Iemand trouwens een idee of je een oude Logitech wingman formula force ook op moderne systemen werkend kan krijgen? Is wel een oudje ook gezien de poorten denk een usb1.0 poort
Verwijderd
Bijna alles met direct x input werkt wel en een controler met usb heeft dat vaak wel. Die wordt wel ondersteund door een Brooks adapter o.i.d. en de PS3 pakt sommige controllers ook op.Vrietje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:26:
Iemand trouwens een idee of je een oude Logitech wingman formula force ook op moderne systemen werkend kan krijgen? Is wel een oudje ook gezien de poorten denk een usb1.0 poort
Voor de Playstation liefhebbers, benieuwd of jullie het met me eens zijn.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik weet niet of jullie het wisten, maar denk deel het toch even. Ik had nog een exemplaar van Aliens Colonial Marines Limited Edition in de seal, en daar zat een code bij voor een extra ingame personage, code was geldig tot 24 februari 2023, best lang voor een PS3 game, maar dan nog, code net toch eens geprobeerd en tot mijn verbazing, hij deed het nog gewoon. Dus kans dat meerdere codes nog gewoon werken. Denk deel het hier.
Verwijderd
Ik vind het bizar dat het met een code moet gebeuren en dat zulke extra niet gewoon op de disc staan, dan heb je ook die onzin met houdbaarheid datums niet nodig. Wel een luxere hoesje erbij verkopen maar, er enig zins iets meer moeite voordoen is erbij de uitgevers ook niet bij...Linksquest schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:46:
Ik weet niet of jullie het wisten, maar denk deel het toch even. Ik had nog een exemplaar van Aliens Colonial Marines Limited Edition in de seal, en daar zat een code bij voor een extra ingame personage, code was geldig tot 24 februari 2023, best lang voor een PS3 game, maar dan nog, code net toch eens geprobeerd en tot mijn verbazing, hij deed het nog gewoon. Dus kans dat meerdere codes nog gewoon werken. Denk deel het hier.
Helemaal mee eens, ik heb een soort van mini unboxing gefilmd, moet hem nog monteren, zal hem delen als ik hem klaar heb.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:27:
[...]
Ik vind het bizar dat het met een code moet gebeuren en dat zulke extra niet gewoon op de disc staan, dan heb je ook die onzin met houdbaarheid datums niet nodig. Wel een luxere hoesje erbij verkopen maar, er enig zins iets meer moeite voordoen is erbij de uitgevers ook niet bij...
Hier de beloofde unboxing
Verwijderd
Gisteravond hebben @Verwijderd , @Seroczynski en ikzelf online retro gaming gedaan op de OG Xbox d.m.v. Insignia. Ongeveer 2 uurtjes Outrun 2 gespeeld. Was echt supertof! Toffe Ferrari's in een Sega Arcade racer op een OG Xbox met Insignia Live. Wat wil een mens nog meer?
Het werkte echt verbazingwekkend goed. En dan te bedenken dat Insignia een 'fan based' project is op basis van reverse engineering. Kan het iedereen aanraden.
Zowel modded als unmodded Xbox consoles werken er mee. Het echt weer de Xbox Live vibes van the old days.
We gaan nog wel wat avondjes meer plannen. Als er meer mensen zijn die interesse hebben let me know
Er is een aparte Telegram group waarin we avondjes afspreken.
Het werkte echt verbazingwekkend goed. En dan te bedenken dat Insignia een 'fan based' project is op basis van reverse engineering. Kan het iedereen aanraden.
Zowel modded als unmodded Xbox consoles werken er mee. Het echt weer de Xbox Live vibes van the old days.
We gaan nog wel wat avondjes meer plannen. Als er meer mensen zijn die interesse hebben let me know
Ik zal binnenkort een Telefgram account aanmaken en stuur je dan wel een PM, lijkt me erg leuk om daar een keer aan mee te doen.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:41:
Gisteravond hebben @Verwijderd , @Seroczynski en ikzelf online retro gaming gedaan op de OG Xbox d.m.v. Insignia. Ongeveer 2 uurtjes Outrun 2 gespeeld. Was echt supertof! Toffe Ferrari's in een Sega Arcade racer op een OG Xbox met Insignia Live. Wat wil een mens nog meer?![]()
Wat ik vooral geinig vond is dat er ook nog een random in onze lobby kwam om mee te racenVerwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:41:
Gisteravond hebben @Verwijderd , @Seroczynski en ikzelf online retro gaming gedaan op de OG Xbox d.m.v. Insignia. Ongeveer 2 uurtjes Outrun 2 gespeeld. Was echt supertof! Toffe Ferrari's in een Sega Arcade racer op een OG Xbox met Insignia Live. Wat wil een mens nog meer?![]()
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
OutRun 2006 is dat toch? Daar heb ik laatst nog gameplay beelden van gezien. Sega is de Ferrari licentie kwijt dus ze kunnen die games niet meer aanbieden. Er is nog wel de eerste OutRun op de Switch. Volgens mij omdat daar geen Ferrari licentie aan vast zit of ze hebben de auto's een beetje aangepast. Daytona USA is ook zo'n racer van Sega die een tijd van het toneel is geweest. Maar die is nu beschikbaar in de nieuwe Yakuza game. Onder een andere naam vanwege licenties. Sega Racing Classic 2. Het gaat om Daytona USA 2. In echte arcadehallen in Japan kan je de vrij nieuwe Daytona USA 3 spelen. Outrun zit ook in één van de Yakuza gamesVerwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:41:
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Verwijderd
Outrun 2006 coast to coast is weer een heruitgave van Outrun 2 met wat updates. Wij hebben echt outrun 2 gespeeld op de xbox. Bij outrun 2006 heb je veel meer tracks en auto's volgens mij.Robolokotobo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:27:
[...]
OutRun 2006 is dat toch? Daar heb ik laatst nog gameplay beelden van gezien. Sega is de Ferrari licentie kwijt dus ze kunnen die games niet meer aanbieden. Er is nog wel de eerste OutRun op de Switch. Volgens mij omdat daar geen Ferrari licentie aan vast zit of ze hebben de auto's een beetje aangepast. Daytona USA is ook zo'n racer van Sega die een tijd van het toneel is geweest. Maar die is nu beschikbaar in de nieuwe Yakuza game. Onder een andere naam vanwege licenties. Sega Racing Classic 2. Het gaat om Daytona USA 2. In echte arcadehallen in Japan kan je de vrij nieuwe Daytona USA 3 spelen. Outrun zit ook in één van de Yakuza games
Ja dat wist ik dat het een heruitgave is. Ik dacht alleen dat 2006 de enige beschikbare uitvoering op de Xbox was. Zal ik dan verkeerd begrepen hebbenVerwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:31:
[...]
Outrun 2006 coast to coast is weer een heruitgave van Outrun 2 met wat updates. Wij hebben echt outrun 2 gespeeld op de xbox. Bij outrun 2006 heb je veel meer tracks en auto's volgens mij.
Verwijderd
Outrun 2 is exclusief voor xbox. Outrun 2006 is ook beschikbaar op de andere consoles.Robolokotobo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:35:
[...]
Ja dat wist ik dat het een heruitgave is. Ik dacht alleen dat 2006 de enige beschikbare uitvoering op de Xbox was. Zal ik dan verkeerd begrepen hebben
Verwijderd
Jep, en dan uitgerekend diegene die overal op nummer 1 staat in alle leaderboardsSeroczynski schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:57:
[...]
Wat ik vooral geinig vond is dat er ook nog een random in onze lobby kwam om mee te racen
Verwijderd
Outrun 2006 heeft meer content dat de Outrun 2 maar, de eerst heeft wel weer strakkere control. Het driften gaat zeg maar wat soepeler. Zie hier een filmpje over de verschillen. Er is ook nog een remake van de eerste Outrun deze is uitgekomen in de Sega Classics collection op de PS2. Niet dat ik die aanbeveel o.i.d. het is verre van de betere Outrun spellen dier er zijn maar, het is wel een leuk weetjeRobolokotobo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:27:
[...]
