Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Even een vraag aan de modders. Ik heb hier een GameGear liggen waar ik de condensatoren moet van vervangen. Zouden jullie ook onmiddellijk een nieuw scherm erin plonsen en zoja, welke dan, of gewoon origineel behouden?

Ik kan de GG ook op mijn pocket spelen, dus voor de betere ervaring hoeft het niet.
Zou hem eerst gewoon eens recappen om te kijken wat je er dan van vindt. Scherm vervangen kan altijd nog.

Heb zelf 1 gerecapped en gemod met een LED backlight, daar gaat de batterijduur lekker van omhoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9W2bPfUhZCSS-cdMPbsEF1Qigc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vdPxv65RAHIxzsd3lSkxXZeq.jpg?f=user_large

Moet zeggen dat ik er niet veel op game, maar als ik hem eens pak, dan geniet ik toch wel van dat heerlijke slechte beeld _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAjTun3u2oiaWiDVAvMizN5Vp18=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kVW7nIApHo4ikvH27ORv9mAC.jpg?f=user_large

Als je scherm nog goed is zonder dode pixels zou ik hem zeker proberen te behouden, maar dat ben ik. Indien je scherm nog goed is zonder dode pixels en je gaat hem toch modden, heb ik wel interesse om het originele scherm van je over te nemen :Y

Heb hier nog een exemplaar liggen met dode pixels in het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Dank allemaal.
Ik zal dan maar eens eerst de recap uitvoeren en kijken wat ik er dan verder mee doe. Is voor de rest nog een erg net exemplaar dat echt volledig in verpakking zit voor de rest, behoudt van het originele scherm is dan inderdaad misschien het beste.

Daarna ook nog redelijk wat werk.
Nog een MEGA CD1 liggen die het nog doet maar waarschijnlijk ook best een recap kan gebruiken, een PS1 waar een Xstation en een Pico voeding in moet. Een WiiU die gestorven is openen om te kijken of ik daar nog iets kan aan doen. Een moederbord van mijn originele Xbox nog eens beter bekijken (doet het niet meer na een recap, enfin doet het wel nog maar krijg een foutmelding (pulserende led)), een 2de Xbox moederbord recappen want daar zitten er ook een paar condensatoren die op springen staan. Een 1st gen DS even bekijken (schermen doen vreemd), mijn ps2 slim openen en kijken of ik de lezer moet regelen dan wel de sensors voor de klep een beurt moet geven (speelt geen ps1 games) meer af)) en dan hoop ik er ongeveer te zijn.

Maar ik blijf de soldeerwerkjes vooruitschuiven omdat ik dat eigenlijk niet al te best kan, ook al heb ik van de vrouw een (goedkoop) desoldeerapparaat cadeau gekregen. De reden waarom ik het ook steeds vooruitschuif is omdat het voor mij niet altijd duidelijk is welk soldeerspul ik moet gaan gebruiken. Ik heb altijd schrik dat als ik het verkeerde soldeertin gebruik ik de boel helemaal verkak.

Heb wel al alles geïnventariseerd en ontdubbeld, dat wel. En mijn gamekamer is wat mij betreft zo goed als af! Trouwens als er tips zijn om Amiibo(s in originele verpakking op te hangen en als er mensen goede controller wall mounts hebben, laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft het ontdubbelen heb ik altijd keuzestress… welke bijhouden :p

Dat (en in beperktere mate tijdsgebrek) is eigenlijk de hoofdreden dat ik het altijd maar uitstel… 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 19-10-2023 09:54 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23
Bruiser schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

Blij te lezen dat ik niet de enige ben met veel teveel projecten op stapel :p

Lijstjes, altijd leuk :), dus bij deze:
- Gamecube met Viper afwerken
- Gamecube met Qoob Pro afwerken (;))
- Mega-CD (eerste model) herstellen, recappen en opkuisen
- Game Gear(‘s) recappen en opkuisen
- Game Boy(‘s) sommige herstellen, allemaal opkuisen, 1tje voorzien van bivert backlit
- N64 (FRA) RGB modden
- PS3 60GB BC groot onderhoud (alles dus)
- OG Xbox (x3) recappen, opkuisen en eidelijk eens een leuk dashboard vinden/erop zetten
- X360 recappen (?), modden, leuk dashboard vinden/erop zetten
- XSX eindelijk Retroarch eens opzetten
- PS1 opkuisen
- PS2 phat HDD insteken en modden
- …
- Al mijn dubbels en overbodig spul EINDELIJK eens uitsorteren en te koop zetten (dit gaat nog het langst van al duren :p)
Weet jij wat je precies nodig hebt voor de xbox 360 recap?
Ik heb hier natuurlijk die 2 rrod xboxen. maar dat lijkt mij nou een mooi oefen projectje om het solderen weer onder de knie te krijgen. Bedoel in het ergste geval werken ze er na niet meer 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
[...]

- Game Boy(‘s) sommige herstellen, allemaal opkuisen, 1tje voorzien van bivert backlit
- N64 (FRA) RGB modden
- OG Xbox (x3) recappen, opkuisen en eidelijk eens een leuk dashboard vinden/erop zetten
- PS1 opkuisen
- …
- Al mijn dubbels en overbodig spul EINDELIJK eens uitsorteren en te koop zetten (dit gaat nog het langst van al duren :p)
Het begint bij mij ook steeds meer te kriebelen. Onlangs een iFixit set gekocht, soldeerstation staat op het verlanglijstje en dan kan ik eindelijk kapotte controllers gaan fixen en alles eens goed schoonmaken :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Vrietje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:12:
[...]

Ik heb hier natuurlijk die 2 rrod xboxen. maar dat lijkt mij nou een mooi oefen projectje om het solderen weer onder de knie te krijgen. Bedoel in het ergste geval werken ze er na niet meer 8)7
Hangt af van de versie van het moederbord. Op de website van Console5 (ik kan er even niet op) vind je een link terug met de volledige lijst van alle caps per revisie.
Moet je wel zelf even nog eens kijken welke je dan nodig hebt tenzij je ze allemaal doet.

En anders even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ekfad schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Hangt af van de versie van het moederbord. Op de website van Console5 (ik kan er even niet op) vind je een link terug met de volledige lijst van alle caps per revisie.
Moet je wel zelf even nog eens kijken welke je dan nodig hebt tenzij je ze allemaal doet.

En anders even googlen.
Dankje,
Ja een eerdere google sessie had niks opgeleverd helaas.
Maar goed nu heb ik een beter startpunt.

Kijkend,lijkt 1 van de xboxen een jasper te zijn. Maar vooral de grote caps zijn aangetast. als ik het goed heb zijn dit 9x 1500uf 16v . Dus die maar eerst ergens vinden en vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Vrietje op 19-10-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Vrietje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:12:
[...]

Ekfad schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

En anders even googlen.
Console5

Topkerel die dit runt en je bent zeker dat je kwaliteitspul ontvangt! (Hou wel rekening met mogelijke importkosten.)

[ Voor 25% gewijzigd door Bruiser op 19-10-2023 11:34 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
ChokingHazard schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Het begint bij mij ook steeds meer te kriebelen. Onlangs een iFixit set gekocht, soldeerstation staat op het verlanglijstje en dan kan ik eindelijk kapotte controllers gaan fixen en alles eens goed schoonmaken :)
Soldeerstation (instelbaar) is al een goed startpunt (suggestie: Hakko)

Een voorraadje IPA is ook nuttig om in huis te hebben.

