstige meetings. Als je lid wil worden stuur maar een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:11:
Mijn nieuwe Gamecube BladeGC controllers van Retro Fighters zijn vandaag aangekomen:

[Afbeelding]

Was van plan om de BattlerGC controller ook te nemen, maar die was uitverkocht. Voorlopig de Wavebird dan maar blijven gebruiken voor de games die een analogue stick vereisen.
Bij Dragonbox is de oranje wel op voorraad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Tux3.14 schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:18:
[...]

In Q1 2023 komt er waarschijnlijk eentje ^^
Dit keer is het aan @Petje72 en @Verwijderd (heeft helaas een onterechte ban :( ) om er 1 te organiseren. Er zijn 2 Telegram groepen - eentje waar we gewoon kletsen over Retro/Tech en soms andere zaken, en de andere vooral over toekomstige meetings. Als je lid wil worden stuur maar een PM.
2024 bedoe je :P

Ik heb nog geen Telegram, maar zal er binnenkort eentje aanmaken en me dan melden,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:42:
[...]

2024 bedoe je :P

Ik heb nog geen Telegram, maar zal er binnenkort eentje aanmaken en me dan melden,
2024 inderdaad, thanks :+
Prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
[...]

Ah, is er ook een Telegram om gewoon wat te kletsen?
Dan moet ik even een PM sturen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Ekfad schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:06:
[...]

Ah, is er ook een Telegram om gewoon wat te kletsen?
Dan moet ik even een PM sturen. :)
Zekers. Stuur maar een PM.

Onderstaande leden zitten er in.

JacobsT
Cold_as_ijs
Seroczynski
Petje72
Tux3.14
Eymas
Davince72
Vuikie
ghost babel
Sagat
Ricepuppet
Exorcist
Wauskoek
GVL
Whizzy
Rikoos
3style

Er zijn trouwens dagen dat het over de 100 berichten gaan. Vooral de 50+ mensen hebben daar wat moeite mee :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PluueeR
Is wel een reden om Telegram weer te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bruiser schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:11:

[Afbeelding]

Nice, en hoe is de kwaliteit? Wilde er ook eentje proberen. Deze hebben wel rumble itt de Wavebirds, dat is wel een groot selling point voor mij.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:26:
[...]

Nice, en hoe is de kwaliteit? Wilde er ook eentje proberen. Deze hebben wel rumble itt de Wavebirds, dat is wel een groot selling point voor mij.
Ik hoop ze komend weekend eens deftig te kunnen testen. Zowel op een Gamecube als op de Switch.

Eerste indruk: ze voelen degelijk aan, maar het plastiek is duidelijk geen Nintendo kwaliteit. Ook de kleur is afwijkend tov het Indigo/Orange van Nintendo.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:17:
[...]

Zekers. Stuur maar een PM.

Onderstaande leden zitten er in.

JacobsT
Cold_as_ijs
Seroczynski
Petje72
Tux3.14
Eymas
Davince72
Vuikie
ghost babel
Sagat
Ricepuppet
Exorcist
Wauskoek
GVL
Whizzy
Rikoos
3style

Er zijn trouwens dagen dat het over de 100 berichten gaan. Vooral de 50+ mensen hebben daar wat moeite mee :+
:o daarom is het hier zo rustig...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHsQG7OS0C94dy6JAgVVLAJzjC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjFz6FwjV9Qc6NLLbTDkcvYS.jpg?f=fotoalbum_large

De Virtual Ribbon voor mijn Virtual Boy is aangekomen. Nu nog de durf vinden om er effectief aan te beginnen :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:39:
[...]

:o daarom is het hier zo rustig...
Nou, de Telegramgroep bestaat al meer dan een jaar :P
De oorzaak is dat er mensen (onterecht imo) een ban hebben gekregen die o.a. actief waren in dit topic, of zijn weg gejaagd door het moderatie beleid.
Hier was recentelijk ook 2 pagina's aan posts verwijderd door @BM , zonder tekst en uitleg waarom.
Wel jammer, want het valt mij op dat dit prachtige topic ook steeds rustiger word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
Ja, hier ben ik het ook mee eens met @Tux3.14 Dit gedrag zie ik ook in andere threads waar ik in mee aan het lezen ben. Als ze zo door blijven modereren, ben ik bang dat Tweakers geen lang leven is beschoren...