OutRun 2006 is dat toch? Daar heb ik laatst nog gameplay beelden van gezien. Sega is de Ferrari licentie kwijt dus ze kunnen die games niet meer aanbieden. Er is nog wel de eerste OutRun op de Switch. Volgens mij omdat daar geen Ferrari licentie aan vast zit of ze hebben de auto's een beetje aangepast. Daytona USA is ook zo'n racer van Sega die een tijd van het toneel is geweest. Maar die is nu beschikbaar in de nieuwe Yakuza game. Onder een andere naam vanwege licenties. Sega Racing Classic 2. Het gaat om Daytona USA 2. In echte arcadehallen in Japan kan je de vrij nieuwe Daytona USA 3 spelen. Outrun zit ook in één van de Yakuza games
Ik heb bijna alle Outrun spellen wel staan, mis volgens mij alleen Outrunners op de megadrive / genesis maar, voor de prijzen waarvoor die verkocht wordt en de lovende

Waar zijn de oordopjes, onder de link kabel?didado schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:06:
Een nieuwe/ongebruikte orginele Nintendo Game Boy
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die waren er niet bij.Seroczynski schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:08:
[...]
Waar zijn de oordopjes, onder de link kabel?
Maar hij was ook niet geseald verkocht. Het gaat mij natuurlijk om de Gameboy zelf.
Wel handleidingen en garantie bewijs in het Portugees.
:strip_exif()/f/image/IyjI50oLdEB7dce5F6VQcAzS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ql3xbxfmDdhSyf9ngxzyyI5K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iqfQcCOzhR150mmsmwJ8Of57.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah jammer, juist die dingen blijven mij enorm bij. Vond ik destijds prima dopjes, en duidelijk met een kant rood en een kant blauw, wist je altijd welke links en rechts moestendidado schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:27:
[...]
Die waren er niet bij.
Maar hij was ook niet geseald verkocht. Het gaat mij natuurlijk om de Gameboy zelf.
Wel handleidingen en garantie bewijs in het Portugees.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even wat anders....
Voor wie geen patcher heeft schijnt er al een oplossing te zijn daar ergens...
Voor wie geen patcher heeft schijnt er al een oplossing te zijn daar ergens...
[ Voor 70% gewijzigd door PsYgHo op 15-02-2024 19:42 ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Is me nooit opgevallen wat de kleuren van de dopjes betreft, leuk detailSeroczynski schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:34:
[...]
Ah jammer, juist die dingen blijven mij enorm bij. Vond ik destijds prima dopjes, en duidelijk met een kant rood en een kant blauw, wist je altijd welke links en rechts moesten
dat is niet helemaal de bedoeling
[ Voor 88% gewijzigd door BM op 17-02-2024 11:04 ]
Wat vet!didado schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bezoek mijn online magazine: https://www.retroready.nl/
Verwijderd
Nice!retroreadynl schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:15:
Het mocht even duren maar ik heb de Xbox controller van Retro Fighters ook eindelijk binnen! [Afbeelding]
Die van mij is nog onderweg.
Hoop dat die snel komt!
Bezoek mijn online magazine: https://www.retroready.nl/
Mijne is sinds gisteren onderweg vanuit Duitsland…. Met 17 euro verzendkosten..
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Wil je een keer Virtual Boy spellen spelen zonder een VB of VR headset van Meta te hebben? Dat kan nu op de 3DS met de r3Ddragon emulator:
https://nightly.link/skyf...n/actions/runs/7942724731
Doet het tot nog toe perfect hier. Echt een goede manier om de spellen in 3D te ervaren. Voor mij is het op de VB zelf nog het beste, maar met een VR bril (heb dat op de Quest 3 ervaren) mis ik toch iets.
Doet het tot nog toe perfect hier. Echt een goede manier om de spellen in 3D te ervaren. Voor mij is het op de VB zelf nog het beste, maar met een VR bril (heb dat op de Quest 3 ervaren) mis ik toch iets.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Werkt het goed? Helaas niet op m'n normale 3DS las ik al.Koldur schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:42:
Wil je een keer Virtual Boy spellen spelen zonder een VB of VR headset van Meta te hebben? Dat kan nu op de 3DS met de r3Ddragon emulator:
Heb me zelf wel goed vermaakt met de Virtual Boy, ooit op de kop getikt in Japan met een berg games (toen nog allemaal nieuw in seal voor een paar losse euro's). Paar jaar geleden alles verkocht omdat het vooral stond te verstoffen en toch aardig wat ruimte in beslag nam.
Blijft een uniek ding. Retro en futuristisch tegelijk, de 3D graphics met diepte blijven iets hebben.
Ja, deze versie werkt tot nog toe echt perfect. VB is voor mij een parel, doe er niet heel veel meer mee, maar teveel plezier van gehad en te gaaf ding om te verkopen voor mij.BarôZZa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:09:
[...]
Werkt het goed? Helaas niet op m'n normale 3DS las ik al.
Heb me zelf wel goed vermaakt met de Virtual Boy, ooit op de kop getikt in Japan met een berg games (toen nog allemaal nieuw in seal voor een paar losse euro's). Paar jaar geleden alles verkocht omdat het vooral stond te verstoffen en toch aardig wat ruimte in beslag nam.
Blijft een uniek ding. Retro en futuristisch tegelijk, de 3D graphics met diepte blijven iets hebben.
Heb er ook echt veel gerepareerd, honderden, wereldwijd.
Dit is echt een andere dan via universal updater te downloaden is. Had vandaag met de dev wat contact en die had wat problemen opgelost voor mij m.b.t. 3D en geluid wat het niet deed. Meerdere versies gemaakt en deze is degene waarbij alles werkt en goed draait. Dat met originele 3DS specs.
[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 17-02-2024 18:30 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dan verhielp jij zeker dat bekende bloody horizontal lines probleem? Had die van mij soms last van, maar destijds was er alleen een guide waarbij je de onderdelen in de oven moest doen geloof ikKoldur schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:25:
[...]
Ja, deze versie werkt tot nog toe echt perfect. VB is voor mij een parel, doe er niet heel veel meer mee, maar teveel plezier van gehad en te gaaf ding om te verkopen voor mij.
Heb er ook echt veel gerepareerd, honderden, wereldwijd.
Dit is echt een andere dan via universal updater te downloaden is. Had vandaag met de dev wat contact en die had wat problemen opgelost voor mij m.b.t. 3D en geluid wat het niet deed. Meerdere versies gemaakt en deze is degene waarbij alles werkt en goed draait. Dat met originele 3DS specs.
Ik was altijd gefascineerd door dat ding, zo'n geheimzinnig apparaat dat je alleen op plaatjes in games magazines zag. Games waren verder ook typische Nintendo kwaliteit.
Klopt, ik soldeer ze, nu nog heel af en toe een soldeer jobje, maar dan is het ook wel permanent opgelost. Had dat zelf heel erg, rechter display helemaal geen beeld, linker flikkerde. Toen maar lopen experimenteren en lukte uiteindelijk. Nu zo'n 500 paar gerepareerd, zeker op het begin super veel gehad aangezien ik de enige ter wereld was die het deed, dat is niet meer zo en wat drukken leven.BarôZZa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:56:
[...]
Dan verhielp jij zeker dat bekende bloody horizontal lines probleem? Had die van mij soms last van, maar destijds was er alleen een guide waarbij je de onderdelen in de oven moest doen geloof ik.
Ik was altijd gefascineerd door dat ding, zo'n geheimzinnig apparaat dat je alleen op plaatjes in games magazines zag. Games waren verder ook typische Nintendo kwaliteit.
Maar zeker een intrigerende console, spellen zitten er een paar leuke tussen, maar ook echte troep haha.
Maar dat is met die emulator dus nu echt goed te ervaren.
Aliens Colonial Marines uitgespeeld, zeg het niet vaak maar wat een slecht spel, wist dat hij dat hij slecht was, maar zo slecht had ik niet verwacht. Weet niet of de PS3 versie slechter loopt dan de ervaring die ik nog had met de Xbox 360 versie, maar dingen die ik in de game heb gezien, man o man wat slecht.
Deze ga ik denk ik verkopen, is niet een game die ik nog eens ga spelen, misschien ooit de PC of Xbox 360 versie als die beter is, maar deze in ieder geval niet meer.