En als laatste, een soldeerrook afzuiging is zeer aan te raden. Soldeerrook van tin lood-houdend soldeer is giftig…

Nadien kun je eventueel nog een desoldeerstation en een hotair reworkstation overwegen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Bruiser op 19-10-2023 13:33 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
Bruiser schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

En als laatste, een soldeerrook afzuiging is zeer aan te raden. Soldeerrook van tin-houdend soldeer is giftig…

Nadien kun je eventueel nog een desoldeerstation en een hotair reworkstation overwegen :D
De tin en en lood roken niet, zo heet wordt het gelukkig niet ;) De rook die er vanaf komt is van het smeltmiddel, (kunst)hars. Dat is evengoed giftig, maar wel een heel belangrijke nuance.

Ga je solderen, inderdaad zeker een afzuiger maken of kopen. Maak je het, zorg voor een goed filter, anders recirculeer je het alleen maar en komt het alsnog je longen in. Ook een raampje openen is belangrijk.
Gebruik je (wat ik zeer aanraad) lood houdende soldeer tin, goed je handen wassen achteraf! Ook proberen zoveel mogelijk niet aan je gezicht e.d. te komen.
Loodvrije tin is echt veel moeilijker om mee te solderen, zelfs de pro's hebben er moeite mee.
Machinaal hebben ze het tegenwoordig onder de knie, maar zelfs dat was op het begin een probleem, mede een van de oorzaken van de RRODs van de XBOX 360's.

Koop wat soldeerflux pasta, op Amazon goed te betalen. Ik was altijd van mening dat het niet nodig was, maar met is toch echt veeeel makkelijker solderen. Zeker als je begint, kun je niet zonder flux.
En koop een paar oefen soldeer kitjes, hoef je geen dure oude retro hardware er per ongeluk mee kapot te maken ;)

Wil je er niet aan beginnen, dan zul je wat duurder uit zijn met het aanschaffen van retrohardware of anderen betalen die het voor je moeten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 19-10-2023 11:54 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bruiser schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

[...]

Console5

Topkerel die dit runt en je bent zeker dat je kwaliteitspul ontvangt! (Hou wel rekening met mogelijke importkosten.)
Dit inderdaad. Verkoopt complete sets, ben er zelf ook te spreken over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
[...]

En als laatste, een soldeerrook afzuiging is zeer aan te raden. Soldeerrook van tin-houdend soldeer is giftig…

Mwah, voor die paar keer dat ik soldeer gebruik ik eerlijk gezegd geen afzuiging. Als het echt heel ernstig is dan doe ik wel een gezichtsmasker met luchtfilter o.i.d. op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
[...]

En als laatste, een soldeerrook afzuiging is zeer aan te raden. Soldeerrook van tin lood-houdend soldeer is giftig…

Voor een soldeerstation had ik ff kort in dit topic gekeken en deze gevonden. In mijn tijd bij Dynafix ook met instelbare stations gewerkt dus ik zou ook niet anders meer willen.

Afzuiging is niet nodig voor die paar keer dat ik het doe. Ik doe het raam op zolder (mijn werkplek) wel open :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
ChokingHazard schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Voor een soldeerstation had ik ff kort in dit topic gekeken en deze gevonden. In mijn tijd bij Dynafix ook met instelbare stations gewerkt dus ik zou ook niet anders meer willen.

Afzuiging is niet nodig voor die paar keer dat ik het doe. Ik doe het raam op zolder (mijn werkplek) wel open :+
Ik zou daar wel echt mee oppassen. Het kruipt altijd richting je adem richting, heel irritant, maar ook logisch vanwege het feit dat de luchtstroom die kant opgaat.

Je kunt er makkelijk een maken met een 120mm fan en een oude adapter die 12V afgeeft, koolstoffiltertje ervoor en je zit goed.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
[...]

- N64 (FRA) RGB modden
- PS1 opkuisen
- …
Mezelf even quoten... dacht er net aan (door het zien van @Koldur zijn avatar :p) dat ik de belangrijkste nog vergeten ben:

- Virtual Boy herstellen (gekend issue met de ribbon) > hiervoor zou ik de Virtual Ribbon willen aanschaffen, maar deze zijn slecht verkrijgbaar en alhoewel ik kan solderen heb ik wat schrik om er effectief aan te beginnen, ik heb nog maar één VB in de collectie (had er ooit 5 8)7 )

Ook een installatiefilmpje van de nieuwste versie (4.0) welke simpeler zou zijn om te installeren:

[video]

Volgende keer dat ze op stock zijn misschien toch maar eens proberen een kit te pakken te krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 19-10-2023 15:08 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Bruiser schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Mezelf even quoten... dacht er net aan (door het zien van @Koldur zijn avatar :p) dat ik de belangrijkste nog vergeten ben:

- Virtual Boy herstellen (gekend issue met de ribbon) > hiervoor zou ik de Virtual Ribbon willen aanschaffen, maar deze zijn slecht verkrijgbaar en alhoewel ik kan solderen heb ik wat schrik om er effectief aan te beginnen, ik heb nog maar één VB in de collectie (had er ooit 5 8)7 )

[YouTube: The ONLY permanent fix for a dead Nintendo Virtual Boy]

Ook een installatiefilmpje van de nieuwste versie (4.0)
[YouTube: [Official] Virtual Ribbon *4.0* Install Video [Segasonicfan Designs]]
[video]
Nouja, dan vul ik mijn lijstje ook nog maar verder aan :+

- Mijn N64 voorzien van een recap en HDMI mod (waarbij ik de analoge output intact laat, want ik blijf 'm ook gebruiken op mijn Trinitron CRT via S-Video)
- GBA voorzien van een IPS scherm
- OG Xbox voorzien van een recap (ik twijfel nog om ook gelijk een HDMI mod toe te passen) + 128MB ram mod
- PS3 Phat BC helemaal demonteren en weer opbouwen. Sowieso stof verwijderen, reinigen, nieuwe koelpasta, koeling verbeteren etc. Maar als ik tijdens het opbouwen dingen tegen kom wat aangepakt moet worden dan doe ik dat gelijk. Ohja en een SSD :)
- Xbox 360 S voorzien van een mod + nice dashboard + SSD + lock er afhalen voor backwards compatible OG Xbox games
- N64 controller voorzien van nieuwe rubberen pads en Hallsensor Analogue Stick (wat nog steeds niet is verzonden :( )
- Wel een wens, maar nog niet een keiharde must: Nintendo Wii HDMI mod. Sowieso opnieuw demonteren en een keer weer opnieuw opbouwen (stofvrij maken, lens reinigen, nieuwe koelpads etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Tux3.14 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

- Xbox 360 S voorzien van een mod + nice dashboard + SSD + lock er afhalen voor backwards compatible OG Xbox games
Hmm, ben er blijkbaar nóg één vergeten in mijn lijstje 8)7

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Mijn Gamecube met ViperGC is klaar!

Nog eens getest met Cobra 2.1 en de SDLoad Slot B hack zodat je Swiss kunt booten vanaf een SD-Gecko in het rechtse memorycard slot, vervolgens kun je content van de SD2SP2 laden.

Maar met IPLboot op de ViperGC boot hij nu standaard naar Swiss vanaf de SD2SP2. Bij het ingedrukt houden van de A-knop tijdens het booten start hij de Gameboy Interface.

Deze laatste optie is wel een pak handiger als je vooral vanaf SD2SP2 speelt. De andere optie is meer 2004 (authentieker dus)…

Al bij al blij met het resultaat en weeral wat bijgeleerd (en nog eens een Windows XP machine opgezet :p)

Volgend project gaat mijn Mega-CD 1 zijn, kijken of ik hem terug werkende krijg.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Ekfad schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Edit: Ben blij met de PU stick maar vind het jammer dat werkelijk alles is ingescand, dus ook de meest recente nummers (waarom toch???), de scans niet altijd van goede kwaliteit zijn (niet uitgelijnd, soms stukken afgesneden waardoor bijv de cover er niet helemaal op staat) en ze alles in A4 hebben gescand. Wat mij betreft hadden ze beter wat meer tijd genomen, alles in A3 ingescand en vervolgens opgedeeld in leesbare 'tijdschrift/boek'delen. Het voordeel van de A3 scans zou ook te zien zijn in de leuke reclame en de verschillende artikels die nu 'versneden' zijn.
Ik had de stick vorige week donderdag al binnengekregen en kreeg afgelopen maandag nog een mailtje dat ze de sticks gingen versturen :P
Viel mij wel op dat sommige scans wat aan de donkere kant zijn en soms wat moeilijk te lezen. Verder wel leuk om al die oude PU's weet door te bladeren en wat reviews te lezen.

