Persoonlik is het zonder die buttons/ of grote buttons natuurlijk niet "authentiek". Maar goed er zitten ook al sticks op dus ja. Maar 6 facebuttons is wel een vereiste imho.Sagat schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:43:
Zo dan, mijn controller droom is uitgekomen! (nou ja bijna...)
YouTube: SEGA Saturn® 2.4 GHz Wireless Controller - Product Features
De goddelijke saturn dpad, EN 2 should buttons zodat ik niet hoeft kiezen of ik 3x punch of 3x kick map naar slecht een shoulder button, wat heel fijn is voor street fighter.
Ook met extra buttons naast alleen de standaard start, wat erg fijn is op switch (en mogelijk ook op ps4/5 of xbox? )
En idem voor de anologue sticks. Deze zullen door mijn amper gebruikt worden voor gaming, maar voor navigatie in menu's is het erg fijn!
waarom dan bijna perfect?
- wireless...... ja het is 2023 en wireless heeft veel voordelen, echter bij keuze toch liever bekabeld
- Deze is minor, maar er zijn wireless pads uitgegeven met zowel 2.4ghz EN bluetooth...zal schelen in de prijs dat dit er niet in zit, maar goed liever meer keuze
- Dit is eentje waar ik me afvraag hoe jullie er over denken, want mijn grootste probleem met de saturn is....de bovenste rij buttons, ik kon me voorstellen dat 'vroeger' mensen moesten wennen aan 6 front facing en dat het dan fijn was om het verschil te kunnen voelen. Volgens mij hoeft dat echt niet meer en kunnen we gewoon 6 dezelfde buttons hebben? Zoals op arcade sticks? of zoals hori dat doet met hun fighting commander en ik geloof ook octa series....?
Dus mijn vraag aan jullie, vinden jullie het fijn dat de saturn pad 3 kleinere buttons bovenop heeft zitten?
Poll: Heeft een saturn pad in 2023 nog 3 kleinere buttons nodig?
• Ja!
• Nee!
• Who cares?!
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19-09 07:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Authentiek is een valide arugument hoor en volgens mij de hoofdreden. Echter, voor mij is het vooral de vraag, is het functioneel gezien ook noodzakelijk? Ik denk dat als je alleen dat 'meeweegt' dat mijn poll erg zal uitkomen op 'nee liever 6 dezelfde buttons'.Vrietje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
Persoonlik is het zonder die buttons/ of grote buttons natuurlijk niet "authentiek". Maar goed er zitten ook al sticks op dus ja. Maar 6 facebuttons is wel een vereiste imho.
10 second ninja DONE
Ja, ik heb hier nog een retrocomputer staan die ik destijds voor mijn ViperGC heb opgeknapt (maar gebruik de ViperGC tegenwoordig niet meer). Ik zou je adviseren om Windows XP op die machine te zetten.Bruiser schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:32:
Iemand hier ervaring met het flashen van een Viper GC modchip via de parallel programmer?
Ik heb de moeite gedaan om een oude computer mét parallelle poort werkende te krijgen met Windows 7 erop.
Ik heb de loader software gevonden voor de programmer en het laatste CobraOS met de juiste drivecode.
Ik dacht dat het vanaf dan redelijk straightforward zou zijn, maar helaas. Wat ik ook probeer, de loader software blijft zeggen dat hij de Viper GC niet kan vinden…
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Toffe Saturn pad, ga ik waarschijnlijk wel halen. Ben wel benieuwd hoe die dpad voelt, daar zit nog wel verschil in vaak voor een purist als ik ben. Ik heb een standaard retro bit megadrive pad en die voelt minder fijn dan de 8bito M30 dpad.Sagat schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:43:
Zo dan, mijn controller droom is uitgekomen! (nou ja bijna...)
YouTube: SEGA Saturn® 2.4 GHz Wireless Controller - Product Features
De goddelijke saturn dpad, EN 2 should buttons zodat ik niet hoeft kiezen of ik 3x punch of 3x kick map naar slecht een shoulder button, wat heel fijn is voor street fighter.
Ook met extra buttons naast alleen de standaard start, wat erg fijn is op switch (en mogelijk ook op ps4/5 of xbox? )
En idem voor de anologue sticks. Deze zullen door mijn amper gebruikt worden voor gaming, maar voor navigatie in menu's is het erg fijn!
waarom dan bijna perfect?
- wireless...... ja het is 2023 en wireless heeft veel voordelen, echter bij keuze toch liever bekabeld
- Deze is minor, maar er zijn wireless pads uitgegeven met zowel 2.4ghz EN bluetooth...zal schelen in de prijs dat dit er niet in zit, maar goed liever meer keuze
- Dit is eentje waar ik me afvraag hoe jullie er over denken, want mijn grootste probleem met de saturn is....de bovenste rij buttons, ik kon me voorstellen dat 'vroeger' mensen moesten wennen aan 6 front facing en dat het dan fijn was om het verschil te kunnen voelen. Volgens mij hoeft dat echt niet meer en kunnen we gewoon 6 dezelfde buttons hebben? Zoals op arcade sticks? of zoals hori dat doet met hun fighting commander en ik geloof ook octa series....?
Dus mijn vraag aan jullie, vinden jullie het fijn dat de saturn pad 3 kleinere buttons bovenop heeft zitten?
Poll: Heeft een saturn pad in 2023 nog 3 kleinere buttons nodig?
• Ja!
• Nee!
• Who cares?!
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja eens, de '8bd' controllers voelen vaak fijner, maar mijn main 'daily driver' is nu een wired saturn pad met usb kabel van retrobit, en ja 'het voldoet' Hoewel voor games die maar een paar buttons nodig hebben op mister de snes pad via de 4dapter ook goed aanvoelt, heb mijn md pad nog niet getest op die manier....3style schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:48:
[...]
Toffe Saturn pad, ga ik waarschijnlijk wel halen. Ben wel benieuwd hoe die dpad voelt, daar zit nog wel verschil in vaak voor een purist als ik ben. Ik heb een standaard retro bit megadrive pad en die voelt minder fijn dan de 8bito M30 dpad.
10 second ninja DONE
Let op: plan is gewijzigd naar een andere locatie, details onderaan!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3rl5NDdRnlUaWmo7Vn9saQFR.jpg?f=user_large)
Dames en heren,
Het is weer zover! Onze laatste Retro Get Together/Meeting is alweer een paar maanden geleden en was een succes.
Velen van de Tweakers hier in dit topic hebben met elkaar kennis gemaakt en, praten nog steeds uitvoerig onderling met elkaar sinds onze laatste meeting in het Home Computer Museum, te Helmond.
Daarom is het tijd voor onze volgende meeting!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LxfeoczGMVO1Iysu5SbrMFHg.jpg?f=user_large)
Waar : Blast Galaxy - Amsterdam
Wanneer: 4 november aanstaande
Hoe meld ik mij aan? : stuur even een PB naar mij @Ricepuppet of @Tux3.14 en we brengen je in onze Telegram groep, waar de verdere details worden besproken (tijdstip + programma) - er worden geen prive gegevens zoals telefoonnummers ingezien (dat was vorige keer ook de vraag)Hoe laat begint het : Wij zijn nog bezig om alles rond te krijgen; dit word besproken in de app groep
Is er ook eten : Blast Galaxy heeft een bar met goed eten. Hamburgers, patat, vegatarische opties en snacks (chips, chocola etc.) en ook genoeg frisdrank en (sterke) alcohol (zie bovenstaande video)
Wat kost het : de toegangsprijs valt hier te vinden. Ik kom er zelf 1 a 2 per jaar en je mag vanaf het begin (opent om 12 uur) tot eind (00:30 uur) aanwezig zijn voor een vaste prijs.