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Om iets te doen aan het weinig posten. Niet helemaal retro gaming maar dit is wel mijn nieuwste aanwinst, een barconet ADVM20 BVM. Deze kwam voorbij op MP voor een vrij lage prijs en @Ricepuppet was zo vriendelijk om hem voor mij op te pikken, nogmaals dank daarvoor. Het was niet alleen de prijs waardoor hij interessant is, maar ook het feit dat deze gewoon 16:9 en 720p (schijnbaar ook 1080p) ondersteund. Helaas wel allemaal via SDI. Deze week even getest met een HDMI SDI converter, maar helaas op meerdere manieren krijg ik het niet aan de gang. Het scherm klaagt over no sync. Wel even kunnen testen via composiet, daar ziet het beeld er al fantastisch uit. Nu zou je denken jammer maar helaas, maar toevallig kwam ik dit artikel tegen https://immerhax.com/?p=871#respond
Dus heb nog een leuk mod projectje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_kg6a8W7hyR0WkpiSHeqewc8vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXDxGv7KD9GlE4n1dMtCRqdX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjY3lhLnW_GON3gzBShzov0st98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CczdpnjelCeM4VPHQQQQV4ht.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-z5d0VDL7yUWpc7HYu7jKGEaIwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baqSNO77t1SBE2uZHNw7F15W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrVTTuAhBqyLtxc4sA1tKfiOqOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ntSSGxDI0LTsJnDvNo5Y0Oo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YyZWSgLRk3Kz_ul30GlHiiJNRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJMElAehLq5lhg2xXwT5ntIe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VC-97udr46o8JLEvZ9h5HxkPhW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFx43DTFS0Y5HcaNyGu3OhJi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hzg6HTbnz4azi3cDhRr74jIc_y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCFzFWMIlZEcmb5CjSzYuVdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:37:
Om iets te doen aan het weinig posten. Niet helemaal retro gaming maar dit is wel mijn nieuwste aanwinst, een barconet ADVM20 BVM. Deze kwam voorbij op MP voor een vrij lage prijs en @Ricepuppet was zo vriendelijk om hem voor mij op te pikken, nogmaals dank daarvoor. Het was niet alleen de prijs waardoor hij interessant is, maar ook het feit dat deze gewoon 16:9 en 720p (schijnbaar ook 1080p) ondersteund. Helaas wel allemaal via SDI. Deze week even getest met een HDMI SDI converter, maar helaas op meerdere manieren krijg ik het niet aan de gang. Het scherm klaagt over no sync. Wel even kunnen testen via composiet, daar ziet het beeld er al fantastisch uit. Nu zou je denken jammer maar helaas, maar toevallig kwam ik dit artikel tegen https://immerhax.com/?p=871#respond
Dus heb nog een leuk mod projectje

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beyond good and evil _/-\o_ zo jammer dat deel 2 een duke nukem forever verhaal lijkt te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Daar wordt je gelijk blij van om die game weer te zien. Helaas deel 2 komt ooit (laten we het hopen)

Maar goed wat een geweldige game is dat zeg. heb er nu al om meerdere consoles. Eerste gamecube toen ps3 remaster en die is wel heel mooi ook echt een game die prima oud geworden is. Zelf de nederlandse vertaling was zo slecht nog niet. Natuurlijk Engels is bijna altijd beter maar slecht was ie niet.

Maar echt dood lijkt het niet te zijn er wordt naar het schijnt dus serieus aan gewerkt. https://www.techradar.com...s%20slightly%20concerning.
Plus dan moet ik weer console kopen.

Maar goed net wel de switch toegevoegd (en nee het is geen retro) maar genoeg oudere games op spelen zoals zelda van de wii :) Kon het totaal niet worden met die wii mote. Plus sinds er geen normale zelda gaat uitkomen meer moeten we het houden op de classics en die weer doorwerken.

