Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Hmm… dat valt me tegen eigenlijk…Seroczynski schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:49:
[...]
Phantasy Star Online en Mario Kart Double Dash LAN, dat is het enige dat ik mij kan bedenken dat nog relevant is.
Zal eens wat research moeten doen. Want als dat het enige is, is het toch een slechte koop geweest
Zo heb ik wel meer spulletjes in huis die ik niet gebruikcold_as_ijs schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:21:
@Bruiser ach je kan het misschien niet echt gebruiken maar je hebt weer iets leuks voor de collectie. Ik heb bv een xbox HD pack, zat gelukkig bij een crystal xbox. Nu was de prijs van de crystal xbox met bijpassende controllers en die HD av pack net zo duur als wat dd HD AV pack voor verkocht wordt op Ebay. Ook al heb ik al een component kabel voor de xbox, de hd av pack ga ik in ieder geval voorlopig niet verkopen
Ik moest even opzoeken wat een “HD av pack” is. Volgens mij heb ik een gelijkaardig iets voor de OG Xbox maar dan met een scart RGB (origineel van Microsoft). Ook een Monster component cable heb ik ervoor liggen. Misschien toch maar eens terug een OG aansluiten
HD av pack zorgt ervoor dat je, wanneer de console op NTSC staat, je 480p, 720p en 1080i kan selecteren als output resolutie. Switchen gaat heel makkelijk met Enigmah. Scart RGB is volgens mij alleen YPrPb over scart op 480i. Maar dat weet ik niet zeker. De XBOX bied nog een echte RGB out, maar daar heb je een speciale bios voor nodig. Sowieso is de xbox uit die generatie kwa graphics echt wel het mooiste apparaat, PS2 had denk ik meer toptitels maar de XBOX had de performance. Als je tegen low polygon gaming kan dan kan je echt prachtig scherpe games zien (voor die generatie).Bruiser schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:40:
[...]
Zo heb ik wel meer spulletjes in huis die ik niet gebruik
Ik moest even opzoeken wat een “HD av pack” is. Volgens mij heb ik een gelijkaardig iets voor de OG Xbox maar dan met een scart RGB. Ook een Monster component cable heb ik ervoor liggen. Misschien toch maar eens terug een OG aansluiten
"Backups" spelen zonder modificatie aan je Gamecube (als je ook PSO hebt)Bruiser schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:25:
De Gamecube broadband adapter, ik weet dat ze relatief zeldzaam zijn, maar wat zou je er in 2023 nog mee kunnen doen?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik er net één heb aangeschaft uit nieuwsgierigheid
Naast dat PSO zelf nog steeds een leuke game is om online te spelen, kan je misbruik maken van een exploit en een ISO streamen naar je Gamecube vanaf een PC. Zo kon ik vroeger Pikmin 2 vier maanden voor de Engelse release spelen
Maar als je Gamecube nog een Serial Port 2 heeft is een SD2SP2 een betere oplossing volgens mij
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Ik heb er nog 2 geboxed liggen

Streamen van games naar de cube is tegenwoordig idd niet echt meer nuttig. Dan is een SD2SP2 véél handiger…Flapperbol schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:55:
[...]
"Backups" spelen zonder modificatie aan je Gamecube (als je ook PSO hebt)
Naast dat PSO zelf nog steeds een leuke game is om online te spelen, kan je misbruik maken van een exploit en een ISO streamen naar je Gamecube vanaf een PC. Zo kon ik vroeger Pikmin 2 vier maanden voor de Engelse release spelen![]()
Maar als je Gamecube nog een Serial Port 2 heeft is een SD2SP2 een betere oplossing volgens mij
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Ik heb er nog 2 geboxed liggen
Ik hoopte eigenlijk, gezien de prijzen ervoor, dat de modding community er nog leuke toepassingen voor had. Al bij al is het dus een nutteloos item. Ik snap dan ook niet waarom er zo’n absurde bedragen voor worden gevraagd… een beetje zoals een boxed RF-adapter voor de cube, leuk voor de collectie maar useless imo.
Ik had graag een boxed versie gehad, puur uit nostalgie omdat ik die ook had toen de Gamecube net uit was. (Jammer genoeg mijn hele gamecube pakket kort erna verkocht wegens geldgebrek voor een absurd laag bedrag
Helaas is een boxed exemplaar nu ver boven het budget dat ik eraan wil spenderen. Deze losse heb ik in totaal 93€ betaald. Wat ik, nu ik weet dat hij eigenlijk geen nut heeft, ook een absurd bedrag vind…
Verwijderd
Denk dat de hoge prijs dit keer echt door de verkrijgbaarheid komt. Zoveel van die adapters zijn er volgens mijn ook weer niet van verkocht, en van de RF-adapters waarschijnlijk nog veel minder.. We hadden toen al lang en breed betere alternatieven, zelfs de N64 kwam al met een composiet kabel geleverd.Bruiser schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:37:
[...]
Streamen van games naar de cube is tegenwoordig idd niet echt meer nuttig. Dan is een SD2SP2 véél handiger…
Ik hoopte eigenlijk, gezien de prijzen ervoor, dat de modding community er nog leuke toepassingen voor had. Al bij al is het dus een nutteloos item. Ik snap dan ook niet waarom er zo’n absurde bedragen voor worden gevraagd… een beetje zoals een boxed RF-adapter voor de cube, leuk voor de collectie maar useless imo.
Ik had graag een boxed versie gehad, puur uit nostalgie omdat ik die ook had toen de Gamecube net uit was. (Jammer genoeg mijn hele gamecube pakket kort erna verkocht wegens geldgebrek voor een absurd laag bedrag)
Helaas is een boxed exemplaar nu ver boven het budget dat ik eraan wil spenderen. Deze losse heb ik in totaal 93€ betaald. Wat ik, nu ik weet dat hij eigenlijk geen nut heeft, ook een absurd bedrag vind…
Hielp ook niet echt mee dat Nintendo het hele online gebeuren niet echt serieus nam. Op wat titels uit de Sega stal die meer een navolgingen waren van de Dreamcast vroege dood, zijn er weinig titels die er gebruik van maken.
Als het best wel uncommon is dan schiet je al snel in de prijzen al doet het niet zoveel. voor veel mensen meer een leuk verzamel item dan.
Deze is geleverd met de 250GB HDD en mist daardoor het 4GB interne geheugen. De connector ervoor is echter wel aanwezig en het geheugenbordje uit de defecte kan er ook zo op aangesloten worden en werkt
Inmiddels voorzien van RGH3 mod en gaat op reserve
(Of ik ga deze gebruiken en de matte met Corona-bord wegzetten, want eigenlijk vind ik de glanzende mooier)

[ Voor 7% gewijzigd door Josefien op 30-09-2023 01:22 ]
Verwijderd
Het woord Nintendo drijft zo ie zo wel de prijs iets op. Je ziet het ook met PS3/Xbox360 titels die op beide platformen zijn uitgebracht. Ondanks dat sommige, en zeker de eerder uitgebrachte spellen beter draaien op de 360 zijn ze veelal goedkoper dan de de PS variant.gast7 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:22:
Bij gamecube is al vrij snel iets prijzig tegenwoordig.
Als het best wel uncommon is dan schiet je al snel in de prijzen al doet het niet zoveel. voor veel mensen meer een leuk verzamel item dan.
Zo doende.
:strip_exif()/f/image/gJwBrcYbp1KTRBmfIvNHTN1X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tTxl3Oq1PsMV1Wptu9S90ngw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4odq0Fci1vzJGUnyZARGnVTq.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ook gekeken wat het resultaat is voor de Gamecube (zelfde kabel) maar geen verschil. Die was van nature al goed. Waarschijnlijk iets met de output van de Gamecube zelf die het al regelt ten opzichte van een SNES (iemand die vast wel opheldering kan geven hierover 😬)
:strip_exif()/f/image/kZQbo50DDRNkQV98CmLmv1vN.jpg?f=fotoalbum_large)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Bij de snes zitten de caps er al in, en bij de Cube niet. Voor het mooie zou je eigenlijk alleen nog weerstanden ipv caps in de kabel willen. Zeker bij gebruik op een platte tv, daar valt (ruis) eerder op. Je crt verbloemd nog een beetje door zijn eigen afwijkingen.Ricepuppet schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:00:
Dacht, laat ik voor de gein mijn SNES via SCART aansluiten op mijn Mx4002. Zwaar donker beeld. Had al meegekregen dat als je het binnenwerk van de SCART kabel aanpast - door de caps te verwijderen en weer alles terug solderen op de juiste punten - het beeld normaal weergegeven zou worden.