Deze ga ik denk ik verkopen, is niet een game die ik nog eens ga spelen, misschien ooit de PC of Xbox 360 versie als die beter is, maar deze in ieder geval niet meer.
Verwijderd
Ik heb hem nog niet uitgespeeld, maar mijn ervaring was wel anders eerlijk gezegd. Ik vond hem eigenlijk wel vermakelijk. Geen topper. Maar vond het wel leuk om hem te spelen. Heb hem zelf op de ps3 gespeeld.Linksquest schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:40:
Aliens Colonial Marines uitgespeeld, zeg het niet vaak maar wat een slecht spel, wist dat hij dat hij slecht was, maar zo slecht had ik niet verwacht. Weet niet of de PS3 versie slechter loopt dan de ervaring die ik nog had met de Xbox 360 versie, maar dingen die ik in de game heb gezien, man o man wat slecht.
Veel bugs, niet normaal. Besturing in het algemeen is wel prima, maar Aliens die soms uit de muur komen of door auto's heen springen maakt hem minder leuk. Computer personages die uit hun neus eten of gewoon langs vijanden afrennen en niks doen is ook zo iets.
Capcom Arcade Stadium 1 en 2 en bijna alle Street Fighter games in één bundel nu bij Humble Bundle voor ongeveer 18 euro. 70 games
Ik heb even een video gemaakt van de eerste Arcade Stadium waarin je alle games snel even kan zien
Ik heb even een video gemaakt van de eerste Arcade Stadium waarin je alle games snel even kan zien
A nice, vanavond eens naar de bundel kijken, heb je video in later kijken gezet, ben er wel benieuwd naar.
Bij deze ook de video voor Capcom Arcade 2nd Stadium
Gaaf om te zien zeg! Vroeger ook gehad, maar allang in de prullenbak verdwenen die doos.didado schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
" EDIT: Zijn inmiddels weggeven aan Seroczynski! "
Beste retro-fans, ik heb deze demo-discs heel lang bewaard, maar sta nu op het punt om ze weg te gooien. Maar voordat ik deze heiligschennis pleeg, wou ik eerst nog even checken of er hier iemand is die ze graag wil hebben (gratis uiteraard). Ik zit in het zuiden van Limburg (vlakbij Nuth). Ik hoop dat ik geen forum regels overtreed, het is goed bedoeld. De meeste discs zitten erin, waarschijnlijk allemaal, maar ik heb er maar een paar getest. Ik heb ze niet ge-play-test. Want ik heb geen ps1,ps2 meer en de Dreamcast is omgebouwd met een gd-emu. Ik heb ook nog 3 LEGE hoesjes liggen voor de neo-geo pocket games: Metal Slug, King of Fighters R-2, NeoGeo Cup '98 plus. Die hoesjes verkeren in hele goede staat en zijn compleet met boekjes. Mag allemaal mee. De bedoeling is dat het naar fan gaat, niet naar een handelaar.
Beste retro-fans, ik heb deze demo-discs heel lang bewaard, maar sta nu op het punt om ze weg te gooien. Maar voordat ik deze heiligschennis pleeg, wou ik eerst nog even checken of er hier iemand is die ze graag wil hebben (gratis uiteraard). Ik zit in het zuiden van Limburg (vlakbij Nuth). Ik hoop dat ik geen forum regels overtreed, het is goed bedoeld. De meeste discs zitten erin, waarschijnlijk allemaal, maar ik heb er maar een paar getest. Ik heb ze niet ge-play-test. Want ik heb geen ps1,ps2 meer en de Dreamcast is omgebouwd met een gd-emu. Ik heb ook nog 3 LEGE hoesjes liggen voor de neo-geo pocket games: Metal Slug, King of Fighters R-2, NeoGeo Cup '98 plus. Die hoesjes verkeren in hele goede staat en zijn compleet met boekjes. Mag allemaal mee. De bedoeling is dat het naar fan gaat, niet naar een handelaar.
:strip_exif()/f/image/i1FE8T1PEC3vnYvMzmVIvh24.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5qFmbtJJ1IS9zR3zLhvMdafB.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi man, dit soort dingen kan ik altijd uiterst goed waarderen. Heb je natuurlijk ook even een berichtje gestuurdTummie555 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zegt dat een een DC met GDEmu hebt, dus je doet nog wel aan retrogamen? Maar aangezien je PS1/PS2 systemen weg zijn enkel beperkt tot wat je leuk vindt?
De playstations heb ik vreemd genoeg nooit bewaard, en ik denk dat de demo cd's veilig in een andere doos zaten. Ben eigenlijk ook vooral een fan van Sega. Hoogstwaarschijnlijk omdat de megadrive mijn eerste console was. Daarnaast ben ik een vreemde want ik hou van de combinatie "oud en nieuw". Dus een paar retro consoles en de nieuwste vr-headsets. Niks ertussen.Seroczynski schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:42:
[...]
Mooi man, dit soort dingen kan ik altijd uiterst goed waarderen. Heb je natuurlijk ook even een berichtje gestuurdTop dat je aan ons dacht!
Je zegt dat een een DC met GDEmu hebt, dus je doet nog wel aan retrogamen? Maar aangezien je PS1/PS2 systemen weg zijn enkel beperkt tot wat je leuk vindt?
:strip_exif()/f/image/qtfoYFWv4NnkVFwZaSZBHmyu.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Nice! Welke draadloze controller voor de DC gebruik jij?Tummie555 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:05:
[...]
De playstations heb ik vreemd genoeg nooit bewaard, en ik denk dat de demo cd's veilig in een andere doos zaten. Ben eigenlijk ook vooral een fan van Sega. Hoogstwaarschijnlijk omdat de megadrive mijn eerste console was. Daarnaast ben ik een vreemde want ik hou van de combinatie "oud en nieuw". Dus een paar retro consoles en de nieuwste vr-headsets. Niks ertussen.De cosoles zijn allemaal flink aangepakt, fan-mods, 60hz, everdrive, fenrir, gd-emu, GC-loader, EZ-flash,en allemaal draadloze controllers (retrobit, wavebirds, Dreamconn). De enige fysieke spellen die ik heb bewaard zijn die van de Megadrive, Saturn en Dreamcast.
[Afbeelding]
Dat is de DreamConn+ van Dreammods. Gekocht in de tijd dat corona net alle logistiek en transport had lamgelegd, dus ik moest 6 maanden op wachten.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:08:
[...]
Nice! Welke draadloze controller voor de DC gebruik jij?
$ 170,00Tummie555 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:20:
[...]
Dat is de DreamConn+ van Dreammods. Gekocht in de tijd dat corona net alle logistiek en transport had lamgelegd, dus ik moest 6 maanden op wachten.

Euro zelfs. Maar dan heb je wel controllers die OEM lijken of wellicht zelfs OEM zijn en dan gemod, met een Wavebird achtige dongle. Volledige ondersteuning voor je VMU's, ik snap het wel. Soms is het een vrij dure hobby, voornamelijk als je retro consoles wil moderniseren.
Haha, klopt en dat is niet de inflatie, ik heb het net even opgezocht, maar ik kocht hem 28-01-2020 voor 170+15 (shipping)= 185 dollar. Ik denk dat ik hem heel graag wou hebben..
Die prijs van de port-replacement module heb ik nooit kunnen verantwoorden, maar als je die combinatie hebt, heb je geen dongel meer nodig en kun je de console aanzetten (misschien ook uitzetten) vanaf je draadloze controller.
p.s. Het zijn OEM controllers inderdaad. Ik wou per se dat hij een Japanse controller gebruikte als basis (mijn oiginele dreamcast kwam uit japan).
Nog één foto dan
:strip_exif()/f/image/p1LmzXSABtIkAtm3z6kwa9Lz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Tummie555 op 19-02-2024 17:06 ]
Nice, die Metal Sonic blijft toch gaaf.Tummie555 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:54:
[...]
Haha, klopt en dat is niet de inflatie, ik heb het net even opgezocht, maar ik kocht hem 28-01-2020 voor 170+15 (shipping)= 185 dollar. Ik denk dat ik hem heel graag wou hebben..