Hoe kom ik er: Blast Galaxy heeft een redelijk goede OV verbinding middels de trein <> tram naar de locatie toe (van horen zeggen; 10 minuten vanaf Amsterdam CS) Verder zijn er (betaalde) parkeerplekken rondom het pand en op het industriecomplex. Daarnaast zijn we onderling niet beroerd om afspraken met elkaar te maken voor ophalen/mee rijden uiteraard!
Wat gaan we doen dan : Gamen! Uiteraard! De vorige meeting hebben we een tour gehad in het Home Computer Museum, zijn we veel met elkaar in gesprek geweest over games/gaming in het algemeen, gelunched en weer gamen. Dat klinkt simpeler dan het is, maar het was echt heel tof om iedereen in het echt te zien en mee te praten.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Persoonlijk zou ik eerder de datum verplaatsen naar één waar NVG weer open is.
Blast Galaxy vond ik zelf een nogal trieste arcadehal. Veel defect en vies toen wij er waren
Maar het eten was gelukkig wel goed
Blast Galaxy vond ik zelf een nogal trieste arcadehal. Veel defect en vies toen wij er waren
Jij hebt je niet aangemeld, dus waarom verplaatsen?Flapperbol schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:29:
Persoonlijk zou ik eerder de datum verplaatsen naar één waar NVG weer open is.
Er komen volgend jaar wel weer meetings. Dan gaan we alsnog wel naar NVG.
Laat maar weten als je interesse hebt, dan kan ik je een Telegram link sturen.
Verwijderd
Weet iemand of mogelijk is om Super Mario Galaxy op de Wii op 4:3 te spelen? Ik krijg zelf niet voor elkaar. (Op I-net vind ik alleen maar verhalen van dat men de game niet op 16:9 krijgt).
Ben op dit moment de game aan het spelen en ik dacht voor de beste beleving om te spelen op mijn 4:3 CRT 60hz scherm. Al moet zeggen dat laats toch wel klachten kreeg van geknipper van het scherm waardoor ik wel twijfel of dit wel de juiste game beleving voor mij geeft. Gelukkig heb ik ook een Tritron 100hz CRT. Maar ben wel benieuwd of 4:3 mogelijk is.
Ben op dit moment de game aan het spelen en ik dacht voor de beste beleving om te spelen op mijn 4:3 CRT 60hz scherm. Al moet zeggen dat laats toch wel klachten kreeg van geknipper van het scherm waardoor ik wel twijfel of dit wel de juiste game beleving voor mij geeft. Gelukkig heb ik ook een Tritron 100hz CRT. Maar ben wel benieuwd of 4:3 mogelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2023 12:24 ]
Je kunt in de systeeminstellingen van de Wii zelf volgens mij 4:3 selecteren onder beeldopties.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:23:
Weet iemand of mogelijk is om Super Mario Galaxy op de Wii op 4:3 te spelen? Ik krijg zelf niet voor elkaar. (Op I-net vind ik alleen maar verhalen van dat men de game niet op 16:9 krijgt).
Verwijderd
Klopt, echter wanneer ik mario galaxy opstart blijven de verhouding van het scherm op 16:9. Blijkbaar heeft dit geen invloed.
Heb je geen TV optie voor wide oid? Hier kan je ook nog mee spelen icm de setting van je wii.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:23:
Deze game heeft inderdaad een 16:9 Anamorphic Widescreen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Sterker nog (volgens google):3style schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:13:
[...]
Heb je geen TV optie voor wide oid? Hier kan je ook nog mee spelen icm de setting van je wii.
Deze game heeft inderdaad een 16:9 Anamorphic Widescreen.
What is the aspect ratio of Super Mario Galaxy?
16:9
This was the first Super Mario game to be format for the aspect ratio 16:9 Anamorphic Widescreen.
Dus ja dan snap ik dat de wii setting er niets mee kan. Mogelijk zijn er patches?
10 second ninja DONE
Bedankt voor de tip! Windows XP aan het installeren as we speakSeroczynski schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Ja, ik heb hier nog een retrocomputer staan die ik destijds voor mijn ViperGC heb opgeknapt (maar gebruik de ViperGC tegenwoordig niet meer). Ik zou je adviseren om Windows XP op die machine te zetten.
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je de Viper GC niet meer gebruiken? En wat gebruik je nu dan in de plaats?
Mini DVD'tjes branden vind ik nogal onhandig. Ik heb nu een GCLoader, mede omdat Picoboot destijds nog niet bestond. Dat is ook een mooi alternatief.Bruiser schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
Bedankt voor de tip! Windows XP aan het installeren as we speak
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je de Viper GC niet meer gebruiken? En wat gebruik je nu dan in de plaats?
Dit moet mogelijk zijn via USB Loader GX, deze heeft een force 4:3 optie voor spellen.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:23:
Zie dit filmpje voor alle pre en post processing opties voor Wii spellen:
YouTube: How to Remaster the Nintendo Wii Image (2023) - NO PC Emulation!
DuidelijkSeroczynski schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:45:
[...]
Mini DVD'tjes branden vind ik nogal onhandig. Ik heb nu een GCLoader, mede omdat Picoboot destijds nog niet bestond. Dat is ook een mooi alternatief.
Ik hoop eigenlijk om hem zo geconfigureerd te krijgen (via een iplboot plugin) dat hij swiss start vanaf mijn SD2SP2. Geen idee of dit überhaupt mogelijk is… Ingewijden in de materie die hier misschien meer over kunnen vertellen?
Verwijderd
Heb je ook rekening gehouden met formaat dvd? De cube leest het beste de dvd- formaat, en als je geen mini dvd's hebt, of een aangepaste bovenkant hebt, dan kan je hem ook makkelijk zonder de bovenkant laten booten.Bruiser schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
Bedankt voor de tip! Windows XP aan het installeren as we speak
ed
ook de schrijfsnelheid maakt nogal wat uit. wij gebruiken alchol 120% of image burner daarin kan je dat instellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2023 20:59 ]
Kan ik met een SCART > HDMI verloopstukje mijn SNES gewoon op mijn smart TV aansluiten?
Betreft de originele Super Nintendo nog echt
Is in dit topic enorm vaak over gesprokensirdanilot schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:45:
Kan ik met een SCART > HDMI verloopstukje mijn SNES gewoon op mijn smart TV aansluiten?
Mijn dank is groot! Met Windows XP ging het inderdaad vlekkeloosSeroczynski schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Ja, ik heb hier nog een retrocomputer staan die ik destijds voor mijn ViperGC heb opgeknapt (maar gebruik de ViperGC tegenwoordig niet meer). Ik zou je adviseren om Windows XP op die machine te zetten.
:strip_exif()/f/image/ljQPVYEhW8N3PLhvF7azLe2R.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor de input!Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:57:
[...]
Heb je ook rekening gehouden met formaat dvd? De cube leest het beste de dvd- formaat, en als je geen mini dvd's hebt, of een aangepaste bovenkant hebt, dan kan je hem ook makkelijk zonder de bovenkant laten booten.
ed
ook de schrijfsnelheid maakt nogal wat uit. wij gebruiken alchol 120% of image burner daarin kan je dat instellen.
Ik heb een case die normale dvd’s toelaat. Maar ik ga geen schijfjes liggen branden
Zoals gezegd zou ik een plugin willen die Swiss kan booten vanaf de SD2SP2. Vooralsnog heb ik hier geen mogelijkheid voor gevonden. Via een memorycard waar je dan een SD-kaartje insteekt zou dat misschien wel lukken… Moet ik nog even verder uitzoeken.
Daarna begin ik aan mijn Gamecube met Qoob Pro
Verwijderd
Ja, ik snap je punt. Zelf ook aan het kijken voor zo'n oplossing. Voornamelijk om de gameboyplayer disc niet te hoeven gebruiken. Heb je al bij gbatemp gekeken? Staat wel het één en andere over de viperchip omschreven.Bruiser schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:29:
[...]
Bedankt voor de input!