Zo doende.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb ook gekeken wat het resultaat is voor de Gamecube (zelfde kabel) maar geen verschil. Die was van nature al goed. Waarschijnlijk iets met de output van de Gamecube zelf die het al regelt ten opzichte van een SNES (iemand die vast wel opheldering kan geven hierover 😬)
[Afbeelding]
Volgens mijn heb ik al een keer schema gepost, maar heb nu te lui om die op te zoeken
Met een UV lampje kom je ook wel een eind, maar ook dat is verre van ideaal. Hij gaat weer in de verkoop. Zonde, lijkt me namelijk echt een leuke game.
Denk niet dat het enkel Nintendo is in dit geval, want de gamecube had best wel slechte verkoop cijfers voor een console. dus over het algemeen zijn er een stuk minder aantallen die rondgaan in de tweedehands markt.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:03:
[...]
Het woord Nintendo drijft zo ie zo wel de prijs iets op. Je ziet het ook met PS3/Xbox360 titels die op beide platformen zijn uitgebracht. Ondanks dat sommige, en zeker de eerder uitgebrachte spellen beter draaien op de 360 zijn ze veelal goedkoper dan de de PS variant.
Xbox over het algemeen, zitten best wel wat leuke titels op, maar het valt best wel in het niets in vergelijking met sony of Nintendo in de tegenwoordige tijd qua games met replay value.
Maar dat is in een dingetje vanaf de originele xbox. Lack aan exclusives heeft Xbox niet echt geholpen om een reputatie op te bouwen qua retro.
Het is een leuke emulatie machine voor velen, maar niet veel mensen die daar serieus voor gaan verzamelen of er nostalgie voor hebben tenopzichte van sony of Nintendo. Qua xbox verzamelen was ik best wel snel klaar mee qua exclusives, kan niet hetzelfde zeggen voor de andere 2, heel veel meer vette games voor die systemen, Zowel in kwantiteit als kwaliteit verliest xbox als je het mij vraagt, Niet heel veel interssants voor in vergelijking.
Multiplatform is leuk en aardig, maar in veel van die games heb ik vaak geen intersse.
Gamecube en snes hebben verschillende kabels nodig.Ricepuppet schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:00:
Dacht, laat ik voor de gein mijn SNES via SCART aansluiten op mijn Mx4002. Zwaar donker beeld. Had al meegekregen dat als je het binnenwerk van de SCART kabel aanpast - door de caps te verwijderen en weer alles terug solderen op de juiste punten - het beeld normaal weergegeven zou worden.
Zo doende.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1 van de twee heeft weerstanden in de kabel ofzo.
Geld enkel voor europese consoles. amerikaanse snes en gamecube kunnen dezelfde kabel gebruiken als ik het goed had. .
als je geen supercic 60hz mod snes gebruikt kan je trouwens volledig beeld op je tv krijgen in 50hz met de service menu. kan je het beeld aanpassen en met een niet geplet correcte ratio scherm spelen zelfs op 50HZ.
[ Voor 86% gewijzigd door gast7 op 30-09-2023 19:58 ]
Verwijderd
Nog nooit van gehoord, maar kan je de sensor niet overbruggen met een potmetertje o.i.d. ? een GBA met zo'n nieuw scherm zal misschien ook wel iets helpen.MadDogMcCree schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:51:
Onlangs tóch weer een Boktai game aangeschaft, had een prima deal kunnen maken met iemand, maar het is ook wel gelijk weer duidelijk waarom ik de vorige keer de game verkocht heb. De solar sensor werkt op een zonnige dag nog redelijk binnen, alleen je ziet gewoon helemaal niets op een systeem met front/backlight, omdat de zon op je scherm staat. Je moet de game echt spelen zonder LCD verlichting.
Met een UV lampje kom je ook wel een eind, maar ook dat is verre van ideaal. Hij gaat weer in de verkoop. Zonde, lijkt me namelijk echt een leuke game.
Vind deze laatste zin "Boktai is an exciting and challenging game that will bring a whole new generation of gamers out into something they might not have seen in a long time, the sunlight".in deze review wel erg scherp
Ja, het hele wij blijven lekker op een cartridge zitten ten tijde van de N64 heeft ze ook niet echt geholpen. De uitgevers waren ook niet erg blij ermee, en ondertussen waren veel mensen al overgestapt naar Sony om daar te blijven.gast7 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:33:
[...]
Denk niet dat het enkel Nintendo is in dit geval, want de gamecube had best wel slechte verkoop cijfers voor een console. dus over het algemeen zijn er een stuk minder aantallen die rondgaan in de tweedehands markt.
Xbox over het algemeen, zitten best wel wat leuke titels op, maar het valt best wel in het niets in vergelijking met sony of Nintendo in de tegenwoordige tijd qua games met replay value.
Maar dat is in een dingetje vanaf de originele xbox. Lack aan exclusives heeft Xbox niet echt geholpen om een reputatie op te bouwen qua retro.
Het is een leuke emulatie machine voor velen, maar niet veel mensen die daar serieus voor gaan verzamelen of er nostalgie voor hebben tenopzichte van sony of Nintendo. Qua xbox verzamelen was ik best wel snel klaar mee qua exclusives. valt in het niets tenopzichte van de concurrentie waarbij ik veel betere en meer games nog wel wil hebben zelfs in het nu.
Daarbij gaf Sony de mogelijkheid om ook je Dvd er in te proppen. Wat nog een bloeiende markt was. We kennen hier allemaal nog wel 3 voor een tientje bij freerecordshop
Ik ben voor de Xbox ook voornamelijk voor de exclusieve gegaan, maar ook in die generatie zijn de multi platform uitgebrachte spellen meestal beter op de Xbox. En als ik nu iets zie dat op alle drie (DC was kort maar krachtig) uit gekomen is, dan probeer ik toch de Xbox versie te scoren.
Snap ik zeker bespaar je best wat mee, de shootemups kunnen echter wel prijzig zijn, met name de japanese exclusives.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:51:
[...]
Ik ben voor de Xbox ook voornamelijk voor de exclusieve gegaan, maar ook in die generatie zijn de multi platform uitgebrachte spellen meestal beter op de Xbox. En als ik nu iets zie dat op alle drie (DC was kort maar krachtig) uit gekomen is, dan probeer ik toch de Xbox versie te scoren.
Nouja, eigenlijk is een originele GBA of een SP AGS-001 het best om de games te spelen, omdat hier geen verlichting op zit of uit kan. Het beeldscherm van de SP is vanwege de form factor wel minder ergonomisch om naar de zon te mikken, dus de originele GBA is 'ideaal'. Maarja, dat is anno 2023 niet echte en geweldige manier om te gamen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:51:
[...]
Nog nooit van gehoord, maar kan je de sensor niet overbruggen met een potmetertje o.i.d. ? een GBA met zo'n nieuw scherm zal misschien ook wel iets helpen.
Vind deze laatste zin "Boktai is an exciting and challenging game that will bring a whole new generation of gamers out into something they might not have seen in a long time, the sunlight".in deze review wel erg scherp
Nu heb ik de ROM ook op mijn Analogue Pocket staan, met patch om zelf de zonnekracht aan te passen, maar had hem liever met de originele cartridge gespeeld op mijn SP.
Dik tevreden hier:
:strip_exif()/f/image/v3Jy9L54JGvGFGwmKYVBvw6F.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3rl5NDdRnlUaWmo7Vn9saQFR.jpg?f=user_large)
Dames en heren,
Het is weer zover! Onze laatste Retro Get Together/Meeting is alweer een paar maanden geleden en was een succes.
Velen van de Tweakers hier in dit topic hebben met elkaar kennis gemaakt en, praten nog steeds uitvoerig onderling met elkaar sinds onze laatste meeting in het Home Computer Museum, te Helmond.
Daarom is het tijd voor onze volgende meeting!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LxfeoczGMVO1Iysu5SbrMFHg.jpg?f=user_large)
Waar : Nationaal Videogame Museum, te Zoetermeer (in het oude/nieuwe ABN Amro pand)
Wanneer: 4 november aanstaande
Hoe meld ik mij aan? : stuur even een PB naar mij @Ricepuppet of @Tux3.14 en we brengen je in onze Telegram groep, waar de verdere details worden besproken (tijdstip + programma) - er worden geen prive gegevens zoals telefoonnummers ingezien (dat was vorige keer ook de vraag)Hoe laat begint het : Wij zijn nog bezig om alles rond te krijgen; dit word besproken in de app groep
Is er ook eten : Het Nationaal Videogame Museum zit in een winkelgebied wat rijk bevolkt is met diverse restaurants voor lunch en diners. Ook kan je snacks (patat, chips en drinken) kopen in het museum zelf tussendoor.
Wat kost het : de toegangsprijs valt hier te vinden. Ik kom er zelf 1 a 2 x in de maand en persoonlijk heb ikzelf genoeg aan twee uur gamen/adrenaline kick per keer.