Ik gebruik de ingebouwde PDF lezer van FireFox en zet dan in de opties de "Even spreads" optie aan. Dan worden de even en oneven pagina's naast elkaar getoond en zie je ze weer zoals ze in het blad zelf stonden en worden die reclames/artikelen ook niet opgedeeld. Dat leest wat prettiger dan alle pagina's onder elkaar

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
urk_forever schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Ik had de stick vorige week donderdag al binnengekregen en kreeg afgelopen maandag nog een mailtje dat ze de sticks gingen versturen :P
Viel mij wel op dat sommige scans wat aan de donkere kant zijn en soms wat moeilijk te lezen. Verder wel leuk om al die oude PU's weet door te bladeren en wat reviews te lezen.

Ik gebruik de ingebouwde PDF lezer van FireFox en zet dan in de opties de "Even spreads" optie aan. Dan worden de even en oneven pagina's naast elkaar getoond en zie je ze weer zoals ze in het blad zelf stonden en worden die reclames/artikelen ook niet opgedeeld. Dat leest wat prettiger dan alle pagina's onder elkaar
Zag m'n eigen interview terug in een PU uit...2016 of iets, die pagina was al donker en dat wordt er niet beter op. Wel jammer dat je niet echt kunt zoeken (op game maar bijv. ook op tekst, ik heb ooit nog 's een mail gestuurd die afgedrukt werd waarop het antwoord was (fysiek/verzamelen) "Verzamelen is voor vrouwen, Rob". Weet alleen echt niet meer wanneer dat was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

Zag m'n eigen interview terug in een PU uit...2016 of iets, die pagina was al donker en dat wordt er niet beter op. Wel jammer dat je niet echt kunt zoeken (op game maar bijv. ook op tekst, ik heb ooit nog 's een mail gestuurd die afgedrukt werd waarop het antwoord was (fysiek/verzamelen) "Verzamelen is voor vrouwen, Rob". Weet alleen echt niet meer wanneer dat was :P
Dan ga je enkele Yo! post moeten doorspitten :)

Ook altijd leuk om te lezen zijn de advertenties helemaal achterin. Als jongeling veel naar zitten staren toen :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Exorcist schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

Veel van de PU's die ik bekeken heb, hadden wel de tekst erin staan. Dus je zou kunnen proberen om naar die woorden te zoeken met een van deze opties.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Datum + tijdstip toegevoegd! Als je nog mee wilt, meld je dan aan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVpeqZwcl1r7BfjU9EJKmOgiBmQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3rl5NDdRnlUaWmo7Vn9saQFR.jpg?f=user_large

Dames en heren,

Het is weer zover! Onze laatste Retro Get Together/Meeting is alweer een paar maanden geleden en was een succes.

Velen van de Tweakers hier in dit topic hebben met elkaar kennis gemaakt en, praten nog steeds uitvoerig onderling met elkaar sinds onze laatste meeting in het Home Computer Museum, te Helmond.

Daarom is het tijd voor onze volgende meeting!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhgwREgy2-mGCifPrIERJpNAYv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LxfeoczGMVO1Iysu5SbrMFHg.jpg?f=user_large
Waar : Blast Galaxy - Amsterdam
Wanneer: 4 november aanstaande, aanvang 13:00 uur
Hoe meld ik mij aan? : stuur even een PB naar mij @Ricepuppet of @Tux3.14 en we brengen je in onze Telegram groep, waar de verdere details worden besproken (tijdstip + programma) - er worden geen prive gegevens zoals telefoonnummers ingezien (dat was vorige keer ook de vraag)

Hoe laat begint het : Wij zijn nog bezig om alles rond te krijgen; dit word besproken in de app groep

Is er ook eten : Blast Galaxy heeft een bar met goed eten. Hamburgers, patat, vegatarische opties en snacks (chips, chocola etc.) en ook genoeg frisdrank en (sterke) alcohol (zie bovenstaande video)

Wat kost het : de toegangsprijs valt hier te vinden. Ik kom er zelf 1 a 2 per jaar en je mag vanaf het begin (opent om 12 uur) tot eind (00:30 uur) aanwezig zijn voor een vaste prijs.

Hoe kom ik er: Blast Galaxy heeft een redelijk goede OV verbinding middels de trein <> tram naar de locatie toe (van horen zeggen; 10 minuten vanaf Amsterdam CS) Verder zijn er (betaalde) parkeerplekken rondom het pand en op het industriecomplex. Daarnaast zijn we onderling niet beroerd om afspraken met elkaar te maken voor ophalen/mee rijden uiteraard!

Wat gaan we doen dan : Gamen! Uiteraard! De vorige meeting hebben we een tour gehad in het Home Computer Museum, zijn we veel met elkaar in gesprek geweest over games/gaming in het algemeen, gelunched en weer gamen. Dat klinkt simpeler dan het is, maar het was echt heel tof om iedereen in het echt te zien en mee te praten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KztHGfd_u8lnMvuokkfKwhJq0ww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TV4XYHMcCQNdYDpYF9oSOWvG.jpg?f=fotoalbum_large

Collega van mij had deze bij zijn schoonvader op de zolder gevonden, blijkbaar nog helemaal gaaf, niet verkleurd en kompleet, heeft die even mazzel 🤪

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:15:
[Afbeelding]

Collega van mij had deze bij zijn schoonvader op de zolder gevonden, blijkbaar nog helemaal gaaf, niet verkleurd en kompleet, heeft die even mazzel 🤪
Mooi! Die doos ziet er echt nog gaaf uit!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ja dat vond ik ook, hij ging hem waarschijnlijk te koop zetten, collega heeft niet zo veel met games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik vind de Analogue producten geweldig, ondanks dat ze behoorlijk aan de prijs zijn. Maar het wordt absurder en absurder zo blijkt…

Ik dacht de adapter set voor de Pocket te bestellen (alhoewel ik 99.99 USD ervoor al stevig vind). Blijkt de verzending 59.99 USD te zijn dus een totaal van 159.98 USD (~160€) en daar komen dan nog eens import- en administratieve kosten bovenop. Dus tegen de 200€ voor 3 plastieken adapters…?!

Ik pas dan maar :(

/rant

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Linksquest schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:48:
Ja dat vond ik ook, hij ging hem waarschijnlijk te koop zetten, collega heeft niet zo veel met games.
Maar jij toch wel? :) Kan hij hem niet aan jouw voor zacht prijsje aanbieden?
Iedereen is tegenwoordig uit op geld, doet toch beetje afbreuk aan de nostalgie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Bruiser schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:52:
Ik vind de Analogue producten geweldig, ondanks dat ze behoorlijk aan de prijs zijn. Maar het wordt absurder en absurder zo blijkt…

Ik dacht de adapter set voor de Pocket te bestellen (alhoewel ik 99.99 USD ervoor al stevig vind). Blijkt de verzending 59.99 USD te zijn dus een totaal van 159.98 USD (~160€) en daar komen dan nog eens import- en administratieve kosten bovenop. Dus tegen de 200€ voor 3 plastieken adapters…?!