Ik heb een case die normale dvd’s toelaat. Maar ik ga geen schijfjes liggen branden
Zoals gezegd zou ik een plugin willen die Swiss kan booten vanaf de SD2SP2. Vooralsnog heb ik hier geen mogelijkheid voor gevonden. Via een memorycard waar je dan een SD-kaartje insteekt zou dat misschien wel lukken… Moet ik nog even verder uitzoeken.
Daarna begin ik aan mijn Gamecube met Qoob Pro
Ik heb de posts gezocht met de zoekfunctie maar niet gevonden. Wel veel over de snes maar niet dit specifieke.Tux3.14 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:21:
[...]
Is in dit topic enorm vaak over gesproken(hint: zoekfunctie!)
Er zijn verschillende soorten SCART naar HDMI omvormers te kopen. Geen ervaring mee. Wat ik lees laten ze wel vaak te wensen over. Qua kwaliteit maar ook qua input lag. Als de SNES je enige console is zou je een RAD2X kabel kunnen overwegen. Wel wat duurder.
Verwijderd
Dank je. Heb gisteren geen tijd gehad om uit te proberen maar begrijp dat het via ocarina in USB Loader GX dat het wel moet lukken.Wub schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:01:
[...]
Dit moet mogelijk zijn via USB Loader GX, deze heeft een force 4:3 optie voor spellen.
Zie dit filmpje voor alle pre en post processing opties voor Wii spellen:
YouTube: How to Remaster the Nintendo Wii Image (2023) - NO PC Emulation!
Maar het werkt wel als een zonnetje !!! Aanrader die kabelsPluueeR schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:43:
Er zijn verschillende soorten SCART naar HDMI omvormers te kopen. Geen ervaring mee. Wat ik lees laten ze wel vaak te wensen over. Qua kwaliteit maar ook qua input lag. Als de SNES je enige console is zou je een RAD2X kabel kunnen overwegen. Wel wat duurder.
Ja, gbatemp is idd een bron van informatie. Nog niet alles kunnen doorspitten daar…Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 06:17:
[...]
Ja, ik snap je punt. Zelf ook aan het kijken voor zo'n oplossing. Voornamelijk om de gameboyplayer disc niet te hoeven gebruiken. Heb je al bij gbatemp gekeken? Staat wel het één en andere over de viperchip omschreven.
De gameboy player disc gebruik ik al lang niet meer. De Gameboy Interface (gbi) is veel beter!
Ik start momenteel Swiss op via een gebrande disc, daar wil ik vooral dus vanaf. Maar wil wél de mogelijk blijven behouden om originele discs (al dan niet import) te gebruiken. Een GCLoader valt hierdoor dus af.
De informatie is er echt als je leest. Maar het antwoord op je vraag is : jasirdanilot schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:37:
[...]
Ik heb de posts gezocht met de zoekfunctie maar niet gevonden. Wel veel over de snes maar niet dit specifieke.
Dank voor de tip. Mocht het omvormertje toch niet zo lekker werken dan kan ik overwegen om hierin te investeren inderdaad. Het omvormertje komt morgen binnen.PluueeR schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:43:
Nu maakt kwaliteit weinig uit voor een spelletje als super mario 3 wat bestaat uit een paar pixels. Maar als hij het echt niet (goed) doet ja dan moet je wel.
Verwijderd
Zijn genoeg video's te vinden waarin de plus, en minpunten hierover te zien zijn.sirdanilot schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:14:
[...]
Dank voor de tip. Mocht het omvormertje toch niet zo lekker werken dan kan ik overwegen om hierin te investeren inderdaad. Het omvormertje komt morgen binnen.
Nu maakt kwaliteit weinig uit voor een spelletje als super mario 3 wat bestaat uit een paar pixels. Maar als hij het echt niet (goed) doet ja dan moet je wel.
Vandaag geprobeerdTux3.14 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:34:
[...]
Gratis tip: Ga Most Wanted op de 360 spelen. Was een launch titel.
Heeft HD support en wat mooiere graphics dan de OG Xbox / PS2 versieOhja, de controller is een stuk fijner imo.
De graphics zijn mooier op de 360, maar helaas is het niet mogelijk om de Nederlandse taal te kiezen, wat bij de versie op de OG wel kan

Het opstarten via de disc werkt hier steeds slechter, waarschijnlijk moet de pot wat worden getweaked. Zelf zit ik op de (goedkope) flippydrive te wachten, vervangt wel de drive.Bruiser schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:45:
[...]
Ja, gbatemp is idd een bron van informatie. Nog niet alles kunnen doorspitten daar…
De gameboy player disc gebruik ik al lang niet meer. De Gameboy Interface (gbi) is veel beter!
Ik start momenteel Swiss op via een gebrande disc, daar wil ik vooral dus vanaf. Maar wil wél de mogelijk blijven behouden om originele discs (al dan niet import) te gebruiken. Een GCLoader valt hierdoor dus af.
https://docs.flippydrive.com/
Daar had ik ook al eens naar gekeken, maar vind de beschrijving nogal verwarrend:3style schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Het opstarten via de disc werkt hier steeds slechter, waarschijnlijk moet de pot wat worden getweaked. Zelf zit ik op de (goedkope) flippydrive te wachten, vervangt wel de drive.
https://docs.flippydrive.com/
Maar zal wel aan mij liggen- No-solder internal install into the original Disc Drive slot
-…
- Keep the original Disc Drive installed and play physical Discs (optional)
Laatst mij gamecube met wat moeite in het tv meubel gezet en aangesloten.
Masr daarna kwam ik erachter dat ie de discs ook niet meer goed leest.
F-zero loopt vast na uitspelen van een cup. Metroid loopt helaas ook heel snel vast.
Dus ik ben ook opzoek naar een andere oplossing.
Ik heb nu een zilveren cg met lelijke zwarte bovenkant voor grotere discs. Hopelijk heb ik die dan niet meer nodig.
Daarnaast is joystickje op mij controller is behoorlijk klef en is aan vervanging toe. Zal ook bekend probleem zijn denk ik.
F-zero loopt vast na uitspelen van een cup. Metroid loopt helaas ook heel snel vast.
Ik heb nu een zilveren cg met lelijke zwarte bovenkant voor grotere discs. Hopelijk heb ik die dan niet meer nodig.
Daarnaast is joystickje op mij controller is behoorlijk klef en is aan vervanging toe. Zal ook bekend probleem zijn denk ik.
Ik wil gerust ruilen met één waarvan de discdrive nog wel werkt en met een volledig originele caseSlogra schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:17:
Verwijderd
Ik weet dat @Exorcist stapels PS1 heeft liggen, maar heb jij soms een muurtje van cube's staan?Bruiser schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:38:
[...]
Ik wil gerust ruilen met één waarvan de discdrive nog wel werkt en met een volledig originele case
LolVerwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:16:
[...]
Ik weet dat @Exorcist stapels PS1 heeft liggen, maar heb jij soms een muurtje van cube's staan?
Niet echt, maar geen slecht idee
The Ezio Collection. Zijn remasters van een 3-tal AC games uit het 360/PS3 tijdperk. Spelen op de Series X, want 60FPS en HDRBruiser schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:24:
Naar aanleiding van de nieuwe Assassin’s Creed game…
Ik heb nog nooit een spel uit die serie gespeeld, maar ben er wel curieus naar geworden.
Welke titel, als je er maar één mag geven, zouden jullie aanraden dat ik probeer en op welke console?
Controllers voor de GameCube zijn nog wel verkrijgbaar omdat het spel Super Smash Bros melee erg populair is en blijft. Zelfs niet-proprietary controllers .Slogra schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:17:
Ook toen het ding nog vrij nieuw was liepen de discs nogal eens vast. Dat is nu eenmaal het nadeel van een cd tegenover een cartridge. Uiteraard hoe bekraster de schijf hoe vaker deze vastloopt.