Hoe kom ik er: het museum heeft een redelijk goede OV verbinding middels de trein <> tram naar het winkelgebied toe. Het nieuwe museum word gevestigd in het oude ABN Amro gebouw, tegenover parkeergarage P4. Het is dus letterlijk 2 minuten lopen naar de overkant. Daarnaast zijn we onderling niet beroerd om afspraken met elkaar te maken voor ophalen/mee rijden uiteraard!
Wat gaan we doen dan : Gamen! Uiteraard! De vorige meeting hebben we een tour gehad in het Home Computer Museum, zijn we veel met elkaar in gesprek geweest over games/gaming in het algemeen, gelunched en weer gamen. Dat klinkt simpeler dan het is, maar het was echt heel tof om iedereen in het echt te zien en mee te praten. Onder voorbehoud ben ik bezig om een tour te regelen in het nieuwe pand, maar onder dikke voorbehoud
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Bewaren als reserve hoesjes.BarôZZa schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:00:
[Afbeelding]
Wat doen jullie met oude FIFA games die je bij een console krijgt? Volgens mij is zelfs de kringloop er niet blij mee want die dingen blijven altijd liggen. Maar in de kliko gooien voelt ook weer raar.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Disc en papier weg gooien, en dan games die iets meer de moeite zijn (met een lelijke hoes) weer opknappen?BarôZZa schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:00:
[Afbeelding]
Wat doen jullie met oude FIFA games die je bij een console krijgt? Volgens mij is zelfs de kringloop er niet blij mee want die dingen blijven altijd liggen. Maar in de kliko gooien voelt ook weer raar.
Verwijderd
Leuke mod geworden! En ja je kunt er nog van alles mee, roze lens zoals je zegt, of knopjes zelfsPluueeR schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:37:
Het IPS scherm van FunnyPlaying en de case van AliExpress kwamen vrijdag binnen. Meteen maar even in elkaar gemeubeld. Echt wel tof geworden als je het mij vraagt. De case is een heel ander soort kunststof dan de originele. Meer glossy. Heb nog wel een andere (roze) lens besteld. Maar vind hem zo eigenlijk ook wel tof.
Dik tevreden hier:
[Afbeelding]

Zo'n Gameboy blijft toch echt een heerlijk ding om in de avonduren even snel te pakken

"The OSSC Pro is more powerful than the RetroTINK 5x on paper, however Mike Chi has polished the RetroTINK 5x’s firmware extensively, while OSSC Pro’s firmware development is only just getting started. Currently the RetroTINK 5x has these features that OSSC Pro does not:
- Composite and S-Video support
- Additional deinterlacing modes (e.g reverse 2:2 telecine)
- Slightly less lag in framebuffer modes
We understand that the lack of composite and S-video will be a disappointment for many and we aim to have options for you as soon as possible. Of course you can use a Koryuu or similar device to add this functionality but this is far from ideal. Full support for these formats is planned but again please do not order the OSSC Pro if you need this functionality as we have no idea when it will be added.
We are hoping to launch OSSC Pro in November this year, so be sure to follow us using your favourite social media platform for more announcements if you are interested in the project. The price is not yet confirmed but is expected to be around $330 (US dollars) which is competitive with devices of a similar specification."
Ik ben ook nog opzoek naar een 360. Waar kan je tegenwoordig een betrouwbare vinden.Josefien schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 01:19:
Ik heb een vervanger gevonden voor mijn Xbox 360 S die begin deze week overleed (of beter gezegd, vervanger van het reserve-exemplaar die sindsdien in gebruik is)Deze heeft een glanzende behuizing i.t.t. het defecte exemplaar die mat was. En heeft ook een Trinity moederbord.
Deze is geleverd met de 250GB HDD en mist daardoor het 4GB interne geheugen. De connector ervoor is echter wel aanwezig en het geheugenbordje uit de defecte kan er ook zo op aangesloten worden en werkt
Inmiddels voorzien van RGH3 mod en gaat op reserveIk hoop 'm niet snel nodig te hebben
(Of ik ga deze gebruiken en de matte met Corona-bord wegzetten, want eigenlijk vind ik de glanzende mooier)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En welk model gaat eigenlijk het minste stuk?
ik heb er 2 en een sloot spellen een tijd terug gehad maar helaas allebei overleden.
dus ik zit met een sloot spellen waar ik nu niks mee kan.
Er wordt geschreven dat de Slim's, E's en latere phats met "Jasper" bord betrouwbaarder zijn, maar dat zegt alsnog niet dat het niet stuk gaat

Ik zou zelf voor de goedkoopste gaan van een van deze modellen en hopen dat 'ie het lang volhoudt.
[ Voor 11% gewijzigd door Josefien op 03-10-2023 14:29 ]
Wikipedia: List of backward-compatible games for Xbox One and Series X/S
Maar in mijn beleving was de controller een stukje strakker. Nu voelt het als roeren in een oude Franse versnellingsbak. Kan dat aan de leeftijd van de controllers liggen of was het altijd zo losjes en ben ik de laatste jaren te verwend geweest met de Xbox controller?
Niet alleen in de avonduren ;-) Even snel wat Tetris blijft lachen. Misschien dat als de andere lens binnen komt ik het uitsnijden van de ruimte voor het grotere scherm nog iets netter probeer te maken. Met een sleutelvijl. Maar dat valt alleen op als je onder een hele schuine hoek er in kijkt.Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Leuke mod geworden! En ja je kunt er nog van alles mee, roze lens zoals je zegt, of knopjes zelfs![]()
Zo'n Gameboy blijft toch echt een heerlijk ding om in de avonduren even snel te pakken
De Elite's hebben ook het RROD euvel hoor. Tenzij je een model hebt met een Jasper revisie, die hebben het een stuk minder. Maar ook niet 100% perfect.CryptoNL schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:28:
@Vrietje Ik heb een 360 Elite liggen ( generatie zonder die ROD ). Amper mee gespeeld. Stuur maar pb daar komen we wel aan uit. Bijdrage voor de spaarpot van de kleine meid
@Vrietje
Als je een beetje uit moet gaan van verhalen op het internet, is de corona revisie de meest betrouwbare. Dat is een Xbox 360 Slim.
maak hem even schoon van binnen met wat IPA. De controller is redelijk basic, kan je weinig kapot aan makenRetrospect schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:00:
Met een nieuwe Scartkabel mijn megadrive II weer tot leven kunnen wekken. Schijnbaar was het ook nieuwe rgb kabeltje al een beetje kapot bij aankomst.
Maar in mijn beleving was de controller een stukje strakker. Nu voelt het als roeren in een oude Franse versnellingsbak. Kan dat aan de leeftijd van de controllers liggen of was het altijd zo losjes en ben ik de laatste jaren te verwend geweest met de Xbox controller?
😂
:strip_exif()/f/image/Rqt6hRj9yoJKz6Zm9CDWbMoI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps: deze soccer uit 1985 verslaat alle FIFA titels en blijft wel waardevast😂
[ Voor 8% gewijzigd door davince72 op 03-10-2023 20:18 ]
Wil toch een volledig reserve systeem..
Even de ribbon cable gesoldeerd, dat blijft het “moeilijkste” van alles….
MakeMHZ setje erin gelepeld…
:strip_exif()/f/image/QyMHoHu0dTFUDUkcHRUn34g7.jpg?f=fotoalbum_large)
Na een uurtje RTCW:
:strip_exif()/f/image/uxFwIBfVzeA6i2xjtgY0Al9b.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal vanaaf even een 2TB SSD , en een 80mm fan bestellen, dan is hij weer future proof. Heeft al een volledige recap gehad.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Altijd leuk om te zien.PsYgHo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:42:
Vanmiddag vrij dus maar even met mijn reserve Xbox classic aan de gang gegaan…
Wil toch een volledig reserve systeem..
Even de ribbon cable gesoldeerd, dat blijft het “moeilijkste” van alles….
MakeMHZ setje erin gelepeld…[Afbeelding]
Na een uurtje RTCW:
[Afbeelding]
Zal vanaaf even een 2TB SSD , en een 80mm fan bestellen, dan is hij weer future proof. Heeft al een volledige recap gehad.
Welke microscoop gebruik jij?
Ik heb mijn Xbox 360 slim nu bijna 4j en geen enkel probleem gehad.Mosin schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:06:
Nu jullie het toch over 360’s hebben. Hoe lang gaan die van jullie ongeveer mee, totdat ze kapot gaan?
Ik heb een bi oculair scope, maar met bril op is dat niet handig.Bruiser schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:55:
[...]
Altijd leuk om te zien.
Welke microscoop gebruik jij?
Kocht deze eigenlijk voor de gein toen, maar nooit verwacht dat deze zo goed was!