/rant
Even gegoogled...dacht er zal toch vast een Europese distributeur zijn? Niet dus....zag wel een Italiaanse site.....maar die vragen 750 euro 8)7 Geeft maar aan dat iedereen geld ruikt bij retro gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Bruiser schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:52:

/rant
De verzendkosten zijn inderdaad zuur. Wil zelf nog graag de HDMI > Analoge converter. 79 dollar, mooie prijs. Maar de verzendkosten maken het absurd.
Ok, de verzendkosten zijn hoog omdat ie binnen 2 dagen vanuit de USA bij je thuis is afgeleverd via Fedex. Maar bied dan ook een budget alternatief aan met 2 weken levertijd oid.

Misschien een idee om een keer gezamenlijk wat in te kopen om de kosten te splitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou toch fijn zijn als er een huifkar achtige oplossing zou zijn voor aankopen uit de VS. Of nog beter een Zenmarket ding, daar heb je keuze uit allerlei verschillende transportbedrijven, en ze regelen ook de douane vergoedingen vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Linksquest schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:15:
[Afbeelding]

Oehhhh, die ziet er netjes uit (de doos). Veel beter dan mijn exemplaar.
*knip* dit is niet de bedoeling, zie TW

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 24-10-2023 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

[ Voor 90% gewijzigd door Sagat op 24-10-2023 16:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v7qEmHURU-z5mHZoJroXp3XNTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNeQIvrS07eh4Wm2PExVq8mq.jpg?f=fotoalbum_large

Liep vorige week langs deze display, ging mn hart toch wel iets sneller van kloppen, helaas dat ook hier de prijzen behoorlijk stevig zijn. CIB boxed pokemon gameboy color van pokecenter voor 1000 euro is me net wat te gek haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben sowieso meer gamer dan tweaker, maar wil nog wel volgende doen:
- ode in dreamcast doen en fan vervangen (mogelijk ook psu? moet nog even kijken of dat nou juist wel of niet aan te raden was icm ode
- verder wat 'jailbreak' klusjes, wii, wii u en 3ds (hoewel ik over die laatste twijfel, zie mijn eerdere posts over pocket, steamdeck of chinesium alternatieven...)
- heb ook nog een ps3 die mogelijk een jb kan krijgen, maar eerst maar eens wat spelen met pc emulatie. Gezien ik niet de grootste ps3 fan ben denk ik dat dit redelijk aan mijn needs zal voldoen, en upscaling is erg leuk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

[ Voor 87% gewijzigd door Sagat op 24-10-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:34:
- ode in dreamcast doen en fan vervangen (mogelijk ook psu? moet nog even kijken of dat nou juist wel of niet aan te raden was icm ode
- verder wat 'jailbreak' klusjes, wii, wii u en 3ds (hoewel ik over die laatste twijfel, zie mijn eerdere posts over pocket, steamdeck of chinesium alternatieven...)
- heb ook nog een ps3 die mogelijk een jb kan krijgen, maar eerst maar eens wat spelen met pc emulatie. Gezien ik niet de grootste ps3 fan ben denk ik dat dit redelijk aan mijn needs zal voldoen, en upscaling is erg leuk.
Wat ik ervan begrepen heb zorgt de spinnende disc voor extra koeling naar de voeding. Je mist met een ode wel het typische (tering) herrie van de dc. Het staat bij mijn ook op het lijstje, evenals het modden van de psp voor spelen van een sd-kaartje, en heel veel van het al bovengenoemde maar, ik ga eerst nog wat ruimte creëren om zulke klusjes aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Wat ik ervan begrepen heb zorgt de spinnende disc voor extra koeling naar de voeding. Je mist met een ode wel het typische (tering) herrie van de dc. Het staat bij mijn ook op het lijstje, evenals het modden van de psp voor spelen van een sd-kaartje, en heel veel van het al bovengenoemde maar, ik ga eerst nog wat ruimte creëren om zulke klusjes aan te pakken.
Heel veel koeling kan dat niet. Het zal vast wel iets van lucht verplaatsen, zo’n disc blijft niet vlak tijdens het spinnen, maar kan niet geloven dat dit het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Ja sommige mensen vinden dat dit geluid bij de ervaring hoort, bij mij was het tolereren destijds en nu vind ik het zwaar irritant!

Daarnaast zou ik dan eigenlijk ook iets moeten met het beeld, volgens mij zit mijn dc op de stock cable...? Werden er destijds al rgb kabels verkocht? vga leek me destijds irritant maar een RGB kabel zou ik vermoedelijk al gehaald hebben..........hoewel ik ook tijden met een 'lik sang' (ali expres 0.1?) kabel gewerkt heb waar de kwaliteit ook niet van overhield, concept was wel leuk tegen kabel brei, 1 kabel met 4-5 console aansluit opties.

En ja, dan zou ik ook natuurlijk nog wel een fijne controller willen......dus ik moet eerlijk zijn denk dat ik ook hier niet heel snel aan dit projectje ga beginnen. Helemaal omdat dc emulatie op de series s al lekker liep, op pc zal het helemaal wel goed zijn dan.......tbc

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:28:
[...]

Ja sommige mensen vinden dat dit geluid bij de ervaring hoort, bij mij was het tolereren destijds en nu vind ik het zwaar irritant!

Daarnaast zou ik dan eigenlijk ook iets moeten met het beeld, volgens mij zit mijn dc op de stock cable...? Werden er destijds al rgb kabels verkocht? vga leek me destijds irritant maar een RGB kabel zou ik vermoedelijk al gehaald hebben..........hoewel ik ook tijden met een 'lik sang' (ali expres 0.1?) kabel gewerkt heb waar de kwaliteit ook niet van overhield, concept was wel leuk tegen kabel brei, 1 kabel met 4-5 console aansluit opties.

En ja, dan zou ik ook natuurlijk nog wel een fijne controller willen......dus ik moet eerlijk zijn denk dat ik ook hier niet heel snel aan dit projectje ga beginnen. Helemaal omdat dc emulatie op de series s al lekker liep, op pc zal het helemaal wel goed zijn dan.......tbc
Vga geeft wel het mooiste beeld, alleen zijn niet alle spellen compatibel hiermee. Dus ik gebruik ook alleen de rgb scart kabel. Er staan wel wat goede kabels op een e-bay maar, ook de nodige meuk. Ik let op de gebruikte kabel (beetje dik en afgeschermd) en de reviews van de verkoper

Voor een betere controller dan kan je als je even een jaartje ofzo geduld hebt wachten op retrobit met hun oplossing, of een brooks adapter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks!
rgb kabel:
ik vind 40 euro nog wel prijzig voor iets wat ik dus maar sporadish gebruik...
heb deze voor mijn md en pce wel aangeschaft.....ga er nog eens hard over nadenken.

brooks adapter is idd goede tip, mogelijk heb ik al zoiets besteld, wel al voor die wii maar die moet ik nog steeds eens testen :S

Retrobit controllers erg tof idd, heb met name interesse in de saturn pad met double shoulder button!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Sagat schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:35:
Thanks!
rgb kabel:
ik vind 40 euro nog wel prijzig voor iets wat ik dus maar sporadish gebruik...
Ik zou ook eerst een scartkabel van Ali voor 4 proberen. Ik heb zelf een VGA kabel voor 9 euro gekocht op Ali en geeft perfect beeld. Ook in die goedkope kabels zit gewoon een mantel/afscherming.

40 euro voor scart kabel riekt toch wel naar oplichting. Zoals vroeger toen je bij nieuwe TV/viderecorder een scart-kabel á 30 euro aangesmeerd kreeg of geluidskabels met vergulde platina connectors.
Tuurlijk is het niet allemaal onzin, maar vergelijk het met wijn. Fles van 100 euro is niet 10x lekkerder dan fles van 10, maar als je heel heel veel geluk hebt misschien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed (en bekend verhaal voor de meeste regulars denk ik :P ) ik hink op twee gedachten. Aan de ene kant de verzamelaar en weet je, die dc gebruik ik nog jaren, uiteraard afhankelijk van hoe lang de dc meegaat, maar mag toch hopen dat die, zeker met een ode nog wel minimaal 10 jaar mee gaat.
En ja 4 euro per jaar vind ik dan eigenlijk wel prima.