Die prijs van de port-replacement module heb ik nooit kunnen verantwoorden, maar als je die combinatie hebt, heb je geen dongel meer nodig en kun je de console aanzetten (misschien ook uitzetten) vanaf je draadloze controller.
p.s. Het zijn OEM controllers inderdaad. Ik wou per se dat hij een Japanse controller gebruikte als basis (mijn oiginele dreamcast kwam uit japan).
Nog één foto dan![]()
[Afbeelding]
Goed om te zien dat ze dus niet dat lelijke Bluetooth logo op de controller plakken, zoals ik op een bepaalde afbeelding op de website wel zag staan. Ik houd zelf ook wel van draadloze controllers voor als ik een game in de woonkamer speel. Als hij ze nog een tijdje blijft aanbieden denk ik dat ik er ook wel eentje aanschaf. Zou er liever direct twee tot vier aanschaffen maar gezien de prijs moet ik mijzelf even inhouden
We denken hetzelfde, mijn eerste vraag aan hem was: " Kun je het bluetooth logo weglaten?". Ik zag dat net toen ik mijn mailtjes las. Bij deze aanbieder is de ervaring erg persoonlijk en is een beetje maatwerk geen probleem. Ik heb me kapot gefrustreerd dat het 5x langer duurde dan beloofd, maar toen die binnenkwam was alles in één klap goed. Ik kan ook de VMU aansluiten op de pc dmv die controller en backups maken en saves uploaden. Je krijgt er een programmaatje bij. Maargoed, nu lijkt het net alsof ik zijn product probeer te verkopen, dat is niet mijn bedoeling, ik herinner me gewoon langzaam weer hoe ik prijs heb goed gepraat in mijn hoofd.Seroczynski schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:08:
[...]
Nice, die Metal Sonic blijft toch gaaf.
Goed om te zien dat ze dus niet dat lelijke Bluetooth logo op de controller plakken, zoals ik op een bepaalde afbeelding op de website wel zag staan. Ik houd zelf ook wel van draadloze controllers voor als ik een game in de woonkamer speel. Als hij ze nog een tijdje blijft aanbieden denk ik dat ik er ook wel eentje aanschaf. Zou er liever direct twee tot vier aanschaffen maar gezien de prijs moet ik mijzelf even inhouden
Door het lezen van alle posts heb ik weer ontzettend veel zin in spelen op mijn retro consoles maar deze staan nu op een kamer zonder verwarming en chille bank. Daarom wil ik ze naar beneden halen en aansluiten op de tv in de woonkamer. Echter, in de woonkamer heb ik een Samsumg tv met z'n Samsung One Connect Box waar alleen maar HDMI op aangesloten kan worden. Nu kan ik er wel een AV naar HDMI switch tussen zetten, maar omdat het om een veelvoud van consoles gaat, heb ik geen om telkens de kabeltjes te moeten wisselen. Hebben jullie tips voor een multi connect switch zodat ik tegelijkertijd een NES, N64, Gamecube, PS3, PS4 en Switch aangesloten kan hebben? (Uitbreiding met een PS5 in de toekomst sluit ik niet uit).
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor dit soort vragen, maar ik kon ook geen betere topic vinden voor dit dilemma.
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor dit soort vragen, maar ik kon ook geen betere topic vinden voor dit dilemma.
Verwijderd
Deze vraag is best wel vaak gesteld hier. Even zoeken in het forum en je hebt vrij snel een antwoord op je vraagmetaalverf schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:57:
Door het lezen van alle posts heb ik weer ontzettend veel zin in spelen op mijn retro consoles maar deze staan nu op een kamer zonder verwarming en chille bank. Daarom wil ik ze naar beneden halen en aansluiten op de tv in de woonkamer. Echter, in de woonkamer heb ik een Samsumg tv met z'n Samsung One Connect Box waar alleen maar HDMI op aangesloten kan worden. Nu kan ik er wel een AV naar HDMI switch tussen zetten, maar omdat het om een veelvoud van consoles gaat, heb ik geen om telkens de kabeltjes te moeten wisselen. Hebben jullie tips voor een multi connect switch zodat ik tegelijkertijd een NES, N64, Gamecube, PS3, PS4 en Switch aangesloten kan hebben? (Uitbreiding met een PS5 in de toekomst sluit ik niet uit).
@Verwijderd, gisteren had ik de vorige delen allemaal doorzocht en de rest van het internet, maar ik kwam niet tot een sluitend antwoord. Na jouw post ook dit deel doorzicht en geeft wel nieuwe inzichten, maar ik blijf een beetje stoeien met de NES en N64. Inmiddels heb ik ontdekt dat mijn Gamecube model direct naar HDMI kan en de PS3, PS4 en de Switch kunnen dat natuurlijk ook.
Waar mijn twijfel bij de NES en N64 in zit is dat ik steeds scalers zie waar maar één console tegelijk op aangesloten kan worden of zie ik iets over het hoofd? Ik heb niet veel zin om steeds achter de kast te kruipen om de kabels om te wisselen (ik houd van goed kabelmanagement, ook bij retro consoles
) Dus als iemand een concrete tip heeft voor deze situatie, dan graag
Waar mijn twijfel bij de NES en N64 in zit is dat ik steeds scalers zie waar maar één console tegelijk op aangesloten kan worden of zie ik iets over het hoofd? Ik heb niet veel zin om steeds achter de kast te kruipen om de kabels om te wisselen (ik houd van goed kabelmanagement, ook bij retro consoles
Je hebt voor de NES, N64 en Gamecube een upscaler nodig. Dan rijst de volgende vraag, welke upscsler wil je aanschaffen en met welke kabels ga je de consoles aansluiten op de upscaler. Ja je kan zo’n goedkope kabel kopen van pound/hyperkin voor de gamecube, deze gebruikt composiet (niet ideaal) en je moet alsnog een oplossing vinden voor de NES en N64. Dan kan je misschien beter meteen voor 1 oplossing gaan.metaalverf schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:41:
@Verwijderd, gisteren had ik de vorige delen allemaal doorzocht en de rest van het internet, maar ik kwam niet tot een sluitend antwoord. Na jouw post ook dit deel doorzicht en geeft wel nieuwe inzichten, maar ik blijf een beetje stoeien met de NES en N64. Inmiddels heb ik ontdekt dat mijn Gamecube model direct naar HDMI kan en de PS3, PS4 en de Switch kunnen dat natuurlijk ook.
Waar mijn twijfel bij de NES en N64 in zit is dat ik steeds scalers zie waar maar één console tegelijk op aangesloten kan worden of zie ik iets over het hoofd? Ik heb niet veel zin om steeds achter de kast te kruipen om de kabels om te wisselen (ik houd van goed kabelmanagement, ook bij retro consoles) Dus als iemand een concrete tip heeft voor deze situatie, dan graag
Je NES heeft composiet uit, je kan hem rgb modden om betere graphics te krijgen maar ik denk dat de toegevoegde waarde wat beperkter is vanwege de simpelere NES graphics.
De N64, heeft deze alleen composiet out? Of ook S-video? Als je s-video hebt is dat de beste oplossing. Beter is een HDMI mod of RGB mod maar die zijn niet makkelijk.
Als laatste de gamecube. Heb je een model met digital out erbij? Zo ja dan kan je kijken naar component kabel voor de digital out poort. Helaas niet goedkoop. Zijn nog andere oplossingen die meteen HDMI outputten die ietsje duurder zijn dan de pound/hyperkin maar al stuk beter resultaat geven.
Als je gekozen hebt voor de output dan kan je kijken naar een upscaler. De keuze is daar reuze en gaan van 75 euro tot en met 750 euro.