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €113,17 13% Off | 13MP 1080P 60F/S Hdmi Vga Industriële Video Microscoop Camera 100X 130X C Mount Lens 56 Led Ring licht Voor Telefoon Chip Reparatie
https://a.aliexpress.com/_EvMr5OT
Dan denk ik dat je de de 8 tot 100 keer ivm de grotere lens oppervlakte. Deze lens lijkt het meeste op mijn lens. Maar ik heb hem al meer dan 3 jaar, kan zijn dat ze nu iets anders zijn…
Ik heb dus ook geen zoom functie op de lens, enkel een focus ring! Dus de afstand tot object bepaalt de zoom functie. Heb toen die lui gemaild, met mijn wensen en minimale afstand die ik nodig heb voor een soldeerbout, en handen, en zij stuurden dus deze op die ik nu heb. Had er toen al gen vertrouwen in, maar dit was geheel onterecht! De lens weegt ook behoorlijk wat, dat viel me meteen al op…
Door de grotere lens zijn de zijkanten ook scherp, en ding heeft genoeg features die ik niet gebruik, wel leuk zijn de rasteringen, en meet functies.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19-09 07:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heb er 3, ze doen het allemaal nog, waarbij er 1 wel een uhm 'hobby' variant is.elsympatico schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:53:
[...]
Ik heb mijn Xbox 360 slim nu bijna 4j en geen enkel probleem gehad.
We de voetnoot dat eentje af en toe wat raar doet met profielen, dus mogelijk dat die aan het voorbereiden is om te stoppen met werken..ach ja moet zeggen dat ik een maat heb die nog veel met de 360 doet waar ik dan help met online achievements, en af en toe wat sf4 met mijn zoon, maar verder weinig gebruik.
Op de hobby 360 dan wat import shmups maar merkt dat ik dat minder speel dan verwacht. Meestal toch 16-32bit spul in dat genre
==================
edit:
Zie net dat er een demo is van ZPF! De nieuw indie shmup voor de Megadrive! Weet niet of iedereen dit allang wist, maar voor anderen in mijn situatie:
Bij deze!
[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 04-10-2023 14:47 ]
10 second ninja DONE
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet echt een eenvoudig op antwoord op kan geven.Mosin schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:06:
Nu jullie het toch over 360’s hebben. Hoe lang gaan die van jullie ongeveer mee, totdat ze kapot gaan?
Er zijn veel exemplaren verkocht met design issue's. Die doen het soms een paar jaar, maar soms zijn ze ook na een dag al stuk.
De 360 Slim modellen zijn dan weer een stuk degelijker, alleen daar zijn de voedingen dan weer niet zo heel erg betrouwbaar, althans dat is wat ik regelmatig lees.
De allerlaatste 360 E heb ik nog niet echt horror verhalen over te horen gekregen, maar schijnt wel gebruik te maken van goedkopere componenten, maar ook minder componenten (waardoor ie ook minder functies heeft, zoals het ontbreken van een A/V connector).
Die "glossy" 360 Slim met Trinity bord blijkt ook een defecte GPU te hebben, helaas. Terwijl ik dacht dat hij beter was want hij was nooit eerder open geweest en binnenkant had weinig stof = weinig gebruik? Maar hield het bij mij maar enkele dagen...
Nu weer een matte, flink stoffig en al open geweest bij een vorige eigenaar. En een fractie goedkoper nog dan die glossy. Misschien dat deze tegen de verwachting in langer goed blijft... het voelt als een gok.
Heb m'n post voorzien van een edit. Of ze echt onbetrouwbaar zijn kan ik niet bevestigen, dat is alleen wat ik regelmatig heb gelezenJosefien schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:15:
Voedingen van de 360 Slim zijn onbetrouwbaar? Goed om te weten, dan ga ik de voedingen van de defecte exemplaren niet wegdoen.
Die "glossy" 360 Slim met Trinity bord blijkt ook een defecte GPU te hebben, helaas. Terwijl ik dacht dat hij beter was want hij was nooit eerder open geweest en binnenkant had weinig stof = weinig gebruik? Maar hield het bij mij maar enkele dagen...
Nu weer een matte, flink stoffig en al open geweest bij een vorige eigenaar. En een fractie goedkoper nog dan die glossy. Misschien dat deze tegen de verwachting in langer goed blijft... het voelt als een gok.
Ook zie ik op MP en eBay best regelmatig 360 Slim consoles te koop staan met een aftermarket of defecte voeding.
Verwijderd
En als je alleen ff wil kijken is er ook al een playthrough op ytSagat schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Heb er 3, ze doen het allemaal nog, waarbij er 1 wel een uhm 'hobby' variant is.
We de voetnoot dat eentje af en toe wat raar doet met profielen, dus mogelijk dat die aan het voorbereiden is om te stoppen met werken..ach ja moet zeggen dat ik een maat heb die nog veel met de 360 doet waar ik dan help met online achievements, en af en toe wat sf4 met mijn zoon, maar verder weinig gebruik.
Op de hobby 360 dan wat import shmups maar merkt dat ik dat minder speel dan verwacht. Meestal toch 16-32bit spul in dat genre
==================
edit:
Zie net dat er een demo is van ZPF! De nieuw indie shmup voor de Megadrive! Weet niet of iedereen dit allang wist, maar voor anderen in mijn situatie:
Bij deze!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
But SPOILERSVerwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
En als je alleen ff wil kijken is er ook al een playthrough op yt

Bij een shmup boeit het wat minder, maar meh meestal kijk ik dat soort dingen niet. Wil de demo wel even gaan testen dan! Wel dank voor de link!
10 second ninja DONE
Ben wat terughoudend met de games van megacat, zeker na coffee crisisSagat schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Bij deze!
Geen pijl op te trekken dus en ik wist ook wel dat er bepaalde dingen bij 360’s niet echt goed zijn (soldeer, mobo, x-clamps) Alleen voedingen en componenten heb ik (raar) genoeg niets over gelezen, dat ligt meer aan het feit dat ik daar nooit echt in ben gaan spitten. Goed dat je het dus even aangeeft, want ik heb een tijdje terug een aantal 360’s gekocht, waarvan sommigen (consoles en voedingen) een bedenkelijke staat hebben. Die heb ik gekocht om te maken of op te gaan solderen ergens (in de verre) toekomst.Tux3.14 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:01:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet echt een eenvoudig op antwoord op kan geven.
Er zijn veel exemplaren verkocht met design issue's. Die doen het soms een paar jaar, maar soms zijn ze ook na een dag al stuk.
De 360 Slim modellen zijn dan weer een stuk degelijker, alleen daar zijn de voedingen dan weer niet zo heel erg betrouwbaar, althans dat is wat ik regelmatig lees.
De allerlaatste 360 E heb ik nog niet echt horror verhalen over te horen gekregen, maar schijnt wel gebruik te maken van goedkopere componenten, maar ook minder componenten (waardoor ie ook minder functies heeft, zoals het ontbreken van een A/V connector).
Toch wil ik er graag eentje op het TV meubel hebben om nog eens FIFA Street aan te slingeren. Maar dan weet ik bij deze dat ik nóg zuiniger ga zijn op mijn special edition consoles.
Verwijderd
Ik dacht ook zoiets gezien te hebben, maar zag dan weer wel dat Kelsey (~ op 8min) aangeeft dat ze moeilijk verkrijgbaar zijn, en dat er veel revisies uitgebracht zijn helpt denk ik ook niet echt mee.Tux3.14 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Heb m'n post voorzien van een edit. Of ze echt onbetrouwbaar zijn kan ik niet bevestigen, dat is alleen wat ik regelmatig heb gelezen![]()
Ook zie ik op MP en eBay best regelmatig 360 Slim consoles te koop staan met een aftermarket of defecte voeding.
Jammer genoeg zijn het ook de enige die P3P en P4G fysiek uitbrengen.Vrietje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:12:
Ik zie op Twitter dat limited run games nu ook enkele van de Jurassic park games op cartridge gaat her uitgeven. Namelijk nes Jurassic park, snes Jurassic Park 2 the chaos continues en Gb Jurassic park
Had gehoopt op een europese release net zoals reload.
Valt voorlopig nog wel tegen dus. De rtx5 is ook nog gewoon verkrijgbaar op dit moment.Seroczynski schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:51:
Update voor de OSSC Pro. Geen 4K support en rond de $330,- excl. BTW en verzendkosten vanuit de VS.
[Afbeelding]
Afbeelding van een OSSC Pro prototype uit 2022.
"The OSSC Pro is more powerful than the RetroTINK 5x on paper, however Mike Chi has polished the RetroTINK 5x’s firmware extensively, while OSSC Pro’s firmware development is only just getting started. Currently the RetroTINK 5x has these features that OSSC Pro does not:All these features can and hopefully will come to OSSC Pro, but we don’t have a time frame just yet, so if they are important to you we would suggest sticking with the RetroTINK 5x. Sadly, VGP will no longer be stocking RetroTINK products so, for those of you in Europe especially, ordering the RetroTINK 5x could be somewhat more expensive now.