De gamer kant van me zegt dan, wil je echt op de dc spelen en zo ja moet het dan op de dc zijn? Goed binnenkort zal ik nogmaals testen hoe het op mijn pc is (hoef eindelijk niet meer op een potato te spelen :P ) maar op basis van ervaringen op de series s verwacht ik dat het voor mij prima is, maar ik zal eens extra testen met shmups en fighting games waar ik lag iig vrij snel merk en hinderlijk vind.

Ik vind je wijn analogie wel een mooie. De vraag is alleen hoe het met de bedragen zit. die 'echte' rgb scart voor 100 euro........ die ali rgb een 10tje.... en composite is dat dan een pak wijn van 3.50 ofzo?
Dus ja misschien maar de gok wagen, als het meevalt heb ik beter beeld dan composite, en als het tegenvalt ach dan maar dat ene biertje minder op het terras/kroeg etc. :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Sagat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:34:
Ik zou in je Dreamcast sowieso een nieuw psu plaatsen als je met een ode gaat werken. Ode's hebben de neiging om de voeding iets harder te laten werken waardoor de warmte opbouwt en de dreamcast voedingen zijn niet altijd even stabiel wat ook voor wat problemen kan zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Tux3.14 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

De verzendkosten zijn inderdaad zuur. Wil zelf nog graag de HDMI > Analoge converter. 79 dollar, mooie prijs. Maar de verzendkosten maken het absurd.
Ok, de verzendkosten zijn hoog omdat ie binnen 2 dagen vanuit de USA bij je thuis is afgeleverd via Fedex. Maar bied dan ook een budget alternatief aan met 2 weken levertijd oid.

Misschien een idee om een keer gezamenlijk wat in te kopen om de kosten te splitten.
Ik zou wel willen, maar voor alles wat ik wil moet je heel snel zijn, dus dan is een grotere order maken er niet bij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Sagat schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:12:
Hmm mogelijk ga ik toch voor den chinesium handheld voor al mijn vakantie needs, hoe kan ik als saturn pad liefhebber deze optie weerstaan?!

https://www.timeextension...ks-like-a-sega-saturn-pad
Ziet er leuk uit, en zeker handig voor het spelen van Retro Games on the Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm mogelijk ga ik toch voor den chinesium handheld voor al mijn vakantie needs, hoe kan ik als saturn pad liefhebber deze optie weerstaan?!

Die ziet er inderdaad wel tof uit. Al vraag mij ik toch af wat de kwaliteit van dat dpad gaat zijn. Op een retro device waar je ook andere oude systemen op speelt gaat mij voorkeur eerder uit naar een traditioneel dpad.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Retrobit en 8bitdo kunnen de sega dpad aardig namaken. OF deze gasten dat ook zullen kunnen is een kwestie van afwachten.
Dus wat reviews bekijken en mogelijk dan de gok wagen. De dpad van de gba en vooral ds vond ik ook niet super fijn. Dus wat dat betreft heb ik al snel winst :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Sagat schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:26:
Retrobit en 8bitdo kunnen de sega dpad aardig namaken. OF deze gasten dat ook zullen kunnen is een kwestie van afwachten.
Dus wat reviews bekijken en mogelijk dan de gok wagen. De dpad van de gba en vooral ds vond ik ook niet super fijn. Dus wat dat betreft heb ik al snel winst :)
Volgens mij is er nog geen prijs bekend, of overzie ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker goed uit! Ik ben best tevreden over mijn anbernic maar, dit zou een mooie upgrade zijn.
Seroczynski schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Die ziet er inderdaad wel tof uit. Al vraag mij ik toch af wat de kwaliteit van dat dpad gaat zijn. Op een retro device waar je ook andere oude systemen op speelt gaat mij voorkeur eerder uit naar een traditioneel dpad.
Ja maaaaar heb je het filmpje gezien? Natuurlijk is de SF fanboy gelijk om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

[YouTube: The ONLY permanent fix for a dead Nintendo Virtual Boy]

Ook een installatiefilmpje van de nieuwste versie (4.0) welke simpeler zou zijn om te installeren:
[YouTube: [Official] Virtual Ribbon *4.0* Install Video [Segasonicfan Designs]]
[video]

Volgende keer dat ze op stock zijn misschien toch maar eens proberen een kit te pakken te krijgen...
Voor de geïnteresseerden, de kits zijn momenteel op voorraad bij Stone Age Gamer

Ik heb voor mezelf dan maar eentje besteld. Ik zie wel of het me lukt om het te installeren :p

Opgelet, niet goedkoop… met 5$ korting omdat je je op hun nieuwsbrief inschrijft heb ik incl verzending 80€ betaald voor één kit + optionele mount. En daar komen dan ongetwijfeld nog inklaring- en douanekosten bovenop.

[ Voor 11% gewijzigd door Bruiser op 25-10-2023 09:22 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Vandaag weer 2 projectjes afgerond.
1 daarvan was het vervangen van de capacitors van mijn N64 voeding. Niet omdat ie stuk was ofzo, dus preventief werk. Die dingen zitten er al meer dan 25 jaar in. En wil er nog graag minstens zoveel jaren van mijn N64 genieten :)
Stelt trouwens weinig voor. Ik heb een Panasonic voeding voor de N64, deze heeft maar 5 capacitors.
De 5 die er bij 'staan' waren de oude. De behuizing zit maar met 2 schroeven en elkaar vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQis6vT5nAAiEyWPfS6gtrCaZR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDFbc6NB2qwtwNZvCfGFug4u.jpg?f=fotoalbum_large

Een ander project was mijn GBA voorzien van een IPS scherm + nieuwe body. Soldeerwerk viel hier ook mee. 3 draadjes tussen het scherm en mainboard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PB4W8ObUg6ao1aHt54X4uYaouqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYVdRbMHyu6XcBqv6m94ElqU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9rV7Xm7rgRETn8P9La4NDc8mRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yvWGc3yvS1aQliBHCJ6EYYG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz02MfeL46bTVhzBhsPbUrc1RqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jufuviKaez49fAglJ6vx5ex7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fa4HqQeGEM9Nb8LvxdBb_HVYqB4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufvM8kI0sYKVr7Qgyd2Y2OvZ.jpg?f=fotoalbum_tile

De oude shell heeft nu enkel een decoratie functie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:31
Tux3.14 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:10:
Vandaag weer 2 projectjes afgerond.
1 daarvan was het vervangen van de capacitors van mijn N64 voeding. Niet omdat ie stuk was ofzo, dus preventief werk. Die dingen zitten er al meer dan 25 jaar in. En wil er nog graag minstens zoveel jaren van mijn N64 genieten :)
Stelt trouwens weinig voor. Ik heb een Panasonic voeding voor de N64, deze heeft maar 5 capacitors.
De 5 die er bij 'staan' waren de oude. De behuizing zit maar met 2 schroeven en elkaar vast.