_--------_
Mijn super Nintendo doet het geweldig ook met het goedkope adaptertje. Ja je zal vast iets mooier beeld hebben met de adapter van 60 euro , maar zolang ik de tekst kan lezen ben ik tevreden.
Voor info over scalers enzo kan je ook naar
https://www.retrorgb.com/
https://www.retrorgb.com/
Nu dat ik de programmer werkende heb gekregen nog maar even verder gezocht/getestBruiser schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:45:
[...]
Ja, gbatemp is idd een bron van informatie. Nog niet alles kunnen doorspitten daar…
Een iplboot (pre-release mét ondersteuning voor SD2SP2) versie gevonden dat je als bios naar de ViperGC flashed. Nu boot Swiss automatisch vanaf de SD2SP2 bij het aanzetten van de console. De gbi kan ik ook automatisch starten wanneer ik een specifieke knop (A in mijn geval) ingedrukt hou bij het aanzetten van de Gamecube.
Al bij al dus toch al wat vordering. Het enigste nadeel is dat je de normale functionaliteit van de chip niet meer hebt aangezien Cobra volledig is vervangen door iplboot. Mijn hoop was dat Cobra behouden zou blijven en de iplboot een plugin ervoor was, maar dat is dus niet het geval.
Je kan uiteraard nog steeds discs booten, ook import, maar dit dient dan volledig te gebeuren vanuit Swiss…
Voor de geïnteresseerde:
1. download iplboot.vgc voor de ViperGC (er is ook een versie voor de Qoob SX) en flash je ViperGC ermee
2. download de laatste release van Swiss en kopieer swiss_r1545.dol naar de root van je sd kaart
3. hernoem swiss_r1545.dol naar ipl.dol
4. download gbi.dol en kopieer deze naar de root van je sd kaart
5. hernoem gbi.dol naar keuze naar a.dol of b.dol of x.dol y.dol of z.dol of start.dol
6. enjoy!
Ik zoek nog even verder naar een andere oplossing, want hoewel dit zeker een stap in de juiste richting is prefereer ik het behoud van de Cobra functionaliteit.
Trouwens wat betreft Cobra, er is iets waar ik nog geen idee van heb wat het nut is.
Er zijn vier verschillende versies van het Cobra 2.1 BIOS te vinden:
- cobra21.vgc
- cobra21_drive20010608.vgc
- cobra21_drive20020402.vgc
- cobra21_drive20020823.vgc
Waarvan de laatste drie telkens de GCOS external drivercode voor de respectivelijke DVD drive bevat.
Gezien er ook een versie is zonder drivecode, wat is het nut dan van degene mét drivecode? Waarom is dit belangrijk? Wat is het voordeel om een versie mét drivecode (matched met je eigenlijke drive?) te gebruiken tov degene zonder deze code?
Mocht iemand hier een antwoord op hebben hoor ik het graag, want ik word gek van het niet te weten

[ Voor 39% gewijzigd door Bruiser op 15-10-2023 22:40 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zijn het inmiddels de 'definitieve' versies? ik meen me te herinneren dat er wat minpunten waren, andere content of censuur oid? Goed volgens mij zat hij in gamepass of plus dus eigenlijk geen reden om het niet zelf te testenTux3.14 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:50:
[...]
The Ezio Collection. Zijn remasters van een 3-tal AC games uit het 360/PS3 tijdperk. Spelen op de Series X, want 60FPS en HDR
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 15-10-2023 20:20 ]
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Kijkt naar bomberman........oh das vast een hoger deeltje......ziet gaan nummer staan......huh is dat deel 1? die ziet er totaal anders dan de mijne.......*confusion*PluueeR schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:18:
Afgelopen week weer wat binnen gekregen, en mooi twee titels van de wensenlijst kunnen wegstrepen. Vooral met Super Star Wars: Return of the Jedi ben ik erg blij, omdat ik daarmee de trilogie op de SNES compleet heb![]()
[Afbeelding]
Oh wacht dit is een USA cart

(en ik ben te lui om de foto te vergroten, mogelijk staat er wel ergens nummertje
edit:
toch even gekeken en nope toch echt deel 1, en ja art is echt zeer anders!
:fill(white):strip_exif()/f/image/7l9FYtRkh6KjhVvcimNYehLh.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 16-10-2023 10:09 ]
10 second ninja DONE
Persoonlijk ben ik meer fan van PAL...die volgt vaker het Japanse voorbeeld (meer komisch). Amerikanen willen het zgn stoerder maken volgens mijSagat schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:07:
[...]
Kijkt naar bomberman........oh das vast een hoger deeltje......ziet gaan nummer staan......huh is dat deel 1? die ziet er totaal anders dan de mijne.......*confusion*
Oh wacht dit is een USA cart![]()
(en ik ben te lui om de foto te vergroten, mogelijk staat er wel ergens nummertje)
edit:
toch even gekeken en nope toch echt deel 1, en ja art is echt zeer anders!
[Afbeelding]
/f/image/Y0GpOKKKgZ04lOZqf0DVoF52.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door davince72 op 16-10-2023 12:04 ]
Ik wou dit al posten in het fpga console topic.Bruiser schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:24:
Oooooh… Analogue heeft net een N64 aangekondigd!
https://www.analogue.co/3d
Maar goed dit kan toch in beide?
Ja ik denk leuk. Maar vraag mij af met n64 komende naar Mister en als het MARS fpga project echt iets is. Of dit nog toegevoegde waarde voor mij zelf heeft. Of dat ik beter naar een romdumper voor mijn aanvragers kan gaan zoeken.
Voor de PlayStation 3 liefhebbers onder ons, wie van jullie heeft ooit de print functie gebruikt? Wist om eerlijk te zijn niet dat het kon, laat staan in 2023. Zie deze video wat ik tegen kwam.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Kwam ook al voorbij in het FPGA topicBruiser schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:24:
Oooooh… Analogue heeft net een N64 aangekondigd!
https://www.analogue.co/3d
Tux3.14 in "MiSTer en andere FPGA hardware"
Anyway, ben nog steeds van mening dat al dat FPGA gebeuren ook wel hier besproken kan worden. @Sagat Misschien iets om alsnog over na te denken?
Misschien moeten we de naam van het topic maar eens moderniseren, iets in de zin van "Het grote retrogames topic" ofzo, ik noem maar iets. Vind die segmentering ook maar vervelend tbh.Tux3.14 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:08:
[...]
Kwam ook al voorbij in het FPGA topic![]()
Anyway, ben nog steeds van mening dat al dat FPGA gebeuren ook wel hier besproken kan worden. @Sagat Misschien iets om alsnog over na te denken?
Denk dat de voornaamste toegevoegde waarde hem zit in dat je originele carts kan spelen, iets wat niet kan op de mister natuurlijkVrietje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:47:
[...]
Ik wou dit al posten in het fpga console topic.
Maar goed dit kan toch in beide?
Ja ik denk leuk. Maar vraag mij af met n64 komende naar Mister en als het MARS fpga project echt iets is. Of dit nog toegevoegde waarde voor mij zelf heeft. Of dat ik beter naar een romdumper voor mijn aanvragers kan gaan zoeken.
Nee ik snap het probleem. Al ben ik zelf er wel wat duaal in want naast originele cards heb ik dan ook een everdrive.cold_as_ijs schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:37:
[...]
Denk dat de voornaamste toegevoegde waarde hem zit in dat je originele carts kan spelen, iets wat niet kan op de mister natuurlijk. Persoonlijk voor mij heeft dit toegevoegde waarde, want blijft een mooi beeld zo'n cart die je aankijkt terwijl je gamed. 3000 roms op een SD kaart krijg ik juist minder neiging om te gamen, een beetje keuzestress ofzo. Maar dat ben ik he
Ja de toegevoegde waarde voor mij is dat mijn snes en n64 af en toe alleen maar groen beeld geven. Wat dan weer de volgende dag weg is .