[ Voor 42% gewijzigd door MeZZiN op 09-11-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Weet iemand nog of de N64 advanced kit ergens beschikbaar is? En zo niet of er goede alternatieven zijn om een Japanse N64 aan te sluiten op een VGA monitor. Alvast bedankt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wie heeft er hier een ban? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Welkom terug O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Hoezo had je een ban :/ ?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mocht niet op de man spelen op de frontpage. Maar als ik de reacties daar tegenwoordig lees dan behoud ik mij ook van het reageren. Dus zal alleen nog in dit forum reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
@Verwijderd welkom terug!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwF1saKaCBt0ckAZtjfAoqmNOqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXUl6gpo3qODty7xndMFDwTl.jpg?f=fotoalbum_large

Liep net op de Haagse markt, kraam vol electronica (grotendeels troep, aliexpress bluetooth speakers etc). Maar dit lag er ook. De 8bitdo Neo Geo controller en muis heb ik voor 5 euro per stuk meegenomen. Na wat graven tussen de doosjes kwam er een Hitbox tevoorschijn die ik voor een tientje meekreeg. Sinterklaas is vroeg dit jaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Die prijzen lijken geen zuivere koffie als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

BarôZZa schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:42:
[Afbeelding]

Liep net op de Haagse markt, kraam vol electronica (grotendeels troep, aliexpress bluetooth speakers etc). Maar dit lag er ook. De 8bitdo Neo Geo controller en muis heb ik voor 5 euro per stuk meegenomen. Na wat graven tussen de doosjes kwam er een Hitbox tevoorschijn die ik voor een tientje meekreeg. Sinterklaas is vroeg dit jaar :p
OOOH de 8bitdo muis, die wil ik al een tijdje hebben, de reviews zijn verschrikkelijk maar hij is zo lekker retro op de desk

BTC €94.837,08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
Vrietje schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:23:
Die prijzen lijken geen zuivere koffie als je het mij vraagt.
Volgens mij hadden ze een paar containers met random geweigerde internet pakketjes oid opgekocht. Lag echt van alles tussen en alles ging voor een vaste prijs weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Die snk controller zalig, clicky is wicked.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BarôZZa
elsympatico schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:26:
Die snk controller zalig, clicky is wicked.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaxGLDRF94O59wtHfKaAYsP9sI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aSVdfzeE4OfSCB5AK2TFoU4.jpg?f=fotoalbum_large

Clicky microswitches ftw. Controller is inderdaad heerlijk voor vechtspellen, elke kwart/halve cirkel voelt lekker.

Ergens wel zonde dat dit nooit de standaard is geworden in plaats van D-pads.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
Kan ik trouwens hier iemand blij mee maken? Een DexDrive waarmee je op een oldskool pc (of creatieve andere manier) je N64 memory card kan backuppen/uitlezen/beschrijven. Ooit decennia geleden online besteld met een van de eerste online currencies, beenz: Wikipedia: beenz.com

Ik denk 1x gebruikt :p

Gratis voor een Tweaker, liefst ophalen in Den Haag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/og0MWK6qb4HWwNVOWNIhHuLSCrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wW37dBkk6qyksus89zpW1pj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

BarôZZa schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]

Clicky microswitches ftw. Controller is inderdaad heerlijk voor vechtspellen, elke kwart/halve cirkel voelt lekker.

Ergens wel zonde dat dit nooit de standaard is geworden in plaats van D-pads.
Die neogeo stick is alleen wat glad vind ik. Ik heb er zelf een ps4 thumb grip op geplakt :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Vuikie
Hallo allemaal,

hier een post over 'echt iets retro' 8)

Een tijdje geleden heb ik een, zo genoemde, copy-box op MP gekocht. De Super Magic Drive SMD800.
Maar aangezien dat ook dit een 25+ jaar oud stukje hardware is, maar besloten om h'm open te schroeven en te kijken hoe ie er intern uitziet.
Kleine spoiler, het is maar goed ook, want ik kwam wat nasty stuff tegen.