[Afbeelding]

Een ander project was mijn GBA voorzien van een IPS scherm + nieuwe body. Soldeerwerk viel hier ook mee. 3 draadjes tussen het scherm en mainboard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De oude shell heeft nu enkel een decoratie functie :+
Nice _/-\o_ , vakkundig "gerestaureerd" en natuurlijk stuk veiliger zo.
Je hebt vast een super goede soldeerbout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Petje72 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Nice _/-\o_ , vakkundig "gerestaureerd" en natuurlijk stuk veiliger zo.
Je hebt vast een super goede soldeerbout :+
Thnx man!
Dit klusje deed ik niet met een soldeerbout wat eerder deze week stuk was gegaan. Maar met een andere.
Voor mijn N64 HDMI mod wil ik er 1 gebruiken die ik als ‘pen’ kan vasthouden en met zeer dunne stift. Helaas dus gesneuveld… hopelijk komt deze dagen een nieuwe binnen zodat ik dat project ook kan afronden. Ben erg nieuwsgierig naar het beeld :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:58
Voultar gebruikt in veel van zijn video’s een vrij brede punt. Met veel flux kan hij dan een hele rij pinnetjes in 1x solderen. Maar heb dat zelf nog nooit gedaan. Ik twijfel nog over zijn N64 en SNES mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Bestaat Need for Speed Most Wanted (2005) voor de Xbox 360 echt niet in het Nederlands of is hij zeldzaam?

Normaal speel ik digitaal, maar daar vond ik alleen de Engelse versie (en Duits, Spaans). Voor dit ene spel probeerde ik op Marktplaats een 2e hands exemplaar te vinden. Eentje was veelbelovend, er stond zelfs "schermtekst Nederlands" op de achterkant en was niet heel duur (ook belangrijk, daar ik ook originele games op de HDD installeer en het schijfje nooit meer nodig is), maar toen ik al onderweg was had de verkoper het spel opgestart en bleek hij toch volledig in het Engels (menu, cutscenes geen NL ondertiteling). Het betrof een "Classics" uitgave.

Heeft iemand hier ooit een Nederlandstalige versie gezien of in bezit (gehad)? Of bestaat hij niet en hoef ik niet verder te zoeken?

Ik heb tot nu toe de Xbox OG versie gespeeld in het NL, maar 360 is wel mooier natuurlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
PluueeR schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:21:
Voultar gebruikt in veel van zijn video’s een vrij brede punt. Met veel flux kan hij dan een hele rij pinnetjes in 1x solderen. Maar heb dat zelf nog nooit gedaan. Ik twijfel nog over zijn N64 en SNES mods.
Ik heb de methodes wel is gezien en zelf ook wel is geprobeerd toe te passen. Van de 20 pinnetjes gaan er dan iets van 15 goed, de andere 5 niet.
Ik soldeer te weinig om dat goed te kunnen. Dan maar puntje voor puntje, scheelt ook een lading ranzigheid wat achterblijft van alle flux wat je er op smeert. Kun je wel reinigen met alcohol.. maar soms te lastig om het weg te krijgen als het onder de chips en andere componenten gaat kruipen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
PluueeR schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:21:
Dat heet “drag soldering” als ik het goed heb.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PluueeR
Bruiser schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Dat heet “drag soldering” als ik het goed heb.
Hij laat het er altijd zo gemakkelijk uit zien. Die mod van Voultar voor de 2-chip SNES ziet er echt goed uit. En zijn N64 mod (voor NTSC-U N64 is ook vrij eenvoudig). Vraag me alleen af wat ik ermee op schiet ivm S-Video -> RetroTINK.

Overigens vandaag bericht gekregen dat mijn RetroUSB AVS bij de douane ligt. Snel betaald… kan niet wachten. :)

[ Voor 57% gewijzigd door PluueeR op 25-10-2023 19:31 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• davince72
Toch weer oude meuk aan collectie toegevoegd😊 (ja Mario is ook alweer van 2017) Helaas is MSX geen goedkoop platform om voor te sparen😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUqT3iddzibih21Lm-_MqNQSwb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAXvW4MQSy77EYvyQYJKvpRi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Vandaag ga ik weer voor het eerst in lange tijd naar een retro game beurs, deze keer in Hengelo!

Ik heb mijn excel lijst met wat ik heb en wat ik zoek op mijn telefoon weer geupdate... echter...

Gebruiken jullie een app/site om je games bij te houden? Zoals Discogs voor LP's en MyAnimeList voor Anime?

Ik heb een paar jaar geleden er een paar geprobeerd maar niets vond ik echt lekker werken toen. Te duur, bloaty, niet flexibel etc.

En ga ik vandaag nog andere tweakers tegen komen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:54:
Vandaag ga ik weer voor het eerst in lange tijd naar een retro game beurs, deze keer in Hengelo!

Ik heb mijn excel lijst met wat ik heb en wat ik zoek op mijn telefoon weer geupdate... echter...

Gebruiken jullie een app/site om je games bij te houden? Zoals Discogs voor LP's en MyAnimeList voor Anime?

Ik heb een paar jaar geleden er een paar geprobeerd maar niets vond ik echt lekker werken toen. Te duur, bloaty, niet flexibel etc.

Wij gebruiken nog steeds gewoon een exellijstje en, met onedrive combi is hij altijd overal up2date. Daarnaast gebruik ik soms ook nog wat foto's maar, dat is meer voor eventuele varianten, special editions en randzaken (poppetjes etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poging gewaagd om een app te gebruiken, heb toen GAMEYE geinstalleerd en 1 game toegevoegd :D. Daarna niet meer naar omgekeken haha. Ik moet toegeven dat ik niet een heel fervente verzamelaar ben. Ik verzamel voornamelijk voor mijn Sega MD. Daar weet ik wel wat ik ongeveer heb. Voor PS3 en ogXBOX heb ik ook een hele stapel games, maar die overweeg ik weer af te bouwen. Simpelweg speel ik daar de games eigenlijk altijd direct van HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 08:27

Ik gebruik ook Excel in combinatie met een PHP script die de Excel inleest en in een database stopt om het makkelijker doorzoekbaar te maken.

Ik heb diverse apps geprobeerd en Gameye is de enige die voor mij in de buurt kwam. Probleem was voor mij in elk geval dat die apps vooral op de US gericht zijn en je hier in europa gewoon met heel veel regionale meuk te maken hebt. Als ik een DS game heb wil ik op een beurs niet alleen zien dat ik hem heb maar ook welke boxcode. Ik heb bijv. nog een paar NL-versies van Etrian Odyssey die ik voor een interessante prijs wil upgraden naar UKV. Dus mijn specifieke informatiebehoefte op een beurs heb ik met maatwerk opgelost.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Soms zijn er nog goede deals te vinden. Vanochtend een Wii U + alles wat op de foto staat gekocht voor €25 :D
Alles nog bijna in nieuwsstaat. Blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLZXwPloQOCFD6vw8izk-NLPCt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Btkp8xwwqzbvEJICADIQDc1O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Tux3.14 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:37:
Soms zijn er nog goede deals te vinden. Vanochtend een Wii U + alles wat op de foto staat gekocht voor €25 :D

[Afbeelding]
Dat is echt een lot uit de loterij als je het mij vraagt, alleen die Mario 3D world al gaat waarschijnlijk al voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Linksquest schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Dat is echt een lot uit de loterij als je het mij vraagt, alleen die Mario 3D world al gaat waarschijnlijk al voor die prijs.
Kopen? :P
Kidding, soms moet je gewoon geluk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:44

Ik gebruik CLZ Games. Destijds was dat nog met eenmalige aanschaf, maar nu is het met een abonnement.
Maar volgens mij kun je hem ook zonder abonnement gebruiken, maar mis je dan wat functionaliteiten.

Ik vind het een fijne app, vooral de barcode scanner werkt erg goed, waardoor je snel games kunt toevoegen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Tux3.14 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:33:
[...]