Om een lang verhaal kort te maken. Teveel opties om daar een simpel antwoord op te geven. Ook ligt het sterk aan wat je nastreeft. Wil je gewoon gamen en boeit je inputlag en beeldkwaliteit niks dan kan je waarschijnlijk met een composiet switch en goedkoopste upscaler uit de voeten. Wil je je betere kwaliteit dan zul je de juiste kabels moeten zoeken voor iedere console en een upscaler die het ondersteund. Je probleem is nog niet opgelost maar hopelijk helpt het een beetje;)
Bij de N64 kan je ook nog wachten op de Analogue 3D die is aangekondigd voor dit jaar https://www.analogue.co/3d
Verwijderd
Er zijn ook switches die je er tussen kan zetten voordat je hem aan een scaler zet. Daar zijn automatische maar ook handmatige switches voor:metaalverf schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:41:
Waar mijn twijfel bij de NES en N64 in zit is dat ik steeds scalers zie waar maar één console tegelijk op aangesloten kan worden of zie ik iets over het hoofd? Ik heb niet veel zin om steeds achter de kast te kruipen om de kabels om te wisselen (ik houd van goed kabelmanagement, ook bij retro consoles) Dus als iemand een concrete tip heeft voor deze situatie, dan graag
https://www.conrad.nl/nl/...en-behuizing-1298041.html
https://www.conrad.nl/nl/...9927.html#productTechData
Voor meer info over scalers, heb ik hier een vergelijk gemaakt: Verwijderd in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 04:16
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo DS
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Nice! Vond Chuck Rock erg geinig op Amiga, hoewel het om te spelen toch wel een stukkie minder was/is dan Mario. Man overboard zegt me dan weer helemaal niets! Even googlen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:36:
Zo weer 4 megadrive spellen toegevoegd![]()
[Afbeelding]
Doet me denken aan Gamesack waar Joe altijd dingen roept als 'dit spel is echt leuk, ga vandaag naar je dichtsbijzijnde videotheek om hem te huren!'
(maar dan wel in het engels uiteaard
10 second ninja DONE
Verwijderd
Chuck Rock is veeeel trager dan een mario. Het is ook de minste van de drie (ja drie want ik tel BC racers er ook bij) het was ook meer dat hij niet al te duur was en ik ook een andere spel bij de zelfde verkoper gekocht had en deze nog niet voor de megadrive had staan. Ik bundel graag om af te dingen met de prijs en de verzendkosten te drukken.Sagat schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:28:
[...]
Nice! Vond Chuck Rock erg geinig op Amiga, hoewel het om te spelen toch wel een stukkie minder was/is dan Mario. Man overboard zegt me dan weer helemaal niets! Even googlen.
[...]
![]()
Doet me denken aan Gamesack waar Joe altijd dingen roept als 'dit spel is echt leuk, ga vandaag naar je dichtsbijzijnde videotheek om hem te huren!'
(maar dan wel in het engels uiteaard)
Een tijdje terug wel zoiets gehad bij een MSI moederbord, na dat mijn vrouw een berichtje gestuurd had hebben we als nog een leuke goodiebag gehad met sleutelhangers stickers en nog een paar van die frutsels.
Het is altijd wel leuk als alle extra papiertjes erbij zitten maar, ook de niet officiële dingen als een lijstje met wachtwoorden of iets dergelijks van de vorige eigenaar enzo heeft wel wat.
Voor de Nintendo liefhebbers, benieuwd of jullie het met me eens zijn.
Originele japanse of een PAL B model uit Hongkong?Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:21:
Zo net een boxed mega drive opgepikt geen nieuwe staat maar, wel vrij redelijke conditie mist wel de originele voeding en coax kabel. Die we toch al niet gingen gebruiken... En was maar 4 tientjes.
[Afbeelding]
40 euro voor een boxed is sowieso een steal, ben super jaloers. Zoek nog een boxed NTSC-J mega drive 1 voor de collectie. Blijft toch de mooiste mega drive
Verwijderd
Het is een originele. De verkoper wist denk ik ook niet helemaal wat hij had. Hij dacht door dat stekker vreemd was. De conclusie dat het een Engelse was maar, dat de doos vol in Japans beschreven is...cold_as_ijs schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:42:
[...]
Originele japanse of een PAL B model uit Hongkong?
40 euro voor een boxed is sowieso een steal, ben super jaloers. Zoek nog een boxed NTSC-J mega drive 1 voor de collectie. Blijft toch de mooiste mega drive

Vandaag kleine Outrun 2 battle gedaan op de XBOX tegen medetweakers @Seroczynski @Verwijderd @Verwijderd via Insignia live. Ik was niet zo goed, maar ik had ook niet zitten cheaten om de F40 te krijgen
.
Zelf nog even star wars battlefront 2 gespeeld, helaas in mijn eentje. Was 1 andere persoon online, maar dacht waarom wachten op de remake als je het origineel kan spelen.
Installeren is best makkelijk gedaan, je hebt volgens mij wel de stock dash nodig, maar die had ik nog geïnstalleerd. Werkt super mooi dat insignia. Net te weinig spelers helaas om het echt gaaf te maken, maar misschien komt dat wel als de VS weekend heeft.
We gaan nog vaker tegen/met elkaar gamen. Mochten er meer tweakers zijn die willen meedoen, stuur even een pb dan voeg ik je toe in onze telegram groep of gewoon als vriend in xbox live. Mijn gamertag is heel verrassend Coldasijs

Zelf nog even star wars battlefront 2 gespeeld, helaas in mijn eentje. Was 1 andere persoon online, maar dacht waarom wachten op de remake als je het origineel kan spelen.
Installeren is best makkelijk gedaan, je hebt volgens mij wel de stock dash nodig, maar die had ik nog geïnstalleerd. Werkt super mooi dat insignia. Net te weinig spelers helaas om het echt gaaf te maken, maar misschien komt dat wel als de VS weekend heeft.
We gaan nog vaker tegen/met elkaar gamen. Mochten er meer tweakers zijn die willen meedoen, stuur even een pb dan voeg ik je toe in onze telegram groep of gewoon als vriend in xbox live. Mijn gamertag is heel verrassend Coldasijs
Ooh ja voor ik het vergeet, vandaag mijn retrofighter hunter meteen getest. Controller ligt echt lekker in de hand. Begin een issue met connecten, maar snelle reset had dat opgelost. Blij met de aankoop. Had er eigenlijk 2 meer moeten kopen, voor als ik met vrienden een weekendje weg ben
. Gelukkig heb ik nog te veel bedrade controllers
Een gesealde Sonic Colours Wii classic controller.
Zeldzamer omdat de controller alleen in een game bundel werd geleverd in Australië.
https://consolevariations...-sonic-classic-controller
:strip_exif()/f/image/2YDBxOyNAKdcTcvr9Rin4qOX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oAGavKr9yVsIBKudrXYgimxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mu9GNqm8Kx5aDSCbORmahB67.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeldzamer omdat de controller alleen in een game bundel werd geleverd in Australië.
:strip_exif()/f/image/2YDBxOyNAKdcTcvr9Rin4qOX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oAGavKr9yVsIBKudrXYgimxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mu9GNqm8Kx5aDSCbORmahB67.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sy9RdKhGTnHk78LojZrjwO6S.jpg?f=fotoalbum_large)
Cool die had ik nog nooit gezien. En in je tekst lees ik waarom😅didado schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:40:
Een gesealde Sonic Colours Wii classic controller.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Floogle heeft de 3DS Virtual Boy emulator in final fase gebracht, ik heb geen bugs kunnen ontdekken:
https://github.com/skyfloogle/red-viper/releases/tag/v0.9.0
Echt top werk van deze gast!
https://github.com/skyfloogle/red-viper/releases/tag/v0.9.0
Echt top werk van deze gast!
Verwijderd
Zaterdag nog even een rondje gedaan op de beurs in Zwolle. Was weer zoals van uit vrij druk maar, wel minder gezellig. Je ziet duidelijk een verschuiving in de leeftijd van de bezoekers en het aanbod. Veel meer volk rond de 20 en meer PS4, Switch en Funkopops. Waren nog wel leuke kraampjes met wat c64, msx maar, ook een vrij grote hoeveelheid zxspectrum.
De prijzen liepen nog uit één, sommige vroege prijzen 4x hoger dan e-bay, andere waren weer redelijk in lijn met de sold listings en waren wel bereid om te praten over de prijs. Ondanks dat we meer voor de ervaring er naar toe zijn gegaan zijn we weer niet met lege handen naar huis gegaan.