- Composite and S-Video support
- Additional deinterlacing modes (e.g reverse 2:2 telecine)
- Slightly less lag in framebuffer modes
We understand that the lack of composite and S-video will be a disappointment for many and we aim to have options for you as soon as possible. Of course you can use a Koryuu or similar device to add this functionality but this is far from ideal. Full support for these formats is planned but again please do not order the OSSC Pro if you need this functionality as we have no idea when it will be added.
We are hoping to launch OSSC Pro in November this year, so be sure to follow us using your favourite social media platform for more announcements if you are interested in the project. The price is not yet confirmed but is expected to be around $330 (US dollars) which is competitive with devices of a similar specification."
Ik heb overigens zelf mijn rtx5 laatst verkocht. Ik gebruikte het eigenlijk alleen nog maar voor downscaling en dan kan je beter een goedkoper alternatief als de gbs control kopen. Enige nadeel is dat die 480p als input vereist, rtx5 kan ook 720p, maar voor ps4 is dat prima. Ik speel daarnaast eigenlijk alleen nog maar retro via de mister fpga (analog out op crt en hdmi). Met de laatste komende cores voor N64 en Saturn kan ik wel even vooruit.
Dit is iets waar ik naar uitkeek sinds de eerste geruchten. Maar ik hoopte op een meer uitgebreidere selectie games, zoals bij de Turtles Collection.Vrietje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:12:
Ik zie op Twitter dat limited run games nu ook enkele van de Jurassic park games op cartridge gaat her uitgeven. Namelijk nes Jurassic park, snes Jurassic Park 2 the chaos continues en Gb Jurassic park
Of ik begrijp het verkeerd, of er zitten effectief maar 3 games in deze Classic Games “Collection” en dan is het nog onduidelijk welke versie (platform) van welke game erop staat.
Indien werkelijk maar 3 games vind ik dit behoorlijk jammer, voelt voor mij dan ook een beetje als afzetterij. Binnenkort dan een “Collection 2” of een “Ultimate Collection” met alle overige classic Jurassic Park games…?
The Jurassic Park Classic Games Collection will come with the following fan-favorite titles, originally released across NES, Game Boy, SNES, and Genesis:
Jurassic Park
Jurassic Park Part 2: The Chaos Continues
Jurassic Park: Rampage Edition
[ Voor 12% gewijzigd door Bruiser op 06-10-2023 21:05 ]
Geen fan van Limited Run Games? Ben je van plan die games aan te schaffen?Ekfad schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:00:
[...]
Jammer genoeg zijn het ook de enige die P3P en P4G fysiek uitbrengen.
Had gehoopt op een europese release net zoals reload.
(Twijfel er zelf ook over namelijk, geen ervaring met Limited Run Games.)
Wat ik begrijp is dat ze 3 spellen op fysieke media voor hun oorspronkelijke systemen uit brengen.Bruiser schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:57:
[...]
Dit is iets waar ik naar uitkeek sinds de eerste geruchten. Maar ik hoopte op een meer uitgebreidere selectie games, zoals bij de Turtles Collection.
Of ik begrijp het verkeerd, of er zitten effectief maar 3 games in deze Classic Games “Collection” en dan is het nog onduidelijk welke versie (platform) van welke game erop staat.
[...]
Indien werkelijk maar 3 games vind ik dit behoorlijk jammer, voelt voor mij dan ook een beetje als afzetterij. Binnenkort dan een “Collection 2” of een “Ultimate Collection” met alle overige classic Jurassic Park games…?
Ik dacht dat de collectie op de moderne systemen uit bijna alle 8-bit en 16 bit Jurassic park games bestaat.
Ik begrijp Jurassic park: snes,nes,Gb en megadrive
Jp 2 the chaos continues snes,Gb
Jp rampage edition megadrive
Het is mij onduidelijk of al die versies voor die verschillende systemen er ook echt bijzitten. LRG is nogal vaag op hun productpagina…Vrietje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:05:
[...]
Wat ik begrijp is dat ze 3 spellen op fysieke media voor hun oorspronkelijke systemen uit brengen.
Ik dacht dat de collectie op de moderne systemen uit bijna alle 8-bit en 16 bit Jurassic park games bestaat.
Ik begrijp Jurassic park: snes,nes,Gb en megadrive
Jp 2 the chaos continues snes,Gb
Jp rampage edition megadrive
Maar zelfs al zouden al die verschillende versies erop staan, ontbreken er nóg behoorlijk wat 8/16-bit games in de lijst. Zoals die van de Master System, Game Gear en Mega-CD evenals Lost World voor de Megadrive.
De Gameboy Advance titels hadden er trouwens ook wel bij gemogen.
Ik blijf erbij dat het wat karig is voor een “collection”
Een generiek probleem met oa limited game run is dat je iets besteld (pre-ordered) en er dan heel lang op moet wachten. Ik heb het overzicht niet meer wat, wanneer en waar ik iets ge-preordered heb.....ik vergeet dat simpelweg. Nav dit bericht ben ik gaan zoeken....heb ik iets uitstaan bij limited game run?Arcandevil schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:41:
[...]
Geen fan van Limited Run Games? Ben je van plan die games aan te schaffen?
En ja....ik heb op 17-12-2022 Dariusburst CS Core +SEGA +TAITO Pack (Nintendo Switch) en Cannon Dancer - Osman (Nintendo Switch) besteld.....maar goed het is nu oktober 2023. En ik heb geen enkele tussentijdse update gehad. Zijn ze me vergeten? of zijn de games niet klaar?
Oh en blijkbaar heb ik in januari Chained Echoes bestelt bij First Press Games.....ook nog niets van vernomen.
Ik vind zoiets dus helemaal niks!
Oh and one more thing.....ook nog Astebros besteld...maar dat is neofid studios en kickstarter...daar gaat communicatie wel iets beter, maar ook geen idee hoe het er voor staat.
Verwijderd
Dit is ook geen collection het is een chashgrab, en lekker vaag promoten. maar wel de fomo trigger bij mensen.Bruiser schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:08:
[...]
Het is mij onduidelijk of al die versies voor die verschillende systemen er ook echt bijzitten. LRG is nogal vaag op hun productpagina…
Maar zelfs al zouden al die verschillende versies erop staan, ontbreken er nóg behoorlijk wat 8/16-bit games in de lijst. Zoals die van de Master System, Game Gear en Mega-CD evenals Lost World voor de Megadrive.
De Gameboy Advance titels hadden er trouwens ook wel bij gemogen.
Ik blijf erbij dat het wat karig is voor een “collection”
Exact ook mijn gedacht, maar dan wat bondiger verwoordVerwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:41:
[...]
Dit is ook geen collection het is een chashgrab, en lekker vaag promoten. maar wel de fomo trigger bij mensen.
Ze hebben trouwens een nieuwe game op kickstarter: https://www.kickstarter.c...os/daemonclaw/description
Nog 5 dagen. Eerste goal was al in 1 uur gehaald.
Ik ben benieuwd en ik had ik ook al geschreven dat neofid nog meevalt met communicatie.cold_as_ijs schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:23:
@davince72 de mijne komt vandaag binnen, dus zal voor jou ook niet te lang duren. De communicatie van Neofid was verder best aardig als je het mij vraagt. Heb er zin in, de demo’s en alpha versie waren echt wel goed.
Ze hebben trouwens een nieuwe game op kickstarter: https://www.kickstarter.c...os/daemonclaw/description
Nog 5 dagen. Eerste goal was al in 1 uur gehaald.
Deamon claw had ik ook preorder van😂 thanks for reminding 👍
Op 5 sept jl heb ik bij neofid de status gevraagd kreeg het volgende antwoord:
We're currently shipping backer orders (March/April 2022), which takes time because we're a small team.
Ik heb zo snel geen idee wanneer ik bestelt heb.
Feitelijk heb ik dus niets aan dat antwoord.
En dat jij hem nu ontvangt zegt nog niets over wanneer ik hem krijg, want is dus afhankelijk wanneer die bestelt is…lijkt belastingdienst wel…leuker kunnen we het niet maken, het bestel proces wel. Krijg heel veel updates over deamons claw. Dus in sales zijn ze sterk…stuk after sales is er gewoon niet. Bij geen enkele partij waar ik een pre order heb geplaatst.
Maar have fun met Astebros straks!
[ Voor 33% gewijzigd door davince72 op 07-10-2023 16:25 ]
2 oktober hebben ze ook nog een update gestuurd. Maar snap het hoor, je kan niet wachten en als de enige update is dat je moet wachten zonder een datum dan wordt je er niet rustiger vandavince72 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:01:
[...]