Kopen? :P
Kidding, soms moet je gewoon geluk hebben :)
Klopt, ik zelf doe steeds minder met Retro merk ik zelf, dus koop eigenlijk geen Retro games meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:40
Linksquest schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Klopt, ik zelf doe steeds minder met Retro merk ik zelf, dus koop eigenlijk geen Retro games meer.
Dit is toch geen retro toch of ben ik nou gek 8)7

Grapics zijn vrij identiek met current gen Nintendo

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Nog 1 update voor vandaag :+ . Heb mijn Nintendo 64 ook voorzien van een HDMI mod.
Bij de kit zat een flat cable... maar wat een waardeloos kreng omdat te solderen aan het moederbord. Aangezien naast de flat cable sowieso nog wat meer losse draden gesoldeerd moest worden heb ik dat ook maar gedaan voor alle contacten wat eigenlijk met een flat cable gesoldeerd moest worden. Flink wat draadjes en zeer fijn soldeerwerk.
Het voordeel van deze mod is dat de analoge uitgang ook blijft werken. Heb ter illustratie zowel mijn CRT (via S-Video) als LCD TV (via HDMI, duh :+ ) aangesloten.
Ben blij met het resultaat. Ja, de N64 is echt gemaakt om te gamen op CRT. Daar is het beeld dan ook wat 'beter'.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel erg onder de indruk ben van de kwaliteit op een LCD via HDMI, dit is namelijk digital to digital ipv digital > analoge > digital wat je bij converters hebt. Dat maakt de kwaliteit een stuk mooier en zorgt vooral ervoor dat je geen extra latency hebt. Voordeel van een LCD is gewoon lekker op een groot scherm gamen, en dat vind ik dan net wat toffer dan een kleinere CRT :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd_Y-cTCsj9D-AWdPTNv_5kQIXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeoG44wGxjlFlAgpVEKh1jWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl7oJProECd3PDwdUYG6-Kd36iI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHJVXmwzHtfZ782v0shwXg9H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
gast7 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:37:
[...]

Dit is toch geen retro toch of ben ik nou gek 8)7

Grapics zijn vrij identiek met current gen Nintendo
Gezien de Switch al 6,5 jaar oud is en de Wii U vrij snel bij release van de Switch gestopt is, zou ik het wel retro beginnen te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

cold_as_ijs schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:06:
@gast7 een beetje een gewetensvraag maar hoe oud moet een console zijn om retro te worden genoemd?
Op de beurs zag ik t/m de Wii-U liggen. Telt dat als een soort consensus?

Voor mij persoonlijk vind ik consoles met cartridges retro. Optische schijfjes vind ik véél te modern 😉

My anime addiction.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

De buit van afgelopen weekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed-tBHgPXqCC0AN-2z0elF4H94M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtXOiqrHAJc9jUpL23bjhQNN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mij nog best ingehouden. Momenteel liggen bijna alle consoles ook in een opslag vanwege een langdurige verbouwing dus kan er niet direct iets mee). De DS games (en ginger-ale) zijn van mevrouw EMP

My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:44
EMP schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

Op de beurs zag ik t/m de Wii-U liggen. Telt dat als een soort consensus?

Voor mij persoonlijk vind ik consoles met cartridges retro. Optische schijfjes vind ik véél te modern 😉
Switch ook retro? :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Als er geen updates voor beschikbaar komen wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Ik denk alles wat niet current gen is? Waar geen officiële releases meer op komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel grappig dat de 'wat is retro' vraag blijft terug komen. Ik hield zelf altijd aan, current gen, last gen en alles daarvoor is retro, maar dan gaat al niet op bij sega die gestopt zijn, of de sony handhelds?

wii u had ik 6,5 geleden nog geen retro genoemd, maar denk dat het aardig van toepassing is inmiddels, gezien de switch toch ook aardig op zijn laatste benen staat en dan last gen zal zijn ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Leuke discussie. Ik zie zelf de Xbox One & Playstation 4 nog niet als retro consoles, daar word nog steeds voor ontwikkelt en komen nieuwe games op uit. De PS4 word zelfs nog steeds verkocht. De Xbox One tot de voorraden gewoon op zijn (word namelijk niet meer geproduceerd).
De Wii U zie ik ondanks dat het dezelfde generatie console is als de PS4/XboxOne, dan wel weer als Retro Console. Dat is namelijk gewoon een Wii on steroids (en flink wat ook). Los van Full HD output, een Gamepad en mooiere graphics is het ook niet veel meer dan wat de originele Wii was. De hardware was ook letterlijk een doorontwikkeling/upgrade van wat de Gamecube ooit was (IBM / ATI gebaseerd), je kunt zelfs na een softmod native Gamecube games afspelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PluueeR
Laatste aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKO_9uinocCNEhoREGXTwKMyMKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpA89svpyocCzWAf2frR5WzI.jpg?f=fotoalbum_large

Banjo Kazooie stond al lang op het lijstje. Maar de NTSC versie komt niet vaak voorbij. Blij mee! Heb nu aardig wat platformers liggen voor de N64 waar ik eens aan moet beginnen. Zodra ik Lost Vikings uit heb :)

En zojuist bij het PostNL punt de AVS opgehaald. Wat een ding! Ziet er echt heel tof uit. Nog wel even spelen met de settings, met name die van de scanlines. Ben die van de RetroTINK gewend. Het booten van games werkte niet... helemaal in de stress. Simpele factory reset en opgelost :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:16

koelebobes

Wen BTC €100K

Tux3.14 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:37:

[Afbeelding]
Gaaf hee, wat een find! Ik weet niet wat het is met de Wii U maar net zoals dat hij geflopt is omdat mensen dachten dat het een Wii was.... Kan je hem nu ook zo kopen! Ik heb 3 Wii U's

1 8gb voor 75 euro
1 8gb voor 12,50
1 32gb voor Noppes

Ik wil hier niet over het piraten ingaan, maar ik heb nog nooit zoveel plezier op mijn Wii U gehad als nu! De mogelijkheden zijn eindeloos

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
koelebobes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Gaaf hee, wat een find! Ik weet niet wat het is met de Wii U maar net zoals dat hij geflopt is omdat mensen dachten dat het een Wii was.... Kan je hem nu ook zo kopen! Ik heb 3 Wii U's

1 8gb voor 75 euro
1 8gb voor 12,50
1 32gb voor Noppes

Ik wil hier niet over het piraten ingaan, maar ik heb nog nooit zoveel plezier op mijn Wii U gehad als nu! De mogelijkheden zijn eindeloos
De Wii U is denk ik ook mijn favoriete Retro Console. Heb er al 1 beneden in de woonkamer staan. Deze gaat in m'n gameroom. Nog even een softmod toepassen en dan kan ik er ook GC en Wii games op spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:40
cold_as_ijs schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:06:
@gast7 een beetje een gewetensvraag maar hoe oud moet een console zijn om retro te worden genoemd?
Ik zou zelf zeggen tegen de 20 jaar.

Ik vind dat retro wel erg snel word gebruikt tegenwoordig.

Daarbij zou de wii ook nog net geen retro zijn. Maar dat is dan ook een rand geval, ook naar mijn smaak nog net geen retro

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 30-10-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Tux3.14 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:51:
Nog 1 update voor vandaag :+ . Heb mijn Nintendo 64 ook voorzien van een HDMI mod.
Bij de kit zat een flat cable... maar wat een waardeloos kreng omdat te solderen aan het moederbord. Aangezien naast de flat cable sowieso nog wat meer losse draden gesoldeerd moest worden heb ik dat ook maar gedaan voor alle contacten wat eigenlijk met een flat cable gesoldeerd moest worden. Flink wat draadjes en zeer fijn soldeerwerk.
Het voordeel van deze mod is dat de analoge uitgang ook blijft werken. Heb ter illustratie zowel mijn CRT (via S-Video) als LCD TV (via HDMI, duh :+ ) aangesloten.
Ben blij met het resultaat. Ja, de N64 is echt gemaakt om te gamen op CRT. Daar is het beeld dan ook wat 'beter'.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel erg onder de indruk ben van de kwaliteit op een LCD via HDMI, dit is namelijk digital to digital ipv digital > analoge > digital wat je bij converters hebt. Dat maakt de kwaliteit een stuk mooier en zorgt vooral ervoor dat je geen extra latency hebt. Voordeel van een LCD is gewoon lekker op een groot scherm gamen, en dat vind ik dan net wat toffer dan een kleinere CRT :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke HDMI mod is dit? Als ik dat vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Als ik niet naar de jaartallen kijk, vind ik ergens een Wii meer aanvoelen als iets uit de tijd van de PS2 en de Wii U meer uit de tijd van de PS3/Xbox 360.