De prijzen liepen nog uit één, sommige vroege prijzen 4x hoger dan e-bay, andere waren weer redelijk in lijn met de sold listings en waren wel bereid om te praten over de prijs. Ondanks dat we meer voor de ervaring er naar toe zijn gegaan zijn we weer niet met lege handen naar huis gegaan.
:strip_exif()/f/image/RIrgIJilDIJwDT3lcOlXs8d1.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Gbs-c gekocht. Resultaten met een ps1, ps2 en snes zijn erg goed moet ik zeggen:
De motion adaptive deinterlace zorgt voor enorm goede resultaten met de ps2. De ossc heeft bijvoorbeeld alleen bob en dat is geen goede combi met de ps2.
De scaler ondersteunt alleen scanlines bij 240p input. Bij andere inputs helaas niet.
Verder kan deze tot 1080P upscalen.
Prijs kwaliteit verhouding is erg goed, deze scaler kost namelijk slechts 90 euro (kant en klaar)
:strip_exif()/f/image/kgrBBZoRu3zL3ccV4XF9emlL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p20HtwejqqrfGNu1IGpb7UXs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R67dzE28ectJb5Mrt1BDAYot.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/endXFtpmCwSWNMMZvEJ1POhm.jpg?f=fotoalbum_large)
De motion adaptive deinterlace zorgt voor enorm goede resultaten met de ps2. De ossc heeft bijvoorbeeld alleen bob en dat is geen goede combi met de ps2.
De scaler ondersteunt alleen scanlines bij 240p input. Bij andere inputs helaas niet.
Prijs kwaliteit verhouding is erg goed, deze scaler kost namelijk slechts 90 euro (kant en klaar)
:strip_exif()/f/image/kgrBBZoRu3zL3ccV4XF9emlL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p20HtwejqqrfGNu1IGpb7UXs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R67dzE28ectJb5Mrt1BDAYot.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/endXFtpmCwSWNMMZvEJ1POhm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fu8IDMkVo9nFwWJc1jwqe1Jo.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker bezigVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:51:
Gbs-c gekocht. Resultaten met een ps1, ps2 en snes zijn erg goed moet ik zeggen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke GBS controller heb je? Zo'n blauwe kant en klare?
Ik heb me afgelopen kerstvakantie flink vermaakt met de mijne en mijn SNES van zolder getrokken. Eerst alles ff goed schoongemaakt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hwDIkxrfVc4g3J2ykBdxfsOg.jpg?f=user_large)
Een prachtige setup tot gevolg:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RpYRXXwTV6KXc6kdsjwBW1yQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ydkb9ipwzugwAP3Tlsj8T343.jpg?f=user_large)
Lekker 5 dagen iedere avond Mystic Quest zitten rammen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kq5y7EEIZXROsu6dcXtUMDIX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VC5Fu4MPexGAJJbVNUAQfTiv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3RiaCkdkpWpPbaY8MV6LD2A7.jpg?f=user_large)
Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben met die GBS-c, al speel ik niet vaak of veel.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Verwijderd
Ik heb een kant en klare die oranje is. Van amazon afgehaald, de kwaliteit is echt veel beter dan ik verwacht had eerlijk gezegd. Voor het geld een prima apparaat.FrambozenTaart schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:39:
[...]
Lekker bezig![]()
Welke GBS controller heb je? Zo'n blauwe kant en klare?
Ik heb me afgelopen kerstvakantie flink vermaakt met de mijne en mijn SNES van zolder getrokken. Eerst alles ff goed schoongemaakt:
[Afbeelding]
Een prachtige setup tot gevolg:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker 5 dagen iedere avond Mystic Quest zitten rammen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben met die GBS-c, al speel ik niet vaak of veel.
Heb ook die oranje gehaald met name omdat die dicht is en wat goedkoper was. Voelt inderdaad prima degelijk. Intern hetzelfde denk ik als die blauwe.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:27:
[...]
Ik heb een kant en klare die oranje is. Van amazon afgehaald, de kwaliteit is echt veel beter dan ik verwacht had eerlijk gezegd. Voor het geld een prima apparaat.
Weet iemand hier of de SN30 (al dan niet pro) van 8BitDo nog ergens te krijgen is in de originele SFC/PAL kleuren?
:fill(white):strip_exif()/f/image/JKmMk4eCmf3NdyirsABLXCcP.png?f=user_large)
Kan het beestje echt helemaal nergens meer vinden, hebben ze in het verleden conflicten gehad met Nintendo en zijn ze daarom niet meer in de verkoop?
Ik wil m'n SNES graag voorzien van een paar draadloze controllers, nu zijn de receivers goed te krijgen, maar controllers in de stijl waarin ik ze graag wil hebben dan weer niet.. Nu kan ik wel voor hun DIY kit gaan, maar o.a. vanwege geel plastic / broosheid gebruik ik de originele controllers liever niet voor dat doeleinde.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JKmMk4eCmf3NdyirsABLXCcP.png?f=user_large)
Kan het beestje echt helemaal nergens meer vinden, hebben ze in het verleden conflicten gehad met Nintendo en zijn ze daarom niet meer in de verkoop?
Ik wil m'n SNES graag voorzien van een paar draadloze controllers, nu zijn de receivers goed te krijgen, maar controllers in de stijl waarin ik ze graag wil hebben dan weer niet.. Nu kan ik wel voor hun DIY kit gaan, maar o.a. vanwege geel plastic / broosheid gebruik ik de originele controllers liever niet voor dat doeleinde.
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2024 14:53 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Niet in die stijl helaas, tenminste ik ben hem niet meer tegengekomen helaas.
Ik was er al bang voor, dan maar eens kijken naar de grijze pro variant en een setje gekleurde knoppen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Recentelijk nog een bij Ali weg gehaald.. maar dat nu ook niet meer te krijgen?
Zie nog wel deze….
Wellicht een optie?
https://nl.webuy.com/prod...22621500346B&gad_source=1
Zie nog wel deze….
Wellicht een optie?
https://nl.webuy.com/prod...22621500346B&gad_source=1
[ Voor 41% gewijzigd door PsYgHo op 15-03-2024 14:18 ]
Ik zag laatst de Playstation 2 Midnight blue te koop staan voor 125 euro en ik moest hem hebben. Mede doordat de playstation 2 mijn favoriete console is en deze kleur toch wel erg vet is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0FMRPiGkh3s06tzivGX7Y41W.jpg?f=user_large)
Die is wel heel vet. De 500m editie van de PS4 lijkt er behoorlijk op.rominick schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:38:
Ik zag laatst de Playstation 2 Midnight blue te koop staan voor 125 euro en ik moest hem hebben. Mede doordat de playstation 2 mijn favoriete console is en deze kleur toch wel erg vet is.
[Afbeelding]
Ik begrijp dat ze van die kleuren afgestapt zijn om te voorkomen dat ze aangeklaagd worden door Nintendo.D4NG3R schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:00:
Weet iemand hier of de SN30 (al dan niet pro) van 8BitDo nog ergens te krijgen is in de originele SFC/PAL kleuren?
[Afbeelding]
Maar misschien kan je nog losse snes knoppen vinden en die er in zetten. Moet passen dacht ik
Volgens mij is het ook dezelfde kleur, dit is transparant donker blauw. Erg gave editie en erg blij mee!Mosin schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:14:
[...]
Die is wel heel vet. De 500m editie van de PS4 lijkt er behoorlijk op.
Hey iedereen,
Ik ben een kleine Nintendo verzamelaar en de grap is om het via een leuke manier aan te komen.
- Zo heb ik de eerste nes gekregen van een oud buurman van ongeveer 20 jaar geleden die ik toevallig op de markt tegen kwam.
- De snes van mijn schoonzus welke ik hielp met verhuizen en er een stoffige tas achter het schort weg kwam met de Nintendo er in.
- andere zijn er ook behalve de Wii u, het console trekt mij absoluut niet. Dus stel het komt een keer op mijn pad voor een heel leuk prijsje neem ik hem mee.
Nu zit ik er mee dat ik zoals 90% van Nederland een 4K tv aan de muur heb hangen.
Maar hoe krijg je nu de nes netjes op tv zonder dat je elke keer alle instellingen moet aan passen zodat het beeld weer netjes word weer gegeven? Het gaat er om dat ik het wel kan aanslingeren wanneer ik wil maar ik wil er niet elke keer bij om het voor elkaar te krijgen.