Ik ben benieuwd en ik had ik ook al geschreven dat neofid nog meevalt met communicatie.
Deamon claw had ik ook preorder van😂 thanks for reminding 👍
Of 5 sept jl heb ik bij neofid de status gevraagd kreeg het volgende antwoord:
We're currently shipping backer orders (March/April 2022), which takes time because we're a small team.
Ik heb zo snel geen idee wanneer ik bestelt heb.
Feitelijk heb ik dus niets aan dat antwoord.
En dat jij hem nu ontvangt zegt nog niets over wanneer ik hem krijg, want is dus afhankelijk wanneer die bestelt is…lijkt belastingdienst wel…leuker kunnen we het niet maken, het bestel proces wel. Krijg heel veel updates over deamons claw. Dus in sales zijn ze sterk…stuk after sales is er gewoon niet. Bij geen enkele partij waar ik een pre order heb geplaatst.
Maar have fun met Astebros straks!
Top! Jij hebt ook echt de kickstarter editie....ik heb hem daarna bestelt volgens mij...dus kom helemaal achteraan de stapel.
Ik kijk vanavond wel de sprintrace waar Max wereldkampioen kan worden als die de top 6 inrijdt, dus ik hoef niet lang jaloers te zijn op jouw Astebros
Dat ziet er strak uit. Kan je toevallig iets van een linkje of iets meer info delen over de stap AI superimpose?davince72 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:02:
Er moet meer geknutseld worden 😂 nog even voor de sprintrace.
Even label zoeken (obscuur..lastig vinden…dan bewerken….AI superimposing erover….printen…snijden…plakken…hoppa…klinkt bijdehand niet?)
Voor en na:
[Afbeelding]
Druk op een knop ;-)Seroczynski schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:47:
[...]
Dat ziet er strak uit. Kan je toevallig iets van een linkje of iets meer info delen over de stap AI superimpose?
PixelMator Pro
Er zijn ook online sites waar je een foto kan supersizen met mooi resultaat. Maar deze techniek is echt bijzonder.....voor labeltje maakt niet zoveel uit, maar wel als je een 50x90cm poster wilt van een plaatje.
Ik heb serieus eens een plaatje van 2400x1600 pixels opgeblazen tot dat formaat en ziet er fantastisch uit
De poster waar ik het over had...lastig foto maken met ganglicht en reflectie, maar idee is wel helder...kijk maar eens naar die close-up en bedenk dat dit een pixelperfect poster is van 2300x1600 pixels.....die opgeblazen is nu.
![]() | ![]() |
[ Voor 43% gewijzigd door davince72 op 07-10-2023 20:37 ]
Nice, ik heb voorheen ook wat problemen gehad voor custom hoesjes en posters. Heb mijn (werk) mac de deur uit gedaan dus ga eens op zoek naar een Windows alternatief.davince72 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:31:
[...]
Druk op een knop ;-)
PixelMator Pro
Er zijn ook online sites waar je een foto kan supersizen met mooi resultaat. Maar deze techniek is echt bijzonder.....voor labeltje maakt niet zoveel uit, maar wel als je een 50x90cm poster wilt van een plaatje.
Ik heb serieus eens een plaatje van 2400x1600 pixels opgeblazen tot dat formaat en ziet er fantastisch uit
De poster waar ik het over had...lastig foto maken met ganglicht en reflectie, maar idee is wel helder...kijk maar eens naar die close-up en bedenk dat dit een pixelperfect poster is van 2300x1600 pixels.....die opgeblazen is nu.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Verwijderd
Ja, maar nu wil ik weer weten waar je die poster vandaan hebtdavince72 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:31:
[...]
Druk op een knop ;-)
PixelMator Pro
[Afbeelding] [Afbeelding]
hahah, was er al bang voor. Is echt een hele bijzondere pixelart/poster waar honderden game referenties in zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:45:
[...]
Ja, maar nu wil ik weer weten waar je die poster vandaan hebt
https://missgeeky.com/2009/06/12/edges-gaming-pixel-poster/ en dus exclusief.
Ben zelf jaren bezig geweest een fatsoenlijk jpg/png te vinden waar vervolgens een watermerk in zat die ik moest laten 'verdwijnen'.
Dus heb het high res plaatje (2300x1600) met de hand gereconstrueerd tot iets dat ik kon superimposen en kon uitprinten en inlijsten. Volgens mij zijn ze ook wel ergens te koop (premium prijs!)
hier de website van de maker: http://www.armyoftrolls.co.uk/website/html/homepage.html
orde here: https://society6.com/prod...print?sku=s6-604981p4a1v2
[ Voor 16% gewijzigd door davince72 op 07-10-2023 21:09 ]
Toch fijn om na 20 jaar te kunnen spelen op je gamecubeBruiser schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:27:
Na 20 jaar () twijfelen uiteindelijk dan toch maar een Hori Gameboy controller voor de Gamecube aangeschaft
[Afbeelding]
Honderden? Pfoe, ik kon er net een stuk of 20 vinden haha.davince72 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:04:
[...]
hahah, was er al bang voor. Is echt een hele bijzondere pixelart/poster waar honderden game referenties in zitten.
https://missgeeky.com/2009/06/12/edges-gaming-pixel-poster/ en dus exclusief.
Ben zelf jaren bezig geweest een fatsoenlijk jpg/png te vinden waar vervolgens een watermerk in zat die ik moest laten 'verdwijnen'.
Dus heb het high res plaatje (2300x1600) met de hand gereconstrueerd tot iets dat ik kon superimposen en kon uitprinten en inlijsten. Volgens mij zijn ze ook wel ergens te koop (premium prijs!)
hier de website van de maker: http://www.armyoftrolls.co.uk/website/html/homepage.html
orde here: https://society6.com/prod...print?sku=s6-604981p4a1v2
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Hij staat op 98%. De 100% blijkt niet te halen (heel onbevredigend, eigenlijk), deels door een bug waardoor 2 races niet zichtbaar komen als je niet specifieke sponsors koos tijdens het spel, dat kost 1% en daar kwam ik later pas achter
Ergens in januari of februari begon ik aan het spel. Ook periodes lang niet gespeeld natuurlijk. Maar desondanks heeft er best wat uren in gezeten. Helemaal eerlijk gespeeld, alleen om de verborgen shops te vinden heb ik een kaart opgezocht.
Overigens kwam het bericht dat ik 'm uitgespeeld had al bij 83%. Daarna konden nog 20+ races worden gedaan via het menu in "Garage" (waar een glitch in zit... je krijgt alleen cash voor een race als je 'm herstart). Dan eindigt het bij 98%.
Het is de 1e keer dat ik de Career-modus van dit spel speel. Vroeger had ik dit spel op de PC, maar downloadde ik meteen een 100%-save om alles vrij te schakelen zodat alle auto's en tracks beschikbaar waren om over de LAN multiplayer met mijn zus te spelen
De graphics van de PC-versie was in mijn herinnering beter, maar ik speelde 'm nu op de Xbox OG omdat dat stabieler en minder gedoe is

https://eu.gear.xbox.com/collections/the-heritage-collection
/f/image/VVmTqSN6gQeeI34itH71YFCc.png?f=fotoalbum_large)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Het is alweer 20 jaar geleden, maar in mijn geheugen was underground 1 veel beter dan 2. @cold_as_ijs Volgens mij heb jij daar gelijk in.
De muziek in deel 2 was wel een stuk beter dan deel 1. Riders on the StormVuikie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:17:
@Josefien Gaaf! Ik weet nog dat ik 1 en 2 op de PC heb gespeeld. Speciaal voor die games had ik een stuurtje gehaald.
Het is alweer 20 jaar geleden, maar in mijn geheugen was underground 1 veel beter dan 2. @cold_as_ijs Volgens mij heb jij daar gelijk in.
Als ik dat nummer ergens random hoor moet ik ook gelijk aan NFSU2 denken.
Vond Most Wanted uit 2005 de beste NFS ooit btw. Daarna werd het helaas een stuk minder
Zowel op PC als 360 gespeeld.
Alvast bedankt.
Koop op MP een PS3 voor 3 tientjes en je kunt het klepje vast wel omwisselen.elsympatico schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:04:
Ik heb een vraag over mijn geliefde ps3 Phat heb de console nieuw aangekocht, vermoed in 2007 ergens,maar den hond van ons ma heeft op dat klepke van de kaartlezer krassen gemaakt, voor de rest is de console in perfecte staat, maar ik zou dit toch willen vervangen, iemand die weet waar ik 1tje kan vinden nieuw of in topstaat.Ik vind niks, alleen vol krassen.
Alvast bedankt.