Hier een foto zoals ik h'm kreeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwPPyjVWKSRYZQ32QqN8_nY0vCE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuyIinT6JiIP5wdyE3IZqFWl.jpg?f=fotoalbum_medium
Ziet er niet heel slecht uit. Dus schroevendraaier er bij en snel kwam het tot dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37nYZ7azxfVy__DLgaYMyp4XlQM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIzji7nLc3A3OIxoPYcJSESj.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb, helaas, geen foto van wanneer deze knul er nog inzat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWt_X4RHKZ0pVXh-YETzjSarrkQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTWJ5Q8TjxbDb8xvtz0A5XyU.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar de gevolgen waren goed zichtbaar, maar gelukkig geen permanente schade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ak8Y18RRs342ZJJF4nLj0tJ3qMg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nc26jDSD9as8k744obujMEM4.jpg?f=fotoalbum_medium

Dus, met alles eraf, de PCB goed schoongemaakt met schoonmaak azijn en IPA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNpNBGApE0GPTZlyh6keNqPQHZU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqnzl6IrAedTiVeBvLcVrYUk.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat ziet er een stuk netter uit. Nu kan ik de batterij eruit laten, van wat ik heb gelezen op het internet. Maar ik wilde de unit weer 100% werkend hebben. Dus maar besloten om een nieuwe batterij erin te zetten. De originele wordt niet meer gemaakt, maar hier de vervanger, 3,6V 80mAh. Waar de originele 60mAH is d:)b :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KJPcN786DaBdmZhdb6_e3ih20A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txNpYS4PIjwIfuNFwQ1Axzwf.jpg?f=fotoalbum_medium

Ook had ik alle caps van de juiste waardes op voorraad, dus ook deze maar direct allemaal vervangen.
Uiteraard ook de floppydrive even schoongemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUzyKugqL5O8IUMUbMvNACY3gvc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAXZ1o2zp9KhaPQOji83g5we.jpg?f=fotoalbum_medium

En ook caps op de voeding/interface kaartje vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2yfOifiYN12ZFCAhbsqewfUOac=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzhKOk2jQbDxgeIPAA4nHWaz.jpg?f=fotoalbum_medium

Dan, het uur der waarheid. Het testen van het apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nb5u1bTqAjEDFrYmSO9nI-ASEvs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHTe6DgIMy1NIAGIUzP1dK72.jpg?f=fotoalbum_medium

Ja, de copy-box is waarschijnlijk ontworpen voor de Mega Drive 1 en ik kneep hem ook even, want het apparaat wilde het niet doen... :o
Maar na wat rommelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUpkoeGaZLdUUN_iVMYsoIft6fo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzXwh00rr9PCVn7KRfFEOuGy.jpg?f=fotoalbum_medium

Af en toe wil ie niet opstarten met de Mega-CD aangesloten. Ik vermoed dat dit te maken heeft met t feit dat de copy-box de grote van de cartridge scant/aanwezig is bij opstarten. Ik heb ook de 32X erbij, maar als die erin zit, dan start ie helemaal niet op. Maar ik ben blij dat t apparaat t doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7gfJnr7wn8-zSsbDrSdWMWVQXM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McqwTd9UMN2j3h8v3UN8Xj7g.jpg?f=fotoalbum_medium

En om te bewijzen dat ik het origineel ook heb :Y) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aROjB-uozJPayzLP5Ef1T_o2GI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bl6trQ9088yb5cI15jZpZhDf.jpg?f=fotoalbum_medium

Het apparaat werkt helemaal zoals je zou verwachten. De maximale grote is een 16Megabit cart, wat Aladdin is. Maar 16Mb vertaald zich naar 2 MegaByte, dus dat past niet op 1 floppy. De copybox maakte automatisch 4 bestanden aan, die je dan naar 2 floppies kan schrijven. Als je dan je gehuurde geleende gekochte spel hebt gebackupt, dan start je de Mega Drive + copy-box zonder spel op en lees je de 2 floppies weer terug in, beginnend bij de eerste en speel je daarna vrolijk het spel.