Als mede moderator zou ik zeggen kan, het heeft natuurlijk alles te maken met retro gaming en overlapt ook aardig. Ik moet wel zeggen dat er zeker in het begin veel inhoudelijke discussies zijn geweest en ik weet niet of je hier op zit te wachten in dit topic.Tux3.14 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:08:
[...]
Leuk idee, deel die mening wel.Seroczynski schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:22:
[...]
Misschien moeten we de naam van het topic maar eens moderniseren, iets in de zin van "Het grote retrogames topic" ofzo, ik noem maar iets. Vind die segmentering ook maar vervelend tbh.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Ik denk dat je dat veelal kan ondervangen door de topicstart aan te passen, en net als met het emulatie gebeuren van laatst. Als het toch niet werkt, dan kan het altijd weer opgesplitst worden.3style schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:09:
[...]
Als mede moderator zou ik zeggen kan, het heeft natuurlijk alles te maken met retro gaming en overlapt ook aardig. Ik moet wel zeggen dat er zeker in het begin veel inhoudelijke discussies zijn geweest en ik weet niet of je hier op zit te wachten in dit topic.
“Het grote retro gaming topic”Seroczynski schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:22:
[...]
Misschien moeten we de naam van het topic maar eens moderniseren, iets in de zin van "Het grote retrogames topic" ofzo, ik noem maar iets. Vind die segmentering ook maar vervelend tbh.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Het is mijn persoonlijke mening, dat het logischer is om dit gescheiden te houden. Maar dit is niet mijn topic, het is voor iedereen en dus in dit geval wat de meerderheid wilTux3.14 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:08:
[...]
Dus als de consensus is om het samen te voegen, ja gewoon doen. Misschien dan een geheel nieuw topic maken? Maar deze kan ook hernoemd worden eventueel. (met stukkie uitleg in de topic start dan).
Goed dit kunnen de TS/Mede-auteurs ook doen.
Als het fpga topic dan dicht mag/moet hoor ik het graag!
n64:
Ik zit in kamp, 'ik wil de games spelen'. Carts zijn grappig maar meer een noodzakelijk kwaad dan dat ik het als een meerwaarde zie. Ook hier is van toepassing dat er uiteraard (vooral hier verwacht ik ) veel mensen zijn die carts juist wel vet vinden. En dan lijkt het me, vooral voor een console waar bekend is dat de voedigen vaak minder worden en het lastig is om hem te rgb modden en hele fijne optie.
Dus ja kans dat ik de analogue n64 ga halen acht ik byzonder laag. (even vooruitlopend op de samenvoeging dan
Maar samengevat lekker per game bepalen of het dermate vervelend word dat ik 'moet' uitwijken naar FPGA.
10 second ninja DONE
Ik snap je punt hoor, in de ideale wereld is het gescheiden. Maar je ziet toch dingen dubbel gepost worden in beide topics. Nu recent weer gebeurd met de N64 van Analogue. En zo lopen interessante onderwerpen langs elkaar heen.Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Het is mijn persoonlijke mening, dat het logischer is om dit gescheiden te houden. Maar dit is niet mijn topic, het is voor iedereen en dus in dit geval wat de meerderheid wil![]()
Dus als de consensus is om het samen te voegen, ja gewoon doen. Misschien dan een geheel nieuw topic maken? Maar deze kan ook hernoemd worden eventueel. (met stukkie uitleg in de topic start dan).
En je ging zelf hier vervolgens ook verder over het N64 / FPGA onderwerk
Ondanks dat ik trouwens al jaren op GoT zit, weet ik niet het knopje te vinden voor het aanmaken van een poll
Misschien zie ik het gewoon over het hoofd, of anders mag iemand anders het wel maken.
Het is simpel denk ik. Moeten we dit topic hernoemen en meerdere onderwerpen samenvoegen?
- Nee, laten zo!
- Ja, 1 retro gaming topic voor retro consoles/gaming, FPGA hardware, emulatie etc.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heh ik had hier zelf ook over nagedacht, maar gezien het ding carts vreet (gaat vreten) vond ik dat het mochtTux3.14 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:48:
[...]
Ik snap je punt hoor, in de ideale wereld is het gescheiden. Maar je ziet toch dingen dubbel gepost worden in beide topics. Nu recent weer gebeurd met de N64 van Analogue. En zo lopen interessante onderwerpen langs elkaar heen.
En je ging zelf hier vervolgens ook verder over het N64 / FPGA onderwerk, geintje of course.
Ondanks dat ik trouwens al jaren op GoT zit, weet ik niet het knopje te vinden voor het aanmaken van een poll
Misschien zie ik het gewoon over het hoofd, of anders mag iemand anders het wel maken.
Het is simpel denk ik. Moeten we dit topic hernoemen en meerdere onderwerpen samenvoegen?
- Nee, laten zo!
- Ja, 1 retro gaming topic voor retro consoles/gaming, FPGA hardware, emulatie etc.
Verder een poll maken, kijk even naar degene ik ik gemaakt heb, normaliter staat er een regel bij ala 'ook een poll maken? klik hier'.
Anders zoeken op bootz of poll zelf natuurlijk.
Edit:
aub:
http://poll.dezeserver.nl/index.cgi
10 second ninja DONE
Ja vooral omdat ze van MARS iig niet rond uit nee zeiden op de vraag of het mogelijk zou kunnen worden om spellen van cartridges en cd's af te speen. Dus wellicht dat die mogelijkheid er in de toekomst ook komt.Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Het is mijn persoonlijke mening, dat het logischer is om dit gescheiden te houden. Maar dit is niet mijn topic, het is voor iedereen en dus in dit geval wat de meerderheid wil![]()
n64:
Ik zit in kamp, 'ik wil de games spelen'. Carts zijn grappig maar meer een noodzakelijk kwaad dan dat ik het als een meerwaarde zie. Ook hier is van toepassing dat er uiteraard (vooral hier verwacht ik ) veel mensen zijn die carts juist wel vet vinden. En dan lijkt het me, vooral voor een console waar bekend is dat de voedigen vaak minder worden en het lastig is om hem te rgb modden en hele fijne optie.
Dus ja kans dat ik de analogue n64 ga halen acht ik byzonder laag. (even vooruitlopend op de samenvoeging dan) MARS maakt grotere kans, hoewel ik nog steeds een groot fan ben van retroachievements. Met streetfighter icm met mijn oude pc en snes9x en RA vind ik de lag te vervelend, maar de meeste andere games gaan me aardig af. Ik denk eigenlijk dat het met name snes is, marioworld ging ook vrij moeizaam, terwijl mario 3 op de nes prima voelde...
![]()
Maar samengevat lekker per game bepalen of het dermate vervelend word dat ik 'moet' uitwijken naar FPGA.
Dus ja ik wacht even af om daar wat meer van te horen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zou er van uit gaan van niet tot het tegendeel bewezen word, gezien de meeste devs toch een mister achtergrond hebben...Vrietje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:15:
[...]
Ja vooral omdat ze van MARS iig niet rond uit nee zeiden op de vraag of het mogelijk zou kunnen worden om spellen van cartridges en cd's af te speen. Dus wellicht dat die mogelijkheid er in de toekomst ook komt.
Dus ja ik wacht even af om daar wat meer van te horen.