Heeft iemand een mooie oplossing ??
Ik ben een kleine Nintendo verzamelaar en de grap is om het via een leuke manier aan te komen.
- Zo heb ik de eerste nes gekregen van een oud buurman van ongeveer 20 jaar geleden die ik toevallig op de markt tegen kwam.
- De snes van mijn schoonzus welke ik hielp met verhuizen en er een stoffige tas achter het schort weg kwam met de Nintendo er in.
- andere zijn er ook behalve de Wii u, het console trekt mij absoluut niet. Dus stel het komt een keer op mijn pad voor een heel leuk prijsje neem ik hem mee.
Nu zit ik er mee dat ik zoals 90% van Nederland een 4K tv aan de muur heb hangen.
Maar hoe krijg je nu de nes netjes op tv zonder dat je elke keer alle instellingen moet aan passen zodat het beeld weer netjes word weer gegeven? Het gaat er om dat ik het wel kan aanslingeren wanneer ik wil maar ik wil er niet elke keer bij om het voor elkaar te krijgen.
Verwijderd
Als je een klein beetje terug leest kom je al een mooie optie tegenchris1508 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:39:
Hey iedereen,
Street Fighter Alpha 2 uitgespeeld op stream gisteravond
Daar zijn mooie modules voor tegenwoordig. Even teruglezen een paar pagina’s hierchris1508 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:39:
Hey iedereen,
Maar als het niet te veel mag kosten, een mooie (bij voorkeur 50Hz als je zapper gebruikt) CRT TV pik je ook met wat mazzel nog wel op voor een paar tientjes.
Adjust non olet, plerumque...
Gisterenochtend had mijn vriendin besloten om met de jongste te gaan zwemmen, de oudste wilde graag gaan fietsen dus had wat tijd in de ochtend. Dus werd het tijd om eindelijk de Stellar modchip te installeren in mijn 1.4 Ghz 128 mb ram xbox die @zzattack had gemod.
Dit klusje lag al een jaar te wachten, ten eerste omdat bij release stellar niet heel stellar was qua features, ten tweede omdat dit natuurlijk een wat zeldzamere mods is onder de xboxen. Je komt ze maar weinig tegen met een andere cpu en ik ben geen expert op soldeer gebied.
De stellar chip + HDMI mod lagen dus al even te wachten. Was mijn eerste keer dat ik zelf een xbox ging modden en mijn zorgen waren niet geheel onterecht, daarover meer later
. Wist dat ik te weinig tijd had voor de HDMI mod en daarvoor was de modchip toch nodig dus begon ok met stellar.
Ten eerste moest ik oude pin header verwijderen die @zzattack had geïnstalleerd. Bleek wel dat mijn soldeer skills wat roestig waren, zelfs met desoldeerapparaat kreeg ik de via’s niet schoon. Bleek een kwestie van soldeer toevoegen en weer verwijderen. In het begin geprobeerd wat te forceren (slecht idee), daarbij tikte ik met mijn nagel een smd weerstandje los. Gelukkig bleef hij aan mijn vinger plakken, anders was ik het 0402 componentjd kwijt
Met microscoop zo gefixed.
:strip_exif()/f/image/fWBEtJUfPiDrJEnw8XdfEBwN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NnpdIdonGrAUMRtOBoN1Wh8W.jpg?f=fotoalbum_large)
Na wat pielen was de pin header los en kon ik de 8x2 vast solderen. Was een makkie, zeker omdat ik alles met mijn microscoop kon controleren. 1 of 2 via’s wilde niet meteen goed en dan is zo’n digitale microscoop super. Daarna moest D0 naar GND zodat standaard over de LPC header wordt geboot. Hiervoor heeft de set een flexwire. Kon de kapton tspe helaas niet vinden dus moest hem met een pincet vasthouden, dat was wel een uitdaging, maar op zich zo gepiept. Stellar erop en booten maar::strip_exif()/f/image/bRxu2uWS89yZEiLM8ssrZorf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TCzV2VV9k05PBVL5z7JhbSX6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2tEDinlHyUfIitdB8AdRknYD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ky4Gi053K4Bw7Cfn9eW9VPly.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie van stellar dat je games niet meer hoeft te modden of dat je de xbox moet downclocken als je een andere cpu erin hebt zitten. Eerste game die ik tegenkwam meteen getest. Die bootte en speelde zonder problemen.
Dit klusje lag al een jaar te wachten, ten eerste omdat bij release stellar niet heel stellar was qua features, ten tweede omdat dit natuurlijk een wat zeldzamere mods is onder de xboxen. Je komt ze maar weinig tegen met een andere cpu en ik ben geen expert op soldeer gebied.
De stellar chip + HDMI mod lagen dus al even te wachten. Was mijn eerste keer dat ik zelf een xbox ging modden en mijn zorgen waren niet geheel onterecht, daarover meer later
Ten eerste moest ik oude pin header verwijderen die @zzattack had geïnstalleerd. Bleek wel dat mijn soldeer skills wat roestig waren, zelfs met desoldeerapparaat kreeg ik de via’s niet schoon. Bleek een kwestie van soldeer toevoegen en weer verwijderen. In het begin geprobeerd wat te forceren (slecht idee), daarbij tikte ik met mijn nagel een smd weerstandje los. Gelukkig bleef hij aan mijn vinger plakken, anders was ik het 0402 componentjd kwijt
Met microscoop zo gefixed.
:strip_exif()/f/image/fWBEtJUfPiDrJEnw8XdfEBwN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NnpdIdonGrAUMRtOBoN1Wh8W.jpg?f=fotoalbum_large)
Na wat pielen was de pin header los en kon ik de 8x2 vast solderen. Was een makkie, zeker omdat ik alles met mijn microscoop kon controleren. 1 of 2 via’s wilde niet meteen goed en dan is zo’n digitale microscoop super. Daarna moest D0 naar GND zodat standaard over de LPC header wordt geboot. Hiervoor heeft de set een flexwire. Kon de kapton tspe helaas niet vinden dus moest hem met een pincet vasthouden, dat was wel een uitdaging, maar op zich zo gepiept. Stellar erop en booten maar:
:strip_exif()/f/image/bRxu2uWS89yZEiLM8ssrZorf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TCzV2VV9k05PBVL5z7JhbSX6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2tEDinlHyUfIitdB8AdRknYD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ky4Gi053K4Bw7Cfn9eW9VPly.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie van stellar dat je games niet meer hoeft te modden of dat je de xbox moet downclocken als je een andere cpu erin hebt zitten. Eerste game die ik tegenkwam meteen getest. Die bootte en speelde zonder problemen.
Mooi spul project stellar… heb mijn 1.6 crystal er ook van voorzien, en een 1.6 normale zwarte als reserve system. Beiden met 80mm fan, en ssd schijf (met startech adapter en 80 polige ide kabel) en xbmc4g.
Samen met ogx360 toekomst klaar. Zal tzt even een paar setjes caps bestellen voor de Xboxen die hier liggen. Wil bij alle 6 of 7 die hier liggen , een totale recap doen, ook dus de voeding en dvd.
En… heb ook mijn 2e crystal Xbox gevonden, in nieuwstaat, met 1 controller, kon ik ook niet laten liggen voor wat ze ervoor vroegen…
Samen met ogx360 toekomst klaar. Zal tzt even een paar setjes caps bestellen voor de Xboxen die hier liggen. Wil bij alle 6 of 7 die hier liggen , een totale recap doen, ook dus de voeding en dvd.
En… heb ook mijn 2e crystal Xbox gevonden, in nieuwstaat, met 1 controller, kon ik ook niet laten liggen voor wat ze ervoor vroegen…
Ik had gisteren voor 25 euro een xbox360s 259gb versie gevonden. Heb ik eindelijk een werkende Xbox 360. Al ben ik nog steeds van plan om opzij minst 1 van de rrod Xboxen die ik heb als soldeer oefening van nieuwe caps te voorzien.
Vrijdag mijn Xbox og voor zien van een tsop mod. Ben niet tevreden over mijn soldeer kwaliteit, maar het werkt, dus niet slecht voor mijn eerste eigen mod.