Er is ook een functie om files te kopiëren, voor als je bang bent dat je originele floppies kapot gaan. Ik heb in het menu ook een optie gezien om 'data' te kopiëren, op te slaan en in te lezen. Ik vemoed dat dit een functie is voor spellen die een sram hebben en je savegame kan opslaan of terugzetten of is dit hoe je een soort 'safe-state' kan maken, zodat je een memory-dump kan maken en deze later weer terug kan zetten? Daar moet ik nog verder in duiken.

Ook moet ik op zoek naar een USB-floppy drive. Dan kan ik onderzoeken in welk formaat de copy-box de back-up wegschrijft en of ik deze in een emulator kan inlezen...

Maar het is wel leuk om zo weer is met wat oude hardware te spelen. M'n 12 jarige ik had dit ding HEEL graag willen hebben. Maar, volgens mij, waren deze toener tijd onbetaalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vuikie schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:08:
Hallo allemaal,

hier een post over 'echt iets retro' 8)

Een tijdje geleden heb ik een, zo genoemde, copy-box op MP gekocht. De Super Magic Drive SMD800.
Maar aangezien dat ook dit een 25+ jaar oud stukje hardware is, maar besloten om h'm open te schroeven en te kijken hoe ie er intern uitziet.
Kleine spoiler, het is maar goed ook, want ik kwam wat nasty stuff tegen.

Hier een foto zoals ik h'm kreeg:
[Afbeelding]
Ziet er niet heel slecht uit. Dus schroevendraaier er bij en snel kwam het tot dit:
[Afbeelding]

Ik heb, helaas, geen foto van wanneer deze knul er nog inzat...
[Afbeelding]

Maar de gevolgen waren goed zichtbaar, maar gelukkig geen permanente schade:
[Afbeelding]

Dus, met alles eraf, de PCB goed schoongemaakt met schoonmaak azijn en IPA:
[Afbeelding]

Dat ziet er een stuk netter uit. Nu kan ik de batterij eruit laten, van wat ik heb gelezen op het internet. Maar ik wilde de unit weer 100% werkend hebben. Dus maar besloten om een nieuwe batterij erin te zetten. De originele wordt niet meer gemaakt, maar hier de vervanger, 3,6V 80mAh. Waar de originele 60mAH is d:)b :
[Afbeelding]

Ook had ik alle caps van de juiste waardes op voorraad, dus ook deze maar direct allemaal vervangen.
Uiteraard ook de floppydrive even schoongemaakt:
[Afbeelding]

En ook caps op de voeding/interface kaartje vervangen:
[Afbeelding]

Dan, het uur der waarheid. Het testen van het apparaat.
[Afbeelding]

Ja, de copy-box is waarschijnlijk ontworpen voor de Mega Drive 1 en ik kneep hem ook even, want het apparaat wilde het niet doen... :o
Maar na wat rommelen:
[Afbeelding]

Af en toe wil ie niet opstarten met de Mega-CD aangesloten. Ik vermoed dat dit te maken heeft met t feit dat de copy-box de grote van de cartridge scant/aanwezig is bij opstarten. Ik heb ook de 32X erbij, maar als die erin zit, dan start ie helemaal niet op. Maar ik ben blij dat t apparaat t doet.
[Afbeelding]

En om te bewijzen dat ik het origineel ook heb :Y) :
[Afbeelding]

Het apparaat werkt helemaal zoals je zou verwachten. De maximale grote is een 16Megabit cart, wat Aladdin is. Maar 16Mb vertaald zich naar 2 MegaByte, dus dat past niet op 1 floppy. De copybox maakte automatisch 4 bestanden aan, die je dan naar 2 floppies kan schrijven. Als je dan je gehuurde geleende gekochte spel hebt gebackupt, dan start je de Mega Drive + copy-box zonder spel op en lees je de 2 floppies weer terug in, beginnend bij de eerste en speel je daarna vrolijk het spel.

Er is ook een functie om files te kopiëren, voor als je bang bent dat je originele floppies kapot gaan. Ik heb in het menu ook een optie gezien om 'data' te kopiëren, op te slaan en in te lezen. Ik vemoed dat dit een functie is voor spellen die een sram hebben en je savegame kan opslaan of terugzetten of is dit hoe je een soort 'safe-state' kan maken, zodat je een memory-dump kan maken en deze later weer terug kan zetten? Daar moet ik nog verder in duiken.