10 second ninja DONE
:fill(white):strip_exif()/f/image/KK5T4QU9KiYGtE70qa0XSBuG.png?f=user_large)
https://twitter.com/MARSFPGA/status/1713970056839729180
MARS FPGA zal ook SNAC ondersteunen, waarmee je dan je originele controllers kan gaan gebruiken. Dit vind ik wel heel nice, alhoewel ik bang wordt voor de prijs van dit apparaat straks
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
699 volgens mij. Goed je weet het nooit. Schijnt wel dat ze ook europese resellers al gereed hebben zodat we net de 'verzend en douane' kosten russische roulette gaan induiken...Seroczynski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:33:
[Afbeelding]
MARS FPGA zal ook SNAC ondersteunen, waarmee je dan je originele controllers kan gaan gebruiken. Dit vind ik wel heel nice, alhoewel ik bang wordt voor de prijs van dit apparaat straks
10 second ninja DONE
Is dat nog echt een roulette?. Sinds ze de onder 40 euro hoef je niet te dokken hebben afschaft, is het bij mij bij elk import product raak geweest. Behalve dan als de verkoper het al afgehandeld had, Maar dan bespaar je alleen de inklaringskosten.Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
699 volgens mij. Goed je weet het nooit. Schijnt wel dat ze ook europese resellers al gereed hebben zodat we net de 'verzend en douane' kosten russische roulette gaan induiken...
Het is roulette. Ik heb heel vaak gehad dat ik geen douane kosten heb gehad. Al gebeurd het de laatste tijd wel wat vaker.Vrietje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:25:
[...]
Is dat nog echt een roulette?. Sinds ze de onder 40 euro hoef je niet te dokken hebben afschaft, is het bij mij bij elk import product raak geweest. Behalve dan als de verkoper het al afgehandeld had, Maar dan bespaar je alleen de inklaringskosten.
Van de tientallen pakketjes uit het buitenland (ook boven de 40 euro) heb ik een keer of 7 of 8 gehad dat ik met douane kosten te maken heb gehad, alle andere keren niet (zeker meer dan 50 keer), dus afkloppen hier. Helaas waren die 7 of 8 keer wel bij de dure pakketjes en de meesten vooral dit jaar
Ik heb het laatste jaar een paar nieuw retro controllers gehad. Volgens mij allemaal op gepikt. helaas.Tux3.14 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:30:
[...]
Het is roulette. Ik heb heel vaak gehad dat ik geen douane kosten heb gehad. Al gebeurd het de laatste tijd wel wat vaker.
Van de tientallen pakketjes uit het buitenland (ook boven de 40 euro) heb ik een keer of 7 of 8 gehad dat ik met douane kosten te maken heb gehad, alle andere keren niet (zeker meer dan 50 keer), dus afkloppen hier. Helaas waren die 7 of 8 keer wel bij de dure pakketjes en de meesten vooral dit jaarWaarschijnlijk zijn ze wat strenger geworden of hebben ze gewoon meer capaciteit nu. Teksten als 'free birthday gift' op de doos trappen ze ook niet meer in. Vanuit de overheid snap ik het overigens wel.
Dus ja ik ga er gewoon vanuit dat ze erbij komen. Alleen is de ene pakketdienst dus duurder dan de andere.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Vind het persoonlijk geen goed plan. Het is een apart en specifiek onderwerp, wat niet per sé inhoudt dat dat niet deels hier ook kan worden besproken, maar dan gaan we voorbij aan de essentie van het topic zelf en zoals deze ooit bedoeld was. Ik denk dat we moeten voorkomen dat het een wildgroei wordt van div. onderwerpen/posts en het primair moeten hebben over retro consoles, retro games - en dus ook specifiek dat. Anders kun je net zo goed het retro PC topic samenvoegen en dan wordt het helemaal dramaTux3.14 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:48:
[...]
Ik snap je punt hoor, in de ideale wereld is het gescheiden. Maar je ziet toch dingen dubbel gepost worden in beide topics. Nu recent weer gebeurd met de N64 van Analogue. En zo lopen interessante onderwerpen langs elkaar heen.
En je ging zelf hier vervolgens ook verder over het N64 / FPGA onderwerk, geintje of course.
- Nee, laten zo!
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik wist dat de functie er was maar zelf nooit gebruikt. Nog meer een niche dan het Other OS stukjeLinksquest schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:27:
Voor de PlayStation 3 liefhebbers onder ons, wie van jullie heeft ooit de print functie gebruikt? Wist om eerlijk te zijn niet dat het kon, laat staan in 2023. Zie deze video wat ik tegen kwam.
[YouTube: I Finally Used This PS3 Feature That NO ONE Else Did]
Ik weet dat de "mister2" meer kan, maar als je deze features ziet zie ik technisch nog geen meerwaarde voor een minimaal 700 euro upgrade.Seroczynski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:33:
[Afbeelding]
Ik heb voor de mister bijna alle snac/daemonbite adapters al (ook psx en Saturn). Het ziet er alleen wat minder fancy uit misschien.
Waar ik mij bij de MiSTer ook altijd aan heb gestoord (nou ja, bij anderen die het apparaat hebben en laten zien), is dat je aan alle kanten I/O hebt en zo dus een redelijk rommelige setup krijgt.3style schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:08:
[...]
Ik weet dat de "mister2" meer kan, maar als je deze features ziet zie ik technisch nog geen meerwaarde voor een minimaal 700 euro upgrade.
Ik heb voor de mister bijna alle snac/daemonbite adapters al (ook psx en Saturn). Het ziet er alleen wat minder fancy uit misschien.
Mijn bescheiden mening: hou het “gescheiden”.Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
...
De aanhalingstekens betekenen dat ik het niet erg vind om eens te lezen over Mister of andere gelijkaardige apparaten in dit topic, MAAR ik zit niet te wachten op uitgebreide besprekingen hierover.
Analogue apparaten (en gelijkaardige) die originele games slikken vind ik hier wél op hun plaats.
De MiSTer is oorspronkelijk toch ook geen dedicated bordje voor retro gaming? Meende dat het gewoon een all-round bordje is, wat toevallig ook door de retro gaming/pc community is opgepikt.Seroczynski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:19:
[...]
Waar ik mij bij de MiSTer ook altijd aan heb gestoord (nou ja, bij anderen die het apparaat hebben en laten zien), is dat je aan alle kanten I/O hebt en zo dus een redelijk rommelige setup krijgt.
Er zijn trouwens wel cases beschikbaar wat een MiSTer netjes maakt. Met een IO Board van Jammix kun je ze kwijt in ITX cases:
https://www.jammix.io
![]() | ![]() |
Verwijderd
Het zou mooi zijn als er iemand zo handig is om een cardreader/dumper compatibel te maken. Dan kan het hier gewoon besproken wordenBruiser schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:25:
[...]
Mijn bescheiden mening: hou het “gescheiden”.
De aanhalingstekens betekenen dat ik het niet erg vind om eens te lezen over Mister of andere gelijkaardige apparaten in dit topic, MAAR ik zit niet te wachten op uitgebreide besprekingen hierover.
Analogue apparaten (en gelijkaardige) die originele games slikken vind ik hier wél op hun plaats.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Eindelijk binnen 
Nu nog wachten op m'n gewonnen retro-game van die Riezebos welke zijn verzameling wegdeed..duurt ook al maanden.
:strip_exif()/f/image/EEno87wONKJOUYkCwPrAlPKK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LIVUibW3NqgIWZNJuIUJC09H.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog wachten op m'n gewonnen retro-game van die Riezebos welke zijn verzameling wegdeed..duurt ook al maanden.
:strip_exif()/f/image/EEno87wONKJOUYkCwPrAlPKK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LIVUibW3NqgIWZNJuIUJC09H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rrlh9S4pI11boLz0e3QQEEbp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 17-10-2023 13:29 ]
Nice, ben benieuwd naar de kwaliteit. Schijnt allemaal in scan werk te zijn.? Geen idee of dat daadwerkelijk zo is..Exorcist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:29:
Eindelijk binnen
Afbeeldingen van de PU 30j USB stick
Ik heb nog in dubio gestaan om te bestellen, weet nog als de dag van gisteren dat ik de eerste PU hier bij de tijdschrift zaak kocht, jarenlang daarna abonnee geweest.. oude PU's natuurlijk weggedaan bij opruimen/verhuizen dat soort momenten...
Is/was wel leuk om nog een door heen te bladeren, (als 't meer is dan een 'standaard' pdf... )
If you didn't win today, you can always win tomorrow
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
er is ook de mister multi system, doel was een console-achtige look:Tux3.14 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:34:
[...]
