Voila. Toen hoorde je van vrienden, schoolkameraden enz over verschillende games die je zelf meestal niet kon spelen gewoon omdat de console niet in huis stond. Het plezier van het ontdekken (en herontdekken) van games is wat retro voor mij persoonlijk zo leuk maakt.Sagat schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:17:
[...]
Ik vind dit een interessante, gedeeltelijk heb je gelijk in mijn geval, laatste bijvoorbeeld weer even mariokart gedaan en die heb ik al grijs gespeeld op mijn snes destijds maar...
gister ook even streets of rage 2 gedaan, in dit geval een msu hack dus met een 'cd soundtrack' en deze game heb ik vroeger dus nooit gespeeld, en ik denk dat mijn meeste retrogaming juist het proberen van pareltjes die ik gemist heb. (en kijken of het voor mij ook pareltjes zijn, genoeg games waar de hele wereld enthousiast over is maar die ik minder goed vind, goed iets met smaken zijn verschillend enzo)
Dit dus, exact de reden waarom ik SMW op NTSC niet verder heb gespeeld, in mijn hoofd klopte het niet. Ik voelde mij inderdaad opgejaagd.Sagat schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:17:
[...]
SMW heb ik ook grijs gespeeld en de ntsc versie daarom iets minder gespeeld, ben wel benieuwd nu of ik je mening ga delen.
Met megaman 1 had ik het wel heel erg dat in de ntsc de muziek niet klopte en me zelfs (een klein beetje) nerveus maakte omdat het al een twitch actie spelletje is en je je dan opeens ook nog soort van gehaast voelt
Ik meen mij ter herinneren dat we huis al blij waren dat er geen storing op het signaal zat op onze eerste tv toen we de console er op aan sloten. En de eerste x scart was een wow momentcold_as_ijs schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:40:
@Ekfad je hebt een terecht punt, kan me niet heugen dat ik vroeger een console anders aansloot dan via RF uit de 16bit era. Zeker als kind was je helemaal niet mee bezig. Het duurde zelfs tot de PS3/X360 generatie dat we überhaupt boven de 576i uitkwamen in Europa en dat was 9 van de 10x via composiet. Scherpte is toch iets van de laatste jaren.
Idem met de N64, ik wil dat ding niet scherper. Het zit zo in mijn hersenpan gegrift dat iedere 'scherpe' pixel op die console een aanslag is op mijn jeugd.
PS: wij hebben nachten en nachten doorgestoken op een 21 inch scherm in 4x multiplayer op Goldeneye. Over het geluid, graphics enz... geen herinneringen, over de belevingen daarentegen