Ook moet ik op zoek naar een USB-floppy drive. Dan kan ik onderzoeken in welk formaat de copy-box de back-up wegschrijft en of ik deze in een emulator kan inlezen...

Maar het is wel leuk om zo weer is met wat oude hardware te spelen. M'n 12 jarige ik had dit ding HEEL graag willen hebben. Maar, volgens mij, waren deze toener tijd onbetaalbaar...
Als deze specifiek voor de MD1 is gemaakt, dan zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat je een 32x bracket/spacer voor de Megadrive 2 kunt gebruiken hier of er wellicht eentje kunt laten printen. DIe werd destijds geleverd, zodat de unit (die perfect paste op de MD1) niet naar voren zou kantelen op de MD2.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
Michael Knight schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:34:
[...]

Als deze specifiek voor de MD1 is gemaakt, dan zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat je een 32x bracket/spacer voor de Megadrive 2 kunt gebruiken hier of er wellicht eentje kunt laten printen. DIe werd destijds geleverd, zodat de unit (die perfect paste op de MD1) niet naar voren zou kantelen op de MD2.
Nee, dat valt heel erg mee. Ik heb hem zonder bracket of andere ondersteuning geprobeerd en hij zit heel stabiel. Ik denk dat ie iets dikker is dan een cart want hij klemt zich echt vast.

Verder nog gekeken naar de 'data' dat is idd voor savegames enzo. De copy-box kan, helaas, geen save-states maken zoals tegenwoordig emulators dat kunnen.
Waar ik ook nog mee wil gaan spelen is de copy-box aansluiten op de pc. Ik heb nog een oude XP bak met een parallele poort. De software heb ik al gevonden, nu alles nog ff bij elkaar brengen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:22
Slogra schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:45:

[Afbeelding]
Zoek al een tijd naar een sleutelhanger van zo'n controller.
De Master System was mijn eerste echte eigenste console 😁

Live from Denmark

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
“Nieuwe” aanwinst, een zilveren Game Boy Micro. Verbazend hoe klein deze werkelijk is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gI4QRVXZRS9NPXoaF3yG6Shl-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0LDyWGILCUdkhITSicOBjjg.jpg?f=fotoalbum_large

4 Games erbij waar vooral Paperboy de interessantste is voor mij

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Bruiser schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:49:
“Nieuwe” aanwinst, een zilveren Game Boy Micro. Verbazend hoe klein deze werkelijk is!

[Afbeelding]

4 Games erbij waar vooral Paperboy de interessantste is voor mij
Het voordeel van een klein scherm is wel een lekker hoog DPI. Vind zelf het kleine formaat niks, maar de kwaliteit van het scherm was altijd wel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Tux3.14 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:27:
[...]

Het voordeel van een klein scherm is wel een lekker hoog DPI. Vind zelf het kleine formaat niks, maar de kwaliteit van het scherm was altijd wel tof.
Het scherm is zeer klein maar inderdaad prachtig beeld. Wat betreft het formaat van het toestel op zich, voor games waar ik enkel de A en/of B knop moet gebruiken (Tetris bv) is het geen probleem. Maar van zodra ik ook de schouderknoppen intensief nodig heb (Mario Kart bv) is het, net zoals bij de GBA SP, ondoenbaar om een goede grip te vinden.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:40
Bruiser schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:41:
[...]

Het scherm is zeer klein maar inderdaad prachtig beeld. Wat betreft het formaat van het toestel op zich, voor games waar ik enkel de A en/of B knop moet gebruiken (Tetris bv) is het geen probleem. Maar van zodra ik ook de schouderknoppen intensief nodig heb (Mario Kart bv) is het, net zoals bij de GBA SP, ondoenbaar om een goede grip te vinden.
Actie games zijn over het algemeen niet echt het sterkste punt van de gba. Met strategische games of rpg's zou het niet een heel groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Launch date van de pixels Morph is aangekondigd 24 november .

https://www.pixelfx.co/post/mighty-morph-4k-screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Iemand hier ervaring met het polijsten van PS1 games? Heb een paar redelijk zeldzame games die bekrast zijn die ik weer netjes wil hebben, maar ik durf ze niet achter te laten bij de CeX ofzo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Disfigured schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:52:
Iemand hier ervaring met het polijsten van PS1 games? Heb een paar redelijk zeldzame games die bekrast zijn die ik weer netjes wil hebben, maar ik durf ze niet achter te laten bij de CeX ofzo. :D
Al eens gekeken bij Game Mania?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ekfad schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:07:
[...]