De MiSTer is oorspronkelijk toch ook geen dedicated bordje voor retro gaming? Meende dat het gewoon een all-round bordje is, wat toevallig ook door de retro gaming/pc community is opgepikt.
Er zijn trouwens wel cases beschikbaar wat een MiSTer netjes maakt. Met een IO Board van Jammix kun je ze kwijt in ITX cases:
[Afbeelding] [Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/v10DR4Gmq5zq5Fw2K6Oepvk4.png?f=user_large)
10 second ninja DONE
Raar, wat heb je nu aan die case (voor arcadekast gebruik) als je niet aan de jamma connector kan... had die op zijn minst laten uitsteken zou ik zeggen?Tux3.14 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:34:
[...]
De MiSTer is oorspronkelijk toch ook geen dedicated bordje voor retro gaming? Meende dat het gewoon een all-round bordje is, wat toevallig ook door de retro gaming/pc community is opgepikt.
[Afbeelding] [Afbeelding]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Maar voor een arcadekast hoeft ie toch niet in zo’n fancy behuizing?Sp33dFr34k schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:05:
[...]
Raar, wat heb je nu aan die case (voor arcadekast gebruik) als je niet aan de jamma connector kan... had die op zijn minst laten uitsteken zou ik zeggen?
Zou het best willen hebben ipv een kale PCB, heb een mooi plankje gemaakt in mijn NAC waar ie op zou kunnen shinenTux3.14 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
Maar voor een arcadekast hoeft ie toch niet in zo’n fancy behuizing?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Denk dat de gedacht erachter is dat hij multi inzetbaar is, dus in een itx kast voor mensen die geen kabels aan alle kanten willen, en jamma voor gebruik in arcadekasten.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:05:
[...]
Raar, wat heb je nu aan die case (voor arcadekast gebruik) als je niet aan de jamma connector kan... had die op zijn minst laten uitsteken zou ik zeggen?
10 second ninja DONE
Lol, daar heb ik ondertussen 6 maand terug ook nog een mailtje van ontvangen. Dat hij eindelijk in actie geschoten was .... maar ondertussen niets meer gehoord. Ohja, kunstige mensenExorcist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:29:
Eindelijk binnen
Edit: Ben blij met de PU stick maar vind het jammer dat werkelijk alles is ingescand, dus ook de meest recente nummers (waarom toch???), de scans niet altijd van goede kwaliteit zijn (niet uitgelijnd, soms stukken afgesneden waardoor bijv de cover er niet helemaal op staat) en ze alles in A4 hebben gescand. Wat mij betreft hadden ze beter wat meer tijd genomen, alles in A3 ingescand en vervolgens opgedeeld in leesbare 'tijdschrift/boek'delen. Het voordeel van de A3 scans zou ook te zien zijn in de leuke reclame en de verschillende artikels die nu 'versneden' zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Ekfad op 17-10-2023 16:10 ]
Ah kijk, daar was ik al een beetje bang voor. Leuk idee, maar uiteindelijk mist de uitvoering net dat beetje 'extra liefde ...Ekfad schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Edit: Ben blij met de PU stick maar vind het jammer dat werkelijk alles is ingescand, dus ook de meest recente nummers (waarom toch???), de scans niet altijd van goede kwaliteit zijn (niet uitgelijnd, soms stukken afgesneden waardoor bijv de cover er niet helemaal op staat) en ze alles in A4 hebben gescand. Wat mij betreft hadden ze beter wat meer tijd genomen, alles in A3 ingescand en vervolgens opgedeeld in leesbare 'tijdschrift/boek'delen. Het voordeel van de A3 scans zou ook te zien zijn in de leuke reclame en de verschillende artikels die nu 'versneden' zijn.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Hier is hij ook binnen gekomen. Net even kort bekeken en inderdaad, de scans zijn nogal bedroevend. Heel veel zijn er scheef en/of slecht gecropt waardoor er tekst afvalt, zelfs van enkele covers! Het is leesbaar, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik zou denken (lees: hoopte) dat men een professionele firma de scans liet maken, maar het lijkt eerder het werk van een hoop verschillende mensen die "snel even hun nummer hebben ingescand"Ekfad schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Zeer jammer dit. Ik hoopte dat men een premium product zou afleveren om 30 PU Jaar echt te vieren. Maar het lijkt jammer genoeg meer op een schaamteloze cash grab op kosten van de nostalgische fan's...
[ Voor 199% gewijzigd door Bruiser op 17-10-2023 20:10 ]
Ik vind het nog al mee vallen hoor. Vind de kwaliteit best prima. Heb niet alles bekeken, gewoon even snel wat exemplaren uit de 2001 - 2005 era aangeklikt. Gisteren zelfs wat uitvoeriger door het exemplaar uit 2001 gebladerd waarin ze een preview deden van de OG Xbox. Sommige stukken zijn wat donker, maar over het algemeen gewoon goed - tot zo ver in ieder gevalBruiser schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:43:
[...]
Hier is hij ook binnen gekomen. Net even kort bekeken en inderdaad, de scans zijn nogal bedroevend. Heel veel zijn er scheef en/of slecht gecropt waardoor er tekst afvalt, zelfs van enkele covers! Het is leesbaar, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik zou denken (lees: hoopte) dat men een professionele firma de scans liet maken, maar het lijkt eerder het werk van een hoop verschillende mensen die "snel even hun nummer hebben ingescand"
Zeer jammer dit. Ik hoopte dat men een premium product zou afleveren om 30 PU Jaar echt te vieren. Maar het lijkt jammer genoeg meer op een schaamteloze cash grab op kosten van de nostalgische fan's...
Ik sluit me toch meer aan bij @Bruiser , in de beginjaren toch al verschillende zaken gezien waar een deel van weggevallen is en scheef werd ingescand. Eens je het ziet ga je er op letten.Tux3.14 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:38:
[...]
Ik vind het nog al mee vallen hoor. Vind de kwaliteit best prima. Heb niet alles bekeken, gewoon even snel wat exemplaren uit de 2001 - 2005 era aangeklikt. Gisteren zelfs wat uitvoeriger door het exemplaar uit 2001 gebladerd waarin ze een preview deden van de OG Xbox. Sommige stukken zijn wat donker, maar over het algemeen gewoon goed - tot zo ver in ieder geval. Misschien dat er inderdaad exemplaren zijn die wat scheef gescand zijn oid, maar nog niet gezien.
Wel leesbaar, dat wel maar had er idd meer van verwacht. Lijkt nu meer op snel wat centen incasseren.
Wel blij omdat ik nu de nummers die ik lang geleden heb weggegooid terug kan doorbladeren.
Even een vraag aan de modders. Ik heb hier een GameGear liggen waar ik de condensatoren moet van vervangen. Zouden jullie ook onmiddellijk een nieuw scherm erin plonsen en zoja, welke dan, of gewoon origineel behouden?
Ik kan de GG ook op mijn pocket spelen, dus voor de betere ervaring hoeft het niet.
Ik heb een aantal GG's recapped en eentje voorzien van een RetroSix schermpje. Volgens mij zijn vandaag de dag alle replacement screens eigenlijk nog net te groot, waardoor je shimmering te zien gaat krijgen (want er moet gecropped worden). Bij de volgende GG die ik onder handen neem ga ik het originele scherm gebruiken, maar vervang ik de tube door een backlight. Dus dan probeer je het originele scherm te verbeteren i.p.v. te vervangen.Ekfad schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:33:
[...]
Even een vraag aan de modders. Ik heb hier een GameGear liggen waar ik de condensatoren moet van vervangen. Zouden jullie ook onmiddellijk een nieuw scherm erin plonsen en zoja, welke dan, of gewoon origineel behouden?