Daarna de PS3 weer verkopen voor 3 tientjes
https://www.kickstarter.c...t_update_registered_users
Die slow motion crashes begonnen op een gegeven moment inderdaad wel heel irritant te worden. En dan vooral als de auto daarna niet in de rij-richting neer kwamcold_as_ijs schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:47:
@Josefien respect. Ik had hem jaren geleden gespeeld, maar raakte zo gefrustreerd door de rubber banding en die slow motion crashes dat ik hem heb afgesloten en meteen verwijderd heb van mijn pc haha. Deel 1 wel uitgespeeld overigens.
Wat ik aan het spel ook niet echt kon waarderen was de soort van "screen blurring" effect bij hoge snelheid. Dat zorgde er soms voor dat ik obstakels niet op tijd kon zien. Vooral bij "Drag races" was dat vervelend, want daar was crashen=einde race.
Bij diezelfde drag races is er ook het geassisteerd sturen (links/rechts aantikken om rijbaan op te schuiven) wat bij drag-levels met "regulier verkeer" heel irritant was. Dan zag ik een auto maar kon ik er niet van af sturen omdat het stuk naast de rijstrook niet als berijdbaar werd gezien. Of er rijdt al een concurrent op de naastgelegen rijstrook en die mag je niet wegduwen met een crash tegen het obstakel als gevolg.
De vrolijk gekleurde auto's vind ik dan wel weer heel leuk
Underground 1 heb ik nooit gespeeld. Die heeft het "open wereld" deel niet?Vuikie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:17:
@Josefien Gaaf! Ik weet nog dat ik 1 en 2 op de PC heb gespeeld. Speciaal voor die games had ik een stuurtje gehaald.
Need for Speed Most Wanted heb ik wel kort gespeeld, maar dat was ook alleen LAN multiplayer met mijn zus, waarbij auto's en tracks waren vrijgeschakeld met een save-file van internet
[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 10-10-2023 02:18 ]
Gratis tip: Ga Most Wanted op de 360 spelen. Was een launch titel.Josefien schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 02:05:
[...]
Die slow motion crashes begonnen op een gegeven moment inderdaad wel heel irritant te worden. En dan vooral als de auto daarna niet in de rij-richting neer kwamJe kunt 'm nog "sturen" tijdens de slow motion en lachgas zichtbaar vernevelen
![]()
Wat ik aan het spel ook niet echt kon waarderen was de soort van "screen blurring" effect bij hoge snelheid. Dat zorgde er soms voor dat ik obstakels niet op tijd kon zien. Vooral bij "Drag races" was dat vervelend, want daar was crashen=einde race.
Bij diezelfde drag races is er ook het geassisteerd sturen (links/rechts aantikken om rijbaan op te schuiven) wat bij drag-levels met "regulier verkeer" heel irritant was. Dan zag ik een auto maar kon ik er niet van af sturen omdat het stuk naast de rijstrook niet als berijdbaar werd gezien. Of er rijdt al een concurrent op de naastgelegen rijstrook en die mag je niet wegduwen met een crash tegen het obstakel als gevolg.
De vrolijk gekleurde auto's vind ik dan wel weer heel leukÉén van de redenen dat ik vroeger juist dit spel uitkoos om LAN multiplayer te doen was omdat je roze auto's kon kiezen
![]()
[...]
Underground 1 heb ik nooit gespeeld. Die heeft het "open wereld" deel niet?
Need for Speed Most Wanted heb ik wel kort gespeeld, maar dat was ook alleen LAN multiplayer met mijn zus, waarbij auto's en tracks waren vrijgeschakeld met een save-file van internetMisschien ga ik dit spel nog eens tevoorschijn halen
Heeft HD support en wat mooiere graphics dan de OG Xbox / PS2 versie
Niet langer nee. Te duur, te lang wachten, te groot geworden. Het is niet langer die leuke start up.Arcandevil schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:41:
[...]
Geen fan van Limited Run Games? Ben je van plan die games aan te schaffen?
De ommekeer kwam er bij mij toen ze vroegen om de doom cartridge te molesteren om een goed werkend exemplaar te krijgen dat geen online activatie vereist.
Nice. Is dit een emulatie of FPGA device?PluueeR schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:09:
Begin augustus een RetroUSB AVS besteld. Stond voor uitlevering pas eind 2023. Net een mail gehad dat hij onderweg is. Toch weer een leuk begin van de dag
Een FPGA console. Je kan er ook de Famicom spellen op spelen. Die heb ik nog niet. Maar tof dat het kan.
Het is fijn dat er voor de NES een FPGA alternatief buiten de niet meer verkrijgbare Analogues bestaat.PluueeR schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:09:
Begin augustus een RetroUSB AVS besteld. Stond voor uitlevering pas eind 2023. Net een mail gehad dat hij onderweg is. Toch weer een leuk begin van de dag
Jammer genoeg voor de SNES niet.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Alternatief dat carts gebruikt is er niet. Anders is er de mister (en volgens mij ook analogue pocket) die prima snes speelt (spelen)Vrietje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Het is fijn dat er voor de NES een FPGA alternatief buiten de niet meer verkrijgbare Analogues bestaat.
Jammer genoeg voor de SNES niet.
/ 'well achtually' mode off
10 second ninja DONE
Je bent me net voorSagat schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:07:
[...]
Alternatief dat carts gebruikt is er niet. Anders is er de mister (en volgens mij ook analogue pocket) die prima snes speelt (spelen)
De Analogue Pocket kan dat ook via OpenFPGA. Je moet dan alleen wel roms gebruiken. Werkt zowel docked als in handheld mode. Ideaal!
Jup maar is niet het zelfde. Weet niet voegt toch wat toe. Maar goed mijn eigen alternatief is maar een keer een goede rom/save game dumper te zoeken.Sagat schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:07:
[...]
Alternatief dat carts gebruikt is er niet. Anders is er de mister (en volgens mij ook analogue pocket) die prima snes speelt (spelen)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Snap het hoor, vaker over gepraat hier, we hebben eigenlijk 2 hobbies in een met retro, het spelen maar ook het verzamelen, en ja in hoeverre die beiden belangrijk zijn zal voor een ieder anders zijn. Maar waar ik vroeger het verschrikkelijk zou vinden als ik bijvoorbeeld mijn snes en zelfs nes games niet meer zou kunnen spelen is het nu prima in orde omdat er zoveel prima alternatieven zijn. En systemen als ps1 en neo geo cd zijn op mister zelfs fijner dan op echte hardware voor mij! Maar goed ik ben dus verzamelaar 'uit noodzaak' en niet omdat ik het echt leuk vindVrietje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:09:
[...]
Jup maar is niet het zelfde. Weet niet voegt toch wat toe. Maar goed mijn eigen alternatief is maar een keer een goede rom/save game dumper te zoeken.
Holy....die nieuwe emoji vallen me nu pas op en........not a fan in eerste instantie!
10 second ninja DONE
Wat is jou ervaring met PS1 games op de Mister? Werkt dat ondertussen nu perfect?Sagat schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:14:
[...]
Snap het hoor, vaker over gepraat hier, we hebben eigenlijk 2 hobbies in een met retro, het spelen maar ook het verzamelen, en ja in hoeverre die beiden belangrijk zijn zal voor een ieder anders zijn. Maar waar ik vroeger het verschrikkelijk zou vinden als ik bijvoorbeeld mijn snes en zelfs nes games niet meer zou kunnen spelen is het nu prima in orde omdat er zoveel prima alternatieven zijn. En systemen als ps1 en neo geo cd zijn op mister zelfs fijner dan op echte hardware voor mij! Maar goed ik ben dus verzamelaar 'uit noodzaak' en niet omdat ik het echt leuk vind![]()
offtopic:
Holy....die nieuwe emoji vallen me nu pas op en........not a fan in eerste instantie!
Ik volg dagelijks de nieuwtjes omtrent de N64 core, ze maken daar echt serieus goede stappen mee. Heb zo’n idee dat het nog maar een kwestie van weken/maanden is dat ie echt ‘af’ is.
Edit: ik zie nu ook de nieuwe emoji's

Nee, in Underground 1 kies je welke races je wil doen vanuit een menu. Dat vond ik vroeger prima, maar bij de release van Underground 2 ging er letterlijk een wereld voor me open.Josefien schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 02:05:
Underground 1 heb ik nooit gespeeld. Die heeft het "open wereld" deel niet?
Elke dag na school, PC aan, en urenlang rondrijden door Bayview. Ik zie mezelf nog zitten
Underground 1 en 2 hebben bij mij de liefde voor de Nissan Skyline ontwikkelt, samen met The Fast & The Furious-films.
Daarom zullen de oudere delen van Need for Speed ook altijd een speciaal plekje in m'n hart houden.
De meeste spellen heb ik in meerdere uitvoeringen voor meerdere consoles, waaronder een sealed versie van Carbon op de PS2.