Al eens gekeken bij Game Mania?
Nee, eigenlijk niet. Ik heb wel wat gegoogled en er zijn verschillende bedrijven die de service aanbieden. Maar er zitten echt wat dure games tussen, dus ik hoop dat er hier iemand is met ervaring bij een bepaald bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Disfigured schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:28:
[...]

Nee, eigenlijk niet. Ik heb wel wat gegoogled en er zijn verschillende bedrijven die de service aanbieden. Maar er zitten echt wat dure games tussen, dus ik hoop dat er hier iemand is met ervaring bij een bepaald bedrijf.
Ik heb vroeger regelmatig discs bij Game Mania laten polijsten, nooit problemen mee gehad. Misschien kun je het eerst eens proberen met een goedkoper spel. Niet elke vestiging heeft zo'n apparaat staan meen ik me te herinneren, dus je kunt het beste van te voren eerst even bellen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ekfad
Disfigured schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:28:
[...]

Ik heb er nooit problemen mee gekend. Niet goedkoop maar wel steeds goed.
Je moet alleen even nakijken welk toestel ze hebben staan (gewoon vragen), normaal gezien is er bij Game Mania een reeks vestigingen met een ECO Clever (van ELM/TDL) en een reeks met de ECO 2 PRO.
Als je zeker wil zijn heb je een vestiging nodig die een ECO Clever hebben staan. Bij de Eco 2 Pro ga je op PS1 discs nog kleine krasjes blijven zien als je onder een spot kijkt. Heb je met de ECO Clever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de eerst even reviews afwachten maar, als ze al gelijk zoveel korting geven, dan wekt het bij mij niet heel vertrouwen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afhankelijk van de specs is er natuurlijk ruimte in de scaler markt voor een goedkoper product dan de 750 oid voor een retrotink 4k. Echter (en ja afhankelijk van de reviews) zou ik dan met dit budget eerder kijken naar een retrotink 5x. Of idd gedulde hebben en doorsparen voor de 4k.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet toevallig iemand bij of de Disney Classic Games Collection: The Jungle Book, Aladdin, & The Lion King ook alles op de disc staat?

Zag hem bij een Sale voorbij komen maar, ben soms een beetje huiverig dat een deel gedownload moet worden, en met een beetje pech nog codes met een houdbaarheid datum...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2023 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:54:
Weet toevallig iemand bij of de Disney Classic Games Collection: The Jungle Book, Aladdin, & The Lion King ook alles op de disc staat?

Zag hem bij een Sale voorbij komen maar, ben soms een beetje huiverig dat een deel gedownload moet worden, en met een beetje pech nog codes met een houdbaarheid datum...
Dacht het wel. Heb hem ook op disc. Had het volgens mij toen uitgezocht. Maar kan het nu ff niet vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:02:
[...]

Dacht het wel. Heb hem ook op disc. Had het volgens mij toen uitgezocht. Maar kan het nu ff niet vinden online.
Als jij er al naar gekeken hebt dan geloof ik het wel ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Hardware en accessoires, I love them…

Ik heb al een hele hoop 3th party lichtjes ( al dan niet met vergrootglas) voor de DMG Game Boy. Als kind gebruikte ik zelf de Nuby verlichting waar 4 AA’s in moesten 8)7

Maar het is pas sinds kort dat ik wist dat er ook een officieel accessoire hiervoor bestond. Blij dat ik dit vandaag CIB heb kunnen toevoegen aan de collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1k-XRvDmWOPy3XAMxwyM8PxwQUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQsYAC5J1V3l3305VgnDsUaX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ging ervan uit dat het een Amerikaanse release (Engels) zou zijn gezien het ovale “Seal of quality” logo erop. Pas bij aankomst gemerkt dat het doosje en handleiding volledig Franstalig is, maar dat mag de pret niet bederven.