Ik kan de GG ook op mijn pocket spelen, dus voor de betere ervaring hoeft het niet.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Interresant, maar loop je dan niet aan tegen de ghosting en wazigheid van het og scherm? Hoewel de 2e mogelijk een soort gratis AA is danSeroczynski schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
Ik heb een aantal GG's recapped en eentje voorzien van een RetroSix schermpje. Volgens mij zijn vandaag de dag alle replacement screens eigenlijk nog net te groot, waardoor je shimmering te zien gaat krijgen (want er moet gecropped worden). Bij de volgende GG die ik onder handen neem ga ik het originele scherm gebruiken, maar vervang ik de tube door een backlight. Dus dan probeer je het originele scherm te verbeteren i.p.v. te vervangen.
10 second ninja DONE
Dat vraag ik mij ook af. Heb bij het opzoeken een youtube filmpje gezien die de backlight installeerde.Sagat schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:01:
[...]
Interresant, maar loop je dan niet aan tegen de ghosting en wazigheid van het og scherm? Hoewel de 2e mogelijk een soort gratis AA is dan
Buiten het feit dat het geen makkelijke mod was vond ik het ook niet echt een verbetering (was wel een oud filmpje)
@chaozz heeft dat enkele jaren geleden ook gedaan.Seroczynski schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
Ik heb een aantal GG's recapped en eentje voorzien van een RetroSix schermpje. Volgens mij zijn vandaag de dag alle replacement screens eigenlijk nog net te groot, waardoor je shimmering te zien gaat krijgen (want er moet gecropped worden). Bij de volgende GG die ik onder handen neem ga ik het originele scherm gebruiken, maar vervang ik de tube door een backlight. Dus dan probeer je het originele scherm te verbeteren i.p.v. te vervangen.
[ Voor 5% gewijzigd door ChokingHazard op 19-10-2023 09:31 . Reden: typo ]
Vandaag 1 van mijn kleine projectjes kunnen afronden, nadat ik eindelijk via de post nieuwe thumsticks heb ontvangen.
De Xbox 360 controller was een ranzig ding (helaas geen foto's vooraf gemaakt). Alles uit elkaar gehaald, flink gereinigd met IPA, lichtjes opgeschuurd en daarna voorzien van een basis primer coating. Daarna met een verfspuitbus een mat gouden kleur aangebracht. De originele thumbsticks zijn niet opnieuw gebruikt, in plaats daarvan zitten er nu zwarte aluminium pookjes in met wat grotere en diepere kuiltjes.
Ben blij met het resultaat
Projecten wat nog volgen:
- Mijn N64 voorzien van een recap en HDMI mod (waarbij ik de analoge output intact laat, want ik blijf 'm ook gebruiken op mijn Trinitron CRT via S-Video)
- GBA voorzien van een IPS scherm
- OG Xbox voorzien van een recap (ik twijfel nog om ook gelijk een HDMI mod toe te passen) + 128MB ram mod
- PS3 Phat BC helemaal demonteren en weer opbouwen. Sowieso stof verwijderen, reinigen, nieuwe koelpasta, koeling verbeteren etc. Maar als ik tijdens het opbouwen dingen tegen kom wat aangepakt moet worden dan doe ik dat gelijk. Ohja en een SSD
Vast nog wel wat dingen vergeten op te noemen. Teveel wensen hier
De Xbox 360 controller was een ranzig ding (helaas geen foto's vooraf gemaakt). Alles uit elkaar gehaald, flink gereinigd met IPA, lichtjes opgeschuurd en daarna voorzien van een basis primer coating. Daarna met een verfspuitbus een mat gouden kleur aangebracht. De originele thumbsticks zijn niet opnieuw gebruikt, in plaats daarvan zitten er nu zwarte aluminium pookjes in met wat grotere en diepere kuiltjes.
Ben blij met het resultaat
![]() | ![]() | ![]() |
- Mijn N64 voorzien van een recap en HDMI mod (waarbij ik de analoge output intact laat, want ik blijf 'm ook gebruiken op mijn Trinitron CRT via S-Video)
- OG Xbox voorzien van een recap (ik twijfel nog om ook gelijk een HDMI mod toe te passen) + 128MB ram mod
- PS3 Phat BC helemaal demonteren en weer opbouwen. Sowieso stof verwijderen, reinigen, nieuwe koelpasta, koeling verbeteren etc. Maar als ik tijdens het opbouwen dingen tegen kom wat aangepakt moet worden dan doe ik dat gelijk. Ohja en een SSD
Ik vind de ghosting van de Game Gear net even te erg om er goed op te spelen. Heb wel een originele liggen, want dat vind ik interessant om te behouden om te laten zien hoe het toen was.
Maar ooit een gekocht die gemod was met de McWill mod, die is wel gelijk aan het originele scherm m.b.t. volledige weergave. Maar helaas is die niet meer te krijgen.
De schermen die integer scaling kunnen verzorgen raken meer en meer op helaas. Er waren veel oude LG schermen die niet in telefoons terecht kwamen voor gebruikt. Maar die worden niet meer gemaakt, daardoor is de kans dat het in de toekomst nog wel gaat komen (voor zowel GG als GBA) vrij klein.
Met die McWill mod is het wel echt een mooi scherm.
Maar ooit een gekocht die gemod was met de McWill mod, die is wel gelijk aan het originele scherm m.b.t. volledige weergave. Maar helaas is die niet meer te krijgen.
De schermen die integer scaling kunnen verzorgen raken meer en meer op helaas. Er waren veel oude LG schermen die niet in telefoons terecht kwamen voor gebruikt. Maar die worden niet meer gemaakt, daardoor is de kans dat het in de toekomst nog wel gaat komen (voor zowel GG als GBA) vrij klein.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Die van McWill is ook niet 1:1, die is ook 320x240 daar waar de GG origineel 160x144 is. Dan krijg je dus hetzelfde effect als op die van RetroSix.Koldur schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:17:
Ik vind de ghosting van de Game Gear net even te erg om er goed op te spelen. Heb wel een originele liggen, want dat vind ik interessant om te behouden om te laten zien hoe het toen was.
Zie ook RetroRGB.
[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 18-10-2023 15:57 ]
Had even gezocht, maar dus niet de juiste info gevonden. Jammer, maar blijkbaar lastig schermen te vinden die dat wel kunnen en passen.Seroczynski schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Die van McWill is ook niet 1:1, die is ook 320x240 daar waar de GG origineel 160x144 is. Dan krijg je dus hetzelfde effect als op die van RetroSix.
Zie ook RetroRGB.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Tux3.14 heel knap resultaat!
Staat prachtig die kleur.
Staat prachtig die kleur.
Blij te lezen dat ik niet de enige ben met veel teveel projecten op stapelTux3.14 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:24:
…
- PS3 Phat BC helemaal demonteren en weer opbouwen. Sowieso stof verwijderen, reinigen, nieuwe koelpasta, koeling verbeteren etc. Maar als ik tijdens het opbouwen dingen tegen kom wat aangepakt moet worden dan doe ik dat gelijk. Ohja en een SSD![]()
Lijstjes, altijd leuk
- Gamecube met Viper afwerken
- Gamecube met Qoob Pro afwerken (
- Mega-CD (eerste model) herstellen, recappen en opkuisen
- Game Gear(‘s) recappen en opkuisen
- Game Boy(‘s) sommige herstellen, allemaal opkuisen, 1tje voorzien van bivert backlit
- N64 (FRA) RGB modden
- PS3 60GB BC groot onderhoud (alles dus)
- OG Xbox (x3) recappen, opkuisen en eidelijk eens een leuk dashboard vinden/erop zetten
- X360 recappen (?), modden, leuk dashboard vinden/erop zetten
- XSX eindelijk Retroarch eens opzetten
- PS1 opkuisen
- PS2 phat HDD insteken en modden
- …
- Al mijn dubbels en overbodig spul EINDELIJK eens uitsorteren en te koop zetten (dit gaat nog het langst van al duren
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.