De Wii U vind ik wel retro aangezien de PS3/Xbox 360 dat ook is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.xKoster
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 07:53
Ik gebruik https://www.pricecharting.com hebben een app en een gratis versie die je kan gebruiken. werkt erg prettig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Vrietje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

Welke HDMI mod is dit? Als ik dat vragen mag?
Dat mag jij vragen :) Dit is een HDMI mod uitgevoerd door mijzelf :+
Kidding, dit is de Hispeedido N64digital Hdmi Mod Kit.
https://nl.aliexpress.com...ayAdapt=glo2nld4itemAdapt
Doet trouwens 'maar' 720p. Maar voldoende imo en vond vooral de digital > digital signaal het belangrijkst. Dit met de gedachte dat ik waarschijnlijk de RetroTink 4K ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Tux3.14 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Dat mag jij vragen :) Dit is een HDMI mod uitgevoerd door mijzelf :+
Kidding, dit is de Hispeedido N64digital Hdmi Mod Kit.
https://nl.aliexpress.com...ayAdapt=glo2nld4itemAdapt
Doet trouwens 'maar' 720p. Maar voldoende imo en vond vooral de digital > digital signaal het belangrijkst. Dit met de gedachte dat ik waarschijnlijk de RetroTink 4K ga aanschaffen.
Dank je ik vroeg het mij af, want ik lees dat je met die GEM mod, kennelijk wat rare dingen moet uitvoeren, als bepaalde bescherm lagen weg schrapen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-09 00:13
Hoe houden jullie je verzameling bij?

Wilde eerst zelf iets maken wat draaide op mijn eigen website. Was begonnen met een database ontwerp. maar dat project ligt zal jaren in de vriezer.

Toen kwam ik Gameye tegen. Maar die was laatst gecrashed toen ik van telefoon ben geswitched en ik kon de backup niet restoren.

Heb nog wel het meeste in Excel, maar dat is meer als backup en ook niet echt compleet.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Vrietje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Dank je ik vroeg het mij af, want ik lees dat je met die GEM mod, kennelijk wat rare dingen moet uitvoeren, als bepaalde bescherm lagen weg schrapen ofzo.
Ik heb niks hoeven weg te schrapen. Behalve een stukje plastic wegzagen met een dremel zodat de HDMI poort zichtbaar word aan de achterkant.

De flatcable is echt 3 keer niks. Heb min of meer een eigen methode toegepast. Je moet dat echt in 1 keer goed doen. Had op een gegeven moment 3 puntjes ofzo wat niet goed gesoldeerd was, maar na een 2de en 3de poging begon de flat cable ietsjes te smelten.
Dan kun je volgens de manual nog met draadjes werken en gelijk op punten van bepaalde chips solderen. Maar ook dat is bij de helft onnodig, als je de traces volgt dan zijn er op een gegeven moment gewoon 'gaatjes' beschikbaar waar je ze veel makkelijker kunt solderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 15:37
Ook wel “via” of via,s. Genoemd. Vertical inter connnect. Dat busje verbind het printspoor naar een andere printplaatlaag. Dat busje gaat door alle printplaten heen dus. Moderne printplaten hebben soms wel 8 lagen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
Voor wie nog Retrotink producten wilt, Dragonbox gaat ze verkopen :
https://dragonbox.de/en/

Als ik snel reken is het iets voordeliger dan direct van Mike Chi kopen en zelf de import en verzendkosten te moeten ophoesten. (natuurlijk mocht je er door heen glippen dan is direct importeren minder duur).
De 4k gaan ze ook krijgen, maar nog niet gelijk bij de eerste batch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davince72
Xyphoid schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:24:
Hoe houden jullie je verzameling bij?

Wilde eerst zelf iets maken wat draaide op mijn eigen website. Was begonnen met een database ontwerp. maar dat project ligt zal jaren in de vriezer.
.
Ik heb in 1996 mijn eigen programma gebouwd om het in bij te houden en die genereert ook mijn website, want bestond toen nog niet. Feitelijk dus Retro ook😁
Heb toen jaren lang een jsp pagina gehad om mee te zoeken in mijn database, maar toen ik ben overgegaan naar hostingprovider heb ik die vervangen voor php-pagina.

Ps: een factor om rekening mee te nemen of iets wel/niet retro is….heel verrassend…je leeftijd😊
Iets wat je kent uit je jeugd(zeg tot je 20e) zal je waarschijnlijk bestempelen als retro, uitgaande dat je zelf al minstens 30+ bent.
Geld ook zo voor muziek.
Dus hangt van persoon zijn leeftijd af of een systeem retro is of niet (ja een boute stelling maar volgens mij heb ik daarmee wel goed punt😊)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:52:
Voor wie nog Retrotink producten wilt, Dragonbox gaat ze verkopen :
https://dragonbox.de/en/

Als ik snel reken is het iets voordeliger dan direct van Mike Chi kopen en zelf de import en verzendkosten te moeten ophoesten. (natuurlijk mocht je er door heen glippen dan is direct importeren minder duur).
De 4k gaan ze ook krijgen, maar nog niet gelijk bij de eerste batch.
Dat is zeker goed nieuws. Ik hou niet zo van de import loterij en, heb goede ervaringen met dragonbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Is het mogelijk om binnen Europa een vervangende multi-AV connector voor een PS2 RGB-kabel te kopen?

Zo'n connector (https://console5.com/stor...om-rgb-cables-repair.html), maar dan geen dure USA-import :X Op Aliexpress hebben ze 'm ook, maar dan duurt het 4-8 weken :'(

Dit is de enige PS2 RGB-kabel die ik heb waarvan de bedrading van goede kwaliteit is (mini coax voor de RGB-lijnen i.p.v. losse draadjes). Maar daarvan zijn nu dus pinnen afgebroken in de AV-connector.

Een andere (goedkope) kopen levert vaak kabels op die intern uit losse draadjes bestaan en de duurdere hebben vaak niet het AV-blokje halverwege de kabel (die ik nodig heb om een audiokabel naar de versterker te trekken). Daarom wil ik de mijne graag repareren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UBP1F2Qm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcandevil
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 07:46
koelebobes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

1 8gb voor 75 euro
1 8gb voor 12,50
1 32gb voor Noppes

Zou graag ook nog wel een Wii U willen scoren, maar zie ze op marktplaats voor meer dan honderd euro langskomen. Heb je misschien nog tips waar ik beter kan kijken of moet je gewoon mazzel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:16

koelebobes

Wen BTC €100K

Arcandevil schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:40:
[...]

Zou graag ook nog wel een Wii U willen scoren, maar zie ze op marktplaats voor meer dan honderd euro langskomen. Heb je misschien nog tips waar ik beter kan kijken of moet je gewoon mazzel hebben?
De 75 euro Wii U kocht ik 3 dagen nadat de switch uit kwam en zoals ik zei werd die aangeboden als een Wii :P dus dat was makkelijk

De 12,50 Wii U lag op de kleedjesmarkt met 4 spellen erbij voor 20 euro en na een little negotiation mocht die mee voor 12,50

De Zwarte Wii U 32gb heb ik van een kameraad gekregen, met een boxed Pokemon Leaf Green erbij... O+

Je moet echt mazzel hebben

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Als je bericht begint met 'Ik weet dat het niet mag' is dat een hele goede indicatie dat je het bericht beter niet kunt posten ...

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 01-11-2023 09:44 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Pagina: 1 ... 208 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.