Moet nu wel eens opzoek naar nieuwe lampjes ervoor. Je kan deze voorzien van LED’s, maar prefereer om het origineel te houden.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:28:
Verjaardagscadeau van m'n vriendin:

[Afbeelding]

Wilde die al sinds het begin graag hebben maar vond het altijd (te)prijzig. Enorm blij mee :D
Idem hier, vind het duur bedoel ik, vooral ook omdat het een “nutteloos” item is… Nog niet cadeau gekregen ;(

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

[Afbeelding]

Wilde die al sinds het begin graag hebben maar vond het altijd (te)prijzig. Enorm blij mee :D
Nice, had hem zelf op release gekocht toen hij alleen bij LEGO zelf te koop was, heb zelf nog van foto's die ik genomen heb van de bouw. Sinds dat hij klaar is staat op de plank in mijn Game Room.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:42:
[...]

Nice, had hem zelf op release gekocht toen hij alleen bij LEGO zelf te koop was, heb zelf nog van foto's die ik genomen heb van de bouw. Sinds dat hij klaar is staat op de plank in mijn Game Room.
Ga ik ook doen, de vraag is alleen waar ik het in vredesnaam nog kwijt kan allemaal...maar deze krijgt een mooi plekje sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllanBrek
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
Exorcist schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:27:
[...]

Ga ik ook doen, de vraag is alleen waar ik het in vredesnaam nog kwijt kan allemaal...maar deze krijgt een mooi plekje sowieso :)
Er zijn leuke "light and soundsets" voor te koop, zoals bijvoorbeeld de onderstaande (deze heb ik zelf).
https://gameofbricks.eu/p...it?variant=35852081135776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Tux3.14 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:27:
[...]

Ik had zelf een blauwe PERMANENT in mijn jaszak zitten, zodat ik altijd een game to go had... Helaas je raadt het al ben ik deze verloren omdat hij zo ontzettend licht en klein is... je bent hem zo kwijt

Dure combi was het wel, Blauwe Micro met Leafgreen

[ Voor 5% gewijzigd door koelebobes op 27-11-2023 10:39 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

[Afbeelding]

Damn vette shit! Die wil ik dus ook al een tijd, maar ik kom nog niet over het bedrag heen om em te kopen. Have fun!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@didado ziet er echt prachtig uit. Enige wat hem nog mooier had gemaakt was als het een japanse variant was geweest :D. Waar vind je zoiets?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:45:
@didado ziet er echt prachtig uit. Enige wat hem nog mooier had gemaakt was als het een japanse variant was geweest :D. Waar vind je zoiets?
Ja die Japanse vind ik ook prachtig. Daar heb ik ook al lang een oogje op. Maar deze Europese versie met wittere accenten (correctie) vind ik net zo mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9A0XMFHdw9jThCaMaIM_d9giVUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4p2BiTc3BXox3oVokbY13jBV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzwaMisS32NBftE4YF97okix0EQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ForI0aQGxmDIPvfs8TbIOYxl.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar nog oude gameshops die hun voorraad nu pas verkopen. Maar de doos is zelf wel gewoon echt oud. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Khaine

Python liefhebber

didado schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:32:
Heb nog een echte gloednieuwe SEGA Mega Drive Model 1 gevonden. Mooier vind ik ze denk niet meer.
Dat is met recht een beauty zeg! Gaaf hoor.
Dit topic zit vol met warme nostalgische gevoelens merk ik al.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
didado schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:32:
Heb nog een echte gloednieuwe SEGA Mega Drive Model 1 gevonden. Mooier vind ik ze denk niet meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
HEEL nice! Echt de model 1 idd, met seriële poort waar de modem op kan.

Dan is de hamvraag, blijft ie ongebruikt?
Pagina: 1 ... 209 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.