[ Voor 16% gewijzigd door ChokingHazard op 10-10-2023 13:27 . Reden: toevoeging ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Full disclosure, ik heb nog geen ode in mijn ps1, dus het is niet helemaal eerlijk om in feite het gemak van de 'fully unlocked library' te vergelijken met mijn og games en af en toe nog old skool een cd-tje fikken.Tux3.14 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:17:
[...]
Wat is jou ervaring met PS1 games op de Mister? Werkt dat ondertussen nu perfect?
Ik volg dagelijks de nieuwtjes omtrent de N64 core, ze maken daar echt serieus goede stappen mee. Heb zo’n idee dat het nog maar een kwestie van weken/maanden is dat ie echt ‘af’ is.
Edit: ik zie nu ook de nieuwe emoji's.
Maar de mister ps1 core heeft sneller laden, wat beeld verbeteraars en zelfs een build met een core op 2x cpu speed. Iets wat mogelijk met echte hardware ook zou kunnen, maar voor mij niet zelf even te hobby-en is. En ja ik heb paar games echt naast elkaar gespeeld en ik merk gewoon geen verschillen. Tjsa buiten dus sneller laden en dat fmv filmpjes werken ipv van happeren en stotteren en zo.
Ik doe de rest even in OT, dit is namelijk meer geschikt voor het FPGA topic. Daar kunnen we dan ook over de n64 core praten eventueel.
Maar perfect? nee dat is het ook niet, er zijn nog een paar spellen die het niet doen (een pool game geloof ik?) en wat vage bugs, maar ikzelf kan alles spelen wat ik wil, en volgens mij is bijvoorbeeld ps2 ps1 emulatie ook niet 100% en mogelijk zelfs niet alle revisies van de ps1 hebben 100% compatibility...
Ik kan iig mister van harte aanraden, met een opmerking, en dat is dat mister misschien een beetje als de dreamcast is, in zoverre dat het momenteel de beste/vetste* oplossing is, maar dat je weet dat de ps2 eraan zit te komen, en dan is dan MARS fpga.........dus ik zou ook daar jezelf op inlezen. We weten allemaal dat in tech de best versie een half jaar later te koop is, maar mars is wel iets wat heel erg binnenkort gaat gebeuren.......of het net zo'n succes gaat zijn als mister weet je natuurlijk pas na enige tijd....
*= beste fpga oplossing. Goed zelfs daar kan je over debateren gezien de pocket, maar iets als een steamdeck een pi of chinesium emu platform kan voor een ieder een veel betere keuze zijn als generiek emu platform. Maar puur als home use fpga device is het imho nu inderdaad het beste wat er is.
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ben wel benieuwd dat als je meerdere versies hebt welke je dan als beste versies kan aanbevelen. Vroeger vertrouwde ik EA niet zo, en had ik een beetje de insteek dat het wel heel erg een cashgrap door de films en dat al die lichtjes en stickers maar onzin waren, maar toch altijd wel niewsgierig gebleven, heb ook nog een nfs game voor pc aangeschaf voor helemaal 1 of 2 euro in een kringloop winkelChokingHazard schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:25:
[...]
Nee, in Underground 1 kies je welke races je wil doen vanuit een menu. Dat vond ik vroeger prima, maar bij de release van Underground 2 ging er letterlijk een wereld voor me open.
Elke dag na school, PC aan, en urenlang rondrijden door Bayview. Ik zie mezelf nog zittenSpeciaal daarvoor een stuur gehaald.
Underground 1 en 2 hebben bij mij de liefde voor de Nissan Skyline ontwikkelt, samen met The Fast & The Furious-films.
Daarom zullen de oudere delen van Need for Speed ook altijd een speciaal plekje in m'n hart houden.
De meeste spellen heb ik in meerdere uitvoeringen voor meerdere consoles, waaronder een sealed versie van Carbon op de PS2.
edit: dat was most wanted 1 en dan de 2005 versie
10 second ninja DONE
Had graag eentje NIB geruild voor een andere NIB kleur. Als iemand hier interesse in heeft, graag even laten weten!
Voorkeuren voor clear, green en purple
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Haha, ik snap je vraag. Maar ik ben eigenlijk niet de geschikte persoon om die te beantwoorden. Ik heb de meeste versies op de PC gespeeld en als ik kijk naar graphics zou daar dan ook m'n voorkeur naar uit gaan. Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld controls, is het met een controller weer fijner en zou ik voor in ieder geval Underground 1 & 2 de Xbox kiezen, Most Wanted 2005 op de 360 ivm de al genoemde graphics update.Sagat schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:39:
[...]
ben wel benieuwd dat als je meerdere versies hebt welke je dan als beste versies kan aanbevelen. Vroeger vertrouwde ik EA niet zo, en had ik een beetje de insteek dat het wel heel erg een cashgrap door de films en dat al die lichtjes en stickers maar onzin waren, maar toch altijd wel niewsgierig gebleven, heb ook nog een nfs game voor pc aangeschaf voor helemaal 1 of 2 euro in een kringloop winkelmaar nooit heel veel gespeeld
edit: dat was most wanted 1 en dan de 2005 versie
Ik ben begonnen met het verzamelen van de pc versies, omdat ik daar destijds ook het meeste op speelde. Dat was nog aan het begin van mijn verzameling. Mijn doel was toen ook alleen het verzamelen van Need for Speed. Ik geloof zelfs dat ik de boxed PC versies van Need for Speed 2, 3, 4 en 5 (de US Porsche Unleashed versie ipv de EU Porsche 2000) hier heb gepost. Later ben ik pas voor consoles gaan verzamelen en omdat ik de meeste die ik wilde spelen al op de PC had gedaan, ben ik de versies die ik voor de console haalde op een enkeling na niet opnieuw gaan spelen.
De collectie is nog lang niet compleet, maar ik heb de tijd. Voor de grap even geteld, maar ik heb as we speak 34 Need for Speed-uitvoeringen in de kast staan
Ik heb de moeite gedaan om een oude computer mét parallelle poort werkende te krijgen met Windows 7 erop.
Ik heb de loader software gevonden voor de programmer en het laatste CobraOS met de juiste drivecode.
Ik dacht dat het vanaf dan redelijk straightforward zou zijn, maar helaas. Wat ik ook probeer, de loader software blijft zeggen dat hij de Viper GC niet kan vinden…
PS1 games werken wel top op de mister vind ik en save states zijn een mooie toevoeging.Tux3.14 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:17:
[...]
Wat is jou ervaring met PS1 games op de Mister? Werkt dat ondertussen nu perfect?
Edit: ik zie nu ook de nieuwe emoji's.
De n64 core gaat heel hard idd met bijna dagelijkse updates. Die Robert werkt als een malle. Zo’n 80% van de US games kan je al spelen. 1 ding blijft lastig en dat is een render techniek (het gezicht van Mario 64 in de intro bijv.) wat nog niet in de core zit. Dit zit in een aantal games en is nogal lastig te implementeren. Zal ook wel kwestie van tijd zijn.
Ook tof dat je zoveel kan instellen in de zoals text filtering, dithering, bilinear etc.
[ Voor 30% gewijzigd door 3style op 10-10-2023 20:47 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
YouTube: SEGA Saturn® 2.4 GHz Wireless Controller - Product Features
De goddelijke saturn dpad, EN 2 should buttons zodat ik niet hoeft kiezen of ik 3x punch of 3x kick map naar slecht een shoulder button, wat heel fijn is voor street fighter.
Ook met extra buttons naast alleen de standaard start, wat erg fijn is op switch (en mogelijk ook op ps4/5 of xbox? )
En idem voor de anologue sticks. Deze zullen door mijn amper gebruikt worden voor gaming, maar voor navigatie in menu's is het erg fijn!
waarom dan bijna perfect?
- wireless...... ja het is 2023 en wireless heeft veel voordelen, echter bij keuze toch liever bekabeld
- Deze is minor, maar er zijn wireless pads uitgegeven met zowel 2.4ghz EN bluetooth...zal schelen in de prijs dat dit er niet in zit, maar goed liever meer keuze
- Dit is eentje waar ik me afvraag hoe jullie er over denken, want mijn grootste probleem met de saturn is....de bovenste rij buttons, ik kon me voorstellen dat 'vroeger' mensen moesten wennen aan 6 front facing en dat het dan fijn was om het verschil te kunnen voelen. Volgens mij hoeft dat echt niet meer en kunnen we gewoon 6 dezelfde buttons hebben? Zoals op arcade sticks? of zoals hori dat doet met hun fighting commander en ik geloof ook octa series....?
Dus mijn vraag aan jullie, vinden jullie het fijn dat de saturn pad 3 kleinere buttons bovenop heeft zitten?
Poll: Heeft een saturn pad in 2023 nog 3 kleinere buttons nodig?
• Ja!
• Nee!
• Who cares?!
Ook een poll maken? Klik hier
10 second ninja DONE
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.