Vrijdag mijn Xbox og voor zien van een tsop mod. Ben niet tevreden over mijn soldeer kwaliteit, maar het werkt, dus niet slecht voor mijn eerste eigen mod.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 04:16
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo DS
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Nou ik voor het eerst sinds mijn pc engine
(hmmm ok mogelijk daarna ook nog de ps1 ((zowel de og grijze als de slim)) en een jap saturn toegevoegd aan de verzameling. Maar die tellen niet echt, want ik had al een saturn en mijn ps2 speelde ook al ps1 games
)
een console toegevoegd aan mijn verzameling.
Een 3DO!
Het is natuurlijk een failed console maar als ik heel eerlijk ben is het voor mij als sf2 fan al waard om die versie gewoon te kunnen spelen. Ook fijn voor mij is dat deze al premodded was met een ODE.
Gister beetje mee lopen te prutsen en de bevindingen......
1 Composite zuigt
mogelijk dat je het op 8 bitters nog wel wil icm met crt, maar met deze console wil je het liefst rgb of beter. Gelukkig kan ie 'out of the box' ook svideo. Dus dat met een upscaler zal goed genoeg zijn.
2 sf2 idd heel vet, wel irritant dat de default controller maar 3 front facing buttons heeft, en 2 shoulder buttons. Maar ik zie het als een handicap in een spel wat ik toch al dood gespeeld heb
de muziek van deze versie blijft
De dpad viel me reuze mee! Maar afhankelijk hoe fanatiek ik blijf spelen koop ik nog een blue retro zodat ik nog andere controllers kan gebruiken....
3 samshodown iets minder, gfx natuurlijk top vergeleken met de 16 bitters destdijs, maar best nog wel wat slowdown. Deze ga ik er af mikken, speel die wel op neo geo of via moderne compilaties etc.
4 nfs opent met een menu met plaatjes een geen tekst bij deze plaatjes? Ik was te lui om te experimenteren hoe en wat en ja verder.......gfx sowieso al gedateerd en composite helpt daar niet bij. WIl hier nog wel verder mee gaan want het schijnt meer sim te zijn dan latere versies.
5. Road rash heb ik bewaard voor een volgende keer. Verder meer even gekeken of wat andere spelen werkten want initeel werkte niets, maar blijkt dat deze ode alleen maar iso's vreet. Dus gezellig nog zooitje bin en cue omzetten (of iso's hunten natuurlijk).
6. En dan vergeet ik nog star control 2. Ik verwacht dat de meeste old school pc gamers deze wel kennen. Op zich een leuke 'verken de ruimte' single player mode maar ik vind vooral Melee tof. Ik zou bijna zeggen, micro machines achtig. Maar dan dus met ruimte schepen tegen elkaar vechten. Vind het super tof, enige nadeel is dat de AI ontzettend goed is. Maar super leuk met mensen. Spel is er ook op de megadrive maar uiteraard geluid en gfx stuk minder. (wel goede reden om te kijken naar blue retro, want nu maar 1 controller dus...)
Eigen foto's volgen nog wel, maar het is (imho HET voorbeeld van een 3DO) een panasonic fz1
(hmmm ok mogelijk daarna ook nog de ps1 ((zowel de og grijze als de slim)) en een jap saturn toegevoegd aan de verzameling. Maar die tellen niet echt, want ik had al een saturn en mijn ps2 speelde ook al ps1 games
een console toegevoegd aan mijn verzameling.
Een 3DO!
Het is natuurlijk een failed console maar als ik heel eerlijk ben is het voor mij als sf2 fan al waard om die versie gewoon te kunnen spelen. Ook fijn voor mij is dat deze al premodded was met een ODE.
Gister beetje mee lopen te prutsen en de bevindingen......
1 Composite zuigt
2 sf2 idd heel vet, wel irritant dat de default controller maar 3 front facing buttons heeft, en 2 shoulder buttons. Maar ik zie het als een handicap in een spel wat ik toch al dood gespeeld heb
De dpad viel me reuze mee! Maar afhankelijk hoe fanatiek ik blijf spelen koop ik nog een blue retro zodat ik nog andere controllers kan gebruiken....
3 samshodown iets minder, gfx natuurlijk top vergeleken met de 16 bitters destdijs, maar best nog wel wat slowdown. Deze ga ik er af mikken, speel die wel op neo geo of via moderne compilaties etc.
4 nfs opent met een menu met plaatjes een geen tekst bij deze plaatjes? Ik was te lui om te experimenteren hoe en wat en ja verder.......gfx sowieso al gedateerd en composite helpt daar niet bij. WIl hier nog wel verder mee gaan want het schijnt meer sim te zijn dan latere versies.
5. Road rash heb ik bewaard voor een volgende keer. Verder meer even gekeken of wat andere spelen werkten want initeel werkte niets, maar blijkt dat deze ode alleen maar iso's vreet. Dus gezellig nog zooitje bin en cue omzetten (of iso's hunten natuurlijk).
6. En dan vergeet ik nog star control 2. Ik verwacht dat de meeste old school pc gamers deze wel kennen. Op zich een leuke 'verken de ruimte' single player mode maar ik vind vooral Melee tof. Ik zou bijna zeggen, micro machines achtig. Maar dan dus met ruimte schepen tegen elkaar vechten. Vind het super tof, enige nadeel is dat de AI ontzettend goed is. Maar super leuk met mensen. Spel is er ook op de megadrive maar uiteraard geluid en gfx stuk minder. (wel goede reden om te kijken naar blue retro, want nu maar 1 controller dus...)
Eigen foto's volgen nog wel, maar het is (imho HET voorbeeld van een 3DO) een panasonic fz1
/f/image/A0UayEtfP5cqnK0L5r2R1lX0.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 18-03-2024 11:25 . Reden: extra info bij sf2 EN star control toegevoegd. ]
10 second ninja DONE
Ow wow een 3DO, die zie je niet veel, vooral omdat hier in Europa 3DO echt geen succes was naast de giganten van toen(Sega, Nintendo en later, Sony)
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
Soms staan ze nog weleens op Marktplaats. Ben ook op zoek naar zoiets.D4NG3R schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:00:
[Afbeelding]
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
En het is weer tijd voor wat recap werk….
Goed voor 8 tot 9 OG Xboxjes, inclusief clock caps.
Heb er geloof ik maar 6 liggen, en doe er nu maar een stuk of 4 denk ik…
Alle caps zijn nog in productie, dus geen verouderde caps. Hierdoor is de maatgeving soms wat hoger, lager, dunner of dikker, maar met de juiste afstand tussen de pinnen, is dit geen probleem. De Xbox is ruim in toleranties wat betreft de caps qua beschikbare ruimte.
Voornamelijk Panasonic rubicon en kemet, allemaal laag in esr, zoals het origineel.
Goed voor 8 tot 9 OG Xboxjes, inclusief clock caps.
Heb er geloof ik maar 6 liggen, en doe er nu maar een stuk of 4 denk ik…
Alle caps zijn nog in productie, dus geen verouderde caps. Hierdoor is de maatgeving soms wat hoger, lager, dunner of dikker, maar met de juiste afstand tussen de pinnen, is dit geen probleem. De Xbox is ruim in toleranties wat betreft de caps qua beschikbare ruimte.
Voornamelijk Panasonic rubicon en kemet, allemaal laag in esr, zoals het origineel.
:strip_exif()/f/image/Zyh1Fs1VpYUKKZvYQ1EoFE5P.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen periode wat minder de verzameling kunnen uitbreiden. Xbox 360 weinig variaties meer te vinden en het lijstje wat nog openstaat van variaties is ook lastiger te vinden.
Slinger af en toe nog wel de console aan om eens een random titel uit de kast te pakken.
En blijf me verbazen dat sommige games er voor die tijd best prima uitzien. 3d heeft voor die console de tand des tijds goed doorstaan.
Slinger af en toe nog wel de console aan om eens een random titel uit de kast te pakken.
En blijf me verbazen dat sommige games er voor die tijd best prima uitzien. 3d heeft voor die console de tand des tijds goed doorstaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.